Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Leuk minpuntje hahaha ;) Ik raad deze telefoon ook aan iedereen aan die een low budget android zoekt.
Hebben jullie nog tips voor waar dees het beste te bestellen is? Heb et OP gezien, maar waar halen jullie hem vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niewe OSF voor dochter van goede vriend werd gisteren langsgebracht, maar bleek kapot te zijn; hij kon geen mobiele netwerken vinden, zelfs niet na unlock met een andere SIM (T-Mobile UK of Hi NL). Orange gebeld, vanochtend omgeruild (ondanks dat de klantenservice het adres van de buren had gegeven aan de koerier), alleen de SIM gehouden.

Verrassend: de telefoon van gisteren was een TFT, de vervangende telefoon een OLED (ROM versie B05, en via *ZTE*CHIPINFO# in de dialer gecontroleerd). Dat zal dus wel een refurbished phone zijn, elk nadeel hep zijn voordeel etc.

In ieder geval kan deze wel mobiele netwerken vinden en heb ik er al naar de klantenservice mee gebeld voor het beltegoed controleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
@gambieter,

Woon jij in Engeland? Of ben jij heen en weer aan het sturen naar de orange shop vanuit Nederland?
Indien je in Nederland woont, ze doen dus niet moeilijk dat je een buitenlandse adres hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iceman1987 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:26:
@gambieter,

Woon jij in Engeland? Of ben jij heen en weer aan het sturen naar de orange shop vanuit Nederland?
Indien je in Nederland woont, ze doen dus niet moeilijk dat je een buitenlandse adres hebt?
Ik woon in Engeland, dus geen problemen voor mij. En voor je het vraagt (er zijn al zat anderen die dat gedaan hebben ;) ), ik doe niet aan levering of tussenpersoon spelen. Kost gewoon veel te veel tijd en moeite, dus alleen voor uitzonderingen als zeer goede persoonlijke vrienden :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
gambieter schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Ik woon in Engeland, dus geen problemen voor mij. En voor je het vraagt (er zijn al zat anderen die dat gedaan hebben ;) ), ik doe niet aan levering of tussenpersoon spelen. Kost gewoon veel te veel tijd en moeite, dus alleen voor uitzonderingen als zeer goede persoonlijke vrienden :) .
En als ik heel vriendelijk lach? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Vandaag maar eens Ad-Free account gepakt op Modaco en de R8 Froyo release getest. Deze werkt echt subliem, zitten op dit moment alleen nog 2 kleine bugs in, maar die zouden als het goed is maandag nog worden opgelost in een R9 versie. Ik denk dat dit op het moment de ROM is die je moet hebben als je een San Francisco hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme1988
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2021
Hmm ik heb er dan ook eindelijk 1 gewonnen.

De verkoper zegt hem opgestuurd te hebben met dhl en heeft me een track&trace code gegeven.\
deze werkt alleen niet... heb hem gemaild dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Heb em nu ook al een tijdje liggen, voelt toch best degelijk aan, camera is inderdaad prut, maar dat boeit me verder niks, heb em als tweede toestel en moet nog rooten etc.

Tips m.b.t. beste rom? En klopt het dat bij orange rom ik geen talk kan gebruiken? Kan het namelijk niet vinden, ook niet in market :S

EDIT: Modaco R8/9 dus?

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 15-01-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
gambieter schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Oke Cheers! Vroeg me het gewoon af, want het je deed er heel makkelijk over. Maar als je in Engeland woont dan is het logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18
Ik heb een beetje lopen experimenteren met overclocken. Ik kan stabiel overclocken tot 748 mhz en dan krijg ik een Quadrant score van 1269. ;) Asphalt 5 draait nu helemaal soepel.

[ Voor 11% gewijzigd door JHdD op 15-01-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga toch voor de Blade. Ik was nog wat aan het twijfelen tussen een paar andere telefoons maar de ROMs worden steeds beter en de hardware is goed, dus waarom niet :)

Alleen de vraag waar ik hem vandaan moet halen. Aan de recente berichten te lezen worden die dingen precies steeds moeilijker te bemachtigen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2011 19:18 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb een fix gevonden voor de background-wifi problemen. Nou ja, fix, workaround.

Start de FM radio, en ga daarna dingen doen die wifi nodig hebben. Je zult zien dat de wifi verbinding aan blijft staan, ook als je op de stroom knop drukt :D

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:27:
Ik heb een fix gevonden voor de background-wifi problemen. Nou ja, fix, workaround.

Start de FM radio, en ga daarna dingen doen die wifi nodig hebben. Je zult zien dat de wifi verbinding aan blijft staan, ook als je op de stroom knop drukt :D
Met oortjes erin of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Zonder de oortjes start de radio helaas niet. Iemand van modaco riep dat dit komt omdat de FM radio voorkomt dat de blade in 'deep sleep' gaat. Ik laat 'm een paar uur aanstaan met wifi aan (verbonden met IRC) om te kijken hoe erg de battery drain is :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:25
JHdD schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:12:
....overclocken tot 748 mhz en dan krijg ik een Quadrant score van 1269.....
Je hebt waarschijnlijk stagefright aanstaan, die verdubbelt de quadrant score.
Normaal is een waarde van ca 400 a 450. Met overclock kan dit oplopen tot 550 a 600.
zie hier voor een beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Razer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:51:
[...]

