☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
@Marzman: Omdat die duurder is en slechtere specs heeft?
Scherm Blade: 800x480
Scherm One: 480x320
Dan is het verschillend in twee dagen in Belgie, ik heb met tracktrace van Royal mail gekeken en de mijne was pas na 5 dagen in Nederland en heeft er met het weekend er bij precies 7 dagen over gedaan.nmgn231 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:04:
Net een mailtje van paypal dat ie verstuurd is (vanuit UK). Hoe lang zal ik geduld moeten hebben?
Van maandag tot de volgende week maandag dus succes.
Dat bij mij de batterij in een dag leeg was is opgelost, overnieuw op laten starten en heb wifi uit gezet opgeladen en na twee dagen stond hij op 60% zet nu alleen wifi nog aan als ik het nodig heb.
azz_kikr schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:23:
mss stupide vraag maar als je een SF koopt, is die orange branden...
moet je eerst unlocken of als je custom rom erop knalt, is die automatisch unlocked??
vind het zou niet direct met search
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Dat wisselt per ROM. Daar unlocken erg makkelijk is met de app die op Modaco staat, is dat gewoon aan te raden.mossel schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:28:
Unlocken hoeft ook niet als je custom rom flasht! (althans zeker niet als je die van FibleSan flasht)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Of de website inderdaad, dat is een fluitje van een cent.gambieter schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:31:
Dat wisselt per ROM. Daar unlocken erg makkelijk is met de app die op Modaco staat, is dat gewoon aan te raden.
Ik neus al een tijdje rond op MoDaCo, op zoek naar een mooie custom ROM. Nu twijfel ik tussen sterk tussen MoDaCo Custom Froyo ROM R12 en FLB-Froyo G2 for ZTE Blade (r10b). Nu ga ik jullie niet vragen welke de beste is (al is het altijd leuk om de mening van anderen te lezen) maar over FLB-Froyo heb ik een vraag: welke launcher zit erbij? Het topic over de ROM op MoDaCo zegt de stock launcher maar uit verschillende berichten vang ik op dat het Launcher2 is. Beetje tegenstrijdig dus.
Wie kan mij het verlossende antwoord geven?
Hehe, stel je een vraag voor de zekerheid ook nog op een ander forum (in dit geval Tweakers, had het al op MoDaCo gevraagd), is er net drie minuten ervoor antwoord gegeven.
[ Voor 21% gewijzigd door TomAtTweakers op 07-03-2011 23:19 ]
Verwijderd
Waar is wireless hotspot naar toe?
Eidt: Barnicle Wifi Tether geïnstalleerd, werkt perfect.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 09:17 ]
Werkt bij mij opzicht relaxt, maar ik ga dit nog uitproberen:
http://android.modaco.com...ery-recalibration-protip/
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 09-03-2011 13:02 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Al enige tijd heb ik mijn oog gericht op deze ZTE Blade/OSF.
Alles klinkt vrij ingewikkeld : rooten, custom rom installeren & unlocken.
Unlocken is vrij simpel, dat snap ik.
Waar ik echter vast kom te zitten is het rooten en de custom rom.
Er zijn zoveel custom roms dat ik de weg helemaal kwijt ben.
Wat is een goede rom voor een beginner?
De rom moest stabiel zijn (o.a. batterij), up-to-date en goed werken met Wi-Fi werken en android market met populaire apps. (Angry Birds, Layar, Twitter, Facebook enz.)
Kortom : geen ''geavanceerde apps''.
Zelf had ik de Froyo 2.2 in gedachten?
Bovendien : als ik mijn ZTE Blade/OSF unlock, moet ik dan nog rooten of zit dat bij het installeren van de custom rom in?
Bedankt!
Dennis,
Verwijderd
Waar zijn de relevante berichten over verschillen tussen de oude Zwitserse versie gebleven en de nieuwe?Bullet NL schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:58:
[modbreak] Conform de Topic Waarschuwing (TW) een aantal berichten verwijdert die over de aankoop c.q. verkrijgbaarheid van het toestel gaan. Dit is hier niet toegestaan! De TW is voor iedereen te lezen, vanaf nu gaan we officiele waarschuwingen uitdelen wanneer men de waarschuwing negeert.[/]
FLB rom, stabiel en toch snel (geen overclockmogelijkheden) met wififix, draait als een trainDennis.H schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:57:
Wat is een goede rom voor een beginner?
De rom moest stabiel zijn (o.a. batterij), up-to-date en goed werken met Wi-Fi werken en android market met populaire apps. (Angry Birds, Layar, Twitter, Facebook enz.)
Kortom : geen ''geavanceerde apps''.
zit in die FLB romDennis.H schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:57:
Zelf had ik de Froyo 2.2 in gedachten?
unlocken is enkel voor de sim kaart,Dennis.H schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:57:
Bovendien : als ik mijn ZTE Blade/OSF unlock, moet ik dan nog rooten of zit dat bij het installeren van de custom rom in?
je moet rooten om de recovery te kunnen installeren (en zo de custom rom te flashen)
in custom roms zit root meestal in
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Als ik het goed begrijp dan moet ik de FLB-Froyo G2 nemen :
http://android.modaco.com...b-froyo-g2-for-zte-blade/
Current Version r10b
Download: flb-froyo-blade-r10b.zip (75.5 MB)
Met :
Extras for r10/r10b (Facebook, Twitter, Chrome To Phone, Maps, CPU Control, Quickoffice, and TTS files)
En wififix.
Dat laatste snap ik niet.azz_kikr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:17:
[...]
FLB rom, stabiel en toch snel (geen overclockmogelijkheden) met wififix, draait als een train
[...]
zit in die FLB rom
[...]
unlocken is enkel voor de sim kaart,
je moet rooten om de recovery te kunnen installeren (en zo de custom rom te flashen)
in custom roms zit root meestal in
Moet ik eerst unlocken, rooten, Clockwork Recovery installeren en vervolgens custom rom installeren?
Bedankt,
Dennis,
[ Voor 4% gewijzigd door Denniszx op 09-03-2011 20:48 ]
Geen showstopper maar wel een factor om te beslissen of ik 'm uit de UK of Zwitserland laat meebrengen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Het nieuwe model heeft volgens de specificaties van Ok-mobile een 3.2 MP camera en zou dan dus compatible moeten zijn met alle gangbare ROMs. Dat betekent dus dat er dan twee Zwitserse versies zijn, maar die oude was toch uitverkocht dus die koop je niet makkelijk.Borromini schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:01:
Is er iemand die een Zwitsers model heeft en kan bevestigen dat Android 2.2/2.3 werken met de camera? Het topic waar de topic start naar linkt vermeldt dat de camera niet werkt met 2.2 op Zwitserse modellen, omdat dat een andere camera zou zijn...
Geen showstopper maar wel een factor om te beslissen of ik 'm uit de UK of Zwitserland laat meebrengen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 21:27 ]
Verwijderd
Let wel dat ik slechts afga op de specs op hun website!Borromini schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:57:
Ok bedankt.
Er zijn er twee onderweg al vanuit Zwitserland ^_^.
Edit: net even de specs op de site van Orange Zwitserland zelf gecheckt, daar gaat het om een 5 MP-camera.
[ Voor 41% gewijzigd door Borromini op 09-03-2011 22:10 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
ik ben er toch enorm tevreden mee...Dennis.H schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:36:
@ azz-kikr
Als ik het goed begrijp dan moet ik de FLB-Froyo G2 nemen :
[...]
je snapt het dus duidelijk wel, helemaal correct..Dennis.H schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:36:
Dat laatste snap ik niet.
Moet ik eerst unlocken, rooten, Clockwork Recovery installeren en vervolgens custom rom installeren?
Bedankt,
Dennis,
hier heb je anders heel duidelijke guide...
http://android.modaco.com...tom-rom-on-the-zte-blade/
voor unlocken, eerst bladeunlock.apk installeren en starten en code opschrijven, batterij eruit, andere sim en opstarten, pincode ingeven, en dan unlockcode geven...
dan gewoon de guide volgens
Verwijderd
Kijk, zo ontstaan misverstandenBorromini schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:07:
Edit: net even de specs op de site van Orange Zwitserland zelf gecheckt, daar gaat het om een 5 MP-camera.
Maargoed, telefoonbedrijven staan er ook bekend om dat ze specificaties niet netjes updaten bij wijzigingen (hence de zogenaamde OLEDs op Franse websites), dus het is even afwachten wat je nu krijgt. Het is wel jammer dat die 5MP camera vooralsnog niet werkt, want een upgrade vanaf de 3.2 is misschien niet verkeerd, al hangt het van de kwaliteit van de foto's af. De 3.2 camera blijft toch een van de zwakke punten van de Blade, al is hij veel bruikbaarder dan ik had gevreesd. Je kan er in de meeste omstandigheden een plaatje mee schieten waarop het onderwerp herkenbaar is en dat is imo toch het belangrijkste bij een telefooncamera, want er zijn er maar weinig die kwalitatief een schoonheidsprijs winnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 22:37 ]
Dit helpt ook wel:azz_kikr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:14:
[...]
ik ben er toch enorm tevreden mee...
[...]
[...]
je snapt het dus duidelijk wel, helemaal correct..
voor unlocken, eerst bladeunlock.apk installeren en starten en code opschrijven, batterij eruit, andere sim en opstarten, pincode ingeven, en dan unlockcode geven...
YouTube: How to root and install CMR/custom ROMs to the ZTE Blade/San Fransisco
YouTube: [HD] How to flash custom ROM. ZTE Blade Android
In de normale tekst daar staat 3MP en in de specificaties 5MPBorromini schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:07:
Veel kan ik er nog niet van zeggen na twee dagen weinig gebruik maar wow, wat krijg je veel voor weinig geld: in mijn ogen een echt wel nette bouwkwaliteit (geen kraakje te horen, alleen de power knop is wat armzalig gemonteerd), heel mooi display, lekker snel.
Een ding waar ik tegenaan liep: toen ik in Universalandroot voor 'Go Root' koos, kreeg ik een melding dat de telefoon al geroot was, gevold met de vraag of ik nog een keer wilde rooten of wilde cancellen. Dat vond ik een beetje vreemd, aangezien de telefoon gloednieuw is/zou moeten zijn. Iemand die hier meer van weet?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Niet dat het zo erg is hoor: het is allemaal prima gegaan. Maar ik vond het vreemd dat de telefoon i.c.m. de stock ROM volgens UniversalAndroot al geroot zou zijn.
Misschien dat de persoon waarvan je hem gekocht hebt dit al heeft gedaan? (op ebay worden de meeste telefoons zo aangeboden iig.)TomAtTweakers schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:16:
Een ding waar ik tegenaan liep: toen ik in Universalandroot voor 'Go Root' koos, kreeg ik een melding dat de telefoon al geroot was, gevold met de vraag of ik nog een keer wilde rooten of wilde cancellen. Dat vond ik een beetje vreemd, aangezien de telefoon gloednieuw is/zou moeten zijn. Iemand die hier meer van weet?
Ik denk dat ik zelf de telefoon ook ga bestellen binnenkort. Na bijna 4 jaar trouwe dienst kon ik afgelopen week mijn Nokia 1650 in 4 stukken van het asfalt rapen

Ik heb ook nog heel even een Samsung P520 gebruikt, maar dat was voor mij echt een drama. SMS'en op dat touchscreen werkte voor geen meter en ik miste bijna alle oproepen doordat de tril-functie het amper deed.
Ik heb begrepen dat de touchscreens inmiddels een stuk beter zijn en ik moet zeggen dat Android me toch wel erg aanspreekt.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten wanneer ik besluit er een te bestellen?
Ik zag dat er verschillende versies in omloop zijn, maar het verschil bij telefoons uit UK is alleen AMOLED / TFT?
Hartstikke bedankt voor jullie hulp!azz_kikr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:14:
[...]
ik ben er toch enorm tevreden mee...
[...]
[...]
je snapt het dus duidelijk wel, helemaal correct..
Mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie dat!
Bedankt,
Dennis,
[ Voor 82% gewijzigd door Denniszx op 10-03-2011 16:58 ]
Zoek een betrouwbare eBay-verkoper (=veel positieve feedback) als je via eBay bestelt.Snippo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:09:
[...]
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten wanneer ik besluit er een te bestellen?
Ik zag dat er verschillende versies in omloop zijn, maar het verschil bij telefoons uit UK is alleen AMOLED / TFT?
Verder is het onwaarschijnlijk dat je een AMOLED model te pakken krijgt. Alle nieuwe Blades worden geleverd met TFT (een erg goed paneel trouwens, zeker voor de prijs), omdat er een wereldwijd tekort is aan AMOLED. Dus je moet net geluk hebben dat je een oude voorraad aanboort ergens als je een AMOLED zoekt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
So true! Ik heb ook een TFT paneel in mijn Blade zitten maar wat is dat een goed ding zeg! Het is echt haarscherp (sowieso een voordeel van TFT t.o.v. OLED) maar ook de kleuren en het contrast vallen alles behalve tegen.Species5618 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:10:
[...](een erg goed paneel trouwens, zeker voor de prijs)
Wat de betrouwbaarheid van eBay verkopers betreft: ik heb mijn Blade gekocht van iemand met meer dan 100 positieve feedback en aanvankelijk vond ik dat ook helemaal terecht. Ik begin me echter steeds meer af te vragen of dat wel helemaal terecht is geweest: vanavond heb ik op het scherm drie (weliswaar zeer kleine) krasjes waargenomen en ook aan de zijkant op het plastic ornament zit een kras. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat van drie dagen zeer weinig gebruik kan komen want ik heb de telefoon heel weinig en heel voorzichtig gebruikt.
Daarbij komt ook dat de telefoon al geroot was en dat er zowel op het display als om de telefoon zelf geen beschermingsmateriaal zat toen ik de doos voor de eerste keer open maakte. Op unbox videos is dat duidelijk wel aanwezig.
Er stond duidelijk bij dat de doos geopend is om de inhoud te controleren maar dat kan toch moeilijk het ontbreken van verpakkingsmateriaal, root en die (minuscule) beschadigingen verklaren? Ik stuur hem zeker niet terug want ik ben er veel te blij mee en bovendien zijn het maar hele kleine dingetjes, maar toch heb ik ergens het idee dat er met mijn Blade meer is gebeurd dan alleen maar een controle op de inhoud...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Drie dagen in je broekzak is al genoeg voor die krasjes, dus het zal inderdaad ietsje meer dan alleen een controle geweest zijn. Maar het ding krast wel snel ja.TomAtTweakers schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:07:
[...]
Er stond duidelijk bij dat de doos geopend is om de inhoud te controleren maar dat kan toch moeilijk het ontbreken van verpakkingsmateriaal, root en die (minuscule) beschadigingen verklaren? Ik stuur hem zeker niet terug want ik ben er veel te blij mee en bovendien zijn het maar hele kleine dingetjes, maar toch heb ik ergens het idee dat er met mijn Blade meer is gebeurd dan alleen maar een controle op de inhoud...
Zelf in bezit van een zwarte met amoled scherm, en ik heb 'm altijd in een hoesje zitten met zo'n pull-out lipje zodat je 'm snel eruit hebt. Amoled oogt wel mooier (vooral bij donkere achtergronden), maar aan TFT zal je je ook geen buil vallen.
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 11-03-2011 00:36 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Iets anders: gisteren heb ik Reckless Racing gedownload. Toch wel een van de zwaardere Android games maar ik moet zeggen dat het netjes draait. De muziek hapert soms even en ook de fps is niet denderend hoog maar speelbaar is het zeker, ook online. Toch vraag ik me af of ik games beter kan laten lopen door een betere/snellere SD kaart te gebruiken.
Is er dan verschil te merken in performance (fps e.d.)? Dat is namelijk waar het me vooral om gaat. Dat de laadtijden bij een snellere SD korter worden is logisch, maar voor mij niet het belangrijkste.
Verwijderd
Ik heb Telfort. Ook een Vodafone sim geprobeerd en daarmee lukt het wel. Bij mijn weten hoef je voor het versturen van een sms geen instellingen te wijzigen maar er is wel iets nodig want zo lukt het simpele smsen niet eens.
Iemand ook Telfort?
PS Ik heb nog de originele Orange omgeving.
Je kan het volgende proberen:
Wrong SMS Service Center? Dial *#*#4636#*#* then choose Phone information then enter your number into SMSC. Click update to save
Ik heb +31626000230
Verwijderd
Misschien heb ik een nieuwe sim nodig, deze is een jaar of 4 oud.
Heb je gekeken of je roaminginstellingen kloppen? Als Telfort klant, gebruik je immers het KPN-netwerk.
Check dat ff en anders een andere rom (denk ik...)
Verwijderd
Helaas werkt het toestel icm mijn t-mobile abo/simkaart niet. Hij heeft het even gedaan maar nu krijg ik de melding dat er geen simkaart geplaatst zou zijn. T-mobile stuurt mij een nieuwer type simkaart op en verwacht hiermee het probleem te kunnen verhelpen. Zou dit idd de oplossing zijn? Het kostte me iig wel €10,-... (Mijn andere t-mobile, vodafone en Telfort abo's werkte zonder problemen)
[ Voor 7% gewijzigd door nmgn231 op 14-03-2011 14:17 ]
Tweede punt dan eigenlijk is het feit dat het me maar niet lukt het toestel met de PC te connecten. Verschillende drivers geprobeerd maar bij mij (Vista) werkt het niet .
[ Voor 62% gewijzigd door dirktv op 14-03-2011 14:59 ]
Er zit verschil in drivers 64 bits en 32 bits probeer de drivers van de Orange site, http://www.orangesanfranc...-san-francisco-zte-blade/ handleiding staat er onder moet lukken.MikoMission schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:
Tweede punt dan eigenlijk is het feit dat het me maar niet lukt het toestel met de PC te connecten.
[ Voor 4% gewijzigd door aart44 op 14-03-2011 15:29 ]
Ook een nieuw kaartje aangevraagd?dirktv schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:42:
Ook hier problemen met de Simpel/T-mobile Simkaart. Doet het een tijdje, en dan geeft het toestel aan dat er geen Simkaart aanwezig is.
Verwijderd
Je hoeft geen nieuwe ROM te installeren om je belgische kaartje te kunnen gebruiken, dat kan idd al na het unlocken, maar dan heb je een telefoon met een verouderd besturingssysteem waarop een hoop Orange-troep staat.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:34:
Mijn bijna 3 jaar oude Sony Ericsson K770 laat het de laatste tijd wat afweten en na wat zoeken kwam ik op deze telefoon uit. Heel interessant tegen heel scherpe prijs, maar ik ben alleen wat afgeschrikt door dat unlocken en zo, ik heb hier helemaal geen ervaring mee (en simlocks waren tot voor kort verboden in België). Nu begrijp ik waarom en hoe je moet unlocken (IMEI code ingeven en dan de terugkomende code ingeven), maar ik begrijp niet waarom je precies een nieuwe ROM moet installeren (staat niet in de OP), trouwens, wat is dat precies een ROM? Soort besturingssysteem voor je telefoon? Eens ik de gsm geunlocked heb, kan ik hem dan gebruiken met een Belgische Mobistarsimkaart of moet ik toch echt die ROM installeren? Ik heb al wat dit topic en Google doorzocht maar niet echt antwoorden gevonden.
Mooier is om het mogelijk te maken dat je ROMs kunt installeren waardoor je meer uit de telefoon kan halen.
[ Voor 8% gewijzigd door nmgn231 op 14-03-2011 15:52 ]
Nog niet, eerst eens een nieuwe Rom erop. (Nu nog 2.1 Eclair). en de Simkaart van mijn vrouw eens proberen(KPN)
Kan ik aan een vriend vragen die in Engeland woont om dat ding gewoon in de winkel te halen? Of 'normaal' via internet te kopen. Ik vind Ebay toch maar een vage site en als het even kan omzeil ik dat liever.
mvg
probeer es telefoon op te laden als die volledig uit staat... dus tel uitschakelen en dan in lader tot die ledje groen isMikoMission schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:
Ben zeer tevreden met het toestel. Enig minpunt vind ik de batterijduur (dat er verschillende apps geregeld hun data ophalen helpt dan ook niet natuurlijk).
Tweede punt dan eigenlijk is het feit dat het me maar niet lukt het toestel met de PC te connecten. Verschillende drivers geprobeerd maar bij mij (Vista) werkt het niet .
in orange shops betaal je 90 pond + verplichte prepaid kaart van 20 pond = 110 pond..Berendhoo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:32:
Ik heb even een klein vraagje, Ik heb geprobeerd het uit dit topic te halen maar blijkbaar halen de meeste van jullie die telefoon via Ebay.
Kan ik aan een vriend vragen die in Engeland woont om dat ding gewoon in de winkel te halen? Of 'normaal' via internet te kopen. Ik vind Ebay toch maar een vage site en als het even kan omzeil ik dat liever.
mvg
beter is dat hij op amazon besteld en bij hem laat leveren (dan zit er prepaid kaart niet bij)
Verwijderd
Ik vind hem via amazon alleen voor 90 pond +10 pond prepaid =100 pond. Klopt dit? Wel goedkoper dan in de winkel iig. Bedankt voor de tipazz_kikr schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:03:
in orange shops betaal je 90 pond + verplichte prepaid kaart van 20 pond = 110 pond..
beter is dat hij op amazon besteld en bij hem laat leveren (dan zit er prepaid kaart niet bij)
Verwijderd
Uiteraard kan dat. Ik heb een Schotse kennis van een van mijn vrienden er eentje laten kopen. Die is vervolgens keurig opgestuurd vanuit Glasgow (11 pond en een klein beetje) en daarna heb ik 'm zelf geünlocked.
Hm, hier (Windows 7 64-bits) heb ik nergens problemen mee. USB-kabeltje in de telefoon en in de laptop en Android vraagt netjes of ik naast het opladen ook wil connecten. Als ik dat doe krijg ik in Windows toegang tot mijn SD-kaart.MikoMission schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:
Ja, dat kan en misschien is dat zelfs wel de beste optie. Via eBay weet je nooit wat er precies met de telefoon is gebeurd, ondanks de omschrijvingen bij het product (ik had bijvoorbeeld een 'brand new' en 'never used' maar ik heb verschillende aanwijzingen dat het ding toch wel degelijk een keer is aangezet).Berendhoo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:32:
Mocht je hem via een vriend laten versturen, zou ik wel even vragen of hij hem voor je aan wil zetten om te kijken of hij goed werkt. Mocht de telefoon niet helemaal zijn zoals hij zou moeten zijn, kan je vriend hem snel terugbrengen en omruilen. Kom je er pas achter dat het toestel kapot is als je hem hier al in Nederland hebt, dan kost het weer een hoop tijd en geld om hem terug te sturen naar je vriend in Engeland. Want hier in Nederland heb je geen enkele vorm van garantie. Dat is het risico dat je neemt.
Iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag: levert een hogere class SD-kaart behalve kortere laadtijden ook een betere performance in games op?
ps. Er is zeker niks aan te doen dat je met een Engelse stekker zit?
een nederlandse oplader voor micro-USB kopen.Berendhoo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:57:
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem halen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of een verloop stekkertje van UK naar Euro =)gambieter schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:42:
[...]
een nederlandse oplader voor micro-USB kopen.
Maar ik heb nu een 16gb Kingmax class 6 dingetje.. en als ik sd tools app een benchmark doe haalt die schrijven 17mb/s en lezen 19mb/s..
Gaat een 32gb wel uberhaupt werken denken jullie (ik heb een custom JJ v9)
Factory reset etc hielp niet.
Deze telefoon ging behoorlijk eenvoudig (zonder borging te slopen) uit elkaar en heb op ebay voor 2 tientjes een digitizer gevonden. Ik ben benieuwd of ik m zelf gefixed krijg hiermee.
Kun je mij een DM sturen of je DM aanzetten? Had nog een vraag voor je.Berendhoo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:57:
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem halen.
Hi, i bought this phone on ebay, its also a zte blade orange san fransisco, witch looked like it was working properly. But after a day it was badly responding to my touches. Bij Twisting the phone i could get it going again but this also stoped after one day. I emaild the purchaser of the phone and he said i could not return it. He told me to push on the sanfransisco logo that is on the front of the phone. I tried and was surpriced that the phone was working again.......but only for a few hours so i pushed it again but after a few more try`s this also didnt do the trick anymore...so i deceided to open the phone tho see wat could be the problem.
I looked at he flatkabel with the digitizer on it, and pushed the digitizer with a little push between mij fingers( the front end the back of the digitizer)........and then i discoverd it worked again.....so there was something not connected properly to the flatcabel.
So i took my soldering station/device and made the smallest end on it i could make and touched every connection of the digitizer and also the other parts that are connected on the flatcabel........and as a result it WORKT..yahoo yahoo!!....and i am now 6 days furter and stil had no singels freeze and even no wierd touchscreen experience. i even jused a touchscreen tester!!! I made some pictures of what and were to do it!!
Sorry for my bad englisch, but i hope averyone understand what i am saying.
I Think its a bit of a breaktrue and helpd a lot af people on this supurb forum!!expecially for those who havent got any garanty!!!!!
Alaike@Modaco
1. Het touchscreen dreigt soms niet helemaal te reageren of stopt helemaal met werken, komt dit vaak voor of bij een bepaalde serie?
2. Ik koop hem via eBay alleen dan wordt hij geleverd met een Engelse oplader, kan ik er een universele adapter opzetten of moet ik een compleet nieuwe oplader kopen?
Bedankt,
Dennis
Kijk eens ook weer opgelostDennis.H schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:29:
2. Ik koop hem via eBay alleen dan wordt hij geleverd met een Engelse oplader, kan ik er een universele adapter opzetten of moet ik een compleet nieuwe oplader kopen?
Een groot nadeel is nu echter de accuduur. Hoewel games op beide ROM's de accu flink leeg weten te trekken, was de telefoon met de MoDaCo ROM in sleep mode ontzettend energiezuinig. Met FLB-Froyo is dat absoluut niet het geval: in acht uur sleep mode is er 20% aan sap verdwenen. Battery recalibration heb ik al gedaan. Ook heb ik al gecontroleerd of de telefoon niet wakker blijft door op een van de onderste drie knoppen te drukken wanneer het scherm uitstaat (voor wie het nog niet weet: daaraan kan je zien of de telefoon wel echt in sleep mode is, tijdens opladen werkt dit trucje niet) maar hij lag toch echt te slapen. Op MoDaCo las ik dat de accu helemaal leeg laten lopen en daarna weer helemaal opladen een oplossing zou zijn en dat ben ik nu aan het proberen.
Zometeen is de telefoon helemaal opgeladen en morgenvroeg kijk ik of hij vannacht weer zo hongerig is geweest. Mocht dat het geval zijn, dan ga ik weer terug naar MoDaCo r12 maar stiekem zou ik dat wel jammer vinden want op de accuduur na vind ik FLB-Froyo echt een hele goede ROM.
Overigens echt geweldig hoe gemakkelijk je een nieuwe ROM installeert: Eventueel backuppen, ROM op SD-kaart zetten, data en cache wissen, installeren, klaar. De eerste keer is wat meer moeite maar zodra je ClockworkMod erop hebt staan is het echt easy.
niet iedereen is even blij met deze goedkopere oplossing zo lijkt het..
Je kan ook beter deze kopen, levert 2x zo veel stroom en laad dus sneller op (ik heb hem zelf).henkleerssen schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:58:
[...]
niet iedereen is even blij met deze goedkopere oplossing zo lijkt het..
Alleen jammer dat die wit.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Om even op mijn post van hierboven terug te komen: vanmorgen zat de accu van mijn Blade nog steeds (bijna) net zo vol als voordat ik ging slapen. Hiermee dacht ik dat het sleep mode probleem voorbij zou zijn, maar tijdens heel licht gebruik merkte ik al dat de leeglopende accu daar weinig mee te maken had. Juist wanneer de telefoon actief was, verbruikte hij ongewoon veel stroom. Met behulp van Spare Parts kwam ik erachter dat de Dialer een enorm hoge network usage had: een bug van FLB-Froyo die al versies terug zou zijn opgelost... Maar voor mij niet dus.
Nog even heb ik geprobeerd om de Dialer helemaal te verwijderen maar toen ik met de terminal naast Contacts.apk ook Phone.apk had gewist, had mijn Blade er genoeg van en zat Android helemaal vast.

Waarschijnlijk een redelijke noob tip maar voor wie het nog niet weet:
Zit er een app bij een ROM die je absoluut niet op je telefoon wil hebben, bijvoorbeeld een die bijna niet te verwijderen is? Pak de ROM in Windows uit, ga naar system/app en verwijder alle *.apk files die je niet wil hebben, daarna de ROM weer als ZIP inpakken. Zo heb ik de WaveSecure (com.wsandroid.apk), Twitter en Facebook apps verwijderd. En op dezelfde manier kan je ook apps toevoegen.
Kijk dit is handige info!!TomAtTweakers schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:24:
[...]
lap tekst (KNIP).....Waarschijnlijk een redelijke noob tip maar voor wie het nog niet weet:
Zit er een app bij een ROM die je absoluut niet op je telefoon wil hebben, bijvoorbeeld een die bijna niet te verwijderen is? Pak de ROM in Windows uit, ga naar system/app en verwijder alle *.apk files die je niet wil hebben, daarna de ROM weer als ZIP inpakken. Zo heb ik de WaveSecure (com.wsandroid.apk), Twitter en Facebook apps verwijderd. En op dezelfde manier kan je ook apps toevoegen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik weet dat als je iets met de orientatie sensor doet (dat een app voortdurend deze sensor moet moninitoren), dat dit ongewoon veel batterij vreet.. Ik had iets als "shake awake" en nog iets van waarmee je apps kon afsluiten door te shaken.. nou dat verbruikte echt veel stroom... binnen no time baterij (lees paar uur) leeg... dus die apps gaan er bij niet meer op.
Als ik nu niks met de blade doe, dan weet ik zeker dat die een paar dagen standby kan staan zonder probs (het is vrij lastig te meten.. omdat ik elke dag vrij veel doe op dat ding: beetje mail checken, bellen, paar urls bekijken, market apps etc. Nu staat die nog gewoon op 80% bij gemiddeld gebruik dus 20% verbruik vandaag). Als je setcpu gebruikt kun je onderklokken.. dat scheelt veel in batterij gebruik.. werkt echt.
Het werkt bij mij, haal nu makkelijk 24 uur.
In die 24 uur bel ik regelmatig en internet bijv. 2 uur nonstop in de trein.
Probeer de url uit zeg ik maar
Ik had het al eerder willen zeggen, maar dit staat ook al lang in de OPezra070 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:20:
Ik had het al eerder gepost, maar hier kan je een truckje vinden om je accu-tijd van je Blade te verlengen:
Het werkt bij mij, haal nu makkelijk 24 uur.
In die 24 uur bel ik regelmatig en internet bijv. 2 uur nonstop in de trein.
Probeer de url uit zeg ik maar
Verwijderd
Alleen als ik hem via USB aansluit op mijn Mac, dan mount hij niet, ik kan hem niet zien op mijn bureaublad. Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen? Bluetooth lijkt ook niet koppelbaar met mijn Mac...
Edit: ik heb het al gevonden, je moet blijkbaar je statusbar naar beneden slepen en op USB opslag duwen...
Wel had ik nog een ander probleem: de helderheid van mijn scherm wisselt constant af, ook al als de lichtomstandigheden niet veranderen (ik weet dat je automatische helderheid kunt instellen, maar dat blijkt dus niet te werken?). Hebben jullie dit ook?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 23:12 ]
Helemaal duidelijk
@Tijs D., onder OSX 10.6.6 kan ik mijn ZTE Blade mounten.
Staat je USB wel goed ingesteld op je Blade?
Bluetooth heb ik nog niet uitgeprobeerd...
Waarschijnlijk is dat een softwareprobleem, dus afhankelijk van de ROM die je draait. De stock ROM zou er eigenlijk geen last van moeten hebben (dat zou wel slecht zijn) maar van custom ROM's weet ik dat een heel groot deel ervan niet goed met de lichtsensor om kan gaan. Ik heb daarom de helderheid maar vastgezet op 55%, ook met de hoop dat het weer wat accuduur scheelt nu de lichtsensor niet gebruikt wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:17:
Wel had ik nog een ander probleem: de helderheid van mijn scherm wisselt constant af, ook al als de lichtomstandigheden niet veranderen (ik weet dat je automatische helderheid kunt instellen, maar dat blijkt dus niet te werken?). Hebben jullie dit ook?
Ik moet trouwens wel zeggen dat het flashen van nieuwe ROM's verslavend wordt.
Leuk is dat, maar ik heb mezelf voor genomen voorlopig maar even te stoppen. Ik ben van stock naar MoDaco r12 gegaan, toen naar FLB-Froyo G2 r10 en toen weer terug naar MoDacO r12. Elke keer weer alles opnieuw instellen begon gewoon irritant te worden, zeker als je elke keer weer een battery recalibration doet. Het probleem is ook wel dat het zo gemakkelijk is dat je bij het minste of geringste minpuntje van je huidige ROM meteen neigt om er maar een andere op te zetten. Om er dan achter te komen dat die ROM ook weer zijn eigen nadeeltjes kent. Iets met het gras is altijd groener aan de overkant.
Van de verkoper te horen krijgen dat hij ook naar Nederland stuurt, en vervolgens het hele product mislopen omdat hij de requirements van de veiling niet heeft aangepast en ik dus niet kon bieden
Ben ondertussen al een week aan het kijken op ebay, en die ik op het oog had ging voor bijna 50 euro minder weg dan dat ik er voor over zou hebben

Is er hier toevallig iemand die deze heeft voor zijn ZTE Blade?
Zo ja, past dat allemaal goed of is het gewoon zo'n standaard maat die te groot/klein is voor de telefoon?

En deze werkt echt perfect, touch reageert echt goed en het toestel is lekker snel. Daarnaast kan je nog een overlock kernel erop zetten zodat het toestel nog sneller word als je het overclockt met SetCPU (ik draai nu op 710Mhz) Trekt wel wat meer batterij maar het is wel een stukkie sneller
(die van mijn HTC Desire kon ik ook gebruiken voor mijn ZTE Blade...en dat spul is toch stretchbaar...)
Dus nu heb ik Simpel benaderd i.v.m. dit probleem. Zal wel een nieuw simkaartje gaan worden.
[ Voor 42% gewijzigd door dirktv op 21-03-2011 11:51 ]
Gisterenavond heb ik weer eens een andere ROM uitgeprobeerd. Dit keer Swedish Spring (RLS2). Het is een nieuwe ROM van kallt_kaffe, gebaseerd op de officiële Zweedse 2.2 ROM en de opvolger van Japanese Jellyfish die 'af' was en niet meer verder wordt ontwikkeld.
Het grote pluspunt van SS is dat de telefoon nog meer 'snappy' aanvoelt, lekker snel dus. Daarnaast wordt op MoDaCo de battery life als pluspunt genoemd maar dat kan je eigenlijk pas na een paar dagen gebruik echt goed weten, al ziet het er tot nu toe op mijn Blade goed uit. Ik heb in ieder geval totaal geen last van overmatige battery drain.
Nadeeltjes heeft deze ROM helaas ook maar gelukkig blijven deze bij mij beperkt tot twee: ten eerste kan je niet soepel door je eigen SMS-bericht scrollen tijdens het typen (je moet de boven- of onderkant van de invoerbox aantikken) en ten tweede is de animatie van app drawer naar homescreen wat langzaam. Dat is jammer want je krijgt daardoor het idee dat je met een slome ROM zit te werken terwijl SS juist een van de snelste is die er zijn.
Het is jammer van die twee kleine nadeeltjes maar ik denk dat ik mijn voorlopige ROM wel gevonden heb.
als je AWD launcher pro hebt EN animaties uitzet.. nou dan gaat app drawer naar homescreen very fast indeed..TomAtTweakers schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:41:
bla
Nadeeltjes heeft deze ROM helaas ook maar gelukkig blijven deze bij mij beperkt tot twee: ten eerste kan je niet soepel door je eigen SMS-bericht scrollen tijdens het typen (je moet de boven- of onderkant van de invoerbox aantikken) en ten tweede is de animatie van app drawer naar homescreen wat langzaam. Dat is jammer want je krijgt daardoor het idee dat je met een slome ROM zit te werken terwijl SS juist een van de snelste is die er zijn.
Het is jammer van die twee kleine nadeeltjes maar ik denk dat ik mijn voorlopige ROM wel gevonden heb.
Verder heb ik Frankish' Blue Gingerbread Thin Circle en kallt_kaffe's blauwe keyboard en menu's draaien. Bijna alles is nu blauw in plaats van groen en dat ziet er echt geweldig uit. Voor mij zijn deze ROM, launcher en mods de gouden combinatie en ik denk niet dat ik nog over zal stappen zolang er nog geen stabiele 2.3 ROM's zijn.
Dan nog wat minder leuks: hebben meer mensen last van stof onder het scherm? Is vooral goed te zien als het scherm uitstaat of juist als je een witte pagina open hebt staan. Ik heb linksonder bij de Home button wat stofdeeltjes zitten. Op MoDaCo is er ook wel het een en ander over te vinden. Het zou niet echt moeilijk moeten zijn om de telefoon uit elkaar te halen en het schoon te maken, maar daar waag ik het toch maar niet op.
Zijn deze opties wel mogelijk na het installeren van een custom rom?
Verwijderd
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat Androidspecifiek en niet bijzonder iets van de Blade.Newtequser schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 04:18:
Sinds kort in het bezit van een Blade (Orange). Standaard lukt het niet om de home/menu/terug hardwarematige knop te gebruiken om het toestel uit standby stand te halen.
Shuttergeluid is er uit te slopen, maar dat is ook iets dat bijna alle Androids hebben. Hotmail is ook met stock ROM prima in te stellen, ik heb er twee weken zonder problemen mee gedraaid.Verder kan het sluitergeluid van de camera niet uit. En Hotmail account instellen lukt standaard volgens mij ook niet? Zijn deze opties wel mogelijk na het installeren van een custom rom?
Verwijderd
Nog iets anders: op school (Universiteit Gent) is er overal wifi voorzien, maar daarvoor moet je wel inloggen op het VPN netwerk. Hoe pak je dit aan?
Raar.. geen ervaring mee. Hier loopt alles perfect. Heb je hem geroot.. en andere rom geprobeerd? Kan helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:45:
Ik heb nu mijn San Francisco een week, en ben er zeker tevreden over. Alleen kan ik geen YouTube filmpjes bekijken, wat wel lullig is gezien zowel Android als YouTube eigendom zijn van Google. Na wat googlen blijkt dat dit een vaak voorkomend probleem is bij Android, maar ik heb nog geen oplossing ervoor gevonden. Iemand ervaring hiermee?
Dat is een hele goede vraag. Ik denk dat het lastig wordt.. wil je alleen mail checken over vpn? Dan is er nog wel een mouw aan te passen (en misschien nog bestanden overfietsen). maar anders... zou ik het niet weten.Nog iets anders: op school (Universiteit Gent) is er overal wifi voorzien, maar daarvoor moet je wel inloggen op het VPN netwerk. Hoe pak je dit aan?
Heeft dacht ik te maken met de vrije diepe standby stand die bij de blade gebruikt wordt om zolang mogelijk met de accu te kunnen doen.Newtequser schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 04:18:
Standaard lukt het niet om de home/menu/terug hardwarematige knop te gebruiken om het toestel uit standby stand te halen.
Gebruik je wel de youtube app? Werkt hier iig perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:45:
Ik heb nu mijn San Francisco een week, en ben er zeker tevreden over. Alleen kan ik geen YouTube filmpjes bekijken, wat wel lullig is gezien zowel Android als YouTube eigendom zijn van Google.
Waar ik wel tegenaan loop met m'n huidige Swedish Spring en vorige Japanese Jellyfish rom dat 't touchscreen nauwelijks meer werkt na het opladen. Lukt vaak nog net om 'm uit te schakelen, soms helpt alleen de accu loshalen.
Nee, het is by design. Anders kan je telefoon per ongeluk aangaan, ook mijn Desire gaat niet aan door de Home of andere knop, alleen met de aan/uit knop.Nielson schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:51:
Heeft dacht ik te maken met de vrije diepe standby stand die bij de blade gebruikt wordt om zolang mogelijk met de accu te kunnen doen.
Dat is al eerder besproken, ik heb het bijvoorbeeld gedaan. Het vergroot je geheugen niet, het verandert alleen de partitielayout waardoor de /data partitie groter word en de /system partitie kleiner. Het overschrijft alle partities.Jab65 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:07:
Is er iemand hier die al geprobeerd heeft om op deze manier zijn geheugen te vergroten. Voordat ik me hier aan waag ben ik wel benieuwd naar ervaringen....
Ik heb het op 3 Blade's gedaan (2x OLED en 1x TFT) waar het goed ging.
Ik had het misschien wat duidelijker moeten vragen, maar ik ben benieuwd of het ook echt iets brengt? Ik begrijp niet wat het voordeel van deze actie is: je kunt toch ook apps naar de SD kaart verplaatsen?gambieter schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:23:
[...] Ik heb het op 3 Blade's gedaan (2x OLED en 1x TFT) waar het goed ging.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.