Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:30:

Nu heb ik een tijdje terug de camcorder getest en ik kwam op VGA niet hoger uit als 14 fps en op QVGA ook niet hoger als 14fps. Dit is behoorlijk vreemd, vinden jullie dit niet?
Ik heb zo'n vermoeden dat de implementatie niet helemaal goed is gedaan, het lijkt nl wel alsof ze alleen de native 5MP als input gebruiken en op welk resolutie je daarna saved als output doet er niet toe. Dit is volgens mij ook de reden dat een QVGA resolutie nu dus ook niet hoger dan 15fps kan opnemen. Nu weet ik ook wel dat de 600Mhz in de Blade niet de snelste processor is, maar max 15fps op 320x240 resolutie is 'one helluva joke'.

Als ik verder google kom ik deze thread op Modaco tegen. Hier kunnen we leren dat de gebruikte 5MP sensor zelfs identiek is aan de camera sensor in de Iphone4 en volgens bekenden om me heen met een Iphone4 is het mogelijk om 720p videos te maken op max 30fps.
Met andere woorden, we moeten dus wel 720p en zelfs 1080p kunnen opnemen? Nu even genomen dat we niet afhankelijk zouden zijn geweest van de CPU.
Want vind dit toch wel een heel struikelpunt aan de Blade, camera is echt nergens goed voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:57:
Met andere woorden, we moeten dus wel 720p en zelfs 1080p kunnen opnemen? Nu even genomen dat we niet afhankelijk zouden zijn geweest van de CPU.
Want vind dit toch wel een heel struikelpunt aan de Blade, camera is echt nergens goed voor...
Hardwarematig moet het wel kunnen idd, maar ik moet ff erbij zeggen dat ik geen prof ben hierin, misschien is het wel de grootste onzin wat ik zo ga zeggen.

Okay, volgens mij zou deze sensor in staat zijn om uit 5 modes te kunnen schakelen zoals de documentatie al aangaf nl, 5MP native, 1080p, 720p VGA en QVGA.
Mijn gevoel zegt dat (met de gebruikte drivers?) nu alleen deze mode '5MP native' gebruikt wordt, en op welk resolutie opgeslagen wordt, wordt afgehandeld in de camera app, hetzij (Q)VGA of (Q)CIF, want zoals je in de docu leest is in deze mode de fps begrensd op max 15fps. Dus als we een krachtig genoeg processor gebruiken dan zouden we zelfs een 5MP 15fps opname kunnen maken, agreed?

De overige 4 modes worden niet gebruikt gok ik. Ik neem als voorbeeld de VGA mode omdat deze precies 16x zo klein is als een 5MP, want 5MP = 2560x1920 pixels, VGA = 640x480 pixels. Okay dit is lekker makkelijk rekenen. Kijk als de sensor op VGA mode wordt ingeschakeld, dan zou een 4x4 pixel op de 5MP sensor precies 1 pixel op een VGA rastering zijn. In VGA mode zou je nl al max 60 fps kunnen halen (als je processor dat aankan), maar volgens mij wordt deze VGA of 1080p, 720p of QVGA mode nooit gebruikt omdat de drivers dat niet kunnen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Blaurens schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:42:
OK, thanks ook discy. Ik ben een beetje huiverig voor de TPT die Petervanakelyen linkt, omdat er in die pagina expliciet staat: "None of the downloads on this page will work if your phone was sold with or operator upgraded to Android 2.2 Froyo." en volgens mij het stock kpn image 2.2 is.

@Petervanakelyen: enig idee waarom er bij staat dat het niet zou werken? Waarom is het volgens jou geen probleem?
over de link van petervanakelyen kan ik niets zeggen. de link in mijn review heb ik zelf gebruikt bij m'n ZTE Blade 5mp gen 2 die ik in september van KPN heb gekocht. ik heb toen gewoon de "recommended" firmware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:45:
[...]
maar volgens mij wordt deze VGA of 1080p, 720p of QVGA mode nooit gebruikt omdat de drivers dat niet kunnen wellicht?
Mijn zte blade maakt filmpjes op 640x480 op 13 fps. (Cyanogenmod 7). As ik m'n processor 20mhz onderclock komt het op 11fps; mijn conclusie zou dus zijn dat het cpu(/ingebouwde gpu) gebonden is.

Het kan misschien ook liggen aan de app die je gebruikt;

Deze gast gebruikt de LG Camera app en lijkt wel mooie filmpjes te maken: http://android.modaco.com...te-blade-video-recording/
Hier staan wat tweaks om de resolutie aan te passen en ook om de LG Camera app goed te laten werken: http://android.modaco.com...olution-modification-cm7/

misschien dat iemand van ons daar iets mee kan? zelf boeit video/camera me niet zo :9

[ Voor 6% gewijzigd door discy op 01-11-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb vandaag de Google apps geïnstalleerd en wat verder geëxperimenteerd met CM7. Mijn eerste indruk: slechte performance! Zelfs nog iets haperiger dan de ROM waar ik vanaf kwam (R12), al ontliep het elkaar niet veel.

Maargoed, je bent een tweaker of niet en standaard is ook maar zo standaard, dus we gaan daar maar eens wat aan proberen te doen. Ik heb eerst even een overclock geprobeerd, maar dat leek geen zoden aan de dijk te zetten. Toen kwam ik de Use 16bit transparency setting tegen en het was gelijk een wereld van verschil. Niet alleen je homescreen is een stuk soepeler, maar ook de menu's lijken een stuk minder haperig te scrollen. Sommigen zullen het een minimaal verschil vinden, maar voor mij is het nu juist net het verschil in gevoel of je een ding hebt dat het net niet trekt of gewoon een fijn draaiende telefoon. Dit ziet er al een stuk beter uit :Y De enige penalty lijkt te zijn dat je bij sommige zaken op je homescreen een minimale hoeveelheid banding ziet tijdens het scrollen (niet als het stilstaat), maar zelfs ondanks dat ik erg van mooie plaatjes houd kan ik me daar echt niet aan ergeren. Ik moet erg goed kijken om het zelfs maar te zien.

Bij het verder kijken blijken ook de vele opties erg fijn. Alles dat ik in eerste instantie wat minder vond (ook in andere ROMs) blijkt aan te passen te zijn. Zo vond ik het altijd jammer dat het batterij-icoontje nog half vol leek als je batterij al redelijk leeg was. Dat is geen probleem meer, met een simpele instelling heb je de mogelijkheid dat aan te passen. Zo zijn er een flink aantal kleine dingetjes die ik nu heb kunnen aanpassen.

Na de performancetweaks liep eigenlijk alles soepel, behalve de overgang naar de app drawer. Die bleef onzettend haperig gaan, ondanks wat geklooi met de instellingen. Ik heb eerder met dat bijltje gehakt en dus de standaard launcher vervangen met Launcher Pro. Die stelde mij wederom niet teleur en ook die overgang is erg soepel. Net zoals voorheen zie je een iets lagere framerate als je één of twee zwaardere widgets op een homescreen hebt staan, maar je kan niet alles hebben.

Voorheen had ik het probleem dat ik hier op het forum nauwelijks kon posten met mijn mobiel, aangezien letters pas seconden na het typen op het beeld verschenen en als je te snel typte de boel zelfs vast kon lopen. Het is nog niet helemaal vlekkeloos, je ziet wel duidelijk enige vertraging, maar het is totaal werkbaar, versus totaal onwerkbaar voorheen. Het browsen zelf lijkt op het oog marginaal minder soepel te gaan, maar daar tegenover staat dat het wel soepeler voelt. Hoe dat werkt weet ik niet, maar gezien de andere voordelen kan ik daar prima mee leven.

Een hoop andere zaken zoals de boot en de shutdown lijken een stuk sneller te gaan dan voorheen. Het is ook lastig precies uit te leggen waarom, maar met CM7 + Launcher Pro voelt het geheel ook veel meer als een kloppend totaalpakketje dan met de ROMs die ik hier voor heb gehad. Niet slecht :) Het enige dat nu nog niet helemaal optimaal is is het batterijverbruik, maar dat moet ik nog eens even zien na calibratie en als ik niet zo vaak op een dag reboot.
andremichel schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:53:
Het kan allemaal zo eenvoudig met rom manager. Ik gebruik nu nightly b 242 en het draaid goed, goede bat. duur wifi bt en gps. Dit met adw launcher ex. Market kan je hier downloaden : gapss-gb-201106b-signed market. Met titanium heb je zo je apps terug. :)
Ik heb de ROM Manager ook gebruikt :) Na het opnieuw flashen van mijn recovery kon ik dus weer opstarten in de recovery.

Na het installeren van CM7 heb ik echter een foutje gemaakt en was ik vergeten de image directory te verwijderen. Toen ik later in de recovery probeerde te booten kreeg ik dus weer het gen1 > gen2 gebeuren. Eerst wilde de telefoon niet doorstarten (keerde steeds terug in recovery), maar toen ik CM7 opnieuw geïnstalleerd had werkte het weer zoals voorheen. Alleen heb ik nu dus weer deels hetzelfde probleem: ik kan niet naar de recovery booten door power en volume + te drukken. Dan krijg ik gewoon de android te zien en loopt de boel vast. Als ik in CM7 aangeef te willen rebooten naar de recovery gaat het wel goed, maar dat is natuurlijk niet ideaal als er ooit eens iets mis is. Ik heb inmiddels de oplossing van de vorige keer geprobeerd en verschillende versies van de recovery opnieuw geflasht (via ROM Manager), maar dat helpt niet. Hij blijft bij power + volume + vastlopen.

Is er iemand die een idee heeft wat hier aan de hand is en hoe ik dat kan oplossen? Op zich draait alles, maar ik zou graag direct naar de recovery willen kunnen booten in het geval van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:52:
Is er iemand die een idee heeft wat hier aan de hand is en hoe ik dat kan oplossen? Op zich draait alles, maar ik zou graag direct naar de recovery willen kunnen booten in het geval van problemen.
Wat je kunt proberen is de firmware die je hebt gebruikt opnieuw flashen via TPT. Of de recommended firmware package van hier proberen: http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ Dat zou je telefoon volgens mij weer helemaal op moeten schonen.

wel goed de handleiding lezen.. maar daar ben je nu wel bekend mee lijkt mij :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Dat is wel weer een procedure zeg :p Maar ik begrijp dat het logisch is dat ik niet kan booten naar recovery op het moment?

Ik ga er even over nadenken, waarschijnlijk heb ik er later wel wat meer zin in dan nu. Zonder OS kunnen booten naar recovery vind ik op zich wel een grote plus. Overigens lees ik nu dat er ook alweer gen3 bestaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:26:
Bedankt! Dat is wel weer een procedure zeg :p Maar ik begrijp dat het logisch is dat ik niet kan booten naar recovery op het moment?
Ik kan je helaas niet vertellen waarom of wat er aan de hand is maar als er vóórdat je in het OS bent iets niet werkt lijkt het me dat er met het flashen iets is mis gegaan? Ik moet zeggen dat het hele firmware/root/tpt gebeuren voor mij wat te vaag is om dingen op te lossen. Wat ik wel weet is dat ik met die firmware alles zonder problemen aan de praat heb gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door discy op 02-11-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, nevermind. Blijkbaar moet ik nu de - ingedrukt houden om in de recovery te komen in plaats van de +. Ik had al het idee dat ik vroeger - drukte, maar ik dacht dat ik gewoon weer eens last had van een rammelend geheugen. Ik weet vrij zeker dat ik in het hele upgradeproces wel de + gebruikt heb, blijkbaar is dat niet consistent over de versies die ik gebruikt heb gezien.

All is well dus, ik kan gewoon direct in de recovery booten. Alleen niet booten met + ingedrukt, want dan loopt 'ie vast. Nu nog maar eens naar die backcover kijken, want kaal wit is ook maar saai.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:00
CWM is altijd Vol- geweest tijdens booten.
TPT is Vol+ en Menu, waarna (indien aanwezig) de ROM image wordt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:52:
Een heel verhaal over zijn ervaringen met CM7
Heb jij ook dat nadat je de overclocking aanpast, WiFi niet meer werkt? Ik heb mijn probleem inmiddels ongeveer daartoe herleid, lijkt erop dat zodra ik iets aanpas bij die prestaties (governor of clock, maakt niet uit), mijn WiFi raar gaat doen.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik had ook problemen met mijn WiFi bij CM7.1. Kon het niet herleiden naar iets maar ik kreeg gewoon geen signaal binnen. Leverde niets op.

Over het camera gedoe van Ether_Snake, ik kan je overal volgen. Maar één punt is dus dat onze CPU niet krachtig genoeg is. Met andere woorden, ook al zouden we die andere modi werkend krijgen, dan gaan we amper 1 FPS halen mogelijks.

EDIT:
Juist even lgcamera ding geinstalleerd en heb daar 1280x720 modi geselecteerd om op te nemen. Dat deed hij zonder problemen. Enkel toen ik wou afspelen kreeg ik gek paars/groen beeld. Ik ga het dus nog even onderzoeken op de PC zelf.

EDIT2:
Dat geeft dit dus:
Video: S263 640x480 [Video]
Audio: 0x0000 8000Hz mono 128kbps [Audio]

[ Voor 32% gewijzigd door 430xlkod op 02-11-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:49:
Mijn zte blade maakt filmpjes op 640x480 op 13 fps. (Cyanogenmod 7). As ik m'n processor 20mhz onderclock komt het op 11fps; mijn conclusie zou dus zijn dat het cpu(/ingebouwde gpu) gebonden is.

Het kan misschien ook liggen aan de app die je gebruikt;

Deze gast gebruikt de LG Camera app en lijkt wel mooie filmpjes te maken: http://android.modaco.com...te-blade-video-recording/
Hier staan wat tweaks om de resolutie aan te passen en ook om de LG Camera app goed te laten werken: http://android.modaco.com...olution-modification-cm7/

misschien dat iemand van ons daar iets mee kan? zelf boeit video/camera me niet zo :9
Ik gebruik de stock camera app. Maar ik ben hier niet mee eens dat je de CPU/GPU hier als struikelblok noemt voor het niet hoger als 13fps kunnen opnemen op 640x480. Kijk eens naar de Sony Ericsson Xperia X8, deze heeft exact dezelfde CPU/GPU combo als Blade en deze haalt op 640x480 met gemak 30fps. YouTube: xperia x8 camera test

LG camera heb ik ook geprobeerd en deze werkt exact als met de stock camera app, alleen heb je hier meer keuze uit op welk resolutie je wilt opslaan zoals in die thread is gezegd de native screen res van 480x800, maar ik zie geen verbetering in het sub 15 fps opnemen. Ook hier maakt de resolutie geen ruk uit, op 480x400 of zelfs een ruk resolutie als 160x120 hoger als 15 fps kom je nooit uit.
430xlkod schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:05:Over het camera gedoe van Ether_Snake, ik kan je overal volgen. Maar één punt is dus dat onze CPU niet krachtig genoeg is. Met andere woorden, ook al zouden we die andere modi werkend krijgen, dan gaan we amper 1 FPS halen mogelijks.

EDIT:
Juist even lgcamera ding geinstalleerd en heb daar 1280x720 modi geselecteerd om op te nemen. Dat deed hij zonder problemen. Enkel toen ik wou afspelen kreeg ik gek paars/groen beeld. Ik ga het dus nog even onderzoeken op de PC zelf.

EDIT2:
Dat geeft dit dus:
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel van 720p/1080p, maar VGA op max 30 fps moet zeker wel haalbaar zijn lijkt me zoals de Xperia X8 ook lukt.

LG Camera app 720p werkt alleen op 2.2.x en niet op 2.3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
430xlkod schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:05:
Enkel toen ik wou afspelen kreeg ik gek paars/groen beeld.
heb je ook de tweak gebruikt? staat iets bij van "to make LG camera app work properly"..

[ Voor 39% gewijzigd door discy op 02-11-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

hebben jullie er ook last van dat Google maps ontzettend aan de batterij vreet? Ik zie in het verbruikprofiel dat 50% van de energie gebruikt wordt voor Google maps. Terwijl ik dat niet eens aan heb staan, of continu contact laat maken met de server of GPS om de locatie te peilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Heb de Camcorder Settings ook even gewijzigd, met het resultaat dat de camcorder app steeds vastloopt :s
Toch maar weer terugzetten

[ Voor 11% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 02-11-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
discy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:05:
[...]

Wat je kunt proberen is de firmware die je hebt gebruikt opnieuw flashen via TPT. Of de recommended firmware package van hier proberen: http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ Dat zou je telefoon volgens mij weer helemaal op moeten schonen.

wel goed de handleiding lezen.. maar daar ben je nu wel bekend mee lijkt mij :p.
Op de site die je linkt, staat ook een link naar 'There is an easier way - TPT!'. Bedoel je die methode, of bedoel je de uitgebreide methode die daar onder genoemd wordt onder 'how to flash' (de uitleg met download.exe enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, bij het bellen bleek ik vandaag ook nog een sensorcalibratieprobleem (3x woordwaarde) te hebben waardoor het scherm op zwart ging tijdens bellen en met geen mogelijkeheid weer tot leven te wekken was, maar na enig zoeken blijkt er een ingebouwde oplossing voor te zijn. In de App Drawer is een app die ZTE Blade Settings heet te vinden. Klik daar Proximity sensor calibration aan terwijl er niets voor of in de buurt van de sensor mag zitten. Daarna zou het allemaal zoals het hoort moeten werken :Y

Ik hoop dat de kreukels er nu wel uit zijn :p Dat was even vertwijfeld turen en batterijen uithengelen in een winkel net.
Tunaflish schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:11:
Heb jij ook dat nadat je de overclocking aanpast, WiFi niet meer werkt? Ik heb mijn probleem inmiddels ongeveer daartoe herleid, lijkt erop dat zodra ik iets aanpas bij die prestaties (governor of clock, maakt niet uit), mijn WiFi raar gaat doen.
Bij mij niet, net even voor je getest voor de zekerheid. Internet is sowieso aan het bokken hier (ligt aan de router, dus ook op de PC), maar het lijkt op 710 MHz gewoon te doen wat het moet doen. Overigens weet ik niet wat de daadwerkelijke clocksnelheid op dat moment is, maar het maximum staat dan op 710 MHz.

Ik vind 'm dan trouwens wel vrij warm worden. Niet zorgwekkend heet, maar plastic isoleert wel vrij goed en daarom vraag ik me toch af hoe die chip het dan doet. Was het een aluminium behuizing dan was ik me er waarschijnlijk al een stuk minder bezorgd over. Het was trouwens wel laden + load, dus dat is wel veel warmte tegelijk.

Ik houd 'm vooralsnog maar even op 604 MHz denk ik, gezien ik de performance niet heel veel beter vind.
elinx schreef op woensdag 02 november 2011 @ 07:47:
CWM is altijd Vol- geweest tijdens booten.
TPT is Vol+ en Menu, waarna (indien aanwezig) de ROM image wordt geinstalleerd.
Dat is duidelijk waar de verwarring is ontstaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
discy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:23:
[...]

heb je ook de tweak gebruikt? staat iets bij van "to make LG camera app work properly"..
Nee aangezien ik niet direct weet hoe je met die ADB shell moet werken (of er in moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:53:
[...]

Bij mij niet, net even voor je getest voor de zekerheid. Internet is sowieso aan het bokken hier (ligt aan de router, dus ook op de PC), maar het lijkt op 710 MHz gewoon te doen wat het moet doen. Overigens weet ik niet wat de daadwerkelijke clocksnelheid op dat moment is, maar het maximum staat dan op 710 MHz.
Hmm, ok. Vreemd gedrag dan. Misschien heb ik ergens een heel erg volhoudend stukje cache staan, want vanmiddag weer GSF26 erop gezet en hetzelfde probleem als waarom ik in de eerste instantie de boel ben gaan bekijken; google-account die zomaar verdwijnt en geen ringtones meer kunnen instellen. Misschien maar op zoek naar een überwipe om het toestel weer volledig leeg te krijgen en dan de boel er weer op te zetten.

Voorlopig eerst maar eens druk maken over verhuizen en al het gedoe wat daarbij komt kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunaflish schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:11:
Hmm, ok. Vreemd gedrag dan. Misschien heb ik ergens een heel erg volhoudend stukje cache staan, want vanmiddag weer GSF26 erop gezet en hetzelfde probleem als waarom ik in de eerste instantie de boel ben gaan bekijken; google-account die zomaar verdwijnt en geen ringtones meer kunnen instellen. Misschien maar op zoek naar een überwipe om het toestel weer volledig leeg te krijgen en dan de boel er weer op te zetten.

Voorlopig eerst maar eens druk maken over verhuizen en al het gedoe wat daarbij komt kijken :D
Sommige chips schijnen gewoon erg slecht tegen overclocken te kunnen, misschien dat de jouwe gewoon niets tolereert. Misschien is het gewoon ook iets anders hoor, maar dat behoort ook tot de mogelijkheden.

Het is overigens wel gek dat ook wijzigingen in de governor problemen opleveren, dat suggereert misschien toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
greatgonzo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:44:
hebben jullie er ook last van dat Google maps ontzettend aan de batterij vreet? Ik zie in het verbruikprofiel dat 50% van de energie gebruikt wordt voor Google maps. Terwijl ik dat niet eens aan heb staan, of continu contact laat maken met de server of GPS om de locatie te peilen
Ja, ik had veel last van Google's services/programma's die zich zelf automatisch opstarten na een reboot of na het starten van Wifi of na het installeren van een app of na een of andere gebeurtenis.

Door met de advanced instellingen van Autorun Manager te spelen heb ik van verschillende apps en services kunnen instellen na welke gebeurtenis ze automatisch mag worden opgestart. Maps start bijv. nu alleen maar op wanneer ik het icoontje aanraak (voorheen was het na installeren van een app, opstarten van de telefoon of inpluggen van charger).

Sommige apps en services kunnen ook helemaal worden verwijderd. De apk-bestanden staan in de directories /system/app en /data/app. Wanneer je de apk-bestanden uitwist of verplaatst of van naam verandert, kunnen ze niet worden opgestart (zowel automatisch als handmatig).

Zo heb ik Maps, Contact/Calendar Sync, Backup Transport, Services Framework, Network Location, Voice Dial en nog een heleboel andere apps bewerkt.

Maar pas op, sommige apps of services heb je nodig (misschien zorgt Maps voor de GPS-informatie in de EXIF van je foto's). Zelf maak ik nooit foto's en ik heb ook geen Google account.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Prozac op 02-11-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de eerste die dankzij mij aan de Blade is heeft 'm ook binnen :Y Hij is nog wel een beetje huiverig voor custom ROMs e.d., maar gelukkig heb ik een kersverse CM7 install klaarstaan om 'm te laten zien hoe en wat.

Hij zat eerst te kijken naar een Wildfire S, maar met die processor (ook een MSM7227) en scherm met de helft van de pixels lijkt een Blade me toch de betere keuze. De performance zal daardoor op de Wildfire S misschien ook wel wat hoger liggen, maar of dat nou een ruil is die je wil maken weet ik niet, zeker tegen bijna twee keer de prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:54:
Zo, de eerste die dankzij mij aan de Blade is heeft 'm ook binnen :Y Hij is nog wel een beetje huiverig voor custom ROMs e.d., maar gelukkig heb ik een kersverse CM7 install klaarstaan om 'm te laten zien hoe en wat.

Hij zat eerst te kijken naar een Wildfire S, maar met die processor (ook een MSM7227) en scherm met de helft van de pixels lijkt een Blade me toch de betere keuze. De performance zal daardoor op de Wildfire S misschien ook wel wat hoger liggen, maar of dat nou een ruil is die je wil maken weet ik niet, zeker tegen bijna twee keer de prijs.
Als je een out-of-the-box snel en goed werkend toestel wilt, kun je volgens mij idd beter een gio of wildfire s kopen (en als je niet om een scherm geeft), maar met een goede custom rom is een zte blade een stuk beter en goedkoper, en er zit een levendig community achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:42:
Als je een out-of-the-box snel en goed werkend toestel wilt, kun je volgens mij idd beter een gio of wildfire s kopen (en als je niet om een scherm geeft), maar met een goede custom rom is een zte blade een stuk beter en goedkoper, en er zit een levendig community achter :)
Hij heeft nu al een Blade, dus hij zal er wel aan moeten :p Ik heb het hem overigens wel van tevoren verteld (dat een Blade vooral fijn wordt en de moeite waard is met nieuwe software en dat als hij een beetje handig is met computer en handleidingen kan volgen moet dat allemaal geen probleem moet zijn, waarop bevestigend werd geantwoord dat het dan wel goed moest komen), maar ik snap de terughoudendheid ook wel als je fonkelnieuw toestel hebt dat zo op het oog eigenlijk ook wel prima werkt.

Ik heb al afgesproken dat hij binnenkort even met mijn toestel mag pielen en dan roept hij het zelf maar. Ik ga het niet pushen (dan zal je ook net zien dat er dan weer iets mis gaat o.i.d.) als hij zelf het verschil niet opmerkt of groot genoeg vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:49:
[...]

Hij heeft nu al een Blade, dus hij zal er wel aan moeten :p Ik heb het hem overigens wel van tevoren verteld ('als je een beetje handig bent met computer en handleidingen kan volgen moet het allemaal geen probleem zijn' waarop bevestigend werd geantwoord dat het dan wel goed moest komen), maar ik snap de terughoudendheid ook wel als je fonkelnieuw toestel hebt dat zo op het oog eigenlijk ook wel prima werkt.

Ik heb al afgesproken dat hij binnenkort even met mijn toestel mag pielen en dan roept hij het zelf maar. Ik ga het niet pushen als hij zelf het verschil niet opmerkt of groot genoeg vindt (dan zal je ook net zien dat er dan weer iets mis gaat o.i.d.).
Ik vond het toestel eerst op de stock rom al goed draaien met root, maar na gsf geinstalleerd te hebben, dacht ik geen moment meer aan de stock rom :)

Overigens loopt bij mij de camcorder app(CM7.1) nog steeds vast met de verhoogde resolutie & bitrate tweak. Moet ik hiervoor persé de LG camera app hebben, of is er voor de stock rom ook nog en solution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik wil een nieuwe micro-sd kaart omdat ik een grotere (16GB) wil. Maar ik zat te kijken naar een class 10. Heeft dit zin voor de Blade? of is dat overkill?

[ Voor 12% gewijzigd door Lennart95 op 02-11-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:08:
Ik wil een nieuwe micro-sd kaart omdat ik een grotere (16GB) wil. Maar ik zat te kijken naar een class 10. Heeft dit zin voor de Blade? of is dat overkill?
Voor een telefoon voldoet elke microSD kaart.
Heb verder geen verstand van die classes, maar voor een telefoon maakt het iig niks uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:12:
Voor een telefoon voldoet elke microSD kaart.
Heb verder geen verstand van die classes, maar voor een telefoon maakt het iig niks uit.
Als ik mij het goed herinner maakt het wel wat uit als je apps van je kaart wil draaien :) Overigens moet je oppassen met die classes, het is een minimum. Een hogere class van sommige merken is slechter dan een lagere class van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:23:
Ik heb die guide helemaal gevolgd, maar op mijn Blade was er geen media_profiles.xml in /system/etc/ aanwezig. Dus heb ik stap 4 en 5 overgeslagen en gewoon die link naar dat bestandje media_profiles.xml in die thread gedownload en vanaf stap 6 weer verder afgehandeld en gereboot. media_profiles.xml bestandje zit nu goed in system/etc/ op de hoop betere performance eruit te halen.
LG camera opnieuw gedownload van market, versie 6.1 zo te zien en op meerdere res van 320x240 tot 640x480 geprobeerd op te nemen en kwam niet hoger uit als 6-7 fps in night mode met kunstmatig licht (halvering van fps in night mode is bij de meeste sensor geheel normaal). 480x800 kon ik ook kiezen, maar bij het opnemen werd het scherm 'wit' en dat bestand wat die daarna gemaakt had was niet afspeelbaar. Bovendien was het opneemknopje erg slecht/omslachtig, 1 keer drukken gebeurt helemaal niks, als ik 2 keer snel achterelkaar aantik begint die op te nemen. Mss komt het omdat ik de free versie gebruik?
Stock camera app kwam ik ook niet hoger uit als 6-7 fps in alle resolutie. Morgen test ik wel weer de fps van fimpjes overdag.
Voorlopige conclusie is dat het media_profiles.xml bestand niks heeft geholpen met betere performance.
430xlkod schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:59:Nee aangezien ik niet direct weet hoe je met die ADB shell moet werken (of er in moet komen).
De link naar 2 bestanden in de laatste post moet je hebben (want de OP links zijn dood) om aan de slag te gaan met ADB ipv die hele Android SDK. http://android.modaco.com...rs-32-bit-64-bit-and-adb/

Vergeet niet dat je USB debugging ook aangevinkt moet hebben.
Settings > Applications > Development > Tick - USB debugging > click OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
greatgonzo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:44:
Daar heb ik geen last van. Zogauw ik terugkeer naar mijn homescreen worden de services die gmaps gebruikt bij mij automatisch uitgezet. (+1 google) Of dat bij jou ook gebeurt kun je zien aan het grijze gps icoontje dat in je notificatie balk staat, als die niet verdwijnt is gmaps nog actief bezig.

Wat ik wél eens heb gehad is dat de google navigatie (die blauwe pijl) vastliep waardoor gps actief bleef, ook als navigatie op de achtergrond draait blijft je gps lopen. Deze kun je afsluiten in de navigatie app zelf of via het geinstalleerde applicatie overzicht bij instellingen. (Klik op 'nu stoppen')

overigens; voordat jij ook die weg in slaat, het definitief afsluiten van apps is in android niet nodig. ik zie veel mensen die onterecht "advanced task manager" gebruiken. het mooie van android is juist dat het alle apps in het geheugen laat staan zonder dat ze batterij gebruiken. zogauw je meer geheugen nodig hebt worden de apps er vanzelf uitgehaald. het definitief afsluiten zou je alleen moeten doen bij programma's die slecht geprogrammeerd zijn, of bij sommige programma's die actief blijven binnenhalen als je dat niet wilt (chat, ebuddy, skype, navigatie) maar dat soort apps hebben vaak al een exit of afmelden knop in het menu. bij de google apps als maps, browser, gallery, camera, gmail etc is dit dus niet nodig. doe je dit wel, dan kost het zelfs extra stroom elke keer als je ze opstart.. wat wel kan lonen is de services die je echt nooit gebruikt niet te laten opstarten, maar of dit zin heeft en de moeite waard is kan ik je niet zeggen want dat heb ik nooit getest.

[ Voor 32% gewijzigd door discy op 03-11-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:57
Ik raak er niet aan uit... Ik heb de SF via Mobistar gekocht, en ook mobistar abbo erbij. MMS is geactiveerd, maar het lukt dus niet om ze te versturen. Heb de instellingen van de mobistar site gevolgd, en toch lukt t niet, mobiel internet lukt wel, mms niet. Iemand die de instellingen van zijn SF wil posten (liefst screenshots :))

Thx

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Helpt dit?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17832593/screenshot-1320331645190.png

Mobile Vikings heeft een app waarbij je met een druk op de knop APN/MMS goed wordt ingesteld, misschien heeft mobistar ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:57
jammer genoeg niet :) mobile vikings en mobistar verschillen en mobi* heeft die tool niet :(

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

discy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:37:
[...]

Daar heb ik geen last van. Zogauw ik terugkeer naar mijn homescreen worden de services die gmaps gebruikt bij mij automatisch uitgezet. (+1 google) Of dat bij jou ook gebeurt kun je zien aan het grijze gps icoontje dat in je notificatie balk staat, als die niet verdwijnt is gmaps nog actief bezig.
ik heb er last van dat gmaps (volgens de batterij widget) aanstaat, ondanks dat ik geen GPS heb aangevinkt. Het GPS icoon staat dus al uit.

Ik heb trouwens het idee dat het batterij-vreten ook zou kunnen komen doordat achtergrond gegevens aan staan. Volgens mij vraagt het actief synchroniseren (ondanks dat dataverkeer uit staat) best wat stroom..

[ Voor 15% gewijzigd door greatgonzo op 03-11-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Kerberos84 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:45:
Ik raak er niet aan uit... Ik heb de SF via Mobistar gekocht, en ook mobistar abbo erbij. MMS is geactiveerd, maar het lukt dus niet om ze te versturen. Heb de instellingen van de mobistar site gevolgd, en toch lukt t niet, mobiel internet lukt wel, mms niet. Iemand die de instellingen van zijn SF wil posten (liefst screenshots :))

Thx
Ik heb mijn toestelletje al van einde maart, maar het is mij ook nog niet gelukt een MMSje te versturen. Ik heb een abo bij Belgacom via Scarlet. Alle instellingen zouden automatisch gebeuren bij de eerste maal verzenden/ontvangen van een MMS. Er is inderdaad eea ingevuld bij de MMS instellingen, maar toch is het me nog niet gelukt. Op andere fora lees ik dat je 3G moet aanzetten en/of data, maar wat ik ook doe, het is me nog niet gelukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Waarom MMSé als je via whatsapp ook gewoon foto's kan toevoegen ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
Mektheb schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:58:
Hoe worden die dan verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Mektheb schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:58:
Ja dat werkt alleen als de ontvanger ook over whatsapp beschikt.

Whatsapp wordt gewoon via het internet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
aart44 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:08:
[...]

Ja dat werkt alleen als de ontvanger ook over whatsapp beschikt.

Whatsapp wordt gewoon via het internet verzonden.
Het is dus geen MMS, maar zoiets als Skype.
De ontvanger moet maw ook een smartphone of PC bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Hm, ik heb cyan erop geflasht, ging allemaal prima, maar ik heb ook de gapps erop gezet (zip geinstalleerd vanuit het recovery menu, en de installatie leek goed te gaan. Maar: ik zie de market niet! Maps ook niet. Ik zie market wel in de lijst van alle apps bij manage apps, maar niet in het menu waar ik hem zou moeten kunnen starten. Iemand enig idee?

EDIT: Misschien omdat ik hier nu geen wifi heb, en (nog) geen sim kaartje erin, heb ik dus geen internet, en dus nog geen google account erop geactiveerd. Zal er misschien mee te maken hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door Blaurens op 03-11-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
greatgonzo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:54:
[...]

Ik heb trouwens het idee dat het batterij-vreten ook zou kunnen komen doordat achtergrond gegevens aan staan. Volgens mij vraagt het actief synchroniseren (ondanks dat dataverkeer uit staat) best wat stroom..
ja op 3g sowieso, ik heb 3g std uit staan en 2g aan. dan gaat de batterij wel een uurtje of 20+ mee bij normaal gebruik. zo nodig enable ik 3g met een knopje bovenin de notification slide ding. (cyanogen only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heeft een snellere microsd kaart ook zien met het kopieren van pc naar mobiel via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
In mei deze class 10 16 gb gekocht.
Twee stuks werken naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
mpx200_05 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:50:
In mei deze class 10 16 gb gekocht.
Twee stuks werken naar volle tevredenheid.
Maar merk je dat ze een stukje sneller zijn dan bijv. de bijgeleverde 2gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe smartphone te kopen. Nu ben ik dus beland op de ZTE Blade, maar ik heb een paar vragen.
-Is de 600MHz processor snel genoeg om te browsen, dagdagelijks gebruik en games zoals Angry Birds?
-Is de hardware niet verouderd(De architectuur van de processor e.d.)?
-Zal de modding community nog lang actief blijven voor de Blade?

Nu is er ook nog een ander toestel waar ik naaar kijk, de Huawei Ideos X5. Is deze een beter aankoop aangezien deze meer futureproof is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:14:
Ik ben van plan een nieuwe smartphone te kopen. Nu ben ik dus beland op de ZTE Blade, maar ik heb een paar vragen.
-Is de 600MHz processor snel genoeg om te browsen, dagdagelijks gebruik en games zoals Angry Birds?
Dat is in dit topic goed te vinden, lees je in.
-Is de hardware niet verouderd(De architectuur van de processor e.d.)?
Ja en nee. Je moet gewoon geen onredelijke eisen stellen aan een telefoon die zo goedkoop is.
-Zal de modding community nog lang actief blijven voor de Blade?
Wie weet? Waarschijnlijk nog wel, maar niet voor eeuwig, maar verwacht geen zekerheid. Niemand kan de toekomst voorspellen.
Nu is er ook nog een ander toestel waar ik naaar kijk, de Huawei Ideos X5. Is deze een beter aankoop aangezien deze meer futureproof is?
Ook daar geld: lees je in en ga vergelijken. Het is niet echt te zien wat je nu zelf al hebt gedaan, want de dingen die je vraagt zijn of niet te beantwoorden, of ook makkelijk zelf te zoeken. Uiteindelijk moet je de beslissing zelf nemen, en zekerheden krijg je niet.

In ieder geval is dit topic niet bedoeld om aankoopadvies te vragen, zoals ook staat in de topicwaarschuwing :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-11-2011 20:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Lennart95 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:08:
Overweeg meteen 32GB. Toen ik mijn 16GB kaartje kocht was 16GB nog €16,50 en 32GB €38,50. Nu kost 16GB (class 4 met adapter) €15,29 en 32GB €30,95.

Nog interessanter is nu dit nieuwe kaartje: pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10 €29,37 maar, maar nog zo nieuw dat ie nog niet op voorraad is.

Kan je meteen je telefoon misbruiken als USB-stick.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2011 21:44 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:43:
[...]

Overweeg meteen 32GB. Toen ik mijn 16GB kaartje kocht was 16GB nog €16,50 en 32GB €38,50. Nu kost 16GB (class 4 met adapter) €15,29 en 32GB €30,95.

Nog interessanter is nu dit nieuwe kaartje: pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10 €29,37 maar, maar nog zo nieuw dat ie nog niet op voorraad is.

Kan je meteen je telefoon misbruiken als USB-stick.
Ja maar 16 GB is genoeg voor mij. Meer dan een paar albums en misschien een video en apk's zullen er niet op komen. En 30 euro begint al aan de dure kant te worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:57:
[...]

Ja maar 16 GB is genoeg voor mij. Meer dan een paar albums en misschien een video en apk's zullen er niet op komen. En 30 euro begint al aan de dure kant te worden vind ik.
Dat is een kwart van de hele telefoon.. ;-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:27:
Ook daar geld: lees je in en ga vergelijken. Het is niet echt te zien wat je nu zelf al hebt gedaan, want de dingen die je vraagt zijn of niet te beantwoorden, of ook makkelijk zelf te zoeken. Uiteindelijk moet je de beslissing zelf nemen, en zekerheden krijg je niet.

In ieder geval is dit topic niet bedoeld om aankoopadvies te vragen, zoals ook staat in de topicwaarschuwing :) .
Sorry dat het in het verkeerde topic staat. :s

Maar mijn vraag is zou het de meerprijs waard zijn om de huawei Ideos X5 te kopen?(Vanuit jou standpunt dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:17:
Er is geen aankoopadviestopic: dat zijn beslissingen die je zelf moet nemen.
Maar mijn vraag is zou het de meerprijs waard zijn om de huawei Ideos X5 te kopen?(Vanuit jou standpunt dan.)
Opnieuw: dat kan alleen jij zelf beoordelen. Verdiep je in de voordelen en nadelen van beide telefoons, en vergelijk ze. Iedereen heeft andere prioriteiten, en nu proberen toch aankoopadvies te krijgen is niet de bedoeling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
[...]

De Huawei Ideos X5 heeft o.a een betere processor(arm7 ipv arm6) die op 800mhz draait ipv de 600mhz van de blade. Ook zit er een adreno 205 in ipv de adreno 200 van de blade. Het licht er ook aan wat je budget is; de huawei ideos x5 kost naar mijn weten zo'n E70,- meer als de blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit is een ervaringen topic v.d. Blade, en de kans dat men ook een Huawei Ideos X5 in huis heeft is dan ook bijzonder klein.
Dus zul je zelf de ervaringen die je vind moeten vergelijken en je eigen keuze maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:20:
Opnieuw: dat kan alleen jij zelf beoordelen. Verdiep je in de voordelen en nadelen van beide telefoons, en vergelijk ze. Iedereen heeft andere prioriteiten, en nu proberen toch aankoopadvies te krijgen is niet de bedoeling.
Na eens wat na te denken ga ik denk ik toch voor de Blade gaan. Want flash support is niet zo heel belangrijk voor mij, ik heb gelezen in dit topic en met 600MHz kom je er wel voor dagdagelijkse dingen en eens een 2D-game te spelen, hij kost een stuk minder dan de Huawei Ideos X5 en er is nog eens een actieve modding community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja.
Ik gebruik de telefoon voor:
Twitter
Facebook
Wordfeud
Whatsapp
NOS Teletekst

Voldoet hij perfect voor ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:14:
ik heb precies jouw eerste vraag getest. :p..dus je mag best ff zoeken. "eerst kijken dan zeiken" zeggen ze toch?

huawei ideos ziet er niet slecht uit maar is ook wel bijna 2x zo duur?
armv7 processor ipv armv6 (blade), 720p video opnemen, touchtoetsen ipv mechanisch.. kunnen belangrijke dingen voor je zijn. mod community wel minder groot.

of deze dingen 80 euro extra waard zijn? dat vind ik niet. Ik kan met de blade alles wat ik wil (ookal gaat het misschien minder soepel). dus blade zou mijn keus zijn.

[ Voor 116% gewijzigd door discy op 04-11-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven: ik begin me meer en meer te realiseren dat ver doorontwikkelde software eigenlijk net zo veel waard is als een betere telefoon/hardware. Als ik ergens kritiek op zou moeten hebben is het de camera, het gebrek aan Flash en misschien de fysieke toetsen versus touchtoetsen (dat voelt natuurlijker in het gebruik samen met het touchschreen); dat zijn zaken waar je met de beste software niets aan gaat doen. Maar eerlijk gezegd zijn dat relatief kleine zaken en vind ik het ongelooflijk hoe strak een Blade loopt met de nieuwe software (CM 7.1 + Launcher Pro) ten opzichte van het wat oudere spul. Een high-end telefoon gaat ongetwijfeld beter zijn, maar wat je voor die paar euro krijgt die je tegenwoordig voor een Blade betaalt is werkelijk waar ongelooflijk.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand dan waar ik de Blade kan kopen voor 100 euro simlock vrij? Want hier in Belgie kosten ze nog 140 euro bij Mobistar.

EDIT: ik heb op het internet gevonden dat je ze kan unlocken.

Nu heb ik nog één laatste vraag en dat is: als ik de GSM heb unlocked krijg ik dan nog garantie?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Flash werkt wel op de Blade. Kijk hier maar: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1309406 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:00:
Weet iemand dan waar ik de Blade kan kopen voor 100 euro simlock vrij? Want hier in Belgie kosten ze nog 140 euro bij Mobistar.

EDIT: ik heb op het internet gevonden dat je ze kan unlocken met deze site http://www.nextgenserver.com/calculator/
Nu heb ik nog één laatste vraag en dat is: als ik de GSM heb unlocked krijg ik dan nog garantie?
Een andere ROM erover, en hij is simlock vrij, als hij dat al niet was.
(België verkopen ze toch bijna altijd sim vrije telefoons btw?)

Wbt garantie, Nee en ja.
Nee, je hebt geen garantie meer omdat je de telefoon getweaked hebt.
Ja, als je de root, originele rom en recovery mode weer terug zet, is er niks aan de hand.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:00:

EDIT: ik heb op het internet gevonden dat je ze kan unlocken met deze site http://www.nextgenserver.com/calculator/
Ja... Bij Belcompany in NL...
Ik herhaal: die KPN versies daar zijn niet simlocked... En ik zou die link weg doen als ik jou was, want dat is tegen policy blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:37:
[...]

Ja... Bij Belcompany in NL...
Ik herhaal: die KPN versies daar zijn niet simlocked... En ik zou die link weg doen als ik jou was, want dat is tegen policy blijkbaar...
Ik heb op bol.com een KPN versie gezien deze is dus niet gesimlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:39:
[...]

Ik heb op bol.com een KPN versie gezien deze is dus niet gesimlocked?
Nee.
Ja.

[ Voor 2% gewijzigd door Quad op 04-11-2011 13:39 . Reden: Typo^^ ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt dat eigenlijk? (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oops.
Ik moet mijzelf corrigeren, ze zijn niet gesimlocked inderdaad :+ .

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:39:
[...]

Oops.
Ik moet mijzelf corrigeren, ze zijn niet gesimlocked inderdaad :+ .
Ok Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ik word haast een beetje verdrietig van mijn telefoon de afgelopen week. Constant rare dingen; mijn Googleaccount vergeten, spontaan rebooten, apps die vastlopen bij het opstarten van de telefoon, ringtones die niet in te stellen zijn of volledig de verkeerde pakken, en dat alleen nog maar in GSF26. Ik ga vanavond maar even MHMP downloaden en die proberen, hopen dan de boel dan een beetje werkt. Ik zou ook niet weten waar het aan kan liggen dat het toestel zo raar doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Best Tweakers,

Ik zit zwaar in de problemen. Ik heb geprobeerd om een Cyanomod 7.1 te installeren, Nu heb ik een Wipe data / factory reset gedaan en daarna wou ik beginnen te installeren. Hij gaf een error bij het installeren van de zip file. Ik heb de sd kaart eruit genomen en in mijn tablet gestoken. ik heb dan een andere zip file erop gezet en nu wil hij zelfs de sd kaart niet meer mounten. In mijn tablet wel maar niet meer in mijn blade.

Wat moet ik doen ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Formatteer gewoon je SD-kaart in Windows, kopieer CyanogenMod7.1 met Google Apps, steek de SD-kaart in je Blade, start op in ClockworkMod en installeer je ROM?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter.u schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:41:
Best Tweakers,

Ik zit zwaar in de problemen. Ik heb geprobeerd om een Cyanomod 7.1 te installeren, Nu heb ik een Wipe data / factory reset gedaan en daarna wou ik beginnen te installeren. Hij gaf een error bij het installeren van de zip file. Ik heb de sd kaart eruit genomen en in mijn tablet gestoken. ik heb dan een andere zip file erop gezet en nu wil hij zelfs de sd kaart niet meer mounten. In mijn tablet wel maar niet meer in mijn blade.

Wat moet ik doen ?

alvast bedankt
Doe je niet per ongeluk install from update.zip?
Je moet Install zip from SD, pak je de CM 7.1. zip als hij klaar is daarna gapps.zip en dan booten, de boel instellen en klaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:33:
[...]

Na eens wat na te denken ga ik denk ik toch voor de Blade gaan. Want flash support is niet zo heel belangrijk voor mij, ik heb gelezen in dit topic en met 600MHz kom je er wel voor dagdagelijkse dingen en eens een 2D-game te spelen, hij kost een stuk minder dan de Huawei Ideos X5 en er is nog eens een actieve modding community.
Ik zou je wel adviseren om het toestel voordat je het koopt even te testen. Je kunt dan een idee krijgen van de degelijkheid en voornamelijk ook of het scherm je bevalt :). Je kunt ook kijken naar een tweedehands telefoon als alternatief :).

De Ideos is trouwens 179 euro dus niet 2,5x zo duur ;) : pricewatch: Huawei Ideos X5 U8800 Zwart Alleen weet niet hoe actief die community is. Dat is toch ook wel een belangrijk aspect als je geen high-end toestel aanschaft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gegoogled maar kom er niet uit:
Zojuist CyanogenMod geinstalleerd en hier zit dus geen marketplace app op.
Welk alternatief hiervoor kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:16:
gapps.zip ook geinstalleerd..?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:16:
Voor CyanogenMod 7 moet je volgens mij gewoon die universele package installeren voor alle Google Apps inclusief Market.

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Latest_Version/Google_Apps
Google Apps contain the proprietary Google applications that come pre-installed with most android devices. Due to licensing restrictions, these apps cannot come pre-installed with CyanogenMod and must be installed separately. CyanogenMod does not require Google Apps to function properly, however, to take full advantage of the Android system, Google Apps are recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt !
Bedankt jongens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, blijkbaar kan je de wi-fi-instellingen ook niet terugflashen van een vorige versie. Dat liep nadat ik de data gerestored had via Titanium Pro steeds vast. Ik heb uiteindelijk de ROM maar opnieuw geïnstalleerd omdat ik even niet wist hoe ik het anders moest doen, al zal er vast wel een wat elegantere fix zijn.

Mijn smsjes heb ik wel zonder problemen teruggezet via Titanium Pro.
JHdD schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:27:
Flash werkt wel op de Blade. Kijk hier maar: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1309406 ;)
Prachtig, dat zal mijn zus leuk vinden :D Ze was al wat onder de indruk van zoveel telefoon voor zo weinig geld, maar nu kan ik blijkbaar ook Flash draaien terwijl zij dat wel mist op haar telefoon. Zij heeft een iPhone :+

Al lees ik wel dat daar blijkbaar ook wel ontwikkelingen zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:15:
Ik zou je wel adviseren om het toestel voordat je het koopt even te testen. Je kunt dan een idee krijgen van de degelijkheid en voornamelijk ook of het scherm je bevalt :). Je kunt ook kijken naar een tweedehands telefoon als alternatief :).
Waarom zou dat scherm een probleem zijn? Dat lijkt me nou juist één van de pluspunten van de Blade (ook met TFT) :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:27:
Waarom zou dat scherm een probleem zijn? Dat lijkt me nou juist één van de pluspunten van de Blade (ook met TFT) :)
TFT scherm is niet slecht maar je hebt wel last van backlight bleeding aan de randen en scherm wordt ook niet "echt zwart"; zeker niet op hogere verlichtingsstanden. Vergeleken met de super amoled alternatieven zou ik me kunnen voorstellen dit een "probleem" zou kunnen zijn voor sommigen.

Resolutie is wel goed; als je dat bedoelt met pluspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:36:
TFT scherm is niet slecht maar je hebt wel last van backlight bleeding aan de randen en scherm wordt ook niet "echt zwart"; zeker niet op hogere verlichtingsstanden. Vergeleken met de super amoled alternatieven zou ik me kunnen voorstellen dit een "probleem" zou kunnen zijn voor sommigen.

Resolutie is wel goed; als je dat bedoelt met pluspunt?
Als je het zo wilt bekijken, soit, maar het ging over de vergelijking met de Huawei. Een TFT blijft uiteraard een TFT, hoe je het/hem ook wendt of keert. Ik moet zeggen dat de zwartwaardes heel netjes blijven als je de automatische helderheid aanzet (eventueel te finetunen met CM7). De bleeding vind ik vrij minimaal, zelfs met een volledig zwart scherm en volle helderheid. Wat mij wel opgevallen is is dat mijn scherm een ietwat anderkleurige band heeft onderin het scherm (ongeveer 1,5 cm), wat vooral opvalt bij een witte achtergrond. De andere Blade die ik gelijk heb verkocht had dat ook, dus blijkbaar is het geen unieke fout o.i.d.

Als ik het scherm vergelijk met zelfs de high-end HTC's moet ik zeggen dat de Blade het altijd wel verdomd goed doet, ook als je zijn prijs niet meeneemt in de overwegingen. Non-pentile super-AMOLEDs gaan het beter doen, ja, maar dat vind je niet in een toestel van deze prijs of iets dat zelfs maar in de buurt komt. Alhoewel, wie weet dat ZTE nog eens gaat stunten door zoiets in één van hun toestellen te steken, ze hebben immers ook OLED in de Blade gestopt.

Overigens vind ik die andere zaken van de Huawei meer het overwegen waard. De gebruikte processor, dezelfde als van de Desire Z (die ook als een gek overclockt), is al heel leuk (op gelijke clock al een stukje sneller dan die van de Blade) en als die camera ook nog wat voorstelt zou ik het toch serieus overwegen als ik nu een toestel zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:27:
Het werkt :Y This is awesome! :D

Ik heb nog niet veel getest, maar ik moet zeggen dat het beter werkt dan ik dacht. Het lijkt ook geen probleem op te leveren met Youtube, daarbij snapt Android nog steeds dat de player gebruikt moet worden. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of en hoe je het ook weer uit kunt zetten. Dat lijkt me voor sommige websites toch ook wel fijn.

Android O+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Meestal is er in je browser wel een 'on demand' optie om plugins te activeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
wouter.u schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:41:
nu wil hij zelfs de sd kaart niet meer mounten. In mijn tablet wel maar niet meer in mijn blade.
Wat moet ik doen ?
de sd kaart niet meer mounten? Weet je zeker dat je SD kaart verder in orde is? (geformatteerd enzo?)
Zo ja, dan kun je proberen de firmware er opnieuw op te zetten via TPT. Als je de "recommended" firmware kiest wordt Clockworkmod ook meteen geïnstalleerd. (wel goed alle stappen volgen!!)
http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/

maar..dattie je sd kaart niet meer mount in clockworkmod vink wel vreemd. misschien eerst ff goed googlen. Probeer bijv ook eens "mass storage" te gebruiken in clockworkmod, dan kun je van je comp via usb naar je sd op de blade.. als dat werkt weet je iig dattie wel kan lezen.

[ Voor 106% gewijzigd door discy op 05-11-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51
Ik heb een vraagje, ik heb nu cm 7.1 en is er een mogelijkheid om te zoeken op nummer dus als je bijvoorbeeld 06123 intypt dat je dan alle contacten te zien krijgt met 06123 dus bv 0612345678 en 0912345679
Hiervan kan ik me namelijk iets vaags herinneren van de stock rom

[ Voor 14% gewijzigd door HaNS1443 op 05-11-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 02:31:
[...]

Het werkt :Y This is awesome! :D

Ik heb nog niet veel getest, maar ik moet zeggen dat het beter werkt dan ik dacht. Het lijkt ook geen probleem op te leveren met Youtube, daarbij snapt Android nog steeds dat de player gebruikt moet worden. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of en hoe je het ook weer uit kunt zetten. Dat lijkt me voor sommige websites toch ook wel fijn.

Android O+
Ik gebruik nu de normale browser voor Flash en Opera Mobile voor de rest, aangezien Flash daar niet bij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik alleen maar de normale browser, doet het fantastisch.
Bookmarks etc en klaar.
Alleen is het wel een enorme batterijvreter.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 05-11-2011 14:03 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Bij mij is het ondertussen ook gelukt om Cyanogenmod 7.1 te installeren. Zijn er nog expansions of programma's die ik kan toevoegen voor meer snelheid of gebruiksvriendelijkheid ? ik dacht hier op het forum ooit zo eens iets gelezen te hebben maar ik vind het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter.u schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:05:
Bij mij is het ondertussen ook gelukt om Cyanogenmod 7.1 te installeren. Zijn er nog expansions of programma's die ik kan toevoegen voor meer snelheid of gebruiksvriendelijkheid ? ik dacht hier op het forum ooit zo eens iets gelezen te hebben maar ik vind het niet meer.
ADW launcher deinstalleren, en launcherpro erop.
Werkt zo veel beter!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
wouter.u schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:05:
Zijn er nog expansions of programma's die ik kan toevoegen voor meer snelheid of gebruiksvriendelijkheid?
lijst van mijn proggies staat in m'n review onder het kopje Extra A: Klaarmaken voor gebruik.

Ik gebruik zelf ADWLauncherEX (wel een ander dan die van cyanogenmod) ipv GoLauncherpro omdat die bepaalde instellingen biedt die ik gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door discy op 05-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had twee telefoons.. Blade en een Motorola Milestone (dat was m'n derde al want ik was er zo verzot op) maar dat is toch echt naar slechts 1 telefoon gegaan en dat is de Blade.. Ding is gewoon echt uber en voor die 110,00 euro die ik betaald heb geniet ik elke dag van de snelheid, goede batterijduur en mooie OLED-scherm.
Binnenkort wil ik weer een high-end Android telefoon, maar tot die tijd kan ik makkelijk af met de Blade =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel draai ik met gingerbread en wil wel Cyanogenmod 7.1 uitproberen.
Moet ik eerst mijn sd kaart leeghalen?
Of kan ik de zipfile Cyanogenmod 7.1 gewoon op de sdkaart zetten en vervolgen via de power knop en vol down in mijn bootmenu komende de zipfile instaleren?

b.v.d. Ronald

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:43:
Momenteel draai ik met gingerbread en wil wel Cyanogenmod 7.1 uitproberen.
Moet ik eerst mijn sd kaart leeghalen?
Of kan ik de zipfile Cyanogenmod 7.1 gewoon op de sdkaart zetten en vervolgen via de power knop en vol down in mijn bootmenu komende de zipfile instaleren?

b.v.d. Ronald
Ja.
Vergeet niet ook de gapps.zip op de SD kaart te zetten, en die na de installatie van CM 7.1 ook te installeren.
Anders heb je geen market gmail etc etc.

Ook aan te raden is om de standaard ADWLauncher in CM7.1 direct te vervangen door een andere (Launcher EX Pro, LauncherPRo etc etc), die is heel erg laggy.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:03:
[...]

Ja.
Vergeet niet ook de gapps.zip op de SD kaart te zetten, en die na de installatie van CM 7.1 ook te installeren.
Anders heb je geen market gmail etc etc.

Ook aan te raden is om de standaard ADWLauncher in CM7.1 direct te vervangen door een andere (Launcher EX Pro, LauncherPRo etc etc), die is heel erg laggy.
Thanks dat had ik net gelezen, het bestand "gapps-gb-20110828-signed"
Ik neem aan dat "5.Select the option to Wipe data/factory reset"lang duurt.

ik heb dit gedaan:
1.Download the latest version of CyanogenMod. Optional: Download the Google Apps for the device.
2.Place the CyanogenMod update.zip file on the root of the SD card. Optional: Place the Google Apps .zip on the root of the SD card also.
3.Boot into the ClockworkMod Recovery.
4.Once the device boots into the ClockworkMod Recovery, use the side volume buttons to move around, and either the power button or the trackball to select. Optional: Select backup and restore to create a backup of current installation on the ZTE Blade.
5.Select the option to Wipe data/factory reset.
6.Then select the option to Wipe cache partition.
7.Select Install zip from sdcard.
8.Select Choose zip from sdcard.
9.Select the CyanogenMod update.zip. Optional: Install the Google Apps by performing steps 7 - 9 again and choosing the Google Apps update.zip.
10.Once the installation has finished, select +++++Go Back+++++ to get back to the main menu, and select the Reboot system now option. The ZTE Blade should now boot into CyanogenMod

alleen blijf ik maar een houdje met een cirkel zien er gebeurt niks.
?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:12:
alleen blijf ik maar een houdje met een cirkel zien er gebeurt niks.
heb je de integriteit van het rom bestand gecontroleerd door de md5 hash te vergelijken?

anders nog een keer wipen en opnieuw installeren. als je een nightly hebt geprobeerd kun je misschien een stable release proberen. (je kunt je sd-kaart via usb naar je computer mounten met clockworkmod).

werkt niets dan kun je de hele telefoon leeghalen door de firmware er opnieuw op te zetten (de "recommended"). http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ daarna stappen doorlopen om clockworkmod op de goede plek te installeren en de rom erop te zetten.

[ Voor 104% gewijzigd door discy op 06-11-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:27:
[...]

heb je de integriteit van het rom bestand gecontroleerd door de md5 hash te vergelijken?

anders nog een keer wipen en opnieuw installeren. als je een nightly hebt geprobeerd kun je misschien een stable release proberen. (je kunt je sd-kaart via usb naar je computer mounten met clockworkmod).

werkt niets dan kun je de hele telefoon leeghalen door de firmware er opnieuw op te zetten (de "recommended"). http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ daarna stappen doorlopen om clockworkmod op de goede plek te installeren en de rom erop te zetten.
heb een stable genomen, maakt niet uit wat ik doe.wipe data/factoryreset ,install zip from sd. Ik blijf alleen maar dat hoedje zien en hij wil ook niet meer normaal booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:39:
[...]
heb een stable genomen, maakt niet uit wat ik doe.wipe data/factoryreset ,install zip from sd. Ik blijf alleen maar dat hoedje zien en hij wil ook niet meer normaal booten.
md5 hash gecontroleerd? daarna zou ik die firmware optie gebruiken om de hele telefoon schoon te maken.. maar alleen als je zeker weet dat je md5 hash klopt, anders installeer je straks misschien weer een kapotte rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pak je wel de zip van je SD kaart, en geef je niet aan install update.zip from sd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:59:
Pak je wel de zip van je SD kaart, en geef je niet aan install update.zip from sd?
Ja dat doe ik, maar zal zo even op de pc kijken hoe de sd kaart eruit ziet.
Mischien een andere erop zetten.......

Andere erop gedaan wel weer 7.1.
Het domme is bij:
5.Select the option to Wipe data/factory reset.
6.Then select the option to Wipe cache partition.

gebeurt er ook niks, alleen een hoedje meer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:10:
gebeurt er ook niks, alleen een hoedje meer niet.
als jij met "alleen hoedje" bedoelt dat hij android niet laadt na het uitvoeren van die twee stappen en na installatie van de rom; dan toch die firmware optie ff doen.

zegtie bij de installatie van de rom wel dat alles gelukt is?

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 06-11-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren bedankt maar ik ben een domme "L" .
om te selecteren drukte ik steeds op Menu ipv op Home.
Nu werkt het wel.
Heren van harte bedankt voor de snelle reaktie.
Mijn zondag is toch nog goed gekomen. 8)7 8)7 8)7 8)7 _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:36:
om te selecteren drukte ik steeds op Menu ipv op Home.
Nu werkt het wel.
jij dacht zeker al; dat installeren gaat wel erg snel :').

[ Voor 40% gewijzigd door discy op 06-11-2011 14:44 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.