Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
De stock firmware werk overigens prima, bevat Android 2.2.2 en is unbranded.

[ Voor 4% gewijzigd door Puch-Maxi op 17-08-2011 19:49 . Reden: Aangepast n.a.v. reactie CLB ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke is 'die firmware'... Gewoon de standaard neem ik aan, dat is vrij logisch dat die goed werkt =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

Ontwikkelaar CyanogenMod ingelijfd door Samsung

Vandaag geplaatst om 13:52 in de categorie Telecomnieuws

Steve Kondik, de man achter de populaire alternatieve Android-release CyanogenMod, is ingehuurd door Samsung. Hij gaat daar werken aan de Android-toestellen. CyanogenMod blijft onafhankelijk.
Hij had natuurlijk ook al wel laten zien dat hij de skills heeft 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 17-08-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
CLB schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:20:
[...]
Is wel de versie met 5.0MP camera, waarbij de camera (vaak) niet meer werkt bij het flashen van ROM's
Is dat nu nog steeds zo?
Ik heb sinds juli een Blade (gekocht in een Hi-winkel in NL) en heb daarop GSF-14 gezet... camera bleef het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zei het ook voorzichtig, misschien werkt alles nu wel of werken er sommige ROMs gewoon wel goed...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Hier GSF b15 en mijn camera werkt ook nog goed (5.0MP).

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:45
En we kunnen nog een tijdje verder met Roms flachen, nieuwe Android 4.0 komt er aan in oktober. Zou een mix zijn van Gingerbread en Honeycomb met een blauwe skin.
Uhm dat is een heeeeeeeeele tijd bekend =) Android Ice Cream, Google maar is =)

Verwijderd

Ik hoop stiekem op een hardwareaccelerated versie. Dat zou wat betreft een hoop dingen het einde van geneuzel over sneller etc. zijn. Alleen bij gameperformance e.d. merk je het dan nog, en dat vind ik persoonlijk niet ontzettend belangrijk (klein beetje).

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54
Allright! Vanavond mn iPhone verkocht en gelijk de enigste Blade a 119euro hier gekocht (KPN Gorinchem).
Wil gelijk aan de slag.. maar ik ben totaal nieuw in android, laat staan ZTE.

Ik ben er dus achter dat ik TFT heb. Enigzins balen volgens mij, of valt dit mee?
Daarnaast heb ik dus een GEN2 telefoon. Nu zat ik wat in de forum links van de TS te lezen en t eerste wat ik tegenkom is dat GEN2 telefoons nog maar 1 custom ROM heeft? Maar dit was een verouderde post. Iemand hier meer over? Voor mij is het nog een beetje een doolhof.

Sowieso zou ik eerst clockwork moeten installeren. Deze heb ik ondertussen voor GEN2 gevonden: "recovery-clockwork-4.0.1.4-blade-gen2.img". Dat ga ik eerst maar eens doen!

Signature

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik ben er dus achter dat ik TFT heb. Enigzins balen volgens mij, of valt dit mee?
De meeste Blade's die heden ten dage verkocht worden zijn TFT. Ik heb er alleszinds geen enkel probleem mee.
Nu zat ik wat in de forum links van de TS te lezen en t eerste wat ik tegenkom is dat GEN2 telefoons nog maar 1 custom ROM heeft?
Nee hoor, op http://blade.modaco.com/ staan verschillende custom ROMs. Als je met de stock ROM al 2.2 draait is het natuurlijk weinig nuttig om te upgraden naar Swedish Spring, maar CyanogenMod7 en Ginger Stir Fry (beide Gingerbread) zijn er ook nog.
Sowieso zou ik eerst clockwork moeten installeren. Deze heb ik ondertussen voor GEN2 gevonden: "recovery-clockwork-4.0.1.4-blade-gen2.img". Dat ga ik eerst maar eens doen!
Dat is inderdaad de laatste versie van ClockworkMod.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• mouzetc
Petervanakelyen schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:53:
[...]
De meeste Blade's die heden ten dage verkocht worden zijn TFT. Ik heb er alleszinds geen enkel probleem mee.

[...]

Nee hoor, op http://blade.modaco.com/ staan verschillende custom ROMs. Als je met de stock ROM al 2.2 draait is het natuurlijk weinig nuttig om te upgraden naar Swedish Spring, maar CyanogenMod7 en Ginger Stir Fry (beide Gingerbread) zijn er ook nog.

[...]
Dat is inderdaad de laatste versie van ClockworkMod.
Ik kom er nu al niet meer uit.. Ik dacht dat ik de Clockworkmod gewoon moest downloaden en op mn SD kaart moest zetten. Hierna via de batterij eruit e.d. weer opstarten. Gebeurt weinig.

Volgens mij mis ik wat stappen die niet beschreven zijn.. Moet ik eerst weer wat installeren om Clockwork weer te installeren?

Sorry voor de vragen, maar voor mij is dit nog een groot doolhof :)

Signature

mouzetc schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:21:
Ik kom er nu al niet meer uit.. Ik dacht dat ik de Clockworkmod gewoon moest downloaden en op mn SD kaart moest zetten. Hierna via de batterij eruit e.d. weer opstarten. Gebeurt weinig.

Volgens mij mis ik wat stappen die niet beschreven zijn.. Moet ik eerst weer wat installeren om Clockwork weer te installeren?

Sorry voor de vragen, maar voor mij is dit nog een groot doolhof :)
Een beetje meer moeite doen mag wel, want die stappen zijn wel beschreven. Waar zoek je op, waar lees je het, want ook in dit topic staat meerdere malen wat je moet doen.

Jij kunt het beste een TPT doen (total phone transfer). Zoek daar maar eens op, dan krijg je ook Clockworkmod mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mouzetc
gambieter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

Een beetje meer moeite doen mag wel, want die stappen zijn wel beschreven. Waar zoek je op, waar lees je het, want ook in dit topic staat meerdere malen wat je moet doen.

Jij kunt het beste een TPT doen (total phone transfer). Zoek daar maar eens op, dan krijg je ook Clockworkmod mee.
Ik ben tot nu toe non-stop aan het lezen :) Maar goed, ik kom dus ook op oude posts van andere forum welke weer met linkejs naar oude bestanden komen en bestanden die weer niet werken. Wil het gewoon goed doen en niet gelijk met een gebrickte telefoon zitten :)

Momenteel zit ik hier:

http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/

Leuk en aardig in stappen.. maar daar mis ik volgens mij eerst dat ik Clockwork moet installeren en hoe dit moet.

Maar goed, ik ga nog wel even lezen!

Signature

Zoals gezegd, doe nou een TPT van bijvoorbeeld Ginger StirFry. Dan heb je gelijk alles wat je nodig hebt, wordt je partitielayout geoptimaliseerd en kun je daarna via Clockworkmod elke ROM installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mouzetc
gambieter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:50:
Zoals gezegd, doe nou een TPT van bijvoorbeeld Ginger StirFry. Dan heb je gelijk alles wat je nodig hebt, wordt je partitielayout geoptimaliseerd en kun je daarna via Clockworkmod elke ROM installeren.
http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Ik zie daar die GEN1 naar GEN2 TPT. Ondanks dat ik al een GEN2 heb toch geprobeerd, maar met MENU en VOL+ opstarten doet helemaal niets..

Enig idee?

Signature

mouzetc schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:30:
http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Ik zie daar die GEN1 naar GEN2 TPT. Ondanks dat ik al een GEN2 heb toch geprobeerd, maar met MENU en VOL+ opstarten doet helemaal niets..

Enig idee?
En wat doe je dan precies? Je moet echt precies vertellen wat je doet, want met Clockworkmod dacht je ook dat het automatisch zou gebeuren. Zonder informatie geen hulp.

Heb je een /image map gemaakt op de SD en daar de bestanden in gekopieerd?

• mouzetc
gambieter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

En wat doe je dan precies? Je moet echt precies vertellen wat je doet, want met Clockworkmod dacht je ook dat het automatisch zou gebeuren. Zonder informatie geen hulp.

Heb je een /image map gemaakt op de SD en daar de bestanden in gekopieerd?
Ik heb de zip file uitgepakt op de SD kaart. Deze stonden daarmee automatisch in de /image map.
Telefoon uitgezet, voor de zekerheid nog even batterij er uit gehaald. Vervolgens met MENU & VOL+ knop opgestart, maar dan kom ik gewoon weer in Android.

Signature

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet het zipbestand niet uitpakken. Clockworkmod zoekt net naar die zipbestanden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mouzetc
Borromini schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:56:
Je moet het zipbestand niet uitpakken. Clockworkmod zoekt net naar die zipbestanden.
Voor de TPT wel.. ik heb namelijk nog geen clockworkmod.

Edit: Na een hoop geprobeer en billengenijp toch gelukt. Niet met de TPT, daar kreeg ik 0 reactie uit.
Via de 'custom Gen2 v7b' firmware package is het me via windows gelukt. Clockworkmod kreeg ik vrijwel direct en kon hiermee B19 installeren. It works like a charm. Nog niet veel bekeken, maar menu werkt al een stuk vloeiender!

