Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Condor70 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:13:
[...]

Utrecht heeft in totaal 4 BelCompany winkels. Probeer in plaats van de 2 winkels in het centrum eens de winkel in WC Kanaleneiland of WC Overvecht.

En je kan 'm natuurlijk ook nog altijd bij BOL kopen.
Het zal je misschien verbazen, maar Telefoonkopen.nl heeft óók filialen elders in Nederland. Ik probeer medetweakers te helpen, that's all :) Je zit dus niet vast aan een Belcompany, maar kunt hem ook elders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Fabrikanten geven recente smartphones updates naar Android 4.0
Een ontwikkelaar heeft ics al naar de Nexus One gepushed, die redelijk vergelijkbaar is met de Blade, op de processor type na.
Aangezien men zegt dat de ics 4.0 minder hardwareeisend is dan 2.3 zou het vast wel moeten lukken =).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Waren de hardwareeisen voor Gingerbread dan zo hoog?
Ik meen overigens gehoord te hebben dat je met Titanium Backup apps incl. data kon backuppen/overzetten. Kan iemand dat misschien bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Condor70 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Start de "ZTE Blade Settings" app en kies "Proximity sensor calibration".

(de telefoon denkt dat je nog steeds je oor tegen de telefoon houdt na het bellen)
Bedankt :). Ga 't eens laten testen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:10:
[...]De handleiding van CynogenMod is echter niet de methode die ik zou aanraden. Ik raad aan om het toestel ook direct te herpartitioneren zodat je meer ruimte over hebt voor applicaties.
Gebruik hiervoor deze handleiding.
Heb een vraag over die partitieindeling (zit nog op stock Gen 2).
Een stock Gen 2 partitie ziet als volgt uit: 37.5MB cache, 220MB system, 162.5MB data.
Een custom Gen 2 V9: 2MB cache, 160 MB system, 294MB data.

Dat ze de 220MB voor systeem verkleind hebben naar 160MB kan ik bevatten als de meeste roms niet groter zijn als 160MB, maar wat ik mij wel afvraag is waarom de cache naar 2MB is gereduceerd? Volgens deze site wordt cache als volgt gebruikt
This is the partition where Android stores frequently accessed data and app components. Wiping the cache doesn’t effect your personal data but simply gets rid of the existing data there, which gets automatically rebuilt as you continue using the device.
Mijn vraag is heb je genoeg aan 2MB? Of zijn deze user data bestanden zodanig klein dat je nooit die 2MB vol krijgt (zeg maar zelfde verhaal als die overgebudgetteerde 220MB stock systeem partitie voor custom roms?) en dus genoeg hebt aan 2MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:07:
Mijn vraag is heb je genoeg aan 2MB? Of zijn deze user data bestanden zodanig klein dat je nooit die 2MB vol krijgt (zeg maar zelfde verhaal als die overgebudgetteerde 220MB stock systeem partitie voor custom roms?) en dus genoeg hebt aan 2MB.
Bij deze indeling wordt de /cache partitie voor zover ik kan zien alleen gebruikt voor het recovery log. De dalvik-cache staat op de /data partitie.
majic schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:51:
Het zal je misschien verbazen, maar Telefoonkopen.nl heeft óók filialen elders in Nederland. Ik probeer medetweakers te helpen, that's all :) Je zit dus niet vast aan een Belcompany, maar kunt hem ook elders halen.
Klopt. Telefoonkopen.nl heeft zelfs ook 2 winkels in Utrecht.

Wat me dan weer verbaasd is dat zowel www.belcompany.nl als www.telefoonkopen.nl er geen melding van maken dat de ZTE Blade in hun winkels wordt verkocht.
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28:
Ik meen overigens gehoord te hebben dat je met Titanium Backup apps incl. data kon backuppen/overzetten.
Ja, zolang je root rechten hebt. Maar je kunt natuurlijk geen data overzetten van een oude app versie naar een nieuwe (dus zaken als email en smsjes moet op een andere manier bij het overzetten naar een hogere Android versie).
Quad schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:11:
Een ontwikkelaar heeft ics al naar de Nexus One gepushed, die redelijk vergelijkbaar is met de Blade, op de processor type na.
Aangezien men zegt dat de ics 4.0 minder hardwareeisend is dan 2.3 zou het vast wel moeten lukken =).
De CPU is nogal verschillend; een 600MHz ARMv6 ipv een 1GHz ARMv7. Maar ik ga er inderdaad wel van uit dat ze ICS op de Blade draaiend krijgen (alleen is het misschien een beetje langzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Hmm, als je bij de AVD manager kijkt, is de cpu van 2.1 standaard ARM, en 4.0 ARM7
Hopelijk blijft ARM6 ook nog gesupport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hierboven, dat klopt, maar ze hebben ook de kernel van 2.3.5 allemaal aangepast kunnen krijgen, en de resolutie van de Blade helpt oa ook mee natuurlijk.
Als ze de broncode hebben, kunnen ze al een heel eind komen!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik hoop maar dat er mensen zich mee bezig houden om het geport te krijgen op de Blade.
Zelf aardig wat kennis van programmeren etc. maar dit is me om zomaar even te leren te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Quad schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:28:
@Hierboven, dat klopt, maar ze hebben ook de kernel van 2.3.5 allemaal aangepast kunnen krijgen, en de resolutie van de Blade helpt oa ook mee natuurlijk.
Als ze de broncode hebben, kunnen ze al een heel eind komen!
Ik vraag me af hoe dat eigenlijk werkt als ze een android rom willen aanpassen voor een blade?

Ginger stir fry en Moldovan gebruiken als basis de 2.3.5 rom van ZTE met de burstlam kernel. Betekent dat dan dat de kernel van Burstlam dan ook gebasseerd op de kernel van ZTE?

Bij Cyanogenmod lijkt het weer anders want dat is android 2.3.7 terwijl ZTE daar nooit een officiele ROM voor heeft uitgebracht. Hebben zij dan zelf een kernel moeten bouwen voor 2.3.7 en daar de ZTE drivers aan toevoegen of kun je de kernel gewoon zo laten en er een hogere android versie bovenop gooien?

Als ik kijk naar het model van android (link) dan lijkt het alsof de kernel, als onderste laag, alleen de drivers bevat en dan vast ook de communicatie moet regelen met de laag erboven. Dan zou ik denken dat alleen de drivers in de kernel laag hoeven te worden aangepast voor elke telefoon en dat de lagen daarboven bij elke telefoon hetzelfde kunnen zijn. Of werkt dat niet zo?

Als het wel zo zit dan denk ik dat ze voor ICS moeten beginnen met de "standaard" ICS kernel (zonder drivers) en de drivers moeten toevoegen voor de Blade? Waarbij ze met geluk de drivers kunnen herbruiken uit de 2.3 kernels (als een XP driver gebruiken in W7).
Of, een 2.3 kernel met ZTE drivers gebruiken en deze zo aanpassen dat deze kernel kan werken met de lagen erboven die ICS bevatten? Welke weg dan ook, dat zal wel een hells karwei zijn?

Of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?:P

[ Voor 8% gewijzigd door discy op 22-10-2011 19:11 . Reden: typoo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyanogenMod compileert de broncode, wat de meeste custom ROMs doen is 'gewoon' binaire bestandjes herverpakken. Voor het eerste heb je de broncode nodig, voor het tweede gewoon een (al dan niet gelekte) ROM (of de SDK, voor zover ik begrepen heb).

Dat verklaart ook waarom CyanogenMod de meest recente 2.3 heeft en die andere ROMs 2.3.5 die ZTE zelf vrijgegeven heeft, en waarom er zo'n wildgroei aan custom ROMs is.

De kernel van 4.0 zal best wel compatibel zijn met een ARM v6. Uiteindelijk is dat een gewone Linux-kernel (met weliswaar een stapel patches, maar da's dezelfde Linux-kernel die ook op andere ARM-apparatuur draait). Een recentere versie van die kernel gaat heus geen hardwaresupport afstoten; zeker geen hardware die nog courant is, zoals de ARM v6.

De kernel van Ice Cream Sandwich is trouwens Linux 3.0.4, wat erg recent is - da's zo goed als de laatste stable (er staat om de een of andere reden 3.0.4 op kernel.org, Arch Linux heeft 3.0.7).

[ Voor 52% gewijzigd door Borromini op 22-10-2011 19:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Borromini schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:11:
CyanogenMod compileert de broncode, wat de meeste custom ROMs doen is 'gewoon' binaire bestandjes herverpakken. Voor het eerste heb je de broncode nodig, voor het tweede gewoon een (al dan niet gelekte) ROM.
Bedoel je dus de broncode van android 2.3.7 incl kernel, dan de drivers van de 2.3.5 ZTE rom in de kernel voegen en dan alles weer compileren en verpakken?
Dan zouden ze dus alleen die zte drivers nog nodig hebben, geschikt voor ICS toch? Of zijn de drivers van 2.3 daar ook voor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De drivers die opensource zijn zitten meestal al in de kernel. Het heikele punt zijn vooral de drivers die niet opensource zijn (of dat wel zijn maar waar de fabrikant de broncode van dient ter beschikking te stellen) en aangepast dienen voor een recentere kernel (gewijzigde API enzo).

Pin me er niet op vast, dat is hoe het meestal gaat bij embedded. Android werkt waarschijnlijk net wat anders dan een gewone Linux embedded omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar volgens mij was de resolutie vd Blade ook het minimum voor ICS 4.0?
Maarja, zullen wel veel dingen aan vast zitten, dus pin mij er niet op vast iig :-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als dat zo is gaan er weinig mid- of low-end modellen uitkomen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Als sonyericsson zijn belofte wil kunnen waarmaken dan zou het zelfs moeten werken op lagere resoluties dan die van de blade.

De Xperia mini heeft zelfs maar 480x320.

[ Voor 70% gewijzigd door discy op 22-10-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
offtopic:
De resolutie van de Xperia Ray is 854x480. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door SirNobax op 22-10-2011 22:18 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
offtopic:
ik dank u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48
Ik heb de ZTE blade nu 2 dagen.
En ik ben van plan over te stappen op een sim only internet abbonementje.
Maar om alvast mijn date te monitoren heb ik traffic monitor gedownload.
Alleen mijn telefoon verstookt behoorlijk wat data, terwijl ik niet een echt actief internet.
Ik heb in 1,5 dag: 41MB verbuikt, hiervan is 32.53mb system traffic :o 3.83mb Maps, 1.50 android.media:10012.
Terwijl ik alleen Tweetdeck heb gebruikt en 2x op internet heb gekeken, en wat word bedoeld met system traffic?
Ik wil graag mijn verbruik wat omloog krijgen voor ik een internet bundel neem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ergens in de instellingen kan je synen op de achtergrond uitzetten. Volgens mij ergens bij 'Accounts en synchronisatie'. Ik kan niet controleren omdat ik nog even moet wachten op een nieuwe Blade.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik heb achtergrondgegevens nu uitgezet :)
Eens kijken hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Fastclaimer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:50:
Ik heb de ZTE blade nu 2 dagen.
En ik ben van plan over te stappen op een sim only internet abbonementje.
Maar om alvast mijn date te monitoren heb ik traffic monitor gedownload.
Alleen mijn telefoon verstookt behoorlijk wat data, terwijl ik niet een echt actief internet.
Ik heb in 1,5 dag: 41MB verbuikt, hiervan is 32.53mb system traffic :o 3.83mb Maps, 1.50 android.media:10012.
Terwijl ik alleen Tweetdeck heb gebruikt en 2x op internet heb gekeken, en wat word bedoeld met system traffic?
Ik wil graag mijn verbruik wat omloog krijgen voor ik een internet bundel neem :P
sim only onbeperkt kun je ook krijgen bijv bij ben.nl (op t-mobile netwerk) dan hoef jeje over je datagebruik iig geen zorgen te maken.
Bij instellingen -> Locatie en beveiliging kun je "Draadloze netwerken" uitschakelen, als je hem inschakelt krijg je ook een melding "Het verzamelen gaat door wanneer er geen toepassingen actief zijn".

Maar hoe dan ook, ik kan me lastig voorstellen dat deze instelling voor je "system traffic" zorgt? Ik zelf heb bij lange na niet zoveel met die instelling aan (eerder 4mb). Heb je de app Traffic Monitor al eens geprobeerd?

Syncen op achtergrond uitzetten werkt sowieso maar is wel een extreme oplossing, dan mag geen enkele app zonder dat je daar expliciet om vraagt gebruik maken van internet en wordt je e-mail ook niet meer binnen gehaald als je de telefoon in standby hebt staan..

[ Voor 13% gewijzigd door discy op 23-10-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fastclaimer schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:19:
Ik heb achtergrondgegevens nu uitgezet :)
Eens kijken hoe het nu gaat.
Daarbij, zorgen dat je niet over 3G gaat maar over 2G..
En alles over WiFi verder :-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik gebruik de app Traffic Monitor om de data bij te houden.
Ik zit thuis op het WiFi netwerk, maar als ik straks een 1GB abbonoment heb wil ik niet onnodig data verstoken:P Dus kan ik beter nu even uitzoeken waar mijn hoge system traffic weg komt. Ik heb syncen op de achtergrond aangezet en ik zal morgen ochtend kijken hoeveel data mijn telefoon in standby heeft verstookt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fastclaimer schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:38:
Ik gebruik de app Traffic Monitor om de data bij te houden.
Ik zit thuis op het WiFi netwerk, maar als ik straks een 1GB abbonoment heb wil ik niet onnodig data verstoken:P Dus kan ik beter nu even uitzoeken waar mijn hoge system traffic weg komt. Ik heb syncen op de achtergrond aangezet en ik zal morgen ochtend kijken hoeveel data mijn telefoon in standby heeft verstookt :P
1GB is meer dan zat..
Ik als veel eisende gebruiker, heb nu na 20 dagen 160MB verstookt.
Maar doordat ik dan op school/thuis wifi gebruik blijft dat ook binnen de perken.
Wifi staat na 20 dagen trouwens op 930MB.. :-).

Sync sowieso uitzetten ofcourse, en alleen een keertje doen als je binnen wifi bereik ben.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 23-10-2011 00:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
voor mij ook, daarom zo gek dat hij 32mb system heeft in 1.5 dag! doorberekend naar een maand is dat al 900mb voor system alleen, dus ik begrijp zijn bezorgdheid wel.. maar er is hier toch iets geks aan de hand lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar hij heeft zijn Blade net twee dagen. Met het syncen van zijn Google account en een update van bijvoorbeeld Google Maps zit je direct aan 32MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
discy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:44:
[...]

voor mij ook, daarom zo gek dat hij 32mb system heeft in 1.5 dag! doorberekend naar een maand is dat al 900mb voor system alleen, dus ik begrijp zijn bezorgdheid wel.. maar er is hier toch iets geks aan de hand lijkt mij..
Ja, maar dat is constant syncen van google account.
Denk aan gmail, contacts etc.

Synchroniseren kan je best aan zetten, als je automatisch syncen maar uit zet.
Dat is hij de helft vd tijd ook aan het doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik moet zeggen dat het me extreem meevalt met de batterijduur na alle waarschuwingen in de topicstart. Ik heb het eens getest: 3 dagen en 4 uur standby staan kost een kwart van de batterij. Dan doe ik er ook bijna niets mee, maar hij kan dus wel heel lang standby staan als het moet. En dan gaat 42% op aan cell standby, dus als ik een appje zou hebben dat de telefoon automatisch tussen 0:00 en 7:00 in airplane mode zet (ik wens niet te worden gebeld 's nachts) valt er nog meer uit te slepen.

Opvallend is dat WiFi ook nog steeds 29% gebruikt, terwijl dat toch alleen aanstaat wanneer het scherm aan is? (telefoon is alleen te pingen met het scherm aan) Volgens mij zijn die percentages niet zo accuraat.

Als je hem actiever gebruikt kan het natuurlijk hard gaan, maar dan is het ook niet zo'n grote moeite om hem iedere 2 dagen aan de lader te leggen. De standbytijd is beter dan mijn oude telefoon. Als het zo doorgaat moet bijna 2 weken standby haalbaar zijn, dat lijkt me zeer respectabel. Ook muziek luisteren (met scherm uit natuurlijk) lijkt niet zoveel energie te kosten. Dus zolang je niet constant erop zit te interneppen of sms'en hoef je echt niet iedere dag op te laden volgens mij. Ik durf niet te zeggen hoe het gaat als je veel belt want ik bel nooit veel/lang (heb niet voor niets dit toestel, prima optie als je al een cheapass simonly hebt).

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2011 04:19 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Welke software draai je hier op? Apps, energieprofiel etc?
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 04:17:
Ik moet zeggen dat het me extreem meevalt met de batterijduur na alle waarschuwingen in de topicstart. Ik heb het eens getest: 3 dagen en 4 uur standby staan kost een kwart van de batterij. Dan doe ik er ook bijna niets mee, maar hij kan dus wel heel lang standby staan als het moet. En dan gaat 42% op aan cell standby, dus als ik een appje zou hebben dat de telefoon automatisch tussen 0:00 en 7:00 in airplane mode zet (ik wens niet te worden gebeld 's nachts) valt er nog meer uit te slepen.

Opvallend is dat WiFi ook nog steeds 29% gebruikt, terwijl dat toch alleen aanstaat wanneer het scherm aan is? (telefoon is alleen te pingen met het scherm aan) Volgens mij zijn die percentages niet zo accuraat.

Als je hem actiever gebruikt kan het natuurlijk hard gaan, maar dan is het ook niet zo'n grote moeite om hem iedere 2 dagen aan de lader te leggen. De standbytijd is beter dan mijn oude telefoon. Als het zo doorgaat moet bijna 2 weken standby haalbaar zijn, dat lijkt me zeer respectabel. Ook muziek luisteren (met scherm uit natuurlijk) lijkt niet zoveel energie te kosten. Dus zolang je niet constant erop zit te interneppen of sms'en hoef je echt niet iedere dag op te laden volgens mij. Ik durf niet te zeggen hoe het gaat als je veel belt want ik bel nooit veel/lang (heb niet voor niets dit toestel, prima optie als je al een cheapass simonly hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik heb de telefoon de hele nacht op standby gehad met Achtergrondgegevens aangevinkt.(moet dit aan of niet?)
De telefoon heem 6,23mb system traffic gebruikt, en ongeveer 30% van de battery :O
Ik draai een custom rom namelijk Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS4 , misschien dat het daar aan ligt?

edit:
Ik heb net even in het forum van de rom gekeken, maar als je de telefoon op standby zet gaat WiFi niet uit..
Als ik nou een instelling zou vinden dat WiFi wel uitgaat, denk ik dat het probleem over is ?

[ Voor 26% gewijzigd door Fastclaimer op 23-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

majic schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:10:
Welke software draai je hier op? Apps, energieprofiel etc?

[...]
Stock rom, 3G uit, brightness minimaal.

Ik gebruik wel gentle alarm.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Fastclaimer schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:57:
Ik heb de telefoon de hele nacht op standby gehad met Achtergrondgegevens aangevinkt.(moet dit aan of niet?)
De telefoon heem 6,23mb system traffic gebruikt, en ongeveer 30% van de battery :O
Ik draai een custom rom namelijk Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS4 , misschien dat het daar aan ligt?

edit:
Ik heb net even in het forum van de rom gekeken, maar als je de telefoon op standby zet gaat WiFi niet uit..
Als ik nou een instelling zou vinden dat WiFi wel uitgaat, denk ik dat het probleem over is ?
als je de notificatie balk naar beneden "veegt". vanaf de bovenkant van je scherm naar onder. dan kun je daar wifi uitschakelen met één klik.

Ik heb ook moldovan rls4 en ben 3% verloren in de nacht. Ik zet wifi alleen aan als ik hem nodig heb. Je kunt misschien ook proberen 3g (wdmca) uit te zetten? Ik zou gewoon weer even kijken, als je wifi uitzet of het dan is verholpen. zo niet, dan 3g uitzetten.. en zo stap voor stap.

Wat je ook nog kunt proberen is CPU Spy downloaden en kijken of je telefoon wel in "deep sleep" gaat als je het scherm uit zet. Zo niet, dan is er een programma wat je CPU bezig houdt waardoor je batterij verliest..

