Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:45:
Deze tutorial vond ik toen ik mijn Blade net had erg handig.
Alleen het gen 1/gen 2 verhaal is er in de loop van de tijd bijgekomen en er zijn verschillende manieren om te upgraden naar gen 2. Deze tutorial heb ik gebruikt en het werkte prima.
Erg fijne tutorials en ik ben er bijna... Alles is geinstalleerd en de update.zip is toegepast..
Ginger Stir Fry is gemaakt en de 'ginger is toegevoegd' blablabla, en wordt opnieuw opgestart.
Alleen ik zie het welbekende Androidpoppetje nu al meer dan de aangegeven 6 minuten in m'n beeld.
Heb de batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart met volume-down en aanknop, maar geen recovery menu..
Ik zie weer dat poppetje.. Start ik hem dan toch verkeerd op? Kwestie van volume- en powerbutton toch? :)

EDIT: Dit gevolgd, ben benieuwd, zie nu weer dat Android-mannetje;

If this doesn't work then it could be that the ROM you downloaded got damaged.
You need to download the ROM again and copy the File to the SDCard and install again.

•Remove the battery
•Put the battery back in
•Hold the Volume Down button turn the phone on
•Use Volume Up / Down to move between options
•Use Home key to select an option
•Use Back key to go back
•From the clockwork menu choose: mounts.
•From the clockwork menu choose: mount USB Drive.
•Plug the phone in, copy the ROM file, unmount on the PC
•Choose from the main menu install zip fom sdcard
•Choose the 2nd item choose zip from sdcard
•Choose the ROM zip file r12-update-modacocustomrom-blade-kitchen-unsigned.zip*
•From the main menu choose: Reboot

Dat was de Ginger Stir Fry, hernoemd naar update.zip...
Alleen nu is er dus geen mogelijkheid meer om die 'MD5 Sum' te checken?
Dat kan natuurlijk als ik 'm mount en de nieuw gedownloade update.zip erop zet :+

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 03-08-2011 01:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:49:
Ik zie weer dat poppetje.. Start ik hem dan toch verkeerd op? Kwestie van volume- en powerbutton toch? :)
Voor opstarten doe je alleen de powerbutton. Power met Volume Up zet de Blade in de bootloader mode, waarbij je inderdaad alleen het Android poppetje ziet. Power + Volume Down = Clockworkmod, Power alleen = aanzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik dacht dat ik er was... Androidmannetje bleef maar staan, dus opnieuw dit gedaan enkele keren:
•Remove the battery
•Put the battery back in
•Use Back key to go back
•From the clockwork menu choose: wipe cache partition.
•From the clockwork menu choose: wipe data/factory reset.

En ook dit:
•Remove the battery
•Put the battery back in
•Use Back key to go back
•From the clockwork menu choose: mounts.
•From the clockwork menu choose: mount USB Drive.
•Plug the phone in, copy the ROM file, unmount on the PC
•Choose from the main menu install zip fom sdcard
•Choose the 2nd item choose zip from sdcard
•Choose the ROM zip file r12-update-modacocustomrom-blade-kitchen-unsigned.zip*

Ook de MD5 gechecked via de PC nadat ik hem opnieuw had gedownloaded en op de SD-kaart had gezet...
Paar keer is de wok geleegd, groenten erbij gedaan en de ginger toegevoegd, de laatste paar keren kan ik geen update.zip toepassen en wordt de actie 'aborted'.. Hmm ik duik m'n bed lekker in en zie het morgen wel weer!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je nu eerst een GEN1 naar GEN2 upgrade gedaan? Ik zou persoonlijk beginnen met een TPT transfer van een GEN1 ROM (Swedish Snow (2.1) eerst, en dan met Clockworkmod recovery Swedish Spring), om een beetje te leren omgaan en om de RAM partities te veranderen naar een 128 MB /system en 288 MB /data.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gen1 naar gen2 update komt toch met de 'Ginger Stir Fry Beta 17 Gen1 to Gen2 Upgrade TPT' mee...
Zodoende heb ik eerst Clockworkmod recovery geinstalleerd en kwam daar dus heel ver mee... De laatste
paar keren kan ik geen .zip meer apply'en en wordt alles gelijk 'geabort' en de Blade start dus ook niet door =)
Ik kan dus ook niet meer vragen aan Mr. Pigfish of het nu als gen1 of gen2 model wordt gezien...

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 03-08-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:43:
De gen1 naar gen2 update komt toch met de 'Ginger Stir Fry Beta 17 Gen1 to Gen2 Upgrade TPT' mee...
Zodoende heb ik eerst Clockworkmod recovery geinstalleerd en kwam daar dus heel ver mee...
Een TPT heeft geen Clockworkmod nodig, die is onafhankelijk daarvan. Kun je wat duidelijker zijn in wat je precies hebt gedaan?

TPT = zip file met daarin image folder. Die image folder kopieer je als folder naar de root, dwz je krijgt op je SD een folder /image. Daarin staan de update files.

Ik zal de file eens downloaden om te kijken, heb een Blade waarmee ik dit ook eens wil proberen.

Edit: ik heb deze file binnengehaald, en in die ZIP staat een image folder, met daarin 20 bestanden (boot.img, system.img etc). Die folder moet je dus uitpakken naar de root, waardoor je een folder in je root krijgt genaamd image.

Daarna opstarten met Menu-Volume Up-Power allemaal tegelijk indrukken. Dan gaat je TPT aan de slag. Je kunt een TPT gewoon opnieuw doen, gewoon even de SD-kaart eruit halen, in een cardreader en de folder erop zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 03-08-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Ik heb aan Mr Pigfish gevraagd welke gen ik had: gen1
2. Ik heb 'Ginger Stir Fry Beta 17 gen1 to gen2 upgrade TPT' gedownloaded
3. Die .zip file heb ik NIET uitgepakt en hernoemd naar update.zip
* paar keer die .zip gedownloaded maar nooit een 'image'folder gezien, I'm serious
4. Telefoon gestart in Clockworkmod recovery modus
5. Heb de update.zip geapplied wat volgens 't scherm allemaal lukt
6. Als er een reboot plaatsvind gebeurd er niks, zie alleen Androidmannetje

Ik zal wel verkeerd zitten met die TPT.zip en die 'image'folder dan, maar hij installed wel de update.zip?
Die Ginger Stir Fry.zip... De inhoud daarvan is 'hmmm een imagemap inderdaad' Dat is vrij apart want de eerste .zips die ik downloadde bevatte allerlei mappen en een boot.image file, maar geen image-map.. =s
Nu is het te laat om nog verder te gaan, maar wat ik morgen dus moet doen is:
- Booten in recoverymode
- Update.zip weghalen van SD-card (dat is dus die GSF.zip)
- Mapje 'image' op de SD-card zetten
- dit volgen:
Check the integrity of the files using AFV (available from android market) to find the nandroid.md5 file in the image directory, then long press on it & verify nandroid backup. Turn off your phone, leave it for at least 30 seconds, then hold menu & volume + when you power it on. You should see some green text (may be just a blank screen) then it should reboot & you should see a big android while it is performing it's first boot (this will take a while). Once it has successfully started up don't forget to delete the image folder on your sd card, to prevent any accidents.
Ik kan alleen AFV niet gebruiken nu dus dat 'verify Nandroid backup' gaat niet...

EDIT: Thanks for checking, wat een daap ben ik toch ook!
Maar ik blijf erbij dat er in de zips die ik eerst had geen 'image'folder stond =s
Tevens staat er nu al Clockworkmod recovery op mn toestel.. en TPT heeft dat ook aan boord? Problems?

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 03-08-2011 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 02:26:
3. Die .zip file heb ik NIET uitgepakt en hernoemd naar update.zip
* paar keer die .zip gedownloaded maar nooit een 'image'folder gezien, I'm serious
4. Telefoon gestart in Clockworkmod recovery modus
5. Heb de update.zip geapplied wat volgens 't scherm allemaal lukt
6. Als er een reboot plaatsvind gebeurd er niks, zie alleen Androidmannetje
Dan had je misschien niet de juiste ZIP, want ik heb het net uitgevoerd zoals beschreven en hij is nu bijna klaar, ik ben al voorbij de grote groene Android robot en ben hem nu aan het instellen ;) . gestart vanaf GEN1, binnen 5 minuten klaar :p
Die Ginger Stir Fry.zip... De inhoud daarvan is 'hmmm een imagemap inderdaad' Dat is vrij apart want de eerste .zips die ik downloadde bevatte allerlei mappen en een boot.image file, maar geen image-map.. =s
Nu is het te laat om nog verder te gaan, maar wat ik morgen dus moet doen is:
- Booten in recoverymode
- Update.zip weghalen van SD-card (dat is dus die GSF.zip)
- Mapje 'image' op de SD-card zetten
- dit volgen:
Veel makkelijker om gewoon even de SD-kaart in een kaartlezer te stoppen en de file-transfer te doen.
Ik kan alleen AFV niet gebruiken nu dus dat 'verify Nandroid backup' gaat niet...
Heb ik overgeslagen, heb nog nooit problemen gehad.
EDIT: Thanks for checking, wat een daap ben ik toch ook!
Maar ik blijf erbij dat er in de zips die ik eerst had geen 'image'folder stond =s
Tevens staat er nu al Clockworkmod recovery op mn toestel.. en TPT heeft dat ook aan boord? Problems?
Yep, heeft die TPT ook. Overschrijft alle partities, dus niet iets om je druk over te maken, alle rommel gaat eraf. Je krijgt dan CWM 3.0.2.7.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 03-08-2011 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dank u vriendelijk! Dan zal het over een paar uurtjes ook wel lukken bij CLB!
Zou mooi zijn dan! Nog even dat geheugen instellen en customizen maar, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 02:36:
Ik dank u vriendelijk! Dan zal het over een paar uurtjes ook wel lukken bij CLB!
Zou mooi zijn dan! Nog even dat geheugen instellen en customizen maar, ben benieuwd!
You're welcome :) . Ik heb die OSF toendertijd gekocht om te experimenteren met Android en telefoons, en heb er een hoop van geleerd, ook via Modaco. Die TPT is fantastisch, en verandert ook de partitiegroottes zodat je /system kleiner wordt (en je geen ruimte verliest daar) en /data groter.

Nu je de image-folder hebt, kan het eigenlijk niet meer fout gaan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 02:39:
Nu je de image-folder hebt, kan het eigenlijk niet meer fout gaan... :p
Let maar op, ik zal daarnet wel wat gedaan hebben wat 't straks allemaal niet laat werken...
Voor de rest bedank ik je nogmaals en zal ik nu ophouden met dit halve slowchatten zo in de nacht!
PS. Ik heb 'm gekocht als 2e telefoontje, wilde eerst zo'n cheapass Androider, maar dit is veel beter!
En ik kan gelijk een beetje klootviolen met custom roms enzo, alhoewel ik nog in de n00bfase vertoef =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whooot thank you:
Ginger Stir Fry
Wil de SD-kaart nog opsplitsen in 6GB Fat32 en 1,4GB Ext2, maar nog even uitvogelen of dat kan bij GFS :)
Nu even gaan customizen natuurlijk..
LauncherPro Plus erop, applicaties installeren die ik wil en even themen en klaar! Nogmaals dank, top! _/-\o_
Iemand met een suikerklontje het Orange logo van de achterkant weten af te halen? Dat kon vroeger bij de SPVM500!

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 03-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi :) . GSF heeft A2SD, en je kan EXT3 en EXT4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
CLB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:33:
Iemand met een suikerklontje het Orange logo van de achterkant weten af te halen? Dat kon vroeger bij de SPVM500!
Niet doen!! Heb het geprobeerd, nu logo met krassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
TomAtTweakers schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:45:
Zijn er nog meer mensen bij wie in GSF b18 het lockscreen niet werkt? In b13 had ik hier ook al last van. Toen was het probleem na een reboot verholpen maar dat is nu dus niet zo. Meteen na een boot komt het lockscreen tevoorschijn maar daarna niet meer.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Zowel pattern, pincode als password geprobeerd
  • Lockscreen opnieuw ingesteld
  • Meerdere keren gereboot
  • Twee keer ROM opnieuw geflashed
Ook als iemand geen oplossing weet maar het probleem wel tegenkomt op zijn Blade met GSF b18, hoor ik het graag. Dan weet ik dat het in ieder geval niet aan mijn toestel, ROM of instellingen ligt.
Heef er nog iemand van bovenstaande probleem last of ben ik de enige?

Ik vind het een erg vervelende bug omdat ik niet met een telefoon op straat wil die niet gelocked kan worden. Er staat tegenwoordig gewoon te veel gevoelige informatie opgeslagen op je telefoon om dat nog te doen (naast nummers en smsjes ook mail, creditcard gegevens voor de market, enzovoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:30:
Mooi :) . GSF heeft A2SD, en je kan EXT3 en EXT4 gebruiken.
Moet ik me even over inlezen.. Ik lees A2SD / DarkTremors A2SD en allerlei zut.. Hulp via DM gehad: thanks!
nmgn231 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:21:
Niet doen!! Heb het geprobeerd, nu logo met krassen...
Hmmm thanks voor de warning, ga ik dan niet doen! (covertjes kosten 10 pond via eBay, misschien iets voor jou)

Ik heb Ginger Stir Fry beta 17 draaien op m'n ZTE Blade en dat draait vooralsnog perfect...
- Ik mis wel de standaard tetherapplicatie... Natuurlijk zijn er genoeg third party apps maar toch
- Ik gebruik LauncherPro Plus en verstop daarmee m'n notificatiebalk, dat geeft soms wat probleempjes.
Als ik via een powerwidget bijvoorbeeld m'n WiFi aan wil zetten, zie ik 2 tellen die balk en dan is die weer weg. Op mijn Motorola Milestone wordt de notificatiebalk dan niet geshowed en dat is iets mooier mja ach... :9 :+
- Ik kan geen 'Adobe Flash Player 10.3' installeren via de market-site, de ZTE Blade is niet compatible?
Zou dat komen omdat er standaard Android 2.1 op staat, wat bij mij dus nu 2.3.4 is.. Zou dat kunnen via .apk?

- Die tekstselector met die 2 oranje driehoekjes, werkt voor geen ene meter...
Ik ben gewend om een heel tekstvak te kopieren, bijvoorbeeld een weblink ofzo, nu moet ik
stap 1. eerst selecteren en stap 2. dan pas kopieren... Kan dat niet uit worden gezet ofzo?
- Ik gebruik LauncherPro Plus en daarmee heb ik aangegeven hoe de icoontjes moeten worden opgelicht als
erop gedrukt wordt en met welke kleur.. Helaas werkt dit toch niet en alles is nog steeds oranje, groot en lelijk

Voor de rest is die ZTE Blade een erg mooie device, redelijk snel, mooi schermpje, jaja toppert!

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 04-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
TomAtTweakers schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Heef er nog iemand van bovenstaande probleem last of ben ik de enige?

Ik vind het een erg vervelende bug omdat ik niet met een telefoon op straat wil die niet gelocked kan worden. Er staat tegenwoordig gewoon te veel gevoelige informatie opgeslagen op je telefoon om dat nog te doen (naast nummers en smsjes ook mail, creditcard gegevens voor de market, enzovoort).
Heb je toevallig de zip uitgepakt en APK's verwijderd en toen de zip opnieuw gemaakt en geflashed? Dit had ik namelijk wel gedaan bij Stir Fry, maar toen werkte, wat ik ook probeerde, het lockscreen niet.

Toen heb ik de gehele rom erop gezet en nu werkt het perfect. de APK's kun je daarna verwijderen met root explorer.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik heb het nog niet getest maar dat moet het haast wel zijn! Ik mik altijd de apps die ik niet nodig heb eruit voordat ik flash. Dat ging met elke ROM altijd goed, zelfs met eerdere versies van GSF, maar nu dus niet meer.

Bedankt voor de tip, kan ik eindelijk updaten naar de meest recente GSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
Ik dacht even dat we hem voor €80,- in China konden bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
nmgn231 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:37:
Ik dacht even dat we hem voor €80,- in China konden bestellen...
De ironie: chinezen die hun eigen chinese producten namaken! :+

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat covertje niet ergens los te bestellen, talking about the backcover... Die is wel grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:42:
Is dat covertje niet ergens los te bestellen, talking about the backcover... Die is wel grappig..
Zou er niet vanuit gaan dat die past op een ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet die specifieke van dat gare $80,- toestel, maar gewoon iets soortgelijks... die dan uiteraard wel past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
zoiets? Alleen zit je dan weer met dat Orange logo zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 10:44
GSF B19 is uit, met 3D app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sloth schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:00:
zoiets? Alleen zit je dan weer met dat Orange logo zo te zien..
Ja die is al onderweg, vandeweek besteld, maar idd dat Orange logo'tje is niet het mooiste ever, achja..
earthman schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:38:
GSF B19 is uit, met 3D app drawer.
Hmm dat is wel fijn =) Zelf gebruik ik wel LauncherPro Plus, dus 3D appdrawer gebruik ik al...

Dacht even GSF B19 te flashen, dus gedownloaded en weer zo'n 'image' map gekregen, in de root gezet..
Toen wilde ik gaan flashen en bedacht hmm dit is die TPT methode terwijl mijn device inmiddels wel als gen2 model wordt gezien en ik dus helemaal niet zo hoef te flashen. Had dit kwaad gekund of werkt dit ook gewoon?
In die normale .zip staan namelijk drie mappen een geen 'image', maar META-INF, System en boot.image..

Ginger Stir Fry b19
Wat ik op merk ten opzichte van b17...
- Flashlight is geinstalleerd, wat bij b17 niet zo was, beetje onzin maar dat is persoonlijk
- File Manager heeft een naamsverandering ondergaan en heet nu 'OI File Manager'
- ROM Manager is geinstalleerd, wat bij b17 niet zo was, altijd handig indien nodig
- Terminal Emulator is geinstalleerd, wat bij b17 niet zo was, altijd handig natuurlijk
- ZTE Emode Helper is geinstalleerd, wat bij b17 niet zo was, grappig kun je wat dingetjes testen

Minpuntje:
WiFi wordt uitgeschakeld als Airplane-modus aangezet wordt, dat was voor zo ver ik weet niet bij b17...

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 05-08-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
Net ook maar eens Ginger Stir Fry B19 geinstalleerd, met Go Launcher EX en een Senste theme, van me ZTE Blade maar een HTC Desire look a like gemaakt ;) Met de handige widgets van Go Launcher doet het zelfs niet onder voor Sense =)

Homescreen:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qkueky.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Sorry dat ik het vraag als het al eens gevraagd is geweest maar is alles verwijderd indien ik update van GSF b15 naar b19 (inmiddels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik heb nu ook b19 draaien. Wbaw zegt op MoDaCo dat het waarschijnlijk de final is maar dat kan natuurlijk altijd veranderen.

Gezien het feit dat GSF op een gelekte ontwikkelingsversie van Gingerbread is gebaseerd, vind ik het knap dat hij er zo'n stabiele rom van heeft kunnen maken. Nu is het wachten op de release van de ZTE Libra, een nieuwe versie van de Blade waarbij alleen de stock rom verschilt van zijn voorganger (Gingerbread i.p.v. Eclair). Met behulp van die stock rom kunnen ontwikkelaars van custom roms weer aan de gang.

Tot die tijd ben ik meer dan tevreden met GSF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:08:
In die normale .zip staan namelijk drie mappen een geen 'image', maar META-INF, System en boot.image..
De normale zip hoef je dan ook niet uit te pakken, alleen naar de sdcard kopieren, telefoon in recovery mode opstarten (met toetsencombi pwr&vol- of via de reboot app) en handmatig de betreffende zip selecteren voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I know, alles geflashed, zie de foto hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg fijne batterijtijd ook die GSF
GSF b19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Vind ik ook:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/screenshot.png
Die drop in het midden is Angry Birds van gisteren avond, lange streep is dus de nacht zelf :) .

[ Voor 37% gewijzigd door 430xlkod op 07-08-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Een nadeel van de Blade is en blijft toch wel de beperkte accuduur. Het is iets waar alle moderne smartphones last van hebben maar zodra je op de Blade een spelletje speelt gaat het batterijniveau echt pijlsnel naar beneden, zo zie je wel in bovenstaande screens.

GSF b19 bevalt trouwens goed. Het enige gekke dat ik tegen ben gekomen is dat Fruit Ninja niet soepel loopt. Op Android 2.2 ging dat veel beter. Andere games, zoals Reckless Racing, lopen juist weer aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt volgens mij ook aan het schermpje zelf wat dan aanstaat en toch snel wat batterij wegvreet..
Geen problemen hier trouwens met Fruit Ninja, draait hier allemaal perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:30:
Ligt volgens mij ook aan het schermpje zelf wat dan aanstaat en toch snel wat batterij wegvreet..
Geen problemen hier trouwens met Fruit Ninja, draait hier allemaal perfect...
Ik heb toch wel gemerkt dat iets als Angry Birds de accu nog vele malen sneller leegzuigt dan een vergelijkbare schermtijd met browsen of smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal morgen is een beetje kijken hoe of wat het bij mij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als ik verwarring veroorzaakte, ik bedoelde niet de specifieke ROM :) Gezien het plaatje van Beta911 is het effect overigens wel hetzelfde.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
Ik ben gister ook overgegaan naar Ginger Stir.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het opladen via usb weer mogelijk maak?

Weet iemand waarom na de update naar SS hij al mijn oude apps automatisch installeert en na de update naar GSFB ik dit zelf moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van even aan je PC hangen met USB, USB-mode aanzetten?
Ik vond het juist fijn dat ik helemaal geen charge-drivers hoefde te installeren.

Over het terugzetten van de apps... Had je in de instellingen aangevinkt dat Google alles moest backuppen
en heb je na de installatie van GSF je Google-accountgegevens alweer ingevuld en gesynct?
Tevens is het altijd handig om even alles te backuppen natuurlijk, kan met tig verschillende programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nmgn231 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:08:
Ik ben gister ook overgegaan naar Ginger Stir.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het opladen via usb weer mogelijk maak?
In de instellingen kan je USB-charging aan en uitzetten. Wat heb je zelf al geprobeerd?
Weet iemand waarom na de update naar SS hij al mijn oude apps automatisch installeert en na de update naar GSFB ik dit zelf moet doen?
Tja, er wordt niet voor niets gezegd: backup maken, no wipe, no whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
gambieter schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:42:
[...]

In de instellingen kan je USB-charging aan en uitzetten. Wat heb je zelf al geprobeerd?

[...]

Tja, er wordt niet voor niets gezegd: backup maken, no wipe, no whine.
Ik kan die instelling niet vinden in deze versie, ook gegoogled waar dit zou moeten kunnen. Zou ik hier ook moeten kunnen kiezen dat het toestel alleen laadt wanneer ik hem koppel? (en dus geen data verbinding maakt)

Wat betreft de back-up; ik nam aan dat het vinkje aanzetten bij "Back-up maken van mijn gegevens" voldoende zou moeten zijn. Althans, meer heb ik de vorige keer ook niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je je telefoon aan de pc hangt via USB, dan moet je de notificatiebar op je telefoon omlaag trekken om
in de USB-instellingen te komen. Daar kun je inderdaad ook 'charge only' aanvinken wat zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:09:
Als je je telefoon aan de pc hangt via USB, dan moet je de notificatiebar op je telefoon omlaag trekken om in de USB-instellingen te komen. Daar kun je inderdaad ook 'charge only' aanvinken wat zou moeten werken...
Het probleem blijkt toch anders. Hij laadt wel degelijk op bij een usb verbinding met een computer echter niet meer in mijn auto. Voor de update laadde mijn telefoon probleemloos via een usbkabeltje afkomstig van mijn Parrot MKI9100 carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je laad je ZTE Blade op, met een USB-kabeltje in je auto?
Hoe zit dat USB-kabeltje bevestigd dan, sigarettenaansluiting? Of gewoon een carcharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:48:
Je laad je ZTE Blade op, met een USB-kabeltje in je auto?
Hoe zit dat USB-kabeltje bevestigd dan, sigarettenaansluiting? Of gewoon een carcharger?
Via een usbkabeltje afkomstig van mijn Parrot MKI9100 carkit (schema, female-usb verlengd naar micro-usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterijtest CLB icm ZTE Blade met GSF b19...
Telefoonscherm stond op een helderheid van 100% en was nieuw opgestart, dus geen extra apps die meedraaiden. Ik moet wel zeggen dat ik de OLED versie heb van de ZTE Blade mocht dat nog uitmaken..
Tevens stond de telefoon in airplane-stand en was niet verbonden met een WiFi netwerk. Ook staat er een LiveWallpaper geinstalleerd, mocht dat nog uitmaken en het geluid stond op 100% (ook tijdens het 'gamen')

Er is begonnen met een volledig opgeladen batterij, aka 100%.
Daarna is er 15 minuten lang een spelletje gespeeld, te weten Aliens Invasion

De batterij is daarna gechecked en had een percentage van 94%
Daarna is er (terwijl het spel nog op de achtergrond draaide) een kwartier gebrowsed met het toestel.
Hiervoor is WiFi aangezet en het browsen is alleen beperkt tot Tweakers.net / fok.nl / nu.nl enzovoort.

De batterij is daarna gechecked en had een percentage van 85 %
Daarna is WiFi weer uitgeschakeld en is er (terwijl het spel en de browser nog op de achtergrond draaien)
een kwartier film gekeken met de standaard videoplayer van de ZTE Blade icm Ginger Stir Fry beta 19.
Moet hierbij wel vermelden dat hij helaas niet fullscreen afspeelde, waarschijnlijk omdat ik 'orientation' gelocked heb. Zodoende speelde de film denk op zo'n 1/3 van het scherm af en was de rest zwart van het scherm zwart.

De batterij is daarna gechecked en had een percentage van 80%
Daarna is de telefoon weggelegd met het scherm uit en is (terwijl het spel, de browser
en de video-applicatie nog op de achtergrond draaiden) een kwartier lang blijven liggen.

De batterij is daarna gechecked en had een percentage van 80%

Hieronder de batterijscreenie van dit uurtje ZTE Blade testing...
CLB - Batterytest ZTE Blade GSF b19
Waarom er wordt aangegeven dat het scherm het laatste kwartier ook aanstond, ontgaat me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@nmgn231,
Het probleem blijkt toch anders. Hij laadt wel degelijk op bij een usb verbinding met een computer echter niet meer in mijn auto.
Ik ervaar hetzelfde probleem qua USB charging instelling (die ik niet in GSF B19 kan vinden) en dat de ZTE Blade WEL via PC oplaadt maar NIET meer via mijn USB charger in de auto (de accu is dan nog niet geheel opgeladen!). Iemand een idee?

Groeten,
JD1971

[ Voor 5% gewijzigd door JD_1971 op 09-08-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel een 'car'charger, universeel van Adapt volgens mij, net getest, laad wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op dit forum, en heb 2 vraagjes die ik nog niet direct ben tegengekomen.
Probleem 1 : Tijdens het telefoneren gebeurt het regelmatig dat ik met mijn gezicht de telefoon aanraak (niet bewust). Daarna hoort de andere kant mij niet meer, en moet ik de verbinding verbreken, om daarna weer terug te moeten bellen.
Probleem 2 : Ik gebruik graag de applicatie runkeeper, om mijn loopprestatie op te volgen. Ik heb hiermee regelmatig het probleem dat ik geen gps ontvangst vind, terwijl de iphone van mijn echtgenoot die heel snel heeft.
Enig idee hoe deze problemen op te lossen?
Ik heb rom SSR5 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem 1: Werkt je proximity sensor niet goed meer dan? Dat is een sensortje die het beeld op zwart zet
als je gaat bellen. Je gezicht komt dan dichtbij en het scherm gaat dan op zwart, zodat je niks meer kan...

Probleem 2: Kan aan van alles liggen.. Aan de GPS-chipset van de ZTE Blade zelf, maar ook aan de ontvangst hiervan. Met hoeveel satellieten ben je verbonden enzovoort. Eigenlijk zou je hetzelfde programmaatje moeten vinden voor iOS en Android en dat moeten installeren op beide toestellen en moeten checken. Dan heb je nog steeds het geval van andere GPS-chipset en dergelijke, dat is natuurlijk erg lastig... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:51
Probleem 1 heb ik ook wel eens (een paar keer) gehad:

Als je dan je scherm weer aanzet, zie je, ik geloof, linksbovenin het microfoontje gedempt staan.
Dan kan je ergens op het scherm op "microfoon" of iets dergelijks drukken, en dan zal het gedempte microfoontje verdwijnen

Weet het niet zo 100% meer welk icoontje aangetikt moet worden, aangezien ik zelf niet meer op SSR5 draai

-edit- Heb ondertussen zelf GSF19 draaien! Alles lijkt stuk sneller te draaien!
Alleen lijkt Angry Birds nu wel meer batterij te trekken, maar dat is tot nu toe nog het enige "nadeel" eraan.
Bij SSR5 had ik overigens 'taakbeheer' er bij staan (deze vond ik best ideaal). Is deze er ook voor GSF19?

[ Voor 28% gewijzigd door Remcooo87 op 10-08-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Britse provider start verkoop ZTE Skate voor 171 euro

Hoppa, laat iemand de ROM maar rippen en prepareren voor de Blade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hopelijk betekent dit dat CM7 binnen afzienbare tijd een 2.6.35 kernel kan aanbieden voor de Blade :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

Hmm, update ik net naar GSF B19, lees ik dat wbaw verwacht morgen een nieuwe versie te hebben op basis van de Orange Monte Carlo (Skate...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een GSF20 bedoel je?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Inderdaad, check de laatste pagina van de thread op Modaco. Hij is bezig met de laatste details met een ROM op basis van de Skate, maar geloof dat de verschillen niet heel groot zijn met B19.
Possibly. Got it all working & de-oranged. I'm just trying to fix the last couple of image bugs, the lock screen sliding tabs are giving me grief again.
http://android.modaco.com...r-stir-fry/page__st__3660

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 11-08-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n backcovers zijn binnen, erg mooi! Hier op de foto een van de nieuwe en m'n oude;
ZTE Blade backcover

ZTE Blade backcover

ZTE Blade backcover

ZTE Blade backcover

ZTE Blade backcover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waar/welke heb je besteld? Bij mij is er barst in het "3.2MP" plaatje, handig om te vervangen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had er drie via eBay =) Een voor een vriend, twee voor mezelf, just to be shure =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg, zie de topicwaarschuwing, die staat er niet voor niets.

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 12-08-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

GSF B20 is nu ook online. Maar bluetooth werkt daarin niet, omdat de skate een andere BT chip heeft. Dus ik blijf bij B19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahaa hij is er al, ik ga even een changelog zoeken en bekijken.. denk dat ik ook bij beta19 blijf dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Zit zelf op beta15 nog, en alles werkt zoals het hoort dus voor mij geen verandering even :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik heb enkele uren geleden geupdate van PS (2.2, GEN1) naar de nieuwe GSF b20, en ik moet zeggen dat alles precies nóg smoother is dan in PS, en dat vond ik al de stabielste rom ooit.
Aangezien ik toch nooit bluetooth gebruik, was dat voor mij geen issue :p Heerlijk hoe makkelijk dat switchen tussen firmwares toch gaat!

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Gisteren even nog Cyanogenmod geprobeerd (N160) maar ik vond het maar niets. Slechte performance tegenover GSF20.

GSF20 draait hier extreem smooth, ik kwam van GSF14 maar dit draait allemaal nog mooier!
Bluetooth gebruik ik toch nooit, en er zal wel een fix voor komen denk ik.

Weet er iemand een goede circular battery mod? Ik had er eentje die zou moeten werken op B19 maar spijtig genoeg als ik deze op B20 installeer start mijn Blade niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gisteren even nog Cyanogenmod geprobeerd (N160) maar ik vond het maar niets. Slechte performance tegenover GSF20.
Ik heb ook die ervaring. Het zal wel beter worden, maar ik prefereer GSF op dit moment zeker boven CyanogenMod.
Weet er iemand een goede circular battery mod? Ik had er eentje die zou moeten werken op B19 maar spijtig genoeg als ik deze op B20 installeer start mijn Blade niet meer op.
Ik gebruik meestal een van de (gemodificeerde) themes uit de 'Gingerbread Goodies' thread, ik zal eens proberen wat dat geeft op B20. Anders kan je er wellicht een in elkaar knutselen met UOT kitchen.

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-08-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein probleem met mijn san f
ik vind niet hoe ik bestanden van op mijn gsm op mijn sd kaart moet zetten
kan iemand met dit uitleggen??
of is dit gwn niet mogelijk???
grtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:38:
klein probleem met mijn san f
ik vind niet hoe ik bestanden van op mijn gsm op mijn sd kaart moet zetten
kan iemand met dit uitleggen??
of is dit gwn niet mogelijk???
grtjes
Wat voor bestanden? Bedoel je A2SD? Zie de startpost. Wat heb je zelf al geprobeerd, welke ROM gebruik je, etc.

Vrageen stellen is niet erg, maar geef dan wel informatie, wees duidelijk en vertel wat je al geprobeerd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Wat voor bestanden? Bedoel je A2SD? Zie de startpost. Wat heb je zelf al geprobeerd, welke ROM gebruik je, etc.

Vrageen stellen is niet erg, maar geef dan wel informatie, wees duidelijk en vertel wat je al geprobeerd hebt :)
ik probeer games die ik gedownload heb ik de market op mijn sd kaartje te zetten omdat mijn geheugen vol is
van mijn telefoon

ik probeerde al verschillende dingen maar ik ken hier ook niet zo veel van
hopelijk kan iemand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:53:
ik probeerde al verschillende dingen maar ik ken hier ook niet zo veel van
hopelijk kan iemand helpen
Opnieuw: wat heb je geprobeerd? Welke ROM gebruik je? Dit is geen helpdesk, je moet wel zelf wat doen.

A2SD is wat je nodig hebt, en eventueel een Total Phone Transfer van een A2SD-bevattende custom ROM. Maar dat moet je alleen doen als je bereid bent eigen inzet te tonen en je in te lezen, niet als je alleen verwacht dat anderen je helpen zonder dat je zelf inzet toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil enkel weten of je games die je hebt gedownload op je micro sd kaart kunt zetten

wat is ROM
wat is A2SD

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:50:
ik wil enkel weten of je games die je hebt gedownload op je micro sd kaart kunt zetten

meer weet ik niet over mijn vraag
wat is ROM
wat is A2SD
ja, dat kan, als je een custom ROM met A2SD (apps to SD kaart) gebruikt. Nu is het de bedoeling dat je je inleest, met Google opzoekt wat A2SD is, wat een ROM is, etc.

Opnieuw: dit is een discussieforum, geen helpdesk. Jij moet aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Vorige week bij Bouygues in Frankrijk Blade nr. 4 gekocht. Wel zo handig als alle gezinsleden dezelfde oplader kunnen gebruiken ;).
Nu lijkt er een oled scherm in te zitten. In vergelijking met de Mobistar Blade's is het zwart écht zwart en zijn de tekens iets minder scherp. Bouygues adverteert nog steeds met de amoled schermen.

De code *983*24474636# werkt helaas niet (door GSF?). Wie weet of er nog een andere methode is?

De buitenzijde van de telefoon heeft dezelfde kleur als de Mobistar Blade, maar heeft niet de antislip coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
http://www.youtube.com/watch?v=VD9kTrR1llg

Kijk is naar dat filmpje en vergelijk dan je blades om te zien welke het meest op welke trekt, het verschil is duidelijk te zien.

Heeft iemand ervaring met een andere batterij? Aangezien de mijne geleden heeft door iets te lang onder te zon te liggen. Misschien een batterij met een grotere capaciteit? , 1300mah had ik ergens zien langskomen, maar ik vind het nu zo direct niet meer, iemands suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
AndRo555 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:19:
Heeft iemand ervaring met een andere batterij? Aangezien de mijne geleden heeft door iets te lang onder te zon te liggen. Misschien een batterij met een grotere capaciteit? , 1300mah had ik ergens zien langskomen, maar ik vind het nu zo direct niet meer, iemands suggesties?
Googled eens met het origineel serienr van de batterij " Li3712T42P3h444865 ". Dan zie je zelfs een capaciteit van 1400 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
AndRo555 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:19:
http://www.youtube.com/watch?v=VD9kTrR1llg

Kijk is naar dat filmpje en vergelijk dan je blades om te zien welke het meest op welke trekt, het verschil is duidelijk te zien.

De standaard batt. is 1250mah en4.7 wh. Hier te koop : 1300 mah en 4.9 wh. Wat het betekend weet ik niet, maar
het helpt misschien! Hier te koop:http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=batteries+zte+blade+san+francisco+&_trksid=p5197.c0.m627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
mpx200_05 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:54:
Vorige week bij Bouygues in Frankrijk Blade nr. 4 gekocht. Wel zo handig als alle gezinsleden dezelfde oplader kunnen gebruiken ;).
Nu lijkt er een oled scherm in te zitten. In vergelijking met de Mobistar Blade's is het zwart écht zwart en zijn de tekens iets minder scherp. Bouygues adverteert nog steeds met de amoled schermen.

De code *983*24474636# werkt helaas niet (door GSF?). Wie weet of er nog een andere methode is?

De buitenzijde van de telefoon heeft dezelfde kleur als de Mobistar Blade, maar heeft niet de antislip coating.
Ik heb mijn toestelletje sinds einde maart van deze provider. Heeft inderdaad een amoled scherm. Als je 2 verschillende toestellen naast elkaar ziet merk je duidelijk een kleurverschil van het scherm: oled heeft een lagere kleurtemperatuur (roodachtig,geler licht) dan TFT (blauwig).
Die code is enkel met de stock dialer te vormen, maar GSF heeft toch een tooltje is zijn rom om dit te omzeilen. De volledige naam ken in niet meer, maar het is iets van "ZTE ....". Ik weet niet of deze code er in geprogrameerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Je hebt het over ZTE Emode Helper. Daarmee kan je met custom ROM's (of om specifieker te zijn: ROM's zonder de ZTE Dialer) alle 'verborgen' codes uitvoeren.

De nieuwe versie van GSF, b20, is trouwens gebaseerd op de stock ROM van de Orange Monte Carlo / ZTE Skate en zou daarom wat stabieler en sneller moeten zijn dan de voorgaande versies. Zelf houd ik het echter nog even op b19 omdat ik morgen op vakantie ga en dan niet afhankelijk wil zijn van een ROM die ik nog niet goed getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
TomAtTweakers schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:05:
Je hebt het over ZTE Emode Helper. Daarmee kan je met custom ROM's (of om specifieker te zijn: ROM's zonder de ZTE Dialer) alle 'verborgen' codes uitvoeren.

De nieuwe versie van GSF, b20, is trouwens gebaseerd op de stock ROM van de Orange Monte Carlo / ZTE Skate en zou daarom wat stabieler en sneller moeten zijn dan de voorgaande versies. Zelf houd ik het echter nog even op b19 omdat ik morgen op vakantie ga en dan niet afhankelijk wil zijn van een ROM die ik nog niet goed getest heb.
In de ZTE Emode Helper zit inderdaad de code om oa te weten of je nu wel of niet een oled scherm hebt. Het is de "chiper test". Ik weet niet of het met een andere ROM dan GSF werkt.
Ik heb heb nu een paar dagen GSF20 draaien en bevalt me zeer goed. Alleen BT laat het nog afweten, maar dat zal wel opgelost raken. BT is nu met CM N160 opgelost, maar heeft nu weer wat problemen met WIFI.
Uiteindelijk zal het wel allemaal opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat houd CM160 precies in? Ik wil best GSF 20'en maar wel met behoud van goede BT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat houd CM160 precies in?
CyanogenMod7 Nightly 160 neem ik aan. En je wacht best even tot wbaw GSF B21 gereleased heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CLB schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:33:
Wat houd CM160 precies in? Ik wil best GSF 20'en maar wel met behoud van goede BT...
De CyanogenMod nightlies worden genummerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:59:
En je wacht best even tot wbaw GSF B21 gereleased heeft.
Want het is al bekend dat die er gaat komen? Zou nice zijn!

OLED of TFT:
ZTE Blade OLED of TFT...

OLED
LCD Information:
IC: TL2796
Glass: Samsung

TFT/LCD
IC: NT35580
Glass: LEAD OR
Glass: TRULY

So to conclude if you have Glass:Samsung then it is OLED (No ifs and buts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Gaan we vanmiddag maar eens controleren, hoewel ik op basis van de kleuren van het scherm er nagenoeg zeker van ben dat het een oled scherm is.
Draai nu GSF 19 en wacht inderdaad nog even tot ook BT aan de praat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
heeft iemand deze rom al geprobeerd?
http://android.modaco.com...ackwhite-v10-android-234/

Hij zou redelijk stabiel moeten zijn, maar ik ben benieuwd naar het batterijleven ook :p. die cya.. mod zuigt de batterij echt leeg;

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
de volgende rom voor GSF (GSF 21) gaat weer gebaseerd worden op de oude gingerbread leak.
quote: wbaw
I'm going to have to admit defeat on the bluetooth problem, the skate has totally different bluetooth hardware & it's all embedded into the framework. Next version will be based on the old blade gingerbread leak, just with a few lib files taken from the skate. Going to lose that dolby sound :(

Or maybe I'll split it into 2 roms, skate port with broken bluetooth & gingerbread leak. I'm more hopeful about fixing wifi tethering than bluetooth.
Persoonlijk gebruik ik bluetooth niet dus ben ik zeer tevreden met GSF 20 voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Heb nu ook gsf b20, alles loopt vlot en snel, maar was ook zo bij b19, geen bt. De mooiste rom voor mij is nog steeds de portugese!Bij rom wisselen en bij calibreren moet je de batterij uit het toestel halen, maar gewoon uitzetten is volgens mij hetzelfde, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een groter sd kaartje kopen, vandaag zie ik deze op 1dayfly.
Is dit de moeite om te kopen kwa prijs/kwaliteit? En is Klasse 4 snel genoeg, ik vermoed van wel?
http://www.1dayfly.com/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij moet voor jezelf bepalen of je genoeg hebt aan Class 4, met 32GB zou ik het niet nemen, but that's me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

andremichel schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:17:
Heb nu ook gsf b20, alles loopt vlot en snel, maar was ook zo bij b19, geen bt. De mooiste rom voor mij is nog steeds de portugese!Bij rom wisselen en bij calibreren moet je de batterij uit het toestel halen, maar gewoon uitzetten is volgens mij hetzelfde, of niet?
In GSF B19 werkt de bluetooth wel bij mij. De carkit in de auto werkt gewoon. Andere aparaten heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Vandaag gezien bij Mobistar Hasselt; 2 nieuwe ZTE smart phones, ZTE Stockholm a 99€ en de ZTE Barcelona met toetsenbord. Van uit de verpakking kon ik geen gegevens opmaken. Voor het ogenblik is er geen vertegenwoordiging voor ZTE ondanks dat de San Francisco een van de meest verkochte toestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginger Stir Fry b19
Net even alles gebackupped met Titanium Backup en van GSF b19, naar GSF b20 geflashed..
Titanium Backup is inmiddels ook weer teruggezet dus alles is weer zoals het was.. Heb nu dus GSF b20 op m'n Blade.. Enige wat ik op merk is dat er 'Wireless Tether' app is bijgekomen in de app-drawer... BlueTooth zal vast en zeker niet werken, dat merk ik wel als ik het een keertje nodig zou hebben.. Voor de rest ziet alles er bijna hetzelfde uit als met b19 en heb ik wel een 'Dolby mobile' setting die erg goed / grappig werkt moet ik zeggen..
Ginger Stir Fry b20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Doe nog een backup en flash naar Monte Carlo Stir Fry. Net zoals B20 gebaseerd op de ROM van de Monte Carlo, maar met het een ander aan bugfixes/optimalisaties.

Ik blijf zelf overigens nog even op B19 (o.a. vanwege theming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Telfort verkoopt het inmiddels wel in de winkels (op de website niks nuttigs kunnen vinden), los toestel voor ongeveer 190 euro, daar komt dan nog een Telfort simkaart bij. Ik twijfel heel erg tussen dit toestel en de LG Optimus One.

De SF heeft een heerlijke resolutie, maar de LG is een stuk goedkoper te verkrijgen...

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Tunaflish schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:15:
Telfort verkoopt het inmiddels wel in de winkels (op de website niks nuttigs kunnen vinden), los toestel voor ongeveer 190 euro, daar komt dan nog een Telfort simkaart bij. Ik twijfel heel erg tussen dit toestel en de LG Optimus One.

De SF heeft een heerlijke resolutie, maar de LG is een stuk goedkoper te verkrijgen...
ZTE Blade: ZTE Blade beschikbaar in Nederland

120 euro bij kpn. Volgens de reacties simlock vrij, volgens kpn niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
Harrie, ik zal vanavond even proberen te testen met een Vodafone sim in de Blade van KPN.

*knip* dit is te ver over het randje, daarom willen we dit niet hier besproken hebben

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 17-08-2011 19:26 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:08:
Doe nog een backup en flash naar Monte Carlo Stir Fry. Net zoals B20 gebaseerd
op de ROM van de Monte Carlo, maar met het een ander aan bugfixes/optimalisaties.
Wist niet eens dat die er was, zat al heel te tijd te kijken in het GSF-topic..
Volgens wbaw zijn de changes: It has the new market, new google books, unbranded setup wizard & a few other very small changes. Achja als ik toch op flashavontuur ben, kan ik gelijk wel even doorgaan met deze natuurlijk...

Nieuwe Market had ik al draaien sinds GSF b18, en nu heb ik dan ook 'Google Books' hell yeah...
Monte Carlo Stir Fry 1.00
Is wel de versie met 5.0MP camera, waarbij de camera (vaak) niet meer werkt bij het flashen van ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Harrie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

ZTE Blade: ZTE Blade beschikbaar in Nederland

120 euro bij kpn. Volgens de reacties simlock vrij, volgens kpn niet ;)
Oh, dat had ik nog niet gezien. Scheelt aanzienlijk wat euro's, bedankt voor de link. :)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Tunaflish schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Oh, dat had ik nog niet gezien. Scheelt aanzienlijk wat euro's, bedankt voor de link. :)
Zie wel de opmerking van CLB hierboven...
Maar normaal gezien gaan de nieuwe ROMS ze beide ondersteunen:
5MP vs. 3MP camera

In some countries Blades with 5MP cameras are available. Newer ROMs should support both variants.

[ Voor 34% gewijzigd door Harrie op 17-08-2011 20:10 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.