Ligt dat nu aan mij of kan je niet snel en eenvoudig met CM je lockslider aanpassen?
Wat wil je precies aanpassen?HyperBart schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:31:
Ligt dat nu aan mij of kan je niet snel en eenvoudig met CM je lockslider aanpassen?
De opties zijn te vinden onder: Menu -> Instellingen -> CyanogenMod -> Lockscreen -> Thema opties -> Lockscreen thema
[ Voor 5% gewijzigd door Condor70 op 25-10-2011 14:48 ]
Heb terug GSF27 er op staan (restore). Kon redelijk wennen aan CM7.1 maar hij had er rare kuuren mee... Bleef spontaan soms een paar seconden hangen, soms reageerde dingen nog niet eens. Wifi manager kreeg geen netwerken door en nog van die ziektes allemaal. Dit had ik uiteraard met GSF27 allemaal niet. Zelfs nu na de restore draait het weer perfect. Dus vind het raar allemaal...
Toppers, de Blade is genomineerd voor de Gouden Sleutel!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jippie 
En ik vind niet meer waar ik mijn "buttons/switches" kan selecteren in de power widget
(dus niet diegene die je krijgt als je je balk vanboven naar onder trekt, maar diegene die je op je homescreen kan plaatsen in CyanoGenMod 7)
OK: Power Widget removen en re-adden
En ik vind niet meer waar ik mijn "buttons/switches" kan selecteren in de power widget
OK: Power Widget removen en re-adden

[ Voor 49% gewijzigd door HyperBart op 25-10-2011 17:00 ]
Jammer kan ik mijn reden niet meer in het topic kwijt....Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:31:
Toppers, de Blade is genomineerd voor de Gouden Sleutel!
ZTE Blade: een echte familie en vriendenfoon: zelfs moeders is aan de smartphone, waarmee we hier 4 stuks in huis hebben. Bovendien hebben een aantal vrienden en bekenden nu meer euro's in de spaarpot kunnen houden door niet aan de g's, 3g's, s, sII en zo mee te doen.
Voor het bedrag kunnen er vele schoentjes in december gevuld worden met een Androidje.
Wat leuk is is dat veel mensen het merk al niet eens kennen.
Maar café eigenaar van mijn stamcafé herkende hem wel gelijk.
Vertelde gelijk wat naam betekende, incl. Chinese letters enzo.
Het blijkt een van de grootste leveranciers in de Chinese telecommarkt te zijn dus, we hebben het niet te maken met een kleintje dus.
Maar café eigenaar van mijn stamcafé herkende hem wel gelijk.
Vertelde gelijk wat naam betekende, incl. Chinese letters enzo.
Het blijkt een van de grootste leveranciers in de Chinese telecommarkt te zijn dus, we hebben het niet te maken met een kleintje dus.
⏩ PVOutput☀️
In mijn omgeving is de ZTE blade ook onbekend 
Vragen ze wat voor telefoon heb jij ? Ja, een ZTE blade.
Een wattes ?
Een wattes ?
De verkoper van belcompany had er zelfs nog nooit van gehoordFastclaimer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:34:
In mijn omgeving is de ZTE blade ook onbekend
Een wattes ?
Inmiddels nog een andere methode gevonden om de battery drain te verminderen. Hoewel het definitief uitzetten van de 3G door in GSF te kiezen voor GSM only werkt heb ik inmiddels op Modaco een link naar XDA gevonden met een automatisch programmaatje. (Toggle 2G/3G (Tasker/Locale plugin))mpx200_05 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:00:
Overigens één van de ander Blade's (een Bouygues met oled) heeft een extreme battery drain. In vergelijking met een OSF van Mobistar met exact dezelfde ROM en minimale apps overnight van 100% naar 21% Terwijl de andere nog 91% over had na één nacht.
Calibreren van de accu had geen effect.
SD card formatteren geen effect
batterij wisselen ook niet.
De eerste maand had deze Blade een beter batterij leven dan de anderen...
Mijn volgende actie is het opnieuw installeren van een GSF 27 maar dan via de TPT methode.
Iemand nog een andere suggestie?
Eigenlijk zou je een appje moeten hebben dat 3G net als WiFi uit kan zetten wanneer het scherm uitstaat.
Om te bellen heb je het toch niet nodig.
Om er trouwens op terug te komen: hoe maken jullie het scherm schoon voor het plaatsen van een screenprotector?
Om er trouwens op terug te komen: hoe maken jullie het scherm schoon voor het plaatsen van een screenprotector?
[ Voor 43% gewijzigd door Mentalist op 25-10-2011 21:46 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Zelf gebruik ik hiervoor het doekje wat ik bij mijn iPad heb bij gekregen, prima ding.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:45:
Eigenlijk zou je een appje moeten hebben dat 3G net als WiFi uit kan zetten wanneer het scherm uitstaat.Om te bellen heb je het toch niet nodig.
Da's een goede tip, maar om nu een iPad te kopen om mijn Blade schoon te maken is misschien een tikkie overdone.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:42:
[...]
Zelf gebruik ik hiervoor het doekje wat ik bij mijn iPad heb bij gekregen, prima ding.
Ik kreeg een doekje bij de screenprotectors uit de UK.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:45:
[...]
Da's een goede tip, maar om nu een iPad te kopen om mijn Blade schoon te maken is misschien een tikkie overdone.
Beste is volgens mij gewoon een doekje, wc/keukenpapier lichtvochtig maken, goed boenen, en dan ding erop.
