Zo, ik heb vandaag de Google apps geïnstalleerd en wat verder geëxperimenteerd met CM7. Mijn eerste indruk: slechte performance! Zelfs nog iets haperiger dan de ROM waar ik vanaf kwam (R12), al ontliep het elkaar niet veel.
Maargoed, je bent een tweaker of niet en standaard is ook maar zo standaard, dus we gaan daar maar eens wat aan proberen te doen. Ik heb eerst even een overclock geprobeerd, maar dat leek geen zoden aan de dijk te zetten. Toen kwam ik de
Use 16bit transparency setting tegen en het was gelijk een wereld van verschil. Niet alleen je homescreen is een stuk soepeler, maar ook de menu's lijken een stuk minder haperig te scrollen. Sommigen zullen het een minimaal verschil vinden, maar voor mij is het nu juist net het verschil in gevoel of je een ding hebt dat het net niet trekt of gewoon een fijn draaiende telefoon. Dit ziet er al een stuk beter uit

De enige penalty lijkt te zijn dat je bij sommige zaken op je homescreen een minimale hoeveelheid banding ziet tijdens het scrollen (niet als het stilstaat), maar zelfs ondanks dat ik erg van mooie plaatjes houd kan ik me daar echt niet aan ergeren. Ik moet erg goed kijken om het zelfs maar te zien.
Bij het verder kijken blijken ook de vele opties erg fijn. Alles dat ik in eerste instantie wat minder vond (ook in andere ROMs) blijkt aan te passen te zijn. Zo vond ik het altijd jammer dat het batterij-icoontje nog half vol leek als je batterij al redelijk leeg was. Dat is geen probleem meer, met een simpele instelling heb je de mogelijkheid dat aan te passen. Zo zijn er een flink aantal kleine dingetjes die ik nu heb kunnen aanpassen.
Na de performancetweaks liep eigenlijk alles soepel, behalve de overgang naar de app drawer. Die bleef onzettend haperig gaan, ondanks wat geklooi met de instellingen. Ik heb eerder met dat bijltje gehakt en dus de standaard launcher vervangen met Launcher Pro. Die stelde mij wederom niet teleur en ook die overgang is erg soepel. Net zoals voorheen zie je een iets lagere framerate als je één of twee zwaardere widgets op een homescreen hebt staan, maar je kan niet alles hebben.
Voorheen had ik het probleem dat ik hier op het forum nauwelijks kon posten met mijn mobiel, aangezien letters pas seconden na het typen op het beeld verschenen en als je te snel typte de boel zelfs vast kon lopen. Het is nog niet helemaal vlekkeloos, je ziet wel duidelijk enige vertraging, maar het is totaal werkbaar, versus totaal onwerkbaar voorheen. Het browsen zelf lijkt op het oog marginaal minder soepel te gaan, maar daar tegenover staat dat het wel soepeler voelt. Hoe dat werkt weet ik niet, maar gezien de andere voordelen kan ik daar prima mee leven.
Een hoop andere zaken zoals de boot en de shutdown lijken een stuk sneller te gaan dan voorheen. Het is ook lastig precies uit te leggen waarom, maar met CM7 + Launcher Pro voelt het geheel ook veel meer als een kloppend totaalpakketje dan met de ROMs die ik hier voor heb gehad. Niet slecht

Het enige dat nu nog niet helemaal optimaal is is het batterijverbruik, maar dat moet ik nog eens even zien na calibratie en als ik niet zo vaak op een dag reboot.
andremichel schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:53:
Het kan allemaal zo eenvoudig met rom manager. Ik gebruik nu nightly b 242 en het draaid goed, goede bat. duur wifi bt en gps. Dit met adw launcher ex. Market kan je hier downloaden : gapss-gb-201106b-signed market. Met titanium heb je zo je apps terug.

Ik heb de ROM Manager ook gebruikt

Na het opnieuw flashen van mijn recovery kon ik dus weer opstarten in de recovery.
Na het installeren van CM7 heb ik echter een foutje gemaakt en was ik vergeten de
image directory te verwijderen. Toen ik later in de recovery probeerde te booten kreeg ik dus weer het gen1 > gen2 gebeuren. Eerst wilde de telefoon niet doorstarten (keerde steeds terug in recovery), maar toen ik CM7 opnieuw geïnstalleerd had werkte het weer zoals voorheen. Alleen heb ik nu dus weer deels hetzelfde probleem: ik kan niet naar de recovery booten door power en volume + te drukken. Dan krijg ik gewoon de android te zien en loopt de boel vast. Als ik in CM7 aangeef te willen rebooten naar de recovery gaat het wel goed, maar dat is natuurlijk niet ideaal als er ooit eens iets mis is. Ik heb inmiddels de oplossing van de vorige keer geprobeerd en verschillende versies van de recovery opnieuw geflasht (via ROM Manager), maar dat helpt niet. Hij blijft bij power + volume + vastlopen.
Is er iemand die een idee heeft wat hier aan de hand is en hoe ik dat kan oplossen? Op zich draait alles, maar ik zou graag direct naar de recovery willen kunnen booten in het geval van problemen.