Je brightness kun je op auto zetten (staatie volgens mij niet standaard). Dan wordtie buiten (waar het licht is) lichter, en binnen donkerder. Settings->weergave->helderheid->auto. Maar dat heeft niets te maken met je standby tijd.

Edit: als je problemen blijft houden; Cyanogenmod biedt erg veel opties om je accu door internet verbruik te verminderen. zoals 3g automatisch uitschakelen (icm app) als je telefoon in standby gaat, wifi instellingen etc etc. Ondanks dat het (bij mij) langzamer werkt, maken de extra instellingen het misschien wel goed voor jou.

[ Voor 38% gewijzigd door discy op 23-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:57:
Bij deze indeling wordt de /cache partitie voor zover ik kan zien alleen gebruikt voor het recovery log. De dalvik-cache staat op de /data partitie.
Bedankt voor de uitleg. Ik heb nu deze partitieindeling genomen: 2MB cache, 160 MB system, 294MB data en het draait net zo soepel als met de stock partitie, de cache partitie verkleinen heeft geen effect op de performance van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:42
Hier dus nu de "challenge accepted" om een maandje van iPhone 4 32GB over te stappen naar een ZTE Blade... Voorlopig bevalt het me wel... Alleen Facebook applicatie doet soms even rot, als ik in mijn notification-lijstje iets aantik gaat hij er niet altijd naar toe... Het wordt wel blauw gemarkeerd, maar hij gaat er niet naar toe, paar keer terug aantikken en dan lukt het wel...

Draai nu nog de stock-ROM, morgen maar eens beginnen met dat custom ROM'en >:) .

Ik zit wel ook met dat Facebook-probleem dat als ik een account wil toevoegen dat ik altijd wordt teruggesmeten naar het vorige venstertje... Ik heb even gesearched, maar is er hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Fastclaimer schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:57:
Heb jij er ook last van dat als je bij de muziekspeler bij artiesten een artiest aaklikt de applicatie crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hoe krijg je trouwens (ik weet niet hoe dat heet eigenlijk, dus ik kan er niet op Google'en) een soort van "hot menu" dat je vanuit je homescreen kan oproepen en waar je met een paar toggles/switches GPS, Bluetooth, 3G, Data, Airplane enz... kan aan of uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Door de aan/uitknop ingedrukt te houden kan je wel airplane aan/uit zetten (en de telefoon compleet uitschakelen), maar je bedoelde een widget denk ik?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:44:
Hoe krijg je trouwens (ik weet niet hoe dat heet eigenlijk, dus ik kan er niet op Google'en) een soort van "hot menu" dat je vanuit je homescreen kan oproepen en waar je met een paar toggles/switches GPS, Bluetooth, 3G, Data, Airplane enz... kan aan of uitzetten?
Daar zijn Widgets voor. Meestal zit er wel eentje bij de custom ROM mee ingebakken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:52:
Door de aan/uitknop ingedrukt te houden kan je wel airplane aan/uit zetten (en de telefoon compleet uitschakelen), maar je bedoelde een widget denk ik?
gambieter schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:53:
[...]

Daar zijn Widgets voor. Meestal zit er wel eentje bij de custom ROM mee ingebakken.
Zoiets ja... Dat zou wel leuk zijn, maar ik zeg het, ik heb nu de stock ROM omdat het echt mijn allereerste ervaring is met Android en een Android-telefoon...

Ik weet ook dat de ZTE geen topmodel is en ik 'm dus niet als referentie mag gebruiken voor Android, maar sjonge, ik vind dat het gewoon leuk en goed in mekaar zit... Ik heb wel bv een extra app voor mijn Exchange GAL moeten installeren om nummers van collega's makkelijk op te kunnen zoeken... Maar voor de rest werkt het wel heel leuk (buiten Facebook-app, die doet af en toe even moeilijk, zie hierboven)...

Dus ik ga pas binnen een paar dagen flashen naar een alternatieve ROM... Als ik de informatie hier nalees: http://android.modaco.com...te-u-v880-or-gen2-device/ dan begrijp ik het volgende:

Je hebt zogenaamde GEN1 en GEN2 ZTE Blades... Die twee verschillen hardwarematig en softwarematig en hier moet je rekening bij houden voor het flashen van een custom ROM... Custom ROM's kunnen op beide, omdat de GEN1 door het updaten van de firmware (wat niet hetzelfde is als een ROM) dezelfde layout van diskindeling kan krijgen als de ZTE2 waardoor custom ROM's op beide toestellen gaan...

ClockWork manager is een component die je standaard recovery manager van je ZTE vervangt waardoor je snel en makkelijk andere ROM's kan installeren (of zelfs meerdere er op zetten en kiezen welke je boot?)

De bekendste ROM's voor de ZTE zijn de Ginger Stir Fry, CyanoGen 7 en Swedish Spring... Ervaringen hiermee zijn uiteenlopend, maar GSF en Cyanogen zijn het populairst, waarbij GSF iets populairder is vanwege specifiek gericht zijnde voor de ZTE Blade...

Of zeg ik in dit hele verhaaltje iets fout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
HyperBart schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:03:

ClockWork manager is een component die je standaard recovery manager van je ZTE vervangt waardoor je snel en makkelijk andere ROM's kan installeren (of zelfs meerdere er op zetten en kiezen welke je boot?)

De bekendste ROM's voor de ZTE zijn de Ginger Stir Fry, CyanoGen 7 en Swedish Spring... Ervaringen hiermee zijn uiteenlopend, maar GSF en Cyanogen zijn het populairst, waarbij GSF iets populairder is vanwege specifiek gericht zijnde voor de ZTE Blade...

Of zeg ik in dit hele verhaaltje iets fout? :)
Volgens mij zeg je het goed, alleen dual boot ben ik nog niet tegen gekomen 8)7 .
Lekker spelen met de rom`s en kijken welke je het beste bevalt.
Na verschillende te hebben geprobeerd heeft cyanogen mijn voorkeur, stabiel goede batt. duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De widget die je zoekt heet de "Power Control" widget. Er zijn ook alternatieven voor met meer toggles, zoals Extended Controls.
Je hebt zogenaamde GEN1 en GEN2 ZTE Blades... Die twee verschillen hardwarematig en softwarematig en hier moet je rekening bij houden voor het flashen van een custom ROM...
GEN1 en GEN2 blades zijn hardwarematig gewoon identiek. Enkel de software is verschillend.
Custom ROM's kunnen op beide, omdat de GEN1 door het updaten van de firmware (wat niet hetzelfde is als een ROM) dezelfde layout van diskindeling kan krijgen als de ZTE2 waardoor custom ROM's op beide toestellen gaan...
Klopt ongeveer. Bij een upgrade naar GEN2, wordt de partitielayout, de radio en nog een paar andere dingen aangepast/bijgewerkt. Alle Blades die in Nederland zijn verkocht zijn standaard GEN2 en draaien op Froyo (2.2). Belgische blades zijn standaard GEN1 en draaien op Eclair (2.1).
ClockworkMod vervangt inderdaad de stock recovery en zorgt er inderdaad voor dat je gemakkelijk ROMs kan installeren. Je kan ook zogenaamde "nandroid backups" maken, die je volledige ROM inclusief data backuppen in een folder op je SD-kaart. Dual-boot is niet mogelijk (tenzij je elke keer 10 minuten de backup van je andere ROM wil restoren).
In het pre-Gingerbread tijdperk waren Japanese Jellyfish en Swedish Spring het meest populair. Deze zijn ondertussen voorbijgestreefd door Ginger Stir Fry, een ROM gebaseerd op de gelekte Android 2.3.4 ROM van ZTE, Moldovan-High-Mile, gebaseerd op de gelekte Android 2.3.5 ROM van ZTE (net zoals LibraGinger) en CyanogenMod 7. Deze laatste is, zoals altijd bij CyanogenMod, gecompileerd van de AOSP bronnen met eigen aanpassingen. Heeft een lange tijd nodig gehad om stabiel te werken op de Blade, sinds 7.1.0 is het echter een prima bruikbare Android ROM die een zeer stabiele basis heeft (wat van de gelekte ZTE ROMs vaak niet gezegd kan worden).

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

HaNS1443 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:54:
Hallo, ik zit met een probleem, ik met z4root mijn blade permanent geroot ik krijg ook in het menu een icon met superuser, maar nu kan ik niet verder met rom manager, druk ik op flash krijg ik de melding:"An error occurred while attempting to run privileged commands!" wie kan mij helpen?
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik krijg het niet opgelost. Batterij eruit gehaald, SD-kaart eruit en er weer in, het helpt niet. Weer iemand hoe ik dit kan oplossen?

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Lennart95 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:17:
[...]

Heb jij er ook last van dat als je bij de muziekspeler bij artiesten een artiest aaklikt de applicatie crasht?
Nee, werkt bij mij perfect :) Ben nog geen bugs tegen gekomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Arny schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:02:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik krijg het niet opgelost. Batterij eruit gehaald, SD-kaart eruit en er weer in, het helpt niet. Weer iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb de mijne nog niet maar moet met logica achter die fout te komen zijn.

Heb je eerst rom manager geinstalleerd en daarna de z4root?
Als dat zo is zou ik rom manager ff uninstallen en dan terug opnieuw installeren. Kwestie dat die waarschijnlijk dan gaat vragen of hij root permissies mag geven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Luke-san schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

Heb de mijne nog niet maar moet met logica achter die fout te komen zijn.

Heb je eerst rom manager geinstalleerd en daarna de z4root?
Als dat zo is zou ik rom manager ff uninstallen en dan terug opnieuw installeren. Kwestie dat die waarschijnlijk dan gaat vragen of hij root permissies mag geven,
Bedankt voor je antwoord.

Rom manager eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Hij vraagt bij installatie niet om permissies en geeft ook weer dezelfde melding als ik wil flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Arny schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Rom manager eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Hij vraagt bij installatie niet om permissies en geeft ook weer dezelfde melding als ik wil flashen.
Kiezen voor temporary root en dan ROM Manager installeren en starten, werkte bij wel volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
HaNS1443 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:
[...]

Kiezen voor temporary root en dan ROM Manager starten, werkte bij wel volgens mij wel
Dat was het bij mij ook, hij zei wel dat hij geroot was maar was dat stiekem niet. Met die speciale lukte het wel, dan rom manager erop, rom installeren en in de nieuwe rom was hij al geroot: problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

En nu lukt het ineens wel!
Bizar, had het al geprobeerd met temporary. Lukte steeds niet maar nu dus wel. Vanavond hopelijk een nieuwe rom. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Custom ROM's kunnen op beide, omdat de GEN1 door het updaten van de firmware (wat niet hetzelfde is als een ROM) dezelfde layout van diskindeling kan krijgen als de ZTE2 waardoor custom ROM's op beide toestellen gaan...
Het gaat vooral om de update van het radio systeem (wireless, telefoon, gprs); op de tweede plaats om de diskindeling. Als je een GEN3 rom (met dezelfde diskindeling) installeert op een GEN2 telefoon, kun je niet meer bellen, wireless gebruiken of mobiel internetten.
Dual boot kan niet met cyanogenmod. Je systeem partitie is ook maar 140-160mb.. een rom neemt zo'n 120mb in beslag, dus daar zouden er geen twee oppassen.
Je zou er aan kunnen toevoegen dat GSF en Swedish Spring inmiddels uit productie zijn. Hier heb ik de populariste vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
HyperBart schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:44:
Als je met "hotmenu" bedoelt zo'n ding in je notificatie menu zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://android.modaco.com/content/uploads/monthly_09_2011/194x322xpost-834050-0-62737900-1316183688_thumb.png.pagespeed.ic.S1Qy96GWLH.png

die kun je hier vinden voor gsf en hij zit standaard ingebouwd bij Moldovan en CM7. Of hij ook voor stock roms beschikbaar is weet ik eigenlijk niet.

Rooten
Misschien als de standaard Z4 niet werkt, dat dit een optie is: http://android.modaco.com...anent-root-for-22-blades/

Of een firmware flashen waarbij hij al is geroot en clockworkmod is geinstalleerd: http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/

[ Voor 8% gewijzigd door discy op 24-10-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Overclocken, easy!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/shot_000002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Cool om te zien dat hoe sneller je het maakt, hoe minder het uitmaakt.
Meer dan 710 is bij mij niet meer stabiel...dan valtie uit enzo.

[ Voor 94% gewijzigd door discy op 24-10-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bij mij is 806Mhz (maximaal voor programma :( ) geen enkel probleem. Wel even lagg gehad in het begin met het invoeren van tekst bij de Doplhin HD browser (aanrader btw) maar daarna geen last. Draait wel weer standaard aangezien ik geen meerwaarde er aan merk.

EDIT:
Toch aardig lineair?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/Capture.PNG

[ Voor 21% gewijzigd door 430xlkod op 24-10-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
ik vergeleek alleen de eerste en de laatste.. maar zo is het idd redelijk linear.
klopt je schaalverdeling op de x-as wel? de cijfers verschillen namelijk +48 +58 +38 +58

[ Voor 61% gewijzigd door discy op 24-10-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Dat komt omdat ik enkel die frequenties kon kiezen in het CPU programma op de Blade.
Heb telkens stappen gedaan van +-50Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
antwoord al gegeven

[ Voor 129% gewijzigd door discy op 24-10-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mijn Blade hangt onmiddelijk als ik 800MHz instel. Ik draai meestal op zo'n 710MHz, dat is aardig stabiel.
Meer en ik heb occasional hang-ups of spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hier wel iets geks: als ik mijn Android aan de PC hang voor op te laden laadt hij maar tot 50 %... Althans, dat lijkt zo tot nu toe...