⏩ PVOutput☀️
die zijn er; meerdere zelfs. maar die werken alleen met cyanogenmod.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:45:
Eigenlijk zou je een appje moeten hebben dat 3G net als WiFi uit kan zetten wanneer het scherm uitstaat.Om te bellen heb je het toch niet nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door discy op 25-10-2011 23:21 ]
Het schoonmaken en aanbrengen kan je doen op de badkamer, want daar is het minder stoffig.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:45:
Verwijderd
Ik ben het evangelie ook al aan het verspreidenmpx200_05 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:05:
ZTE Blade: een echte familie en vriendenfoon: zelfs moeders is aan de smartphone, waarmee we hier 4 stuks in huis hebben. Bovendien hebben een aantal vrienden en bekenden nu meer euro's in de spaarpot kunnen houden door niet aan de g's, 3g's, s, sII en zo mee te doen.

Het enige waar ik zo nu en dan wel eens van baal is dat die mensen een betere Blade (5 MP camera) voor aanzienlijk minder geld krijgen
Is de witte variant trouwens ook gewoon in Nederland te koop?
Ik zou geen papier gebruiken, want dat geeft allemaal kleine pluisjes af. Normaal geen issue, maar met een screenprotector wil je dat absoluut niet.Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:47:
Ik kreeg een doekje bij de screenprotectors uit de UK.
Beste is volgens mij gewoon een doekje, wc/keukenpapier lichtvochtig maken, goed boenen, en dan ding erop.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 01:58 ]
Voor snachts doe ik nu btw met aanuitknop > vliegtuigmode.
Ben benieuwd hoeveel bat.drain ik nu krijg na een nacht +- 8 uur.
We zien het morgen :-).
We zien het morgen :-).
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
De accu gaat dan vrij lang mee. Afgelopen Lowlands had ik mijn Blade bij me zonder simkaart, wat effectief hetzelfde doet. Toen ging de batterij echt erg lang mee, het kostte maar een paar procent per dag.Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 02:02:
Voor snachts doe ik nu btw met aanuitknop > vliegtuigmode.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 02:04 ]
Maar het scheelt wel onnodig lang aan oplader te blijven (dwz een hele nacht).Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 02:04:
[...]
De accu gaat dan vrij lang mee. Afgelopen Lowlands had ik mijn Blade bij me zonder simkaart, wat effectief hetzelfde doet. Toen ging de batterij echt erg lang mee, het kostte maar een paar procent per dag.
Gewoon 3 uurtjes op de avond, snachts vliegtuigmodus schijnt wel wat energie te besparen :-).
En daarbij, als FB/Twit/Gmail ieder half uur / uur update, wat ze nu niet doen, scheelt ook.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Begrijp ik je nu verkeerd of is dat niet wat ik net zei?Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 02:17:
Maar het scheelt wel onnodig lang aan oplader te blijven (dwz een hele nacht).
Gewoon 3 uurtjes op de avond, snachts vliegtuigmodus schijnt wel wat energie te besparen :-).
En daarbij, als FB/Twit/Gmail ieder half uur / uur update, wat ze nu niet doen, scheelt ook.
Hier mijn 1 dag jonge Blade naar volle tevredenheid gebruikt tot nu toe!
Android (2.2) heeft wat nukkigheden, maar de telefoon zelf is fantastisch.
Gisteren van sochtends vroeg tot savonds laat mee zitten spelen. Veel appjes installeren, proberen..muziek spelen uurtje, browsen...bellen. Eind van de dag battery op 35%.
Heb wel dingen als gmail op niet-auto-refresh gezet. Vind ik irritant.
Daarnaast staat ie ook veel op 2G, en wifi staat uit meestal.
Scherm op manual brightness (40%).
Android (2.2) heeft wat nukkigheden, maar de telefoon zelf is fantastisch.
Gisteren van sochtends vroeg tot savonds laat mee zitten spelen. Veel appjes installeren, proberen..muziek spelen uurtje, browsen...bellen. Eind van de dag battery op 35%.
Heb wel dingen als gmail op niet-auto-refresh gezet. Vind ik irritant.
Daarnaast staat ie ook veel op 2G, en wifi staat uit meestal.
Scherm op manual brightness (40%).
Dat vind ik dus het vervelende van GSF en Moldovan-ofzoiets ROMS: de power widget kun je niet aanpassen. Een mute-knop is gewoon een must-have vind ik om daarin te hebben... dan maar CyanogenMod.HyperBart schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:56:
En ik vind niet meer waar ik mijn "buttons/switches" kan selecteren in de power widget(dus niet diegene die je krijgt als je je balk vanboven naar onder trekt, maar diegene die je op je homescreen kan plaatsen in CyanoGenMod 7)
Widgetsoid 2.x is een hele goede powerwidget. Die gebruik ik als ik eens geen CyanogenMod ROM gebruik. Alleen voor de powerwidget hoef je dus niet naar Cyanogen.catchingfire schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Dat vind ik dus het vervelende van GSF en Moldovan-ofzoiets ROMS: de power widget kun je niet aanpassen. Een mute-knop is gewoon een must-have vind ik om daarin te hebben... dan maar CyanogenMod.
btw. Twin Peaks ftw.
too old, too cold
https://market.android.co....abraxas.powerwidget.free kan ook nog.catchingfire schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
Dat vind ik dus het vervelende van GSF en Moldovan-ofzoiets ROMS: de power widget kun je niet aanpassen. Een mute-knop is gewoon een must-have vind ik om daarin te hebben... dan maar CyanogenMod.
[ Voor 19% gewijzigd door discy op 26-10-2011 10:45 ]
8 uur lang zonder oplader, levert batterydrain van 10%.
Wifi/bt/3g etc uit.
Met vliegtuigmodus ingeschakeld vind ik dit niet echt acceptabel.
Of verbruikt Wordfeud gewoon veel?
2,5 uur verder staat de batterij op 60%. Dus 30% gedaald.
Wat heb ik gedaan? Ik heb Wifi aan gehad, een paar tweets verstuurd, een facebookbericht geplaatst en eenmalig naar tweakers.net gesurfd.
