Heb je het dan over de 2.1 Orange ROM of een 2.1 custom? Ik neem aan dat laatste?Freekers schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:58:
Draai sinds kort JJ9. Merk vrijwel geen verschil met mijn 2.1 Eclair ROM qua snelheid. Voor diegene die nu op 2.1 zitten en erover zitten te denken te updaten naar 2.2 voor meer 'snelheid' is mijn advies; Niet doen. Kost veel werk om alles weer precies in te stellen zoals jij het wilt/had en het verschil is minimaal, als er uberhaubt al verschil is.
2.1 Customised BladeVillainVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Heb je het dan over de 2.1 Orange ROM of een 2.1 custom? Ik neem aan dat laatste?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hier dezelfde ervaring.Freekers schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:58:
Draai sinds kort JJ9. Merk vrijwel geen verschil met mijn 2.1 Eclair ROM qua snelheid. Voor diegene die nu op 2.1 zitten en erover zitten te denken te updaten naar 2.2 voor meer 'snelheid' is mijn advies; Niet doen. Kost veel werk om alles weer precies in te stellen zoals jij het wilt/had en het verschil is minimaal, als er uberhaubt al verschil is.
De enige echt nuttige toevoegingen van Froyo vind ik Wifi-tethering en App2SD.
Het draait prima, maar echt heel anders is het niet.
Heb nog 2 verschillen gevonden: Batterij is nu sneller leeg en indien je een headset hebt ingeplugged, worden notificatie sounds (bijv. als je een SMS binnenkrijgt) nu ook via het headset afgespeeld ipv via de ingebouwde speaker.Heineken schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:16:
[...]
Hier dezelfde ervaring.
Wifi-tethering was al mogelijk op 2.1 mbv Barnacle Tether oid en App2SD vind ik overbodig, daar je A2SD hebt.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Een (gratis) prebake van MCR r12 komt vandaag online.
Ik zelf vond de toevoeging van het kunnen kiezen van afzender in Gmail een erg groot pluspunt van 2.2, maar dit is meer specifiek gericht op hoe jij je gmail account gebruikt (ik gebruik 1 gmail account voor verschillende inkomende emails waarop ik als het kan reageer met de juiste from identity, in 2.1 kon dit nog niet....)Heineken schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:16:
[...]
Hier dezelfde ervaring.
Verwijderd
Zo, ik heb ook weer iemand blij gemaakt, de tweede SF is verkocht voor *exact* de prijs waarvoor ik 'm gekocht heb in Oostenrijk. Ik vind het al lang leuk dat ik iemand blij kan maken met een fijne telefoon, ik heb zelf ook echt geen spijt van mijn aankoop. Ik was heel even bang dat ik er verlies op zou maken, maar dat is gelukkig niet het geval.
Verwijderd
Wat was nou de beste winkel om hem te kopen in Engeland? Heb daar wel wat contacten namelijk 
Argos is het goedkoopste maar die heeft geen stock.
Amazon voor 99 pond een beetje te doen?
Argos is het goedkoopste maar die heeft geen stock.
Amazon voor 99 pond een beetje te doen?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 00:39 ]
Verwijderd
Weet iemand trouwens welke uitvoering de zwarte SF momenteel heeft in Engeland? Is dat nog steeds mat of pianolak?
Ik ben me ook aan eht verdiepen in deze mooie telefoon...maar wat ik nergens kan vinden is of deze van Orange UK nou gesimlocked zijn 
standaard gelocked dus, maar zijn deze toestellen ook in NL te unlocken
[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 10-02-2011 10:15 ]
Lees gewoon eens rustig dit topic door, kom je die info vanzelf tegen.sapphire schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:11:
Ik ben me ook aan eht verdiepen in deze mooie telefoon...maar wat ik nergens kan vinden is of deze van Orange UK nou gesimlocked zijn
Verwijderd
Ik zie in de TS nog helemaal niets over accessoires. Is dat misschien een idee, of wellicht om een apart topic te openen? Ben op hoesjesjacht, zit nog te twijfelen tussen een hoesje of een skin.
Gister Launcher Pro geïnstalleerd op de Orange ROM. Na een eerste teleurstelling wat snelheid betreft bleek het na opnieuw opstarten toch wel degelijk een flinke winst te zijn. Alle bezwaren die ik had wat betreft de soepelheid van de app drawer zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Met het risico mensen tegen het zere been te schoppen: Apple-achtig soepel. Dat voor die prijs
Unlocken is uiteraard geen probleem, heb er nu twee zelf geunlocked zonder problemen.
Gister Launcher Pro geïnstalleerd op de Orange ROM. Na een eerste teleurstelling wat snelheid betreft bleek het na opnieuw opstarten toch wel degelijk een flinke winst te zijn. Alle bezwaren die ik had wat betreft de soepelheid van de app drawer zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Met het risico mensen tegen het zere been te schoppen: Apple-achtig soepel. Dat voor die prijs
Unlocken is uiteraard geen probleem, heb er nu twee zelf geunlocked zonder problemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 15:12 ]
De meeste toestellen die via ebay verkocht worden zijn ook al door de verkoper geunlocked. Scheelt weer een paar minuten werk
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Er zit een irritante bug in JJ9, die ik in een eerdere post van mij als 'voordeel' opnoemde: Als je een headset inplugged, dan worden alle notificatie sounds, zoals SMS geluidjes, nu ook via het headset afgespeeld. Het probleem is dat als je het headset uitplugged, dat het SMS geluid dan nog steeds via het headset wordt afgespeeld, wat je dus niet meer hebt ingeplugged en dus niet hoort of je een SMS binnenkrijgt. Dit geld alleen voor SMS geluiden, mail en agenda herinneringen doen het wel zoals het hoort.
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem want in het JJ9 topic op Modaco zwerft een aangepaste libaudiopolicy.so rond die het probleem zou moeten oplossen.
Nu heb ik deze libaudiopolicy.so gekopieerd naar /system/lib (nadat ik de oude heb gerenamed naar libaudiopolicy.old) en nu start mijn telefoon dus niet meer op... hij blijft hangen op het groene android poppetje.
Hoe kan ik dit verhelpen ?
Deze keer heb ik geen NANDBackup gemaakt, iets wat ik normaal _altijd_ doe voordat ik ga klooien met tweaks.... stom stom.
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem want in het JJ9 topic op Modaco zwerft een aangepaste libaudiopolicy.so rond die het probleem zou moeten oplossen.
Nu heb ik deze libaudiopolicy.so gekopieerd naar /system/lib (nadat ik de oude heb gerenamed naar libaudiopolicy.old) en nu start mijn telefoon dus niet meer op... hij blijft hangen op het groene android poppetje.
Hoe kan ik dit verhelpen ?
Deze keer heb ik geen NANDBackup gemaakt, iets wat ik normaal _altijd_ doe voordat ik ga klooien met tweaks.... stom stom.
Even daarop inspelen : hoe geraak je in /system/lib?
Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1
Via Clockwork JJ9 opnieuw installeren zonder wipe vooraf is de meest eenvoudige manier. Alleen de JJ9 bestanden worden dan overschreven. Al je apllicaties en instellingen blijven dan behouden.Freekers schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:34:
.....Nu heb ik deze libaudiopolicy.so gekopieerd naar /system/lib (nadat ik de oude heb gerenamed naar libaudiopolicy.old) en nu start mijn telefoon dus niet meer op... hij blijft hangen op het groene android poppetje.
Hoe kan ik dit verhelpen ? .....
Met de Root Explorer appJumper2110 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:10:
Even daarop inspelen : hoe geraak je in /system/lib?
Bedankt voor de tip ! Ga ik mee aan de slag !elinx schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:24:
Via Clockwork JJ9 opnieuw installeren zonder wipe vooraf is de meest eenvoudige manier. Alleen de JJ9 bestanden worden dan overschreven. Al je apllicaties en instellingen blijven dan behouden.
Verwijderd
Zo, na twee weken stock vandaag de telefoon geroot en geromd met JJ9. Gek genoeg ging dat een stuk makkelijker dan die backup draaien laatst, dit was inderdaad het lijstje volgen. De enige snag waar ik tegenaan liep was dat ik een error kreeg in de Recovery Manager "You need to install a custom firmware before you can install a new firmware" als ik de ROM probeerde te installeren. Ik heb toen in plaats daarvan de telefoon in Recovery Mode opgestart en de boel handmatig geïnstalleerd en gewiped, dat werkte ook prima.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig verschil merk, wat andere apps enzo. Het enige is dat ook na het installeren van Launcher Pro de soepelheid van de app drawer een beetje verdwenen is, daar lijkt nu een soort snag in te zitten
Dat laatst zou voor mij wel een reden kunnen zijn terug te gaan of een andere ROM te proberen.
Edit: 3D drawer doet dit niet, maar dan is de transistion tussen homescreen en drawer weer lagged.
Edit edit: Er ging opeens een lampje branden en ik heb de hardware accelerated UI-module voor JJ9 geïnstalleerd, helaas blijft het probleem zich daarbij voordoen.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig verschil merk, wat andere apps enzo. Het enige is dat ook na het installeren van Launcher Pro de soepelheid van de app drawer een beetje verdwenen is, daar lijkt nu een soort snag in te zitten

Dat laatst zou voor mij wel een reden kunnen zijn terug te gaan of een andere ROM te proberen.
Edit: 3D drawer doet dit niet, maar dan is de transistion tussen homescreen en drawer weer lagged.
Edit edit: Er ging opeens een lampje branden en ik heb de hardware accelerated UI-module voor JJ9 geïnstalleerd, helaas blijft het probleem zich daarbij voordoen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 03:56 ]
Verwijderd
Okay, ik weet waar die lag vandaan komt. Omdat het me toch wel frustreerde heb ik na wat spelen Modaco R11 erop gezet. Bevalt me erg, komt allemaal net wat soepeler over. Maar, na installeren van Launcher Pro had ik precies weer diezelfde snag in het scrollen door de app drawer zitten.
Het viel me op dat het eigenlijk steeds bij dezelfde regel gebeurde (onderste of een na onderste) en specifieker, een enkel icoon. Zelfs als dat icoon in zijn eentje op de onderste regel stond. Dus via Launcher Pro heb ik nu et icoon van de Voice Search weggehaald. Toen kreeg de Voice Dialer opeens dat icoon en bleef het probleem. Via dezelfde methode de Voice Dialer verstopt en voila, de lag was opeens verdwenen.
Ik weet bij god niet hoe zoiets kan, maar het blijkt zo te zijn. Ik ben blij in ieder geval, alles draait weer zo soepel als wat.
Het viel me op dat het eigenlijk steeds bij dezelfde regel gebeurde (onderste of een na onderste) en specifieker, een enkel icoon. Zelfs als dat icoon in zijn eentje op de onderste regel stond. Dus via Launcher Pro heb ik nu et icoon van de Voice Search weggehaald. Toen kreeg de Voice Dialer opeens dat icoon en bleef het probleem. Via dezelfde methode de Voice Dialer verstopt en voila, de lag was opeens verdwenen.
Ik weet bij god niet hoe zoiets kan, maar het blijkt zo te zijn. Ik ben blij in ieder geval, alles draait weer zo soepel als wat.

Mijn telefoon is weer tot leven gekomen door JJ9 er gewoon overheen te flashen via Clockwork.
Het probleem dat SMS notificaties niet door de speaker komen is er echter nog steeds en dat stoort mij erg. Als ik hier geen oplossing voor kan vinden, zie ik mij genoodzaakt te switchen naar een andere ROM.
Het probleem dat SMS notificaties niet door de speaker komen is er echter nog steeds en dat stoort mij erg. Als ik hier geen oplossing voor kan vinden, zie ik mij genoodzaakt te switchen naar een andere ROM.
@Freekers:
heb het net even geprobeerd, FLB-Froyo G2 r8a heeft dat probleem niet
de slim-versie past in de verkleinde partitie
vergeet ook niet de patternlock fix en
als je de kernel2 ook flashed, werkt RDS in de radio app!!
Ik kom ook vanaf JJ9 en heb het gevoel dat over het algemeen deze FLB beter loopt!
Ik kom ook vanaf JJ9 en heb het gevoel dat over het algemeen deze FLB beter loopt!
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Ik heb vandaag een screenprotector gekocht bij de lokale buurtmarokkaan. Aangezien ik het ding inmiddels wel graag meeneem maar als de dood was nog even de boel te beschadigen voor alle bescherming erop zat leek me dat handiger dan over internet en weer een paar dagen wachten. Ik heb tot het hoesje er is wel een vervangende sok.
Uiteraard heb ik de filmpjes op Youtube bekeken, maar nog tips of trucs? Stofvrije ruimte (badkamer na opstomen of even een waterkoker laten doorkoken in de kamer), rustig aandoen en gladstrijken met pasje sowieso. Ik zat eerst te denken de zeepwatertruc te gebruiken die men voor auto's gebruikt, maar dat is bij nader inzien met een telefoon wellicht niet zo'n beste combinatie.
Uiteraard heb ik de filmpjes op Youtube bekeken, maar nog tips of trucs? Stofvrije ruimte (badkamer na opstomen of even een waterkoker laten doorkoken in de kamer), rustig aandoen en gladstrijken met pasje sowieso. Ik zat eerst te denken de zeepwatertruc te gebruiken die men voor auto's gebruikt, maar dat is bij nader inzien met een telefoon wellicht niet zo'n beste combinatie.
Bedankt voor de tip !birdibird schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:32:
@Freekers:
Waarom heb je voor FLB-Froyo gekozen en niet de Modaco R12 ROM
Er zijn op modaco goede commentaren over de FLB versie qua batterij en snelheid, dus vandaar dat ik die probeerde. Ik kan het absoluut beamen!
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik heb net FLB erop gezet, maar ik krijg niet de initiele setup wizard van Android (om je email adres in te stellen e.d.) kan dat kloppen ?
Ja, dat gebeurt bij meer ROMs. Zodra je naar de market gaat, moet je toch die dingen instellen, dus makkelijker om een directe boot te krijgen.Freekers schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:59:
Ik heb net FLB erop gezet, maar ik krijg niet de initiele setup wizard van Android (om je email adres in te stellen e.d.) kan dat kloppen ?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Probleem bestaat helaas nog steeds. Krijg nog steeds af en toe geen melding dat ik een SMS heb. Denk dat ik maar terug ga naar 2.1
Verwijderd
Welke versie schat je sneller in, FLB of R12? Ik ben redelijk tevreden met R12, maar het kan altijd beter.
Ben vandaag VRIJ en de postbode is net geweest met het pakje van mijn stiefbroer uit de UK
Er zitten 2 witte ZTE Blade's in.

Het leven kan zo mooi zijn
( Kostte daar in de UK 99,99 GBP per stuk ! )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Telefoon ge-unlockt via info gevonden op Modaco simpel IMEI invullen en viola.
Hierna even APN ingesteld voor Vodafone en 3G/H werkt ook

Er zitten 2 witte ZTE Blade's in.

Het leven kan zo mooi zijn
( Kostte daar in de UK 99,99 GBP per stuk ! )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Telefoon ge-unlockt via info gevonden op Modaco simpel IMEI invullen en viola.
Hierna even APN ingesteld voor Vodafone en 3G/H werkt ook

[ Voor 60% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-02-2011 16:38 ]
*weg* het is hier geen Marktplaats.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 15-02-2011 20:27 ]
*knip*
[ Voor 134% gewijzigd door RoD op 15-02-2011 20:27 ]
*knip*
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 15-02-2011 20:27 ]
ZTE heeft een nieuwe telefoon aangekondigt... Damn wat is die nice voor die prijs
Specs ? Prijs ? Weblinkje ?Cobesz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:31:
ZTE heeft een nieuwe telefoon aangekondigt... Damn wat is die nice voor die prijs
Nieuws lezen: nieuws: MWC: ZTE brengt budgettoestel met Android 2.3 uitWiLLoW_TieN schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:32:
Specs ? Prijs ? Weblinkje ?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oeps niet gezien

Dat ZTE toestel is voor mij de grote verassing van MWC en dan bedoel ik dit zeer positief
Misschien leuke tijdelijke vervanger voor mijn HTC legend tot ik mag verlengen
Verwijderd
OK fantastisch.
Ik wou als eerste stap naar een custom ROM de SF rooten door superboot (boot.blade.superboot.mcri.r1) te installeren met fastboot en nu is de hele boel gebrickt. Mijn SF geraakt niet meer voorbij het Android-mannetje. Hoe los ik dit zo efficiënt mogelijk op? Of kan ik hem als overleden beschouwen?
Ik wou als eerste stap naar een custom ROM de SF rooten door superboot (boot.blade.superboot.mcri.r1) te installeren met fastboot en nu is de hele boel gebrickt. Mijn SF geraakt niet meer voorbij het Android-mannetje. Hoe los ik dit zo efficiënt mogelijk op? Of kan ik hem als overleden beschouwen?
Ik heb R12 nooit gedraaid. Alleen FLB en JJ9. Ik merkte geen verschil qua snelheid tussen FLB en JJ9 al vond ik de algehele feeling van FLB wel fijner dan JJ9. Het voelde meer 'afgewerkt' dan JJ9Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
Welke versie schat je sneller in, FLB of R12? Ik ben redelijk tevreden met R12, maar het kan altijd beter.
Ik draai inmiddels weer m'n eigen Customised BladeVillain 2.1. SMS is een essentiele functie van een telefoon en die moet het dan ook gewoon doen. Als dat betekend 2.1 moeten runnen, geen probleem. Sowieso zit er naar mijn gevoel vrijwel 0 verschil tussen Froyo en Eclair, op vrijwel alle fronten. Zo werkte de ingebouwde tethering hotspot niet naar behoren en was er nauwelijks verschil in snelheid maar was de accu wel sneller leeg.
Kun je nog in ClockworkRecovery komen ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:23:
OK fantastisch.
[ Voor 48% gewijzigd door Freekers op 15-02-2011 21:05 ]
Verwijderd
Als ik opstart met Volume-Down ingedrukt kom ik op een scherm met de tekst FTM in een wit vierkant.
Superboot R3 doet net hetzelfde.
> Ik weet dat op de openingspost staat dat Superboot niet nodig is. Maar om Clockworkrecovery te installeren moet je volgens Modaco eerst UniversalAndRoot installeren en vervolgens Recovery Manager. Geen van beide apps wou echter werken na installatie en crashten beide direct.
> Ik weet dat op de openingspost staat dat Superboot niet nodig is. Maar om Clockworkrecovery te installeren moet je volgens Modaco eerst UniversalAndRoot installeren en vervolgens Recovery Manager. Geen van beide apps wou echter werken na installatie en crashten beide direct.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 21:16 ]
Clockwork staat er dus nog niet op als ik het goed begrijp ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:12:
Als ik opstart met Volume-Down ingedrukt kom ik op een scherm met de tekst FTM in een wit vierkant.
Verwijderd
Maar om Clockworkrecovery te installeren moet je volgens Modaco eerst UniversalAndRoot installeren en vervolgens Recovery Manager. Geen van beide apps wou echter werken na installatie en crashten beide direct.
Als ik hem nu inplug via de USB wordt hij wel nog opgepikt door mijn PC, maar ik kan bv niet meer aan de SD kaart. Clockworkrecovery via fastboot installeren gaat ook niet.
Is er gewoon geen manier om via fastboot de originele boot-files terug te plaatsen? Ik heb na deze ervaring al direct genoeg van de hele modding-experience.
Als ik hem nu inplug via de USB wordt hij wel nog opgepikt door mijn PC, maar ik kan bv niet meer aan de SD kaart. Clockworkrecovery via fastboot installeren gaat ook niet.
Is er gewoon geen manier om via fastboot de originele boot-files terug te plaatsen? Ik heb na deze ervaring al direct genoeg van de hele modding-experience.
[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 21:40 ]
Verwijderd
Dat is bitterzoet nieuws voor iemand die zijn Blade net voor net niet die prijs gekocht heeftCobesz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:31:
Ik was van plan om sowieso nog een zwarte Blade uit Engeland te halen, maar gezien deze ontwikkeling moet ik daar nog maar eens over nadenken.
Edit: ga trouwens niet te veel uit van de specs in die link, want als ik de specs van de Blade zie klopt er niet altijd even veel van.
Als ik het goed begrijp wilde de aangegeven manier van modden dus niet werken voor jou en heb je zelf maar iets verzonnen? Of heb je een andere guide gevolgd dan aangegeven in de startpost/Modaco?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:16:
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 21:49 ]
Verwijderd
Ik ben gaan zoeken naar een andere manier om hem te rooten, aangezien dat nodig bleek om ClockWorkRecovery te installeren. Dat is alles.
Maar waarom ? Het staat toch duidelijk uitgelegd hier in de startpost en op Modaco wat de gangbare weg van rooten is ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:52:
Ik ben gaan zoeken naar een andere manier om hem te rooten, aangezien dat nodig bleek om ClockWorkRecovery te installeren. Dat is alles.
Rooten is redelijk device specifiek, dus als jij een rootguide voor een Nexus One hebt gevolgd, wilt dat niet zeggen dat dat werkt op de Blade !
@camacha Ik zou er mee wachten hoor, een mooie prijs voor een telefoon van die specs, ZTE heeft hem zo zelf aangekondigd dus ik denk wel dat deze specs zouden kloppen
Verwijderd
Ik heb een guide gevolgd die blijkbaar nog diende voor Blade's met een OLED scherm. Misschien niet het verstandigste maar ok?
In de chaos van Modaco staan nog een paar threads van mensen die dezelfde fout hebben gemaakt, maar die verwijzen allemaal naar 'bluish'-kleuren op hun scherm. Dat heeft de mijne dus niet. Ook ClockworkRecovery via fastboot installeren (wat ik idd eerst had moeten doen) gaat niet. Fastboot geeft een 'cannot load' error.
Is het ding desnoods nog te redden via een Total Phone Transfer?
In de chaos van Modaco staan nog een paar threads van mensen die dezelfde fout hebben gemaakt, maar die verwijzen allemaal naar 'bluish'-kleuren op hun scherm. Dat heeft de mijne dus niet. Ook ClockworkRecovery via fastboot installeren (wat ik idd eerst had moeten doen) gaat niet. Fastboot geeft een 'cannot load' error.
Het beste wat je nu kan doen is de image versie van JJ9 (Japanese_Jellyfish_RLS9_image.zip) downloaden:Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:10:
http://android.modaco.com...rls9-2011-01-24-oled-tft/
En dan deze instructies opvolgen:
* Download the image version of the ROM and extract the "image" folder to the the SD-card.
* Power off the phone and when powering on hold Menu and Volume-up
* When some green text shows up saying it's installing a bunch of .mbn and .img files you may release the buttons and wait for it to reboot. (NOTE: I tried this on a TFT Blade and no green text was shown, just a black screen but after a while it rebooted and everything had worked like it was supposed to. Not sure if it was a coincidence or if TFT Blades doesn't show the green text)
[ Voor 8% gewijzigd door JHdD op 15-02-2011 22:12 ]
Verwijderd
Gelijk maar even een topic aangemaaktCobesz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:03:
@camacha Ik zou er mee wachten hoor, een mooie prijs voor een telefoon van die specs, ZTE heeft hem zo zelf aangekondigd dus ik denk wel dat deze specs zouden kloppen
En dus niet zomaar wat gaan improviseren als het niet wilJHdD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:11:
Het beste wat je nu kan doen is de image versie van JJ9 (Japanese_Jellyfish_RLS9_image.zip) downloaden:
Verwijderd
JHdD: je bent mijn held! Er zit terug leven in.
Op mijn TFT krijg ik trouwens wel de groene text, dus die opmerking op het Modaco forum is zeker niet voor alle TFT's.
Op mijn TFT krijg ik trouwens wel de groene text, dus die opmerking op het Modaco forum is zeker niet voor alle TFT's.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 22:43 ]
Als /image map. Staat toch duidelijk in de instructies?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:29:
Bedankt voor de tip JHdD. Dien ik de bestanden uit de image folder direct onder de root map van de SD-card te plaatsen, of moeten ze in de image map?
Verwijderd
Ik heb overigens wel een bug in R12: als je in het menu dat je krijgt te zien als je de powerknop even ingedrukt houdt Reboot kiest blijf ik het menu zien en op de achtergrond vaag een menu met reboot, maar er gebeurt vervolgens niets meer. Daarna kan je ook niet meer terug of daadwerkelijk rebooten, de enige manier waarop het mij lukt daaruit te komenis de accu los te halen.
Op zich geen probleem als je het weet, maar wel een kleine ergernis. Sms werkt overigens bij mij prima voor zover ik het getest heb.
Net hoesje en autolader besteld trouwens. Gambieter, bedankt voor de tip
Op zich geen probleem als je het weet, maar wel een kleine ergernis. Sms werkt overigens bij mij prima voor zover ik het getest heb.
Net hoesje en autolader besteld trouwens. Gambieter, bedankt voor de tip
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 08:34 ]
Even 2 ZTE newbie vraagjes ;
1 ) Bij de stock ROM kan ik daar zomaar als de GSM uitstaat de mirco-SD card wisselen voor een grotere of werkt er dan het 1 en ander niet meer ?
2 ) Heeft iemand het NAV programma Sygic al werkend op een ZTE ?
1 ) Bij de stock ROM kan ik daar zomaar als de GSM uitstaat de mirco-SD card wisselen voor een grotere of werkt er dan het 1 en ander niet meer ?
Verwijderd
Naar mijn ervaring kan dat gewoon. Je mist soms wel foto's of andere dingen die op de SD-kaart staan, maar het werkt wel gewoon. Of dat ook zo is al je programma's op je kaart installeert kan ik niet zeggen, ik geloof dat je dan meer problemen krijg.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:09:
Bij de out-of-the box stock ROM zullen er denk ik geen apps draaien vanaf de SD card ?Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:26:
[...]
Naar mijn ervaring kan dat gewoon. Je mist soms wel foto's of andere dingen die op de SD-kaart staan, maar het werkt wel gewoon. Of dat ook zo is al je programma's op je kaart installeert kan ik niet zeggen, ik geloof dat je dan meer problemen krijg.
Heb met Astro gekeken op de SD en kom niks schokkends tegen...
Verder zoek ik nog zo een digitale clock met het weer geintregeerd net als mijn HTC heeft.
Weet iemand hier de juiste ( FREE ) app naam van ??
Verwijderd
Nee, daar moet je wel zelf echt iets voor doenWiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:54:
Bij de out-of-the box stock ROM zullen er denk ik geen apps draaien vanaf de SD card ?
De R12 ROM heeft een Clock die ook het weer toont, maar ik zou niet teveel zoeken naar exact de apps de je kent. Daardoor maak je het jezelf waarschijnlijk moeilijk.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:54:
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 09:57 ]
Een soortgelijke bug doet zich ook voor met switchwidget pro op JJ9 en FLB. Als je dan drukt op Reboot, gebeurt er vaker niets. Niet altijd, soms doet hij het.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:46:
Ik heb overigens wel een bug in R12: als je in het menu dat je krijgt te zien als je de powerknop even ingedrukt houdt Reboot kiest blijf ik het menu zien en op de achtergrond vaag een menu met reboot, maar er gebeurt vervolgens niets meer. Daarna kan je ook niet meer terug of daadwerkelijk rebooten, de enige manier waarop het mij lukt daaruit te komenis de accu los te halen.
Hetzelfde geld voor de SMS. Soms werkt het perfect, soms niet. Aangezien ik echter een telefoon wil waar ik op kan vertrouwen, ben ik zodoende terug gegaan naar 2.1
1. Ja, waarom niet ? Kopieer wel even alle data over van het oude kaartje naar het nieuwe, zodat je geen foto's oid mist.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:09:
Even 2 ZTE newbie vraagjes ;
2. Ja, Sygic Mobile Maps 10 Europa draait hier perfect.
Nee, daar heb je A2SD voor nodig of Apps2SD (Froyo only). Ik vind zelf A2SD veel fijner, daar de apps automatisch naar je SD kaart worden gekopieerd (via een symlink, lang technisch verhaal) en het werkt ook met alle aps, dus niet alleen apps die Apps2SD ondersteunen.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:54:
Bij de out-of-the box stock ROM zullen er denk ik geen apps draaien vanaf de SD card ?
Verder zoek ik nog zo een digitale clock met het weer geintregeerd net als mijn HTC heeft.
A2SD handmatig installeren kan ik afraden. Ik zou gaan voor een ROM met A2SD ingebakken.
Jij zoekt Fancy Widget 1.3.0: http://www.filesonic.com/...09/Fancy_Widget_1.3.0.apk
Dank je welFreekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:52:
Jij zoekt Fancy Widget 1.3.0: http://www.filesonic.com/...09/Fancy_Widget_1.3.0.apk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nog een vraag. Mijn HTC Hero ( met stock ROM ) ging voorheen als ik thuiskwam naadloos over op mijn wifi thuisnetwerk. Maar de ZTE Blade ( met stock ROM ) blijft dan op 3G ? Heb ik ergens een vinkje verkeerd staan ? Of mis ik iets ?
[ Voor 37% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-02-2011 19:30 ]
Ter info:
in Frankrijk kost die prepaid € 149,- bij orange onder de naam Tacticle internet 2
Maar als je voor garantie iets hebt moet je dus terug naar frankrijk...
dus heb hem daarom niet gekocht.
in Frankrijk kost die prepaid € 149,- bij orange onder de naam Tacticle internet 2
[ Voor 9% gewijzigd door gram501 op 16-02-2011 19:50 ]
WiFi op de Blade is nogal brak. Zo verbreekt hij ook de WiFi verbinding als je het scherm uitzet, maar schakelt de 3G verbinding niet meer in met als gevolg dat je dus geen nieuw mails oid ontvangtWiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:39:
[...]
Nog een vraag. Mijn HTC Hero ( met stock ROM ) ging voorheen als ik thuiskwam naadloos over op mijn wifi thuisnetwerk. Maar de ZTE Blade ( met stock ROM ) blijft dan op 3G ? Heb ik ergens een vinkje verkeerd staan ? Of mis ik iets ?
Hopenlijk wordt dit met de komst van een officiële 2.2 ROM in de nabije toekomst verholpen
Als ik iets aan m'n Blade heb, moet hij terug naar de UK.gram501 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:48:
Zolang de Blade niet te koop is in NL, zal hij altijd terug moeten naar het desbetreffende land waar je hem gekocht hebt.. dat is helaas het risico dat je neemt.
Dat is nou het grappige bij mijn HTC Hero bleef wifi wel in stand maar in een soort van freeze stand.Freekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:08:
[...]
WiFi op de Blade is nogal brak. Zo verbreekt hij ook de WiFi verbinding als je het scherm uitzet, maar schakelt de 3G verbinding niet meer in met als gevolg dat je dus geen nieuw mails oid ontvangt
Hopenlijk wordt dit met de komst van een officiële 2.2 ROM in de nabije toekomst verholpen
[...]
Dat heeft de Blade dus juist niet. En die werkt zelfs beter op de 2de verdieping.
Alleen ik moet hem wel vertellen dat hij moet verbinden met mijn wifi thuisnetwerk.
En dat deed de HTC Hero nou juist uit zichzelf.
Download eens 'Blade WiFi Fix' en 'WiFi Keep Alive' van de market en vink alle workarounds aan.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:17:
Dat is nou het grappige bij mijn HTC Hero bleef wifi wel in stand maar in een soort van freeze stand.
Dat heeft de Blade dus juist niet. En die werkt zelfs beter op de 2de verdieping.
Alleen ik moet hem wel vertellen dat hij moet verbinden met mijn wifi thuisnetwerk.
En dat deed de HTC Hero nou juist uit zichzelf.
Heb je mijn post wel goed gelezen ? De ZTE Blade heeft GEEN probleem met wifi.Freekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:02:
[...]
Download eens 'Blade WiFi Fix' en 'WiFi Keep Alive' van de market en vink alle workarounds aan.
Alleen hij logt niet automatisch aan op het wifi thuisnetwerk als ik thuiskom.
Dat deed de HTC Hero wel.
Eerst proberen, dan pas reclameren. Dit zijn trouwens vragen waar je best zelf eerst voor op zoek mag gaan voor je vraagt. Veel dingen zijn al vaker bediscussieerd.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:10:
Heb je mijn post wel goed gelezen ? De ZTE Blade heeft GEEN probleem met wifi.
Dat deed de HTC Hero wel.
Verwijderd
Ik merk nu ook een verschil met stock dat ik wel een beetje vervelend vind, al weet ik niet of het door 2.2 komt of dat het aan deze specifieke ROM (R12) ligt. Voorheen, als ik tekst wilde typen voor bijvoorbeeld een reply op Tweakers, selecteerde ik dat lege tekstvak en werd ik naar een soort apart window met het toetsenbord en een leeg scherm gestuurd om mijn tekst in te voeren. Als ik daarmee klaar was drukte ik op de back toets en stond mijn tekst keurig ingevuld in het vak voor de reply.
Nu wordt ik echter niet meer doorgestuurd naar die invoeromgeving maar wordt de tekst direct in de pagina in dat vak ingevoerd. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat de boel redelijk traag wordt en de woorden die ik zie redelijk wat achterlopen op mijn typen, wat bij fouten nogal frustrerend is (en zeker met automatische correctie).
Weet iemand of dit iets van 2.2 is of van de ROM en of ik het misschien met een instelling anders kan regelen? Eerst ging het beter, dus zou ik het graag op die manier doen.
Nu wordt ik echter niet meer doorgestuurd naar die invoeromgeving maar wordt de tekst direct in de pagina in dat vak ingevoerd. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat de boel redelijk traag wordt en de woorden die ik zie redelijk wat achterlopen op mijn typen, wat bij fouten nogal frustrerend is (en zeker met automatische correctie).
Weet iemand of dit iets van 2.2 is of van de ROM en of ik het misschien met een instelling anders kan regelen? Eerst ging het beter, dus zou ik het graag op die manier doen.
Op zich vind ik WiFi best okay, eigenlijk. Je moet soms even wachten tot er weer een verbinding is als je het scherm weer van standby afhaalt, maar het zorgt er dus ook voor dat je accu niet zo hard leegloopt. Dat ik dan geen downloads kan doen terwijl het scherm uit is neem is daarvoor maar op de koop toe, als dat een keer echt nodig is kan je je scherm-time out op 30 minuten zetten of ondertussen een beetje browsen.Freekers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:08:
WiFi op de Blade is nogal brak. Zo verbreekt hij ook de WiFi verbinding als je het scherm uitzet, maar schakelt de 3G verbinding niet meer in met als gevolg dat je dus geen nieuw mails oid ontvangt
Sorry maar dit gaat natuurlijk helemaal nergens over

Volgens mij heb je mij gewoon niet goed begrepen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kwam DIT nog tegen op dealextreme wellicht handig voor diegene die wel hun UK oplader wensen te gebruiken.
Ding kost amper € 1,70 incl. verzenden
[ Voor 44% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-02-2011 22:52 ]
Sorry, maar ik snap je post niet. Ik lees een tegenstelling ??WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:10:
Heb je mijn post wel goed gelezen ? De ZTE Blade heeft GEEN probleem met wifi.
Klopt, dat moet ik dan ook steeds doen als ik wil tetheren (foei mag nietVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:19:
Dat ik dan geen downloads kan doen terwijl het scherm uit is neem is daarvoor maar op de koop toe, als dat een keer echt nodig is kan je je scherm-time out op 30 minuten zetten of ondertussen een beetje browsen.

Jawel. BladeWifiFix is een programma dat een connectie forceert, en WifiKeepAlive heeft ook wat Workarounds die zorgen dat er een connectie afgedwongen wordt. Jij klaagt dat het niet de juiste suggestie is, zonder ze te proberen, en zonder eerst zelf op zoek te gaan naar een antwoord.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:25:
Sorry maar dit gaat natuurlijk helemaal nergens over
Volgens mij heb je mij gewoon niet goed begrepen.
This is tweakers, remember?
Ter informatie: De Blade wordt nu officieel ondersteund door CyanogenMod.
RC 1 van CM7 (Gingerbread 2.3) is verschenen en geschikt voor dagelijks gebruik.
Zie ook het Modaco forum voor meer informatie.
Installatie van CM7 geschiedt met een gewijzigde Clockwork 3.0.0.5
RC 1 van CM7 (Gingerbread 2.3) is verschenen en geschikt voor dagelijks gebruik.
Zie ook het Modaco forum voor meer informatie.
Installatie van CM7 geschiedt met een gewijzigde Clockwork 3.0.0.5
[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 17-02-2011 08:05 ]
Het wordt steeds beter. Altijd al fan geweest van CyanogenMod-releases
[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 17-02-2011 10:39 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Vandaag mijn ZTE blade ontvangen maar GPS krijgt maar geen fix
Efkes 10 minuten mee rondgereden maar geen soelaas. Zijn er nog mensen met dit probleem ?
Gezien ik hem al geroot heb gekocht weet ik nie precies welke mod enige info die ik naar boven kan halen is
Android 2.2
Kernel version 2.6.32.9-mck-1.3 zte-kernel@Zdroid-SMT
Build number MoDaCo Custom ROM for the ZTE Blade r12
Gezien ik hem al geroot heb gekocht weet ik nie precies welke mod enige info die ik naar boven kan halen is
Android 2.2
[ Voor 7% gewijzigd door simplicidad op 17-02-2011 13:12 ]
Deze dus:simplicidad schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:11:
Android 2.2
http://android.modaco.com...-download-online-kitchen/
GPS zou moeten werken, ook die 'beta' ROM. Heb je bij Instellingen --> Locatie en beveiliging 'Draadloze netwerken gebruiken' en 'Ondersteunde GPS gebruiken' aangevinkt ?
Thx ! Hiermee bleek het te werken :-)
Misschien last van de zonnevlamsimplicidad schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:11:
Vandaag mijn ZTE blade ontvangen maar GPS krijgt maar geen fixEfkes 10 minuten mee rondgereden maar geen soelaas. Zijn er nog mensen met dit probleem ?
Android 2.2
Kijk even naar de satelieten status met deze app: https://market.android.com/details?id=com.chartcross.gpstest
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dat kan inderdaad ook het geval zijn geweest (was gisteren nog op het nieuws), maar mooi te horen dat het nu is opgelost
A-GPS is een must bij de ingebouwde GPS modules van mobieltjes. Die zijn over het algemeen nogal brak en zonder AGPS signaal duurt het dan ook meestal vrij lang voordat je een fix hebt (10-15 min als je op 1 plek blijft staan. Ga je rijden, duurt het nog langer omdat de stand van de satellieten dan steeds blijft verspringen)
Ik heb zelfs als ik elke dataverbinding uitzet toch wel binnen een minuut een fix.Freekers schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:24:
[...]
Dat kan inderdaad ook het geval zijn geweest (was gisteren nog op het nieuws), maar mooi te horen dat het nu is opgelost
A-GPS is een must bij de ingebouwde GPS modules van mobieltjes. Die zijn over het algemeen nogal brak en zonder AGPS signaal duurt het dan ook meestal vrij lang voordat je een fix hebt (10-15 min als je op 1 plek blijft staan. Ga je rijden, duurt het nog langer omdat de stand van de satellieten dan steeds blijft verspringen)
Hier nog een Tweaker die deze prachtige telefoon pas ontdekt heeft. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naast mijn werktelefoon nog een hartstikke goed werkende, zes maanden oude HTC Wildfire heb liggen, maar toch lijkt deze Blade me wel een heel mooi dingetje om mee te spelen. Het is gewoon ongelooflijk dat je voor zo weinig geld zo'n enorm goede telefoon kan krijgen!
Nu is het inderdaad wel zo dat de opvolger (de Skate) net is aangekondigd, maar ik heb genoeg redenen om daarop niet te wachten: het soft plastic waarvan de Blade gemaakt is vind ik veel mooier dan het harde matte plastic van de Skate en de Skate is in mijn ogen gewoonweg te groot.
Daarnaast betalen we via import nu 160 euro voor de Blade en 200 euro voor de Skate lijkt misschien maar een klein beetje meer, maar vergeet niet dat dat de kale verkoopprijs is en je waarschijnlijk met het importeren van de Skate zo rond de 250 euro kwijt bent. Dat is nog steeds weinig voor wat je krijgt, maar voor mij net iets te veel van het goede aangezien het heel moeilijk is om aanspraak te maken op de garantie. Dat risico ga ik niet nemen.
Ik ben in ieder geval in een dag tijd enorm enthousiast geworden over deze telefoon en sta dan ook op het punt om er een te bestellen. Wat dan weer wel jammer is, is dat alle verkopers die de telefoon voor 99 pond aanbieden alleen naar de UK verzenden en de verkopers die naar heel Europa versturen, rond de 150 pond vragen. Beetje continentgenoten naaien.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naast mijn werktelefoon nog een hartstikke goed werkende, zes maanden oude HTC Wildfire heb liggen, maar toch lijkt deze Blade me wel een heel mooi dingetje om mee te spelen. Het is gewoon ongelooflijk dat je voor zo weinig geld zo'n enorm goede telefoon kan krijgen!
Nu is het inderdaad wel zo dat de opvolger (de Skate) net is aangekondigd, maar ik heb genoeg redenen om daarop niet te wachten: het soft plastic waarvan de Blade gemaakt is vind ik veel mooier dan het harde matte plastic van de Skate en de Skate is in mijn ogen gewoonweg te groot.
Daarnaast betalen we via import nu 160 euro voor de Blade en 200 euro voor de Skate lijkt misschien maar een klein beetje meer, maar vergeet niet dat dat de kale verkoopprijs is en je waarschijnlijk met het importeren van de Skate zo rond de 250 euro kwijt bent. Dat is nog steeds weinig voor wat je krijgt, maar voor mij net iets te veel van het goede aangezien het heel moeilijk is om aanspraak te maken op de garantie. Dat risico ga ik niet nemen.
Ik ben in ieder geval in een dag tijd enorm enthousiast geworden over deze telefoon en sta dan ook op het punt om er een te bestellen. Wat dan weer wel jammer is, is dat alle verkopers die de telefoon voor 99 pond aanbieden alleen naar de UK verzenden en de verkopers die naar heel Europa versturen, rond de 150 pond vragen. Beetje continentgenoten naaien.
Je kan natuurlijk ook aardig vragen of ze niet ook naar Nederland zouden willen verzenden. Dat heb ik ook gedaan en toen had ik dus een Blade voor 120 euro inclusief verzenden.TomAtTweakers schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:07:
Wat dan weer wel jammer is, is dat alle verkopers die de telefoon voor 99 pond aanbieden alleen naar de UK verzenden en de verkopers die naar heel Europa versturen, rond de 150 pond vragen. Beetje continentgenoten naaien.
Dat is inderdaad het proberen waard! En mocht het niet lukken: 160 euro is eigenlijk nog steeds belachelijk weinig.
Voor de twijfelaars onder ons heb ik trouwens nog een filmpje gevonden waarin de Skate met de Blade vergeleken wordt: http://www.youtube.com/watch?v=gblxLINrV6o (vanaf 0:59)
Mijn mening: de Blade ziet er degelijker en robuuster uit dan de Skate. De bouw van die laatste doet me denken aan dat typische plastic speelgoed-gevoel a la Samsung. De Blade lijkt met zijn bouw op Nokia en HTC. Het is natuurlijk maar een filmpje, maar dat is wat ik eruit op maak.
Dan nog een noobvraag wat betreft rooten en het installeren van custom ROM's. Ik weet dat Android gebruik maakt van verschillende partities (system, boot, recovery, enz.). Nu vraag ik me af of en zo ja, op welke manier die partities aangepast worden zodra je je Blade root en/of van een custom ROM voorziet. Iemand die hier meer van weet?
Ik heb de wiki's van CyanogenMod en MoDaCo al doorgespit, maar daar kwam ik niet veel verder mee.
Voor de twijfelaars onder ons heb ik trouwens nog een filmpje gevonden waarin de Skate met de Blade vergeleken wordt: http://www.youtube.com/watch?v=gblxLINrV6o (vanaf 0:59)
Mijn mening: de Blade ziet er degelijker en robuuster uit dan de Skate. De bouw van die laatste doet me denken aan dat typische plastic speelgoed-gevoel a la Samsung. De Blade lijkt met zijn bouw op Nokia en HTC. Het is natuurlijk maar een filmpje, maar dat is wat ik eruit op maak.
Dan nog een noobvraag wat betreft rooten en het installeren van custom ROM's. Ik weet dat Android gebruik maakt van verschillende partities (system, boot, recovery, enz.). Nu vraag ik me af of en zo ja, op welke manier die partities aangepast worden zodra je je Blade root en/of van een custom ROM voorziet. Iemand die hier meer van weet?
Verwacht niet teveel van de bouwkwaliteit van de Blade, vooral de knopjes zijn heel erg 'plastic'.
De inhoud van de partities wordt gewijzigd, aangezien de custom rom en clockwork recovery erop worden gezet. Eventueel kan je de verdeling van de partities ook nog aanpassen, zodat je meer ruimte hebt voor je apps.
Verwijderd
Dat herinnert mij eraan, wat is de huidige uitvoering van de zwarte Engelse Blade? Is dat softtouch of gewoon glad plastic (en dus mat of pianolak)? Ik heb nu een witte en die is gewoon van normaal plastic gemaakt.TomAtTweakers schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:07:
Ik heb overigens in Oostenrijk een lieve 189 euro betaald en ook dat vind ik de moeite waard, al voelt het wat scheef als je ziet wat anderen er soms voor betalen. Ik wilde echter niet meer wachten en bovendien heb ik daar eventueel een adres als er garantieperikelen ontstaan.
Ik had hiervoor een Motorola Slv L7, wat toendertijd een behoorlijk high-end toestel was en de knopjes verschillen niet qua uitvoering. Dan heb ik het over de zilveren knopjes.JHdD schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:59:
Verwacht niet teveel van de bouwkwaliteit van de Blade, vooral de knopjes zijn heel erg 'plastic'.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:53 ]
Ik weet niet precies wat de definitie is van softtouch, maar het plastic op de achterkant van de grijze Blade is absoluut niet hetzelfde als dat op de witte. Het is mat en ongevoelig voor vingerafdrukken. Als ik zou moeten gokken, dan zou ik zeggen dat het softtouch isVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:51:
[...]
Dat herinnert mij eraan, wat is de huidige uitvoering van de zwarte Engelse Blade? Is dat softtouch of gewoon glad plastic (en dus mat of pianolak)? Ik heb nu een witte en die is gewoon van normaal plastic gemaakt.
Wel erg goed vet dat scherm van een ZTE Blade. Lijkt wel sneller als bij mijn oude HTC Hero.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YES Wifi Tether aan de praat onder de stock Orange ROM.
M.b.v Universal Androot 1.6.2 beta & Barnacle Wifi. Wel even SU van Superuser moeten auto updaten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
M.b.v Universal Androot 1.6.2 beta & Barnacle Wifi. Wel even SU van Superuser moeten auto updaten.
[ Voor 189% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-02-2011 19:05 ]
Bij mij werkt Sygic Mobile Maps 10 nu ook PRIMA op mijn ZTE Blade
En ik heb nu 6 landen ( incl. NL ) en een vrouwelijke nederlandse stem ;-)

This is tweakers, remember ?
Foto's bewust genomen zonder flits en Sygic staat hier in nachtkleuren.
Verder was dit binnen dus geen GPS signaal.

En ik heb nu 6 landen ( incl. NL ) en een vrouwelijke nederlandse stem ;-)

This is tweakers, remember ?
Foto's bewust genomen zonder flits en Sygic staat hier in nachtkleuren.
Verder was dit binnen dus geen GPS signaal.
[ Voor 55% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-02-2011 20:56 ]
Vandaag heeft mijn vrouw haar Blade van het postkantoor opgehaald. Nu hebben we er beide eentje, ik de grijze, zij de witte
Ik heb een probleem met het spelletje "Air Control Lite". Dit crashed-to-homescreen zo'n 10~30 seconden nadat je met een potje begint. Heb het met meerdere ROMs (JJ7, JJ9, FLB8) geprobeerd zonder succes. Iemand een idee?

Ik heb een probleem met het spelletje "Air Control Lite". Dit crashed-to-homescreen zo'n 10~30 seconden nadat je met een potje begint. Heb het met meerdere ROMs (JJ7, JJ9, FLB8) geprobeerd zonder succes. Iemand een idee?
Waarom wil je persé op de stock ROM blijven als ik vragen mag ? Nu moet je allerlei moeilijke kunstjes uithalen voor iets wat al default is in vrijwel elke custom ROMWiLLoW_TieN schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:15:
Had je eerst problemen met Sygic Mobile Maps dan ? Heeft bij mij vanaf het begin af aan meteen prima gewerkt, nooit problemen gehad.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:21:
Bij mij werkt Sygic Mobile Maps 10 nu ook PRIMA op mijn ZTE Blade[/small]
Klopt, had ik ook toen ik JJ9 en FLB runde. Is volgens mij een probleem met Froyo, aangezien ik dit niet op Eclair heb.Species5618 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:36:
Wellicht zie ik daar voorlopig genoeg uitdaging in. Ga op den duur echt wel eens R12 of JJ9 erop zetten.Freekers schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:58:
[...]
Waarom wil je persé op de stock ROM blijven als ik vragen mag ? Nu moet je allerlei moeilijke kunstjes uithalen voor iets wat al default is in vrijwel elke custom ROM
[...]
Had je eerst problemen met Sygic Mobile Maps dan ? Heeft bij mij vanaf het begin af aan meteen prima gewerkt, nooit problemen gehad.
Verwijderd
Ik ben op zich wel benieuwd naar de Cryanogen, maar ik geloof dat ik wel even wacht op een hele versie. Ik heb nu een week gedraaid met R12 en dat bevalt goed, ik denk dat ik JJ9 nog een keer probeer (want de vorige keer heb ik het eigenlijk net te weinig kans gegeven) en dan Cryanogen als die beschikbaar is en dat ik dan een keuze maak.
Op zich vind ik die ROMs proberen wel aardig, maar het is wel geklooi om iedere keer weer alles in te stellen en apps te installeren.
Op zich vind ik die ROMs proberen wel aardig, maar het is wel geklooi om iedere keer weer alles in te stellen en apps te installeren.
met titanium backup pro kan je alles in een keer herstellen zonder omkijken, heel handig hoor!
Ik heb nu Cryanogen geinstalleerd, erg onder de indruk! Hier en daar zijn nog wat tweaks nodig waar ze aan werken, maar voor een RC1 verbazingwekkend stabiel en snel. En wat een hoop extra opties!!!
Ik heb nu Cryanogen geinstalleerd, erg onder de indruk! Hier en daar zijn nog wat tweaks nodig waar ze aan werken, maar voor een RC1 verbazingwekkend stabiel en snel. En wat een hoop extra opties!!!
Bedankt voor de uitleg.JHdD schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:59:
De inhoud van de partities wordt gewijzigd, aangezien de custom rom en clockwork recovery erop worden gezet. Eventueel kan je de verdeling van de partities ook nog aanpassen, zodat je meer ruimte hebt voor je apps.
Dat is zo'n beetje de laatste vraag die ik heb voordat ik tot aankoop overga. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat als rooten en custom ROM's me niet bevallen, ik het ding weer gewoon terug kan brengen in de originele staat.
Edit: Kleine toevoeging: ik weet wel dat als ik de stock ROM van Orange UK weer terug erop zet dat het dan weer normaal lijkt, maar ik vraag me in het bijzonder af of de telefoon dan (1) niet meer geroot is en (2) de informatie op alle partities weer is zoals hij was.
[ Voor 14% gewijzigd door TomAtTweakers op 19-02-2011 14:46 ]
Als je een TPT (total phone transfer) van de stock rom doet wordt alles gewist en de partities weer in originele staat hersteld.
De partitieindeling kan je trouwens altijd weer wijzigen.
Ook Root is niet standaard. Je hebt alleen maar Root als je een reeds geroote Rom flasht of als je zelf het root programmatje hebt gedraaid op een niet-geroote Rom
De partitieindeling kan je trouwens altijd weer wijzigen.
Ook Root is niet standaard. Je hebt alleen maar Root als je een reeds geroote Rom flasht of als je zelf het root programmatje hebt gedraaid op een niet-geroote Rom
En wederom bedankt voor het antwoord. 
In een niet zo ver verleden heb ik ooit mijn PayPal-account verwijderd. Nu maar een nieuw aangemaakt maar omdat ik geen credit card heb, moet ik nog 2 of 3 dagen wachten op de bevestigingscodes om mijn bankrekening weer aan dit nieuwe account te kunnen koppelen... Frustrating, maar wel goed als soort van bedenktijd want eigenlijk heb ik een nieuwe telefoon helemaal niet zo heel erg hard nodig. Noem het maar een luxeprobleem.
* Maar weet stiekem toch wel dat de kans 75% is dat die SF toch in huis wordt gehaald *
Wel jammer: de pond is voor ons niet meer zo goedkoop als een paar maanden terug. Tel daar ook nog de ongunstige wisselkoersen die PayPal hanteert bovenop, en het wordt toch een iets minder goedkoop telefoontje dan je zou verwachten: een ongebruikte SF van 140 pond wordt inclusief 10 pond voor verzending ongeveer 180 euro... Toch wel wat meer dan wat de early adopters onder ons ervoor betaald hebben!
In een niet zo ver verleden heb ik ooit mijn PayPal-account verwijderd. Nu maar een nieuw aangemaakt maar omdat ik geen credit card heb, moet ik nog 2 of 3 dagen wachten op de bevestigingscodes om mijn bankrekening weer aan dit nieuwe account te kunnen koppelen... Frustrating, maar wel goed als soort van bedenktijd want eigenlijk heb ik een nieuwe telefoon helemaal niet zo heel erg hard nodig. Noem het maar een luxeprobleem.
* Maar weet stiekem toch wel dat de kans 75% is dat die SF toch in huis wordt gehaald *
Wel jammer: de pond is voor ons niet meer zo goedkoop als een paar maanden terug. Tel daar ook nog de ongunstige wisselkoersen die PayPal hanteert bovenop, en het wordt toch een iets minder goedkoop telefoontje dan je zou verwachten: een ongebruikte SF van 140 pond wordt inclusief 10 pond voor verzending ongeveer 180 euro... Toch wel wat meer dan wat de early adopters onder ons ervoor betaald hebben!
ik heb deze foon ook gekocht via Ebay, maar ben een nieuwkomer. Ik heb enkele vragen:
- welke Nederlandse Rom draaien jullie? Ik zoek een NL rom, die snel en stabiel is, waarbij alles werkt en de batterijduur lang is.
- Hoe krijg ik navigatie erop, ik heb geen internet op de telefoon, daarom kaarten op SD kaart?
- Welke apps raden jullie aan?
- Hoe kan ik het zo instellen dat de apps op de SD kaart geinstalleerd worden?
- Ondersteund deze foon ook BEN? (huidige provider)
- welke Nederlandse Rom draaien jullie? Ik zoek een NL rom, die snel en stabiel is, waarbij alles werkt en de batterijduur lang is.
- Hoe krijg ik navigatie erop, ik heb geen internet op de telefoon, daarom kaarten op SD kaart?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Omdat ik zelf (nog) niet in bezit ben van een SF kan ik op de eerste vraag geen antwoord geven, op de rest wel:
- Google Maps is een goede optie. Deze streamt het benodigde kaartmateriaal wanneer dat nodig is. Een databundel is wel vereist. Verder staat hierboven iemand bij wie Sygic Mobile Maps 10 goed werkt.
- Kwestie van smaak, maar ik zou zeker AppBrain gebruiken i.c.m. Fast Web Installer om snel tegelijkertijd veel apps te kunnen installeren.
- Hier weet ik niet het fijne vanaf, maar volgens mij is de beste oplossing een ROM gebruiken waar A2SD bij ingebakken zit.
- Lijkt me wel, zolang je telefoon maar geunlocked is.
Mag ik vragen wat de prijs van de telefoon was inclusief verzendkosten?
- Google Maps is een goede optie. Deze streamt het benodigde kaartmateriaal wanneer dat nodig is. Een databundel is wel vereist. Verder staat hierboven iemand bij wie Sygic Mobile Maps 10 goed werkt.
- Kwestie van smaak, maar ik zou zeker AppBrain gebruiken i.c.m. Fast Web Installer om snel tegelijkertijd veel apps te kunnen installeren.
- Hier weet ik niet het fijne vanaf, maar volgens mij is de beste oplossing een ROM gebruiken waar A2SD bij ingebakken zit.
- Lijkt me wel, zolang je telefoon maar geunlocked is.
Mag ik vragen wat de prijs van de telefoon was inclusief verzendkosten?
Goeie vraag, ik sta/stond op het punt om een Franse collega de Blade te laten halen voor mijn vriendin, maar had er helemaal niet bij stilgestaan dat de custom ROM's misschien wel alleen in het Engels beschikbaar zijn!groxgrox schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:13:
- welke Nederlandse Rom draaien jullie?
Iemand hier ideeen? Eerst lezen!
[ Voor 8% gewijzigd door priens op 20-02-2011 17:51 ]
Kun je ook aangeven wat je al zelf in het topic en op het forum gevonden hebt? Want veel van deze vragen zijn gewoon in het topic te vinden, en het is niet de bedoeling om bij elke nieuwe gebruiker van de telefoon dat weer te gaan vertellengroxgrox schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:13:
ik heb deze foon ook gekocht via Ebay, maar ben een nieuwkomer. Ik heb enkele vragen:
Dit werkt niet meer met de nieuwe market, je kan ook alles via http://market.android.com/ installeren, maar wel wat meer klikwerk.TomAtTweakers schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:44:
rm -r *
@TomAtTweakers: ik heb er een gewonnen met een OLED scherm voor 121.50 GPB en 10 GBP verzendkosten. Omgerekend denk ik ongeveer een 152 Euro. Voor een met een OLED scherm valt het dus mee! het is deze:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123
@gambieter: er staat inderdaad veel beschreven in OP en in de verhalen hier, al zijn de 1e 10 pagina's vooral aankoopvragen om aan deze foon te komen. De ontwikkeling van ROM's gaan zo snel, dat veel nieuws alweer oud(er) is. Ik zal verder lezen en de site van Modaco bekijken, al is het al n00b nog wel lastig als je never met Android gewerkt hebt. Maar al doende leert men! Welke rom draai je zelf, ik lees dat je een gebruiker vanaf het 1e moment bent. Dus je moet al redelijk veel ervaring hebben met deze foon!
Ik kom van een Windows mobiel, dus een hele verandering zal het zowiezo wel zijn! Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden van de market, is het zo dat wanneer je veel installeert de foon ook langzamer gaat aanvoelen? Net zoals windows mobile?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123
@gambieter: er staat inderdaad veel beschreven in OP en in de verhalen hier, al zijn de 1e 10 pagina's vooral aankoopvragen om aan deze foon te komen. De ontwikkeling van ROM's gaan zo snel, dat veel nieuws alweer oud(er) is. Ik zal verder lezen en de site van Modaco bekijken, al is het al n00b nog wel lastig als je never met Android gewerkt hebt. Maar al doende leert men! Welke rom draai je zelf, ik lees dat je een gebruiker vanaf het 1e moment bent. Dus je moet al redelijk veel ervaring hebben met deze foon!
Ik kom van een Windows mobiel, dus een hele verandering zal het zowiezo wel zijn! Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden van de market, is het zo dat wanneer je veel installeert de foon ook langzamer gaat aanvoelen? Net zoals windows mobile?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Verwijderd
Heeft er iemand positieve ervaringen met een aankoop in Frankrijk bij Orange (tactile internet 2) of Bouygues (ZTE Blade)?
Ik woon niet zo geheel ver van de Franse grens in België en overweeg er zelf een te halen.
Die bij Orange komt op 149,00 EUR (TFT-scherm).
Bij Bouyges wordt dit 169,90 EUR (Amoled-scherm).
Of hier nog kosten voor een prepaid bijkomen is mij niet geheel duidelijk op de sites dus dat zou ik ook nog willen weten.
Ik woon niet zo geheel ver van de Franse grens in België en overweeg er zelf een te halen.
Die bij Orange komt op 149,00 EUR (TFT-scherm).
Bij Bouyges wordt dit 169,90 EUR (Amoled-scherm).
Of hier nog kosten voor een prepaid bijkomen is mij niet geheel duidelijk op de sites dus dat zou ik ook nog willen weten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.