[ Voor 38% gewijzigd door mouzetc op 18-08-2011 23:06 ]

Signature

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok, sorry. Ik meen me wel te herinneren dat ik zowel de volumeknop, de menuknop als de powerbutton heb moeten ingedrukt houden om 'm te laten booten in recovery mode, de eerste keer :). Had ergens gelezen dat vol+ en menuknop niet voldoende zijn bij sommige modellen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En GSF B21 is uit :)
Changelog:
A few updated lib files from the skate which fix the logcat error, new market app, new books app, fixed navigation fcs (hopefully) & more
Moet ik weer alles gaan backuppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Ik blijf wel even bij b19, als ik elke versie mee ga doe ik niets anders dan backuppen, flashen en alles terug zetten.

Ik heb mijn blade bij mobistar eind april gekocht aan 150€, toen er nog op de doos stond dat er een amoled scherm inzat, nu is die prijs gezakt naar 140€ (waarschijnlijk al een tijdje) en staat er niet meer amoled maar tft op de doos. Nu is mijn blade 100% zeker tft. (chipher test) Gewoon terug gaan naar de winkel met de doos en 10 euro terugvragen omdat er geen oled inzit? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mobistar noch ZTE garanderen dat er een AMOLED-scherm in zit. Je hebt dus geen zaak, en prijzen zakken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff vandeweek van b19 naar b20 gegaan en een kwartier later op jouw aanraden Monte Carlo Ginger Fry..
Vanavond maar weer verder naar GSF b21 dan.. Werkt BT ook weer neem ik aan..
Ginger Stir Fry b21

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 19-08-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Borromini schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:57:
Mobistar noch ZTE garanderen dat er een AMOLED-scherm in zit. Je hebt dus geen zaak, en prijzen zakken altijd.
Jammer, maar voor 150€ is het nog altijd de smartphone met de beste bang for buck. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Nu een dagje in bezit van de Blade. Erg fijne telefoon moet ik zeggen! Heb helaas de TFT versie, daar heb ik het maar mee te doen. T is nog flink zoeken hoe en wat met Android, gezien ik hier vrijwel nieuw in ben. Nog iemand tips / apps / widgets? Momenteel al redelijk wat geprobeerd en ziet er allemaal leuk uit!

Zoals hierboven ergens gezegd zit ik momenteel op Ginger Stirfry B19.
Heb de telefoon niet echt gebruikt met de stock firmware, maar m'n battery gaat niet erg lang mee. Dit in vergelijking met iPhone 3G, 3GS, HTC Wildfire en HTC Touch HD.
Vanochtend rond 8uur uit de lader gehaald. Vandaag vrijwel niet gebruikt.. 2x 2min gebeld, +/-15 whatsapp berichten en 3x mail binnengehaald. Rond 5uur gaf ie al aan dat ik hem aan de oplader moest hangen.
Lijkt iets niet goed te gaan dus. Daarnaast werkt Fruity Ninja nog steeds verreweg van soepel. Terwijl ik al eerder in dit topic heb gezien dat mensen dit wel normaal konden spelen.

Wat denken jullie? Gezien ik nieuw ben in Android, zou er wat kunnen draaien wat m'n batterij leeg slurpt? Of moet ik een andere firmware proberen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Het lijkt erop dat er een of andere app je telefoon wakker houdt. Of je hebt verschillende mail accounts staan syncen en/of andere apps die data in de achtergrond ophalen.

Post eens een printscreen van het battery use scherm bij settings, about phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mouzetc schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:08:
Heb helaas de TFT versie, daar heb ik het maar mee te doen.
TFT en OLED hebben allebei hun voor- en nadelen, het is niet helaas. TFT is scherper, OLED is warmer en feller. Ik heb ze beiden gehad en zou met beiden blij zijn geweest.
Wat denken jullie? Gezien ik nieuw ben in Android, zou er wat kunnen draaien wat m'n batterij leeg slurpt? Of moet ik een andere firmware proberen?
Je kunt in Clockworkmod de batterij calibratie data weggooien, zodat de calibratie opnieuw begint. Verder kan er een app problemen geven. Zet je Wifi/3G uit tussendoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
3G is de grootste batterijverbruiker bij mij. Met 3G uit, schermhelderheid op het middenste niveau en sync van vanalles en nogwat aan haal ik de dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Wifi en 3G heb ik vrijwel altijd aan staan, gezien ik dit altijd bij m'n telefoons heb gedaan. Wifi overigens niet in gebruik.. vandaag 8 van de 10uur niet op netwerk gezeten.