Die van mij was gisteren (donderdag aangekomen) dus ik vermoed dat die van jou vandaag gaat arriveren :)
Ja hij is inderdaad gisteren aangekomen, mooi ding moet ik zeggen. :9~

Nu alleen kijken welke versie ik erop ga zetten. Voorlopig eerst maar met de custom rom van hem proberen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
elinx schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:31:
[...]

Je hebt waarschijnlijk stagefright aanstaan, die verdubbelt de quadrant score.
Normaal is een waarde van ca 400 a 450. Met overclock kan dit oplopen tot 550 a 600.
zie hier voor een beschrijving.
Maar die bug zou gefixt moeten zijn in 2.2.1, toch? Is er al een 2.2.1 ROM voor de Blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 18:25
Petervanakelyen schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:22:
[...]
Maar die bug zou gefixt moeten zijn in 2.2.1, toch? Is er al een 2.2.1 ROM voor de Blade?
In 2.2 is stagefright uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
Ik zou hem ook als muziekspeler willen gebruiken, maar ik merk dat Android op dat gebied nog niet ideaal is?

Nu heb ik een goeie ouwe w810 walkman. Deze heeft dedicated knoppen voor play/pause, volume & met de volumeknoppen in te houden, spring ik naar een volgend nummer.

Is dit mogelijk met deze telefoon om zonder te ontgrendelen de muziekspeler bedienen? (ik ga wel een eigen kwalitatieve headphone gebruiken, dus niet de meegeleverde earphones met knopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Nvidiot schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:31:
Zonder de oortjes start de radio helaas niet. Iemand van modaco riep dat dit komt omdat de FM radio voorkomt dat de blade in 'deep sleep' gaat. Ik laat 'm een paar uur aanstaan met wifi aan (verbonden met IRC) om te kijken hoe erg de battery drain is :)
Radio starten, oortjes eruit. Vervolgens op IRC gaan zitten. Na 12 uur was de battery drain pakweg 48%. Dat valt me eerlijk gezegd nog erg mee voor constant wifi gebruik :)

Het is een aardige workaround als je geen 3G wilt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
pietervochten schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:32:
Ik zou hem ook als muziekspeler willen gebruiken, maar ik merk dat Android op dat gebied nog niet ideaal is?

Nu heb ik een goeie ouwe w810 walkman. Deze heeft dedicated knoppen voor play/pause, volume & met de volumeknoppen in te houden, spring ik naar een volgend nummer.

Is dit mogelijk met deze telefoon om zonder te ontgrendelen de muziekspeler bedienen? (ik ga wel een eigen kwalitatieve headphone gebruiken, dus niet de meegeleverde earphones met knopje)
idem, de 5800 die ik nu heb word doordeweeks nonstop gebruikt als mp3 speler.
Iemand hier die de blade ook als mp3 speler gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Mijn Blade is ook binnen, model B08, UK-versie. Meteen maar even de nieuwste Japanese Jellyfish ROM erop gezet voor Froyo en om van de Orange rotzooi af te komen. Ziet er goed uit voor zo'n betaalbaar toestel. De build quality lijkt ook redelijk mee te vallen, alles ziet er redelijk uit. Niet van het niveau als de high end HTCs (of zelfs de Legend van mijn broertje waar ik wat mee heb vergeleken), maar zeer bruikbaar. De tijd zal leren hoe lang dat zo blijft :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Van waar heb je hem? Hoe is de Jellyfish ROM? Heb je hem al vergeleken met de R7/R8 custom ROM van Paul? Sorry voor de berg vragen ineens, maar ik heb ook interesse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Heb mijne van de orange shop gewoon (vriendin in UK) OLED blijkbaar (begin December) maar zelfs met JJ7 (image TPT met 128mb system) heb ik gewoon nog WiFi problemen, en waar niemand het hier over heeft, ook is bluetooth lang niet zo stabiel als op mijn Desire, gebruiken anderen hier bluetooth? (headset bedoel ik dan)

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-01-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Petervanakelyen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:14:
Van waar heb je hem? Hoe is de Jellyfish ROM? Heb je hem al vergeleken met de R7/R8 custom ROM van Paul? Sorry voor de berg vragen ineens, maar ik heb ook interesse :P
Ebay.

De Jellyfish ROM doet het prima tot nu toe. Geen klachten. Maar heb het er pas sinds gisteravond opstaan, dus heel veel moet er nog getest en geconfigureerd worden. Daarnaast is het m'n eerste Android toestel, dus ik ken de weg door de menu's nog niet zo goed. Heb nog geen andere ROMs geprobeerd behalve eventjes spelen met de stock Orange ROM die op zich ook wel goed werkte, maar vol met Orange bloatware en themes zat (en Eclair had ipv Froyo).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

Ik heb JJ, met de blade wifi fix. Dit was wel nodig, zelfs op JJ met froyo was wifi niet goed.

Gebruik BT af en toe en werkt wel goed.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Beukerz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:57:
[...]

idem, de 5800 die ik nu heb word doordeweeks nonstop gebruikt als mp3 speler.
Iemand hier die de blade ook als mp3 speler gebruikt ?
Ik zou het niet doen als ik jou was. De headphone jack is van slechte kwaliteit er zit behoorlijk wat ruis in, daar heb ik met meerdere oortjes last van. Als je muziek gaat luisteren zou ik dat met een bluetooth stereo headset doen, dat doe ik zelf ook.
TWeaKLeGeND schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:05:
Heb mijne van de orange shop gewoon (vriendin in UK) OLED blijkbaar (begin December) maar zelfs met JJ7 (image TPT met 128mb system) heb ik gewoon nog WiFi problemen, en waar niemand het hier over heeft, ook is bluetooth lang niet zo stabiel als op mijn Desire, gebruiken anderen hier bluetooth? (headset bedoel ik dan)
Wifi uitzetten als je bluetooth aanhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Het (bekende) probleem met wifi is dat wanneer je de telefoon uit zet (en hij in 'deep sleep' mode gaat, waarbij een druk op home/menu/back het scherm niet laat aanspringen) dat wifi verbindingen wegvallen. Er zijn 2 fixes:
- Auto reconnect van wifi wanneer je het scherm aanzet (leuk, maar dan zijn je background syncs nog steeds stuk)
- Wifi aanhouden door te voorkomen dat het toestel in 'deep sleep' gaat. (Werkt, maar kost wel veel batterij, ~50% over 12 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er de oorspronkelijke Eclair van Orange nog op staan. Staat alleen ,,update 1" achter. Nog nooit ook maar 1 seconde problemen gehad met WiFi. Werkt onder alle omstandigheden als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar heb jij alle orange-meuk er dan gewoon laten op staan? Of kan je die verwijderen als je hem root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met Orange-meuk dat handjevol Orange-pictogrammetjes bedoelt....ja, die staan er nog gewoon op. Die gebruik ik niet en dus heb ik er ook geen seconde last van. Ook op andere telefoons van mij (Nokia, SE) staan wel pictogrammen die ik nooit gebruik. Bijvoorbeeld om muziek af te spelen. So what????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:23:
Maar heb jij alle orange-meuk er dan gewoon laten op staan? Of kan je die verwijderen als je hem root?
Op Modaco staat een handleiding (van Sebastian404 geloof ik) over verwijdering Orange-dingen (deorangeing). Linkje.
Nvidiot schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:05:
Het (bekende) probleem met wifi is dat wanneer je de telefoon uit zet (en hij in 'deep sleep' mode gaat, waarbij een druk op home/menu/back het scherm niet laat aanspringen) dat wifi verbindingen wegvallen. Er zijn 2 fixes:
- Auto reconnect van wifi wanneer je het scherm aanzet (leuk, maar dan zijn je background syncs nog steeds stuk)
- Wifi aanhouden door te voorkomen dat het toestel in 'deep sleep' gaat. (Werkt, maar kost wel veel batterij, ~50% over 12 uur)
In de Modaco Froyo R10 (aangekondigd) zou er wat aan de WiFi worden gedaan. Releasedatum nog onbekend :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 17-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
gambieter schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:44:
[...]

Op Modaco staat een handleiding (van Sebastian404 geloof ik) over verwijdering Orange-dingen (deorangeing). Linkje.

[...]

In de Modaco Froyo R10 (aangekondigd) zou er wat aan de WiFi worden gedaan. Releasedatum nog onbekend :)
R10 is er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, gezien. Ga ik vanavond laat eens mee spelen. Even kijken of ik hem weer op de 128 MB /system kan krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ben beniewd naar WiFi fixes in R10! En zal WiFi uit tijdens bluetooth aan ook eens proberen (WEL BELACHELIJK! als dat helpt, maar beter dan niks)

Heb overigens geen databundel op dit toestel (die zit op Desire), maar bel er wel VEEL mee, dus headset erg handig, en geen wifi heel klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb mijn toestel ook binnen gekregen en ik kom er niet helemaal uit. Het installeren van de Clockwork Recovery is goed gegaan, nadat ik drivers voor de ZTE had geinstalleerd. Daarvoor bleef hij steeds hangen op "waiting for device". Nu wil ik een custom ROM erop zetten, en volgens de handleiding moet dat in de root van de SD kaart. Het probleem is alleen dat ik niet in de SD kaart kom! Ik zie hem wel staan bij deze computer, maar als ik erop klik opent ie niet. Het icoontje is ook "doorzichtig". Hoe plaats ik nu de custom rom op de SD kaart? Alvast bedankt!
EDIT: ik koppel dus gewoon het toestel aan de pc. Heb geen cardreader oid.
EDIT2: Volgens mij werkt het nu, heb mijn SD kaart in mijn fototoestel gedaan en ben nu het kaartje aan het formatteren. Hou jullie op de hoogte!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:42:
Beste mensen, ik heb mijn toestel ook binnen gekregen en ik kom er niet helemaal uit. Het installeren van de Clockwork Recovery is goed gegaan, nadat ik drivers voor de ZTE had geinstalleerd. Daarvoor bleef hij steeds hangen op "waiting for device". Nu wil ik een custom ROM erop zetten, en volgens de handleiding moet dat in de root van de SD kaart. Het probleem is alleen dat ik niet in de SD kaart kom! Ik zie hem wel staan bij deze computer, maar als ik erop klik opent ie niet. Het icoontje is ook "doorzichtig". Hoe plaats ik nu de custom rom op de SD kaart? Alvast bedankt!
Je toestel moet wel op gegeven overdracht modus staan, anders gaat het niet werken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

EDIT2: Volgens mij werkt het nu, heb mijn SD kaart in mijn fototoestel gedaan en ben nu het kaartje aan het formatteren. Hou jullie op de hoogte!
Installeer WebSharing via de Market, dan kun je via Wifi bij je telefoon en uploaden naar je telefoon.

R10 bevalt prima hier, met zwarte balk (selecteer niet de menu uit lockscreen optie).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

ralfbosz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Installeer WebSharing via de Market, dan kun je via Wifi bij je telefoon en uploaden naar je telefoon.

R10 bevalt prima hier, met zwarte balk (selecteer niet de menu uit lockscreen optie).
Jij zou dus aan raden om die nieuwe versie erop te zetten? Als het goed is kan je dan toch ook gelijk apps op je sd kaart zetten of heb ik dat mis?

Maar eens even kijken hoeveel modaco wil hebben voor zo´n betaald account.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
ralfbosz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Zitten paar vervelende bugs in... O.a. het niet synchoniseren van Facebook contacts met je contacts op telefoon (dus geen contact pictures)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Iedereen die trouwens een HTC toetsenbord wil met de Nederlandse taal:

http://android.modaco.com...l-repacked-for-the-blade/

Sla je slag, bij mij werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik trek volgende week richting Oostenrijk voor de wintersport. Ik zal eens even kijken of we door Zwitserland komen en of ik in één van beide landen ergens zo'n ding kan meenemen. Dat is vlotter dan wachten op het Engelse avontuur van die vriend van mij.

Als ik door Zwitserland kom zal ik er sowieso twee proberen mee te nemen, indien het alleen Oostenrijk wordt moet ik er nog even over nadenken, al zal ik 'm voor 150-170 euro vast ook nog wel kwijtraken hier nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij wordt in India ook verkocht als Dell XCD35.
http://www1.ap.dell.com/c...xcd35?c=in&l=en&cs=indhs1

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet, echt een OEM telefoontje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een behoorlijke Newby hier, maar heb me ook zo'n apparaatje aangeschaft en begin nu te proberen hoe alles werkt. Krijg echter al direct de melding (bij bijvoorbeeld foto maken) dat SD kaart geinstalleerd moet worden. Deze zit er echter keurig in. Moet ik nu iets doen, of heb ik er gewoon 1 met een bug? En hoe zou ik dat dan het beste op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:25:
Ik ben een behoorlijke Newby hier, maar heb me ook zo'n apparaatje aangeschaft en begin nu te proberen hoe alles werkt. Krijg echter al direct de melding (bij bijvoorbeeld foto maken) dat SD kaart geinstalleerd moet worden. Deze zit er echter keurig in. Moet ik nu iets doen, of heb ik er gewoon 1 met een bug? En hoe zou ik dat dan het beste op kunnen lossen?
Probeer eens je SD kaart te formatteren, wordt die onder instellingen herkend??? Wat voor een ROM draai je? Welke stappen heb je al doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:53:
Nou, ik trek volgende week richting Oostenrijk voor de wintersport. Ik zal eens even kijken of we door Zwitserland komen en of ik in één van beide landen ergens zo'n ding kan meenemen. Dat is vlotter dan wachten op het Engelse avontuur van die vriend van mij.

Als ik door Zwitserland kom zal ik er sowieso twee proberen mee te nemen, indien het alleen Oostenrijk wordt moet ik er nog even over nadenken, al zal ik 'm voor 150-170 euro vast ook nog wel kwijtraken hier nieuw in doos.
Zijn ze in Zwitserland goedkoper dan in Oostenrijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Probeer eens je SD kaart te formatteren, wordt die onder instellingen herkend??? Wat voor een ROM draai je? Welke stappen heb je al doorlopen?
Heb hem echt net uit de doos, dus heb nog helemaal niks gedaan, maar voordat ik vanavond aan de slag ga met die zaken, dacht ik dat ik dat beter even kan laten als dit gewoon een fout is...

Ik vind in de instellingen nergens gegevens over de sd card, maar zoals gezegd ben ik echt een beginneling, maar het lijkt erop van niet...

Advies om eerst zelf verder te 'prutsen' of om met Orange contact op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
JHdD schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Ik zou het niet doen als ik jou was. De headphone jack is van slechte kwaliteit er zit behoorlijk wat ruis in, daar heb ik met meerdere oortjes last van. Als je muziek gaat luisteren zou ik dat met een bluetooth stereo headset doen, dat doe ik zelf ook.

[...]
Meer mensen die hier last van hebben? Dit wordt misschien mijn bolgende telefoon maar ik moet er wel normaal muziek mee kunnen luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thefal schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Meer mensen die hier last van hebben? Dit wordt misschien mijn bolgende telefoon maar ik moet er wel normaal muziek mee kunnen luisteren!
Afgelopen weekend tijdens een vlucht een film zitten kijken en vond de kwaliteit niet storend slecht. Wat ik wel een nadeel vond is dat ik hem eigenlijk niet zacht genoeg kon zetten (dat nog even opzoeken) hij stond voor mij op zijn zachts eigenlijk net te hard (dit is met Sennheiser in-ears).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:40:
[...]

Heb hem echt net uit de doos, dus heb nog helemaal niks gedaan, maar voordat ik vanavond aan de slag ga met die zaken, dacht ik dat ik dat beter even kan laten als dit gewoon een fout is...

Ik vind in de instellingen nergens gegevens over de sd card, maar zoals gezegd ben ik echt een beginneling, maar het lijkt erop van niet...

Formatteer eerst dan even je sdkaart, dan zou hij het gewoon moeten doen. Kijk anders in je orange boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:40:

Er zijn examplaren in omloop die problemen met de SD-card hebben, zie bijvoorbeeld deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was hardware probleempje. Schijfje was beetje verbogen. Met stukje papier ertussen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gelukt om het toestel werkend te krijgen! Zoals gezegd heb ik een Zwitserse versie. Tijdens het uitvoeren van update.zip, zoals beschreven in de OP, kreeg ik de line63-foutmelding. dit heb ik opgelost door een oudere versie van Clockwork Recovery te installeren, daarna werkt het als een zonnetje met de Bladvillain rom. Wel vind ik dat ik minder bereik heb dan met mijn oude LG toestelletje (provider Telfort) zijn er meer mensen die dit ondervinden? Groetjes! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Gister avond geupdate naar R11 van Modaco, helaas nog altijd geen Facebook sync met bestaande contacten in het telefoonboek. Ik mis dus mijn contact plaatjes bij mijn bestaande personen, heel erg irritant. Iemand hier toevallig ervaring met een ROM die dit wel doet? Dit vind ik namelijk toch wel een erg handige optie die ik niet zou willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Laatst online: 10:06
Volgens wat ik kan zien in de changelogs (heb zelf nog niet geprobeerd), is zowel in de JJ (Jap Jellyfish) als in de FLB-Froyo G2 dit probleem verholpen.

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niet iemand een goede link voor een newbie als ik? Wil hem nu gaan rooten, en probeer de stappenplannen te doorlopen, maar wanneer ik de downloads binnen heb, hoe moet ik ze dan activeren/ op welke manier?

Heb een filmpje gezien waarin de zaken keurig ingetypt worden, maar dan weet ik natuurlijk weer niet hoe ik in dat command scherm kom, of welke dat is. Alvast bedankt, en iedereen staat het vrij om me uit te lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clockworkmod recovery heb ik het dan over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:17:
Heeft niet iemand een goede link voor een newbie als ik? Wil hem nu gaan rooten, en probeer de stappenplannen te doorlopen, maar wanneer ik de downloads binnen heb, hoe moet ik ze dan activeren/ op welke manier?

Heb een filmpje gezien waarin de zaken keurig ingetypt worden, maar dan weet ik natuurlijk weer niet hoe ik in dat command scherm kom, of welke dat is. Alvast bedankt, en iedereen staat het vrij om me uit te lachen...
Zie de startpost, en de links naar het Modaco forum. Kijk ook op www.orangesanfrancisco.co.uk. Daar staat alle informatie in.

Echter, vragen om een jip en janneke handleiding en aan het handje te worden gehouden, dat gaat wel erg ver. Begin gewoon, lees je in, en ga aan de slag. Als je dan vastloopt, vertel wat je probeert en wat er fout gaat. Maar je zult toch echt zelf aan de slag moeten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard was ik daar al wel mee bezig geweest, maar ik weet niet hoe ik het command screen vandaan haal om de downloads te laten runnen.. Ik heb de benodigde bestanden al gedownload, maar kreeg niet gevonden hoe ik dan die stap moet zetten, wat klik ik aan/ waar moet ik dat doen. Lijkt me een van de makkelijkste zaken maar die zie ik dan even niet. De rest lijkt me het moeilijkste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:59:
Uiteraard was ik daar al wel mee bezig geweest, maar ik weet niet hoe ik het command screen vandaan haal om de downloads te laten runnen.. Ik heb de benodigde bestanden al gedownload, maar kreeg niet gevonden hoe ik dan die stap moet zetten, wat klik ik aan/ waar moet ik dat doen. Lijkt me een van de makkelijkste zaken maar die zie ik dan even niet. De rest lijkt me het moeilijkste niet.
Dat is wel heel erg basaal; een Google zoektocht naar "open command prompt" moet je het antwoord echt wel geven. Als je dergelijke basale dingen niet weet en ook de zoekskills mist (of niet gebruikt), dan is het de vraag of je uberhaupt wel moet beginnen aan custom ROMs en rooten. Want dat vereist dat je zelf aan de slag gaat, en ook wat vooruitdenkt en eigen initiatief toont :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Hallo allemaal, Waarom niet een terminal applicatie vanuit de market installeren of mis ik nu iets? Dit is denk ik de eenvoudigste weg om commando's te typen. Wellicht moet je wel eerst de phone geroot hebben om bepaalde acties te doen. Indien deze actie juist voot het rooten bedoeld is, heb je mogelijk nog niet genoeg rechten om de commando's in de terminal uit te voeren. Succes in ieder geval! Even OFF-TOPIC, alhoewel........ Zelf heb ik geen ZTE blade of clone vanwege lastige import via ebay, maar wat denken jullie van de Vodafone 945 (ZTE product) die eind deze maand (bevestigd door Vodoafone helpdesk en fora) verkocht gaat worden. Heeft alleen een mindere resolutie dan ZTE blade! Hopelijk is ook deze voor 99,- te koop (net zoals zijn uitverkochte voorganger de Vodafone 845 van Huawei). Wellicht een goed NL aternatief voor de ZTE blade geinteresseerden die net als ik "schrik" hebben van ebay of andere buitenlandse garantieloze aankopen :). Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
Bedankt voor de info, dat klinkt interessant! Ik twijfelde tussen de GT540 en deze ZTE Blade, maar wacht dan nog even de 945 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
Heb hem ook nu een weekje. Simlock eraf gesloopt, geroot, geromt en ben er eigenlijk best blij mee nu :). Hij is voor mijn zusje en die is er ook superblij mee. Het is een meer dan prima Androidtoestel voor mensen met een kleine beurs.

CPU vind ik wat traag van tijd tot tijd maar dit is al een stuk beter geworden met de custom rom, want jezus wat maakt Orange slechte ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Heb met JJ7 last van slechte verstaanbaarheid door de microfoon van het toestel, alswel ook een redelijk onbetrouwbare bluetooth verbinding, en nogsteeds het wifi probleem, hoewel hij prachtig aanvoelt, en snel zat is, zijn dat toch zaken die me erg dwars zitten.

Wifi MOET opgelost kunnen worden. Maar bluetooth en mic problemen misschien niet..

Zijn er anderen die relatief gezien (vergeleken met een confirmed goed toestel) slecht verstaanbaar zijn? (en of evt ook een brakke bluetooth verbinding hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Heb nog steeds interesse in een "nieuwe" ZTE Blade voor +/- 140 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:37:
Zijn ze in Zwitserland goedkoper dan in Oostenrijk ??
Aanzienlijk, van wat ik begrijp 80 versus 150 euro plus eventuele verplichte simcards.
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:04:
Heb nog steeds interesse in een "nieuwe" ZTE Blade voor +/- 140 ;)
Als ik er één mee kan nemen zal het waarschijnlijk voor meer dan dat worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tweede telefoon, en deze ZTE Blade interesseert me enorm. Sorry dat ik het hier kom vragen, maar 31 pagina's doorlezen is iets te tijdrovend :)
Als ik dus komend weekend naar Lille zou rijden om in een Bouygues Telecom Winkel de Blade op te pikken voor €169, kan ik hem hier in België dan gewoon onmiddellijk gebruiken? Is die dan Simlock-vrij of niet?
Laten shippen vanuit UK vind ik een iets minder aantrekkelijke optie aangezien ik liever toch wil kunnen terugvallen op een degelijke garantie-afhandeling indien nodig.

Het lijkt me hands down de allerbeste keuze voor dit soort geld, en er zit blijkbaar een grote community achter waardoor ik nog wel op Gingerbread zal mogen hopen ook, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zelfs als hij gesimlockt is, is hij direct klaar voor gebruik: je kan hem er in een paar minuten online van ontdoen. :) En op goede community-support kan je inderdaad wel rekenen, Paul, de oprichter van Modaco, heeft een Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
En kost dat nog wat om die SIMlock te removen of is dit eigenlijk illegaal en mag ik hier niet om vragen? Negeer deze vraag maar in dat geval :)

Maar ik begrijp dus dat gebruik met een eigen SIM-kaart in België geen probleem zou zijn, en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Verder lees ik hier in dit topic enkele probleempjes. Gaat dit om algemene problemen of kent dit toestel niet meer problemen dan andere modellen en mag ik in principe verwachten een degelijk werkende GSM aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
MatthiasDS schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:20:
En kost dat nog wat om die SIMlock te removen of is dit eigenlijk illegaal en mag ik hier niet om vragen? Negeer deze vraag maar in dat geval :)

Maar ik begrijp dus dat gebruik met een eigen SIM-kaart in België geen probleem zou zijn, en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Verder lees ik hier in dit topic enkele probleempjes. Gaat dit om algemene problemen of kent dit toestel niet meer problemen dan andere modellen en mag ik in principe verwachten een degelijk werkende GSM aan te kopen?
http://android.modaco.com...-francisco-and-zte-blade/

There you go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
http://www.nextgenserver.com/calculator/

Volledig gratis te doen op deze website. De problemen die vernoemd worden zitten vaak in de software, ondertussen zijn er al bijna perfecte custom ROMs (R11 van Modaco bijvoobeeld) zonder noemenswaardige bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Bedankt hoor, het zou best wel eens kunnen dat jullie me over de streep hebben getrokken.

In principe is het een telefoon voor m'n vrouw maar het is nog mogelijk dat ik m'n eigen Optimus One aan haar doorgeef en deze zelf hou :)

[ Voor 6% gewijzigd door MatthiasDS op 20-01-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[b]het is nog mogelijk dat ik m'n eigen Optimus One aan haar doorgeef en deze zelf hou :)
Doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme1988
Voor de mensen met wifi problemen ik heb de r11 custom rom van modaco.com draaien maar had nog steeds problemen met wifi nadat het toestel uit sleep kwam.

toen heb ik ne market zitten zoeken en de volgende app gevonden.
http://www.appbrain.com/app/blade-wifi-fix/com.bladewififix
Nu maakt hij elke keer als ik het scherm weer aan zet opnieuw verbinding met de wifi, werkt echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthiasDS schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:43:
Sorry dat ik het hier kom vragen, maar 31 pagina's doorlezen is iets te tijdrovend :)
Dit vind ik erg jammer. Omdat jij geen inzet wil tonen moeten anderen je helpen en hun tijd "verspillen"? Lees de startpost door, en gebruik de zoekfunctie om binnen het topic naar bepaalde posts te zoeken.

Verder: als je het topic wel had doorgebladerd, had je geweten dat het verwijderen van de SIM-lock hier niet mag worden besproken. Het is echter makkelijk zelf te vinden, dus doe svp zelf iets meer moeite? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ik heb de startpost bekeken, maar vond geen antwoord op alle vragen. 31 bladzijden doorzoeken is niet zo eenvoudig. Online vond ik ook niet direct alle antwoorden.

Wees gerust, ik weet goed genoeg hoe fora werken en heb er geen lesje over nodig. In mijn ogen is er weinig mis met het stellen van enkele kleine, gerichte vraagjes. En de eerdere antwoorders hadden blijkbaar ook weinig problemen om even snel te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Na de upgrade richting Froyo JellyFish RL8 werkt mijn homescreen niet helemaal meer zoals ik zou verwachten. Mijn homescreen (stock) draait niet meer automatisch mee als ik mijn telefoon op landscape draai. Alle applicaties draaien wel automatisch mee, dus het lijkt een instelling. Helaas vind ik nergens homescreen settings of een manier om dit weer toe te staan (hiervoor had ik op 2.1 Launcher Pro, dus weet eigenlijk niet zeker of de stock homescreen van 2.1 wel mee draaide?).

Is dit een setting? Of moet ik om dit te activeren Launcher Pro installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:31:
Of moet ik om dit te activeren Launcher Pro installeren?
De stock launcher doet dat inderdaad niet, Launcher Pro wel (op Modaco Froyo r11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme1988
nadat ik 2 dagen de modaco r11 rom gedraaid heb, heb ik gisteren de japanese jellyfish r8 rom er op gezet.
en tot mijn verbazing gaat de battery ongeveer 2x zo lang mee met deze rom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
JJ7 gaat bij mij inderdaad ook wel erg lang mee, veel langer dan mijn Desire, maarja heb toch liever goed werkende wifi/bt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Dat komt doordat bij JJ standaard hardware acceleratie uit staat en bij MCR aan. Het kost wat batterij, maar het zorgt er wel voor dat de ui wat soepeler is en dat games beter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
HW Acceleratie heb ik gewoon aan staan in JJ7

Na 5 uur aan de telefoon nogsteeds 52% batterij over, dat is me met nog geen enkel toestel gelukt tot nu toe!

Heb de image install van JJ7 gedaan en dus een 128MB systeem partitie, vroeg me af of ik JJ8 gewoon kan installeren via Amon-RA of dat de 128MB dan problemen gaat geven en ik dat eerst ongedaan moet maken danwel wederom een image/TPT uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik heb volgens mij een stuk betere batterijduur, ik zal het is bijhouden.
Moet je gewoon even de zip uitpakken en kijken of het minder dan 128 mb is Zo ja dan past het gewoon op de veranderde partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot die conclusie was ik idd ook gekomen. Ik draai nu weer de modaco r11. Maar dan zonder hardware
versneling. En ik kan niet zeggen dat hij trager
Is ook niet in games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Laatst online: 10:06
Ik heb eigelijk ook nog wel een vraagje, mss dat hier iemand daar wel op kan antwoorden..

Ik gebruik momenteel al enige tijd chompSMS en heb ook al handcent geprobeerd, en ze doen allebei wat ik wil.. BUITEN 1 DINGETJE DAN.

Als ik een bericht krijg, opent er een popupje op het lockscherm, waarna ik dus kan antwoorden. Als ik niet meteen antwoord en het scherm weer dimt, en ik daarna terug het scherm aanzet om te antwoorden is deze popup weg en moet ik de volledige applicatie openen!! Ik zie wel dat ik een bericht heb, maar ik kan niet meer 'snel-antwoorden".

Ik heb al alle instellingen bekeken en uitgeprobeerd, maar geen oplossing gevonden..

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
voor iedereen die nog hoopte in Zwitserland een Blade te kunnen kopen:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/oqjg5g.jpg

Het is nog onbekend wanneer ze weer op voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik heb deze gister binnengekregen: http://cgi.ebay.nl/Orange...-Skin-Black-/190493315931
Beetje duur , maar als hij er eenmaal opzit dan heb je ook wat. Ik had het gekocht omdat de rubberen coating een beetje begon te slijten aan de randjes en daar heb ik nu dus geen last meer van. ;)
YouTube: Unique! Orange San Francisco (ZTE Blade) Carbon Fiber Textured Skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
CenturyStorm schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:06:
voor iedereen die nog hoopte in Zwitserland een Blade te kunnen kopen:

[afbeelding]

Het is nog onbekend wanneer ze weer op voorraad zijn
:(

Ik ga 6 feb richting CH. Ik had dan graag een Blade gekocht. En ook nog wel een paar mee kunnen nemen voor hier. Ik denk dat ik toch nog langs een winkel ga. Misschien hebben ze er toevallig nog 1 liggen.

Als iemand toevallig interesse heeft kan hij/zij een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo, ik ben weer, zo goed als, terug van weggeweest !
De afgelopen weken waren erg druk en hectisch voor mij, zodoende dat ik niets meer van mij in dit topic heb laten horen. Kerstmis & Nieuwjaar zijn altijd drukke periodes bij ons thuis, na de vakantie had ik 1 presentatie en moest ik 2 essay's inleven en tot overmaat van ramp is ook nog eens een goede vriend van mij overleden
Ik zit weliswaar nu midden in mijn tentamenweken (ik moet er nog 2, a.s. vrijdag), maar ik zal m'n neus weer eens wat vaker laten zien :)

Zo te zien heb ik veel gemist ! Er zijn weer genoeg Froyo firmwares de grond uitgestampt zie ik en de kernel dump van de Chinese Blade is ook reeds beschikbaar.

Een update van mijn kant: Mijn vader is inmiddels ook in het bezit van een UK Blade. Helaas heeft hij een TFT versie en ik moet terugkomen op mijn statement dat het mij totaal niet zou uitmaken of ik een TFT of OLED Blade zou hebben; Het maakt wel uit.
Het OLED scherm heeft veel mooiere en natuurlijkere kleuren als je het mij vraagt. Zeker een pluspunt in de prijs/kwaliteit verhouding, die helaas nu wegvalt door het gebruik van de TFT Schermen.

Ook zie ik dat mijn custom firmware ietwat outdated is. Ik zal deze proberen de komende dagen bij te werken (LauncherPro, QuickPic, Titanium Backup e.d.)

Na mijn tentamens ben ik van plan over te stappen op Froyo, aangezien er nu zoveel (volgens de gebruikers) stabiele releases uit zijn.
Zijn er dit moment nog Froyo releases in de maak waar het waard is om op te wachten :) ?

Last but not least: Nvidiot, bedankt voor de tip omtrend de WiFi workaround met de FM Radio app ! WiFi Tethering werkt nu perfect :)

Groetjes :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:50:
Na mijn tentamens ben ik van plan over te stappen op Froyo, aangezien er nu zoveel (volgens de gebruikers) stabiele releases uit zijn.
Zijn er dit moment nog Froyo releases in de maak waar het waard is om op te wachten :) ?
Ze zijn stabiel (heb zowel Modaco r8-r11, Jellyfish r7 en r8 en flibblesan r4-6 geprobeerd). Echter, het Wifi probleem blijft bestaan voor mij. Ik vind zelf Swedish Snow (Eclair) erg goed werken, en ben heel tevreden met de 128 MB /system partitie, stuk beter om zo meer RAM te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Ze zijn stabiel (heb zowel Modaco r8-r11, Jellyfish r7 en r8 en flibblesan r4-6 geprobeerd). Echter, het Wifi probleem blijft bestaan voor mij. Ik vind zelf Swedish Snow (Eclair) erg goed werken, en ben heel tevreden met de 128 MB /system partitie, stuk beter om zo meer RAM te hebben :)
Bedankt voor de reply !
Aha, maar waarom run je Eclair ipv Froyo ? Froyo zou toch 'zo veel sneller moeten zijn', hoor ik overal ?
Het verhaal met het resizen van system partities heb ik ook gemist. De Blade heeft echter toch al genoeg RAM standaard beschikbaar, of is het resizen van die partitie echt zo'n performance boost ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Freekers schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:50:
tot overmaat van ramp is ook nog eens een goede vriend van mij overleden
I
Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:59:
Bedankt voor de reply !
Aha, maar waarom run je Eclair ipv Froyo ? Froyo zou toch 'zo veel sneller moeten zijn', hoor ik overal ?
Ik vind het tegenvallen, dat snelheidsverschil. De benchmarkscores waren vertekend, zoek maar eens op Stagefright.
Het verhaal met het resizen van system partities heb ik ook gemist. De Blade heeft echter toch al genoeg RAM standaard beschikbaar, of is het resizen van die partitie echt zo'n performance boost ?
Nou nee, er is snel maar ~150 MB beschikbaar (exclusief A2SD), terwijl de /system meestal maar 120 van de 208 MB gebruikt. Daarom zaten Kallt_kaffe's oude ROMs zo vol, die probeerde die 80 MB vrije ruimte te gebruiken voor applications. En extra RAM voor /data is altijd goed :p

Zie verder gambieter in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE ..."

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-01-2011 13:45 . Reden: linkje gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
zero_cool89 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:02:
[...]

:(

Ik ga 6 feb richting CH. Ik had dan graag een Blade gekocht. En ook nog wel een paar mee kunnen nemen voor hier. Ik denk dat ik toch nog langs een winkel ga. Misschien hebben ze er toevallig nog 1 liggen.

Als iemand toevallig interesse heeft kan hij/zij een DM sturen.
Ja inderdaad, ik ga 1 dag eerder en ben er ook niet blij mee. ga het ook gewoon proberen. wie niet waagt die niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Nouja, mocht er idd nog iemand voor een schappelijk prijsje aan zo'n ZTE Blade kunnen komen dan houd ik mij aanbevolen! (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Me like me want ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb ook nog steeds interesse, als iemand er eentje kan/wil meebrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

Vanochtend de knoop doorgehakt en een Samsung Galaxy S bij T-Mobile (verlenging) besteld. Sinds Flex niet meer bestaat moeten overstappen en gekozen voor een iPhone-abbo (!) (oftewel een iPlan, leek me interessanter kwa aanbod dan de normale internet uitbreiding bij een Flex).

De batterij-life van mijn SF is gewoon te kort, normaal tijdens werk geen probleem (usb kabel bij de hand), maar straks op vakantie wil ik toch wel een beetje kunnen Google Mappen, Facebooken en Twitteren. Van het weekend was mijn telefoon na een avondje in de stad nog maar 20%, de telefoon begon al te waarschuwen :(.

Ik draai de Modaco ROM (R11, add-free user), misschien als ik mijn Galaxy heb dat ik deze telefoon eens leeg gooi en eens test met die andere ROM's, kijken hoe de battery-use daar is. Nu eens kijken wat een iets meer dan 2 maanden oude SF oplevert ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ralfbosz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:11:
Ik draai de Modaco ROM (R11, add-free user), misschien als ik mijn Galaxy heb dat ik deze telefoon eens leeg gooi en eens test met die andere ROM's, kijken hoe de battery-use daar is. Nu eens kijken wat een iets meer dan 2 maanden oude SF oplevert ;).
Kun je me eens DM'en, mischien kunnen we het eens worden.
Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.