Gewoon de instructies volgen, het is helemaal niet moeilijk. Je moet checken of je een GEN1 of GEN2 telefoon hebt, alle instructies staan gewoon op Modaco. Als je GEN2 hebt, zul je moeten rooten.
En mocht het via die ZTEsweden wel gewoon lukken en werken, dan doe ik het liever zo dan via rooten enz. Lijkt mij gewoon veiliger.
Heeft helemaal niets met veiligheid te maken. Rooten is uberhaupt verstandig en nodig als je applicaties als Adfree, Titanium Backup etc wilt gebruiken. De ClockWorkMod recovery is ook veel te bruikbaar om er niet op te hebben. Niet bang zijn, het apparaat explodeert echt niet.
Minder spannend, maar na verloop van tijd zal ik er wel meer mee durven doen, en dan zal ik wel rooten, en custom roms erop steken. (deed ik op mijn oude ipaqs ook...) Maar nu kijk ik liever even de kat uit de boom. Maar als dit niet kan via
ZTEsweden dan zal ik t wel moeten doen, dan zal de nieuwsgierigheid t wel winnen.
Simpel: als het al kan via ZTE Zweden, dan ben je de eerste die het probeert, ipv de zoveelste die een custom ROM gebruikt. Je zit er echt compleet naast in je inschatting en je angst is volledig ongegrond, terwijl de aanpak die je wilt volgen veel risicovoller is.
2e vraagje in tussentijd; als je iets misdoet met roms installeren, kan je dan je SF "bricken"?
Alles kan, maar erg kleine kans. Lees je in met gebruik van de topics op Modaco, het is erg makkelijk op te zoeken en dat wordt ook wel op Tweakers verwacht

.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.