Hier de screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2mhbgr6.png

EDIT:

3G inderdaad dus altijd aan, dit ivm werk. Vaak adressen kijken, whatsapp & mail..
Schermhelderheid op automatisch. Hier ben ik alleen niet erg tevreden mee. Zou graag dat deze +/- 10% hoger ligt met een max van 100% natuurlijk.
Ik had graag een OLED gehad voor zijn felle kleuren. Maar een TFT is niet erg, gezien ik van een i4 kom, wat het verschil wat kleiner houd.

[ Voor 64% gewijzigd door mouzetc op 19-08-2011 23:29 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik draai nu SS5 en dat bevalt prima, maar ik krijg geen connectie met mijn carkit. SS5 lijkt geen rSAP support te hebben. Zijn er Tweakers met een VAG-auto (Skoda) waarbij de ingebouwde carkit, een Novero HT-2 (met rSAP) met SS en GSF of een andere ROM wel werkt? Een Parrot CK3100 werkt trouwens wel prima met SS5.

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-08-2011 20:52 . Reden: Novero HT-2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Ginger Stir Fry b21 op m'n ZTE Blade geinstalleerd, en vroeg me af hoe ik op m'n SD kaart een ext4 partitie kan krijgen.

Als ik het met ClockworkMod doe dan wordt het meende ik een ext2 of ext3 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
MOUZETC; probeer eens deze (2x battery- battery saver ) downloaden op APP BRAIN. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
MOUZETC; probeer eens deze (2x battery- battery saver ) downloaden op APP BRAIN. succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:14:
en vroeg me af hoe ik op m'n SD kaart een ext4 partitie kan krijgen.
Met het progje wat ook in de TS genoemd staat, MiniTool Partition Wizard Home Edition...

OLED vs TFT vs SLCD
Hier een vergelijk van enkele van m'n schermpjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j8TsE2Cdmc3sRfEjH7McsyFr/full.jpg

ZTE Blade: 3,5" @ 800x480 OLED
vs
Motorola Milestone: 3,7" @ 854x480 TFT met matte screenprotector
vs
HTC Evo 3D: 4,3" @ 960x540 SLCD

[ Voor 51% gewijzigd door CLB op 20-08-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minitool Partition Wizard doet geen EXT4, alleen EXT2 en EXT3. Voor EXT4 moet je waarschijnlijk een linux-distributie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owh my bad, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
gambieter schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:07:
Minitool Partition Wizard doet geen EXT4, alleen EXT2 en EXT3. Voor EXT4 moet je waarschijnlijk een linux-distributie opstarten.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28680222/GoT/MiniTool.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, bij mij geven v5.2 en v6 die optie niet als ik een nieuwe partitie maak. My bad, toch maar proberen voor de vragensteller.

Gebruik je de gratis versie, en zo ja, welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MiniTool Partition Wizard Home v6.0 onder Windows 7 x64 (klik). Je kan de setup hier vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat is het voordeel om de sdcard te formatteren naar EXT#?
Krijg je geen problemen wanneer je je telefoon aansluit via USB met een Windows computer zonder EXT-driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Prozac schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:15:
Wat is het voordeel om de sdcard te formatteren naar EXT#?
Krijg je geen problemen wanneer je je telefoon aansluit via USB met een Windows computer zonder EXT-driver?
Je kunt die partitie inderdaad niet aanspreken op je PC, maar die partitie is bedoeld voor het A2SD script om apps op de SD-kaart te zetten (uitbreiding van ruimte voor apps). Ik heb 6.5 Gb FAT32 en 1 Gb EXT3, dan is er ruimte voor apps en voor bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
mouzetc schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:22:
Wifi en 3G heb ik vrijwel altijd aan staan, gezien ik dit altijd bij m'n telefoons heb gedaan. Wifi overigens niet in gebruik.. vandaag 8 van de 10uur niet op netwerk gezeten.

Hier de screenshot:
[afbeelding]

EDIT:

3G inderdaad dus altijd aan, dit ivm werk. Vaak adressen kijken, whatsapp & mail..
Schermhelderheid op automatisch. Hier ben ik alleen niet erg tevreden mee. Zou graag dat deze +/- 10% hoger ligt met een max van 100% natuurlijk.
Ik had graag een OLED gehad voor zijn felle kleuren. Maar een TFT is niet erg, gezien ik van een i4 kom, wat het verschil wat kleiner houd.
Klik ook eens op de grafiek en vergelijk de stukjes "awake" en "screen on", als er veel meer awake is dan screen on heb je een of andere applicatie die de telefoon wakker houdt.

Hier een screentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17832593/snap20110820_202521.png

Ik zit hier vrij veel op HSDPA, wat stroom zuipt als je wat bezig bent. Ik heb 'snachts 1% verloren ofzo, maar eens je het scherm aan hebt, vliegen de procenten erdoor. Ik laat wifi aan staan als het scherm af staat zodat push er nog wel doorkomt, dat verbruitk ook nog wel wat.

Ik gok dat jouw "awake" balk veel blauwer zal zien.

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 20-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

Welke applicatie is dit? Handig om inzicht te krijgen in je batterijverbruik.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zit gewoon in Android 2.3 bij Instellingen --> Over --> Accugebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

Profidiam schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:15:
Welke applicatie is dit? Handig om inzicht te krijgen in je batterijverbruik.
Deze zit standaard in android 2.3: menu -> instellingen ->over de telefoon -> batterij verbruik.

Wat hij zegt dus..

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 20-08-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Mijn probleem lijkt opgelost en overtreft gelijk mijn verwachtingen.
Gisteren nog een post geplaatst hier met een enorme battery drain (leeg na +/- 11uur). Kon me herinneren dat ik wat systeem aanpassingen had gemaakt eergister, dus vanochtend toch maar eens opnieuw opgestart nadat hij helemaal geladen was. Vervolgens spreekt dit wel voor zich (telefoon niet veel gebruikt tho) :

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/a3e7fp.png

Nog +/- 60% over na 15uur. Morgen vrij, dus kijken wat hij met wat meer gebruik doet.

Mijn awake balkje is trouwens vrijwel gelijk aan het screen on balkje, wat waarschijnlijk normaal is.

[ Voor 17% gewijzigd door mouzetc op 20-08-2011 23:56 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe je de camera preview kan fixen? (GSF B21, GEN 2, 5.0 MP camera)

Heap size staat op 32.

Zie de plaatjes (klikbaar):
De preview:
Camera preview bugged

De foto zelf (deze is dus wel OK):
Foto Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben dus niet de enige, waarbij screenshots op z'n kop worden gemaakt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
CLB schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:43:
Ik ben dus niet de enige, waarbij screenshots op z'n kop worden gemaakt =)
Dat komt doordat het scherm van de Blade op z'n kop gemonteerd is, omdat anders wat aansluitingen in de weg zouden zitten.

[ Voor 43% gewijzigd door JHdD op 22-08-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja dat is 't 'm! Nice one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Even een vraagje tussendoor, hoeveel 'telefoongeheugen' hebben jullie nog vrij?
Ik zit op 115Mb beschikbaar, mijn broertje op 60MB. Hij 'popt' alle e-mail naar zijn Blade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel nog 197MB na installatie van zo'n +/- 40 games en apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Niemand ook last van mijn cameraprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig een ZTE Blade van de KPN met 5.0 MegaPixel? Dan ligt het imho waarschijnlijk daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:45:
Toevallig een ZTE Blade van de KPN met 5.0 MegaPixel? Dan ligt het imho waarschijnlijk daar...
Inderdaad, weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je hebt er ook een custom ROM op draaien neem ik dan aan? That's the problem...
Enige manier om je camera goed te laten werken is een goed werkende ROM (qua cameragedeelte) te vinden / flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Ik zat op GSF B21.
Clockword is nu Cyanogenmod aan het installeren, kijken wat hij dan doet..

[ Voor 11% gewijzigd door bindsa op 23-08-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt wel alle wipes gedaan?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Yep
Op CyanogenMod 7 exact hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Net even gerestored naar de stock, en daar heb ik het nu ook...

[ Voor 3% gewijzigd door bindsa op 23-08-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm of het ligt aan 'custom roms' die je hebt gebruikt of je hebt pech.. Heeft die het wel goed gedaan?
Anders zou ik gewoon even naar de KPN-winkel gaan en het daar terplekke laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:48:
Hmm of het ligt aan 'custom roms' die je hebt gebruikt of je hebt pech.. Heeft die het wel goed gedaan?
Anders zou ik gewoon even naar de KPN-winkel gaan en het daar terplekke laten zien...
Ik dacht het wel, maar ik ben er niet zeker van. Maar het kan toch ook geen hardwareprobleem zijn? De foto's zijn prima. Filmpjes zijn trouwens net als in de preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt het camera probleem ook op modaco.com in het gingerbread-ginger-stir-fry topic gepost, toch?
Daar zijn reacties van mensen met een 5 MP camera die het probleem niet hebben.

Ben benieuwd wat het nu is.
Hou ons op de hoogte, ik wil ook een KPN blade kopen. Heb al een UK importmodel gen1, 3 MP camera.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
mountainbiker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:01:
Je hebt het camera probleem ook op modaco.com in het gingerbread-ginger-stir-fry gepost, toch?
Daar zijn reacties van mensen met een 5 MP camera die het probleem niet hebben.

Ben benieuwd wat het nu is.
Hou ons op de hoogte, ik wil ook een KPN blade kopen. Heb al een UK importmodel gen1, 3 MP camera.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:46

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zit er sterk over na te denken deze aan te schaffen, het enige wat me nu nog tegenhoud is de foto-kwaliteit. Ik lees in verschillende tests is die niet al te best. Mijn ervaring is dat Nokia dat beter voor elkaar heeft (maar ja, geen android), of de Xperia X10 van Sony. Deze laatste zorgt ervoor dat ik nog twijvel.

Waarom dan niet voor de X10 gaan? Nou, de toch nog dure prijs voor een ouder toestel. Voor de 2e handsprijs van de X10 koop ik ook een splinternieuwe Blade.

Heeft iemand een advies? Of is het bv wijs te wachten op de skate, omdat evt betere camera-capaciteiten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
De camera van de Blade is niet slecht. Het is een telefoon, als je een goede camera wilt kun je voor de 100 euro die je bespaard hebt door de Blade te kopen een leuke compact camera uitzoeken. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:46

greatgonzo

schit-te-rend!

dat begrijp ik idd (daarom heb ik ook een losse camera ;) ) maar volgens die redenatie zou dan geen enkele telefoon een camera hoeven te hebben. Mijn ervaring is: bij spontane dingen kan hij wel eens handig zijn. En dan zit ik er niet op te wachten tussen de pixels door het object te moeten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:37:
De camera van de Blade is niet slecht. Het is een telefoon, als je een goede camera wilt kun je voor de 100 euro die je bespaard hebt door de Blade te kopen een leuke compact camera uitzoeken. :D
De camera van de Blade is wel slecht. Geen flits, geen gede autofocus, en lage kwaliteit van de foto's (korrelig etc). Het is een budget-telefoon, als je een redelijkke camera wilt moet je geen Blade nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:10
gambieter schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

De camera van de Blade is wel slecht. Geen flits, geen gede autofocus, en lage kwaliteit van de foto's (korrelig etc). Het is een budget-telefoon, als je een redelijkke camera wilt moet je geen Blade nemen.
Ben ik het niet mee eens. Ik vind hem helemaal niet zo slecht. Ok er is geen flits en je hebt geen tientallen megapixels ter beschikking, maar voor de occasionele foto voldoet hij perfect.

Als ik de foto's die ik ermee maak daarna op mijn pc of tv bekijk, is dat zeker goed te doen. Je merkt natuurlijk wel dat het met een gsm-camera is genomen, maar je koopt ook geen Blade enkel om foto's mee te nemen. En ik heb nog niemand die mijn foto's heeft bekeken horen klagen over het feit dat ze onscherp of slecht zijn :)

Voor mij is dat in alle geval geen argument om NIET voor de Blade te kiezen ;)

edit --> voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/21l97yd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jumper2110 op 23-08-2011 13:18 ]

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:59

Rannasha

Does not compute.

Ik vind de camera van de Blade heel erg hit and miss. Af en toe komt er een redelijke foto uit, maar meestal is het vrij dramatisch.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken een Blade (Mobistar San Fransisco).
Gisteren heb ik GSFB19 geïnstalleerd dmv van TPT en ben ineens ook van Gen1 naar Gen 2 gegaan.
Werkt geweldig (voor zover ik er iets vanaf ken).
Maar ik zit nog steeds met een probleem. Ik krijg mijn 3G-verbinding niet werkend. Ik heb al verschillende malen de APN instellingen verwijderd en opnieuw ingegeven, maar nog steeds heb ik geen verbinding.
Weten jullie soms hoe het ik dit eventueel kan oplossen? Misschien upgraden naar B21?

Ik zou dit ook graag op MoDaCo posten, maar ik kan geen topics aanmaken of ergens op antwoorden. Heb me nochtans geregistreerd.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Bij welke provider zit je en heb je de juiste APN instellingen ingegeven?

Heb je internet, maar geen 3g of helemaal geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
De startpost is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geen internet.
Heb wel een H staan bij de connectivity balk.
Ik zit bij Tellink die gaan over het Mobistar netwerk.
Via hun site kun je aan de juiste APN instellingen geraken.
Maar deze werken niet. Heb al met hen gebeld en zij kenden het toestel nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Een H met een pijltje omhoog en omlaag? of gewoon bij de balkjes van de signaalsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel bij de balkjes van de signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Misschien een stomme vraag, maar zit je zeker op het mobistar netwerk?
Al geprobeerd opnieuw op te starten?
GSM/WCDMA geselcteerd?
Als APN mobinternet.be?

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 24-08-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er heel zeker van.Als ik bij instelling kijk, dan zie ik bij netwerk toch B Mobistar staan.
Het bovenstaande allemaal al gedaan. En volgens de mensen van Tellink is het data-pakket geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Staat je data wel aan in de instellingen/power widget? Je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt. Ik heb nu een H met pijltjes.
Ik had inderdaad bij APN enkele letters vergeten in te vullen.
Ook blijkt het precies een combinatie te zijn van de gegevens die ik op de site van Tellink heb gekregen en de gegevens van de site van Mobistar.
Zal morgen men licht nog eens opsteken bij Tellink.

Het was een stom ding, maar toch ZEER HARTELIJK BEDANKT, voor de tijd die hebt genomen voor mij Andro555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Goed dat het gelukt is.

Ik ben wel eens benieuwd naar de snelheden die jij bij tellink haalt op HSDPA en wat je betaald voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Vanmiddag mijn toestel gehaald bij KPN in Groningen. Zojuist met het nodige geklooi hier en daar GSF21 erop gezet en de boel draait vooralsnog als een zonnetje 8) Enige wat ik wel lichtelijk jammer vind is dat ik nog geen optie heb kunnen vinden om het camerageluid uit te zetten. Uiteraard kan ik even snel het volume van de hele telefoon uitzetten, maar een simpele instelling zou toch fijner zijn.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah als dat alles is, zijn genoeg telefoons die altijd shuttersound hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Tunaflish schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:32:
Vanmiddag mijn toestel gehaald bij KPN in Groningen. Zojuist met het nodige geklooi hier en daar GSF21 erop gezet en de boel draait vooralsnog als een zonnetje 8)
De mijne vandaag gehaald bij KPN Dordrecht. Geen probleem met Vodafone abonnement SIM!!!

Ik loop helaas tijdens dat 'geklooi' vast.

Ik volg braaf de instructies om clockwork te installeren:

Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded
Launch z4root from the App Drawer
Choose temporary root
Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded
Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
Launch ZTE-Blade Recovery Manager from the App Drawer
Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
Hit the Recovery tab.
Hit the MENU button on your device and choose Update Database
Choose Install Recovery
If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img

Het enige verschil is dat ik de v0.36 van de manager heb geinstalleerd. Waar het vervolgens niet goed gaat, is bij de Install Recovery. Er wordt geinstalleerd, maar dan uiteindelijk krijg ik de melding: "currently installed recovery unrecognized"

Hoe heb jij die hobbel genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Tunaflish schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:32:
Vanmiddag mijn toestel gehaald bij KPN in Groningen. Zojuist met het nodige geklooi hier en daar GSF21 erop gezet en de boel draait vooralsnog als een zonnetje 8) Enige wat ik wel lichtelijk jammer vind is dat ik nog geen optie heb kunnen vinden om het camerageluid uit te zetten. Uiteraard kan ik even snel het volume van de hele telefoon uitzetten, maar een simpele instelling zou toch fijner zijn.
There's an app for that :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
JakeNL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

De mijne vandaag gehaald bij KPN Dordrecht. Geen probleem met Vodafone abonnement SIM!!!

Ik loop helaas tijdens dat 'geklooi' vast.

Ik volg braaf de instructies om clockwork te installeren:

Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded
Launch z4root from the App Drawer
Choose temporary root
Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded
Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
Launch ZTE-Blade Recovery Manager from the App Drawer
Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
Hit the Recovery tab.
Hit the MENU button on your device and choose Update Database
Choose Install Recovery
If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img

Het enige verschil is dat ik de v0.36 van de manager heb geinstalleerd. Waar het vervolgens niet goed gaat, is bij de Install Recovery. Er wordt geinstalleerd, maar dan uiteindelijk krijg ik de melding: "currently installed recovery unrecognized"

Hoe heb jij die hobbel genomen?
Een niet nader te noemen vinger opgestoken naar die melding en gewoon gezegd dat hij moet rebooten naar recovery. Ik kon inderdaad ook nergens een v0.34b vinden. Heb toen maar de boel gedaan zoals gezegd wordt, toen zei hij inderdaad dat de recovery unrecognised was, alsnog laten rebooten en hij ging toch naar clockwork. Vanuit daar heb ik de boel handmatig geupdate met de .zipfiles, en het niet door die recoverymanager te laten doen.