Hmm... Die 50% duurde lang maar hij is er nu toch doorgegaan...

Kan iemand die zijn ZTE-lader in de buurt heeft liggen even kijken wat de elektrische spec's van dat ding zijn? Ik stak gisteren de Blade in op mijn autolader (een Griffin PowerJolt) en die laadde precies nie op...

[ Voor 51% gewijzigd door HyperBart op 24-10-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:37:
Hier wel iets geks: als ik mijn Android aan de PC hang voor op te laden laadt hij maar tot 50 %... Althans, dat lijkt zo tot nu toe...

Kan iemand die zijn ZTE-lader in de buurt heeft liggen even kijken wat de elektrische spec's van dat ding zijn? Ik stak gisteren de Blade in op mijn autolader (een Griffin PowerJolt) en die laadde precies nie op...
USB kabel aan laptop pleuren werkt niet?
Hier de input/output:
ip: 100-240V ~ 50/60Hz 200mA
op: 5.0V (wisselstroomtekentje^^ (ofgelijkstroomwhatever)) 700mA

Kortom, je kan de USB kabel aansluiten op elk usbpoort wat 5.0V levert.
Werkt het niet, is intern wat doorgebrand? Dus wordt het wss garantieverhaal (als je hem wel weer unroot etcetcetc.. :p).

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 24-10-2011 16:59 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Kan iemand die zijn ZTE-lader in de buurt heeft liggen even kijken wat de elektrische spec's van dat ding zijn?
Als jij ook oplaadt met mini-usb kun je hem aan elke lader hangen met usb ingang (ook de cheapo immitatie ipod laders dus). De gegevens van de ZTE lader zijn: 5.0v output met een maximaal vermogen 700ma. Elke usb 5v output die een vermogen van minimaal 700ma kan leveren is dus prima.

Dat je telefoon niet snel oplaadt aan de computer kan komen doordat de usb poort in je computer niet voldoende vermogen kan leveren. (hij kan de 700ma niet afgeven). Ik weet niet of het ook is bij dit soort lage vermogens maar voor het opladen van een ipad bijvoorbeeld hebben ze nieuwe (rode) usb poorten speciaal voor opladen uitgevonden, die kunnen een extra vermogen leveren.

Ik zelf heb een externe usb-hub met een externe stroomaansluiting zodat die ook vermogen van het lichtnet kan aftappen, dan gaat het opladen weer wel.

edit: wikipedia leert:
USB 2.0 levert maximaal 500 mA (bij 5 V) en dat is genoeg voor eenvoudige apparaten, zoals een muis. Apparaten die meer vermogen vergen, moeten een eigen voeding hebben
Ik stak gisteren de Blade in op mijn autolader (een Griffin PowerJolt) en die laadde precies nie op...
Dat je autolader niet werkt kan dus zowel liggen aan het vermogen dat je auto kan leveren als aan het leverbare vermogen van je Griffin Powerjolt. (ik heb geen idee wat normaal is voor oude/nieuwe auto's). Of omdat er iets stuk is natuurlijk..

[ Voor 43% gewijzigd door discy op 24-10-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

discy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:02:
Dat je autolader niet werkt kan dus zowel liggen aan het vermogen dat je auto kan leveren als aan het leverbare vermogen van je Griffin Powerjolt. (ik heb geen idee wat normaal is voor oude/nieuwe auto's).
Nou als je auto die 3,5W (plus een beetje voor verliezen) niet kan leveren dan is het tijd voor een nieuwe auto (of minstens nieuwe accu). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Petervanakelyen schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:59:
Mijn Blade hangt onmiddelijk als ik 800MHz instel. Ik draai meestal op zo'n 710MHz, dat is aardig stabiel.
Meer en ik heb occasional hang-ups of spontane reboots.
Even Nenamark gedraaid en heb dit gehaald:
122Mhz tot 604Mhz (ondemand) ---> 19.9 FPS
604Mhz tot 806Mhz (ondemand) ---> 23.8 FPS
806Mhz tot 806Mhz (performance) ---> 26.8 FPS

Toch mooi dat ie het haalt :) . Prestatie verbetering van 34% (als ik goed reken).

Wou dit even testen naar deze gelegenheid.

[ Voor 9% gewijzigd door 430xlkod op 24-10-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
430xlkod schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:52:
[...]

Even Nenamark gedraaid en heb dit gehaald:
122Mhz tot 604Mhz (ondemand) ---> 19.9 FPS
604Mhz tot 806Mhz (ondemand) ---> 23.8 FPS
806Mhz tot 806Mhz (performance) ---> 26.8 FPS

Toch mooi dat ie het haalt :) . Prestatie verbetering van 34% (als ik goed reken).

Wou dit even testen naar deze gelegenheid.
CPU clock wordt alleen pas echt interessant als hij ook net zo lang blijft mee gaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
En waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gadverdamme, dat valt me nu echt even tegen van de Blade: bluetooth :s . Als ik in mijn auto aan het bellen ben met de ZTE Blade icm een Parrot CK3100 dan valt het geluid regelmatig met een "metaalachtige dip" weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Harrie

NederVlaming

HyperBart schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:07:
Gadverdamme, dat valt me nu echt even tegen van de Blade: bluetooth :s . Als ik in mijn auto aan het bellen ben met de ZTE Blade icm een Parrot CK3100 dan valt het geluid regelmatig met een "metaalachtige dip" weg...
Raar, welke rom heb je? De standaard nog?
Ik bel ook wel eens met bluetooth in de auto, maar nog geen problemen gehad. Ik zelf heb GSF B19, dus al een redelijk oude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
De stock rom van NL-telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even gek gedaan en alles gewiped, CM7.1 erop gezet met ICS theme en boot animatie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
430xlkod schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:24:
Even gek gedaan en alles gewiped, CM7.1 erop gezet met ICS theme en boot animatie :) .
Ben ik nu ook aan het doen :) . Nu in CWM een nandroid full backup aan het maken... Nu mag die telefoon bij wijze van spreken kapot vallen, dan kan ik gewoon met het micro-SD kaartje mijn hele telefoon restoren op een andere ZTE Blade, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Klopt. Als ik mij niet vergis is er onlangs iemand die dat ook letterlijk voor had :P

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-10-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Probleem is dan nu wel dat hij dus de CWM en de root-actie meeneemt?

Ben wel blij dat ik nu nog mijn iPhone als "backup" heb :+ , want nu kan ik zorgeloos eigenlijk rommelen met Android en een leuk foontje en moet ik geen schrik hebben als ik de ZTE een paar dagen moet missen...

nandroid backup genomen, continuing :)

Op: http://android.modaco.com...te-u-v880-or-gen2-device/ staat het volgende:
If you want to make a complete backup of your entire phone : use the option Backup Current Firmware - this will put a FULL backup of your device onto the SDCard (in a directory called clockwork)
Dat heb ik dus gedaan, zie ik ook op de SD-kaart...
Choose Install Firmware - Not the firmware update
Dat kan ik dus niet, dan zegt ie: "you need to install a custom recovery before you can install a new firmware" terwijl ik toch echt wel CWM heb geïnstalleerd...?
If you have more than one ZIP file on the sdcard you will see a list, pick the ROM file you downloaded (Large zip file) - Choose OK (Swedish_Spring_RLS5.zip)
Leave the WIPE Checked
Dat is dus die WIPE waar iedere ontwikkelaar van ROM's op hamert (no wipe no wine)?

En ik heb deze ROM gebruikt uit dit lijstje, dat het "update" is, dat is toch geen probleem, right?

EDIT: Ok, cirkeltje draai "Cyanogen (mod) 7", dat blijft wel "heeeeeeel" lang draaien... En nu stopt het even en lijkt het er op dat hij gewoon reboot :F
Nog eens :F

Ok, hij zit in dat reboot loopje vast... Dus euhm, nu heb ik een probleem :+ .
Ok, dat backup and restore mechanisme van CWM werkt wel goed! :+

[ Voor 142% gewijzigd door HyperBart op 24-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Persoonlijke ervaring:
Vind dat CM wat sneller reageert op alles en er ook sneller mee klaar is. Maar daarentegen zijn er wel een paar dingen die nu nog even 'WTF' momenten bezorgen. Maar even nog afwachten! In elk geval vind ik de power controll widget stukken beter omdat je kan kiezen wat je er in wil hebben. Ook de status bar is beter (veel instel opties). Enkel is ADWLauncher (of hoe het ook heet) niet mijn favoriet na GoLaucnherEx gebruikt te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga die elitemovil rom eens proberen.
Net een backupje gemaakt. Nu even installeren ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
HyperBart schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:07:
Wifi uitdoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
cm_blade_full-227.zip == 7.1 of toch niet?

EDIT:
Vind de 'Market' ook niet terug :X ?

[ Voor 35% gewijzigd door 430xlkod op 24-10-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
HyperBart schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:34:
Dat kan ik dus niet, dan zegt ie: "you need to install a custom recovery before you can install a new firmware" terwijl ik toch echt wel CWM heb geïnstalleerd...?
Je hebt ROM Manager nergens voor nodig, behalve misschien de eerste keer om ClockworkMod te installeren. Je start op in ClockworkMod door Power & Vol- ingedrukt te houden tijdens het opstarten.
Ik heb deze ROM gebruikt uit dit lijstje, dat het "update" is, dat is toch geen probleem, right?
Klopt volledig :)

Welke versie van ClockworkMod heb je geïnstalleerd? Heb je in het hoofdmenu van ClockworkMod voor het flashen van de ROM voor 'wipe data/factory reset' gekozen? Je hebt de ROM geselecteerd met 'install zip from sdcard'?
430xlkod schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:22:
Neen, alles met zo'n nummer zijn nightlies. Je hebt het bestand nodig dat HyperBart gelinkt heeft.[/quote]
EDIT: Vind de 'Market' ook niet terug :X ?
Nadat je ROM hebt geflashed (terwijl je dus nog steeds in ClockworkMod zit) even de Google Apps flashen. Vanwege licentieovereenkomsten en dergelijke zijn die niet in CyanogenMod geïntegreerd. Kijk hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
430xlkod schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:22:

EDIT:
Vind de 'Market' ook niet terug :X ?
Google apps moeten voor CM achteraf nog geflashed worden. Is een copyright dingetje.
http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Thanks! Didn't know that one...

EDIT:
Even misschien een domme vraag. Maar als je met clockworkmod een backup doet, neemt hij dan ook alles mee? Of moet je evengoed nog een TitaniumBackup doen (wat ik overigens een kut programma vind)?
Heb nu mijn GSF28 gerestored vanaf clockworkmod en alles werkt gewoon als ervoor :) .

[ Voor 82% gewijzigd door 430xlkod op 24-10-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Petervanakelyen schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:26:
[...]

Je hebt ROM Manager nergens voor nodig, behalve misschien de eerste keer om ClockworkMod te installeren. Je start op in ClockworkMod door Power & Vol- ingedrukt te houden tijdens het opstarten.

[...]

Klopt volledig :)

Welke versie van ClockworkMod heb je geïnstalleerd?
Dat lijkt volgens het hoofdmenu van CWM (met de oranje lettertjes als ik geboot heb met volume - ingehouden) v4.0.1.5
Heb je in het hoofdmenu van ClockworkMod voor het flashen van de ROM voor 'wipe data/factory reset' gekozen?
Neen, dat heb ik niet gedaan, is dat dan de zogenaamde wipe?
Je hebt de ROM geselecteerd met 'install zip from sdcard'?
Ja en dan ben ik handmatig naar mijn ROM gegaan, want ik heb 'm niet "update.zip" genoemd...
[...]

Neen, alles met zo'n nummer zijn nightlies. Je hebt het bestand nodig dat HyperBart gelinkt heeft.[/quote]

[...]

Nadat je ROM hebt geflashed (terwijl je dus nog steeds in ClockworkMod zit) even de Google Apps flashen. Vanwege licentieovereenkomsten en dergelijke zijn die niet in CyanogenMod geïntegreerd. Kijk hier.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 24-10-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de partitie layout te wijzigen net als wat men nu doet met de s-off truc voor alternatieve boot (HTC Desire)? Dit allemaal in combinatie met CM7.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:53:
Is het mogelijk om de partitie layout te wijzigen
De partitielayout kun je wijzigen door het flashen van een modified firmware http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
HyperBart schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:26:
Neen, dat heb ik niet gedaan, is dat dan de zogenaamde wipe?
Inderdaad :) Als je de optie selecteert zal je zien dat hij /data, /cache, /sd-ext en /sdcard/.android-secure formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Petervanakelyen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Inderdaad :) Als je de optie selecteert zal je zien dat hij /data, /cache, /sd-ext en /sdcard/.android-secure formatteert.
Maar wel niet de resterende inhoud van de SD kaart (bij mij toch niet in elk geval).

Proficiat btw :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70

Er zit wel degelijk een verschil tussen laden via USB en laden met de ZTE lader (zie hier).

Bij een USB aansluiting zal de Blade laden met 500mA (max. USB specificatie). Als de Blade detecteert dat de USB data+ en data- lijnen met elkaar zijn verbonden (zoals in de ZTE lader van 700mA) dan zal de stroom niet beperkt worden.

Maar in beide gevallen zal de accu tot 100% moeten laden (alleen met een verschillende snelheid). Misschien moet je de accu eens opnieuw calibreren (Recovery -> Wipe battery stats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een ZTE Blade, maar zit nog met een vraag. Ik heb een telfort abbonnement en heb alles ingesteld zoals hier beschreven staat: http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen
Ik kan alleen de bestaande APN's niet verwijderen, namelijk 'AH Mobiel' internet en nog een 'Telfort mobiel internet' die denk ik van m'n sim afkomstig is. De vakjes voor 'verwijderen' zijn grijs. Maar aangezien gegevensroaming aangezet moest worden volgens de website van telfort, ben ik een beetje bang dat ook die andere apn's gekozen kunnen worden en dan wordt het een duur grapje toch? Of is dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ik kan mijn Blade niet pairen met de Nokia CK-1W carkit in onze 207. Ik krijg de melding dat de passcode niet klopt, maar ik krijg niet eens de kans om een code in te voeren!
(bij de CK-1W bestaat de passcode uit de laatste 4 cijfers van het serienummer en dus niet de standaard "0000").

Weet iemand hoe ik de pairing wel voor elkaar kan krijgen of hoe ik de standaard Bluetooth passcode in de Blade (CM7.1) wijzig?

ps. Bluetooth is niet kapot, want ik kan wel verbinding maken met een BlackBerry om files te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Condor70 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:05:
Ik kan mijn Blade niet pairen met de Nokia CK-1W carkit in onze 207. Ik krijg de melding dat de passcode niet klopt, maar ik krijg niet eens de kans om een code in te voeren!
(bij de CK-1W bestaat de passcode uit de laatste 4 cijfers van het serienummer en dus niet de standaard "0000").

Weet iemand hoe ik de pairing wel voor elkaar kan krijgen of hoe ik de standaard Bluetooth passcode in de Blade (CM7.1) wijzig?

ps. Bluetooth is niet kapot, want ik kan wel verbinding maken met een BlackBerry om files te versturen.
Probeer het eens dmv Bluetooth Filetranfser app uit de market.
Je kan daar mee ook als goed is verbinden met carkits.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:01:
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een ZTE Blade, maar zit nog met een vraag. Ik heb een telfort abbonnement en heb alles ingesteld zoals hier beschreven staat: http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen
Ik kan alleen de bestaande APN's niet verwijderen, namelijk 'AH Mobiel' internet en nog een 'Telfort mobiel internet' die denk ik van m'n sim afkomstig is. De vakjes voor 'verwijderen' zijn grijs. Maar aangezien gegevensroaming aangezet moest worden volgens de website van telfort, ben ik een beetje bang dat ook die andere apn's gekozen kunnen worden en dan wordt het een duur grapje toch? Of is dit geen probleem.
Ik draai geen 2.2 meer, maar was het niet zoiets simpels als in de APN lijst een APN lang aanklikken en dan Verwijderen uit het context menu te selecteren?

ps. Ik raad sterk aan om te upgraden naar 2.3 en de partitie-layout te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Probeer het eens dmv Bluetooth Filetranfser app uit de market.
Je kan daar mee ook als goed is verbinden met carkits.
Je bent niet de eerste die dit voorstelt, maar helaas krijg ik met Bluetooth File Transfer dezelfde foutmelding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Ik draai geen 2.2 meer, maar was het niet zoiets simpels als in de APN lijst een APN lang aanklikken en dan Verwijderen uit het context menu te selecteren?

ps. Ik raad sterk aan om te upgraden naar 2.3 en de partitie-layout te wijzigen.
'Verwijderen' is lichtgrijs gekleurd en kan dus niet geselecteerd worden.

Upgraden/partitie layout zal ik eens uitzoeken. Daarvoor moet ik waarschijnlijk eerst dit hele topic maar 'ns doorwerken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Condor, bij mij gaat het met de Parrot zo dat ik de carkit eerst laat zoeken, daarna de telefoon naar de parrot, en die verbind.
Dan vraagt hij om toegangscode, en moet hij het doen.

Maar wellicht dat je Nokia incompatible is met de bluetooth van de Blade.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
Dat zou heel goed kunnen rSAP werkt niet, HFP wel. Handsfree d.m.v. een Parrot werkt namelijk wel maar in de Skoda is het nogo :/.

edit:
Iemand ervaring met http://android-rsap.com/ icm de ZTE Blade?

[ Voor 24% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-10-2011 11:34 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Als je de custom partition layout hebt toegepast, kan GSF daar weer makkelijk in fitten dmv een backup restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Lorem_Ipsum schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:29:
Als je de custom partition layout hebt toegepast, kan GSF daar weer makkelijk in fitten dmv een backup restoren?
Zolang er genoeg ruimte is in de nieuwe /system partitie (dus de meest gebruikte v7b en v9 layouts zouden beide moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:18:
@Condor, bij mij gaat het met de Parrot zo dat ik de carkit eerst laat zoeken, daarna de telefoon naar de parrot, en die verbind.
Dan vraagt hij om toegangscode, en moet hij het doen.

Maar wellicht dat je Nokia incompatible is met de bluetooth van de Blade.
Ik kan helaas geen optie in de CK-1W handleiding vinden om de pairing vanuit het carkit te starten. Volgens de handleiding kan de verbinding alleen vanuit de telefoon geïnitieerd worden.

Incompatibel? Zou kunnen, de CK-1W staat niet echt bekend om zijn compatibiliteit...

[ Voor 10% gewijzigd door Condor70 op 25-10-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Je zet 'm toch dat hij in pairing modus staat (je carkit)...

Hier wel iets gek met CM7 op mijn Blade: ik kan geen icoontjes meer verplaatsen of editen of verwijderen... Als ik met mijn vinger er op blijf staan (en dat wordt effectief gedetecteerd)... Daarnet was plots ook mijn dock even weg, net toen ik het "custom mod principe" aan een collega liet zien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
HyperBart schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:31:
Je zet 'm toch dat hij in pairing modus staat (je carkit)...

Hier wel iets gek met CM7 op mijn Blade: ik kan geen icoontjes meer verplaatsen of editen of verwijderen... Als ik met mijn vinger er op blijf staan (en dat wordt effectief gedetecteerd)... Daarnet was plots ook mijn dock even weg, net toen ik het "custom mod principe" aan een collega liet zien... :+
unlock desktop onder menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Lorem_Ipsum schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:29:
ja, toen ik het deed heb ik voor de zekerheid eerst de dalvik cache en de cache partitie gewist voor ik een backup maakte.
Omdat de cache partitie nu van 32mb naar 2mb gaat wou ik niet tegen het probleem aanlopen dat hij de bestanden van de oude 32mb cache-partitie op de nieuwe 2mb wil zetten (wat misschien niet zou passen).

Je kunt er ook voor kiezen bij het terugzetten van je backup via advanced te kiezen welke partities je wilt terugzetten, de partitie met android zal sowieso passen omdat die bij de nieuwe indeling groter is dan de oude.

[ Voor 22% gewijzigd door discy op 25-10-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Gouden Steeksleutel] Beste smartphone Laten we even met z'n allen de Blade op zijn minst genomineerd krijgen :-).

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.