Kortom niet acceptabel, wat kan ik daar aan doen?
Wifi/bt/3g etc uit.
Wat heb ik gedaan? Ik heb Wifi aan gehad, een paar tweets verstuurd, een facebookbericht geplaatst en eenmalig naar tweakers.net gesurfd.
[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 26-10-2011 11:42 ]
⏩ PVOutput☀️
is ie echt zo goed? Ik heb een maand of 3 geleden een tweedehands telefoon gekocht om mee te doen tot verlenging van abo. Heb inmiddels sim only dus zal toch prepaid moeten worden. Mijn huidige telefoon loopt te vaak vast om prettig mee te werken.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:56:
[...]
Ik ben het evangelie ook al aan het verspreidenEen kennis van mij wil er waarschijnlijk eentje kopen en ik kreeg vandaag alweer de vraag wat het eigenlijk voor iets is.
Het enige waar ik zo nu en dan wel eens van baal is dat die mensen een betere Blade (5 MP camera) voor aanzienlijk minder geld krijgenNou ja, ik heb tenminste een San Fransisco, zo kan ik mij tenminste nog onderscheiden van al dat plebs dat later pas een Blade kocht
[...]
Ik zou geen papier gebruiken, want dat geeft allemaal kleine pluisjes af. Normaal geen issue, maar met een screenprotector wil je dat absoluut niet.
wellicht wachten op de blade 2, als die ook rond de 120 euro gaat kosten zou dat ideaal zijn. Als zoveel mensen tevreden zijn moet het toch wel een goed ding zijn ;-)
Ho wacht, Blade 2 ?Tonkey schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:52:
[...]wellicht wachten op de blade 2, als die ook rond de 120 euro gaat kosten zou dat ideaal zijn. Als zoveel mensen tevreden zijn moet het toch wel een goed ding zijn ;-)
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Echt veel beter is de 5MP camera niet t.o.v. van de 3 MP en de video/camcorder is ook niet bepaald denderend ik haal op mijn 5MP overdag 13-14fps (verschillende resoluties zoals (Q)VGA, (Q)CIF schijnt trouwens ook geen drol uit te maken) en in de avond 6-7fps. Dat je hem nu voor minder kunt krijgen is de prijs wat je moet betalen als early adopter.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:56:
Het enige waar ik zo nu en dan wel eens van baal is dat die mensen een betere Blade (5 MP camera) voor aanzienlijk minder geld krijgenNou ja, ik heb tenminste een San Fransisco, zo kan ik mij tenminste nog onderscheiden van al dat plebs dat later pas een Blade kocht
Als het kon dan zou ik mijn 5MP camera liever willen verruilen met een OLED scherm variant
Zou hij de ZTE Skate bedoelen?
Kost bij de Aldi in Belgie inclusief houder en navigatiesoftware €199,- (hier)
(en ja, de Medion Life P4310 / MD 98910 is een ZTE Skate)
Zolang er echter geen custom roms voor zijn vind ik 'm niet zo interessant.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:56:
[...]
Ik ben het evangelie ook al aan het verspreidenEen kennis van mij wil er waarschijnlijk eentje kopen en ik kreeg vandaag alweer de vraag wat het eigenlijk voor iets is.
[...]
Ik zou geen papier gebruiken, want dat geeft allemaal kleine pluisjes af. Normaal geen issue, maar met een screenprotector wil je dat absoluut niet.
My favorite programming language is solder.
Geen skate, een blade 2 inderdaad. Zijn ergens foto's van gelekt.
Blijft de vraag of het waar is natuurlijk maar ik wacht geduldig af.
Pics or didn't happenedTonkey schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
⏩ PVOutput☀️
Ik heb 5% per 24 uur gehaald op vakantie in Zwitserland (2g only /bt uit / wifi uit), wifi keepalive (ook met wifi uit) en scherm brightness waren vreters, daarnaast nog juicedefender geïnstalleerd. Nu moet ik zeggen dat ik amper belde (hooguit een kort gesprek per dag, met Hollands Nieuwe kost dat daar 1,50 € p /min).Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:40:
Wifi/bt/3g etc uit.
Maarja, 10% in vliegmode in 8uur is wel van de zotte.SpiceWorm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:34:
[...]
Ik heb 5% per 24 uur gehaald op vakantie in Zwitserland (2g only /bt uit / wifi uit), wifi keepalive (ook met wifi uit) en scherm brightness waren vreters, daarnaast nog juicedefender geïnstalleerd. Nu moet ik zeggen dat ik amper belde (hooguit een kort gesprek per dag, met Hollands Nieuwe kost dat daar 1,50 € p /min).
Heb nu in totaal 14 en een half uur nog maar 28% over, waarvan 8 uur hij dus niks gedaan heeft.
⏩ PVOutput☀️
Ik kan niets over een Blade 2 vinden. Heb je wat linkjes?Tonkey schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
Ik kan alleen informatie vinden over de ZTE Racer en de ZTE Avail, maar die hebben allebei een kleiner scherm dan de Blade, dus die zul je niet bedoelen.
Ondertussen 2 maal een 1500mAh batterij besteld.
http://www.tmart.com/1500...for-ZTE-V880_p132408.html
ZTE is groot in China, dus wellicht dat dit wel originele zijn oid. We should see.
ZTE is groot in China, dus wellicht dat dit wel originele zijn oid. We should see.
⏩ PVOutput☀️
Keep me posted pleaseQuad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:04:
Posted?
Ik hou je op de hoogte hoor
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij is WordFeud inderdaad de boosdoener. Sinds dat ik dit heb geïnstalleerd merk ik dat mijn accu het stukken korter uithoudt. Alle notificaties van WordFeud staan uit.Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:40:
Wifi/bt/3g etc uit.
To dare is to do
Heb het plaatje helemaal vergeleken maar zijn precies dezelfde als die van mij alle tekens kloppen en dat zijn volgens mij niet de originele.Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:04:
Althans ik merk er totaal niets van gaan zeker zo snel leeg als de originele ik heb deze,
http://www.ebay.nl/itm/ws...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123
vooruit dan: http://phandroid.com/2011...rancisco-ii-zte-crescent/Condor70 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:49:
[...]
Ik kan niets over een Blade 2 vinden. Heb je wat linkjes?
Ik kan alleen informatie vinden over de ZTE Racer en de ZTE Avail, maar die hebben allebei een kleiner scherm dan de Blade, dus die zul je niet bedoelen.
Zou hij dan ook eindelijk een ARM7 krijgen
Is er een app die echt in staat is het automatisch starten van een proces onmogelijk te maken?
Als ik bepaalde dingen doe, worden "voice dialer", "google calendar/contact sync" en nog een paar andere processen automatisch opgestart. Er zijn natuurlijk apps die automatisch processen kunnen afsluiten, maar dat schijnt niet goed te zijn voor je batterijverbuik (opnieuw opstarten en weer afsluiten kost veel energie).
Voor de duidelijkheid, ik heb het over processen die ik nooit heb gebruikt, ook niet eenmalig. Wanneer ik die processen handmatig afsluit of laat afsluiten door een app, werkt alles gewoon normaal. Maar zoals gezegd, ik wil die processen niet afsluiten, maar het starten onmogelijk maken.
Als ik bepaalde dingen doe, worden "voice dialer", "google calendar/contact sync" en nog een paar andere processen automatisch opgestart. Er zijn natuurlijk apps die automatisch processen kunnen afsluiten, maar dat schijnt niet goed te zijn voor je batterijverbuik (opnieuw opstarten en weer afsluiten kost veel energie).
Voor de duidelijkheid, ik heb het over processen die ik nooit heb gebruikt, ook niet eenmalig. Wanneer ik die processen handmatig afsluit of laat afsluiten door een app, werkt alles gewoon normaal. Maar zoals gezegd, ik wil die processen niet afsluiten, maar het starten onmogelijk maken.
Voice Dialer is gewoon een apk in /system/app, die verwijderen met Root Explorer heeft geen invloed op de werking van het systeem (en hij zal niet meer zomaar opstarten
). Google Calendar Sync kan je niet zomaar verwijderen, maar als je het syncen van contacten en kalender in de instellingen uit zet lijkt me dat die zich ook stil moet houden
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Bij "Account & sync settings", staan "Background data" en "Auto-sync" uit en nog wordt google calendar/contact sync opgestart. Zijn er andere settings waar ik op moet letten?Petervanakelyen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:47:
als je het syncen van contacten en kalender in de instellingen uit zet lijkt me dat die zich ook stil moet houden
Trouwens, goeie tip over apps in /system/app, bedankt!
Er is ook een "Google(Calendar|Contact)SyncAdapter.apk", dus wie weet is dit een oplossing.
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Prozac op 26-10-2011 18:13 ]
Verwijderd
Hey !
Eerst en vooral ben ik sinds Zondag trotse eigenaar van de San francisco . Deze smartphone is voor mij dan ook toppie maar ook mijn eerste Android toestel .
Waarschijnlijk zal ik nu een domme vraag stellen . Hoe kan ik die android updaten ? ik lees dat je kan updaten naar 2.2 , maar dat er verder geen updates meer mogelijk zijn . klopt dit ?
Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp !
Eerst en vooral ben ik sinds Zondag trotse eigenaar van de San francisco . Deze smartphone is voor mij dan ook toppie maar ook mijn eerste Android toestel .
Waarschijnlijk zal ik nu een domme vraag stellen . Hoe kan ik die android updaten ? ik lees dat je kan updaten naar 2.2 , maar dat er verder geen updates meer mogelijk zijn . klopt dit ?
ZTE of je telecomprovider biedt geen updates (voor zover ik weet).
Updaten kan wel naar ROMs die gemaakt zijn door hobbyisten op het internet. Deze ROMs zijn vaak aangepaste versies van de nieuwste Android.
Updaten kan wel naar ROMs die gemaakt zijn door hobbyisten op het internet. Deze ROMs zijn vaak aangepaste versies van de nieuwste Android.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Prozac op 26-10-2011 18:30 ]
Ik ontdek net op mijn ZTE blade een paar dode pixels in de rechter onder hoek, ik zie ze alleen als het scherm volledig zwart is.
Ook zit er backlight bleeding in de rechter bovenhoek..
Meer mensen die hier last van hebben ?
De telefoon komt standaard met Android Froyo aka Android 2.2.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:11:
Hey !
Je kan dmv een custom ROM de telefoon naar 2.3.x updaten (GSF/CM7/EliteROM)
Hoe dat moet staat op zijn minst wel 100 keer in het topic beschreven :-).
Veel plezier er mee!
Ik kan het verkeerd zien, maar als de telefoon vol zit, is hij 100%, currently charged +- 4200mV.
Hij stond net op 8%, currently charged +-3600mV.
Enige logica die in mij op komt is dat de telefoon denkt dat 100% = 42000mV ?
Want 8% daarvan is +- 3600mV..
[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 26-10-2011 18:48 ]
⏩ PVOutput☀️
De backlight bleeding in de rechter bovenhoek heb ik ook, dat vind ik persoonlijk bij dagelijks gebruik niet storend. Ik heb volgens mij 1 dode pixel, of het is een stofje onder m'n screenprotector.Fastclaimer schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:34:
Ik ontdek net op mijn ZTE blade een paar dode pixels in de rechter onder hoek, ik zie ze alleen als het scherm volledig zwart is.
Ik ga straks de custom partition layout flashen, en misschien nog 'ns cyanogenmod 7.1 ipv GSF proberen
Wat partitioneer je dan? de SD of ROM/RAM?Lorem_Ipsum schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:55:
Ik ga straks de custom partition layout flashen, en misschien nog 'ns cyanogenmod 7.1 ipv GSF proberen
En welke groottes?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Zeker weten dat het dead pixels betreft en niet stuck pixel? Want dead pixels lichten nl niet op, een stuck pixel daarentegen is rood/groen/blauw/wit op een zwart scherm. Deze stuck pixels kun je wel proberen te fixen door een video dat continue rood/groen/blauw/wit op het scherm toont af te spelen, geen 100% garantie dat het werkt, maar je kunt het altijd proberen.Fastclaimer schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:34:
Op mijn Blade heb ik op de hoeken alleen last van light bleeding als brightness op 100% staat, mijn dagelijks gebruik staat die op 40% dus niet echt last van light bleeding. Als ik de LCD test doe in de ZTE emode helper (op 100% brightness) dan kan ik geen dead/stuck pixel waarnemen, echter wel 3 hele kleine stofdeeltjes, maar op 40% brightness totaal niet zichtbaar/storend.
Bij de standaard partitieindeling is er weinig ruimte voor apps over, en kan verholpen worden door en andere firmware met een andere partitielayout te flashen. Staat al tientallen keren genoemd in dit topic.Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:02:
[...]
Wat partitioneer je dan? de SD of ROM/RAM?
En welke groottes?
Verwijderd
122 pagina'sQuad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:38:
[...]
De telefoon komt standaard met Android Froyo aka Android 2.2.
Je kan dmv een custom ROM de telefoon naar 2.3.x updaten (GSF/CM7/EliteROM)
Hoe dat moet staat op zijn minst wel 100 keer in het topic beschreven :-).
Veel plezier er mee!
bij mij staat er firmware 2,1 update 1 kernel versie 2,6,29
Heb je de batterij goed gecalibreerd? Zoek eens op zte blade battery calibrationQuad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:38:
Ik kan het verkeerd zien, maar als de telefoon vol zit, is hij 100%, currently charged +- 4200mV.
Hij stond net op 8%, currently charged +-3600mV.
Enige logica die in mij op komt is dat de telefoon denkt dat 100% = 42000mV ?
Want 8% daarvan is +- 3600mV..
Sterker nog, ik lees hem uit de calibrator :-).SpiceWorm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:40:
[...]
Heb je de batterij goed gecalibreerd? Zoek eens op zte blade battery calibration
⏩ PVOutput☀️
Heb je een Nederlandse Blade of eentje van België? Op de Belgische (en de meeste andere) Blades staat standaard Android 2.1 (GEN1), de Nederlandse Blade komt met Android 2.2.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:13:
[...]
122 pagina's![]()
bij mij staat er firmware 2,1 update 1 kernel versie 2,6,29
Je kan heel gemakkelijk upgraden naar Android 2.3 met een custom ROM, CyanogenMod is op dit moment volgens de meest voor de hand liggende optie.
Verwijderd
BestePetervanakelyen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
Heb je een Nederlandse Blade of eentje van België? Op de Belgische (en de meeste andere) Blades staat standaard Android 2.1 (GEN1), de Nederlandse Blade komt met Android 2.2.
Je kan heel gemakkelijk upgraden naar Android 2.3 met een custom ROM, CyanogenMod is op dit moment volgens de meest voor de hand liggende optie.
Ik heb een Belgische (mobistar via mediamarkt)
euuh custom rom => ik vermoed de standaard versie
CyanogenMod ... Chinees voor mij .. downloaden ? op die chip steken ? en terug inpluggen ?
Upgrade met een TPT, dat is de gemakkelijkste manier.
Enige dat je moet doen is dit bestand downloaden en uitpakken op de SD-kaart (zodat er een 'image' map op staat).
Zorg dat de telefoon uit staat en druk tegelijkertijd de Power Button en de Vol+ knop in, tot je groene tekst ziet verschijnen. Op de moment dat die tekst verschijnt, kan je loslaten en doet je Blade de rest. Nadat de telefoon opnieuw is opgestart staat er automatisch CyanogenMod 7.1.0 stable op.
Let erop dat alle data die je op de telefoon hebt staan weg is, heel het systeem wordt overschreven. Backup dus eerst je SMS'en, nummers en data en sync een laatste keer met je Google account als je geen data wil verliezen.
Enige dat je moet doen is dit bestand downloaden en uitpakken op de SD-kaart (zodat er een 'image' map op staat).
Zorg dat de telefoon uit staat en druk tegelijkertijd de Power Button en de Vol+ knop in, tot je groene tekst ziet verschijnen. Op de moment dat die tekst verschijnt, kan je loslaten en doet je Blade de rest. Nadat de telefoon opnieuw is opgestart staat er automatisch CyanogenMod 7.1.0 stable op.
Let erop dat alle data die je op de telefoon hebt staan weg is, heel het systeem wordt overschreven. Backup dus eerst je SMS'en, nummers en data en sync een laatste keer met je Google account als je geen data wil verliezen.
Verwijderd
Bedankt Peter !Petervanakelyen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:54:
Heb iets vreemd met mijn Blade. Heb het ook op modaco gepost maar verwacht niet direct antwoord.
Als ik een foto neem en ik sluit de blade aan op de laptop zie ik de foto staan in de te verwachten dir op de sd kaart. Disconnecteer ik de usb en neem ik weer een foto en sluit dan de blade terug aan de laptop aan staat er slechts 1 foto op, die van de eerste keer.
Kijk ik met een file explorer op de telefoon zelf dan staan er wel degelijk 2 foto's in die directory.
Het is niet mijn laptop want aangesloten op die van mijn vrouw geeft hetzelfde effect.
Als ik het tooltje wifi explorer installeer en via wifi de sd kaart benader zie ik de 2 foto's ook staan.
De enigste manier om toch die files via usb te laten verschijnen is de telefoon te rebooten.
Ik heb nu 3 verschillende images en 2 andere sd-kaarten getest.
Niets helpt dus.
Iemand hier een idee?
Als ik een foto neem en ik sluit de blade aan op de laptop zie ik de foto staan in de te verwachten dir op de sd kaart. Disconnecteer ik de usb en neem ik weer een foto en sluit dan de blade terug aan de laptop aan staat er slechts 1 foto op, die van de eerste keer.
Kijk ik met een file explorer op de telefoon zelf dan staan er wel degelijk 2 foto's in die directory.
Het is niet mijn laptop want aangesloten op die van mijn vrouw geeft hetzelfde effect.
Als ik het tooltje wifi explorer installeer en via wifi de sd kaart benader zie ik de 2 foto's ook staan.
De enigste manier om toch die files via usb te laten verschijnen is de telefoon te rebooten.
Niets helpt dus.
Iemand hier een idee?
Ik ga de telefoon om 12 uur opnieuw calibreren.
Dan laat ik hem tot morgen half 9 in vliegtuigmode staan.
Enige opmerking hierbij is dat ik Wordfeud er voor vannacht verwijder.
Kijken wat voor effect het heeft, omdat ik vermoed dat het een accuvreter is.
Morgenavond precies hetzelfde, volledig opladen (zelfde calibratie) en dan weer 8.5u in vliegtuig mode maar dan met Wordfeud.
De stand van vandaag is 10%. in 8,5 uur (met vliegmode), hopelijk vannacht betere resultaten :-).
Btw, welke Governor en I/O scheduler in no-frils CPU control is aan te raden? Hij staat nu op Smartass V2 en I/O op bfq, in GSF 27 staat hij standaard op ondemand. Enig idee wat het verschil is?
Dan laat ik hem tot morgen half 9 in vliegtuigmode staan.
Enige opmerking hierbij is dat ik Wordfeud er voor vannacht verwijder.
Kijken wat voor effect het heeft, omdat ik vermoed dat het een accuvreter is.
Morgenavond precies hetzelfde, volledig opladen (zelfde calibratie) en dan weer 8.5u in vliegtuig mode maar dan met Wordfeud.
De stand van vandaag is 10%. in 8,5 uur (met vliegmode), hopelijk vannacht betere resultaten :-).
Btw, welke Governor en I/O scheduler in no-frils CPU control is aan te raden? Hij staat nu op Smartass V2 en I/O op bfq, in GSF 27 staat hij standaard op ondemand. Enig idee wat het verschil is?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Nogmaals mijn vraag: is de witte Blade ook in Nederland te koop?
Nope, dat is de prijs die je moet betalen als je op wintersport gewoon koopt. Het had minder kunnen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:59:
Dat je hem nu voor minder kunt krijgen is de prijs wat je moet betalen als early adopter.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 23:33 ]
Die heb ik nergens gezien, op ebay vind ik wel witte backcovers, maar geen front, dus waarschijnlijk zul je die ook nergens vinden.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:33:
Wist niet eens dat er een witte variant er was overigens.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik heb je thread op Modaco gevonden, dit gedeelte vind ik een beetje vreemd...Luke-san schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:03:
Heb iets vreemd met mijn Blade. Heb het ook op modaco gepost maar verwacht niet direct antwoord.
Niets helpt dus.
Iemand hier een idee?
Klopt het dat je een foto probeert te maken, terwijl je foon nog mounted is aan je laptop of bedoel je eigenlijk unmounted ipv mounted??Now I unmount and disconnect the USB and wait untill it shows mounted again. I open up the camera app and take photo number 2. I check with a file explorer on the phone itself and see both 1 and 2.
Then I connect my usb cable again and 'Turn on USB storage' again and I check the dcim folder on my laptop and I only see 1 and NOT 2.
Als het mounted is kan dat nooit goed gaan, want je foon probeert dan een foto weg te schrijven op je sd kaart wat als het ware niet meer in je foon zit maar in je laptop (hij is nl nog gemount).
De sd-kaart moet toch ook mounten op de foon, lijkt mij toch logisch dat als ik de usb kabel uittrek dat dit gebeurd.Klopt het dat je een foto probeert te maken, terwijl je foon nog mounted is aan je laptop of bedoel je eigenlijk unmounted ipv mounted??
Als het mounted is kan dat nooit goed gaan, want je foon probeert dan een foto weg te schrijven op je sd kaart wat als het ware niet meer in je foon zit maar in je laptop (hij is nl nog gemount).
Nee, dat moet handmatig. Maar dat weet je volgens mij al lang, want je hebt ook op dezelfde knop moeten drukken om de SD te ontkoppelen en toegankelijk te maken voor USB.Luke-san schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:06:De sd-kaart moet toch ook mounten op de foon, lijkt mij toch logisch dat als ik de usb kabel uittrek dat dit gebeurd.
Wat versta je precies onder calibreren? De battery stats wipen? In dat geval zal je daarna toch meerdere malen moeten ontladen en laden voordat de telefoon weer geleerd heeft hoe de accu presteert.Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:22:
Ik ga de telefoon om 12 uur opnieuw calibreren.
...
Inderdaad, dat de MSM7227 slechts een ARMv6 is is een van de weinige tekortkomingen van de Blade (+ de bouwkwaliteit, want dit is mijn tweede Blade al).Lorem_Ipsum schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:38:
[...]
Zou hij dan ook eindelijk een ARM7 krijgen?
Ik zou al tevreden zijn met een MSM7230 zoals in de Huawei U8800 (PW link).
[ Voor 6% gewijzigd door Condor70 op 27-10-2011 08:42 ]
Maakt geen verschil uit of ik het nu op de nette of niet zo nette manier doe. De files verschijnen niet op mijn laptop tot ik een reboot van mijn foon doe.Condor70 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:09:
[...]
Nee, dat moet handmatig. Maar dat weet je volgens mij al lang, want je hebt ook op dezelfde knop moeten drukken om de SD te ontkoppelen en toegankelijk te maken voor USB.
Een eerste vraagje van mij; ik ga er vandaag waarschijnlijk een halen
Maar dan zit er wel een KPN simlock op toch? Is die er af te halen?
Ik heb een kpn maar ik dacht niet dat er een lock op zat.koeny 3 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:04:
Een eerste vraagje van mij; ik ga er vandaag waarschijnlijk een halenMaar dan zit er wel een KPN simlock op toch? Is die er af te halen?
Er zit geen simlock op.koeny 3 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:04:
Een eerste vraagje van mij; ik ga er vandaag waarschijnlijk een halenMaar dan zit er wel een KPN simlock op toch? Is die er af te halen?
De test voor afgelopen nacht is geslaagd.
Na 8.5u niksen, in vliegtuigmodus is de telefoon slechts 2% gezakt.
Aankomende nacht dus testen met Wordfeud geinstalleerd..
⏩ PVOutput☀️
Nope, er zit geen SIM-lock op, al had dat volgens mij wel moeten zijn... Want in de doos (heb als Belg een KPN'ertje gekocht) zit een papier waarop staat dat hij SIM-locked is... Alle verkopers zijn daar ook van overtuigd, maar dit is niet het geval... Is dit WEL het geval, dan mogen we er van uit gaan dat er een nieuwe batch in omloop is waar de SIM-lock wel deftig op gezet is...
In dat geval kan je even zoeken op posts van mij, ik heb ooit een free unlock tool gemeld hier...
Maar dus zoals we het nu kennen: gewoon kopen die ZTE Blade
In dat geval kan je even zoeken op posts van mij, ik heb ooit een free unlock tool gemeld hier...
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 27-10-2011 09:20 ]
Heb er 1 van vorige week en die is dus niet gelocked.HyperBart schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:20:
Nope, er zit geen SIM-lock op, al had dat volgens mij wel moeten zijn... Want in de doos (heb als Belg een KPN'ertje gekocht) zit een papier waarop staat dat hij SIM-locked is... Alle verkopers zijn daar ook van overtuigd, maar dit is niet het geval... Is dit WEL het geval, dan mogen we er van uit gaan dat er een nieuwe batch in omloop is waar de SIM-lock wel deftig op gezet is...
Het toegangelijk maken tot het verwijderen van een Simlock is niet toegstaan op GoT.
[ Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 27-10-2011 10:35 ]
Net ff op een lege kaart van scratch begonnen
Via mass storage niets in de directory en via adb .... de foto die ik had genomen.
-------------F:\DCIM\Camera>dir
Volume in drive F has no label.
Volume Serial Number is 1C1A-6E98
Directory of F:\DCIM\Camera
25/10/2011 20:25 <DIR> .
25/10/2011 20:25 <DIR> ..
0 File(s) 0 bytes
2 Dir(s) 6,994,092,032 bytes free
--------------
Output via ADB
---------------
c:\Program Files\Droid Explorer\SDK\tools>adb shell
sh-3.2# cd sdcard/dcim
cd sdcard/dcim
sh-3.2# cd camera
cd camera
sh-3.2# ls -l
ls -l
----rwxr-x system sdcard_rw 1034652 2011-10-27 09:18 IMG_20111027_091837.jpg
sh-3.2#
------------------
Via mass storage niets in de directory en via adb .... de foto die ik had genomen.
-------------F:\DCIM\Camera>dir
Volume in drive F has no label.
Volume Serial Number is 1C1A-6E98
Directory of F:\DCIM\Camera
25/10/2011 20:25 <DIR> .
25/10/2011 20:25 <DIR> ..
0 File(s) 0 bytes
2 Dir(s) 6,994,092,032 bytes free
--------------
Output via ADB
---------------
c:\Program Files\Droid Explorer\SDK\tools>adb shell
sh-3.2# cd sdcard/dcim
cd sdcard/dcim
sh-3.2# cd camera
cd camera
sh-3.2# ls -l
ls -l
----rwxr-x system sdcard_rw 1034652 2011-10-27 09:18 IMG_20111027_091837.jpg
sh-3.2#
------------------
Helpt het om de SD-kaart te unmouten en weer te mounten?Luke-san schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:51:
Net ff op een lege kaart van scratch begonnen
...
Instellingen -> Opslagruimte -> SD-kaart ontkoppelen + SD-kaart koppelen.
Nope, identiek hetzelfde.Condor70 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:01:
[...]
Helpt het om de SD-kaart te unmouten en weer te mounten?
Instellingen -> Opslagruimte -> SD-kaart ontkoppelen + SD-kaart koppelen.
Dat heb ik, maar ik weet niet of jij het kan gebruiken? Lijkt mij niet, want als je hem gebruikt ga je automatisch ingelogd worden met mijn googleaccount e.d.Luke-san schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:41:
Is er iemand die een image heeft gemaakt van de stock rom van een blade die door KPN geleverd is geweest?
Dat risico ga ik niet nemen.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 27-10-2011 10:46 ]
⏩ PVOutput☀️
Niet echt enkel de rom gebackup'ed dus.Quad schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:
[...]
Dat heb ik, maar ik weet niet of jij het kan gebruiken? Lijkt mij niet, want als je hem gebruikt ga je automatisch ingelogd worden met mijn googleaccount e.d.
Dat risico ga ik niet nemen.
Denk het, want is een nandroid back-up.Luke-san schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:54:
[...]
Niet echt enkel de rom gebackup'ed dus.
⏩ PVOutput☀️
Niet in Nederland volgens mij, maar waarom bestel je hem niet meteen bij Dealextreme?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:33:
http://www.dealextreme.co...e-sim-w-wifi-white-101744
Gratis verzonden, perfecte site. Prijs is iets hoger (2 tientjes), maar je hebt wel een witte.
Dan zou ik er eerder met witte verf erover heen gaan.. :-).ybastiaans schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Niet in Nederland volgens mij, maar waarom bestel je hem niet meteen bij Dealextreme?
Gratis verzonden, perfecte site. Prijs is iets hoger (2 tientjes), maar je hebt wel een witte.
⏩ PVOutput☀️
LET OP: Dat is een versie met maar 256MB ram.ybastiaans schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Niet in Nederland volgens mij, maar waarom bestel je hem niet meteen bij Dealextreme?
Dat is niet alleen erg weinig voor 2.3, maar je moet ook opletten bij het flashen van firmware (als je hier 512MB firmware op zet kun je 'm weggooien).
Sowieso zijn telefoons van DX niet aan te raden
.
⏩ PVOutput☀️
Goeie tip, dat wist ik dus nog niet.Condor70 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:54:
[...]
LET OP: Dat is een versie met maar 256MB ram.
Dat is niet alleen erg weinig voor 2.3, maar je moet ook opletten bij het flashen van firmware (als je hier 512MB firmware op zet kun je 'm weggooien).
2 tientjes? Ik zie 3-4 tientjes.ybastiaans schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Bovendien komt er met een beetje pech nog BTW bovenop en kosten voor het schrijven van die BTW-factuur.
Soms lijkt het wel of niemand er van op de hoogte is dat je de Blade helemaal niet meer voor €120 bij KPN moet halen maar voor €100 bij Belcompany.
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 27-10-2011 15:48 ]
Ff een kleine update over het probleem dat ik had/heb
Heb nu deze officiele rom geplaatst CSE_P729VV1.0.0B01-signed.zip
Hier heb ik het dus niet mee.
Ik ga nu kijken of misschien app2sd de boosdoener is.
Edit : bingo dus. slechts 1 fat32 partitie op de sd kaart en dan blade mix rom erop en het werkt perfect.
Heb nu deze officiele rom geplaatst CSE_P729VV1.0.0B01-signed.zip
Hier heb ik het dus niet mee.
Ik ga nu kijken of misschien app2sd de boosdoener is.
Edit : bingo dus. slechts 1 fat32 partitie op de sd kaart en dan blade mix rom erop en het werkt perfect.
[ Voor 20% gewijzigd door Luke-san op 27-10-2011 16:22 ]
De custom partition layout net met succes geflasht. Nu heb ik weer ~150 mb over voor alles wat niet op SD kan 
Is er nog nieuws over de MIUI stemronde?
Is er nog nieuws over de MIUI stemronde?
Verwijderd
Hey PeterPetervanakelyen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:54:
Wat heb ik gedaan .... SD kaartje van 2 in gsm gestoken .Via Usb de image map (met de map ) op de sd kaart gekopieert . Gsm uitgezet , terug opgestart met volume knop + en power button ingeduwd . Blade start op en krijg een Android ventje (groen ) en grijze telst Android tevoorschijn . Als ik kijk bij "over de telefoon" heb ik nog steeds dezelfde firmware versie ... Waar zit mijn fout ?
Is het niet volume - ipv volume +? Dat is bij de Clockworkmod recovery namelijk ook zo, en dat vervangt je recovery. (BTW is vol+ met een custom part. layout fastboot)Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:11:
[...]
Hey Peter
Wat heb ik gedaan .... SD kaartje van 2 in gsm gestoken .Via Usb de image map (met de map ) op de sd kaart gekopieert . Gsm uitgezet , terug opgestart met volume knop + en power button ingeduwd . Blade start op en krijg een Android ventje (groen ) en grijze telst Android tevoorschijn . Als ik kijk bij "over de telefoon" heb ik nog steeds dezelfde firmware versie ... Waar zit mijn fout ?
Vol + is voor de TPT.Lorem_Ipsum schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:17:
[...]
Is het niet volume - ipv volume +? Dat is bij de Clockworkmod recovery namelijk ook zo, en dat vervangt je recovery. (BTW is vol+ met een custom part. layout fastboot)
Vol - is recovery mode van CwM.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik begin bij te leren ! (thx een vriend van me die enkele tips had )
Blijkt dat ik een Gen 1 had , deze moest ik eerst converteren naar Gen 2
Voor de opstart was het 3 knoppen samen indrukken => power button , volume + en menu knop .
Toch nog bedankt ! ... en zal zeker dit forum verder opvolgen om bij te leren ...
Ps ..Minimale cpu frequentie ... laten staan op 245 mhz? en maximale op 604 mhz?
Andere tips bij het instellen van de blade?
Blijkt dat ik een Gen 1 had , deze moest ik eerst converteren naar Gen 2
Voor de opstart was het 3 knoppen samen indrukken => power button , volume + en menu knop .
Toch nog bedankt ! ... en zal zeker dit forum verder opvolgen om bij te leren ...
Ps ..Minimale cpu frequentie ... laten staan op 245 mhz? en maximale op 604 mhz?
Andere tips bij het instellen van de blade?
Je draait nu dus CyanogenMod? Als je wil overclocken kan je je maximale frequentie rond de 700MHz instellen, dat is meestal wel stabiel. Hoger zou ik niet gaan als je nog een stabiele telefoon wil hebben, 700MHz is voor de meeste wel haalbaar.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.