Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:07:
Je draait nu dus CyanogenMod? Als je wil overclocken kan je je maximale frequentie rond de 700MHz instellen, dat is meestal wel stabiel. Hoger zou ik niet gaan als je nog een stabiele telefoon wil hebben, 700MHz is voor de meeste wel haalbaar.
Hey Peter !
klopt ik draai nu CyanogenMod
Nogmaals bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:06:
[...]

De sd-kaart moet toch ook mounten op de foon, lijkt mij toch logisch dat als ik de usb kabel uittrek dat dit gebeurd.
OK, ik las 'mounted again' als in de zin weer gemount aan je laptop, maar je bedoelt hier gemount aan je foon. Wist niet zeker of je alle stappen correct uitvoerde, dus vandaar mijn vraag. Zo te lezen doe je hier niks verkeerd.

Ik kan trouwens jouw bug niet reproduceren op mijn Blade, bij mij update mijn sdcard\DCIM\Camera mapje elke keer wel goed op mijn laptop als er nieuwe items in dat mapje erbij komt. Overigens mijn sdcard is de standaard 2GB kaart wat ik met de foon meegekregen heb en ik heb niks aan de partitie veranderd. Ik draai 2.3.5 LibraGinger RLS3.1 en heb W7 + Total Commander als filemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
wat is jullie ervaring met de vloeiendheid van cyanogenmod?

toen ik mijn review heb gemaakt viel het nogal tegen: menu openen ging met haperingen, lag bij typen etc. hoe is dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:47:
[...]

OK, ik las 'mounted again' als in de zin weer gemount aan je laptop, maar je bedoelt hier gemount aan je foon. Wist niet zeker of je alle stappen correct uitvoerde, dus vandaar mijn vraag. Zo te lezen doe je hier niks verkeerd.

Ik kan trouwens jouw bug niet reproduceren op mijn Blade, bij mij update mijn sdcard\DCIM\Camera mapje elke keer wel goed op mijn laptop als er nieuwe items in dat mapje erbij komt. Overigens mijn sdcard is de standaard 2GB kaart wat ik met de foon meegekregen heb en ik heb niks aan de partitie veranderd. Ik draai 2.3.5 LibraGinger RLS3.1 en heb W7 + Total Commander als filemanager.
Ga die rom ook eens proberen. THX
Ik had een 8GB en 16GB kaartje getest met 1GB partitie in ext2,3 en 4 en altijd hetzelfde issue. Gebruik trouwens ook w7 en total commander.
Zal dan die partitie met minitool partition wizard (tip ook voor HD's supertool) verwijderen en nog eens testen.
Ik laat het resultaat even weten voor verdere referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
discy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:06:
wat is jullie ervaring met de vloeiendheid van cyanogenmod?

toen ik mijn review heb gemaakt viel het nogal tegen: menu openen ging met haperingen, lag bij typen etc. hoe is dat nu?
Ik ga misschien cm7.1 straks nog even proberen. Overigens geven ze zelf aan de ADW erg traag is voor de blade, en je beter LauncherPro of Gingerbread Launcher kunt installeren.

Hoe zit het eigenlijk met betaalde apps, kun je die weer herinstalleren zonder extra kosten, of moet je ze in je huidige rom eerst deinstalleren?

Ik kan trouwens het ICS theme niet vinden. Weet iemand waar die wel te vinden is?

[ Voor 6% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 27-10-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:18:
[...]

Ik ga misschien cm7.1 straks nog even proberen. Overigens geven ze zelf aan de ADW erg traag is voor de blade, en je beter LauncherPro of Gingerbread Launcher kunt installeren.

Hoe zit het eigenlijk met betaalde apps, kun je die weer herinstalleren zonder extra kosten, of moet je ze in je huidige rom eerst deinstalleren?

Ik kan trouwens het ICS theme niet vinden. Weet iemand waar die wel te vinden is?
Theme: http://depositfiles.com/files/1q46j3s1h

Ik vond ADW in 7.1 nog meevallen. Kon niet veel verschil merken tegenover mijn 'oude' rom namelijk GSF27 met GoLauncherEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Theme: http://depositfiles.com/files/1q46j3s1h

Ik vond ADW in 7.1 nog meevallen. Kon niet veel verschil merken tegenover mijn 'oude' rom namelijk GSF27 met GoLauncherEx.
Ik gebruik nu Launcherpro, die er dan ook op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Vanmiddag mijn eerste Android phone gekocht (de Blade natuurlijk :) ) en ik moet zeggen... Wauw! Wat een vooruitgang ten opzichte van mijn N95 8GB met s60 erop. Snelheid, beeldkwaliteit, apps, echt top. Ik wacht nog wel een tijdje met custom roms draaien, pas zodra ik meer eisen aan het toestel ga stellen. Maar voorlopig nog niet. Toptoestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Overigens, iemand een link naar een .zip die mijn batterij omvormt naar het 'circle' ding met het percentage in?

EDIT:
Gevind --> http://android.modaco.com/topic/332965-cm7-battery-mods/

EDIT2:
Nu deze ook geinstalleerd --> http://www.mediafire.com/?1f33ax8xv8627l9
Wel nice!

EDIT3:
Niet doen dus, sommige teksten zijn zwarte tekst met zwarte achtergrond :) . Voor de rest wel nice.

[ Voor 60% gewijzigd door 430xlkod op 27-10-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
@ Ether_Snake

Thx man, na uren te zoeken werkt dit dus wel zoals het hoort.
Toch vreemd dat niet meer mensen dit hebben, of misschien nog niet gemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Cyanogenmod 7.1 draait best goed icm Launcherpro. Titianium is nu gezellig m'n apps+data aan 't restoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:18
Sinds vorige week ben ik ook de eigenaar van een Blade :) Heb vrijwel meteen een custom rom erop gezet. Eerst GSF27 omdat deze het soepelst zou draaien, met ook nog eens een goede batterijduur. Maar ik vond deze rom op mijn blade niet echt snel, vooral met spellen (bijv Angry Birds) haperde hij constant.
Dus toen CM7 nightly 210 erop gezet, en deze bevalt een stuk beter. Vooral de extra instellingen zijn erg handig (oa. power widget in de notificatiebalk) en alles loop een stuk vloeiender. De batterijduur is ong hetzelfde, misschien nog wel iets beter dan GSF27.

Ik was wel benieuwd wat de governor instellingen precies inhouden, dus heb gister de blade de hele dag op smartass gehad, en vandaag op ondemand. Qua snelheid merkte ik bijna geen verschil. Toch laat CPUspy zien dat de governors wel degelijk verschillen:

Smartass:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1625r3k.png
Ondemand:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/97oghl.png

De batterijduur is niet helemaal goed te vergelijken, maar is wel iets beter bij ondemand. Morgen interactive maar eens proberen. Zijn er meer mensen met ervaringen over governors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de batterij al hele maal opgeladen, gekalibreerd, en daarna weer ontladen > opgeladen?
Dat is in regel de kalibratie die je eigenlijk moet doen na een custom rom.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
Ja dat heb meteen nadat ik CM210 erop had gezet gedaan, waarna er 2 cycles van 10% naar 100%. Helemaal ontladen schijnt niet goed te zijn voor Li-ion accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybastiaans schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:15:
Niet in Nederland volgens mij, maar waarom bestel je hem niet meteen bij Dealextreme?
http://www.dealextreme.co...e-sim-w-wifi-white-101744

Gratis verzonden, perfecte site. Prijs is iets hoger (2 tientjes), maar je hebt wel een witte.
Bedankt! Ik heb zelf al een witte Blade, maar ik dacht eerlijk gezegd dat die in Nederland inmiddels gewoon te koop was. Is het toch niet helemaal voor niets geweest dat ik 'm uit Oostenrijk heb gehaald :) Ik vraag het ook voor een kennis van mij die er eentje wil kopen. Als alleen de grijze in Nederland te koop is is die keuze ook snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik overweeg ook een blade te halen en ben even bij de BelCompany binnen gelopen. Hoewel hij nergens op de website staat, hebben ze hem daar gewoon op voorraad (volgens de man bij alle winkels) voor 99 euro (kpn prepaid, volgens de verkoper simlocked, maar dat laatste zou volgens deze thread dus niet zo zijn).

Dit kan niet aan de pricewatch worden toegevoegd, toch? Zonder website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Blaurens schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:48:
Ik overweeg ook een blade te halen en ben even bij de BelCompany binnen gelopen. Hoewel hij nergens op de website staat, hebben ze hem daar gewoon op voorraad (volgens de man bij alle winkels) voor 99 euro (kpn prepaid, volgens de verkoper simlocked, maar dat laatste zou volgens deze thread dus niet zo zijn).

Dit kan niet aan de pricewatch worden toegevoegd, toch? Zonder website?
absurd lage prijs eigenlijk.... vooral als je bedenkt dat daar nog een keer 10 euro beltegoed bij zit bij belcompany

[ Voor 23% gewijzigd door henkleerssen op 28-10-2011 10:01 . Reden: laat maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
Voor de geïnteresseerde Belgen: ik ga een setje van 6 screenprotectors bestellen, dus als iemand er eentje wil, stuur maar een DM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Blade nu ongeveer een maand in gebruik. Het was even wennen, komend vanaf een Nokia E71. Mijn ervaringen variëren van positief tot minder positief. Ik werk nog met de Stock ROM van ZTE, dus met Android 2.2.

- Het touchscreen werkt goed en de beeldkwaliteit is prima. Misschien dat mensen met een smartphone uit het duurdere segment dit anders ervaren, maar voor mij is het scherm scherp en helder genoeg. Ik was natuurlijk ook niet zo heel veel gewend met mijn 'postzegelschermpje' van de E71. ;)

- Het toestel lijkt af en toe zijn dag niet te hebben. De ene dag werkt alles soepel en gaat het scrollen door de menu's vloeiend, de andere dag gaan dingen wat schokkeriger. Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken, het verschijnsel doet zich niet voor na gebruik van een specifieke app. Het verschijnsel is voor mij echter niet zodanig erg dat ik me er kapot aan erger. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de oorzaak.

- De standaard mp3-speler en dito widget van Android lopen bij mij regelmatig vast. Soms bevriest de boel, de andere keer pauzeert de app spontaan of speelt een ander nummer uit de afspeellijst. Heb hier nog geen oplossing voor gevonden (nee, speler staat niet op shuffle), ik ga dan ook op zoek naar een andere (gratis) app voor muziek.

- Vervelender is het niet kunnen reconnecten van Wifi nadat ik het toestel uit z'n slaap heb gehaald. Ook al sta ik naast m'n draadloze router (Orange Livebox), mijn Blade vertikt het te verbinden terwijl een laptopje vrolijk internet van de router betrekt. Vreemd en vooral heel irritant. :|

- Ik heb nog geen oplossing voor het verschijnsel dat ik geen uitgaande telefoongesprekken kan voeren wanneer de Blade in de modus voor GSM + WCDMA staat. Soms lukt het wel, maar heel vaak wordt het gesprek gelijk beëindigd na het drukken op de groene knop om te bellen. Wanneer ik de Blade op modus GSM zet, kan ik ineens wel weer bellen. Ook dit punt ervaar ik als erg irritant. |:(

Na een maandje gebruik krijg ik de indruk dat Android nog een beetje 'rafelig' is, alsof nog niet alle features goed zijn uitgewerkt. Of dat ligt aan de makers van Android, de stock ROM of aan de gebruikte hardware kan ik niet beoordelen.

Inmiddels ben ik op zoek naar de tutorials voor rooten en wil ik Cyanogen 7.1 op m'n toestel installeren. Ik ben een noob op gebied van flashen van de Blade, maar er staat behoorlijk wat info in dit draadje en op andere fora dat het zeker moet lukken. Ik ben benieuwd hoe mijn toestel presteert met deze ROM; Ik hoop vooral dat de boven genoemde problemen worden opgelost. Dit weekend dus maar eens op zoek naar Z4root, ROM manager en de bestanden voor Cyanogen. Ik zal m'n ervaringen met het installeren en gebruik van de nieuwe ROM posten, wie weet hebben andere gebruikers er nog iets aan. :)

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Na een maandje gebruik krijg ik de indruk dat Android nog een beetje 'rafelig' is, alsof nog niet alle features goed zijn uitgewerkt. Of dat ligt aan de makers van Android, de stock ROM of aan de gebruikte hardware kan ik niet beoordelen.
De problemen die je hebt liggen niet aan Android, eerder een brakke implementatie daarvan door ZTE.
Inmiddels ben ik op zoek naar de tutorials voor rooten en wil ik Cyanogen 7.1 op m'n toestel installeren. Ik ben een noob op gebied van flashen van de Blade, maar er staat behoorlijk wat info in dit draadje en op andere fora dat het zeker moet lukken.
Waarom wil iedereen het de laatste tijd zo graag via de moeilijke weg doen? TPT extracten op je SD-kaart, twee knoppen ingedrukt houden en CyanogenMod 7.1 staat erop.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:39:
....

Inmiddels ben ik op zoek naar de tutorials voor rooten en wil ik Cyanogen 7.1 op m'n toestel installeren. Ik ben een noob op gebied van flashen van de Blade, maar er staat behoorlijk wat info in dit draadje en op andere fora dat het zeker moet lukken. Ik ben benieuwd hoe mijn toestel presteert met deze ROM; Ik hoop vooral dat de boven genoemde problemen worden opgelost. Dit weekend dus maar eens op zoek naar Z4root, ROM manager en de bestanden voor Cyanogen. Ik zal m'n ervaringen met het installeren en gebruik van de nieuwe ROM posten, wie weet hebben andere gebruikers er nog iets aan. :)
Zoals hierboven genoemd kun je beter de TPT mode gebruiken. Overigens is de standaard launcher nog trager als de stock, en kun je beter Launcherpro of Go Launcher Ex installeren.
Moldoan's Mile-High-Mountain-Pie schijnt ook erg goed te werken zonder ander laucher oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, bedankt voor de vlotte reacties!

Ik dacht dat ik mezelf al aardig bijgespijkerd had over het installeren van Cyanogen, maar kennelijk kan het nòg makkelijker. Ik ga 'ns Googelen hoe de TPT-methode werkt. Bedankt voor de tip!

Maar: ik wil wèl graag een backup van m'n stock ROM. Daar moet ik toch alsnog ROM Manager (Clockworkdinges)/Nandroid installeren, waarvoor de Blade geroot moet worden? Vandaar mijn keuze voor de 'moeilijke' methode. Ik wil namelijk wel terug kunnen naar de Stock ROM, just in case...

Ik vind het overigens erg leuk om te zien dat er diverse communities zijn die zich bezighouden met de Blade. Een nadeel is dan weer wel een stortvloed aan info waardoor je als beginner door de bomen het bos niet meer ziet. Maar dat kan ook aan mij liggen. ;)

Groeten, Geoffrey

PS: TPT zoals hier beschreven is toch alleen voor Gen1? Mijn Blade van KPN is Gen2, vandaar ook de keuze voor de 'gecompliceerde' methode met rooten en ROM manager.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 12:56 . Reden: Nazoeken tip TPT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

even tussendoor Dealextreme heeft een mooi goedkope externe oplader voor de zte blade batterij + extra batterij hier

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 28-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:27:
Ha, bedankt voor de vlotte reacties!

Ik dacht dat ik mezelf al aardig bijgespijkerd had over het installeren van Cyanogen, maar kennelijk kan het nòg makkelijker. Ik ga 'ns Googelen hoe de TPT-methode werkt. Bedankt voor de tip!

Maar: ik wil wèl graag een backup van m'n stock ROM. Daar moet ik toch alsnog ROM Manager (Clockworkdinges)/Nandroid installeren, waarvoor de Blade geroot moet worden? Vandaar mijn keuze voor de 'moeilijke' methode. Ik wil namelijk wel terug kunnen naar de Stock ROM, just in case...

Ik vind het overigens erg leuk om te zien dat er diverse communities zijn die zich bezighouden met de Blade. Een nadeel is dan weer wel een stortvloed aan info waardoor je als beginner door de bomen het bos niet meer ziet. Maar dat kan ook aan mij liggen. ;)

Groeten, Geoffrey

PS: TPT zoals hier beschreven is toch alleen voor Gen1? Mijn Blade van KPN is Gen2, vandaar ook de keuze voor de 'gecompliceerde' methode met rooten en ROM manager.
Die TPT mode die je daar hebt is voor het upgraden van een gen1 naar gen2. Als je een echte nandroid backup wilt maken moet je volgens mij idd Clockworkmod gebruiken.

Dan moet je eerst rooten via z4root/superoneclick of een andere tool om te rooten. Vervolgens installeer je de Rom Manager van de market en flash je via Rom Manager een clockworkmod recovery. Vervolgens boot je in je recovery door vol - bij het opstarten ingedrukt te houden, en kun je in Clockworkmod een Backup maken. Vervolgens kun je de cyanogenmod .zip flashen en eventueel de Google apps nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Kan je niet gewoon de sd kaart eruit halen, en daar een image van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Blaurens schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:17:
Kan je niet gewoon de sd kaart eruit halen, en daar een image van maken?
8)7 dan maak je toch geen backup van je ROM. Dan maak je alleen een backup van de data die op je sd staat, wat hoogstens wat app2sd apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
oops, dacht dat het ding zn os daar op opsloeg. Nvm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lorem_Ipsum: Even Googelen op internet leverde eigenlijk alleen updates van gen1 naar gen2 via TPT (en natuurlijk CM7) op. Ik kon geen 'native' Gen2 CM7 TPT vinden, maar misschien keek ik met mijn neus in plaats van met mijn ogen... de methode lijkt in elk geval wèl erg mooi en gemakkelijk.

Het is inderdaad de wens voor een backup van de ROM die er voor zorgt dat ik toch het pad van het rooten moet bewandelen. Hoewel, als er ergens een kant-en-klare image van de Stock ROM in het toestel van KPN beschikbaar zou zijn, dan is dat voldoende. Het gaat me niet om de data, zoveel heb ik nog niet op het toestel geplempt en er staan enkel gratis apps op. En volgens mij is die losse gebruikersdata ook te backuppen met apps die geen root nodig hebben - correct me if I'm wrong.

@Blaurens: de ROM staat toch niet op de sd card? In mijn geval hooguit wat gebruikersdata.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
HizWiz ik heb ook een E71 en die gebruik ik nog wel een tijdje als gewone telefoon. Heerlijk dat hij nog steeds een paar dagen standby kan staan zonder te laden vooral als je met regelmaat in het buitenland zit.

Ik herken de problemen die je met de blade hebt.
Meeste van deze zaken zijn in gingerbread opgelost, waaronder idd de zeer hinderlijke wifi die niet connect.
Van sommige blades/san francisco's staat al een romdump dus ff rondkijken of je deze kan downloaden en dan kan je gelijk verder kijken zonder al te veel zorgen.

Met mr pigfish (staat op de market) kan je al zien of je gen1 of gen2 hebt.
Die van KPN was al gen2.
De mijne heb ik simpelweg met een windows pc binnen de 10 min een andere rom opgezet samen met het herpartitioneren zodanig dat je meer ruimte hebt om apps te installeren.
Hier staat de guide voor via TPT en windows te 'upgraden'
http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Luke-san schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:27:
...
Met mr pigfish (staat op de market) kan je al zien of je gen1 of gen2 hebt.
Die van KPN was al gen2.
De mijne heb ik simpelweg met een windows pc binnen de 10 min een andere rom opgezet samen met het herpartitioneren zodanig dat je meer ruimte hebt om apps te installeren.
Hier staat de guide voor via TPT en windows te 'upgraden'
http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/
Welke variant heb je gekozen? In welk geval zou die 128Mb een probleem kunnen geven, eigenlijk?
Gen 2 custom: 160mb system, 2mb cache, 279 mb data, 0.1mb oem
MD5sum: 83624b0365216b8e97c13f55e7fdebab
Gen 2 custom b: 128mb system, 2mb cache, 311mb data, 0.1mb oem (probably too small for most people)
MD5sum: 7d73894ae1013d1bc65ff6dfbc1cc9d4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik zit met een heel raar probleem; sinds vanmiddag werkt mijn home-knop niet meer en gaat de telefoon niet naar zijn lockscreen als ik op de aan/uit-knop druk. Het scherm gaat wel uit, maar zodra ik dan weer op de aan/uit-knop druk, zit ik direct in mn homescreen. Heb al in de instellingen gekeken naar mijn beveiliging, patroon erop gezet, opnieuw geprobeerd, geen succes. Al een paar keer gereboot, ook geen succes.

Ik hoop dat mijn GSF26 gewoon spontaan een draadje los heeft zitten, daarom ga ik vanavond als ik thuis ben (zit nu gezellig in de trein :') ) maar proberen een backup terug te zetten en hopen dat de boel dan weer werkt.

Iemand die dit ook heeft gehad?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
JakeNL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:01:
[...]

Welke variant heb je gekozen? In welk geval zou die 128Mb een probleem kunnen geven, eigenlijk?

[...]
Als je een rom installeert die uitgepakt groter is dan 128 mb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
JHdD schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:04:
[...]

Als je een rom installeert die uitgepakt groter is dan 128 mb. ;)
Hoe weet ik dat van te voren???

Heel vreemd, op deze pagina: http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ worden ook diverse partitie indelingen aangeboden, maar die zijn anders van afmetingen totaal:

Van 2 postings hierboven: 160 + 2 + 279 = 441Mb 128 + 2 + 311 = 441Mb
Van link in deze thread: 160 + 2 + 294 = 456Mb 140 + 2 + 314 = 456Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Heb deze genomen

custom Gen2 v9 (md5:eb3d73e71b7846e7b425acc8c2981bf1) (Recommended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
JakeNL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:23:
[...]

Hoe weet ik dat van te voren???
Even het zipje uitpakken en kijken hoeveel ruimte het dan inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
AeroR schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:15:
[...]
De batterijduur is niet helemaal goed te vergelijken, maar is wel iets beter bij ondemand. Morgen interactive maar eens proberen. Zijn er meer mensen met ervaringen over governors?
Ik had hem eerst op interactive staan, maar nu ik hem op ondemand heb gezet lijkt hij er langer mee te gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 29-10-2011 14:17 . Reden: een vage typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
Is er ook een governor die governor heet? Die staat bij mij niet in de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

AeroR schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:10:
Is er ook een governor die governor heet? Die staat bij mij niet in de lijst...
huh? nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Heb inmiddels m'n post geëdit, had per ongeluk govenor ipv ondemand gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik sindskort een Live Wallpaper. Het gebruik van een Live Wallpaper heeft geen significante scroll lag op het homescreen. Maar het scrollen in de app drawer gaat niet zo vloeiend meer, gebruik van statische wallpaper in app drawer gaat wel vloeiend. Dit is getest met alle stock LWP + Wave Live Wallpaper Lite (mijn huidige LWP). Zou dit een hardware limitatie kunnen zijn?

Dit schijnt ook een probleem te zijn bij andere android foons zoals hier te lezen is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200882

Tot slot als ik deze LWP genaamd 'water' gebruik (zie screenshot) dan lijkt het scrollen op het homescreen nog vloeiender te gaan dan andere LWP, is dit slechts optisch illusie of zit er meer achter?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/8vn7l4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Is het normaal dat wanneer het alarm afgaat het beeldscherm aan gaat en blijft aan staan?

Wanneer het alarm afgaat, gaat het beeldscherm ook aan... dit is nog wel acceptabel, maar het beeldscherm blijft aan staan, zelfs wanneer het alarmgeluid is uitgespeeld (na een half uur).
Dit is irritant wanneer je nog voordat het alarm afgaat al uit bed bent. Even later gaat het alarm af, maar je bent niet meer in de buurt om het uit te zetten.

Ik heb het over het alarm wat standaard in Android en ook in GSF zit.
Als het niet anders kan, zoek ik een andere alarm app, heeft iemand hier een tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Prozac op 29-10-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:43:
Gebruik sindskort een Live Wallpaper. Het gebruik van een Live Wallpaper heeft geen significante scroll lag op het homescreen. Maar het scrollen in de app drawer gaat niet zo vloeiend meer, gebruik van statische wallpaper in app drawer gaat wel vloeiend. Dit is getest met alle stock LWP + Wave Live Wallpaper Lite (mijn huidige LWP). Zou dit een hardware limitatie kunnen zijn?

Dit schijnt ook een probleem te zijn bij andere android foons zoals hier te lezen is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200882

Tot slot als ik deze LWP genaamd 'water' gebruik (zie screenshot) dan lijkt het scrollen op het homescreen nog vloeiender te gaan dan andere LWP, is dit slechts optisch illusie of zit er meer achter?
[afbeelding]
Ik heb ooit de koi pond geprobeerd, en hem er binnen 5min weer afgegooid. Je drawer gaat er inderdaad een stuk trager mee. Ik denk dat de smoothere scrolling een optische illusie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:12:
Wanneer het alarm afgaat, gaat het beeldscherm ook aan... dit is nog wel acceptabel, maar het beeldscherm blijft aan staan, zelfs wanneer het alarmgeluid is uitgespeeld (na een half uur).
Dit is irritant wanneer je nog voordat het alarm afgaat al uit bed bent. Even later gaat het alarm af, maar je bent niet meer in de buurt om het uit te zetten.
De makkelijkste oplossing is natuurlijk gewoon even herinneren dat je het alarm uit moet zetten. Ik heb dit ook wel eens gemerkt, maar dan meer omdat het vrij veel batterij kost als je uitgebreid aan het snoozen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Ik draai Cyanogenmod 7.1 maar ik kan niet laden als de Blade uitstaat als ik hem dan weer wil aanzetten moet ik eerst de batterij eruit halen en dan start ie pas op en is niets opgeladen. Iemand nog meer last van? En hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
Gister heeft mijn collega op het werk me hele phone geupdate en alle system apps eruit gepleurt die niet meer nodig zijn.

Heb een Gen1
Android 2.3.5
2.6.35.7-Perf+ Kernel Versie
Moldovan Mile-High-Mountain-Pie rom erop.

Hij is gewoon bijna dubbel zo snel als mijn oude 2.2 Modaco mod.
Echt uiterst tevreden over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Mektheb schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:04:
Gister heeft mijn collega op het werk me hele phone geupdate en alle system apps eruit gepleurt die niet meer nodig zijn.

Heb een Gen1
Android 2.3.5
2.6.35.7-Perf+ Kernel Versie
Moldovan Mile-High-Mountain-Pie rom erop.

Hij is gewoon bijna dubbel zo snel als mijn oude 2.2 Modaco mod.
Echt uiterst tevreden over !
Zou je misschien even willen proberen bij de musicplayer of hij eruit vliegt als je een artiest aanklikt bij artiesten?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Lennart95 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Zou je misschien even willen proberen bij de musicplayer of hij eruit vliegt als je een artiest aanklikt bij artiesten?
alvast bedankt
Zojuist gedaan, en werkt allemaal prima, al gebruik ik het niet omdat ik downstream vanaf me Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Okay. ik heb een Gen2 met dezelfde rom maar bij mij vliegt de music player er dan uit. Toch maar overwegen om CM7.1 te gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb me sinds gisteren een zte blade aangeschaft, en vroeg me af of er al een update beschikbaar is naar android 2.2?
Er staat nu 2.1 op, maar ik zou hem niet graag rooten :o ( aangezien de garantie dan wegvalt...)

Weet iemand of er al een officiële update beschikbaar is?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:28:
Hallo,
Ik heb me sinds gisteren een zte blade aangeschaft, en vroeg me af of er al een update beschikbaar is naar android 2.2?
Er staat nu 2.1 op, maar ik zou hem niet graag rooten :o ( aangezien de garantie dan wegvalt...)

Weet iemand of er al een officiële update beschikbaar is?

Gr
Er is geen officiele update. Mensen met stock 2.2 hebben (oa ikzelf) hebben hem zo bij de KPN gekocht. Ik zat eerst ook met dat probleem dat de garantie dan wegvalt, maar ik heb toch samen met m'n pa alle stappen doorgelopen en backups gemaakt van de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart95 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Er is geen officiele update. Mensen met stock 2.2 hebben (oa ikzelf) hebben hem zo bij de KPN gekocht. Ik zat eerst ook met dat probleem dat de garantie dan wegvalt, maar ik heb toch samen met m'n pa alle stappen doorgelopen en backups gemaakt van de stock rom.
Heb je daar dan een speciaal programma voor nodig of zo?
of hoe doe je dat dan? Aangezien ik liever wil updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Updaten gaat niet lukken omdat er simpelweg geen updates beschikbaar zijn. Alleen custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo, na een avondje prutsen is het gelukt om mijn Blade te voorzien van Cyanogenmod 7.1. Met het prutsen doel ik vooral op het rooten van de telefoon en het werkend krijgen van Titanium Backup. Kennelijk had ik een oude versie van Z4root en de SU, waardoor ROM Manager dwars lag (wilde Clockworkmod niet installeren) en later ook Titanium (miste Busybox en had ook moeite met de versie van SU). Dit gepruts had ik eerlijk gezegd niet verwacht en lijkt een gevolg van de verschillende versienummers die er van Z4root en SU lijken te circuleren. Voor een beginner best schrikken, maar met wat volharding wel tot een goed einde te brengen.

Uiteindelijk is het toch gelukt om alles aan de praat te krijgen. Dat wil zeggen:
- Blade geroot
- ROM Manager geïnstalleerd en Clockworkmod geïnstalleerd
- Backup van de Stock ROM gemaakt Clockworkmod
- Met Titanium een backup gemaakt van alle systeemdata en gebruikersgegevens
- Met Rom Manager Cyanogenmod 7.1 en Google Apps gedownload + geïnstalleerd
- Titanium Backup geïnstalleerd en bepaalde apps + gebruikersdata teruggeplaatst.
- LauncherPro geïnstalleerd in plaats van de standaard ADW Launcher van CM 7.1.

En nu? Mijn Blade is een stuk rapper. Menu's lopen vloeiender, Launcher Pro werkt ook goed en de problemen met Wifi lijken opgelost. Of mijn andere issues zoals bij uitgaande gesprekken in UMTS/GSM modus ook zijn verholpen, moet ik in de praktijk nog testen. Ben van plan om CM 7.1 sowieso minimaal een maand uit te proberen en daarna te evalueren. Vind ik het toch niet bevredigend, dan kan ik altijd nog overstappen naar een ROM van Moldovan of een versie van Ginger Stir Fry.

Bij de eerste opstart van CM 7.1 heb ik wel de gebruikelijke zaken als Google Account en taalvoorkeur opgegeven. Desondanks is de ongeveer helft van mijn apps nu in het Nederlands en de rest in het Engels. Ook binnen apps zijn sommige menuitems in het Nederlands, andere weer in het Engels. (Google Reader had ik in m'n Stock ROM in het Nederlands, maar nu onder CM in het Engels. Zelfde geldt voor Google Nieuws & Weer. Is dit normaal bij CM 7.1 of moet ik nog even verder prutsen?

Groeten,

Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:54:
Bij de eerste opstart van CM 7.1 heb ik wel de gebruikelijke zaken als Google Account en taalvoorkeur opgegeven. Desondanks is de ongeveer helft van mijn apps nu in het Nederlands en de rest in het Engels. Ook binnen apps zijn sommige menuitems in het Nederlands, andere weer in het Engels. (Google Reader had ik in m'n Stock ROM in het Nederlands, maar nu onder CM in het Engels. Zelfde geldt voor Google Nieuws & Weer. Is dit normaal bij CM 7.1 of moet ik nog even verder prutsen?
Heb je hem al gereboot sinds de eerste opstart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net in dit topic weer voorbijkomen dat belcompany ZTE devices verkoopt.
Kan het echter nergens op hun site vinden of in de winkel in het dorp.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? ben wel geinteresseerd in een Blade/Skate en een tablet van hun.

Weet iemand trouwens of dit dezelfde is als in de KPN winkel? http://www.bol.com/nl/p/e...05000011798766/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb ook een ZTE blade (prepaid) besteld via kpn.com, heb hem alleen nog niet ontvangen :(
Levertijd was 3-5 werkdagen maar die zijn allang voorbij (besteld op 15 oktober). Heb een e-mail gestuurd, maar kreeg een kort bericht terug dat de bestelling vertraging heeft opgelopen.
Hebben nog meer mensen dit toestel gekocht via kpn.com? hebben die ook leveringsproblemen?

Op deze site heb ik hem ook gevonden, die is jammer genoeg ook niet meer op voorraad, was die eerst wel toen ik hem bestelde via kpn.com.
http://www.pdashop.nl/pro...te-blade-kpn-prepaid.html

Alleen op deze site staat dat die een 3.15 Mpixel camera heeft, bij kpn.com toen ik hem bestelde stond hij er met een 5 Mpixel camera.
Echt vreemd, omdat nu op de site kpn.com staat dat hij wordt geleverd met een 3.15 camera
http://www.kpn.com/mobiel...=zAEKAyQa11gAAAEyl2YA0YGM

[ Voor 22% gewijzigd door CStias op 30-10-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn twee modellen in omploop, één 5MP, één 3,2MP.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:09:
Ik zag net in dit topic weer voorbijkomen dat belcompany ZTE devices verkoopt.
Kan het echter nergens op hun site vinden of in de winkel in het dorp.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? ben wel geinteresseerd in een Blade/Skate en een tablet van hun.

Weet iemand trouwens of dit dezelfde is als in de KPN winkel? http://www.bol.com/nl/p/e...05000011798766/index.html
Is dezelfde als bij kpn en simlockvrij, bij belcompany moet je gewoon bellen of even binnenlopen om te vragen naar de blade, sommige verkopers weten niet dat ze hem in het assortiment hebben 8)7 bij mij stonden ze ook met een vraagteken boven hun hoofd, maar ze hadden hem wel.
De skate is nog niet te koop bij kpn, alleen via ebay onder de naam twm of skate of een enkele webshop. De tablet is wel te koop bij belcompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
CStias schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:52:
Alleen op deze site staat dat die een 3.15 Mpixel camera heeft, bij kpn.com toen ik hem bestelde stond hij er met een 5 Mpixel camera.
Echt vreemd, omdat nu op de site kpn.com staat dat hij wordt geleverd met een 3.15 camera
woww leip! ik heb de 5mp van KPN. dat stond een paar dagen geleden ook nog op de site!

bij telfort krijg je nog wel de 5mp: http://shop.telfort.nl/te...ab-telefoon-specificaties

[ Voor 16% gewijzigd door discy op 30-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Vriend van me heeft hem bij Belcompany gekocht en die had ook 5MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

woww leip! ik heb de 5mp van KPN. dat stond een paar dagen geleden ook nog op de site!

bij telfort krijg je nog wel de 5mp: http://shop.telfort.nl/te...ab-telefoon-specificaties
Misschien dat KPN alleen nog maar de 3MP versie kan inkopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
Heb nochtans ook de 5MP van KPN maar bij BelCompany...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Misschien dat KPN alleen nog maar de 3MP versie kan inkopen ofzo?
Nee, dat is onmogelijk.
De 5MP wordt alleen naar NL verscheept.
Daarbij heeft de 3MP beschikking over Oled, en dat wordt al eventjes niet meer gemaakt!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:23:
Nee, dat is onmogelijk.
De 5MP wordt alleen naar NL verscheept.
Daarbij heeft de 3MP beschikking over Oled, en dat wordt al eventjes niet meer gemaakt!
Als je de versie met 3.2 MP bedoelt is die er ook gewoon in TFT-variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
Dat kan ik bevestigen, ik heb een 3.2 MP camera met TFT-scherm. :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

Als je de versie met 3.2 MP bedoelt is die er ook gewoon in TFT-variant :)
Puch-Maxi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:32:
Jullie hebben gelijk!
Wikipedia zei het mij net ook al inderdaad.

Maar ja, krijg het idee dat de 5MP camera upscaled is, en niet echt verbeterde lens oid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:32:
Ik heb er ook eentje (Oostenrijks toestel), daarom was ik zo stellig :Y
Quad schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:35:
Maar ja, krijg het idee dat de 5MP camera upscaled is, en niet echt verbeterde lens oid.
Ik heb zelf geen ervaring met een 5 MP-toestel, maar zoals ik eerder al postte lijkt de kwaliteit van foto's van anderen eigenlijk hetzelfde te zijn als die met mijn toestel gemaakt zijn. Het lijkt vooral om meer pixels te gaan, maar je hebt daar blijkbaar niet heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:35:
Een upscaled res is veel blurrier of softer dan zijn native res, probeer maar eens een foto 200% te vergroten en zie hoe blurry die foto wel niet uitziet.
Voorbeeld deze sensor is 1MP en hij scaled als output een 4MP foto, 1 pixel op 1MP zou dan 4 pixels op de 4MP zijn (die kan immers niet meer details toevoegen wat er niet is!). Een 4MP foto is 4x zo groot als een 1MP foto en als je deze 4MP weer downscaled naar 1MP dan zouden ze identiek aan elkaar zijn qua kwaliteit en hoeveelheid pixels.
Dus als we nu 2 gelijke foto's maken één van 1MP (ervan uitgaande dat dit zijn native sensor res is) en één van 4MP (zijn vermeende upscale res) en deze 4MP laten we downscalen naar 1MP dan zouden ze identiek aan elkaar zijn.

Maar zolang de gebruikte sensor meer is als (480x800=) 0.384M zal die op ons Blade wel goed uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 02:17:
Voorbeeld deze sensor is 1MP en hij scaled als output een 4MP foto, 1 pixel op 1MP zou dan 4 pixels op de 4MP zijn (die kan immers niet meer details toevoegen wat er niet is!).
Moderne algoritmes kunnen meer dan je denkt :) Details toevoegen kan natuurlijk niet in letterlijke zin, maar het op slimme wijze invullen van wat je niet hebt gebeurt al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Telfort heeft een 5mp versie
KPN een 3.2 versie?

Wat is het verschil in uitvoering, ik lees over gen1 en gen2, tft en oled schermen.

Welke/waar kan ik het beste aanschaffen?
120 euries kosten ze nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lees het topic es effe door :). OLED vind je niet meer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobile625 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:58:
Telfort heeft een 5mp versie
KPN een 3.2 versie?

Wat is het verschil in uitvoering, ik lees over gen1 en gen2, tft en oled schermen.

Welke/waar kan ik het beste aanschaffen?
120 euries kosten ze nu
Gen1 vind je nu in België, Gen2 in NL.
TFT is alleen verkrijgbaar en je krijgt een 5MP versie van KPN.

Hij is voor 99,- verkrijgbaar bij Belcompany, wel handig als je van te voren er naar toe belt naar die winkel, want sommigen hebben hem niet (meer).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een gen 1 Orange San Francisco en omdat ik zo tevreden was toen deze kapot was (werd warm en accu was met een uurtje leeg, ongelukje met autolader denk ik) een gen 2 ZTE Blade bij Telfort gehaald. Natuurlijk meteen uit de doos nieuwe custom rom erop maar ik heb een probleem...

Aan de lader krijg ik vaak de melding dat hij de simkaart niet kan vinden, dat had de vorige ook af en toe en ik denk dat het aan de simkaart ligt (Tmobile).
Ook knalt hij af en toe uit het netwerk en soms vind hij het wel en soms niet. Ik gebruik Quickboot om de telefoon te herstarten maar dat duurt in de file wat lang. Zoeken naar netwerken lukt dan ook bijna niet. (logisch want hij heeft geen bereik) is daar niet iets handigers voor? Hij mag gerust continu blijven zoeken en een melding geven als er weer een netwerk gevonden is, in de auto hangt hij toch aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:00:
[...]
Heb je hem al gereboot sinds de eerste opstart? :)
Yep. Maakt niks uit, heb nog steeds Engels en Nederlands door elkaar. Daarbij zijn enkele apps in het Engels weergegeven waarvan ik zeker weet dat er een NL-versie van bestaat.

Ik zou op zich ook geen volledige Nederlandstalige versie van CM verwachten, de basis ervan is immers door een Engelstalige community gelegd.

Nu nog ff op zoek naar een paar mooie achtergrondjes i.p.v. die CM-wallpapers. Die skateboardende Android geloof ik nu wel. ;)

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

Yep. Maakt niks uit, heb nog steeds Engels en Nederlands door elkaar. Daarbij zijn enkele apps in het Engels weergegeven waarvan ik zeker weet dat er een NL-versie van bestaat.

Ik zou op zich ook geen volledige Nederlandstalige versie van CM verwachten, de basis ervan is immers door een Engelstalige community gelegd.

Nu nog ff op zoek naar een paar mooie achtergrondjes i.p.v. die CM-wallpapers. Die skateboardende Android geloof ik nu wel. ;)

Groeten, Geoffrey
Dan moet je eens de picspeed wallpaper app uit de market halen. Staan duizenden wallpapers in, topapp.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
  • Laatst online: 28-12-2022
Quad schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

Gen1 vind je nu in België, Gen2 in NL.
TFT is alleen verkrijgbaar en je krijgt een 5MP versie van KPN.
Hij staats nu toch echt in de webshop met een 3.2 Mpixel.
Misschien dat hij nog wel leverbaar is in de kpn winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
ff reageren op de batterij problemen die sommigen hebben.
Met 3g uit (2g aan) verliest m'n batterij ong 2% over de hele nacht. Met 3g aan soms wel 10%!

Ik heb batterijbeheer programma'tjes gevonden die 3g uitschakelen als ik de telefoon in standby zet. Maar het duurt soms wel paar minuten voor mijn telefoon dan weer een 3g verbinding heeft na het wakker maken van de telefoon.. niet echt ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:44:
ff reageren op de batterij problemen die sommigen hebben.
Met 3g uit (2g aan) verliest m'n batterij ong 2% over de hele nacht. Met 3g aan soms wel 10%!

Ik heb batterijbeheer programma'tjes gevonden die 3g uitschakelen als ik de telefoon in standby zet. Maar het duurt soms wel paar minuten voor mijn telefoon dan weer een 3g verbinding heeft na het wakker maken van de telefoon.. niet echt ideaal dus.
3G vergt kennelijk meer energie van een telefoon dan 2G. Ik had hetzelfde verschijnsel met m'n oude Nokia E71: onder 2G kon ik het gemakkelijk ruim 4 dagen op 1 accu volhouden, met 3G aan hooguit 2 dagen. Met de ZTE Blade is dat niet anders.

Wat je kunt overwegen is om een widget te installeren waarmee je snel kunt schakelen tussen 2G en 3G. Voor het slapen gaan zet je hem dan op 2G, dan verlies je niet zo veel in de nacht. Onder Cyanogenmod (en waarschijnlijk talloze andere custom roms) zitten dat soort widgets standaard al meegebakken.

De Blade vormt wat dat betreft geen uitzondering op andere smartphones: erg lang wil 'ie niet zonder stroom. ;)

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
Vroeger had ik op mij startscreen een button "instellingen " waardoor ik direct naar een ander tabblad terechtkwam met al de andere mogelijkheden (waar onder agenda) Door 1 of andere domme handeling van mij is die knop weg.... hoe kan ikdie terug plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CStias schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:12:
[...]

Hij staats nu toch echt in de webshop met een 3.2 Mpixel.
Misschien dat hij nog wel leverbaar is in de kpn winkels?
Dat zegt niet zoveel hoor, die webshop specs kloppen wel vaker niet. Hij heeft in allerlei shops ook nog tijden als oled gestaan terwijl er al lang alleen maar tft schermen leverbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb dan eindelijk wat tijd genomen om over te schakelen naar gen2 en CM7 te installeren. Het ging allemaal weer een stukje moeilijker dan het zou moeten gaan, maar het is gelukt.

Ik had een paar dagen geleden al een hogere versie van Clockworkmod geflasht dan ik had omdat CM7 die vereist. Nu kon ik echter met geen mogelijkheid in de Recovery Mode komen. Omdat ik de post al geschreven had heb ik 'm hieronder maar gezet, wellicht heeft iemand er nog eens wat aan. Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn een oudere versie van Clockworkmod te flashen. Om onduidelijke redenen had ik die optie eerder niet (ik heb er wel naar gekeken, maar toen kreeg ik de melding dat legacyversies niet beschikbaar waren), maar dat bleek wel te werken toen ik die optie wel had. Zoals je aan de post hieronder wel kunt zien heeft het even geduurd voordat het wel werkte en heb ik best wat dingen moeten proberen. Blijkbaar was mijn recovery op één of andere manier niet helemaal in orde, maar gelukkig viel het te herstellen (na enig zweten).

Daarna bleek CM7 niet goed gedownload. Lang leve MD5 hashes :Y Uiteindelijk wilde het allemaal zoals het hoort en werkte e.e.a ook gelijk. Nu nog even uitzoeken hoe ik die Google apps installeer, want een market is toch wel een vereiste. Maargoed, dit heeft alweer veel meer tijd gekost dan de bedoeling was, dus eerst maar eens slapen.

Ik moet zeggen dat het nu allemaal even wat sluggish aanvoelt, maar ik moet eerst maar even LauncherPro en wat andere zaken goed regelen voor ik er over kan oordelen.
Ik wilde toch maar eens naar CM7 (vanaf R12) en vanavond had ik wat vrije tijd om daar even voor te gaan zitten. Helaas ben ik al vrij snel tegen een probleem aan gelopen. Ik kan met geen mogelijkheid meer in Recovery Mode komen (+ indrukken + aanzetten).

Ik heb een gen1 telefoon die dus eerst naar gen2 geflasht moet worden. Een paar dagen geleden had ik Clockworkmod al geupdate naar versie 5.0.2.0. Vandaag heb ik eerst alles gebackupt dat ik wilde backuppen en ik wilde de telefoon vervolgens in Recovery Mode opstarten.

- Eerst had ik per ongeluk de - te pakken in plaats van de +, dus toen kreeg ik een soort loopje met het Android logo (en het rode lampje onder de Back knop) en een zwart scherm tussen de loopjes in. Als ik die losliet startte hij wel gewoon door naar de oude ROM.

- Daarna heb ik het met de + geprobeerd. Ik krijg het groene Android logo (plus het lampje) en er lijkt verder niet veel te gebeuren. Ik moet de batterij er uit halen om opnieuw te kunnen booten.

- Ik heb een factory reset geprobeerd. De telefoon reboot, maar na het booten blijkt de oude ROM met alle instellingen nog intact.

- Ik heb Quick Boot gedownload uit de market en die in Bootloader Mode en Recovery Mode geprobeerd te laten starten. Hij start in het eerste geval de oude ROM op, in het tweede geval loopt hij weer vast op de groene Android.

- Ik heb het met of zonder simkaart geprobeerd, aangezien hij het eerst met simkaart wel deed en dat wellicht verschil had kunnen maken.

- Als ik 'm normaal reboot dan laadt de oude ROM gewoon naar behoren. Dat is op zich wel fijn en hoopgevend, maar helpt uiteraard niet veel wat betreft het flashen van een nieuwe ROM.

- Ik heb geprobeerd te Rebooten into Recovery via ROM manager (4.7.0.5). Dan krijg ik een melding Activity ROM Manager (in application ROM Manager) is not responding.

- Ik heb met Ask Mr. Pigfish gedubbelcheckt of ik wel een gen1 telefoon heb.

Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen of proberen. Is er iemand die het weet? Ik zou kunnen proberen om gelijk de wbaw TPT + CM7 methode/procedure te doen, maar ik ben een beetje huiverig dat ik het misschien nog ingewikkelder maak als dat door dit probleem ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 04:58:
Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen of proberen. Is er iemand die het weet? Ik zou kunnen proberen om gelijk de wbaw TPT + CM7 methode/procedure te doen, maar ik ben een beetje huiverig dat ik het misschien nog ingewikkelder maak als dat door dit probleem ook niet werkt.
[...]
De TPT methode is wel de gemakkelijkste/snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grejo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:23:
De TPT methode is wel de gemakkelijkste/snelste.
Zoals in mijn bericht staat was het al gelukt (inderdaad met TPT), ik heb alleen het probleem zoals ik het tegenkwam ook maar gepost omdat iemand in een soortgelijke situatie er misschien nog wat aan heeft en het zo ook makkelijker terug te vinden valt. Wat ik moest doen was het probleem niet, wat niet deed wat het moest doen (recovery en later de ROM-download) wel :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:56
Het kan allemaal zo eenvoudig met rom manager. Ik gebruik nu nightly b 242 en het draaid goed, goede bat. duur wifi bt en gps. Dit met adw launcher ex. Market kan je hier downloaden : gapss-gb-201106b-signed market. Met titanium heb je zo je apps terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik ben van plan een blade te kopen, en ik wil cm7.1 gaan draaien. Aangezien ik zo'n kpn bundel bij BelCompany ga halen, is het een gen2.

Mijn 'makkelijkste' pad naar cm7.1 lijkt me op dit moment (met dank aan discy's review!):

- Gebruik z4root om ding te rooten (waarschijnlijk drivers nodig)
- Rom Manager installeren
- Backup maken
- deze (de eerste) TPT op de sd zetten
- cm7.1 en de google apps downloaden (nog even een link vinden) en op de sd zetten
- de instructies van de tpt volgen om eea te installeren.

Is dat inderdaad de makkelijkste manier? Mis ik stappen? Men heeft het hier over dat het via TPT extreem makkelijk is, maar is wat ik hier beschrijf wat dan bedoeld wordt? Ik kan geen TPT image vinden met CM7.1 ingebouwd voor een gen2 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Voor Z4root heb je geen drivers nodig. Het is gewoon een applicatie die je installeert op de telefoon.
Met ROM Manager kan je ClockworkMod installeren. Met ClockworkMod maak je een backup van je huidige ROM en installeer je CyanogenMod 7.1 + Google apps van de SD-kaart. Geen TPT nodig.

Een TPT is heel gemakkelijk, maar dan heb je geen backup van de stock ROM. Dit is een TPT van CM7.1.

[ Voor 21% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:05
Ik heb net een ZTE Blade aangeschaft voor een vriend, maar voor ik hem geef wil ik wel graag een oplossing voor mijn batterijprobleem. Als ik de Blade loskoppel van de adapter en WiFi aanlaat verliest de batterij over een nacht (7 uur) ongeveer 33% van de batterijcapaciteit. Hoe kan ik dit oplossen? Wordfeud staat geinstalleerd, zoekt hij de hele tijd naar nieuwe push-berichten?

Ik draai Swedish Spring.

[ Voor 3% gewijzigd door frankpaul1 op 01-11-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Petervanakelyen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:39:
Een TPT is heel gemakkelijk, maar dan heb je geen backup van de stock ROM. Dit is een TPT van CM7.1.
Veel dank! De filename van dat file is alleen 'cm7.1-blade-gen1-to-gen2-tpt.zip' - maar als ik al een gen2 heb, is dat dan geen probleem?

Edit: Ah, heb gevonden dat de link hier vandaan komt. Even de handleiding lezen :)

Edit 2: Hm: "It is for European Gen1 ZTE Blades, Orange San Franciscos, Sapo A5s & Base Luteas sold with Android 2.1 Eclair only. None of the downloads on this page will work if your phone was sold with or operator upgraded to Android 2.2 Froyo." - Klinkt dus een beetje alof deze TPT NIET geschikt is voor een stock gen2?

[ Voor 39% gewijzigd door Blaurens op 01-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankpaul1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:42:
Ik heb net een ZTE Blade aangeschaft voor een vriend, maar voor ik hem geef wil ik wel graag een oplossing voor mijn batterijprobleem. Als ik de Blade loskoppel van de adapter en WiFi aanlaat verliest de batterij over een nacht (7 uur) ongeveer 33% van de batterijcapaciteit. Hoe kan ik dit oplossen? Wordfeud staat geinstalleerd, zoekt hij de hele tijd naar nieuwe push-berichten?
Test het uit. Gooi Wordfeud er af nadat je er een backup van hebt gemaakt met Titanium Backup, en kijk wat er met de batterij gebeurt. Zo simpel te testen, en je weet of het 't probleem is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Blaurens schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:51:
Veel dank! De filename van dat file is alleen 'cm7.1-blade-gen1-to-gen2-tpt.zip' - maar als ik al een gen2 heb, is dat dan geen probleem?
Nee, dat vormt geen probleem.
frankpaul1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:42:

Ik draai Swedish Spring.
In Android 2.3 kan je zien wat de telefoon wakker houdt. Swedish Spring is sowieso niet bepaald de meest up-to-date ROM meer, tijd voor een update?

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Hartelijk dank :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blaurens op 01-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:05
In Android 2.3 kan je zien wat de telefoon wakker houdt. Swedish Spring is sowieso niet bepaald de meest up-to-date ROM meer, tijd voor een update?
Dank je. Wat raad je aan? Ik ben er nog niet echt in thuis, maar ik lees overal dat het goed te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik hoor veel positieve verhalen over CyanogenMod7.1, nu die eindelijk stabiel is. Moldovan Mile werkt ook goed naar het schijnt, kan het op dit moment jammer genoeg niet uitproberen omdat ik moet wachten op onderdelen voor mijn Blade.

Als je CyanogenMod wil installeren, is TPT de gemakkelijkste methode. Kijk naar deze post voor de link.

[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik heb vanmorgen CM7.1 geinstalleerd nadat een reinstall van GSF27 heel wat rare dingen vertoonde (home button deed het weer, maar kon onder ander geen ringtone veranderen), maar krijg mijn WiFi niet aan de praat. Heb even snel in het topic gezocht en nog niks gevonden. Mijn probleem is dat als ik mijn wifi aanzet en naar de netwerken wil gaan om te zien welke er zoal worden ontvangen, de boel crasht. Hij schakelt zelf WiFi aan en uit, doet dat een paar keer en vervolgens crasht de boel met de melding dat com.android.settings eruit is geknald. Erg frustrerend, want dit is de derde reinstall die ik in drie dagen doe, en ben het gekloot nu wel zat aan het raken.

Mocht iemand een oplossing hebben, ik hoor hem graag. If not, dan maar Moldovan Mile High proberen.

EDIT: Heb de boel weer draaiend gekregen (voorlopig). Las ergens dat je voor het installeren van de rom moet wipen, ik deed het erna. Maar even opnieuw geprobeerd met wipen voor het installeren en erna, en nu pakt 'ie hem wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Tunaflish op 01-11-2011 13:54 ]

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Blaurens schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:34:
Ik ben van plan een blade te kopen, en ik wil cm7.1 gaan draaien. Aangezien ik zo'n kpn bundel bij BelCompany ga halen, is het een gen2.

Mijn 'makkelijkste' pad naar cm7.1 lijkt me op dit moment (met dank aan discy's review!):

- Gebruik z4root om ding te rooten (waarschijnlijk drivers nodig)
- Rom Manager installeren
- Backup maken
- deze (de eerste) TPT op de sd zetten
- cm7.1 en de google apps downloaden (nog even een link vinden) en op de sd zetten
- de instructies van de tpt volgen om eea te installeren.

Is dat inderdaad de makkelijkste manier? Mis ik stappen? Men heeft het hier over dat het via TPT extreem makkelijk is, maar is wat ik hier beschrijf wat dan bedoeld wordt? Ik kan geen TPT image vinden met CM7.1 ingebouwd voor een gen2 telefoon.
Als je de TPT methode gebruikt installeer je een gerootte firmware, je hebt dan geen z4root meer nodig omdat je telefoon na het flashen van die firmware al geroot is. z4root gebruik je alleen als je geen TPT wilt gebruiken. (hier kan ik geen goede reden voor bedenken, behalve als je het flash proces misschien eng vindt).

Ik heb de review aangepast zodat het wat duidelijker is, ook de link naar google apps is nu toegevoegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
OK, thanks ook discy. Ik ben een beetje huiverig voor de TPT die Petervanakelyen linkt, omdat er in die pagina expliciet staat: "None of the downloads on this page will work if your phone was sold with or operator upgraded to Android 2.2 Froyo." en volgens mij het stock kpn image 2.2 is.

@Petervanakelyen: enig idee waarom er bij staat dat het niet zou werken? Waarom is het volgens jou geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Met Blades die stock GEN2 zijn, zouden ze de TPT optie er uit hebben gehaald. Nu zijn er ook mensen met stock GEN2 die melden dat het wel werkt. Het kan in alle gevallen geen kwaad om het eens uit te proberen. Het zipje in de link even uitpakken op je SD-kaart (zodat je een 'image' map hebt staan) en tegelijkertijd Vol+ en Power Button indrukken. Blijven vasthouden tot er groene tekst komt, als het niet werkt kan je proberen de Menu toets mee in te drukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ok, thanks voor de opheldering. Ik zou nl. geen brick willen overhouden, vandaar dat ik graag de risico's wil snappen van de verschillende manieren van flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde Chipertest uitgevoerd op een 5MP KPN prepaid Blade.

LCD Information:
IC:HX8369
Glass:TRULY
Resolution:480*800

TouchScreen Information: identiek

WIFI Information: identiek

BT Information: identiek

Camera Information:
ID:0x5642
Name:OV5642-5.0Mp-AF

Flash Information:
SAMSUNG 4G NAND

Het meest interessante detail vond ik de camera info, googlen op OV5642 kom je op de website van de sensor fabrikant en hier heb je zelfs een product documentatie (in pdf formaat).
Als je deze documentatie erbij opent dan lees je dat de image transfer rate maximaal is op:
  • native 5MP : 15 fps (and any size scaling down from 5MP)
  • 1080p (1920x1080) : 30fps
  • 720p (1280x720) : 60fps
  • VGA (640x480) : 60fps
  • QVGA (320x240) : 120 fps
Nu heb ik een tijdje terug de camcorder getest en ik kwam op VGA niet hoger uit als 14 fps en op QVGA ook niet hoger als 14fps. Dit is behoorlijk vreemd, vinden jullie dit niet?
Ik heb zo'n vermoeden dat de implementatie niet helemaal goed is gedaan, het lijkt nl wel alsof ze alleen de native 5MP als input gebruiken en op welk resolutie je daarna saved als output doet er niet toe. Dit is volgens mij ook de reden dat een QVGA resolutie nu dus ook niet hoger dan 15fps kan opnemen. Nu weet ik ook wel dat de 600Mhz in de Blade niet de snelste processor is, maar max 15fps op 320x240 resolutie is 'one helluva joke'.

Als ik verder google kom ik deze thread op Modaco tegen. Hier kunnen we leren dat de gebruikte 5MP sensor zelfs identiek is aan de camera sensor in de Iphone4 en volgens bekenden om me heen met een Iphone4 is het mogelijk om 720p videos te maken op max 30fps.
Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.