Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:52:
In de TPT-versie zit het ingebakken, niet in de update.zip versie (non-TPT). Ik begrijp je vraag over GEN1 compatible niet?
Als ik deze link volg staat er
This rom is for Gen1 or Gen2 ZTE Blades.
Ik had aangenomen dat die compatibiliteit voortvloeide vanuit het feit dat de upgrade vanzelf gedaan werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens wel het TPT-gebeuren van wbaw op XDA gevonden met links and all.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:55:
Als ik deze link volg staat er
[...]
Ik had aangenomen dat die compatibiliteit voortvloeide vanuit het feit dat de upgrade vanzelf gedaan werd.
Nee, de links in dat topic zijn voor de "gewone" installatie op een telefoon waar al ClockWorkMod Recovery op zit, via update.zip. Je kan de ROM gewoon op GEN1 en GEN2 installeren, dwz een GEN1 telefoon waar je deze op zet, zal nog steeds GEN1 zijn. Dit is wat anders dan bij CyanogenMod, wat alleen op GEN2 werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Super Seven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:31:
Heeft iemand eigenlijk al ervaringen met aftermarket batteries van 1500mAh, zoiets als dit?
Meuk uit China met een zelfverzonnen mAh-rating. Niet kopen.

Ik doe dagen met mijn Blade. Een paar tips:

• Als je een custom ROM hebt, probeer de default ROM.
• Zet Bluetooth uit als je dat niet gebruikt.
• Laat WiFi uitschakelen als het scherm uit is (standaard)
• Als je geen mobiel internet gebruikt, stel de telefoon dan in op 2G-only.
• Zet de brightness van het scherm zo laag mogelijk.
• Als je iets hebt gedaan en klaar bent, druk dan op de aanuit-knop om het scherm weer uit te laten gaan en te vergrendelen voor je hem terug in je zak stopt (sowieso een goed idee :P).
• En wat nog handig zou zijn, een app om je telefoon automatisch van middernacht tot half 7 's ochtends (bijvoorbeeld) op airplane mode te zetten. Ik wil toch niet gebeld worden op zulke ongure tijdstippen.

En wanneer je hem nieuw uit de doos haalt: eerst helemaal opladen. Even in de TS kijken want bij 90% ofzo gaat het lampje al uit. Laat hem gewoon 12 uur in de lader zitten. Dan haal je de meeste capaciteit uit je accu.

Als je hem meteen bent gaan gebruiken met die halfgeladen accu uit de doos heb je de accu direct al een beetje verziekt.. Gaat overigens op voor alle Lithium-ion accu's.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 02:09:
Nee, de links in dat topic zijn voor de "gewone" installatie op een telefoon waar al ClockWorkMod Recovery op zit, via update.zip. Je kan de ROM gewoon op GEN1 en GEN2 installeren, dwz een GEN1 telefoon waar je deze op zet, zal nog steeds GEN1 zijn. Dit is wat anders dan bij CyanogenMod, wat alleen op GEN2 werkt.
Okay, dan heb ik zaken verkeerd geïnterpreteerd :) Ik heb wel het TPT gebeuren los gevonden, dan doe ik dat wel gewoon. Ik heb net al even Clockworkmod geupgrade tot boven de benodigde v.3, morgen de rest maar, want ik ben nu een beetje gaar en anders vergeet ik gegarandeerd weer iets te backuppen/veiligstellen.

Ook nog even zoeken naar ROM van GSF26, gezien de kleine dingetjes van GSF27.

Edit: ik zie nu performancefilmpjes die helemaal niet beter lijken dan wat ik nu heb. Misschien eerst maar even de ROM testen en dan switchen naar gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Doe ik iets fout? Ik zit bij de Belcompany webshop te kijken maar vind daar helemaal geen Blade...en bij de KPN winkel kost ie 120 euro? (niet 100!)

[ Voor 4% gewijzigd door majic op 20-10-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:18:
Doe ik iets fout? Ik zit bij de Belcompany webshop te kijken maar vind daar helemaal geen Blade...en bij de KPN winkel kost ie 120 euro? (niet 100!)
Belcompany webshop biedt hem niet aan, je moet naar een echte Belcompany winkel gaan en hij kost 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
okay thx zal straks even kijken in Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 02:12:
Als je hem meteen bent gaan gebruiken met die halfgeladen accu uit de doos heb je de accu direct al een beetje verziekt.. Gaat overigens op voor alle Lithium-ion accu's.
Ik dacht dat dat intussen achterhaald was en alleen gold voor oudere accu's?

Verder heb ik gisteren CyanogenMod voor de 3e keer een kans gegeven, CM 7.1.0 dit keer. Het heeft even geduurd, maar ik moet zeggen dat het nu eindelijk een goede ROM is. Nog geen vastlopers gehad, accu lijkt het ongeveer net zo lang uit te houden als GSF en verder loopt het allemaal hartstikke soepel.

Tip: vervang de meegeleverde ADW.Launcher door een andere (zelf gebruik ik LauncherPro Plus) want dat ADW is zo traag als stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin met alle berichten me inmiddels toch wel af te vragen of en in welke mate dan Android 4 een verbetering van de performance op de Blade kan zijn. Voor de hardware accelerated UI maakt me enthousiast, dat heb ik altijd een groot gemis gevonden ten opzichte van de concurrentie.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 02:12:
Lithium-ion accu's zijn helemaal niet zo makkelijk te verzieken als voorheen hoor ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
TomAtTweakers schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:01:
Tip: vervang de meegeleverde ADW.Launcher door een andere (zelf gebruik ik LauncherPro Plus) want dat ADW is zo traag als stront.
Toch maar eens geprobeerd maar dat scheelt inderdaad een hoop! tnx!
(alleen nog steeds geen gps :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat is nou de beste custom rom Cyanogenmod of GSF? Heb een Gen2 ZTe blade van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:37:
Wat is nou de beste custom rom Cyanogenmod of GSF? Heb een Gen2 ZTe blade van KPN.
Probeer ze beiden uit en maak een keuze. De beste ROM bestaat niet, en een beetje inzet mag wel (zoals het lezen van reviews en het topic). Als je echter zo min mogelijk wilt doen, pak dan GSF.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
wat moet je zelf nog doen bij de CM7 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Bedankt allemaal, ik zal morgen eens even kijken in Tilburg centrum of de belcompany um heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Lennart95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:42:
wat moet je zelf nog doen bij de CM7 dan?
De Google apps installeren. Maar dat is ook "een fluitje van een cent".
En geloof me, CM7 is superieur aan GSF. Heb deze laatste een paar maanden gebruikt omdat FM-radio bij CM niet (goed) werkte en ik ook problemen had met Bluetooth. Maar dat is nu wel allemaal opgelost. En ook de batterij-duur is m.i. beter dan met GSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grejo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:48:
De Google apps installeren. Maar dat is ook "een fluitje van een cent".
En geloof me, CM7 is superieur aan GSF. Heb deze laatste een paar maanden gebruikt omdat FM-radio bij CM niet (goed) werkte en ik ook problemen had met Bluetooth. Maar dat is nu wel allemaal opgelost. En ook de batterij-duur is m.i. beter dan met GSF.
Verdeuri, nu breng je me toch weer aan het twijfelen of CM7 niet toch een betere optie is dan GSF.
Wat houdt geen GPS in? Dat het helemaal niet werkt of dat je het moet fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk dat het echt per telefoon verschilt welke rom beter draait.
Bij mij draait GSF27 prima, maar op die van mn klasgenoot draait juist CM7.1 perfect itt GSF27..

Apart, maar grappig.

Ondertussen via eBay een andere set screenprotectors binnen, vanuit de UK maar paar daagjes.
Gaan er makkelijk op, alleen paar bubbeltjes die ik niet weg krijg.
Maarja, over een tijdje weer nieuwe erop enzo, hoeft niet een jaar erop te zitten, heb er nog 4.. :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:05:
Ik merk dat het echt per telefoon verschilt welke rom beter draait.
Bij mij draait GSF27 prima, maar op die van mn klasgenoot draait juist CM7.1 perfect itt GSF27..

Apart, maar grappig.
Dat lijkt me dan toch ergens aan liggen en niet aan de smaak van de dag o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Zit toch nog steeds te twijfelen of ik custom rom zal flashen. Het is natuurlijk wel zo dat de garantie eraf gaat. En heb mijn vorige telefoon een keer dood gehad door het flashen.
Ik zie hier dat de batterij langer meegaat, sneller is met custom rom.
Iemand enig idee hoe lang het zal gaan duren voordat de 4.0 versie er is voor de Blade. Dat zou een goed punt zijn voor mij om hem te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:15
Damn laat vandaag me ZTE Blade vallen. Een witte San Francisco ( Orange ) vanuit de UK laten komen een keer. Zijn hier aftermarket behuizingen voor ? Er zit een barst in het scherm. Echter alles werkt wel. En heb geen vlek ofzo in me scherm. Zijn er tweakers die hier helemaal LOS op zijn en me kunnen helpen hiermee ??

[ Voor 24% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:03
Zo, net vandaag mijn Blade gehaald in Sittard, sympathieke jongens daar, maar echt NIEMAND wist dat die dingen toch unlocked zijn... Hebben ze ook wat van bijgeleerd, en uit sympathie dat ik zo ver moest rijden kreeg ik nog een "micro-SIM naar SIM" omvormertje, wat wel leuk was met mijn iPhone 4...

Handige sidekick wordt die ZTE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik zit nu echt te twijfelen tussen de ZTE blade en samsung galaxy gio :P
De samsung galaxy gio heeft een 3.2 inch scherm vs de 3.5 inch van ZTE blade.
Maar de samsung heeft weer 200hz snellere processor :P
Kan iemand hier me de doorslag geven om voor de ZTE blade te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:24:
Damn laat vandaag me ZTE Blade vallen. Een witte San Francisco ( Orange ) vanuit de UK laten komen een keer. Zijn hier aftermarket behuizingen voor ? Er zit een barst in het scherm. Echter alles werkt wel. En heb geen vlek ofzo in me scherm. Zijn er tweakers die hier helemaal LOS op zijn en me kunnen helpen hiermee ??
Moet je even deze link bekijken staat precies uitgelegd hoe je hem zelf kan demonteren en monteren http://android.modaco.com...gitizer-screen-zte-blade/

Ebay kan je met gemak een vervanging bestellen http://www.ebay.co.uk/sch..._sacat=See-All-Categories
Fastclaimer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:20:
Ik heb Gio nog nooit gezien of gespeeld, maar als ik puur op specs kijk valt de schermresolutie mij als eerste op, Blade heeft 480x800 en Galaxy Gio 320x480. De camera van de Blade is iig niet zijn sterkste punt, maar ik verwacht dat de Gio ws niet veel beter foto's maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:11:
Zit toch nog steeds te twijfelen of ik custom rom zal flashen. Het is natuurlijk wel zo dat de garantie eraf gaat. En heb mijn vorige telefoon een keer dood gehad door het flashen.
Ik zie hier dat de batterij langer meegaat, sneller is met custom rom.
Iemand enig idee hoe lang het zal gaan duren voordat de 4.0 versie er is voor de Blade. Dat zou een goed punt zijn voor mij om hem te flashen.
Nee geen idee, want het is nog onzeker of de broncode geschikt is voor deze specificaties. Het lijkt erop dat het wel mogelijk is, maar ja, afwachten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die processor naast kloksnelheid ook wel daadwerkelijk sneller? Dat lijkt mij een veel interessantere vraag, want verschillende processoren of generaties leveren totaal andere snelheden op met dezelfde kloksnelheid.

Vergeet ook niet dat de maat van het scherm eigenlijk niet zo belangrijk is, maar de resolutie in dezen des te meer. De Gio heeft maar 320 x 480 pixels, de Blade 480 x 800. Echt een wereld van verschil, ruim twee keer zoveel pixels!

De enige spijt die ik van mijn Blade-aankoop heb is dat ik er te veel voor betaald heb, met de huidige prijzen (én garantie) is het een veel leukere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Op de Blade van nu (is toch anders dan de san francisco hoor.. 5mp ipv 3) zit geen simlock. dus volgens mij is er geen reden om hem in combi met abbo te nemen?

Totaal, bijvoorbeeld met simonly van ben:
Prepaid 100 euro / 12 = €8pm
tel + 250 belminuten + onbeperkt i-net: 8+6+10 = €24 pm
tel + 500 belminuten + onbeperkt i-net: 8+15+10 = €33pm.

Zijn er combo mobiel/bel abbo's waarbij je zoveel belminuten en telefoon krijgt voor zo weinig geld?

[ Voor 11% gewijzigd door discy op 20-10-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Ja. Ga voor de schermresolutie, dus de Blade. 800x480 of 320x480 is echt een enorm verschil! Daar zul je ongetwijfeld meer plezier van hebben dan van een 200mhz snellere processor.

Daarbij, iedereen die ik heb gezien kan de blade overclocken naar 690-700mhz. Een overclock programma'tje krijg je standaard bij elke Custom ROM die je nu download. Dan scheelt het nog maar 100.. mocht je het echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:52:
Op de Blade van nu (is toch anders dan de san francisco hoor.. 5mp ipv 3) zit geen simlock.
Er zijn ook Blades met 3,2 MP. Het is gewoon dezelfde telefoon met een andere plakker. Er zijn overigens vrij veel versies van het ding, onder verschillende namen.
discy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:58:
Daarbij, iedereen die ik heb gezien kan de blade overclocken naar 690-700mhz. Een overclock programma'tje krijg je standaard bij elke Custom ROM die je nu download. Dan scheelt het nog maar 100.. mocht je het echt nodig hebben.
Clocks met clocks vergelijken gaat niet zomaar! Een MSM7227 op 800MHz is echt totaal een andere beleving dan een Snapdragon op 800MHz.

Edit: de Gio heeft dezelfde chip, dus valt wél te vergelijken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:58:
[...]

Er zijn ook Blades met 3,2 MP. Het is gewoon dezelfde telefoon met een andere plakker. Er zijn overigens vrij veel versies van het ding, onder verschillende namen.
Ja, maar de Blade GEN2 met de 5mp is die je nu in de Nederlandse winkels vindt. Sommige oude blades hadden ook maar 256MB ram (wel te unlocken) ipv 512MB van nu. Daarom vind ik dat je wel moet uitkijken als je reviews leest van de oude Blade telefoons / san francisco's. Zeker als het gaat om snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:05:
Ja, maar de Blade GEN2 met de 5mp is die je nu in de Nederlandse winkels vindt. Sommige oude blades hadden ook maar 256MB ram (wel te unlocken) ipv 512MB van nu. Daarom vind ik dat je wel moet uitkijken als je reviews leest van de oude Blade telefoons / san francisco's. Zeker als het gaat om snelheid.
Dat mag je even onderbouwen, want de snelheid is niet veranderd. Een heel klein deel had een softwarematig beperkt geheugen van 256MB, maar voor de rest is het allemaal hetzelfde. Het enige dat nu veranderd is is gen1/gen2 (veranderbaar en in dagelijks gebruik irrelevant) en een 5MP camera, die buiten het aantal pixels niet veel kwalitatiever lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:58:
Clocks met clocks vergelijken gaat niet zomaar! Een MSM7227 op 800MHz is echt totaal een andere beleving dan een Snapdragon op 800MHz.
Hoe kom jij bij Snapdragon dan? De Blade en de Gio hebben toch beide de MSM7227 chip?

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_gio_s5660-3741.php
http://www.gsmarena.com/zte_blade-3391.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:07:
Hoe kom jij bij Snapdragon dan? De Blade en de Gio hebben toch beide de MSM7227 chip?
De Snapdragon was een voorbeeld om aan te tonen dat clock voor clock vergelijken riskant is.

Ik had even totaal gemist dat de Gio een MSM7227 (Turbo) bevat, ik had net foutievelijk iets anders gezien. Excuses. Dat betekent uiteraard dat het allemaal wel vergelijkbaar is (als de Turbo inderdaad hetzelfde is op een hogere clock) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:10:
De Snapdragon was een voorbeeld om aan te tonen dat clock voor clock vergelijken riskant is.
Ik doe niet voor niets de master Computing Science ;).

Maar m'n argument blijft dus staan ;) : als je hem, mocht dat uberhaupt nodig zijn, overlockt naar 700 (wat de meesten lukt) dan zou je sowieso beter af zijn met de hogere resolutie van de Blade versus de lagere van de Gio, ondanks zijn 800mhz.

Daarom voor mij een makkelijke keus...

..mits die turbo achter MSM7227 alleen staat voor de hogere klok, maar daar ga ik dan maar even vanuit.

[ Voor 9% gewijzigd door discy op 21-10-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn ervaring maakt zelfs een vrij forse overclock in het dagelijks gebruik niet zo heel veel verschil. Als ik zou mogen kiezen zou ik uiteraard liever een 800 MHz chip in mijn Blade hebben, maar dat beeldscherm doet zo ontzettend veel meer in het dagelijks gebruik. Ik voel zelfs naast high-end telefoons niet dat ik iets tekort kom, terwijl die pixelige bende van zelfs duurdere telefoons echt als een stap terug voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Na deze hele discussie , ga ik ook voor een ZTE blade!
Morgen even bij belcompany kijken of ze hem hier hebben en anders maar naar de kpn winkel :)
Druk ik er een simonly abbonement in van simyo met het minimale smsjes(50) + 1gb internet.
En dat kost maar 13 euro p/m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Lennart95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:37:
GSF is al uit development. De laatste (b27) gebruikt een kernel met wat bugs. Van GSF zou b26 nog een redelijke keus zijn; maar deze draai ik alleen nog omdat ik te lui ben om alles te gaan over zetten op een nieuwere ROM.

Als je een schone rom wilt dan zou ik je Moldovan Mile-High-Moutnain-Pie aanraden. Hij lijkt het meest op de "oude" GSF en wordt nog steeds geupdate; de laatste update is van gister. De rom is net op komen zetten en gebruikt de aller nieuwste kernel (zonder de bekende "notification light bug"). Moldovan is gebasseerd op een originele ROM van ZTE (net als GSF) en er zit alles in wat je nodig hebt van ZTE, zoals de ZTE Emode Helper. Het grootste (merkbare?) verschil met GSF zit hem volgens mij in dat Moldovan is gebaseerd op Android 2.3.5 terwijl GSF nog 2.3.4 is.

Cyanogenmod is een hele doorontwikkelde ROM met een enorme community, maar er zit ook veel poespas bij. Persoonlijk hou ik meer van schoon.

Het is dat ik te lui ben om alles over te zetten naar Moldovan, maar ik ben van plan daar naar toe te gaan.

Ps. uit mijn AnTuTu benchmark met GSF en Moldovan kwam dat ze precies hetzelfde presteren. Ik heb ook een benchmark met Cyanogen uitgevoerd (was 15% langzamer), maar dat was met de oude 7.0.1 en niet met 7.1, ik weet dus niet hoe zwaar je daar aan mag wegen.

[ Voor 29% gewijzigd door discy op 21-10-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:18:
GSF is al uit development. De laatste (b27) gebruikt nog een (relatief) oude kernel met wat bugs. Van GSF zou b26 nog een redelijke keus zijn; maar deze draai ik alleen nog omdat ik te lui ben om alles te gaan over zetten op een nieuwere ROM.
Waar heb je gelezen dat GSF uit productie is?

Ik zit te twijfelen, performance is wat mij betreft het belangrijkste, naast dat het een beetje stabiel is uiteraard en dat alle basismeuk gewoon werkt. Gezien de ervaringen met verschillende ROM's testen probeer ik dat deze keer te voorkomen, ik werd er toen op een gegeven moment helemaal dol van weer alles opnieuw instellen etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:34:
[...]

Waar heb je gelezen dat GSF uit productie is?
De developer van GSF (wbaw) geeft op deze pagina in post 138 aan dat hij stopt en waarom. http://forum.xda-develope...ead.php?t=1204407&page=14 is trouwens ook al besproken in deze tweakers thread ;).

Op pagina 15 adviseert hij ons om over te stappen op Cyanogenmod 7.1.
Moldovan bestond toen pas één dag, daar heb ik hem nog niet over zien praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:38:
is trouwens ook al besproken in deze tweakers thread ;).
Zelfs de geïnformeerden onder ons kunnen niet álles gelezen hebben :)
Moldovan bestond toen pas één dag, daar heb ik hem nog niet over zien praten.
Ik ben wat huiverig tot ik wat meer ervaringen zie. Wat vind jij overigens aan poespas aan CM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarbij, die .3 inches is merkbaar.
Heb een Gio in handen gehad van de week, en kwa grootte is de Blade prettiger.
Ook de resolutie ofc. De afbeeldingen zien op de Gio wat minder uit enzo.
Mja, de Gio heeft touchbuttons tov de Blade die 3 pushbuttons heeft, tis maar net wat je fijner vind.
Ga je puur voor de, jay i have an android phone, kun je dus het beste voor de Blade gaan. Heb je liever de high segment, jay i have a dual core, ga dan voor de S2 plus oid, kost alleen 4 x zo duur ;).

Iig, het blijft op je gevoel afgaan, zal zeker geen verkeerde keuze worden, alleen de Blade is zijn prijs tov de Gio wel waard.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:42:
Zelfs de geïnformeerden onder ons kunnen niet álles gelezen hebben :)
Was geen verwijt ;).

Met poespas bedoel ik alle toevoegingen (extra instellingen, mogelijkheden, apps.. ik weet niet wat er allemaal extra in zit) die je krijgt bovenop de standaard Android (al dan niet van ZTE). Bij Cyanogenmod zijn er een stuk meer aanpassingen gedaan, terwijl ze bij GSF en Moldovan hebben geprobeerd het zo schoon mogelijk te houden.

Als je huiverig bent zou ik zeggen, probeer Moldovan eens :). Backup met clockwork maken en even proberen. Bij mij werktie die meteen als een trein, terwijl cyanogenmod (ook 7.1) in het begin erg sloom liep bij mij, ik ben toen snel terug gegaan naar GSF. Nadat het sloom begon heb ik Cyanogenmod niet meer echt een kans gegeven.

Wat gebruik jij nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modaco R12, alweer een oudje. Heeft wat kleine schoonheidsfoutjes en hinderlijkheden waarvan je weinig last hebt (zeker als je ze kent), maar daardoor voelt het allemaal wat onaf. Misschien ben ik overigens een zeikerd hoor :p

Het grootste probleem, dat wél echt een probleem is, is dat ik zware performanceproblemen heb (vooral) hier op het forum. Als ik tekst probeer in te geven lopen de letters 5-20 seconden achter, wat ronduit hinderlijk is en eigenlijk onwerkbaar, tenzij het écht moet. De meeste websites zijn overigens prima, maar het is natuurlijk wel erg jammer dat juist het forum waar je het meeste rondhangt moeilijk doet.
Als je huiverig bent zou ik zeggen, probeer Moldovan eens :). Backup met clockwork maken en even proberen. Bij mij werktie die meteen als een trein, terwijl cyanogenmod (ook 7.1) in het begin erg sloom liep bij mij, ik ben toen snel terug gegaan naar GSF. Nadat het sloom begon heb ik Cyanogenmod niet meer echt een kans gegeven.
Ik ben juist huiverig voor die Moldovan vanwege de relatief lage bekendheid :p Kleine bijkomende complicatie is dat mijn telefoon nog gen1 is en ik een backup dus niet zomaar kan terugzetten als ik overga voor een nieuwe ROM. Dat wordt dan denk ik CM7 proberen, met als ik er zin in heb een uitstapje naar Moldovan en de optie gelijk weer terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:59:
Als ik tekst probeer in te geven lopen de letters 5-20 seconden achter, wat ronduit hinderlijk is en eigenlijk onwerkbaar, tenzij het écht moet.
Dat had ik ook (niet zo erg ;)) met m'n orginele ZTE rom toen ik net m'n telefoon kreeg, maar sinds ik naar GSF (en ook bij Moldovan) ben overgestapt gaat dit echt super soepel.

Gen1 to Gen2 TPT Upgrade ken je vast wel :), dan kun je de gen2 roms op je gen1 zetten.

offtopic:
ik heb tussendoor nog een keer een orginele chinese rom erop gehad. die was helemaal verschrikkelijk met lag :p.

[ Voor 16% gewijzigd door discy op 21-10-2011 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het meedenken :) Ik had 'm hierboven ook al even gepost inderdaad, en Gambieter heeft me op dat vlak ook al van één en ander op de hoogte gesteld. Ik zal als ik één dezer dagen er eindelijk eens even voor ga zitten vast nog wel genoeg te vragen hebben :p

Wat betreft backup is het dus wel een beetje mijn schepen achter me verbranden, maar één van beide gen2 ROMs moet toch blijken te voldoen.
discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:06:
Dat had ik ook (niet zo erg ;)) met m'n orginele ZTE rom toen ik net m'n telefoon kreeg, maar sinds ik naar GSF (en ook bij Moldovan) ben overgestapt gaat dit echt super soepel.
Gek genoeg lijkt het net iets anders dan gewone lag, het gaat ook meer met horten en stoten. Hoe dan ook, het is niet zoals het hoort.

Overigens was dat ook met de stockbrowser, die ik verder best okay vind.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:13:
Bedankt voor het meedenken :) Ik had 'm hierboven ook al even gepost inderdaad, en Gambieter heeft me op dat vlak ook al één en ander uitlegd. Ik zal als ik één dezer dagen er eindelijk eens even voor ga zitten vast nog wel genoeg te vragen hebben :p

Wat betreft backup is het dus wel een beetje mijn schepen achter me verbranden, maar één van beide gen2 ROMs moet toch blijken te voldoen.
Er hoort ook ergens een GEN2>GEN1 TPT te zijn, die je terug laat gaan. Maar om heel eerlijk te zijn: er is geen voordeel aan op GEN1 te blijven, ik zou gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:16:
Er hoort ook ergens een GEN2>GEN1 TPT te zijn, die je terug laat gaan. Maar om heel eerlijk te zijn: er is geen voordeel aan op GEN1 te blijven, ik zou gewoon doorgaan.
Ik ga er inderdaad niet van uit dat ik ooit nog terug ga als ik eenmaal naar gen2 ben, tenzij ik echt iets vitaals in een backup ben vergeten. Dat laatste sluit ik nooit uit, want ik ben nu eenmaal een geboren prutser, maar ik ga er dus niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu ongeveer een klein weekje LibraGinger RLS3.1 en het draait net zo soepel als GSF B27 (volgens burstlam staat Hardware acceleration aan of dit bij GSF ook geldt kan ik niet terugvinden, maar ik heb GSF ontwikkeling niet helemaal gevolgd, ik kwam pas aan boord toen B27 al uit was).
De reden dat ik voor deze rom gekozen heb en niet voor Moldovan Mile-High-Mountain-Pie, was dat 1 week geleden MMHMP veel meer bugs had dan LG, maar ik verwacht dat ze nu evengoed presteren als ik de changelog van MMHMP lees.
Bijgaand voordeel is dat LB stukken vlotter opstart dan GSF, volgens mijn android assistent deed die er 44 sec over om het systeem op te starten +10 sec om alle user items in te laden dus binnen 1 minuut is ie geheel gebruiksklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Even mijn bescheiden mening over de Gio vs Blade :)

De Gio (standard 2.2 ROM geroot) van mijn vriendin heeft een veel langere standby (3-5 dagen) dan mijn Blade (custom rom GSF26 met 1-2 dagen) bij vergelijkbaar gebruik. In beide gevallen zijn dezelfde launcher en apps geinstalleerd. Alleen WiFi staat default aan (GPS, Bluetooth enz. uit).

Pesoonlijk vind ik de Gio qua behuizing fijner in de hand, steviger en mooier. Maar de resolutie van de blade is echt wel een pluspunt. Biede werken redelijk vlot dus CPU verschil zie ik niet terug in ons gebruik. Verder heeft de Gio een micro-usb aan de onderkant en dat is wel handig voor navigatie in auto voor plaatsen van de oplaadkabel.

Als ik tussen een van beide moest kiezen zou ik dat baseren resolutie (Blade) vs standby (Gio). En dan denk ik dat ik toch (al is het nipt) voor de GIO zou gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt in je keuze!

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Een officiele rom staat hier maar is deze beter dan bijvoorbeeld de Cyanogenmod of is een andere rom "het beste"

[ Voor 4% gewijzigd door HaNS1443 op 21-10-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
HaNS1443 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:
Een officiele rom staat hier maar is deze beter dan bijvoorbeeld de Cyanogenmod of is een andere rom "het beste"
Je zit op tweakers dus een originele rom is niet goed >:)

De custom roms zijn meestal ontwikkeld vanaf de originele.
Bij de custom roms zijn er al een paar zaken getweaked zodanig dat de performance en batt life er een beetje op vooruit gaan,
Ook zijn er meestal een paar zaken uitgehaald en ingestopt om het geheel wat aan te passen.

Bij mijn phones heb ik altijd eerst gekeken of ze opstarten en dan gelijk een custom rom erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:23:
[...]

Moet je even deze link bekijken staat precies uitgelegd hoe je hem zelf kan demonteren en monteren http://android.modaco.com...gitizer-screen-zte-blade/

Ebay kan je met gemak een vervanging bestellen http://www.ebay.co.uk/sch..._sacat=See-All-Categories

[...]

Ik heb Gio nog nooit gezien of gespeeld, maar als ik puur op specs kijk valt de schermresolutie mij als eerste op, Blade heeft 480x800 en Galaxy Gio 320x480. De camera van de Blade is iig niet zijn sterkste punt, maar ik verwacht dat de Gio ws niet veel beter foto's maakt.
Top bedankt ! Heb er 1 besteld op ebay voor € 17,40 incl. verzenden. Tesamen met die link komt het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier nog 2 screen protectors liggen, miss dat iemand ze kan gebruiken? :-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:03
Check :) contacteer me anders even per DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe mij maar dm-etje sturen =)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
HaNS1443 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:
moet je ff hierboven lezen, daar staat een hele discussie over cyanogen en andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:31
Ook dit betreft een custom ROM van Elitemovil.
De basis is net als bij de meeste Rom's een officiële kernel van ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Kon het niet laten en heb dan maar een KPN opzij laten leggen die mijn Nederlandse collega ophaalt.
Werken de custom roms zonder probleem met de KPN vermits deze een andere camera (5MP) heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet kijken naar kpn enzo.. maar naar Gen 1 en Gen 2.
Jij krijgt Gen 2, dus daarvoor moet je de customroms voor zoeken.
GSF27/Elitemovil/CM7.1 etc werken dus zoals het hoort daarop.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Alle hedendaagse custom ROMs zijn gemaakt voor GEN2. Als je een GEN1 apparaat hebt (zoals alle Mobistar Blades) kan je ook gemakkelijk upgraden dus eigenlijk moet niemand zich zorgen maken over custom ROM compatibiliteit :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Super Seven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:31:
Heeft iemand eigenlijk al ervaringen met aftermarket batteries van 1500mAh, zoiets als dit?
Heb deze 1500mAh er nu een paar dagen in zitten maar merk eigenlijk geen verschil met de originele batterij en dat zegt genoeg lijkt me. Ik had deze accu gekocht om te testen en het kost toch 3x niks. Misschien dat de originele ZTE 1300mAh wel iets langer mee gaat, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Quad schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:55:
Niet kijken naar kpn enzo.. maar naar Gen 1 en Gen 2.
Jij krijgt Gen 2, dus daarvoor moet je de customroms voor zoeken.
GSF27/Elitemovil/CM7.1 etc werken dus zoals het hoort daarop.
Ok, dus de 5MP camera werkt dus ook met de andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik zonet naar het centrum.
Eerst naar de belcompany: Ja, ik ben opzoek naar een ZTE blade, reactie: nee, die hebben wij niet, nog nooit ven gehoort.
Dus op naar de KPN. Bij de kpn aangekomen: Ja, ze hebben hem hier!
Dus ik wil hem kopen, Ja wij mogen hem niet prepaid verkopen.. dus ik zeg dat hij op de site wel als prepaid toestel staat, ja dat telt alleen op de site, dan moet je hem online bestellen...
Lekker dan, zit nu weer thuis zonder ZTE blade...

Waar moet ik hem nou weer weghalen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Fastclaimer op 21-10-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Fastclaimer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:16:
Eerst naar de belcompany: Ja, ik ben opzoek naar een ZTE blade, reactie: nee, die hebben wij niet, nog nooit ven gehoort.
Dus ik wil hem kopen, Ja wij mogen hem niet prepaid verkopen.. dus ik zeg dat hij op de site wel als prepaid toestel staat, ja dat telt alleen op de site, dan moet je hem online bestellen...

Ik zou gewoon even een andere Belcompany bellen die nog redelijk in de buurt ligt en vragen of ze nog de ZTE Blade hebben. Dan ga je er in ieder geval niet voor niks heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39

Hebben ze bij Belcompany wel in hun systeem gekeken?
Want 'Ether_Snake' ging ook naar een Belcompany waar ze beweerde de Blade niet te kennen. Maar ze bleken hem wel te hebben:
Verwijderd in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
gambieter schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 04:00:
alleen hebben ze er een antoi-diefstal programma (registreren foon) opgezet dat niet 1-2-3 weg te krijgen is.
waar vind je die? ik kan hem niet vinden op op mijn mmhmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Hallo, ik zit met een probleem, ik met z4root mijn blade permanent geroot ik krijg ook in het menu een icon met superuser, maar nu kan ik niet verder met rom manager, druk ik op flash krijg ik de melding:"An error occurred while attempting to run privileged commands!" wie kan mij helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door HaNS1443 op 21-10-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
discy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:17:
waar vind je die? ik kan hem niet vinden op op mijn mmhmp.
Je reageert op een post uit 2010, over de Modaco ROM waar ze WaveSecure op hadden gezet. Dit gaat niet op voor andere custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaNS1443 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:54:
Hallo, ik zit met een probleem, ik met z4root mijn blade permanent geroot ik krijg ook in het menu een icon met superuser, maar nu kan ik niet verder met rom manager, druk ik op flash krijg ik de melding:"An error occurred while attempting to run privileged commands!" wie kan mij helpen?
Ehm fix privileges oid in de Rommanager?
En zorgen dat je SD kaart niet gemounted is. Dus ontkoppelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van jouw verhaal ben ik maar eens wezen zoeken en wat ik best frappant vind is dat er geen 1 tweaker deze pricewatch item ontdekt heeft of wel ontdekt heeft maar niet met de rest gedeeld heeft (kwam hem ook net tegen!)
Maar zoals je ziet heeft Bol.com hem te koop voor 99.99 euro dus je zou hem eventueel daar kunnen bestellen.
Mr_Blobby schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:09:
[...]
Hebben ze bij Belcompany wel in hun systeem gekeken?
Want 'Ether_Snake' ging ook naar een Belcompany waar ze beweerde de Blade niet te kennen. Maar ze bleken hem wel te hebben:
Verwijderd in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade"
Klopt, ik heb er naar gevraagd of die verkoper hem in het systeem wilde opvragen, omdat hij nl niet in de vitrine lag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39
Thanx
Ik heb dit pricewatch item gekoppeld aan het topic zodat die nu altijd bovenaan het topic staat. :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:36:
[...]
Thanx
Ik heb dit pricewatch item gekoppeld aan het topic zodat die nu altijd bovenaan het topic staat. :)
Heb de Hi prepaid die in de PW staat ook ff gekoppeld :-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
WOHOO heb mijn ZTE blade!
Uiteindelijk bij de belcompany in steenwijk geslaagd :P
Maar is er ook een officiële rom voor android 2.3?
Nu nog even uitvogelen hoe ik 3g aan krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Oke, maar ik dacht dat ik hem gewoon via wifi binnen kon halen :P
Heeft iemand misschien een goeie tutorial hoe een rom te installeren, heb het in het verleden wel met mijn htc hero gedaan. Maar dit is alweer een tijdje geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Quad schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

Rom Manager werkt niet zonder sd kaart
en
fix privileges oid in de Rommanager? is geen optie, maar fix permissions werkt ook niet
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fastclaimer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:04:
Heeft iemand misschien een goeie tutorial hoe een rom te installeren
Er staan ongeveer 941 linkjes in dit topic, heeeeeel leuk dat je 'm hebt, maar kom op, eigen inzet =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
@HaNS1443
De link waar je (alweer) naar verwijst is een custom ROM (van Elitemovil) op basis van de ZTE kernel.
Officiele Rom's worden alleen door ZTE geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Oo, allen sorry voor de verkeerde link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Vanmiddag Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS4 (Android 2.3.5) geflasht. Werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Ik probeer nu via .cyanogenmod mijn blade te rooten alles lijkt goed te gaan tot
mount -o rw,remount /system

dan krijg ik
Usage: mount [-r] [-w] [-o options] [-t type] device directory

en alles daarna lijkt te failen

[ Voor 4% gewijzigd door HaNS1443 op 21-10-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Fastclaimer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:04:
Oke, maar ik dacht dat ik hem gewoon via wifi binnen kon halen :P
Heeft iemand misschien een goeie tutorial hoe een rom te installeren, heb het in het verleden wel met mijn htc hero gedaan. Maar dit is alweer een tijdje geleden :P
je kunt ff in m'n review kijken: productreview: ZTE Blade (San Fransisco) review door discy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Quad schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

die error krijg je ook als je niet goed geroot bent...als je met adb shell naar je telefoon gaat moet je een # zien. Als het een $ is, is je root niet gelukt. (zijn vast ook wel simpelere manieren, maar aangezien je toch al met adb bezig was).

mij is het gelukt met m'n blade gen2 met z4root 1.3.0. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 21-10-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Voor wie em bij de Belcompany niet kan krijgen...

Bij de winkels van Telefoonkopen.nl hebben ze hem ook voor €100.
De winkelketen is een rebrand van Belcompany, blijkt (Wist ik niet).

In Utrecht hebben ze alleen een showmodel helaas, die ga ik niet nemen (lekker de batterij altijd op 25% geladen voor weken in de etalage..no tx). Maar wellicht handige info voor iemand die geen belcompany in de buurt heeft, of wanneer ze daar ook op zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Het is gelukt, er staat nu cyanogenmod 7.1 op
Vraag me niet hoe maar het is gelukt!
Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een vriend van me heeft het probleem met CyanogenMod 7.1 dat wanneer ie belt (of op een andere manier het scherm langere tijd niet aanraakt zodat het op zwart gaat) het scherm niet meer 'wakker' wil worden. Hij heeft de powerbutton zo ingesteld dat ie het gesprek niet afsluit (maar wel het scherm terug activeert) maar dat werkt niet.

Iemand die daar een fix voor weet? Heb zelf het probleem hier niet (ook ZTE Blade, CyanogenMod 7.1).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best tof, ik was vandaag even in de winkel en die jongen rukte zo'n beetje mijn Blade uit man hand toen ik 'm liet zien. O, mag ik even proberen? Dat mocht uiteraard :)

Ze hadden daar ook de ZTE V9 (7" tablet), wat er uitziet als best een leuk ding. Hij kost daar 200 euro en lijkt qua respons en snelheid behoorlijk op een stock Blade. Daar valt volgens mij dus best wat mee te doen. Wat me ontzettend verbaasde is dat ik er bij thuiskomst achter kwam dat er een resistief scherm in zou zitten, want ik had durven zweren dat het capicatief was. Hoewel ik dus normaal gesproken een grafhekel heb aan resistieve schermen is dit, als het er wel één is, best een goede :Y

Ik ga overigens geloof ik maar voor CM7, dan probeer ik mogelijk daarna nog wel alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
@Camacha,
Ik zou ook toch echt zweren dat er een capacitief touchscreen inzit?
Heb net wat testjes gedaan en multitouch (2) gaat gewoon goed (heb getest met Touch test).

Bovenstaande heeft betrekking op de ZTE Blade, Camacha heeft het wss over een ander model ZTE tablet wat is het eigenlijk?. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-10-2011 23:48 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:35:
@Camacha,
Ik zou ook toch echt zweren dat er een capacitief touchscreen inzit?
Heb net wat testjes gedaan en multitouch (2) gaat gewoon goed (heb getest met Touch test).
Blijkbaar zijn ook hier weer wat verschillende maar gelijkende versies van.

Als ik de ZTE website mag geloven is het capacitief met dezelfde processor als de Blade (daar hebben ze een goede baal van opgekocht geloof ik). In een winkel waar ik het gevraagd had zeiden ze dat het een 728 MHz Snapdragon is, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van, want dat kwam ook maar van internet.
PU MSM7227 800MHz
Radio Frequency
Peak data rate WCDMA 2100/900MHz
GSM850/900/1800/1900MHz
HSDPA 7.2Mbps
HSUPA 5.76Mbps
OS Android2.3
Memory 512MB RAM+512MB ROM;
T-flash slot, up to 32GB(optional)
LCD 7''TFT, 800*480, Capacitive
Size 190*110*12.6mm
Weight about 389g
Camera 2M/0.3M pixels
Battery 3400mAh
MISC Wifi, BT2.1, GPS, FM
Het is wat lomp als telefoon, maar qua waar voor je geld wel een veel betere deal dan die Skate :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Hoo pardon, ik dacht dat je het over de ZTE Blade had. Voor de goede orde, je doelt op de ZTE Light Tab (V9C)?
Mijn excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:44:
Hoo pardon, ik dacht dat je het over de ZTE Blade had. Voor de goede orde, je doelt op de ZTE Light Tab (V9C)?
Mijn excuses. :)
De exacte typecodering weet ik niet, maar alles wijst erop dat het inderdaad die V9C is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Is het nu eigenlijk een tablet of een 'telefoon'? Het zit er een beetje tussenin lijkt het wel. :D
edit:
Bij welke winkel trouwens?

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-10-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:53:
Is het nu eigenlijk een tablet of een 'telefoon'? Het zit er een beetje tussenin lijkt het wel. :D (Welke winkel trouwens?)
Qua maat is het gewoon echt een 7" tablet, maar je kan er wel mee bellen blijkbaar.

Overigens wel een beetje offtopic, maar gezien de goede ervaringen met de Blade leek het me wel nieuws dat hier voor een aantal mensen interessant zou kunnen zijn. Het is voor zover ik zo snel kon zien redelijk vergelijkbaar met de Blade, technisch gezien maar ook wat betreft veel krijgen voor weinig geld.

Volgens mij was het The Phone House, op het Vredenburg. De Belcompany had 'm ook, alleen 80 euro duurder.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Vandaag bij de belcompany de tablet bekeken.
Koste 280 euro daar, verkoper zei dat het best een leuk dingetje was voor zijn prijs.

Edit: Nu voor een rom aan het kijken, wil het liefst een met android 2.3.
Maar ik twijfel nu tussen 2 roms: http://android.modaco.com...ain-pie-rls4-android-235/ of http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310050.
Volgens mij zijn ze redelijk hetzelfde, maar welke zou ik nou nemen :P

[ Voor 56% gewijzigd door Fastclaimer op 22-10-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer ze allebei en vertel ons welke het beste is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Fastclaimer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:29:
.....
Volgens mij zijn ze redelijk hetzelfde, maar welke zou ik nou nemen :P
Luxeprobleem !!
Als je voor het eerst een ROM installeert, maakt het weinig uit en kan je ze beiden uitproberen.
Heb je al een heleboel zaken aangepast en toegevoegd, maak dan een Nandroid backup en probeer daarna een nieuwe ROM.

Om je keus te bepalen kan je ook in de desbetreffende (Modaco en XDA) forums kijken hoe de ontwikkelaar zich verantwoord en omgaat met foutjes en de ROM regelmatig updates voorziet en wat de anderen ervan vinden.
Beiden zijn ze gebaseerd op de nieuwste ZTE kernel dus zullen ongeveer even goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Borromini schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:42:
Een vriend van me heeft het probleem met CyanogenMod 7.1 dat wanneer ie belt (of op een andere manier het scherm langere tijd niet aanraakt zodat het op zwart gaat) het scherm niet meer 'wakker' wil worden. Hij heeft de powerbutton zo ingesteld dat ie het gesprek niet afsluit (maar wel het scherm terug activeert) maar dat werkt niet.

Iemand die daar een fix voor weet? Heb zelf het probleem hier niet (ook ZTE Blade, CyanogenMod 7.1).
Start de "ZTE Blade Settings" app en kies "Proximity sensor calibration".

(de telefoon denkt dat je nog steeds je oor tegen de telefoon houdt na het bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
HaNS1443 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:52:
Ik probeer nu via .cyanogenmod mijn blade te rooten alles lijkt goed te gaan tot
mount -o rw,remount /system

dan krijg ik
Usage: mount [-r] [-w] [-o options] [-t type] device directory

en alles daarna lijkt te failen
Ik zag dat het inmiddels al gelukt is, maar voor degene die tegen hetzelfde probleem oplopen:

Het commando is fout. Het moet zijn:
mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system

De handleiding van CynogenMod is echter niet de methode die ik zou aanraden. Ik raad aan om het toestel ook direct te herpartitioneren zodat je meer ruimte over hebt voor applicaties.
Gebruik hiervoor deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik heb Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS4 erop gezet, loopt wel lekker.
Ik houd hem de komende tijd wel, of ik moet wel heel veel bugs tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
majic schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:00:
In Utrecht hebben ze alleen een showmodel helaas, die ga ik niet nemen (lekker de batterij altijd op 25% geladen voor weken in de etalage..no tx). Maar wellicht handige info voor iemand die geen belcompany in de buurt heeft, of wanneer ze daar ook op zijn :)
Utrecht heeft in totaal 4 BelCompany winkels. Probeer in plaats van de 2 winkels in het centrum eens de winkel in WC Kanaleneiland of WC Overvecht.

En je kan 'm natuurlijk ook nog altijd bij BOL kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Condor70 op 22-10-2011 11:33 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.