Op de pagina van MoDaCo (klik) staat hoe dat moet, punt 3: How to Install a ROM using Clockwork Manually.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Tunaflish schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Een niet nader te noemen vinger opgestoken naar die melding en gewoon gezegd dat hij moet rebooten naar recovery. Ik kon inderdaad ook nergens een v0.34b vinden. Heb toen maar de boel gedaan zoals gezegd wordt, toen zei hij inderdaad dat de recovery unrecognised was, alsnog laten rebooten en hij ging toch naar clockwork. Vanuit daar heb ik de boel handmatig geupdate met de .zipfiles, en het niet door die recoverymanager te laten doen.

Op de pagina van MoDaCo (klik) staat hoe dat moet, punt 3: How to Install a ROM using Clockwork Manually.
OK, misschien ligt het aan onze 'nieuwe' telefoons. Ik wilde echter van te voren wel mijn huidige firmware backuppen, maar daar schijn je toch die clockwork voor nodig te hebben. Ik wacht nog even op andere reacties, voordat ik straks niet meer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Is het ook mogelijk om een image/backup te maken van de originele ROM?
Zodat je die later weer terug kun zetten, voordat ik aan het prutsen ga :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 24-08-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puch-Maxi schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:42:
Is het ook mogelijk om een image/backup te maken van de originele ROM?
Zodat je die later weer terug kun zetten, voordat ik aan het prutsen ga :)
Op modaco staan allerlei stock ROMs. Verder staat in dit topic ook hoe je kunt backuppen voor je aan de slag gaat met custom ROMs.

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat betreft de camera : Zou iemand eens kunnen testen met het programma ProHDR ? Op mijn desire maakt ProHDR met afstand de beste foto's van alle foto applicaties (ook in non HDR mode).

• Tunaflish
JakeNL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:41:
[...]

OK, misschien ligt het aan onze 'nieuwe' telefoons. Ik wilde echter van te voren wel mijn huidige firmware backuppen, maar daar schijn je toch die clockwork voor nodig te hebben. Ik wacht nog even op andere reacties, voordat ik straks niet meer terug kan.
Werkt de reboot niet? Als 'ie 'Reboot into recovery' zegt, ik heb het toch maar gewoon geprobeerd en kwam ineens in clockwork terecht. Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar het is misschien een poging waard.

• JakeNL
Tunaflish schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:22:
[...]

Werkt de reboot niet? Als 'ie 'Reboot into recovery' zegt, ik heb het toch maar gewoon geprobeerd en kwam ineens in clockwork terecht. Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar het is misschien een poging waard.
ik kom ook in clockwork terecht, alleen als ik dan kies voor backup/restore, krijg ik alleen zo'n hoedje te zien met een recycle teken er vaag onder. Als ik dan were op 'menu' druk, kom ik weer in het hoofdmenu terecht. Daarna selecteerde ik 'reboot', maar ook dat geeft geen resultaat. Pas na klikken op 'home' rebootte hij weer terug naar normale start.
Het lijkt allemaal niet echt te werken.
Omdat dit zo'n 5.0Mp + TFT is, weet ik niet of ik zo op die standaard ROM's kan vertouwen, mocht het nodig zijn.

• Tunaflish
Hmm, dan weet ik het ook niet. Ik heb zelf geen backups gemaakt, ik heb de (lichtelijk naïeve) hoop dat er wel een aantal stock ROMS voor zijn te vinden die ik kan terugzetten.

Stock Roms heb je toch niet nodig met GSF =)

@ JakeNL: Lees je gewoon even in, alles spreekt voor zich.. Ikzelf moest het ook allemaal uitvogelen en heb ook veel vragen gesteld, maar met behulp van Modaco moet het vast en zeker allemaal lukken. Goodluck! :)

• JakeNL
CLB schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:30:
Stock Roms heb je toch niet nodig met GSF =)

@ JakeNL: Lees je gewoon even in, alles spreekt voor zich.. Ikzelf moest het ook allemaal uitvogelen en heb ook veel vragen gesteld, maar met behulp van Modaco moet het vast en zeker allemaal lukken. Goodluck! :)
ik heb me helemaal de rimbam gelezen en heb bijv. op update database geklikt etc. Daarna houden de suggesties bij de meesten toch op. Dus als hier 'KPN upgraders' zijn bij wie het gelukt is, dan is dat wel zo fijn ;)

• Tunaflish
Voor degenen die GSF21 gebruiken; voelt de Market bij jullie ook nogal traag aan? Ik zit op dit moment op WiFi, maar hij laadt de apps vrij langzaam en ook weer terug van een app naar de lijst duurt een aantal seconden.

Dat heeft iedereen met de nieuwe Market en is geen GSF21 issue =)

• Tunaflish
Ah, vandaar. 't Is mijn eerste ervaring met Android, had verwacht dat dit toch wel wat sneller zou gaan :P

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.