Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat dat een OLED scherm is en niet ergens anders toevallig nog wat oude stock lag? Sowieso hebben OLED en TFT ieder hun voordelen, OLED heeft fellere kleuren, perfect zwart en kán zuiniger zijn met energie, TFT heeft geen PenTile (scherpere tekst), kan met veel wit (websites) weer zuiniger zijn en is wat kleurechter. Wat mij betreft is er bij deze generatie OLED-schermen nog geen overduidelijke winnaar en komt het dus neer op persoonlijke voorkeur.

Ik las in een ander topic ook iets over slijtage bij OLEDs bij gebieden die lang dezelfde kleur hebben weergegeven, waardoor ze een zweem kunnen krijgen, maar ik weet niet of dit ook bij de SF optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:35:
Weet je zeker dat dat een OLED scherm is en niet ergens anders toevallig nog wat oude stock lag? Sowieso hebben OLED en TFT ieder hun voordelen, OLED heeft fellere kleuren, perfect zwart en kán zuiniger zijn met energie, TFT heeft geen PenTile (scherpere tekst), kan met veel wit (websites) weer zuiniger zijn en is wat kleurechter. Wat mij betreft is er bij deze generatie OLED-schermen nog geen overduidelijke winnaar en komt het dus neer op persoonlijke voorkeur.

Ik las in een ander topic ook iets over slijtage bij OLEDs bij gebieden die lang dezelfde kleur hebben weergegeven, waardoor ze een zweem kunnen krijgen, maar ik weet niet of dit ook bij de SF optreedt.
Nog eens gecontroleerd en bij BOUYGUES staat er wel degelijk AMOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
Ik vermoed dat de specs op de site niet zijn aangepast. Sinds december is er alleen nog TFT verkrijgbaar.
Anders zou het dus oude vooraad moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat die informatie klopt. Waarschijnlijk heeft Bouyges gewoon de oorspronkelijke specs gecopypast. Je weet wel, iets met de Franse slag. ;)

Zelf ben ik nog op zoek naar een mooi exemplaar. Het valt me op dat er veel witte Blade's worden aangeboden en ik wil toch wel echt de zwarte hebben. Wit is zo besmettelijk en daar komt nog bij dat de finish niet zo fijn is als die van de zwarte Blade. Ook schijnt de witte verf nogal snel los te laten (al heb ik ook al een paar keer in dit topic voorbij zien komen dat de zwarte versie ook redelijk snel slijtage vertoont):

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_iJpQ5U0_rLE/S4KGBn1bQWI/AAAAAAAAGmg/cVNajduXlE0/s400/zte-blade-live-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
TomAtTweakers schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:27:
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat die informatie klopt. Waarschijnlijk heeft Bouyges gewoon de oorspronkelijke specs gecopypast. Je weet wel, iets met de Franse slag. ;)

Zelf ben ik nog op zoek naar een mooi exemplaar. Het valt me op dat er veel witte Blade's worden aangeboden en ik wil toch wel echt de zwarte hebben. Wit is zo besmettelijk en daar komt nog bij dat de finish niet zo fijn is als die van de zwarte Blade. Ook schijnt de witte verf nogal snel los te laten (al heb ik ook al een paar keer in dit topic voorbij zien komen dat de zwarte versie ook redelijk snel slijtage vertoont):

[afbeelding]
Dan zullen er wel snel losse betere behuizingen komen en vervangen is niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
(al heb ik ook al een paar keer in dit topic voorbij zien komen dat de zwarte versie ook redelijk snel slijtage vertoont)
Joa, die van mij vertoont ook al wat slijtage rond de hoekjes. Niets speciaals of zorgwekkends, want het valt niet zo erg op, omdat de laag eronder ook grijs/zwart achtig is. Tis alsof een 'folie' er vanaf is zeg maar..
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:25:
Dan zullen er wel snel losse betere behuizingen komen en vervangen is niet zo moeilijk ;)
Ongelofelijk hoeveel filmpjes er nu op YouTube te vinden zijn over de Blade. In het begin waren dat er slechts een handjevol, nu pagina's !!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook een ZTE blade.
Super, telefoon is het enige hoe ik deze kan omschrijven. Sterk dat ze zo een smartphone kunnen maken voor die prijs.
Ik heb de zwarte UK orange versie. Het enige nadeel was al de rommel die er opstond van Orange zelf.
Zo lelijk! Een low res wallpaper en low res icoontjes jak.
Maar na default home te activeren en een andere wallpaper te zetten is het een super telefoon.
Nu rooten en die rommel van Orange er nog afgooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

Q-bone

Dusss...

Lees eerst eens het beleid door voor je post.

[ Voor 103% gewijzigd door RoD op 24-02-2011 19:31 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier al mensen met ervaringen op vlak van (24/7) overclocken?
De witte is tegenwoordig geen softtouch meer, tenminste, die van mij niet :) Het plastic zelf is wit, het is geen verf, dus geen schilfers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:33:
De witte is tegenwoordig geen softtouch meer, tenminste, die van mij niet :) Het plastic zelf is wit, het is geen verf, dus geen schilfers.
Mijn witte is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
De Cyanogen Gingerbread Android 2.3.2 heeft nu een kernel update waarbij de proximity sensor werkt!

Installeer de nightly 4 met de kernelupdate of wacht nog een nachtje op nightly 5 :-)

Fixed:
Repeat Ringtone for Incoming Calls
Volume Fixes - controls work whilst asleep
Headset fixes
Éclair User agent in browser
Autofocus on Camera
Autobrightness Values have been fixed
Overclockable Kernel has been added
CyanogenMod CPU settings now work

Kernel update fixes:
Proximity
Power management changes
Default Config

zie hier op modaco

8)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Sinds gistermiddag heb ik ook een Engelse ZTE Blade via Ebay had al van te voren me behoorlijk ingelezen en via
deze handleiding het eerste punt dus alles op de SDHC kaart gezet en zo clockwerk er op gezet daarna de Modaco R12 custom rom.

Maar na gisteren eerst de telefoon een paar uur laten opladen de batterij stond op 21% daarna aan de computer met XP pro de drivers geinstalleerd kreeg toen op de telefoon de vraag of ik wilde koppelen of zoiets op OK geklikt en kon zo alles kopieren naar de sdhc kaart.
Nu probeer ik dat vandaag weer maar krijg dezelfde melding niet meer of ik wil koppelen nu is de vraag is dat een instelling op de telefoon die ik moet aanzetten ik zoek me suf maar kan het niet vinden.
De telefoon wordt normaal herkent maar kan de HD van de telefoon niet meer benaderen, nu kan ik het sdhc kaartje er wel uit halen ik heb wel zo'n kaartlezer er voor maar gisteren ging het dus het moet kunnen.
Heb er niet direct haast mee ik moet alles nog een beetje leren kennen maar kijken of iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang de telefoon met de USB-kabel aan de computer, als het goed is geeft Windows dan aan dat je iets ingeplugd hebt. Ik ben even kwijt hoe het ding genoemd wordt, maar je hebt als het goed is boven in beeld een balk zitten. Zo niet, moet je even op menu drukken, dan komt deze tevoorschijn. Als je die balk naar beneden trekt (dus vinger op die balk en dan je vinger naar beneden trekken) schuift er een half doorzichtig menu mee naar beneden.

Daar zou 'USB connected' tussen moeten staan. Selecteer dat en je krijg een zwart scherm met een groene Android en een knop 'Turn on USB storage'. Als je dat selecteert wordt je telefoon/SD-card als harde schijf gezien door je computer :) Het kan een paar seconden duren.

Zo zou het moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:41
birdibird schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:52:
De Cyanogen Gingerbread Android 2.3.2 heeft nu een kernel update waarbij de proximity sensor werkt!
..........
kan ik de nightly builds over elkaar heen installeren, zonder alle instellingen/programma's te installeren? Of moet ik elke keer een blanco install doen? Waarschijnlijk dat ik hem morgen ontvang, volgens T&T is hij al in Nederland!!

edit: is deze trouwens ook in NL taal te installeren?

Edit 2: iemand ervaring met deze dingen? Iemand überhaupt een screenprotector erop?

[ Voor 78% gewijzigd door groxgrox op 22-02-2011 21:38 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:23:

Daar zou 'USB connected' tussen moeten staan. Selecteer dat en je krijg een zwart scherm met een groene Android en een knop 'Turn on USB storage'.
Yep dat is hem je moet het maar weten het is mijn eerste Androit telefoon bedankt.

De bestandjes die er nu nog staan kunnen er wel vanaf denk zoals,
Universal Androt.apk
RecoveryManager.apk
Clockwork
Modaco rom

Volgende keer alleen nog een andere rom nodig dacht ik of moet het blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:10:
Volgende keer alleen nog een andere rom nodig dacht ik of moet het blijven staan?
Ik geloof dat je Universal Androot of Recovery Manager nog nodig hebt de volgende keer, ik weet even niet meer welke van de twee. Maargoed, je kan het er altijd weer op zetten als je het nodig hebt, ik heb het persoonlijk netjes allemaal in een apart foldertje gezet.

O ja, let even op je zinsopbouw, de lange zinnen zonder komma's zijn soms wat verwarrend ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
TomAtTweakers schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:54:
Ik bekijk het positief: op de verzendkosten na heb ik net zoveel voor een OSF betaald als een inwoner van de UK en dat is toch best netjes voor een gloednieuw toestel!
In de UK betaal je echt wel minder. Ik heb er ( eenmalig ) door mijn stiefbroer twee laten opsturen.
Hij had ze domweg via amazone.co.uk besteld en die kostte toen 89,99 GBP voor de witte !!
Das nog geen € 106,50 per stuk ! En zonder aanschaf van verplichte PrePay SIM !!

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TomAtTweakers schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:04:
OMG, nu besef ik het pas. Dat heeft dus niets met Ebay te maken maar dat heb ik te danken aan Gixen.
Ook rechtstreeks bieden bij ebay werkt zo; ebay voert zelf ook zo'n automatische biedstrijd uit, echter wel op het moment dat je je bod plaatst. M.a.w. plaats je een bod van 122 euro op het moment dat iemand anders als max 105 had staan, dan autobiedt ebay 107 voor je. De reden dat je wil snipen is om te voorkomen dat die ander dan toch nog gaat twijfelen en zelf net voor het einde er net ietsje overheen biedt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Gefeliciteerd Tom.

Op het moment dat jij £122 bood was de hoogste prijs tot dat toe £105. eBay gaat niet meteen het bod verhogen tot £122 maar gaat met kleine stapjes omhoog zodat te teller op £107 staat. Omdat er niemand meer overheen bood was jij de winnaar met £107. Echter wanneer er nog iemand bijvoorbeeld £112 zou hebben geboden zou eBay namens jou een nieuw bod uitbrengen dat waarschijnlijk £114 of een paar cent extra zou zijn geweest (Dit heet een automatic bid). Dit gaat net zo lang door tot je je maximumbod (£122) hebt bereikt, maar dat was niet nodig.

Ik heb zelf gisteren een mooi wit exemplaar van £89 weten te snipen (wat heet: ik logde in, zag dat er nog 1 minuut voor deze aanbieding stond, twijfelde geen moment, gooide twee pond erbovenop en voila, een witte blade voor mij :)) Ik was stomverbaasd dat er niemand meer overheen ging, want meestal komt er 5 sec voor tijd nog wel een snipe of twee.

maargoed hopelijk kan ik dan volgende week eindelijk beginnen met het tweaken van deze mooie smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 00:00
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:29:
Heeft er iemand positieve ervaringen met een aankoop in Frankrijk bij Orange (tactile internet 2) of Bouygues (ZTE Blade)?

Ik woon niet zo geheel ver van de Franse grens in België en overweeg er zelf een te halen.

Die bij Orange komt op 149,00 EUR (TFT-scherm).
Bij Bouyges wordt dit 169,90 EUR (Amoled-scherm).

Of hier nog kosten voor een prepaid bijkomen is mij niet geheel duidelijk op de sites dus dat zou ik ook nog willen weten.
Iemand die kan bevestigen dat je bij Orange de Blade kan halen zonder abonnement voor €149,00? Op Modaco zijn ze er blijkbaar ook niet echt uit, en de Orange site is ook alles behalve duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:12:
[...]

In de UK betaal je echt wel minder. Ik heb er ( eenmalig ) door mijn stiefbroer twee laten opsturen.
Hij had ze domweg via amazone.co.uk besteld en die kostte toen 89,99 GBP voor de witte !!
Das nog geen € 106,50 per stuk !
Dat was volgens mij een tijdelijke aanbieding. Normaal gesproken kost het ding £ 99,99 en ik dacht dat daar een verplichte aankoop van een simkaart van £ 9,99 bijkwam. Vandaar dat ik dacht dat ik op de verzendkosten na net zoveel als een UK inwoner had betaald. Maar ach, ook € 147,97 vind ik een mooi bedrag. Ik voel me in ieder geval totaal niet bekocht.

Wat dat biedsysteem betreft: ik heb het dus te danken aan Ebay voor het automatisch verhogen en Gixen voor het schieten op het laatste moment. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
zo ben ik er ook idd aan gekomen! Ik hoop dat ie morgen er is, een OLED versie, voor 160 euro..... Ook besteld via gixen.com. Echt een top site ja!

