Zo, ik ben weer terug in Nederland en heb onderweg twee Oostenrijkse (pianolak) witte TFT Orange San Francisco's opgepikt. Jammer genoeg waren de ZTE's in Zwitserland dus net uitverkocht. Gelukkig voor mij is de vader van de familie met wie ik mee was een beetje een gadgetfreak en heb ik ze daarom zover gekregen om twee keer om te rijden. Moeders en dochter zaten er niet echt op te wachten

Ze hebben helaas wel aanzienlijk meer dan de Zwitserse en ook de Engelse telefoons gekost, blijkbaar heeft Orange Oostenrijk ook door dat ze populair zijn, maar ik kon ze toch niet laten liggen. Eentje is voor mijzelf en is inmiddels unlocked (maar nog niet geroot/ROM'd), de andere zit nog netjes gesealed en verpakt in de doos en gaat de verkoop in.
Ik moet zeggen dat ik het geheel allemaal erg prettig vind. De camera is inderdaad niet geweldig en met de stock ROM is hij soms wat sluggish, maar de rest en in het algemeen valt het me zeker niet tegen. Ook typen op het touchscreen valt me reuze mee. Ik heb voor de vorm even de beta van Swype geïnstalleerd, maar die doet het nog niet in het Nederlands, al ziet de Engelse versie er veelbelovend uit

Het scherm kan zich meten met de beste die ik in de winkel heb gezien; de traditionele TFT-problemen waar ik me zo aan kan ergeren blijven nagenoeg achterwege en de pixelpitch is dusdanig hoog dat je op normale kijkafstand geen pixels kan onderscheiden. Simpel gezegd: voor een ander/beter scherm hoef je geen andere telefoon te kopen, ook bij de TFT-versie niet.
Ik zit nog te twijfelen of ik mijn witte SF wil proberen te ruilen voor een zwarte/grijze. Aan de ene kant had ik toch echt een zwarte in mijn hoofd en kan ik maar moeilijk wennen aan het wit dat ik nu heb (daadwerkelijk al mijn gear is zwart), aan de andere kant is het ook wel gaaf om een mooie graphic op de achterkant aan te brengen zoals je wel bij snowboards ziet. Dat maakt het wel nog unieker en ook echt mijn telefoon, maar het nadeel daarvan is dat de verkoopwaarde dan wel achteruit gaat.
Morgen maar eens aan de slag met ROMs. Voor ik daaraan begin wilde ik mijn stock ROM echter eerst even back-uppen (a la BIOS), maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden hoe dat (het beste) te doen. Is het nodig en hoe doen jullie dat?
Jeuj