Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
screenprotectors: ebay
Kun je nog wat oefenen ;)

Oh ja: en zitten onzichtbaar op je Blade. Wel geduld en een vaste hand.

[ Voor 22% gewijzigd door mpx200_05 op 12-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb geen last meer van indicator ledje, toch maar die kernel opnieuw geflashed, ging prima.
Heb alleen wel dat hij niet in een 'sleep' gaat, maar dat je elke x als je menu, home of back button drukt dat hij oplicht.
Het schijnt door een app te kunnen komen, eens kijken welke er draaien..:
- wordfeud
- Hyves
- Facebook
- Whatsapp
- eLock
- MB meter (KPN)

Dat zijn de apps die draaien, maar volgens mij geen van hen die t m doet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:55:
Heb geen last meer van indicator ledje, toch maar die kernel opnieuw geflashed, ging prima.
Heb ook dit stuck green LEDje op GSF B27, maar kun je eigenlijk de 'vorige' kernel terugflashen mocht de nieuwe je niet bevallen?
Heb alleen wel dat hij niet in een 'sleep' gaat, maar dat je elke x als je menu, home of back button drukt dat hij oplicht.
Het schijnt door een app te kunnen komen, eens kijken welke er draaien..:
- wordfeud
- Hyves
- Facebook
- Whatsapp
- eLock
- MB meter (KPN)

Dat zijn de apps die draaien, maar volgens mij geen van hen die t m doet.
Hou wel rekening dat je ong 5 sec moet wachten voordat je op één van de home, menu of back button drukt. Als je meteen op een button drukt nadat het scherm zwart wordt, gaat het screenlock scherm bij mij ook weer aan.

Mocht dit niet helpen dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan een app, latitude/maps doet soms ook rare dingen in de achtergrond, je kunt wel een force kill doen maar starten weer vanzelf op ofzo.

Vanavond heb ik 2 recente Roms uitgetest via whipe & clean install + geen overclock, de CM7 7.1.0 stable build en Blade Mix 2.4 Core en ik heb hem weer teruggezet naar GSF B27. Ik zal even kort uitleggen waarom .

CM7 desktop/tabs horizontaal scrollen gaat schokkerig, vertikaal scrollen van opties/apps menu hetzelfde verhaal. Het gaat soepeler als je 16 bit color bij de overgang inschakelt, maar het dithering effect wat een 16 bit color geeft bevalt mij niet.

Blade Mix desktop scrollen gaat heel vloeiend nog vloeiender dan GSF B27, echter scrollen doet hij met 16 bit color, dus dat lelijke dithering effect merk je ook. Opties/apps menu scrollen gaat vloeiend, maar net niet zo vloeiend als GSF.

Met GSF heb je geen last van dit lelijke 16 bit dithering effect.
Qua desktop scroll smoothness zou ik zeggen Blade Mix > GSF > CM7, echter heb je bij de Blade Mix wel last van het dithering effect bij overgangen.
Opties/apps menu smoothness GSF > Blade Mix > CM7.

Dus blijf ik komende tijd nog wel op GSF B27 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er geen praktisch verschil is in dagelijks gebruik tussen gen1 en gen2 en het dus ook niet interessant is om over te stappen?

Iemand die een vergelijkend onderzoekje heeft gedaan:
The fact that Gen2 does not bring any practical difference left a mixed feeling in my mind. So many efforts, changes and discussions... what for? Sure, native Gen2 owners are happy about it, but they are very few. And thanks to the genius of wbaw Gen2 is not so scary as it was.
Ik wil na bijna een jaar R12 toch eens over naar een andere ROM om te kijken of wat problemen dan opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:17:
Klopt het dat er geen praktisch verschil is in dagelijks gebruik tussen gen1 en gen2 en het dus ook niet interessant is om over te stappen?

Iemand die een vergelijkend onderzoekje heeft gedaan:
Weet niet of dit nog up to date is, maar als je hier kijkt vind je wat meer over http://android.modaco.com...n1-windows-flashing-only/

Disadvantages of doing this:
•cant use any gen1 rom
•cant use tpt method
•cant use fastboot unless by ADB.
cant downgrade to gen1 dit klopt al niet, want volgens die thread kan je nl ook weer downgraden van gen 2 naar 1

Advantages of doing this:
• can install cyanogenmod 7.0.1
• better network reception
• HSUPA enabled, screenshot to follow
• 850mhz enabled for GSM and 3G

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:17:
Als je de partities al hebt laten bijstellen (zodat /system kleiner wordt en /data groter), dan is er geen echt verschil in dagelijks gebruik. Als je een nieuwere ROM als CyanogenMod wilt gebruiken, dan moet je wel.

Het kan echter geen kwaad om over te stappen, ik heb het nu voor twee telefoons gedaan en het is een fluitje van een cent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:29:
Als je de partities al hebt laten bijstellen (zodat /system kleiner wordt en /data groter), dan is er geen echt verschil in dagelijks gebruik. Als je een nieuwere ROM als CyanogenMod wilt gebruiken, dan moet je wel.

Het kan echter geen kwaad om over te stappen, ik heb het nu voor twee telefoons gedaan en het is een fluitje van een cent.
Gezien de goede ervaringen van de mensen hier wilde ik GSF eens gaan proberen, maar ik zie dat die door ruzies mogelijk niet meer doorontwikkeld wordt.

Njah, ik moet er nog maar weer eens induiken wat nu prettige ROMs zijn. Zo'n genconversie lijkt me dan wel noodzakelijk. Fijn om te weten dat het niet lastig is. Welke link/guide heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen, gewoon de TPT die bij GSF wordt geleverd. ZIP uitpakken naar SD-kaart (moet als /image map in de root komen), backup maken van je apps en data met Titanium, daarna uitzetten, daarna aanzetten terwijl je Menu en Vol+ tegelijk ingedrukt houd. Groene lettertje vliegen over je scherm voor een minuutje of twee, het ding reboot en dan een aantal minuten geduld hebben. Daarna heb je ClockWorkMod 3.0.2.7 en kan je gewoon andere ROMs installeren via update.zip en clockworkmod.
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:45:
Gezien de goede ervaringen van de mensen hier wilde ik GSF eens gaan proberen, maar ik zie dat die door ruzies mogelijk niet meer doorontwikkeld wordt.
Niet alleen door de ruzie, maar ook doordat GSF bedoeld was als overbrugging zolang CyanogenMod nog niet stabiel was. GSF is gebaseerd op 2.3.4 met allerlei tweaks maar zou niet verder gaan dan 2.3.4. Maar als het ding werkt dan is doorontwikkeling niet zo belangrijk meer, ik gebruik bijvoorbeeld nog b21 (of misschien zelfs b19, ding staat uit).

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 13-10-2011 01:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:51:
Geen, gewoon de TPT die bij GSF wordt geleverd. ZIP uitpakken naar SD-kaart (moet als /image map in de root komen), backup maken van je apps en data met Titanium, daarna uitzetten, daarna aanzetten terwijl je Menu en Vol+ tegelijk ingedrukt houd. Groene lettertje vliegen over je scherm voor een minuutje of twee, het ding reboot en dan een aantal minuten geduld hebben. Daarna heb je ClockWorkMod 3.0.2.7 en kan je gewoon andere ROMs installeren via update.zip en clockworkmod.
Klink eerlijk gezegd hetzelfde als het installeren van de ROM die er nu op staat. Je hoeft dus niet los te converteren van gen1 naar gen2, maar dat gaat gewoon met het installeren? Ik ga hier later even wat tijd insteken zodat ik hier geen domme vragen hoef te stellen.

Die wbaw is trouwens wel rigoreus geweest in het verwijderen van z'n files, hij heeft echt alles uit z'n diverse TS-en geraust. Toch wel best een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:58:
Klink eerlijk gezegd hetzelfde als het installeren van de ROM die er nu op staat. Je hoeft dus niet los te converteren van gen1 naar gen2, maar dat gaat gewoon met het installeren? Ik ga hier later even wat tijd insteken zodat ik hier geen domme vragen hoef te stellen.
De TPT doet de upgrade en installeert de GSF-ROM, twee voor de prijs van een. Anders zul je apart de TPT van GEN1>GEN2 moeten doen en daarna een update.zip installatie. Scheelt een paar minuten, da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:16:
[...]

Hou wel rekening dat je ong 5 sec moet wachten voordat je op één van de home, menu of back button drukt. Als je meteen op een button drukt nadat het scherm zwart wordt, gaat het screenlock scherm bij mij ook weer aan.

Mocht dit niet helpen dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan een app, latitude/maps doet soms ook rare dingen in de achtergrond, je kunt wel een force kill doen maar starten weer vanzelf op ofzo.
Ik wist dat het al zo was, maar na 2 minuten gaat hij nog altijd weer zo aan, dus is dat jammer.
Wellicht eens uittesten met verwijderen van apps ofzo.

Edit: eLock is de boosdoener, jammer want wil wel een app waarmee ik bepaalde apps kan 'locken', zoals superuser, rommanager, berichten etc..

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 13-10-2011 09:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
mpx200_05 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:59:

Heb deze even gekocht.

Had er nu een matte opzitten van een Galaxy S. Heb deze er nu afgehaald (omdat hij toch meestal alleen in mijn broekzak zit en dus zéér kleine kans is om krassen te krijgen) en verschrok van de kwaliteit van het beeld! Had de protector namelijk een uur na aankoop er al op zitten maar wat is het beeld nu een stuk beter zeg! Damn...

EDIT;
Ben van plan om te gaan van GSF15 naar GSF27 maar werkt bluetooth wel? En GPS?
Tevens, backup gedaan met TB. Nu, wat verder?
I know, vragen die waarschijnlijk al 1000 keer gevraagd zijn, maar er is ondertussen zoveel info en gezegd geweest dat je nog niet meer weet waar te kijken. Ik kan nog niet eens GSF27 vinden ergens!

EDIT2:
Kan misschien beter even wachten op ICS :D .

[ Voor 21% gewijzigd door 430xlkod op 13-10-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
430xlkod schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:42:
EDIT;
Ben van plan om te gaan van GSF15 naar GSF27 maar werkt bluetooth wel? En GPS?
Tevens, backup gedaan met TB. Nu, wat verder?
I know, vragen die waarschijnlijk al 1000 keer gevraagd zijn, maar er is ondertussen zoveel info en gezegd geweest dat je nog niet meer weet waar te kijken. Ik kan nog niet eens GSF27 vinden ergens!

EDIT2:
Kan misschien beter even wachten op ICS :D .
De GSF27 vindt je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1204407
Bluetooth gebruik ik dmv bluetooth file transfer app, gps werkt perfect icm Sygic bijv..

De backup van TB vindt je op je SD kaart onder Titanium Back-up. Backup je hele sd kaart iig op je pc en formateer die. Plaats GSFB27.zip op je SD, boot in recovery mod, install zip from SD, pak de GSFb27.zip en de rest volgt vanzelf.
Voer je google gegevens in, installeer titanium back up, plaats daarna de Titanium backup map op je pc terug op SD kaart, en start Titanium back up op en zet de apps terug.

GL

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Mijn vader heeft mijn San Francisco aangeslagen 2 weken geleden omdat ik er vol lof over was. Ik gebruikte deze als spare naast de Desire HD. Ik krijg nu al zware kickoff verschijnselen.
Nu ben ik aan het twijfelen om een 2de hands te kopen (iemand een hint) of de Skate (Aldi) te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Luke-san schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:38:
Mijn vader heeft mijn San Francisco aangeslagen 2 weken geleden omdat ik er vol lof over was. Ik gebruikte deze als spare naast de Desire HD. Ik krijg nu al zware kickoff verschijnselen.
Nu ben ik aan het twijfelen om een 2de hands te kopen (iemand een hint) of de Skate (Aldi) te halen.
Skate, Aldi? Vertel... Is deze binnenkort te koop daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2015

Op de duitse ebay
zijn ze 1 euro en gratis verzenden.
Ik heb ze zelf ook en ze werken goed. Ik had 2 setjes besteld en ik wissel ze om de 2-3 mnd.
Oh ja, je krijgt ook nog een voucher voor 10% discount bij je volende bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
Razer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:41:
[...]

Skate, Aldi? Vertel... Is deze binnenkort te koop daar?
Ja in Belgie http://aldi-bn.aldi.be/al...102011_48_414_4782_5.html

Zo staat het in het http://gathering.tweakers...messages/1447164/3//Skate forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Quad schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:42:
[...]

De GSF27 vindt je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1204407
Bluetooth gebruik ik dmv bluetooth file transfer app, gps werkt perfect icm Sygic bijv..

De backup van TB vindt je op je SD kaart onder Titanium Back-up. Backup je hele sd kaart iig op je pc en formateer die. Plaats GSFB27.zip op je SD, boot in recovery mod, install zip from SD, pak de GSFb27.zip en de rest volgt vanzelf.
Voer je google gegevens in, installeer titanium back up, plaats daarna de Titanium backup map op je pc terug op SD kaart, en start Titanium back up op en zet de apps terug.

GL
Het staat er op.

Enige punt van kritiek. Waarom moet Google zich toch direct overal mee bemoeien? Je hebt je mobiel nog niet opgestart en ze zijn al daar met inloggen en vervolgens direct alle apps downloaden die ooit gesynced zijn. Wie zegt dat ik dat wil?
Ben dan vervolgens maar eens bij mijn Google account gaan zoeken en kwam opeens via mijn Dashboard op een Adnroid Market account. Daar stonden al mijn apps die ik ooit installed heb. En deze was hij dus ook al direct aan het downloaden. Maar nu heb je dus daar nergens de optie om die lijst te verwijderen of ook maar te bewerken!? Voor de rest, B27 werkt precies wel wat sneller? Vloeiender maar ook de reactietijd is goed. En zover zit ik nu al een uur op WiFi aan (voor de rest niets) en ben amper 2% gezakt (ondanks alle sync en install shit). How you mean, battery drain???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan bij eerste opstart aangeven of je wilt syncen of niet.. Blijkbaar heb je de vinkjes aangelaten ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik had die aan gelaten om mijn contacten te syncen, wist niet dat ie alle apps dan ook al ging doen. Neemt niet het feit weg dat je de lijst als je inlogged op je Google account niet kan wijzigen of verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:02:
Ik had die aan gelaten om mijn contacten te syncen, wist niet dat ie alle apps dan ook al ging doen. Neemt niet het feit weg dat je de lijst als je inlogged op je Google account niet kan wijzigen of verwijderen...
App verwijderen = uit de lijst volgens mij.

Ik vind het eerder een nadeel dat je niet terug kan (kon?) kijken. Dan heb je een paar fijna apps gevonden, maar de volgende keer na een wipe weet je bij god niet meer hoe die krengen nu heetten. Ik save die applist nu iedere keer als een .html, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:57:
[...]

App verwijderen = uit de lijst volgens mij.

Ik vind het eerder een nadeel dat je niet terug kan (kon?) kijken. Dan heb je een paar fijna apps gevonden, maar de volgende keer na een wipe weet je bij god niet meer hoe die krengen nu heetten. Ik save die applist nu iedere keer als een .html, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Je bedoelt Titanium Backup?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat jij bedoelt, maar volgens mij bedoel ik dat niet :P

Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een kleine twee weken gebruik van de Blade heb ik inmiddels een behoorlijk irritante eigenaardigheid van mijn toestel gevonden:

Wanneer ik in de instellingen voor de mobiele netwerken de Netwerkmodus op GSM/WCDMA (automatisch) zet, dan kan ik geen uitgaande oproepen meer doen. Direct na het kiezen van een contact of intoetsen van een nummer (en kiezen voor 'oproep' of 'bellen') gaat het scherm op rood met de tekst 'oproep' beëindigd laat het toestel een korte beep horen. Het duurde een aantal dagen voordat ik een verband vond met bovengenoemde instelling. Ingesteld op 'alleen GSM' kan ik wel bellen.

Het gaat om een Blade met stock ROM (Froyo 2.2) van KPN, gen2. Mijn provider is BEN. Gek genoeg lijkt het op een probleem van de laatste week, maar ik zie geen verband met bijv. geïnstalleerde apps (heb er ook niet zo gek veel op staan):
- Google Reader
- NetCounter
- Quick System Info
- NS Reisplanner
- Simple Calendar
- Whatsapp

In het topic heb ik al gezocht, maar kan geen aanwijzingen vinden. Iemand soortgelijke ervaringen met zijn/haar Blade?

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand een idee of het normaal is dat wanneer de blade uitgaat wanneer de batterij leeg is, al mijn sms'jes opeens verdwenen zijn? Ook moet ik opeens opnieuw inloggen op mn account. Het lijkt wel alsof het complete geheugen gewist is.

Dit op GSF26 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twist schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:51:
Iemand een idee of het normaal is dat wanneer de blade uitgaat wanneer de batterij leeg is, al mijn sms'jes opeens verdwenen zijn? Ook moet ik opeens opnieuw inloggen op mn account. Het lijkt wel alsof het complete geheugen gewist is.

Dit op GSF26 overigens.
Niet bij mij, maar geen GSF26 (M12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:19:
In het topic heb ik al gezocht, maar kan geen aanwijzingen vinden. Iemand soortgelijke ervaringen met zijn/haar Blade?
Nee, ik heb ook de stock froyo en kan met GSM/WCDMA auto gewoon bellen.
Super Seven schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:17:
Op de duitse ebay
zijn ze 1 euro en gratis verzenden.
Ik heb ze zelf ook en ze werken goed. Ik had 2 setjes besteld en ik wissel ze om de 2-3 mnd.
Oh ja, je krijgt ook nog een voucher voor 10% discount bij je volende bestelling.
Lijkt me wel wat, alleen, hoe maak je dan van tevoren het scherm schoon? Ik had dat plasticje wat er uit de doos opzit afgehaald (stom) en nu krijg ik het gewoon niet meer helemaal schoon zonder schoonmaakspul. En ik weet niet of schoonmaakspul schadelijk is.

Of kan ik hem gewoon met alcohol schoonmaken voor ik die Schutzfolie er dan opdoe? Issie meteen steriel. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Na 6 Gen1 Blade's te hebben geupgrade met de TPT methode van Wbaw vandaag de eerste KPN Gen2 telefoon in mijn handen.
Tjah en toen?
1. GSF met een TPT bestand gebruiken zoals gedaan met de Gen1 Blade's (met betere partitie indeling)

2. Z4root installeren en CWM gebruiken met een GSF 27.zip bestand? (Geen verbeterde indeling?)

3. de ingewikkelde methode (met verbeterede indeling?): http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/

Ik weet dat hij al eerder voorbij gekomen is met alle 3 de mogelijkheden, maar ik kan dus niet terug vinden wat nu de beste is.

Graag een advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je al 6 blades hebt geüpgrade met TPT denk ik dat dat de meest voor-de-hand liggende keuze is :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
mpx200_05 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:12:
Na 6 Gen1 Blade's te hebben geupgrade met de TPT methode van Wbaw vandaag de eerste KPN Gen2 telefoon in mijn handen.
Tjah en toen?
1. GSF met een TPT bestand gebruiken zoals gedaan met de Gen1 Blade's (met betere partitie indeling)

2. Z4root installeren en CWM gebruiken met een GSF 27.zip bestand? (Geen verbeterde indeling?)

3. de ingewikkelde methode (met verbeterede indeling?): http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/

Ik weet dat hij al eerder voorbij gekomen is met alle 3 de mogelijkheden, maar ik kan dus niet terug vinden wat nu de beste is.

Graag een advies.
ik heb z4root gebruikt en adb, z4root vond ik het makkelijkst. kheb zelf scheit aan partitie indeling omdat het tenkoste gaat van de cache partitie. ik heb een aantal berichten gezien dat je die nodig hebt als je grote bestanden download bijv van de market.

je kunt ook de handleiding van cyanogenmod gebruiken: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade

ik zou trouwens gaan voor b26 of cyanogenmod 7.1 omdat sommige mensen met b27 een probleem hebben met dat het notificatielampje aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:16:
[...]

Nee, ik heb ook de stock froyo en kan met GSM/WCDMA auto gewoon bellen.

[...]

Lijkt me wel wat, alleen, hoe maak je dan van tevoren het scherm schoon? Ik had dat plasticje wat er uit de doos opzit afgehaald (stom) en nu krijg ik het gewoon niet meer helemaal schoon zonder schoonmaakspul. En ik weet niet of schoonmaakspul schadelijk is.

Of kan ik hem gewoon met alcohol schoonmaken voor ik die Schutzfolie er dan opdoe? Issie meteen steriel. :P
Ik heb het zelf schhongemaakt met spiritus en dan goed laten drogen.
Mijn eerst folie zat er scheef op, meteen vervangen. Die ging wel goed. 6 voor 1 euro, wat kan je gebeuren.
Als het er goed op zit zie je er zowat niets van. Na enkele weken gebruik zie wel wat krasjes op de folie daarom vervang ik ze ook om de 2/3 mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik LibraGinger Release 3 (stable build) geïnstalleerd, wat gebaseerd is op de recent gevonden 2.3.5 Moldovan image. Ik kom van GSF B27, zal kort wat overeenkomsten/verschillen tussen beide ROMS opnoemen om de rest een idee te geven hoe de huidige LG R3 ervoor staat.
  • LG R3 is zo stock mogelijk geen eens een speciale bootanimatie (niet dat ik het erg vind ;)), maar gewoon de normale "Android" letters boot animatie.
  • Desktop scrollen smoothness is ongeveer aan elkaar gelijk. Beide Roms gebruiken een framebuffer van 24 of 32 bit, dus geen lelijke 16 bit dithering/banding van desktoppagina's verschuivingen.
  • in de lijst waar al je apps staat, gaat het scrollen bij GSF B27 vloeiender als LG R3.
  • Bladeren door je foto's gaat op GSF B27 vloeiender als LG R3.
  • proximity sensor deed het niet in de LG R3, maar na een calibratie met ZTE emode helper is het gefixt. GSF B27 deed het meteen zonder calibratie.
  • GPS signaal van LG R3 werkt maar voor 1x zoals in de Official Topic al gemeld is,
  • De green LED bug op GSF B27 zit niet in LG R3.
  • De batterydrain op LG R3 is 3% over 8 uur, GSF 2% over 8 uur. Beide CPU governor op ondemand.
Tot slot ik verwacht dat LibraGinger een goede opvolger van GSF kan worden, het komt bijna in de buurt van GSF B27, geef het wat meer tijd en het wordt waarschijnlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
discy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:50:
[...]

ik heb z4root gebruikt en adb, z4root vond ik het makkelijkst. kheb zelf scheit aan partitie indeling omdat het tenkoste gaat van de cache partitie. ik heb een aantal berichten gezien dat je die nodig hebt als je grote bestanden download bijv van de market.

je kunt ook de handleiding van cyanogenmod gebruiken: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade

ik zou trouwens gaan voor b26 of cyanogenmod 7.1 omdat sommige mensen met b27 een probleem hebben met dat het notificatielampje aan blijft.
Gewoon voor B27 gaan. De not. lampje gaat weg nadat je de burslam kernel hebt geinstalleerd, staat een paar posts hierboven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Twist schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:51:

Dit op GSF26 overigens.
Heb of had ik ook. Ben net overgestapt naar GSF B27 (van GSF B26). Hiervoor heb ik hem wel gereset dus weet niet of het sinds deze nieuwe ROM ook het geval is.

Ik vind het inderdaad erg vervelend. Er staan dan telkens geen contacten in mijn lijst en ik moet dan eerst synchroniseren voordat ik die weer terug heb. Vaak ook zo dat mijn apps niet meer het 'bureaublad' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DesertRose schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Heb of had ik ook. Ben net overgestapt naar GSF B27 (van GSF B26). Hiervoor heb ik hem wel gereset dus weet niet of het sinds deze nieuwe ROM ook het geval is.

Ik vind het inderdaad erg vervelend. Er staan dan telkens geen contacten in mijn lijst en ik moet dan eerst synchroniseren voordat ik die weer terug heb. Vaak ook zo dat mijn apps niet meer het 'bureaublad' staan.
Ik heb net CM7 226 erop gezet, en bij die rom de batterij eens laten leeglopen. Lijkt erop dat nu alles er nog wel opstaat en hij niks gewist heeft. Hopelijk lag het inderdaad specifiek aan GSF26, want het is wel bloed irritant als je zomaar opeens 200+ sms'jes kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Iemand eigenlijk een sample foto van de 5mp camera van de toestellen die blijkbaar enkel in Nederland te krijgen zijn?
Diegene die ik op het web terugvind zijn allemaal van een 3.2mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:45:
Iemand eigenlijk een sample foto van de 5mp camera van de toestellen die blijkbaar enkel in Nederland te krijgen zijn?
Diegene die ik op het web terugvind zijn allemaal van een 3.2mp.
Een foto van een plantenbakje in mijn huis, zojuist gemaakt op mijn 5M Blade :*)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/14lrnzk.jpg
(klik voor dezelfde foto maar dan in 1200x1600 res)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29vxmzb.jpg
Klikken voor groter formaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 16-10-2011 14:11 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Bedankt heren voor de foto's. Moeilijk wegens geen vergelijkingsfoto wel te verstaan.

Ik twijfel nog sterk wat ik ga doen.
Mijn vader heeft nu mijn Blade overgekocht. Ik heb zelf nog een Desire HD, andere categorie ja, maar eerlijk is eerlijk die blade was/is een superding.
Een galaxy s2 lijkt mij ook leuk maar dan zal ik de dhd moeten wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan inschatten is die 5MP camera qua kwaliteit niet echt een verbetering, vooral qua resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik denk dat ik ook maar een ZTE blade ga halen :P , ik had een HTC hero maar deze vond ik te traag.
Dus mij vraag is, Is de ZTE blade en verbetering? Ik ben van plan het toestel met een sim only abonnement te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoe de Hero was, maar de Blade is gewoon een fijn toestelletje, want Android is gewoon chill :-).
Je kan hem prima met een simonly gebruiken, let erop dat je wel rekening houd met dataverkeer enzo..

Voor de rest het topic doorspitten, en de ervaringen die je tegenkomt meenemen in je besluit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Waahhh, word laatste dagen gek van t typen op de Blade.

Scherm is waarschijnlijk te klein met mijn dikke vingers :) Of is er buiten de zwarte toetsenbord van de GSF(19) een betere te vinden? Op het begin leek ik er namelijk minder last van te hebben lijkt wel en kan me herinneren dat ik toen een wit bordje had. Anders gaat de Blade in de verkoop, want veel meer dan Whatsappen, internetten en Wordfeud doe ik niet.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genoeg te vinden... Swype, SlideIt, BetterKeyboard... bekijk en test er een paar en kies degene die jij tof vind.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
mouzetc schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:00:
Op het begin leek ik er namelijk minder last van te hebben lijkt wel en kan me herinneren dat ik toen een wit bordje had.
Het originele toetsenbord heet gsf-blade-xt9ime.zip, ik had het gedownload vanaf de GSF-thread op Modaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik gebruik zelf het HTC toetsenbord op mijn Blade en dat typt ontzettend goed :-)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies 2 weken geleden de ZTE Blade gekocht. Na ongeveer 2 dagen werd de telefoon erg warm en de batterij was leeg na 1,5 uur. Zelfs als de telefoon uit stond werd hij warm. Ben er mee terug gegaan naar de Belcompany en het zou 2 weken gaan duren tot ik de telefoon terug zou hebben. Ik wacht er nu nog steeds op. Heb ik nu gewoon pech gehad, of is het een brakke Chinese telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:08:
Ik heb precies 2 weken geleden de ZTE Blade gekocht. Na ongeveer 2 dagen werd de telefoon erg warm en de batterij was leeg na 1,5 uur. Zelfs als de telefoon uit stond werd hij warm. Ben er mee terug gegaan naar de Belcompany en het zou 2 weken gaan duren tot ik de telefoon terug zou hebben. Ik wacht er nu nog steeds op. Heb ik nu gewoon pech gehad, of is het een brakke Chinese telefoon?
Gewoon pech.
Heb dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen in dit topique.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:08:
Als deze telefoon brak is omdat hij Chinees zou zijn, zijn praktisch alle telefoon brak. Bijna alles wordt daar gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Inderdaad kwestie van pech gehad hebben.

Vandaag ontvangen. Zien er goed uit en zit inderdaad compleet onzichtbaar op het scherm.
Enkel minpuntje vond ik dat hij een half millimeter'tje kleiner mocht zijn rondom. Hij pas namelijk maar echt net, zodanig dat hij soms op de rand van de cover zit. Maar voor de rest, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
430xlkod schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:11:

Vandaag ontvangen. Zien er goed uit en zit inderdaad compleet onzichtbaar op het scherm.
Enkel minpuntje vond ik dat hij een half millimeter'tje kleiner mocht zijn rondom. Hij pas namelijk maar echt net, zodanig dat hij soms op de rand van de cover zit. Maar voor de rest, perfect!
Klopt, hadden inderdaad ietsje kleiner mogen zijn, maar als ze zitten dan zitten ze ook goed. Onlangs nog één vervangen en het verwijderen is een fluitje van een cent.

[ Voor 4% gewijzigd door mpx200_05 op 17-10-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Petervanakelyen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:45:
Als je al 6 blades hebt geüpgrade met TPT denk ik dat dat de meest voor-de-hand liggende keuze is :)
Het is de z4root methode geworden met CyanogenMod 7.1.0 Blade Kang-n220plus.

Is weer eens wat anders dan een GSF TPT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf hier gisteren nog z4root gebruikt om de Blade van een vriend van me te flashen met CM7, met de instructies van de CyanogenMod wiki (moest backup doen van alle data, en daarvoor heeft Titanium Backup root nodig).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien al bekend? Orange Monte Carlo / ZTE Skate

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Pardon, ik meldde het maar hoor... Nu staat het hier ook eens...

Wat is voor een Belg eigenlijk de goedkoopste manier om een unbranded SIM-lock vrije ZTE Blade te kopen? Ik kan relatief makkelijk tot Eindhoven of Maastricht rijden in weekends, maar that's it...139 EUR bij VandenBorre vind ik wat duur...

[ Voor 65% gewijzigd door HyperBart op 18-10-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belcompany in die regio opzoeken... 99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
CLB schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:28:
Belcompany in die regio opzoeken... 99 euro
En dan heb je de unbranded versie? Zonder logo's of het een of ander? Is er dan iets wat ik al "smoesje" moet zeggen om zo een telefoon te kunnen kopen (gezien jullie "koppelverkoop" van abonnement/pre-paid en telefoon zelf...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:32:
[...]

En dan heb je de unbranded versie? Zonder logo's of het een of ander? Is er dan iets wat ik al "smoesje" moet zeggen om zo een telefoon te kunnen kopen (gezien jullie "koppelverkoop" van abonnement/pre-paid en telefoon zelf...)?
Gebruik de search knop eens, je kunt em al vrij lang voor 100 euro halen bij Belcompany, simlock vrij, met 10 euro beltegoed van KPN, 2GEN met 512 RAM en 5M camera. En jah hij is zonder logo's van provider te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Had ik gedaan, keyword "gekocht", de TS nagelopen... Persoonlijk probeer ik mijn topic starts wat up to date te houden (geen kritiek!), dus ik verwachtte dat daar in te vinden... Bedankt (serieus) voor het zo uit te schrijven en voor de volledigheid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
HyperBart, KNP winkel in Weert. Daar is ook de ZTE unbranded model gen2 met 512MB en 5MP camera te koop. Had hem toen voor 120 euro incl. 2GB SD kaartje. Ondertussen zal dat ook wel 100 euro zijn...
Is trouwens sim-lock vrij want gebruik hem zelf met Proximus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

430xlkod schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:54:
HyperBart, KNP winkel in Weert. Daar is ook de ZTE unbranded model gen2 met 512MB en 5MP camera te koop. Had hem toen voor 120 euro incl. 2GB SD kaartje. Ondertussen zal dat ook wel 100 euro zijn...
Is trouwens sim-lock vrij want gebruik hem zelf met Proximus :) .
Ik kreeg hem tot tweemaal toe niet mee als prepaid. Na de aankoop in een andere winkel een klacht ingediend bij KPN. Natuurlijk geen reactie op gekregen, men is het al weken aan het uitzoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Raar...

Ik liep in Weert rond en zag toevallig KNP winkel liggen. Ik loop binnen en kwam een jonge dame op me af. Even staan praten, ging ze het ding halen. Even mijn sim erin gedaan, heeft ze gekeken als het werkte (en dat deed het) en heb hem toen gekocht. Zeer vriendelijk en niets op aangemerkt. Kan natuurlijk ook mijn charmes en uiterlijk zijn :D :+ .

Maar even zonder gein, op aanraden is een neef van me vader het toestel ook gaan halen voor zijn zoon daar, ook geen probleem. Een weekje later voor zijn andere zoon nog eentje gaan halen, ook geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

430xlkod schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:03:
Raar...

Ik liep in Weert rond en zag toevallig KNP winkel liggen. Ik loop binnen en kwam een jonge dame op me af. Even staan praten, ging ze het ding halen. Even mijn sim erin gedaan, heeft ze gekeken als het werkte (en dat deed het) en heb hem toen gekocht. Zeer vriendelijk en niets op aangemerkt. Kan natuurlijk ook mijn charmes en uiterlijk zijn :D :+ .

Maar even zonder gein, op aanraden is een neef van me vader het toestel ook gaan halen voor zijn zoon daar, ook geen probleem. Een weekje later voor zijn andere zoon nog eentje gaan halen, ook geen probleem...
Het is nu een maand geleden dus wie weet. Ik moest het vragen aan een jonge gast, helaas geen dame :-(
Ik heb nu ook geen behoefte om te klagen over de slechte klacht afhandeling. Dadelijk komt men met een opwaardeerkaart aan als goedmaker en daar heb ik natuurlijk niet veel aan met een abbo van een andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verkoper vertelt me hier bij de BelCompany in NL ook dat het een KPN-pakketje is en dat het ge-SIM-locked is met KPN-kaartjes, maar dat is dus blijkbaar niet het geval als ik het zo wat lees (?)

[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Sinds ik Cyanogenmod 7 op mijn blade heb gezet kan ik geen fix krijgen met gps :S
Iemand anders hier problemen mee? met de originele rom had ik hier geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:48:
Verkoper vertelt me hier bij de BelCompany in NL ook dat het een KPN-pakketje is en dat het ge-SIM-locked is met KPN-kaartjes, maar dat is dus blijkbaar niet het geval als ik het zo wat lees (?)

[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade
Nee, nee en nog eens nee.
Staat echt wel 100 keer in dit topic verteld.
Daarbij, als je hem gaat rooten > custom rom erover is hij alsnog sim vrij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jarrean schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:50:
Sinds ik Cyanogenmod 7 op mijn blade heb gezet kan ik geen fix krijgen met gps :S
Iemand anders hier problemen mee? met de originele rom had ik hier geen last van
Als je 7.1 installeert zou dat in orde moeten zijn. Ik heb er in ieder geval geen problemen meer mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:42:
Ik heb nog geen snelle (budget) Android gezien. Standaard is het langzaam met het opstarten. En met GSF die ik er nu op hem staan, is het opstarten niet veel sneller geworden. Sterker nog, lanzamer. Het opstarten duurt 1m 28s.Ik heb er even een video-otje van gemaakt.

YouTube: ZTE Blade (Gen2) slow startup with GSF (V26B) - YouTube

Cyanogenmod 1m23s
YouTube: Cyanogenmod CM7 Gingerbread on ZTE Blade 1st Boot - YouTube

Kortom. Android boot nu eenmaal niet zo snel.
Heb vandaag mijn Blade opnieuw opgestart vanwege een GPS fix ik draai momenteel op 2.3.5 LibraGinger RLS3 en volgens de notificatie van Android Assistant duurt bootup van systeem 50 sec en startup items 10 sec voor een totaal van 60 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Nu maar wachten op de eerste ports van Android 4.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 06:44:
Nu maar wachten op de eerste ports van Android 4.0 :)
Proficiat :+ .

Inderdaad, zit er ook op te wachten. Heb toch hier en daar gelezen dat hij naar de Blade ook komt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Borromini schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Als je 7.1 installeert zou dat in orde moeten zijn. Ik heb er in ieder geval geen problemen meer mee.
Dat kan ik wel eens proberen, dat brengt me meteen op een volgende vraag. Is het mogelijk om alle apps/instellingen te back-uppen zodat ik deze in een nieuwe versie rom kan terugzetten? (liefst gratis, ik heb geen CC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Titanium Backup :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Dacht dat die alleen betaald was, maar zie nu dat er ook een gratis versie is, bedankt!

GPS werkt nog steeds niet na de update :'(
Erg jammer, ik gebruik het veel en met de officiële rom was ie erg snel en nauwkeurig!

[ Voor 23% gewijzigd door Jarrean op 19-10-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
430xlkod schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:07:
[...]

Proficiat :+ .

Inderdaad, zit er ook op te wachten. Heb toch hier en daar gelezen dat hij naar de Blade ook komt. Ben benieuwd!
Officieel? Of als custom rom?
Lijkt me niet dat ZTE in eenkeer wel met een Android Ice Cream Sandwich update komt aangezien ze dit ook niet hebben gedaan met 2.2 en 2.3. Gaat dit dan eigenlijk 2.4 worden?
Edit:sorry, natuurlijk niet 2.4, maar 4,0 aangezien het voor tablet en smartphone is.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennart95 op 19-10-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kan het zijn dat je Ginger Stir Fry niet meer kan afhalen van MoDaCo? :s
Krijg een access denied: http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Deze kwam ik ook tegen (omdat ik zag dat iemand er 1,5 EUR voor had betaald): http://android.modaco.com...-francisco-and-zte-blade/

[ Voor 72% gewijzigd door HyperBart op 19-10-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan321
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 23:26
Jarrean schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

GPS werkt nog steeds niet na de update :'(
Erg jammer, ik gebruik het veel en met de officiële rom was ie erg snel en nauwkeurig!
Ik had het zelfde probleem, maar ik kon dat oplossen door het vinkje bij "Draadloze netwerken" onder "Locatie en beveiligingsinstellingen" aan te zetten. In mijn geval lijkt het erop dat de GPS niet werkt zonder de assistance van netwerken.

Dit werkt voor mij zowel op CM7.0.3 als CM7.1

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan321 op 19-10-2011 13:05 . Reden: CM versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Arjan321 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:47:
[...]
Ik had het zelfde probleem, maar ik kon dat oplossen door het vinkje bij "Draadloze netwerken" onder "Locatie en beveiligingsinstellingen" aan te zetten. In mijn geval lijkt het erop dat de GPS niet werkt zonder de assistance van netwerken.
Dan ben je dus A-GPS aan het gebruiken, geen GPS... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan321
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 23:26
HyperBart schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:52:
[...]

Dan ben je dus A-GPS aan het gebruiken, geen GPS... :)
:p ik bedoel dus te zeggen, dat mijn GPS alleen lock kan krijgen met de hulp van AGPS.. (het GPS vinkje staat natuurlijk ook aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
HyperBart schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:57:
Kan het zijn dat je Ginger Stir Fry niet meer kan afhalen van MoDaCo? :s
Ja er is ruzie geweest en de maker van GSF heeft een ban op modaco het lijkt er op dat alles weggehaald is.

Voor GSF kun je hier verder, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1204407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Arjan321 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Dit werkt voor mij zowel op CM7.0.3 als CM7.1
Ik krijg dan alleen A-GPS, niet de nauwkeurige GPS zegmaar. (Ik krijg een cirkel met een straal van 1.3km waarbinnen ik ergens zou kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Arjan321 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:59:
[...]

:p ik bedoel dus te zeggen, dat mijn GPS alleen lock kan krijgen met de hulp van AGPS.. (het GPS vinkje staat natuurlijk ook aan).
Met AGPS-hulp ben je wel heel duur bezig.
Ik heb mijn Blade sinds einde maart en heb met geen enkele rom problemen gehad met GPS-ontvangst.
Nu heb ik CM 7.1.0 geïnstalleerd en heb met niets problemen. Heb nu nog zelfs 73% accu na 1d , 4u en 39 min. WiFi staat altijd aan, governor op interactive, maar niet overclockt (dus min. 245 en max. 604 MHZ). Voorheen langere tijd de GS-roms gebruikt, maar de CM's steken er ver bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Hallo, voor mijn nieuwe GSM is mijn oog gevallen op de ZTE Blade,
Na een tijdje gelezen te hebben over allerlei custom roms wil ik na aanschaf CyanogenMod 7.1 installeren, maar na de wiki doorgelopen te hebben (Die van belcompany, kpn enz is toch GEN2?) kan ik de ZTE Drivers niet downloaden (Chinese tekens error o.i.d.) Hoe kan ik hier dan toch aan komen, of zijn er andere manieren?
Verder vind ik dit alles nogal omslachtig en vroeg ik me af of er een eenvoudigere manier is?

EDIT: Op modaco staat dat je Recovery Manager 0.34b moet downloaden maar ik zie daar alleen 0.37b is dit ook goed? zo nee waar kan ik 0.34b downloaden?

recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img heb ik gevonden maar kan ik daar beter een nieuwe voor nemen?

BVD Hans

[ Voor 24% gewijzigd door HaNS1443 op 19-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Maar voor installeren van de rom moet je:
- Z4root installeren vanuit een vd topics @ xda
- Rom manager installeren van de market
- Recovery manager vanuit Rom manager installeren

De SD kaart formatteren, daarna zipje erop.
Rebooten in recovery mode (menu + volume + knopjes indrukken)
Install zip from SD
de rom opzoeken
Wachten
Rebooten en klaar :-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Quad schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:13:
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Maar voor installeren van de rom moet je:
- Z4root installeren vanuit een vd topics @ xda
- Rom manager installeren van de market
- Recovery manager vanuit Rom manager installeren

De SD kaart formatteren, daarna zipje erop.
Rebooten in recovery mode (menu + volume + knopjes indrukken)
Install zip from SD
de rom opzoeken
Wachten
Rebooten en klaar :-)
Dat ziet er al een stuk gemakkelijker uit, bedankt
Bedoel je met "Recovery manager vanuit Rom manager installeren" dat je in rom manager, reboot into recovery moet kiezen?
En wat bedoel je met (menu + volume + knopjes indrukken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaNS1443 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Dat ziet er al een stuk gemakkelijker uit, bedankt
Bedoel je met "Recovery manager vanuit Rom manager installeren" dat je in rom manager, reboot into recovery moet kiezen?
En wat bedoel je met (menu + volume + knopjes indrukken)?
In Rom manager kun je recovery manager installeren. Dus ROM manager even opstarten :-).
Ook kun je dan ervoor kiezen door te rebooten in recovery mode.

Andere manier om in recovery te komen zijn direct na het aan doen van de telefoon, om de menu knop plus de volume + knop in te drukken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Edit: Was al beantwoord

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blijft een fijn toestel, (Zit nog steeds op de standaard rom)
Maar die batterij status indicatie is echt waardeloos.
Blijft een dag lang op 18% hangen, En dan is die ineens spontaan helemaal leeg.
Slaat nergens op, En is behoorlijk irritant.

[ Voor 85% gewijzigd door Sato op 19-10-2011 16:41 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Lennart95 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:47:
[...]

Officieel? Of als custom rom?
Lijkt me niet dat ZTE in eenkeer wel met een Android Ice Cream Sandwich update komt aangezien ze dit ook niet hebben gedaan met 2.2 en 2.3. Gaat dit dan eigenlijk 2.4 worden?
Edit:sorry, natuurlijk niet 2.4, maar 4,0 aangezien het voor tablet en smartphone is.
Eerst waren er officiele foto's maar die zijn spoofed vermoed iedereen. Maar een custom komt er wel aan normaal.

Overigens, iemand een oplossing om de agenda afspraken van Outlook 2010 te syncen met m'n Blade via USB (of desnoods via m'n Google account)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ja, kon je toch met Google Calendar Sync?

van Outlook via Cal Sync naar Google servers en zo direct terug naar telefoontje...? Via Wifi en 3G dan wel natuurlijk...

[ Voor 60% gewijzigd door HyperBart op 19-10-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens schijnt Ice Cream zo gemaakt te worden dat hij op één of andere manier op alle oudere telefoons kan draaien die 2.xx ook konden draaien. Klinkt hoopgevend, persoonlijk hoop ik dat de GPU eindelijk meer werk gaat verstouwen. Dan moet de ervaring helemaal richting de souplesse van een iPhone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Persoonlijk hoop ik dat Google snel de volledige broncode beschikbaar stelt, zodat het CyanogenMod team ermee aan de slag kan. Er doen al geruchten de ronde dat dat ook wat voeten in de aarde zal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat je heir wat aan hebt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1309598

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
HyperBart schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03:
Ja, kon je toch met Google Calendar Sync?

van Outlook via Cal Sync naar Google servers en zo direct terug naar telefoontje...? Via Wifi en 3G dan wel natuurlijk...
Die deed het dan maar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:38:
Andere manier om in recovery te komen zijn direct na het aan doen van de telefoon, om de menu knop plus de volume + knop in te drukken.
Ik gebruik een andere knoppencombinatie om in Clockworkmod Recovery te komen. Zal eens een keer proberen met jouw methode. Wat ik namelijk doe is als volgt:

1. hou Volume ↓ continu ingedrukt
2. vervolgens hou ik de power knop ingedrukt totdat je Blade opstart in CWM
3. laat alle knopjes los
4. navigeer door CWM en doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ben van plan een ZTE blade aan te schaffen.
Maar ik kijk net op de site van belcompany en ik zie hem er niet tussen staan, hebben ze hem wel in de winkel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fastclaimer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:17:
Ik ben van plan een ZTE blade aan te schaffen.
Maar ik kijk net op de site van belcompany en ik zie hem er niet tussen staan, hebben ze hem wel in de winkel staan?
Langs gaan? Belcompany heeft m echt heel even op de site gehad hoor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Heeft iemand eigenlijk al ervaringen met aftermarket batteries van 1500mAh, zoiets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super Seven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:31:
Heeft iemand eigenlijk al ervaringen met aftermarket batteries van 1500mAh, zoiets als dit?
Helaas niet, wel met een andere telefoon/batterij. Waar hij eerste 2 dagen fantastisch deed, maar daarna na een uur weer leeg was. Dus ik weet niet echt of ik er geld aan wil 'verspillen'. ;-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:05:
De TPT doet de upgrade en installeert de GSF-ROM, twee voor de prijs van een. Anders zul je apart de TPT van GEN1>GEN2 moeten doen en daarna een update.zip installatie. Scheelt een paar minuten, da's alles.
Ik interpreteer dat die TPT upgrade ingebakken zit in de gen1 + gen2 compatible GSF26/GSF27 ROM (en daardoor dus gen1 compatible is)?

Ik wilde eerst voor de zekerheid de boel los doen, maar helaas is het desbetreffende topic op Modaco dus weg en op XDA wordt ook naar dat topic gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:50:
Ik interpreteer dat die TPT upgrade ingebakken zit in de gen1 + gen2 compatible GSF26/GSF27 ROM (en daardoor dus gen1 compatible is)?
In de TPT-versie zit het ingebakken, niet in de update.zip versie (non-TPT). Ik begrijp je vraag over GEN1 compatible niet?

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.