Wil je me eens zeggen onder welke referentie je gezocht hebt? Ik vind er alleen maar nog blades met een langere loop/bied tijd. Ben benieuwd! ik heb gezocht op orange san fransisco en ZTE blade. Vind echter alleen nog maar langere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:31:
Dat was volgens mij een tijdelijke aanbieding. Normaal gesproken kost het ding £ 99,99 en ik dacht dat daar een verplichte aankoop van een simkaart van £ 9,99 bijkwam. Vandaar dat ik dacht dat ik op de verzendkosten na net zoveel als een UK inwoner had betaald. Maar ach, ook € 147,97 vind ik een mooi bedrag. Ik voel me in ieder geval totaal niet bekocht.
Het is ook een zeer nette prijs hoor :) De pond is nu eenmaal iets duurder geworden blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
groxgrox schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:35:
Wil je me eens zeggen onder welke referentie je gezocht hebt? Ik vind er alleen maar nog blades met een langere loop/bied tijd. Ben benieuwd! ik heb gezocht op orange san fransisco en ZTE blade. Vind echter alleen nog maar langere tijden.
Ik kwam de veiling eergisteren tegen toen ik gewoon op 'Orange San Francisco' en 'time: ending soonest' zocht. Wel heb ik dat gedaan op ebay.co.uk om ook de advertenties te zien van sellers die in de eerste instantie aangeven dat ze alleen naar de UK zenden. Dat trucje heb ik uit de startpost gehaald: gewoon even een mailtje sturen met de vraag of de seller ook naar Nederland zou willen verzenden. Ook voor die tip bedankt!

Nu wil ik hier geen Hoera-TomAtTweakers-Heeft-Ook-Een-Blade-topic van maken, maar deze wil ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/kb1wdc.png

Dat moet toch pijnlijk zijn, om op 1 seconde gesniped worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
TomAtTweakers schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:24:
Dat moet toch pijnlijk zijn, om op 1 seconde gesniped worden. :9
Zo win ik meestal m'n ebay spullen ;) Meeste mensen durven niet te snipen in de laatste seconde, ik wel :) Wel via een online dienst, van m'n PC zelf af zit er iets teveel latency in :P

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net een witte en een zwarte jellycase gekocht, eens kijken welke kleur me meer bevalt. Sowieso zijn er ook nog een leren hoesje en een autolader onderweg als het goed is :)

De rest gooi ik hier wel in het topic, vast wel iemand die het wil. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik steeds meer aan een witte telefoon begin te wennen, maar ik ga toch nog even kijken of ik nog een zwarte deze kant op kan krijgen.

Overigens ook Swype aan de praat gekregen door de .apk van de Desire te installeren, maar het is nog even onduidelijk of die link nou gedeeld mag worden. Werkt wel lekker :Y

Edit: mag niet hier in het topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Over (jelly) cases gesproken: ik twijfel nog of ik er een aan wil schaffen. Een case waar je de telefoon telkens uit moet halen, wordt het voor mij sowieso niet. Dat is me gewoon teveel gedoe. En zo'n leren flip case die je uit kan klappen vind ik de telefoon te groot maken.

De enige soort case waar ik over twijfel, is een jelly case zoals deze om de telefoon te beschermen tegen krasjes. Maar ik denk dat de behuizing van de zwarte Blade uit zichzelf al heel krasbestendig is, of heb ik dat mis?

Daarnaast lijkt zo'n carbon fiber texture skin me ook erg tof, maar ik ben bang dat het met mijn twee linkse handen nooit gaat lukken die skin zo mooi aan te brengen en dat zou zonde zijn van de bijna 20 euro. Ik zag in dit topic ook iemand langskomen met deze skin. Wie was dat ook alweer? Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:04:
De enige soort case waar ik over twijfel, is een jelly case zoals deze om de telefoon te beschermen tegen krasjes. Maar ik denk dat de behuizing van de zwarte Blade uit zichzelf al heel krasbestendig is, of heb ik dat mis?
Die case is precies de case die ik besteld heb in zwart en wit. Ik zal mijn bevindingen nog wel posten, als ik een camera weet te vinden om een plaatje te schieten. De enige goed werkende camera momenteel is de Blade zelf :p

Naar wat ik opgevangen heb ik de zwarte versie niet heel krasbestendig, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:32
TomAtTweakers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:04:
Ik zag in dit topic ook iemand langskomen met deze skin. Wie was dat ook alweer? Hoe bevalt het?
C'est moi. De normale coating van de (zwarte) Blade is nogal kwetsbaar dus is zoiets wel handig. Het aanbrengen was op zich wel tricky, maar als je gewoon de aanwijzingen in het filmpje volgt is het prima te doen. Ik vind het vooral fijn dat mijn Blade nu beschermt is (ik heb ook een screenprotector) zonder dat het toestel dikker geworden is wat je met een case dus wel hebt en het ziet er mooier uit. Ik vond het trouwens wel behoorlijk duur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, een gevoelige coating zou wel een reden kunnen zijn de witte Blade te houden. Wat heb je immers aan een kek mooi toestel als dat binnen no-time niet kek meer is. Die carbon coating is ook niet echt mijn ding, al vind ik het niet lelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 23:27 ]

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
groxgrox schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:44:
[...]

kan ik de nightly builds over elkaar heen installeren, zonder alle instellingen/programma's te installeren? Of moet ik elke keer een blanco install doen? Waarschijnlijk dat ik hem morgen ontvang, volgens T&T is hij al in Nederland!!

edit: is deze trouwens ook in NL taal te installeren?
Yep, the nightlys kan je over elkaar heen installeren, ofschoon altijd aangeraden wordt te wipen.

CM7 nightly 6 is nu uit, draait als een trein :)
(en is ook NL)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal replies over het kopen van de Blade zijn verwijderd, aangezien deze hier niet thuishoren. Dit topic is alleen voor technische discussie omtrent het toestel.

• TomAtTweakers
^ Ergens wel begrijpelijk, maar ik hoop dat er wel nagedacht is over het feit dat de beperkte verkrijgbaarheid, de daarbij komende prijzen en de import een paar van de 'hottest topics' over deze telefoon zijn. Nu is er op GoT geen plaats meer om over die (toch zeker wel populaire) onderwerpen te praten en ik denk dat veel potentiële en toekomstige kopers dat jammer vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door TomAtTweakers op 24-02-2011 22:10 ]

Verwijderd

Vergeet niet de vele uitvoeringen uit verschillende landen die technisch ook daadwerkelijk van elkaar verschillen. OLED, TFT, 5 megapixel, 3,2 megapixel, 256 MB RAM, 512 MB RAM, softtouch of niet, er zijn nogal wat uitvoeringen en soms heeft dat ook invloed op wat je er (niet) mee kan.
TomAtTweakers schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:41:
^ Ergens wel begrijpelijk, maar ik hoop dat er wel nagedacht is over het feit dat de beperkte verkrijgbaarheid, de daarbij komende prijzen en de import een paar van de 'hottest topics' over deze telefoon zijn. Nu is er op GoT geen plaats meer om over die (toch zeker wel populaire) onderwerpen te praten en ik denk dat veel potentiële en toekomstige kopers dat jammer vinden.
Het probleem is dat mensen het of gebruiken om naar de bekende weg te vragen, of te adverteren, of te proberen mensen te regelen voor verkoop. Liever een duidelijke topicwaarschuwing waarbij mensen weten wat er niet mag, en dan hopelijk moeite doen om meer zelf uit te zoeken, en de reclame achterwege te laten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:49:
Het probleem is dat mensen het of gebruiken om naar de bekende weg te vragen, of te adverteren, of te proberen mensen te regelen voor verkoop. Liever een duidelijke topicwaarschuwing waarbij mensen weten wat er niet mag, en dan hopelijk moeite doen om meer zelf uit te zoeken, en de reclame achterwege te laten :)
Ik erken dat er een aantal posts in die strekking zijn gemaakt, maar je moet ook oppassen dat je niet een functioneel forum de nek omdraait. De uitvoeringen die in diverse landen te krijgen, soms zelfs waar die te koop zijn en de technische uitvoering van het ding (en wat je er dus wel en niet mee kan) zijn direct aan elkaar gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 01:36:
Ik erken dat er een aantal posts in die strekking zijn gemaakt, maar je moet ook oppassen dat je niet een functioneel forum de nek omdraait. De uitvoeringen die in diverse landen te krijgen, soms zelfs waar die te koop zijn en de technische uitvoering van het ding (en wat je er dus wel en niet mee kan) zijn direct aan elkaar gerelateerd.
Maar dat mag toch best bediscussieerd worden binnen de beperkingen aangegeven? Alleen zag je nu posts met "ik ga er twee halen, ik heb er een op V&A staan, wat heb je betaald" etc. En die dragen niet bij, en zorgen er ook nog voor dat mensen denken dat alles gedumpt kan worden. Je kunt nog ROMs, problemen, opties etc bespreken, alleen niet verkoop/aankoop/garantie.

Misschien mag daar een apart topic voor geopend worden (zie je soms), maar ik zou daar niet snel posten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 01:39:
Maar dat mag toch best bediscussieerd worden binnen de beperkingen aangegeven? Alleen zag je nu posts met "ik ga er twee halen, ik heb er een op V&A staan, wat heb je betaald" etc. En die dragen niet bij, en zorgen er ook nog voor dat mensen denken dat alles gedumpt kan worden. Je kunt nog ROMs, problemen, opties etc bespreken, alleen niet verkoop/aankoop/garantie.

Misschien mag daar een apart topic voor geopend worden (zie je soms), maar ik zou daar niet snel posten.
Ik ben het dan ook op zich wel met je eens, maar ik vond bijvoorbeeld de beschikbaarheid in Frankrijk en welke versie dat dan is wel interessant. Daar kom ik ook nog wel eens, maar die posts zijn ook weggehaald.

Daarnaast ben ik het ook met je eens dat een ander topic tot fragmentatie zou leiden, terwijl het er op die 'weet iemand er één te koop'-posts na eigenlijk best goed en constructief aan toe ging. Het is sowieso niet enorm druk hier en bovendien is de (locatie van de) aankoop niet los te koppelen van de technische inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Mensen, hier een ZTE-leek :)

Sinds gisteren heb ik mijn ZTE Blade binnen en hij bevalt prima.
Natuurlijk is het geen HTC Desire (mijn vorige toestel die nu echt end of line is), maar je krijgt erg veel voor weinig geld.

Maar er is echter 1 maar, waar ik jullie hulp voor nodig heb (en ik tot heden nog geen antwoord op Google kon vinden):
Wanneer ik mijn browser gebruik en gebruik maak van mijn dataverbinding (Telfort), kom ik niet verder als Google.com. Andere sites worden niet geladen (404).
Echter, wanneer ik mijn WIFI aanzet...dan is het voor mij wel mogelijk om (alle) andere sites te kunnen bezoeken.
Buiten de standaard browser om, gebeurd dit ook met Miren. Een andere browser biedt helaas geen oplossing.

Heeft iemand een suggestie voor mijn rare probleem?
Is iemand bekend met dit probleem?

ps.
* Data-roaming staat aan (daar Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk)
* Helaas weet ik niet welke ROM mijn Ebay-Seller erop gezet heeft (heb hem al gemaild met de vraag welke ROM hij geïnstalleerd heeft), maar de kernelversie is 2.6.32.9-perf / zte-kernel@Zdroid-SMT
* Gmail/NOS Teletekst werken wel met mijn data verbinding
* de Browser(s)/Facebook App werken niet met mijn data verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Staan je APN instellingen voor Telfort wel goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:52:
Staan je APN instellingen voor Telfort wel goed ??
Voor zover ik kan zien wel.
Ik heb wel verbinding met Gmail bijv.

edit
voor zekerheid maar weer een hardreset gedaan, helaas geen verbetering

[ Voor 14% gewijzigd door ezra070 op 25-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

Heb je een andere ROM geprobeerd?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Ik heb deze foon ook net binnen, gelijk geroot en CM7 erop! Wat een prachtige foon!

Even een vraagje over de market, ik heb hem er namelijk tussen mijn toepassingen niet tussenstaan.
Hoe kan ik deze als APK downloaden? Ik gebruik CM7 Nightly 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Google apps moet apart worden geinstalleerd in CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
elinx schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:13:
Google apps moet apart worden geinstalleerd in CM7
thnx, ik had hem gedownload, geprobeerd te installeren, maar hoe installeer je die? Hij reboot en geeft dan aan dat de sd card niet gemount kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Het zip bestand is een addon en moet via Clockwork worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Net een berichtje van mijn Ebay-seller te horen gekregen welke Rom er op zit.

Ik heb nu het probleem gevonden:
http://android.modaco.com...-francisco-froyo-oled-tft
Known Issues
Due to the nature of this firmware, some users have problems connecting to 3G, there is currently no known fix
Het ligt idd. aan mijn ROM.

Ik ga dus vanavond een andere ROM proberen, denk FLB-Froyo G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,
Ik heb gisteren mijn ZTE Blade aka SanFrancisco uit London ontvangen:

Nu Heb ik per ongeluk mijn language verkeerd ingedrukt @#$%$% :'( $ 8)7 Balen dus....
ik kan ik mijn settings, wie kan mij helpen deze weer op Engels te zetten ?
Heeft iemand printscreens, menu map ?

Ik kon wel de SF direct deze Unlocken, wat prima ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:29:

]

Als je gewoon menu neemt is de bovenste draadloze netwerken ga naar beneden zoeken is een vergrootglas daaronder staat een A dat is taal en toetsenbord klik daarop dan is de bovenste Taal selecteren.
Zo zal het wel lukken denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:29:
Nu Heb ik per ongeluk mijn language verkeerd ingedrukt @#$%$% :'( $ 8)7 Balen dus....
Staat 'ie dan op Chinees ofzo?
ezra070 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:35:
(mijn vorige toestel die nu echt end of line is)
Hoe krijg je in pakweg een jaar zo'n toestel om zeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
@Camacha, ik heb een moederbord die warm wordt.
Helaas ben ik mijn aankoop bewijs kwijt, eigen schuld, dus ik kom even niet verder.

Anyways, ga nu een nieuwe ROM op mijn Blade zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens het gevoel dat games, ook hele simpele, ware batterijvreters zijn. Even Angry Birds spelen in bed of een simpele tetriskloon en de batterij gaat met tientallen procenten achteruit. Een filmpje kijken kost bijvoorbeeld veel minder stroom.

Iemand anders hetzelfde gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:17:
Ik heb trouwens het gevoel dat games, ook hele simpele, ware batterijvreters zijn. Even Angry Birds spelen in bed of een simpele tetriskloon en de batterij gaat met tientallen procenten achteruit. Een filmpje kijken kost bijvoorbeeld veel minder stroom.

Iemand anders hetzelfde gevoel?
Nee, dat zie ik niet gebeuren. Kan aan de ROM liggen, al dan niet hardware versnelling of overklokken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:22:
Nee, dat zie ik niet gebeuren. Kan aan de ROM liggen, al dan niet hardware versnelling of overklokken, etc.
Ik heb gister de telefoon afgekoppeld toen ik op pad ging (100%). Toen heb ik van Utrecht tot Amersfoort in de trein wat spelletjes gespeeld en was het gelijk al 84%. Toen van Amersfoort naar Deventer filmpjes zitten kijken en daarna was het toch nog iets van 72%, terwijl die rit veel langer is. Terug heb ik ook weer zitten zijn, waarbij ik thuis iets van 60 procent over had. In bed nog even Angry Birds gespeeld, batterij gelijk naar 25-35 procent.

Misschien dat de batterijmeter niet helemaal lineair schaalt. Overclocken is het sowieso niet (doe ik niet). Blijft de ROM over (R12). Ik zal eens kijken of ik een wat concretere test kan doen, dan kan ik het bij een andere ROM vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
ezra070 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:30:
Anyways, ga nu een nieuwe ROM op mijn Blade zetten.
Telfort probleem is verholpen en de ROM zelf bevalt tot nu toe goed.
Nu de komende dagen afwachten (dagelijks gebruik).

Had in de post hiervoor de verkeerde link bij/van de ROM gezet, dit is de correcte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:51:
[...]
Terug heb ik ook weer zitten zijn, waarbij ik thuis iets van 60 procent over had. In bed nog even Angry Birds gespeeld, batterij gelijk naar 25-35 procent.
Op JJ9 heb ik met Angry Birds ook dat de batterij binnen no-time leeg is. Niet echt een game dus om in de trein te spelen aangezien je dan de rest van de dag niet meer kan bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autodrop
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-07 16:37
Ik heb sinds vanmiddag ook een Blade in mijn bezit. Direct CM7 Nightly 6 er op gezet en deze draait tot nu toe goed. Enige probleem dat ik tot nu toe tegen ben gekomen met deze rom is dat het touchscreen niets doet wanneer de usb-kabel is aangesloten.

Ik vraag me trouwens af of ik een lader van m'n Nokia N97 kan gebruiken om de telefoon op te laden. Of gaat dit problemen geven met het verschil in mA output? 700mA bij de originele (Engelse) Blade lader en 1200 mA bij de Nokia lader. Ik wil namelijk niet meteen de batterij naar de knoppen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Autodrop schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:42:Ik vraag me trouwens af of ik een lader van m'n Nokia N97 kan gebruiken om de telefoon op te laden. Of gaat dit problemen geven met het verschil in mA output? 700mA bij de originele (Engelse) Blade lader en 1200 mA bij de Nokia lader. Ik wil namelijk niet meteen de batterij naar de knoppen helpen.
Ik doe dat ook en het is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Autodrop schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:42:

Ik vraag me trouwens af of ik een lader van m'n Nokia N97 kan gebruiken om de telefoon op te laden. Of gaat dit problemen geven met het verschil in mA output? 700mA bij de originele (Engelse) Blade lader en 1200 mA bij de Nokia lader. Ik wil namelijk niet meteen de batterij naar de knoppen helpen.
Het apparaat, niet de lader, bepaalt hoeveel stroom er loopt. De 1200 mA van de Nokia lader is simpelweg het maximum dat de lader kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Zo, is het hier eventjes flink doodgebloed na die mod break. Oke, misschien ligt het niet alleen daaraan maar sinds dik de helft van de onderwerpen die hier eerst besproken werden, nu niet meer besproken mogen worden is het hier wel een heel stuk rustiger, op het commentaar op de mod break zelf na: al drie dagen lang is er geen post meer geplaatst.

Zelf hoopte ik hier nog wat nieuws te vinden over de ontwikkeling van Cyanogen 7 en misschien wel andere 2.3 ROM's. Ik vind het toch wel erg tof dat je met zo'n goedkoop telefoontje straks de nieuwste Android versie kan draaien. 8) Aan de RC's en nightly builds zal ik me niet zo snel wagen want hoewel ik experimenteren leuk vind, heb ik een hekel aan bugs en performance issues. Maar goed, geduld is een schone zaak (dat geldt trouwens ook voor het ontvangen van de telefoon zelf, maar aangezien we niet meer over aankopen mogen praten zal ik daar niet verder op in gaan).

Anyway, op MoDaCo wordt er flink doorgepraat over de OSF. Hij is nog lang niet dood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch werkelijk dat de modbreak hier niet toe geleid heeft, anders is het wel een goed voorbeeld van hoe je een prettig topic om zeep helpt.

Ik ben erg benieuwd naar Cryanogen, maar ik wacht nog even op een non-beta versie. De fixes die er nog werden gemaakt vond ik toch te groot om de sprong alvast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Op mijn blade staat nu sinds zaterdag avond FLB-Froyo G2 versie 9b. Echt een superstabiele en snelle rom.
Net ff aan het kijken naar screenprotectors voor deze foon, of heeft iemand er nog 1 over (vaak zijn het setjes van 2 of 6, vandaar, meel me dan ff) Anders bestel ik er wel één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net voor het eerst een screenprotector aangebracht en aangezien deze niet van internet kwam en dus 5 euro gekost heeft heb ik me maar een beetje ingelezen :P Ik heb uiteindelijk alle trucs maar toegepast en het resultaat is er naar: hij zit er nagenoeg perfect op. Alleen één klein nickje aan de zijkant van het scherm, maar zolang dat niet uitgroeit of erger wordt zie je het nauwelijks.

Ik heb het zo aangepakt: eerst een waterkoker met het klepje open (dan slaat hij niet af) in mijn kamer gezet om de boel op te stomen. Misschien was de badkamer handiger geweest in verband met de overige elektronica hier, maar daar heb ik geen werkoppervlak. Terwijl de waterkoker bezig was heb eerst de Blade uitgezet en de accu eruit gehaald. Daarna heb ik wat zeepwater gemaakt door wat afwasmiddel door een beetje water te mengen. Vervolgens heb ik mijn handen goed gewassen met zeep om ze vetvrij te maken en vervolgens mijn bureau met een ietwat vochtige hand zo stofvrij mogelijk gemaakt.
Toen er wat damp op het raam stond heb ik de waterkoker uitgezet en de screenprotector die er vanaf de fabriek opzit verwijderd. Die is te groot en daarom voor permanent gebruik niet geschikt: er was ook al wat vuil tussen de randen gekropen. Dat heb ik er met een bij de protector geleverd doekje afgepoetst (samen met wat adem) tot het geheel geen strepen meer vertoonde. Ik bleef echter wat stof op het scherm zitten wat gegarandeerd tot luchtbubbels leidt, daarom heb ik plakband gepakt en het hele scherm voorzichtig volgeplakt en aangedrukt. Daarna kan je het er in één beweging aftrekken en heb je als het goed is een geheel schoon scherm.
Vervolgens heb ik laag 1 van de protector getrokken; die zit aan de kant die op het scherm komt (de meeste protectors die ik op internet heb gezien werken met dit systeem). Vervolgens heb ik de plakkende kant met een met zeepwater natgemaakte vinger 'nat' gemaakt (je hebt hier maar een heel klein beetje voor nodig) en het vocht een beetje over het oppervlak uitgespreid. Daarna heb ik de protector gepositioneerd (ik kon hem dankzij het zeepwater een paar keer opnieuw neerleggen) en vervolgens met een creditcard het overtollige water onder het plastic gegedrukt. Je moet daarbij oppassen dat water niet in de openingen van de telefoon te vegen. Als dat goed zit kan je laag 2 van je protectore af halen om de laatste bubbels voorzichtig onder het plastic weg te vegen. Als het goed is heb je nu een protector die er goed op zit :Y

Het enige dat bij mij mis is gegaan is dat ik mij de creditcard blijkbaar iets te veel kracht heb gezet (terwijl ik nog redelijk voorzichtig was), waardoor er een piepklein deukje aan de rand zit. Daar vormt zich een piepklein bubbeltje, maar zo lang dat zich niet uitbreidt kan ik er wel mee leven, vooral omdat de rest er strak op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:58:
Zo, net voor het eerst een screenprotector aangebracht en aangezien deze niet van internet kwam en dus 5 euro gekost heeft heb ik me maar een beetje ingelezen :P
Ik ben benieuwd of je met alles zo omslachtig bent 8)7 . Mij kostte het een paar minuten en hij zit ook perfect, gewoon op schoot, en een screenprotector die (minder dan?) een euro kost. En die zit er al weer een maand of twee op, zonder enig probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:11:
Ik ben benieuwd of je met alles zo omslachtig bent 8)7 . Mij kostte het een paar minuten en hij zit ook perfect, gewoon op schoot, en een screenprotector die (minder dan?) een euro kost. En die zit er al weer een maand of twee op, zonder enig probleem ;)
Als ik iets doe doe ik het ook goed :p

Nee, maar ik had de fabrieksprotector opnieuw geplakt op mijn bank (dus vergelijkbaar met op schoot) en die was gaan bubbelen als een gek, echt geheel niet acceptabel. Je zag daarbij ook echt de stofdeeltjes tussen het plastic en het glas zitten. Daarom was ik even gaan lezen en ik las dat het vrij veel voorkomt. Nu helpt het niet dat het hier uitzonderlijk stoffig is (valt niet tegenaan te stofzuigen/stoffen), dat zorgt er ook voor dat ik extra maatregelen moet treffen.

Als ik iets één nacht laat liggen voel ik de volgende dag al een miniem stoflaagje. Ik heb het idee dat het ook te maken heeft met de zut die neerslaat door het verkeer hier voor de deur. Misschien is mijn methode wat omslachtig, maar je kan dus op die manier wel ook zelfs in een behoorlijk stoffige omgeving een protector netjes op je telefoon krijgen. Misschien heeft iemand er iets aan, want zoveel moeite is het niet. Het viel mij mee, het was in minder dan 10 minuten gedaan, misschien zelfs 5.

Ik had de screenprotector overigens gekocht bij de lokale Marokkaan omdat ik niet op mijn E-bay pakketjes wil wachten. Een hoesje improviseer ik wel, maar het scherm wil ik goed beschermd hebben (ik ken mijzelf ;( ). Dat had verder niets met kwalitatieve voorkeuren te maken ofzo, dat komt allemaal op hetzelfde neer, puur met wat het snelst zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait er iemand Cyanogen Mod 7 al? Draait deze stabiel, aan te raden voor alledaags gebruik?
Ik draai nu, zeer tevreden trouwens, MoDaCo Froyo r12.
Tot nu toe geen enkele issue en super snel.

Trouwens, weet iemand hoe ik kan zien of ik een TFT of AMOLED scherm heb?
Ik weet dat je die code kan ingeven en dan bellen. Maar dat werkt enkel met de ZTE stock dialer.
Iemand een andere manier kent? Of een tip hoe ik het kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je het verschil tussen TFT en Amoled op je telefoon kunt zien, is hier al behandeld. Maar vooruit.....Kijk bij ,,About Phone" en dan helemaal onderaan bij ,,Build Number. 05 is Amoled, 08 is TFT. Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mss stupide vraag maar als je een SF koopt, is die orange branden...

moet je eerst unlocken of als je custom rom erop knalt, is die automatisch unlocked??

vind het zou niet direct met search

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je moet hem eerst unlocken, dan rooten en dan een custom ROM erop knallen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:24:
Je moet hem eerst unlocken, dan rooten en dan een custom ROM erop knallen.
Rooten is niet nodig, als de custom ROM al rooted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, apart, net kon ik met geen mogelijkheid een fix krijgen op de GPS. Alles aan en uit gezet wat ik maar kon verzinnen, maar het hielp niet. Toch maar even een reboot gedaan en voila, gelijk een fix.

Trouwens, mogelijk slecht nieuws voor degenenen die accessoires uit Engeland willen halen via Ebay. Ik zat al enige tijd te wachten op mijn bestelling van een autolader en leren hoesje en daarom heb ik maar eens gevraagd naar bevestiging van de shipping date en het adres. Nu hebben ze aangegeven dat er eerder problemen zijn geweest wat betreft verzending naar Nederland (en Italië, nota bene :/ ) en dat ze daarom eerder al niet naar Nederland wilden shippen. Ze moeten deze nieuwe gevallen nog eens bekijken, maar er is dus een goede kans dat ze wederom niet meer naar Nederland willen versturen omdat er nu weer problemen met de verzendingen zijn (vier pakketjes kwijtgeraakt). Ze hebben mij het geld keurig retour gestuurd en aangegeven dat een eventueel product dat nog opduikt een gebaar van hun kant is. Netjes, maar slecht nieuws voor Nederlandse bestellers.

Sowieso verbaast het mijn een beetje, dat Nederland naast Italië problemen oplevert. Zou het nu al zo slecht gesteld zijn met de Nederlanse post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:58:
Sowieso verbaast het mijn een beetje, dat Nederland naast Italië problemen oplevert. Zou het nu al zo slecht gesteld zijn met de Nederlanse post?
Ja. Ik heb recent vanuit Groot-Britannie een voucher naar KLM verstuurd, aangetekend etc, maar het probleem is dat aangetekend vanuit GB alleen gevolgd wordt tot het overhandigen aan de Nederlandse post. En daarna is de envelop verdwenen en heeft KLM die nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 01:08:
Ja. Ik heb recent vanuit Groot-Britannie een voucher naar KLM verstuurd, aangetekend etc, maar het probleem is dat aangetekend vanuit GB alleen gevolgd wordt tot het overhandigen aan de Nederlandse post. En daarna is de envelop verdwenen en heeft KLM die nooit gehad.
Fijn dat we in één adem genoemd worden met Italië. Ik heb familie in Italië en dat is soms echt huilen met de pet op, post die nooit aankomt of echt weken later, maar soms ook weer in no-time. Het is natuurlijk wel weer een klassieke wal-en-schipsituatie: de Nederlandse post doet alsof ze nooit iets ontvangen hebben en wijst naar de Engelse post en de Engelse post zegt/toont aan dat het tot de Nederlandse post is gevolgd. Hoe moeilijk kan degelijk tracken nou helemaal zijn, vandaag de dag?

Nou ja, ik hou de stille hoop maar dat het alsnog aankomt, gezien het om twee pakketjes gaat en ze allebei nog niet aangekomen zijn. Of er zit natuurlijk ergens een postbeambte met een Blade tussen natuurlijk, maar twee pakketjes kwijtraken is toch alweer een stukje onwaarschijnlijker (hoop ik). Ik wil natuurlijk ook eigenlijk helemaal geen geld terug, ik wil die dingen hebben.

Nog maar even afwachten, bovendien is er meer onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:08:
Hoe je het verschil tussen TFT en Amoled op je telefoon kunt zien, is hier al behandeld. Maar vooruit.....Kijk bij ,,About Phone" en dan helemaal onderaan bij ,,Build Number. 05 is Amoled, 08 is TFT. Zeker weten.
Dat gaat enkel met de officiële ROM, die heb ik dus niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Qua hoes kan je voor een iPhone4 hoes kijken.
Dat werkte bij mij iig (heb er 1 van Valenta): past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:20:
Dat gaat enkel met de officiële ROM, die heb ik dus niet meer :+
Kom op, beetje zoeken. Zwart scherm opzetten, in een donkere kamer. Backlight duidelijk zichtbaar TFT. Bijna geen backlight: OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank gambieter.
Eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Het is gewoon gelukt om Honeycomb te porten. _/-\o_
http://android.modaco.com...comb-02-03-2011-oled-tft/

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1473/zte30.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door JHdD op 02-03-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat de performance heel briljant gaat zijn, maar Android 3 op de Blade zou natuurlijk in ieder geval als optie wel gaaf zijn :Y

Hadden de Engelsen die voor mij naar een Blade aan het zoeken zijn toch bijna een Samsung gekocht :X Die vriend van mij had het verkeerd/incompleet doorgegeven, gelukkig belde ik 'm nog. 'Ja, nee, in die winkel waar ze waren geweest hadden ze die Samsung niet, maar ze gaan nog ergens anders voor je kijken'. Dat was bijna zuur geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Damn, dan baal je hard: krijg je eindelijk je pakketje binnen, blijkt er een doodgewone Samsung in te zitten. Maar goed dat je nog even gebeld hebt. Mijne gaat morgen verzonden worden vanuit de UK maar reken maar dat als ik een verkeerde telefoon ontvang na al die tijd wachten, met dat ding hetzelfde gebeurt als met de telefoons van de Baron uit Bassie en Adriaan. Drommels. >:)

Leuk trouwens dat Android 3.0 draaiend is te krijgen op de Blade, al zal dat voorlopig inderdaad nog niet geschikt zijn voor daily use.

Een paar dagen terug heb ik een zwarte jelly case besteld in Hong Kong bij ene Sohogopher, maar voor de zekerheid ook in de UK bij ene Lilamfashions. Weet iemand of die verkoper uit de UK de cases van de verkoper uit Hong Kong doorverkoopt of zijn het andere? Ik dacht bijna zeker te weten dat het dezelfde waren met alleen andere screen protectors, maar op MoDaCo is men veel meer te spreken over de jelly cases uit de UK dan die uit Hong Kong (dan gaat het niet over de verzendtijd maar echt puur over de kwaliteit van de cases).

Edit: @ gambieter hieronder: dat had ik eigenlijk meteen moeten doen. Het hier neer zetten zorgt alleen voor vervuiling. Zal er morgen eens voor gaan zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door TomAtTweakers op 03-03-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:30:
Lichtelijk offtopic maar wil een moderator a.u.b. nog een keer naar die mod break kijken... Niet praten over verkopen, garantie en winkels kan ik begrijpen maar het zou toch wel heel fijn zijn als we nog wel kunnen praten over aankopen, import en prijzen. Die drie onderwerpen zijn gewoon hot issues bij importproducten zoals de OSF. Ik weet dat het geen FOK!-niveau moet worden met opmerkingen als "ik heb um ook" en vragen die al tien keer gesteld zijn maar zeker discussies over prijzen moeten gewoon een plekje kunnen krijgen in dit topic (de prijs is juist een unique selling point van deze telefoon).
Je kunt het beste per DM contact met RoD opnemen om dit te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:30:
Een paar dagen terug heb ik een zwarte jelly case besteld in Hong Kong bij ene Sohogopher, maar voor de zekerheid ook in de UK bij ene Lilamfashions. Weet iemand of die verkoper uit de UK de cases van de verkoper uit Hong Kong doorverkoopt of zijn het andere? Ik dacht bijna zeker te weten dat het dezelfde waren met alleen andere screen protectors, maar op MoDaCo is men veel meer te spreken over de jelly cases uit de UK dan die uit Hong Kong (dan gaat het niet over de verzendtijd maar echt puur over de kwaliteit van de cases).
Sohogopher komt volgens de gegevens uit Australië:
Lid sinds 16-apr-01 in Australië
Edit: hmm, item location is dan inderdaad wel weer Hong Kong.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:42:...]

Sohogopher komt volgens de gegevens uit Australië:
Edit: hmm, item location is dan inderdaad wel weer Hong Kong.
Ja en de rekening van Sohogopher staat op naam van Wu Kai Chiu zie ik op Paypal heb er ook een Jelly Case bestelt dus duidelijk een Chinees.
Toen ik zondag keek waren de zwarte op alleen wit en blauw was er nog en op maandag waren ze er weer op Ebay toen bestelt en is onderweg.

Maar ik heb zoals in de startpost staat van de batterij de kalibratie gedaan maar lijkt er op dat het niet geholpen heeft, volgens mij gaat hij niet meer in een diepe slaap en is binnen een dag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

aart44 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:39:
[...]

Maar ik heb zoals in de startpost staat van de batterij de kalibratie gedaan maar lijkt er op dat het niet geholpen heeft, volgens mij gaat hij niet meer in een diepe slaap en is binnen een dag leeg.
Welke ROM draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Ftb Froyo-blade r9b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Laatst online: 24-03-2024
Weet iemand of het mogelijk is de tijd en de batterij helemaal boven in het notificatieschermpje weg te krijgen ? Deze twee staan ook in mijn widgets dus overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

In de Spare Parts app kun je een overzicht krijgen van de "Partial Wake Usage". Dit kan een indicatie geven over welk programma de telefoon uit de slaapstand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Ja dat "Partial wake usage" geeft aan het Androit systeem maar ik denk dat ik het al zie bij de Battery History
die geeft aan Wifi ON (97.9) en Wifi running (85.9) dat zijn de grootverbruikers.

Een dagje proberen met Wifi uit als ik het niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
MikoMission schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:58:
Weet iemand of het mogelijk is de tijd en de batterij helemaal boven in het notificatieschermpje weg te krijgen ? Deze twee staan ook in mijn widgets dus overbodig.
Met Launcherpro en waarschijnlijk ook met andere (custom) launchers kan je de hele statusbar verbergen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi is wel een grootverbruiker, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me meevalt hoe hard de batterij gaat als ik 'm eens vergeet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Dat komt doordat als de telefoon 'slaapt' bijna alle functies (inclusief wifi) uitgeschakeld worden en die gaan dan weer aan als je telefoon 'wakker' word.

[ Voor 22% gewijzigd door JHdD op 03-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:56:
Dat komt doordat als de telefoon 'slaapt' bijna alle functies (inclusief wifi) uitgeschakeld worden en die gaan dan weer aan als je telefoon 'wakker' word.
Inderdaad, daarom lijkt me iets niet helemaal okay als je batterij dan zo hard gaat als je je telefoon verder niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat meegeïnstalleerde Wavesecure trouwens wel irrirant worden bij Modaco R12. Steeds gemekker terwijl ik het niet wil, in ieder geval nu niet. Vanwege ander gedoe heb ik nu even een softe reset gedaan, maar ik vind dat eigenlijk wel een mooie aanleiding om nog maar eens JJ9 te proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Je kan gewoon de zip openen en dan de apk verwijderen in system/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:57:
Je kan gewoon de zip openen en dan de apk verwijderen in system/app.
Dat is inderdaad wel een idee als ik R12 nog eens wil installeren. Sowieso zit ik al een tijdje met het idee in mijn hoofd om na uitgezocht te hebben wat ik allemaal een beetje prettig vind een aangepaste ROM te flashen, daar alles naar smaak op in te richten en dan een nandroid backup te doen, zodat je altijd een verse basisversie hebt (is zoiets dan een eigen custom ROM eigenlijk?). Gewoon even alle kleine ergernissen gladstrijken (Modaco bootscreen aanpassen en shuttersound verwijderen bijvoorbeeld), programma's installeren (Swype, Launcher Pro, dat soort werk) en instellingen zetten, dat soort werk.

Hoe doen jullie dat soort dingen eigenlijk, gewoon basic practice zeg maar? Dat lijkt me sowiese een aardig idee, ik moet alleen nog even kijken hoe ik een mooi systeem voor consequente backups naar mijn PC toe verzin. Zo'n basisrom bouwen is misschien ook nog wel aardig als ik misschien binnenkort een Blade voor iemand anders moet inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:58:
Trouwens, mogelijk slecht nieuws voor degenenen die accessoires uit Engeland willen halen via Ebay. Ik zat al enige tijd te wachten op mijn bestelling van een autolader en leren hoesje en daarom heb ik maar eens gevraagd naar bevestiging van de shipping date en het adres. Nu hebben ze aangegeven dat er eerder problemen zijn geweest wat betreft verzending naar Nederland (en Italië, nota bene :/ ) en dat ze daarom eerder al niet naar Nederland wilden shippen. Ze moeten deze nieuwe gevallen nog eens bekijken, maar er is dus een goede kans dat ze wederom niet meer naar Nederland willen versturen omdat er nu weer problemen met de verzendingen zijn (vier pakketjes kwijtgeraakt). Ze hebben mij het geld keurig retour gestuurd en aangegeven dat een eventueel product dat nog opduikt een gebaar van hun kant is. Netjes, maar slecht nieuws voor Nederlandse bestellers.
Even een vervolg van mijn verhaal: het pakketje kwam vandaag, ruim twee weken na dato, alsnog binnen. De verkoper had mijn geld al teruggestort en gezegd dat ik het pakketje, als dat alsnog binnenkwam, een service van de zaak was. Ik zal ze wel even mailen dat het pakketje dus gewoon is aangekomen en tevens het geld ook weer terugstorten, want de kans bestaat dat ze o.a. op basis van mijn bericht niet meer naar Nederland willen verzenden. Het heeft er wel lang over gedaan, langer dan blijkbaar ook de verkoper gewend is.

Eind goed, al goed, al is het wat lullig dat ik net gister twee vervangende bestellingen heb gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Iemand op dit forum die en JelyFish draait en Endomondo gebruikt? Ik heb het probleem dat de applicatie wel aangeeft een GPS fix te hebben maar helaas deze GPS locaties niet lijkt te gebruiken. Iemand meer succes met deze tool? Ik heb deze tool eerder op de stock versie gehad en daar werkte het toen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Misschien iets te veel betaald (€170,- incl verz.), maar ik kon gewoon niet langer met mijn half jaar(!) oude N97 mini. Wat een treurigheid was dat....

Net een mailtje van paypal dat ie verstuurd is (vanuit UK). Hoe lang zal ik geduld moeten hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nmgn231 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:04:
Misschien iets te veel betaald (€170,- incl verz.), maar ik kon gewoon niet langer met mijn half jaar(!) oude N97 mini. Wat een treurigheid was dat....

Net een mailtje van paypal dat ie verstuurd is (vanuit UK). Hoe lang zal ik geduld moeten hebben? ;)
Dan had ik toch een Optimus One gekocht voor 200 euro denk ik met zo'n klein prijsverschil.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
Marzman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Dan had ik toch een Optimus One gekocht voor 200 euro denk ik met zo'n klein prijsverschil.
In welk opzicht is de Optimus One beter?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.