Deze morgen besloten om mn blade zelf uiteen te halen om zelf het vele stof van onder mn scherm weg te halen,
aangezien mobistar alleen dezelfde (tijdelijke) oplossing biedt en ik geen zin heb om mn gsm daar 3 weken voor af te staan. Het is echt niet veel werk, maar wel tricky en
op eigen risico. Ik vind het alleszins méér dan de moeite waard, maakt de display weer veel aangenamer om naar te kijken.
Ik heb deze site als referentie gebruikt:
http://www.recentlyreview...zte-blade-tft-review.html
Hier onder een kleine handleiding voor mensen met hetzelfde probleem die het willen wagen:
Benodigdheden:
- computerschroevendraaiers (heel kleine kruiskop), gemagnetiseerd is een must wil je niet hoeven prullen
- zakmes / breekmes
- microvezel doekje
- iets à een plectrum, iets stijf sterk en zeer dun
- 15 minuutjes
Het gaat als volgt:
1. zet de gsm UIT
2. klik de achterkant los, verwijder de SIM-kaart, MircoSD-kaart en de batterij
3. het schroefje rechtsboven is bedekt door een witte 'sticker' waaraan ze kunnen zien of je het toestel opengemaakt hebt of niet, deze kan je echter heel voorzichtig verwijderen door met een zak-/breekmes de sticker beetje bij beetje los te 'weken' van de schroef.
zorg dat deze niet beschadigd raakt! Eenmaal los, leg deze aan de kant en zorg dat klevende kant vrij blijft, hij moet straks er ook nog terug op.
4. draai de 8 schroefjes los en leg deze aan de kant. Opgepast: ze zijn héél klein!
Nu wordt het tricky: we moeten de gsm zelf, de chipset + het scherm dus, loskrijgen van de plastic voorkant.
Ik heb hiervoor 2 platte mini-schroevendraaiers gebruikt maar dit bleek verre van ideaal aangezien ik hiermee de 'chromen' strepen aan de zijkant licht beschadigd heb. Ik raad iets aan als een plectrum, maar geen idee of dit stijf genoeg is, er is behoorlijk wat kracht voor nodig! Elk dun (>1mm) stijf object zal volstaan, hoe breder hoe beter denk ik.
ga niet te diep 'in' de gsm of je beschadigt connectoren e.d.!
als volgt:
1. maak de bovenkant en onderkant los en werk naar de zijkanten toe
2. er zitten een soort 'clips' aan de zijkanten van het batterijvak, deze induwen kan het makkelijker maken, het zit allemaal goed vast
3. als je denkt alles los te hebben (dit merk je wel), draai de hele gsm dan om met de chipset op het werkblad en probeer de plastic behuizing er af te halen.
Opgelet: bovenaan aan de aan/uit knop zit een connector, deze heb ik vastgelaten want het zag er erg delicaat uit, scharnier er omheen en vouw de gsm als het ware open!
De volumeknop zal er uit vallen, geen probleem dit zetten we er straks gewoon weer in.
4. Raak het touchscreen niet aan (vingerafdrukken), moest je dit wel doen kan je deze mhbv plakband verwijderen.
5. Gebruik het microvezel doekje om alle stofdeeltjes te verwijderen zowel op het scherm zelf als op de binnenkant van de behuizing. Doe dit grondig en verschillende keren, of je hebt het allemaal voor niets gedaan!
6. 'Vouw' de gsm terug toe. Check nog is voor stofjes, dit is het moment! Vergeet de volumeknop niet terug te plaatsen!
7. klik de binnenkant weer vast, vijs kruiselings de 4 buitenste schroeven weer vast
8. Steek SIM-kaart, microSD-kaart en batterij er weer in en test.
9. Als alles goed is, zet de resterende 4 schroefjes terug vast en plaats voorzichtig de garantie-sticker terug op het schroefje rechtsboven.
10. Klik de achterkant er weer op en duw is goed op alle randen zodat alles zeker juist zit.
Klaar!
DIT IS OP EIGEN RISICO, DE KANS DAT ER IETS FOUT GAAT IS REËEL EN DE KANS DAT JE JE GARANTIE KWIJT BENT IS NOG VEEL GROTER!
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft, jammer genoeg geen foto's, aangezien de gsm uiteenlag
Grts,
g-funk