Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jab65 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:09:
Ik had het misschien wat duidelijker moeten vragen, maar ik ben benieuwd of het ook echt iets brengt? Ik begrijp niet wat het voordeel van deze actie is: je kunt toch ook apps naar de SD kaart verplaatsen?
Niet elke app kan op de SD-kaart (ook niet met Froyo), SD-kaart is vaak langzamer dan RAM, en je krijgt 80 MB extra beschikbaar zonder moeite te doen, zonder A2SD nodig te hebben. Het is gewoon gebruiken wat er is, ipv 80 MB in /system ongebruikt laten.

Zie gambieter in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE ..." voor mijn redenen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 26-03-2011 13:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 01:33
Heb serieus overwogen een blade op de kop te tikken (toch niet moeilijk met schoonfamilie in UK), maar de hachelijke SAR-rating weerhoudt me. Wellicht brengt de ZTE Skate deze zomer uitkomst, tot die tijd Spicagenmod wat verder op de proef stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
retspan schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:05:
Heb serieus overwogen een blade op de kop te tikken (toch niet moeilijk met schoonfamilie in UK), maar de hachelijke SAR-rating weerhoudt me. Wellicht brengt de ZTE Skate deze zomer uitkomst, tot die tijd Spicagenmod wat verder op de proef stellen..
Is de maximum waarde dus bij goed signaal zal het veel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Dat is inderdaad de SAR-waarde bij zeer zwak signaal en hoewel het hoog (1,35W/kg) is vergeleken met andere telefoons, komt het niet in de buurt van de Europese maximale waarde van 2,00W/kg. Ik zou het in ieder geval niet in mijn overweging meenemen om een telefoon al dan niet te kopen, tenzij je echt uren per dag aan het telefoneren bent met het toestel tegen je hoofd aan (dus niet hands free).

*Bedenkt zich net dat hij thuis altijd minimaal bereik heeft en dus waarschijnlijk kokende hersentjes krijgt van lang en vaak bellen met zijn Blade. :P *

Verder heb ik trouwens nog steeds Swedish Spring RLS2 draaien en voorlopig wil ik niet anders meer. Wel is kallt_kaffe nog bezig met een RLS3 en dat zou de final version moeten worden. Nieuw daarin is dat de telefoon automatisch terug- en over kan clocken, maar wel binnen limieten die voor iedere Blade veilig zouden moeten zijn.
Hoewel ik kallt_kaffe wel vertrouw op zijn kunde blijf ik lekker bij RLS2 want aan overclocken wil ik (nog) niet beginnen en als ik dat doe, heb ik de touwtjes het liefst zelf in handen en dan doe ik het wel met SetCPU. Maar voor de minder huiverige gebruikers is het natuurlijk een mooie feature, mits het allemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
@Newtequser, sluitergeluid kan je verwijderen met blade buddy (staat in Market) en daarmee kan je bijv. ook wm heap veranderen (dit zit al ingebouwd in o.a. CM7 geloof ik).

Krijg waarschijnlijk na dit weekend me Blade, hopen op 1st gen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retspan schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:05:
Het is veel effectiever om gewoon minder te bellen dan een iets minder krachtige telefoon uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Gisteren mijn defecte digitizer vervangen. Op ebay heb ik voor 25 euro een vervanger gevonden (nieuw of niet nieuw, ik weet het niet). Uit elkaar draaien ging perfect, flatcabletje los, nieuwe digitizer aansluiten en weer vastschroeven.

Dus zou iemand met een brak touchscreen zitten: zelf fixen is de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

RielN schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:14:
Gisteren mijn defecte digitizer vervangen. Op ebay heb ik voor 25 euro een vervanger gevonden (nieuw of niet nieuw, ik weet het niet). Uit elkaar draaien ging perfect, flatcabletje los, nieuwe digitizer aansluiten en weer vastschroeven.

Dus zou iemand met een brak touchscreen zitten: zelf fixen is de moeite.
ik zit nog met stof tussen digitizer en lcd.. als ik teveel tijd over heb en me moed heb ingedronken dan ga ik eens ook de boel openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik draai nu Gingerbread (CM7) en ik moet zeggen dat de performance erg goed is. Games draaien een stuk beter en als je ADW Ex gebruikt is je homescreen ook erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:40
JoostRe schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:37:
@Newtequser, sluitergeluid kan je verwijderen met blade buddy (staat in Market) en daarmee kan je bijv. ook wm heap veranderen (dit zit al ingebouwd in o.a. CM7 geloof ik).

Krijg waarschijnlijk na dit weekend me Blade, hopen op 1st gen!
Bedankt voor de tip. Maar helaas werkt het niet, camera geluid is nog steeds aanwezig. Toestel is al geroot en voorzien van custom rom. In Blade Buddy staat die gewoon aangegeven dat camera geluid uit staat.
Kon wel een bestand genaamd "camera_click.ogg" vinden in system/media. Maar kan het bestand niet verwijderen. Wat lastig om de camera geluid te dempen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je het bestand niet vervangen met een ogg zonder geluid?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newtequser schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:37:
Bedankt voor de tip. Maar helaas werkt het niet, camera geluid is nog steeds aanwezig. Toestel is al geroot en voorzien van custom rom. In Blade Buddy staat die gewoon aangegeven dat camera geluid uit staat.
Kon wel een bestand genaamd "camera_click.ogg" vinden in system/media. Maar kan het bestand niet verwijderen. Wat lastig om de camera geluid te dempen!
Ik heb het toevallig laatst zelf gedaan :) Ik had ook het probleem dat ik het bestandje niet kon/mocht wijzigen, uiteindelijk bood de console uitkomst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Sinds gisteren ook in het bezit van een ZTE Blade San Francisco (met Froyo Rom Android 2.2 erop).

Het lukt me echter niet om mijn internet in te stellen (of uberhaupt uitvinden waar dit kan :P).
Ik heb al gekeken bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele Netwerken -> Gegevensroaming, maar volgens mij is dit hem niet of wel?

Heb btw HN (Hollandsnieuwe). Hier kan je ook je internet instellingen opvragen, maar ook dit werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Remcooo87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:11:
Sinds gisteren ook in het bezit van een ZTE Blade San Francisco (met Froyo Rom Android 2.2 erop).

Het lukt me echter niet om mijn internet in te stellen (of uberhaupt uitvinden waar dit kan :P).
Ik heb al gekeken bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele Netwerken -> Gegevensroaming, maar volgens mij is dit hem niet of wel?

Heb btw HN (Hollandsnieuwe). Hier kan je ook je internet instellingen opvragen, maar ook dit werkt niet
Ga naar Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele Netwerken -> GSM/UMTS-opties - Namen toegangspunten, en maak een APN aan met de naam "hollandnieuwe" en APN "data.dataxs.mobi" (zonder quotes). Zorg ook dat je gegevensroaming (die had je al gevonden) aaan hebt staan. Bij mij gaat alles goed (Blade - Japanese Jellyfish RLS9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Remcooo87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:11:

Draadloos en netwerken-Mobiele netwerken-GSM UMTS opties-Namen toegangspunten en door op menu te drukken kun je een nieuwe APN maken hier vul je de gegevens in het belangrijkste is wat er bij APN staat als dat niet klopt werkt het niet.

Als ik even snel kijk zie ik bij Holandse nieuwe APN data.dataxs.mobi dus vul dat in met de naam opslaan en aanvinken.
Misschien voor de zekerheid opnieuw opstarten dan meld hij zich nieuw aan op het mobile net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
(jarig!)
Was inderdaad de oplossing! Thanks beiden voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Laatst online: 19-08 13:26
Ik heb gezien dat ze de San Francisco hier in België verkopen,

Echter zie ik bij de technische kenmerken dat er bij GPS geen vermelding staat. Bestaan er verschillende modellen hierin? Ik ben me nog een beetje aan het verdiepen in 'goedkope' smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram Perneel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:57:

Echter zie ik bij de technische kenmerken dat er bij GPS geen vermelding staat. Bestaan er verschillende modellen hierin? Ik ben me nog een beetje aan het verdiepen in 'goedkope' smartphones.
Vooralsnog is er geen Blade zonder GPS, maar ZTE maakt wel aan de lopende band verschillende varianten voor verschillende gebieden. Totdat iemand er eentje getest heeft valt het dus moeilijk te zeggen.

Wel een nette prijs, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:07
Bram Perneel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:57:

Volgens die link heeft hij ook geen 3G ? En is de ene keer de resolutie 400*800 en dan weer 480*800 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:33:
[...]

Vooralsnog is er geen Blade zonder GPS, maar ZTE maakt wel aan de lopende band verschillende varianten voor verschillende gebieden. Totdat iemand er eentje getest heeft valt het dus moeilijk te zeggen.

Wel een nette prijs, overigens.
Ik denk dat de specificatie gewoon slecht ingevuld is.
Verlies nooit meer de weg met Google Maps Navigation
echter geen GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Ik heb ook mijn twijfels over het AMOLED scherm......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Jab65 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:08:
Ik heb ook mijn twijfels over het AMOLED scherm......
Ik las ook ergens dat de door Bouyges Frankrijk geleverde toestellen geen Amoled scherm hebben alhoewel ze het melden op hun site. Maar dat is wel waar. Heb mijn toestel sinds vorige week maandag en het unlocken, rooten en andere rom (v2.3) was "een fluitje van een cent".

gebruikte rom: CyanogenMod 7 for Blade (v7.0.0-RC4 van 30/3/2011)

100% zeker dat het een amoled scherm is

[ Voor 11% gewijzigd door grejo op 02-04-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Nadat mijn Milestone niet meer gerepareerd kan worden heb ik net ook maar een Blade besteld voor tussendoor. Hopelijk krijg ik hem morgen binnen. Ben wel benieuwd, 160 incl. verzending is natuurlijk zeker geen hoofdprijs!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wel grof onwaar trouwens, 'zelfde resolutie als iPhone 4'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 20:48
Ik heb de ZTE blade (san francisco) bij mobistar Belgie gekocht, en dit zijn mijn bevindingen:

-wel degelijk GPS.
-GEEN amoled, hoewel het op de doos staat. Meerdere mensen melden dit.

Verder best leuk, misschien eens kijken om te rooten en te upgraden naar 2.3, want 2.1 is toch maar zwakjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Zijn er al shops in NL die deze aanbieden?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Tot nu toe ben ik er best content mee, zeer gezien de prijs. Waar ik wel vreselijk van baal dat de notification led alleen maar aangaat als je scherm aanstaat of als hij aan de stroom hangt. Ik vond het toch altijd wel erg fijn om te kunnen zien dat er een sms/missed call/email was.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben ook sinds kort in het bezit van een GEN1 Blade, en na enkele dagen gebruiken wil ik wel eens een andere rom proberen.

In dit topic worden Swedish Spring, FLB-Froyo G2, MoDaCo Custom Froyo en CyanogenMod 7 besproken. Als beginner is het echter niet eenvoudig te bepalen welke ROM het meest geschikt zou zijn.

FLB zou echter niet meer geupdate worden, waardoor me deze minder interessant lijkt.
r11 is the last version of this ROM. Times have changed and we have a brand new official ROM to build upon. FLB was built upon the leaked Chinese ROM with it's many bugs and whilst I've tried my best to fix everything, a lot still remain. Since I don't have the time to rebuild FLB from scratch using the new Swedish ROM I'm calling it a day.

If you want to update to a rom that has all the features FLB provided without the bugs then I really recommend installing Swedish Spring. It's great!
Wat ik zoek in een custom ROM is vooral betere Wifi ontvangst want deze vind ik out of the box niet zo super. Verder moet m'n Blade stabiel werken en wil ik van de standaard root functies gebruikt maken.

Momenteel neig ik naar Swedish Spring op aanraden van de FLB-Froyo dev maar zou voor ik begin te flashen wat userreports van de andere aangehaalde ROM's horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een autoradio met bluetooth en zou graag willen weten of je met dit toestel tegelijkerijd kunt navigeren en mp3's beluisteren via streaming bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sloth schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:50:
Wat ik zoek in een custom ROM is vooral betere Wifi ontvangst want deze vind ik out of the box niet zo super. Verder moet m'n Blade stabiel werken en wil ik van de standaard root functies gebruikt maken.

Momenteel neig ik naar Swedish Spring op aanraden van de FLB-Froyo dev maar zou voor ik begin te flashen wat userreports van de andere aangehaalde ROM's horen :)
Die Wifi is niet zozeer afhankelijk van de custom ROM. Maar ik zou zeggen: ga gewoon voor Swedish Spring. Niets beter dan zelf uitproberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

sloth schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:50:
Ik ben ook sinds kort in het bezit van een GEN1 Blade, en na enkele dagen gebruiken wil ik wel eens een andere rom proberen.

In dit topic worden Swedish Spring, FLB-Froyo G2, MoDaCo Custom Froyo en CyanogenMod 7 besproken. Als beginner is het echter niet eenvoudig te bepalen welke ROM het meest geschikt zou zijn.

FLB zou echter niet meer geupdate worden, waardoor me deze minder interessant lijkt.

[...]

Heb ook een gen 1 toestel. Draai hier JJ v9 . Wifi is prima te noemen .. nergens last van. Voor de rest: I am with gambieter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:37
henkleerssen schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:16:
[...]

Heb ook een gen 1 toestel. Draai hier JJ v9 . Wifi is prima te noemen .. nergens last van. Voor de rest: I am with gambieter..
Swedisch Spring gaat verder waar Japanese Jellyfish gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

elinx schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:44:
[...]

Swedisch Spring gaat verder waar Japanese Jellyfish gestopt is.
Tja.. ik heb nergens last van.. wordt die no sneller als dat nu is? Ik heb verder geen probs. Ik zie het voordeel niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds kort in het bezit van de ZTE Blade. met Swedish Spring.
Wat ik minder vind is het gebruik van internet op je sim only. Ik heb zelf HI sim only ''eindeloos online'' maar zo eindeloos is het niet want ik mag maar 200 mb per maand gebruiken.. Gelukkig is het maar een abonnement van 1 jaartje dus daar kan ik mee leven. Verder heb ik thuis WiFi dus dat gaat ook prima.

Enkel moet ik nog even kijken hoe ik de accuduur kan verhogen. Iemand tips?
En voor volgend jaar wil ik een andere sim-only waarbij je wat normaler kan internetten iemand tips?
Ik zit nu op 20eu per maand voor 175 min /350 sms en 200 mb internet 1mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Vandaag ook een Blade gaan halen bij mobistar. Gen1 met TFT scherm, en een verbazingwekkend cleane (2.1) ROM. Enkel de startpagina in de browser is aangepast. Vanavond even ClockworkMod installeren en een Nandroid backup maken voor ik er Swedish Spring op flash :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vraagje hierover:
"Ik had het al eerder gepost, maar hier kan je een truckje vinden om je accu-tijd van je Blade te verlengen:
http://android.modaco.com...ery-recalibration-protip/

Het werkt bij mij, haal nu makkelijk 24 uur.
In die 24 uur bel ik regelmatig en internet bijv. 2 uur nonstop in de trein.

Probeer de url uit zeg ik maar "

Die stappen die op die link staan, zou iemand dit in het nederlands kunnen zetten? En die "clockwork recovery", moet je dit installeren of staat dit er sowieso op?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:13:
Even vraagje hierover:
"Ik had het al eerder gepost, maar hier kan je een truckje vinden om je accu-tijd van je Blade te verlengen:
http://android.modaco.com...ery-recalibration-protip/

Het werkt bij mij, haal nu makkelijk 24 uur.
In die 24 uur bel ik regelmatig en internet bijv. 2 uur nonstop in de trein.

Probeer de url uit zeg ik maar "

Die stappen die op die link staan, zou iemand dit in het nederlands kunnen zetten? En die "clockwork recovery", moet je dit installeren of staat dit er sowieso op?
Thx!
deze methode staat al beschreven in de startpost.

mijn blade loopt nu een stuk soepeler onder CM7 RC4. Eerst had ik MoDaCo R12 en die werkt prima als beginner ROM, maar na een tijdje wil je toch een beetje experimenteren :). Wel heb ik meteen ADW launcher weer vervangen door LauncherPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er nu ook gen1 en gen2 variaties zijn die niet compatible zijn met elkaar? Dat maakt het verhaal wel weer een stukje gecompliceerder, al valt het wel mee als je weet dat het speelt.
CenturyStorm schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:20:
mijn blade loopt nu een stuk soepeler onder CM7 RC4. Eerst had ik MoDaCo R12 en die werkt prima als beginner ROM, maar na een tijdje wil je toch een beetje experimenteren :). Wel heb ik meteen ADW launcher weer vervangen door LauncherPro.
Ik wil die Cryanogenmod nu wel eens gaan proberen, maar ze hebben volgens mij nog steeds geen officiële release toch? Ik kan 'm zo niet vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het is een Release Candidate voor iets :) Hier is overigens de officiele release te vinden.
Oh ja, gen1 of gen2 maakt niet zo veel meer uit, ze hebben op MoDaCo ondertussen toch al een manier gevonden om elk model te up- of downgraden.

Edit: zojuist even de belangrijkste ROMs uitgetest.

CyanogenMod 7 RC4: snel, maar graphics lijken soms een beetje te laggen.
Modaco Custom R12: trager dan CM, maar lijkt iets sneller dan SS.
Swedish Spring: Respin-versie met LauncherPro werkt het best.

Oh ja, de bijhorende Quadrant-scores zijn 793 (CM7), 765 (SS Respin) en 658 (MCR12). Nog iemand ROMs/tooltjes waarmee ik moet testen? :)

[ Voor 72% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-04-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dank jullie voor de reacties. Ik ga later deze week dan maar eens Swedish Spring uitproberen.

Wat gebruiken jullie als bescherming?

Uit deze reactie van ezra070 blijkt dat Iphone4 hoesjes ook passen.

Uit [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming blijkt dat de Sena Ultraslim aan te raden is, en ook naast dat topic krijgt deze goede reviews.
Verder vind ik t een mooi ding, dat is ook wel zo handig :P

Het kost je echter 24 euro en dat vind ik veel geld. Zeker als je gaat vergelijken met een hoesje van 5 euro op eBay.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
W!mpix schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:23:
Ik heb de ZTE blade (san francisco) bij mobistar Belgie gekocht, en dit zijn mijn bevindingen:

-wel degelijk GPS.
-GEEN amoled, hoewel het op de doos staat. Meerdere mensen melden dit.
Vind ik raar omdat ik weet van een vriend welke er eentje gekocht heeft bij Mobistar dat het absoluut een amoled scherm is. Je kunt dit testen door volgend nr. in te toetsen: *983*0#
Nu kun je verschillende testen laten uitvoeren, oa ook de amoled test: scherm veranderd van kleur wanneer je het aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welk build nummer heeft hij? Als het 05 is is het normaal AMOLED, 08 is TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Petervanakelyen schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:33:
Oh ja, de bijhorende Quadrant-scores zijn 793 (CM7), 658 (MDC) en 474 (SS). Dit is dus echter niet helemaal objectief aangezien op CM7 en MDC de H.264-test wordt overgeslaan (wat een hogere score tot gevolg heeft). Nog iemand ROMs/tooltjes waarmee ik moet testen? :)
Nop de score van CM7 is legit. De score is hoger, omdat 2.3 qua performance een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
Petervanakelyen schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:31:
Welk build nummer heeft hij? Als het 05 is is het normaal AMOLED, 08 is TFT.
Mijn toestel heb ik nu een tweetal weken van Bouyges Frankrijk met build number
P729CV1.0.0B04 en is Amoled. Dus er zijn nog andere aanduidingen dan 05 of 08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:01

AirX

Tweak Guru

Telefoon net enkele dagen in bezit en werkt erg fijn. Voor 5 euro een jelly case besteld en hopelijk binnenkort de CM7 final flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
sloth schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:30:
Dank jullie voor de reacties. Ik ga later deze week dan maar eens Swedish Spring uitproberen.

Wat gebruiken jullie als bescherming?

Uit deze reactie van ezra070 blijkt dat Iphone4 hoesjes ook passen.

Uit [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming blijkt dat de Sena Ultraslim aan te raden is, en ook naast dat topic krijgt deze goede reviews.
Verder vind ik t een mooi ding, dat is ook wel zo handig :P

Het kost je echter 24 euro en dat vind ik veel geld. Zeker als je gaat vergelijken met een hoesje van 5 euro op eBay.

Wat zouden jullie doen?
Je kan het zo duur maken als je wilt.

Ik had een lerenhoesje van 6 Euro die gewoon crap was. Dat is mijn Valente hoes gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik CM maar eens ga proberen binnenkort, de verhalen hier bevallen mij wel. Ik heb me tot nu toe prima vermaakt met R12, maar ik heb het idee dat de performance nog wel een stukje beter kan.
sloth schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:30:
Die heb ik en hoewel het een dun en goedkoop ding is doet het zijn werk uitstekend, ziet het er redelijk classy uit en is het dus ook niet te dik en lomp in je broekzak.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:37
grejo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:57:
[...]
....van Bouyges Frankrijk met build number P729CV1.0.0B04 en is Amoled.....
Als je nog de originele ROM hebt was de toetscode om daar achter te komen:
*983*24474636#

Voor zover bekend zijn de laatste Oled's verschenen half december 2010, vandaar dat de 05/08 aanduiding gebruikt kon worden voor de originele firmware, vanaf 08 firmware worden alle displaysoorten ondersteund.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 06-04-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gratis task killer gedownload en merk echt direct dat de accuduur boven mijn verwachtingen toeneemt. Erg positief dus.
Wat me ook opvalt is dat als de telefoon op een tafel o.i.d. ligt dat het touchscreen minder goed reageert. Als de telefoon aan het laden is werkt het touchscreen helemaal niet. (Ik gebruik Swedisch Spring Rom) Ik zie dit verder niet echt als een probleem aangezien ik de telefoon alleen in mijn hand gebruik. :+

Helaas lijk ik net als met bijna al mijn telefoons weer last te krijgen van het stof probleem 8)7 |:( .... in de linker onder hoek verschijnt weer stof ondanks dat ik hem in een brillen zakje heb. Ik ga denk ik een leren Iphone hoesje kopen bij deal extreme zoiets http://www.dealextreme.co...for-iphone-3g-black-19314
Hopelijk komt er dan niet snel meer stof bij... En als het te erg word moet ik hem maar open schroeven en schoonmaken.
Is het iemand al gelukt om het stof fatsoenlijk weg te krijgen? Eventueel zou het te proberen zijn met een compressor en luchtspuitje (dit werkte altijd bij mijn andere telefoons) omdat je dan niets hoeft los te schroeven. Echter is het probleem nog niet zo erg dat ik dit ga doen, daarnaast kan dit de telefoon beschadigen..
Dus tips zijn welkom. Gr

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:16:
Wat me ook opvalt is dat als de telefoon op een tafel o.i.d. ligt dat het touchscreen minder goed reageert. Als de telefoon aan het laden is werkt het touchscreen helemaal niet. (Ik gebruik Swedisch Spring Rom) Ik zie dit verder niet echt als een probleem aangezien ik de telefoon alleen in mijn hand gebruik. :+
Had ik zelf ook last van. Ik heb toen de schroefjes op de achterkant wat aangedraaid en het was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zojuist naar Swedish Spring RLS4 Respin geflashed (een aangepast Swedish Spring). Voordeel is dat LauncherPro en het HTC-toetsenbord er standaard al in zitten en er een aantal tweaks zijn doorgevoerd (MDC heeft bijvoorbeeld geen aanpasbare Power Widget, CM7 is leuk, maar geen werkende YouTube te vinden en geen HTC-toetsenbord). Deze bevalt mij perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Youtube werkt hier prima hoor. Je moet gewoon degene uit de Market hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
JHdD schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:35:
Youtube werkt hier prima hoor. Je moet gewoon degene uit de Market hebben.
Hier in België is door ons lieve Sabam YouTube uit de Market gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:39
Petervanakelyen schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:11:
Hier in België is door ons lieve Sabam YouTube uit de Market gehaald...
Oh daarom vond ik geen youtube app in de Market. Gelukkig zit deze standaard op Swedish Spring RLS2.

Ik had niet verwacht dat Mobistar de San Francisco ging verkopen, en dan nog voor een aanvaardbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk een dit toestel in mijn bezit. Op Ebay gekocht met Android 2.2 er op. Grappig toestel maar wat mij opvalt dat de volume bij muziek luisteren erg laag is. Op z'n allerhardst is het gewoon zacht met bijgeleverde headset. Mijn eigen oordopjes kunnen iets harder m,aar nog niet voldoende. Is dit een beperking van het toestel op van Android? En is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk dat geheugen van Mobistar 290 Mb is.
Bij Orange UK elfs maar 150Mb.
Wat is de impact op minder geheugen?
Blijkt dat upgraden naar 2.2 (of 2.3) niet gaat voor 250Mb telefoons. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je het over interne opslag of over RAM? De interne opslag van mijn Mobistar Blade is namelijk ook maar zo'n 160MB (ik heb er overigens zonder problemen zowat alle beschikbare ROMs op gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is van alle Blades die minder geheugen leken te hebben vooralsnog gebleken dat het om een softwarematige beperking ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je de rom vervangt dan kan het toch geen softwareissue meer zijn?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat het volume van dit toestel niet echt hard kan? Of is dit forum alleen bedoeld voor de supertechnische vragen omtrent de hardware en/of software? Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Heb er geen problemen mee. Eerder omgekeerd, vind dat de laagste volume stand nog wel ietsje minder had gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat hij bedoelt op de speaker en dan heb ik al meer mensen horen zeggen dat het niet heel luid is (bijvoorbeeld handig bij navigatie)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties Ik bedoel echt via oordopjes Ik heb oordopjes van AKG met een geluidsdruk van 123 Db terwijl standaard oordopjes vaak niet eens de 110 Db halen. Het geluid is verder wel ok maar gewoon zacht. Dit is dus niet een beperking van Android? Alle volumes staan al op maximaal namelijk. Alleen FM radio kan hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie Heb het doorgelezen en wat dingetjes geprobeerd. Die Boost.zip geflasht maar het haalt niks uit helaas. Wat ik mij afvraag: Is dit kenmerkend voor deze telefoon? Ik vind het een machtig apparaatje maar dit vind ik behoorlijk teleurstellend... Als ik hier geen oplossing voor vind gaat hij toch weer in de verkoop. Ik wil niet met 2 apparaten op zak hoeven lopen. Is het misschien een idee de telefoon terug te zetten naar de originele Orange software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Het is misschien niet de bedoeling maar er staat een gratis app in de market die heet NLRadio daar zitten een 25-30 NL radiokanalen op daar kan ik het geluid niet op zijn hardst zetten met oordopjes.
Het kost je uiteraard bandbreedte verder werkt het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 07:09:
[...]
Wat ik mij afvraag: Is dit kenmerkend voor deze telefoon?
Ik heb er zelf geen last van, maar je hoort het idd van meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik krijg hopelijk morgen mijn ZTE blade wit binnen. Na navraag, is hij al ge unlocked en geroot met swedish spring rom erop. Scheelt mij weer wat werk!

Nu zit ik alleen nog met 1 vraag die ik niet zo snel kon terugvinden.
is A2SD echt zo handig als het klinkt, en zit dit al standaard in de swedisch spring rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:36:
Ik denk dat hij bedoelt op de speaker en dan heb ik al meer mensen horen zeggen dat het niet heel luid is (bijvoorbeeld handig bij navigatie)
De speaker van mijn blade (1e generatie, zwart, amoled) gaat flink hard. Stukken harder dan die van zijn voorganger, de iphone 3G.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
(jarig!)
Ik heb afgelopen weekend de Swedish Spring (2.4) gedownload en geinstalleerd op mijn ZTE Blade.
1e dag dat ik het erop had staan, leek alles te werken. Kon bellen/gebeld worden en smsen/gesmsd worden. Internet gaf wel een H aan ipv 3G, maar zover ik las klopt dit.

Nu ben ik gisteren Duitsland in geweest en toen ik terugkwam (heb al meerdere malen ook telefoon uit-/aangezet) kan ik geen sms meer ontvangen/gebeld worden (diegene die belt krijgt voicemail). Ook wil hij niet meer het 3G netwerk op, en lijkt GPS zijn signaal niet te vinden.

Is dit toeval, en ligt het aan de provider? Of zijn er meer problemen met de combi SS 2.4 en 3G/GPS en ontvangen van oproepen/sms?

-edit- Is al opgelost :) Heb SS 2.4 er opnieuw opgezet en alles lijkt nu weer te werken :) Strange but true

[ Voor 7% gewijzigd door Remcooo87 op 11-04-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
CM7 is zojuist stable verklaard. :D
http://mirror.teamdouche.net/?device=blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Wat ik me afvroeg is dat als je andere dingen wilt flashen (Gapps, toetsenbord, etc.) moet je die dan ook hernoemen naar update.zip? Want als dat zo is moet je dus elke keer de ene installeren, update.zip verwijderen en de volgende erop zetten (met dus evenveel keer je tel. uit en aanzetten).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Enig idee of de random reboots van RC4 zijn opgelost? Of is het gewoon RC4 die gepromoveerd is tot stable?

@hierboven: gebruik gewoon de optie 'choose zip from sdcard' in clockworkmod. Bestanden hernoemen naar update.zip is helemaal niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-04-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Oh lol, daar heb ik dus echt overheen gelezen. Thanks

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Laatst online: 01-11-2021
Nou helaas is mijn telefoon 1 dag vertraagd.. (Stom TNT.. Pakketjes sorteren is toch niet zo heeeeel moeilijk?)

Zit nog wel te twijfelen over wat voor soort hoesje ik zal kopen. Ik heb op verschillende sites gelezen dat leren hoesjes of andere wel goed zijn, maar er toch wel schade ontstaat uiteindelijk. Een jelly-case is mijn 2e optie.

Wat vinden jullie prettiger?

*Uiteindelijk besloten om jelly case van sofi te bestellen http://www.sofiz.co.uk/promote/ Daarnaast ook screenprotectors voor de blade via ebay besteld.

ps.. Het staat ook al ergens eerder in het topic, maar het zou niet verkeerd zijn om informatie over hoesjes en jelly-cases in de OP te zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Azura op 12-04-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:22
Misschien een domme vraag, maar bij ZTEzweden is er een upgrade naar 2.2 verschenen. Kunnen deze ook gebruikt worden voor onze SanFrans' of Blades?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kerberos84 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:03:
Misschien een domme vraag, maar bij ZTEzweden is er een upgrade naar 2.2 verschenen. Kunnen deze ook gebruikt worden voor onze SanFrans' of Blades?
De Swedish Spring custom ROM (zie MoDaCo) is op die upgrade gebaseerd. Oftewel: ja.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 13-04-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
gambieter schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:07:
[...]

De Swedish Spring custom ROM (zie MoDaCo) is op die upgrade gebaseerd. Oftewel: ja.
Betekent dit dat ik gewoon één van die bestanden kan downloaden en gewoon installeren? Dus geen gedoe met rooten en zo? Ik ben totale noob in android, heb vandaag mijn SF gaan halen in VDB (149.99) en zou er wel graag 2.2 opzetten, al is het alleen al voor de native youtube en snellere werking.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kerberos84 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:19:
Betekent dit dat ik gewoon één van die bestanden kan downloaden en gewoon installeren? Dus geen gedoe met rooten en zo? Ik ben totale noob in android, heb vandaag mijn SF gaan halen in VDB (149.99) en zou er wel graag 2.2 opzetten, al is het alleen al voor de native youtube en snellere werking.
Kom op, beetje eigen inzet. Er staan zat instructies hier en op modaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
gambieter schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:29:
[...]

Kom op, beetje eigen inzet. Er staan zat instructies hier en op modaco.
Jeps idd, en normaalgezien ben ik er absoluut niet vies van. Zo is mijn DNS323 NAS gefunpluggd, mijn asus WL-G500 premium volledig omgebouwd, mijn E6600CPU OC'ed, alsook mijn Q6600, mijn nokia 5530 (zaliger) draaide toepassingen bedoeld voor 5800's ea, mijn WII draait backups, mijn XBOX360's ook en zijn gereflowd... (<= dit om aan te tonen dat ik hier niet vies van ben, en niet lui enz...) maar van Android ken ik niks... En mocht het via die ZTEsweden wel gewoon lukken en werken, dan doe ik het liever zo dan via rooten enz. Lijkt mij gewoon veiliger. Minder spannend, maar na verloop van tijd zal ik er wel meer mee durven doen, en dan zal ik wel rooten, en custom roms erop steken. (deed ik op mijn oude ipaqs ook...) Maar nu kijk ik liever even de kat uit de boom. Maar als dit niet kan via ZTEsweden dan zal ik t wel moeten doen, dan zal de nieuwsgierigheid t wel winnen.

2e vraagje in tussentijd; als je iets misdoet met roms installeren, kan je dan je SF "bricken"?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:05
Petervanakelyen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:43:
[...]

Enig idee of de random reboots van RC4 zijn opgelost? Of is het gewoon RC4 die gepromoveerd is tot stable?

@hierboven: gebruik gewoon de optie 'choose zip from sdcard' in clockworkmod. Bestanden hernoemen naar update.zip is helemaal niet nodig.
Er zijn wel degelijk wijzigingen van RC4 naar de stable rom, het is niet slechts een naamwijziging. Random reboots heb ik zelf nooit last van gehad in RC4.
Waar ik nu wel last van heb, zijn shutdowns zodra mijn zte blade aan de oplader ligt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze smartphone ook kortelings aangeschaft en heb er Japanese Jellyfish opgesmeten. Nu ben ik op zoek naar het keyboard dat ik bij de stock versie had van deze ZTE blade op android 2.1! Op de stock versie van mijn telefoon had ik een swype keyboard en dat werkte echt perfect naar mijn mening, nu op android 2.1 heb ik dit niet en de alternatieven die ik al gedownload heb zijn niet evenwaardig ... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kerberos84 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:46:
Jeps idd, en normaalgezien ben ik er absoluut niet vies van.
[...]
maar van Android ken ik niks...
Gewoon de instructies volgen, het is helemaal niet moeilijk. Je moet checken of je een GEN1 of GEN2 telefoon hebt, alle instructies staan gewoon op Modaco. Als je GEN2 hebt, zul je moeten rooten.
En mocht het via die ZTEsweden wel gewoon lukken en werken, dan doe ik het liever zo dan via rooten enz. Lijkt mij gewoon veiliger.
Heeft helemaal niets met veiligheid te maken. Rooten is uberhaupt verstandig en nodig als je applicaties als Adfree, Titanium Backup etc wilt gebruiken. De ClockWorkMod recovery is ook veel te bruikbaar om er niet op te hebben. Niet bang zijn, het apparaat explodeert echt niet.
Minder spannend, maar na verloop van tijd zal ik er wel meer mee durven doen, en dan zal ik wel rooten, en custom roms erop steken. (deed ik op mijn oude ipaqs ook...) Maar nu kijk ik liever even de kat uit de boom. Maar als dit niet kan via ZTEsweden dan zal ik t wel moeten doen, dan zal de nieuwsgierigheid t wel winnen.
Simpel: als het al kan via ZTE Zweden, dan ben je de eerste die het probeert, ipv de zoveelste die een custom ROM gebruikt. Je zit er echt compleet naast in je inschatting en je angst is volledig ongegrond, terwijl de aanpak die je wilt volgen veel risicovoller is.
2e vraagje in tussentijd; als je iets misdoet met roms installeren, kan je dan je SF "bricken"?
Alles kan, maar erg kleine kans. Lees je in met gebruik van de topics op Modaco, het is erg makkelijk op te zoeken en dat wordt ook wel op Tweakers verwacht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog ff snel inspringen (en negeer m'n vorige post maar gelijk) ...

Kan iemand die de Blade bij Mobistar aangekocht heeft soms even de stock rom uploaden? Ik merk namelijk pas een vervelende dode pixel op en zou deze morgen ff terug binnen brengen, maar dan uiteraard liefst met de stock rom erop :)

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:38:
Toch nog ff snel inspringen (en negeer m'n vorige post maar gelijk) ...

Kan iemand die de Blade bij Mobistar aangekocht heeft soms even de stock rom uploaden? Ik merk namelijk pas een vervelende dode pixel op en zou deze morgen ff terug binnen brengen, maar dan uiteraard liefst met de stock rom erop :)

dank bij voorbaat
Als ik het zo zie heb je pech: die heeft niemand geupload naar Modaco. Zie http://android.modaco.com...rom-zte-blade-stock-roms/ voor instructies om een stock ROM te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:53:
[...]

Als ik het zo zie heb je pech: die heeft niemand geupload naar Modaco. Zie http://android.modaco.com...rom-zte-blade-stock-roms/ voor instructies om een stock ROM te maken.
Dat weerhoudt niemand met de stock rom (van Mobistar) er toch van om die even te backuppen en hier te uploaden? Of is dat niet hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Als ik dan toch de sprong waag zal ik de stock rom wel ff ergens uploaden...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:51:
Als ik dan toch de sprong waag zal ik de stock rom wel ff ergens uploaden...
Ok bedankt! (het is de Mobistar versie hé?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:02:
[...]

Ok bedankt! (het is de Mobistar versie hé?)
Jeps, gisteren gekocht... (in VDB)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:13:
[...]

Jeps, gisteren gekocht... (in VDB)
Allright, gooi die dan gerust online als je er de tijd voor vindt. Alvast van harte bedankt!

Ik veronderstel dat de procedure voor het terug instellen van die stock rom dan hetzelfde is als bij die custom roms met een zip file via clockworkmode recovery? En hoe verwijder ik dan achteraf clockworkmod recovery ook zodat alles eigenlijk terug helemaal in z'n oorspronkelijke staat is? (androidnoob hierzo ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:34:
Dat weerhoudt niemand met de stock rom (van Mobistar) er toch van om die even te backuppen en hier te uploaden? Of is dat niet hoe het werkt?
Hier uploaden? In welke ruimte? Iemand zal zelf webspace moeten hebben daarvoor.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:40:
Ik veronderstel dat de procedure voor het terug instellen van die stock rom dan hetzelfde is als bij die custom roms met een zip file via clockworkmode recovery? En hoe verwijder ik dan achteraf clockworkmod recovery ook zodat alles eigenlijk terug helemaal in z'n oorspronkelijke staat is? (androidnoob hierzo ...)
Heb je al in het topic gekeken wat ik aanhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:50:
[...]

Hier uploaden? In welke ruimte? Iemand zal zelf webspace moeten hebben daarvoor.

[...]

Heb je al in het topic gekeken wat ik aanhaal?
Op rapidshare/megaupload ofzo natuurlijk ...
/
Ja ik had dat topic al eerder door genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
pyro83 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:58:
[...]
Er zijn wel degelijk wijzigingen van RC4 naar de stable rom, het is niet slechts een naamwijziging. Random reboots heb ik zelf nooit last van gehad in RC4.
Waar ik nu wel last van heb, zijn shutdowns zodra mijn zte blade aan de oplader ligt... :(
Daar had ik ook last van met CM7 stable. Ik leg hem een uurtje of twee aan de lader, trek de stekker eruit en een zwart scherm. Even later begon hij met rebooten. Daarnaast is hij nog drie keer vastgelopen (in Call Meter NG, bij het wisselen van een live wallpaper en nog een keer). Ik heb CM7 in twee dagen tijd meerdere keren opnieuw geflashed maar elke keer kreeg ik na een paar uur normaal gebruik wel weer een of andere vage fout.

Ik ben weer lekker terug gegaan naar Swedish Spring RLS2, voor mij de allerbeste 2.2 ROM die er is. Ik had graag de overstap gemaakt naar 2.3 of CM maar dat doe ik pas weer wanneer het allemaal wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

Na mijn Blade een maandje op vakantie te hebben gebruikt moet ik zeggen dat de accu-duur heel erg meevalt als je het apparaat niet zoveel gebruikt. Omdat mobiele data in het buitenland erg duur is, heb ik mobiele data uitgezet en netwerktype op 2G geforceerd. Daarmee was het mogelijk om 5 of meer dagen standby te halen. Met een beetje gebruik, af en toe een spelletje, filmpje maken, WiFi browsen wanneer het beschikbaar was, was 3 dagen nog goed haalbaar.

Dit alles was met FLB10, de meest recente ROM een maandje geleden :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:07:
[...]

Op rapidshare/megaupload ofzo natuurlijk ...
/
Ja ik had dat topic al eerder door genomen.
Ik zet het vanavond na het werk online, en ga ze dan ook naar comado doorsturen. (heb ze al verwittigd, en zijn geïnteresseerd).

Lijkt mij erop dat ik vanavond dus de SF ga flashen naar 2.2... Nu nog uitzoeken welke roms het stabielste werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kerberos84 op 14-04-2011 13:57 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:40:
[...]

Ik zet het vanavond na het werk online, en ga ze dan ook naar comado doorsturen. (heb ze al verwittigd, en zijn geïnteresseerd).
Stuur maar gewoon meteen naar hun door, ik ben al uit de nood geholpen door een derde. Toch bedankt!

Nu moet ik echter nog clockworkmod recovery kunnen verwijderen, iemand enig idee hoe je dit doet? Op google vind ik erg uiteenlopende resultaten maar niets echt concreet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:40:
[...]

Lijkt mij erop dat ik vanavond dus de SF ga flashen naar 2.2... Nu nog uitzoeken welke roms het stabielste werken.
Ik heb ook nog een clockworkmod van de originele Mobistar ROM. Als je om wat voor reden dan ook niet meer aan die van jou komt heb je een noodoplossing. :) Als 2.2 ROM kan ik je Swedish Spring RLS4 respin aanraden. Superstabiel, sneller dan de MoDaCo R12 en batterij gaat ook iets langer mee. CyanogenMod 7 is razendsnel met wat tweaks, maar kampt nog met wat bugs.

Edit: linkje: http://android.modaco.com...gen-1-and-2-lite-or-phat/

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-04-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik er aan uit geraakt hoe ik clockwork moet verwijderen.

Nu zoek ik enkel nog een stock recovery.img want de recovery.img die ik bij die stock rom gekregen heb is ook gewoon clockwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:14:
Ondertussen ben ik er aan uit geraakt hoe ik clockwork moet verwijderen.

Nu zoek ik enkel nog een stock recovery.img want de recovery.img die ik bij die stock rom gekregen heb is ook gewoon clockwork.
Hoe?

No Gillette, No Minette

Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.