Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

PietjeP89 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Dan is je ball gewoon veel te klein , MMM owned zealots en stalkers , de protoss moet collosus of high templars gaan anders is het niet te halen :)
:o dat gevoel heb ik nou.. volgens mij tech net iets te snel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

MMM is geen build, dat is een strategie, tenminste, als build wordt gebruikt als afkorting voor Build Order :)

@Ace Lightning: tegen wat voor build van Toss wil je een build? Waar heb je last van tegen Toss?
Massive S/Z/I of die 3 potige >.> met zijn termal lance upgrade..
@thanks voor de tips ^^

Ps trouwens als je de marine schild upgrade neemt, dan kan je toch oneindig stimmen O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 06-10-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:39:
[...]

Massive S/Z/I of die 3 potige >.> met zijn termal lance upgrade..
@thanks voor de tips ^^
het idee is natuurlijk om niet tegen die massive legers te komen te staan :) als je eens begint met meer harass? drops in de mineral line, misschien eens een build order op early cloaked banshee baseren en daarmee harassen. Of eens proberen wat snelle ghost/nuke harass te doen? Vooral eens lekker creatief in het begin zijn en je tegenstander lastig vallen. Probeer zoveel mogelijk de opbouw van een leger te verhinderen.

Verder is MMM op zich prima tegen Stalkers en Zealots. Als er Colossi bij komen dan kun je een aantal vikings meenemen, die rapen Colossi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-04 14:53
Anoniem: 242718 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

het idee is natuurlijk om niet tegen die massive legers te komen te staan :) als je eens begint met meer harass? drops in de mineral line, misschien eens een build order op early cloaked banshee baseren en daarmee harassen. Of eens proberen wat snelle ghost/nuke harass te doen? Vooral eens lekker creatief in het begin zijn en je tegenstander lastig vallen. Probeer zoveel mogelijk de opbouw van een leger te verhinderen.

Verder is MMM op zich prima tegen Stalkers en Zealots. Als er Colossi bij komen dan kun je een aantal vikings meenemen, die rapen Colossi :)
En als er high templars tussen zitten pak je Ghosts met hun OP EMP en dan krijgt niks je nog kapot !!

Ahum.. Nee ik heb onlangs niet verloren tegen een mmm ball met ghosts erin.. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

PietjeP89 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Dan is je ball gewoon veel te klein , MMM owned zealots en stalkers , de protoss moet collosus of high templars gaan anders is het niet te halen :)
Das toch wat ik zei dat ik er nooit moeite mee had ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
ShadowBumble schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Das toch wat ik zei dat ik er nooit moeite mee had ;)
Ja mijn opmerking was meer naar de persoon die er moeilijkheden mee had dan naar jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

PietjeP89 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Ja mijn opmerking was meer naar de persoon die er moeilijkheden mee had dan naar jou :D
Ah snapte hem al niet helemaal hehe.

hoe dan ook back on topic !

Ghost play blijf ik er leuk vinden maar ik vergeet ze altijd te maken hehe.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PietjeP89 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

:P het waren wel vervelende toss pl gasten he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

is waardeloos met de combinatie van charge/blink/ en die schilden.
I lol'ed a little inside :)

MMM is bijna niet te stoppen door protoss je moet HT of Collosie hebben (in combinatie met chargelots en forcefields) en dan nog kan je aan de bak tegen goede spelers wanneer de bal groot begint te worden en zij counters hebben. Eigenlijk probeer ik terran te killen voordat de MMM bal te groot wordt. Ik heb end game bijna nog nooit gewonnen wanneer macro ongeveer hetzelfde was tegen MMM+. Ik kan micro'en wat ik wil maar 1a met MMM en eventueel wat ghost/vikings is killing.

Wel leuk gisteren tegen marine/ghost build gespeeld het was een redelijke goede speler 1200+ diamond. Ik dacht echt easy mode alleen marine en ghost, dat viel vies tegen :(. Heb net kunnen winnen omdat ik hem containde in zijn base en hij niet kon expanden. Head on op 1 base kon ik hem gewoon niet breken. Het was zo verschrikkelijk close dus best leuk om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Anoniem: 357023 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

MMM is bijna niet te stoppen door protoss je moet HT of Collosie hebben (in combinatie met chargelots en forcefields) en dan nog kan je aan de bak tegen goede spelers wanneer de bal groot begint te worden en zij counters hebben.
Bal halverwege map? -> DT erheen sturen, bij voorkeur 6 bouwen, 3 sturen, en nog drie aan de rand van je basis houden = weg 2x sensorsweep. aka 2 mules.

Ondertussen met blink stalkers base race beginnen, en eventueel gewoon alle VR en andere eenheden die je niet kan gebruiken voor een block aan laten vallen. Warpprisms erbij bouwen, workers erin, en dan zo veel mogelijk in z'n basis warpen als hij inderdaad jouw basis in gaat. Keert ie terug, dan kan je snel een expo claimen, bij voorkeur nadat je z'n mineral line(s) hebt gesloopt. Nevermind de templars, iedereen verwacht die en komt met ghosts. Indien je de baserace in bent gegaan, snel een aantal pylons in z'n basis gooien waar je ruimte vrij hebt gemaakt, zodat je niet verliest zonder hem terug te lokken omdat al je gebouwen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met zooi goed gemikte storms is het echt bijzonder pijnlijk als MMM bal. Ook colossi branden letterlijk door MMM heen. Charge zealots winnen ook zover ik weet (vanavond eens in unit tester proberen), zolang de aantallen dusdanig blijven dat alle zealots tegelijk kunnen aanvallen. Succes met kiten van chargelots.

Oftewel, mmm is leuk begin, maar je moet echt op tijd er iets aan toevoegen tegen zealots, HTsen/of colossi. Ik heb zelf twee mogelijkheden die ik voornamelijk gebruik:

Siege tanks, niet heel geweldig tegen zealots omdat zodra die bij jouw marines zijn je siege tanks friendly damage doen, maar meestal heeft je tegenstander niet echt puur zealot leger. Dus dan is het een kwestie van ze op iets anders laten schieten, wat over het algemeen nummer 2 is: HTs. Jammer genoeg kan je met siege tanks niet bepaald storms dodgen, maar je hebt genoeg range om HTs snel uit te schakelen en je kan wel wat storms hebben. Als laatste colossi, siege tanks winnen dat probleemloos. Ook als hij stalkers heeft gaat dat lekker verder.

Tweede is banshees/vikings (neem ik samen). Tegen zealots is het uiteraard gewoon prijs schieten met banshees. Tegen colossi kan je in principe beide gebruiken waarbij vikings beter is, echter heb ik nog nooit iemand colossi zien maken zonder een hele zooi (blink) stalkers eromheen, en wat die doen met vikings is niet grappig. Vandaar optie 2, die nog een stuk beter tegen HTs werkt omdat die stuk zwakker zijn: zooi cloaked banshees (let met banshees op vanwege feedback) en een paar vikings. Val wat aan met banshees, gegarandeerd dat hij een observer heeft of er ééntje aankomt (dus als hij er al 1 heeft, zorgt dat hij niet al je banshees feedbacked). Zodra observer er is, scan erop, observer killing met vikings. Goede kans dat je vikings dan ook wel zelf dood zijn, maar nu is het prijsschieten voor je banshees, wat vooral tegen HTs bijzonder grappig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
furby-killer schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:57:
Met zooi goed gemikte storms is het echt bijzonder pijnlijk als MMM bal. Ook colossi branden letterlijk door MMM heen. Charge zealots winnen ook zover ik weet (vanavond eens in unit tester proberen), zolang de aantallen dusdanig blijven dat alle zealots tegelijk kunnen aanvallen. Succes met kiten van chargelots.

Oftewel, mmm is leuk begin, maar je moet echt op tijd er iets aan toevoegen tegen zealots, HTsen/of colossi. Ik heb zelf twee mogelijkheden die ik voornamelijk gebruik:

Siege tanks, niet heel geweldig tegen zealots omdat zodra die bij jouw marines zijn je siege tanks friendly damage doen, maar meestal heeft je tegenstander niet echt puur zealot leger. Dus dan is het een kwestie van ze op iets anders laten schieten, wat over het algemeen nummer 2 is: HTs. Jammer genoeg kan je met siege tanks niet bepaald storms dodgen, maar je hebt genoeg range om HTs snel uit te schakelen en je kan wel wat storms hebben. Als laatste colossi, siege tanks winnen dat probleemloos. Ook als hij stalkers heeft gaat dat lekker verder.

Tweede is banshees/vikings (neem ik samen). Tegen zealots is het uiteraard gewoon prijs schieten met banshees. Tegen colossi kan je in principe beide gebruiken waarbij vikings beter is, echter heb ik nog nooit iemand colossi zien maken zonder een hele zooi (blink) stalkers eromheen, en wat die doen met vikings is niet grappig. Vandaar optie 2, die nog een stuk beter tegen HTs werkt omdat die stuk zwakker zijn: zooi cloaked banshees (let met banshees op vanwege feedback) en een paar vikings. Val wat aan met banshees, gegarandeerd dat hij een observer heeft of er ééntje aankomt (dus als hij er al 1 heeft, zorgt dat hij niet al je banshees feedbacked). Zodra observer er is, scan erop, observer killing met vikings. Goede kans dat je vikings dan ook wel zelf dood zijn, maar nu is het prijsschieten voor je banshees, wat vooral tegen HTs bijzonder grappig is.
Wat jij beschrijft proberen er inderdaad veel te doen. Banshees die ze dan boven hun mmm ball laten hangen en die langzaam sterven door storm , cloaken helpt dan niet zo gek veel meer :P Siege tanks vind ik ook niet echt helpen , als ze die hebben stuur ik men zealots eerst dan men storms en dan blink ik met men stalkers recht op die tanks om ze zo vrij snel neer te halen , op deze manier krijg je ook onmiddelijk een leuke contain op de rest van de mmm ball die dan niet veel opties meer heeft om de storms te dodgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

djunicron schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

Bal halverwege map? -> DT erheen sturen, bij voorkeur 6 bouwen, 3 sturen, en nog drie aan de rand van je basis houden = weg 2x sensorsweep. aka 2 mules.

Ondertussen met blink stalkers base race beginnen, en eventueel gewoon alle VR en andere eenheden die je niet kan gebruiken voor een block aan laten vallen. Warpprisms erbij bouwen, workers erin, en dan zo veel mogelijk in z'n basis warpen als hij inderdaad jouw basis in gaat. Keert ie terug, dan kan je snel een expo claimen, bij voorkeur nadat je z'n mineral line(s) hebt gesloopt. Nevermind de templars, iedereen verwacht die en komt met ghosts. Indien je de baserace in bent gegaan, snel een aantal pylons in z'n basis gooien waar je ruimte vrij hebt gemaakt, zodat je niet verliest zonder hem terug te lokken omdat al je gebouwen weg zijn.
2 mules = 540 minirals lost versus 6 DT's 750/750. Dat is dus een dikke lost in minirals en gas. Dat is nog wanneer hij je Darkshrine niet heeft gescout en dus geen raven nog heeft gebouwd. Welke op diamond al bijna standaard is geworden midgame. Base race versus terran is het domste wat je kan doen. Hij vliegt gewoon weg en begint ergens anders opnieuw (met mules kan dat heel hard gaan) en jij kan niet opbouwen. Kortom niet echt een oplossing, verre van eigenlijk.

Furby heeft gelijk als ben ik minder fan van tanks. Die zijn statisch en met goed scouten kan je dat redelijk goed ontlopen en aanvallen als ze on the move zijn. Banshees + raven zijn killing dan moet je bijna wel phoenixes gaan maken om dat te counteren + decent macro.

Overall 90% win tegen terran ball komt via macro(alle andere matchups ook). Just get more shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik heb een vaag probleem.

ik wou een reactie posten op een thread op het battle net forum, dus ik log in, maar dan staat er dat ik een character moet aanmaken om te posten, in-game.

second, ik de rechterbovenhoek staat mijn naam, gevolgd door "no starcraft II licence found", maar onder account staat wel netjes aangegeven dat ik dat heb, namelijk:
Account Status

Active
maar nu komt ie, ik weet zeker dat ik mijn profiel al eens heb gezien via een google link, namelijk om te kijken of ik mijn lost viking gold archivement had gekregen, dat bleek inderdaad het geval (archivements waren down op dat moment)

wie kan mij helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@darkstone:
Probeer je toevallig met een EU account op de US forums te posten (of andersom)? Volgens mij heb ik ook al wel eens gezien dat dat niet werkte... De juiste link naar de EU battle.net is http://eu.battle.net.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Blizzard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dricus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:45:
@darkstone:
Probeer je toevallig met een EU account op de US forums te posten (of andersom)? Volgens mij heb ik ook al wel eens gezien dat dat niet werkte... De juiste link naar de EU battle.net is http://eu.battle.net.
ahaa 8)7

gek dat de forums gescheiden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 15:36

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 357023 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:30:
Overall 90% win tegen terran ball komt via macro(alle andere matchups ook). Just get more shit :)
Maar de MMM ball is al zo standaard dat dat prima in een macro game past. Dus get more shit gaat hier niet op denk ik. De snelheid waarmee een MMM ball voor je neus staat is soms best schrikken als protoss. Al ben je met robo facility wel klaar met banshees & collosi in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:41:
ik heb een vaag probleem.

ik wou een reactie posten op een thread op het battle net forum, dus ik log in, maar dan staat er dat ik een character moet aanmaken om te posten, in-game.

second, ik de rechterbovenhoek staat mijn naam, gevolgd door "no starcraft II licence found", maar onder account staat wel netjes aangegeven dat ik dat heb, namelijk:

[...]

maar nu komt ie, ik weet zeker dat ik mijn profiel al eens heb gezien via een google link, namelijk om te kijken of ik mijn lost viking gold archivement had gekregen, dat bleek inderdaad het geval (archivements waren down op dat moment)

wie kan mij helpen? :+
Ik heb dat ook gehad. Toen heb ik gewoon even de forums bekeken en een tijdje later stond mijn profiel er wel :s

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo'n mooi potje gespeeld vanmiddag in 2v2 samen met een vriend.

Ik als Protoss, buddy als Terran, Bronze legue. De tegenstanders waren Protoss & Zerg, Gold & Platinum league.

Map: Tempest -> http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Tempest

We hadden bedacht onze natural redelijk snel te pakken en daarvoor gewoon de voorkant redelijk dicht te timmeren. Dus de narrow choke naar het midden van de map. dan was het makkelijker onze natural te verdedigen, maar het moest wel dicht, tegen zerglings.

Dat ging opzich prima, paar cannons en bunkers. Units erachter. Beide bases mooi saturaten en toen we het aan net aan het rollen hadden kwamen er 6 VR's. Dat was balen, snel stalkers erheen en we konden de aanval afslaan. Dit gebeurde nog een paar keer, tot mijn buddy met vikings de VR's afgemaakt had.
Toen ineens Nydus worm! Te laat gezien, naast m'n natural. Dit hebben ze nog een paar keer gedaan zonder echt veel schade aan te richten.

Onze 3e en 4e expo's werden steeds gemold, ze hadden mapcontrol. Tot we 1 van de andere spawns pakten. Hun beide main army's vlogen erheen. Vervolgens hun de bases kapot laten maken en onze hele leger er neer gezet, tanks gesieged en toen konden ze natuurlijk niet meer weg.
Ondertussen met enkele Collosi, stalkers, marines & marrauders hun expo's kapot gemaakt. Dat leger was klein was snel kapot door een groepje immortals.
Het leger wat we trapped hadden was inmiddels kappot en wat van ons leger overwas bij elkaar geraapt en counter attack gedaan. Vikings geland, alles erin! Toen was het snel GG en WP van hun ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:X me mineral line nuke harras.. ach nog steeds 6-1 voor mij..
Maar kan mezelf wel voor de :F slaan

Vraagje wat blokkeert een PDD nou allemaal.
Stalkers, mauders, viking,immortal? ook muta?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 06-10-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:31:
:X me mineral line nuke harras.. ach nog steeds 6-1 voor mij..
Maar kan mezelf wel voor de :F slaan

Vraagje wat blokkeert een PDD nou allemaal.
Stalkers, mauders, viking,immortal? ook muta?
alles wat projectielen afschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kogels van een marine toch niet? een kogel is een projectiel duss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Marines schieten kogels gemaakt van pure awesomeness.
You can't deflect awesomeness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:15
Na lang twijfelen heb ik eergisteren toch maar starcraft II besteld, komt hopelijk vrijdag en anders zaterdag binnen =) Ik kan niet wachten. Ik ben wel complete noob aangezien ik vooral mmorpg's en shooters heb gespeeld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Kogels van een marine toch niet? een kogel is een projectiel duss..
stukje van wiki...

Deploys a drone which intercepts missiles and shots, such as those fired by missile turrets. It cannot stop special attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

alles waarvan je het projecties ziet vliegen, dus geen immortal en geen marines..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 19:14
Heeft iemand nog tips voor All-in op brutal difficulty tegen air units (nydus worms uitgeschakeld met keuze voor laatste missie)?

Het verste ben ik tot nu toe gekomen met een mix van marines, medics en vikings (en bunkers + flame turrets bij de chokes), maar zodra die Leviathan dude komt lukt het gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef gaat lekker hier, alleen maar verliezen! Het laatste potje nog het mooiste; PvP hij pakt m'n beide gas. Dus ik denk zealots boosten, die kant op. Maar helaas heeft ie al 1 stalker + zealot :S. Nog 3 probes ofzo kunnen killen maar verder niet.

Ik m'n base verder bouwen, zijn assimilators in m'n base gesloopt. Komt ie met 2 stalkers, en ik heb ze niet, dus hij outmicro'd me en vervolgens meer en meer stalkers. Niks tegen te doen.

Wat doe je tegen gas steal PvP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bernardo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:01:
Oef gaat lekker hier, alleen maar verliezen! Het laatste potje nog het mooiste; PvP hij pakt m'n beide gas. Dus ik denk zealots boosten, die kant op. Maar helaas heeft ie al 1 stalker + zealot :S. Nog 3 probes ofzo kunnen killen maar verder niet.

Ik m'n base verder bouwen, zijn assimilators in m'n base gesloopt. Komt ie met 2 stalkers, en ik heb ze niet, dus hij outmicro'd me en vervolgens meer en meer stalkers. Niks tegen te doen.

Hoeveel zealots had jij? als je er 4 heb stuur dan gewoon 1 op de stalker af, en met die 3 andere zealots ga je op zijn mineral lijn staan.

Gaan ze workers daar weg dan kan je altijd zijn pylons gaan aanvallen.
:+ Ps ik speel nooit toss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55
Bernardo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:01:

Paar zeals maken (niet boosten) en op je gas sturen. Cybernetics core maken en eventueel een gateway er bij plakken. Tegen de tijd dat ie met genoeg stalkers in je basis zit heb je al genoeg gas (en meer productie) -> stalkers om de aanval af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou ik had 3 zealots, ze liepen een eindje uit elkaar. Heb het ook gedaan, 1 naar de probes de ander naar de stalker. Maar het mocht niet baten, hij had goeie Micro.

Ik denk dat ik gedemote ga worden :S Net weer verloren van een Terran, Mass Marine Marauder. Niks aan te doen zo snel, m'n Collosi was net iets te laat. Zat in silver trouwens. Die van het potje hiervoor, met de gassteal was bronze. dus het gaat echt goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bernardo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:14:
Nou ik had 3 zealots, ze liepen een eindje uit elkaar. Heb het ook gedaan, 1 naar de probes de ander naar de stalker. Maar het mocht niet baten, hij had goeie Micro.

Ik denk dat ik gedemote ga worden :S Net weer verloren van een Terran, Mass Marine Marauder. Niks aan te doen zo snel, m'n Collosi was net iets te laat. Zat in silver trouwens. Die van het potje hiervoor, met de gassteal was bronze. dus het gaat echt goed zo.
Tijd voor een betere eco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou ik heb meestal teveel geld, moet misschien probes gaan cutten ofzo. Net ook weer, mijn eerste zealot loopt de ramp af om te scouten. Ik vond geen baracks in z'n main. Dus loop naar beneden, 1 marine en 2 marauders. Nou dat was al weer GG voor mij, want de pilons zijn zo dood en tegen concusive shell is niks te beginnen met 1 zealot en een stalker.

Ik word soms slordig midgame, maar early kan ik het redelijk bijhouden. Gewoon 9 pylon, 13 gateway daarna cybernetics core, dan gateway enzz... Het is gewoon niet genoeg. Misschien toch eens gewoon forge into gateway. Ben ik af van die achterlijke rushes. Door die zealot nerf zijn ze lastig af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 18:44
Bummer... net weer een probe rush ondergaan (in Gold), mn kortste game ever. Dacht mn ramp eens niet dicht te bouwen tegen P, meteen afgestraft dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213904

Bernardo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:32:
[...]

Nou ik heb meestal teveel geld, moet misschien probes gaan cutten ofzo. Net ook weer, mijn eerste zealot loopt de ramp af om te scouten. Ik vond geen baracks in z'n main. Dus loop naar beneden, 1 marine en 2 marauders. Nou dat was al weer GG voor mij, want de pilons zijn zo dood en tegen concusive shell is niks te beginnen met 1 zealot en een stalker.

Ik word soms slordig midgame, maar early kan ik het redelijk bijhouden. Gewoon 9 pylon, 13 gateway daarna cybernetics core, dan gateway enzz... Het is gewoon niet genoeg. Misschien toch eens gewoon forge into gateway. Ben ik af van die achterlijke rushes. Door die zealot nerf zijn ze lastig af te houden.
Als beginnende speler heb ik een goede tip voor je: Nooit probes cutten. Altijd probes maken en zorgen dat je niet supplyblocked raakt. En 1 zeal + 1 stalker kunnen met een beetje micro zeker wel een marauder aan. Evt haal je wat probes erbij. En spaar je chrono voor je eerste stalker. Die wil je asap eruit hebben, vooral bij PvT. Je wilt zoveel mogelijk tijd trekken om je eerste units te kunnen krijgen, een paar probes ervoor opofferen is niet zo erg. Liever probes dan pylons, imo.

Heb zelf de laatste 2 PvP's proxy 2gate's tegen me gehad, beide keren de pylon op tijd kunnen slopen met probes :) Hij had zn tweede gate gestart nog voor zn eerste zealot. Dus ik mn probes erop af sturen. Die van hem ging gauw dood, en mn eerste zealot kon de pylon op tijd kapotmaken. 300 Minerals aan weggegooide gateways en een crappy eco voor hem. Ik heb de hele tijd mn Nexus kunnen chronoboosten. Was al gauw gg.

Ben wel door een Terran geproxied en verloren :/. Banshees met cloak. Had ik aan moeten zien komen (geen factory units terwijl er wel een factory gebouwd is betekent nu zeker voor mij dat er ergens een starport zit verborgen. Had geen detection, was voor 4gate gegaan. Tegen de tijd dat mn Forge er was, waren de meeste van mn units al dood. Probeerde nog een counterpush, maar kon niet door zijn gebouwen heen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 213904 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:59:
Als beginnende speler heb ik een goede tip voor je: Nooit probes cutten. Altijd probes maken en zorgen dat je niet supplyblocked raakt. En 1 zeal + 1 stalker kunnen met een beetje micro zeker wel een marauder aan. Evt haal je wat probes erbij. En spaar je chrono voor je eerste stalker. Die wil je asap eruit hebben, vooral bij PvT. Je wilt zoveel mogelijk tijd trekken om je eerste units te kunnen krijgen, een paar probes ervoor opofferen is niet zo erg. Liever probes dan pylons, imo.

Klopt, dat heb ik ook altijd geleerd, doe ik ook. Gebruik chrono eigenlijk altijd voor m'n probes. 1 marauder lukt wel, maar 1 + marine is al stukkie lastiger. Zeker met concusive shell. Maar ik zal wel gewoon net iets te laat geweest zijn.

Heb zelf de laatste 2 PvP's proxy 2gate's tegen me gehad, beide keren de pylon op tijd kunnen slopen met probes :) Hij had zn tweede gate gestart nog voor zn eerste zealot. Dus ik mn probes erop af sturen. Die van hem ging gauw dood, en mn eerste zealot kon de pylon op tijd kapotmaken. 300 Minerals aan weggegooide gateways en een crappy eco voor hem. Ik heb de hele tijd mn Nexus kunnen chronoboosten. Was al gauw gg.

Ben niet zo'n goede multitasker, dus al ik aangevallen word lopen m'n minerals vaak flink op. Zeker als er een beetje micro nodig is. Maarja... beter hotkeys oefenen denk ik, dat vergeet ik helemaal als ik een rush voor m'n kiezen krijg.

Ben wel door een Terran geproxied en verloren :/. Banshees met cloak. Had ik aan moeten zien komen (geen factory units terwijl er wel een factory gebouwd is betekent nu zeker voor mij dat er ergens een starport zit verborgen. Had geen detection, was voor 4gate gegaan. Tegen de tijd dat mn Forge er was, waren de meeste van mn units al dood. Probeerde nog een counterpush, maar kon niet door zijn gebouwen heen breken.
Had ik net ook, ik weerstond een 1e push met 4 marauders van hem. Ik ging fast expand, leuk en aardig tot hij met banshee's kwam. Beetje heen en weer vliegen en ik was 2x m'n nexus kwijt. Ik ga tegenwoordig altijd 1 gate -> cybernetics -> 2 gates -> robo. In ieder geval tegen terran.
Eindelijk win ik net een potje van een Terran op Lost Temple. Hij gaat Marine Marauder. Ik kan z'n eerste push afhouden met een paar zealots en stalkers. Dan meteen expanden en robo bay gemaakt. Leger verder uitbreiden, met m'n eerste collosus een beetje poken.
Hij had siegetanks, dus moest even zoeken naar goede plekken. De barracks stonden op de rand, dus die kon ik gewoon slopen met het zicht van de collosi. Toen nog wat meer collosi afgewacht, veel zealots toegevoegd en enkele stalkers en toen erin gegaan! Ik liep er gelukkig overheen.

Hij werd niet creatief met medvac-drops ofzo want dan had het niet goed gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 06-10-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Bernardo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

Eindelijk win ik net een potje van een Terran op Lost Temple. Hij gaat Marine Marauder. Ik kan z'n eerste push afhouden met een paar zealots en stalkers. Dan meteen expanden en robo bay gemaakt. Leger verder uitbreiden, met m'n eerste collosus een beetje poken.
Hij had siegetanks, dus moest even zoeken naar goede plekken. De barracks stonden op de rand, dus die kon ik gewoon slopen met het zicht van de collosi. Toen nog wat meer collosi afgewacht, veel zealots toegevoegd en enkele stalkers en toen erin gegaan! Ik liep er gelukkig overheen.

Hij werd niet creatief met medvac-drops ofzo want dan had het niet goed gegaan.
Upload anders een keer een replay waar je verliest, en je niet echt begrijpt wat je fout doet/wat je beter kan doen. Dan krijg je vanzelf een paar waslijsten (waarvan 1 van mij) met verbeteringen door waar je op kan letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P Heeft toss eigenlijk wel vrouwen?die warriors verschijnen toch ook niet zomaar uit het niets!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 06-10-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
De enige protoss (toss, komop zeg. Dat doe je met een munt! :P) vrouw die ik me kan herinneren is in die Protoss last stand missie, het is de commander van het moederschip. SC1 niet gespeelt.

Geloof dat de officiële verklaring is dat vrouwen bijna nooit in de Templar kasten zijn oid. Boeiund :P

Of dat ze genderless zijn, en dat protss zichzelf reproduceren met Xel'Naga technologie (Protoss zijn door de Xel'Naga ge-geneticengineerd uit een bestaand soort)

[ Voor 21% gewijzigd door dtech op 06-10-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 291856 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:34:
Upload anders een keer een replay waar je verliest, en je niet echt begrijpt wat je fout doet/wat je beter kan doen. Dan krijg je vanzelf een paar waslijsten (waarvan 1 van mij) met verbeteringen door waar je op kan letten :)
Ja, ik zal er eens een paar terugkijken en dan post ik er wat.

Hier trouwens een screenshot; ik werd gecannonrushed, en heb vervolgens z'n natural gepakt en heb alles volgegooid met cannons LOL! Ik zei .. you like cannons so much ... have em!

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/2107/screenshot2010090821170.th.jpg

Na een uur kwam hij erachter dat collosi + upgrade de cannons outrangen. Hoezo ik kan niks anders dan cannonrushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
wtf :P, waarom heb je hem niet gewoon gepakt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tjah, is even geleden, maar ik kon eigenlijk niks meer. Hij was elke keel snel bij me. Ik had eerst m'n eigen natural gebouwd en die had ie snel kapot. Had net te weinig units om z'n stalkers snel af te zijn. Verder had hij veel VR's dus toen was er weinig te beginnen. Voor ik het gebouwd had was het al kapot, z'n natural bleek de enige plek waar hij niet checkte! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouw dan cannons richting zijn basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Speel nu regelmatig met wat maten 2vs2 en 3vs3 , dat is ook echt zo random he :P

Vind er eigenlijk helemaal niks aan, je ziet zoveel van die tactieken waarvan je denkt , zucht , waarom probeer je het nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@ darkstone: Jah, cannons richting z'n base had nog gekunt :P Maar heb geen zicht op de highground hè. Dus hij kan ze kaput maken voordat ik er ben denk ik.

@ PietjeP89: Ik vind het best lachen 2v2. Ik protoss, m'n buddy Terran. De laatste tijd doe ik vaak een fast expand met cannons. Alleen op de maps met 1 choke dan. Ik zorg voor stalkers. Dan hebben we genoeg voor een eerste push en kunnen we VR's goed hebben. Muta's lukt vaak ook nog wel, m'n buddy begint vaak met vikings als we ze zien, dus dat past altijd precies.

Verder het leger flink maxen. En door die fast expand ben je supersnel max, dan als 1 grote bal met 5+ collosi, zealots, stalkers, marauders, marines, medivacs & vikings aanvallen. Niks tegen te beginnen! We hebben hiermee vaak gewonnen, enkel verloren als de map niet helemaal meezat of als we onze macro lieten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Eindelijk! Na regelmatige wins tegen platinum players en een winning streak van 6 in a row waaronder 3 plats ben ik gepromoveerd naar platinum league! Mijn eerste promotie sinds ik het spel speel. Ben best wel tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Ik doe ook veel 2v2 en 3v3 met maatjes op mumble maar raak vaak het overzicht kwijt. Ik speel zerg en zodra het geld begint op te lopen terwijl mn pool wordt gebouwd,expand ik zoals zerg moet doen. Daarna gaat het vaak mis want de tegenstander(s) pakt mij en dan heb ik te weinig units. Er wordt veel gerushed en zonder a little help from my friends ben ik dood. Meestal ga ik behoorlijk verzwakt verder maar kom ik de klap nooit meer te boven.
Ook ben ik het overzicht kwijt bij teamgames. Iedereen babbelt maar over wat ie ziet en wat de taktiek wordt terwijl ik mn handen vol heb aan mn eigen build en taktiek. Wat ook lastig is,is dat wanneer je een rush/cheese scout, je niet weet wie dat op zn dak krijgt. Maar goed , als alles goed gaat zijn de potjes wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even niet opgelet :P

Next! [PC] StarCraft 2 - Deel 13

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie