Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

Ik moet even terug komen op mijn vorige post.
Ik heb gisteren een reinstall gedaan van Swedish Spring, en daarna een batterij kalibratie. Nu heb ik geen probleem met een battery drain als ik beeldrotatie aan heb. Het zal dus eerder een combinatie met een app ofzo zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Harrie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:46:
[...]

Hmm, ik zie wel dat mijn dialer partial wake veroorzaakt, maar geen idee hoeveel. Ik heb daar straks eens de AOS dialer (standaard android) geinstalleerd omdat ik wou proberen of ik daar langere accutijden mee kon krijgen. Maar toen ik zag dat die dialer geen smart-dial heeft, ben ik weer terug gegaan. Smart dial is toch wel handig, hoef je niet door heel je lijst te scrollen.

Maar je zou eens kunnen proberen die dialer te installeren, en kijken of je daar betere resultaten mee hebt. Download linkje staat in de OP van het SS5 topic op modaco. Ik ben benieuwd!

10mb per dag is idd wel erg veel! Dat is 300mb per maand, terwijl veel abbo's 250mb zijn...
Nu is die 10mb per dag geen probleem voor mij (lang leve mobile vikings, 2gb/maand), maar dat gaf een enorme battery drain.
Nu met FLB haal ik net geen 2 dagen met 1 accu lading, push-mail aan, af en toe wifi, redelijk veel HSDPA/EDGE, scherm ongeveer op 50% helderheid.
's Nachts verlies ik ongeveer 2%.

Die AOS dialer heb ik ook al een, keer geprobeerd, en die leek voor een week het probleem verholpen te helpen. (ik heb drie dagen Londen op 1 lading kunnen doen, wel zonder wifi, 3g, etc) Daarna gaf zelfs die Dialer partial wake.

Portuguese Spring ga ik ook is een keer proberen, maar ik denk dat dat waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat opleveren als SS5.
Ik blijf nu wel even bij FLB froyo 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dit is misschien ook intressant:
Het instellen van de Wifi TX power: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780334
Daar moet toch haast wel een app voor bestaan al?

edit:
Hier een link naar de app!
https://market.android.co...wer&feature=search_result

Misschien het proberen waard, als je niet ver van je router / AP zit.

edit: volgens mij doet het vrij weinig op de blade... Ik zie iig niet gebeuren met de signal strength op de router...

[ Voor 49% gewijzigd door Harrie op 10-06-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
Heb ook S.F. aangeschaft, wil ook graag upgraden, maar ik zit vast,s.f. zegt; sd card unmounted or not
present. Heb al van alles geprobeerd, lukt niet . Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Stock 2gb kaartje dat erbij kwam? Zo niet, er zijn een aantal sd cards die niet willen werken met een blade.
http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/327434/16gb-sd-cards-that-definitely-work/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik gebruik sinds een week CyanogenMod 7 en het draait opvallend goed.
Bij voorgaande versies had ik nog last van spontane reboots, en veel wifi problemen waarbij de verbinding vaak niet werd hersteld nadat de telefoon gelockt was (moest wifi handmatig uit & aan zetten om dit te fixen)
Maar sinds vorige week is er (geloof ik) aardig wat gefixed zodat het ook gewoon een bruikbare rom (in mijn ogen) geworden is om dagelijks te gebruiken. Daarnaast zijn de nieuwe functies in 2.34 erg handig zoals de kopieer functie in de browser.

Je moet je Blade eerst van Gen1 naar Gen2 zetten (volg de instructies):
http://android.modaco.com...gen1-to-gen2-tpt-upgrade/
Ik zou voor " Gen1-to-Gen2-TPT-v7b.zip" gaan omdat je dan nog wat meer ruimte heb voor Apps.
Indien je een vorige keer al een Gen1ToGen2 heb uitgevoerd kan het geen kwaad om deze (geupdate) versie er op te zetten.
Maak wel even een backup want alles wat er op je Blade stond word hierbij verwijderd!

ClockWorkMod recovery staat dan er reeds op (via die Gen1toGen2) en dan kan je gemakkelijk deze rom er op zetten (dit is de laatste nightly):
http://www.multiupload.com/0F1XFXIPX8
Voor Google Apps (zoals Market etc) moet je ook nog even de gapps op dezelfde manier er op zetten als CM7:
http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110307-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
AndRo555 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:48:
Stock 2gb kaartje dat erbij kwam? Zo niet, er zijn een aantal sd cards die niet willen werken met een blade.
http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/327434/16gb-sd-cards-that-definitely-work/
Thanks AndRo555 maar was foutje van mij data verbinding stond uit,gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn SF nu enkele dagen en heb er gisteren dan ook maar eens SS5 opgezwierd. Ik heb nu echter last van 2 probleempjes (zover ik weet, ik hoop dat het daarbij blijft):

- Batterijduur: Is veel minder, vooral in idle blijkbaar. Afgelopen nacht is er 25-30% van de batterij weggeslopen, terwijl dit de nacht ervoor slechts 2% was. Een ver-15-voudiging van het idle verbruik is toch niet zo aangenaam. Waaraan zou dit kunnen liggen? In de 2 gevallen stond juice-defender al op. Ik ben nu reeds bezig met het kalibreren van de batterij, maar het lijkt me niet dat dit daaraan gaat liggen.

- Het wisselen van 2G naar 3G duurt veel langer. Indien ik nu "enkel 2G gebruiken" afvink, duur het zo'n 5 minuten voordat ik verbonden geraak met een 3G netwerk. Terwijl dit voorheen bijna onmiddellijk gebeurde na dit af te vinken.

Iemand die hier bepaalde oplossingen voor weet? Alvast bedankt.

*Edit*: Ok, gedeeltelijk de oorzaak al gevonden. Om het kwartier heeft em verbinding gemaakt met het internet. Dat zal wel de boosdoener zijn voor de batterij. Nu zal het dus een kwestie zijn van te vinden welke app of intstelling dat doet. (Zijn daar misschien apps voor om zo iets gemakkelijk terug te vinden?)

*Edit2*: So far der enkel in geslaagd om de algemene toestemming voor apps af te zetten voor automatisch contact te maken of zoiets. Dit zorgt er echt voor dat app X wel nog verbinding probeert te maken, maar niets binnenhaalt. (Bij MV zie ik dus dat er om het kwartier exact 0 bytes verdwijnen.) Goed dus dat mijn datalimiet er dus niet aan gaat, echter maakt dit niet zoveel uit bij MV, mijn batterij zal op deze manier echter blijven afzien lijkt me.

Dus nog altijd hulp nodig. =)

*Edit3*: Blijkbaar is de kans toch groot dat het facebook is. Indien ik deze facebookapp sluit (kill) en gsm vergrendel. Wanneer ik hem terug ontgrendel is de facebookapp terug opgestart, alsook heeft deze een beetje data verbruikt (al zou dit, heel misschien, ook kunnen zijn dat deze onmiddellijk data verbruikt bij het ontgrendelen.)

Echter staat ALLES af bij de instellingen van facebook, dit is zeer vervelend...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik gebruik sinds een paar dagen Portugese Spring en ben er heeeel tevreden over.Ik kwam van FLB froyo 11, heb SS geprobeerd, maar in vergelijking daarmee is PS veel sneller naar mijn gevoel. Vloeiende animaties, geen lag in het homescreen of waar dan ook.. Het thema is even wennen maar kan je makkelijk veranderen moest het je niet aanstaan. Ook op de batterijduur heb ik niets aan te merken, bij intens (veel sms'en, af en toe Angry Birds, mail checken, muziek luisteren enz) gaat ie makkelijk een dag mee.

Enige nadeel is dat de camcorder (nog) niet werkt, maar daar kan ik mee leven :) Een aanrader!

[ Voor 18% gewijzigd door Jumper2110 op 13-06-2011 11:21 ]

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollypaddy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-01-2022
Heb onlangs mijn 1ste smartphone, de SF gekocht. Ik ben een volledige leek op het gebied van smartphones en Android. Heb hier op het forum (en op modaco) al heel wat gelezen ivm het veranderen van ROM's. De manier waarop is voor mij nog niet helemaal duidelijk en blijkbaar lukt dat ook niet steeds voor de volle 100%. Wat ik helemaal niet weet is: wat is/zijn de voordelen van zo'n nieuwe ROM ten opzichte van de originele? Kan er mij dit iemand duidelijk maken, of waar vind ik dit ergens? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
probeer volgende site eens,good luck
sanfranciscoandroid.co.uk/android/stock-debranded-and-custom-roms-for-the-orange-san-francisco-zte-blade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Custom Roms zijn vaak sneller door een getweakte kernel en gaan langer of soms minder lang mee op een batterijlading. Je hebt de mogelijkheid de standaard "bloatware" eraf te doen, ja kan themes installeren, alles naar eigen wens aanpassen, bv een power control widget in je notificatiebalk in FLB, zelf instellen VM heap, etc. De bootanimaties kan je veranderen. Sommige roms zijn zelfs stabieler dan stock rom (SS5 en FLB vs. stock 2.1 rom van Mobistar) Sommige roms zijn sneller in wifi en gps fix, etc.

Kijk hier eens rond zou ik zeggen: http://android.modaco.com...s-for-the-zte-blade-gen1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollypaddy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-01-2022
@ andremichel en AndRo555: bedankt voor de reacties! Heb beide sites gedeeltelijk bekeken en al veel bijgeleerd. Op de uk-site staan de werkwijzes voor de installatie van een custom ROM, backup, ... prima uitgelegd in een stappenplan. Op de site van modaco vind ik dan meer info ivm de ROM's.
Ik heb momenteel nog één (mogelijks stomme) vraag. Zijn deze custom ROM's taalonafhankelijk? Ik heb nu een Nederlandstalige versie van android, zal dit bij een nieuwe ROM ook nog zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dollypaddy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:46:
Zijn deze custom ROM's taalonafhankelijk? Ik heb nu een Nederlandstalige versie van android, zal dit bij een nieuwe ROM ook nog zo zijn?
Meeste ROMs hebben andere talen, inclusief Nederlands.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
UPDATE :

Ik heb nu DEFINITIEF de Portuguese Spring RLS3b ROM erop staan. _/-\o_

Alles is zowat geïnstalleerd en naar mijn hand gezet.
Backup met Clockworkmod is uitgevoerd. :z

Daar de WIFI de batterrij leegzuigt , welke rom ik ook installeer zocht ik een mogelijke oplossing.

Nu kun je met "Blade Buddy" in 'advanced settings' de volgende instelmling wijzigen : wifi.supplicant_scan_interval

Blijkbaar scant de wifi bijna constant om nieuwe netwerken (heb ik trouwens al gemerkt bij het fietsen) , en ik hoop dat dit de oplossing is.
Ik heb de setting op 360 gezet (dat betekent 360 seconden)

Voor mij is dit ok , want wifi gebruik ik enkel thuis ... de rest via data connectie.

Ik zal morgen of binnen 2 dagen laten weten of het daadwerkelijk geholpen heeft.

Als je "Blade Buddy" gebruikt , wel na instellen settings op "menu" klikken en dan op "Save"(?) of "Apply"(?) (ik ben er niet uit wat het verschil is) , en dan rebooten.

dalvik.vm.heapsize heb ik gewijzigd naar : 64m
Ik ondervind tot nu toe geen probleem na deze instelling.

-------------------------------------------
Wat de taal betreft :

Alle rom's die ik tot nu toe getest heb kon je instellen op "Nederlands"
--------------------------------------------

Groeten , Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
Kuoi schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:36:
Ik heb nu DEFINITIEF de Portuguese Spring RLS3b ROM erop staan. _/-\o_
Werkt de cam naar behoren? Enkele gebruikers melden dat er niet mee te filmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
Modaco custom r12: problemen met bereik, na reboot opeens wel ontvangst, accuduur 48uur was niet zo'n probleem na calibratie
CyanogenMod Green v5: bizarre accudrain 10% / uur in idle (juice defender of niet maakte niet uit), calibratie hielp niet

En nu Swedish Spring rls5: helaas geen android 2.3.

De lichtsensor heb ik nog nooit werkend gezien helaas!
Ook met de 'custom' cyanogenmod instellingen waarbij je voor elke sensor lichtintensiteit een schermintensiteit kan instellen werkt niet.

Titanium backup gekocht en daarmee na het flashen in 2 minuten 19 apps hersteld. Zo is een nieuwe mod installeren niet zo'n punt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
biest schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:30:
[...]

Werkt de cam naar behoren? Enkele gebruikers melden dat er niet mee te filmen is.
Nee die werkt niet. Ik hoorde op Modaco dat het aan de DSPManager zou liggen, maar na het verwijderen daarvan met Titanium Backup, werkt hij nog steeds niet.

Ik denk dat we geduld moeten hebben tot een volgende versie (als die er hopelijk komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Jumper2110 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:25:

Nee die werkt niet. Ik hoorde op Modaco dat het aan de DSPManager zou liggen, maar na het verwijderen daarvan met Titanium Backup, werkt hij nog steeds niet.

Ik denk dat we geduld moeten hebben tot een volgende versie (als die er hopelijk komt)
Dan blijf ik bij SS, die werkt perfect.

Btw Goed nieuws van het Cyanogenmod team. Enkele bugs met betrekking op de Blade zijn accepted: http://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbond
  • Laatst online: 11-07 15:57
Ik heb de telefoon vorige week aangekocht bij Krëfel, België en hij werkt perfecto met Cyanogenmod7. :)

Na een weekje merkte ik al dat de batterij wel erg snel op raakte, dus deed ik wat in de TS stond. Nadat ik dit alles gedaan had, rebootte ik, en toen was alles foetsie! Hoe kan het dan dat een battery status wipe, ook de rest wiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Hmm, ik heb eens een vraagje. Mijn auto heeft de mogelijkheid om via usb mp3's af te spelen van externe storage. Ik dacht dat is handig, dan kan ik mijn telefoon aansluiten, laden en tegelijk muziek daarvan spelen. Echter wanneer je een pc via usb toegang tot je telefoon geeft, kunnen apps op de telefoon de sd kaart niet meer gebruiken. En daar staan dus de maps van de navigatie software... En ook de logfiles van de OBD-logger.

Is dit aan te passen? Dus dat de sd kaart beschikbaar blijft voor de apps, en wellicht alleen read-only voor de pc? Ik zag een programma "multi-mount" maar geloof niet dat dit precies is wat ik zoek. Of wel?

Hmm, misschien wel. Eens proberen.
Dual Mount SD doet hetzelfde. Misschien die eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 18-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Goed, ik heb sinds vandaag een Orange - San Francisco en ik ben al een paar uur bezig om een andere ROM erop te krijgen maar het wil maar niet lukken.

Ik heb een B10 model, dat schijnt de meest recente te zijn waarop oa. fastboot niet werkt met de volume up knop.

Ik heb nu verschillende tutorials doorlopen maar het wil me maar niet lukken. Rooten is gelukt, klopt het dat dit elke keer moet gebeuren als je hem restart?

Met ROM Manager heb ik een Recovery erop gezet maar ik krijg hem op geen enkele manier gestart. Zodra ik in ROM Manager aangeef dat ie moet reboot in recovery dan krijg ik een zwart scherm met alleen de back-button opgelicht.

Hierna heb ik los een recovery manager gedownload (volgens mij een versie ouder) en deze weigert ook...

Ik heb geen idee wat ik fout aan het doen ben maar het begint na een paar uur wel frustrerend te worden. Als iemand nog tips/tricks heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek gewoon een ROM waar je een TPT (Total Phone Transfer) mee kunt doen. Een collega van me had het probleem ook, vergelijkbaar tot waar jij kwam, en zat toen vast. TPT van Swedish Snow gedaan, daar komt ClockworkMod Recovery bij mee, en daarna met ClockWorkMod een andere ROM installeren.
Ik heb nu verschillende tutorials doorlopen maar het wil me maar niet lukken.
Wel handig als je zegt welke, maar de TPT is de beste optie wat mij betreft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
gambieter schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:15:
Zoek gewoon een ROM waar je een TPT (Total Phone Transfer) mee kunt doen. Een collega van me had het probleem ook, vergelijkbaar tot waar jij kwam, en zat toen vast. TPT van Swedish Snow gedaan, daar komt ClockworkMod Recovery bij mee, en daarna met ClockWorkMod een andere ROM installeren.

[...]

Wel handig als je zegt welke, maar de TPT is de beste optie wat mij betreft :)
Wat ik begrepen heb moet je voor TPT in fastboot terechtkomen, en dat lukt me dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Nalie schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:18:
Wat ik begrepen heb moet je voor TPT in fastboot terechtkomen, en dat lukt me dus niet :(
Nope. Uitzetten, files op de SD-kaart zetten in een folder /image in de root. Daarna AAN+Vol_up+Menu, uit mijn hoofd.

Opnieuw: handig als je een linkje geeft waar je dat vandaan haalt, anders is het erg lastig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, vandaag de eerste random vastloper gehad. Na foto's gemaakt te hebben ging het scherm uit (zoals het hoort), maar daarna was er met geen mogelijkheid leven in te krijgen zonder de accu eruit te trekken. Daarna deed alles het weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
gambieter schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:26:
[...]

Nope. Uitzetten, files op de SD-kaart zetten in een folder /image in de root. Daarna AAN+Vol_up+Menu, uit mijn hoofd.

Opnieuw: handig als je een linkje geeft waar je dat vandaan haalt, anders is het erg lastig :) .
Blijkbaar heb ik allemaal informatie gehad waar net een deel van ontbrak. Na het unmounten van de SD-card, uitzetten en daarna menu+vol_up+power lukte het ineens wel. (menu+vol_up+power lukte voorheen niet, daarom dacht ik dat menu een vergissing was en het gelijk was aan vol_up+power).

Anyhow, ik heb nu deze ROM geinstalleerd (stable). Die update hem gelijk naar gen2 en blijkbaar een paar andere zaken.

Nu is het mooie dat mn moeder voor zichzelf ook zo'n ding gekocht heeft. Mn ouders waren toevallig in de UK en ik heb ze gevraagd voor mij zo'n ding mee te nemen als speelgoed maar mn moeder moest hem toen ineens ook hebben. Nu hoop ik dat die stable ROM geen rare dingen heeft gezien ik de mijne 1 2 3 kan updaten maar bij die van haar gaat dat was lastiger en moet het gewoon stabiel werken zonder power drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is een vanilla gingerbread ROM voor de Blade uitgelekt :)
Linkje: http://android.modaco.com...ut-version-kernel-2-6-35/

Nog niet helemaal stabiel denk ik, maar het is zeker dat er nuttige dingen van kunnen gemaakt worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-06-2011 19:49 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is zo'n vanilla rom eigenlijk? Betekent dit dat het om een uitgelekte orginele ROM van ZTE gaat o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Petervanakelyen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:48:

Nog niet helemaal stabiel denk ik, maar het is zeker dat er nuttige dingen van kunnen gemaakt worden.
Heeft iemand deze al geprobeerd?

edit: Heb 'm proberen installeren, maar mijn Blade draaide in een boot-loop. Ik vermoed dat de conversie naar Gen2 nodig is, daarmee ga ik nog even wachten. Terug naar SS (handig die backup/restore feature)!

[ Voor 18% gewijzigd door biest op 22-06-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
biest schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Heeft iemand deze al geprobeerd?

edit: Heb 'm proberen installeren, maar mijn Blade draaide in een boot-loop. Ik vermoed dat de conversie naar Gen2 nodig is, daarmee ga ik nog even wachten. Terug naar SS (handig die backup/restore feature)!
Eerst http://android.modaco.com...t-image-for-easy-install/ deze goed lezen en installeren.
Daarna met de rommanager in de apps van die rom clockworkmod installeren (duurt een tijdje, en wifi aanzetten)
Daarna start je op in clockworkmod (volume - en power) , doe je een clear data/factory reset en clear cache.
Nu installeer je http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/ en het zou moeten werken.

Ik heb hem deze morgen geïnstalleerd , en op het eerste zicht gaat er na +/- 4 minuten wifi NIKS af van mijn batterij , en dat is al een wonder.
... en deze rom WERKT ERG SNEL.
Dit is zeker de snelste rom die ik al getest heb ... en dat zijn er toch al heel wat.
EDIT : Mijn batterij probleem blijft bestaan. De indicator telt per 5 af .

Het enige minpuntje tot nu toe is dat je hem enkel op Nederlands kan instellen , en dus niet op Nederlands (België).
Voor het nieuws haalt de widget dus de Nederlandse krantenkoppen af.
EDIT : Opgelost met app : Any Locale

Groeten ,en succes , Kuoi

[ Voor 16% gewijzigd door Kuoi op 22-06-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Kuoi schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Eerst http://android.modaco.com...t-image-for-easy-install/ deze goed lezen en installeren.
Daarna met de rommanager in de apps van die rom clockworkmod installeren (duurt een tijdje, en wifi aanzetten)
Daarna start je op in clockworkmod (volume - en power) , doe je een clear data/factory reset en clear cache.
Nu installeer je http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/ en het zou moeten werken.

Ik heb hem deze morgen geïnstalleerd , en op het eerste zicht gaat er na +/- 4 minuten wifi NIKS af van mijn batterij , en dat is al een wonder.
... en deze rom WERKT ERG SNEL.
Dit is zeker de snelste rom die ik al getest heb ... en dat zijn er toch al heel wat.
EDIT : Mijn batterij probleem blijft bestaan. De indicator telt per 5 af .

Het enige minpuntje tot nu toe is dat je hem enkel op Nederlands kan instellen , en dus niet op Nederlands (België).
Voor het nieuws haalt de widget dus de Nederlandse krantenkoppen af.
EDIT : Opgelost met app : Any Locale

Groeten ,en succes , Kuoi
Ik ben gelukkig niet de enige waarbij dat ding bij gebruik als een bezetene z'n charge verliest?

Goed getest heb ik het nog niet maar bij stand-by loopt ie normaal/langzaam leeg maar bij gebruik kan dat ding in 4mins tijd 10% vrliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Red Nalie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:34:
[...]

Ik ben gelukkig niet de enige waarbij dat ding bij gebruik als een bezetene z'n charge verliest?

Goed getest heb ik het nog niet maar bij stand-by loopt ie normaal/langzaam leeg maar bij gebruik kan dat ding in 4mins tijd 10% vrliezen.
Ja , idd ... het batterijverbruik is echt abnormaal !!!
Het enige minpunt voor mij , maar wel HEEL GROOT MINPUNT

Vorige nacht een 5 -tal sms'jes , 30 minuten fm radio .... goed voor 25% minder !!
Per sms'je zag ik zo de batterij verminderen !

WIE of WAT kan dit verklaren en een oplossing aanbrengen ?

Accugebruik op dit moment :

3u 11 min 10 sec op accu.

Androis-systeem : 29%
Mobiel stand-by : 24%
Weergave : 21% (komt van 33% voor ik net apps installeerde)
Telefoon inactief : 12%
Wi-Fi : 7%
Spraakoproepen : 4%

Als ik lees dat mensen 2 dagen of meer doen met een lading sta ik :?

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja heel simpel, ik doe er 4-5 dagen mee als ik alleen SMSen stuur en af en toe eens surf. Zonder het surfen kan ik er mss 6 dagen mee doen, wie weet. Ik draai SS rls5 met zeam launcher (2 bureaubladen) en de enigste widget die ik gebruik is energiebeheer waarbij alles dus uit staat (behalve automatische helderheid).

Vanaf het punt dat ik constant op wifi zit wordt de batterij in minder dan een dag opgeslurpt, wat me ook logisch lijkt. Ook had ik in het begin (na SS rls5 erop te zetten en de batterij kalibratie te doen) die bug met de batterij, waarbij die in standby gwn leegloopt. Toen heb ik de batterij opzettelijk laten leeglopen door wifi en gps te gebruiken, en vanaf deze volledig plat was heb ik de batterij gwn volledig opgeladen tot 30min na het groene LED.

't Is een pracht van een smartphone nu IMO =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Petervanakelyen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:48:

Draai nu deze http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Ik ga niet meer terug naar SS of zeker CM7 niet.

De rom is supersnel en voor mij werkt alles tot hiertoe stabiel.
Blijkbaar heb ik nu ook het gekende probleem met de WIFI reconnect niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik mag eindelijk m'n S8000 verkopen & eindelijk mijn Blade kopen :D
Helaas is hij wel van ebay af?
Wat ik er verder kan vinden gaat boven de 200 dollar uit..
Weet iemand nog adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
In de nieuwe versie van Portugese Spring zit nu een app met de naam "Portugese Spring" . Hierin kan je een instelling wijzigen zodat de problemen met de camcorder opgelost zijn!

Nu is de rom helemaal top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:50:
Hee, ik mag eindelijk m'n S8000 verkopen & eindelijk mijn Blade kopen :D
Helaas is hij wel van ebay af?
Wat ik er verder kan vinden gaat boven de 200 dollar uit..
Weet iemand nog adresje?
Je kan natuurlijk altijd even heen en weer naar België. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:08:
[...]

Je kan natuurlijk altijd even heen en weer naar België. ;)
Als m'n ouders me rijden ja :/
Maar verder is er denk ik niet zoveel? Op marktplaats en ebay staan ze nog wel, maar daar lopen ze zo de 250euro in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbond
Gewoon HIER kopen. ;) Heb ik ook gedaan en bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Na wat te hebben geëxperimenteerd met de gelekte Gingerbread ROM toch nog maar eens de laatste CyanogenMod nightly (N110) geprobeerd en moet zeggen dat de grootste bugs (voor mij) er toch wel uit zijn. Of hij even betrouwbaar is als Swedish Spring moet ik nog testen, maar het begint er heel goed uit te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Luke-san schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Draai nu deze http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

Ik ga niet meer terug naar SS of zeker CM7 niet.

De rom is supersnel en voor mij werkt alles tot hiertoe stabiel.
Blijkbaar heb ik nu ook het gekende probleem met de WIFI reconnect niet meer!
Voor mij hetzelfde !!!

DE BESTE ROM die ik al getest heb , en deze blijft er nu ECHT op. _/-\o_
DIT heb ik nog nooit gezien en meegemaakt. _/-\o_
SNEL , goed werkend ... en ...

Dit was mijn eerste dag sinds ik de zte blade heb dat ik niet moest opladen !!!!!!!!!!!! _/-\o_

TIP : Ik heb de B3 versie , want de "themes" en "circle battery mods" op Modaco werken niet op B4 versie , maar wel op B3.
Enkel het Bluesteel theme werktte op B4

Een aanrader van jewelste !

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Kuoi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 06:54:
[...]

Voor mij hetzelfde !!!

Dit was mijn eerste dag sinds ik de zte blade heb dat ik niet moest opladen !!!!!!!!!!!! _/-\o_

TIP : Ik heb de B3 versie , want de "themes" en "circle battery mods" op Modaco werken niet op B4 versie , maar wel op B3.

Kuoi
Ik heb B4 vannacht (zonder SIM-kaart) op mn nachtkastje gelegd. Daar is hij van 98% naar 73% gedoken over een nacht van ~7 uur. 83% ging volgens Android op aan Radio standby (of iets dergelijks). Dit is ook met Google Apps sync aan volgens mij (en wifi).

Nu is B5 uit, schijnt nog beter te zijn. Ik zal hem vannacht weer op mn nachtkastje leggen, met SIM-kaart dit keer. Sync uit, WiFi aan. Eens kijken wat het oplevert.

Tot op heden vind ik het nog geen toestel om dagelijks te gebruiken. M'n huidige iPhone 3GS gebruik ik dusdanig intensief dat ik volgens mij na een treinrit van 1,5 uur al door mn San Francisco heen ben. Hij gaat dan ook naar mn vrouw toe (zelf gekocht om met Android te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
[...]

Voor mij hetzelfde !!!

Kuoi
Je mag enthousiast zijn, maar iets minder roepen en iets meer structuur in je tekst mag ook wel. :P

Ik vond het zelf overigens een dusdanig instabiele ROM dat ik juist niets liever wilde dan terug naar Swedish Spring of CyanogenMod (waarvan de laatste nightly perfect bevalt). Geen last van de 3G bug zoals bij de gelekte Gingerbread en gewoon veel meer beschikbare tweaks, snel en stabiel :)

Edit: schrap het 'stabiel', random reboots. :/ Terug naar Swedish Spring.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-06-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Goed bedoeld, maar je kunt dit soort aanbevelingen pas maken nadat je het een tijdje op je telefoon hebt gehad, je het goed getest hebt, etc. Een dagje is niets :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erikbond, ik wil hem graag bestellen maar als ik m'n gegevens moet invoeren kan ik alleen kiezen uit Land: België? Ik woon in Zuid-Holland ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Goed bedoeld, maar je kunt dit soort aanbevelingen pas maken nadat je het een tijdje op je telefoon hebt gehad, je het goed getest hebt, etc. Een dagje is niets :) .
Oh , maar bij de andere roms had ik ook al genoeg aan een dagje hoor .
En bij sommige zelfs aan 1 uurtje :(

Als hij ALLES draait wat ik nodig heb , en elke app werkt die IK gebruik , dan is hij voor mij goedgekeurd.

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Petervanakelyen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:40:
[...]
Je mag enthousiast zijn, maar iets minder roepen en iets meer structuur in je tekst mag ook wel. :P
Het is hier wel een internet forum hé maat :?

Als ik mijn curriculum vitae schrijf ziet de structuur van mijn tekst er héél anders uit.

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuoi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:58:
Als hij ALLES draait wat ik nodig heb , en elke app werkt die IK gebruik , dan is hij voor mij goedgekeurd.
Dat is echter wat anders dan aanbevelen, zeker met het hyperenthousiasme wat je deed (HOOFDLETTERS en !!!!!). Het is bij het bespreken van ROMs toch wat beter als je dat neutraal doet, en pas gaat aanbevelen als deze gedegen getest is, of wat voorbehoud in acht neemt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Kuoi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Het is hier wel een internet forum hé maat :?
Ik bedoelde niets negatiefs met mijn post, geen nood om zo te reageren. Ik wil je er enkel op wijzen (en ik spreek uit ervaring) dat mensen nu eenmaal meer waarde hechten aan je post wanneer je duidelijk en gestructureerd verteld wat je positieve en negatieve ervaringen zijn. Hetzelfde als Gambieter in zijn post verteld eigenlijk, alleen iets anders uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Dat is echter wat anders dan aanbevelen, zeker met het hyperenthousiasme wat je deed (HOOFDLETTERS en !!!!!). Het is bij het bespreken van ROMs toch wat beter als je dat neutraal doet, en pas gaat aanbevelen als deze gedegen getest is, of wat voorbehoud in acht neemt :) .
OK , laten we het erbij houden dat IK dolenthousiast ben over deze rom , nadat ik er al vele getest heb.. of beter "gedraaid" heb ;-)

Case closed ;(

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Red Nalie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:47:
[...]

Ik heb B4 vannacht (zonder SIM-kaart) op mn nachtkastje gelegd. Daar is hij van 98% naar 73% gedoken over een nacht van ~7 uur. 83% ging volgens Android op aan Radio standby (of iets dergelijks). Dit is ook met Google Apps sync aan volgens mij (en wifi).

Nu is B5 uit, schijnt nog beter te zijn. Ik zal hem vannacht weer op mn nachtkastje leggen, met SIM-kaart dit keer. Sync uit, WiFi aan. Eens kijken wat het oplevert.

Tot op heden vind ik het nog geen toestel om dagelijks te gebruiken. M'n huidige iPhone 3GS gebruik ik dusdanig intensief dat ik volgens mij na een treinrit van 1,5 uur al door mn San Francisco heen ben. Hij gaat dan ook naar mn vrouw toe (zelf gekocht om met Android te spelen).
Tja , als je de WiFi aanlegt terwijl je slaapt ?
Kan iemand mij het nut daarvan eens uitleggen , behalve dat je batterij dan meer verbruikt terwijl je slaapt ?
Dit is geen kritiek of wat dan ook , maar ik kan voor mezelf echt geen enkele reden bedenken.

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbond
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:37:
@Erikbond, ik wil hem graag bestellen maar als ik m'n gegevens moet invoeren kan ik alleen kiezen uit Land: België? Ik woon in Zuid-Holland ;P
Ik heb ze gewoon gebeld of ze hem achter wilde houden, dat was geen probleem. Toen ben ik er even naartoe gereden en ta-dá, een ZTE Blade voor mij. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Kuoi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:00:
[...]

Tja , als je de WiFi aanlegt terwijl je slaapt ?
Kan iemand mij het nut daarvan eens uitleggen , behalve dat je batterij dan meer verbruikt terwijl je slaapt ?
Dit is geen kritiek of wat dan ook , maar ik kan voor mezelf echt geen enkele reden bedenken.

Kuoi
Je houding stoort me een beetje. 'tja' en 'dit is geen kritiek' gaan niet goed samen in 1 post. Daarnaast je nogal felle verdediging post hiervoor. Overigens hoef je niet onder iedere post je nick te plaatsen, we doen hier elkaar permanent de groeten.

Maar om antwoord te geven op je vraag. 'Omdat het kan'. Ik verwacht van een smartphone, hoe goedkoop ook dat ie 's nachts, zonder scherm aan, met WiFi niet meer dan 10% van z'n batterij slikt. Op dit moment weet ik even niet of het nog steeds aan de ROM ligt of dat de batterij simpelweg te zwak is. 5mins internetten op dat ding kost me ook al 10% aan batterij, en dat vind ik erg veel.

Nu eens beta5 installeren, schijnt nog meer batterij te kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen andere (betere) accuutjes op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss een domme vraag
ik ben swedish spring RL5 op mijn blade aan't proberen plaatsen
als ik mijn blade opstarte in recovery en hem verbind met mijn pc zie ik in deze compute wel verwisselbare schijf D staan maar krijg telkens de melding "plaats een schijf of ander geschikt medium in station D"
zodoende kan ik de ROM niet op mijn blade krijgen
als mijn blade opgestart is en ik verbind deze met pc moet ik met de stock ROM telkens de knop koppelen klikken als deze verbonden is met pc om data overdracht te doen maar dat kan ik natuurlijk nu niet
hoe laat ik mijn windows xp deze blade herkennen zonder driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:15:
Je moet de ZIP file op je SD-kaart plaatsen. Zelfs zonder driver kan de SD-kaart nog herkend worden in XP, maar alternatief even een kaartlezer gebruiken.

Ik snap niet wat je precies doet, want het bestand moet op de SD-kaart staan, dit wordt niet via Windows gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:15:
mss een domme vraag
ik ben swedish spring RL5 op mijn blade aan't proberen plaatsen
als ik mijn blade opstarte in recovery en hem verbind met mijn pc zie ik in deze compute wel verwisselbare schijf D staan maar krijg telkens de melding "plaats een schijf of ander geschikt medium in station D"
zodoende kan ik de ROM niet op mijn blade krijgen
als mijn blade opgestart is en ik verbind deze met pc moet ik met de stock ROM telkens de knop koppelen klikken als deze verbonden is met pc om data overdracht te doen maar dat kan ik natuurlijk nu niet
Je kan nu veel simpelere methoden gebruiken. Bijvoorbeeld Samba dan hoeft alleen wifi aan te staan en Samba en hoef je ook geen kabeltje te trekken tussen pc en telefoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Install the ROM

1. Download the save the ROM to your PC. Download from http://cl.ly/7uwJ

2. If your phone is plugged into the computer or charger - Unplug it.

3. Take out the battery and replace it again.

4. Turn on your phone whilst holding down the 'Volume Down' key on the side of the phone. Hold the 'Volume Down' key for about 5 seconds. ClockworkMod Recovery should boot up on your phone.

5. Plug your phone into the PC.

6. Use the volume button on the side of the phone to scroll. Scroll down to 'mounts and storage'. Click the Home button.

7. A new storage device should be recognised on your PC. Copy and paste the zip you downloaded in step 1 (the ROM) to the root of the new storage device. Do not paste it into any of the sub folders.

8. On the phone - Press the back button twice.

9. Highlight 'Wipe cache partition' and press the Home button. Highlight 'Yes - wipe cache' and press the home button.

10. Highlight 'Wipe data/factory reset' and press the Home button. Highlight 'Yes - delete all user data' and press the Home button.

11. Highligh 'Install zip from sdcard' and press the Home button. Highlight 'Choose zip from sdcard' and press the Home button.

12. Highligh the zip file you copied earlier and press the Home button. Highlight 'Yes - Install ...' and press the Home button.

13. Press the back button once the install has completed and highlight 'reboot system' and press the Home button.
ik zit aan stap 7 van die tutorial, eerste keer dat ik dit doe dus snap ik er nog niet veel van :)
download ik die rom beter via de browser van mijn blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Heb die van mij inmiddels geupgrade naar http://android.modaco.com...er-v2-android-2-3-4-gen2/
De maker daarvan zit aan de images te zien redelijk in mijn buurt en dus misschien ook op tweakers ;-)

Ze draaien allemaal op de laatste kernel etc dus als er 1 stable is zijn ze het volgens mij allemaal redelijk.
De vraag is wat het verschil is tussen stable en bugs. Waar leg je de lat eigenlijk?

Ik had de Stir Fry gewoon geupdate met enkel de cache te clearen en dit ging blijkbaar perfect zonder issues.
Nu is er V2 uit en deze loopt ook zonder een probleem op mijn Blade.

Over het accu verbruik. Ja, ik heb er een beetje mijn bedenking over.
Als je het ding in % laat zien doet hij redelijk gek.
Een beetje relativeren en de achtergrond bekijken hoe dit berekend wordt dan weet je al snel waarom de meeste standard images geen % laten zien.
Ga er vanuit dat vol 4,2 Volt is en leeg ongeveer 3,5 Volt. Nu een ontlading is bij die accu's zeker en vast niet lineair, maw ander zou je een mooie lijn kunnen trekken in het verloop tussen vol en leeg en zou deze meting correcter kunnen zijn.
Elke accu is trouwens al een beetje anders.
Trekken we de lijn nog een beetje verder dan hebben we ook nog eens de tolerantie van de Voltage sensor die ook al afwijkingen kan geven.
Ik heb een micro usb aan mijn laptop en desktop hangen en in de auto ook een kabel, dus kwestie van gewoonte om altijd power te hebben en hier geen zorgen over te moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:32:
ik zit aan stap 7 van die tutorial, eerste keer dat ik dit doe dus snap ik er nog niet veel van :)
download ik die rom beter via de browser van mijn blade?
Geen beste tutorial, als je mij vraagt. Het is veel simpeler om eerst de ROM op je PC te downloaden, de telefoon te verbinden en de SD-kaart mounten (of de SD-kaart even in een kaartlezer stoppen), daarna de ZIP file kopieren naar de root van de SD-kaart, hernoemen naar update.zip, telefoon loskoppelen, herstarten met Vol-Down ingedrukt, en dan gewoon de cache wipen, data wipen en update.zip installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Luke-san schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:41:
Heb die van mij inmiddels geupgrade naar http://android.modaco.com...er-v2-android-2-3-4-gen2/
De maker daarvan zit aan de images te zien redelijk in mijn buurt en dus misschien ook op tweakers ;-)

Ze draaien allemaal op de laatste kernel etc dus als er 1 stable is zijn ze het volgens mij allemaal redelijk.
De vraag is wat het verschil is tussen stable en bugs. Waar leg je de lat eigenlijk?

Ik had de Stir Fry gewoon geupdate met enkel de cache te clearen en dit ging blijkbaar perfect zonder issues.
Nu is er V2 uit en deze loopt ook zonder een probleem op mijn Blade.

Over het accu verbruik. Ja, ik heb er een beetje mijn bedenking over.
Als je het ding in % laat zien doet hij redelijk gek.
Een beetje relativeren en de achtergrond bekijken hoe dit berekend wordt dan weet je al snel waarom de meeste standard images geen % laten zien.
Ga er vanuit dat vol 4,2 Volt is en leeg ongeveer 3,5 Volt. Nu een ontlading is bij die accu's zeker en vast niet lineair, maw ander zou je een mooie lijn kunnen trekken in het verloop tussen vol en leeg en zou deze meting correcter kunnen zijn.
Elke accu is trouwens al een beetje anders.
Trekken we de lijn nog een beetje verder dan hebben we ook nog eens de tolerantie van de Voltage sensor die ook al afwijkingen kan geven.
Ik heb een micro usb aan mijn laptop en desktop hangen en in de auto ook een kabel, dus kwestie van gewoonte om altijd power te hebben en hier geen zorgen over te moeten maken.
Hoe is jouw ervaring met deze versie? Ik gebruik op dit moment de B6 van wawb(?) en ik heb er zowaar tevreden over. Weinig batterij leegloop (sinds vanmorgen 10:00 tot nu ongeveer 9% terwijl ik hem ±20-25mins actief gebruikt heb). Valt mij alles mee.

Als ik dat topic goed doorlees is hij gebaseerds op de wawb rom/kernel klopt dat? Ik wil vermijden dat die batterij weer flink leeg gaat lopen namelijk maar hij me een stuk completern dan diegene die ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:00:
[...]

Geen beste tutorial, als je mij vraagt. Het is veel simpeler om eerst de ROM op je PC te downloaden, de telefoon te verbinden en de SD-kaart mounten (of de SD-kaart even in een kaartlezer stoppen), daarna de ZIP file kopieren naar de root van de SD-kaart, hernoemen naar update.zip, telefoon loskoppelen, herstarten met Vol-Down ingedrukt, en dan gewoon de cache wipen, data wipen en update.zip installeren.
merci, dat was idd veel gemakkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Red Nalie schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:33:
[...]

Hoe is jouw ervaring met deze versie? Ik gebruik op dit moment de B6 van wawb(?) en ik heb er zowaar tevreden over. Weinig batterij leegloop (sinds vanmorgen 10:00 tot nu ongeveer 9% terwijl ik hem ±20-25mins actief gebruikt heb). Valt mij alles mee.

Als ik dat topic goed doorlees is hij gebaseerds op de wawb rom/kernel klopt dat? Ik wil vermijden dat die batterij weer flink leeg gaat lopen namelijk maar hij me een stuk completern dan diegene die ik draai.
Heb er nu sinds deze ochtend continu mee gespeeld en nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Was naar deze 'rom' overgestapt omdat in het topic van wawb stond dat die er ergens mee stopte (vorige week). Nu zie ik dat ie een B6 heeft uitgebracht.

Voor de grap daarnet een backup genomen en terug mijn backup van SS gerestored. Wat een verschil in snelheid! Nee, ik keer niet terug.

Van het batterij verbruik zou ik nog even mijn laatste paragraaf lezen en het bekijken over een paar dagen normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De maker daarvan zit aan de images te zien redelijk in mijn buurt en dus misschien ook op tweakers ;)
Nu je het zegt... als ik hem tegenkom zal ik hem de groetjes doen :P Ik merk overigens ook een groot verschil in snelheid en batterijverbruik. Ik hou mijn gemodificeerde Swedish Spring nog wel even bij, al heel veel gebruik van gemaakt wanneer ik weer even stabiele ROM nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Luke-san schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:18:
[...]

Voor de grap daarnet een backup genomen en terug mijn backup van SS gerestored. Wat een verschil in snelheid! Nee, ik keer niet terug.
Is dat mogelijk dan? Want SS werkt toch niet op een GEN1 toestel. Of converteer je terug naar GEN1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
biest schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Is dat mogelijk dan? Want SS werkt toch niet op een GEN1 toestel. Of converteer je terug naar GEN1?
Die van mij is naar een GEN2 toestel omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
biest schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:47:
Swedish Spring werkt gewoon op GEN1 en GEN2. Zie de titel van het Modaco topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
gambieter schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:15:
[...]

Swedish Spring werkt gewoon op GEN1 en GEN2. Zie de titel van het Modaco topic :)
Daar had ik overgelezen.
Dus ik kan mijn SS backup restoren, zonder terug te gaan naar GEN1, ferm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel goede commentaar, hierdoor ben in van plan ook een ZTE aan te schaffen!

Nu is enkel mijn vraag, moet ik nu de Blade kopen?
Of komt de Skate heel snel eraan? En zal deze beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
Ik lees veel goede commentaar, hierdoor ben in van plan ook een ZTE aan te schaffen!

Nu is enkel mijn vraag, moet ik nu de Blade kopen?
Of komt de Skate heel snel eraan? En zal deze beter zijn?
Dat is natuurlijk altijd een goede vraag. maar in deze sector kan je blijven wachten.
Ik heb mijn Blade aangekocht om mijn defecte HD2 te vervangen die in herstelling is en dan nadien terug te verkopen. Nu na een paar weken in gebruik (en gespeel) verkoop ik hem zeker niet.

Voor mijn behoeften is dit een zeer goed toestel. Meer dan snel genoeg en zeker ook niet te groot.
GPS lock in meestal 6 seconden en met de builds genoeg speelplezier.
De resolutie en bruikbaarheid van het scherm is meer dan goed te noemen.
Er zijn echter wel weinig accesoires beschikbaar die specifiek voor de Blade bedoeld zijn, maar een universele houder en screen protectors zijn op ebay zeker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan ga ik waarschijnlijk de san francisco aanschaffen.

Als je berichten met een persoon stuurt, zijn deze dan ook overzichtelijk te lezen, zoals de iphone via tekstballontjes?
En als ik het goed lees is het gemakkelijk in azerty op te zetten niet? En zijn de menu's dan nederlandstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Luke-san schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:32:
[...]

Dat is natuurlijk altijd een goede vraag. maar in deze sector kan je blijven wachten.
Ik heb mijn Blade aangekocht om mijn defecte HD2 te vervangen die in herstelling is en dan nadien terug te verkopen. Nu na een paar weken in gebruik (en gespeel) verkoop ik hem zeker niet.

Voor mijn behoeften is dit een zeer goed toestel. Meer dan snel genoeg en zeker ook niet te groot.
GPS lock in meestal 6 seconden en met de builds genoeg speelplezier.
De resolutie en bruikbaarheid van het scherm is meer dan goed te noemen.
Er zijn echter wel weinig accesoires beschikbaar die specifiek voor de Blade bedoeld zijn, maar een universele houder en screen protectors zijn op ebay zeker te vinden.
daarbij .. de samsung i900 (niet de i9000.. hihi) heeft de zelfde formfactor. Dus alles wat daarop past (zoals een autohouder) past op de zte blade... handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:30:
Als je berichten met een persoon stuurt, zijn deze dan ook overzichtelijk te lezen, zoals de iphone via tekstballontjes?
En als ik het goed lees is het gemakkelijk in azerty op te zetten niet? En zijn de menu's dan nederlandstalig?
Ja, de berichten zijn per persoon te lezen. Dat is niet alleen voor de Blade zo maar dat is bij elke Androidtelefoon. Het zijn standaard alleen geen ballonnetjes maar gewoon tekstvakjes onder elkaar. In de market zijn echter vele apps te vinden om je sms interface aan te passen.

Een Azerty-toetsenbord moet mogelijk zijn maar omdat ik zelf Qwerty gebruik, weet ik daar niet het fijne van.

Dan nog iets anders: RC1 van CyanogenMod 7.1.0 is verschenen. Op MoDaCo staat dat bugs als GPS reboots, donkere foto's en instabiele radio nog steeds niet opgelost zijn. Hoe het zit met de reboots tijdens het opladen kan ik zo snel niet vinden. Ik blijf in ieder geval nog maar even bij SS5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info!
Op naar de winkel for a Blade :-)

Edit: alhoewel ik net las dat de Skate waarschijnlijk in Frankrijk in Juli uitkomt.
Waarschijnlijk minder dan 200€. Die 5 megapixel camera en flash (dus ook zaklamp) doet mij toch twijfelen...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Ok, dan ga ik waarschijnlijk de san francisco aanschaffen.

De eerste vraag :
De standaard ingebouwde sms-functie in alle roms is al heel overzichtelijk te noemen .
Mocht je toch meer willen denk ik dat je de app "Handsent sms" kan gebruiken.

Voor de tweede vraag:
Ik gebruik "Go Keyboard" waar je dan ook een Nederlands woordenboek kan voor downloaden.
Het woordenboek installeer ik sinds kort niet meer omdat ik die functie toch niet gebruik .
Ik installeer enkel Go Keyboard en stel hem in op "English (AZERTY)".
Dit is echt een heel handig toetsenbord , en gemakkelijk in te stellen naar eigen behoefte.... en gratis.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:47:
Er is ook op modaco iemand die een variant op de meest stabiele recente CM maakt die kleine fixes van posters in de rom includeert, de CM 'green' (zelf nog niet geprobeerd)
Ik draai nu de N94 met gps fix van kalte kaffee. Goed, stabiel, snel en probleemloos voor mij
Ik draai nu nog op N95 maar heb problemen met de gps; waar kan ik die fix van kalte kaffee vinden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Wat ik vooral merk is dat de batterij wordt leeggeslurpt als ik 3G aan heb staan. Verders valt het me, met m'n huidige ROM, reuze mee.

Het apparaat reageert lekker, ligt lekker in de hand, en kan onder bepaalde voorwaarde een prima batterijduur hebben. Het is echt de 3G die de boel leegslurpt zover ik het nu overzie.

Zijn er mensen die dit ook merken en/of al een fix hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Red Nalie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:48:
Wat ik vooral merk is dat de batterij wordt leeggeslurpt als ik 3G aan heb staan. Verders valt het me, met m'n huidige ROM, reuze mee.

Het apparaat reageert lekker, ligt lekker in de hand, en kan onder bepaalde voorwaarde een prima batterijduur hebben. Het is echt de 3G die de boel leegslurpt zover ik het nu overzie.

Als je uw mail automatisch laat syncen is dit normaal, data connectie vraagt veel van de batterij.
Indien jouw batterij bijzonder snel naar beneden gaat heb je misschien een app die regelmatig data connectie vraagt, en zo de batterij leeg haalt. Je kan dit checken door de logfiles van jouw telefoon te bekijken (met alogcat uit de Market bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Zoals anderen al aangaven, met de gratis app 'HandCent SMS' uit de Market heb je een sms applicatie analoog aan de iOS app.

Ik heb sinds enkele dagen Ginger Stir Fry, afgezien van de GPS werkt die zeer goed. Het GPS issue is wel redelijk groot want ik krijg een fix op 100km van mijn deur. Andere hebben dit issue ook, hopelijk wordt dit nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
biest schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:17:
[...]

Als je uw mail automatisch laat syncen is dit normaal, data connectie vraagt veel van de batterij.
Indien jouw batterij bijzonder snel naar beneden gaat heb je misschien een app die regelmatig data connectie vraagt, en zo de batterij leeg haalt. Je kan dit checken door de logfiles van jouw telefoon te bekijken (met alogcat uit de Market bijvoorbeeld).
Wanneer ik alles kill (sync uit) en ik 3G aan heb staan en ga browsen trekt ie em leeg. (5mins ±10-15%)
Zet ik 3G uit en ga ik browsen dan trekt ie hem niet leeg (5mins ±1-2%)

Ik begrijp dat 3G iets meer trekt dan GPRS maar dit is wel erg schrikbarend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
biest schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:26:
[...]

Ik heb sinds enkele dagen Ginger Stir Fry, afgezien van de GPS werkt die zeer goed. Het GPS issue is wel redelijk groot want ik krijg een fix op 100km van mijn deur. Andere hebben dit issue ook, hopelijk wordt dit nog opgelost.
Verander anders eens de parameters in gps.conf best met rootexplorer

File zit in \system\etc en daarna wel eerst een reboot!!!!

Mijn config

NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
DEBUG_LEVEL=0
INTERMEDIATE_POS=1
ACCURACY_THRES=500
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Luke-san schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:31:
[...]

Verander anders eens de parameters in gps.conf best met rootexplorer

File zit in \system\etc en daarna wel eerst een reboot!!!!

Mijn config

NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
DEBUG_LEVEL=0
INTERMEDIATE_POS=1
ACCURACY_THRES=500
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE
Thx, ik ga het dadelijk testen.
Enige lijn dat ik heb aangepast is ACCURACY_THRES, dit had een value van 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ondertussen is beta 9 uit van Ginger Stir Fry, daarin is ondermeer de GPS bug gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Petervanakelyen schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:23:
Ondertussen is beta 9 uit van Ginger Stir Fry, daarin is ondermeer de GPS bug gefixt :)
Het gaat snel :-)

Deze morgen met de race fiets naar het werk gereden en de GPS werkte zoals het moet. Snel en accuraat (beta8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog mensen problemen met de facebook app aan uw telefoon contact te linken
als ik naar sync menu ga en facebook aanklik springt deze gewoon terug naar het vorig scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:02:
nog mensen problemen met de facebook app aan uw telefoon contact te linken
als ik naar sync menu ga en facebook aanklik springt deze gewoon terug naar het vorig scherm
Als ik op de market de commentaren lees van de laatste update van de facebook applicatie zie ik dat er problemen zijn op diverse toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Heeft iemand van jullie ervaring met deze screenprotectors?

http://sohogopher.com/sofiz_overlay/

Heeft dat een grote invloed op de responsiviteit van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Harrie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:40:

doorgaans niet.. maar waarom niet deze? Zijn goedkoper.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san

1 raad kan ik jou en iedereen al geven. Koop die van schutzfolien24-de op ebay niet.
Superdun, onmogelijk om zonder bubbels erop te doen (en ik heb al wat ervaring) en zijn al bekrast als je ze net in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36

Die protectors zijn geweldig! Merk geen verschil met andere protectors, en ik vind zo mijn Blade veel mooier.
Wel zijn de zwarte geprinte delen mat van kleur, je moet er van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik zou graag een matte willen hebben waarop je geen vingerafdrukken krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Wbaw heeft nu ook een TPT versie gemaakt... zodat iedereen gemakkelijk kan overschakelen van GEN1 naar GEN2 en zijn rom kan gebruiken.
Ginger Stir Fry b9 -- TPT Gen1 to Gen2

Snelheid, batterijverbruik en gps zijn op deze rom "heel goed" (om geen superlatieven te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Kan ik van Swedisch Spring RLS5 met de Gen1 Upgrade TPTs direct over naar de Ginger Stir Fry 9b versie?

edit: ja dat kan. Fluitje van een cent... :)

[ Voor 18% gewijzigd door mpx200_05 op 02-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Ik draai nu ook Ginger Stir Fry en ik moet zeggen dat het de beste rom is die ik tot nu toe heb geprobeerd. Je kan alleen niet overclocken, maar op 600 mhz is deze rom soepeler dan SS5 op 710 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Dan moet ik binnenkort ook maar eens over van SS5 naar Ginger Stir Fry b9. :D
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de SS5. :)
Red Nalie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:48:

Dit heb ik ook gemerkt, binnen een dag was hij leeg met mobiel op 3G (standby). Ik heb 3G nu uitgezet en hij staat nu al twee dagen aan, met nog 89% lading. 3G slurpt een boel juice! Gelukkig kan je ook prima bellen op 2G ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Puch-Maxi op 05-07-2011 00:47 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
JHdD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:13:
Ik draai nu ook Ginger Stir Fry en ik moet zeggen dat het de beste rom is die ik tot nu toe heb geprobeerd. Je kan alleen niet overclocken, maar op 600 mhz is deze rom soepeler dan SS5 op 710 mhz.
Heb net de GSF geïnstalleerd, en heb 1 vraagje, ik heb de energiebeheerwidgt erop gezet, wat betekent het rondje met de 4 streepjes? Is dat GPS?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Kerberos84 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:19:
[...]

Heb net de GSF geïnstalleerd, en heb 1 vraagje, ik heb de energiebeheerwidgt erop gezet, wat betekent het rondje met de 4 streepjes? Is dat GPS?
Dat is idd de GPS.
Om op jouw volgende vraag te antwoorden, je kan die -voor zover ik weet- niet disabled via de power widget (bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
biest schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:20:
[...]

Dat is idd de GPS.
Om op jouw volgende vraag te antwoorden, je kan die -voor zover ik weet- niet disabled via de power widget (bug).
Nee, dat was mijn volgende vraag niet, dacht dat dit in beta 9 opgelost was :)

No Gillette, No Minette

Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.