Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sicke matches @ ggl vandaag geweest. Als je kan check voornamelijk game 2 van zenith tegen inca. Een PvP welke niet saai is. (match 1 was wel saai though :P)

En ook een tip is Cool aka fruitseller tegen oGsTop. Daar kun je bovenstaande bug in actie zien.

spoiler: bug:
En dan doel ik op dat gevecht in het midden. 6-8 ultras tegen 12-14 thors. Daar zie je dat de splash damage op die thors echt super effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:03

Maduth

Probeersel

Net 3 potjes gespeeld en 2 gewonnen...8 punten... 1 verloren..-20 punten :(.

Was in alle 3 slightly favored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Husky en day9 zijn dan ook niet echt te vergelijken. De doelgroep verschilt misschien wel niet echt, maar het doel van de casts wel. Husky cast gewoon veel matches en doet dat vooral voor entertainment. Hij legt wel dingen uit en zo maar primair is het gewoon een replay cast.
Day9 heeft echter een liveshow waar het thema letterlijk 'where we learn to be a better gamer' is. Puur instructie eigenlijk. Hij gebruikt dan wel high level replays (behalve tegenwoordig op maandag en dinsdag), maar hij doet het puur om van te leren. :)
Ik vind beide trouwens erg cool, allebei hun eigen stijl. Day9 is wel mijn grote favoriet, maar dat komt vooral omdat ik nog zoveel moet leren. Ik kijk tegenwoordig:

http://day9tv.blip.tv/
YouTube: Kanaal van HuskyStarcraft
YouTube: Kanaal van HDstarcraft
YouTube: Kanaal van PsyStarcraft

En met kijken bedoel ik dan, daar zie ik eigenlijk alles van. Psy vind ik een hele gave stijl, alleen wat jammer dat hij altijd vanuit Zerg perspectief cast. Wat mij mogen er meer shows zoals die van day9 zijn. Er zijn genoeg high level replay casters, maar weinig met zo'n informatieve show als hij.

offtopic:
De Blizzboys volg ik natuurlijk ook ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weer eens overgeschakeld op Protoss
Gisteren en vandaag wat potjes gedaan, 20 totaal ongeveer. Resultaat: 16 winst, 4 verlies 8)
Gelijk van plek 59 naar plek 10 gestegen (ja had nogal grote bonuspool van toen ik op vakantie was :p) en dat in platinum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:10:
Sicke matches @ ggl vandaag geweest. Als je kan check voornamelijk game 2 van zenith tegen inca. Een PvP welke niet saai is. (match 1 was wel saai though :P)

En ook een tip is Cool aka fruitseller tegen oGsTop. Daar kun je bovenstaande bug in actie zien.

En dan doel ik op dat gevecht in het midden. 6-8 ultras tegen 12-14 thors. Daar zie je dat de splash damage op die thors echt super effectief is.
Heb je teovallig een linkje, aangezien ik eht zo even niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:20:
Maar weer eens overgeschakeld op Protoss
Gisteren en vandaag wat potjes gedaan, 20 totaal ongeveer. Resultaat: 16 winst, 4 verlies 8)
Gelijk van plek 59 naar plek 10 gestegen (ja had nogal grote bonuspool van toen ik op vakantie was :p) en dan in platinum :)
Tss, je kan nog geen week zerg volhouden. Wat is dit nou voor troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

Cloud schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:18:
Husky en day9 zijn dan ook niet echt te vergelijken. De doelgroep verschilt misschien wel niet echt, maar het doel van de casts wel. Husky cast gewoon veel matches en doet dat vooral voor entertainment. Hij legt wel dingen uit en zo maar primair is het gewoon een replay cast.
Day9 heeft echter een liveshow waar het thema letterlijk 'where we learn to be a better gamer' is. Puur instructie eigenlijk. Hij gebruikt dan wel high level replays (behalve tegenwoordig op maandag en dinsdag), maar hij doet het puur om van te leren. :)
Ik vind beide trouwens erg cool, allebei hun eigen stijl. Day9 is wel mijn grote favoriet, maar dat komt vooral omdat ik nog zoveel moet leren. Ik kijk tegenwoordig:

http://day9tv.blip.tv/
YouTube: Kanaal van HuskyStarcraft
YouTube: Kanaal van HDstarcraft
YouTube: Kanaal van PsyStarcraft

En met kijken bedoel ik dan, daar zie ik eigenlijk alles van. Psy vind ik een hele gave stijl, alleen wat jammer dat hij altijd vanuit Zerg perspectief cast. Wat mij mogen er meer shows zoals die van day9 zijn. Er zijn genoeg high level replay casters, maar weinig met zo'n informatieve show als hij.

offtopic:
De Blizzboys volg ik natuurlijk ook ;)
Ja, Psy heeft goede casts. Altijd leuk die Psy-Rage, dan wordt ie weer aangevallen door z'n kat, andere cast gaat ie helemaal los op z'n dove huisgenoot omdat ie teveel herrie maakt met een chipszakje :d Hij cast vooral games van zichzelf, daarom altijd het Zerg perspectief.

Ik heb ook de eerste twee afleveringen van TeamLiquidAttack gekeken, ook een aanrader. Het concept is een top speler die (live) allerlei gekke builds doet, met wat casters van TeamLiquid erbij. Jammer dat er niet zo veel afleveringen zijn (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Elp schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:
[...]

Ja, Psy heeft goede casts. Altijd leuk die Psy-Rage, dan wordt ie weer aangevallen door z'n kat, andere cast gaat ie helemaal los op z'n dove huisgenoot omdat ie teveel herrie maakt met een chipszakje :d Hij cast vooral games van zichzelf, daarom altijd het Zerg perspectief.
Aangezien ik met Zerg speel, vind ik het dus heel informatief om hem vanuit Zerg perspectief te laten casten.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Elp schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:
[...]

Ik heb ook de eerste twee afleveringen van TeamLiquidAttack gekeken, ook een aanrader. Het concept is een top speler die (live) allerlei gekke builds doet, met wat casters van TeamLiquid erbij. Jammer dat er niet zo veel afleveringen zijn (nog).
Psy is idd erg leuk. Speelt daarnaast ook op hoog niveau. Andere high level casters zijn voor Terran uiteraard Trump. Protoss is wat minder bezaaid (nog niet veel gevonden althans), maar BigT doet het best goed. Cast 'live' games, first person view dus. Zit alleen niet op youtube.

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
Joarie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, dit was voor de patch ook al zo. Ze bieden alleen hun surrender aan bij FFA.

Gisteren viel het me pas op dat de Hard AI met Ghosts wel degelijk EMP gebruikt. Dat deed mij als Protoss wel pijn moet ik zeggen :P
Ik heb nog nooit ffa gespeeld en voor de patch bied de ai wel degelijk en surrender aan bij 1vs ai en coop.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Morphix schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:21:
Protoss is wat minder bezaaid (nog niet veel gevonden althans), maar BigT doet het best goed. Cast 'live' games, first person view dus. Zit alleen niet op youtube.
Voor Protoss vind ik Emo fijn om te kijken.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Misschien was die patch zo slecht nog niet voor protoss, 10 games gedaan en 9 gewonnen en 1 verloren tegen mede protoss en had kunnen winnen als ik ff logisch nadacht :+

Nog mensen intresse in wat oefen matches ? 900+ Diamond protoss
Als je ook protoss speelt kan je me toevoegen voor vragen ofzo

Vladix.316

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik ben een 1K protoss. PvP is wel denk ik mijn beste matchup op het moment, maar ik vind het niet erg om wat PvP te trainen met je.

Heb je toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door Grijze Vos op 25-09-2010 14:28 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Hogader

Even bekeken en ik herrinerde me ook alweer dat alleen de aanval tegen buildings is veranderd, dus pre patch zou dit ook gebeuren. It should happen

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Godamnit, op een 4player map ge6pooled worden. Afslaan en dan nog verliezen omdat hij voor Hydra's ipv roaches gaat zonder mijn starport te scouten.

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:aWcGkIhHpehDWM:http://static.funnyjunk.com/CommentPhoto/470e804a_838e_dfa6.png&t=1

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:06:
Godamnit, op een 4player map ge6pooled worden. Afslaan en dan nog verliezen omdat ik voor banshees ga zonder zijn hydra den te scouten
there fixed.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik snap nog steeds niet hoe ze bedacht hebben dat zeealots vertraagd moeten worden maar de 6pool niet. 6pool was prepatch al irritant, nu ben ik zowat verplicht op zn laatst te 12-gaten, anders verlies ik auto tegen 6pool.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• MrVegeta
:') Ik heb nog nooit een Zerg gezien die zerg/hydra's ging, het zijn altijd roaches! :'(

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 25-09-2010 17:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Hogader
Grijze Vos schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:11:
Ik snap nog steeds niet hoe ze bedacht hebben dat zeealots vertraagd moeten worden maar de 6pool niet. 6pool was prepatch al irritant, nu ben ik zowat verplicht op zn laatst te 12-gaten, anders verlies ik auto tegen 6pool.
aangezien een proxy zealot of zealot rush extreem overpowered was meer dan bedoeld en voor zerg een 6 pool zo goed als all- in is. Makkelijk te stoppen als je scout.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Inderdaad niet later dan 12 gaten. Zodra je 6pool scout compleet inwallen met forge en pylon (de pylon kun je later slopen zodat je er weer door kunt). Cannon bouwen zodra het kan en zorgen dat je wall het houdt: bouw extra pylons of andere buildings zodra er iets kapot dreigt te gaan.

Meestal gaan ze daarna ook nog voor baneling bust, maar tegen die tijd moet je genoeg sentries hebben om dat te kunnen stoppen. In ieder geval gewoon 4gaten en ze afmaken met timing push. Zerg econ loopt zover achter met 6pool dat het niet echt meer op te halen is.

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52

Idd heel interessante games, die laatste van Cool vs Top was echt ongelofelijk vet.

Jammer dat ze in het wk niet spelen, blijkbaar een Koreaanse verlofdag vandaag & zondag altijd rustdag veronderstel ik. Wel tof dat er tenminste nog 1 zerg overblijft, op een of andere manier blijven dat de meest spectaculaire games om te kijken.

Verwijderd

8)7 Hoezo obvouis..

Terr, Toss vs zerg, toss

Even bij zerg scouten, en natuurlijk een 6 pool daarna even kijken wat toss deed.
Hmm cannons. aha voids dus.

Eerst even de 6 pool afslaan, en natuurlijk door die nieuwe patch had me maat nog net geen zealot uit de deur. Maar workers doen het toch wel goed ^^

:> Gewoon lekker marine spam plus wat zealots en gelijk eerst zerg neer. daarna door de ramp pushen tegen 6 cannons

Maar zealot is gwn meat schild :P
Onze aanval maar bijna afgeslagen.. toen had ik weer wave van 10M klaar staan dus ik dacht gogogo
had ik al weeer 6 cannons :o

>.> dus ben gewoon marine blijven spammen plus gaan upgraden en dag dag void rays^^
hoezo scouten is belangrijk :+
Door 6 cannons heen pushen is niet echt handig zolang je geen siege tanks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Marauders maken ook wel gehakt van cannons. Ik disconect de laatste tijd vaak, hele verbinding weg. Geen idee of het iets met StarCraft te maken heeft of niet maar het is wel frustrerend als fuck.

Had ik net disco in een hoekje... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 16:49

Rj-

Is er misschien iemand die nog een trail key over heeft?
Wil het spel graag gaan halen maar het is nu zondag!

[ Voor 12% gewijzigd door Rj- op 26-09-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 12:30
Heeft iemand die lost viking achievements gehaald? Ik probeer het, maar de controls van dat spelletje zijn echt te kut voor woorden zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:52

Pindamann

Human

Ik had ruim meer rond de 550 geloof ik :) Is een kwestie van 2 point defense drones pakken en die kogel upgrade nemen waarmee je in 6 richtingen schiet. Daarnaast bommen pakken en schiet dmv spatiebalk rossen ipv inhouden. Dat gaat echt een stuk harder!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Rj- schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:40:
Is er misschien iemand die nog een trail key over heeft?
Wil het spel graag gaan halen maar het is nu zondag!
g2play.net is gewoon open hoor!

Daar heb ik zelf 2 keys gekocht. Binnen 10 minuten in mijn mailbox. 1 key voor mij, 1 voor een vriend.

[ Voor 17% gewijzigd door DeX op 26-09-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 16:49

Rj-

DeX schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:02:
[...]

g2play.net is gewoon open hoor!

Daar heb ik zelf 2 keys gekocht. Binnen 10 minuten in mijn mailbox. 1 key voor mij, 1 voor een vriend.
Ik weet het nooit met zulke sites.. Ik wacht anders wel gewoon tot morgen.
heb liever toch iets om vast te pakken ipv alleen de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Rj- schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:08:
[...]

Tot zo ver 5 bestellingen geplaats, en bij een enkele keer moest ik een uurtje wachten. Anders zijn ze erg snel, en je krijgt een foto van de Cd-Key (jpg). Aangezien je alles toch bij Battle.net moet registreren, maakt het geen moer uit. Tenzij je uit bent op de collectors edition ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:09:
Door 6 cannons heen pushen is niet echt handig zolang je geen siege tanks hebt.
wel als je zealots heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even 3 potjes gespeeld (zerg) 3 keer tegen protoss, 3 keer cannon rush. wat is dat irritant zeg, 3 keer op blistering sands ook nog volgens mij, drie keer glipte die probe net langs mijn overlord die naar de ramp toe aan het vliegen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:51:
net even 3 potjes gespeeld (zerg) 3 keer tegen protoss, 3 keer cannon rush. wat is dat irritant zeg, 3 keer op blistering sands ook nog volgens mij, drie keer glipte die probe net langs mijn overlord die naar de ramp toe aan het vliegen was.
Als ik PvP speel en een forge scout, laat ik een probe op patrol langs alle hoeken van mijn natural+ramp. Het is me niet vaak genoeg overkomen, maar de keer dat mijn opponent cannons wou gaan is het hem niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Rj- schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:08:
[...]

Je kunt ook direct de game online van Battle.net kopen. Weet je zeker dat je een goede key hebt, en de download server is lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
vandaag een drop hack tegen me gehad volgens mij...

was 2v2 samen met een vriend van mij. wij slaan grote push van hen af, lopen daarna richting hun basis en zodra we hun 1e verdedigings leger dood hebben krijg ik de melding

"you were dropped".

onderin kwamen allemaal meldingen van "achievement restored, friend request bla" in de popup.

skype etc liepen gewoon door dus leek niets met mijn internet verbinding te maken hebben. ook kreeg ik niet eerst de 45 seconden wachttijd wat je krijgt als je inet weg is. vriend van mij kon gewoon doorspelen evenals de 2 tegenstanders.

:( pissed of nu.. we hadden de game in onze zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Viccers schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:53:
[...]

Je kunt ook direct de game online van Battle.net kopen. Weet je zeker dat je een goede key hebt, en de download server is lekker snel!
Download Server is hetzelfde, maar je hebt wel gelijk als je het wil hebben over "twijfelachtige" handelswijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hahaha wat een lachertje bij Blizzard. Was wel te merken dat de build time van Zealot increased is geworden. Tegenwoordig kun je niks anders meer doen dan dichtblocken bij een 6ling...haha wat zielig toch. Ik had net een game PvZ en ik had op tijd gescout, ik wist precies wat meneertje van plan was. En het lukt gewoon ook nog. Zelfs nadat ik m'n base ging blocken lukte het hem om erdoor te komen..Vanaf nu dus bij een 2player map Zerg gaat fast spawningpool = baseblock met forge+cannons. Niks anders tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nog niet geprobeerd sinds de veranderingen, maar ik ga ervan uit dat het met zealot + probes goed moet lukken om de eerste groep af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
furby-killer schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:47:
Ik heb het nog niet geprobeerd sinds de veranderingen, maar ik ga ervan uit dat het met zealot + probes goed moet lukken om de eerste groep af te slaan.
maar geef toe, het zou toch niet zo moeten zijn dat je je eigen workers moet gaan gebruiken om een 6ling tegen te houden? Is toch eigelijk belachelijk als je je dat bedenkt. Waarom hebben ze niet de build time van de Zerglings increased? Krijg je tenminste boeiende matches ipv een match die na 5 minuten afgelopen is en anders na 10 minuten door de verzwakte Zerg economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:31:
hahaha wat een lachertje bij Blizzard. Was wel te merken dat de build time van Zealot increased is geworden. Tegenwoordig kun je niks anders meer doen dan dichtblocken bij een 6ling...haha wat zielig toch. Ik had net een game PvZ en ik had op tijd gescout, ik wist precies wat meneertje van plan was. En het lukt gewoon ook nog. Zelfs nadat ik m'n base ging blocken lukte het hem om erdoor te komen..Vanaf nu dus bij een 2player map Zerg gaat fast spawningpool = baseblock met forge+cannons. Niks anders tegen te doen.
Je probes gebruiken? ( oh is al gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. een 7 rax en double proxy gate zijn ook van die dingen.. ze zitten in de game en je kan dr niet omheen. In bw zijn er ook nog steeds (ook de beste spelers) die gewoon een 4 pool doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
PvZ loopt nu snel uit op een 6 pool. Verplicht walloff+cannons gevolgd door een proxy pylon. Makkelijke win als
je macro kennis goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
DeX schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:10:
[...]

Tot zo ver 5 bestellingen geplaats, en bij een enkele keer moest ik een uurtje wachten. Anders zijn ze erg snel, en je krijgt een foto van de Cd-Key (jpg). Aangezien je alles toch bij Battle.net moet registreren, maakt het geen moer uit. Tenzij je uit bent op de collectors edition ofzo.
Ik koop daar ook altijd mijn spellen, en heb nooit problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Crysania schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:56:
vandaag een drop hack tegen me gehad volgens mij...

was 2v2 samen met een vriend van mij. wij slaan grote push van hen af, lopen daarna richting hun basis en zodra we hun 1e verdedigings leger dood hebben krijg ik de melding

"you were dropped".

onderin kwamen allemaal meldingen van "achievement restored, friend request bla" in de popup.

skype etc liepen gewoon door dus leek niets met mijn internet verbinding te maken hebben. ook kreeg ik niet eerst de 45 seconden wachttijd wat je krijgt als je inet weg is. vriend van mij kon gewoon doorspelen evenals de 2 tegenstanders.

:( pissed of nu.. we hadden de game in onze zak
Ik had net het zelfde net :O
Ook die kleine kadertjes van achievements enzo gekregen.
Die gast in game kwam erna ook uit het niets vragen wat er gebeurd was, wat me wel een beetje raar leek want je gaat toch nooit vragen waarom iemand geleaved is..Toch eens nakijken dit..

[ Voor 5% gewijzigd door PietjeP89 op 26-09-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je drophacked roept wanneer je dc'd. Kijk eerst even naar de Match history van je tegenstander.
Belachelijk hoge win/lose ratio?
Erg korte games die hij wint?
Het lijkt soms alsof de DC rage een persoon overneemt en meteen in het wilde weg drophack roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:36:
Voordat je drophacked roept wanneer je dc'd. Kijk eerst even naar de Match history van je tegenstander.
Belachelijk hoge win/lose ratio?
Erg korte games die hij wint?
Het lijkt soms alsof de DC rage een persoon overneemt en meteen in het wilde weg drophack roept.
Ook als je het meerdere keren achter elkaar hoort, kun je denken aan een landelijke storing (latency ofzo) of een Server issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:51:
[...]

maar geef toe, het zou toch niet zo moeten zijn dat je je eigen workers moet gaan gebruiken om een 6ling tegen te houden? Is toch eigelijk belachelijk als je je dat bedenkt. Waarom hebben ze niet de build time van de Zerglings increased? Krijg je tenminste boeiende matches ipv een match die na 5 minuten afgelopen is en anders na 10 minuten door de verzwakte Zerg economy.
Waarom niet? Wat boeit het, hij heeft echt 5 workers tegenover jouw 20. Je kan best wat probes missen. Gooi gewoon een forge neer en win. Iniedergeval ik heb nu 1200 punten *O* en nog 70 bonus points morgen even opmaken :) Storms zijn trouwens echt kk lastig om mee om te gaan -.- Net een potje 5 base tegen 3 waar ik gewoon een halfuur heb geprobeerd te winnen. Echt lastig om een goede EMP op die HT's te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:02

VP.

Hij doet een allin. Zelfs als je een paar probes gebuikt om het af te slaan, heb je alsnog een gigantische lead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
dat is wel zo maar het is triest dat je na zo'n patch weer je complete speelstijl moet gaan aanpassen, en dat vind ik veel te ver gaan. Die 6ling rush is niks skilled aan en ze gaan de Protoss op dat gebied gewoon nog wat verder in het nadeel brengen. En dat vind ik onbegrijpelijk. Wat eerst wel werkte, werkt nu niet meer. En dat heeft weer tijd nodig om aan te passen met succes. Dus moet je weer lijdzaam toezien hoe een Zerg wint met zoiets slaps, aangezien ik niet foutloos in 1 keer een methode klaar heb liggen om het tegen te houden. Op een 4 player map ben je dan gewoon nog erger de lul aangezien je de Zerg vaak niet op tijd kunt scouten, en dus eigelijk al op safe moet gaan spelen met een baseblock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:59
De laatste dagen heb ik heel vaak als ik 4v4 speel, dan meteen 3 a 4sec in de match gewoon 1 of soms zelfs 2 personen het spel weer verlaten. WTF....dit was voor de patch helemaal niet zo!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:31:
dat is wel zo maar het is triest dat je na zo'n patch weer je complete speelstijl moet gaan aanpassen, en dat vind ik veel te ver gaan. Die 6ling rush is niks skilled aan en ze gaan de Protoss op dat gebied gewoon nog wat verder in het nadeel brengen. En dat vind ik onbegrijpelijk. Wat eerst wel werkte, werkt nu niet meer. En dat heeft weer tijd nodig om aan te passen met succes. Dus moet je weer lijdzaam toezien hoe een Zerg wint met zoiets slaps, aangezien ik niet foutloos in 1 keer een methode klaar heb liggen om het tegen te houden. Op een 4 player map ben je dan gewoon nog erger de lul aangezien je de Zerg vaak niet op tijd kunt scouten, en dus eigelijk al op safe moet gaan spelen met een baseblock....
Dat is vica versa hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
L2P

Ik 6-pool wel eens en het wordt steeds lastiger.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 26-09-2010 18:49 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zorgen dat je tegen zerg _altijd_ wallt, hoef je ook niks nieuws te oefenen. Normaal doe ik het altijd met gateway+cyber core(veiliger tegen banelings) en dan 1 of 2 zealots ertussenin, komt een 6pool nooit doorheen(en anders pleur je een pylon neer) Al scout je een 6pool doe je dit allemaal wat eerder(minder probes maken dus :p en eventueel enkele probes voor extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en.... down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31
idd... Daar gaat mn zondagavondje spelen voor het eerst in deze week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hij doet het weer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Waarom hebben ze niet de build time van de Zerglings increased?
Oh ja, laten we vooral het ras wat het in het begin het moeilijkst heeft nerfen op de eerste militaire unit die het kan bouwen, bravo bravo. L2P 6-pools zijn prima te verslaan, scout met de eerste worker die je bouwt tegen Zerg en je kunt maatregelen treffen!

Het ras wat het meeste last heeft van de 6-pool is trouwens Zerg, in case you didn't know....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 pool is de meest gemakkelijke cheese om te verslaan imo. Als terran zijnde scout je gewoon die 6 pool, maak je je wall af en gebruik je +-4 scv's om de wall mee te repairen totdat marine klaar is. Als protoss zijnde block je je ramp gewoon met wat probes/zealot of je gooit een forge neer. Trouwens is de Cheese op lagere levels wel heel erg. Ik ging laatst op een account van een vriend spelen en werd 3x achter elkaar gecheesed. Allemaal gewonnen tho. Bij een cheese is het zo dat wanneer je het op tijd scout en je weet wat je er tegen doen moet het heel makkelijk te verslaan is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Een 6 pool op een 4p map scouten is kut wanneer je 2 keer mis zit... (vs random) en dan niet perse een wall-of maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dus je kan hem prima afslaan zonder speciale dingen te doen, zelfs als je het laat scout (zodat je niet helemaal jezelf ofzo kan inwallen), als je maar je probes laat helpen. Maar het hele probleem is dat je principieel weigert je probes te laten vechten, tja.

Zelf kom ik denk ik spoedig bij een punt dat ik ff kap met SC2. Ik had gehoopt aan het begin dat het anders was dan andere RTS's die ik heb gespeeld, maar dat was gewoon het begin effect als er nog niet veel bekende BOs zijn. Nu is het in 90% van de gevallen dat ik met SCV scout of een scan neergooi dat ik daarna mezelf afvraag waarom ik het in hemelsnaam doe. Waarom scouten als toch elke tegenstander dezelfde BO afwandelt, kan je het uberhaupt een strategie spel noemen als het merendeel van de mensen niks geen eigen strategie inbrengen.

Ik denk dat het voornamelijk een strategie spel is op pro niveau en op bronze/silver, daartussen in is het gewoon BO'tjes afwerken en geen enkele vorm van eigen strategie. Imo als ik precies weet wat de tegenstander gaat doen en hij heeft geen idee wat ik ga doen zou het een redelijk makkelijke win horen te zijn, maar ondanks dat je precies weet wat ze doen is het heel moeilijk te counteren.

Misschien maar random teamgames gaan doen, dat was ook wat ik bij aoe3 deed gewoon puur omdat het daar heel veel minder BOs afraffelen is. Combinatie van dat je niet van tevoren bijzondere dingen met je bondgenoot kan afspreken, en dat in een 1v1 je bijvoorbeeld redelijk ver komt als je gewoon een bunkertje bij je ramp neerzet om je te beschermen terwijl je BO afwandelt, terwijl als alle 3 dat doen in een 3v3 je net zo goed meteen kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snel cannons maken, dat doen de meeste protoss in bronze tenminste, ik speel zerg en er zijn altijd cannon's (hoewel ik nooit 6-pool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb eindelijk m'n doel van dit weekend behaald:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_6fynMTwFB9c/TJ-cVjpxl_I/AAAAAAAAAEs/3aqS1iDZsAw/promotion.jpg

Dat na aardig wat wins tegen gold en platinum :) Voel me nu stilaan beter met alle races (speel random), in het begin had ik het nogal moeilijk als zerg. Vroeger won ik het meeste met terran, dat begint nu naar protoss op te schuiven. Al kan dat ook toeval zijn.

Begin meer en meer de kracht van de collosi in te zien, die dingen ownen echt hard als je ze voldoende beschermt met stalkers. Ik wals zowat overal doorheen zodra ik genoeg colossi & stalkers heb, zowel in PvP als PvT. Voordeel is ook dat je maar 1 type upgrades nodig hebt, nl. ground units.

Enneh, scouten is inderdaad erg belangrijk. Ik heb meestal pech en scout altijd de verkeerde posities eerst :') En checken voor proxies moet ik ook nog beter op letten, vandaag weer eentje te laat opgemerkt.

@hierboven:

Ik vind dat je toch niet helemaal gelijk hebt: in lagere leagues kom je effectief veel dezelfde BO's en tactics tegen.. De uitdaging is net om deze te kunnen counteren en te bewijzen dat je skills hoger liggen dan het kopiëren van een build-order. Als je hier al moeilijkheden mee hebt klopt er toch iets niet. Moet je maar eens kijken naar wat day9 daily's om te zien hoe je door kleine dingen kan zorgen dat je de bovenhand hebt tegenover iemand die standard builds doet, bijv. 3gateway-expand of 1-1-1 met tech-lab switch voor een supersnelle banshee. Zo'n dingen kom je toch niet vaak tegen in silver/gold lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
Toestraks een potje gedaan, ik had gewonnen, maar wou voor de leuk nog even zijn basis vernietigen nadat hij weg ging. Ben ik daar mee bezig, krijg ik een soort waiting for server. Enigste optie die ik na5 min had was surrender klikken. Krijg ik dus geen punten of iets, terwijl ik wel al gewonnen had.

Ik heb dit ook al een keer gehad aan het begin van een potje endat is dan ook autoloss. Hebben jullie dit ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Beste heren,

Sinds een jaar of wat speel ik vol enthousiasme RTS games. (Generals, Age of Empires 3)
Ik speel de singleplayers, maar vooral Skirmish. Wat ik echter het leukst vind is multiplayer. Deze spellen speel ik samen met 2 vrienden in LAN, echter heb ik géén online ervaring dus zullen onze tactieken vastgeroest in ons eigen wereldje zijn doordat we nooit met anderen spelen.

Mijn oog is gevallen op SCII, ik heb de setting bekeken en het spreekt mij aan. Ik wil dit spel dus gaan kopen, maar dan puur om online te spelen, mijn vraag is echter:

Als nieuwkomer, wordt je de 1e dagen compleet in de pan gehakt of speel je door het matchmakingsysteem tegen andere prutsende beginners? (dus eigenlijk, hoe is het instapniveau?) Ik heb geen zin om 10 potjes te spelen voordat ik een kansje maak.

Hopelijk kunnen jullie mij een zinnig advies geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:12:
Een 6 pool op een 4p map scouten is kut wanneer je 2 keer mis zit... (vs random) en dan niet perse een wall-of maakt.
klopt, maar dat los je op door de eerste worker die je maakt direct te laten scouten als je tegen random of Zerg speelt. Kwestie van ermee om leren gaan. Daarnaast zijn zerglings niet super snel op een grote 4p map, ze moeten een eind lopen en met een 6-pool is de speed upgrade er bij lange na nog niet in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
RMB schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:59:
Beste heren,

Sinds een jaar of wat speel ik vol enthousiasme RTS games. (Generals, Age of Empires 3)
Ik speel de singleplayers, maar vooral Skirmish. Wat ik echter het leukst vind is multiplayer. Deze spellen speel ik samen met 2 vrienden in LAN, echter heb ik géén online ervaring dus zullen onze tactieken vastgeroest in ons eigen wereldje zijn doordat we nooit met anderen spelen.

Mijn oog is gevallen op SCII, ik heb de setting bekeken en het spreekt mij aan. Ik wil dit spel dus gaan kopen, maar dan puur om online te spelen, mijn vraag is echter:

Als nieuwkomer, wordt je de 1e dagen compleet in de pan gehakt of speel je door het matchmakingsysteem tegen andere prutsende beginners? (dus eigenlijk, hoe is het instapniveau?) Ik heb geen zin om 10 potjes te spelen voordat ik een kansje maak.

