Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
wow, mooi toestel voor de prijs zeg. Zat toevallig de review van de Nexus S door te nemen toen op de conclusiepagina dit mooie dingetje werd genoemt. Ik heb zelf nog geen smartphone en ben student (dus erg op de centjes aan het letten) dus dit is eigenlijk wel een uitkomst.

blijkbaar zijn die dingen sinds kort ook buiten het VK te krijgen, zoals Zwitserland en Oostenrijk. Omdat ik over een maandje naar Zwitserland afreis voor wintersport (met de trein) zou dit de ideale gelegenheid zijn om een mooi toestel op de kop te tikken op één van de grotere stations zonder met import uit het VK te werken. Ik zie bij OK,- mobile het toestel zelfs staan voor 100 frank (80€) exclusief simkaart.

omdat ik nog een beetje een smartphone-newbie ben (12 uur geleden wist ik niet eens wat rooten of custom-ROM was ;)) is mijn vraag: kan ik dat toestel daar gewoon los kopen (met/zonder simkaart maakt me niet veel uit) en zo ja: kan ik het toestel dan gewoon laden met een ROM? eigenlijk weet ik het antwoord al wel (het blijft natuurlijk een orange phone, want OK,- mobile is een dochter) maar ik wil toch een beetje zekerheid.

bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Er zijn weliswaar vele uitvoeringen van de ZTE blade, maar over het algemeen geven ze geen van allen problemen met rooten en voorzien van een nieuwe ROM. Let alleen van te voren op of de Custom ROM geschikt is voor jouw type, Dit wordt er meestal bij vermeld, want niet voor elk type is evenveel keus. En volg als beginner goed de instructies op hoe je de custom ROM erop krijgt. Ook unlocken gaat gewoon dmv Imei invoeren op een site of het downloaden van een programaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Zeer interessante telefoon, zit er aan te denken om er ook 1 te halen om mijn Nokia 5800 te vervangen (Ken die bij me ouders dienst gaan doen als GPS systeem :9)
Zijn er hier mensen die de (am)oled versie en de tft hebben kunnen vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Beukerz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:49:
Zeer interessante telefoon, zit er aan te denken om er ook 1 te halen om mijn Nokia 5800 te vervangen (Ken die bij me ouders dienst gaan doen als GPS systeem :9)
Zijn er hier mensen die de (am)oled versie en de tft hebben kunnen vergelijken ?
Oled is behoorlijk verzadigt kwa kleur. TFT is scherper... Ik zou deze telefoon ook met TFT kopen... (Ik heb een Oled, maar een tft in handen gehad)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veilig is het kopen via ebay van een telefoon? Ook met postbodes die graag wat in hun eigen zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18
Zorg gewoon dat je van een gebruiker koopt met veel en goede feedback, dat je betaalt met paypal en vraag of het verstuurt kan worden in een ongemerkte doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHdD schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:05:
Zorg gewoon dat je van een gebruiker koopt met veel en goede feedback, dat je betaalt met paypal en vraag of het verstuurt kan worden in een ongemerkte doos.
Oke, maar stel dat het mis gaat, kan ik dan mijn geld terug krijgen met paypal-kopersbescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:48:
[...]

Oke, maar stel dat het mis gaat, kan ik dan mijn geld terug krijgen met paypal-kopersbescherming?
Ja dan krijg je je geld gewoon terug mits je aan de voorwaarden van paypal hebt voldaan.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
supaduke schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:29:
Misschien n beetje laat, maar als iemand deze wilt bestellen dan kan ik wellicht van dienst zijn. Ik woon in London dus toestellen kunnen bij mij afgeleverd worden waarna ik ze verder kan sturen.

Stuur me een DM als je een adres en telefoonnummer wilt.
Ik heb wel interesse, zou je dan wel DM aan willen zetten ;) haha

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BombaAriba schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:05:
[...]

Ja dan krijg je je geld gewoon terug mits je aan de voorwaarden van paypal hebt voldaan.
helaas makkelijker gezegd dan gedaan zeg maar. Ik wacht mooi tot hij in nl of belgie ofzo op de markt is of ik hem van iemand contant kan afrekenen want ik ben al 150 euro aan deze telefoon kwijt zonder hem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
elinx schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:24:
Er zijn weliswaar vele uitvoeringen van de ZTE blade, maar over het algemeen geven ze geen van allen problemen met rooten en voorzien van een nieuwe ROM. Let alleen van te voren op of de Custom ROM geschikt is voor jouw type, Dit wordt er meestal bij vermeld, want niet voor elk type is evenveel keus. En volg als beginner goed de instructies op hoe je de custom ROM erop krijgt. Ook unlocken gaat gewoon dmv Imei invoeren op een site of het downloaden van een programaatje.
Heeft iemand zich al beziggehouden met een port van de Legend ROM? Ze hebben dezelfde SoC en een stabiele Sense ROM ben ik nog niet tegengekomen tot nu toe. Is er eigenlijk al een stabiele Froyo ROM voor alle versies van de Blade?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:55:
[...]

helaas makkelijker gezegd dan gedaan zeg maar. Ik wacht mooi tot hij in nl of belgie ofzo op de markt is of ik hem van iemand contant kan afrekenen want ik ben al 150 euro aan deze telefoon kwijt zonder hem te hebben.
Bij wie en waar had je besteld dan? Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met PayPal en altijd netjes me geld terug gekregen voor producten die niet geleverd zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Petervanakelyen schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:12:
[...]

Heeft iemand zich al beziggehouden met een port van de Legend ROM? Ze hebben dezelfde SoC en een stabiele Sense ROM ben ik nog niet tegengekomen tot nu toe. Is er eigenlijk al een stabiele Froyo ROM voor alle versies van de Blade?
De scource code van Froyo is vandaag officieel vrijgegeven, dus ik denk als je nog maandje geduld hebt dat er hele mooie Froyo roms gaan komen, ik kijk er al naar uit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik hoop op een volwaardige MIUI rom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

http://android.modaco.com...ip-miui-porting/page/120/ -> is dit misschien iets voor jou?

MIUI ziet er inderdaad sweet uit. Waarom bestaat er geen cyanogenmod voor de Blade? Deze rom zou toch een van de meer stabiele moeten zijn?

Ik heb nog geen blade, die is op komst, maar zie nu al door het rom-bos de bomen niet meer :S Misschien in de topicstart een goede "starters" rom aangeven?

[ Voor 9% gewijzigd door Profidiam op 06-01-2011 19:33 . Reden: link vergeten ]

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Nou het probleem is dat er steeds nieuwere en betere roms uit de grond springen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad,
Vanavond is de kernel van 2.2 voor de Blade gereleased. Ze zijn nu druk bezig met nieuwe stabiele 2.2 ROM's.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
De eerste ROM die de nieuwe Froyo kernel via een add-on integreert is al verschenen en schijnt al merkbare verbeteringen te geven dan de ROM met de oudere kernel, die op zich ook al een redelijke stabiliteit had, maar waar nog eea aan ontbrak.
Er zal dus wel gauw een stabiele custom ROM gepubliceerd worden

[ Voor 29% gewijzigd door elinx op 07-01-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

KingCrash

Angry Rabbit

elinx schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:58:
De eerste ROM die de nieuwe Froyo kernel via een add-on integreert is al verschenen en schijnt al merkbare verbeteringen te geven dan de ROM met de oudere kernel, die op zich ook al een redelijke stabiliteit had, maar waar nog eea aan ontbrak.
Er zal dus wel gauw een stabiele custom ROM gepubliceerd worden
Ziet er goed uit. Zeer benieuwd of 2.2 merkbaar sneller werkt op de Blade.
Echter wacht ik nog even met flashen op stabielere versie.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BombaAriba schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:05:
[...]

En aan welke voorwaarde moet ik dan voldoen? Ik las ook ergens dat er bij de advertentie iets moet staan van kopersbescherming. Maar dit zie ik nergens staan.

Ik kan natuurlijk ook een half jaartje wachten, en kijken of ik deze telefoon op vakantie kan kopen in Frankrijk. Hoewel dat moeilijk word i.v.m. de taal (zowel tijdens het kopen, als het toestel).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:55:
[...]

150 Euro kwijt? Hoe dat? Paypal staat er juist om bekend om mogelijke fraudeurs gelijk af te sluiten en mensen direct hun geld terug te geven. Had je gekocht bij iemand die al eerder gehandeld had op ebay of heb je hem ergens anders gehaald?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:00:
[...]

En aan welke voorwaarde moet ik dan voldoen? Ik las ook ergens dat er bij de advertentie iets moet staan van kopersbescherming. Maar dit zie ik nergens staan.

Ik kan natuurlijk ook een half jaartje wachten, en kijken of ik deze telefoon op vakantie kan kopen in Frankrijk. Hoewel dat moeilijk word i.v.m. de taal (zowel tijdens het kopen, als het toestel).
De kopersbescherming is als je kijkt bij de manieren waarop je kan betalen, naast het paypal logo daar staat dat je kopersbescherming geniet.

Maar waarom heb je je geld niet teruggekregen van paypal? Als je alles goed beschrijft etc heb je geld eigenlijk al 9 van de 10x terug :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20
Heb zelf ook al een aantal aankoop pogingen gedaan van een Blade via ebay, maar regelmatig dat verkopers proberen de transactie buiten ebay om te regelen, misschien dat 't daar bij hem mis is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KingCrash schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:08:
[...]

Ziet er goed uit. Zeer benieuwd of 2.2 merkbaar sneller werkt op de Blade.
Echter wacht ik nog even met flashen op stabielere versie.
Ik draai al een tijdje een 2.2-rom (die van Paul @ MoDaCo, alpha3 versie), en die werkt duidelijk merkbaar sneller. Het enige irritante aan die rom was het bekende wifi-probleem. Hopelijk is dat met deze 2.2-versie nu eindelijk afgelopen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Profidiam schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:32:
....Waarom bestaat er geen cyanogenmod voor de Blade? Deze rom zou toch een van de meer stabiele moeten zijn?.....
Dat heb ik me ok al eerder afgevraagd, maar zoals ik hier (bericht 177) en daar (bericht 199) lees gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren, omdat ZTE eea heeft aangepast in de gebruikelijke standaard. Om erachter te komen wat dat is schijnt niet zo eenvoudig te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Toestel binnen :-)

Werkt lekker en ligt goed in de hand. Vind het ook niet traag werken. Was wel even schrikken in het begin toen hij nog op Orange theme stond (eerste Android dus was even zoeken) dat was wel echt foeilelijk. Komende dagen eens gewoon op 2.1 spelen om te zien hoe en wat ik mis en of upgrade naar een nog niet 100% stabiele 2.2 zin heeft.

Is er een manier om met zekerheid te zeggen dat je ene LCD hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:10:
Is er een manier om met zekerheid te zeggen dat je ene LCD hebt?
Een zwart scherm opzetten, en dan in het donker leggen. Een oplichtend scherm is LCD, een donker scherm is OLED. Of je gebruikt deze methode:
Dial *983*24474636# in the dialer.

OLED
LCD Information:
IC: TL2796
Glass: Samsung

TFT/LCD
IC: NT35580
Glass: LEAD OR
Glass: TRULY
So to conclude if you have Glass:Samsung then it is OLED (No ifs and buts)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nog gemakkelijker methode: kijk bij het ,,Build number" en dan het allerlaatste deel van de code. B05 is Amoled, B08 is TFT/LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BombaAriba schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:13:
[...]

De kopersbescherming is als je kijkt bij de manieren waarop je kan betalen, naast het paypal logo daar staat dat je kopersbescherming geniet.

Maar waarom heb je je geld niet teruggekregen van paypal? Als je alles goed beschrijft etc heb je geld eigenlijk al 9 van de 10x terug :P .
Bedoel je het zo?
http://i51.tinypic.com/ke96kx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:28:
Een nog gemakkelijker methode: kijk bij het ,,Build number" en dan het allerlaatste deel van de code. B05 is Amoled, B08 is TFT/LCD.
Is dit een belangrijke spec? Of valt het verschil bij normaal gebruik nauwelijks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:28:
Niet helemaal: B05 is zeker OLED, maar B08 kan ook OLED zijn (maar is zeldzaam).

Ik heb net de Japanese Jellyfish Froyo ROM erop gezet, van Kallt_kaffe. Normaal maakt die vrij "bloated" ROMs die de /system partitie gebruiken om applicaties te installeren; daar is vaak zat ruimte over.

Nu heeft men voor de Hongaarse Blade (die met 256 Mb beschikbaar werden geleverd, al zat er hardwarematig wel 512 Mb in) een truc vrijgegeven om de partitie-groottes aan te passen, en die is nu gepoort naar andere Blade's.

Wat er gebeurt is een herpartitionering waarbij de /system partitie tot 128 Mb wordt verkleind, en de data partitie van 208 Mb naar 288 Mb wordt vergroot. Meer RAM voor applicaties. Het kan ook weer ongedaan worden gemaakt, voor hen die daar bang voor zijn ;)

Ik heb er nu een 8 GB class 6 SDHC kaart inzitten, waarvan 800 MB EXT2 voor A2SD. Ruimte zat :p

Edit: alleen blijft de email applicatie een force close doen. Jammer. Eens kijken of andere ROMs ook in de kleinere /system partitie passen.

[ Voor 63% gewijzigd door gambieter op 08-01-2011 02:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog zo'n ding over en wil hij er vanaf? Ik heb namelijk tijdelijk een telefoon nodig :P Dus als iemand hem zou verkopen zou dat handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Ja als je zo gewoon hebt betaald hoor je je geld terug te krijgen. Moet je gewoon via de paypal website een klacht indienen.

Mijn SF is gister verzonden en doet er gemiddeld 3 dagen over om hier te komen, ik ben dus benieuwd. Gewoon via ebay gekocht, unlocked en custom rom waren er al opgezet.

Ik heb van de volgende persoon gekocht: http://myworld.ebay.nl/abdulrehman123/

Daar zou je het dus kunnen proberen als je problemen had met andere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BombaAriba schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:34:
[...]

Ja als je zo gewoon hebt betaald hoor je je geld terug te krijgen. Moet je gewoon via de paypal website een klacht indienen.

Mijn SF is gister verzonden en doet er gemiddeld 3 dagen over om hier te komen, ik ben dus benieuwd. Gewoon via ebay gekocht, unlocked en custom rom waren er al opgezet.

Ik heb van de volgende persoon gekocht: http://myworld.ebay.nl/abdulrehman123/

Daar zou je het dus kunnen proberen als je problemen had met andere verkopers.
Ik heb ook nog een tweede San Francisco bij deze verkoper besteld voor een vriend, heb mijn eigen al weekje of 2. Die van mij is gisteren ook verstuurd geworden, ben benieuwd wanneer die komt =) Zal allemaal wel goed verlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:53:
Heeft iemand nog zo'n ding over en wil hij er vanaf? Ik heb namelijk tijdelijk een telefoon nodig :P Dus als iemand hem zou verkopen zou dat handig zijn :)
ja iemand hier die er genoeg van heeft? :P O-) :9~

[ Voor 6% gewijzigd door ninasky11 op 08-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BombaAriba schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:34:
Het lijkt me verstandiger discussies over Paypal en eBay elders te voeren, want ze hebben niets met de ZTE Blade te maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvranken
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09-2024
Zijn deze in het buitenland gekochte toestellen volledig in het Nederlands te zetten? Ook wat toetsenbord en woordenboek-ondersteuning tijdens het typen betreft? Met de originele ROM, of enkel met (bepaalde) custom ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Het kan zeker met de custom-roms. Iemand met een originele ROM moet even kijken of hij Nederlands kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thvranken schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:29:
Zijn deze in het buitenland gekochte toestellen volledig in het Nederlands te zetten? Ook wat toetsenbord en woordenboek-ondersteuning tijdens het typen betreft? Met de originele ROM, of enkel met (bepaalde) custom ROMs?
Met de stock image van de Orange San Francisco kan het niet; het Android toetsenbord heeft geen talen, het Touchpal toetsenbord alleen Engels, Frans en Spaans. Je zult dan zelf toetsenborden moeten toevoegen (Gingerbread of HTC_ime), en woordenboeken.

(heb net even een nieuwe in huis [de vervanger voor de kapotte witte van begin deze week] en daar gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Iemand met een goede tip wat op dit moment een goede mod is? Er zijn er zoveel dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Heb op dit moment de FLB-Froyo G2 for ZTE Blade (r6), maar sjesus wat is er veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poepoog schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:41:
Iemand met een goede tip wat op dit moment een goede mod is? Er zijn er zoveel dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Heb op dit moment de FLB-Froyo G2 for ZTE Blade (r6), maar sjesus wat is er veel keuze.
Hangt er vanaf wat je wilt. De Froyo's zijn alpha en beta versies, en hebben allerlei probleempjes. Wil je A2SD, wil je bepaalde modificaties, etc. Als je niets speciaals wilt, dan kan je gewoon Eclair ROMs als Finnish Fillyjonk of Freekers BladeVillain gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de goedkoopste manier om zo'n ding te halen? Uit zwitserland en dan sim unlocken? Of is dat met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is trouwens aan te raden Clockworkmod Recovery versie 2.5.1.8 te installeren. Die heeft als extra's:
- support voor EXT3 partities
- het scherm is niet meer ondersteboven
Zal het ook aan de startpost toevoegen.

Linkjes:
Instructies en downloadlinks
Het topic op Modaco

Het kan ook als een update.zip worden geinstalleerd via Clockworkmod, ipv te flashen via Fastboot.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:50:
Wat is nu de goedkoopste manier om zo'n ding te halen? Uit zwitserland en dan sim unlocken? Of is dat met abonnement.
Daar is geen algemene regel voor te maken. Je moet ook kijken naar de camera, RAM (soms maar 256 Mb beschikbaar, al zit er 512 Mb in), en welk land je gaat bezoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 09-01-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Die van Zwitserland is inderdaad het goedkoopste, 100CHF en is de 512MB RAM. En het is ook pre-paid, denk zelfs niet dat ze je forceren om een sim te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:16:
Die van Zwitserland is inderdaad het goedkoopste, 100CHF en is de 512MB RAM. En het is ook pre-paid, denk zelfs niet dat ze je forceren om een sim te kopen.
Niet gek dan.. Is dit wel een goede versie voor roms enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
CenturyStorm schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 03:32:
wow, mooi toestel voor de prijs zeg. Zat toevallig de review van de Nexus S door te nemen toen op de conclusiepagina dit mooie dingetje werd genoemt. Ik heb zelf nog geen smartphone en ben student (dus erg op de centjes aan het letten) dus dit is eigenlijk wel een uitkomst.

blijkbaar zijn die dingen sinds kort ook buiten het VK te krijgen, zoals Zwitserland en Oostenrijk. Omdat ik over een maandje naar Zwitserland afreis voor wintersport (met de trein) zou dit de ideale gelegenheid zijn om een mooi toestel op de kop te tikken op één van de grotere stations zonder met import uit het VK te werken. Ik zie bij OK,- mobile het toestel zelfs staan voor 100 frank (80€) exclusief simkaart.

omdat ik nog een beetje een smartphone-newbie ben (12 uur geleden wist ik niet eens wat rooten of custom-ROM was ;)) is mijn vraag: kan ik dat toestel daar gewoon los kopen (met/zonder simkaart maakt me niet veel uit) en zo ja: kan ik het toestel dan gewoon laden met een ROM? eigenlijk weet ik het antwoord al wel (het blijft natuurlijk een orange phone, want OK,- mobile is een dochter) maar ik wil toch een beetje zekerheid.

bedankt alvast :)
De Zwitserse OKmobile sim-kaart kost 15CHF. Totaal 87,50 euro. In de meeste Zwitserse Kiosken is die ruim voorradig:
http://hukd.mydealz.de/de...o-schweiz-ab-/3800?page=9

Als je naar Zwitserland gaat heb ik wel interesse als je er een voor me mee wilt nemen voor 110 euro.

http://hukd.mydealz.de/de...o-schweiz-ab-/3800?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
Database freak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:23:
[...]

De Zwitserse OKmobile sim-kaart kost 15CHF. Totaal 87,50 euro. In de meeste Zwitserse Kiosken is die ruim voorradig:
http://hukd.mydealz.de/de...o-schweiz-ab-/3800?page=9

Als je naar Zwitserland gaat heb ik wel interesse als je er een voor me mee wilt nemen voor 110 euro.

http://hukd.mydealz.de/de...o-schweiz-ab-/3800?page=1
Dank, Ik ben zelf ook een aantal fora en de facebookpagina van OK mobile in de gaten aan het houden. Blijkbaar lopen de shops dichtbij de Duitse grens sneller leeg (rara :*) ).

Onderweg komen we oa langs Basel en Bern. Ik moet nog even zien of je met al die belangstelling tegenwoordig nog meer dan 1 smartphone per persoon kan krijgen en ik zit ook met ruimte (ben op vakantie dan) maar als het lukt dan kan ik er best een paar mee naar NL nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:28:
Niet gek dan.. Is dit wel een goede versie voor roms enzo?
Onbekend. Op Modaco is die versie nog niet gebruikt; de Britse, Hongaarse, Zweedse, Finse en Franse versies daarentegen wel. Er zijn vaak marginale verschillen, dus er is altijd de mogelijkheid dat er iemand aan moet gaan knutselen.

Oftewel: op eigen risico. Mocht je er eentje halen, ga dan naar Modaco en vraag daar hoe je een ROM-dump moet maken, en maak backups voor je gaat klooien zodat je eventueel garantie kunt claimen na terugzetten naar origineel. Dat is makkelijk voor de bovenstaande landen maar niet voor landen waar nog niemand mee bezig is geweest :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
CenturyStorm schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:58:
[...]
Onderweg komen we oa langs Basel en Bern. Ik moet nog even zien of je met al die belangstelling tegenwoordig nog meer dan 1 smartphone per persoon kan krijgen en ik zit ook met ruimte (ben op vakantie dan) maar als het lukt dan kan ik er best een paar mee naar NL nemen
Wanneer ga je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
5 februari, dus ze hebben nog tijd om die stock aan te vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:52

Metalrick

tcpdump ninja

Ik heb er gisteren ook eentje besteld \0/

Weet niet precies hoe lang het duurt voordat hij binnen is, komt vanuit DE.

Het is de Zwitserse versie, ik ga in ieder geval aan de slag met froyo roms, zal mijn bevindingen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al weleens stilgestaan bij de SAR-waarde. Die is extreem hoog: 1,56 en dat mag je zonder meer als potentieel gevaarlijk beschouwen. Sinds ik dit weet gebruik ik 'm alleen nog om te sms-en of via WiFi te internetten. Ik heb geen zin in ,,verhitte" hersenen.

Ik kwam een Engels forum tegen waarop iemand schreef ,,this kind of dangerous phones should be forbidden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Op Modaco spreken ze over 1.35W/Kg. Nog steeds hoog, maar niet zo hoog. De commentaar is best wel grappig overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Max. aanbevolen waarde die als niet schadelijk gerekend wordt is 2W/kg.
De HTC Desire is 1.48W/kg en daar hoor je niet echt veel gedoe over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Petervanakelyen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:37:
Op Modaco spreken ze over 1.35W/Kg. Nog steeds hoog, maar niet zo hoog. De commentaar is best wel grappig overigens :+
Daar hebben ze het ook over de max gemeten in test. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand gegevens heeft van hoevaak die max gehaald wordt en wat je gemiddeld gezien naar je hoofd slingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
In mijn zoektocht naar een smartphone voor weinig kwam ik via google op dit forum uit. Na het hele topic te hebben doorgelezen heb ik besloten om een Blade aan te schaffen, een Zwitserse versie via Ebay. Heb al screenprotectors en een leren hoesje binnen, nu het apparaat zelf nog. Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen mbt het installeren van custom rom etc hier melden! Ben benieuwd, heb tot nu toe helemaal geen ervaring met dit soort zaken. Gelukkig is de openingspost duidelijk dus die zal ik volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel hebben jullie betaald voor jullie blades via e-bay.
Ik ben al een tijdje aan het proberen maar ik verlies steeds aan het einde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik heb 100 pond inc verzenden betaalt, maar dat is denk ik wel een uitzondering. Kijk anders is voor tips in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:10:
Iemand al weleens stilgestaan bij de SAR-waarde. Die is extreem hoog: 1,56 en dat mag je zonder meer als potentieel gevaarlijk beschouwen. Sinds ik dit weet gebruik ik 'm alleen nog om te sms-en of via WiFi te internetten. Ik heb geen zin in ,,verhitte" hersenen.

Ik kwam een Engels forum tegen waarop iemand schreef ,,this kind of dangerous phones should be forbidden".
Heeft wifi niet nog een veel grotere straling? Ik ben wel benieuwd of het echt schadelijk is (vroeger dachten ze dat treinreizen schadelijk was vanwege de hoge snelheid van de eerste treinen), ik denk dat het voornamelijk water opwarmt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:25:
Hoeveel hebben jullie betaald voor jullie blades via e-bay.
Ik ben al een tijdje aan het proberen maar ik verlies steeds aan het einde..
165 euro inclusief verzenden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
JHdD schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:39:
Ik heb 100 pond inc verzenden betaalt, maar dat is denk ik wel een uitzondering. Kijk anders is voor tips in de startpost.
Waar heb je hem voor dit bedrag kunnen verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heu, is 'ie ook te koop in Oostenrijk? Laat ik daar nou net over twee weken heen gaan :) Ben wel benieuwd of dat geen op één of andere manier gekortwiekte versie is dan.

Edit: hmm, verschillende berichten op Modaco of het nou 256MB of 512MB is daar.

Deze telefoon is geheel ongevaarlijk.
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:10:
En op een Nederlands forum zei iemand 'Deze telefoon is geheel ongevaarlijk'. Iemand schreef het op teh intarwebz, dan moet het wel waar zijn :Y

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 21:13

Lightah

Strikes Again

Ik zit ook te denken om er ook een aan te schaffen.

Hij is/wordt ook gereleased in Duitsland onder E-Plus. Wat zal gunstiger zijn, nu laten bezorgen bij kennissen in de UK of in Duitsland kopen?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightah schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:41:
Hij is/wordt ook gereleased in Duitsland onder E-Plus. Wat zal gunstiger zijn, nu laten bezorgen bij kennissen in de UK of in Duitsland kopen?
De Duitse was toch met een abonnement, dus geen prepay?

Die van de UK is misschien niet de goedkoopste, maar wel de meest geteste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 21:13

Lightah

Strikes Again

Ok dan wordt het sowieso de Engelse.
Uit het topic kan ik trouwens niet helemaal opmaken hoe het is afgelopen met het bestellen mbv een nederlandse credit card. Is dit uiteindelijk goed gegaan?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightah schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:47:
Ok dan wordt het sowieso de Engelse.
Uit het topic kan ik trouwens niet helemaal opmaken hoe het is afgelopen met het bestellen mbv een nederlandse credit card. Is dit uiteindelijk goed gegaan?
Nee, dat gaat niet; noch bij Orange, noch bij Play.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Een vriend van mij gaat in Februari naar Zwitserland en daar gaat hij eentje voor mij halen (en nog een paar voor anderen)
Spijtig genoeg wilt hij er max. 3 meenemen, waarvan eentje voor hem. Die andere persoon is een andere vriend van mij.

Maar ik ga hem wel lekker aan 80€ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ook zeggen dat ik het verschil tussen Zwitserland en Oostenrijk wel groot vind. Maargoed, het is allebei niet heul veel geld (al is het één wel bijna het dubbele van het ander :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Damn me like me want :9 Wie gaat er en neemt er 1 mee voor € 140,--- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Argos geeft trouwens nu 10% korting. Dus dan kan je hem voor 90 pond kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Damn, €80 is wel een heel nette prijs. Nog iemand die naar Zwitserland gaat en een voorraadje wilt inslaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:49:
Argos geeft trouwens nu 10% korting. Dus dan kan je hem voor 90 pond kopen...
Alleen zijn ze volledig uitverkocht. Ik moest de kapotte retourneren (scherm kapot), en ze konden geen nieuwe voor me regelen, ze claimden dat die overal al uitverkocht was. Was nog een hele discussie omdat ze het geld voor het opwaarderen niet terug konden geven, maar wel claimden de SIM-kaart mee terug te moeten sturen. Alternatief was reparatie, maar ook dan geen geld terug voor opwaarderen als de reparatie ging falen.

Ik heb na wat onderhandelen mijn geld terug gekregen voor de telefoon en de SIM-kaart gehouden, maar moest bij Orange toch gewoon £20 opwaarderen. Omdat het een kado is, heb ik dat maar gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
Dima_2005 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:55:
Een vriend van mij gaat in Februari naar Zwitserland en daar gaat hij eentje voor mij halen (en nog een paar voor anderen)
Spijtig genoeg wilt hij er max. 3 meenemen, waarvan eentje voor hem. Die andere persoon is een andere vriend van mij.

Maar ik ga hem wel lekker aan 80€ hebben.
Je moet per se ook nog een OK Mobile sim kaart erbij kopen van 10 CHF dus totaalprijs zal wel ong 88 euro zijn.

bovendien staat in de FAQ van OK mobile:
Kann ich für meine Tochter / meinen Sohn ein ok.– mobile Handy und/oder eine SIM-Karte kaufen?

Ja, es können bis zu 3 SIM-Karten pro Einkauf / Person und 7 SIM-Karten im Jahr pro Person bezogen werden. Die Person, welche den Kauf tätigt, muss mindestens 16 Jahre alt sein.
Dus je kan maar 3 telefoons per winkel kopen. (misschien als je dan nog een andere winkel kunt vinden kun je er nog eens drie meenemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

gambieter schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:37:
[...]

Alleen zijn ze volledig uitverkocht. Ik moest de kapotte retourneren (scherm kapot), en ze konden geen nieuwe voor me regelen, ze claimden dat die overal al uitverkocht was. Was nog een hele discussie omdat ze het geld voor het opwaarderen niet terug konden geven, maar wel claimden de SIM-kaart mee terug te moeten sturen. Alternatief was reparatie, maar ook dan geen geld terug voor opwaarderen als de reparatie ging falen.

Ik heb na wat onderhandelen mijn geld terug gekregen voor de telefoon en de SIM-kaart gehouden, maar moest bij Orange toch gewoon £20 opwaarderen. Omdat het een kado is, heb ik dat maar gedaan...
Ah, vreemd, ik heb er een gereserveerd die er morgen zou moeten zijn (Cambridge), uiteraard weet ik natuurlijk niet hoe goed hun systeem werkt of dat dit puur gok werk was dat ze denken er dan weer een te hebben.

Dat van Orange snap ik niet zo goed, ik heb via Orange zelf gekocht en nooit de sim-kaart in mijn mobiel gehad en op mijn cc hebben ze geen prepaid meegerekend, is dit nu een gelukje? En waarom moest je £20 opwaarderen, het minimale bedrag is toch £10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:56:
Ah, vreemd, ik heb er een gereserveerd die er morgen zou moeten zijn (Cambridge), uiteraard weet ik natuurlijk niet hoe goed hun systeem werkt of dat dit puur gok werk was dat ze denken er dan weer een te hebben.
Ja, ik was ook niet onder de indruk van de slagvaardigheid van Argos Norwich... ;)
Dat van Orange snap ik niet zo goed, ik heb via Orange zelf gekocht en nooit de sim-kaart in mijn mobiel gehad en op mijn cc hebben ze geen prepaid meegerekend, is dit nu een gelukje? En waarom moest je £20 opwaarderen, het minimale bedrag is toch £10?
Als je in een Orange Shop koopt, dan moet je £20 opwaarderen. Ik zou de SIM-kaart trouwens wel even in de mobiel doen, zodat deze goed opgezet wordt (paar SMSjes, gebeurt binnen een uur). Toen ik online kocht werd het prepaytegoed apart afgeschreven, dus 1x £105 (telefoon + bezorging op een specifiek dagdeel) en 1x £10 voor beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Database freak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Waar heb je hem voor dit bedrag kunnen verkrijgen?
Gewoon op ebay.co.uk en een beetje mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik wacht op de 'Huawei Ideos X6' wat een koopje zou zijn, voor 200 Dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:50:
Ik denk dat ik wacht op de 'Huawei Ideos X6' wat een koopje zou zijn, voor 200 Dollar.
Die heb ik ook al gespot, maar de grote vraag is wat de reele prijs is. Er wordt gezegd 250-300USD. Maar moet zeggen, voor een prijs van max. 200€ zou ik geen seconde twijfelen en kopen.

Het is nu trouwens blijkbaar al te koop in Finland. Maar goed, da's een andere telefoon.
Hier kun je die verder bespreken hopelijk:
[Ervaringen] Huawei IDEOS X5/X6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm :( ik heb te tips op het forum opgevolgd maar toch blijf ik de autions verliezen :( en ze worden steeds duurder op ebay lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
Volgens mij is de helft van alle bieders hier actief op GoT :P
Mij wil het namelijk ook nog niet echt lukken, ik vind de huidige ebay prijzen toch een beetje hoog helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Ik heb de mijne binnen hoor, SWISS versie, oled scherm (in de ebay add stond tft maar het is toch echt oled).

Staat ondertussen Japanese Jelly op :)

Heeel fijn apparaat moet ik zeggen, ook de stock rom is al goed werkbaar moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik dacht dat de zwitserse met TFT zijn??? Ben je ZEKER dat het oled is? Ik weet dat de tft's wel heel mooi ogen, bijna even goed als de oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verder ook wel benieuwd of de Zwitserse versie nou verder ook vergelijkbaar is met de Engelse, want die prijs is redelijk onweerstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Dima_2005 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:04:
Ik dacht dat de zwitserse met TFT zijn??? Ben je ZEKER dat het oled is? Ik weet dat de tft's wel heel mooi ogen, bijna even goed als de oled.
Hmm nu weet ik het ook niet zeker meer, het build nummer kwam in ieder geval meer in de buurt van oled dan van tft.

Bij een zwarte image met de laagste brightness is zwart ook echt zwart en komt er bijna geen licht van af. Maar echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden om het te controleren?

Voor zover ik weet en merk is de zwitserse gewoon hetzelfde, had geen enkel probleem met het installeren van de roms in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalrick schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:00:
Hmm nu weet ik het ook niet zeker meer, het build nummer kwam in ieder geval meer in de buurt van oled dan van tft.
Welk nummer? B05 is OLED, maar de rest vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb het van een Duitser gekocht via ebay (volgens mij heeft hij hem in Zwitserland gekocht).. ben wel benieuwd wanneer die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Metalrick schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:00:
.....Zijn er nog andere mogelijkheden om het te controleren?....
Met de originele ROM, door het volgende nr. *983*24474636# in te tikken wordt de display info weergegeven. igv OLED krijg je:

In geval van TFT kan je twee mogelijkheden krijgen:

Glass: LEAD

IC: HX8369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

elinx schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:20:
[...]

Met de originele ROM, door het volgende nr. *983*24474636# in te tikken wordt de display info weergegeven. igv OLED krijg je:

In geval van TFT kan je twee mogelijkheden krijgen:

Glass: LEAD

IC: HX8369
Lijkt erop alsof ik toch tft heb, ik heb wat andere codes uitgevoerd omdat ik nu Japanese Jelly draai, maar daar las ik enkel over tft en niets over oled.

Ook al is het tft, het ziet er erg goed uit :) Jammer dat hij niet in NL te koop is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Vraagje.

Nu zijn we hier allemaal tweakers dus vinden we speeltjes leuk.

Maar nu is mijn dochter opzoek naar een nieuwe tel voor ong. 200 euro. Ze had dus de LG Optimus nogwat op het oog (P500 geloof ik), maar nu kom ik dit ding tegen. Dat het voor mij een leuk speeltje zal zijn, dat geloof ik wel, maar is het ook iets voor tieners? die willen wifi, sms'en, twitterren en weet ik veel voor social site gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet sowieso gaan rooten en/of custom ROMs flashen om de Orange meuk in de standaard ROM weg te krijgen, ik vrees dat de LG Optimus toch een veiligere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:35:
Maar nu is mijn dochter opzoek naar een nieuwe tel voor ong. 200 euro. Ze had dus de LG Optimus nogwat op het oog (P500 geloof ik), maar nu kom ik dit ding tegen. Dat het voor mij een leuk speeltje zal zijn, dat geloof ik wel, maar is het ook iets voor tieners? die willen wifi, sms'en, twitterren en weet ik veel voor social site gedoe.
Ik had er vier geregeld voor een gezin (ouders + dochters van 16 en 14), en kreeg eerder deze week een treurige email van de jongste dat na een val met de fiets het scherm gebarsten was. Laat dat nu net degene zijn die uitgebreid met SMS, Facebook, MSN etc bezig is, en nu dus zonder zit. Ik heb een nieuwe besteld bij Orange die morgen wordt bezorgd, en nu is ze weer helemaal blij want over een weekje heeft ze die dan thuis. Dan worden de ontwenningsverschijnselen een stuk draaglijker... ;)

Oftewel: dit N=1 (eigenlijk N=2) voorbeeld geeft aan dat dit dingetje goed geschikt is voor sociale media. Het resolutieverschil is toch flink tussen de ZTE Blade en LG Optimus One; 800*480 of 320*480. Verder is de ZTE Blade wat specialer, die vind je niet zo snel in NL of BE :)
Petervanakelyen schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:06:
Je moet sowieso gaan rooten en/of custom ROMs flashen om de Orange meuk in de standaard ROM weg te krijgen, ik vrees dat de LG Optimus toch een veiligere keuze is.
Custom ROM, dan ben je gelijk rooted. Dat is echt heel makkelijk; ik heb de telefoon in een uurtje zonder SIM-lock, met ClockWorkMod Recovery, custom ROM en de belangrijkste software :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 13-01-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Razer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Ik heb ook nog een tweede San Francisco bij deze verkoper besteld voor een vriend, heb mijn eigen al weekje of 2. Die van mij is gisteren ook verstuurd geworden, ben benieuwd wanneer die komt =) Zal allemaal wel goed verlopen :P
Is die van jou al binnen. Die van mij is nu al vanaf maandag in nl maar nog steeds geen pakketje mogen ontvangen.

Ik heb er al wel een mogen testen doordat mijn broer ook een sf heeft. Werkt snel zolang je maar niet teveel draaiende programma's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BombaAriba schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:09:
[...]

Is die van jou al binnen. Die van mij is nu al vanaf maandag in nl maar nog steeds geen pakketje mogen ontvangen.

Ik heb er al wel een mogen testen doordat mijn broer ook een sf heeft. Werkt snel zolang je maar niet teveel draaiende programma's hebt.
Die van mij was gisteren (donderdag aangekomen) dus ik vermoed dat die van jou vandaag gaat arriveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op de Modaco site is de Froyo Rom van Paul met versie 2.2 nu eindelijk beschikbaar zonder fouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
boersmaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:28:
Op de Modaco site is de Froyo Rom van Paul met versie 2.2 nu eindelijk beschikbaar zonder fouten!
Straks maar even een paid accountje pakken en die R8 build testen, die ziet er echt super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
Ik heb deze nu een paar dagen in het oog, maar dankzij die link enkele posts back, hebk mijn zinnen helemaal op die Huawei gezet...

Deze zou vandaag in Australië te verkrijgen zijn.
Ik vind echter geen 'reclame' zeg maar van enige winkel die hem verkoopt, de vraag is dan of die ook in de winkels ligt.

Nu het punt is dat mijn nonkel volgende week zo-even uit Australië terugkomt. Stel dat hij die Ideos x5 gewoon in de winkel vindt en meeneemt, welke problemen kan het opleveren als ik er hier mee aan de slag wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien dat de lader niet werkt al zal dat wel meevallen (misschien heb je een EU-converter nodig, en mijn huidige telefoon laadt ik het laatste jaar eigenlijk alleen nog via usb-aansluitingen wat ook wel zal kunnen). Ik zou hem wel meenemen als gebruiks-telefoon (dus zonder de doos) om heffingen te voorkomen als je tas/koffer gescanned wordt.

Ik zit ook te twijfelen want over een maandje en nog wat moet ik een tussenstop in Hong Kong maken die eigenlijk te lang is (meer als 5 uur dacht ik), maar als ik voorbij de duane kan komen (Hong Kong is ook geen China, geen idee hoe dat daar werkt?) dan zou ik in de buurt van het vliegveld ook een shop op kunnen zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 14-01-2011 21:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
Welnu, het ziet er naar uit dat eerder aangekondigde Huawei modellen ook nog niet op de markt verschijnen. Van die 'midden januari' komt dus ook weinig in huis... Maar, moest de kleine kans bestaan dat ie hem vindt, ga ik toch eens een tweede keer nadenken gezien de volgende prijzen:

http://www.latest-price.c...es/huawei-ideos-x5-price/

We hebben ondertussen wel een heuse verzameling usb-chargers, dus dat is geen probleem.

Om terug te komen op de San Francisco: is een Sim-unlock nog nodig als je meteen de custom Frojo - rom installeert? (tot nu toe heb ik alleen maar unlocked versies gevonden op ebay, dus in principe geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietervochten schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:16:
Om terug te komen op de San Francisco: is een Sim-unlock nog nodig als je meteen de custom Frojo - rom installeert? (tot nu toe heb ik alleen maar unlocked versies gevonden op ebay, dus in principe geen probleem)
Hangt geloof ik van de kernel af. Echter, met de BladeUnlock app is het zo makkelijk om te unlocken en te relocken dat het echt de moeite niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heb nu de ZTE een maand een huis, en hij bevalt inmiddels meer dan prima. Het is even wennen om van een non-touch Nokia E72 met erg fijne Qwerty-toetsenbord over te gaan op een touchscreen Androidtelefoon, maar inmiddels zou ik niet meer terug willen. De mogelijkheden zijn eindeloos, voor alles wat ik kan bedenken heb ik inmiddels een geschikte app gevonden en het apparaat werkt gewoon fijn. Ik draai nog 2.1, maar met de snelle ontwikkelingen van 2.2 en de vergrote stabiliteit durf ik inmiddels wel over.

Enige minpunten die ik tot nu toe gevonden heb:
- wifi weet soms het netwerk niet meer te vinden (is opgelost met nieuwste ROM)
- accu gaat maar een dag mee
- het toestel is zo verslavend dat ik soms vergeet andere dingen te doen...
Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.