weggegooid is een groot woord: je beschermt er toch 1 basis mee?furby-killer schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:43:
Als jij 1000 minerals gebruikt om 20 mutas te counteren (daarmee kan je 1 basis verdedigen ongeveer tegen 20 mutas) dan valt hij gewoon op een andere plek aan. En dan heb je dus 1000 minerals weggegooid.
Ik neem meestal de verdediging op mijn in 4 vs 4 gevechten. ik zorg voor AA rondom de team-eilanden en de rest bouwt legers en techt omhoog.Bosmonster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:56:
Je vergeet dat je op dat moment in de game misschien 1500 minerals/minuut binnenhaalt. Als jij even hier 10 turrets bouwt en vervolgens valt ie aan de andere kant aan en bouw je nog een keer 10 turrets, dat al die tijd jouw grondleger niet vooruitgegaan is, terwijl hij wel door is blijven produceren of expanden.
Dus of je grondleger gaat er vervolgens aan, of je gaat zitten turtlen, wat over het algemeen al helemaal een verliesrichting is tegen een beetje speler.
Waarom denk je dat je nooit turtles ziet met bizar veel static defenses in toplevel games?
Je kunt al die minerals veel beter besteden aan massive vikings bijvoorbeeld. Want naast veel meer mobility krijg je dan ook potentieel air superiority. Static defenses zijn symptoombestrijding.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Na een gruwelijk slechte periode van 1,5 week waarin ik het als platinum Zerg zelfs tegen zilver/gold nog moeilijk had, ben ik maar eens een buildorder gaan oefenen. Na een uurtje aan een baneling-opening te hebben gewerkt heb ik 8 potjes gespeeld, waarvan de laatste 7 gewonnen.. yeah! 
Dus mijn tip van de dag: pak een opener en ga die even flink oefenen. Let op je minerals/gas en pas elke keer de build iets aan zodat je timing steeds beter uitkomt. Het klokje helpt hier enorm bij.
Dus mijn tip van de dag: pak een opener en ga die even flink oefenen. Let op je minerals/gas en pas elke keer de build iets aan zodat je timing steeds beter uitkomt. Het klokje helpt hier enorm bij.
Zelf gebruik ik in 1vs1 eigenlijk voor 80% dezelfde BO... in bronze heb ik dan redelijk succes maar valt me op dat je echt veul moet spelen (naar mijn mening) om een beetje hoger op te raken
Dat heb ik anders ervaren.. Ik werd in silver geplaatst en ben nu 25 matches verder. Ik zit in gold en speel eigenlijk alleen tegen rank 1-10 gold players.Maduth schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:12:
Zelf gebruik ik in 1vs1 eigenlijk voor 80% dezelfde BO... in bronze heb ik dan redelijk succes maar valt me op dat je echt veul moet spelen (naar mijn mening) om een beetje hoger op te raken
Ik gebruik meestal ook dezelfde BO, maar abilities/troepen die ik gebruik ligt wel n beetje aan de map en het ras/troepen van de tegenstander.
Anoniem: 372818
Ik heb in totaal maar 4 buildorders die ik waar nodig tweak en ik speel random. Als je gewoon een general build hebt en je goed aanpast kom je al een eind.Maduth schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:12:
Uiteraard kan je een harass beter afhouden als je turrets hebt, dat lijkt me duidelijk.daanteb schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:07:
[...]
nogmaals, ik zeg ook niet dat je je def moet laten afhangen van turrets, ik zeg alleen dat je met wat extra turrets de harass gewoon makkelijker kan verdedigen of misschien zelfs helemaal kan afhouden.
de vergelijking van 1500mins aan turrets of units gaat natuurlijk niet op, je zet nooit in 1 keer al je turrets neer, maar geleidelijk. als je extra turret vervolgens 2 scv's red heb je het er al uit toch? en dan heb je de mining nog als bonus
en ik denk dat we dat niet in toplevel games zien omdat ze genoeg game sense en reactie vermogen hebben om het met hun leger af te houden, ik heb dat iig niet. als wat extra static defence helpt om het harass beter tegen te gaan is dat toch prima? leer ik wel weer af als ik pro gamer ben
Het probleem is dat static defense de harass niet gaat tegen houden, muta's vs static defense = muta's winnen. Dat betekent dat je je army terug MOET sturen om de muta's dood te maken en DAT is de kracht van de muta harass. Want wat zit er in je army:
Thor's: veel te langzaam om terug te sturen.
Marines: kan, maar je wordt met een kans van 99% geowned door banelings.
Vikings+static defense, dat moet wel werken.
Maarja, deze strategie is wel makkelijk te herkennen. Ten eerste doet 95% van de zerg spelers dit. En je ziet het ook heel snel aan het aantal spinecrawlers in hun base. Als je de zerg base scout en je ziet 3 spinecrawlers die gebouwd worden: mutalisks over 5 minuten. Op dat moment gaat zerg meestal ook expanden, als je die expand kan tegenhouden zit je redelijk goed.
Ik zit er aan te denken om gewoon standaard een bunker op de natural expand van zerg te bouwen, 3 marines erin. In het ergste geval komt ie met iets anders dan zerglings om je bunker te killen en dan heb je de mutalisks (en de expand) al flink vertraagd.
Anoniem: 291856
ik denk psoonlijk dat burrowed blings & ravens nog een grote rol gaan spelen in zvt.. ze kunnen in de meest directe aanvalsroute gaan liggen - want ontken maar eens als terran speler dat je die niet neemt - en marines en/of hellions neerhalen voor het gevecht komt. Hellion harass zou je met een goede minimap oog zelfs deels kunnen stoppen, tenminste verzwakken, door een of 2 goed geplaatste banelings. Als de marines en hellions eenmaal grotendeels wegzijn kunnen lings en mutas de boel opruimen.
Als terran moet je dan (jaaaa net als in bw) een detector hebben om weer map control te kunnen krijgen, en deze zal op zijn beurt weer gesniped worden door corruptors (helaas, scourges zijn er niet meer).
Lijkt me een leuke matchup
Moet t zelf ook eens gaan proberen
edit: moet ik wel eerst van mn terugkerende warcraft 3 verslaving afkomen..
Als terran moet je dan (jaaaa net als in bw) een detector hebben om weer map control te kunnen krijgen, en deze zal op zijn beurt weer gesniped worden door corruptors (helaas, scourges zijn er niet meer).
Lijkt me een leuke matchup
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 04-10-2010 20:24 ]
Pff na dagen/weken twijfelen toch maar begonnen aan mijn placement matches.
Stand 3-0 benieuwd of ik nu al moeilijkere tegenstanders ga krijgen.
Zal wel, schat mijn nivo niet al te hoog in.
Toch nog gold. Laatste 2 verloren.
Beide terran MM
Stand 3-0 benieuwd of ik nu al moeilijkere tegenstanders ga krijgen.
Zal wel, schat mijn nivo niet al te hoog in.
Toch nog gold. Laatste 2 verloren.
Beide terran MM
[ Voor 12% gewijzigd door Amafi op 04-10-2010 21:30 ]
Sommige mensen leren het toch nooit.. Juist een 2vs2 gespeeld tegen twee terrans , wij waren alle twee protoss.
Na wat pushes met MMM dacht ik dat ze het wel zouden leren omdat mijn storms hun vrij snel afmaakte..
Rustig wat zitten expanden en hun op 2 bases gehouden en ze bleven maar pushen met MMM
Toen mijn partner nog wat collosus laten maken en nog altijd MMM en 2 tanks xD
Heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat we bronze zijn geplaatst
Na wat pushes met MMM dacht ik dat ze het wel zouden leren omdat mijn storms hun vrij snel afmaakte..
Rustig wat zitten expanden en hun op 2 bases gehouden en ze bleven maar pushen met MMM
Net een leuke match in 2v2. Een vriend van mij die net SCII had gekocht samen met mij tegen 2x terran.
Ik was zerg en hij random, waarna hij ook zerg was. Ik moest wel telkens uitleggen wat hij moest maken XD.
Zo was het dat we bij beide spelers een wall zagen met vrij veel marines erachter. Gelijk dus zergling+baneling als counter klaargestoomt. Kwam zoals wel te verwachten was 1 enemy met cloacked banshees mijn medespeler irriteren. Helaas deed het niet veel doordat hij op gebouwen ging focussen ipv op income. Hij molde dus de spawning pool, maar verder ook niks, want toen waren de overseer en turrets al up. Ondertusse een keer hun wall gekraakt met banelings, maar toen was het ook over met mijn speedling/baneling army.
Dus ik techen naar Muta's/overseers. Dit aangezien ik spotte dat er 1 voor battlecruisers ging. Verder nog wel stel banelings/zerglings voor alle marines van de andere speler. Mijn vriend geteched naar ultras en wonderbaarlijk veel eruit gepoept. Daarna nog een extra scout ronde gedaan en ik wist met mijn muta's 3 nieuwe expands af te maken. Hierdoor zaten beide terrans op 1 base die complete mined out was.
Dit was dus het teken voor de push. Tegenstander had vrij veel marines en stuk of 10 battlecruisers, maar we kwamen er vrij gemakkelijk doorheen. Ultra alles op grond afmaken samen met zerg/banelings en muta/corrupter voor de battlecruisers.
Ik was zerg en hij random, waarna hij ook zerg was. Ik moest wel telkens uitleggen wat hij moest maken XD.
Zo was het dat we bij beide spelers een wall zagen met vrij veel marines erachter. Gelijk dus zergling+baneling als counter klaargestoomt. Kwam zoals wel te verwachten was 1 enemy met cloacked banshees mijn medespeler irriteren. Helaas deed het niet veel doordat hij op gebouwen ging focussen ipv op income. Hij molde dus de spawning pool, maar verder ook niks, want toen waren de overseer en turrets al up. Ondertusse een keer hun wall gekraakt met banelings, maar toen was het ook over met mijn speedling/baneling army.
Dus ik techen naar Muta's/overseers. Dit aangezien ik spotte dat er 1 voor battlecruisers ging. Verder nog wel stel banelings/zerglings voor alle marines van de andere speler. Mijn vriend geteched naar ultras en wonderbaarlijk veel eruit gepoept. Daarna nog een extra scout ronde gedaan en ik wist met mijn muta's 3 nieuwe expands af te maken. Hierdoor zaten beide terrans op 1 base die complete mined out was.
Dit was dus het teken voor de push. Tegenstander had vrij veel marines en stuk of 10 battlecruisers, maar we kwamen er vrij gemakkelijk doorheen. Ultra alles op grond afmaken samen met zerg/banelings en muta/corrupter voor de battlecruisers.
Das niet zo moeilijkAnoniem: 291856 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:24:
*knip
Kom ik gisteren verdorie 2x een tegenstander tegen die de zelfde manier van spelen heeft. Alleen deze twee gingen net iets sneller en mijn variatie van een reaper irritatie bij pot 1, werd een mislukkingAnoniem: 372818 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:00:
[...]
Ik heb in totaal maar 4 buildorders die ik waar nodig tweak en ik speel random. Als je gewoon een general build hebt en je goed aanpast kom je al een eind.
Toen maar even CIV5 opgestart en rustig met turns gewerkt, is ook ontspannend
zo toch, naar aanleiding van mijn (in mijn ogen foutieve) ban SC2 opnieuw aangeschaft. Pas nu wel 10x op voor trainers en andere dingen
.
Speelde in alles in de gold league (1vs1, 2vs2, 3vs3 en 4vs4) in 4vs4 gold was ik zo weer geplaatst maar in 2vs2 en 3vs3 wil niet echt lukken. Blijkbaar toch teveel 4vs4 de laatste tijd gespeeld
Speelde in alles in de gold league (1vs1, 2vs2, 3vs3 en 4vs4) in 4vs4 gold was ik zo weer geplaatst maar in 2vs2 en 3vs3 wil niet echt lukken. Blijkbaar toch teveel 4vs4 de laatste tijd gespeeld
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
"normale" trainers als YABOT zijn gewoon legaal tochGoldman schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:43:
zo toch, naar aanleiding van mijn (in mijn ogen foutieve) ban SC2 opnieuw aangeschaft. Pas nu wel 10x op voor trainers en andere dingen.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Uhm Trainer zijn toch ook 3rd party modified programs om de invloed van het spel te veranderen, ( Het maakt niet uit of het Single of Multiplayer is ) de EULA is hier vrij strict over dus zo onterecht lijkt het me niet.Goldman schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:43:
zo toch, naar aanleiding van mijn (in mijn ogen foutieve) ban SC2 opnieuw aangeschaft. Pas nu wel 10x op voor trainers en andere dingen.
YABOT is gemaakt in de eigen SC2 Editor en voldoet aan de voorwaarden van Blizzard als Custom MAP, dus is daarom gewoon toegestaan. Net zoals verschillende andere custom maps die je hebt Infestation Arena en dergelijke hebben dit ookFlapmo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:40:
[...]
"normale" trainers als YABOT zijn gewoon legaal toch. Gebanned wordt je voor stuff die je tijdens een normale match nog ziet neem ik aan
. Dus zal toch wel terecht zijn geweest
.
Eitherway sinds vrijdag een hoop gespeelt en sta nu in de top10 van mijn division ( Rank 7 met 700+ Punten en een w/l Ratio van +13, hoogste w/l ratio in de top10 voor zover ik even snel kon zien ) ik kom steeds meer en meer Rank 1/2/3 Spelers tegen van de bronze classe en speel eigenlijk alleen nog maar tegen favourite spelers.
Dus het lijkt erop dat het inmiddels toch echt wel richting Promotie aan komt. ( Hopelijk )
Eitherway ik ben erg blij en merk ook dat sommige dingen nu gewoon echt automatisch gaan, mijn opening is nagenoeg altijd hetzelfde.
Zoals gister tegen een zerg, ik open met een MMBall en zie dat hij erg weinig lings heeft dus techde gelijk door naar Mass Viking, bleek hij Mass Corrupters en broodlords te gaan, maar op 3 bases ( 1 Gold ) en dan 5x Starport met reactor valt niet tegen op te gaan.
Kortom zodra ik de air battle had gewonnen en hem terug had contained in zijn eigen Main ( die leeg was ) was het al snel een walk over.
Ik merk nog wel dat ik erg bang ben voor cheeses aangezien ik daarvan gewoon vaak verlies ( vooral van protos ) Zealot rush is een eitje inmiddels, maar airrushes zijn toch nog erg lastig.
Hoe dan ook het gaat al stukken beter.
[ Voor 13% gewijzigd door ShadowBumble op 05-10-2010 09:44 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Och, MMM doet het over het algemeen ook prima tegen storms, alleen moet je dan even opletten dat je op tijd achteruit looptPietjeP89 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 01:45:
Sommige mensen leren het toch nooit.. Juist een 2vs2 gespeeld tegen twee terrans , wij waren alle twee protoss.
Rustig wat zitten expanden en hun op 2 bases gehouden en ze bleven maar pushen met MMMToen mijn partner nog wat collosus laten maken en nog altijd MMM en 2 tanks xD
Aan de andere kant als je een aantal keer op rij je leger afgemaakt ziet worden op dezelfde manier en je blijft het proberen dan zegt dat toch iets over je strategisch vermogen. Als je blijft denken MMM win ik het wel mee en de andere komst met storms en collossus aan dan heb je toch wel iets fout gedaan.Flapmo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Och, MMM doet het over het algemeen ook prima tegen storms, alleen moet je dan even opletten dat je op tijd achteruit loopt.
MMM blijft lastig te counteren maar je moet wel evolueren.
Als je een beetje goede positie kiest en je charge zealots krijgen een mooie concave rond zijn legertje dan doet storm toch wel heel erg veel damage vind ik persoonlijk. 4 storms en het hele leger is meestal weg , en die medivacs nog even feedbackenFlapmo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Och, MMM doet het over het algemeen ook prima tegen storms, alleen moet je dan even opletten dat je op tijd achteruit loopt.
Het was meer een reactie om aan te geven dat MMM niet per def. een slecht idee is tegen protos met storm leger. Natuurlijk, als je insluit win je, maar als zij je storms evaden winnen zijPietjeP89 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:04:
[...]
Als je een beetje goede positie kiest en je charge zealots krijgen een mooie concave rond zijn legertje dan doet storm toch wel heel erg veel damage vind ik persoonlijk. 4 storms en het hele leger is meestal weg , en die medivacs nog even feedbacken
Al is het wel dom als je keer op keer afgeslacht wordt om hetzelfde te blijven doen
Storms dodgen is anders nog best lastig hoor. Een beetje Protoss speler zal ze af en toe áchter de MMM ball gooien (er tegenaan) zodat ze bij het terugtrekken de volle laag krijgen. De meeste mensen zullen namelijk altijd richting hun basis terugtrekken, ook al hangt daar een storm. Dat is gewoon een reflex 
Maar als de Protoss speler HT's heeft én Collossi dan is het gewoon dom om MMM te blijven gaan. Dat valt eigenlijk niet te overleven, ongeacht het aantal medivacs. Het kán wel, maar dan heb je óf een domme Protoss speler óf verschrikkelijk veel mazzel.
Oftewel, altijd je strategie aanpassen aan de tegenstander. Voor Terran zouden dat bijvoorbeeld Ghosts zijn. Probeer EMP's te landen voordat je MMM-ball in gevecht gaat. Wat dat betreft is de EMP het allergrootste gevaar voor Protoss. Shields weg + energy weg = dood. Best klote eigenlijk dat een EMP niet zoals feedback een doelwit nodig heeft maar gewoon een area spell is.
Maar als de Protoss speler HT's heeft én Collossi dan is het gewoon dom om MMM te blijven gaan. Dat valt eigenlijk niet te overleven, ongeacht het aantal medivacs. Het kán wel, maar dan heb je óf een domme Protoss speler óf verschrikkelijk veel mazzel.
Oftewel, altijd je strategie aanpassen aan de tegenstander. Voor Terran zouden dat bijvoorbeeld Ghosts zijn. Probeer EMP's te landen voordat je MMM-ball in gevecht gaat. Wat dat betreft is de EMP het allergrootste gevaar voor Protoss. Shields weg + energy weg = dood. Best klote eigenlijk dat een EMP niet zoals feedback een doelwit nodig heeft maar gewoon een area spell is.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik heb het spel gekocht vanaf het begin, maar ik heb m'n kop er niet bij als ik potjes speel. Ben gewoon te lui om weer tijd te investeren in een learning curve en om strategies te lezen op forums, replays te kijken enz. (ben ik eigenlijk erg blij om vanwege mijn wow-verslaving van 3 jaar terug. Walg gewoon van zinloze tijdsinvestering in online games inmiddels
) Ik heb al zo'n achterstand op mijn vrienden dat het niet echt aantrekkelijk is om eerst 50x te verliezen. Tijd heb ik ook niet echt, en mijn geweten (lees: vriendin) vind het ook niet echt leuk als ik elke avond weer ga spelen. Misschien is het wat laf, maar heb gewoon geen zin in verliespotjes van lui die 1000x zo goed zijn. Maar ter compensatie speel ik best vaak van die korte minigames.
Echt geniaal, al zitten er zo nu en dan wel wat bugs in. Vooral de poker tower defense. Als je dan snel een paar keer klikt op 'hand in' krijg je gewoon netzoveel units als je geklikt hebt. Soms heeft de TD towerdefense ook wel een beetje een flaw. Je hebt 4 players in de voorhoede die towers bouwen en 2 in de achterhoede. Als je zoals ik best goed bent in de tower defense dan heb je voor je het weet mensen die leaven omdat de player in de achterhoede niks te doen heeft.
Echt geniaal, al zitten er zo nu en dan wel wat bugs in. Vooral de poker tower defense. Als je dan snel een paar keer klikt op 'hand in' krijg je gewoon netzoveel units als je geklikt hebt. Soms heeft de TD towerdefense ook wel een beetje een flaw. Je hebt 4 players in de voorhoede die towers bouwen en 2 in de achterhoede. Als je zoals ik best goed bent in de tower defense dan heb je voor je het weet mensen die leaven omdat de player in de achterhoede niks te doen heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Nikeo op 05-10-2010 10:49 ]
Ja terrans hebben op dat punt toch wel een heel groot voordeel tegen protos met die EMP. Ghosts zijn gewoon heel erg goed met cloack + EMP + Snipe als je er goed mee kan omgaan kunnen die heel wat doen zonder dat zerg en protos echt een counter ertegen hebben.
Protos feedback is ook wel geinig zeker als je de ghosts ziet, plop en dag ghosts.
Maar gelukkig kosten ze nog wel iets micro.
Protos feedback is ook wel geinig zeker als je de ghosts ziet, plop en dag ghosts.
Maar gelukkig kosten ze nog wel iets micro.
Pro's maken ook veel turrets.
YouTube: \[2010 GF]Starcraft: Semi-Final/Set 1- Jaedong (KR) vs. Flash(KR) /English?v=XCghDY-pYl4
En nee, dit is niet zo maar een speler, dit is FLASH, de beste bw terran speler. In sommige gevallen (als je tegen jaedong speelt bijv) is t wel degelijk waard.
YouTube: \[2010 GF]Starcraft: Semi-Final/Set 1- Jaedong (KR) vs. Flash(KR) /English?v=XCghDY-pYl4
En nee, dit is niet zo maar een speler, dit is FLASH, de beste bw terran speler. In sommige gevallen (als je tegen jaedong speelt bijv) is t wel degelijk waard.
Gister fantastisch potje gehad op Scrap Station, TvT. Ik begin links bovenin en bouw 3 rax inc. een behoorlijk setje marines om te kunnen verdedigen op een rush. Nu hanteer ik zelf op die map wel eens de tactiek om mn main direct weg te vliegen naar het eiland rechtsboven. Dat wil wel eens werken bij niet scannende tegenstanders die vervolgens met hun landunits geen kant uitkunnen.
Dus, zodra ik ik mn scan heb scan ik zn startpositie en zie ik helemaal niks. Ting! Dan zit ie...juist, op dat eilandje. Snel een engineering bay gemaakt en wat turrets neergezet, want banshee harass is natuurlijk te verwachten. Zo gedigidaan, zelf alvast uitgebreid naar mn natural. En daar kwam ie met zn banshees. Micro'ede ie ook nog slechts want de eerste twee gingen wel erg simpel neer. Vervolgens heb ik zelf ook maar wat banshees geklust, niet om zn main te pakken, maar wel om zn natural mee te grazen te nemen. Vanaf dat moment mooie mapcontrol met welgeteld twee units
En toen zat ie vast op z'n eilandje. Zag ik ook nog dat ie z'n mineral line niet beschermd had met turrets én geen landunits had. 5 ravens een heel setje autoturrets laten neergooien en toen was z'n feestje snel over. Hij GG'ede wel met leuke tekst uit de game": "well played mate"
Dus, zodra ik ik mn scan heb scan ik zn startpositie en zie ik helemaal niks. Ting! Dan zit ie...juist, op dat eilandje. Snel een engineering bay gemaakt en wat turrets neergezet, want banshee harass is natuurlijk te verwachten. Zo gedigidaan, zelf alvast uitgebreid naar mn natural. En daar kwam ie met zn banshees. Micro'ede ie ook nog slechts want de eerste twee gingen wel erg simpel neer. Vervolgens heb ik zelf ook maar wat banshees geklust, niet om zn main te pakken, maar wel om zn natural mee te grazen te nemen. Vanaf dat moment mooie mapcontrol met welgeteld twee units
En toen zat ie vast op z'n eilandje. Zag ik ook nog dat ie z'n mineral line niet beschermd had met turrets én geen landunits had. 5 ravens een heel setje autoturrets laten neergooien en toen was z'n feestje snel over. Hij GG'ede wel met leuke tekst uit de game": "well played mate"
Anoniem: 36835
Waarom scan je zo vroeg in het begin? Met een simpele scv scout had je het eerder kunnen weten.
Dat was inderdaad nog wat handiger geweestAnoniem: 36835 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:47:
Waarom scan je zo vroeg in het begin? Met een simpele scv scout had je het eerder kunnen weten.
Anoniem: 287880
Wat is 2v2 toch kansloos. Ik speel met een Toss tegen 2 andere toss. Een van hen probeert te cannon rushen. Ik kill 3 pylons en 2 probes met mijn workers ( het is in mijn base ). Ik chrono mijn zealot en blok de ram. Daarna wil hij mij in mijn base zetten met cannons, ik zag het aankomen en snipe met stalkers vanaf de high ground 2 pylons en wat zealots. op dat moment heb ik 4 gateways + cybernetics en veel probes. Dan komt de tweede speler op mij af, die heeft de tijd genomen om te 4gaten. Hij probeert met allemaal stalkers op mijn ramp te komen, maar ik kan het een tijdje afhouden. Dan komt de eerste speler erbij. Mijn sentry is dood en het wordt heel moeilijk. Ik kijk naar de basis van mijn teammate en wat heeft die? ALLEEN MAAR CANNONS. Dat soort mensen verdienen gewoon een verbod op gamen. Als hij ook maar een paar units had gemaakt hadden we de push gerolfstomped en konden we de eerste gast afmaken. Maar nee, ik zit weer met een totaal kansloze gast samen.
Ik heb nu een paar potjes gewonnen, een paar verloren. Toevallig sta ik elke keer bovenaan qua resources en units. Mijn teammate stijf onderaan.
Ik heb nu een paar potjes gewonnen, een paar verloren. Toevallig sta ik elke keer bovenaan qua resources en units. Mijn teammate stijf onderaan.
$_Random player : Units killed, 113
Alucardu : Units killed, 311
rofl! Het is veel leuker in plat
.
rofl! Het is veel leuker in plat
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Een tvz zeker?MrVegeta schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:09:
$_Random player : Units killed, 113
rofl! Het is veel leuker in plat.
Ik vind diamond 7 base zerg met een income van 2.5k (en een berg gas) tegen een 2 base terran met een income van 800 ook wel grappig eerlijk gezegd..
Nee TvT, weet niet precies wat hij aan het doen was. Ik had een sloot ravens/vikings en battlecruisers 3/3 upgraded :x, hij had vrij veel Thors gemaakt maar Yamalolol en weg, daarna marines, Ravens met HSM, marines weg... uhrururhru.
Wel wat vervelend dat hij overal op de map turrets begon te bouwen.
Wel wat vervelend dat hij overal op de map turrets begon te bouwen.
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 05-10-2010 13:18 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Misschien moeten wij eens een team gaan vormen. Ik heb dat probleem ook wel eens maar dan speel ik met een RL-friend tegen een Hard-AI.Anoniem: 287880 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:08:
Wat is 2v2 toch kansloos. Ik speel met een Toss tegen 2 andere toss. Een van hen probeert te cannon rushen. Ik kill 3 pylons en 2 probes met mijn workers ( het is in mijn base ). Ik chrono mijn zealot en blok de ram. Daarna wil hij mij in mijn base zetten met cannons, ik zag het aankomen en snipe met stalkers vanaf de high ground 2 pylons en wat zealots. op dat moment heb ik 4 gateways + cybernetics en veel probes. Dan komt de tweede speler op mij af, die heeft de tijd genomen om te 4gaten. Hij probeert met allemaal stalkers op mijn ramp te komen, maar ik kan het een tijdje afhouden. Dan komt de eerste speler erbij. Mijn sentry is dood en het wordt heel moeilijk. Ik kijk naar de basis van mijn teammate en wat heeft die? ALLEEN MAAR CANNONS. Dat soort mensen verdienen gewoon een verbod op gamen. Als hij ook maar een paar units had gemaakt hadden we de push gerolfstomped en konden we de eerste gast afmaken. Maar nee, ik zit weer met een totaal kansloze gast samen.
Wil wel tegen mensen gaan spelen in teamgames maar random team werkt gewoon niet echt.
je zegt het zelf al, waarom speel je 2v2?Anoniem: 287880 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:08:
Wat is 2v2 toch kansloos.
heb zelf nog helemaal geen 2v2, 3v3 of 4v4 gespeelt, hou het wel bij custom games en 1v1. heb alleen nog maar negatieve posts gezien over 2v2,3v3,4v4.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Anoniem: 242718
erm, communiceren? ctrl + klik om te zeggen: we vallen daar aan? Als je teammate dan nog niks doet is ie echt lame. Misschien een idee om een vaste 2v2 maat te zoeken en dan erbij skypen, werkt briljantAnoniem: 287880 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:08:
Maar nee, ik zit weer met een totaal kansloze gast samen.
Zal er dan maar ff iets positief van maken. Speel best wat 2vs2,3vs3,4vs4 en ik vind dat toch soms leuker als 1vs1. Ja, je hebt er meestal minder skill voor nodig, maar met een groep aanvallen en verdedigen vind ik soms toch wat leuker. En ja, het probleem is wel dat je soms met mensen in een team zit die echt alleen maar voor zichzelf spelen. Maar daar los van, best leukdaanteb schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:49:
[...]
je zegt het zelf al, waarom speel je 2v2?
heb zelf nog helemaal geen 2v2, 3v3 of 4v4 gespeelt, hou het wel bij custom games en 1v1. heb alleen nog maar negatieve posts gezien over 2v2,3v3,4v4.
Ik heb even een simpele vraag, welke site is de meest complete strategiesite voor SCII?
...maak ik ook vaak mee en ja ik zeg er wel wat van maar helaas.Anoniem: 287880 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:08:
..als je wilt kan je mij wel toevoegen voor 2 vs 2. Ik speel in "zilver": SQuonK ": 414
Oe die weet ik! Tweakers! (wel de zoekfunctie gebruiken he)RMB schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:32:
Ik heb even een simpele vraag, welke site is de meest complete strategiesite voor SCII?
2vs2 is idd wel leuker als je middels Skype samen weet te werken. De ctrl-g is nou niet altijd de meest fijne manier van communiceren.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
http://www.teamliquid.netRMB schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:32:
TeamLiquid is een van de grootste engels-sprekende communities.
Heb zelf nog maar een keer 2vs2 random gespeeld en beide Terran tegen een T/P duo. We begonnen beide vrolijk te bouwen en hij ging de boel scouten bij de overburen en zag dat ze nog niet echt een richting hadden gekozen (dachten we).
Dus wij vrolijk verder bouwen en op een gegeven; hadden wij beide wat marines/marauders, tanks en medivacs gecreëerd. Elkaar even een compliment gegeven voor het snelle bouwen
en samen gingen we vrolijk naar de overkant om die T/P eens een ass whooping te geven 
Lopen we toch tegen een army van aan waar je U tegen zegt; binnen (+/-) 5 secs ons complete leger(s) naar de filistijnen en tja... toen was de basis open en noteerde wij netjes op het scherm... GG
De overmacht was zo groot dat we eigenlijk heel hard om moesten lachen).
Dus ga zeker nog wel 2vs2 spelen maar eerst wat CIV om te tot rust te komen
Dus wij vrolijk verder bouwen en op een gegeven; hadden wij beide wat marines/marauders, tanks en medivacs gecreëerd. Elkaar even een compliment gegeven voor het snelle bouwen
Lopen we toch tegen een army van aan waar je U tegen zegt; binnen (+/-) 5 secs ons complete leger(s) naar de filistijnen en tja... toen was de basis open en noteerde wij netjes op het scherm... GG
Dus ga zeker nog wel 2vs2 spelen maar eerst wat CIV om te tot rust te komen
2vs2 vind ik juist de leukste league die er is!daanteb schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:49:
[...]
je zegt het zelf al, waarom speel je 2v2?
1vs1 is snel en je bent niet afhankelijk van anderen (op je tegenstander na), maar dat maakt het spel ook een beetje één dimensionaal.
2vs2 heeft potentieel veel meer strategie in zich omdat je samen moet werken tegen twee mensen die als het goed is ook samenwerken! Heerlijk tegelijk een frontale en een backstab aanval doen, of elkaar helpen met verdedigen/ resources/ weet ik veel wat!
Ik moet wel toegeven dat het in 3vs3 en vooral in 4vs4 weer minder wordt. Hier heb je of hele lange games omdat iedereen meteen teched. Of een game waarbij 1 a 2 spelers al meteen worden uitgeschakeld door een rush van meerdere personen... (ook dit soort games worden door mensen als leukste ervaren, ieder zijn meug!)
Gister heb ik zelf een paar 2vs2 gespeeld met een oude WoW maat van me. Hij snapt er nog helemaal niks van, daarom worden we ook elke keer keihard geowned!
SC herkend me nieuwe videikaart niet
weten jullie of er een setting in SC is, zodat hij de nieuwe kaart wel herkend en niet op de oude settings wil blijven spelen?
Ben van ATI 4550 512MB naar een GTX 460 1 GB gegaan. Dat moet toch beter beeld geven dan het schokkende beeld wat ik had met de vorige kaart, mar ik heb me tde nieuwe kaart nog steeds hetzelfde schokkende beeld
Ben van ATI 4550 512MB naar een GTX 460 1 GB gegaan. Dat moet toch beter beeld geven dan het schokkende beeld wat ik had met de vorige kaart, mar ik heb me tde nieuwe kaart nog steeds hetzelfde schokkende beeld
Toevallig zelf vorige week een XFX 8800 GTX aangeschaft (2e hands) voor een prikkie en na inprikken en naar het settings menu gaan versprong alles netjes vanzelf naar ultra + 1680x1050 resolutie als default waarden voor mijn video kaart. Dus het zou in principe automatisch moeten gaan.Unknown Alien schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:11:
SC herkend me nieuwe videikaart nietweten jullie of er een setting in SC is, zodat hij de nieuwe kaart wel herkend en niet op de oude settings wil blijven spelen?
Herkent hij hem in windows wel netjes? En als je een performance test uitvoert, haal je dan ook netjes ~2200 punten zoals hier aangegeven ? Indien ja, dan is er iets vreemds aan de hand met je starcraft 2 installatie, allicht even een reinstall. Indien nee, dan is het probleem niet je starcraft maar vermoedelijk je drivers. Deze even volledig weghalen (zowel nvidia als ati) en de correcte reinstallen. Hierbij ga ik er (zoals hier beneden terecht wordt opgemerkt) vanuit dat de rest van je PC wel up to date is (core2duo 2.Xghz of hoger en een decent amount of ram (~3gb+)).
offtopic:
@hierbeneden: iets vriendelijker mag ook wel
. Al noem je jezelf wel een vriendelijke knaap rodie83 in "Core i7 laat maar twee cores zien" je reactiestijl is een beetje aanvallend
.
@hierbeneden 2: dan nog kan je dit ook vriendelijk brengen
. Dat staat los van elkaar; een constructieve post waarin je uitlegt wat de poster fout doet werkt beter dan een toon aanslaan waardoor de poster zich in het nauw gedreven voelt
. Dan heb ik het over stukken als: "geen bal", "steek er zelf maar ff wat moeite in" etc. Er zijn veel gamers met weinig verstand van PCs en die zullen niet altijd weten wat essentiele informatie is om dit probleem op te lossen. Het is aardiger deze mensen gewoon even te vragen naar extra informatie dan ze de deur te wijzen zonder enige vorm van uitleg met als gevolg dat ze een topic openen met exact dezelfde informatie.
@hierbeneden: iets vriendelijker mag ook wel
@hierbeneden 2: dan nog kan je dit ook vriendelijk brengen
[ Voor 41% gewijzigd door Flapmo op 05-10-2010 16:01 ]
Nee, zo'n setting is er niet. Van Ati naar Nvidia, dan zijn vaak driverproblemen het probleem bij slechte performance.Unknown Alien schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:11:
SC herkend me nieuwe videikaart nietweten jullie of er een setting in SC is, zodat hij de nieuwe kaart wel herkend en niet op de oude settings wil blijven spelen?
Anyway, met de informatie die je geeft (nauwelijks iets) kunnen we natuurlijk geen bal. Is ongeveer hetzelfde als melden dat je PC het niet doet. We zijn natuurlijk geen helpdesk hier dus steek er zelf ff wat moeite in voordat je zo'n vraag deponeert. Open eventueel je eigen topic, want dit topic gaat over de game, niet over jouw PC problemen.
edit: ik ben heel vriendelijk. Maar straks heb je hieronder 20 replies met wat er allemaal wel niet aan de hand kan zijn omdat er iemand een probleem drin mikt waar 100 oplossingen voor te verzinnen zijn. Dat slaat nergens op en is bovendien off-topic. Hulp bieden prima, maar dan wel op basis van voor zover mogelijk volledige informatie.
Voor 't zelfde geld zit er een singlecore P4 in z'n PC en probeert ie de game op 1920x1080 te spelen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Dan blijft het schokken natuurlijk, omdat zn proc. het niet trekt. Als ie dat direct erbij had gezet hadden we 'm dat meteen kunnen melden. Daarom dus
[ Voor 24% gewijzigd door rodie83 op 05-10-2010 15:51 ]
Heb je al alle drivers van ati verwijderd en de nieuwste van nvidia geinstalled. Aangezien een ATI naar NVIDIA overstap altijd problemen geeft door de driversUnknown Alien schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:11:
Ok thanks. Ik ga straks even thuis. De vorige drivers uninstallen en dan in savemode drive sweeper gebruiken om zeker te zijn dat de ATI drivers weg zijn.
Tijdens de lunch ben i ksnel naar huis gegaan om de kaart te installeren en heb geen tijd genomen om de drivers te verwijderen, omdat ik dacht dat ATI geen conflict zou hebben met de Nvidia drivers
Ligt niet aan me PC performance
Zit een i5 760 @ 3.8Ghz en 2X2 HyperX @ 1600Mhz in. Lijtk me sterk dat me PC SC II niet aankan op 1050.
Win7 x64 herkend de kaart wel en MSI ook.
2Rudie, je hebt wel een beetje gelijk.
Zal verder dit topic niet vervuilen
ontopic.
Ben bezig met compain en pas bij missie 4. Eerst SC spel dat ik speel en bevalt me prima.
Tijdens de lunch ben i ksnel naar huis gegaan om de kaart te installeren en heb geen tijd genomen om de drivers te verwijderen, omdat ik dacht dat ATI geen conflict zou hebben met de Nvidia drivers

Ligt niet aan me PC performance
Zit een i5 760 @ 3.8Ghz en 2X2 HyperX @ 1600Mhz in. Lijtk me sterk dat me PC SC II niet aankan op 1050.
Win7 x64 herkend de kaart wel en MSI ook.
2Rudie, je hebt wel een beetje gelijk.
Zal verder dit topic niet vervuilen
ontopic.
Ben bezig met compain en pas bij missie 4. Eerst SC spel dat ik speel en bevalt me prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Unknown Alien op 05-10-2010 16:17 ]
Sucky game... TvsT.
Ik val hem aan, sloop zijn hele base maar mijn opponent smeert hem met zijn CC. Tegelijkertijd wordt mijn base aangevallen. Ook ik ga er vandoor met mijn CC.
Ik start een nieuwe basis, pomp een paar units en sloop zijn CC. Zijn units slopen mijn barracks en al mijn units maar mijn CC kan het weer redden.
Nu heeft mijn opponent nog 4 marine's en 1 marauder.
Ik heb nog 1 CC en 1 Starport.
Allebei hebben we geen geld meer... Het is gelijkspel.
Tegenstander in chat: Ik ben AFK -> Sigaret
Waar zit de gelijkspel button?! Damn....
Ik val hem aan, sloop zijn hele base maar mijn opponent smeert hem met zijn CC. Tegelijkertijd wordt mijn base aangevallen. Ook ik ga er vandoor met mijn CC.
Ik start een nieuwe basis, pomp een paar units en sloop zijn CC. Zijn units slopen mijn barracks en al mijn units maar mijn CC kan het weer redden.
Weet er trouwens iemand hoe het nou zit met die "verborgen" ranking? Ik sta nu al behoorlijke tijd in de top 3 van m'n eigen bronze league (1v1), maar het komt nauwelijks voor dat ik tegen "betere" spelers vanuit andere leagues moet spelen. Vrijwel al m'n tegenstanders zijn "even" of zelfs ben ik "slightly favoured". Tsja, tis niet dat ik er nu geen lol in heb, maar ik zou ook wel eens willen loeren in silver league eigenlijk. Is dat nog ergens te beinvloeden of moet je gewoon mazzel hebben met je matches?
Als je tegenstander helemaal geen gebouwen meer heeft verliest ie automatisch (en direct, zodra je z'n laatste gebouw neerknalt is het direct over). Hij had dus ergens nog wat staan...helaasJay-v schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:22:
Sucky game... TvsT.
Maarja, in zo'n geval is degene met units wat mij betreft de winnaar. Dat je je gebouwen ergens kan laten hangen waar hij ze niet kan raken is in die zin nogal suf. Al is daar ook wel weer een argument voor te verzinnen
Edit: overigens is je post het levende bewijs van "always keep a spare 50 crystals in your bank
[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 05-10-2010 16:28 ]
weet niet op welke map je speelt, maar landen op een eiland --> mules summonen en gaan met die banaan. Als dat niet kan wordt het een ander verhaal of als je een PF hebtJay-v schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:22:
Sucky game... TvsT.
Landen en minen met je mules?Jay-v schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:22:
Sucky game... TvsT.
Study everything, You'll find something you can use
Deze base race heb ik vanmiddag nog gespeeld:
http://www.sc2replayed.co...otoss-zerg-steppes-of-war
Opzich maakte ik hier wel een heel wat aantal fouten, maar toch.. proxy voidrays moet ik ondertussen wel kunnen scouten
Opzich maakte ik hier wel een heel wat aantal fouten, maar toch.. proxy voidrays moet ik ondertussen wel kunnen scouten
Allemachtig, de volgende monday funday is echt onmogelijk.
Mwa rushen naar hydra/thor of gewoon mass stalker is niet supermakkelijk te counteren lijkt me.Bonsaiboom schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:36:
Ik geloof dat ik een keer een blink stalker taktiek heb gezien. Waar je alleen stalkers hebt. Gaat aanvallen en telkens de voorste stalkers naar achteren blinkt wanneer het schild begint op te raken.. Misschien dat daar iets mee te doen is.RedruM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
Mwa rushen naar hydra/thor of gewoon mass stalker is niet supermakkelijk te counteren lijkt me.
[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 05-10-2010 22:16 ]
Dit is zo jammer
Gay replay
en dan maar roepen ur gay, wie had er nou gedacht dat je na 4 minuten met 5 marines een game wint
omdat hij zijn Zealots op hold laat staan.
( Okay het was wel gemeen om die pylon weg te schieten
)
Gay replay
en dan maar roepen ur gay, wie had er nou gedacht dat je na 4 minuten met 5 marines een game wint
( Okay het was wel gemeen om die pylon weg te schieten

lol, hij speelde wel heel erg slecht jaShadowBumble schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:35:
Dit is zo jammer
Gay replay
en dan maar roepen ur gay, wie had er nou gedacht dat je na 4 minuten met 5 marines een game wintomdat hij zijn Zealots op hold laat staan.
( Okay het was wel gemeen om die pylon weg te schieten)
nog wat tips voor jou:
- als je scv's opdrachten geeft, shift-click ze terug naar je mineral line, zodat ze weer gaan minen als ze het gebouw klaar hebben.
- blijf continu scv's bouwen
- que niet meer als 1 unit, ik zag in het begin 5 marines op 2 barracks... op dat moment zat je zonder minerals om andere dingen te bouwen, terwijl je bijvoorbeeld makkelijk een scv erbij had kunnen maken
neem aan dat je nu brons zit, als je die regels goed toepast, ben je in no-time op gold
Klopt normaal let ik er wel op maar was nu gewoon echt verbaast dat ik zoveel af kon maken met slechts 5 marines. Promotie hoop ik snel te krijgen zit nu Rank 5 ( 800+ ) / +16 w/l Ratio dus zal hopelijk niet zolang meer duren, kreeg nog wel wat whispers van die gozer blijkbaar omdat ik hem gekilled had is het terug gezet richting bronzeRonnieB82 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:51:
neem aan dat je nu brons zit, als je die regels goed toepast, ben je in no-time op gold
Scouten was niet de hoofdzaak dat het mis ging. Steppes is een superkleine map, toch koos je ervoor om economisch te spelen met een expo naar muta. Als je tegenstander dan een rush doet, dan ben je de sigaar.Gorion3 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:39:
Deze base race heb ik vanmiddag nog gespeeld:
Een baneling bust had bijvoorbeeld de winst kunnen opleveren. Als je die build een beetje in de vingers hebt, dan hit je op 34 supply. Je tegenstander had op dat moment pas 1 voidray uit en hij had geen geld over. Waarschijnlijk zou hij er max 2-3 kunnen hebben voordat je z'n basis gepakt had.
Dubbel Assimilator op 15 supply zegt genoeg. Dat wordt een gas-heavy build (zoals voidrays of dark templar). Waarschijnlijk had je rond 25 supply al met speedlings kunnen aanvallen en de winst kunnen pakken. Scouten van de geysers geeft hele belangrijke info.
Dat ging niet, had net een nieuwe CC en daarom geen Orbital upgrade.Landen en minen met je mules?
[ Voor 32% gewijzigd door Jay-v op 05-10-2010 23:03 ]
Goh wat hou ik van High templars
Heb altijd collosus gebruikt omdat die toch iets minder micro intensief zijn dan High templars en voelde me nog niet goed genoeg om ze te proberen maar tegenwoordig ga ik zowat elke game voor high templars buiten tegen protoss en wat zijn ze zalig. Valt me wel op dat heel veel mensen niet weten hoe ze er mee moeten omgaan. Ligt waarschijnlijk aan het lagere niveau maar toch, terrans die met 8 thors aankomen met volle energy tegen een paar high templars.. En dan raar kijken hoe snel ze sterven ^^
Heb altijd collosus gebruikt omdat die toch iets minder micro intensief zijn dan High templars en voelde me nog niet goed genoeg om ze te proberen maar tegenwoordig ga ik zowat elke game voor high templars buiten tegen protoss en wat zijn ze zalig. Valt me wel op dat heel veel mensen niet weten hoe ze er mee moeten omgaan. Ligt waarschijnlijk aan het lagere niveau maar toch, terrans die met 8 thors aankomen met volle energy tegen een paar high templars.. En dan raar kijken hoe snel ze sterven ^^
Anoniem: 287880
Ik had het over 2v2 en ik had het over dat zerg niet noobfriendly is.Anoniem: 109640 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Zerg op! want Sambo Intel is wel door een zerg speler gewonnen hoor.
Maar sorry hoor maar jullie zerg spelers zeuren echt gewoon te veel om niks.
Heeft HHELEMAAAL NIETSSSS TE MAKEN MET WAT COOL DOET.
HEB IK GEZEGD DAT ZERG UP IS? ( ja in 2v2 maar goed )
Ik whine trouwens verschrikkelijk over zerg en 2v2 maar stiekum vind ik het hartstikke leuk en lig ik dubbel al verliezen we dik. Het is gewoon een leuk spel. Ik had net een game waar ik op een of andere wijze mijn probes naar de basis van de tegenstander had gerallied.( waar ze werden ontvangen door Stalkers en Marines ) Mijn teammate vroeg op een gegeven moment van gast: wat doen je probes daar. En ik : O GRMBLBMLSASAAAAAA.
O, als je een leuk uurtje wil, kijk naar de day9 daily funday monday. Ik heb daar de meest hilarische strat ooit gezien
spoiler: nieuweterranstrategie
Planetary Fortress Push
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 287880 op 05-10-2010 23:10 ]
spreek met je teamgenoten afBonsaiboom schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:36:
bijv. terran , terran, protoss
iedereen geef control
terrans: voornamelijk geld verdienen en doorsturen naar protoss
protoss mass "blauwe schietingen" met blink upgrade
betekend dat de terrans de eerste 5 minuten zoveel mogelijk moeten expenden etc. en zorgen dat ze iets wat def krijgen bijv. met plantary fortress
[ Voor 46% gewijzigd door badboyqxy op 05-10-2010 23:39 ]
Zijn er ook GOTters die zelf maps maken? Kan er hiervan ook een stukje in de topicstart worden opgenomen?
Ik probeer om het een beetje uit te vogelen, maar ik vind het lastig om goede tutorials te vinden.
Ik probeer om het een beetje uit te vogelen, maar ik vind het lastig om goede tutorials te vinden.
Het forum van sc2mapster.com is wel een goede plaats, daar heb ik wat dingen op gezocht , maar dat was toen de beta down was , ondertussen niks meer mee gedaan is niks voor mij ^^supergrover schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:22:
Zijn er ook GOTters die zelf maps maken? Kan er hiervan ook een stukje in de topicstart worden opgenomen?
Zerg is *niet* UP in 2v2 L2P, zo geef je inderdaad Zerg players een whiner status. The swarm does not love you for that,Anoniem: 287880 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:03:
[...]
HEB IK GEZEGD DAT ZERG UP IS? ( ja in 2v2 maar goed )
Hoeveel ZZ heb je al gespeeld? Wat voor strategie volg je? Hoe communiceer je met je teammate? Stem je strategieën op elkaar af? Misschien is het handig om aan te geven waar je nu precies op stuk loopt, misschien een replay?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 06-10-2010 07:52 ]
Alsof mensen je gaan geloven.. Als iemand (voor de daily danBonsaiboom schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:36:
Oh noes.. No more TreinTijden :(
En waarom zou dat zo zijn? Net alsof voor die daily niemand dat deed. Nou ja misschien niet puur stalker, maar ik herinner me ook nog een pro pvt waarin de protos nagenoeg puur (blink) stalker ging, pas na hele tijd begon hij andere dingen te maken.
En ook bij mijn tegenstanders heb ik zat tegenstanders die in iedergeval tijd aan het begin openen met puur stalkers. Dus zo bijzonder is dat echt niet hoor.
En ook bij mijn tegenstanders heb ik zat tegenstanders die in iedergeval tijd aan het begin openen met puur stalkers. Dus zo bijzonder is dat echt niet hoor.
*nagenoeg* being the operativefurby-killer schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:52:
En waarom zou dat zo zijn? Net alsof voor die daily niemand dat deed. Nou ja misschien niet puur stalker, maar ik herinner me ook nog een pro pvt waarin de protos nagenoeg puur (blink) stalker ging, pas na hele tijd begon hij andere dingen te maken.
1 unit bouwen is in het begin misschien nog goed te overzien en nog helemaal niet zo gek, zodra je in de late-midegame komt wordt het al een stuk lastiger...
Banshee doet geen drol met marine army, enkele medivac bijzonder weinig. Maar die pro pvt ging de protos echt heel lang puur blink stalkers, dat was niet alleen het begin ofzo. Sowieso zijn blink stalkers best goed allround dus is het best mogelijk.
banshee is een mooie ondersteuning bij een marine army, probeer het maar eens (hangt ook wel weer af van je tegenstander natuurlijk, aber gut, such is Starcraft). En je hebt mij niet horen zeggen dat het onmogelijk is hoorfurby-killer schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:57:
Banshee doet geen drol met marine army, enkele medivac bijzonder weinig. Maar die pro pvt ging de protos echt heel lang puur blink stalkers, dat was niet alleen het begin ofzo. Sowieso zijn blink stalkers best goed allround dus is het best mogelijk.
Goede morgen!
Ik heb gister welgeteld twee potjes gespeeld. Allebei 2vs2. Ik Random, mijn maatje Protoss Het draaide uit op twee keer PP voor ons. Beide games wonnen we vrij makkelijk, en de promote naar silver league was een feit! Toch wel maf dat we met 2 wins zo snel promoveren, we hebben namelijk pas 18 games gespeeld voor dit team. Waarvan de eerste 16 al een hele tijd geleden
Helaas heb ik nog steeds problemen met ventrilo en SC2. Tijdens de tweede game ging de communicatie helemaal mis. Met skype en TS2 heb ik helemaal nergens last van, echt super frustrerend!
Ik heb gister welgeteld twee potjes gespeeld. Allebei 2vs2. Ik Random, mijn maatje Protoss Het draaide uit op twee keer PP voor ons. Beide games wonnen we vrij makkelijk, en de promote naar silver league was een feit! Toch wel maf dat we met 2 wins zo snel promoveren, we hebben namelijk pas 18 games gespeeld voor dit team. Waarvan de eerste 16 al een hele tijd geleden
Voor je promotie kijkt het systeem naar alle 18 matches, niet alleen naar de laatste (2). Wanneer die zijn gespeeld boeit volgens mij niet. Je hebt misschien al een aantal keer tegen silver spelers gespeeld, en als je daarvan wint, promoveer je vroeg of laat.hulkie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:20:
Goede morgen!
Ik heb gister welgeteld twee potjes gespeeld. Allebei 2vs2. Ik Random, mijn maatje Protoss Het draaide uit op twee keer PP voor ons. Beide games wonnen we vrij makkelijk, en de promote naar silver league was een feit! Toch wel maf dat we met 2 wins zo snel promoveren, we hebben namelijk pas 18 games gespeeld voor dit team. Waarvan de eerste 16 al een hele tijd geledenHelaas heb ik nog steeds problemen met ventrilo en SC2. Tijdens de tweede game ging de communicatie helemaal mis. Met skype en TS2 heb ik helemaal nergens last van, echt super frustrerend!
Wat is je probleem precies met Ventrilo? Ik heb namelijk nergens last van.hulkie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:20:
Goede morgen!
Ik heb gister welgeteld twee potjes gespeeld. Allebei 2vs2. Ik Random, mijn maatje Protoss Het draaide uit op twee keer PP voor ons. Beide games wonnen we vrij makkelijk, en de promote naar silver league was een feit! Toch wel maf dat we met 2 wins zo snel promoveren, we hebben namelijk pas 18 games gespeeld voor dit team. Waarvan de eerste 16 al een hele tijd geledenHelaas heb ik nog steeds problemen met ventrilo en SC2. Tijdens de tweede game ging de communicatie helemaal mis. Met skype en TS2 heb ik helemaal nergens last van, echt super frustrerend!
Waarom gebruiken mensen eigenlijk vent of skype tijdens teamgames met SC2 ? BattleNet heeft best een aardige buildin voidchat voordeel is dat het nooit gezien kan worden als cheaten en je hebt geen andere applicaties nodig.
skype is volledig handsfree, SC2 voicechat moet je met de ~ knop bedienen.Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:08:
Waarom gebruiken mensen eigenlijk vent of skype tijdens teamgames met SC2 ? BattleNet heeft best een aardige buildin voidchat voordeel is dat het nooit gezien kan worden als cheaten en je hebt geen andere applicaties nodig.
Het promotie systeem werkt volgens mij wel lekker. Ben afgelopen weekend begonnen aan 2v2, waarbij ik elke keer een random partner heb. Ben zaterdag begonnen in silver, en werd dezelfde dag nog gepromoveerd naar gold, na 8 potjes ofzo(placement niet meegerekend natuurlijk). Na ongeveer 16 potjes op zondag een promo naar Platinum. Heb nu in totaal een kleine 40 2v2 potjes gespeeld, en mijn win-loss is nu 50% denk ik. Met een vaste partner zou het vast beter gaan, dan komt er nog een beetje tactiek bij kijken. Af en toe wordt ik nog wel eens gekoppeld aan iemand die van rushen houdt. Dan kan ik of meedoen, of we hebben zoiezo al verloren. Moet voor dit soort situaties eens een rush build voor terran gaan oefenen want daar ben ik echt niet goed in hehe
ps: Mocht iemand interesse hebben in een 2v2 partner hou ik me aanbevolen.
SC2 voicechat is ook handsfree, kan je bij de opties instellen push-to-talk of voice activated.Anoniem: 242718 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:11:
[...]
skype is volledig handsfree, SC2 voicechat moet je met de ~ knop bedienen.
Op sommige momenten ontstaat er lag op ventrilo tijdens het spelen van SC2. Af en toe heb ik nergens last van, maar meestal helaas wel. De inkomende en uitgaande gesprekken worden dan bijvoorbeeld in één keer 20 minuten na inspreken afgespeeld. Allemaal achter elkaar... Het lijkt wel of het pakketje niet doorkomt tijdens het spelen van een SC2 game. Als ik in het menu zit werkt het prima.Fist schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:57:
[...]
Wat is je probleem precies met Ventrilo? Ik heb namelijk nergens last van.
Op skype en TS2 heb ik nergens last van...
Ik denk dat Trilo en SC2 niet goed samen gaan in combinatie met wireless internet (behoorlijk stabiel)...
We winnen inderdaad van wat silver spelers, en krijgen een promote na relatief weinig games...In 1vs1 win ik al tijden van gold en platinum spelers en zijn mijn laatste 20 games 15-5 ofzo. Ik heb 1vs1 veel meer games gespeeld, hier krijg ik maar geen promote naar gold, ookal zit ik over de 800 punten silver met een goede ratio vs hoger geplaatste spelers.abalone schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:38:
[...]
Voor je promotie kijkt het systeem naar alle 18 matches, niet alleen naar de laatste (2). Wanneer die zijn gespeeld boeit volgens mij niet. Je hebt misschien al een aantal keer tegen silver spelers gespeeld, en als je daarvan wint, promoveer je vroeg of laat.
Ik weet hoe het systeem achter de schermen werkt, het verbaasde me gewoon een beetje. Daarbij maakt league en ranking me niks uit. Ik wil gewoon leuke games spelen (en winnen). Ranking is iets waar ik me vroeger zorgen om maakte, tegenwoordig weet ik wel (iets) beter!
De builtin voicechat heeft toch wat beperkingen, zo werkt ie al niet als je met 2 man op 1 lan zit en 1 buiten het lan. De chat is p2p en dus moet er een port geforward worden, dit kan maar naar 1 pc tegelijk. Bovendien heeft skype een minder grote vertraging.Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:08:
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik en blue fear kregen beide de built-in voice chat niet aan de praat. Hij gaf netjes weer met metertje dat hij ons 'hoorde' praten, maar de andere hoorde niks.
in game voice in sc2 werkt zoizo niet bepaald lekker
omdat die heletijd je game geluid mute, wat dus inhoud dat je opmerking of een aanval miss niet gelijk door hebt
mijn advies is dan ook om mumble of skypte te gebruiken
GoT heeft een mumble, :(aderes: 83.96.144.5, poort : 64738)
omdat die heletijd je game geluid mute, wat dus inhoud dat je opmerking of een aanval miss niet gelijk door hebt
vind 2vs2 erg leuk om te doenRoxors schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:20:
Het promotie systeem werkt volgens mij wel lekker. Ben afgelopen weekend begonnen aan 2v2, waarbij ik elke keer een random partner heb. Ben zaterdag begonnen in silver, en werd dezelfde dag nog gepromoveerd naar gold, na 8 potjes ofzo(placement niet meegerekend natuurlijk). Na ongeveer 16 potjes op zondag een promo naar Platinum. Heb nu in totaal een kleine 40 2v2 potjes gespeeld, en mijn win-loss is nu 50% denk ik. Met een vaste partner zou het vast beter gaan, dan komt er nog een beetje tactiek bij kijken. Af en toe wordt ik nog wel eens gekoppeld aan iemand die van rushen houdt. Dan kan ik of meedoen, of we hebben zoiezo al verloren. Moet voor dit soort situaties eens een rush build voor terran gaan oefenen want daar ben ik echt niet goed in hehe
Goldman#443
De buildin voidchat werkt natuurlijk alleen voor Protoss, daarom gebruikt de rest ventrilo.Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:08:
ik speel met alleniveaus juist leuk. Boeit mij echt niet. Enne, ik ben heel gevarieerd voor mijn 'ban' was ik 4x gold en nu bronze op 2vs2 en gold op 4vs4. 3vs3 ook op weg naar gold weer
hoe is dat eigenlijk afgelopen, maar een nieuwe key gehaald?Goldman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:55:
ik speel met alleniveaus juist leuk. Boeit mij echt niet. Enne, ik ben heel gevarieerd voor mijn 'ban' was ik 4x gold en nu bronze op 2vs2 en gold op 4vs4. 3vs3 ook op weg naar gold weer
Ik doe ook graag mee in 2vs2 Ekitch #779
ben een plat speler in 4vs4, diamnad in 3vs3. single speel ik amper
ben een plat speler in 4vs4, diamnad in 3vs3. single speel ik amper
- Squeeek !!!
Jep, heb nog meerdere mails gestuurd krijg gewoon geen antwoord. Kreeg antwoord van Noord-Amerika met een verwijzing naar EU, vond het beetje vreemd want in het ban mailtje staat een URL alleen voor VS. Maar EU regeageerd gewoon niet. Dus nieuwe key gekocht en weer lekker wezen spelen. Blijf er wel achteraan gaan want ik blijf het BS vinden. Blijf gewoon spammengotfurrr schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:16:
[...]
hoe is dat eigenlijk afgelopen, maar een nieuwe key gehaald?
En het werkt niet op de Mac vooralsnogbadboyqxy schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:54:
in game voice in sc2 werkt zoizo niet bepaald lekker
MMMAnoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:19:
Nog mensen ideen over een build voor terran tegen toss?
Bij mijn mac wel hoor, van en naar windows 7 computers. Naar andere Macs heb ik nog niet geprobeerd.
MMM is geen build, dat is een strategie, tenminste, als build wordt gebruikt als afkorting voor Build Order
@Ace Lightning: tegen wat voor build van Toss wil je een build? Waar heb je last van tegen Toss?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 06-10-2010 14:27 ]
Ik heb er anders zelden moeite mee om eerlijk te zijn. Gewoon je marines weg micro-en en de mauradars ( aangezien die meer kunnen hebben ( en met concusion shells ) de Chargelots kitenAnoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:21:
[...]
is waardeloos met de combinatie van charge/blink/ en die schilden.
Over het algemeen zie je de meeste terrans op dit moment bio gaan ivp mech tegen protoss. Ik zou de volgende twee strategieën eens proberen:Anoniem: 109640 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:19:
Nog mensen ideen over een build voor terran tegen toss?
1) De 3 rax build, waarbij je aanvalt rond 50 food met marines en marauders. Het is een veel gebruikte strategie en is te vinden op verschillende channels zoals HDstarcraft en Trump. Het is een vrij makkelijke strategie om uit te voeren.
2) Ook kan ik de build aanraden van Brat_OK. Hij heeft een goede opening met ghost en marines. Er is een day9 daily te vinden van deze build.
Dan is je ball gewoon veel te klein , MMM owned zealots en stalkers , de protoss moet collosus of high templars gaan anders is het niet te halenShadowBumble schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:24:
[...]
Ik heb er anders zelden moeite mee om eerlijk te zijn. Gewoon je marines weg micro-en en de mauradars ( aangezien die meer kunnen hebben ( en met concusion shells ) de Chargelots kiten
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie