Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day9 heeft geloof ik pas nog (nr 191?) een daily over maps gedaan :) moet je maar eens kijken dan als je een uurtje over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:24:
Maps gaan behoorlijk wat dieper dan dat ;).
Voor mij niet veel anders (in ieder geval niet dingen die ik uit mijn hoofd moet leren en niet improviseer) en daar kom ik aardig ver mee anders.

Trouwens quoten zonder zelf iets toe te voegen is nogal doelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/9383/rage21.jpg

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 20:06
Antwoord op MMM. Bij MM ramp blokkeren met zo'n shield en met stalkers van boven schieten. Antwoord op MMM. Dropships uit de lucht schieten voordat ze hun lading kunnen lossen met Stalkers. Als Protoss dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

Antwoord op MMM. Bij MM ramp blokkeren met zo'n shield en met stalkers van boven schieten. Antwoord op MMM. Dropships uit de lucht schieten voordat ze hun lading kunnen lossen met Stalkers. Als Protoss dan.
maar genoeg stalkers krijgen voordat er een mega-mmm bal aan komt is nog best lastig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsof een fatsoenlijke speler zijn medivacs uit de lucht laat schieten :F

wat wel helpt is de medivacs feedbacken, met een beetje geluk is dat een OHKO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan er als terran bijzonder weinig tegen doen anders als er ineens 20 stalkers onder je medivacs blinken. Of je nou doorgaat of terugtrekt, je verliest er een hoop.

Als de protoss de medivacs ziet aankomen, bijvoorbeeld door een observer, dan moet hij gewoon in staat zijn om een flink gedeelte van de units te killen als ze nog in de medivacs zitten. Moet je niet 20 stalkers gewoon laten wachten tot medivacs komen, want dan keert hij gewoon om, vooral omdat ik iig altijd vlak voordat ik aankom een scan doe. Als je op beetje afstand wacht en dan onder de medivacs blinkt kom je een heel eind.

Sowieso is de counter er snel bij zijn, als hij gaat droppen en dan meteen wordt aangevallen door een redelijk leger is het verhaal over, medics droppen te traag om dat te winnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 02-10-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 20:06
In de bronze league werkt het anders best goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-snp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 21:43
Het idee over force-fielden en dan met stalkers schieten gaat alleen op voor kleine hoeveelheden MM, en zonder M. Als er een medivac bij zit dan kunnen de MM's de ramp opschieten en doet je forcefield maar weinig goeds behalve de invasie uitstellen en als je goeie timing hebt je tegenstanders leger in tweeen splitsen waardoor je een (klein) range voordeel pakt.

Wat ik doe is 3 gate naar TC (charge is goed tegen marauders, blink goed als hij naar mech switchet) naar High Templars. Als je genoeg pressure houd dan kun je met je stalkers + zealots + sentries MM's goed afhouden. Als het je te heet word dan kun je achter je ramp gaan staan en de boel dicht forcefielden tot je high templars storm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben weer lekker bezig.

Ik speel sinds kort alleen maar random ipv Terran, dat vond ik leuker. Vandaag spring ik voor het eerst sinds dat moment weer 1v1.

12-loss streak achter elkaar... Gelukkig zag ik de bui al hangen na 2 ranked matches dus ben daarna custom verder gegaan. Neemt niet weg dat het erg frustrerend was.

Op de een of andere manier zuigt mijn macro zo dat ik in 1v1 potjes nooit kan expanden. Dat laat mijn tegenstander nooit toe. In 2v2, 3v3 en 4v4 heb ik hier absoluut geen problemen mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Blaat op 02-10-2010 23:12 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De engelstalige filmpjes van de finale tussen aFruitDealer-Z & HopeTorture-T staat nu ook op youtube voor degene die de live stream niet hebben gevolgd. http://www.youplayoff.com/matchup/5778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-snp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 21:43
Het meest generieke advies is expanden als je aanvalt. Staat jouw leger voor zijn poort, dan kun jij expanden zolang hij het gevoel heeft dat hij sterker moet worden om jou terug te dringen. Tegen de tijd dat je het gevoel krijgt dat jij terug moet omdat zijn leger groter begint te worden bouw je een bunker naast je expand en trek je je leger terug naar een strategische positie.

Dus als je denkt, goh ik zou wel een expand willen, ga dan met jouw leger checken of hij een expand heeft. Als niet, dan ga je de units bij zijn ramp pesten. Als wel, dan ga je zijn expand proberen te denyen of pesten. Let wel op dat als hij een groot voordeel heeft bij het verdedigen. (tanks of iets dergelijks) dat hij een paar units thuis kan laten terwijl hij via een andere weg (dropships) jouw main gaat aanvallen.

De enige reden voor jouw leger om thuis te staan is of omdat je drops/air/sneakarounds verwacht, of omdat je teruggedrongen bent door zijn leger. (edit: of omdat zijn leger zo veel sneller is dat je leger gewoon voorbij geraced kan worden)

[ Voor 4% gewijzigd door d-snp op 02-10-2010 23:27 . Reden: nog een caseje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde gistren een paar potjes 2v2. Samen met een andere Gold Zerg in de 2v2 Silver league. En elke keer tegen Protoss of Terran is het ontzettend moeilijk, omdat die maps vaak geen lekker nat hebben/je moet naar lair gaan voor anti air/zerg is moeilijk.
We verliezen een paar potjes en ik denk fok dit: ik ga Protoss. Ik had nog NOOIT protoss gespeeld ( nou ja, 1 keer tegen de AI om eens te kijken hoe het is). Ik dacht aan wat day9 had gezegd : " you can 4gate your way into diamond league." Ik ging dus 4-gaten met een proxy pylon erbij. Mijn teammate ging upgraded lings+blings. We wonnen ineens 8 van de 9 games, de enige waar we verloren forcefielde ik mijn teammate vast tussen allemaal marines/marauders. Oepsie.
Best hilarisch hoe makkelijk dat was.
Moraal van het verhaal: als je 2 zergs bent in 2v2, switch naar Protoss ( of double six pool ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:29:
Ik speelde gistren een paar potjes 2v2. Samen met een andere Gold Zerg in de 2v2 Silver league. En elke keer tegen Protoss of Terran is het ontzettend moeilijk, omdat die maps vaak geen lekker nat hebben/je moet naar lair gaan voor anti air/zerg is moeilijk.
We verliezen een paar potjes en ik denk fok dit: ik ga Protoss. Ik had nog NOOIT protoss gespeeld ( nou ja, 1 keer tegen de AI om eens te kijken hoe het is). Ik dacht aan wat day9 had gezegd : " you can 4gate your way into diamond league." Ik ging dus 4-gaten met een proxy pylon erbij. Mijn teammate ging upgraded lings+blings. We wonnen ineens 8 van de 9 games, de enige waar we verloren forcefielde ik mijn teammate vast tussen allemaal marines/marauders. Oepsie.
Moraal van het verhaal: als je 2 zergs bent in 2v2, go double six pool.
There. I fixed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens 2 of 3 queens per hatch ondersteund met 2 spore crawlers voor AA ik speel ook 2v2 met dubbel Zerg, wij weigeren te 6-poolen omdat we het geen toffe tactiek vinden en toch winnen we redelijk wat. Daarnaast moet je als dubbel Zerg extreem veel druk houden en constant bezig zijn met wat je tegenstander bouwt. Je kunt ook als volgt redeneren: als er Void Rays of Banshees over je heen komen kun je met je ground army over je tegenstander heen rollen omdat ie weinig heeft. Een 2 tal spore crawlers schrikt je tegenstander vaak af omdat zijn air units zo duur zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Void rays kun je vrij makkelijk uitschakelen als je er snel bij bent, de dmg die ze doen als ze niet opgeladen zijn is erg laag en queens halen ze makkelijk neer, gewoon zorgen dat je genoeg queens hebt en een spore crawler of 2 helpt ook, die dingen zijn erg goed tegen void rays.

Eenmaal opgeladen is het een ander verhaal uiteraard, dus benut die tijd dat ze aan het laden zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraal van het verhaal: als je 2 zergs bent in 2v2, switch naar Protoss ( of double six pool ) .
of leert spelen als zerg ipv alleen maar cheesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of leert zerg spelen IPV alleen maar cheesen?

Sinds wanneer is 4gate en dan expanden cheese?
2 Zergs samen zuigt redelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:33:

... Waarom zouden 2 zerg slechter zijn dan elke andere combinatie?

Zerg is niet slechter dan andere rassen. Als je het niet kan met 2 zerg, maar wel met 2 andere, dan ligt het aan jouw dat jij zerg nog niet goed onder de knie hebt. Niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Maldred schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:43:
[...]

... Waarom zouden 2 zerg slechter zijn dan elke andere combinatie?

Zerg is niet slechter dan andere rassen. Als je het niet kan met 2 zerg, maar wel met 2 andere, dan ligt het aan jouw dat jij zerg nog niet goed onder de knie hebt. Niks anders.
ga dan maar eens een 8 speler FFA of 4v4 doen. Je zult van de kaart worden geveegd. Terwijl T en P met mass battlecruisers en void rays komen heb jij als zerg... brood lords? ultras? mutas? Zerg is duidelijk een ras dat snel zwakker wordt tijdens teamgames, met name doordat 200 supply armies van T en P gewoon veel sterker zijn.

..en heb je ooit wel eens gehoord van iemand die van T of P naar Z switchte en opeens veel meer wins behaalde? Nee? ik ook niet. Dat komt doordat het aan het ras ligt. Z is zonder enige twijfel het moeilijkste ras om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 8 player FFAs zijn echt een goed teken hoe goed een ras bij 2v2 is.

Brood lords zijn trouwens echt wel lekker late game, voor een flink gedeelte ook omdat alle units die op ground targets kunnen schieten leuk op broodlings gaan schieten.

Qua frontale aanval zijn ze inderdaad waarschijnlijk niet de beste. Maar met nydus worms kan je naast iemands expansion je leger droppen, die wegvagen, en weer terug zijn in je eigen basis voordat hij eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Als iemand een keer wil spelen met mij (gold/plat speler) voeg mij toe, graag mensen die het regelmatig willen spelen, want ik heb inmiddels een firendslist van 20 mensen waarvan nooit iemand online is.
Account is: pica.742

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
Morphs schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
..en heb je ooit wel eens gehoord van iemand die van T of P naar Z switchte en opeens veel meer wins behaalde? Nee? ik ook niet. Dat komt doordat het aan het ras ligt. Z is zonder enige twijfel het moeilijkste ras om te spelen.
Ik zelf ben van T naar Z gegaan, maar speel dan alleen 1v1 online. (Ook erg weinig maarja). Tot nu toe 10 1v1 online games als T en 5 met Zerg. Met T 3 winst en 7 verlies (was eerste week) en met Z 5 winst.

Maarja dat zal niet door ras change komen, maar door meer ervaring en veel tegen AI spelen om tricks te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:33:

ik heb het over double 6-pool, geen 4gate. en 4gate is ook wel een cheese hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zit er ook aan te denken om naar zerg over te stappen i.p.v. protoss nu.
Ik merk gewoon dat ik zerg het leukste vind om te kijken.
Ik heb er al wel tegen AI mee gespeeld en merk dan dat het wel lastig spelen is.. Erg wennen met queens en larva.

[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 03-10-2010 16:06 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
aicaramba schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:04:
Ik zit er ook aan te denken om naar zerg over te stappen i.p.v. protoss nu.
Ik merk gewoon dat ik zerg het leukste vind om te kijken.
Dan zou je idd over moeten stappen, aangezien kijken leuk is, maar als Zerg spelen nog veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Morphs schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

ga dan maar eens een 8 speler FFA of 4v4 doen. Je zult van de kaart worden geveegd.
Een ffa is nou niet echt een goede basis om te zeggen dat zerg opeens zo moeilijk/zwakker is, laat staan een 4vs4... En ik word alleen afgemaakt als de andere beter spelen :+
Terwijl T en P met mass battlecruisers en void rays komen heb jij als zerg... brood lords? ultras? mutas? Zerg is duidelijk een ras dat snel zwakker wordt tijdens teamgames, met name doordat 200 supply armies van T en P gewoon veel sterker zijn.
Tja broodlords en ultra's zijn idd niet echt goed tegen air, ook een beetje logisch. Beter zou zijn om hydra's tegen de voidrays en corrupters tegen de battlecruisers. Dan is het erg makkelijk om te bepalen wie dat er gaat winnen.
Ik ben van terran naar zerg overgestapt en ik doe het toch redelijk goed :).

Ik weet dat zerg niet het makkelijkste ras is, maar dat heb ik ook nooit gezegd. Ik zei alleen maar dat als je verliest met zerg, en wint met andere rassen, dat je zerg (nog)niet goed onder de knie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 10:12
De finale van de Open GSL Finals staat inmiddels op youtube (shitty kwaliteit, beter op GOMTv).. echt spectaculair goed spel. Check hieronder waar je op moet zoeken (niet doen als je niet wil weten tussen wie de finale is :P)

spoiler:
Echt awesome ZvT matches! fruitdealer vs hopetorture(intotherainbow) game 1: YouTube: GSL 2010 FruitDealer(과일장수) vs HopeTorture [FINAL] 1st match pt1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Als iemand zin heeft om een 2vs2 team te vormen, ik sta er voor open ! :)

Japser, 109

[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 03-10-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
RedruM schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:59:
De finale van de Open GSL Finals staat inmiddels op youtube (shitty kwaliteit, beter op GOMTv).. echt spectaculair goed spel. Check hieronder waar je op moet zoeken (niet doen als je niet wil weten tussen wie de finale is :P)

spoiler:
Echt awesome ZvT matches! fruitdealer vs hopetorture(intotherainbow) game 1: YouTube: GSL 2010 FruitDealer(과일장수) vs HopeTorture [FINAL] 1st match pt1/2
spoiler:
YouTube: Kanaal van lolforeignerzz zal binnenkort wel verwijderd worden :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij wel captian obvious dat Zerg in 2v2 redelijk zuigt . En dat zerg het moeilijkste ras is, het minst noobfriendly, daar is wat mij betreft geen twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:27:
Het lijkt mij wel captian obvious dat Zerg in 2v2 redelijk zuigt . En dat zerg het moeilijkste ras is, het minst noobfriendly, daar is wat mij betreft geen twijfel over mogelijk.
Je blijft er wel over doorzagen dat Zerg zo ongelovelijk moeilijk is en niet noobfriendly, we weten het nu wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Zerg het minst vriendelijk is om het spel te leren twijfel ik ook niet aan. Dat Zerg in 2v2 zuigt is je reinste onzin. Ik speel 2v2 team 2x Zerg en dat is lastig maar om te zeggen dat het zuigt getuigt van een gebrek aan Zerg ervaring. No offense maar probeer het eens voor een wat langere periode dan zul je zien hoe wreed het is om een dual baneling bust te doen en binnen de kortste keren alvast tegenstander 1 uit te schakelen, ongeacht het ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 17-09 19:32
zit nu al een uur in een stare down met terran vs terran, beiden hebben we alleen banshee's en gebouwen in de lucht, iemand een tip om die vent weg te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:16:
zit nu al een uur in een stare down met terran vs terran, beiden hebben we alleen banshee's en gebouwen in de lucht, iemand een tip om die vent weg te krijgen ?
zet je monitor uit en kijk hoe het er morgen uit ziet. Kan me niet voorstellen dat je tegenstander zo dom is om je gebouwen niet te volgen met zijn banshees (wat jij trouwens met zijn gebouwen moet doen ;) voordat je je monitor uitzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:20:
[...]

zet je monitor uit en kijk hoe het er morgen uit ziet. Kan me niet voorstellen dat je tegenstander zo dom is om je gebouwen niet te volgen met zijn banshees (wat jij trouwens met zijn gebouwen moet doen ;) voordat je je monitor uitzet)
Heb ik ondertussen inmiddels gedaan maar vind het een beetje zonde van de stroom worden, mn pc gebruikt op het moment 250 watt, omdat nou de hele nacht te laten stoken....

mja zuur dit ffs, totaal geen trek om over te geven, vooral niet nadat we al meer dan een uur zitten te wachten. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:20:
[...]

pfff het is maar 1 game... als je tot morgenochtend aan laat kon je al zeker 10 games al hebben gespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

Heb ik ondertussen inmiddels gedaan maar vind het een beetje zonde van de stroom worden, mn pc gebruikt op het moment 250 watt, omdat nou de hele nacht te laten stoken....

mja zuur dit ffs, totaal geen trek om over te geven, vooral niet nadat we al meer dan een uur zitten te wachten. :S
kijk of banshees je gebouwen volgen over een half uur, zo niet dan kun je ergens een viking gaan bouwen ( er vanuit gaande dat je een starport ergens hebt zweven ;) ) blijft een kwestie van geduld, geniale oplossingen zijn er volgens mij niet...

Alhoewel, wat je eventueel ook nog kunt proberen is een starport te landen samen met je command centers. Laat je command centers gelijk mulen om je starport te repairen terwijl ie een viking maakt (als er ergens nog een reactor staat landt daar dan bij dan kun je er 2 maken) idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:28:
[...]

kijk of banshees je gebouwen volgen over een half uur, zo niet dan kun je ergens een viking gaan bouwen ( er vanuit gaande dat je een starport ergens hebt zweven ;) ) blijft een kwestie van geduld, geniale oplossingen zijn er volgens mij niet...

Alhoewel, wat je eventueel ook nog kunt proberen is een starport te landen samen met je command centers. Laat je command centers gelijk mulen om je starport te repairen terwijl ie een viking maakt (als er ergens nog een reactor staat landt daar dan bij dan kun je er 2 maken) idee??
mja ik heb alleen mn orbital command en daar zitten 3 banshee's op dus het word weinig, dan maar aanlaten tot hij opgeeft, ben alelen wel bang dat mn internet in de tussentijd zal time-outen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:34:
[...]

mja ik heb alleen mn orbital command en daar zitten 3 banshee's op dus het word weinig, dan maar aanlaten tot hij opgeeft, ben alelen wel bang dat mn internet in de tussentijd zal time-outen.
tsja, als je alleen nog maar een CC hebt dan ben je in principe gewoon dood. Zoals eerder gezegd, surrender dit gewoon en ga lekker verder spelen om even snel die punten terug te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

tsja, als je alleen nog maar een CC hebt dan ben je in principe gewoon dood. Zoals eerder gezegd, surrender dit gewoon en ga lekker verder spelen om even snel die punten terug te krijgen :)
Hij heeft niet eens een CC.... Alleen een Barrack.

Ik kijkw el even ben nu nog bezig met wat werk voor de studie, ik wacht het wel even af, kan ik tenminste ff aan de studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hogader schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

Dan zou je idd over moeten stappen, aangezien kijken leuk is, maar als Zerg spelen nog veel leuker.
Het probleem is dat ik van zerg nog niet zoveel weet. Build orders enzo. Bij protoss weet ik een stuk beter wat ik moet doen en hoe ik moet techen enzo.
Heb net met zerg tegen AI op hard geprobeerd, en dat was niet zo'n succes :P
Mijn apm is met 30-40 ook nog niet zo geweldig :(

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 03-10-2010 23:04 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:39:
[...]

Hij heeft niet eens een CC.... Alleen een Barrack.

Ik kijkw el even ben nu nog bezig met wat werk voor de studie, ik wacht het wel even af, kan ik tenminste ff aan de studie.
ligt eraan hoeveel gs je hebt en of hij nog op zit te letten
anders: land oc, bouw scv, gebruik mules om te repairen, stuur scv weg (lift off cc) en laat scv cc/barracks/starport oid maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Grappig genoeg zijn er ook topspelers als MorroW die juist bewust met Zerg gaan spelen omdat het een uitdagender ras is... dus zeker is het dat de rassen in dat opzicht van elkaar verschillen.

Ik denk dat Zerg ook wel beter is wanneer je meer apm hebt. Beide macro mechanics vereisen bijvoorbeeld al veel meer apm dan T/P (creep verspreiden en injecten). Ook heb ik van mezelf gemerkt dat ik te koppig ben om een ander ras te willen spelen :P Soms een potje T maar ik kan me er echt niet toe zetten om T te mainen..

Wat betreft het 2v2 verhaal, de komende patch zou gericht zijn op het balanceren van 2v2 (misschien ook 3v3/4v4). Waarom ze hiervoor kiezen is mij niet helemaal duidelijk. Lijkt me dat 1v1 het meest gespeeld wordt en tevens het belangrijkst is voor e-sports..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

ligt eraan hoeveel gs je hebt en of hij nog op zit te letten
anders: land oc, bouw scv, gebruik mules om te repairen, stuur scv weg (lift off cc) en laat scv cc/barracks/starport oid maken
hmmm klinkt als een idee!

Ik ga het zo proberen en ik houd je op de hoogte!!

ik heb namelijk nog genoeg resources om te gaan bouwen.

edit:

poging 1 is mislukt, hij heeft 4 banshees erop staan en mn OC ging wel heel erg snel stuk, die Mule kwam ook te laat aan, man man wat irritant.

edit2:

ben af, die OC stond in de vik van die aanval en is afgebrand ind e lucht, 4.5 uur voor nix gewacht :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bert2000 op 03-10-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Zerg op! want Sambo Intel is wel door een zerg speler gewonnen hoor.
Maar sorry hoor maar jullie zerg spelers zeuren echt gewoon te veel om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

:o Zerg op! want Sambo Intel is wel door een zerg speler gewonnen hoor.
Maar sorry hoor maar jullie zerg spelers zeuren echt gewoon te veel om niks.
typisch geval van iemand die nooit echt Zerg heeft gespeeld. Het gezeur dat Zerg zuigt is onzin maar het gezeur dat Zerg spelers niet moeten zeuren, daarmee scheer je iedereen ff over 1 kam, kap daar ook es mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:58:
[...]

typisch geval van iemand die nooit echt Zerg heeft gespeeld. Het gezeur dat Zerg zuigt is onzin maar het gezeur dat Zerg spelers niet moeten zeuren, daarmee scheer je iedereen ff over 1 kam, kap daar ook es mee!
Als zerg niet zuigt.. dan moet er is wat minder geklaagd worden. dan hoor je mij ook niet effe iedereen over 1 kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

Als zerg niet zuigt.. dan moet er is wat minder geklaagd worden. dan hoor je mij ook niet effe iedereen over 1 kam scheren.
Zerg zuigt niet, het is alleen veel makkelijker om als Terran of Protoss te winnen. Zerg heeft een veel grotere 'learning curve'. Allemaal leuk en aardig, maar dan vind ik toch wel dat je er ook veel meer uit moet kunnen halen als pro speler maar dat lijkt er ook niet erg op. (met uitzondering op cool/fruitdealer _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

ach joh, lees verschillende fora. Als je iedereen moet geloven is ELK ras OP en zeurt iedereen over zijn/haar ras. Maak je er nou es niet druk om en speel het ras wat je wil spelen. Zerg is mijns inziens het moeilijkste en coolste om te spelen, daarom kies ik ervoor. Ik doe er dan ook zoveel mogelijk aan om Terrans en Protossen de grond in te raggen :D

Play on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Idd, ik vind zerg ook een heel erg sterk ras, maar het vereist wel een hogere APM dan bij terran of toss. Die APM mis ik nog, waardoor ik als zerg heel erg faal.
Als zerg heb je gewoon veel meer dingen om rekening mee te houden (creep, larve, overlords, drones), en dat vereist ook redelijke training natuurlijk.

Daarom speel ik ook nog lekker terran, om al die zerg spelers lekker te laten zeuren dat terran te sterk en te makkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

Zerg zuigt niet, het is alleen veel makkelijker om als Terran of Protoss te winnen. Zerg heeft een veel grotere 'learning curve'. Allemaal leuk en aardig, maar dan vind ik toch wel dat je er ook veel meer uit moet kunnen halen als pro speler maar dat lijkt er ook niet erg op. (met uitzondering op cool/fruitdealer _/-\o_ )
Je zegt eerst dat het er niet op lijkt dat pro spelers meer uit dat ras kunnen halen, maar dan noem je er 2 wie dat wel kunnen?

Die zin klopt niet helemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

Eingelijk zo hiervoor de game gewoon moeten snappen dat je elkaar nooit meer kan aanvallen en dat je dus een draw krijgt. Je hebt allebij geen gebouwen meer op de grond staan dus eigenlijk zou dat gewoon einde game moeten betekenen en niet dat je gebouwen hebt.
Zeker als je teggen terran speelt en echt 99% van de map hebt en hij ergens een factory heeft vliegen dan is het een kwestie van tijd tot die naar beneden komt in stukjes.

Trouwens Qua macro en management vind ik zerg juist veel handiger dan al die andere rassen. Bij protos en terran moet je terug naar je basis gaan om supply bij te maken bij de zerg moet je daar larva voor gebruiken.
Alleen queens afhandelen vergeet ik nog wel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Om te zeggen dat zerg zuigt....pffffff. Ik vind het juist enorm humor! Speel altijd random maar als ik z krijg vind ik het nooit een probleem. Je hebt zoveel meer keuze dan zeg een ter. Ter is vrijwel altijd M&M&M

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Na eerst the basics van Terran geleerd te hebben (best makkelijk) ging ik Protoss leren (erg makkelijk). Na 6 potjes vs de AI als Zerg daarentegen, vind ik hetnog steeds best moeilijk. Niet om te winnen van normal A.I , maar om alles zo ver te krijgen. Maar alledrie de rassen vind ik leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Het afgelopen weekend was echt een rampen dag qua 1v1.. :/

Als eerste begin ik een potje met goede moed, vergeet ik te kijken tijdens loaden welke ras hij heeft :F
Zonder eigenlijk te gaan scouten (fout nummer 1) ging ik direct voor Banshees om hem te gaan harrassen.
Fout! Bleek het Terran te zijn, die mijn Banshees wel had gezien, en mij dus met de grond gelijk maakte met zijn Marines en Scans. Daarna krijg ik counterattack en was het over :/

Daarna vol goede moed het volgende potje ingedoken, nu wel opgelet, en bleek het een Zerg speler te zijn.
Geen probleem dacht ik nog, ik ga voor vroege pressure en probeer het dan al te beslissen. Ging opzich goed, tot ineens Banelings voorbij kwamen rollen op mn units. Nog wel zijn Hatchery kunnen mollen, maar mocht niet meer baten. Counterattack en het was wederom over :/

Gelukkig heb ik erna nog wel potjes gewonnen, maar overtuigend was het allemaal niet, maar gelukkig wel meer gewonnen dan verloren, dus dat is in ieder geval alvast een pluspunt :P

@Day[9]
Nu ik zijn #100 daily heb gezien heb ik opeens veel meer respect voor die kerel en zn casts. Moet ook zeggen dat het makkelijk luistert naar hem en ook dat zn tips ook super handig zijn voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Gisteren weer eens verder gegaan met de Campaign. Ik ben nu toe aan de Zeratul missions en heb de eerste nu af. Maar die cinematic vóór die mission... Wauw! Erg mooi gedaan!

De laatste tijd heb ik nauwelijks online gespeeld. In plaats daarvan heb ik nu op 2 na alle challenges gold gehaald. De 2 die ik nog niet heb heb ik silver gehaald. Ook die vond ik erg leuk om te doen. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om lekker te achievement-hoeren :+. De meeste missions die ik al gespeeld heb vind ik absoluut niet vervelend om nog eens te spelen, ze zijn meestal erg leuk om te doen. Dat je er achievements mee kunt halen maakt het alleen nog maar leuker.

Al met al vind ik dat je met dit spel echt heel veel waar voor je geld krijgt. Alleen al met de single-player kun je je eindeloos vermaken.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Gisteren nog wat gespeeld. Ben nu gold speler maar ik lijk alleen maar tegen plat spelers uit te komen. Ik heb gisteren 5 matches gespeeld, allemaal tegen plat spelers. Ik heb hier 3 van gewonnen en 2 verloren. Ik vraag me af wanneer die promote eraan komt want ik speel nu al sinds het begin van de week regelmatig tegen plat spelers :o.
Gisteren coole truc geleerd van een van de filmpjes van HD Starcraft. Wanneer je inzoomt op een gebied en je ziet een verwaziging op een bepaalde plaats ( net zoals er een observer zou bewegen op die plaats ) dan weet je dat er 1 stilhangt. Ik vroeg me altijd al af hoe het mogelijk was om een observer te spotten als die stilhangt. Best wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 20:18

Flapmo

and back is gigi!

Damn, net even de GSL finals gekeken omdat ik van het weekend geen tijd had dat te volgen. Je zou er bijna zerg door gaan spelen :). Probleem is dat je tijdens die casts wel denkt dat het nice is maar je hebt er zo'n insane APM voor nodig om er goed mee te worden dat zerg rollen voor mij voorlopig nog even een no-go is denk ik.

Al hoewel... ;)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Flapmo schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:14:
Damn, net even de GSL finals gekeken omdat ik van het weekend geen tijd had dat te volgen. Je zou er bijna zerg door gaan spelen :). Probleem is dat je tijdens die casts wel denkt dat het nice is maar je hebt er zo'n insane APM voor nodig om er goed mee te worden dat zerg rollen voor mij voorlopig nog even een no-go is denk ik.

Al hoewel... ;)
gewoon veel oefenen :P maar ik was ook erg onder de indruk, helemaal omdat iedereen vind dat zerg underpowered is. misschien dat intotherainbow ook zn dag niet had maar het was erg eenzijdig. erg goed gespeeld.

en er zijn weer qualifier cups bij ESL! kans om tegen de beste van de benelux te spelen :)
http://www.esl.eu/benelux/pro-series/news/136538/

binnenkort zullen onze nl helden weer aan de slag moeten in de IEM, ServaNt moet tegen een portugees genaamd Solid en NTT moet tegen White-Ra! ben benieuwd hoe ze het gaan doen. (ps. let niet op het aantal terran spelers :))
http://www.gamelux.nl/new...-Europa-Qualifier-ronde-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31
muta's zijn OP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

spoiler: GSL finals
Ik vond de GSL finals eigenlijk verbazingwekkend eenzijdig. Ik bedoel, ik wist dat Fruitdealer echt goed was, maar om zó met Zerg te kunnen spelen tegen OMGWTFBBQ-OP Terran is echt ongelooflijk. Ik had geen enkel moment het idee dat Fruitdealer het echt moeilijk had. Misschien bij zijn early gold expo, maar dat was nadat hij al een aantal games voor stond.

NTT tegen WhiteRa? Hmm ik vrees het ergste maar ik wens hem veel geluk. :) Servant heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ben benieuwd hoe hij speelt! Vreemd eigenlijk dat Liquid`Ret er niet bij staat, dat is toch ook een Nederlander? Of speelt hij niet omdat hij in Korea zit?

edit:
Ah duidelijk Twisj :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ret heeft wel meegespeeld in de IEM dutch qualifiers. Het resultaat was als volgt :

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/5472/finald.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 20:47
Als ik tegen Protos speel als terran, merk ik vaak dat ze zich volledig inturtelen. Super veel photon cannons, en dan gaan ze mass air. Ik weet dat als ik dan vikings moet gaan, Maar om ook hem aan te kunnen vallen ipv alleen te verdedigen, heb ik Thors nodig maar die vallen als bosjes als ze met Void Rays en Carriers aankomen. En mijn vikings vallen als bosjes voor die photon cannons. Dus als ik moet aanvallen, moet ik de Thors gebruiken voor de cannons, en de vikings voor de air units, maar mijn hele leger is altijd vrij snel dood.
Hoe kan ik dit beter aanpakken? In het begin kan ik ook geen druk zetten, want dan staat de basis al vol met cannons voordat ik ook maar wat marines of marauders heb. Volledige map control is ook moeilijk aangezien het niet te doen is om overal goede anti air te hebben, en hij dus als mijn expanions 1 voor 1 neerlegt.
Hier spreekt een bronze noob, dus ik sta open voor suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Fist schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:04:
Als ik tegen Protos speel als terran, merk ik vaak dat ze zich volledig inturtelen. Super veel photon cannons, en dan gaan ze mass air. Ik weet dat als ik dan vikings moet gaan, Maar om ook hem aan te kunnen vallen ipv alleen te verdedigen, heb ik Thors nodig maar die vallen als bosjes als ze met Void Rays en Carriers aankomen. En mijn vikings vallen als bosjes voor die photon cannons. Dus als ik moet aanvallen, moet ik de Thors gebruiken voor de cannons, en de vikings voor de air units, maar mijn hele leger is altijd vrij snel dood.
Hoe kan ik dit beter aanpakken? In het begin kan ik ook geen druk zetten, want dan staat de basis al vol met cannons voordat ik ook maar wat marines of marauders heb. Volledige map control is ook moeilijk aangezien het niet te doen is om overal goede anti air te hebben, en hij dus als mijn expanions 1 voor 1 neerlegt.
turtlen is vrij voorspelbaar allemaal...en veel cannons kosten ook veel resources. Ga dan gewoon voor range units als Siege Tank of ga zelf dik expanden en voor mapcontrol gaan. Ik turtle alleen met Protoss in het begin tegen een Zerg vanwege de 6pool. Voor de rest vind ik turtlen vaak een slecht idee, de tegenstander gaat bij mij in de Platinum League meestal meteen expanden als je gaat turtlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen al die toernooien ook op youtube terrecht? Ik zie ze iig niet voorbij komen bij husky of day9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 19:29

Maduth

Probeersel

Heren/Dames,

Zijn we weer na een weekje afwezigheidless... gisteren weer wat geprobeerd en wederom ... wat was het leuk. Maar toch wat vragen betreffende het volgende:

1. Op tweakers heb ik het zien staan maar kan het niet terug vinden; hoe kan je een SVC aan een groep siege tanks of 1 tank koppelen om deze te repareren in combat?

2. Hoe kan je in vredesnaam (2isch) reapers controlen en ondertussen je basis bouwen/uitbreiden?

Voorbeeld: Gisteren werd ik 'gerushed' door 2 reapers. Deze probeerde met succes, mijn mineral line te onderbreken. Dus boem boem pow... wegwezen... terugkomen .... boem boem pow. Mijn marines gingen er achter aan dus kreeg je een 'catch me if you can' situatie. Volgens mij moet je dus telkens opletten wat je dan aan het doen bent bij de tegenstander, hoe kan je dan je eigen basis in de gaten houden en uitbreiden? Mijn tegenstander had namelijk ondertussen ook nog eens een vet leger op de been gebracht.

Of ben ik nog steeds een überNo0b? :+

3. Heeft er iemand 2vs2 tactics/tips voor T & P?

Volgens had ik nog veel meer vragen maar daar kom ik later nog wel op terug :P

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou, de laatste tijd verlies ik als terran speler echt constant van Zerg. Mutalisk madness is echt te verschrikkelijk irritant en de counter (Thor's) is eigenlijk geen goede counter want ze zijn veel te traag. Tegen muta's loop je als terran constant achter de feiten aan. Althans, ik ;)

Dus, wat moet je doen tegen die enorme muta spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
daar heb je hotkeys voor. units bouwen kun je dan gewoon via 3aaa doen bv en als je wat moet bouwen move je veilig je reapers ergens heen, dat kost dan misschien 5-10 sec wat jou tijd geeft om snel in je basis weer supply depots te maken of een expo ofzo.
rodie83 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:46:
Nou, de laatste tijd verlies ik als terran speler echt constant van Zerg. Mutalisk madness is echt te verschrikkelijk irritant en de counter (Thor's) is eigenlijk geen goede counter want ze zijn veel te traag. Tegen muta's loop je als terran constant achter de feiten aan. Althans, ik ;)

als terran heb je toch supergoedkope anti air met die turrets? volgens mij als je er 3 bij elke expo hebt moeten ze al 15-20 muta's hebben om schade te doen, das toch best veel. en anders bouw je gewoon wat meer turrets, ze kosten niks en als de muta harass minder wordt is het zn geld wel waard. muta's kosten 100/100 dus :) ik zit zelf met protoss nog wel eens te klooien met die muta's, 2/3 cannons doen niet zoveel en tijd van het inwarpen is ook wel veel. heb je als enige optie nog blinkstalkers.

[ Voor 65% gewijzigd door daanteb op 04-10-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:20
Maduth schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:29:

1. Op tweakers heb ik het zien staan maar kan het niet terug vinden; hoe kan je een SVC aan een groep siege tanks of 1 tank koppelen om deze te repareren in combat?
"m" of rechtermuisknop op een unit. Zorg er wel voor dat je de autorepair van de SVC al aangezet hebt.

Op die manier kun je ook medivacs of SCV's meesturen bij teamgenoten (erg handig bij T+Z)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvallen voordat ie muta´s heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:11

Als een zerg muta's aan het massen is heeft ie waarschijnlijk geen indrukwekkend grondleger, aangezien muta's enorm veel gas kosten. Val z'n basis aan met een thor/marine push.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Laatst online: 24-07 17:55

Ik ben een Z speler en merk dat veel terrans niet weten wat ze moeten tegen mutalisks. Het gaat vaak zo: óf als zerg verlies je van een MMM timing push, waar je nét niet genoeg units voor hebt (terran goes: "Wtf Zerg ezpz man l2p n44b..."). Óf je krijgt de kans om muta's te maken (terran goes: "Wtf Zerg OP muta ffs spamnoob ur not good").

Eigenlijk geef ik hiermee al 1 antwoord: Early pressure! Wat een zerg namelijk doet is eco opbouwen om legers te kunnen massen en (vooral dit!) instant rebuilden. Als ze hun queens bijhouden met inject hebben ze veel larva om snel een leger weer aan te vullen. De eco gebruiken ze ook om hun muta's te massen (zijn geen goedkope units hoor!). Als het aantal muta's op een gegeven moment te groot wordt heb je als terran echt een probleem. Mass marines met stim en thors zijn dan nodig, maar dat is best kwetsbaar voor banelings/speedlings.

Het is wat day9 zegt: Als je in een benarde situatie terecht komt vraag je je niet af 'Hoe kom ik hier uit?' ... Nee, je vraagt je af: hoe zorg ik dat ik nooit in deze situatie terecht kom?

Ik als Z speler weet: Als ik muta's kan massen, heeft mijn tegenstander mij laten weg komen met veel te veel drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Iemand een idee hoe ik in een lagere leageu geraak ?
Voor 2v2 zit ik in bronze en voor 1v1 in platinum Als ik de laatste 3 wedstrijden bekijk zie ik toch wel dat het niveau van de tegenstanders een pak hoger is.

Gaat blizzard binnen een paar maand iedreen terug door elkaar gooien en voor placement matches kiezen of moet ik echt eerst 100 keer verliezen om in gold of silver te geraken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Aanvallen voordat ie muta´s heeft.
Voorkomen is beter dan genezen, maar soms is het gewoon niet zo. Dus laten we er even vanuit gaan dat de Zerg muta's heeft.
haarbal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:09:
[...]

Als een zerg muta's aan het massen is heeft ie waarschijnlijk geen indrukwekkend grondleger, aangezien muta's enorm veel gas kosten. Val z'n basis aan met een thor/marine push.
En wat blijft er over van die thor/marine push als hij al zn lings en dan muta's eroverheen gooit? Weinig.

Muta/ling is echt een van de lastigste dingen om neer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Voorkomen is beter dan genezen, maar soms is het gewoon niet zo. Dus laten we er even vanuit gaan dat de Zerg muta's heeft.

[...]

En wat blijft er over van die thor/marine push als hij al zn lings en dan muta's eroverheen gooit? Weinig.

Met zerglings krijg je een groep marines echt niet neer hoor. Alleen banelings kunnen een probleem zijn. Tegen de tijd dat een tegenstander muta's krijgt zou jouw grondleger al enorm moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 04-10-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
ik gebruik de combi ling/muta best vaak. Maar lings kan je ook nog last minute maken als je merkt dat je tegenstander thors heeft. Tegen marines zijn je lings wel de sjaak.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Fist schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:04:
Vikings en Battlecruisers. Battlecruisers met Yamato cannon 1 shotten een cannon, en outrangen hem ook.

Tenminste, dat is wat ik daartegen doe, maar ik ben ook maar low-silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
haarbal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:27:
[...]

Met zerglings krijg je een groep marines echt niet neer hoor. Alleen banelings kunnen een probleem zijn. Tegen de tijd dat een tegenstander muta's krijgt zou jouw grondleger al enorm moeten zijn.
Dan begrijp je de rol van lings niet in de muta/ling-combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Mass marauders, stim en weg cannons.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
genoeg opties om het weg te vagen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Dan begrijp je de rol van lings niet in de muta/ling-combinatie ;)
de thor krijg je al helemaal niet dood met marines eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:26
Zelden gebruikt, maar werkt tot mid-game goed tegen kleine groepjes Voidrays: Ghost + EMP, en afmaken met Vikings. Tegen protoss heeft een cloaked ghost in de defense mij al meer dan eens gered van een VR rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
haarbal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

de thor krijg je al helemaal niet dood met marines eromheen.
Nou dan leg ik het je maar gewoon uit... De lings zijn voor de surround en het afleiden van het vuur, zodat je muta's de splashdamage kunnen doen op de groep.
lammert schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:28:
Zelden gebruikt, maar werkt tot mid-game goed tegen kleine groepjes Voidrays: Ghost + EMP, en afmaken met Vikings. Tegen protoss heeft een cloaked ghost in de defense mij al meer dan eens gered van een VR rush.
Over het algemeen heb je nog geen cloaked ghosts en vikings als de eerste VR's bij je basis aankomen natuurlijk bij een rush :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 11:20
Ligt het aan mij of kijk ik volledig over de volgende functie heen bij het opzetten van een vsAI potje?

Ik wil een grotere map (6- of 8-person) benutten voor 1vs2 of 2vs2/3 maar kan geen startplaatsen toewijzen. Hierdoor kom je soms onnodig voor verrassingen te staan (bijv bij Monsoon) dat AI en spelers aan weerszijden van het veld zitten (waardoor je geen choke kunt opwerpen en het ieder voor zich is). Schijnbaar worden teams alleen correct geplaatst als de teams volledig gevuld zijn. Kan dat nou niet anders?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:55:
Ligt het aan mij of kijk ik volledig over de volgende functie heen bij het opzetten van een vsAI potje?

Ik wil een grotere map (6- of 8-person) benutten voor 1vs2 of 2vs2/3 maar kan geen startplaatsen toewijzen. Hierdoor kom je soms onnodig voor verrassingen te staan (bijv bij Monsoon) dat AI en spelers aan weerszijden van het veld zitten (waardoor je geen choke kunt opwerpen en het ieder voor zich is). Schijnbaar worden teams alleen correct geplaatst als de teams volledig gevuld zijn. Kan dat nou niet anders?
supreme commander spelen, anders zou ik het niet weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Joarie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:55:

volgens mij ligt dat aan de map, een aantal hebben start posities bij elkaar, andere niet. geen idee welke hoor :P maar volgens mij is dat wel te zien.
Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

Nou dan leg ik het je maar gewoon uit... De lings zijn voor de surround en het afleiden van het vuur, zodat je muta's de splashdamage kunnen doen op de groep.
het gaat vooral om de mobiliteit, door ling/muta kan een terran moeilijk zn basis uit (thors) waardoor de zerg kan expanden. dus moet hij het vooral hebben van drops en harass. als je dat een beetje kan tegenhouden kun je het later wel met ultra's of broodlords afmaken. volgens mij gaat het er dus om om een voorsprong op te bouwen voor de lategame, en is het geen tactiek om hem direct te verslaan (als je de kans hebt moet je dat wel doen natuurlijk :P)

[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 04-10-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

[...]

Ik kan eventueel vanavond of morgen wel een replay posten waar ik met terran tegen een baneling/muta build zit.

Ik zeg niet dat hij hem perfect uitvoert, maar ik ben ook geen perfecte speler (en maak ook mijn foutjes) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanteb schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:47:
als terran heb je toch supergoedkope anti air met die turrets? volgens mij als je er 3 bij elke expo hebt moeten ze al 15-20 muta's hebben om schade te doen, das toch best veel. en anders bouw je gewoon wat meer turrets, ze kosten niks en als de muta harass minder wordt is het zn geld wel waard. muta's kosten 100/100 dus :) ik zit zelf met protoss nog wel eens te klooien met die muta's, 2/3 cannons doen niet zoveel en tijd van het inwarpen is ook wel veel. heb je als enige optie nog blinkstalkers.
Met 3 turrets kom je echt niet in de buurt van het tegenhouden van 20 mutas. Sterker nog, als hij 20 mutas heeft doen turrets echt geen drol meer, ze zijn zo dood en je moet ze toch verspreid opstellen om je complete expo te verdedigen. En je moet dat voor elke expo doen terwijl de zerg maar 1 leger nodig heeft, dus als je 2 expos + main hebt moet je 3x meer minerals gebruiken dan dat je nodig hebt tegen één muta leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
YouTube: huk artosis

HuK vs Artosis die Muta/ling gaat. Dan zie je hoe moeiljik of bijna onmogelijk het is voor Protoss om grote groepen Muta's samen met lings te counteren. Protoss heeft hier gewoon eigenlijk geen goede counter voor. Al had HuK hier waarschijnlijk wel beter voor HT's met storm kunnen gaan. Vraag is wel hoeveel effect dat uiteindelijk zou hebben op de Muta's. Effect van storm op air-units is niet super.

@daanteb: turrets zijn leuk in het begin voor kleine harrass als die nog maar 4-6 muta's heeft ofzo, maar iets later zijn ze redelijk nutteloos geworden en heb jij wel 1000-1500 minerals ofzo uitgegeven aan alles volbouwen met turrets. Dat is ook precies een van de redenen waarom het werkt, aangezien jij geforceerd wordt om te verdedigen en geld uit te geven aan dingen waar je het eigenlijk niet aan uit wil geven.

Zoals Day9 al zo mooi omschreef, denken sommige mensen dat static defenses gratis zijn ofzo, terwijl teveel (onnodige) static defenses een enorme hit op je ground/air army is. Bij de betere spelers zie je daarom ook maar vaak 1 of 2 strategisch geplaatste cannons of turrets, puur voor detectie of tegen early harrass.

[ Voor 75% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gerechtigheid!

Na lang knokken ben ik met meer dan 1200 punten terug gezet in de silverleague. Ik kwam direct op plaats 1 maar door wat slecht geluk zakte ik na plaats 9 en vervolgens klom ik weer op naar plaats 6.

Vanmorgen nog wat potjes weten te winnen. Maar bij 4 vs 4 komt het echt aan op teamwork en scouting. Wel nog wat MMM gedaan als push op sommige mappen.

@ Bosmonster; Ik bouw altijd heel veel AA en ik heb er nog nooit spijt van gehad. k heb daarintegen wel heel veel spelers gezien die er wel spijt van hebben gehad om veel AA NIET te bouwen.

Je kunt wel alles inzetten op 1 of 2 mobile forces, maar als je heen en weer moet rennen ben je telkens net te laat tot je verliest.
Aan de andere kant speel ik 4 vs 4 alleen maar en dan is het gevaar voor rennen met je mobile forces een stuk groter. Dan is stationairy AA defence een must.

[ Voor 40% gewijzigd door Auredium op 04-10-2010 14:40 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

deTwisj schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:56:
Ret heeft wel meegespeeld in de IEM dutch qualifiers. Het resultaat was als volgt :

[afbeelding]
noenoe en zerter? Wat vet! die ken ik nog van vroeger :D

cybergate tilburg aight!:P

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:12:
YouTube: huk artosis

HuK vs Artosis die Muta/ling gaat. Dan zie je hoe moeiljik of bijna onmogelijk het is voor Protoss om grote groepen Muta's samen met lings te counteren. Protoss heeft hier gewoon eigenlijk geen goede counter voor. Al had HuK hier waarschijnlijk wel beter voor HT's met storm kunnen gaan. Vraag is wel hoeveel effect dat uiteindelijk zou hebben op de Muta's. Effect van storm op air-units is niet super.

@daanteb: turrets zijn leuk in het begin voor kleine harrass als die nog maar 4-6 muta's heeft ofzo, maar iets later zijn ze redelijk nutteloos geworden en heb jij wel 1000-1500 minerals ofzo uitgegeven aan alles volbouwen met turrets. Dat is ook precies een van de redenen waarom het werkt, aangezien jij geforceerd wordt om te verdedigen en geld uit te geven aan dingen waar je het eigenlijk niet aan uit wil geven.

Zoals Day9 al zo mooi omschreef, denken sommige mensen dat static defenses gratis zijn ofzo, terwijl teveel (onnodige) static defenses een enorme hit op je ground/air army is. Bij de betere spelers zie je daarom ook maar vaak 1 of 2 strategisch geplaatste cannons of turrets, puur voor detectie of tegen early harrass.
ik zeg ook niet dat je zoveel turrets moet maken zodat je het kan afhouden met alleen dat, je leger is toch ook wel ergens in de buurt? ik wil alleen zeggen dat terran gewoon erg goede en goedkope air def heeft. ik bedoel als het jou 1000 mins kost om zijn muta harass te stoppen tegenover 20 muta's dan ben je toch goedkoper uit? en ja dat had je ook in je leger kunnen stoppen maar je leger kan niet op alle plaatsen tegelijk zijn.

en je kan het ook van de andere kant bekijken, als jij 5 turrets bij je basis hebt staan zal hij wel meer muta's moeten maken om zijn harass te laten werken (en dan maak je natuurlijk NOG meer turrets! :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 20:18

Flapmo

and back is gigi!

Bartske schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:28:
[...]

Je zegt eerst dat het er niet op lijkt dat pro spelers meer uit dat ras kunnen halen, maar dan noem je er 2 wie dat wel kunnen?

Die zin klopt niet helemaal :o
/mierenneukmodus hij noemt er maar 1 :+

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij 1000 minerals gebruikt om 20 mutas te counteren (daarmee kan je 1 basis verdedigen ongeveer tegen 20 mutas) dan valt hij gewoon op een andere plek aan. En dan heb je dus 1000 minerals weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
furby-killer schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:43:
Als jij 1000 minerals gebruikt om 20 mutas te counteren (daarmee kan je 1 basis verdedigen ongeveer tegen 20 mutas) dan valt hij gewoon op een andere plek aan. En dan heb je dus 1000 minerals weggegooid.
weggegooid? 1 basis is toch safe? is dat geen 1000 minerals waard? hoeveel zou het dan wel waard zijn? het idee dat als static defence nooit schiet het nutteloos zou zijn is gewoon niet waar, static defence is juist om de boel veilig te stellen. als hij je main nooit aanvalt ziet hij dat blijkbaar niet als zwakke plek en valt hij ergens anders aan. job well done zou ik zeggen.

en ik bedoel ook niet dat je met alleen turrets verdedigd, je leger mag ook wel helpen. de turrets geven je ook gewoon meer tijd om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je vergeet dat je op dat moment in de game misschien 1500 minerals/minuut binnenhaalt. Als jij even hier 10 turrets bouwt en vervolgens valt ie aan de andere kant aan en bouw je nog een keer 10 turrets, dat al die tijd jouw grondleger niet vooruitgegaan is, terwijl hij wel door is blijven produceren of expanden.

Dus of je grondleger gaat er vervolgens aan, of je gaat zitten turtlen, wat over het algemeen al helemaal een verliesrichting is tegen een beetje speler.

Waarom denk je dat je nooit turtles ziet met bizar veel static defenses in toplevel games?

Je kunt al die minerals veel beter besteden aan massive vikings bijvoorbeeld. Want naast veel meer mobility krijg je dan ook potentieel air superiority. Static defenses zijn symptoombestrijding.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
yasaka schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:18:
Iemand een idee hoe ik in een lagere leageu geraak ?
Voor 2v2 zit ik in bronze en voor 1v1 in platinum Als ik de laatste 3 wedstrijden bekijk zie ik toch wel dat het niveau van de tegenstanders een pak hoger is.

Gaat blizzard binnen een paar maand iedreen terug door elkaar gooien en voor placement matches kiezen of moet ik echt eerst 100 keer verliezen om in gold of silver te geraken ?
Gaat vrij snel, ik begon ook als gold, zit nu in silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:56:
Je vergeet dat je op dat moment in de game misschien 1500 minerals/minuut binnenhaalt. Als jij even hier 10 turrets bouwt en vervolgens valt ie aan de andere kant aan en bouw je nog een keer 10 turrets, dat al die tijd jouw grondleger niet vooruitgegaan is, terwijl hij wel door is blijven produceren of expanden.

Dus of je grondleger gaat er vervolgens aan, of je gaat zitten turtlen, wat over het algemeen al helemaal een verliesrichting is tegen een beetje speler.

Waarom denk je dat je nooit turtles ziet met bizar veel static defenses in toplevel games?
nogmaals, ik zeg ook niet dat je je def moet laten afhangen van turrets, ik zeg alleen dat je met wat extra turrets de harass gewoon makkelijker kan verdedigen of misschien zelfs helemaal kan afhouden.

de vergelijking van 1500mins aan turrets of units gaat natuurlijk niet op, je zet nooit in 1 keer al je turrets neer, maar geleidelijk. als je extra turret vervolgens 2 scv's red heb je het er al uit toch? en dan heb je de mining nog als bonus ;)

en ik denk dat we dat niet in toplevel games zien omdat ze genoeg game sense en reactie vermogen hebben om het met hun leger af te houden, ik heb dat iig niet. als wat extra static defence helpt om het harass beter tegen te gaan is dat toch prima? leer ik wel weer af als ik pro gamer ben :)

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie