Dit weekeind in een malle bui samen met mijn broer eens de 2v2 placement matches gedaan, arranged team dus. Ik had er eigenlijk niets van verwacht, zowel mijn broer als ik hebben maar 5-6 matches online gespeeld tegen andere mensen (hij kwam na placements uit op Bronze 1v1 en ik op Platinum 1v1). Desondanks hadden we toch iets van, laten we het maar eens proberen.
De eerste match die we speelden was tegen 2 T spelers (dus TTvTT, hehe). Ik was al bang dat we gerushed zouden worden van hier tot tokio dus ik stuurde redelijk vroeg een scout SCV weg en zag dat allebei de tegenstanders Marines aan het maken waren dus veel meer met de SCV kon ik niet zien. Hierdoor zei ik tegen mijn broer dat hij ook het beste gewoon Marine/Marauders kon blijven maken. Nadat we allebei wat MM hadden en ik een scan uitvoerde op de tegenstanders zag ik dat 1 van de 2 begonnen was naar Starport met Techlab te techen en de ander alleen maar Marines had gemaakt. Mijn Stim research was net klaar dus ik zei dat we meteen de techende T aan moesten vallen voordat hij Banshees zou hebben. Achteraf blijkt dat hij een Medivac had gemaakt ipv Banshees en onze MM force liep vrij gemakkelijk over hun heen.
De tweede match was tegen een T en een P waarbij ik besloot om voor Banshees te gaan alleen ik weet daar niet de goede BO voor en blijkbaar was de P eerder met 2 Voidrays als ik met mijn Banshee. Vrij snel klaar aangezien ik het niet zag aankomen en geen AA had (meer Marines waren een redding geweest, oh well).
De derde match was tegen 2 Zergs dus ik ging al uit van een 6pool. Gelukkig was dit niet het geval en speelde beide Zergs erg passief (wel allebei een snelle expand). Uiteindelijk maakte we een push met MM toen ik na een scan zag dat er één van de Zergs met een Baneling nest bezig was. De eerste push zorgde ervoor dat we van één Zerg zijn expand kapot maakte en van de andere Zerg zijn main. De tweede push met wederom MM (en één Medivac nu) maakte de andere Zerg zijn expand dood voordat ze het opgaven.
De vierde match was wederom tegen een T en een P, de T ging voor snelle Thors en de P voor snelle DTs. Mijn broer ging weer lekker MM's maken en ik ging voor Marauder drops. Ondanks dat mijn Marauders pas in de T zijn basis kwamen nadat hij al 2 Thors had (was ook een on-the-fly idee) kreeg ik wel zijn main CC kapot. Daarna ben ik even terug gegaan om vervolgens met 3 Medivacs terug te komen met MM's er in. Hiermee maakte ik weer zijn main CC kapot en vervolgens zijn expand CC ook om daarna weer zijn under construction main CC kapot te maken

Pas toen kwam ik erachter dat de Protoss dus DT's aan het maken was. Gelukkig was ik nogal crappy met mijn Mules en had ik veel te veel energy over op mijn CC. Ik kon veel DTs doodmaken dankzij MM en scan. Tijdens mijn tweede drop kwam mijn broer overigens helpen met zijn MM force en gaven de tegenstanders het op.
De laatste match was (alweer) tegen een T en een P. Om een of andere reden ging ik alweer voor Banshees alleen dit keer gingen allebei de tegenstanders voor mass tier1 units (Marines+Zealots). Toen ik net mijn eerste Banshee naar de Protoss had gestuurd kwamen ze net met hun leger naar mijn basis. Ik had net genoeg tijd om nog een set Banshees te maken voordat ze mijn basis inkwamen. Hierdoor heb ik hun leger kapot gekregen terwijl ik de Protoss zijn mineral line neer maaide. De T tegenstander begon vervolgens met Vikings en Scan mijn Banshees aan te vallen. We hadden het geluk dat mijn broer eigenlijk helemaal ongeschonden in de eerste minuten zijn leger heeft kunnen bouwen (MM uiteraard, lekker makkelijk en nog sterk ook). Hij is toen gaan aanvallen om te kijken of we de Protoss konden afmaken en het 1.5 vs 1 zou worden. De Protoss was alleen slim genoeg om snel een Sentry te maken en zijn ramp te Forcefielden. Toen maar tegen mijn broer gezegd om de T aan te vallen in de hoop dat hij allemaal Vikings had en geen Tanks oid. Gelukkig was dit zo en gaven de tegenstanders het op toen de T zijn basis binnen werd gevallen. Achteraf wel een beetje een wow moment toen we zagen dat de tegenstanders een Platinum league team was waarbij een van de 2 een (~800 pt) Diamond 1v1 en de ander een Platinum 1v1 rank waren.
Eigenlijk vind ik wel dat MM best wel (te) sterk is, vooral in 2v2 wanneer je met een grote groep kan komen in de eerste 8-9 minuten. De meeste matches hebben we gewonnen simpelweg omdat we op het goede moment aanvielen (en een redelijk portie geluk hadden). In de 5 matches zijn wij maar 2 keer aangevallen, de rest van de keren waren wij op het offensief. Beide keren dat wij aangevallen werden was het ook zo dat we (bijna) verloren.