Ik heb mijn SF nu enkele dagen en heb er gisteren dan ook maar eens SS5 opgezwierd. Ik heb nu echter last van 2 probleempjes (zover ik weet, ik hoop dat het daarbij blijft):
- Batterijduur: Is veel minder, vooral in idle blijkbaar. Afgelopen nacht is er 25-30% van de batterij weggeslopen, terwijl dit de nacht ervoor slechts 2% was. Een ver-15-voudiging van het idle verbruik is toch niet zo aangenaam. Waaraan zou dit kunnen liggen? In de 2 gevallen stond juice-defender al op. Ik ben nu reeds bezig met het kalibreren van de batterij, maar het lijkt me niet dat dit daaraan gaat liggen.
- Het wisselen van 2G naar 3G duurt veel langer. Indien ik nu "enkel 2G gebruiken" afvink, duur het zo'n 5 minuten voordat ik verbonden geraak met een 3G netwerk. Terwijl dit voorheen bijna onmiddellijk gebeurde na dit af te vinken.
Iemand die hier bepaalde oplossingen voor weet? Alvast bedankt.
*Edit*: Ok, gedeeltelijk de oorzaak al gevonden. Om het kwartier heeft em verbinding gemaakt met het internet. Dat zal wel de boosdoener zijn voor de batterij. Nu zal het dus een kwestie zijn van te vinden welke app of intstelling dat doet. (Zijn daar misschien apps voor om zo iets gemakkelijk terug te vinden?)
*Edit2*: So far der enkel in geslaagd om de algemene toestemming voor apps af te zetten voor automatisch contact te maken of zoiets. Dit zorgt er echt voor dat app X wel nog verbinding probeert te maken, maar niets binnenhaalt. (Bij MV zie ik dus dat er om het kwartier exact 0 bytes verdwijnen.) Goed dus dat mijn datalimiet er dus niet aan gaat, echter maakt dit niet zoveel uit bij MV, mijn batterij zal op deze manier echter blijven afzien lijkt me.
Dus nog altijd hulp nodig. =)
*Edit3*: Blijkbaar is de kans toch groot dat het facebook is. Indien ik deze facebookapp sluit (kill) en gsm vergrendel. Wanneer ik hem terug ontgrendel is de facebookapp terug opgestart, alsook heeft deze een beetje data verbruikt (al zou dit, heel misschien, ook kunnen zijn dat deze onmiddellijk data verbruikt bij het ontgrendelen.)
Echter staat ALLES af bij de instellingen van facebook, dit is zeer vervelend...
[
Voor 41% gewijzigd door
Verwijderd op 12-06-2011 22:18
]