Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Ik betwijfel dat mobistar ooit een update zal geven voor de san francisco. Proximus heeft de htc magic ook nooit een update gegeven, deze bleef ook op 1.5 hangen.

Is de san francisco / zte blade eigenlijk makkelijk uiteen te halen om het scherm zelf te kuisen van stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Kijk zelf maar: YouTube: ‪ZTE Blade teardown‬‏
Al zal ik wel uitkijken, want er zijn wat mensen die dat gedaan hebben waarna het touchscreen niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb 2 weken terug een ZTE blade gekocht met daarop de cyanogen mod cm7 (gingerbread 2.3.3) Alleen ik ondervind wat storende dingen met deze android versie en wil daarom terug naar 2.2 Froyo, maar na vele pogingen wil dit maar niet lukken. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:00:
Hallo, ik heb 2 weken terug een ZTE blade gekocht met daarop de cyanogen mod cm7 (gingerbread 2.3.3) Alleen ik ondervind wat storende dingen met deze android versie en wil daarom terug naar 2.2 Froyo, maar na vele pogingen wil dit maar niet lukken. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt _/-\o_
Dan zul je toch moeten vertellen wat je niet lukt en wat je al geprobeerd hebt. Niemand is helderziend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb verschillende how to`s gevolgd, het meest terug komende probleem is dat ik de melding failed no fu goo tijdens het rooten van de telefoon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Download eens Swedish Spring en zet hem op je SD-kaart. Zet dan je telefoon uit en druk gelijktijdig op de Power button en Volume zachter-knop. Normaal kom je dan in ClockworkMod (blijf de knoppen vasthouden tot je een orangje scherm ziet met een paar opties). Daar kan je met Volume + en - door de opties bladeren. Kies eerst 'Wipe cache + data' (bevestigen doe je met menu, geloof ik) en dan 'Flash zip from SD-card'. Bij die laatste selecteer je Swedish Spring en na de installatie kies je gewoon 'Reboot system'.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom niet in de clockworkmod, er komt een groen android poppetje te staan en de telefoon knippert aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met de synchronisatie met mijn mail via de exchange server. De telefoon synchroniseerde niet meer en toen ik het account opnieuw in wilde stellen gaf hij de melding: "Voor deze server zijn beveiligingsfuncties nodig die uw telefoon niet ondersteunt"

Ik heb andere roms geprobeerd maar deze geven dezelfde melding... Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Volgens de ict ondersteuner van mijn werk hebben ze op afstand niks aangepast...

-edit- Het synchroniseren via nitro touchdown werkt wel...

[ Voor 6% gewijzigd door nmgn231 op 25-05-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 07:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:44:
Ik kom niet in de clockworkmod, er komt een groen android poppetje te staan en de telefoon knippert aan en uit.
Probeer dan eens uit de MARKET de app ROM manager en als die geinstalleerd is selecteer dan "Older recovery image" en kies ClockworkMod 3.0.1.4 dan komt hij terug, misschien overnieuw opstarten.

Had het hier ook gelezen bij mij was hij ook clockwork kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm zelfs ROM manager wil niet werken, hij zegt dat ik geen recovery meer heb???? Begin nu echt vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ROM Manager heeft soms een aantal pogingen nodig voor het werkt. Als de verkoper je telefoon heeft geupgrade naar Gen2 voor CyanogenMod heb je een andere ClockworkMod recovery dan Gen1-devices. Probeer dus eens met 3.0.1.4 (gen1 recovery) of 3.0.2.8 (gen2) en kijk wat werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-05-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon is Gen 1 volgens mr.pigfish alleen de 3.0.1.4 of 3.0.2.8 krijg ik niet meer gevonden. Begin hier echt vast te lopen, is er niet iemand of een winkel die eventueel tegen een vergoeding dit voor mij op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik denk dat zowat iedere tweaker hier dat wel kan oplossen, de meeste winkels zullen zich hier niet mee bezig houden. Maar hoezo... je kan 3.1.0.4 'niet vinden'? Hij staat in de ROM Manager gewoon bij 'Older recoveries', helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee daar stond hij wel maar nu dus niet meer, snap niet waar hij heen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat gebeurd als je de data van ROM Manager verwijderd? Staat bij Instellingen --> Toepassingen --> Toepassingen beheren --> ROM Manager. Als dat niet werkt, wat belet je dan overigens om een factory reset te doen van CyanogenMod en opnieuw te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een factory reset gedaan alleen nu vraagt ROM manager om superuser. Ik had dat er eerst ook op staan (soort piraat tekentje), maar ook dit is verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eens te rooten met SuperOneClick? Wel even eerst de juiste drivers installeren en de USB-debugging optie in Instellingen --> Toepassingen --> Ontwikkeling aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg waiting for device en dan loopt superoneclick vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat doet 'adb devices'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killing ADB server

OK

starting ADB server
deamon not running. starting it now on port 5037
deamon started succesfully

OK

waiting for device

en dan hangt het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En je hebt de drivers (correct) geinstalleerd? De telefoon hangt met de USB-kabel aan de computer? USB-debugging staat aan? Je ziet in apparaatbeheer geen onbekende of niet-geinstalleerde apparaten staan? Wat gebeurd er als je in cmd 'adb devices' uitvoert (zoals de aanhalingstekens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontzettende noob vraag waarschijnlijk maar wat is cmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu inmiddels zo ver

SuperOneClick v1.9.1.0
Checking drivers...

Killing ADB Server...

OK

Starting ADB Server...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *

OK

Waiting for device...

OK

Getting OS Version...
2.3.3
OK

2.3.3
Pushing psneuter...
1588 KB/s (585731 bytes in 0.360s)

OK

chmod psneuter...

OK

Running psneuter...
ROOTED

Pushing busybox...
1727 KB/s (1062992 bytes in 0.601s)

OK

chmod busybox...

OK

Getting mount path...
rootfs on / type rootfs (ro,relatime)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw,relatime,mode=755)

devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,mode=600)

proc on /proc type proc (rw,relatime)

sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)

tmpfs on /mnt/asec type tmpfs (rw,relatime,mode=755,gid=1000)

tmpfs on /mnt/obb type tmpfs (rw,relatime,mode=755,gid=1000)

/dev/block/mtdblock5 on /system type yaffs2 (ro,relatime)

/dev/block/mtdblock6 on /data type yaffs2 (rw,nosuid,nodev,relatime)

/dev/block/mtdblock4 on /cache type yaffs2 (rw,nosuid,nodev,relatime)

/dev/block/vold/179:1 on /mnt/sdcard type vfat (rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro)

/dev/block/vold/179:1 on /mnt/secure/asec type vfat (rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro)

tmpfs on /mnt/sdca
FAILED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zet de volledige log in een pastbin ofzo, in plaats van hem hier te posten...

[ Voor 109% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is geroot, en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat lijkt me nogal logisch, ROM Manager runnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen bedankt! Het is gelukt! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat heeft moeite gekost :P Als er nog problemen zijn, vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die de stock wallpapers kan delen van de ZTE Blade? Ik heb net CyanogenMod 7.0.3 geïnstalleerd (ging best netjes trouwens) en nu moet ik constateren dat er alleen maar van die industrieel aandoende achtergrondjes bij zijn :-/

Alvast bedankt O+

Edit: Gevonden, voor de gegadigden.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 26-05-2011 02:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Als ik Swedish Spring installeer, staat dan alles in het Engels of ondersteunt die ook Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er zit een massa aan talen op, waaronder Nederlands ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Iemand een idee hoe het kan dat alle afspraken in mijn agenda, gesynchroniseerd met nitro touchdown, een uur eerder in mijn telefoon staan dan ingevoerd in outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Door dit topic te lezen ben ik zeer enthousiast geworden over de San Francisco!
Ik heb nu een Nokia 5530 (ook met een custom firmware), maar deze begint te verslijten.

Ik heb niet echt zin om veel geld uit te geven daarom leek me dit de perfecte smartphone in combinatie met Mobile Vikings!

Nu ben ik al even aan het zoeken naar wat custom roms, en zo kwam ik ook op het Gen1 en Gen2 verhaal.
De San Francisco's die in België geleverd worden draaien dus Gen1?

Om de CM7 te flashen moet ik dus "upgraden" naar Gen2, toen ik hiernaar aan het googelen was kwam ik TPT tegen.
Op Modaco staat een topic waarin men een tutorial heeft geschreven hoe je een custom rom kan downloaden en installeren zonder naar Gen1 te moeten upgraden (de rom doet dit zelf) en zonder clockworkmod te moeten installeren.
Heb ik dit juist begrepen dat je dan gewoon tijdens het opstarten de volume + toets moet indrukken en dat de San Francisco dan zichzelf flasht?

En dan had kwam ik ook de Nightly builds tegen, blijkbaar zijn dit de experimental mods, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb gisteren zelf CM 7.0.3 geïnstalleerd met die TPT hack en dat is een eitje (ding zou nu dus 2e generatie moeten zijn). Enige probleem waar ik voorlopig tegenaan loop is dat dat ding lijkt te rebooten als ik 'm van de lader haal (heeft ie me vanmorgen geflikt). Scrollen leek gisteren ook niet 100% vlot te gaan, maar dat lijkt nu verdwenen. Voor zover ik weet is CyanogenMod de enige 2.3 ROM die voor de Blade beschikbaar is...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
Er zijn blijkbaar veel mensen met die problemen, ik had ergens gelezen dat dit met de spanning van je lader te maken had.
Of dit waar is weet ik niet maar iemand zei dat op Modaco volgens mij.

Ben nu echt overtuigd dat ik de San Francisco ga halen, morgen is naar Vandenborre bellen om te vragen of ze hem nog in voorraad hebben.

Het enige minpuntje is de camera maar die gebruik ik in mijn Nokia toch niet veel dus dat maakt me niet uit.
Wat mij vooral aan mijn Nokia stoort is dat het allemaal zo traag gaat, als ik die filmpjes zie van de San Francisco gaat dat allemaal vlot.
En die animaties in Windows Phone gaan mij na een tijd hinder denk ik, dus ik vind de San Francisco een mooi experimenteel android toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Borromini schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:53:
Ik heb gisteren zelf CM 7.0.3 geïnstalleerd met die TPT hack en dat is een eitje (ding zou nu dus 2e generatie moeten zijn). Enige probleem waar ik voorlopig tegenaan loop is dat dat ding lijkt te rebooten als ik 'm van de lader haal (heeft ie me vanmorgen geflikt). Scrollen leek gisteren ook niet 100% vlot te gaan, maar dat lijkt nu verdwenen. Voor zover ik weet is CyanogenMod de enige 2.3 ROM die voor de Blade beschikbaar is...
Installeer eens de laatste CyanogenMod nightly. Daar is het probleem met de lader normaal opgelost en zijn er nog een paar andere bugfixes doorgevoerd. LauncherPro is overigens aan te raden boven ADW.Launcher op CyanogenMod, die werkt een stuk soepeler.

[ Voor 52% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-05-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Borromini schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:53:
Met CM 7.0.3 komt dit inderdaad voor. Om die reden heb ik enkele dagen de SS5 gebruikt. Eerste indruk was goed, maar deze vroeg wel veel van de accu. Daarom terug naar de laatste nightly van CM. Een erg goede ROM is de N85. Om zuiniger met de battery om te gaan kun je met libaudio.zip het progr. "libaudio.so" in de ROM vervangen. Dit is uitvoerig beschreven in http://android.modaco.com...-2-3-4-is-now-gen-2-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
Excuses dat ik vragen blijf stellen maar ik vind het precies wat ingewikkelder dan ik gewoon ben met Symbian.

De Belgische San Francisco's zijn allemaal Gen 1? (ik weet dat je dit met een app kan nakijken)

Dus als je de CM7 N85 erop wil flashen moet je eerst je telefoon upgraden naar gen 2 met deze tutorial.
Nu heb ik hierover nog een vraagje, je moet dus dat .zip bestand downloaden.

Maar dan moet je met clockworkmod beginnen met flashen, moet je dan het gedownloade zip bestand (waarvan je de nandroid.md5) flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
aarondk1 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:32:
Excuses dat ik vragen blijf stellen maar ik vind het precies wat ingewikkelder dan ik gewoon ben met Symbian.

De Belgische San Francisco's zijn allemaal Gen 1? (ik weet dat je dit met een app kan nakijken)

Dus als je de CM7 N85 erop wil flashen moet je eerst je telefoon upgraden naar gen 2 met deze tutorial.
Nu heb ik hierover nog een vraagje, je moet dus dat .zip bestand downloaden.

Maar dan moet je met clockworkmod beginnen met flashen, moet je dan het gedownloade zip bestand (waarvan je de nandroid.md5) flashen?
Inderdaad, er zijn als ik het goed begrepen heb, een drietal manieren om die libaudio.zip in het toestel te krijgen. Eén ervan is met de ROM Manager (ik gebruik Rom manager premium v4.2.2.0 met flash clockworkmod recovery 3.0.2.7). Werkte prima zonder probleem. Wél eerst de CM7 n85 flashen nadat je er een GEN2 van gemaakt hebt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Borromini schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:01:
Is er iemand die de stock wallpapers kan delen van de ZTE Blade? Ik heb net CyanogenMod 7.0.3 geïnstalleerd (ging best netjes trouwens) en nu moet ik constateren dat er alleen maar van die industrieel aandoende achtergrondjes bij zijn :-/

Alvast bedankt O+

Edit: Gevonden, voor de gegadigden.
Zijn dat ook niet de wallpapers die standaard bij LauncherPro zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gisterenavond nog N85 geïnstalleerd, onder de CyanogenMod settings kan je het lockscreenthema wijzigen maar dat lijkt niet te lukken (ik had hiervoor de schuifbalk, hij heeft al m'n settings onthouden maar ik krijg nog altijd dat wiel, of ik nu de schuifbalk instel of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
Is er iemand die misschien kan uitleggen hoe je je telefoon naar gen2 brengt?
Want ik snap de tutorial op Modaco niet helemaal.
Copy a Gen2 rom zip file to your sd card ready to install. Check the md5sum of that against the source (you can use AFV for this).
Bedoel ze hier dan gewoon de ROM die je erop wilt zetten bijvoorbeeld CM7 N85?
Unzip this Gen2 TPT zip file to your sd card, it should create an image directory.
Welke Gen2 TPT? Bedoelen ze dat bestand bovenaan op de pagina dat je moet downloaden?

Het flashen zelf lijkt mij niet moeilijk maar dit snap ik gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
aarondk1 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:06:
Bedoel ze hier dan gewoon de ROM die je erop wilt zetten bijvoorbeeld CM7 N85?
Klopt.
Welke Gen2 TPT? Bedoelen ze dat bestand bovenaan op de pagina dat je moet downloaden?
Klopt.
Het flashen zelf lijkt mij niet moeilijk maar dit snap ik gewoon niet.
Go ahead! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Borromini schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:02:
Gisterenavond nog N85 geïnstalleerd, onder de CyanogenMod settings kan je het lockscreenthema wijzigen maar dat lijkt niet te lukken (ik had hiervoor de schuifbalk, hij heeft al m'n settings onthouden maar ik krijg nog altijd dat wiel, of ik nu de schuifbalk instel of niet).
Loos alarm, was lockscreen dat ik wou wijzigen en niet het oproepscherm :P. :$

Edit: net uitgevist dat tetheringfunctionaliteit standaard in CyanogenMod zit, eerst wat zitten klooien met een (gratis) app uit de Android Market nog... Man dit is vette shit :P.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 29-05-2011 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
Ik ben sinds zatermiddag de trotse bezitter van de San Francisco!

Op Modaco had ik de indruk dat de meeste mensen zeer tevreden waren van de Swedish Spring mod.
Deze heb ik er dan ook na een paar uur opgezet (niet dat ik niet tevreden was met de stock rom).

Alles gaat super vlot, af en toe precies een tikje vertraging maar daar kan ik mee leven.
Ben nu al de hele dag ermee aan het spelen, en de batterij is leeg.
Lijkt mij vrij logisch omdat de batterij juist nieuw is, we zien wel!

Al bij al een zeer leuk toestel om android te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met die CM7 N85 heb ik vanmiddag nog een shutdown gehad toen ik dat ding aan de laptop hing en de laptop herstartte... Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
aarondk1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:15:
Ik ben sinds zatermiddag de trotse bezitter van de San Francisco!

Op Modaco had ik de indruk dat de meeste mensen zeer tevreden waren van de Swedish Spring mod.
Deze heb ik er dan ook na een paar uur opgezet (niet dat ik niet tevreden was met de stock rom).

Alles gaat super vlot, af en toe precies een tikje vertraging maar daar kan ik mee leven.
Ben nu al de hele dag ermee aan het spelen, en de batterij is leeg.
Lijkt mij vrij logisch omdat de batterij juist nieuw is, we zien wel!

Al bij al een zeer leuk toestel om android te leren kennen.
Batterij na een dag leeg is normaal als je er veel mee speelt, gewoon in standby raak ik 3 tot 4 dagen ver met WiFi email-ophalingen (elke 15min) en af en toe een telefoontje of smsen...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

Ik heb de foon nog altijd niet gekocht, en er komen meer en meer androids telefoons in hetzelfde prijs segment.
Nu kwam ik de Samsung S5660 tegen. Deze lijkt een betere processor te hebben, maar heeft dan weer een lagere resolutie van scherm. De blade is ondertussen al weer meer dan een half jaar uit. Is ie nog steeds de meeste bang for the buck? Ik ben een echte leek wat betreft smart phones...

pricewatch: Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Gio Zwart (Vodafone-prepaid)
http://www.gsmarena.com/s..._gio_s5660-review-594.php

Wat info van de Samsung.
Key features

Quad-band GSM and dual-band 3G support
7.2 Mbps HSDPA support
3.2" 16M-color TFT capacitive touchscreen of HVGA (320 x 480 pixels) resolution, multi-touch
800MHz ARM 11 processor, Adreno 200 GPU, Qualcomm MSM7227 chipset; 278MB of RAM available to the user
Android 2.2.1 (Froyo) with TouchWiz 3.0 UI
Wi-Fi 802.11 b, g, n with Mobile Hotspot functionality
GPS with A-GPS connectivity; Digital compass
3.2 MP autofocus camera with geo-tagging and face-detection
QVGA@15fps video
microUSB port (charging) and stereo Bluetooth v2.1
microSD slot (up to 32GB, 2GB in box)
Standard 3.5 mm audio jack
Accelerometer and proximity sensor
DNSe sound enhancement
Stereo FM radio with RDS
Document viewer
Smart dialing
Swype text input
Samsung Apps brings a few nice apps for free

Main disadvantages

Poor video recording
No shutter key for the camera
No Adobe Flash support in the web browser
No ambient light sensor for auto brightness
No DivX/Xvid video support out of the box

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 01-06-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendin en ikzelf hebben de "Blade" 2 weken geleden gekocht in de Saturn. Nog geen moment spijt van gehad. Bijna meteen na aankoop geflashed naar SS RLS5, apps weggelaten die ik niet gebruikte, nieuwe launcher erop (Zeam launcher) met 2 bureaubladen en voor de rest altijd wifi/data/... UIT tenzij het nodig is. Top-smartphone voor het geld! Batterij gaat snel leeg wanneer je constant op wifi zit of spelletjes speelt maar dat ligt dan gewoon aan jezelf... Ikzelf stuur vooral SMSen en verbruik maandelijks pakweg 50MB aan internetverbruik met Mobile Vikings. Op deze manier gaat m'n batterijke toch wel een paar dagen mee hoor (3-4?). Eigenlijk nog niet echt getest omdat ik teveel heb liggen 'spelen' met de functies :D

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Vorige week mijn HD2 weer defect en kreeg direct afkick verschijnselen. GPS en email zijn zo handig onderweg!
Dus maar naar de Krefel de ZTE gaan halen. Nu 3 dagen later geen seconde spijt van en weet zelfs niet of ik de HD2 terug ga gebruiken als deze hersteld is.

De GPS ontvangst is in ieder geval zeer goed en redelijk stabiel, het toestel ligt goed in de hand en voelt en oogt niet Chinees.
Ook de kwaliteit van de speaker is 100x beter wat ik van de laatste HTC's heb gehoord. Hier zit tenminste nog een beetje 'body' in het geluid.
2 bugs die ik heb kunnen vinden en die ook op Modaco staan is het wifi reconnect probleem en idd zoals eerder vermeld het laden.
Het wifi probleem valt voor 90% te fixen met de 'blade wifi fixer' op de market. Het laden is volgens mij een software issue en geen hardware issue. Met 5 verschillende laders getest en allemaal hebben ze het regelmatig dat hij niet oplaad. Een handige tool om te checken is battery monitor widget.

Wat mij opvalt is dat dit toestel al redelijk lang op de markt is en al met massa's is verkocht in diverse landen en dat je op ebay amper accesoires vindt.
Een handig zakje en el-cheapo extra batts zouden toch mooie dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de ZTE gekocht, na aankoop geflashed naar SS RLS5.

Nu heb ik een vraag: ik zou graag de AOSP Dialer en contacts er op zetten. Heb de zip gevonden op modaco.

Echter, ik heb geen idee HOE ik die dialer er op zet. Er zitten geen instructies bij. Enkel dat je de data moet wipen nadat je de nieuwe dialer er hebt opgezet.

Kan iemand even helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste ZIPs moet je via ClockWorkMod recivery installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo ,

Even een update met mijn ervaringen , en wat tips .

Ik heb de CM7 nightly geinstalleerd met de tool om van gen1 naar gen2 te upgraden.
Mr. Fish gaf aan dat ik een gen2 had na de installatie.
Allemaal goed gelukt , maar ik kwam al snel tot de constatatie dat de fm radio er uitgelaten is (en dat je die niet kan installeren voor zover ik weet).
Het viel me ook op dat deze rom niet zo lekker liep als de SS5 , en ik wou dus al heel snel terug naar gen1 roms.

Daar ik graag test heb ik er dan de r12-update-modacocustomrom-blade-kitchen-unsigned.zip op geinstalleerd , en die blijft er op denk ik.
Alles loopt weer lekker , en ik kan zelfs de www.me.com site van de iphone laden met de skyfire browser.

Ik was ook niet echt te spreken over de kleine iconen op de startpagina , maar heb daar na lang zoeken een oplossing voor gevonden ... "Desktop visualizer" !!!
PRACHTIG !!! nu heb ik de energiebeheer widget en 12 GROTE iconen op mijn startpagina ... joehoe !!

Mijn geïnstalleerde apps :

App2sd free
android assistent
advanced task manager
android booster
Gemini app manager
Lookout (antivirus en beveiliging)
Dolphin browser hd
Talking Tom (lachen geblazen)
Flikie wallpaper
Go keyboard en de dutch dictionary (AZERTY keyboard)
HLN.BE (HANDIGE nieuws app)
Atout lotto ( voor de lotto- en euro millions - spelers)
Filer (bestandsbeheerder die ik handiger vind dan astro)

Mijn batterij gaat maar 1 dag mee , maar ik ben nogal veel bezig met testen en op de Market aan het zoeken om nieuwigheden ;-)

Groeten , Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Met die dolphin browser, krijg je dan ook flash ondersteuning? Die browser zou dat iig ondersteunen, doet de blade dat ook?

Ah wacht... dat gaat niet werken op de arm6 cpu...

[ Voor 18% gewijzigd door Harrie op 04-06-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Harrie schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:05:
Met die dolphin browser, krijg je dan ook flash ondersteuning? Die browser zou dat iig ondersteunen, doet de blade dat ook?

Ah wacht... dat gaat niet werken op de arm6 cpu...
Als het lukt met de blade zal het (tot op heden) enkel met de browser "skyfire" lukken.

Groeten , Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo iedereen, ik heb mij ook een blade aangeschaft, en zo mij eerste stappen in de wondere wereld van android gezet. Na even wennen en zoeken kan ik mijn draai ongeveer wel vinden in android, maar ik zit toch nog met een vraag waar ik niet uitkom.
Voor mijn werk moet ik geregeld meerdere keren per dag de grens over (frankrijk), ik heb in mijn instellingen de data roaming uitgezet om onvoorziene kosten te vermijden, maar dan werkt de gewone gsm roaming ook niet meer. Met als gevolg dat ik telkens ik de grens oversteek manueel van operator moet veranderen. Dit is niet zo handig natuurlijk, ik heb al op de market gesnuffeld, maar ik kan niet direct een toolke vinden die hiervoor een oplossing heeft. Weet er iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Met gegevensroaming uit zou hij normaal enkel data niet mogen toelaten, normaal GSM/SMS-verkeer moet gewoon lukken. Staat de instelling bij 'Mobiele Providers' op 'Automatisch selecteren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dat is raar, want inderdaad, gsm roaming blijft bij mij werken. Ik ben nu namelijk ook in NL, en dat werkt als een zonnetje..

Ik heb wel wat problemen met de Facebook app. Het werkt niet als ik een facebook account toe wil voegen bij mijn contacts. Meer mensen dit probleem? Ik heb SS RL5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
Petervanakelyen schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:39:
Met gegevensroaming uit zou hij normaal enkel data niet mogen toelaten, normaal GSM/SMS-verkeer moet gewoon lukken. Staat de instelling bij 'Mobiele Providers' op 'Automatisch selecteren'?
Hmm, als ik op 'automatisch selecteren' klik dan kiest hij gewoon een netwerk, maw er staat geen checkbox bij 'automatisch selecteren' dat hij dat altijd moet doen...
Vandaag moet ik nt meer de grens over, zal morgen eens checken of het nu werkt.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-funk
  • Laatst online: 01-12-2023
Deze morgen besloten om mn blade zelf uiteen te halen om zelf het vele stof van onder mn scherm weg te halen,
aangezien mobistar alleen dezelfde (tijdelijke) oplossing biedt en ik geen zin heb om mn gsm daar 3 weken voor af te staan. Het is echt niet veel werk, maar wel tricky en op eigen risico. Ik vind het alleszins méér dan de moeite waard, maakt de display weer veel aangenamer om naar te kijken.

Ik heb deze site als referentie gebruikt: http://www.recentlyreview...zte-blade-tft-review.html

Hier onder een kleine handleiding voor mensen met hetzelfde probleem die het willen wagen:

Benodigdheden:
- computerschroevendraaiers (heel kleine kruiskop), gemagnetiseerd is een must wil je niet hoeven prullen
- zakmes / breekmes
- microvezel doekje
- iets à een plectrum, iets stijf sterk en zeer dun
- 15 minuutjes

Het gaat als volgt:
1. zet de gsm UIT
2. klik de achterkant los, verwijder de SIM-kaart, MircoSD-kaart en de batterij
3. het schroefje rechtsboven is bedekt door een witte 'sticker' waaraan ze kunnen zien of je het toestel opengemaakt hebt of niet, deze kan je echter heel voorzichtig verwijderen door met een zak-/breekmes de sticker beetje bij beetje los te 'weken' van de schroef.
zorg dat deze niet beschadigd raakt! Eenmaal los, leg deze aan de kant en zorg dat klevende kant vrij blijft, hij moet straks er ook nog terug op.
4. draai de 8 schroefjes los en leg deze aan de kant. Opgepast: ze zijn héél klein!

Nu wordt het tricky: we moeten de gsm zelf, de chipset + het scherm dus, loskrijgen van de plastic voorkant.
Ik heb hiervoor 2 platte mini-schroevendraaiers gebruikt maar dit bleek verre van ideaal aangezien ik hiermee de 'chromen' strepen aan de zijkant licht beschadigd heb. Ik raad iets aan als een plectrum, maar geen idee of dit stijf genoeg is, er is behoorlijk wat kracht voor nodig! Elk dun (>1mm) stijf object zal volstaan, hoe breder hoe beter denk ik.
ga niet te diep 'in' de gsm of je beschadigt connectoren e.d.!

als volgt:

1. maak de bovenkant en onderkant los en werk naar de zijkanten toe
2. er zitten een soort 'clips' aan de zijkanten van het batterijvak, deze induwen kan het makkelijker maken, het zit allemaal goed vast
3. als je denkt alles los te hebben (dit merk je wel), draai de hele gsm dan om met de chipset op het werkblad en probeer de plastic behuizing er af te halen.
Opgelet: bovenaan aan de aan/uit knop zit een connector, deze heb ik vastgelaten want het zag er erg delicaat uit, scharnier er omheen en vouw de gsm als het ware open!
De volumeknop zal er uit vallen, geen probleem dit zetten we er straks gewoon weer in.
4. Raak het touchscreen niet aan (vingerafdrukken), moest je dit wel doen kan je deze mhbv plakband verwijderen.
5. Gebruik het microvezel doekje om alle stofdeeltjes te verwijderen zowel op het scherm zelf als op de binnenkant van de behuizing. Doe dit grondig en verschillende keren, of je hebt het allemaal voor niets gedaan!
6. 'Vouw' de gsm terug toe. Check nog is voor stofjes, dit is het moment! Vergeet de volumeknop niet terug te plaatsen!
7. klik de binnenkant weer vast, vijs kruiselings de 4 buitenste schroeven weer vast
8. Steek SIM-kaart, microSD-kaart en batterij er weer in en test.
9. Als alles goed is, zet de resterende 4 schroefjes terug vast en plaats voorzichtig de garantie-sticker terug op het schroefje rechtsboven.
10. Klik de achterkant er weer op en duw is goed op alle randen zodat alles zeker juist zit.
Klaar!

DIT IS OP EIGEN RISICO, DE KANS DAT ER IETS FOUT GAAT IS REËEL EN DE KANS DAT JE JE GARANTIE KWIJT BENT IS NOG VEEL GROTER!

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft, jammer genoeg geen foto's, aangezien de gsm uiteenlag :)

Grts,
g-funk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb een Orange San Francisco uit Zwitserland kunnen bemachtigen. Goed toestel, veel Bang For The Bucks....voorlopig draai ik nog de originele ROM.
Wat ik erg mis is voicedial. Dat zat standaard op mijn oude Nokia E51 maar kennelijk niet op dit toestel.
Heeft iemand dit al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Na 4 dagen en 17 uur heeft mijn batterij nog 47% over. Stand-by (heel soms een keer sms'en) gaat de batterij dus lang genoeg mee.

Ik moet zeggen dat ik onder het scherm ook wel wat stofdeeltjes zie zitten (ook al zit mijn telefoon altijd in een hoesje). Ik kan zo alleen niet zien of ze echt onder het scherm zitten of onder de screen protector. Voor die paar stofdeeltjes ga ik echter niet heel mijn telefoon uit elkaar halen dus ik moet er maar mee zien te leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Snippo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:22:
Na 4 dagen en 17 uur heeft mijn batterij nog 47% over. Stand-by (heel soms een keer sms'en) gaat de batterij dus lang genoeg mee.

Ik moet zeggen dat ik onder het scherm ook wel wat stofdeeltjes zie zitten (ook al zit mijn telefoon altijd in een hoesje). Ik kan zo alleen niet zien of ze echt onder het scherm zitten of onder de screen protector. Voor die paar stofdeeltjes ga ik echter niet heel mijn telefoon uit elkaar halen dus ik moet er maar mee zien te leven ;)
Dat is wel zeer lang! Welke ROM draai je? Mijn toestel heb ik gisteravond opgeladen, nu 14uur verder is er nog 62% over. En ik heb gps/wifi/bluetooth uitstaan momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik haal het einde van de dag juist met enkel 3G aan (met automatische synchronisatie). Op dit moment heb ik bijvoorbeeld nog 25% over (Swedish Spring 5).

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-06-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik gebruik Handcent als messaging app. Wanneer er een bericht binnenkomt krijg ik altijd 2 meldingen.

Dit probleem staat in de FAQ van Handcent.com beschreven maar ik kan niet vinden waar in het settings menu je notifications kan disablen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Voor mensen die nog een blade zoeken, hier staan af en toe wel intressante:
http://www.2dehands.be/te.../gsms/?qq=san%20francisco

Ik heb de mijne daar voor €100 gevonden.. Moest er wel een uur voor rijden, maar ok.

Hoeveel data gebruiken jullie nu eigenlijk per maand? Ik moet een data abbo afsluiten bij mijn provider, maar moet dan kiezen tussen 250mb en 500mb. Ik vermoed dat ik met 250mb toekom, maar ben niet zeker.

[ Voor 31% gewijzigd door Harrie op 06-06-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
sloth schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:55:
Ik gebruik Handcent als messaging app. Wanneer er een bericht binnenkomt krijg ik altijd 2 meldingen.

Dit probleem staat in de FAQ van Handcent.com beschreven maar ik kan niet vinden waar in het settings menu je notifications kan disablen? :?
Had idem probleem met mijn vorige Android phone, als ik het nog goed weet kan je de notifications op deze manier uitzetten:
Open de default sms app (Messages) > Settings > Notifications.
Of Auto-retrieve ook moest uit staan herinner ik me niet meer, probeer het ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Harrie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:34:
Hoeveel data gebruiken jullie nu eigenlijk per maand? Ik moet een data abbo afsluiten bij mijn provider, maar moet dan kiezen tussen 250mb en 500mb. Ik vermoed dat ik met 250mb toekom, maar ben niet zeker.
Dat hangt van jouw gebruik af natuurlijk. Als je enkel mails sync en sporadisch surft kom je toe met 100-150MB.
Maw neem het 250 abonnement, dat is ruim voldoende bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
Petervanakelyen schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:39:
Probleem opgelost, was inderdaad het automatisch selecteren!
Thx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philz0333
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-08 10:09
Draait er iemand "update-cm-7.0.3-Blade-signed.zip " ? Loont het eigenlijk de moeite om van Swedish Spring te upgraden? Wat zijn de voordelen / nadelen?

Laat maar:

Volgende is niet echt veelbelovend, ik blijf er wel af:

FM radio is gone, there are problems with pairing with Bluetooth devices, excessive battery consumption, and above all, that leaving the phone on, and connected to pc via usb to recharge the battery, in the morning zte following the blade off, and has to remove the battery to start

[ Voor 54% gewijzigd door philz0333 op 07-06-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Die dingen zijn allang opgelost met de Nightlies. In tegenstelling to wat iedereen denkt is de 'stable' niet stabieler dan een Nightly omdat het kenmerk stable alleen voor het algemene android gedeelte van cyanogen geldt, niet voor de blade-specifieke dingen.
Het is beter om het draadje op modaco te volgen.
Bijna alle problemen zijn intussen opgelost, in de komende 1 of 2 nachten wordt ook een nieuwe kernel geintegreerd voor de Blade.
Het enige 'probleem' dat voorlopig blijft is dat de FM radio nog niet werkt.

Er is ook op modaco iemand die een variant op de meest stabiele recente CM maakt die kleine fixes van posters in de rom includeert, de CM 'green' (zelf nog niet geprobeerd)

Ik draai nu de N94 met gps fix van kalte kaffee. Goed, stabiel, snel en probleemloos voor mij

[ Voor 15% gewijzigd door birdibird op 07-06-2011 16:56 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
OK , na wat kleine probleempjes door mezelf (teveel instellen en testen ;-) ) ben ik opnieuw overgeschakeld naar Swedish Spring 5.
Ik ben al blij dat mijn phone het nog steeds doet na al mijn gedoe , want ik zal me toch wat moeten inhouden vrees ik.

Nu ben ik er wel al achter dat de WIFI dus mijn batterij levend opeet. ... dus ik zal toch wat minder de Market moeten afschuimen.
Data heb ik niet veel opstaan , dus dat kan ik niet echt verifiëren.
Maar geloof me , met de WIFI aan minderd mijn batterij niveau als sneeuw voor de zon.
En de calibratie tips (alles al geprobeerd) helpen daar niks bij.

Na de herinstallatie zie ik de volgende apps als "onmisbaar" voor mij :

Go Launcher Ex
Go Toetsenbord + Nederlandse dictionary
Gemini App Manager
HLN.be
Mobilevikings for android (ja ik ben nu ook een viking)
Atout lotto ( voor de lotto- en euro millions - spelers)

... en ik zou DE APP der APPS bijna vergeten ...
Desktop visualizer (Grote iconen op je homepage) PM me voor handleiding of hulp.

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Zet bij 'Accounts and Sync' eens 'Background Data' uit dat helpt al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
biest schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:31:
[...]

Had idem probleem met mijn vorige Android phone, als ik het nog goed weet kan je de notifications op deze manier uitzetten:
Open de default sms app (Messages) > Settings > Notifications.
Of Auto-retrieve ook moest uit staan herinner ik me niet meer, probeer het ff uit.
Dat was de oplossing :D
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
birdibird schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:47:
Bijna alle problemen zijn intussen opgelost, in de komende 1 of 2 nachten wordt ook een nieuwe kernel geintegreerd voor de Blade.
Het enige 'probleem' dat voorlopig blijft is dat de FM radio nog niet werkt.
Weet je of het bluetooth carkit probleem al dan niet opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zojuist CyanogenMod Green V4 geflashed, maar ook heel snel terug weg gedaan. Liep vast tijdens gebruik van de camera en voelde om een of andere reden nog steeds niet af. Nu eens Portuguese Spring proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het een Androidprobleem is of het toch aan de ROM ligt, maar ik vind het ontzettend vervelend dat de telefoon nog trilt als je 'm op stil zet. Zoals we allemaal weten is een telefoon helemaal niet stil als hij trilt, zeker niet als hij op een harde ondergrond als een tafel ligt.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zet het trillen dan uit in de opties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je hebt blijkbaar een aantal vibrate-opties. Die had ik tot nu toe gemist.

Bedankt dan maar :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op mijn telefoon heb ik gezien dat het proces akmd relatief veel cpu gebruikt. Ik las dat dit een bekend probleem is (toch al wat ouder..) en dat het de reden kan zijn waarom een telefoon niet in sleep mode gaat. Dit zou kunnen verklaren dat ik mijn telefoon elke dag opnieuw op moet laden. Akmd zorgt voor de auto-screen roate, ik ga eens kijken of mijn batterij minder snel leeg is als ik dit uitschakel..

Na herinstall had ik dit probleem niet meer.. Misschien was het de combinatie met een of andere app?

edit: zie Harrie in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE ..."

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 10-06-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Swedish Spring blijft toch de beste ROM. Het wordt wel tijd voor een RLS6, ondertussen heb ik al zoveel aangepast (ander thema, bijgewerkte apps, nieuwe wifi driver, gps config) dat er niet veel origineel meer over blijft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Laatst online: 11-08 07:23
Nieuwe wifi driver? Kan je me vertellen waar en hoe je dit gefixed hebt. Ik neem aan dat dit het probleempje betreft mbt instabiele draadloze connectie?
Petervanakelyen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:50:
Swedish Spring blijft toch de beste ROM. Het wordt wel tijd voor een RLS6, ondertussen heb ik al zoveel aangepast (ander thema, bijgewerkte apps, nieuwe wifi driver, gps config) dat er niet veel origineel meer over blijft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Portuguese Spring RLS3b al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Ik heb hem deze morgen geïnstalleerd (ja , ik kan het testen niet laten 8) ).
Ik heb direct een andere skin erop gezet , maar dat is kwestie van smaak.

Tot nu toe is het enige probleem dat ik er een app heb moeten opzetten om mijn telefoon uit te zetten.
Hij reboote steeds , en ik denk dat dit aan de compatibilteit van de skin ligt , maar zeker weet ik het niet daar ik de telefoon niet uitgezet heb voordat ik de skin installeerde.

ik heb deze rom geïnstalleerd omdat ik met de fm radio heel laag volume had ,en voor zover ik kan lezen kan dit opgelost worden door dsp manager (die wel in deze rom zit) , maar tot nu toe lukt het niet bij fm radio. 8)7
Bij muziek weet ik het niet ,want voor muziek gebruik ik mijn ipod.

Voor de rest is dit een snelle en goed werkende rom !!!!

... ik heb trouwens pas gisteren de backup functie van clockworkmod 3 ontdekt en het werkt perfect !
Als ik weer eens alles ingesteld heb naar mijn zin , is dit nu mijn eerste werk :P

... ik ga ook eens proberen om mijn telefoon niet meer uit te schakelen , want ik zag net dat er bij het rebooten 10-15% af was van het batterij niveau. :F

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
svianen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:49:
Nieuwe wifi driver? Kan je me vertellen waar en hoe je dit gefixed hebt. Ik neem aan dat dit het probleempje betreft mbt instabiele draadloze connectie?
Het probleem met de verbinding die verbroken wordt als het scherm wordt uitgezet is er jammer genoeg nog steeds, al lijkt het bij sommige mensen toch een positief resultaat te hebben.
Luke-san schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:20:
[...]
Jazeker. Er staan me echter een paar dingen niet aan en vermits het ook gewoon Swedish Spring met een paar aanpassingen is, kan ik die even goed zelf doorvoeren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-06-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat ik toch wel geen vast stellen dat er een bug zit in het akmd proces bij Swedish Spring r5, waardoor de batterij veel sneller leeg is. Waar ik voorheen 's morgens mijn telefoon uit de lader haalde, haalde ik het net de dag door en moest hij 's avonds weer aan het infuus. Nu heb ik het eens getest door "automatisch beeld draaien" uit te zetten. Opnieuw heb ik vanmorgen rond 8uur mijn telefoon uit de lader genomen, en nu, 9 uur later, heb ik nog 85% over. Dus nu gebruikt hij slechts 2% per uur ongeveer, waardoor hij het zeker 2 dagen vol zou moeten houden (tegenover minder dan een hele dag eerst).

Dus wellicht intressant om eens te proberen: Zet automatisch beeld draaien uit, en kijk wat er gebeurd met je batterij duur. Natuurlijk hoop ik dat dit gefixed wordt, want automatisch draaien is toch wel handig. (Maar het mag geen cpu gebruiken wanneer de telefoon in standby is, zodat hij kan sleepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je Cryanogen ook geprobeerd en zo ja, waarom vind je Swedish beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Om een of andere reden hangen de laatste CyanogenMod nightlies op mijn telefoon na een tijd gebruik. De laatste keer dat ik probeerde, hing hij zelfs bij het openen van het menu in de launcher (die ik al vervangen had door LauncherPro). Geen idee waarom, bij de oudere nightlies had ik dat probleem niet (maar wel een hoop andere). Om de zoveel tijd probeer ik CyanogenMod opnieuw, maar ik betrap me erop dat ik eigenlijk altijd wel terugga naar mijn eigen aangepaste Swedish Spring omdat die superstabiel draait en natuurlijl al volledig is ingericht naar mijn wensen (waartoe ik onder CyanogenMod eigenlijk nog niet gekomen ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik even vrij mag vertalen, puur vanwege de stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Na een tijd ss rsl5 gedraaid te hebben kreeg ik opeens een dailer die partial wake veroorzaakte ( 5u per dag ofzo ) ook gebruikte deze (stock ss dialer) veel netwerk, soms wel 10 mb per dag. Overnacht verloor ik ongeveer 25 % accu. Volledige wipe in clockworkmod en herinstall van ss hielp niet. Ik heb een gen1 blade ( mobistar )
Nu draai ik terug flb froyo

Zijn er nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

AndRo555 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:18:
Na een tijd ss rsl5 gedraaid te hebben kreeg ik opeens een dailer die partial wake veroorzaakte ( 5u per dag ofzo ) ook gebruikte deze (stock ss dialer) veel netwerk, soms wel 10 mb per dag. Overnacht verloor ik ongeveer 25 % accu. Volledige wipe in clockworkmod en herinstall van ss hielp niet. Ik heb een gen1 blade ( mobistar )
Nu draai ik terug flb froyo

Zijn er nog mensen met dit probleem?
Hmm, ik zie wel dat mijn dialer partial wake veroorzaakt, maar geen idee hoeveel. Ik heb daar straks eens de AOS dialer (standaard android) geinstalleerd omdat ik wou proberen of ik daar langere accutijden mee kon krijgen. Maar toen ik zag dat die dialer geen smart-dial heeft, ben ik weer terug gegaan. Smart dial is toch wel handig, hoef je niet door heel je lijst te scrollen.

Maar je zou eens kunnen proberen die dialer te installeren, en kijken of je daar betere resultaten mee hebt. Download linkje staat in de OP van het SS5 topic op modaco. Ik ben benieuwd!

10mb per dag is idd wel erg veel! Dat is 300mb per maand, terwijl veel abbo's 250mb zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 09-06-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:14:
Dus als ik even vrij mag vertalen, puur vanwege de stabiliteit?
Voornaamste reden inderdaad. De bugtracker van CyanogenMod is nog steeds lang genoeg om er nog even van weg te blijven (enkele voorbeelden: de camera app doet vreemde dingen met de instellingen voor de belichting, GPS problemen nadat de telefoon een paar uur heeft opgestaan, USB tethering die opeens wegvalt en pas terug werkt na een reboot, etc.).

[ Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-06-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Harrie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:51:
[...]

Dat is wel zeer lang! Welke ROM draai je? Mijn toestel heb ik gisteravond opgeladen, nu 14uur verder is er nog 62% over. En ik heb gps/wifi/bluetooth uitstaan momenteel.
Ik draai momenteel SS4 Lite. Ik had gister per ongeluk wifi aan laten staan en vandaag zag ik dat mijn telefoon leeg was toen ik hem nodig had 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Snippo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Ik draai momenteel SS4 Lite. Ik had gister per ongeluk wifi aan laten staan en vandaag zag ik dat mijn telefoon leeg was toen ik hem nodig had 8)7 .
Dus dan klopt het wat ik eerder al zei dat de wifi blijkbaar je batterij levend opeet ;)

Altijd goed om weten .

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Snippo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Wel interessant dat je nog SS4 draait. Geen zin om te upgraden of heeft een speciaal nut? Ik heb een tijd SS4 gedraaid maar ben redelijk snel naar v5 geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Petervanakelyen schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:39:
[...]

Wel interessant dat je nog SS4 draait. Geen zin om te upgraden of heeft een speciaal nut? Ik heb een tijd SS4 gedraaid maar ben redelijk snel naar v5 geupgrade.
Nog geen zin gehad om te upgraden :p. Zo lang deze goed werkt heb ik ook niet echt de behoefte aan een nieuwe versie. Voordat ik de telefoon binnen had verwachtte ik wel dat ik maandenlang bezig zou zijn om roms en apps te testen, maar dat valt nog flink mee. Misschien dat ik binnenkort dan toch maar naar SS5 of CM7 ga upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
Ik ben er bijna ;-)

Deze morgen opnieuw een rom geinstalleerd ... FLB Froyo R11 GEN1

En nu pas krijg ik alles onder de knie. :P
Ik heb uit andere roms het ZTE-radio.apk-bestand geïnstalleerd zonder probleem.
Ook een theme geinstalleerd en werkt perfect.

Ik ga niet veel meer wijzigen aan de roms en denk dat deze er wel zal opblijven ,want hij loopt lekker .

Nu installeer ik ook "maar" het hoogstnodige (voor mij dan toch) ... en ik ga niet te veel wijzigen want deze ROM is best snel en loopt soepel.

Mijn keuze is gemaakt wat roms betreft :
Ik heb mijn Swedish Spring 5 nog als backup , en van deze FLB ga ik na alles volledig ingesteld te hebben ook backuppen via clockworkmod3.

Dus tip !!! SS5 of FLB Froyo R11 zijn volgens mij de handigste en best werkende roms.

Mijn 'onmisbare' apps :

Desktop Visualizer (Grote iconen)
Go Launcher EX
Go toetsenbord
Atout lotto (voor lotto en euro millions spelers)
HLN.be ( handige app van Het Laatste Nieuws)
Mobile Vikings for android

Groetjes , Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
UPDATE van mijn vorige post ...

Na installatie van "FM radio" loopt de FLB Froyo 11 blijkbaar helemaal vast.
Ik wou het snel testen want ik gebruik dit op mijn werk ...
dus ben ik nu dan maar mijn backup van SS5 aan het installeren .

Ik ga het dan maar bij deze houden denk ik , want ik testte in de eerste plaats andere roms omdat ik dacht dat er mss eentje bij zit die de batterij niet leegzuigt ... maar dat blijkt na tests en andere threaths de WIFI te zijn.

In de eerste plaats de WIFI bedoel ik dan , want account synchronisatie , automatisch beeld draaien enz. zijn ook 'boosdoeners' ... maar zeker in de eerste plaats de WIFI , welke ROM je ook installeerd !!!!

.... en tijdens het typen staat de backup er op en de radio werkt ;-)

Morgen ga ik een theme installeren en de DSP manager testen ... maar voor de rest ga ik niet veel meer prutsen en tesnten , want voor mij (en vele anderen) is de SS5 wel héél stabiel en gebruiksvriendelijk te noemen.

Kuoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Prima, dan moet ik de moeite niet meer doen om FLB te testen :P
Als je jezelf overigens kan vinden in mijn aanpassingen (Blue Gingerbread thema, GPS en WiFi update, softbank kernel, aosp dialer, LauncherPro, MIUI FM radio, Google DNS, CyanogenMod DSP, enkel uiterst noodzakelijke apps) wil ik die ook wel online zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-06-2011 17:54 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.