Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een andere recovery erover flashen met recoverymanager blijkt.
Ik heb ondertussen een stock recovery.img kunnen bemachtigen maar weet niet van welke versie van de Blade deze is, weet iemand soms of er een verschil is tss de recovery.img van de verschillende versies, of zijn die gewoon hetzelfde? (Ik zou gokken hetzelfde maar wil geen risico's nemen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:22
Waarschuwing voor Mobistar (belgische) SF-gebruikers: na het installeren van de Swedish Spring RLS4 respin heb ik plots france telecom als provider... vreemd toch?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:05
Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:31:
Waarschuwing voor Mobistar (belgische) SF-gebruikers: na het installeren van de Swedish Spring RLS4 respin heb ik plots france telecom als provider... vreemd toch?
Dit is voor veel roms van toepassing en eigenlijk niet heel vreemd. Ik heb het zelf gehad met de originele rom en diverse japanese jellyfish-roms. Mijn Nederlandse provider 'Ben' werd gezien als 'T-Mobile'. Dit komt doordat 'Ben' gebruik maakt van het netwerk van t-mobile.
Het staat een beetje raar, maar alles functioneerde gewoon prima.

Met de laatste build van CM7 heb ik hier overigens geen last meer van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kerberos84 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:31:
Ik zit niet bij Mobistar, daarom dat ik het niet gemerkt heb (Mobile Vikings). Voor de werking maakt het natuurlijk niet uit, het is gewoon de naam. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Bestaat er een FM-radio app die wel op speaker gaat voor de SF? Die op Modaco kan enkel op headphones (en die van de stockrom ook dacht ik...) het is nochtans mogelijk denk ik zo, want de SE X8 kan het wel... (dus geen beperking van Android)
Lightah schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:32:
[...]

Met koptelefoon erin en dan geluid over de speakers?
==> dit dus idd, dat kan dus niet met de stock of swedish RSL4, en dit wil ik wel...

[ Voor 35% gewijzigd door Kerberos84 op 15-04-2011 13:32 . Reden: reactie op hieronder, verduidelijking ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kerberos84 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:58:
Bestaat er een FM-radio app die wel op speaker gaat voor de SF?
Heeft niet veel nut toch, aangezien je zonder koptelefoon geen antenne hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

Lightah

Strikes Again

Nielson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:29:
[...]
Heeft niet veel nut toch, aangezien je zonder koptelefoon geen antenne hebt?
Met koptelefoon erin en dan geluid over de speakers?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Is het trouwens mogelijk, naast de verschillende SMS tonen, om ook een eigen mp3/geluidsbestand als sms melding in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Op 12 april verzonden en vandaag kwamen ze beide binnen _/-\o_ .
De verkoper had er al een custom rom op gezet dus dat bespaart me ook weer wat moeite. Maar binnenkort toch maar eens het een en ander uitproberen op het gebied van roms. O-)

Zo te zien werkt alles prima, maar bij mijn telefoon heb ik één klein probleempje. De volume down knop is een beetje 'lam'. Het werkt wel, maar je voelt hem niet echt klikken wanneer je hem indrukt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (De andere telefoon heeft hier geen last van)
Verder niet echt een probleem, maar ik ben benieuwd of dit vaker voor komt.

Dit is ook mijn eerste android phone dus voorlopig houdt dit me wel even zoet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Petervanakelyen schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook nog een clockworkmod van de originele Mobistar ROM. Als je om wat voor reden dan ook niet meer aan die van jou komt heb je een noodoplossing. :) Als 2.2 ROM kan ik je Swedish Spring RLS4 respin aanraden. Superstabiel, sneller dan de MoDaCo R12 en batterij gaat ook iets langer mee. CyanogenMod 7 is razendsnel met wat tweaks, maar kampt nog met wat bugs.

Edit: linkje: http://android.modaco.com...gen-1-and-2-lite-or-phat/
Met de phat versie kreeg ik snel het gevoel dat de SF niet vooruit te branden was. Progs als BBCnews en zoveel andere kon ik niet standaard verwijderen (of de rom aanpassen, maar zo zeker voel ik me niet), dus heb ik de lite geïnstalleerd gisteravond (en idd, t is echt poepsimpel... Op 10 minuutjes heb je alles gedownloaded, ge"rommed" en werkende...) en die lijkt me echt snel te werken...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

* Harrie is nog altijd aan het twijfelen of hij de Mobistar versie voor €150 haalt, of wacht tot hij voor zijn werk naar de UK gaat, maar dat kan nog meer dan een maand duren..

Dan is ie misschien 20euro goedkoper, maar heb je wel UK charger en minder gemakkelijk garantie. Maar garantie zal toch niet meer gelden als je met custom roms aan de slag gaat...

Iets wat me nu toch nog altijd niet duidelijk is: heeft hij nu 256MB of 512MB geheugen?
Zijn geheugen bedraagt 256MB en (slechts) 165MB voor de applicaties (behalve voor de applicaties die op het geheugenkaartje opgeslagen worden zodra Android 2.2 beschikbaar is).
Terwijl op de sites van Vandenborre en Mobistar 512MB gemeld wordt. Iemand met de Mobistar versie die dit nu eens definitief kan bevestigen?
Ik lees verhalen over mogelijk software unlock, maar blijkbaar werkt dit niet bij iedereen?

[ Voor 48% gewijzigd door Harrie op 16-04-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ga er gewoon eentje halen in een Mobistar Center. Voor die €20 meer heb je een lader die wel op Europese stopcontacten past, veel gemakkelijker garantie (je kan altijd de originele ROM terugzetten) en gewoon veel eerder een leuke telefoon :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fer974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 16:51
Is deze telefoon ook in nederland te verkrijgen. Ik ben namelijk al een tijdje opzoek, maar heb hem nog nergens kunnen vinden waar hij ook naar nederland kan worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zoals ook in de topic start te lezen valt is dat niet het geval. Toen hij nog niet in België te verkrijgen was had je de meeste kans om er een op eBay te vinden die hem wilde opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Harrie schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:56:
* Harrie is nog altijd aan het twijfelen of hij de Mobistar versie voor €150 haalt, of wacht tot hij voor zijn werk naar de UK gaat, maar dat kan nog meer dan een maand duren..

Dan is ie misschien 20euro goedkoper, maar heb je wel UK charger en minder gemakkelijk garantie. Maar garantie zal toch niet meer gelden als je met custom roms aan de slag gaat...

Iets wat me nu toch nog altijd niet duidelijk is: heeft hij nu 256MB of 512MB geheugen?

[...]

Terwijl op de sites van Vandenborre en Mobistar 512MB gemeld wordt. Iemand met de Mobistar versie die dit nu eens definitief kan bevestigen?
Ik lees verhalen over mogelijk software unlock, maar blijkbaar werkt dit niet bij iedereen?
Hij heeft 512MB geheugen.

Taakbeheer:

Gebruikt systeemgeheugen: 192.13 M
Beschikbaar systeemgeheugen: 224.23 M
Totaal systeemgeheugen: 416.36 M

Deze geheugenbezetting is icm. met Swedish Spring (2.2 Froyo rom !aanrader!) en 60 icoontjes (~apps) in het hoofdmenu. Ruimte zat dus, ook is het mogelijk met deze rom om applicaties op de sd kaart (2GB meegeleverd) te zetten. Ik ben er zeer tevreden van iig.
Het enige minpunt is de batterij, als je een dag regelmatig wifi, 3g en gps gebruikt moet je hem tegen het einde van de dag aan de lader hangen. Op ebay heb ik wel de originele batterij voor 11-12£ zien voorbijgaan dus daar is evt een mouw aan te passen.
Heel leuk toestel voor een zeer goede prijs!
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je meer RAM beschikbaar wil in /data, dan kan je de partitiehack toepassen, zie mijn berichten eerder in het topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is er iemand die zijn Blade al heeft geupdate naar gen2? De laatste versie van CyanogenMod werkt alleen met de gen2-update en de nieuwe kernel voor Swedish Spring (waarmee oa. Angry Birds een stuk soepeler loopt) ook. Het feit dat je niet kan downgraden naar gen1 houdt me echter een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Petervanakelyen schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:02:
Ga er gewoon eentje halen in een Mobistar Center. Voor die €20 meer heb je een lader die wel op Europese stopcontacten past, veel gemakkelijker garantie (je kan altijd de originele ROM terugzetten) en gewoon veel eerder een leuke telefoon :Y)
Dat hoeft geen 20 euro te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik heb sinds vorige week ook een ZTE Blade/ Orange San Francisco. Het is de UK versie Gen1 met TFT (geen OLED) scherm, gekocht voor 135 euro van een vriend van me die naar London ging. Ik heb hem meteen geflashed naar de Cyanogenmod ROM build 39, via de tutorials op MoDaCo, en ben op zich erg tevreden. Ik heb alleen 2 heel hinderlijke bugs:

- telefoon bevriest na een aantal uren aan de lader. Dit zorgt ervoor dat hij erg onbetrouwbaar is als wekker.
- belabberde batterij duur als ik 3G gebruik. Als ik aan een stuk door internet gebruik is ie na een uur of drie leeg. Ik zie de percentages gewoon aftellen. Als ik GPS, 3G, Wifi, Bluetooth en het scherm uitzet houdt ie het wel een dag vol.

Ik ga nog niet over op Gen2. Ik denk dat ik eerder terugflash naar Swedish Spring en dan rustig wacht op iemand die de overgang naar Gen2 overbodig maakt met een of andere tool. Nu overstappen op Gen2 vind ik erg omslachtig en is me allemaal veel te bleeding edge. Over een maand of twee is er gewoon een app voor denk ik. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Probeer anders is CM7 stable en als je dan nog steeds problemen hebt RC4. Kan je er gewoon overheen flashen.

[ Voor 19% gewijzigd door JHdD op 18-04-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
JHdD schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:56:
Probeer anders is CM7 stable en als je dan nog steeds problemen hebt RC4. Kan je er gewoon overheen flashen.
Ik ben van CM7 Stable naar CM7 39 gegaan omdat ik in Stable gps bugs had. 39 heeft alles opgelost behalve de batterijduur en het freezen tijdens recharge. Deze bugs zaten echter ook in Stable. Jammer dat ze niet meer gaan werken aan een nieuwe build voor CM7 Gen1 die deze bugs oplost. Ik flash dus naar SS en wacht op een andere 2.3.3 oplossing voor Gen1, of op een Gen1 naar Gen2 converter app.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Negakinu schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:17:
- belabberde batterij duur als ik 3G gebruik. Als ik aan een stuk door internet gebruik is ie na een uur of drie leeg. Ik zie de percentages gewoon aftellen. Als ik GPS, 3G, Wifi, Bluetooth en het scherm uitzet houdt ie het wel een dag vol.
Heb je battery recalibration uitgevoerd? (Zie MoDaCo Blade forums) Dit kan best helpen met je accuduur, zeker als je een nieuwe ROM hebt geflashed terwijl de telefoon niet op 100% accu zat.

Met GPS/3G/WiFi/BT/scherm uit hoor je veel meer dan 1 dag te kunnen volhouden. 3+ dagen voor een Blade die niet gebruikt wordt moet zeker haalbaar zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Negakinu schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:17:
Wow, zaterdag mn blade opgeladen, tot 12u30, vandaag om 15u hem moeten opladen (is 50,5 uur), nochtans heeft ie continu WiFi (wel als scherm uitgaat, gaat wifi op slaapstand), 3g als wifi niet beschikbaar is, een uurtje GPS, helderheid op AUTO, een paar uurtjes Angry-birds, Slice-It, en een paar uurtjes muziek-streaming gedaan... Reken daarbij dat mijn mails elke 15 minuten worden opgehaald, en facebook en andere programma's ook geregeld hun updates binnenhalen...
Dit met de Swedisch RSL4.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Kerberos84 schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:10:
[...]

Wow, zaterdag mn blade opgeladen, tot 12u30, vandaag om 15u hem moeten opladen (is 50,5 uur), nochtans heeft ie continu WiFi (wel als scherm uitgaat, gaat wifi op slaapstand), 3g als wifi niet beschikbaar is, een uurtje GPS, helderheid op AUTO, een paar uurtjes Angry-birds, Slice-It, en een paar uurtjes muziek-streaming gedaan... Reken daarbij dat mijn mails elke 15 minuten worden opgehaald, en facebook en andere programma's ook geregeld hun updates binnenhalen...
Dit met de Swedisch RSL4.
Wow... Ik ga SS RSL4 ook eens proberen. Ik heb een battery calibration gedaan en dat scheelde ook niet erg veel. 50,5 uur is wel echt bizar lang, zelfs als je kijkt naar de battery threads op MoDaCo. Heb je iets speciaals gedaan om je battery life te vergroten?

Trouwens, net all of a sudden viel mijn telefoon uit. Scherm pikzwart en de aan/uit knop resulteerde alleen in een kleine vibratie van de triller. Moest naar recovery mode en de ROM opnieuw flashen en alles wipen om weer in Android te komen. ALLES kwijt. :( Helemaal opnieuw beginnen dus aangezien ik nog geen backup gemaakt had. Ik ga dus nu over op Swedish.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Ik ben onlangs van Japanese Jellyfish met een batterijduur van hooguit een uur of 10 naar CM7 stable met een batterdijduur van een uur of 40 gegaan. Best een vooruit gang en wel acceptabel.

Ik had trouwens eerst altijd een Facebook widget maar deze staat er nu niet meer bij, is dat niet compatible hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Wat mij na anderhalve maand opvalt aan de accu in deze telefoon is dat hij relatief gezien zeer lang meegaat in standby maar erg snel leeg is wanneer ik de telefoon actief gebruik. Dat klinkt logisch maar als ik de vergelijking maak met mijn oude HTC Wildfire valt het volgende op:

De HTC Wildfire ging bij intensief gebruik bijna twee dagen mee en met weinig gebruik iets meer dan twee dagen. De ZTE Blade gaat bij intensief gebruik maar één dag mee maar bij weinig gebruik meer dan drie dagen. De accu van de Wildfire leek minder gevoelig te zijn voor de mate van gebruik dan die van de Blade.

Verder bevalt de telefoon nog steeds geweldig. Op een paar kleine stofdeeltjes linksonder in het scherm na is het nog steeds een geweldige telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Hey Bladers,

Ik gebruik nu FLB Froyo R11, beste rom tot nu toe voor mij. Alleen het wifi slaap beleid kan ik niet omzeilen... Heb de Bladefix uit de market reeds gedownload ... telefoon verliest nog steeds wifi indien ik hem niet bedien. Met de Modaco roms werkte die wififixer wel bij mij. Kent iemand een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Lightah schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:23:
Ik ben onlangs van Japanese Jellyfish met een batterijduur van hooguit een uur of 10 naar CM7 stable met een batterdijduur van een uur of 40 gegaan. Best een vooruit gang en wel acceptabel.

Ik had trouwens eerst altijd een Facebook widget maar deze staat er nu niet meer bij, is dat niet compatible hiermee?
Ik heb sinds vanmorgen dezelfde stap gezet. Ik hoop ook dat mijn accu nu wat langer mee zal gaan. Na vannacht opladen eens testen hoe en wat. Ik merkte zojuist al wel dat GPS fix veel sneller lijkt te zijn bij gebruik van runkeeper/endomondo. Maar ik hoop vooral dat de accu nu wat langer meegaat. Vond het toch wel vervelend dat als ik 's morgens vroeg weg ging en dan na het werk nog wat ging wat eten/drinken in de pub ik rond middennacht een dode accu had. Niet echt praktisch als je een taxi zoekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Remcooo87 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:33:
Is het trouwens mogelijk, naast de verschillende SMS tonen, om ook een eigen mp3/geluidsbestand als sms melding in te stellen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Laatst online: 13-09 23:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Ik heb nu al een klein weekje deze telefoon. Ik heb er Swedish Spring Respin op gezet. Nu had ik 3 vragen ivm het SD kaartje.

- Als ik een groter kaartje koop en ik pomp de inhoud gewoon over via mijn pc en steek het grotere kaartje in de telefoon, zal dit dan correct werken of moet het kaartje gesigned of speciaal geformatteerd worden?
- Ik heb mijn apps op de SD kaart gezet. Als ik een nieuwe rom op de telefoon zet, zullen deze apps herkend en ingeladen worden?
- Ik vermoed dat wanneer een rom vraagt dat ik wipe en factory reset, dat dan niks op het SD kaartje aangepast zal worden, klopt dit?

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zamalan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:39:

- Als ik een groter kaartje koop en ik pomp de inhoud gewoon over via mijn pc en steek het grotere kaartje in de telefoon, zal dit dan correct werken of moet het kaartje gesigned of speciaal geformatteerd worden?
In principe zijn er geen speciale eisen, maar niet ieder SD kaartje lijkt even goed te werken. Er is een thread over op het MoDaCo forum.
- Ik heb mijn apps op de SD kaart gezet. Als ik een nieuwe rom op de telefoon zet, zullen deze apps herkend en ingeladen worden?
Uit mijn ervaring met ROMs wisselen: nee.
- Ik vermoed dat wanneer een rom vraagt dat ik wipe en factory reset, dat dan niks op het SD kaartje aangepast zal worden, klopt dit?
Klopt.

Bij het wisselen van ROMs is Titanium Backup Pro erg nuttig, het maakt een volledige backup van je telefoon, apps en data, en slaat deze op de SD kaart op. Na het flashen, download je TBP opnieuw van de Market en kies je voor de Restore backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zamalan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:39:
Nee. Je kunt of Titanium Backup gebruiken, of als je Clockworkmod recovery hebt, die gebruiken; die zet namelijk eventuele programma's/data die op de SD-kaart staan ook terug, zeker als je A2SD gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Ok bedankt alletwee.

Hiermee ga ik eens wat experimenteren. Dan lijkt het wel interessant om wat roms uit te proberen zonder de hele zwik opnieuw te moeten downloaden. Moest het niet lukken, dan staat er voorlopig niks op de telefoon wat niet opnieuw kan gesynced of gedownload worden.

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Species5618 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:27:

Ik vermoed dat wanneer een rom vraagt dat ik wipe en factory reset, dat dan niks op het SD kaartje aangepast zal worden, klopt dit?

Klopt.
Dat klopt niet. Als je vanuit ClockworkMod wiped, wordt .android-secure mee geformatteerd. Niet alles blijft dus op de SD-kaart staan. Alle dingen buiten die map wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
Ik heb sinds kort ook een ZTE Blade (Belgische Mobistar versie, Gen1). Mijn vorige telefoon was een Samsung Galaxy Spica die op 800MHz draait en 147MB RAM heeft (en 160MB storage als ik me goed kan herinneren)

Tov de Spica is de Blade een pak sneller. Ondanks dat de Blade 200MHz lager geclocked is. De Blade beschikt wel over een veelvoud aan RAM (512MB).

Heb meteen CyanogenMod 7.0.0 (stable) geflashed en beviel me goed. Enige minpunt dat ik ondervond was de onstabiele bluetooth connection met mijn BMW carkit. Als het scherm in sleep mode gaat verbreekt de bluetooth verbinding. Precies hetzelfde probleem dat ik had met de Samsung Galaxy Spica & CyanogenMod (Android 2.2).

Omwille van dit issue ben ik overgeschakeld naar Swedish Spring RLS4 (Android 2.2 Froyo). Hiermee heb ik een stabiele bluetooth connectie naar mijn carkit.

Misschien dat iemand er iets aan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door biest op 19-04-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn blade bevalt ook erg goed,
minpunten tot nu toe:
-Accu duur/ Met gratis advanced task killer opgelost. Accu gaat 2 dagen mee bij normaal gebruik.
-Stof achter het scherm... nog geen oplossing gevonden ook nog niks gedaan.
-Angry birds hapert soms een beetje dat de beelden niet vloeiend lopen...
-Scherm bevriest met opladen, echter is het zo dat dit niet gebeurt als ik hem oplaad aan de computer dan is de mobiel gewoon goed te gebruiken.
-Ik kan nog geen filmpjes afspelen op youtube dumpert etc. (hiervoor moet ik volgens mij een adobe flash player installeren maar als ik deze in de app-market opzoek en wil downloaden vind hij hem niet...

-Verder wacht ik nu nog op mijn hoesje voor de telefoon en ben verder zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:13:

-Accu duur/ Met gratis advanced task killer opgelost. Accu gaat 2 dagen mee bij normaal gebruik.
Gebruik je Android 2.1 of 2.2? Met 2.2 hoort een Task Killer niets op te leveren door het nieuwe geheugen management van Android. Uiteraard gaat dat alleen op als een app niets op de achtergrond doet. Een email app die regelmatig blijft checken voor nieuwe mail zal wel accutijd kosten als deze niet is afgesloten.
-Angry birds hapert soms een beetje dat de beelden niet vloeiend lopen...
Heb ik ook op sommige levels, de Blade is niet zo supersnel qua processor.
-Scherm bevriest met opladen, echter is het zo dat dit niet gebeurt als ik hem oplaad aan de computer dan is de mobiel gewoon goed te gebruiken.
Al een andere ROM geprobeerd om te zien of het daar aan ligt?
-Ik kan nog geen filmpjes afspelen op youtube dumpert etc. (hiervoor moet ik volgens mij een adobe flash player installeren maar als ik deze in de app-market opzoek en wil downloaden vind hij hem niet...
Adobe Flash ondersteunt alleen CPUs met een nieuwere architectuur dan die van de Blade. Het is dus geen kwestie van wel of niet genoeg rekenkracht, de Flash app is simpelweg geschreven voor een andere architectuur, daarom vind je Flash niet in de market. Overigens is er een standalone YouTube app van Google (zie market als hij niet pre-installed is met de ROM) waarmee je redelijk wat van de YT functionaliteit houdt. En zonder de resource-hongerige Flash-tussenlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 2.2 met swedish spring RLS4 deze bevalt me verder prima.
De you-tube app zit er idd op nog niet eens gezien :$ naja.. Het is nu wachten totdat iemand een oplossing heeft voor het stof achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:13:
Dit heb ik ook, echter alleen met bepaalde opladers. Schijnt aan het vermogen van de adapter te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 13:53
Ik gebruik al een tijdje FLB-r10 en ik ben er echt heel tevreden over. Na alle positieve reacties over SS hier en op Modaco dacht ik ook de overstap eens te wagen, een nog betere rom zou helemaal top zijn..

Alles gebackupt, rom erop gezwierd en.. ik kan geen connectie maken met wifi.. ik dacht even rebooten en opgelost maar nee hoor, zelfs na 3 keer SS er opnieuw opgezet te hebben, iedere keer gewiped en cache gecleared werkt het nog steeds niet.. Gelukkig dat ik gebackupped had, ik zit nu maar fijn terug op FLB .

Als iemand hier ook ervaring mee heeft, feel free to share ;)

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
[b][message=35889649,noline]
Ik ga nog niet over op Gen2. Ik denk dat ik eerder terugflash naar Swedish Spring en dan rustig wacht op iemand die de overgang naar Gen2 overbodig maakt met een of andere tool. Nu overstappen op Gen2 vind ik erg omslachtig en is me allemaal veel te bleeding edge. Over een maand of twee is er gewoon een app voor denk ik. :)
http://android.modaco.com.../cm7-universal-converter/

Voor je het weet bestaat het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobiak
  • Laatst online: 26-08 20:17
Gebruikt iemand de ZTE Blade in combinatie met Mac? Ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn, maar wil toch 100% zeker zijn. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Phobiak op 21-04-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Phobiak schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:30:
Gebruikt iemand de ZTE Blade in combinatie met Mac? Ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn, maar wil toch 100% zeker zijn. :)
Wat wil je er mee doen?
In combinatie met mijn MACbook werkt die inzake filetransfers ed en tetheren via WIFI
(PDAnet heb ik overigens nog niet uitgeprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2022
iSync is waarschijnlijk geen optie? Wel via bluetooth bestanden in en exporteren?

[ Voor 40% gewijzigd door James T. Kirk© op 22-04-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobiak
  • Laatst online: 26-08 20:17
Het is vooral voor media op het toestel te zetten. Synchroniseren met iCal ed lukt via externe software, Salling Media sync heb ik gevonden, maar die is dan weer betalend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
Pas heel laat kom ik op het spoor van dit toestel, maar heb zwaar interesse. Via Orange Zwitserland is de SF momenteel het goedkoopste in Europa, dus lijkt mij dit wel wat, misschien een omweggetje tijdens de vakantie? Heb je gelijk een gewone stekkerlader bij. (Ik meen ook iets gelezen te hebben, dat je 'm bij bepaalde kiosken gewoon over de toonbank kan kopen, maar ben even de link kwijt.) Waar ik bij dit model echter op doel is, dat er staat bij Screen: TFT 262K colours, 480 x 800 pixels, betekent dit geen Amoled? En verder staat er bij camera: 5 MP camera with autofocus. Heb ik nu goed begrepen dat Froyo geen drivers heeft voor deze camera? Of is dat achterhaalde info? Eigenlijk trekt het mij wel, dat deze camera meer pixels heeft (maar dan ook beter??), maar als je dan weer inlevert door geen Amoled scherm te hebben, trekt me dan weer minder. Ik hoop dat de administrators dit bericht niet verwijderen, want anders weet ik niet, hoe ik aan deze info moet komen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Je vragen zijn al een keer aan bod gekomen in dit topic maar ik kan me voorstellen dat je geen 54 pagina's door kan nemen. :)

Toen de ZTE Blade geïntroduceerd werd, werd deze inderdaad geleverd met amoled-schermen. Door het wereldwijde tekort daaraan is echter rond de jaarwisseling overgegaan op TFT-paneeltjes. Sommige aanbieders adverteren nog met amoled maar de kans dat je zo'n toestel nog in een winkel aan zal treffen is heel erg klein. Nu moet ik wel zeggen dat het helemaal niet erg is om een exemplaar met TFT te hebben. Ik heb er zelf ook een en het is echt een enorm goed schermpje, volgens sommigen zelfs beter dan het amoled scherm. Want hoewel de meeste mensen amoled fijner vinden, is het ook een kwestie van smaak want beide schermen hebben hun eigen voordelen. Amoled biedt vollere kleuren en 'zwarter zwart' maar TFT biedt een net wat scherper beeld.

Op je vraag over de 5MP camera kan ik je geen antwoord geven. Het was eerst zo dat er voor toestellen met 5MP camera geen Froyo custom ROM's gemaakt werden maar volgens mij is dat al een hele tijd achterhaalde info. Maar voor alle zekerheid zou iemand dat moeten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Voor zover ik weet zijn er geen versies met amoled meer te koop, ook al beweren sommige winkels dat ze die nog wel hebben. Ook word de 5mp camera versie niet goed ondersteund op het gebied van roms. Ik geloof dat je de roms nog wel kunt gebruiken maar de camera werkt dan niet omdat deze andere drivers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

James T. Kirk© schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:07: Heb je gelijk een gewone stekkerlader bij.
Zwitserland gebruikt een andere stekker dan Nederland (en de rest van Europa). De Zwitserse stekker bestaat uit 3 pinnen in een platte driehoek. Om deze in NL te gebruiken heb je een adapter nodig. Of je koopt gewoon een micro USB oplader op DealExtreme (goedkoop, niet zo snel) of een willekeurige NL site (duurder, snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
Species5618 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:05:
[...]

Zwitserland gebruikt een andere stekker dan Nederland (en de rest van Europa). De Zwitserse stekker bestaat uit 3 pinnen in een platte driehoek. Om deze in NL te gebruiken heb je een adapter nodig. Of je koopt gewoon een micro USB oplader op DealExtreme (goedkoop, niet zo snel) of een willekeurige NL site (duurder, snel).
Sh*t, je hebt gelijk ik was dit al helemaal vergeten! Misschien toch maar w88 tot de NL versies uitkomen, misschien? Daar is toch sprake van? Hoofdkantoor zit tenslotte in Den Haag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 16:06
James T. Kirk© schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:38:
[...]

Sh*t, je hebt gelijk ik was dit al helemaal vergeten! Misschien toch maar w88 tot de NL versies uitkomen, misschien? Daar is toch sprake van? Hoofdkantoor zit tenslotte in Den Haag. :*)
Je laat de telefoon liggen omdat er een verkeerde stekker bij geleverd is 8)7 (tip).
En waar heb je gehoord/gelezen dat de telefoon (7 maanden na introductie !) ook in Nederland verkocht zal gaan worden?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik begrijp ook helemaal niet waarom je überhaupt uit Zwitserland wil gaan importeren, of zelfs je vakantieplannen wijzigen om 'even om te rijden' 8)7
Is de SF zoveel goedkoper daar dan?

Maargoed dit gaat helemaal offtopic, zie ook de modbreak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het gaat gigantisch hard op het gebied van (ROM) ontwikkeling van de Blade zie ik. Het hele GEN1/GEN2 verhaal heb ik helemaal niet meegekregen en ik zie nu zelf door de bomen het bos niet meer. Ik wou namelijk even de startpost updaten, maar tjongejonge volgens mij kunnen we beter van scratch beginnen !

Gebruikt er hier iemand Swype op z'n Blade ? Zo ja, gebruik je dit op een overgeclockte Blade of een normale ? Op mijn normale Blade icm Android 2.1 draait Swype namelijk erg langzaam en stottert het nogal veel.

En is er inmiddels een ROM uit waar de WiFi wel naar behoren werkt ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Freekers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:44:
En is er inmiddels een ROM uit waar de WiFi wel naar behoren werkt ?
Probeer CM7. Wel even de stable pakken, want daarna is het alleen nog maar GEN 2. De wifi reconnect prima en als je wifi sleep op never zet geeft hij daar ook gehoor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
JHdD schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:51:
[...]

Probeer CM7. Wel even de stable pakken, want daarna is het alleen nog maar GEN 2. De wifi reconnect prima en als je wifi sleep op never zet geeft hij daar ook gehoor aan.
Bedankt voor de tip ! Dus als het scherm uit is, werkt de WiFi gewoon nog door ? Dit ivm tethering via Barnacle tether.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik gebruik swype op een 2.2 rom (niet overgeclockt) en dat werkt vrij goed. Ik kan er nog vrij weinig van dus misschien dat het daarom nog snel genoeg gaat :p. Waar ik wel last van heb is dat het typen in een browser mega traag gaat, bij alle toetsenborden. Alleen Opera Mobile 11 heeft hier geen last van.

Het WiFi probleem heb ik nooit echt begrepen. Het was toch dat WiFi zijn verbinding verloor wanneer de telefoon in slaap stand gaat? Maar dat is toch geen probleem wanneer hij meteen weer verbinding maakt wanneer je de telefoon weer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Snippo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:10:
Ik gebruik swype op een 2.2 rom (niet overgeclockt) en dat werkt vrij goed. Ik kan er nog vrij weinig van dus misschien dat het daarom nog snel genoeg gaat :p. Waar ik wel last van heb is dat het typen in een browser mega traag gaat, bij alle toetsenborden. Alleen Opera Mobile 11 heeft hier geen last van.

Het WiFi probleem heb ik nooit echt begrepen. Het was toch dat WiFi zijn verbinding verloor wanneer de telefoon in slaap stand gaat? Maar dat is toch geen probleem wanneer hij meteen weer verbinding maakt wanneer je de telefoon weer gebruikt?
Bedankt voor je reply. Hmm, interessant. Op 2.1 ben ik iig veels te snel voor swype en houdt hij me totaal niet bij.

Nou, als je gebruik maakt van tethering en je scherm gaat uit, dan stopt je tethering ooit, aangezien je WiFi hotspot ermee stopt. Ook is het zo dat je scherm uitstaat en je gebruikt Wifi als internet verbinding er geen nieuwe mailtjes e.d. meer binnenkomen zolang het scherm uit staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Freekers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor de tip ! Dus als het scherm uit is, werkt de WiFi gewoon nog door ? Dit ivm tethering via Barnacle tether.
Jep, je batterij houdt het dan alleen niet lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
JHdD schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:02:
[...]

Jep, je batterij houdt het dan alleen niet lang vol.
Perfecte mundo ! Maakt niet uit, ik tethering hooguit 2x per week in de trein voor een uurtje. Daarna gaat ie meestal toch meteen aan de lader.
Morgen/Maandag dus maar eens Cyanogenmod installeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik vind het een prachtig toestel die ZTE Blade, maar vind het een beetje eng om het te laten importeren.
Maar ik zat even rond te kijken, en vond de Acer Liquid E. Het is een wat ouder model, maar het heeft een 3,5" capacative touschscreen, 800*480 resolutie, en een Qualcomm QSD8250 processor, én een 5M camera. Voor 190 euro. I.v.m garantie en dergelijke, is dit niet een heel goed alternatief? pricewatch: Acer Liquid E Zwart

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wel maar 256MB RAM en Android 2.1 (geen idee of er custom ROMs voor zijn). In alle geval is het een beslissing die je zelf moet maken, ik ben erg voor de Blade, heb geen ervaring met de ander (en ik kon hem gewoon bij het Mobistar Center achter de hoek halen) dus voor mij is de keuze snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Er zijn custom ROMs voor, ja. Helaas woon ik niet in België ;-). Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen drie toestellen. De Blade, Samsung Galaxy Gio en de Acer Liquid E.

Over de Blade heb ik soms wat negatieve dingen gehoord, en ik ben bang dat als ik er een koop en er iets kapot gaat, hoe dat dan precies moet gaan met garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
Sier schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:39:
Er zijn custom ROMs voor, ja. Helaas woon ik niet in België ;-). Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen drie toestellen. De Blade, Samsung Galaxy Gio en de Acer Liquid E.

Over de Blade heb ik soms wat negatieve dingen gehoord, en ik ben bang dat als ik er een koop en er iets kapot gaat, hoe dat dan precies moet gaan met garantie etc.
Bij Van den Borre en Krefel hebben ze de Blade ook in België. Je kan via hun website bestellen, of men naar Nederlands verstuurd kan je eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, omdat ik niet zo'n zin had in dat ebay gedoe, gister eentje bij mobistar gekocht. En ik ben er nu mee aan het kloten, maar het lukt me niet om die sd kaart die er in zit aan de gang te krijgen.
Heb hem al honderd keer opnieuw erin gedaan, maar hij zegt Lege sd kaart, sd kaart is leeg of heeft een nietondersteund bestandssysteem. Bij instellingen word hij ook niet weergegeven. Als ik formatteren via de telefoon doe gebeurd er volgens mij niks en als ik de telefoon aan de pc hang en wil de pc ook formatteren maar dan zegt hij dat hij het formatteren niet kan voltooien. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:33:
Eindelijk, omdat ik niet zo'n zin had in dat ebay gedoe, gister eentje bij mobistar gekocht. En ik ben er nu mee aan het kloten, maar het lukt me niet om die sd kaart die er in zit aan de gang te krijgen.
Heb hem al honderd keer opnieuw erin gedaan, maar hij zegt Lege sd kaart, sd kaart is leeg of heeft een nietondersteund bestandssysteem. Bij instellingen word hij ook niet weergegeven. Als ik formatteren via de telefoon doe gebeurd er volgens mij niks en als ik de telefoon aan de pc hang en wil de pc ook formatteren maar dan zegt hij dat hij het formatteren niet kan voltooien. Wie weet raad?
2 dingetjes, op de verpakking staat AmoLED, maar t is een tft-scherm... En voor je sd-kaart, ze zal wel defect zijn zeker? Anders eens rechtstreeks op de PC hangen (dus met een adapter of zo? niet via telefoon)...

Ik had een 16GB sd-kaart van Kingston, dit werkte niet echt via telefoon, wilde niet kopieren en zo, en kreeg veel fouten en supertrage GSM, die heb ik rechtstreeks in kaartlezer gedropt, geformateerd, in gsm gestoken, en hoppa, perfect werkende sd-kaart.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerberos84 schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:17:
[...]

2 dingetjes, op de verpakking staat AmoLED, maar t is een tft-scherm... En voor je sd-kaart, ze zal wel defect zijn zeker? Anders eens rechtstreeks op de PC hangen (dus met een adapter of zo? niet via telefoon)...

Ik had een 16GB sd-kaart van Kingston, dit werkte niet echt via telefoon, wilde niet kopieren en zo, en kreeg veel fouten en supertrage GSM, die heb ik rechtstreeks in kaartlezer gedropt, geformateerd, in gsm gestoken, en hoppa, perfect werkende sd-kaart.
ging er vanuit ja dat het een tft was, adapter heb ik helaas niet liggen, maar ik heb hem in mn andere telefoon gehad en toen had ik meteen toegang tot de data die op die sdkaart staat, dus die kaart is niet defect. heeft het zin om hem dan via die andere telefoon toch te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer het eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:33:
Heb ik ook wel eens gehad met een lege FAT32 geformatteerde SD-kaart. Wat bij mij werkte is er gewoon een bestandje opzetten in de root via een cardreader, en deze dan terug te zetten. Dan werd de kaart opeens wel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
Mr_Blobby schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:44:
[...]
Je laat de telefoon liggen omdat er een verkeerde stekker bij geleverd is 8)7 (tip).
En waar heb je gehoord/gelezen dat de telefoon (7 maanden na introductie !) ook in Nederland verkocht zal gaan worden?
Ik ben m'n input nog aan het sorteren O-) Kijk eens bij de reacties op advertentienummer 309453 hier van Tweakers (vraag en aanbod). 1 Persoon werkt op het hoofdkantoor en die kwam met dat verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
sloth schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:54:
Ik begrijp ook helemaal niet waarom je überhaupt uit Zwitserland wil gaan importeren, of zelfs je vakantieplannen wijzigen om 'even om te rijden' 8)7
Is de SF zoveel goedkoper daar dan?

Maargoed dit gaat helemaal offtopic, zie ook de modbreak!
€ 96,00 incl. sim.

[ Voor 4% gewijzigd door James T. Kirk© op 25-04-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Draai sinds gisteren CM7 Stable op m'n GEN1 Blade, zie ik dat er vandaag een nieuwe CM7.0.2 stable uit is die alleen op GEN2 draait.
Toch maar eens kijken hoe dat zit met converten e.d. Ik vraag me af wat er nou allemaal veranderd als je switcht van GEN1 naar GEN2. Ik heb iets gelezen met partition sizes (maar is dat nu positief of negatief ?) en met sensors die daarna niet meer werken ?

[ Voor 37% gewijzigd door Freekers op 25-04-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Ik ga nu precies hetzelfde doen. Dit lijkt de makkelijkste manier: http://android.modaco.com...gen1-to-gen2-tpt-upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Freekers schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:22:
Draai sinds gisteren CM7 Stable op m'n GEN1 Blade, zie ik dat er vandaag een nieuwe CM7.0.2 stable uit is die alleen op GEN2 draait.
Toch maar eens kijken hoe dat zit met converten e.d. Ik vraag me af wat er nou allemaal veranderd als je switcht van GEN1 naar GEN2. Ik heb iets gelezen met partition sizes (maar is dat nu positief of negatief ?) en met sensors die daarna niet meer werken ?
Heb vandaag CM 7.0.2 geïnstalleerd nadat ik eerst naar GEN2 geupdated heb via de TPT-methode volgens:
http://android.modaco.com...gen1-to-gen2-tpt-upgrade/
"Fluitje van ne cent" en geen problemen ondervonden. Proxi sensor werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Zo ik draai nu Swedish Spring op GEN 2. Ik heb eerst CM7 geprobeerd, maar het programma waarmee ik video stream vanaf mijn computer werkt nog steeds niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkele dagen ook bezitter van de Blade. Ben eigenlijk altijd een Nokia fanboy geweest, dus alles is nog wel wat zoeken voor mij. Totaal geen ervaring met Android, had er eerst CM7 op gezet, maar dit liep toch niet helemaal lekker. Het zag er wel gelikt uit! :)

Nu staat er Swedish Spring RLS5, draait een stuk beter volgens mij, maar spijtig genoeg ziet de interface er het zelfde uit als de stock rom, het oog wilt toch ook iets. Maar er bestaan blijkbaar ook een hoop themes voor.

Wie gebruikt zijn toestel wel eens als navigatie en wat raden jullie aan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:34:
Nu staat er Swedish Spring RLS5, draait een stuk beter volgens mij, maar spijtig genoeg ziet de interface er het zelfde uit als de stock rom, het oog wilt toch ook iets. Maar er bestaan blijkbaar ook een hoop themes voor.
Misschien ziet hier wat leuks voor je tussen: http://android.modaco.com...mes-unified-theme-thread/. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik ga er ineens is kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wie gebruikt zijn toestel wel eens als navigatie en wat raden jullie aan!?
In het binnenland: Google Navigation, anders Sygic of Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Petervanakelyen schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:04:
[...]

Of NavDroyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Err kan het zijn dat CM7.0.2 geen Market heeft !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 18:49
Google Apps is niet ingesloten bij CM7. De zip ervan kan je via Clockwork installeren.

http://android.d3xt3r01.t...ps-gb-20110307-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:04:
[...]

Google Maps/Navigation slurpt constant data natuurlijk... Dan moet ik eerst wachten tot ik aangesloten ben bij Mobile Vikings.
elinx schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:54:
Google Apps is niet ingesloten bij CM7. De zip ervan kan je via Clockwork installeren.

Inderdaad... Had dit probleem ook :)
Google Apps contain the proprietary Google applications that come pre-installed with most android devices. Due to licensing restrictions, these apps cannot come pre-installed with CyanogenMod and must be installed separately. CyanogenMod does not require Google Apps to function properly, however, to take full advantage of the android system, Google Apps are recommended.

These apps include Gmail, Maps, and the Android Market, just to name a few. More information can be found here: Google for Android

NOTE: You will need to flash the correct Google Apps for the type of device you have. Please refer to the chart to find out which Google Apps package is needed for the device.
bron: http://wiki.cyanogenmod.c...p?title=Gapps#Google_Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zojuist weer even Swedish Spring RLS5 remix gemodificeerd met het 'Blue Gingerbread'-theme en YouTube, Google Talk en FMRadio toegevoegd. Verder uiteraard de stock Launcher vervangen door LauncherPro en in plaats van GoSMS de originele SMS/MMS-app teruggezet.

Ideaal! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-04-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Ik heb nu Swedish Spring RLS5 lopen op mijn blade, werken deze thema's ook voor RSL5? En moet ik deze dan gewoon flashen met Clockwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Merk jij enige bugs in dat 'Blue Gingerbread'-theme? Ik zou de mijne flashen met blue gingerbread en battery cirkel.
Is het dan ook nodig om terug te wipen etc.?

[ Voor 16% gewijzigd door AndRo555 op 25-04-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb dezelfde geflashed en geen bugs kunnen ontdekken. Het ziet er wel goed uit :)

Edit: wipe niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-04-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Ik heb nu die .zip, en moet ik die nu gewoon als recovery flashen?

EDIT: Ik kom er zelf niet uit na wat googlen, heeft er iemand een handleiding linkje hoe je een theme instaleert?

[ Voor 46% gewijzigd door AndRo555 op 25-04-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndRo555 schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:02:
Ik heb nu die .zip, en moet ik die nu gewoon als recovery flashen?

EDIT: Ik kom er zelf niet uit na wat googlen, heeft er iemand een handleiding linkje hoe je een theme instaleert?
Het is gewoon een ZIP die je via ClockWorkMod Recovery flasht. In het hoofdmenu in de Recovery "Install ZIP from SD-card", submenu "Select ZIP" etc. Beetje rondbladeren in het menu en op modaco had je dit toch wel moeten brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Ik was vergeten de zip in de root van de sd-card te zetten en draaide 3.1.4.0 die vreemd genoeg reboote na de optie 'Install ZIP from SD-card' . Nu heb ik het opnieuw met 3.0.6.0 geprobeerd en het lijkt te lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
elinx schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:54:

Thanks voor de tip !

Ik zit inmiddels weer op 7.0.0. Stable. Op 7.0.2. Stable is nog steeds het WiFi probleem niet opgelost (lijkt erger dan in 7.0.0. Stable) en bovendien reboot mijn Blade randomly als m'n GPS aanstaat, wat niet was op 7.0.0. Stable.
Dus maar weer terug naar GEN1 gegaan en backupje terruggezet. Long live Clockworkmod !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Laatst online: 16-09 16:40
Camera maakt ineens hele matige foto's. In het begin maakte die nog redelijk goede foto's met goede kleuren, destijds met de standaard Orange rom. Na het installeren van de FLB rom, maakt de camera matige foto's, met hele fletse kleuren. Komt dit door de custom rom (of ander geinstalleerde software van de Android Market) of door de FLB rom camera drivers/software? Is het mogelijk om de camera drivers/software zelf apart te installeren door een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newtequser schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 03:52:
Camera maakt ineens hele matige foto's. In het begin maakte die nog redelijk goede foto's met goede kleuren, destijds met de standaard Orange rom. Na het installeren van de FLB rom, maakt de camera matige foto's, met hele fletse kleuren. Komt dit door de custom rom (of ander geinstalleerde software van de Android Market) of door de FLB rom camera drivers/software? Is het mogelijk om de camera drivers/software zelf apart te installeren door een ander?
Dit zal idd door de drivers/software zijn, of je apart andere kan installen weet ik niet. Misschien iemand anders een gedachte!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik draai inmiddels Cynaogenmod 7 RC4. Op de stable variant kreeg ik geen GPS lock. Ik zag wel veel sattelieten maar een fix/lock krijgen ho maar ! op de RC4 daar gelukkig geen last van.

Op de RC4 kun je ook 'compcache' instellen. Ik vraag me echter af of dat wel zin heeft....

Speltip 17: Haal de 'image' folder van je SD kaart af zodra je klaar bent met het converteren van je GEN1 telefoon naar GEN2 of viceversa. Stel je voor iemand pakt je telefoon en zet hem perongeluk uit en wilt hem daarna weer aanzetten, maar houdt toevallig vol+ en menu in.
Ik spreek uit ervaring... *hele diepe diepe zucht*.

[ Voor 37% gewijzigd door Freekers op 26-04-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een goede ervaring met een bepaalde movieplayer!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Moboplayer werkt bij mij het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:54:
Wie heeft er een goede ervaring met een bepaalde movieplayer!?
mVideoplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
JHdD schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:16:
Moboplayer werkt bij mij het best.
+1, werkt uitzonderlijk goed, heb hier enkele Prison breaks staan, kan ie niet lezen, maar via "softconvert" of zoiets perfect afspeelbaar :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
En welke videoplayer raden jullie aan voor Uitzending Gemist ? Geen enkele player die ik tot nu toe heb geprobeerd werkt namelijk daarmee... mVideoplayer en Moboplayer laten beiden een zwart beeld zien met een foutmelding na een tijdje, de rest crasht of gaat hangen...

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.