Ok ik ga proberen te "helpen" (

) in deze discussie.
De gebouwen die evenveel kosten, evenals drones niet meegeteld.
Barracks, Factory, Starport = MMM
Barracks x3, 2x techlab + 1x reactor? Heel moeilijk te supporten op alleen je main overigens.
De echte MMM-bal komt meestal na 7 - 9 minuten?
Imo is de beste counter van protoss hiertegen te bereiken dmv high templar ipv collossi.
Gateway, Cybernetics, Twilight Council, Templar Archives
3x gateway? Lijkt me heel haalbaar, na de Templar Archives(direct storm upgraden), pushen, expanden en meer gateways neerpompen.
Dit lijkt me heel haalbaar na zo'n 7 - 9 minuten en dan heb je een heel leuk leger, dat zo'n MMM-bal echt kapot maakt met een beetje micro. Dan ben je echt veel sterker denk ik hoor..en je kan ook nog zealot legs doen, stalkers zou je zelfs achterwege kunnen laten, dus puur in het begin een paar stalkers tegen reaperharass etc. of een early push. Hiertussen "moet" je eigenlijk nog wel een robo maken voor een early obs, maarja dat lijkt me zelfs nog haalbaar. Ik ga tegen terran sowieso voor 2 gate, cybercore, en dan een kleine push meestal, waarmee ik al redelijk kan scouten aan de hand van enemy unit composition, op dat moment kan je al kiezen voor een twilight council, en als je echt niks hebt kunnen zien omdat je tegenstander een goede walloff ofzo heeft gedaan, ga je snel voor een robo ipv twilight council, dat past er echt nog net tussen..
Ik weet het dus niet zeker, maar imo heeft protoss t voordeel, hoewel ik MMM ook irritant vind hoor

Marauders met concussive shells

Maar het is erg goed te counteren imo, scouting uiteraard weer "zeh key word"

Als je weet dat ie met MMM komt, ben je er gewoon op tijd bij...gaat het allemaal dood