Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CenturyStorm schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:06:
voor iedereen die nog hoopte in Zwitserland een Blade te kunnen kopen:

[afbeelding]

Het is nog onbekend wanneer ze weer op voorraad zijn
Crap, ik zit dus nu net in Oostenrijk :( We zijn op de heenweg in Zwitserland gestopt, maar geen van de winkels daar wist waar we het over hadden. Het is wel heel zuur dat ik nu weet waar ik er eentje vandaan moet halen maar het ding nu weer uitverkocht is.

Het lijkt maar niet te willen vlotten met het rotding. Nog maar even in Oostenrijk kijken dan en dus de hoofdprijs betalen. Weet iemand waar ik ze hier moet zoeken? Ik heb al even gezocht, maar tips zouden zeer welkom zijn, zeker aangezien ik niet veel mogelijkheden voor internet heb hier (zit nu ook op een leending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:21:
[...]

Crap, ik zit dus nu net in Oostenrijk :( We zijn op de heenweg in Zwitserland gestopt, maar geen van de winkels daar wist waar we het over hadden. Het is wel heel zuur dat ik nu weet waar ik er eentje vandaan moet halen maar het ding nu weer uitverkocht is.

Het lijkt maar niet te willen vlotten met het rotding. Nog maar even in Oostenrijk kijken dan en dus de hoofdprijs betalen. Weet iemand waar ik ze hier moet zoeken? Ik heb al even gezocht, maar tips zouden zeer welkom zijn, zeker aangezien ik niet veel mogelijkheden voor internet heb hier (zit nu ook op een leending).
Volgens een thread op MoDaCo zijn ze bij winkelketen "Hofer" te krijgen voor €149 (provider: "Yesss!"), Maar ik vrees voor je dat ze daar ook allemaal zijn uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Wie heeft een screen protector gekocht voor z'n SF? Ik heb een OLED versie gekocht in de UK die onderweg is. Is het scherm sterk genoeg voor om zonder een screen protector te gebruiken of is het beter met?

If so welke? Er zijn nogal wat verschillende en gevoel en krasbestendigheid verschilt nogal tussen een noname en merk protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Database freak schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 02:22:
Wie heeft een screen protector gekocht voor z'n SF? Ik heb een OLED versie gekocht in de UK die onderweg is. Is het scherm sterk genoeg voor om zonder een screen protector te gebruiken of is het beter met?

If so welke? Er zijn nogal wat verschillende en gevoel en krasbestendigheid verschilt nogal tussen een noname en merk protector.
Zie de startpost, en verschillende posts in dit topic. Je kunt met de zoekfunctie ook binnen een topic zoeken.

(tip: Samsung Omnia i900)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:09
Er zijn nu ook screen protectors en cases die speciaal gemaakt zijn voor de Blade.
http://shop.ebay.nl/sohog...from=&_ipg=&_trksid=p3686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CenturyStorm schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:06:
Volgens een thread op MoDaCo zijn ze bij winkelketen "Hofer" te krijgen voor €149 (provider: "Yesss!"), Maar ik vrees voor je dat ze daar ook allemaal zijn uitverkocht
Ja, die had ik al gevonden en ook gebeld (in het Duits, ik was trots op mijzelf :p ), maar die waren inderdaad helaas uitverkocht. Het schijnt dat ze maar een paar telefoons (lees: een of twee) per filiaal gehad hebben. Na verschillende winkels afgelopen en gebeld te hebben heb ik er nu een paar gereserveerd bij de Oostenrijkse Orange. Wel de witte variant, terwijl ik liever de zwarte had (die voeren ze sowieso niet), maar als alles goed gegaan is en hierna goed gaat kan ik ze ophalen op de terugweg naar huis.

Geen herkansingen meer dus, dus nog even fingers crossed. Ik ga in ieder geval weer de piste op, ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Heeft iemand een idee of ik deze ook met een stuk of 100 stuks kan kopen? Ik zie leuke mogelijkheden in commerciele zin als service voor ons bedrijf. De blade die ik nu heb kan ik prachtig customizen. Ze zijn te vinden op http://www.dhgate.com/zte...a12b012d9c0f31fa1794.html

maar ik vind die prijs wel hoog ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb al een aanbod gekregen bij 25-100stuks aan 115€/stuk. Enige probleem is import-heffingen enz. Natuurlijk ben JIJ dan ook verantwoordelijk voor garantie, juridisch gezien.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik draai sinds gister de Japanese Jellyfish RLS9, maar echt revolutionair is het niet echt. Het ziet er iets anders uit en heeft wat kleine verbeteringen, maar werkt verder even goed als Eclair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Sinds vandaag doet het Touchscreen het steeds slechter, en nu reageert het helemaal niet meer. De telefoon hangt niet, knopjes doen het. Maar touchscreen niks meer...

hij is op ebay gekocht en heb een aankoopbon, maar waar moet ik me nu melden? :)

(en hij draait een modaco rom, neem aan dat ik m origineel moet flashen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:12:
Sinds vandaag doet het Touchscreen het steeds slechter, en nu reageert het helemaal niet meer. De telefoon hangt niet, knopjes doen het. Maar touchscreen niks meer...

hij is op ebay gekocht en heb een aankoopbon, maar waar moet ik me nu melden? :)

(en hij draait een modaco rom, neem aan dat ik m origineel moet flashen?)
Tja, naar de originele winkel natuurlijk. Maar dat kan wel eens moeilijk zijn als je garantie wilt claimen en niet in de UK woont.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
gambieter schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Tja, naar de originele winkel natuurlijk. Maar dat kan wel eens moeilijk zijn als je garantie wilt claimen en niet in de UK woont.
Basel ... :p

Hmm, niet zo handig. De postbode dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:26:
Basel ... :p

Hmm, niet zo handig. De postbode dan maar.
Hoe de garantie in Zwitserland geregeld is, is onbekend. Neem eerst contact op met de verkoper. Ik vermoed dat je een probleem hebt als je niet in het land woont, qua aflevering.

Maar goed, garantie is niet iets voor dit topic. Uberhaupt een dergelijke telefoon koop je op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal replies zijn verwijderd. GoT is geen Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Trouwens ik ben dik tevreden over een houder die ik heb gekocht voor in de auto hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misschien goed om te melden in de OP dat het partitioneren van een SD kaart van 2GB naar een FAT moet, ipv een FAT32. Pas bij kaarten van 4GB of groter kan FAT32 worden gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Na wat Google werk blijkt idd dat de ZTE Blade nagenoeg identiek is aan de ZTE V880.

http://pdadb.net/index.ph...2712&c=zte_v880_zte_blade

Nu nog eens uitzoeken of je die V880 ook ergens los of per 10 kan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boersmaster schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:37:
Misschien goed om te melden in de OP dat het partitioneren van een SD kaart van 2GB naar een FAT moet, ipv een FAT32. Pas bij kaarten van 4GB of groter kan FAT32 worden gebruikt!
Fat32 kan ook op 2GB kaarten worden gebruikt. Wat je zegt klopt niet, je bent in de war met wat kan en wat moet.

Partities kleiner dan 2GB: FAT of FAT32
Partities groter dan 2GB: FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:44
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:44:
Na wat Google werk blijkt idd dat de ZTE Blade nagenoeg identiek is aan de ZTE V880.

http://pdadb.net/index.ph...2712&c=zte_v880_zte_blade

Nu nog eens uitzoeken of je die V880 ook ergens los of per 10 kan bestellen ;)
Niet identiek genoeg. De ROM op de V880 op een europeesche blade start niet eens, en als je er een andere kernel op zet (van source, of van een europeesche eclair) dan werkt de RIL niet. Alle ROMs op Modaco draaien dan ook de RIL van europeesche eclair releases.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ronald schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Niet identiek genoeg. De ROM op de V880 op een europeesche blade start niet eens, en als je er een andere kernel op zet (van source, of van een europeesche eclair) dan werkt de RIL niet. Alle ROMs op Modaco draaien dan ook de RIL van europeesche eclair releases.
Ok en dit weet je omdat je het hebt geprobeerd ? Of heb je dit ergens gelezen op het web ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
"Ergens" op het web is modaco forums, waar 99% van de devs voor de blade rondhangen. De hardware specs van pdadb zeggen alleen globaal iets. Verder wordt er hier op GoT mooi verwacht dat je zelf kan lezen, dus een linkje volstaat: http://android.modaco.com...e-blade-blade-modaco-com/

Succes!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben weer terug in Nederland en heb onderweg twee Oostenrijkse (pianolak) witte TFT Orange San Francisco's opgepikt. Jammer genoeg waren de ZTE's in Zwitserland dus net uitverkocht. Gelukkig voor mij is de vader van de familie met wie ik mee was een beetje een gadgetfreak en heb ik ze daarom zover gekregen om twee keer om te rijden. Moeders en dochter zaten er niet echt op te wachten :p Ze hebben helaas wel aanzienlijk meer dan de Zwitserse en ook de Engelse telefoons gekost, blijkbaar heeft Orange Oostenrijk ook door dat ze populair zijn, maar ik kon ze toch niet laten liggen. Eentje is voor mijzelf en is inmiddels unlocked (maar nog niet geroot/ROM'd), de andere zit nog netjes gesealed en verpakt in de doos en gaat de verkoop in.

Ik moet zeggen dat ik het geheel allemaal erg prettig vind. De camera is inderdaad niet geweldig en met de stock ROM is hij soms wat sluggish, maar de rest en in het algemeen valt het me zeker niet tegen. Ook typen op het touchscreen valt me reuze mee. Ik heb voor de vorm even de beta van Swype geïnstalleerd, maar die doet het nog niet in het Nederlands, al ziet de Engelse versie er veelbelovend uit :Y Het scherm kan zich meten met de beste die ik in de winkel heb gezien; de traditionele TFT-problemen waar ik me zo aan kan ergeren blijven nagenoeg achterwege en de pixelpitch is dusdanig hoog dat je op normale kijkafstand geen pixels kan onderscheiden. Simpel gezegd: voor een ander/beter scherm hoef je geen andere telefoon te kopen, ook bij de TFT-versie niet.

Ik zit nog te twijfelen of ik mijn witte SF wil proberen te ruilen voor een zwarte/grijze. Aan de ene kant had ik toch echt een zwarte in mijn hoofd en kan ik maar moeilijk wennen aan het wit dat ik nu heb (daadwerkelijk al mijn gear is zwart), aan de andere kant is het ook wel gaaf om een mooie graphic op de achterkant aan te brengen zoals je wel bij snowboards ziet. Dat maakt het wel nog unieker en ook echt mijn telefoon, maar het nadeel daarvan is dat de verkoopwaarde dan wel achteruit gaat.

Morgen maar eens aan de slag met ROMs. Voor ik daaraan begin wilde ik mijn stock ROM echter eerst even back-uppen (a la BIOS), maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden hoe dat (het beste) te doen. Is het nodig en hoe doen jullie dat?

Jeuj *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:47:
Morgen maar eens aan de slag met ROMs. Voor ik daaraan begin wilde ik mijn stock ROM echter eerst even back-uppen (a la BIOS), maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden hoe dat (het beste) te doen. Is het nodig en hoe doen jullie dat?
Clockworkmod recovery installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:59:
*kuch* ik zie nu pas dat dat ook gewoon in de TS staat. Moeilijk zoeken op Modaco en met Google, maar de TS niet aandachtig genoeg doorlezen :F

Misschien is dit een hint dat ik eerst maar eens moet gaan slapen, voor ik een van mijn SF's brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:59:
[...]

Fout, dan verander je al wat, namelijk de recovery partitie.

Romdump van sebastian404 ergens op modaco. Als sebastian niet al de stock rom van de oostenrijkse op zijn site heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Ronald op 31-01-2011 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op maandag 31 januari 2011 @ 06:45:
Idealiter gezien zou ik een backup maken die mij in staat stelt de boel naar stock te herstellen, zodat zelfs de fabrikant niet ziet dat er iets veranderd is. Niet dat het mijn bedoeling is een fabrikant voor het lapje te houden (wat sowieso lastig wordt gezien mijn plannen de boel te beschilderen), maar het zou me wel wat gemoedsrust geven.

Of maak ik het dan onnodig lastig?

Ik kom het build nummer (OAT_P729BV1.0.0B02) zo snel met een simpele Google-opdracht in ieder geval niet tegen. Er lijken wel varianten te zijn.

Ik heb trouwens ook geprobeerd de batterijmeter te calibreren met het verhaal uit de TS, maar loop dan vast op de ClockworkMod waarmee je die zou moeten resetten. Klopt het dat je daar de Premium versie voor moet hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Heb je eigenlijk wel geslapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet :X

Ga ik nu maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 06:51:
[...]
Ik heb trouwens ook geprobeerd de batterijmeter te calibreren met het verhaal uit de TS, maar loop dan vast op de ClockworkMod waarmee je die zou moeten resetten. Klopt het dat je daar de Premium versie voor moet hebben?
Dan moet je dus eerst wel clockworkmod geinstalleerd hebben. ;) Ik denk dat het voor beginners het makkelijkst is om deze rom te installeren, omdat je niet eerst clockworkmod hoeft te installeren: http://android.modaco.com...rls9-2011-01-24-oled-tft/

En volg dan deze instructie op:

* Download the image version of the ROM and extract the "image" folder to the the SD-card.
* Power off the phone and when powering on hold Menu and Volume-up
* When some green text shows up saying it's installing a bunch of .mbn and .img files you may release the buttons and wait for it to reboot. (NOTE: I tried this on a TFT Blade and no green text was shown, just a black screen but after a while it rebooted and everything had worked like it was supposed to. Not sure if it was a coincidence or if TFT Blades doesn't show the green text)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald schreef op maandag 31 januari 2011 @ 06:45:
Het hangt van je doel af. Ik heb al eerder OSF telefoons klaar gemaakt om te retourneren, en je kunt gewoon de originele recovery partitie terugzetten.

ROM dump is inderdaad een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
Je kan blijkbaar ook NANDROID gebruiken om een complete image op te slaan..
Is dit iets dat standaard in Clockwork zit? Of moet dit nog apart geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Kwouter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:17:
Je kan blijkbaar ook NANDROID gebruiken om een complete image op te slaan..
Is dit iets dat standaard in Clockwork zit? Of moet dit nog apart geinstalleerd worden?
Zo heet de backup die vanaf ClockworkMod maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
GoT is geen Marktplaats.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 31-01-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zie hierboven.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 31-01-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Het hangt van je doel af. Ik heb al eerder OSF telefoons klaar gemaakt om te retourneren, en je kunt gewoon de originele recovery partitie terugzetten.

Yup dat kan, als je die download. Resultaat is hetzelfde als je eigen romdump terugzetten, daar niet van... De vraag was een backup van de fabriekssoftware, en met clockwork verlies je daar een deel van, dus dat was het foute antwoord.
JHdD schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Dan moet je dus eerst wel clockworkmod geinstalleerd hebben. ;) Ik denk dat het voor beginners het makkelijkst is om deze rom te installeren, omdat je niet eerst clockworkmod hoeft te installeren: http://android.modaco.com...rls9-2011-01-24-oled-tft/

En volg dan deze instructie op:

* Download the image version of the ROM and extract the "image" folder to the the SD-card.
* Power off the phone and when powering on hold Menu and Volume-up
* When some green text shows up saying it's installing a bunch of .mbn and .img files you may release the buttons and wait for it to reboot. (NOTE: I tried this on a TFT Blade and no green text was shown, just a black screen but after a while it rebooted and everything had worked like it was supposed to. Not sure if it was a coincidence or if TFT Blades doesn't show the green text)
Mischien makkelijker, maar volgens de jongens op modaco risicovoller, EN dat er iets vanaf de hongaarse rom geinstalleerd wordt waar ze het fijne niet helemaal van weten. De traditionele manier is het zeeer lastig de teleoon te bricken.

[ Voor 53% gewijzigd door Ronald op 31-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Nee als hij 195 euro gaat kosten houd het voor mij op, voor 150 euro doe ik het graag.

Wanneer iemand er een heeft rond de 150 euro, zeg het me!

[ Voor 26% gewijzigd door Cassie789 op 31-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:40

GerritGekke

Gamechanger

he3763 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:55:
[...]
Ik was eigenlijk van plan om hem aan de vrouw te geven, maar die is zo blij met mijn afgedankte nokia 5800 dat ze even geen interesse heeft in iets anders.
Hahaha laat dit haar niet lezen 8)

Ik kwam vandaag toevallig bij deze topic terecht en ben helemaal enthousiast over deze SF phone, wat een cool ding voor een hele goede prijs.

Wat ik mijn zo af vroeg, zijn er ook Nederlandse roms? Ik heb nog niet alles gelezen maar ben dit verder nog niet tegen gekomen.

En ik begrijp dat de AMOLED modellen schaars zijn, maar dat de TFT modellen ook goed helder/scherp zijn? Ik zal nog even verder zoeken en ga misschien nog wel zo`n ding aanschaffen ook. Mijn 3110c nokia begint een beetje te vervelen :p

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:26:
Ze weten er wel een woud aan ambivalente en tegenstrijdige instructies van te maken zeg.

Ik heb gister de ROM Manager (3.0.0.7) geïnstalleerd vanuit de market, vandaar ook mijn vraag of ik dan de Premium versie nodig heb voor de batterijcalibratie (de Advanced/Advanced Mode) waar over gerept wordt in de startpost is niet beschikbaar/greyed out) in de vrije versie).
Als ik de optie 'Flash Clockworkmod Recovery' probeer (of Backup Current ROM) dan wordt ik gevraagd mijn Phone Model te Confirmen met een lijstje waar de Blade niet tussenstaat (Huawei Pulse Mini, Dell Streak, Huawei Pulse, Commtiva Z71 (Boston, Blaze, and more), Geeksphone ONE, Spice MI700, Commtiva Link N700 and more), Huawei Ascend). Of hebben ze dan een fout gemaakt en er Blaze in plaats van Blade van gemaakt, gezien de Boston wel een broertje is?

O ja, zou dit een geschikte optie zijn voor de backup? Lijkt alles te kopieren wat je nodig hebt voor een volledig herstel, of niet?
romdump is a (very) simple program that dumps the BOOT, RECOVERY and SYSTEM partitions to your SDCARD
.
Cassie789 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:13:
Nee als hij 195 euro gaat kosten houd het voor mij op, voor 150 euro doe ik het graag.

Wanneer iemand er een heeft rond de 150 euro, zeg het me!
Ik heb dus ook een tweede liggen, maar die gaat meer dan 150 euro kosten gezien de prijs die ik er zelf voor betaald heb. Ik heb toch net niet genoeg geld om Blades voor anderen te gaan sponsoren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Appart dat het hier zo langzaam gaat met de prepaidtoestellen, volgens mij hebben we in NL alleen de LG GT540 voor 130 euro en die is een stuk minder als de Orange San Francisco.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Hebben onze oosterburen de SF niet als prepaid te koop?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
GerritGekke schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:46:
Hebben onze oosterburen de SF niet als prepaid te koop?
Ze hebben hem als 14 euro per maand abbo. als de Base Lutea.

Ik zou er wel 170/180 euro voor willen betalen, maarja, vinden mijn ouders dat goed? :-(

[ Voor 16% gewijzigd door Cassie789 op 01-02-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassie789 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:21:
Ze hebben hem als 14 euro per maand abbo. als de Base Lutea.
Dat is wel de 'goedkope' versie, als ik het wel heb.

Foutje, ik geloof dat de Lutea een 5 MP camera heeft (en dus met custom ROMs meestal onbruikbaar).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Dan alsnog ik ga geen 14 euro per maand betalen voor een Abbo uit Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassie789 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:28:
Dan alsnog ik ga geen 14 euro per maand betalen voor een Abbo uit Duitsland...
Dan zit je al heel rap aan een bedrag waarvoor je een heel dure Blade kunt kopen :p

Om maar te zwijgen over roamingkosten, als je er al met dat abonnement mee wil bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Abo is niet bepaald een optie, prepaid only. Jammer dat de oosterburen niet de phone prepaid verkaufen. 150 euro was een mooi bedrag geweest.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (Britse) SF is gisteren aangekomen. Eerste indruk is heel positief, maar het is mijn eerste smartphone dus misschien ben ik gewoon gemakkelijk onder de indruk. Voorlopig blijft het toestel op de stock-ROM draaien tot ik me wat verder heb kunnen verdiepen.

Eén probleem waar ik wel ben tegengelopen is dat ik geen mp4 bestanden kan afspelen. Een 3gp filmpje opgenomen met de camera gaat wel. Maar alle mp4's die ik getest heb (ook stukjes gecodeerd volgens specificaties die volgens bronnen op het web zouden moeten werken) krijg ik een 'can't play'-melding. Heeft iemand een mp4-video die hij onder de stock wel kan afspelen en wat zijn de parameters / codecs daarvan?

Ik heb ook even RockPlayer geïnstalleerd maar die speelt gewoon niks af (ook geen foutmelding of zo). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:32:
Ze weten er wel een woud aan ambivalente en tegenstrijdige instructies van te maken zeg.

Ik heb gister de ROM Manager (3.0.0.7) geïnstalleerd vanuit de market, vandaar ook mijn vraag of ik dan de Premium versie nodig heb voor de batterijcalibratie (de Advanced/Advanced Mode) waar over gerept wordt in de startpost is niet beschikbaar/greyed out) in de vrije versie).
Als ik de optie 'Flash Clockworkmod Recovery' probeer (of Backup Current ROM) dan wordt ik gevraagd mijn Phone Model te Confirmen met een lijstje waar de Blade niet tussenstaat (Huawei Pulse Mini, Dell Streak, Huawei Pulse, Commtiva Z71 (Boston, Blaze, and more), Geeksphone ONE, Spice MI700, Commtiva Link N700 and more), Huawei Ascend). Of hebben ze dan een fout gemaakt en er Blaze in plaats van Blade van gemaakt, gezien de Boston wel een broertje is?
De Rom-manager werkt niet voor de Blade. Om in het menu van Clockwork te komen moet je de Blade aan doen en volume(-) ingedrukt houden. Daar kan je oa de battery stats resetten en een backup maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:21:
Eén probleem waar ik wel ben tegengelopen is dat ik geen mp4 bestanden kan afspelen. Een 3gp filmpje opgenomen met de camera gaat wel. Maar alle mp4's die ik getest heb (ook stukjes gecodeerd volgens specificaties die volgens bronnen op het web zouden moeten werken) krijg ik een 'can't play'-melding. Heeft iemand een mp4-video die hij onder de stock wel kan afspelen en wat zijn de parameters / codecs daarvan?

Ik heb ook even RockPlayer geïnstalleerd maar die speelt gewoon niks af (ook geen foutmelding of zo). Iemand tips?
Ik gebruik deze settings voor video die de systemplayer kan afspelen:
YouTube: Transcoding Video for Android 800x480

En de nieuwe Rockplayer werkt niet op de Blade. Je moet 1.5.5 hebben:
http://www.mediafire.com/?l1t85mst3a2b5b3

[ Voor 33% gewijzigd door JHdD op 01-02-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@dustEagle, als ik zo vrij mag zijn, wat heb je nog voor de SF betaald? Ook graag recties van kopers die hun SF de afgelopen weken hebben ontvangen. Zo hebben we zicht op wat een SF gemiddeld doet aangezien de prijs redelijk omhoog is geschoten. Ook graag even verzendkosten vermelden aub. Alvast dank allemaal voor jullie reacties. Gr, JD1971 Oh ja de Vodafone 945 (een verwacht Vodafone NL alternatief voor ZTE BLDE, komt helaas niet naar NL :( )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

JD_1971 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:52:
@dustEagle, als ik zo vrij mag zijn, wat heb je nog voor de SF betaald? Ook graag recties van kopers die hun SF de afgelopen weken hebben ontvangen. Zo hebben we zicht op wat een SF gemiddeld doet aangezien de prijs redelijk omhoog is geschoten. Ook graag even verzendkosten vermelden aub. Alvast dank allemaal voor jullie reacties. Gr, JD1971 Oh ja de Vodafone 945 (een verwacht Vodafone NL alternatief voor ZTE BLDE, komt helaas niet naar NL :( )!
Wet van vraag en aanbod I guess ;) OLED doet gewoon minimaal 160 pond (en dat voor een apparaat dat origineel 100 pond kostte, mooie deal voor de verkoper) ;)
Vodafone 945 vind ik gezien de resolutie geen echte optie... Blijf het lastig vinden, de ROMs zijn duidelijk nog niet perfect (wat wil je met een beta) maar zelfs voor 200 euro is een 800x480 OLED Android met alles erop en eraan een steal :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Hier voor 135 euro een witte SD Ebay, wel met TFT! 10 op voorraad. Dit is toch wel een goede (eerlijke) prijs voor de telefoon toch? En zijn er ook bumers/frontjes voor deze telefoon beschikbaar?

[ Voor 22% gewijzigd door GerritGekke op 01-02-2011 16:18 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Witte vind ik persoonlijk wat minder... en wat is het verschil tussen OLED en TFT is het verschil groot?

Budget verhoogt naar ongeveer 160 euro. TFT maakt niet uit, maar wel graag unlocked en geen wit.

[ Voor 32% gewijzigd door Cassie789 op 01-02-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassie789 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:17:
Witte vind ik persoonlijk wat minder... en wat is het verschil tussen OLED en TFT is het verschil groot?

Budget verhoogt naar ongeveer 160 euro. TFT maakt niet uit, maar wel graag unlocked en geen wit.
Kun je de handel uit dit topic houden? Daar is Vraag & Aanbod voor, dit topic is voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JHdD schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:10:
De Rom-manager werkt niet voor de Blade. Om in het menu van Clockwork te komen moet je de Blade aan doen en volume(-) ingedrukt houden. Daar kan je oa de battery stats resetten en een backup maken.
Of je installeert QuickBoot vanuit de Market (gratis, alleen voor rooted toestellen), dan kun je vanuit een menu rebooten in bootloader of recovery, of gewoon rebooten of poweroff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:49:
[...]

Of je installeert QuickBoot vanuit de Market (gratis, alleen voor rooted toestellen), dan kun je vanuit een menu rebooten in bootloader of recovery, of gewoon rebooten of poweroff doen.
Of je pakt de aangepaste recovery manager APK vanaf modaco door sebastian404

Wat er zo moeilijk is, er staat een sticky met instructies op modaco, dus lastig kan het niet zijn... niks geen wildgroei ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Oke, mijn oom nam graag een Blade mee uit Engeland als hij hier eind van de maand is. Scheelt toch 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Al tijdje een OLED Blade (Begin december besteld, kwam na EXACT een maand aan!!) In het begin even mee gespeeld maar ergerde me aan WiFi en Bluetooth, is er enige progress op dat gebied want mijn toestel ligt al weer tijdje in de hoek te verstoffen. Wat is momenteel DE rom die ik kan proberen om me toch te overtuigen het toestel te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Ja, welke ROM is het beste? De r7 van Modaco zelf of toch een andere? De r11 moet je voor betalen dus dat wordt hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

De JapJelly is een heel goede rom op dit moment zoals ik het lees.
Ik heb spijtig genoeg deze toestel zelf niet in bezit en zal het ook niet hebben aangezien het in CH uitverkocht is. En ik waarschijnlijk niet meer dan 100€ wil uitgeven aan een Blade.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: okay, Orange zit er blijkbaar heel erg bovenop om mensen/bedrijven geen telefoons naar het buitenland te laten verschepen. Ik had via een actie gister/eergister ook nog een zwarte SF gekocht via de verkoper van de E-bay link hierboven, vandaag krijg ik het volgende mailtje:
Dear San Fransisco order customer, with great regret we have been informed the following:

'we are unable to supply you with any pre pay network stock that will be exported out of the UK. This is because the networks would not adhere to this as the handset would be broken and not connected with a Uk sim which is brought with the handset.

This could then result with your Company RCJ7 being put on stop with the network not allowing you to purchase any further pay as you go.'

This has meant that we have had to notify ebay of the situation and paypal. We are waiting for the reponse from PayPal and will then issue an immediate refund through your paypal account. This may take 24 hours as we wait for PayPal to confirm the process, due to the volume of refunds we will need to undertake.

This was all due to mis-information via Orange in the UK
Het wordt iets dat ook maar een beetje op een bedrijf lijkt blijkbaar moeilijk gemaakt om telefoons naar het buitenland te verkopen, met dreigementen dat er dan wellicht niet meer geleverd wordt.
Dima_2005 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:24:
De JapJelly is een heel goede rom op dit moment zoals ik het lees.
Ik heb spijtig genoeg deze toestel zelf niet in bezit en zal het ook niet hebben aangezien het in CH uitverkocht is. En ik waarschijnlijk niet meer dan 100€ wil uitgeven aan een Blade.
Tsja, zelfs voor het dubbele is het al een erg goed toestel. Ik heb me vandaag in de MM nog even staan verwonderen over de prijzen van veel slechtere telefoons en hoe weinig de high-end eigenlijk met de Blade scheelt, gezien het prijsverschil.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ok ik stap over op plan-B ;

Ik heb mijn stiefbroer die in de UK woont gemaild. Hij gaat aankomend weekend bij hem in de buurt ( Thorne, Yorkshire ) even kijken. Kennelijk kost een witte 89,99 GBP en een donkergrijze 99,99 GBP daar.
Heb hem op het hart gedrukt dat 1 Ok is maar 3 beter is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Neem er ineens 30 mee, dan heb je ten minste wat voorraad :+
Maar even serieus: ik heb ook wel interesse. :)

Welke ROM gebruikt het merendeel hier overigens? De Modaco R11? Of JJ7? Japanse Jellyfish staat namelijk in het Modaco-topic het hoogst, maar op het eerste zicht ziet de Modaco R11 er wel uitgebreider uit?

[ Voor 74% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-02-2011 20:40 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 17:27
Na ruim drie maanden op de stock Orange rom gedraaid te hebben (ja ik was er vroeg bij :) ), ben ik een weekje geleden overgestapt op de:
"r0.2: de-crossed (cheque) ROM for ZTE Blade / Orange San Francisco [froyo] [OLED+TFT]"

De eerste ervaringen zijn alleen maar positief.
Nog geen bugs tegengekomen en de batterij houdt het net zo lang vol als op de stock Orange rom.
Voor de ROM zijn ook geen issues bekend.
De andere ROMS hebben misschien meer customization mogelijkheden, maar die hoef ik niet en betalen voor een ROM doe ik uit principe niet (ben zelf onbetaald ontwikkelaar voor een open source project).
Ik wilde een ROM die het "gewoon doet" en tot nu toe stelt die me niet teleur.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
@Mr_Blobby

Lijkt hij bijna in zijn geheel op de normale Android 2.2 zonder poespas?
Dan lijkt hij mij ook heel interressant...

[ Voor 20% gewijzigd door Cassie789 op 02-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 17:27
Cassie789 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:12:
@Mr_Blobby

Lijkt hij bijna in zijn geheel op de normale Android 2.2 zonder poespas?
Dan lijkt hij mij ook heel interressant...
Hij zal niet geheel op de normale 2.2 lijken, maar er zitten in ieder geval geen rare dingen in die je niet zou verwachten (zie "feature" lijstje op de link)..
Dus zonder poespas.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Japanese Jellyfish niet al bij release 9 en gratis? Ik ga die zo maar eens proberen, of proberen te proberen, haha.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:40:

Zo, het was weer even ouderwets flink zoeken hoe en wat, maar ik heb nu eindelijk een ROM dump gedraaid via deze methode. Ik vond het al zo gek dat je eerst een bestand moest downloaden waar vervolgens niets mee gebeurde, maar er werd niet omschreven wat daar verder nou de bedoeling van was. Na veel te veel geklooi, het (de)installeren van ZTE USB-drivers (de laatste driver wilde niet installeren als ik deze methode gebruikte) en pogingen met methode twee kwam het idee bij me op om het bestandje eens in de root van de ADB map te gooien. Omdat zijn bestandje ook install heet was dat niet gelijk duidelijk geworden uit de commando's die opgegeven werden en helaas is zijn omschrijving ook niet helemaal ideaal. Daarna werkte het gelijk zoals gewenst.

Ik heb nu een mapje met de naam van mijn Build number OAT_P729BV1.0.0B02, met daarin de bestanden:

boot.img
checksum.md5
config.gz
recovery.img
system.info.gz
system.tar.gz

Alles is bij elkaar zo'n 89.7 MB groot, wat wel ongeveer lijkt te kloppen met wat ik zie bij andere ROMs. Heb ik daarmee alles dat nodig is om de boel weer in oorspronkelijke staat terug te brengen? Niet dat ik zou weten hoe op het moment, maar dat zoeken we dat dan wel weer uit :9

Nu eerst maar eens slapen en morgen eens proberen JJ9 erop te gooien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De ontwikkelingen omtrend de ZTE Blade zitten in een hoge versnelling zie ik. De ZTE Blade Recovery Manager van Sebastian404 vind ik interessant, maar is volgens mij overbodige luxe voor de mensen met Clockwork geinstalleerd, toch ?

Daarnaast zie ik om eerlijk te zijn, de bomen door het ROM bos niet meer... Straks maar eens even met een bakje koffie kijken naar welke ROM ik ga upgraden

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:43:
Edit: okay, Orange zit er blijkbaar heel erg bovenop om mensen/bedrijven geen telefoons naar het buitenland te laten verschepen. Ik had via een actie gister/eergister ook nog een zwarte SF gekocht via de verkoper van de E-bay link hierboven, vandaag krijg ik het volgende mailtje:
[...]
Het wordt iets dat ook maar een beetje op een bedrijf lijkt blijkbaar moeilijk gemaakt om telefoons naar het buitenland te verkopen, met dreigementen dat er dan wellicht niet meer geleverd wordt.
Dat is dus echt jammer, opzicht wel slimme actie van Orange maar vervelend voor ons!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

GerritGekke schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:19:
[...]

Dat is dus echt jammer, opzicht wel slimme actie van Orange maar vervelend voor ons!
Ik snap zelf alleen niet zo goed hoe Orange dit wil controleren? Veel van de mobieltjes op eBay komen gok ik gewoon vanuit Orange winkels zelf of via Argos, niemand houd je tegen als je in store een paar mobieltjes komt ophalen (als ze er al zijn)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Op internet las ik dat er standaard een 2GB SD bij zit, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

swtimmer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Ik snap zelf alleen niet zo goed hoe Orange dit wil controleren? Veel van de mobieltjes op eBay komen gok ik gewoon vanuit Orange winkels zelf of via Argos, niemand houd je tegen als je in store een paar mobieltjes komt ophalen (als ze er al zijn)....
Daar heb je een punt maar ik denk dat ze het dan niet meer via internet kunnen bestellen, want dan komt hun adres gewoon op de blacklist te staan.

Apple gaat ook geen producten meer leveren aan: http://www.fromus2eu.nl/ en omringende shops zijn ook over haar geïnformeerd. (had ik ook eens in een filmpje van haar gezien)
Cassie789 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:04:
Als het er bij staat zal het wel zo zijn! Link?

[ Voor 14% gewijzigd door GerritGekke op 03-02-2011 17:33 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassie789 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:04:
Wat verwacht je nu eigenlijk? De reviews en productspecificates geven allemaal aan dat er die 2 GB kaart bij zit, dus die vraag is erg onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Ik vond die vraag niet onnodig... bij veel dingen staat het er echt niet bij hoor! Misschien ging het wel om een tijdelijke Orange actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Cassie789 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:56:
Ik vond die vraag niet onnodig... bij veel dingen staat het er echt niet bij hoor! Misschien ging het wel om een tijdelijke Orange actie...
Ook ik vind de vraag onnodig.
Ik vind het leuk om te zien dat er zoveel belangstelling is voor de blade, maar dit topic begint langzaam op een Fok! niveau te komen. Weinig technische praat tot dusver op deze pagina

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 03-02-2011 18:12 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:27:
Daarnaast zie ik om eerlijk te zijn, de bomen door het ROM bos niet meer... Straks maar eens even met een bakje koffie kijken naar welke ROM ik ga upgraden
Ik heb JapJelly9 en Modaco r11 geprobeerd. Beiden zijn OK, maar de Wifi blijft moeizaam. Flibblesan heeft nu r7a welke ook een interessante ROM lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:21:
Ik heb JapJelly9 en Modaco r11 geprobeerd. Beiden zijn OK, maar de Wifi blijft moeizaam. Flibblesan heeft nu r7a welke ook een interessante ROM lijkt.
Bedankt voor de input ! Ik zelf zat ook te denken over JapJelly9. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk wat je nu wint met die partitie tweak. Snelheid, of alleen meer ruimte voor je programma's ? Indien het laatste: Daar heb je toch A2SD voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik draai sinds gisteren ook de JJ9 en ben er tot nu toe heel tevreden over! Hij lijkt me nog sneller en vloeiender dan de ROM die ik ervoor had ( de customised bladevillain van jou freekers :p ) .. Het enige wat ik opgemerkt heb is dat sommige menu-items nog niet volledig in het nederlands vertaald zijn, maar dat is niet zo'n issue.
Ben nog geen problemen tegengekomen, zelfs de WiFi werkt zoals het hoort!

Ben nu alles nog wat aan het uittesten, maar voorlopig ben ik er heel tevreden mee!

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:35:
Bedankt voor de input ! Ik zelf zat ook te denken over JapJelly9. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk wat je nu wint met die partitie tweak. Snelheid, of alleen meer ruimte voor je programma's ? Indien het laatste: Daar heb je toch A2SD voor ?
RAM loopt ook langzaam vol met applicaties, ondanks A2SD, en zo heb je gewoon wat meer. Het doet geen pijn en het houdt je /system mooi klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
RAM is niet waar je apps opgeslagen staan. Dat is waar je apps en android op draaien. Als je veel apps tegelijk aan hebt staan raakt je ram vol dat voorkom je niet met a2sd, dat zorgt er alleen voor dat de apps op je sd worden gezet ipv je interne opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 15:33
Freekers schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:35:
...JapJelly9. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk wat je nu wint met die partitie tweak. Snelheid, of alleen meer ruimte voor je programma's ? Indien het laatste: Daar heb je toch A2SD voor ?
Het gaat inderdaad om meer ruimte voor eigen applicaties. Met de originele partitieindeling en een relatief kale firmwareversie (ROM) blijft een flink deel van de systeempartitie ongebruikt. Kalt_Kaffe loste dit op door zijn firmware vol te stoppen met applicaties die dan in de systeempartitie werden meegeinstalleerd (bloat), die onder normale omstandigheden niet meer verwijderd kon worden of geupdate.
Bij JJ9 heeft hij dit niet meer gedaan, waardoor er nogal wat ruimte vrij bleef. Door te repartioneren krijg je de ongebruikte syteemruimte weer vrij beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de heldere uitleg mannen !
Ik weet wat ik morgen ga doen :) JJ9 installeren inclusief die partitie'hack'.
Ik zie alleen dat KaltKaffee ook een addon heeft gereleased om de hardware UI in te schakelen. Staat deze normaal niet standaard ingeschakeld ? Meen me iets te herinneren dat dit voor een vloeiende interface zorg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ja klopt en betere prestatie in games, maar het gaat wel ten koste van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
JHdD schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:37:
......maar het gaat wel ten koste van de batterijduur.
Daar zijn de meningen over verdeeld. De stelling is namelijk dat de processor door inschakelen van HWUI zodanig minder belast wordt dat dit weer batterijduur spaart, waardoor in totaal het geen batterijtijd kost.

Overklokken van de CPU en AHB kost wel batterijtijd, omdat hier sprake is van meer warmte.
Eventueel is dit weer enigszins te compenseren door SetCPU zo in te stellen, dat bij minimaal gebruik de CPU ondergeklokt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 17-09 21:45

Lightah

Strikes Again

Ik heb m'n SF ook binnen via Ebay. Nu heb ik m'n contacten van m'n oude telefoon gekopieerd naar de sim kaart en probeer ik deze in de SF te importeren. Echter als ik importeren van Sim kies wordt er doodleuk vermeld dat er geen contacten op de SIM staan. Dit is met de rom japanese jellyfish. Iemand enig idee hoe ik de contacten dan kan importeren?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
elinx schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:16:
Daar zijn de meningen over verdeeld. De stelling is namelijk dat de processor door inschakelen van HWUI zodanig minder belast wordt dat dit weer batterijduur spaart, waardoor in totaal het geen batterijtijd kost.

Overklokken van de CPU en AHB kost wel batterijtijd, omdat hier sprake is van meer warmte.
Eventueel is dit weer enigszins te compenseren door SetCPU zo in te stellen, dat bij minimaal gebruik de CPU ondergeklokt wordt.
Ik zie alleen een add-on om de hardware acceleratie in te schakelen, maar niet om deze weer te de-activeren. Hoe gaat dat in z'n werk als ik het gewoon even wil uitproberen om te testen/vergelijken ? Vooraf NANDbackup maken en die dan terug zetten ?

Als ik het me goed herinner was overklokken toch juist negatief op de algemene prestaties van de telefoon en alleen voordelig bij CPU intensieve applicaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Freekers schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:56:
....Ik zie alleen een add-on om de hardware acceleratie in te schakelen, maar niet om deze weer te de-activeren. Hoe gaat dat in z'n werk als ik het gewoon even wil uitproberen......
.....was overklokken toch juist negatief op de algemene prestaties van de telefoon en alleen voordelig bij CPU intensieve applicaties ?
Het klopt dat je HWUI alleen kan installeren. Eventueel kan je dit weer ongedaan maken door de ROM weer opnieuw te installeren zonder wipe. Een andere manier is om met Winrar het bestand build.prop in de addon te vervangen met datzelfde bestand uit de JJ9zip en die opnieuw installeren. Eventueel kan je build.prop met een teksteditor op je GSM zelf aanpassen. De regel debug.sf.hw=1 wordt dan debug.sf.hw=0
Ik heb altijd de voorkeur voor de tweede methode, omdat die het minst ingrijpend is. Hetzelfde kan je doen als je andere addons ongedaan wilt maken.
Overklokken doe je alleen om de CPU snelheid te verhogen evt icm de AHB addon, om ook de bussnelheid te verhogen als de CPU op die hogere snelheid draait. Logisch dat het voor CPU intensieve applicaties de meeste profijt oplevert. Voor over/onderklokken is SetCPU nodig. Ik heb een tijdje met verhoogte snelheid gewerkt en ik heb geen negatieve prestaties gezien, muv batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lightah schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:30:
Ik heb m'n SF ook binnen via Ebay. Nu heb ik m'n contacten van m'n oude telefoon gekopieerd naar de sim kaart en probeer ik deze in de SF te importeren. Echter als ik importeren van Sim kies wordt er doodleuk vermeld dat er geen contacten op de SIM staan. Dit is met de rom japanese jellyfish. Iemand enig idee hoe ik de contacten dan kan importeren?
Is je oude telefoon te syncen met Outlook of Gmail? Want dan zou ik ze in Gmail zetten en zo syncen met je telefoon. Ben je er ook voortaan vanaf met volgende telefoons omdat je alleen maar een keer hoeft aan te melden met je gmail account en je hebt alles weer. Het hoeft niet eens een Androidtelefoon te zijn want het werkt op alle telefoons met Exchange sync.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Iemand die nog een mini-Android sticker heeft om het Orange logo te bedekken? Ik heb het dan over echt een hele kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profidiam
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

Ik heb nu JJ RL6 erop staan, maar wil misschien wel upgraden naar de laatste nieuwe. Ook MIUI ziet er goed uit en zou mogelijk worden binnenkort. Twee leuke opties dus, maar dan moet ik alle apps en settings terugzetten en daar zie ik geweldig tegenop :S.

Bestaat er een manier om na het plaatsen van een nieuwe ROM en het doen van een wipe al je apps en zo terug te zetten?

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Cassie789 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:07:
Iemand die nog een mini-Android sticker heeft om het Orange logo te bedekken? Ik heb het dan over echt een hele kleine.
Een simpele search in dit topic, leverde mij deze post als resultaat op:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35069086
[b][message=35489254,noline]
Bestaat er een manier om na het plaatsen van een nieuwe ROM en het doen van een wipe al je apps en zo terug te zetten?
Ook dit is reeds meerdere malen aan bod gekomen in dit topic.Titanium Backup is de app waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 17-09 21:45

Lightah

Strikes Again

Marzman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:56:
[...]

Is je oude telefoon te syncen met Outlook of Gmail? Want dan zou ik ze in Gmail zetten en zo syncen met je telefoon. Ben je er ook voortaan vanaf met volgende telefoons omdat je alleen maar een keer hoeft aan te melden met je gmail account en je hebt alles weer. Het hoeft niet eens een Androidtelefoon te zijn want het werkt op alle telefoons met Exchange sync.
Nee dat kan er niet mee. En z'n bluetooth opties zijn ook super beperkt. Maar heb het al allemaal overgetypt.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Het probleem is dat ik hem niet via Ebay kan bestellen vanwege mijn ouders, die vinden het via PayPal te veel gedoe. Dus daarom vroeg ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Dit soort verkapte spam graag achterwege laten.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
*weg*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zijn de zwarte niet te krijgen? Ik zie echt overal witte Blades... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-02-2011 15:38 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Ja, inderdaad. Zijn de zwarte er niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 17:12
Misschien vreemde vraag maar ik draai sinds dit weekeind R9 van Japanese Jellyfish (helemaal perfect overigens), ik krijg het alleen niet voor elkaar om bij het invoeren van tekst deze suggesties uit het woordenboek te laten komen. De suggesties die ik voor mijn kiezen krijg zijn namen en entries uit mijn Gmail adressenboek. Tips? Ow ja, HTC_IME toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
*weg*

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Draai sinds kort JJ9. Merk vrijwel geen verschil met mijn 2.1 Eclair ROM qua snelheid. Voor diegene die nu op 2.1 zitten en erover zitten te denken te updaten naar 2.2 voor meer 'snelheid' is mijn advies; Niet doen. Kost veel werk om alles weer precies in te stellen zoals jij het wilt/had en het verschil is minimaal, als er uberhaubt al verschil is.

Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.