Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
gambieter schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:07:
[...]

Tutorials zijn er zat, maar niet nodig, Gewoon naar het GSF-topic op modaco gaan, TPT file downloaden en instructies opvolgen.
dankje, en zijn er dingen waarvoor ik moet uitkijken??
Dat mijn toestel niet kapot gaat o.i.d.

(Sorry ben nieuw met custom roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knamix schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:40:

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat dit al tig keer is besproken, dus dat kan je toch zelf wel opzoeken. Garantie tot aan de deur, maar het is bij mij nog nooit fout gegaan, en ik heb al heel wat ROMs op Blade's gezet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames/Heren Deskundigen,

Ik ( Android Rookie) ben sinds een week of 3 in het bezit van een ZTE Blade, in de standaard uitvoering die me prima bevalt. De 2 Gb geheugenkaart vervangen door een 16 Gb dus extern geheugen genoeg.

Maar kan iemand me uitleggen hoe het werkt met het RAM geheugen.
Bij de "instellingen SD-kaart en telefoongeheugen" staat vermeld Beschikbare ruimte Intern telefoongeheugen: 17,53 Mb.
Onderaan het scherm "Actieve Services" staat een rood/geel/groene balk met links daarin de vermelding:
Overig: 72Mb in 4 en rechts in de balk Beschikbaar: 188Mb+100Mb in 12
Ook heb ik een widget gedownload die het intern geheugengebruik weergeeft.
Vermelding hierbij: used 145 Mb out of 162Mb.

Hoe kan ik het intern geheugengebruik controleren?

Bedankt voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

wie weet of je via 3g zónder gegevens toegang aan nog steeds meer batterij gebruikt?

Want ik heb, om batterij te sparen, via de battery-widget gegevens toegang uitgezet. Mijn netwerkmodus staat nog op GSM/WCDMA. Daarom blijft tie eigenlijk steeds op 3g staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15
Inmiddels de ZTE Blade geupgrade naar Ginger Stir Fly :) Werkt fantastisch. Omdat ik een Samsung Galaxy SII heb, heb ik dit toestel aan mn moeder gegeven zodat ze ook kennis kan maken met Android.

Wie weet een meer 'algemene' Android Gingerbread handleiding? (nederlandstalig)

[ Voor 3% gewijzigd door AvWijk op 05-10-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Knamix schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:40:
[...]

Dat je nieuw bent is niet erg, maar we verwachten wel wat meer eigen initiatief dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Beetje jammer dat het in dit topic om de paar posts hierover moet gaan. Enkele weken geleden zat ik met hetzelfde vraagstuk en ik kan me daarom heel goed voorstellen dat het nogal overweldigend is allemaal. Afhankelijk van je GoT-instellingen heb je tientallen of zelfs meer dan honderden pagina's met posts in dit topic (ik heb slechts 52 pagina's). Mensen die beweren dat je zeker NIET moet TPT'en op een GEN2 Blade, anderen die zeggen dat het weer geen kwaad kan. GSF, Cyanomod, Evilrom weet ik wat voor keuzes allemaal... Er zijn tal van guides te vinden maar geen een die enigszins up-to-date is. Kortom: het is allemaal nogal verwarrend en vooral niet eenduidig.

Als er in de startpost van dit topic een up-to-date guide zou staan zou al die poeha omtrent "inzet" e.d. overbodig zijn en zouden we het meer over de Blade zelf kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09
Vandaag afscheid moeten nemen van 1 van de 4 Blade's... een Blade kan namelijk niet zwemmen en zeker niet samen met een bonte was. :'(

Overigens één van de ander Blade's (een Bouygues met oled) heeft een extreme battery drain. In vergelijking met een OSF van Mobistar met exact dezelfde ROM en minimale apps overnight van 100% naar 21% Terwijl de andere nog 91% over had na één nacht.
Calibreren van de accu had geen effect.
SD card formatteren geen effect
batterij wisselen ook niet.
De eerste maand had deze Blade een beter batterij leven dan de anderen...

Mijn volgende actie is het opnieuw installeren van een GSF 27 maar dan via de TPT methode.

Iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend bij Belcompany idd voor 100 euro dit fantastisch toestel gehaald en ik heb diezelfde dag nog GSF B27 erop gezet. Wat mij bij dat bezoekje in de Belcompany winkel opviel was dat dit toestel nergens in de vitrines zichtbaar was, maar toen ik er naar vroeg bleek hij wel in het systeem te zitten en dat ze hem ook nog op voorraad had gelukkig.
gunfreak777 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:02:
Ik heb sinds kort ook een blade (voor 100 euro bij de Bel Company)
Maar ik niet echt het gevoel dat k het maximale uit me camera haal.
Ik heb gewoon nog de standaard android versie erop, maar zag een filmpje op youtube;
YouTube: ZTE Blade / Orange San Francisco Test video 800 x 480 LG Camera - YouTube
Dat is de 3.2MP versie en die neemt beter op dan mijn 5mp versie.
Weet iemand hoe ik mijn resolutie, enz kan aanpassen?
LG Camera heb ik geprobeerd alleen kan nog niet in de settings, Miss moet ik daar de betaalde versie voor hebben, maar op de market staat dat je de settings kan aanpassen ook met de gratis versie.

Groeten Gunfreak777
Ik kwam paar dagen geleden een tutorial tegen http://android.modaco.com...olution-modification-cm7/, misschien heb je hier wat aan (ik zelf zal het iig niet proberen aangezien ik de camcorder ws nooit ga gebruiken)
mpx200_05 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:00:
Vandaag afscheid moeten nemen van 1 van de 4 Blade's... een Blade kan namelijk niet zwemmen en zeker niet samen met een bonte was. :'(

Overigens één van de ander Blade's (een Bouygues met oled) heeft een extreme battery drain. In vergelijking met een OSF van Mobistar met exact dezelfde ROM en minimale apps overnight van 100% naar 21% Terwijl de andere nog 91% over had na één nacht.

Mijn volgende actie is het opnieuw installeren van een GSF 27 maar dan via de TPT methode.

Iemand nog een andere suggestie?
Van wat ik heb gelezen over battery drain, dat ligt ws aan een app dat als je je Blade in 'slaap' stand zet die helemaal niet naar 'slaap' stand gaat. Om te testen of je Blade goed naar de slaap stand gaat kun je nadat je op de power knop gedrukt hebt en het scherm zwart wordt ong 10 sec wachten en vervolgens op een van deze home, menu, back of volume knoppen drukken, eenmaal drukken of ingedrukt houden, probeer van alles zou ik zeggen. Als je scherm gaat branden dan is je Blade niet goed in de slaap stand afgesloten, blijft het scherm zwart dan zit die goed in de slaap stand.
Als het probleem idd ligt aan de slaap stand dan moet je zelf uitzoeken welke app dit veroorzaakt.

Mijn kersverse Blade op GSF B27, waar ik de batterij gecalibreerd heb, heeft in de nacht waar ik ong 8-9 uurtjes slaap een drain van pak weg 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
GSF 27 staat er op nu met de TPT versie. Als dit niets wordt gaan we terug naar de GSF 19 met TPT die er de eerste maand op gestaan heeft.

Of de Blade wel goed in slaap sukkelt heb ik eigenlijk niet getest :D , maar ik kan met niet herinneren dat het indrukken van de menu knop voldoende was om een wakkere Blade te krijgen.

edit: nu werkt de menu knop i.i.g. niet als wekker :)

[ Voor 8% gewijzigd door mpx200_05 op 05-10-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:40:
wie weet of je via 3g zónder gegevens toegang aan nog steeds meer batterij gebruikt?

Want ik heb, om batterij te sparen, via de battery-widget gegevens toegang uitgezet. Mijn netwerkmodus staat nog op GSM/WCDMA. Daarom blijft tie eigenlijk steeds op 3g staan
Kijk of je hier het antwoord kunt vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=682662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik heb vandaag een Blade (prepaid KPN) gekocht bij Belcompany voor mijn vriendin maar ik krijg hem niet op het (Hi) netwerk.

Ik snap werkelijk niet wat ik fout doe? Iemand een idee, want ik heb me suf gezocht maar niemand lijkt dit probleem te hebben.

Dit is een stukje achtergrond:
Vriendin laat glas vallen op HTC Legend -> Legend's glas verbrijzeld, onwerkbaar, maar technisch gezien doet de touchscreen het nog!
Haar SIM-kaart tijdelijk in mijn oude Nokia gedaan (zonder internet) -> Werkt prima
Enkele maanden later kopen we deze Blade -> Helaas, geen connectie met het Hi Netwerk

Zijn er problemen met Hi icm deze telefoon? Ik kan me dat niet voorstellen want hij is als het goed is hij SIM lock vrij bij KPN? Bij het zoeken van providers vind hij KPN wel, met 2 andere netwerken (niet Hi) maar hij zegt dat het netwerk niet beschikbaar is. De andere 2 netwerken doen het ook niet, maar dat klopt natuurlijk en daar geeft hij gewoon aan dat hij geen rechten heeft op het netwerk. Ik ga er nu vanuit dat Hi op het KPN netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SeamusXanthus:
Wat gebeurt er als je bij de netwerkinstellingen voor GSM/UMTS de boel op 'automatisch provider zoeken' (of iets dergelijks) zet? Ik heb zelf Ben, dat met het T-Mobile netwerk werkt. Wanneer ik zelf actief handmatig verbinding probeer te maken met T-Mobile, dan lukt dit niet. Kennelijk verwacht T-Mobile (of misschien wel de Blade) dan een T-Mobile sim. Zet ik die instelling op automatisch, dan maakt m'n Ben sim in no time verbinding via het T-Mobile netwerk. Nogmaals, handmatig zou ook moeten werken, maar in de praktijk gaan dingen soms niet zoals je zou verwachten...

Succes, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Bizar, zonder maar iets te veranderen werkt hij nu wel ineens na wederom de sim te wisselen. Misschien zat hij er net niet lekker in of zo? Wel vreemd want de sim code valideren deed hij al wel goed. In elk geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:22:
Afgelopen weekend bij Belcompany idd voor 100 euro dit fantastisch toestel gehaald en ik heb diezelfde dag nog GSF B27 erop gezet. Wat mij bij dat bezoekje in de Belcompany winkel opviel was dat dit toestel nergens in de vitrines zichtbaar was, maar toen ik er naar vroeg bleek hij wel in het systeem te zitten en dat ze hem ook nog op voorraad had gelukkig.
Lui personeel of even geen ruimte misschien?
Bij de Belcompany in Heerhugowaard stond hij wel in de vitrine.

Gelijk maar meegenomen, Eigen T-mobile sim er voorlopig in gestoken voor het gemak. (Simlock vrij dus, Maar wel met een opgevouwen a4printje van de belcompany? in de doos dat er een simlock op zit en dat het een X bedrag kost om die te laten verwijderen. Of gratis als je hem meer dan één jaar hebt. Met instructies erbij voor zowel kpn als telfort.)
Bevalt al erg goed tot nu toe. (Behalfe de wekker dan want die was echt te zacht vanochtend, Nog maar even met de instellingen prutsen. Gelukkig was ik al wakker.)

Vandaag wel wat moeite met de webbrowser aan het einde van de dag, Die wilde de pagina's(google.nl) niet helemaal meer laden en bleef steeds hangen vlak voordat hij klaar met laden was.
Simpele fix was een reboot, Maar als dit zo blijft zal ik er toch eens naar moeten kijken.

Toestel reageerd soms wat traag maar doet verder wel wat ik ervan verlang, Gezien de prijs in verhouding met een motorola defy of samsung galaxy S (~280 en 300/350) mag je eigenlijk ook niet klagen (Enigste andere androids waar ik ervaring mee heb zijn de Asus Transformer die ik zelf bezit en de Samsung Galaxy S van mijn oom die ik bedrijfsklaar gemaakt had voor hem. Allebij met wat stevigere hardware erin dus en dat verschil merk je wel.)
Wilde zelf eigenlijk ook een SamsungGalaxy S kopen, maar vond €300+ erg zonde van het geld voor iets wat ik over een jaar voor nop kan krijgen. (Van mijn oom idd.)

Echte test moet nog komen, En dat is een gesprek voeren.
Ik ben slechthorend dus dat kan nog wel eens een uitdaging worden voor het toestel,
Ik weet dat ik geen nokia kwaliteit mag verwachten (Had hiervoor een Nokia N73 in gebruik.) dus ik ben benieuwd. Zolang het bruikbaar is ben ik tevreden.

Als laatste nog iets waar ik niet zo mee zit: Klein beetje backlight bleeding in de rechterbovenhoek van het scherm, Valt geheel weg in de statusbalk die mooi wit is dus ik zie het niet als een probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Sato op 06-10-2011 00:58 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:56:
[...]

Bij BC Nieuwendijk Amsterdam was hij ook niet in de winkel te vinden.
Gelijk maar meegenomen, Eigen T-mobile sim er voorlopig in gestoken voor het gemak. (Simlock vrij dus, Maar wel met een opgevouwen a4printje van de belcompany? in de doos dat er een simlock op zit en dat het een X bedrag kost om die te laten verwijderen. Of gratis als je hem meer dan één jaar hebt. Met instructies erbij voor zowel kpn als telfort.)
Klopt. Zei de verkoopster tegen mij ook. Maar er zit geen simlock op.En met die standaard browser kan op ik op root niveau komen. Ik niet alleen. Er was nog iemand die dat ook kom. Echter volgens "root check" was hij niet geroot. Maar ik heb gemerkt dat "root check" ook weleens iets zegt waarop de bakker geen brood geeft.AndRoot gaf nl. wel aan dat ie geroot was.
Toestel reageerd soms wat traag maar doet verder wel wat ik ervan verlang,
Ik heb nog geen snelle (budget) Android gezien. Standaard is het langzaam met het opstarten. En met GSF die ik er nu op hem staan, is het opstarten niet veel sneller geworden. Sterker nog, lanzamer. Het opstarten duurt 1m 28s.Ik heb er even een video-otje van gemaakt.

YouTube: ZTE Blade (Gen2) slow startup with GSF (V26B) - YouTube

Cyanogenmod 1m23s
YouTube: Cyanogenmod CM7 Gingerbread on ZTE Blade 1st Boot - YouTube

Kortom. Android boot nu eenmaal niet zo snel.
Dus ik zal wel eens eens een andere ROM erop gooien.
Ik moet eerste even wat extra geheugen vrijmaken. Daarvoor moet ik met mSD kaartje gaan bewerken, opdelen in 2 partities.

Maar zoals je al aangaf.
Het is een goedkoop ding met leuke mogelijkheden.
Als laatste nog iets waar ik niet zo mee zit: Klein beetje backlight bleeding in de rechterbovenhoek van het scherm, Valt geheel weg in de statusbalk die mooi wit is dus ik zie het niet als een probleem.
Waarschijnlijk exemplarisch. Ik heb er geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Bij het opstarten van de telefoon heb ik eigenlijk niet het idee dat het traag is, Het zit meer in het opstarten/werken met apps. En dan voornamelijk in de webbrowser.

Of ik root toegang heb heb ik nog niet bekeken, Zal eens kijken hoe je dat kunt controleren. Ik heb de telefoon heel impulsief gekocht, (En daarmee mijn vader behoorlijk versteld doen staan, Doe normaal gerust een maand of twee over een aankoop.)
En heb dus helemaal niets aan info en forumposts/topics klaar staan. (en ook nog geen tijd gehad ernaar op zoek te gaan.)

Wel is de batterij status (Onder Settings>About phone>Status.) momenteel behoorlijk onbetrouwbaar.
Bleef lange tijd op 21% hangen waarna ik de telefoon maar eens uit en aangezet heb, Vervolgens gaf hij 22% aan. (Nu nog steeds.)
Eerder op de avond gaf hij al eens de melding dat de telefoon aan de lader moest (Na het uit standby halen.) maar sindsdien is dat niet meer terug gekomen.
Zal wel een paar keer opgeladen moeten worden voordat die op capaciteit is en wat betrouwbaardere info doorgeeft.

Meen ook dat er een app is die je precies verteld wanneer je de telefoon moet bijladen en wanneer je hem helemaal moet leeg trekken voordat je hem oplaad, Soort van batterij doctor dus.
Altans dat vertelde een kennis mij een tijd geleden maar ik ben de naam van die app vergeten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:05:
Bij het opstarten van de telefoon heb ik eigenlijk niet het idee dat het traag is, Het zit meer in het opstarten/werken met apps. En dan voornamelijk in de webbrowser.
Juist niet.Het opstarten is langzamer dan met Windows Mobile.Die web browser zit ik niet mee. Ik heb er een andere opstaan.
Ik heb net gebenchmarkt en dan kom ik uit op 836 en dat is toch redelijk te noemen.
YouTube: ZTE Blade benchmark GSF v26b (Android 2.3.4) kernel 2.6.35.7-perf+ - YouTube
Of ik root toegang heb heb ik nog niet bekeken, Zal eens kijken hoe je dat kunt controleren.
Probeer naar "\"te komen, de root dus.
Ik heb de telefoon heel impulsief gekocht, (En daarmee mijn vader behoorlijk versteld doen staan, Doe normaal gerust een maand of twee over een aankoop.)
En heb dus helemaal niets aan info en forumposts/topics klaar staan. (en ook nog geen tijd gehad ernaar op zoek te gaan.)
Ik heb bewust gekocht n.a.v. de bekendheid van het device en deze thread. En de prijs uiteraard.
Misschien kun jij even de boot klokken en een benchmark doen met Quadrant Standard (market)
Wel is de batterij status (Onder Settings>About phone>Status.) momenteel behoorlijk onbetrouwbaar.
Heb ik nog niet getest. Ik moet de batterij nog wel calibreren
Meen ook dat er een app is die je precies verteld wanneer je de telefoon moet bijladen en wanneer je hem helemaal moet leeg trekken voordat je hem oplaad, Soort van batterij doctor dus.
Altans dat vertelde een kennis mij een tijd geleden maar ik ben de naam van die app vergeten.
Iemand een idee?
Ja klopt. Dat is die calibratie app die ik ook nog eroverheen moet gooien.
http://www.appbrain.com/a...m.nema.batterycalibration

Nu maar weer even slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dezelfde, alleen onder een Chinese provider wordt hij dus verkocht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
mpx200_05 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:00:
....Overigens één van de ander Blade's (een Bouygues met oled) heeft een extreme battery drain. In vergelijking met een OSF van Mobistar met exact dezelfde ROM en minimale apps overnight van 100% naar 21% Terwijl de andere nog 91% over had na één nacht.
Terug naar GSF 27 met de TPT methode had geen effect;
terug naar de eerste GSF rom die ik erop gezet had met TPT (17) geen effect.
Wifi uit evenmin effect.

Probleem is voorlopig wel opgelost met het veranderen van Netwerkmodus>Voorkeursnetwerkmodus>Alleen GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:42:
Ik heb nog geen snelle (budget) Android gezien. Standaard is het langzaam met het opstarten. En met GSF die ik er nu op hem staan, is het opstarten niet veel sneller geworden. Sterker nog, lanzamer. Het opstarten duurt 1m 28s.Ik heb er even een video-otje van gemaakt.

Kortom. Android boot nu eenmaal niet zo snel.
Vergeet niet dat de standaard rom 2.2.1 Froyo is en dat GSF op 2.3.4 Gingerbread draait en dit is een beta rom waar optimalisatie ws nog niet hoge prioriteit heeft, hopelijk komt dat met de tijd wel. Heel erg vervelend vind ik dit niet, als het systeem/apps maar vlot draait en niet dagelijks crasht vind ik belangrijker ;)
Sato schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:05:
Iemand een idee?
Misschien deze? https://market.android.com/details?id=ccc71.bmw
DX geeft aan dat deze een quadband is, op de KPN site staat dat het een Triband is nl 900/1800/1900.
Even speurwerk gedaan op de ZTE website staat dat het een quadband is. Ik zou de fabrikant eerder geloven dan KPN, maar kun je dit ergens in je foon nachecken? Ik heb in de ZTE emode codes gekeken en die radio #1 etc. tests geprobeerd, maar echt nuttige info heb ik niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga van het weekend maar weer terug naar een GSF.. Weet niet welke maar ik gok de B26.
CM7 loopt toch niet zo smooth als ik eerst dacht. Heeft wat lag in browser en apps crashen wel eens.
Dus helaas, of wellicht een update doen ofzo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:58:
[...]

Vergeet niet dat de standaard rom 2.2.1 Froyo is en dat GSF op 2.3.4 Gingerbread draait en dit is een beta rom waar optimalisatie ws nog niet hoge prioriteit heeft, hopelijk komt dat met de tijd wel. Heel erg vervelend vind ik dit niet, als het systeem/apps maar vlot draait en niet dagelijks crasht vind ik belangrijker ;)
Daar heb je uiteraard een punt. Het is wel stabiel maar niet snel. Het is niet irritant. De prijs maakt ook wel iets goed ;)
Ik heb dan wel liever dat men eerst optimaliseert, alvorens nieuwe zaken in te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Quad schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:33:
Ik ga van het weekend maar weer terug naar een GSF.. Weet niet welke maar ik gok de B26.
CM7 loopt toch niet zo smooth als ik eerst dacht. Heeft wat lag in browser en apps crashen wel eens.
Dus helaas, of wellicht een update doen ofzo.
Interessant! Ik draai al een tijdje GSF27 en dat bevalt op zich prima. Heb je de EliteMovil ROM toevallig al geprobeerd, daar hoor ik niet zoveel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Interessant! Ik draai al een tijdje GSF27 en dat bevalt op zich prima. Heb je de EliteMovil ROM toevallig al geprobeerd, daar hoor ik niet zoveel over.
Nee, heb de EliteMovil nog niet geprobeerd, ga het ook niet doen.
Ik ga zaterdag eerst een CM 217 proberen, als dat niet wat is, wordt het weer B26, die werkte stabiel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Net van bijna bovenaan de trap naar beneden laten vallen. Maar hij is onbeschadigd. Ik had doordat ik zeiknat was geregend een joggingbroek aan met wijde zakken en toen viel hij bovenaan de trap uit mijn broekzak tussen de traptrede naar beneden ( ongeveer 2 meter) maar hij doet het godzijdank nog steeds. Zijn zat telefoons die dit niet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Het GSF topic op MoDaco zit weer op slot, en dit keer heeft een admin wel een heel kinderachtige reden daarvoor:
As the developer does not appear to have an interest in helping with this ROM it is best to close this topic and at the same time stop this stupid fighting and constant post reporting. Creating a ROM is like creating a service and a certain degree of responsibility should be taken on board. I do not mean a 24/7 help desk but the occasional guidance can do wonders for the community spirit.
Oke, wbaw (de developer) kwam nogal hard door de bocht maar als je ziet hoe enorm veel oerstomme vragen in dat topic gesteld werden, kan ik me voorstellen dat hij niet op elke vraag antwoord wil geven. En met de stelling dat een ROM ontwikkelen gelijk staat aan het bieden van service ben ik het al helemaal niet eens!

Erg jammer dat om deze reden een topic dicht wordt gegooid. Wie op zoek is naar GSF, kan nog op XDA terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Sato schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:56:
In Bergen op Zoom stond hij niet in de vitrine, toen ik ernaar vroeg was hij niet op voorraad en zou ook niet vanzelf weer binnenkomen (stond op "niet bestellen"), dus heb ik hem laten bestellen vorige week. Ik denk dat het niet zo'n populair toestel is? (onder het "gewone volk", niet onder tweakers :P)

Nu heb ik hem, tis een leuk ding. :) Meteen Simyo sim erin, geen probleem. Volgens de about staat er Android 2.2.2 op. Ik ga er niet snel een custom rom opzetten denk ik, hij doet zo al wat ik ervan verwacht.

Alleen market werkt geloof ik niet zonder google account (?) en ik weet niet hoe apps op de SD-kaart zijn te installeren (want de 512MB onboard vind ik daar wat schraal voor).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:17:
Alleen market werkt geloof ik niet zonder google account (?) en ik weet niet hoe apps op de SD-kaart zijn te installeren (want de 512MB onboard vind ik daar wat schraal voor).
Je hebt inderdaad een gmail-account nodig voor de Market. Apps op de SD kaart: zie A2SD in de startpost via een Ext2 of Ext3 partitie op de SD-kaart.

Je hebt trouwens met de standaard ROM geen 512 MB beschikbaar, na laden OS nog maar ~150-200 MB.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 07-10-2011 23:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Je hebt inderdaad een gmail-account nodig voor de Market. Apps op de SD kaart: zie A2SD in de startpost via een Ext2 of Ext3 partitie op de SD-kaart.

Je hebt trouwens met de standaard ROM geen 512 MB beschikbaar, na laden OS nog maar ~150-200 MB.
Ja ik moet er nog flink over lezen denk ik. 8)7 In de startpost staat trouwens niets over A2SD. Andere startpost misschien?

Dat een deel van het flash opgaat aan het OS lijkt me trouwens logisch. Al snap ik het niet: 512-200=312 voor Android. Hoe kunnen telefoons die maar 160MB flash hebben (Samsung dinges bij de AH bijvoorbeeld) dan overleven? Die kunnen Android niet eens laden?

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 07-10-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:31:
Ja ik moet er nog flink over lezen denk ik. 8)7 In de startpost staat trouwens niets over A2SD. Andere startpost misschien?
Je hebt gelijk. Het stond er ooit in, maar het is in een edit verdwenen :D . Ik heb het in de Diff teruggezocht, en teruggekopieerd :) . Zie het stukje "Hoe partitioneer ik mijn SDcard voor het gebruik van A2SD?"
Dat een deel van het flash opgaat aan het OS lijkt me trouwens logisch. Al snap ik het niet: 512-200=312 voor Android. Hoe kunnen telefoons die maar 160MB flash hebben (Samsung dinges bij de AH bijvoorbeeld) dan overleven? Die kunnen Android niet eens laden?
Goeie vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:48:
[...]

Je hebt gelijk. Het stond er ooit in, maar het is in een edit verdwenen :D . Ik heb het in de Diff teruggezocht, en teruggekopieerd :) . Zie het stukje "Hoe partitioneer ik mijn SDcard voor het gebruik van A2SD?"
Ah mooi, maar eens kijken dan. :)
[...]

Goeie vraag ;)
Nu ik erover denk.. Misschien is die 160MB wat er beschikbaar is voor apps en heeft zo'n telefoon dan eigenlijk meer? Of hij heeft een efficiëntere indeling waardoor Android minder ruimte nodig heeft?

Blade is leuk, maar het is ietsie pietsie jammer dat je de fysieke knoppen vrij vaak nodig hebt en daar niet altijd een touch-alternatief voor lijkt te zijn.

[edit]
Okay, dit snap ik echt niet. Ik sluit de telefoon met de meegeleverde USB kabel aan, hij vraagt of ik USB mass storage wil, ik zeg ja, maar meer dan dit krijg ik niet (Linux):
[296664.833061] usb 2-1.1.3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 32
[296664.946009] scsi20 : usb-storage 2-1.1.3:1.0
Ja eeh.. Waar is mijn mass storage nou?

Nu probeer ik het nogmaals, nu krijg ik niet eens meer de vraag ik mass storage wil. Maar hij gaat wel laden. Kabel brak?
[edit2]
Goed, nu ziet de telefoon de SD-kaart ook niet meer.. Wtf..

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2011 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TomAtTweakers schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:32:
Het GSF topic op MoDaco zit weer op slot, en dit keer heeft een admin wel een heel kinderachtige reden daarvoor:
[...]

Oke, wbaw (de developer) kwam nogal hard door de bocht maar als je ziet hoe enorm veel oerstomme vragen in dat topic gesteld werden, kan ik me voorstellen dat hij niet op elke vraag antwoord wil geven. En met de stelling dat een ROM ontwikkelen gelijk staat aan het bieden van service ben ik het al helemaal niet eens!

Erg jammer dat om deze reden een topic dicht wordt gegooid. Wie op zoek is naar GSF, kan nog op XDA terecht.
De GSF maker lijkt een beetje een apart figuur te zijn in elk geval. hij werkt wel vrij fanatiek aan GSF maar echt bug-testen of zo lijkt hij niet te doen. Ik ben inmiddels overgestapt naar blademix en dat lijkt goed te werken en de maker is ook vrij actief in zijn thread.

Ik had onlangs wat problemen met LCD density changer maar dat lijkt inmiddels opgelost te zijn. LCD density changer zorgt ervoor dat je meer pixels op je scherm weer kunt geven, ipv 5 menu items zie je dan bijvoorbeeld 9 menu items(en de top menubar wordt kleiner weergegeven en er passen meer icons in). Andersom(voor mensen met slechte ogen) werkt ook, dan worden menuitems groter.

LCD density changer met een instelling van 190 vind ik zelf erg prettig werken, met 180 crasht de topmenubar. Permanent wijzigen van de instelling werkte bij mij niet vanuit lcd density changer maar handmatig editen van build.prop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:14:
[edit]
Okay, dit snap ik echt niet. Ik sluit de telefoon met de meegeleverde USB kabel aan, hij vraagt of ik USB mass storage wil, ik zeg ja, maar meer dan dit krijg ik niet (Linux):
Je moet ook op de telefoon nog zeggen dat hij als USB-disk moet worden gezien. Aansluiten, daarna naar de notificatiebalk en dan zeggen dat USB storage aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:34:
[...]

Je moet ook op de telefoon nog zeggen dat hij als USB-disk moet worden gezien. Aansluiten, daarna naar de notificatiebalk en dan zeggen dat USB storage aan moet staan.
Ik krijg de groene androidrobot en de knop turn on USB storage. Daar druk ik op en dan krijg ik een oranje androidrobot en melding dat ik de kaart netjes moet ejecten op mijn computer voor ik USB storage weer uitzet.

In de notificatiebalk kan ik USB storage alleen uitzetten.

Maar op mijn computer krijg ik niks.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:41:
Ik krijg de groene androidrobot en de knop turn on USB storage. Daar druk ik op en dan krijg ik een oranje androidrobot.

In de notificatiebalk kan ik USB storage alleen uitzetten.
OK. En je krijgt geen extra schijfletter of disk als je de oranje android hebt? Heb zelf de telefoon nooit met Linux gebruikt. Ik vind via de telefoon toch vaak wat onhandig en doe de meeste filetransfers en zeker het herpartitioneren via een cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gambieter, inderdaad, maar CM7 is ook niet alles.
GSF is wat t wordt, en gaat morgen definitief terug (alleen niet naar B27..)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:43:
OK. En je krijgt geen extra schijfletter
Linux doet niet aan schijfletters.
of disk als je de oranje android hebt? Heb zelf de telefoon nooit met Linux gebruikt. Ik vind via de telefoon toch vaak wat onhandig en doe de meeste filetransfers en zeker het herpartitioneren via een cardreader.
Af en toe wat nieuwe muziek erop doe ik toch echt bij voorkeur met een kabeltje.

Maar dit:
[296664.833061] usb 2-1.1.3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 32
[296664.946009] scsi20 : usb-storage 2-1.1.3:1.0
Wil zeggen dat hij niet eens een block device (de SD-kaart) ziet, laat staan de partities of data erop. usb-storage geeft aan dat hij een kaartlezer van het een of ander ziet, maar verder niets.

Ik heb http://www.smart-alarm-clock.com/ erop gezet, een puzzelspelletje met een muis en een sharewareversie van een racespelletje waar de Blade niet snel genoeg voor is. De spelletjes zijn gewoon van de eerste pagina van de betreffende categorie, dus niks obscuurs. Kan USB-storage kapot gaan door zulke applicaties?

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2011 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:44:
Que? Weet je zeker dat je het tegen mij hebt? ;)
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:46:
Linux doet niet aan schrijfletters.
Freudiaanse vertikking? Ik neem aan dat je schijfletters bedoeld, niet schrijfletters, want die zal Linux wel hebben :+
Af en toe wat nieuwe muziek erop doe ik toch echt bij voorkeur met een kabeltje.

Maar dit:

[...]

Wil zeggen dat hij niet eens een block device (de SD-kaart) ziet, laat staan de partities of data erop. usb-storage geeft aan dat hij een kaartlezer van het een of ander ziet, maar verder niets.

Ik heb http://www.smart-alarm-clock.com/ erop gezet, een puzzelspelletje met een muis en een sharewareversie van een racespelletje waar de Blade niet snel genoeg voor is. De spelletjes zijn gewoon van de eerste pagina van de betreffende categorie, dus niks obscuurs. Kan USB-storage kapot gaan door zulke applicaties?
Nee, dat geloof ik niet. Maar zoals gezegd: douw het kaartje even in een kaartlezer en kijk of je deze dan wel kunt benaderen. Het kan zijn dat het nog als FAT16 is, en ik meen me te herinneren dat aan het begin er ook wel eens wat probleempjes waren met de SD-kaart, maar niet meer na herformattering naar FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
Quad schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:44:
Weet iemand waar oudere versies van GSF te downloaden is, want B27 heeft batterij issues.
Ik durf die vraag niet te stellen op Modaco (de GSF thread is trouwens ook gesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 03:00:
[...]

Freudiaanse vertikking? Ik neem aan dat je schijfletters bedoeld, niet schrijfletters, want die zal Linux wel hebben :+
Nee met Linux lees en schrijf je alles in morse.

Ik ben moe
Nee, dat geloof ik niet. Maar zoals gezegd: douw het kaartje even in een kaartlezer en kijk of je deze dan wel kunt benaderen.
Ja dan gaat het prima. Heb er ook wat muziek opgezet zo. Maar vanuit de telefoon, no-go.
Het kan zijn dat het nog als FAT16 is, en ik meen me te herinneren dat aan het begin er ook wel eens wat probleempjes waren met de SD-kaart, maar niet meer na herformattering naar FAT32.
Hmm. Ik heb voor nu gewoon het meegeleverde kaartje gebruikt en ga nog een 16GB kaartje ofzo bestellen. Zou even moeten kijken wat het FS is.

[edit]Kaartje opnieuw geformatteerd, andere USB-kabel, maar het maakt niets uit. Ik snap er geen jota van.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2011 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Prozac schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 03:02:
[...]

Weet iemand waar oudere versies van GSF te downloaden is, want B27 heeft batterij issues.
Ik durf die vraag niet te stellen op Modaco (de GSF thread is trouwens ook gesloten).
Ik heb wel eventueel B26 voor je..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:58:
DX geeft aan dat deze een quadband is, op de KPN site staat dat het een Triband is nl 900/1800/1900.
Even speurwerk gedaan op de ZTE website staat dat het een quadband is. Ik zou de fabrikant eerder geloven dan KPN, maar kun je dit ergens in je foon nachecken? Ik heb in de ZTE emode codes gekeken en die radio #1 etc. tests geprobeerd, maar echt nuttige info heb ik niet gekregen.
Op de vraag of de Blade een tri- of quadband is heb ik een antwoord gevonden hier op Modaco. Van wat ik begrepen heb zijn alle Blades hardwarematig quadband, maar bij de Gen1 versie is de 850Mhz band met software gelockt. Dus als je hem naar Gen2 update dan heb je werkelijk een quadband(toestellen van KPN, Telfort of BC zijn als het goed is Gen2, correct me if wrong).

Even wat anders ene user genaamd fonix232 op Modaco claimt een 4.0 Icecreamsandwich build te hebben van ZTE, of dit legitiem is, is niet geheel zeker. Maar als dit echter toch waar blijkt dan ben ik enorm onder de indruk van ZTE after sale support, waarin peperdure merken meestal op dit vlak af laten weten. Ik hou deze thread iig wel in de gaten omtrent verdere ontwikkelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 21:56
Ik heb nog een aantal oude roms waaronder B26. Deze kun je vinden op http://4tw.nl/android

Ik ben nog aan het uploaden, en doe ongeveer 20 min per file. Als een file niet meer veranderd kwa grootte dan is deze klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51
Dr. Prozac schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 03:02:
[...]

Googlen met "gsf-blade-b27" , verander 27 in de versie die je wilt hebben. Voor de beste batterijduur zou ik b14 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:44:
Even wat anders ene user genaamd fonix232 op Modaco claimt een 4.0 Icecreamsandwich build te hebben van ZTE, of dit legitiem is, is niet geheel zeker. Maar als dit echter toch waar blijkt dan ben ik enorm onder de indruk van ZTE after sale support, waarin peperdure merken meestal op dit vlak af laten weten. Ik hou deze thread iig wel in de gaten omtrent verdere ontwikkelingen ;)
Of het echt is of niet, na 11-10-11 weten we meer, want dan laat Google Ice cream officieel los, en worden er geheid roms gemaakt voor de Blade vermoed ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 15:21
GSF is verwijderd van het Modaco forum, terug naar CM7 maar weer dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassie789 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:50:
GSF is verwijderd van het Modaco forum, terug naar CM7 maar weer dus....
Je kunt gewoon nog terecht bij XDA. Alleen het topic is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
weet iemand toevallig als dit toestel ook met 50% korting te verkrijgen is bij kpn? andere prepaid telefoons zoals de alcatel ot990, samsung star, en nog een toestel (prepaid) heb je daar wel gewoon 50% korting(volgens de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 03:00:
[...]

Nee, dat geloof ik niet. Maar zoals gezegd: douw het kaartje even in een kaartlezer en kijk of je deze dan wel kunt benaderen. Het kan zijn dat het nog als FAT16 is, en ik meen me te herinneren dat aan het begin er ook wel eens wat probleempjes waren met de SD-kaart, maar niet meer na herformattering naar FAT32.
Nou aan het kaartje ligt het niet.. Andere kabel, andere USB-poort, kaarten herformatteren, het heeft allemaal geen zin. Op een oude Windows laptop doet hij het wel, maar dat is nou niet echt handig.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1799739 heeft hetzelfde probleem. Maar geen oplossing.

[edit]
Hier is de oplossing:

http://androsapiens.com/viewblog/viewpost/52

In /lib/udev/rules.d/40-usb_modeswitch.rules de regel
ATTRS{idVendor}=="19d2", ATTRS{idProduct}=="0083", RUN+="usb_modeswitch '%b/%k'"
weghalen/outcommenten en udev herstarten.

Ik snap ook niet waarom, maar het werkt. *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Zit met mijn blade sinds kort op GSF beta 27, maar ten opzichte van b14 waar ik vandaan kwam valt de batterijduur tegen, en werkt er eigenlijk niks meer of minder.. Nu wil ik graag terug naar b14, maar die heb ik zelf niet meer helaas..

Heb het op xda gevraagd, omdat de maker van gsf is van modaco gegaan/getrapt/whatever en de oude links op modaco niet meer werken, maar de maker van GSF is ook op xda nogal een botte lul, en heeft op mijn vraag alleen een kortaf "no." geantwoord..

Dus heb ik mijn hoop gevestigd op de veeeel aardigere mensen van t.net.. Heeft iemand hier toevallig nog een zipje van GSF beta 14?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 07-10 21:23
even googlen op: "gsf-blade-b14" levert de volgende resultaten
http://www.mediafire.com/?n698qgghb2abumr
http://www.multiupload.com/MKOPBMUAG5

Verder zag ik op modaco
Dat volgens de poll b18 "de beste" is, maar wat vinden jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door HaNS1443 op 08-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

HaNS1443 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:37:
even googlen op: "gsf-blade-b14" levert de volgende resultaten
http://www.mediafire.com/?n698qgghb2abumr
http://www.multiupload.com/MKOPBMUAG5

Verder zag ik op modaco
Dat volgens de poll b18 "de beste" is, maar wat vinden jullie?
je hebt betere googlefu dan ik merk ik.. ik vond alleen de links op modaco, die bij de host gedelete zijn door wbaw helaas..Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
PSU_freak schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:53:
Ik heb nog een aantal oude roms waaronder B26. Deze kun je vinden op http://4tw.nl/android

Ik ben nog aan het uploaden, en doe ongeveer 20 min per file. Als een file niet meer veranderd kwa grootte dan is deze klaar.
ik heb: b4 t/m 12 - b19 - b21 - b23 - b25 - b26 - b27
kan ik de ontbrekenden ergens 'erbij' uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 07-10 21:23
Algurgazan hier staat b14 ook tussen, de site kende ik zelf niet omdat ik pas sinds gister geïnteresseerd ben geraakt in de ZTE Blade
http://4tw.nl/android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algurgazan schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:53:
Zit met mijn blade sinds kort op GSF beta 27, maar ten opzichte van b14 waar ik vandaan kwam valt de batterijduur tegen, en werkt er eigenlijk niks meer of minder.. Nu wil ik graag terug naar b14, maar die heb ik zelf niet meer helaas..
Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar jouw verschil in batterijduur tussen B27 en B14, want ik heb mijn foon nl een kleine week en heb dusver alleen B27 getest en ik ben redelijk tevreden met de batterijduur. Maar als het verschil groot is dan wil ik wel een downgrade overwegen. ;)

Op B27 heb ik 3 dagen lang op de accu gedraaid en vanmiddag toen er nog 14% batterij resteerde heb ik hem maar op de lader opgehangen.
Over deze 3 dagen heb ik elke avond zon 30-45 min aldiko ebooks gelezen (wel op night mode gezet, dus zwarte achtergrond en witte lettertjes), ong 15 min angry birds gespeeld, ong 10-15 min op androidmarket geweest, max 5 min lopen bellen, zo nu en dan wat mails gelezen/-schreven en whatsapp gerund, wifi gebruik ik handmatig om mail/whatsapp berichten op te halen als ik klaar ben zet ik wifi weer uit. Wifi aan-/uitschakelen doe ik 3 tot 4 keer per dag, brightness staat btw op 32% en ik heb hem op gsm only mode ingesteld.

Andere gebruikers die het verschil van batterijduur tussen B14 en B27 ook gemerkt hebben mogen ook reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Ik merkte dat ik bij b27 nauwelijks een dag met een volle batterij deed, terwijl ik met b14 meestal anderhalf tot twee dagen met een batterij deed... Dan heb je het over regelmatig surfen met opera, regelmatig whatsapp gebruiken, en af en toe wordfeud.. Verder niet zoveel met instellingen gedaan, wifi altijd uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
De blade is nu ook verkrijgbaar op dealextreme: http://www.dealextreme.co...e-sim-w-wifi-white-101744maar niet dat ik aanraad om die daar te kopen, kost 147.47 euro, dus je kunt um beter bij de belcompany halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Een poster op MoDaCo beweert dat hij IceCreamSandwich (ICM) werkend heeft op de blade. In zijn thread zijn ook foto's te vinden, maar verder mag hij niet veel informatie geven:
quote: fonix232
I have signed an NDA with Google and ZTE to do not distribute anything about it. All I can tell is that ICS is simply amazing, and blazing fast even on the Blade! The pics show what I can only assume to, that the graphics driver is bugged (weird artifacts at transitions), but nothing more.
Specifically I can't tell you too much, I took the pictures yesterday. ZTE is binding me not to tell anything, and most probably I will be a bit f*cked for posting these (although the NDA did not disclose sharing pictures what do not tell NEW information. And that the Nexus Prime video footage is out, I can show things what are the same). But eh, I had to do it :D
Veel posts in de thread claimen dat het fake is. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.

http://android.modaco.com...-important-something-new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al eerder gepost.
Na 11 oktober weten we meer, omdat dan de Ice Cream officieel door google wordt vrij gegeven.
Wellicht komt ZTE dan met een update? ;)

[droomscenario]
Maar omdat er een actieve community achter zit, komt er waarschijnlijk hoe dan ook een android 4.0 kernel naar de Blade.
[/droomscenario]

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 09-10-2011 01:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Ik zou het heel tof vinden als ICS naar de Blade komt, maar als je ziet wat voor lange weg GB heeft afgelegd voordat het eindelijk een beetje werkbaar werd... Maar goed, dat wil niets zeggen over de ontwikkeling van ICS natuurlijk!

Momenteel draai ik al ruim een maand naar alle tevredenheid GSF b22. Ik twijfel of ik er goed aan doe om over te stappen naar b27. Als ik de verhalen over battery issues hierboven zo lees, is b26 misschien een verstandigere keuze. Op b28 hoef ik in ieder geval niet meer te wachten, gezien het gedoe op MoDaCo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 01:08:
Ik zou het heel tof vinden als ICS naar de Blade komt, maar als je ziet wat voor lange weg GB heeft afgelegd voordat het eindelijk een beetje werkbaar werd... Maar goed, dat wil niets zeggen over de ontwikkeling van ICS natuurlijk!

Momenteel draai ik al ruim een maand naar alle tevredenheid GSF b22. Ik twijfel of ik er goed aan doe om over te stappen naar b27. Als ik de verhalen over battery issues hierboven zo lees, is b26 misschien een verstandigere keuze. Op b28 hoef ik in ieder geval niet meer te wachten, gezien het gedoe op MoDaCo... :/
Inderdaad, alhoewel die gozer op modaco beweert het van een ZTE medewerker te hebben ontvangen, zou het kunnen zijn dat ZTE offcieel aan een update voor de Blade werkt.
Maarja, wie weet^^..

Wat betreft het overstappen op een nieuwere ROM, als het nu perfect werkt, waarom updaten? Iemand zei ooit, never change a winning team, dus... Bepaal t zelf of het updaten de moeite waard is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:38
ZTE heeft nimmer een update uitgegeven voor de Blade, alle ROM's waren meegeleverd met een bepaald model. Alle stock ROMS zijn v 2.1 en v 2.2
De 2.3 ROM was voor de Skate bedoeld en was verre van bruikbaar en daarom aangepast oa in GSF
CM heeft lang nog gebruikt gemaakt van oude ROM componenten en is daarom altijd buggy geweest.

Daarom denk ik dat ZTE nu niet en anders ook niet een update naar ICS zal geven voor de Blade.
ICS zal alleen toegankelijk worden als custom ROM met delen van de v 2.2 en 2.3 ROM om het werkend te krijgen.

De GSF Rom is nog steeds actueel, maar op XDA en niet meer op MoDaCo. Of er ooit nog een update van komt weet ik niet, want de maker heeft altijd gezegd dat CM7 veel beter is, maar voor hem niet genoeg (WiFi connect). Hij zou met de ontwikkeling stoppen als CM7 dat onderdeel op orde had.

Ik vind de term "botte ..." (door Algurgazan) voor de maker van GSF wel erg ver gaan als je hem om een oude ROM (b14 ) vraagt, die hij al (lang) achter zich gelaten had. Feitelijk geef je daarmee aan dat hij na 17 juli met b15 t/m b27 slecht werk geleverd heeft (over "bot" gesproken), terwijl je zelf op een simpele wijze aan deze versie had kunnen komen.

GSF b27 (26-9) heeft batterijproblemen. Wil je niet terug naar b26 (18-9), vervang dan de kernel door die van Burstlam v2.5.2 (24-9). Deze kwam uit na GSF b26 maar net voor b27. Burstlam heeft later pas delen van b27 overgenomen en die er ook weer uitgehaald, maar (nog) geen nieuwe versie gepubliceerd.

[ Voor 34% gewijzigd door elinx op 09-10-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
anoniem1 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:09:
weet iemand toevallig als dit toestel ook met 50% korting te verkrijgen is bij kpn? andere prepaid telefoons zoals de alcatel ot990, samsung star, en nog een toestel (prepaid) heb je daar wel gewoon 50% korting(volgens de site).
De drie toestellen die je noemt, (En die ook in de folder staan. De derde is overigens de KPN Messenger 2.)
Zijn alle drie dusdanig verouderd/ongewild dat KPN er vanaf wil om ruimte te maken voor nieuwere/andere toestellen.
Vandaar ook dat die met 50% korting worden verkocht.

Voor de rest van het Pre-Paid aanbod geld deze korting dus niet.

-----

Gisteren ook het eerste telefoongesprek gehad met de Blade, En ik ben er zeer positief over. (Veel beter dan ik verwacht had, En dit was best een belangrijk punt omdat ik slechthorend ben.)
Wekker was na gisteravond even naar de settings gekeken te hebben en een andere wektoon gekozen te hebben vanochtend ook in staat mij te wekken.

Ik ben dus helemaal tevreden met mijn Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sato schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:26:
[...]

De drie toestellen die je noemt, (En die ook in de folder staan. De derde is overigens de KPN Messenger 2.)
Zijn alle drie dusdanig verouderd/ongewild dat KPN er vanaf wil om ruimte te maken voor nieuwere/andere toestellen.
Vandaar ook dat die met 50% korting worden verkocht.

Voor de rest van het Pre-Paid aanbod geld deze korting dus niet.

-----

Gisteren ook het eerste telefoongesprek gehad met de Blade, En ik ben er zeer positief over. (Veel beter dan ik verwacht had, En dit was best een belangrijk punt omdat ik slechthorend ben.)
Wekker was na gisteravond even naar de settings gekeken te hebben en een andere wektoon gekozen te hebben vanochtend ook in staat mij te wekken.

Ik ben dus helemaal tevreden met mijn Blade.
Aha, jij ook slechthorend ja?
Zeker ook problemen met bepaalde telefoons, waar je met gehoorapparaat nauwelijks wat hoort? Met de blade heb ik daar geen last van, zo prettig kun je de gesprekken verstaan, en dan heb ik de volume nog niet op max..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Iemand de uitzendingen van het journaal via m.nos.nl werkend?
Op GSF werkt het wel, maar op de Cyanogenmod versie heb ik alleen FC's of een voortdurend video laden boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpx200_05 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:11:
Iemand de uitzendingen van het journaal via m.nos.nl werkend?
Op GSF werkt het wel, maar op de Cyanogenmod versie heb ik alleen FC's of een voortdurend video laden boodschap.
Installeer moboplayer van de market, plus de codec die bij het proberen afspelen aangegeven wordt, dan moet hij het doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
@Quad: alvorens ik CM wederom ga installeren had ik het graag zeker geweten.

Flashen is een fluitje van een cent, maar aangezien de Google backup nogals eens niet werkt kan het installeren van alle apps een lang klusje zijn. Het alternatief via TB geeft ook nogal eens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpx200_05 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:53:
@Quad: alvorens ik CM wederom ga installeren had ik het graag zeker geweten.

Flashen is een fluitje van een cent, maar aangezien de Google backup nogals eens niet werkt kan het installeren van alle apps een lang klusje zijn. Het alternatief via TB geeft ook nogal eens problemen.
Ik heb ook nog CM7.. Dus vandaar.
Voor de apps moet je Titanium Backup gebruiken, werkt perfect!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Laatst online: 17-08 12:28
het accu deel van mn review is gebasseerd op gsf b26, ik heb er geen problemen mee.. b27 probeer ik nog maar even niet omdat ik meldingen heb gezien van mensen waarbij de telefoon niet in deep sleep gaat..weet niet of iedereen daar last van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door discy op 10-10-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
discy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:48:
het accu deel van mn review is gebasseerd op gsf b26, ik heb er geen problemen mee.. b27 probeer ik nog maar even niet omdat ik meldingen heb gezien van mensen waarbij de telefoon niet in deep sleep gaat..weet niet of iedereen daar last van heeft.
Wat bedoel je precies met deep sleep?
Ik had problemen met B27 iig dat de accuduur net een halve dag vol hield.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Quad schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:01:
[...]

Ik heb ook nog CM7.. Dus vandaar.
Voor de apps moet je Titanium Backup gebruiken, werkt perfect!
Net Moboplayer op GSF b27: verhoudingen van laatste journaal is niet helemaal ok: te laag.
Het kinderjournaal ;) heeft wel de juiste verhoudingen.

Met de codecs van Moboplayer werkt de officiele versie weer niet meer :'(

Ik had met CM 213 problemen met mijn (3)g ontvangst. Is dat met de laatste versie verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Quad schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 01:18:
[...]

Wat bedoel je precies met deep sleep?
Ik had problemen met B27 iig dat de accuduur net een halve dag vol hield.
Je kunt Cpu Spy gebruiken om te kijken of je zte in deep sleep gaat als het scherm uit is en de telefoon niet bezig. Sommigen praten ook over dat het notificatie lampje blijft knipperen bij GSF b27 als er geen meldingen zijn..

De maker van GSF (wbaw) adviseert om over te gaan op de nieuwe 7.1.0 stable release van CM7. Ik heb 'm geprobeerd maar ik vind hem persoonlijk wat rommeliger (teveel opties) dan GSF b26. Ik blijf daarom nog ff lekker op b26 draaien.. hopelijk komt ics binnenkort ook naar de blade =). Volgens wbaw zou dat best eens kunnen.

[ Voor 66% gewijzigd door discy op 10-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant die stockROM, bewijst maar dat ZTE goed bezig is..!
Wellicht als ik tijd heb dat ik een kijkje neem of het m waard is.
Jammer dat er geen emulators ofzo van een telefoon bestaan zodat je hem ''virtueel' kan proberen ^^

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft ZTE grotere plannen met de Blade dan men denkt zoals je hier kunt lezen wordt het goed verkocht ondanks een marketing budget van niks te hebben.
http://wwwen.zte.com.cn/e...109/t20110926_253846.html
ZTE’s Blade smartphone has been the company’s flagship product for the last 12 months. It features a 600MHz processor and a 3.5-inch capacitive touch screen. To date, over 3 million Blade handsets have been sold in more than 50 countries worldwide.
Om de Blade vervolgens als een budget Android foon her te introduceren met ICS lijkt me anders een behoorlijk selling point zowel voor bestaande als nieuwe klanten.

Quad schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:15:
Interessant die stockROM, bewijst maar dat ZTE goed bezig is..!
Wellicht als ik tijd heb dat ik een kijkje neem of het m waard is.
Jammer dat er geen emulators ofzo van een telefoon bestaan zodat je hem ''virtueel' kan proberen ^^
Komt deze week een Android "budget" high-end foon uit met dual ROM, de Xiaomi Mi-One voor de exacte specs kun je beter naar zijn eigen thread op GoT gaan Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

discy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:31:
De officiele 2.3.5 rom van ZTE is misschien ook de moeite van het bekijken waard.
Even die hele thread lezen: ROM is voor een ZTE Libra, iemand daar heeft zijn telefoon al gebricked. (wil geen SIM meer herkennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:20:
[...]

Even die hele thread lezen: ROM is voor een ZTE Libra, iemand daar heeft zijn telefoon al gebricked. (wil geen SIM meer herkennen)
Heb die thread nog niet gelezen, dat doe ik vanavond wel. Echter was ik nog wel benieuwd naar wat een ZTE Libra uberhaupt was, met google vond ik deze thread http://android.modaco.com...-the-libra-and-the-blade/
ZTE Blade is 2.1 Eclair platform aka as Gen1 on this forum, so blade baseband, base address etc

ZTE Libra is the 2.2 Froyo platform and above, also known as Gen2 on this forum, Gen2 is a complete misnomer as is changing the name to Libra but it allows ZTE to sell more phones, especially ones with 5MP Cameras later this year sim free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
W3ird_N3rd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:20:
[...]Even die hele thread lezen: ROM is voor een ZTE Libra, iemand daar heeft zijn telefoon al gebricked. (wil geen SIM meer herkennen)
ja dat was ik :S. kwam niet door die rom (ZTE Blade GEN2), maar omdat de huidige root methodes niet meer werkten op die rom. Daardoor ben ik omslachtige wegen ingeslagen, die m'n telefoon kapot maakte.

ik haal hem alsnog maar gauw uit m'n post...

[ Voor 26% gewijzigd door discy op 10-10-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zonet de laatste versie van GSF B27 bijgewerkt met de laatste kernel van burstlam, Google Maps en GMail bijgewerkt, paar nutteloze apps verwijderd, aangepaste hosts-file toegevoegd en de oude Market teruggezet.
Die kan weer een tijdje mee :)

Nu eens bezighouden met de nieuwe Moldovan-Mile (Android 2.3.5, gebaseerd op de ROM van de Libra) wat te modificeren. Ik moet binnen een paar dagen terug naar de Mobistar stock ROM voor garantiedoeleinden, dus heb gedowngrade naar GEN1. GSF ondersteund GEN1 en GEN2 met de nieuwe kernel, dat moet met die Libra ROM ook lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-10-2011 19:29 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

discy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

ja dat was ik :S. kwam niet door die rom (ZTE Blade GEN2), maar omdat de huidige root methodes niet meer werkten op die rom. Daardoor ben ik omslachtige wegen ingeslagen, die m'n telefoon kapot maakte.

ik haal hem alsnog maar gauw uit m'n post...
Dus met een Blade die nog gewoon stock is moet het wel werken? Maar heeft die image dan ook Nederlandse taal enzo?

Ik ben anders wel benieuwd naar ervaringen. :)

De link was: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
W3ird_N3rd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:56:
[...]Dus met een Blade die nog gewoon stock is moet het wel werken? Maar heeft die image dan ook Nederlandse taal enzo? Ik ben anders wel benieuwd naar ervaringen. :)
De link was: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295941
Ik heb een benchmark uitgevoerd met GSF en die ROM (zie ook dat thread). De resultaten waren dat de nieuwe rom grofweg 15% langzamer is. Hij voelde ook lang niet zo soepel.

Volgens één van de posters is de ROM vooral gepost voor developers, om als basis te gebruiken voor een nieuwe custom rom. ik zou het er dus niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

discy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:02:
Ik heb een benchmark uitgevoerd met GSF en die ROM (zie ook dat thread). De resultaten waren dat de nieuwe rom grofweg 15% langzamer is. Hij voelde ook lang niet zo soepel.
Snelheid boeit me niet zo, ik zat meer te denken aan batterijverbruik, of je opeens features kwijt bent, zulke dingen.
Volgens één van de posters is de ROM vooral gepost voor developers, om als basis te gebruiken voor een nieuwe custom rom. ik zou het er dus niet op wagen.
Dat lijkt me idd niet top. Hopelijk komt er dan nog een meer officiële update voor eindgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
mpx200_05 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:05:
[...]

Net Moboplayer op GSF b27: verhoudingen van laatste journaal is niet helemaal ok: te laag.
Het kinderjournaal ;) heeft wel de juiste verhoudingen.

Met de codecs van Moboplayer werkt de officiele versie weer niet meer :'(

Ik had met CM 213 problemen met mijn (3)g ontvangst. Is dat met de laatste versie verbeterd?
Cyanogenmod 200+ met moboplayer: helaas geen journaal bij mijn ontbijt morgenochtend... werkt dus niet. Iemand nog een suggestie anders gaan we morgen toch weer terug naar GSF 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteren dus weer terug naar B26, alleen een enorme batterydrain..
Heb hem nog wel gecalibreerd, omdat dat moet.

Dus van 100% naar 82% in 38 minuten
- 28% standby
- 28% Wi Fi
- 23% weergave
- 12% telefoon inactief
- 4% Hotmail
- 3% Wordfeud
- 2% Sense Analoge clock
- 2% Android OS.

Vannacht was hij in een paar uur tijd van 100% naar +- 20% gezakt, wat ik wel héél extreem vindt. Hij zou normaal gesproken niet meer dan 10% mogen zakken..

Wat klopt hier niet?
Heb eerder gedraaid op B26, en dat ging prima.

Edit:

En deze switch is niet in de market te vinden? Voor het aan/uit van wifi bluetooth gps enzovoorts.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/46526/18699.jpg

Nvm, heb launcher weggehaald en hij kwam tevoorschijn ^^

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 11-10-2011 13:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40
Ben zelf van B16 naar B26 en (vrij vlot daarna) B27 gegaan en merk wel dat de accu iets minder langer mee gaat, maar niet echt dramatisch. 'k Laat wifi nu ook actief bij standby dus dat is ook wel logisch. Haal nog steeds meerdere dagen. Zag wel dat het accugebruik overzichtje niet goed werkt, staat alleen Wifi, Mobiel standby, Bluetooth en Telefoon inactief en deze staan allevier strak op 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Iemand trouwens ook gemerkt (weet niet als het aan de telefoon zelf ligt of aan de rom) maar als ik scan naar WiFi accespoints krijg ik die goed door. Maar 90% van de tijd als ik connectie wil maken (en dat gebeurt) dan zakt hij direct 1 of 2 streepjes (van de 5) omlaag tot op een zéér laag pitje.

Draai GSF15 nog altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
430xlkod schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:29:
Iemand trouwens ook gemerkt (weet niet als het aan de telefoon zelf ligt of aan de rom) maar als ik scan naar WiFi accespoints krijg ik die goed door. Maar 90% van de tijd als ik connectie wil maken (en dat gebeurt) dan zakt hij direct 1 of 2 streepjes (van de 5) omlaag tot op een zéér laag pitje.

Draai GSF15 nog altijd...
Dat heb ik ook. Ik heb zelden de volle buit.
Hij lijkt wel verder normaal en goed te werken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Nou, heb toch vaak dat zodra ik connectie heb hij zover terug valt dat hij amper nog bandbreedte heeft. Ik verbreek de verbinding, scan opnieuw en hij komt er in het volle groen weer door. Maak connectie en zelfde probleem wederom. Af en toe heb ik nog genoeg bandbreedte om er iets mee te kunnen doen.
En spreek dan over afstanden van minder dan 10 meter van m'n accespoint. Zit ik korter dan 5m er af dan valt het allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update hem dan eens naar B26 of B27..

Edit: Inmiddels naar B27, battery drain lijkt grotendeels te zijn opgelost, heb sd kaart geformateerd en alles nu, dus blijkbaar zat t m daar in.
Heb alleen wel dat de led indicator groen blijft branden, kijken hoe dat te fixen is.
Titanium backup zet de apps + data prima terug, maar kan ze niet naar SD kaart plaatsen, omdat hij zegt dat het geheugen dan vol is.
Verwijderen, installeren vanuit de market en hij kan wel naar de SD verplaatst worden, weird.

[ Voor 86% gewijzigd door Quad op 12-10-2011 12:27 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Bah bah, ik heb enkele flinke krassen op mijn screen protector terwijl er niets hards in mijn broekzak zat. :?
Zijn matte screen protectors (tegen vingerafdruk/reflectie) gemakkelijker te bekrassen?

Weet iemand waar je goede screen protectors kan kopen? Mat of doorzichtig, ik weet nog niet welke het wordt. Een beetje wachten (bijv. via Ebay) is niet erg.

Trouwens, de issues met GSF-27 met het batterijverbruik en led (aan de rechter-onderkant), zijn verdwenen na installeren van de laatste Burstlam kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
@discy:
Ik begrijp dat root niet werkt op de moldova rom dus geen cwm.

Maar kan je niet gewoon met een tpt terug? daar heb je helemaal geen root of cwm voor nodig, maar is gewoon weer een image folder en opstarten met volume +

[edit] vandr3ad heeft op xda een mooie stap voor stap geschreven om 'm toch te rooten :)
http://forum.xda-develope...p?p=18302233&postcount=18

[ Voor 26% gewijzigd door birdibird op 12-10-2011 13:47 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Prozac schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:32:
Bah bah, ik heb enkele flinke krassen op mijn screen protector terwijl er niets hards in mijn broekzak zat. :?
Zijn matte screen protectors (tegen vingerafdruk/reflectie) gemakkelijker te bekrassen?

Weet iemand waar je goede screen protectors kan kopen? Mat of doorzichtig, ik weet nog niet welke het wordt. Een beetje wachten (bijv. via Ebay) is niet erg.

Trouwens, de issues met GSF-27 met het batterijverbruik en led (aan de rechter-onderkant), zijn verdwenen na installeren van de laatste Burstlam kernel.
Ik heb nu een Zagg schermprotector voor 12 dollar.
Hoe kan ik de burstlam kernel installeren? Voor zover ik zie kan ik het niet vinden op xda.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Dr. Prozac schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:32:
Heb je daar nu niet juist je screen protector voor.................... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Quad schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:56:
Ik heb nu een Zagg schermprotector voor 12 dollar.
Hoe kan ik de burstlam kernel installeren? Voor zover ik zie kan ik het niet vinden op xda.
Die Zagg schermprotector is wel duur, maar ik zal eens wat info opzoeken.
De Burstlam kernel was een tip van elinx (http://gathering.tweakers...message/36899700#36899700). Het is gewoon te installeren zoals de GSF-rom: zip-bestand downloaden, rebooten into recovery en dan vanuit ClockworkMod zip-bestand installeren vanaf sdcard.
JakeNL schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:59:
Heb je daar nu niet juist je screen protector voor.................... :)
:) Ja gelukkig kan ik die protector gewoon vervangen. Maar het vreemde is, ik had alleen maar mijn rijbewijs en verder niets in mijn broekzak waarvan ik dacht dat het de telefoon kon bekrassen. Sleutels en kleingeld zaten in mijn andere broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm die kernel is versie 2.6.35, ik heb 2.6.35.7 volgens de status.
Moet ik het dan alsnog updaten of wat?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
birdibird schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:44:
@discy:
Maar kan je niet gewoon met een tpt terug? daar heb je helemaal geen root of cwm voor nodig, maar is gewoon weer een image folder en opstarten met volume +
Jup, nu wel; eerst niet.
wdaw http://forum.xda-develope...read.php?t=1295941&page=2
If you installed this rom by mistake then use the following file to put you back to stock gen2... it should boot into clockworkmod after install so that you can install any gen2 rom.
http://depositfiles.com/files/fv7sejk1f
md5: 6dfe459e418865b292e7e3a8ecb398e8

[ Voor 20% gewijzigd door discy op 12-10-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Dr. Prozac schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:32:Weet iemand waar je goede screen protectors kan kopen? Mat of doorzichtig, ik weet nog niet welke het wordt. Een beetje wachten (bijv. via Ebay) is niet erg.
Ik haal ze gewoon bij normale winkel. hij hoeft niet percee voor de blade te zijn; heel veel screenprotectors voor 3.5" scherm kunnen er prima op :). Deze heb ik voor 5 euro gekocht. (one mobility in utrecht)
http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/46526/18698.jpg als je het vraagt dan doen ze hem er gratis voor je op.

[ Voor 18% gewijzigd door discy op 12-10-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Quad schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:15:
Mm die kernel is versie 2.6.35, ik heb 2.6.35.7 volgens de status.
Moet ik het dan alsnog updaten of wat?
Volgens "About phone" heb ik ook 2.6.35.7 (2.6.35.7-perf+zte-kernel@Zdroid-SMT) en dit is na installeren van Burstlam-2.5.2.
discy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:36:
[...] als je het vraagt dan doen ze hem er gratis voor je op.
Kunnen ze dat echt, zo maar even, zonder bubbletjes en stofdeeltjes doen? Of hebben ze speciale technieken/apparatuur daarvoor?
Zelf heb ik er een heel ochtend over gedaan. Bijna altijd zit er wel een stofdeeltje tussen... en als je dan met je vinger het stofdeeltje probeert te verwijderen, blijft je vingerafdruk achter :X

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Prozac op 12-10-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Dr. Prozac schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:40:
Kunnen ze dat echt, zo maar even, zonder bubbletjes en stofdeeltjes doen? Of hebben ze speciale technieken/apparatuur daarvoor?
Zelf heb ik er een heel ochtend over gedaan. Bijna altijd zit er wel een stofdeeltje tussen... en als je dan met je vinger het stofdeeltje probeert te verwijderen, blijft je vingerafdruk achter :X
Nee doen ze gewoon met de hand. In één keer goed! Zie m'n foto. Het zijn chinezen, zonder ze in een hoekje te duwen, maar de precisie en het concentratie niveau en wat zij kunnen opbrengen bij het erop doen van die protector is opzienbarend.

[ Voor 3% gewijzigd door discy op 12-10-2011 19:55 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.