Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Maar ja.. wat werkt wel tegen een dikke MMM-bal. Dat is de compositie waar ik persoonlijk het meeste moeite mee heb als protoss. Het enige dat goed werkt is collossi+thermal lance en het is redelijk bizar dat ik een upgraded tier 2 unit nodig heb om wat infanterie te kunnen counteren.

Een gelijkwaardig leger aan gateway units wordt makkelijk de pan in gehakt..

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:02:
Maar ja.. wat werkt wel tegen een dikke MMM-bal. Dat is de compositie waar ik persoonlijk het meeste moeite mee heb als protoss. Het enige dat goed werkt is collossi+thermal lance en het is redelijk bizar dat ik een upgraded tier 2 unit nodig heb om wat infanterie te kunnen counteren.

Als je ze ff bezig houdt met een grondleger is het best goed te doen om een legertje Phoenixes erop af te sturen. Optillen en afmaken die hap (en dan vooral de marines) :)

Edit: en met terran werkt raven met seeker missile echt fantastisch. Ook tegen protoss groundunit balls trouwens :P

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 27-09-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Weet je hoe snel phoenixes neergaan tegen 20+ marines? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 ja want je heb charge lots en leuke tovenaars die je m+m+m weg laten smelten en feedback geven aan je medicavs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27

Persoonlijk vind ik high templars goed werken, wat stormpjes op de bal en feedbacks op de medivacs.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:11:
[...]

8)7 ja want je heb charge lots en leuke tovenaars die je m+m+m weg laten smelten en feedback geven aan je medicavs
Ja.. leuke tovenaars, nog een upgraded tier 2 unit. Zie je de overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Als jij evenveel tier 1 units bouwt win je, als protoss zijnde.

Bovendien zal 1 colossus, of 1 HT altijd meer van zijn tier 1 units killen. Wat heb je er op tegen om te techen om meer van lower tech te killen?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22

Flapmo

and back is gigi!

Een degelijk geplaatste storm (of 4) zijn inderdaad een ramp voor MM(M) :). Een beetje degelijke plaatsing; 1 "fake" op de groep, groep loopt achteruit weg van je storm maar jij cast meteen 2-3 net achter de 1e is nogal een rape voor de MM :). Ook leuk is een FF of 2-3 achter ze en dan die storm planten.

Afijn, opties genoeg in ieder geval. Al zijn ze idd wat duurder dan een MM leger.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:13:
[...]

Ja, en wat zijn Medivacs dan? Zonder Medivacs lok je gewoon zijn leger 2/3 keer zodat hij stimt en dan weg rennen.. Dus medivacs zijn erg belangrijk hoor ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chargelots, bij voorkeur met wat goed geplaatste forcefields wandelen zo over MMMs heen, en dat zijn enkel upgraded tier 1 vs double upgraded tier 1 (marines en marauders hebben beide 2 upgrades) + tier 2 (medics). Nerf protos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:13:
[...]

Ja want je heb maar 2 tovenaars nodig. om een m+m+m bal weg te smelten |:(
en emt de combinatie van zealots plus charge.. is het al helemaal einde verhaal

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is wel chargelots vragen 1 extra gebouw en 1 extra upgrade. Ook heb je als protoss observers nodig dus chargelots komen pas vaak in play als je je eerste expension pakt. Dan heb je ook pas genoeg gas om HT te financieren.

Met MMM ball is forcefields zo belangrijk je moet de ball in 2'en splitsen anders ga je het ook niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:24:
[...]

Ja want je heb maar 2 tovenaars nodig. om een m+m+m bal weg te smelten |:(
en emt de combinatie van zealots plus charge.. is het al helemaal einde verhaal
Ghost + Emp en het is plots einde verhaal voor de protoss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyCloneNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:16:
Als jij evenveel tier 1 units bouwt win je, als protoss zijnde.
Uhh.. nee? Met medivacs en stim blijft er weinig over van mijn gelijke legertje.
Wiebbe schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:17:
[...]

Ja, en wat zijn Medivacs dan? Zonder Medivacs lok je gewoon zijn leger 2/3 keer zodat hij stimt en dan weg rennen.. Dus medivacs zijn erg belangrijk hoor ;)
Medivacs zijn ook tier 1 (in ieder geval in mijn opzicht, geen upgrades of research benodigd).

Dat maakt juist Terran zo sterk. MMM is een loeisterke tier 1 mix. Healing, drops, AA, sterk tegen gebouwen/armored, etc.

Je hebt goede upgraded tier 2 units nodig om dit goed te kunnen counteren (HT/collosi).

Hier heb ik dus wel eens moeite mee early game als tegenstander gewoon mass MMM gaat. Das het enige dat ik zei :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
furby-killer schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:19:
Chargelots, bij voorkeur met wat goed geplaatste forcefields wandelen zo over MMMs heen, en dat zijn enkel upgraded tier 1 vs double upgraded tier 1 (marines en marauders hebben beide 2 upgrades) + tier 2 (medics). Nerf protos!
Zoals aangegeven hierboven: chargelots vereist Twilight Council --> tier 2 building. Duurt even lang dan techen naar Immortals of zelfs Colossi. Persoonlijk vind ik Colossi & voornamelijk stalkers met wat zealots als fodder & 2 centries voor shields/forcefields de ideale combo tegen een MMM-ball die voornamelijk uit marauders bestaat. Moet je wel de eerste 10min overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
Dat maakt juist Terran zo sterk. MMM is een loeisterke tier 1 mix. Healing, drops, AA, sterk tegen gebouwen/armored, etc.
Waarom vind iedereen marines goede AA? Vs charged Void Rays, bbzzz zijn ze meteen dood vs Muta's is het bijna nog erger vanwege splash damage en vs banshees is het ook matig aangezien de range van een banshee net groter is dan die van een marine.

Nu kan je natuurlijk zeggen dat je veel marines moet hebben om dit soort dingen af te slaan maar een fast Void Ray doe je weinig tegen als je net 2 marauders hebt gemaakt en maar 5 marines hebt oid.

Net ene potje TvT gehad (kansloos weer natuurlijk). Ik doe wat herras drops, gaat aardig heb mijn expension draaien maar loop dan een beetje vast. Alleen maar marines/marauders/medivacs bouwen en dan komt hij met 3 tanks binnenrollen en je kan gewoon _niets_ er tegen doen. God ik heb even geraged maar goed, banshees gemaakt (zonder cloak) en ik kon godzijdank zijn "push" nog af houden met wat banshees. Toen zijn basis in gevlogen die hij vol had met turrets. Terug getrokken, stuk of 3 expensions + gas gepakt en BC's gemaakt. BC's, vikings, banshees en Ravens.

Hij had bijna geen minirals meer en kon eigenlijk alleen marines maken maar goed, waarom zou ik pushen wanneer ik de overmacht heb. Dus ik wacht rustig af, dan bedenk ik me opeens "HSM van ravens... doen het vast goed tegen marines". Dus ik die researchen en ik vlieg langzaam naar zijn basis om met Yamamoto Cannon de turrets neer te halen, daar komen echt veel marines aan (met stim en snipen mijn BC's. Maar de Seeker Missisles zijn al op weg.

Beeb beeb beeb Boooom. Stuk of 6 er in gegooid en alles dood. Ik zat op 194/200 dus hij heeft 1 BC neergekregen :p. Dom spel soms.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:55:
[...]
Beeb beeb beeb Boooom. Stuk of 6 er in gegooid en alles dood. Ik zat op 194/200 dus hij heeft 1 BC neergekregen :p. Dom spel soms.
HSM zijn altijd goed tegen grote groepen ground Units ( Infantry ) ^^

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
[...]

Uhh.. nee? Met medivacs en stim blijft er weinig over van mijn gelijke legertje.

[...]

Medivacs zijn ook tier 1 (in ieder geval in mijn opzicht, geen upgrades of research benodigd).

Je hebt goede upgraded tier 2 units nodig om dit goed te kunnen counteren (HT/collosi).

Hier heb ik dus wel eens moeite mee early game als tegenstander gewoon mass MMM gaat. Das het enige dat ik zei :)
Pffft, Medivacs heb je 2 gebouwen extra voor nodig. Factory en daarna een starport. Bij toss heb je een robotics bay nodig en een Robotics facility ook twee tech gebouwen? Daar komt bij dat 1 colossus dik veel meer pijn doet dat 1 medivac. Ik zie niet echt het verschil tussen de twee tech paths. Komt nog eens bij dat een colossus zonder thermal lances het ook goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:27:
Probleem is wel chargelots vragen 1 extra gebouw en 1 extra upgrade. Ook heb je als protoss observers nodig dus chargelots komen pas vaak in play als je je eerste expension pakt. Dan heb je ook pas genoeg gas om HT te financieren.

Met MMM ball is forcefields zo belangrijk je moet de ball in 2'en splitsen anders ga je het ook niet redden.
ik ben bronze dus pondje zout is nodig, maar ik vind terran op dit moment het makkelijkst om tegen te spelen. Ze gaan 9 van de 10 keer voor de welbekende MMM.

Tegen terran standaard voor gate -> core -> en dan gelijk doortechen naar high templars. Ondertussen bouw ik dan sentries en uiteraard gelijk paar stalkers voor de eventuele reapers. Op 1 base kan je prima naar HT techen in bronze, en je hoeft er maar een stuk of 3 te hebben icm zealots/sentries + paar stalkers om een redelijke MMM ball om zeep te helpen.

just my bronze cent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:05

Auredium

Informaticus Chaoticus

Voor veel spelers is het lastig om de special abilities van units te gebruiken, te veel amcro en te weinig micro. Ik begin zelfs als ubernoob net micro te leren. Aangezien ik met regelmaat Thors heb doe ik de barage tegen gebouwen gebruiken. Buiten dat maak ik vrij weiniog gebruik van special abilites, de ability van de battlecruisers en de nuke van de ghost en de extra modus van de viking maar de emp van de ghost zelden. Ik probeer het me nu net aan te leren (na 100 victories).

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wiebbe schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:16:
[...]

Pffft, Medivacs heb je 2 gebouwen extra voor nodig. Factory en daarna een starport. Bij toss heb je een robotics bay nodig en een Robotics facility ook twee tech gebouwen? Daar komt bij dat 1 colossus dik veel meer pijn doet dat 1 medivac. Ik zie niet echt het verschil tussen de twee tech paths. Komt nog eens bij dat een colossus zonder thermal lances het ook goed doet.
'
Gateway->cybernetics core->Robotics bay -> Robotics facility

Baracks -> Factory -> Starport

Ik zie wel een verschil hier hoor. Buiten het feit dat je als terran kan beginnen aan je baracks voordat je supply depot af is en dat je met protos moet wachten op je pylon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF probe rush is ECHT overpowered! Elke keer als een probe bijna dood is gaat ie terug en rechargen die shields! WTF! Ik heb dit vandaag al 5 keer tegen me gehad en ik was gewoon kansloos! Met drones heb je echt geen kans om dit te verslaan. Ik denk dat de regeneration van de shields naar 0.2 shields per seconde veranderd moet worden om dit een beetje eerlijk te maken..

Dingen die niet werken:
Spine crawlers zijn te laat, hij vernietigd ze voordat ze klaar zijn.
Queens hebben te weinig damage
6pool werkt ook niet, shields rechargen te snel.
fast tech naar ultralisk ook niet, dat duurt te lang.

Iemand een idee hoe ik dit counter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar protos kan de probe meteen iets anders gaan doen als we toch compleet nutteloze vergelijkingen gaan maken. Serieus wat maakt dat uit als het onderwerp MMM balls is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]

'

Ik zie wel een verschil hier hoor. Buiten het feit dat je als terran kan beginnen aan je baracks voordat je supply depot af is en dat je met protos moet wachten op je pylon.
Wat wil je anders voor een tier 3 unit....
Waarom ga je nou appels en peren vergelijken :F

Pylons kunnen troepen warpen... dat haal ik toch ook niet als argument binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:39:
WTF probe rush is ECHT overpowered! Elke keer als een probe bijna dood is gaat ie terug en rechargen die shields! WTF! Ik heb dit vandaag al 5 keer tegen me gehad en ik was gewoon kansloos! Met drones heb je echt geen kans om dit te verslaan. Ik denk dat de regeneration van de shields naar 0.2 shields per seconde veranderd moet worden om dit een beetje eerlijk te maken..

Dingen die niet werken:
Spine crawlers zijn te laat, hij vernietigd ze voordat ze klaar zijn.
Queens hebben te weinig damage
6pool werkt ook niet, shields rechargen te snel.
fast tech naar ultralisk ook niet, dat duurt te lang.

Iemand een idee hoe ik dit counter?
Opzich proberen een surround te krijgen, ik heb dit overigens nog nooit gezien bij de tijd dat ze in jou basis zijn heb jij toch wel 2 of 3 meer? Gewoon niet in paniek raken en proberen te omsingelen.

Wat ik graag zou zien is dat shield van probes reageren op de Nexus, dus als ze erg ver van de Nexus zijn dat hun shield langzamer regend. Want zo'n probe in je basis is best wel kut :/ vooral door de herras op je SCV die verder op een Raxx staat te bouwen :). Maar ja, nitpicking.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Waar het om gaat is dat de tiers niet met elkaar vergelijkbaar zijn.

Barack -> Factory -> Starport is supersimpel. MMM bal compleet.

Voor een fatsoenlijke counter heb je een flinke berg tech nodig die dus veel langer duurt om op de been te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:47:

Voor een fatsoenlijke counter heb je een flinke berg tech nodig die dus veel langer duurt om op de been te krijgen.
Stim/Shield, protoss heeft Chrono Boost T moet wachten op tech/reacter cores. T is meer tijd kwijt aan gebouwen bouwen dan P, zo kan je alles wel vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:49:
[...]

Stim/Shield, protoss heeft Chrono Boost T moet wachten op tech/reacter cores. T is meer tijd kwijt aan gebouwen bouwen dan P, zo kan je alles wel vergelijken.
We hebben nu toch zo'n ingame tijd teller.

Aan de hand daarvan moet je wel appels met peren kunnen vergelijken. De tijd benodigd om je leger te bouwen samen met de kosten aan minerals en gas. Vs de tijd dat de andere zijde nodig heeft voor eenzelfde armysize met daar de kosten en tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Shadowhawk00 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]

'

Ten eerste kost een cybernetics core alleen minerals en geen gas. Daarnaast heeft een T speler ook Combatshields en Stim nodig, wat beide ook weer gas en veel tijd kost. Het feit is ook natuurlijk dat een T speler altijd 1 unit op offert voor elk gebouw at hij aan het maken is en dat een P speler zijn probes early lekker kan chrono boosten.

Ik zeg niet dat T spelers het moeilijker hebben, maar ik vind het ook niet zo dat T spelers heel veel meer voordeel hebben.
MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:45:
[...]

Wat ik graag zou zien is dat shield van probes reageren op de Nexus, dus als ze erg ver van de Nexus zijn dat hun shield langzamer regend. Want zo'n probe in je basis is best wel kut :/ vooral door de herras op je SCV die verder op een Raxx staat te bouwen :). Maar ja, nitpicking.
Daarom bouw ik altijd mijn barracks tegen mijn Command Center aan. Die probes zijn zo verdomde irritant dat ik graag snel wil kunnen wisselen en repairen van mijn SCV's.

[ Voor 25% gewijzigd door Wiebbe op 27-09-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar staat tegenover dat je als protoss een observer MOET hebben voor het geval je tegenstander met banishees komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:45:
[...]

Opzich proberen een surround te krijgen, ik heb dit overigens nog nooit gezien bij de tijd dat ze in jou basis zijn heb jij toch wel 2 of 3 meer? Gewoon niet in paniek raken en proberen te omsingelen.

Een probe is zo gevaarlijk nog niet. Dan ga je gewoon met al je workers er op af tot hij dood is. Die all-in probe rushes zijn wel onverslaanbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wiebbe schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:09:
[...]
Het feit is ook natuurlijk dat een T speler altijd 1 unit op offert voor elk gebouw at hij aan het maken is en dat een P speler zijn probes early lekker kan chrono boosten.
Niet al die dingen erbij halen, want die hebben niks met het punt te maken van de tech. Mineralen verzamelen en hoe je omgaat met workers is echt wel gebalanceerd ;) (Terran heeft weer de mules bijvoorbeeld, juist om die buildtime te compenseren).

Denk dat het moeilijk ontkennen is dat de MMM-bal een enorm sterke Tier 1 kracht is. Deze verliest uiteraard z'n waarde richting mid game, maar in het begin waarschijnlijk de sterkste van alle rassen.
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:10:
daar staat tegenover dat je als protoss een observer MOET hebben voor het geval je tegenstander met banishees komt.
Precies, dat komt er ook nog eens bij. Tegen terran moet je voorbereid zijn op M-drops en banshees. Terran kan op zn gemakkie MMM pompen omdat dat in het begin toch wel werkt tegen zo goed als alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:19:
Voor veel spelers is het lastig om de special abilities van units te gebruiken, te veel amcro en te weinig micro. Ik begin zelfs als ubernoob net micro te leren. Aangezien ik met regelmaat Thors heb doe ik de barage tegen gebouwen gebruiken. Buiten dat maak ik vrij weiniog gebruik van special abilites, de ability van de battlecruisers en de nuke van de ghost en de extra modus van de viking maar de emp van de ghost zelden. Ik probeer het me nu net aan te leren (na 100 victories).
BC's zonder hun yamamoto zijn pretty waardeloos eerlijk gezegd (zeker na de nerf, waardoor het uitschakelen van AA zonder yamamoto langer duurt). Of het nou stationary turrets of mobiele AA is, die blast is het enige wat echt helpt.

Eerlijk gezegd vind ik BC's sowieso niet zo fantastisch. Pas heel erg tegen endgame aan misschien, maar tegen mass zerg hydra/mutalisks gaan ze neer als vliegen. Ook tegen vikings is het waardeloos, zeker als die gemassed zijn. En ook phoenixes maken er korte metten mee. Hou je over dat BC's in feite alleen functioneel zijn tegen groundunits, die vaak tig keer zo snel zijn. Je hebt imo meer aan banshees, zelfs uncloaked. Makkelijker te massen, qua schade net zo prima en véél sneller.

BC's zijn voor 1 ding flex: van afstand stationary AA neerhalen.

[ Voor 25% gewijzigd door rodie83 op 27-09-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:12:
Denk dat het moeilijk ontkennen is dat de MMM-bal een enorm sterke Tier 1 kracht is.
Dat is vrij simpel te ontkennen. Marine, Marauder en Medivac is niet Tier 1, je hebt een Starport nodig voor je Medivacs.

Als je als Protoss zijnde ook gewoon macro'd met je 4-gate versla je die ball, vooral als chargelots hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat toch steeds beter met mijn zerg play, 3x gewonnen op een rij (eindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Als je als Protoss zijnde ook gewoon macro'd met je 4-gate versla je die ball, vooral als Speedlings hebt
Wat klopt er niet aan deze zin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Fixed, chargelots uiteraard :)

[ Voor 72% gewijzigd door TJHeuvel op 27-09-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyCloneNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:22:
[...]

Dat is vrij simpel te ontkennen. Marine, Marauder en Medivac is niet Tier 1, je hebt een Starport nodig voor je Medivacs.

Als je als Protoss zijnde ook gewoon macro'd met je 4-gate versla je die ball, vooral als chargelots hebt
Ok.. zo kunnen we nog wel even heen en weer blijven swingen....

Whatever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:34:
[...]

Ok.. zo kunnen we nog wel even heen en weer blijven swingen....

Whatever floats your boat.
als jij termen gaat herdefiniëren wel ja :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:12:

Denk dat het moeilijk ontkennen is dat de MMM-bal een enorm sterke Tier 1 kracht is. Deze verliest uiteraard z'n waarde richting mid game, maar in het begin waarschijnlijk de sterkste van alle rassen.

Precies, dat komt er ook nog eens bij. Tegen terran moet je voorbereid zijn op M-drops en banshees. Terran kan op zn gemakkie MMM pompen omdat dat in het begin toch wel werkt tegen zo goed als alles.
Je kan het ook zeggen. mensen hebben moeite met het verslaan van een mmm bal omdat ze niet de juiste units er tegen over zetten.

Maar ik weet het makkelijk gemaakt. Jullie shields kunnen maar 1 keer gebruikt worden en zal ook niet meer aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
rodie83 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:18:
BC's zijn voor 1 ding flex: van afstand stationary AA neerhalen.
BC's zijn grote support units. Wanneer je een lucht overmacht hebt gooi je er 2-3 BC's in om op de grond ook alles te slopen :).
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:10:
Mjah, een raven is 200 gas 100 min, duurt erg lang om te bouwen, tech lab en een starport. Dat is een stuk moeilijker dan een observer, dus opzich zou een DT het een stuk beter moeten doen dan een banshee in TvP ;).

[ Voor 65% gewijzigd door MrVegeta op 27-09-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:47:

Voor een fatsoenlijke MMM bal heb je wel wat meer nodig.

Denk meer aan dit:

Barracks -> Reactor -> Barracks -> Tech Lab -> Factory -> Starport

Medivac is dus gewoon een tier 6 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Ja, en als je er een engineering bay bij bouwt wel een tier 7 unit!
Zo tellen we tiers niet he, en doorgaans zijn addons een halve tier.

[ Voor 35% gewijzigd door TJHeuvel op 27-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lol :P

Tuurlijk is medivac technisch gezien een tier 2 unit, maar je kunt het bouwen zonder een enkele research of upgrade uit je derde building. Dus het is wel, net als de viking, een extreem makkelijk en snel te krijgen tier 2 unit. Daar an sich is niks mis mee, ware het niet dat het een extreem krachtige early force mogelijkheid geeft met de MMM-bal.

Daar is wel wat tegen te doen, maar je hebt tegen Terran al heel veel om rekening mee te houden, zoals de banshees. Dat is ook wat voor mij een goede Terran een lastige tegenstander maakt, ze kunnen zoveel kanten op in het begin.

[ Voor 97% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Geen idee of dit 'toegestaan' is (je weet maar nooit) maar ik ben op zoek naar een tweede account. Iemand klaar met de campaign en geen trek in multiplayer? Stuur me een PM en misschien dat we wat kunnen regelen. Eventueel ook mogelijk om je account te levelen als je denkt het in een hogere league beter te doen.

Mijn account is namelijk 1850+ en mijn bonus pool is leeg. Het heeft voor mij geen enkele zin om te ladderen omdat ik teveel punten riskeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Meerdere accounts op verschillende namen is reden voor een ban. Een account is persoonlijk en kun je de persoonlijke eigenschappen (naam e.d.) niet aanpassen.

Wel aparte reden trouwens :+ De bonuspool is in het leven geroepen om mensen die niet zoveel spelen nog een beetje mee te laten komen met mensen die veel spelen (beetje zoals rested XP in WoW). Raar dat je stopt met spelen als die dan leeg is.

@gotfurrr: dat zeg ik, maar dan iets subtieler :+

edit: aangepast voor duidelijkheid

[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Dat kun je ook op een normale manier brengen.

[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 27-09-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:07:
[...]

BC's zijn grote support units. Wanneer je een lucht overmacht hebt gooi je er 2-3 BC's in om op de grond ook alles te slopen :).

[...]

Mjah, een raven is 200 gas 100 min, duurt erg lang om te bouwen, tech lab en een starport. Dat is een stuk moeilijker dan een observer, dus opzich zou een DT het een stuk beter moeten doen dan een banshee in TvP ;).
Ehhh raven moeilijker als een observer? Banshee is de backbone van elke protoss build tegen terran! Elke build die je maar verzint tegen terran moet je rekening mee houden dat je een banshee rush tegen je kan krijgen. Dt's zijn tier3 unit en dat duurd echt een eeuwigheid om te bouwen daar hoef je als terran niet specifiek rekening mee te houden early game. Zonder banshees zou de matchup tussen terran en protoss veel leuker zijn. Nu moet je bijna standaard voor robo bay gaan als je banshees spot en je hebt geen robo kan je gelijk GG want dan is het echt te laat.

MMM is trouwens niet alleen early game je kan MMM zeer goed mid en end-game nog steeds gebruiken met aanvulling van ghost of vikings.

Ik heb zo niet het gevoel dat MMM nou niet te stoppen is of iets dergelijks. Het is wel een beetje een 1a tacktiek en het vergt behoorlijk wat micro wil je het goed stoppen maar zeker wel goed te doen. Het enige waar ik wel een beetje het probleem mee heb is dat die maurader zo verschikkelijk sterk is. Die mag wel iets minder damage doen tegen light en hetzelfde tegen armored.

Voor de Protoss die nou echt moeite hebben met terrans: Standaard opening met chrono boost stalker. Laat deze stalker de ramp op lopen bij terran. Zie je alleen marines verwacht banshees dus pak 3 gate robo zo snel mogelijk. Zie je marines en mauraders ga voor een 4 gate + chargelots. Deze is iets trager dan een standaard 4 gateway maar zo verschrikkelijk sterk. Laatste 10 terran mmm games tegen terran allemaal gewonnen via dit (diamond level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:25:
Meerdere accounts is reden voor een ban. Daarnaast is een account persoonlijk en kun je de persoonlijke eigenschappen (naam e.d.) niet aanpassen.

Wel aparte reden trouwens :+ De bonuspool is in het leven geroepen om mensen die niet zoveel spelen nog een beetje mee te laten komen met mensen die veel spelen (beetje zoals rested XP in WoW). Raar dat je stopt met spelen als die dan leeg is.

@gotfurrr: dat zeg ik, maar dan iets subtieler :+
Dat is dus helemaal niet waar, kerel. Je mag zoveel accounts hebben als je wilt. Dit is de reden dat je er ook maar eentje krijgt per key, zodat je de zakken van Kotick mag vullen zodra je een tweede account nodig hebt.

Gotfurr weet niet waar die het over heeft. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moogles schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:31:
[...]

Dat is dus helemaal niet waar, kerel. Je mag zoveel accounts hebben als je wilt. Dit is de reden dat je er ook maar eentje krijgt per key, zodat je de zakken van Kotick mag vullen zodra je een tweede account nodig hebt.

Gotfurr weet niet waar die het over heeft. :-)
Moogles. koop gewoon een 2'de account! Echt leuk je kan daar namelijk nieuwe BO e.d. mee uitproberen was voor mij het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hey kerel, anders lees je de voorwaarden even ;)

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/about/termsofuse.html
You agree that you will not, under any circumstances: let any third party (except for a minor as stipulated under Section 4 below) use your account on the Service or for a Game;
Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift, or trade any Account, and any such attempt shall be null and void.
etc.

Tweede account zelf kopen mag natuurlijk wel, maar van een ander krijgen dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Ok ik ga proberen te "helpen" ( :P ) in deze discussie.

De gebouwen die evenveel kosten, evenals drones niet meegeteld.

Barracks, Factory, Starport = MMM

Barracks x3, 2x techlab + 1x reactor? Heel moeilijk te supporten op alleen je main overigens.

De echte MMM-bal komt meestal na 7 - 9 minuten?

Imo is de beste counter van protoss hiertegen te bereiken dmv high templar ipv collossi.

Gateway, Cybernetics, Twilight Council, Templar Archives

3x gateway? Lijkt me heel haalbaar, na de Templar Archives(direct storm upgraden), pushen, expanden en meer gateways neerpompen.

Dit lijkt me heel haalbaar na zo'n 7 - 9 minuten en dan heb je een heel leuk leger, dat zo'n MMM-bal echt kapot maakt met een beetje micro. Dan ben je echt veel sterker denk ik hoor..en je kan ook nog zealot legs doen, stalkers zou je zelfs achterwege kunnen laten, dus puur in het begin een paar stalkers tegen reaperharass etc. of een early push. Hiertussen "moet" je eigenlijk nog wel een robo maken voor een early obs, maarja dat lijkt me zelfs nog haalbaar. Ik ga tegen terran sowieso voor 2 gate, cybercore, en dan een kleine push meestal, waarmee ik al redelijk kan scouten aan de hand van enemy unit composition, op dat moment kan je al kiezen voor een twilight council, en als je echt niks hebt kunnen zien omdat je tegenstander een goede walloff ofzo heeft gedaan, ga je snel voor een robo ipv twilight council, dat past er echt nog net tussen..

Ik weet het dus niet zeker, maar imo heeft protoss t voordeel, hoewel ik MMM ook irritant vind hoor :P Marauders met concussive shells :( Maar het is erg goed te counteren imo, scouting uiteraard weer "zeh key word" :P Als je weet dat ie met MMM komt, ben je er gewoon op tijd bij...gaat het allemaal dood :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BurningSheep schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:16:
[...]

Voor een fatsoenlijke MMM bal heb je wel wat meer nodig.

Denk meer aan dit:

Barracks -> Reactor -> Barracks -> Tech Lab -> Factory -> Starport

Medivac is dus gewoon een tier 6 unit.
dus als ik nog 3 barracks met reactor bouw is het een tier 12 unit?
medivac is een tier 3 unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:30:
Ehhh raven moeilijker als een observer?Banshee is de backbone van elke protoss build tegen terran! Elke build die je maar verzint tegen terran moet je rekening mee houden dat je een banshee rush tegen je kan krijgen.
Dat een banshee altijd meedoet vs protoss betekend niet opeens dat een raven makkelijker te krijgen is als een observer... als P ben je toch ook gek als je niet een observer maakt? Robo bay moet je sowieso hebben voor immortals (vs tanks) collosi (vs MMM).
Dt's zijn tier3 unit en dat duurd echt een eeuwigheid om te bouwen daar hoef je als terran niet specifiek rekening mee te houden early game.
Is dat niet juist de kracht van DT's? Je bent als T (en Z) gewoon fucked wanneer je opeens 3 DT's in je basis hebt... en je geen raven kan maken en je scans niet gebruikt zijn voor mules. Ik zeg niets over OP, DT's zijn prima units (enige reden voor mij om _ooit_ P te gaan spelen) maar ze worden gewoon heel hard onderschat.
Ehhh raven moeilijker als een observer?Banshee is de backbone van elke protoss build tegen terran! Elke build die je maar verzint tegen terran moet je rekening mee houden dat je een banshee rush tegen je kan krijgen.
Dat een banshee altijd meedoet vs protoss betekend niet opeens dat een raven makkelijker te krijgen is als een observer... als P ben je toch ook gek als je niet een observer maakt? Robo bay moet je sowieso hebben voor immortals (vs tanks) collosi (vs MMM).
Zonder banshees zou de matchup tussen terran en protoss veel leuker zijn. Nu moet je bijna standaard voor robo bay gaan als je banshees spot en je hebt geen robo kan je gelijk GG want dan is het echt te laat.
Natuurlijk moet je een observer maken als je een Banshee spot, net als je ravens moet maken om DT's te spotten. Net als je ghosts moet maken wanneer je HT's spot en net wanneer je HT's moet maken wanneer je MMM bal je kant op ziet komen...

Is dat niet het hele idee van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Als protoss hoef je niet zo moeilijk te doen, 4 gateways bouwen en net zo hard pompen als je tegenstander.

En dit geld eigenlijk voor 90% van de strategieën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

CyCloneNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:50:
Als protoss hoef je niet zo moeilijk te doen, 4 gateways bouwen en net zo hard pompen als je tegenstander.

En dit geld eigenlijk voor 90% van de strategieën :)
HUH! :P Dan ga ik er vanuit dat je wel een cybercore hebt :P Dus zealot/sentry/stalker, word ERG lastig tegen marauders als de Terran je goed scout hoor, ook tegen roaches zal t niet fijn zijn, dan had je liever 3 gateway + robo gehad denk ik en wat immortals bij gemaakt bijv. ?
Met 4 gate ga je het echt niet redden 90% v/d tijd :P
Een 1:1 ratio red je dr misschien nog wel mee in zilver/gold/plat ofzo :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
furby-killer schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:49:
*knip

we hebben nou niet bepaald een gebrek aan diamond spelers. En een BO uittesten als goede speler tegen een slechte speler is doelloos.

[...]

Get over yourself. Als je zo bang bent om puntjes op het internet kwijt te raken verdien je ze niet.
Ze mogen wel wat strenger zijn om in diamond league te komen bijv... want ik hoor echt niet in diamond!
ennuh puntjes verliezen... ach... je bent pro of niet :P punten stellen niks voor. (korter door de bocht), in het echte leven heb je niks :P alleen win/loss ratio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:25

frG

Wil even laten weten dat scvready de signups voor de 2e Cash Cup heeft gestart.

Aanmelden kan hier http://www.scvready.com
De cup start op 9 Oktober om 15:30!

De VODS van de eerste cup zijn te vinden onder: http://www.scvready.com/vods/

Veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Moogles schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:21:
[...]

Dat doe ik ook. Niet iedereen is altijd beschikbaar en soms wil je gewoon tonnen games spelen. Het is nou eenmaal veel simpeler om op een knop te drukken en wachten tot je battle.net een slachtoffer voor je vindt.
Ja oke... maar wat voor zin heeft het. Stel jij neemt een account over van iemand die onderin bronze zit, dan moet je je eerst een weg banen door tientallen "noobs" (voor jou in ieder geval) tot je weer hoog in diamond zit en weer enigszins spelers van je eigen kaliber tegenkomt. Je schiet er dus totaal niets mee op. Daarnaast, wat boeit die ranking je? De ranking op de Blizzardladders is een schijnranking en is door de enorme punteninflatie eigenlijk waardeloos. Dus wat boeit het jou dat je veel punten verliest met een loss... Je bent eenmaal op 1850 punten gekomen, een 2e keer zal je dat ook wel lukken.

Je hebt echt de verkeerde mindset imo (er uberhaupt vanuit gaande dat je niet uit je nek zit te lullen en daadwerkelijk 1850 punten hebt, waar ik ook aan twijfel).

[ Voor 5% gewijzigd door Wmm op 27-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:48:
[...]

[...]

Is dat niet juist de kracht van DT's? Je bent als T (en Z) gewoon fucked wanneer je opeens 3 DT's in je basis hebt... en je geen raven kan maken en je scans niet gebruikt zijn voor mules. Ik zeg niets over OP, DT's zijn prima units (enige reden voor mij om _ooit_ P te gaan spelen) maar ze worden gewoon heel hard onderschat.

[...]

[...]

Natuurlijk moet je een observer maken als je een Banshee spot, net als je ravens moet maken om DT's te spotten. Net als je ghosts moet maken wanneer je HT's spot en net wanneer je HT's moet maken wanneer je MMM bal je kant op ziet komen...

Is dat niet het hele idee van de game?
Het punt is dat je een robo MOET hebben. Je hebt geen immortals of collosi nodig(phoenix vs tanks, HT's versus MMM). Je moet nu een robo hebben omdat je de observer nodig hebt(over anti air maar niet te spreken). Zoals gezegd is het gewoon GG als je de banshee spot en je hebt nog geen robo. Je moet eerst een gebouw maken en dan nog een unit en dan is het gewoon te laat. DT's moet je of geen minirals voor een scan hebben en je moet geen raven kunnen maken (starport is er meestal wel) en je wall moet net omlaag zijn of het moet een drop zijn. Dus voor terran is dat heel veel en en en. Voor protoss is het gewoon 1 ding dat is je MOET robo bay hebben.

Zoals de banshee de nagel aan de BO van protoss is, is de 4 gate die van terran. Elke terran BO moet je rekening meehouden dat je 4 gate tegen kan krijgen. Ik had liever gezien dat cloak iets later in de game kwam. Dat ik banshees over powered vind, nou nee alles valt te counteren het nadeel is alleen dat iedereen dezelfde BO aan het maken zijn.

Dark Templars worden niet onderschat het is alleen een diepe T3 unit met geen upgrades behalve de standaard upgrades van je forge. Dus wanneer terrans ravens hebben is de use veel minder. Echter ze geven je wel map controle en goede harass mogelijkheden dus zeker goed te gebruiken in elk stadium van de game. Alleen puur als end game unit nou nee. Ik vind ze wel super tho :) Leuke is tegen een MMM ball en dat ze niet in de gaten hebben dat er 4 DT's tussen je army lopen. bye bye MMM army.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Even over de discussie over TvP, de mmm-ball en cloaked banshees: Vanuit beide zijdes zou er toch gewoon gescout moeten worden? Als ik kijk naar casts van Husky en HD, dan zie ik dat de 'pro's' echt om de minuut scouten en daarop reageren.

Scouten is echt de sleutel, denk ik. Als je tegenstander iets heeft bedacht, jij had het niet door, dan ben je gewoon te laat (en is het waarschijnlijk GG). Dat is de bottom line van het spelletje, vind ik.

(Zelf scout ik trouwens ook véél te weinig, vandaar het bovenstaande. Iemand tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES ik heb net de 2000 punten grens gehaald. Allemaal door een strak regiem van niet spelen. Bonus punten opsparen. En veel plz let me have this win spammen.
Als je me niet geloofd klik http://eu.battle.net/sc2/en/profile/715331/1/Outcast/
Wel rustig aan met het adden van mij he. Ik weet hoe dat gaat. Vorige keer dat ik mijn sc2 profiel plaatste had ik 80 friendsrequest en 40 sc2groupies die hun spore crawler ter beschikking stelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:50:
YES ik heb net de 2000 punten grens gehaald. Allemaal door een strak regiem van niet spelen. Bonus punten opsparen. En veel plz let me have this win spammen.
Als je me niet geloofd klik http://eu.battle.net/sc2/en/profile/715331/1/Outcast/
Wel rustig aan met het adden van mij he. Ik weet hoe dat gaat. Vorige keer dat ik mijn sc2 profiel plaatste had ik 80 friendsrequest en 40 sc2groupies die hun spore crawler ter beschikking stelden.
_/-\o_ _/-\o_

Je moet er maar op komen :+

/edit
Voor degene die hem niet kennen *klik*.

[ Voor 7% gewijzigd door Cryonist op 27-09-2010 18:00 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:50:
Ik denk wtf 2000 punten in 1 vs 1 respect onze eigen huk, maar helaas :) Toch dikke gratz natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:36:
Voordat je drophacked roept wanneer je dc'd. Kijk eerst even naar de Match history van je tegenstander.
Belachelijk hoge win/lose ratio?
Erg korte games die hij wint?
Het lijkt soms alsof de DC rage een persoon overneemt en meteen in het wilde weg drophack roept.
sorry voor de late response.

ter info:

ik heb een aantal keer een DC mee gemaakt doordat mijn internet er uit lag (2x totaal). wat je dan ziet is "waiting for server" voor x aantal seconde en de tegenstanders zien een "waiting for X" voor 45 seconde waarna je hem dropt.

tijdens deze drop kreeg ik meteen "You were dropped" out of nowhere, mijn internet deed het nog. was een 2v2 met een vriend van me erbij waarmee ik nog gewoon kon skypen. ook op het moment dat er stond you were dropped kwamen er links onderin allemaal meldingen voorbij van "achiement restored", "friend request" dat... sorry hoor dat ik dat niet normaal noem. ik vind het in ieder geval niet wilde weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook 3x gehad op die 4v4 map... de naam is me even ontschoten

1x werd ik random gedropt, 2x werd ik gedropt nog voordat ik mn probes naar mn mineral line had gestuurt.
en inderdaad geen timertje, meteen "you where dropped". gevolgd door de bekende archivement restored meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:44:
dat heb ik ook 3x gehad op die 4v4 map... de naam is me even ontschoten

1x werd ik random gedropt, 2x werd ik gedropt nog voordat ik mn probes naar mn mineral line had gestuurt.
en inderdaad geen timertje, meteen "you where dropped". gevolgd door de bekende archivement restored meldingen.
en dit gebeurde bij mij niet op op een random moment maar net nadat zijn leger helemaal kapot was en ik zijn basis in trok waar nog wel een verdediging stond. echter wij waren aan de winnende hand.

win/loss ratio was iets van 80% wins. ben vanavond niet thuis dus kan niet controleren wat de exacte stats waren + game tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Hoe lucky ben je dan.
3x 2v2 gespeeld:

Elke machtup vs 2x Zerg
En hoe goed ik mijn wall ook maak, of ze komen er door, of ze maken mijn maatje af. 3x 6pooled achter elkaar..
De lol gaat er wel af zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik had gisteren precies dezelfde disconnect in een custom game toen b.net problemen had. Het kan dus ook gewoon toeval zijn.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
Flapmo schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:33:

On-topic vanaf hier
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als je MMM zit en ziet dat je zerg tegenstander banelings gaat, welke switch is dan handig? Er van uit gaande dat je eigenlijk weinig tot niets hebt (STEL).
Een paar goed geplaatste ghosts doet wonderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rman op 27-09-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ghosts voor banelings?

Marauders doen het toch wel goed tegen banelings, hellions zijn ook wel goede "tanks" maar ik denk thors nog wat beter :). Eigenlijk alles behalve marines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Beste heren,

Ik heb zojuist SCII aangeschaft en het is nu aan het installeren. Gisteravond heb ik me vermaakt met "I suck at SCII" echter is mij 1 ding onduidelijk:

Wat is het nut van een 2e command center bij resources, het is toch goedkoper om bij het 1e commandcenter gewoon méér gatherers te maken?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Rman schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:45:
[...]

Een paar goed geplaatste ghosts doet wonderen.
Ghosts tegen banelings? wat?
RMB schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:50:
Beste heren,

Ik heb zojuist SCII aangeschaft en het is nu aan het installeren. Gisteravond heb ik me vermaakt met "I suck at SCII" echter is mij 1 ding onduidelijk:

Wat is het nut van een 2e command center bij resources, het is toch goedkoper om bij het 1e commandcenter gewoon méér gatherers te maken?

Bij voorbaat dank!
Elke mineral plek kan maximaal 3 SCV's op zich hebben voor een optimale mineral flow. Als je hier dus al op zit (3x8) dan zit je op het maximale aantal minerals per minuut. Bij een expansion kan je hier weer 3x8 units kwijt en dus het dubbele verkrijgen.

Ook gaat een mineral patch op na een gegeven moment.

[ Voor 65% gewijzigd door Wiebbe op 27-09-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:50:
Ghosts voor banelings?

Marauders doen het toch wel goed tegen banelings, hellions zijn ook wel goede "tanks" maar ik denk thors nog wat beter :). Eigenlijk alles behalve marines?
Ik had laatst een gekke team game. 4v4 redelijk lang bezig, paar spelers uitgeschakeld. Ik had een redelijk groot groepje thors en marines/scv's die langzaam elke basis platlegde. Ik loop richting de 4de mining expansion aan. Ga even naar mijn basis om wat depots neer te leggen. Alles weg! Alle marines scv's en een stuk of 10 thors.
Later bleek dat die grapjas 56 :D banelings had geburrowed bij die 4de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Time to call the OP police and make the rageface :D.

Ik zit nog steeds in twijfel om naar The Reality te gaan, lan party in Drachten bij mij in de buurt... lijkt me opzich wel leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:28
ik sla deze in iedergeval over niet veel tijd op het moment en helaas is het aan de andere kant van nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Beste heren,

Bij voorbaat dank!
Zoals al is gezegd kan er maximaal met 3 workers per patch gemined worden (of ja, 4+ kan wel maar daar haal je niet meer minerals mee binnen). Dus om je inkomen verder te verhogen zul je voor meerdere command centers moeten gaan.
Ook raakt je oorspronkelijke mineral field op en kun je daar niets meer minen. Als je dan nog iets wilt zul je sowieso een andere basis moeten innemen. Natuurlijk kan je je command center optillen en bij een andere neerzetten, maar dan verlies je tijd dat je aan het minen bent en ben je voordeliger uit door gewoon een tweede command center te bouwen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Wiebbe schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:56:
[...]

Ghosts tegen banelings? wat?

[...]

Elke mineral plek kan maximaal 3 SCV's op zich hebben voor een optimale mineral flow. Als je hier dus al op zit (3x8) dan zit je op het maximale aantal minerals per minuut. Bij een expansion kan je hier weer 3x8 units kwijt en dus het dubbele verkrijgen.

Ook gaat een mineral patch op na een gegeven moment.
Of misschien bedoelt hij de 2e "command center" die Zerg wel eens bouwt naast hun 1e. Dat is puur omdat ze dan meer Larva hebben en dus meer units kunnen produceren tegelijkertijd (mits de economy dat toelaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:01
Beste heren,

Bij voorbaat dank!
Het is niet helemaal duidelijk hoe je het bedoelt, zet je je 2de command center naast je 1ste? Dat kan handig zijn als je wil uitbreiden/expanden, dan kan je meteen 5 scv's er in stoppen liften en naar een ander basis vliegen, landen en mijnen. Waarom je wil expanden is al goed uitgelegd door Aicaramba en Wiebbe.

Tip: probeer ook 1 of 2 filmpjes van Day9 te kijken.

Zelf zit ik ook met een probleempje, sinds de patch is de friendslist van mijn broertje verdwenen maar ik zie hem wel als vriend en hij kan me ook niet opnieuw toevoegen omdat ik dus nog wel bevriend ben... klinkt dit bij iemand bekent?

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zerg in 2v2 heb je geen andere keus dan 6poolen
Zerg zuigt zo tieves hard in 2v2 het is niet leuk meer.

Ik heb net me placement matches gedaan en ik zit in Gold. 3-2. Mijn losses waren een cannon rush (ik ga voortaan iets eerder me pool maken en beter scouten, als zerg moet je je echt voorbereiden op cheese ) en een erg goede zerg die snel roaches hard op LT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:24:

Ik heb net me placement matches gedaan en ik zit in Gold. 3-2. Mijn losses waren een cannon rush (ik ga voortaan iets eerder me pool maken en beter scouten, als zerg moet je je echt voorbereiden op cheese ) en een erg goede zerg die snel roaches hard op LT.
wil niet te veel zeggen! maar als terran en toss maatje vn mij gaan altijd eerst op zerg . omdat we in het algemeen vinden dat zerg zeer sterk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ik ga ook op zerg maar eigelijk om de reden dat die zich in early game niet goed kan verdedigen
zelf vind ik dat protoss en zerg echt sterk zijn in late game

en dan bedoel ik dat ze overal units kunnen poppen

protoss met pylons and warp prismas
en zerg met worms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:24:

bug report naar blizzard sturen hun zullen dan met een auto antwoord komen en mocht dat niet helpen zal iemand jullie persoonlijk gaan helpen

leuk geintje is altijd een nep problem verzinnen :P

zo heb ik keer met tf2 verzonnen dat ik een item niet kon dragen
"en na van alles geprobeerd te hebebn "
had ik ze gevraagt of ze geen ander item konden geven gedaan maar nog niet gefixed(a)

vervolgesn hadden ze alles maar oponieuw toegevoegt, met als fout dat ik alles dubbel kreeg
(kon ik weer wegcraften)

en plotseling was het opgelost :P

dus ca. 12 items bijgehad , bugs kunnen handig zijn, zolang ze maar niet irritant zijn voor de gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
2 of meerdere command centers kan je spel redden als je MAIN(eerste) is afgeslacht.

(bij)Voorbeeld hier en zelfs winnen, zoals in part 2 te zien is;
YouTube: Levin vs Catz - PvZ - Part 1/2 - Lost Temple

[ Voor 58% gewijzigd door XRayXI op 27-09-2010 22:37 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
snapt iemand nog iets van die slighty favored?

ik zit in brons
en heb in elke match slithley favored
net moest ik paar keer tegen zilver (gewonnen)
ook weer favored
net zelfs keer tegen een gold speler (me(brons)favored)

... lijkt me toch niet dat ik als brons speler beter ben als iemand in gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
king of rats schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:10:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk hoe je het bedoelt, zet je je 2de command center naast je 1ste? Dat kan handig zijn als je wil uitbreiden/expanden, dan kan je meteen 5 scv's er in stoppen liften en naar een ander basis vliegen, landen en mijnen. Waarom je wil expanden is al goed uitgelegd door Aicaramba en Wiebbe.
SCV's in je CC stoppen wil je zelden. Dat ding vliegt zo traag dat ze al voor 5 SCV's aan minerals hadden kunnen minen EN zelf naar je expansion rijden in die tijd dat ze anders niks zitten te doen :P

Dat doe je hooguit als je naar een eiland expansion wil gaan, zoals op scrap station ofzo.

@badboyqxy Dan zul je binnenkort wel promoveren. En de leagues zijn ook maar niveautjes. Een bronze kan makkelijk winnen van een gold af en toe natuurlijk. Maar waarschijnlijk ben je gewoon te goed voor bronze :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
*

Niet om te slijmen maar man.. wat kan je veel leren hier om te lezen. ik wist pas sinds vorige week dat er maar 3 SCV's naar GAS kan produceren dus ook op de Minerals op verspreidde punten!? :S oops

* <---- = fail :D

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 27-09-2010 23:28 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36
vanavond weer een paar 1vs1 gespeeld. 1e volledig afgeslacht. Hij was gewoon beter op het micro gedeelte. De 2e kwam ik een marine ball tegen, merkte het op door mijn observer in zijn basis. Een paar Collusi gemaakt. Op high ground verplaats in het leven. kwam ie aan hobbelen. met 100+ marines. Toen hij bij mijn 1e exp. was waren het er nog maar 30+ oid. Ik lolde hij f*ck you etc. etc. bla bla. Counter gedaan met 4 collisi, sloopte ongeveer al zijn supplys. Nog steeds geen 'gg' ondertussen paar void rays gebouwd voor een flank attack. Komt ie opeens met 2 thors... ik ehm cool? afgebrand door lekker te microen met mijn collusi. Ik weer hihi, weer een scheldpartij terug. Aangevallen met 6 collusi head-on. En via de flank met mijn void-rays. Hij 'noob', 'no skill'. Ik van wtf. Alles afgebrand. Had ie een CC in een hoekje verstopt. Alsof ik het niet door had.

Dus wie is nou de noob :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
badboyqxy schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:14:
[...]

(...)

leuk geintje is altijd een nep problem verzinnen :P

zo heb ik keer met tf2 verzonnen dat ik een item niet kon dragen
"en na van alles geprobeerd te hebebn "
had ik ze gevraagt of ze geen ander item konden geven gedaan maar nog niet gefixed(a)

vervolgesn hadden ze alles maar oponieuw toegevoegt, met als fout dat ik alles dubbel kreeg
(kon ik weer wegcraften)

en plotseling was het opgelost :P

dus ca. 12 items bijgehad , bugs kunnen handig zijn, zolang ze maar niet irritant zijn voor de gameplay
Off topic, maar.. zucht :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
m0nk schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:56:
[...]

DM me, mayb heb ik nog wel een acc liggen.
Ja doei, zeker sky's account, dan heb ik moogles opeens in m'n 2vs2 team zitten : P

Vandaag eerst geraped door een MM ball die mijn arme zergjes neer hakten en daarna 3 thors met 23535 scv's als support : (

Bovenstaande werd helemaal gecompenseerd door een 200/200 army die een drop probeerde in m'n main op blistering sands die werd onderschept door m'n 200/200 muta army \o/

2 loss, 1 win, ik kan ermee leven : )

[ Voor 40% gewijzigd door ImdaMned op 28-09-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Moogles schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:22:
...
Mijn account is namelijk 1850+ en mijn bonus pool is leeg. Het heeft voor mij geen enkele zin om te ladderen omdat ik teveel punten riskeer.
Ik snap niet helemaal hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. Vandaag zag ik via TL nog dat de bonuspool tot nu toe uit ongeveer ~890 punten bestaat. Zelfs als je ál je games had gewonnen en dus 0punten verloren hebt (lijkt me moeilijk), kun je maar 1780 punten winnen tot je bonuspool leeg is. Naast het feit dat je ook nog is punten 'verliest' als je gepromote wordt naar Diamond heb je tenminste 300 punten zonder bonuspool gehaald. Dan had je toch veel eerder kunnen beslissen om niet verder te spelen zonder bonuspool? Waarom al die moeite doen om 1850 punten te halen. Daarnaast is het volgens mij effectief onmogelijk (is ongetwijfels ergens op TL uitgelegd) om te stijgen in rank als je alleen je bonuspool opmaakt; je móet meer games spelen dan je bonuspool hebt om ook daadwerkelijk tegen betere spelers te gaan spelen. Je verliest weliswaar niets, maar je wint daarentegen ook niks. Ik zou er in ieder geval geen tweede account voor aanschaffen.

Verder sta ik open voor een game als je daadwerkelijk 1850 punten hebt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Zo, ik heb een tiental potjes gespeeld. Ik werd compleet van de kaart geveegd maar ik merk dat het iedere match nèt iets beter gaat. Morgen ga ik eentje winnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
RMB schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 01:49:
Zo, ik heb een tiental potjes gespeeld. Ik werd compleet van de kaart geveegd maar ik merk dat het iedere match nèt iets beter gaat. Morgen ga ik eentje winnen! ;)
Zegt ie op : dinsdag 28 september 2010 01:49 dus hij heeft nog een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nieuwe patch... o.a. de ultralisk bug is er uit.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

aicaramba schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:17:
Nieuwe patch... o.a. de ultralisk bug is er uit.
Inderdaad. En de lag tijdens oude replays blijkbaar ook. Hier de volledige notes.
quote: StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.1
Bug Fixes

• Fixed an issue where Ultralisk cleave range was being unintentionally extended by larger targets.
• Fixed an issue where the Phoenix's Graviton Beam was automatically canceled if you used it just after the Phoenix reached 50 energy.
• Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering.
• Fixed an issue where players watching older replays or saved games would experience stuttering.
• Fixed an issue where some Mac users were unable to join games properly.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:23:
[...]

Inderdaad. En de lag tijdens oude replays blijkbaar ook. Hier de volledige notes.

Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering.
Wut. Is dit het einde van de return cargo 7% bonus minerals trick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:53:
[...]

Wut. Is dit het einde van de return cargo 7% bonus minerals trick?
Blijkbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
amahusu schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:18:
[...]

Ik ga ook afstand doen van mn account. Het lezen en kijken van games en strategieen is 1 ding, het ten uitvoer brengen is weer wat anders :P. Helaas werkt een fulltime job + vriendin + sociaal leven niet echt bij dit spelletje, ik merk dan ook dat mn leercurve zo traag verloopt dat het eigenlijk geen zin heeft om om de 2 dagen ff 2 uurtjes te spelen.

dus als iemand nog geinteresseerd is in een account (heb pakweg 7 uur gespeeld, nog geen placement matches gedaan en nog zo'n 45 practice games over :+)
Valt wel mee, als je online gaat spelen kom je alleen mensen tegen die hetzelfde probleem hebben ( hoewel een sociaal leven niet echt een probleem is )
Maakt het wat uit of je nummer 100000 of nummer 10000 bent van europa? Zolang je maar lol hebt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:30
amahusu schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:18:
[...]

Ik ga ook afstand doen van mn account. Het lezen en kijken van games en strategieen is 1 ding, het ten uitvoer brengen is weer wat anders :P. Helaas werkt een fulltime job + vriendin + sociaal leven niet echt bij dit spelletje, ik merk dan ook dat mn leercurve zo traag verloopt dat het eigenlijk geen zin heeft om om de 2 dagen ff 2 uurtjes te spelen.

dus als iemand nog geinteresseerd is in een account (heb pakweg 7 uur gespeeld, nog geen placement matches gedaan en nog zo'n 45 practice games over :+)
mwha geld voor mij hetzelfde, toch lukt het me om bijna iedere dag 1 potje te spelen, en in het weekend meer. gisteren nog in 2vs2 gepromoveerd naar diamond league.
maar goed als het spel je niet voldoende boeit dan is het begrijpelijk natuurlijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie