profile Yasaka - 695
yasaka schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:19:
Kan ik mezelf toevoegen op die division list van Tweakers ? http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468
profile Yasaka - 695
Alstukillugh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:55:
[...]
daanteb in "[PC] StarCraft 2 - Deel 11"
Wachtwoord staat in de spoiler
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
linkje naar match 1
[ Voor 27% gewijzigd door djengizz op 29-09-2010 14:00 ]
Verwijderd
Alstu: http://www.gamelux.nl/top...asic-openers-and-Tactics/Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:24:
zou er iemand hier een paar oefen-games tegen mij (bronze protoss) willen spelen en mij dan vertellen wat ik fout doe? ik probeer van alles maar niks lijkt te lukken
4 Gate BO oefenen! Ben net geswitched naar Protoss en heb hier veel aan.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ja, ze falen echt zo hard, de lage prijs (33,50 toen) heeft zijn prijs. Maar hij is er nu, denk dat ik hem wel kwijtraak bij m'n vrienden voor 35.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:33:
[...]
? gaat dit over sc2. Zo hard kun je als webshop toch niet falen? Het spel is al zolang uit en dan nog geen pre order verstuurd hebben? Spel is al zolang uit dat de prijs al wat gedaald is zelfs.
[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 29-09-2010 13:29 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Bug dit Bug dat Fix hier Fix daar....
Merk er persoonlijk niks van omdat ik ze niet eens gebruik.
Ik vind het goed dat ze dit gefixed hebben maar thors zijn nu dus veel te sterk t.o.v. ultra's. Sowieso heeft zerg maar 1 counter tegen thors en dat is de ultra. De thor is ook anti air dus zou gewoon verslagen moeten worden door een ultra. Dit is gewoon echt belachelijk. Daarnaast is het gewoon OP wanneer 10 SCV's een thor staan te repareren in-battle en jij met 20 zerglings een thor aanvalt > de lings vallen de thor aan want die kiezen eerst voor army maar aangezien er 10 scvs omheen staan te repairen kunnen de lings er niet bij en staan ze tegen de scvs aan te rijden > dan moet je wel erg goed micro-en om alle scvs ook nog te doden eerst. Zerg tegen Terran moet zoooo hard gefixed worden, zerg is echt UP op alle fronten. Ik speel random en win die matchup ZvT nooit en win TvZ altijd... thors counteren ALLE units van zerg, dat kan toch niet...Species5618 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:27:
[...]
En daar zit precies het verschil tussen Siege splash en Ultralisk splash (iig voor de laatste fix, weet niet hoe de Ultra splash momenteel precies werkt, maar het lijkt erop dat beide units nu hetzelfde mechanisme gebruiken).
Siege Tanks: vaste afstand tot het middelpunt van het target. Gevolg: Grote units en gebouwen leveren weinig tot geen splash damage op omdat het grootste gedeelte van de splash radius binnen de unit / het gebouw valt. Een bal kleine units splasht daarentegen wel lekker.
Ultralisks 1.0: Tegen gebouwen: single-target aanval, geen splash dus. Tegen units: splash heeft een vaste afstand tot de rand van de unit. Een Thor heeft dus een groter gebied om zich heen waarin er gesplashed wordt door de Ultra.
Ultralisks 1.1: Tegen units: ongewijzigd tov 1.0. Tegen gebouwen: de tegen-units aanval werkt nu ook tegen gebouwen. Rondom een groot gebouw zoals een Command Center is ontzettend veel ruimte voor SCVs die allemaal binnen een afstand van 2 van de rand van het gebouw staan. Dus forse splash.
Ultralisks 1.1.1: Het lijkt erop dat Ultras nu zowel tegen units als tegen gebouwen de Siege Tank splash-methode gebruiken. Dus een vaste afstand vanaf het middelpunt van het hoofd-doel. Gevolg: Splash-damage tegen grote units is een stuk lager dan in 1.0 en 1.1, waardoor Ultralisks een stuk zwakker zijn geworden tov Thors.
edit: In the Map Editor kun je ook unit stats tweaken. Hier zit een optie voor de splash radius en tevens een optie om de splash radius te vergroten met de radius van het doelwit. In de oorspronkelijke implementatie stond die laatste optie uit voor Siege Tanks en aan voor Ultralisks.
Verwijderd
dat snap ik wel maar alleen timings leren van 4gate en dat alleen gebruiken gaat ook niet echt goed, en YABOT doet het bij mij niet emer sinds 1.1m0nk schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:26:
[...]
Alstu: http://www.gamelux.nl/top...asic-openers-and-Tactics/
4 Gate BO oefenen! Ben net geswitched naar Protoss en heb hier veel aan.
Blue_Fear schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik vind het goed dat ze dit gefixed hebben maar thors zijn nu dus veel te sterk t.o.v. ultra's. Sowieso heeft zerg maar 1 counter tegen thors en dat is de ultra. De thor is ook anti air dus zou gewoon verslagen moeten worden door een ultra. Dit is gewoon echt belachelijk. Daarnaast is het gewoon OP wanneer 10 SCV's een thor staan te repareren in-battle en jij met 20 zerglings een thor aanvalt > de lings vallen de thor aan want die kiezen eerst voor army maar aangezien er 10 scvs omheen staan te repairen kunnen de lings er niet bij en staan ze tegen de scvs aan te rijden > dan moet je wel erg goed micro-en om alle scvs ook nog te doden eerst. Zerg tegen Terran moet zoooo hard gefixed worden, zerg is echt UP op alle fronten. Ik speel random en win die matchup ZvT nooit en win TvZ altijd... thors counteren ALLE units van zerg, dat kan toch niet...

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Inderdaad, ik zat echt te genietendjengizz schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:24:
Wow, eerste twee games van Cool/FruitSeller/FruitDealer in de semi van de GSL zijn echte aanraders voor wie houdt van zerg as zerg should be.
Verwijderd
Als protoss had ik liever wat toss actie gezien, maar dit waren heerlijke games, voor het begon was ik al voor fruit dealer en nu helemaalJerry schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:54:
[...]
Inderdaad, ik zat echt te genieten. Geweldige plays van FruitDealer!
En als hij wint zullen er ook wel minder posts komen over zerg UP
Edit : oh ja woohoo 1002 punten na 2 dagen telkens 1 winst verwijderd van de 1k en dan verliezen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 14:00 ]
Verwijderd
Het is allemaal wel te counteren maar dat is dus mijn punt, als T en P zijn er gewoon builds die altijd wel safe zijn en werken tegen zerg. Als zerg ben je in de verdediging en moet je reageren op wat de tegenstander doet. Hierdoor heeft zerg een hele hele steile leercurve.
Idd.. 4gate is niet de meest solide opening. Leuk af en toe voor rush, maar dat wil je ook niet elke game.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:38:
[...]
dat snap ik wel maar alleen timings leren van 4gate en dat alleen gebruiken gaat ook niet echt goed, en YABOT doet het bij mij niet emer sinds 1.1
Bekijk je eigen replays, zowel wins als losses. Je kunt dan goed zien hoe je tegenstander ervoor staat op welke momenten. Daar krijg je veel timing tips van en het zijn je eigen games, dus het is veel duidelijker wat je fout of juist goed doet.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2010 14:11 ]
Cost-wise? Welke units dan?furby-killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:14:
Gisteren in kerrigan finale anders goed achtergekomen dat thors echt door zat zerg units gecountered worden.
4 muta's = 400m/400g <> 1 thor 300m/200g
1 ultra 300m/200g < 1 thor 300m/200g
Laat ik het over hydra's en roaches maar niet hebben want thor's zijn gemaakt om die units te counteren. Als iemand het wil testen, dan graag
[ Voor 14% gewijzigd door Blue_Fear op 29-09-2010 14:24 ]
Ok, toegegeven tot 10 Thors moet je een tegenstander niet laten komen, maar ik heb iets van 3 volledige 200/200 armies eroverheen gegooid zonder enig effect! Zerglings, roaches hydras, infestors, mutas, ultras... Alles werd in de pan gehakt. Het is dat die Thors zo verrekte sloom zijn dat ik nog wat kon proberen. (al hielp het dus niet)
Study everything, You'll find something you can use
Ja en campagne is ook hetzelfde als multiplayer. Ik zou best een kerigan willen als zerg die gewoon units 1 shot.furby-killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:14:
Gisteren in kerrigan finale anders goed achtergekomen dat thors echt door zat zerg units gecountered worden.
En ja 1 thor kan je best counteren met 20 zerglings maar 1 thor met 10 scv's niet. De AI hoeft niet kost efficient te zijn en heeft 10x de resources als jij hebt in multiplayer en wat minder problemen met supply limts.
Thors worden gecounterd door high-level air, broodlords/battlecruiser/carrier. al kan de protoss beter counteren met immortals (bij voorkeur als de terran geen ghosts heeft)Castor385 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:24:
Ik heb ook al een paar keer met de handen in het haar gezeten tegen Thors. Damn wat moet ik in godsnaam daar tegenaan gooien?
Ok, toegegeven tot 10 Thors moet je een tegenstander niet laten komen, maar ik heb iets van 3 volledige 200/200 armies eroverheen gegooid zonder enig effect! Zerglings, roaches hydras, infestors, mutas, ultras... Alles werd in de pan gehakt. Het is dat die Thors zo verrekte sloom zijn dat ik nog wat kon proberen. (al hielp het dus niet)
Mutalisks zijn niet bedoeld om Thors cost-wise te kunnen verslaan. Weet je wat de Terran inlevert om een Thor te maken die cost-wise beter is dan mutalisks?Blue_Fear schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:22:
[...]
Cost-wise? Welke units dan?
4 muta's = 400m/400g <> 1 thor 300m/200g
1 ultra 300m/200g < 1 thor 300m/200g
Laat ik het over hydra's en roaches maar niet hebben want thor's zijn gemaakt om die units te counteren. Als iemand het wil testen, dan graag. Met counter bedoel ik dan ook dat de unit cost-wise verslagen wordt.... Met 3 roaches en 3 hydra's kan ik ook een thor counteren maar dan ben ik 300 resources meer kwijt...
MAP CONTROL. Het belangrijkste aspect van dit spel is map control. Thors zijn langzame units die ook nog eens slecht 'clumpen', dus is het moeilijk om er op alle plekken tegelijk te zijn. Met Mutas wil je Thors helemaal niet verslaan, je wilt uit hun buurt blijven en workers killen, supply depots, tech labs, reactors etc. killen en zo de uiteindelijke push van de Terran verslaan omdat je gewoon meer shit hebt (/quote day9(.
Overigens: Zerglings zijn goed tegen Thors, omdat de anti-ground attack geen splash heeft. Wacht tot een Thor een beetje uit de buurt van zijn ball komt (bijvoorbeeld door te lokken met mutas) en snipe hem dan met je lings (met lingspeed).
Maak je niet zo druk om 'de counter' in dit spel. Een Immortal countert Roaches wel, maar als je meer Stalkers hebt dan hij Roaches win je sowieso, en soms kun je dan pushen op een tijd waarbij de Zerg nog niet genoeg heeft om je army te verslaan. Som van het verhaal: Army mixes zijn leuk, maar army sizes zijn nog veel, veel leuker.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Vraag me eerlijk gezegd af of een Broodlord met zijn broodlings tegen een thor met 10 repair scv's niet hetzelfde effect heeft als 10 zerglings, namelijk 0,0 aangezien ze de thor niet aan kunnen vallen en je dus mag focus firehaarbal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:34:
[...]
Thors worden gecounterd door high-level air, broodlords/battlecruiser/carrier. al kan de protoss beter counteren met immortals (bij voorkeur als de terran geen ghosts heeft)
[ Voor 6% gewijzigd door Hogader op 29-09-2010 14:37 ]
Ik heb upgraded chargelots hele legers van thors en tanks weg zien vagen. Doordat ze chargen en surrounden valt de splash wel mee en het is ziek hoe snel zij een tank of thor neerhalen.
Maar ik ben een chargelot fanboi, das dat zal vast wel weer niet de beste manier zijn
[ Voor 103% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2010 14:40 ]
Ik had het over finale van kerrigan league in HWH toernooi...Shadowhawk00 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:29:
[...]
Ja en campagne is ook hetzelfde als multiplayer. Ik zou best een kerigan willen als zerg die gewoon units 1 shot.
En ja 1 thor kan je best counteren met 20 zerglings maar 1 thor met 10 scv's niet. De AI hoeft niet kost efficient te zijn en heeft 10x de resources als jij hebt in multiplayer en wat minder problemen met supply limts.
Maar zowel ultras als broodlords versloegen mijn thors. En de enige reden dat ik het nog een tijdje volhield was dat mijn tegenstander aan het kijken was hoeveel units hij op een planetary fortress kon suiciden. Tegen reparerende SCVs gewoon banelings suiciden of mutas gebruiken, SCVs zijn peperduur om zo te gebruiken.
Ik moet blijkbaar echt iets verkeerds doen, maar ik zie juist niet in hoe ik met terran late game van een zerg kan winnen. Eerste potje juist het alternatief geprobeerd, battlecruisers, maar die werden ook keihard ingemaakt ondanks dat ik eerder juist meerdere keren zijn leger had vernietigd waardoor ik zou verwachten dat ik een voorsprong had.
Sowieso kan je nooit veel basissen hebben tegelijk aangezien je die nooit allemaal tegen mutalisks kan verdedigen, en omgekeerd als je gaat raiden heb je meteen 20 mutas op je dak. Cost effective winnen thors vast van mutas, maar mutas zijn 20x sneller en raiden gewoon een andere plek. En als je je thors gaat opsplitsen om te verdedigen killen ze ze zo.
In lategame is het moeilijker omdat de zerg dan meestal al 3 basissen heeft en een veel betere eco. Wel leuk dat je TvZ probeert goed te praten maar het is gewoon inbalanced... klaar. Ik speel random en ben gewoon gebaat met gebalanceerde rassen, en dat is het momenteel gewoon niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Blue_Fear op 29-09-2010 14:58 ]
Verwijderd
Zerglings counteren thors niet omdat een paar blue-flame hellions de aanwezigheid van lings compleet annuleren. In de late game zijn Ultralisks nog goed mits je ze goed microt en een mooie surround maakt. Maar een midgame thor allin push van terran met scvs is niet kost-effectief te stoppen als zerg, ookal maak je de goede counters, heb je een groter legen en al zie je de push 10 minuten van te voren aankomen..
Als je een protoss ben zou ik gaan voor een unit zoals de Dark Templar. Ik ben zelf een Thor fanaat als Terran speler en ik heb veel Thor armada's door dark templars zien worden vernietigd. De Terran heeft als nadeel dat zijn enige mobile detector de dure raven is en een terran meestal de voorkeur geeft aan detection. Doe dus gewoon een paar keer een enkele dark templar sturen of wat dark templars mixen met een grote groep andere units en vaak vernietig je op zijn minst een aanzienlijk deel van de thors zonder problemen. Immortals kan ook (ik zie te weinig immortals op het slagveld om hier goed over te oordelen).
Als zerg gewoon gaan voor broodlord. Die dingen eten thors op omdat hun mobility en range vele malen groter zijn dan die van een thor. Je moet wat micro-en met je broodlords maar als je attack -> retreat -> attack doet dan win je gemakkelijk van thors.
Muta's op een hor gebruiken is dom, al helemaal als weapon op 2 of 3 is bij eent thor, dan eten hun missils de muta's (of void rays) op alsof het niets is. vergeet niet dat de missels van thor weliswaar splashdamage hebben (itt tot de grondwapens van en thor) de misselsrange van een thor is best kort vergeleken met zijn grondwapen.
Verder wat mensen hier zeggen. Thors zijn langzaam, val aan op 1 plek van de kaart met een snelle macht, wacht tot de thor armada er is en verplaats dan snel naar de andere kant van de map. De thors zijn te langzaam om het op te pakken en zo kune je veel damage doen zonder echt een vergelding van thors op je dak te krijgen.
Voor de terrans kan ik alleen zeggen dat je veel minerals en gas moet stoken en flink wat scv's voor je thors moet meenmene. Meestal pak ik een 1 op 2 of 1 op 3 ratio (1 thor op 2/ scv's) zet ze op autorepair en neem support mee zoals vikings of marines met medivacs. Gebruik ze als main pushers van het offensive. Een leger thors is allen geschikt voor main defense of endassualt en nooit voor mapcontrol. Gebruik daar als terran liever vikings en banshees voor, vele malen geschikter.
Trouwens iemand een idee waarom terrans die flametong buggies hebben? Compleet waardeloze dingen. Zelfs in grote groepen gemakkelijk te vernietigen. 1 keer gebowut verder niet. Andere speler stuurde er een stuk of 30 op me af en ik at ze op in luttele seconden. Misschien goed tegen zerglings of marines maar verder...
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het was een TvZ en was blij dat het een 4 player map was, aangezien ik nogal een hekel heb aan 6pools.
Ik kan ze wel counteren, maar om dan het momentum te bewaren en terug te komen vind ik nog lastig, maar dat terzijde natuurlijk
Had mezelf voorgenomen om early pressure te zetten en hem in zijn base te houden zodat hij niet te groot ging worden en mij kon overlopen. Uiteraard toen ik aankwam had hij zn natural al te pakken en was ik gelukkig net op tijd om deze te slopen
Dit ging even door, tot ik besloot om door te techen en voor MMM te gaan, dit ging opzich goed tot ik zijn main binnenrende.. stond daar ineens een berg Infestors die ik maar direct ging aanvallen.
Het grappig was, ik had mn Marines/Mauraders naar voren laten rushen met mn Medivacs erachter, om te zorgen dat die Hydra's mn Medivacs niet zouden snipen.. zat die gast er gewoon op te wachten
Ik ren, later gezien in de replay, voorbij zn burrowed Hydras, recht in zn Infestors en laat snel mn Medivacs volgen, en net nadat ze in healing range zijn komen die krengen boven de grond. Dat deed ff zeer
Uiteraard wel alles netjes geformateerd en weer een match gewonnen

Nu op een trotse Rank 11 van Bronze League met een whopping 666 punten
Thors voorop om banelings damage op te vangen werkt niet echt als je ook probeerd om ze compleet met SCVs te surrounden (en ja ik vind dat SCVs een hogere attack priority moeten krijgen).
Maar zerg hebben lategame echt wel wat sterke voordelen die terran niet hebben. En ja terran heeft ook voordelen, maar je kan nooit evenveel basissen beschermen als een zerg met hun veel betere mobiliteit.
En als je het toch over micro'en hebben dat zerg meer zouden moeten doen, zodra een zerg broodlords heeft moet je als tegenstander meer micro'en dan een zerg ooit moet doen. Je moet elke unit die ground units kan aanvallen handmatig een doelwit geven, of het nou je thors, marines of banshees zijn. En als dat doelwit dood is moet je ze een volgend doelwit geven. Tegen iets als broods zelf of ultras lukt dat wel. Maar als er dan 15 roaches aan komen moet je die ook allemaal afmaken door handmatig attack commando op ze te geven.
[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 29-09-2010 15:17 ]
Verwijderd
Idem met Carriers van Protoss.. al die pokke units hebben hogere prio dan de Carrier zelffurby-killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:14:
En als je het toch over micro'en hebben dat zerg meer zouden moeten doen, zodra een zerg broodlords heeft moet je als tegenstander meer micro'en dan een zerg ooit moet doen. Je moet elke unit die ground units kan aanvallen handmatig een doelwit geven, of het nou je thors, marines of banshees zijn. En als dat doelwit dood is moet je ze een volgend doelwit geven. Tegen iets als broods zelf of ultras lukt dat wel. Maar als er dan 15 roaches aan komen moet je die ook allemaal afmaken door handmatig attack commando op ze te geven.

Maar als je een beetje late-game met de halve map in creep en een dubbele nydus worm bezig bent heb je zeker een mobility voordeel.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:18:
Terran heeft imo meer mobility dan Zerg.. 2 medivacs met stimmed maurauders doden een hatchery in een paar schoten, en hellions zijn erg snel. De enige reden dat ik soms nog kan winnen tegen aggressieve harras terrans is als ze harassen, vergeten ze soms macro.. en dan kan ik ze alsnog outmacroen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja dat idd, ik ben sinds kort random gaan spelen en als ik zerg ben doe ik altijd maar 7pool into muta, verlies vooral tegen zergs die precies hetzelfde doen maar beter macro'en.MrVegeta schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:30:
Muta's zijn toch de meest mobiele units uit de game?
Nog maar 1x gewonnen in ZvZ, met roach-hydra.
sry hoor, maar dit klinkt gewoon als een rant van iemand die een paar keer met thors verslagen isBlue_Fear schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:57:
Wat terran kan doen tegen zerg is echter 1 base play, marines pompen en een stuk of 3 thors maken, vervolgens aanvallen met helft vd scvs die de thors repairen en dan val je aan net nadat de zerg zijn muta's heeft. Als de zerg roaches en hydra's gaan dan ownen de marines de hydra's en de thors de roaches (uiteraard de thors voorop om dmg en banelings op te vangen).
In lategame is het moeilijker omdat de zerg dan meestal al 3 basissen heeft en een veel betere eco. Wel leuk dat je TvZ probeert goed te praten maar het is gewoon inbalanced... klaar. Ik speel random en ben gewoon gebaat met gebalanceerde rassen, en dat is het momenteel gewoon niet.

en workers! een dropship met 4 hellions met blueflame zijn funest voor je mineral line. 3-4 schoten en al je workers zijn weg.Auredium schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:10:
Trouwens iemand een idee waarom terrans die flametong buggies hebben? Compleet waardeloze dingen. Zelfs in grote groepen gemakkelijk te vernietigen. 1 keer gebowut verder niet. Andere speler stuurde er een stuk of 30 op me af en ik at ze op in luttele seconden. Misschien goed tegen zerglings of marines maar verder...
de carrier is meestal out of range en als je eigen units ergens op kunnen schieten zullen ze dat doen totdat de unit dood is. als je je marines in range van de carrier moved zullen ze de carrier aanvallen.RaseriaN schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:18:
[...]
Idem met Carriers van Protoss.. al die pokke units hebben hogere prio dan de Carrier zelf
Dat geef ik liever aan Phoenixes (sneller), maar ja, Muta's zijn zeer mobiel. Idem voor Zerglings en Roaches (met speed upgrade), en zelfs banelings zou ik nog erg mobiel durven te noemen na de speed upgrade. Infestors en Ultras zijn ook redelijk mobiel te noemen.MrVegeta schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:30:
Muta's zijn toch de meest mobiele units uit de game?
Corruptors zijn samen met Hydras gemiddeld (ongeveer even snel als zealots dus, hoewel Hydras liefst creep hebben om te functioneren) en Brood Lords zijn gewoon langzaam.
Een volledig ras beschouwen als 'heeft meer mobility dan' is niet de juist emanier om hier over te denken. Mutas en Phoenixes zijn een stuk sneller dan zowel Hellions als Medivacs. Maar als je Hydra-roach gaat tegen die twee is het lastig om de mobility-battle te winnen. Een regel is dat de mobielere units minder cost effective zijn dan de meer stationaire units, zoals bijvoorbeeld by Hydras. Die zijn tegen gateway units en M&M zeer sterk maar niet zo mobiel, waardoor drops en harass sterk zijn. Nog beter is her voorbeeld van een Siegetank + Viking army tegen een mass Marauder + Medivac army, waarbij de laatste liefst niet tegen de tanks gaat als ze sieged zijn.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:18:
Terran heeft imo meer mobility dan Zerg.. 2 medivacs met stimmed maurauders doden een hatchery in een paar schoten, en hellions zijn erg snel. De enige reden dat ik soms nog kan winnen tegen aggressieve harras terrans is als ze harassen, vergeten ze soms macro.. en dan kan ik ze alsnog outmacroen.
Ik heb het nu niet over enige mogelijke imbalances tussen Zerg en Terran.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
lokken met muta's is denk ik niet super effectief, je kunt beter 4 muta's de thor laten afmaken (magic box) en tegelijkertijd met je army de ball aanvallen als die er is.coptician schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:37:
[...]
Mutalisks zijn niet bedoeld om Thors cost-wise te kunnen verslaan. Weet je wat de Terran inlevert om een Thor te maken die cost-wise beter is dan mutalisks?
MAP CONTROL. Het belangrijkste aspect van dit spel is map control. Thors zijn langzame units die ook nog eens slecht 'clumpen', dus is het moeilijk om er op alle plekken tegelijk te zijn. Met Mutas wil je Thors helemaal niet verslaan, je wilt uit hun buurt blijven en workers killen, supply depots, tech labs, reactors etc. killen en zo de uiteindelijke push van de Terran verslaan omdat je gewoon meer shit hebt (/quote day9(.
Overigens: Zerglings zijn goed tegen Thors, omdat de anti-ground attack geen splash heeft. Wacht tot een Thor een beetje uit de buurt van zijn ball komt (bijvoorbeeld door te lokken met mutas) en snipe hem dan met je lings (met lingspeed).
Maak je niet zo druk om 'de counter' in dit spel. Een Immortal countert Roaches wel, maar als je meer Stalkers hebt dan hij Roaches win je sowieso, en soms kun je dan pushen op een tijd waarbij de Zerg nog niet genoeg heeft om je army te verslaan. Som van het verhaal: Army mixes zijn leuk, maar army sizes zijn nog veel, veel leuker.
Verwijderd
zijn gedelete.. Cpoyright waarschijnlijk?
Weet iemand nog een plaats waar ik deze kan bekijken? (Met Engels commentaar)
Bedankt!
Ligt heel erg aan wat je bouwt als Terran zijnde, een leger van Thors en Tanks is niet vooruit te branden.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:18:
Op zich ook heel irritant dat je als zerg gebruik moet maken van dit soort tactics. Bovendien 3 thors wordt toch echt wel vervelend als zerg 1 foutje en al je units zijn door omdat ze clusteren.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:50:
[...]
lokken met muta's is denk ik niet super effectief, je kunt beter 4 muta's de thor laten afmaken (magic box) en tegelijkertijd met je army de ball aanvallen als die er is.
Broodlords hebben trouwens minder range dan thors en vikings zijn helemaal vervelend zeker als ze boven de thors hangen.
Tja, dan kiest ie een andere build. Maar het begint toch echt met het oefenen van een BO en ervoor te zorgen dat ie goed uitkomt met zn minerals/gas, niet que'ed, op zn probe production let, ervoor zorgt dat hij niet supply blocked is, expand etc etc etc.. Je moet ergens beginnen... Merk dat sinds ik daarop let en dat oefen ik meer ben gaan winnen..Bosmonster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:10:
[...]
Idd.. 4gate is niet de meest solide opening. Leuk af en toe voor rush, maar dat wil je ook niet elke game.
Bekijk je eigen replays, zowel wins als losses. Je kunt dan goed zien hoe je tegenstander ervoor staat op welke momenten. Daar krijg je veel timing tips van en het zijn je eigen games, dus het is veel duidelijker wat je fout of juist goed doet.
Terran is tech heavy (siege mode, thors).
ja lijkt er idd op, ik kan iig nergens meer wat vinden... iemand anders?Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:57:
Het lijkt alsof alle videos van http://www.youplayoff.com...tarcraft+II+Open+Season+1
zijn gedelete.. Cpoyright waarschijnlijk?
Weet iemand nog een plaats waar ik deze kan bekijken? (Met Engels commentaar)
Bedankt!
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Niet te stoppen!
Wat is de hard-counter van Mutalisk officieel?
[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 29-09-2010 17:04 ]
Enige dat goed werkt is mass blink stalkers (of heavy tech als mass carriers, maar dat laat ik even achterwege
Ja, ik speel random en word, wanneer ik zvt speel, buitenproportioneel vaak verslagen hierdoor....daanteb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:39:
[...]
sry hoor, maar dit klinkt gewoon als een rant van iemand die een paar keer met thors verslagen isals dit echt imbalanced was zou iedereen dit toch doen als de ultieme tvz strategie? vind het sowieso wel ver gaan dat je direct imbalanced schreeuwt. kunnen jij en ik weinig over zeggen.
Mensen die zeggen dat de broodlord de counter is, dat is een heeeeel erg late unit (T8 zowat: pool > lair > spire > infestation pit > hive > greater spire > vervolgens corrupters maken > morphen). Midgame dus onmogelijk, zeer duur (300/250) en weinig hp. Het is allemaal zo makkelijk om thors als zerg zijnde, yeah right...
Broodlords zijn iig _niet_ de counter tegen Thors, OPlords maak je eigenlijk alleen als backup wanneer je gaat pushen lijkt me.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Vergeet niet dat muta's ook vrij vatbaar zijn voor High Templars' Storm. Alleen wel richten op de cirkeltjes onder de muta's en niet de muta's zelf. Ja ze kunnen eruit wegvliegen maar niet voordat er al aardig wat damage gedaan is. Mix een aantal HT's met je Stalkers en je hebt op zich aardig wat anti-muta power. Ook sentries met Guardian Shield zijn natuurlijk fijn. Alle beetjes helpenBosmonster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:06:
Probleem zit hem in de hoeveelheden. Hij kan zo 15-20 muta's hebben. Daar kun je wel met phoenixes ofzo tegen gaan knallen, maar jij haalt never nooit die productiesnelheden en hoeveelheden niet.
Enige dat goed werkt is mass blink stalkers (of heavy tech als mass carriers, maar dat laat ik even achterwege)
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wees niet bang om je muta's te gebruiken om thors los uit te schakelen en terug te trekken. Ze hoeven niet allemaal in 1x dood.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2010 17:13 ]
Mja, zolang ze maar niet boven je eigen probes vliegen, die fout maakte ik een keerCloud schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:12:
[...]
Vergeet niet dat muta's ook vrij vatbaar zijn voor High Templars' Storm. Alleen wel richten op de cirkeltjes onder de muta's en niet de muta's zelf. Ja ze kunnen eruit wegvliegen maar niet voordat er al aardig wat damage gedaan is. Mix een aantal HT's met je Stalkers en je hebt op zich aardig wat anti-muta power. Ook sentries met Guardian Shield zijn natuurlijk fijn. Alle beetjes helpen
Serieus, kunnen sommige mensen stoppen met lukraak Tiers te roepen?Blue_Fear schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:07:
[...]
Ja, ik speel random en word, wanneer ik zvt speel, buitenproportioneel vaak verslagen hierdoor....
Mensen die zeggen dat de broodlord de counter is, dat is een heeeeel erg late unit (T8 zowat)
Dat leer je snel genoeg.CyCloneNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:20:
[...]
Mja, zolang ze maar niet boven je eigen probes vliegen, die fout maakte ik een keer
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat helpt inderdaad wel, maar je bent meteen je mobiliteit kwijt. Ik heb ze redelijk onder de knie met stalkers, het is echter dat ze steeds van hot naar her vliegen. Hun snelheid + numbers = killing. Datzelfde is met banshee's soms zo, maar deze kunnen alleen groundtargets aanvallen. Carriers hebben weinig zin, focus fire en zo'n carrier is zo dood. Ze hebben niet bijsterveel HP en aanvallen met duurt lang.Cloud schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:12:
[...]
Vergeet niet dat muta's ook vrij vatbaar zijn voor High Templars' Storm. Alleen wel richten op de cirkeltjes onder de muta's en niet de muta's zelf. Ja ze kunnen eruit wegvliegen maar niet voordat er al aardig wat damage gedaan is. Mix een aantal HT's met je Stalkers en je hebt op zich aardig wat anti-muta power. Ook sentries met Guardian Shield zijn natuurlijk fijn. Alle beetjes helpen
http://www.gomtv.net/2010gslopens1/schedule/Tappone schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:23:
[...]
ja lijkt er idd op, ik kan iig nergens meer wat vinden... iemand anders?
Zonder ticket kan je wel slechts de eerste game zien per matchup. Ik heb me zo'n live ticket gekocht, is maar 20 euro en je kan alles op het gemak kijken. Alleen jammer dat de kwaliteit zo bagger is.
Gisteren m'n eerste spelletjes gedaan na het wk, 3x zwaar verloren. Telkens door kleine foutjes. Eerste game void ray rush als zerg, dacht ik genoeg spore crawlers te hebben maar die stonden blijkbaar niet ideaal opgesteld --> hatchery down en daarna volgde snel m'n expo

Kan soms wel frustrerend zijn, vooral de twee eerste games had ik het gevoel dat ik kon winnen moest ik geen domme fouten gemaakt hebben.
[ Voor 49% gewijzigd door Sfinx- op 29-09-2010 17:58 ]
Zerg is wel een beetje een teleurstelling in SC2. Alles dat het zou moeten hebben als ras (agressief, mobiel, veel opties) heeft het gewoon NIET. Je bent verplicht om early game verdedigend en reactief te spelen omdat je gewoon niet kunt harrassen op een baneling bust poging na. Alleen de muta is mobiel en eigenlijk verplichte kost. Ga je Terran spelen dan heb je opeens ladingen aan opties. Reaper/Early Marauder/Hellion/Banshee harrass, Thor drop, bioball (+ghost), mech. Om over verdere opties (zoals ravens en vikings) nog te zwijgen.
Zelfs Chris Sigaty, lead producer van SC2, geeft toe dat hij Zerg vermijdt omdat hij het te moeilijk vindt om fatsoenlijk mee te spelen.. ergens kan ik hem geen ongelijk geven.. toch voorlopig maar meer Terran spelen!
Verwijderd
mooi betoog, helemaal mee eensMorphs schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:55:
Als Zerg de laatste tijd veel tegen een redelijk goede huisgenoot gespeeld die P speelt. Hij heeft z'n 4 gate strat er zo goed in zitten dat ik er met Zerg onmogelijk van kan winnen. Met Terran maak ik het hem een heel stuk moeilijker, ondanks veel minder T ervaring..
Zerg is wel een beetje een teleurstelling in SC2. Alles dat het zou moeten hebben als ras (agressief, mobiel, veel opties) heeft het gewoon NIET. Je bent verplicht om early game verdedigend en reactief te spelen omdat je gewoon niet kunt harrassen op een baneling bust poging na. Alleen de muta is mobiel en eigenlijk verplichte kost. Ga je Terran spelen dan heb je opeens ladingen aan opties. Reaper/Early Marauder/Hellion/Banshee harrass, Thor drop, bioball (+ghost), mech. Om over verdere opties (zoals ravens en vikings) nog te zwijgen.
Zelfs Chris Sigaty, lead producer van SC2, geeft toe dat hij Zerg vermijdt omdat hij het te moeilijk vindt om fatsoenlijk mee te spelen.. ergens kan ik hem geen ongelijk geven.. toch voorlopig maar meer Terran spelen!
Toch speel ik zerg, maar een unit erbij zou inderdaad geen kwaad kunnen. Een unit als de lurker (http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Lurker) zou veel roet in het eten van veel terrans gooien.. Ook denk ik dat drop te duur is. Tijdens de beta was het al een stuk goedkoper, speed was toen maar 50/50..
Thanks, I Salute youBosmonster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:51:
[...]
De void rays hoef je niet perse te gebruiken natuurlijk, maar kunnen een goede harrass zijn op z'n mineral line en geven je tevens wat extra ruimte voor een frontale aanval als hij z'n marines terug moet trekken.
Wat de warpgates betreft. Zorg dat je er genoeg bouwt (3 a 4 en na je expo opvoeren tot 5 a 6). Met W open je je warpgates en vervolgens kun je (met shift ingedrukt) gewoon units spammen bij je pylons.
Ow ja ook nog: expand meer. Je hebt map control, maar leeft feitelijk van 1 basis te gelijk. Zorg dat je 2 of zelfs 3 minende basissen hebt, anders gebruik je je voordeel tegen de turtle die van 1 basis leeft niet. Zorg ook dat hij niet kan expanden, wat je eenvoudig kunt bereiken met alleen maar een massa chargelots. 30 chargelots naar zn expo, alles slopen en weer terug. Je verliest waarschijnlijk de helft, maar na 2 keer istie mined out en is het GG. (er zijn slimmere manieren, maar dit is de makkelijkste)
Tegen de banshee harrass waar ze dan meestal mee komen kun je gewoon wat phoenixes bouwen en een observer. De schade die hij toe kan richten zal zeer beperkt zijn als je genoeg expo's hebt.
De oplossing tegen de typische bronze terran turtles is gewoon containen en zelf expanden.
Iemand tips?
30 chargelots?
HT's werken ook wel ja
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2010 18:18 ]
High Templars met goede storms.abalone schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:14:
Ik ben sinds kort van Terran overgestapt naar Protoss, en dat gaat me soms redelijk af, maar soms word ik ook genadeloos afgemaakt. Net nog een potje, na 10 min had ik meer food aan units dan hij (in de replay gechecked), maar hij had alleen marines en marauders. Daarmee hakt hij mijn legertje van stalkers, immortals en 1 collosi van 30 food zo de pan in. Wat moet ik hier in hemelsnaam tegen doen? Ik zag het al aankomen door te scouten, daarom ging ik de collosi maken, maar het was echt kansloos.
Iemand tips?
Voor mij persoonlijk valt er nog zoveel te verbeteren aan mijn spel dat die zaken mijn voortgang meer tegenhouden dan het misschien UP zijn van Zerg. Dat het een zorg is voor Blizzard en voor extreem hoge ranking spelers kan ik me voorstellen maar voor mij speelt het niet zo.Morphs schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:55:
Ik heb juist gekozen voor Zerg, na eerst een poos random gespeelt te hebben, omdat de feel en unieke eigenschappen van Zerg mij wel aanstonden. Als ik daarom een tijdje moet spelen tegen spelers die realistisch gezien misschien wat onder mijn nivo liggen so be it. Het ladder systeem zorgt over het algemeen toch voor een 50/50 win/loss ratio en daarbij zouden ook een hoop leuke matches bij moeten zitten ongeacht een eventueel 'true skill' verschil.
En eerlijk gezegd denk ik dat als er al balans problemen zijn dan vallen die in het niet bij de problemen die ik zelf heb in mijn spel / mechanics en dat het verbeteren van die zaken me meer voortgang zullen brengen dan welke balans patch dan ook.
Oh, en voor mij is de swarm gewoon fun
Maak meer dan 1 Collusus.. Day9 zei het laatst nog. Collusus zijn voornamelijk goed vanaf 3+abalone schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:14:
Ik ben sinds kort van Terran overgestapt naar Protoss, en dat gaat me soms redelijk af, maar soms word ik ook genadeloos afgemaakt. Net nog een potje, na 10 min had ik meer food aan units dan hij (in de replay gechecked), maar hij had alleen marines en marauders. Daarmee hakt hij mijn legertje van stalkers, immortals en 1 collosi van 30 food zo de pan in. Wat moet ik hier in hemelsnaam tegen doen? Ik zag het al aankomen door te scouten, daarom ging ik de collosi maken, maar het was echt kansloos.
Iemand tips?
En HT's ertussen met storms helpen ook.
wat bij mij het grootste probleem was, ik dacht ook ik heb de verkeerde unit compositie, maar vaak kwam het er gewoon op neer dat ik te vaak supply blocked raakte en ff vergeet een extra gateway te maken. door al die kleine foutjes had ik op de cruciale momenten gewoon minder units. als je dat soort dingen eruit kan werken zul je zien dat je beter uit je battles komt terwijl je voor je gevoel niks anders doet.abalone schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:14:
Iemand tips?
just get moar stuff (c) Day9
[ Voor 77% gewijzigd door daanteb op 29-09-2010 19:18 ]
Beiden is een beetje overkill (en onhandig in tech). Misschien super late game, maar over het algemeen moet je een keuze maken tussen collossi of HT's richting mid game.m0nk schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:09:
[...]
Maak meer dan 1 Collusus.. Day9 zei het laatst nog. Collusus zijn voornamelijk goed vanaf 3+
En HT's ertussen met storms helpen ook.
HT's hebben mijn voorkeur, aangezien je ze in kunt warpen.
Meer units maken lukt niet, ik ben niet supply blocked, en make continu probes. Ik moet een keuze maken tussen welke units ik maak. HT's en colossi allebei werkt idd niet, want HT's zijn erg duur (vooral in gas), zodat je geen geld meer over hebt voor colossi. Het probleem is het grootst als er een paar tanks bij zitten, die knallen je HT gewoon af, en outrangen je colossi ook.daanteb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:13:
de games van Fruitseller vandaag staan nog online via die youplayoff link, zal niet lang meer durenvolgens de forums zijn ze het zeker waard om te kijken!
[...]
wat bij mij het grootste probleem was, ik dacht ook ik heb de verkeerde unit compositie, maar vaak kwam het er gewoon op neer dat ik te vaak supply blocked raakte en ff vergeet een extra gateway te maken. door al die kleine foutjes had ik op de cruciale momenten gewoon minder units. als je dat soort dingen eruit kan werken zul je zien dat je beter uit je battles komt terwijl je voor je gevoel niks anders doet.
just get moar stuff (c) Day9
Maar laten we dan ook terrans een echte counter tegen mutas geven. En ja ook dingen oplossen als attack priority vs SCVs.
Net nieuw PR gevestigd, gewonnen met terran vs protos, na 1 uur 23 minuten
Ik probeerde thors, maar dat was niet zon goed idee. Te weinig range eigenlijk tegen colossi, en belangrijker die dingen zitten altijd vol met energie, dus HTs doen leuk 200 damage tegen elke thor. Ik was begonnen met leuke banshee raids, waartegen hij alles compleet volgooide met photon cannons. Omdat map te groot was om alles te verdedigen tegen mogelijke raids van hem deed ik iets soortgelijks met planetary fortresses.
Beide kanten deden wat aan raiden tussen verdediging door, enige mogelijkheid echt was droppen op cliffs naast de minerals (siege tanks voor mij, HTs voor hem). En aangezien we beide redelijk gelijke legers hadden zou de aanvallende partij verliezen, dus gingen we beide voor plan B, zoveel mogelijk minerals veilig stellen met zware verdediging. Een paar keer met aanval die van de ander vernietigd, maar ging nog steeds redelijk gelijk op.
En toen kwamen we beide bij het punt: geen minerals meer. Dus eerst was het doel van aanvallen op mineral patches om sneller minerals dan tegenstander binnen te kunnen krijgen, beide hebben onze piek rond 30 minuten qua mineral productie bereikt, toen moesten we vechten ervoor. Maar daarna werd het doel om uberhaupt minerals binnen te krijgen.
Ondertussen was er nog maar 1 mineral patch, die ik eerst had maar hij had veroverd. Met siege tanks op cliffs vernietigde ik zijn nexus weer en gooide eigen orbital command neer. Wilde wel PF, maar ik had minerals er niet voor dus moest orbitals laten rondvliegen. Ondertussne met paar overgebleven units zijn basis aanvallen, maar toen viel hij mijn orbital aan en vernietigde die, dus ik weer geen inkomsten. Toen uiteindelijk alles bij elkaar geschraapt, zoals marines die bij xelnagas stonden, en in een uiteindelijk gevecht van 10 v 10 ofzo zijn leger vernietigd en controle over laatste mineral gekregen, waardoor ik won:
http://img693.imageshack....reenshot2010092918283.jpg
En ja dat was alles wat ik had als leger, ik was continue banshees aan het cloaken zodat hij geen feedback erop kon doen.
Ik merk dat ik in de Bronze league in het begin goed moet zijn, trekt het gevecht iets langer naar de hogere techs en meer variatie van mijn tegenstander, dan heb ik het moeilijk en verlies ik meestal.
Het is echt een vet spel!!
[ Voor 33% gewijzigd door RMB op 29-09-2010 19:54 ]
echter zo gauw ik in een eind game kom
krijg ik nooit de overhand over tegenstander zijn leger ook kwa effectieviteit niet aangeizen iedereen dan alle units gebruikt vaak
FUFUFUUFUF
Even 10 sec adem halen, volgende potje. Kom ik tegen dezelfde retard
[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 29-09-2010 20:31 ]
Verwijderd
Jij hebt vast nooit zerg gespeeld. Je maakt een pool, een queen, lair, spire en dan kost het ontzettend veel gas om een beetje mutas te maken.furby-killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:52:
@Morphs, en de muta countered meteen ook zo ongeveer elke terran optie die je daar noemt.
Moprh noemt reaper, stimmed marauder push, helion harrass, fast banshee als mogelijkheden van terran om vroeg pressure te zetten. Jij zegt dat Mutalisk dit countered? Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat je spire klaar is? Tegen de tijd dat je spire klaar is, is het spel al over. Heb je enig idee hoeveel gas je nodig hebt om mutas te maken? Mutas counteren van alles, maar dan moet je het wel al hebben.
Alle poep die er in de wereld is kan zerg over zich heen krijgen. Zerg kan nauwelijks in de base scouten vanaf het moment van de wall off. Overlords sacken om te scouten is niet leuk, totdat je je tweede base hebt, daarvoor kan je eigenlijk geen larva verspillen. Als iemand echt 1base muta gaat cast je een mule, expand je en flikker je wat missile turrets neer; de zerg moet eerst een hatch met 2 gas erbij krijgen voordat er echt veel mutas komen.
Zelf met zo'n duidelijke uitleg lukt het me niet.ShadowBumble schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:39:
[...]
Wachtwoord staat in de spoiler
[...]
Alstu
Stap voor stap
Ik kies voor add player
en vul de link "http://eu.battle.net/sc2/en/profile/296851/1/Yasaka/" in
en als master password "Tweakers" of wat bedoel men met in de spoiler
stuur desnoods een PM
thx
Lijkt me zalig om dan met burrowed banelings onder zo'n bioball te kruipen en dan KABOEM !! te doen.
Blizzard, neem dit maar eens in overweging, the Swarm dankt u.
Nee tuurlijk niet gekyasaka schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:06:
Een mooie upgrade voor zerg zou zijn om banelings ondergrond te kunnen laten bewegen.
Lijkt me zalig om dan met burrowed banelings onder zo'n bioball te kruipen en dan KABOEM !! te doen.
Blizzard, neem dit maar eens in overweging, the Swarm dankt u.
9800X3D | 3070
Verwijderd
De spoiler is het zwarte vakje..yasaka schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:52:
[...]
Zelf met zo'n duidelijke uitleg lukt het me niet.
Stap voor stap
Ik kies voor add player
stuur desnoods een PM
thx
Early game valt alles op zich nog wel tegen te houden met speedlings en in sommige (5 rax reaper) builds moet je wel een roach of 3 hebben.
Vooral in mid en late game heb ik problemen met terran. zergling baneling muta vereist ongelofelijk veel micro, en als je dit even fout doet ben je de sjaak. Mass roach wil in mid game soms nog wel werken, dan heb je alleen wel 2 expo's nodig om een gezonde hoeveelheid roaches te ondersteunen. Infestors kunnen ook nog wel het een en ander tegenhouden, maar een full scale push is teveel voor infestor + lings.
Late game moet je eigenlijk brood lord of ultralisk - als je al zo ver bent gekomen - en moet je de terran posities zien te breken. Dit is ongelofelijk lastig, vooral met goedkope (letterlijk en figuurlijk bedoeld) als planetary fortress en turrets. Ultralisk is een redelijke optie, in mijn ogen de beste. Soms lukt dit alleen niet door chokes en dergelijken. Ook banshee/viking kan roet in het eten gooien. De andere optie die je hebt zijn brood lords, die makkelijk neer kunnen worden gehaald door (ook goedkope) vikings. Vikings worden opzich gecountered door mutalisk en corruptors, maar als je terran vriend dan ook een paar thors of missile turrets heeft kom je er niet gemakkelijk doorheen.
Zerglings hebben vanaf mid game hun potentie niet meer door de blue flame upgrade.
Hellion harass blijft de hele game zo irrirant als je M&O docent...
Dit alles weerhoud me toch niet van zerg spelen, ik zal moeten leven hiermee tot er iets gebeurt, of niet. We gaan het zien. En ik klaag ook niet over zvp, ik denk zelfs dat zerg het een beetje te makkelijk heeft tegen protoss. Misschien komt dit ook wel omdat ik zo idioot veel tegen protoss speel.. heb ik zo onderhand wel genoeg ervaring mee
@Pindamann: Die laatste zin was sarcastisch mag ik hopen? xD
Je moet een beetje doorklikken naar gequote posts, dan krijg je een post waar in spoiler tags het wachtwoord staat. Maar ik heb je toegevoegdyasaka schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:52:
[...]
Zelf met zo'n duidelijke uitleg lukt het me niet.
Stap voor stap
Ik kies voor add player
stuur desnoods een PM
thx
Edit: Tegen hellion harass moet je spine crawlers en mutas hebben, dan zijn die in 1x ook compleet kansloos. Dat is tenzij je met je normale leger de handel kan verdedigen uiteraard.
Qua micro is het volgens mij het belangrijkste zerglings voor banelings te sturen, als je ze dan naar achterkant van MMM ball laat lopen zijn die allemaal op zerglings aan het schieten en kunnen ze niet terugtrekken.
[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 29-09-2010 22:45 ]
Vreemd dat ook in zilver mensen spelen die a) niet scouten en b) maar voor een type units gaan.
Ik speel cooperative op hard; maar daar stop ik mee. Er zijn teveel medespelers die alleen een def opbouwen en geen units maken. Tja...ga dan een tower defend spelen.
Die zie ik ook nog in diamond hoor. Dan doen ze wel iets betere taktiek, maar niet scouten maar gewoon hopen dat het goed komt doen er genoeg. Jammer genoeg kiezen die wel unit combos (nou ja kiezen, ze kopieren een BO) die nauwlijks te counteren zijn.Rman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:48:
Zo ....na een tijdje veel cooperative gespeeld te hebben, om te oefenen, ff een 1 vs 1 in de silver league. Mijn tegenstanden, zerg, scout (te?)ik vroeg en ik zie alleen een spawingpool en zijn hoofd gebouw. Ik ga voor mmm en na het mijn eerste expo toch ff een scan: zie ik alleen een roach gebouw en maak ook met mijn tweede baracks wat marauders aan.... en ja hoor na een paar minuten valt hij mijn natural expo aan. De marauders ontvingen ze met veel plezier! Mijn marine bij een tower midden op de map zag ze al aankomen.
Vreemd dat ook in zilver mensen spelen die a) niet scouten en b) maar voor een type units gaan.
Ik speel cooperative op hard; maar daar stop ik mee. Er zijn teveel medespelers die alleen een def opbouwen en geen units maken. Tja...ga dan een tower defend spelen.
Sfinx- schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:50:
[...]
http://www.gomtv.net/2010gslopens1/schedule/
Thanks, maar zó geweldig is die kwaliteit niet dat ik ervoor betaalal zijn dematches in de 8 wel geweldig van degene die ik gezien heb (6pool lol
)
Verwijderd
http://www.sc2replayed.co...polis#rd:undefined;markup
Die wil je eigenlijk sowieso altijd hebben tegen dark templars en banshees. Maar daar kun je ook tegen scannen natuurlijk.Pindamann schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:10:
[...]
Nee tuurlijk niet gekZou echt veel en veel te sterk zijn. Betekend dat je als Terran altijd detectors moet hebben.
Daar baal ik wel van. Had ik tegen een terran die mij constant zat te harassen eindelijk 10 voids, 2 carriers en een mothership (en hij had geen missile turrents). Dus ik aanvallen. Gaat even perfect maar dan doet hij een scan en by bye army.
Ja daar had ik niet aan gedacht.
Welke ben jij?Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:00:
Voor mensen die nog een Toss vs Toss ( diamond ) willen zien, tips zijn welkom waar ik me spel kan verbeteren![]()
http://www.sc2replayed.co...polis#rd:undefined;markup
Oo en Protoss tegen Protoss kort je af als PvP, Ik dacht eerst dat het Terran tegen Terran (TvT) was...
Verwijderd
PvP doet me teveel an WoW denkendtech schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:04:
[...]
Welke ben jij?
Oo en Protoss tegen Protoss kort je af als PvP, Ik dacht eerst dat het Terran tegen Terran (TvT) was...
Ik ben Vladix
Dit zijn puntjes die mij opvallen:
- Je tweede expansie is wat laat naar mijn smaak en je maakt ook niet meer probes aan zodra expansie #2 klaar is. Je income is dan ook een tijdje flink onder dat van blauw, maar bij #3 sta jij weer een beetje voor.
- Je researched geen upgrades (je hebt niet eens een forge), dat is denk ik ook de reden dat je verliest bij het gevecht rond 23:00. Of je voor meer units of meer tech gaat is natuurlijk altijd een keuze, maar de eerste set (ground armor en weapons vooral) zijn zo ongelovelijk effectief dat er eigenlijk geen reden is om ze te nemen. (heb nu even niet een forumpost bij de hand die ik gelezen heb waar het allemaal berekend stond, maar geloof me als ik zeg dat je ze wilt hebben).
- Als je zijn leger samenstelling rond 20:00 duidelijk ziet was ik zelf voor meer immortals gegaan.
- Scouten is goed, beetje raar dat blauw geen observers aanmaakt. Ik vind het een vrij essentieel onderdeel van de P mid-game.
- Prima afgemaakt na de clash van 30:00
Verwijderd
*Expansion was laat, ik zag hem expanden en denk kijken of ik het af kan maken daar omdat hij veel minerals daar insteekt, maar helaas toen maar lekker rond blijven hangen bij hem.dtech schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:19:
Haha, dat heb ik ook.
Dit zijn puntjes die mij opvallen:Pluspuntjes:
- Je tweede expansie is wat laat naar mijn smaak en je maakt ook niet meer probes aan zodra expansie #2 klaar is. Je income is dan ook een tijdje flink onder dat van blauw, maar bij #3 sta jij weer een beetje voor.
- Je researched geen upgrades (je hebt niet eens een forge), dat is denk ik ook de reden dat je verliest bij het gevecht rond 23:00. Of je voor meer units of meer tech gaat is natuurlijk altijd een keuze, maar de eerste set (ground armor en weapons vooral) zijn zo ongelovelijk effectief dat er eigenlijk geen reden is om ze te nemen. (heb nu even niet een forumpost bij de hand die ik gelezen heb waar het allemaal berekend stond, maar geloof me als ik zeg dat je ze wilt hebben).
- Als je zijn leger samenstelling rond 20:00 duidelijk ziet was ik zelf voor meer immortals gegaan.
Maar jullie zagen er allebei uit als goede spelers met een stevige macro
- Scouten is goed, beetje raar dat blauw geen observers aanmaakt. Ik vind het een vrij essentieel onderdeel van de P mid-game.
- Prima afgemaakt na de clash van 30:00
*Ik had 3/0/3 upgrade up het einde, had zelfs 2 forge staan, ok wel beetje aan de late kant opzich

*Immortals niet bij nagedacht, keek replay terug en dacht damn zoveel stalkers heeft hij
*Ja geen observer van hem vond ik ook raar, kon lekker meekijken met hem, had alleen zelf achteraf wel dat ik zijn 3de / 4de expansion eerder had gezien.
*thanks
Anyway's gisteren 1 belangrijke 4 vs 4 verloren en 1 4 vs 4 gewonnen. Eerst maar de verloren match.
Wij waren 2 Terran en 1 Protoss en 1 zerg. De tegenstander was 2 terran en 2 zerg. Early attack vand e tegenstander had weinig zijn. Early harras deed onze protossspeler in de verdediging drukken. sterker nog, hij verloor zijn main en wist ter nauwernood een expension op te bouwen. Dat laat ik natuurlijk niet op mij zitten. Ik en mijn mede terran bondgenoot vielen met reapers (zoals afgesproken) een basis aan van een zergspeler en wisten deze te vernietigen. Al zijn expensions wisten we redelijk succesvol te harassen. Het probleem kwam toen mijn mede terran te vroeg ging techen naar Thors. De tegenstanders gebruikten grote groepen reapers en zijn buurman wilde geen versterking sturen (was te laat of een ander kularument.
Daarna ging het snel bergafwaards. Eerstr de terran door, toen de protoss en daarna heb ik maar GG gezegt want de zerg was ook bijna vernietigd. Ik ga niet alleen tegen 4 andere vechten, zinloos.
--------------
Daarna een 4 terran tegen 2 terran, een protoss en en zerg gehad. Ik zat in eht 4 terran team. Een early harras van mij met reapers zorgde ervoor dat de tegenstanders panisch werden en zich met een overmaat van protoss cannons ging ingraven bij hun natural expension (die had ik succesvol aangevallen).
We hadden met zijn allen al afgesproken om mass marine te gaan. Dus we oefenden druk uit maar even leek het neit te lukken. De tegenstander hyad zealots, marines en artillery klaar staan. zoals afgesproken emt de rest deed ik mapcontrol uitvoeren aan 1 kant van de kaart end e rest aan de andere kant van de kaart. Daarna bouwde ik pal voor 1 kant van de tegenstander zijn basis een reeks AA turrets (tegen dark templars), machinefactories, barracks (met supplydock) en twee spaceports. Mijn bondgenoten lanceerden een grote aanval met marines/tanks maar de tegenstander had aardig wat colossos met thermallance...auw.
Ik had in de tussentijd een stuk of 7 banshees met clocking gepompt. De tegenstander was door resources heen en had niet weten uit te breken, het was dus een kwestie van tijd. 1 terran leavde al.
Rondom de verdediging gegaan met mijn banshees en de protoss aangevallen, deze deed /leave. Mijn bongenoten begonnen gelijktijdig een mass attack met marina, Marauders, medivacs en tanks aand e kant van de terranspeler die al weg was gegaan. Snel daarna leavde de overige twee spelers ook. Victory.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
en de meeste mensen zijn niet zo slim om vikings of corruptors te bouwen.
Verwijderd
onzin, als je snel genoeg een basis kan slopen maakt het niet uit dat je geen AA hebt tegen 1 muta. Trust me, been there, done that! Je wint als de gebouwen van je tegenstander kapot zijn, 1 muta betekent weinig gebouwen voor de zerg.furby-killer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:21:
Je hebt ook echt niet veel mutas nodig, 1 muta en het is voorbij voor die units, oftewel het spel is voorbij.
Ik heb gister eindelijk weer eens wat online tijd gehad. Niemand van mijn maatjes was online dus ben ik random 3vs3 gaan doen met random ras. Uiteindelijk heb ik 7 potjes gespeeld waarvan ik de eerste 5 als zerg moest spelen. Dat is net het ras waar ik nog veel mee moet oefenen!
Mijn spel kwam vaak neer op zerglings into mutalisks, en dat werkt nog best aardig! Het valt me wel op dat 3vs3 echt een stuk minder kwaliteit heeft als 1vs1 en 2vs2. Zelden werd er gescout. Ook hadden mijn maatjes en tegenstanders na 10-15 minuten nog steeds niet veel meer dan T1 units, 1 base. Vaker mijn maatjes helaas, daardoor ben ik uiteindelijk in Bronze geplaatst terwijl ik van de 7 games (2 gewonnen 5 verloren) toch echt 6 keer de nummer 1 was op het scoreoverzicht
Wat me opviel, ik kon één keer als protoss echt prima een 6-pool aan. Mijn zealot was nog net niet klaar, maar mijn probes konden prima overweg met de zerglings. Het kost een flink smak inkomsten, maar dood ga je er niet aan.
Verwijderd
En dat is precies de reden waarom ik mij blijf verbazen dat men de raven zo weinig gebruikt, tegen alle rassen is PDD zo sterk (werkt namelijk goed tegen Hydra's, marauders en stalkers, welke bijna altijd behoren tot de main part van je army)MrVegeta schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:37:
Lol tegen protoss zijn ravens zo leuk met die PDD. Kerel had net 2 keer zoveel eco als mij maar ik had alsnog bijna gewonnen. Totdat die VR ging natuurlijk maar okay.
Nja, ik vind het niet erg als men ze niet gebruikt, kan ik ze makkelijker afmaken
Hij is wel erg duidelijk en zegt dingen die ertoe doen, maar dan nog… Dit kijken, andere dailys kijken, en nog zelf spelen ook? Doet me denken aan mijn studententijd
Ravens zijn peperduur, PDDs kosten tering hoeveelheid energie, kunnen maar zeer beperkt aantal schoten blokkeren, en zijn doelloos tegen snelle units (die vallen dan gewoon ergens anders aan).Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:44:
[...]
En dat is precies de reden waarom ik mij blijf verbazen dat men de raven zo weinig gebruikt, tegen alle rassen is PDD zo sterk (werkt namelijk goed tegen Hydra's, marauders en stalkers, welke bijna altijd behoren tot de main part van je army)
Nja, ik vind het niet erg als men ze niet gebruikt, kan ik ze makkelijker afmaken
Ik kijk ze vaak 's avonds in bed op mijn ipad.. gegarandeerd dat ik in slaap val op een gegeven moment.. en dan kijk ik ze de volgende dag af..hulkie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:02:
Waar halen jullie de tijd vandaan joh? Ik dacht net even snel een daily te kijken van Day9 omdat iedereen het daar altijd over heeft. Die dingen kosten een uur per aflevering!
Hij is wel erg duidelijk en zegt dingen die ertoe doen, maar dan nog… Dit kijken, andere dailys kijken, en nog zelf spelen ook? Doet me denken aan mijn studententijd
Dit topic is gesloten.
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie