Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Zo, ook m'n blade maar weer eens een update gegeven. Via de GSF b9 TPT Gen1 geupgrade van Gen1 naar Gen2 en daarna de Ginger Stir Fry b10 eroverheen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
Kerberos84 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Nee, dat was mijn volgende vraag niet, dacht dat dit in beta 9 opgelost was :)
Ik had dit in beta9, en momenteel in beta10 nog steeds.

Dacht dat op Modaco stond dat dit nog steeds voorkomt in de nieuwere versies als er geupdate wordt zonder te wipen. (nog niet zelf getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuif
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-08 11:39
Nielson schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:25:
Zo, ook m'n blade maar weer eens een update gegeven. Via de GSF b9 TPT Gen1 geupgrade van Gen1 naar Gen2 en daarna de Ginger Stir Fry b10 eroverheen gegooid.
Kan je misschien even uitleggen of een linkje geven hoe dat in zijn werk gaat?
Om van b9 naar b10 te gaan dus...
dank

edit: het is ondertussen gelukt met http://android.modaco.com...te-u-v880-or-gen2-device/

[ Voor 19% gewijzigd door schuif op 06-07-2011 22:28 . Reden: zelfoplossende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
Beta 11 is uit, installing... Zalig trouwens
Preparing Ginger Stir Fry
Cleaning Wok
Preparing Meat, vegetables & spices
including ginger
...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is de bug met het 3G icon ondertussen al opgelost? Ik zit op dit moment op Blue Ginger V3, maar ben aan het twijfelen om te updaten naar beta11 of Blue Ginger V3.1. Ik kan ze moeilijk beide uittesten omdat ik hier in de middle of nowhere zit met GPRS als enige internetverbinding :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Blue Ginger is gebaseerd op beta 4 van GSF. Ik zou dus gewoon beta 11 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
via rom manager wil ik flashen naar cyanogenmod 7.0.3 (werd aangeraden door rom manager) alles liep
vlot tot de laatste stap:instal rom from sd card,druk op o.k. (om op te starten in reboot and install) en dan start hij "normaal" op.Groen mannetje en dan start hij op. ook al opgestart met aan knop en volume knop ingedrukt.Wat doe ik verkeerd?Hulp gevraagd !heb deze gevolgd
nhttp://www.androidpolice.com/2010/05/08/complete-guide-how-to-fla

[ Voor 18% gewijzigd door andremichel op 09-07-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

andremichel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:05:
via rom manager wil ik flashen naar cyanogenmod 7.0.3 (werd aangeraden door rom manager) alles liep
vlot tot de laatste stap:instal rom from sd card,druk op o.k. (om op te starten in reboot and install) en dan start hij "normaal" op.Groen mannetje en dan start hij op. ook al opgestart met aan knop en volume knop ingedrukt.Wat doe ik verkeerd?Hulp gevraagd !heb deze gevolgd
nhttp://www.androidpolice.com/2010/05/08/complete-guide-how-to-fla
Ik had een vergelijkbaar iets, bij mij kwam dat omdat ik de nieuwste clockworkmod had geinstalleerd, welke niet compatibel was. (Bij jouw reboot zou hij ook clockworkmod moeten starten). Waarschijnlijk is het opgelost als je clockworkmod 3.0.1.4 installeer. De nieuwe clockworkmod werkt alleen op GEN2 devices.

Is die cyanogen 7.0.3. wel een TPT? versie die ineens van GEN1 naar GEN2 update? Anders moet je dat misschien eerst zelf doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 09-07-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:02:
nog mensen problemen met de facebook app aan uw telefoon contact te linken
als ik naar sync menu ga en facebook aanklik springt deze gewoon terug naar het vorig scherm
Dit komt door de ZTE dialer / contacts. Heb je een ROM zonder deze, dan werkt het wel. Maar ik heb daarna zelf toch weer die dialer geinstalleerd, gewoon omdat ik die wat fijner vind dan de standard AOSP dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Harrie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:49:
[...]

Ik had een vergelijkbaar iets, bij mij kwam dat omdat ik de nieuwste clockworkmod had geinstalleerd, welke niet compatibel was. (Bij jouw reboot zou hij ook clockworkmod moeten starten). Waarschijnlijk is het opgelost als je clockworkmod 3.0.1.4 installeer. De nieuwe clockworkmod werkt alleen op GEN2 devices.

Is die cyanogen 7.0.3. wel een TPT? versie die ineens van GEN1 naar GEN2 update? Anders moet je dat misschien eerst zelf doen.
clockworkmod en cyanogen zijn gedownload door rom manager, hij zou de beste aangepaste nemen voor de blade.kging via rom manager om dat het zo gemakkelijk leek. Kzal helemaal opnieuw moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

andremichel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:27:
[...]

clockworkmod en cyanogen zijn gedownload door rom manager, hij zou de beste aangepaste nemen voor de blade.kging via rom manager om dat het zo gemakkelijk leek. Kzal helemaal opnieuw moeten beginnen.
Bij mij was dat ook via de ROM manager. Maar je kan in ROM manager ook kiezen om een andere versie te installeren van clockworkmod als ik het mij goed herinner. De automatisch gekozen versie werkte bij mij iig ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 09-07-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Harrie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:48:
[...]

Bij mij was dat ook via de ROM manager. Maar je kan in ROM manager ook kiezen om een andere versie te installeren van clockworkmod als ik het mij goed herinner. De automatisch gekozen versie werkte bij mij iig ook niet.
Vind in rom manager nergens iets om van clockworkmod te veranderen,kan zelfs geen downloaden!.Ik vermoed dat daar de fout zit zoals je zegt,zelfs naar fabrieksinstellingen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

andremichel schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:39:
[...]

Vind in rom manager nergens iets om van clockworkmod te veranderen,kan zelfs geen downloaden!.Ik vermoed dat daar de fout zit zoals je zegt,zelfs naar fabrieksinstellingen helpt niet.
Normaal staat er in ROM manager toch een optie "All ClockworkMod recoveries". Daarmee kan je als ik het mij goed herinner aangeven welke versie van clockworkmod hij moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Harrie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:13:
[...]

Normaal staat er in ROM manager toch een optie "All ClockworkMod recoveries". Daarmee kan je als ik het mij goed herinner aangeven welke versie van clockworkmod hij moet installeren.
Klopt,maar dan zegt hij No legacy recoveries found. Bedankt voor je hulp,maar ik ben er nog niet.Misschien
alles er af en opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Ginger Stir Fry B12 is er ... ook in TPT versie (GEN1 naar GEN2 in 1 stap)

Ginger Stir Fry _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Na een kleine week Ginger Stir Fry b9 uit te proberen, heb ik nu ook eens b12 erop gezet.
Alles werkt weer een stukje beter. Zo lukt het samenvoegen van contactpersonen nu vlekkeloos :)

Ook heb ik flash geïnstalleerd en dat werkt eigenlijk ook niet slecht!

Enige nadeel vind ik dat het luidspreker-probleem van skype niet opgelost is in de rom zelf. Gelukkig bestaat er een patch voor skype die dat probleem ook oplost.

Kent er soms iemand een goed programma om mijn tv-tuner kaart te streamen naar m'n ZTE? Orb valt af want die kan niet overweg met de WinFast TV2000. En m'n hauppauge kan niet overweg met mijn 4gb geheugen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade
Harry je had gelijk, de 3.0.2.7 er af en de 3.0.1.4 geflasht en hij begon te rooten. Bedankt man.
http://android.modaco.com...t-root-generic-zte-blade/ is nog interesante site voor
mensen met hetzelfde probleem ( met dank aan dry )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

gvd .. net gevallen uit mijn broekzak op de fiets.. Scherm grote barst in :'( . Rare is dat de blade gewoon werkt (digitizer doet het gewoon.. zelfs mutitouch werkt). Dus het lijkt alleen aan de buitenkant kapot te zijn. Is dit een goede vervanging?

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 12-07-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenves
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:45
Ik heb ook een probleem met mijn scherm: het geeft namelijk maar een half beeld.
heb hem al eens volledig opengehaald en contacten nagezien, maar geen beterschap.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (is engelse versie nog, geen garantie lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

maartenves schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:46:
Ik heb ook een probleem met mijn scherm: het geeft namelijk maar een half beeld.
heb hem al eens volledig opengehaald en contacten nagezien, maar geen beterschap.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (is engelse versie nog, geen garantie lijkt me)
ik zag op youtube ook zoiets.. maar dat ligt niet aan de digitizer..maar lcd wat eronder zit. Dat wordt een beetje lastiger te vervangen lijkt me (lees: niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

iemand al eens een digitizer vervangen? Ik ben een beetje huiverig dat ding te kopen van ebay.. aangezien er "used" staat.. er blijkbaar ook zomaar krassen op zouden kunnen zitten: http://android.modaco.com...en-zte-blade/page__st__40
bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er nog iemand waar ik de Blade (goedkoop, dus niet voor €150+ en/of 2dehands) kan kopen?
Van ebay is de goeie al een heel tijdje af en ik kan m nergens anders (nieuwe&goedkope) vinden..
Ben al hele tijd op zoek maar wil steeds maar niet lukken :S

Ik ga over een week naar Londen, dus ook richting de Orange winkels, maar hebben ze hem nog wel? Want op hun site is ie ook al een tijdje niet meer te vinden..
Iemand nog ideeën?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:25:
Weet er nog iemand waar ik de Blade (goedkoop, dus niet voor €150+ en/of 2dehands) kan kopen?
Dubbeltje, eerste rang? De prijs van een Orange San Francisco is £120 in de winkel, en dat is snel €150 met de wisselkoers. Iemand moet daar moeite voor doen, dus een prijs van €150+ is heel normaal.
Ik ga over een week naar Londen, dus ook richting de Orange winkels, maar hebben ze hem nog wel? Want op hun site is ie ook al een tijdje niet meer te vinden..
Iemand nog ideeën?
;(
Ja, die verkopen ze nog wel, hoor. De witte OSF staat gewoon op de website.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Na een paar maanden Swedish Spring ben ik vandaag overgestapt naar Ginger Stir Fry b12. Ik vond het tijd worden om naar een 2.3 rom over te stappen en omdat CyanogenMod nog steeds met die eeuwige reboot after charge bug kamt, kwam ik automatisch bij deze rom uit.

De eerste ervaringen zijn overwegend positief. Alles gaat net wat sneller dan in 2.2, vergelijkbaar met de snelheid in CM, maar de rom lijkt tot nu toe veel stabieler dan CM. Tot nu toe heb ik twee force closes gehad: Fruit Ninja wilde niet starten en ik kon geen unlock pincode of wachtwoord instellen. Bij dat laatste stopt com.android.settings. Best wel vreemd vind ik, maar gelukkig kan ik wel een unlock pattern gebruiken.

GSF lijkt op het eerste gezicht in ieder geval veel stabieler dan CM. Blijft dat zo, dan blijf ik deze lekker gebruiken. Anders ga ik weer terug naar Swedish Spring, in mijn ogen nog steeds echt een geweldig goede rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
[quote]gambieter schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:56:
[...]

Dubbeltje, eerste rang? De prijs van een Orange San Francisco is in de winkel, en dat is snel €150 met de wisselkoers. Iemand moet daar moeite voor doen, dus een prijs van €150+ is heel normaal.

[...]

In Spanje kost hij op veel plekken nog steeds 69 euro. Retourtje Ryanair voor 19 euro en je bent nog steeds goedkoper uit dan Ebay. :p Beetje veel gedoe voor een budget telefoontje though.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:51
henkleerssen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:32:
gvd .. net gevallen uit mijn broekzak op de fiets.. Scherm grote barst in :'( . Rare is dat de blade gewoon werkt (digitizer doet het gewoon.. zelfs mutitouch werkt). Dus het lijkt alleen aan de buitenkant kapot te zijn. Is dit een goede vervanging?
Beste Henk,

Ik heb toevallig onlangs precies hetzelfde probleem gehad. Hele scherm vol barsten, maar hij functioneerde prima. Heb toen precies dezelfde digitizer als in jou andere post aangeschaft via ebay (was +-35 incl. verzenden kwijt).

Heb vervolgens:
http://android.modaco.com...lade/page__mode__threaded

Die How-to gevolgd. Zeer makkelijk te begrijpen, en na +- 15 min had ik weer een zgan ZTE Blade :) Je hoeft er geeneens heel handig voor te zijn. Voorzichtigheid is wel vereist, maar in principe is het te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Negakinu schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:46:
[quote]gambieter schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:56:
In Spanje kost hij op veel plekken nog steeds 69 euro. Retourtje Ryanair voor 19 euro en je bent nog steeds goedkoper uit dan Ebay. :p Beetje veel gedoe voor een budget telefoontje though.
Kan je ook zeggen in welke winkel/provider in Spanje?
Ik ga nl. binnenkort naar Spanje en blijf daar voor een langere tijd, dus het zou mooi zijn als ik de telefoon daar al kan gebruiken.
Zit er dan ook een simlock op? Ik heb daar geen volledige toegang tot een PC om die simlock eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Remcooo87 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:53:
[...]

Beste Henk,

Ik heb toevallig onlangs precies hetzelfde probleem gehad. Hele scherm vol barsten, maar hij functioneerde prima. Heb toen precies dezelfde digitizer als in jou andere post aangeschaft via ebay (was +-35 incl. verzenden kwijt).

Heb vervolgens:
http://android.modaco.com...lade/page__mode__threaded

Die How-to gevolgd. Zeer makkelijk te begrijpen, en na +- 15 min had ik weer een zgan ZTE Blade :) Je hoeft er geeneens heel handig voor te zijn. Voorzichtigheid is wel vereist, maar in principe is het te doen :)
thnx .. ik heb hem besteld. Ik heb zelf alleen de glanzende zte cover. Of het matcht weet ik nog niet..Heb je nog een beetje gekeken naar het schuim, dat deze goed het sherm rondom afschermt (ivm stof)? Hoelang was ie ongeveer onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 18:45
@Prozac: Yoigo. Lokaal te kopen met prepaid voor €69/79. Simlocked, maar afhankelijk van de build is er een script voor IMEI based unlock (zoek op spaanse fora). Anders heb je toch een pc nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Laatst online: 12-09 13:51
henkleerssen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:40:
[...]

thnx .. ik heb hem besteld. Ik heb zelf alleen de glanzende zte cover. Of het matcht weet ik nog niet..Heb je nog een beetje gekeken naar het schuim, dat deze goed het sherm rondom afschermt (ivm stof)? Hoelang was ie ongeveer onderweg?
Geen last van stof :) Ziet er prima afgesloten uit.
Heb nu alleen wel dat het lijkt alsof de belkwaliteit (stem van andere kant) wat blikkerig is, maar kan zijn dat ik (half)los contact heb of iets dergelijks.

Bij mij duurde het +- week (iets korter) voor ik hem had, maar was wel bij andere ebayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
mtr33 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:59:
@Prozac: Yoigo. Lokaal te kopen met prepaid voor €69/79. Simlocked, maar afhankelijk van de build is er een script voor IMEI based unlock (zoek op spaanse fora). Anders heb je toch een pc nodig.
Ja, ik heb nu wat ingelezen op verschillende fora.
Helaas, was het eind mei en begin juni vaak uitverkocht... ik weet niet of ze het nu nog hebben.

Kan het rooten en installeren van een nieuwe ROM ook met een Linux computer (want ik heb alleen maar Linux)? Voorzover ik het heb begrepen, moet de computer alleen maar bestanden downloaden en deze naar een SD-kaart kopiëren. De rest wordt uitgevoerd op/vanaf de telefoon... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is geen probleem, ik heb 'm hier geroot en ik heb ook alleen maar Linux. Enige wat je moet doen is inderdaad dingen op de SD-kaart zetten, de rest gebeurt op de telefoon zelf.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Voor wie hem goedkoop wil hebben, via deze webshop in Hong Kong http://www.modem3g.com/android-smartphone-zte-v880-p-82.html is het toestel te bestellen.

Toestel moet $ 245 kosten, omgerekend naar de huidige koers van de Hong Kong dollar is dat dus 22,33 euro.

Is dat achterlijk goedkoop of zie ik iets heel groots over het hoofd? 8)7

Edit, domme vraag, prijzen in USD.

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 15-07-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
sdcard partitietioneren kan je op 2 manieren doen: via rom manager of via de pc met card reader en minitool
partition. Doen beide hetzelfde en welke is de beste.wou graag 8gb in blade steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
andremichel schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:09:
sdcard partitietioneren kan je op 2 manieren doen: via rom manager of via de pc met card reader en minitool
partition. Doen beide hetzelfde en welke is de beste.wou graag 8gb in blade steken.
Als je app2sd gebruikt zet je best eerst je apps terug op het internal phone geheugen. Vervolgens steek je de nieuwe sdcard in je blade, boot in recovery en maak je een nieuwe sd-ext-partitie aan op de sdcard.

Eventueel ook foto's, muziek.. overzetten.

Enkele apps durven ook wel iets saven op je sdcard, of je dit zomaar kan moven van de één naar de andere sdcard weet ik niet precies (ik veronderstel van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben sinds een week over van BladeVillain 1.1.0 FAT RLS4 (Android 2.1) naar Swedish Spring RLS5 (Android 2.2). Toprommetje _/-\o_ _/-\o_ . Alles werkt net iets soepeler en Wifi connect direct met een bekend access point als ik de telefoon uit stand-by haal. GPS werkt ook heerlijk, binnen enkele minuten een fix :) Eén groot nadeel: batterijverbruik Wifi is enorm toegenomen en dat komt niet alleen doordat Wifi gemakkelijker connect. Als Wifi aan staat, maar niet is verbonden loopt de batterij ook erg snel leeg. Met BladeVillain deed ik twee dagen met een acculading, nu haal ik bij hetzelfde gebruik het einde van de dag niet.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Ik zou zeggen: probeer Ginger Stir Fry eens. Wat mij betreft veruit de beste rom die er op het moment is. Hiervoor heb ik ook lang Swedish Spring gedraaid en was de overstap naar CM7 niet interessant voor mij. Maar nu ik Ginger Stir Fry heb geprobeerd ga ik echt niet meer terug naar Swedish Spring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gaat de batterij langer mee met Ginger Stir Fry?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik heb de nieuwe digitizer ontvangen en geinstalleerd.. en het ging makkelijk navenant. Stof is ook weg. Allemaal binnen een week.
Ik zag bij het openmaken dat er alleen veel stof binnenkomt (ondanks hoesje) via de micro usb ingang.
Is hier niet iets voor .. een aparte micro usb covers? Zodat we niet al teveel stof krijgen meer onder het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 16-09 19:11
-DarkShadow- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:48:
Minstens net zo lang als SS5 en misschien wel langer. Op het forum van modaco melden veel mensen dat GSF de beste battery life heeft. Ik zelf vond de battery life van Swedish Spring ook goed dus zelf durf ik niet echt te zeggen of GSF zo veel langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Laatst online: 17:22
-DarkShadow- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:48:
Ik moet zeggen: opmerkelijk langer. SS5 was al verbazend goed met de batterij, maar ginger fry is gewoon wauw... echt, de blade wordt beter en beter met al die roms... Ok, soms iets met een bos en bomen en zo, maar die ginger fry laat alles supersnel draaien, en ook de batterij, echt, een stuk langer. Ik kan nu tot 4 dagen bij gewoon gebruik.

Verder werkt mijn carkit veeeeeeeel beter met ginger fry dan met Swedish spring.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Heb sinds vandaag ook deze telefoon, ben er redelijk tevreden mee, op één punt na: de wifi..

Ik heb twee verschillende roms geprobeerd (SS5 en GSF om precies te zijn) maar die geven beide hetzelfde probleem, ik kan namelijk geen verbinding met mijn wifi netwerk maken... Hij blijft maar heen en weer skippen tussen verbinden... en verbinding verbroken, de verbinding wordt dus geen moment tot stand gebracht..

Nou zou het kunnen zijn dat het aan m'n telefoon ligt, maar ik heb ook dit probleem in ieder geval als bug bij GSF voorbij zien komen.. Welke ROM zou ik nog wel kunnen proberen om met wifi te verbinden?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:11

Bjorker

Cadillacs rule!

Algurgazan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:07:
... Hij blijft maar heen en weer skippen tussen verbinden... en verbinding verbroken, de verbinding wordt dus geen moment tot stand gebracht..
Controleer voor de grap eens of de DHCP lease time setting van je wifi-AP toevallig niet op unlimited staat.
Met een aantal roms zijn problemen (geweest?) in combinatie met bovenstaande, en dat gaf eenzelfde effect als jij nu beschrijft.

[ Voor 0% gewijzigd door Bjorker op 20-07-2011 21:25 . Reden: typo ]

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Bjorker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:24:
Controleer voor de grap eens of de DHCP lease time setting van je wifi-AP toevallig niet op unlimited staat.
Met een aantal roms zijn problemen (geweest?) in combinatie met bovenstaande, en dat gaf eenzelfde effect als jij nu beschrijft.
Kan ik helaas niet controleren... Het is een wifi netwerk via de internet sharing optie van OS X, en dan heb je niet de mogelijkheid om dat soort opties aan te passen (je kan niet eens WPA instellen, alleen WEP |:( )

Wifi werkt in ieder geval wel met de laatste nightly van CM, maar die rom vond ik verder niet fijn, dus ik ben, zonder wifi, maar weer terug of GSF..

Kwam wel nog op een ander probleem: na het terugzetten van een backup via Titanium Backup had ik ineens een andere, mij onbekende, pin na reboot.. Die heb ik er via adb gelukkig uitgekregen, maar verdomd irritant was het wel..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Heb er net Swedish Spring RLS5 opgezet en alles werkt perfect tot in de puntjes alleen 1 iets stoort mij en ik vind geen oplossing:

De accelerometer blijkt niet meer te werken waar dat met de Stock Rom (gekocht bij Mobistar) wel het geval was. Ik kan dus nooit de browser of het toetsenbord of zo in landscape modus zien omdat het scherm niet meedraait, ik zou het supervinden als iemand een goed idee heeft voor een oplossing! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Algurgazan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:07:
Heb sinds vandaag ook deze telefoon, ben er redelijk tevreden mee, op één punt na: de wifi..

Ik heb twee verschillende roms geprobeerd (SS5 en GSF om precies te zijn) maar die geven beide hetzelfde probleem, ik kan namelijk geen verbinding met mijn wifi netwerk maken... Hij blijft maar heen en weer skippen tussen verbinden... en verbinding verbroken, de verbinding wordt dus geen moment tot stand gebracht..

Nou zou het kunnen zijn dat het aan m'n telefoon ligt, maar ik heb ook dit probleem in ieder geval als bug bij GSF voorbij zien komen.. Welke ROM zou ik nog wel kunnen proberen om met wifi te verbinden?
Met de stockrom ( mobistar rom) had ik ook veel wifi problemen. Ik heb er daarna ss5 opgezet, dat ging al beter, maar mijn batterij ging wel hopen achteruit. Nu heb ik er cynagonmod voor blade opgezet http://forum.cyanogenmod....te-blade-v703-5-may-2011/

Die connect in mijn ogen het best. Maar ik heb best wel moeite moeten doen voor het ding stable te krijgen (veel fancy sh*t afgezet). Je mag ook zeker niet vergeten na te kijken of je een gen1 of gen2 hebt. Ik had een gen1 en heb deze omgezet naar een gen2.

Mijn batterijproblemen heb ik ondertussen ook opgelost trouwens. De rom maakt niet uit, je zou wel clockwork recovery moeten hebben. Je herlaad je batterij terwijl je blade opstaat. Als ie klaar is zet je hem uit, herlaad je hem terug. Daarna opstarten in recovery modus en de battery stats door middel van clockwork resetten.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
OlivierB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:38:
Heb er net Swedish Spring RLS5 opgezet en alles werkt perfect tot in de puntjes alleen 1 iets stoort mij en ik vind geen oplossing:

De accelerometer blijkt niet meer te werken waar dat met de Stock Rom (gekocht bij Mobistar) wel het geval was. Ik kan dus nooit de browser of het toetsenbord of zo in landscape modus zien omdat het scherm niet meedraait, ik zou het supervinden als iemand een goed idee heeft voor een oplossing! :-)
staat de :
menu -> instellingen -> weergave -> schem autom. draaien aan?

Aangezien die sensor bij mij perfect werkte toen ik er ss5 op had staan.

heb net eventjes zitten zoeken, en vond dit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15835010
http://android.modaco.com...cm7-stable-accelerometer/

[ Voor 11% gewijzigd door Yoshi op 23-07-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zit erover te denken deze telefoon ook aan te schaffen. Echter, wil een beetje op de centjes letten, en er eigenlijk alleen via wifi mee online. Een duur online abbo heb ik dan ook niet.

Nu is mijn vraag: maakt hij eigenlijk constant gebruik van internet, of valt dit wel mee? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk hsdpa/3g uit te schakelen, of wordt het toestel dan onbruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
greatgonzo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:42:
ik zit erover te denken deze telefoon ook aan te schaffen. Echter, wil een beetje op de centjes letten, en er eigenlijk alleen via wifi mee online. Een duur online abbo heb ik dan ook niet.

Nu is mijn vraag: maakt hij eigenlijk constant gebruik van internet, of valt dit wel mee? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk hsdpa/3g uit te schakelen, of wordt het toestel dan onbruikbaar?
Je kunt dataverbinding uitzetten, of je kunt de synchronisatie uit zetten.
Check ook even het Vraag en Aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik vind mobiel internet zelf ontzettend handig en er synct dan ook vanalles in de achtergrond (Windows Live Mail, GMail, Google Talk, Latitude, Twitter, Facebook) maar je kan perfect zonder. Er is bij de instellingen een optie om enkel gebruik te maken van 2G netwerken (gprs/edge), waardoor je ook aanzienlijk langer met een volle batterij doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-07-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
greatgonzo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:42:

ik heb ook geen data abbo ofzo. Ik werk met prepaid en ga bijgevolg 95% van de tijd online met alleen wifi, gaat perfect met een custom rom. Met de stock rom was dit totaal niet haalbaar, die wifi werkte echt niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Jongens, sinds eergisteren ook eigenaar van dit toestel (ZTE Blade). Maar ik heb een probleem met mijn contacten. Aangezien ik totaal geen internet via de provider wil gebruiken (zit enkel op internet via WiFi) wil ik dus ook enkel mijn SIM contacten zien en geen van Facebook of GMail.
Maar ik krijg dit totaal niet voor elkaar. Ik open Contacten, ik doe 'Importeren van SIM-kaart' waarna hij 80 contacten kopieert maar daarna is het gedaan. Ik krijg nog geen enkele contacten te zien. Maar als ik een SMS wil verzenden en typ de beginletters geeft hij wel de juiste suggesties...
Ik zit op Giniger Stir Fry ROM met Android 2.3.4.
PS: Kan het dat er een bug in zit waarbij de luidspreker niet wil werken bij gebruik van de app FMRadio als je luidspreker inschakelt? Krijg dan namelijk gewoon nog geluid door de headset.

EDIT:
Heb 'GO Contacts' gedownload en hij laat nu 326 contacten zien. Blijkbaar werkt deze dus wel gewoon. Nog even verder kijken, zal me nog melden hier.

[ Voor 8% gewijzigd door 430xlkod op 23-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
430xlkod schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:00:
Jongens, sinds eergisteren ook eigenaar van dit toestel (ZTE Blade). Maar ik heb een probleem met mijn contacten. Aangezien ik totaal geen internet via de provider wil gebruiken (zit enkel op internet via WiFi) wil ik dus ook enkel mijn SIM contacten zien en geen van Facebook of GMail.
Maar ik krijg dit totaal niet voor elkaar. Ik open Contacten, ik doe 'Importeren van SIM-kaart' waarna hij 80 contacten kopieert maar daarna is het gedaan. Ik krijg nog geen enkele contacten te zien. Maar als ik een SMS wil verzenden en typ de beginletters geeft hij wel de juiste suggesties...
Grappig, een kennis had onlangs exact hetzelfde probleem maar dat was helemaal niet op een Blade en gebeurde onder Android 2.1. Vreemd, misschien een Android-bug?
PS: Kan het dat er een bug in zit waarbij de luidspreker niet wil werken bij gebruik van de app FMRadio als je luidspreker inschakelt? Krijg dan namelijk gewoon nog geluid door de headset.
Bekend probleem met de radio applicatie, zal wel eens ooit opgelost worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
Petervanakelyen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:17:
[...]

Grappig, een kennis had onlangs exact hetzelfde probleem maar dat was helemaal niet op een Blade en gebeurde onder Android 2.1. Vreemd, misschien een Android-bug?

[...]

Bekend probleem met de radio applicatie, zal wel eens ooit opgelost worden. :P
had ik ook, heb ergens bij de opties/weergave gezet dat hij enkel contacten moest laten zien met telefoonnummer. En buiten 1tje bij mij, waren dat allemaal sim contacts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:40
Mijn 'oor' speaker doet het niet meer na een valpartij van men blade :(

zou men speaker gewoon kapot zijn? Misschien dat ik dan wel gewoon een andere speaker er in kan solderen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Nou, nu met 'GO Contacts' app gaat alles perfect.
- eerste alles verwijdert (326 contacten)
- importeren van SIM
- done
...

Werkt nu perfect en heb deze app dan ook standaard als dialer en alles.

Over de radio, toen ik hem kocht had ik stock 2.2.x er op staan en toen werkte de radio wel gewoon met speaker. Enkel nu dus niet... Zal inderdaad wel opgelost geraken, of is het enkele bij deze ROM?

white modder, had ik dus ook geprobeerd maar alsnog kreeg ik niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De stock ROM van de Blade is Android 2.1 (Eclair). Er is later wel een update gekomen, maar enkel voor een select aantal Blade's (bijvoorbeeld degene van de Zweedse provider Comviq). De rest kon enkel gebruik maken van custom ROMs (enkele voorbeelden zijn de Modaco Custom Froyo, Japanese Jellyfish en Swedish Spring) om het pad naar 2.2 (Froyo) te bewandelen.

Nadat de Blade werd opgenomen door het CyanogenMod is er werk gemaakt van Android 2.3 (oftewel Gingerbread). Vanaf een bepaalde nightly van CyanogenMod 7, werd er beslist om geen ondersteuning meer te bieden voor de oude radio (2G/3G radio, niet te verwarren met FM radio). Sindsdien is er onderscheid tussen de zogenaamde 'Gen1' en 'Gen2' devices.

Ginger Stir Fry is overigens niet gebaseerd op CyanogenMod, maar gebaseerd op een gelekte versie van Gingerbread met een nieuwe kernel. Voordeel ten opzichte van CyanogenMod is dat Ginger Stir Fry wel stabiel is, waar CyanogenMod wordt geplaagd met een aantal irritante bugs (GPS die soft-reboots veroorzaakt bijvoorbeeld). Het is erg jammer dat de source-code niet is gereleased of mee is uitgelekt, want daar kunnen ook andere ROMs (zoals CyanogenMod) gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Petervanakelyen, is allemaal mooi en wel uitgelegd. Ik had overigens wel Android 2.2 er op staan. Toestel is aangekocht 21 juli 2011 in KNP winkel te Weert.
Heb nu dus GSF er op staan en het werkt allemaal zeer netjes. Had enkel probleempje met de contacten, en dus met de radio. Weet iemand een alternatieve radio app hiervoor misschien (die wel met luidspreker werkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er is maar één alternatieve radio app, van ZTE zelf, maar die heeft geen optie voor luidspreker. In de laatste versie (0.6) van de MIUI app zijn er wel een paar updates doorgevoerd, zoals ondersteuning van RDS en het verwijderen van de luidspreker-knop (om mensen niet in verwarring te brengen). Ik heb wbaw gevraagd of hij die in Ginger Stir Fry beta16 wil stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Raar dat hij het dan bij mij met de stock ROM (2.2) wel deed... Daar werkte de radio perfect zoals het hoorde. In elk geval goed dat je die request hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Er staat nu Swedish Spring Froyo 2.2 op. Ik wou er graag deze op zetten; http://android.modaco.com...ir-fry/page__mode__linear .TPT
Bij het op starten (alles geprobeerd knoppen combinatie; via rom manager enz.) start hij gewoon op zoals altijd : Swedish Spring. Waarom lukt het mij niet ? Ook andere roms geprobeerd, dan crasht hij gewoon.
Met S.S werkt hij perfect! Heb ik een corrupt item ergens of doe ik iets verkeerd? Hulp welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeuuuh ik heb hemm :D Eindelijk :D
Heb m in de Orange shop volgens mij in Oxford street gekocht, ik was eerst bij een andere maar die hadden ze niet meer in voorraad. Wel leuk achteraf was dat in die eerste winkel hij 105 pond kostte plus 20 pond top-up, en in de 2de winkel waar ik m dus had gekocht 105 + 10 pond top-up was ;)

Heb hem hiermee geunlockt, gratis en jup het werkt: http://android.modaco.com...-francisco-and-zte-blade/
Moest alleen nog wel nieuwe APN instellingen instellen voor Hi, hier gevonden: http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Ik blijf nog even teren op de standaard rom, LauncherPro & qsi Pro en alles is smooth :)
De eerste dag al was m'n phone storage getting low haha. Gebruiken jullie a2sd? Ik heb wel ergens gelezen dat dan gelijk al je apps daar heen gaan, en dat dat niet altijd handig is ivm ze langzamer lopen via je Sd-kaartje.. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Installeer even een custom ROM zoals Swedish Spring en gebruik A2SD ingebouwd in Froyo. Je kan per applicatie kiezen of je hem naar de SD-kaart wil verplaatsen (Toepassingbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
white modder schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:42:
[...]

staat de :
menu -> instellingen -> weergave -> schem autom. draaien aan?

Aangezien die sensor bij mij perfect werkte toen ik er ss5 op had staan.

heb net eventjes zitten zoeken, en vond dit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15835010
http://android.modaco.com...cm7-stable-accelerometer/
Jep, die instelling staat aan, en die topics had ik ook al nagekeken, alleen bieden ze daar ook geen oplossing. Het probleem is dus effectief dat ik een ander type sensor heb dan in de andere Blades en die is nog niet ondersteund. Iemand anders zei me de rom een paar keer opnieuw te installeren, blijkbaar kan het dan plots zijn dat het wel werkt (vind ik maar een rare oplossing maar Roms installeren is nog leuk dus je weet maar nooit :-) )

Toch bedankt voor je reactie! :-) Ik post nog iets als ik het werkend krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ook problemen met extreem slechte performance in de tekstboxen van het GoT-forum? Andere websites werken zonder veel problemen, maar zelfs met een keyboard dat weinig resources kost (ben geswitched van Swype naar stock) moet je soms tien of meer seconden wachten tot de volgende paar letters verschijnen en als je tussendoor niet wacht wil e.e.a. wel eens helemaal plat gaan.

De rom is nog steeds Modaco R12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gebruik je de stock browser? Nooit last van gehad, maar ik moet toegeven dat ik Modaco R12 niet heel lang gebruikt heb (zeker niet i.c.m. de stock browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nou, ben vandaag geswitched van CyanogenMod7 nightly 85 naar Ginger Stir Fry B15 en merk eigenlijk helemaal geen verschil. Ik mis nu alleen al die handige CyanogenMod extra's zoals Energy widget skins, notification bar switches, extra settings (vooral de Tweak settings waren geweldig)... Beetje jammer.

Kan iemand me uitleggen waarom GSF beter is? Dan hoef ik niet terug te flashen. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Negakinu schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:50:
Kan iemand me uitleggen waarom GSF beter is? Dan hoef ik niet terug te flashen. :p
Het feit dat je telefoon niet soft-reboot wanneer je GPS gebruikt vind ik bijzonder handig. God, wat heb ik mij geërgerd aan die bug. :X Ik geloof dat ik ook problemen ondervond met het lockscreen en mijn SD-kaart die opeens als corrupt werd herkend (terwijl het op de computer nog perfect werkte zonder chkdsk errors).

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Kan bevestigen dat hier de GPS perfect werkt en na 3-5 seconden een verbinding heeft met programma van Sygic. Dit dus met GSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik gebruik al maanden CM7 en ik heb geen enkel probleem met gps en eventuele reboots. Ik blijf momenteel een beetje bij met de nightly builds maar ook met de release versie had ik geen probleem. Ik heb nog 1 van de eerste UK OLED versie, misschien dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philz0333
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-08 10:09
is speaker probleem met skype van de baan met de Ginger Stir Fry B15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:27

KingCrash

Angry Rabbit

Ik draai sinds dit weekend GSF B15. Heerlijke snelle ROM welke prima met de batterij om gaat.

Kleine vraag over deze custom ROM. Kan ik nu elke theme welke ik vind op Modaco hier op flashen (hoe?), of moet de theme speciaal voor B15 aangepast zijn?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
KingCrash schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:34:
Ik draai sinds dit weekend GSF B15. Heerlijke snelle ROM welke prima met de batterij om gaat.

Kleine vraag over deze custom ROM. Kan ik nu elke theme welke ik vind op Modaco hier op flashen (hoe?), of moet de theme speciaal voor B15 aangepast zijn?
Je loopt achter, ik beta16 is juist uit :P
Wat themes betreft: kijk eens hier. Daarin staan thema's die getest zijn op de Blade en GSF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:27

KingCrash

Angry Rabbit

Petervanakelyen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:39:
[...]

Je loopt achter, ik beta16 is juist uit :P
Wat themes betreft: kijk eens hier. Daarin staan thema's die getest zijn op de Blade en GSF. :)
Thx, ik ga er eens even naar kijken
B16 sla ik nog even over, weinig nieuwe dingen welke ik noodzakelijk vind.
Ik blijf anders bezig met apps (her) installeren ;)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:51:
Gebruik je de stock browser? Nooit last van gehad, maar ik moet toegeven dat ik Modaco R12 niet heel lang gebruikt heb (zeker niet i.c.m. de stock browser).
Welke ROM met welke browser gebruik jij (en de anderen) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Klein vraagje; ik draai nu Portugese Spring maar zou best GSF eens willen proberen.
Als ik mijn PS backup en dan de TPT upgrade doe naar de laatste GSF-beta, kan ik dan zonder problemen terug naar mijn opgeslagen PS backup door die gewoon te restoren?

Of moet ik eerst terug downgraden van GEN2 naar GEN1?

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15:
[...]

Welke ROM met welke browser gebruik jij (en de anderen) dan?
Ik denk dat ik wel ongeveer elke beschikbare ROM voor de Blade heb geprobeerd :+ De meest stabiele ROM is nog steeds Swedish Spring met een paar tweaks, ik gebruik nu Ginger Stir Fry Beta 16 en dat bevalt ook goed (al merk je dat er hier daar nog een paar foutjes in zitten).

Ik gebruik overigens Dolphin Browser Mini en Opera Mobile op WiFi (meestal Opera Mobile) en Opera Mini over 2G (met 3G is mijn batterij na een uur plat).
Jumper2110 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:01:
Klein vraagje; ik draai nu Portugese Spring maar zou best GSF eens willen proberen.
Als ik mijn PS backup en dan de TPT upgrade doe naar de laatste GSF-beta, kan ik dan zonder problemen terug naar mijn opgeslagen PS backup door die gewoon te restoren?

Of moet ik eerst terug downgraden van GEN2 naar GEN1?
In Swedish Spring wordt een script gebruikt dat tijdens de installatie van de ROM bepaald welke kernel en modules hij moet installeren (gen1 of gen2). Ik vermoed dat dit bij Portuguese Spring niet anders is. Wat dat wil zeggen is dat je niet rechtstreeks terug kan, maar een gen2 naar gen1 downgrade is ook niet nodig. Je selecteert in ClockworkMod gewoon de restore optie om Portuguese Spring terug te zetten en flasht daarna (nog steeds in ClockworkMod) deze gen2 kernel. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-07-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Op MoDaCo gaat het niet goed met de ontwikkeling voor onze Blade. Een moderator heeft gisterenavond flink huisgehouden en onder andere wbaw, de ontwikkelaar van Ginger Stir Fry, gebanned. Daarnaast ook de ontwikkelaar van Blue Ginger, een spin-off van GSF.

Het gedoe is begonnen in het topic van GSF en is ondertussen uitgelopen in een kleine rel. Persoonlijk ben ik het wel met de relschoppers eens als je ziet waarvoor wbaw gebanned is (een meningsverschil met een moderator).

Het is nog niet duidelijk of GSF en Ginger Blue nog doorontwikkeld worden. GSF is blijven steken op beta 18, voorlopig waarschijnlijk dus de laatste versie. Wel even goed zoeken omdat die moderator wbaw al gebanned had voordat beta 18 uitkwam. Een andere member heeft de rom via Rom Manager gedownload en online gezet voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik wou vandaag mijn blade gaan updaten naar de laatste Gingerbread Stir Fry versie, maar ik kon het topic nergens vinden. Uiteindelijk ben ik op de perikelen gestuit zoals TomAtTweakers die beschrijft.

De actuele discussie hierover wordt in dit topic gevoerd: http://android.modaco.com...is-the-end-for-the-blade/

Ondertussen is beta 18 van de Gingerbread Stir Fry custom rom nog te krijgen via de "ROM Manager" app die (gratis) in de market is te downloaden.

Ik hier een mirror gemaakt van de image:
Gingerbread Stir Fry b18

Edit:
De ban van de developers van GSF is ongedaan gemaakt door de administrators.
Nu is het de vraag of hij/zij zal terugkeren... het topic van GSF laat echter alleen nog de beta 17 versie zien.
Beta 18 is nog steeds de laatste versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Fabske op 31-07-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Wbaw is inderdaad geunbanned door iemand anders van de crew. Hij is daarvan op de hoogte gesteld via Twitter, een paar uur terug.

Nu is de keuze aan hem om terug te keren op MoDaCo of niet. We hebben in ieder geval wel het geluk dat hij blijkbaar verder wil werken aan zijn roms, anders zou beta 18 niet verschenen zijn in Rom Manager. Ook via Twitter laat hij dat weten.

Ik hoop er in ieder geval op dat het zo blijft. Ginger Stir Fry is samen met CyanogenMod momenteel de enige 'grote' gingerbread rom voor de Blade en over CM ben ik (nog) niet echt te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik draai naar tevredenheid Swedish Spring 5. Het loopt allemaal vrij soepel en als ik de telefoon weinig gebruik kan ik toch wel een paar dagen met een acculading doen. Nu lees ik dat jullie positief zijn over Ginger Stir Fry.
Is er een goede reden om van SS5 over te stappen op GSF? En hoe zit het met de 'tweaks' voor SS5 waar Petervanakelyen over schrijft? Bedankt voor jullie bijdrage!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Voor mij was de belangrijkste reden de aanzienlijke performance verbetering in gaming. Het gaat wel ten koste van wat stabiliteit want eerlijk is eerlijk, Swedish Spring 5 blijft gewoon de meest stabiele rom die er voor de Blade is.

Is performance je hoogste prioriteit, stap dan over naar GSF. Ga je voor stabiliteit, blijf dan bij SS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Daar moet ik dan toch aan toevoegen dat ik Portugese Spring nog stabieler vindt dan SS. Dus die kan je ook altijd eens proberen :)

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
Stabiliteit en accuduur heeft bij mij de meeste prioriteit, het hoeft voor mij geen bleeding edge te zijn.
Ik ga zeker even kijken naar PS/GSF. :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sta op het punt een ZTE Blade over te nemen waarop een custrom rom geinstalleerd staat.. Info daarover is:
Android -versie
2.2

Kernel-versie: 2.6.32.9-perf
zte-kernel@Zdroid-SMT

Build-nummer
UNI_CN_V880 1.0 (MCR alpha3)

Kan iemand mij helpen met zoeken welke ROM dit nu precies is? Heb uitvoerig gezocht op MoDaCo, Google maar ben er nog niet geheel achter. Wel vond ik een forum op Androidforums.com waarin precies dezelfde gegevens worden gevraagd en waarbij wordt gelinkt naar MoDaCo Custom Froyo ROM , maar die is anders:
Afbeeldingslocatie: http://content.modaco.net/dropzone/blader82.png

Ik zou graag willen weten welke ROM het precies is, zodat ik beetje kan uitvogelen of die voldoet en dergelijke en om te weten wat wel en niet werkt, wat wel en niet geinstalleerd staat enzovoort. Eigenlijk ben ik van plan om te proberen om de stock-ROM te flashen en daarna pas een custom 2.2 (of zelfs 2.3) ROM... Maar aangezien ik dit topic een tijd niet heb gevolgd en hier echte Tweakers zitten die hun ROM elke dag flashen, hoop ik dat een van jullie deze ROM herkend en dergelijke! En dan stapt CLB binnenkort ook in de wereld van het tweaken... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dit is een ROM voor de (Chinese) V880, volgens mij een variant van de Blade. Ik geloof dat er een topic op MoDaCo staat voor custom ROMs op de V880

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm okee, toestel zelf is een San Francisco versie dus dat zit wel goed..
Nu nog aanschaffen en dan 'Swedish Spring' installeren voor zo ver ik ingelezen ben... of GSF..
Kan dat gelijk over de huidige ROM of kan ik beter eerst de stockROM flashen, alles wipen en dan Springen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 11:16
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:15:
Hmm okee, toestel zelf is een San Francisco versie dus dat zit wel goed..
Nu nog aanschaffen en dan 'Swedish Spring' installeren voor zo ver ik ingelezen ben... of GSF..
Kan dat gelijk over de huidige ROM of kan ik beter eerst de stockROM flashen, alles wipen en dan Springen?
Ik zou voor Ginger Stir Fry gaan, even op Modaco in het topic kijken of je telefoon Gen 1 of Gen 2 is.
Daarna deze ROM installeren. Absoluut beste rom voor de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Misschien niet gepast hier, maar stel hem toch maar: wat is een beetje een normale prijs voor een 2e hands blade? Zie er verschillende in de aanbieding, maar heb geen idee wat een normaal bod zou zijn voor deze phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:52:
Misschien niet gepast hier, maar stel hem toch maar: wat is een beetje een normale prijs voor een 2e hands blade? Zie er verschillende in de aanbieding, maar heb geen idee wat een normaal bod zou zijn voor deze phone
De nieuwprijs is ongeveer €150, afhankelijk van waar gekocht. De rest van de berekening kan je zelf wel maken, en hoort hier inderdaad niet thuis, zoals in de topicwaarschuwing al staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:27:
Ik sta op het punt een ZTE Blade over te nemen waarop een custrom rom geinstalleerd staat.. Info daarover is:
Android -versie
2.2

Kernel-versie: 2.6.32.9-perf
zte-kernel@Zdroid-SMT

Build-nummer
Dat is een erg oude versie van de Modaco Custom Rom. Erg traag vergeleken met de huidige custom roms. Ik zou aanraden deze versie van Ginger Stir Fry te installeren.
http://www.filesonic.com/...224/gsf-blade-b17-tpt.zip
Met deze instructies.
Unzip the file to the root of your sdcard, it will create an 'image' folder. Check the integrity of the files using AFV (available from android market) to find the nandroid.md5 file in the image directory, then long press on it & verify nandroid backup. Turn off your phone, leave it for at least 30 seconds, then hold menu & volume + when you power it on. You should see some green text (may be just a blank screen) then it should reboot & you should see a big android while it is performing it's first boot (this will take a while). Once it has successfully started up don't forget to delete the image folder on your sd card, to prevent any accidents.
bron: http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het toestel ontvangen uit Engeland.
Via http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/ GSF erop gezet.
Supermakkelijk allemaal en wat een mooi/fijn toestel voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JHdD schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:49:
Dat is een erg oude versie van de Modaco Custom Rom. Erg traag vergeleken met de
huidige custom roms. Ik zou aanraden deze versie van Ginger Stir Fry te installeren.
Toestel is net binnen, prachtig apparaat met OLED-scherm _/-\o_ (kan ik dit nog ergens in de instellingen dubbelchecken?) Dus ik ga nu even hardresetten, dan even kijken of ik een gen1 of gen2 heb en morgen customizen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je hebt een gen1 versie, OLED checken is eerder in deze thread veelvuldig besproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I'm sorry, ben even TE hyper om goed en rustig te lezen, komt in orde! Nogmaals dank =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:22:
I'm sorry, ben even TE hyper om goed en rustig te lezen, komt in orde! Nogmaals dank =)
Zoek ask mr Pigfish in market

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via 'Ask Mr Pigfish' ben ik erachter gekomen dat ik een gen1 device heb..
Tevens wil ik graag de Ginger Stir Fry ROM installeren... maar ik begrijp alles net niet helemaal...

Ik moet eerst de zogenaamde ClockworkMod recovery installeren? Maar hoe doe ik dat precies?
Wat moet ik van deze site nou precies installeren, hernoemen / doen? Of staat het er al op misschien?

En omdat ik een gen1 device heb moet ik daarna? (of hoef ik niet te kijken naar die Clockworkmod recovery?) dit doen:
To install: Unzip the file to the root of your sdcard, it will create an 'image' folder. Check the integrity of the files using AFV (available from android market) to find the nandroid.md5 file in the image directory, then long press on it & verify nandroid backup. Turn off your phone, leave it for at least 30 seconds, then hold menu & volume + when you power it on. You should see some green text (may be just a blank screen) then it should reboot & you should see a big android while it is performing it's first boot (this will take a while). Once it has successfully started up don't forget to delete the image folder on your sd card, to prevent any accidents.

Ik heb de Ginger Stir Fry Beta 17 Gen1 to Gen2 Upgrade TPT.zip gedownloaded en in de root van m'n SD-kaart gezet... Daarna heb ik hem met ES File Explorer unzipt, maar ik vond geen 'image' folder...? What to do?
Verder ben ik nog niet gegaan, omdat ik het niet helemaal snap en dus geen 'image' folder zie?
Wel heb ik alvast AFV uit de Market gedownloaded, maar dat is pas later in het proces nodig toch?

* CLB is nog een leek op dit gebied, I'm sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Deze tutorial vond ik toen ik mijn Blade net had erg handig. Alleen het gen 1/gen 2 verhaal is er in de loop van de tijd bijgekomen en er zijn verschillende manieren om te upgraden naar gen 2. Deze tutorial heb ik gebruikt en het werkte prima.

Zijn er nog meer mensen bij wie in GSF b18 het lockscreen niet werkt? In b13 had ik hier ook al last van. Toen was het probleem na een reboot verholpen maar dat is nu dus niet zo. Meteen na een boot komt het lockscreen tevoorschijn maar daarna niet meer.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Zowel pattern, pincode als password geprobeerd
  • Lockscreen opnieuw ingesteld
  • Meerdere keren gereboot
  • Twee keer ROM opnieuw geflashed
Ook als iemand geen oplossing weet maar het probleem wel tegenkomt op zijn Blade met GSF b18, hoor ik het graag. Dan weet ik dat het in ieder geval niet aan mijn toestel, ROM of instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:22:
Ik heb de Ginger Stir Fry Beta 17 Gen1 to Gen2 Upgrade TPT.zip gedownloaded en in de root van m'n SD-kaart gezet... Daarna heb ik hem met ES File Explorer unzipt, maar ik vond geen 'image' folder...? What to do?
Open de zip maar eens op je windows pc, eerste wat je ziet is een image map. Wat ik laatst zelf gedaan heb is de zip uitgepakt op m'n windows pc en vervolgens de inhoud via ftp (bv met Androird FTP Server) naar m'n sdcard gekopieerd. Hierna idd even met AFV of vergelijkbaar checken of de md5 hashes nog kloppen en er onderweg niks corrupt is geraakt, en vervolgens via de aangegeven methode de image installeren. Hierbij wordt ook de clockwork recovery geinstalleerd dus die methode kun je hierna gebruiken om bv nieuwe versies te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 02-08-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:22:
Lees de instructies nog eens, je quote notabene wat je moet doen: Unzip the file to the root of your sdcard. Dat is dus niet de ZIP kopieren naar de root, maar deze eerst uitpakken en dan de image folder kopieren naar de SD kaart.

Als je een TPT doet, dan wordt de Clockworkmod recovery automagisch mee geinstalleerd. Het is eigenlijk een image die alle partities (/data, /system, /recovery etc) vult alsof je een Norton Ghost image terugzet.

Pagina: 1 ... 18 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.