Door het matchmaking systeem zul je ingedeeld worden tegen spelers van gelijkwaardig niveau. Je zult helaas wel de eerste 5 placements door moetne komen, maar daarna zit je bij je niveau in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt geplaatst via het matchmaking systeem, dat werkt best goed vind ik. Zoals met elke RTS zul je even moeten wennen aan de units van jezelf en je tegenstander, en daarnaast een aantal veel gebruikte snelle builds in het begin zoals:
6-pool van Zerg
Cannon Rush van Protoss
Zealot Rush van Protoss
Proxy Rax van Terran

Het is gewoon een supertoffe game! GO PLAY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wel, net voor nieuwelingen is er in SC2 een speciaal systeem voorzien zodat je niet onmiddelijk keihard in de pan gehakt wordt zodra je online gaat:

- Eerst kan je 50 games spelen in een 'practice league'. Dit gaat om te beginnen op 'normal' speed, terwijl je later op 'faster' speed speelt. Daarnaast is je basis ook geblokkeerd met destructible rocks waardoor je dus gespaard wordt van early rushes. Is denk ik voor iemand die nog nooit online gespeeld heeft, best handig om wat te wennen. Echter niet te vergelijken met wat er later komt!
- Dan speel je 5 placement games - ga je ongetwijfeld alle 5 verliezen. Is niet erg: dan kom je in bronze terecht, en kan je met het opdoen van ervaring veel bijleren en wordt je op termijn wel gepromoveerd naar de league waar je echt thuishoort.

Echter ik kan je warm aanbevelen om eerst de campagne uit te spelen + de achievements die je leren welke unit goed is in welke situatie, en een aantal andere interessante tips. Die zijn voor de verandering echt interessant, in vergelijking met andere 'tutorials'. En uiteraard kan het opzoeken van een goede build order & strategie ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt kiezen: of je doet 1-50 (je kan altijd kiezen om op placement matches over te gaan, je hoeft ze dus niet alle 50 te spelen) novice matches(meer bescherming, lagere snelheid), of je doet gelijk je placement matches en dan verlies je waarschijnlijk de meeste matches. Na die 5 ben je geplaatst (waarschijnlijk brons als je net begint ;)) en kan je daarna tegen spelers van je eigen niveau spelen en zo dus rustig aan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren,

10 potjes is niks man :P Reken maar op meer potjes voordat je een beetje kans maakt.. hoewel het matchmaking systeem erg goed is; als je voor de allereerste keer sc speelt, en dan meteen online, dan ga je niet echt meteen winnen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:12:
[...]

Je kunt kiezen: of je doet 1-50 (je kan altijd kiezen om op placement matches over te gaan, je hoeft ze dus niet alle 50 te spelen) novice matches(meer bescherming, lagere snelheid), of je doet gelijk je placement matches en dan verlies je waarschijnlijk de meeste matches. Na die 5 ben je geplaatst (waarschijnlijk brons als je net begint ;)) en kan je daarna tegen spelers van je eigen niveau spelen en zo dus rustig aan leren :)
Ook het niveau in brons is soms nog niet zo laag hoor. Ik moet zeggen dat voor absolute beginners in RTSsen het spel een zeer steile leercurve biedt, daar moet je mee om kunnen gaan (maar het is die steile leercurve zeker waard :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben een beetje bang :p , ik heb niet veel zin om eerst een singleplayer te doen voordat ik een beetje kan overleven online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
SuX DeLuXe schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:31:
Eigenlijk slaat dit commentaar nergens op. Bij Blizzard zit David Kim als lead balance designer, die kerel is een oud top Starcraft Broodwar speler. Denk je nou echt dat ze niet gekeken hebben of 6 pool tegen Protoss niet af te slaan is of dat er maar een ding tegen te doen is? Sowieso moet je de fout eerst bij jezelf gaan zoeken op het niveau waar 99% van dit topic op speelt, wij maken zoveel fouten dat we die eerst maar eens zelf moeten op gaan lossen voordat er serieuze balanceproblemen om de hoek komen kijken :).
RMB schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:27:
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben een beetje bang :p , ik heb niet veel zin om eerst een singleplayer te doen voordat ik een beetje kan overleven online!
Meh, dat valt ook wel mee. Op irc roepen we altijd dat je op de laagste levels met een goede buildorder en 1A (unitgroep 1 attack move) op de minimap kunt winnen van iedereen. En dan kijk je na de attack move order verder niet meer om naar je units maar blijf je gewoon doorbouwen en stuur je later de 2e groep :P.

[ Voor 17% gewijzigd door Wmm op 26-09-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
@ RMB:
Ik ben geen RTS speler, maar wilde toch SCII proberen. Normaal speel ik eigenlijk alleen FPS spellen.
Na wat oefenen tegen AI en wat practice matches (8 ofzo) heb ik de placement matches gedaan en heb er daar 3 gewonnen. In silver geplaatst en na 20 matches gepromoveerd naar gold.

Ik heb vooraf wel veel youtube gekeken naar tactieken en 'lessen', zoals 'I suck at starcraft 2'.

Ik denk dat het oefenen tegen AI, kijken van lessen en matches op youtube en daarna wat practice matches genoeg is om niet in bronze te worden geplaatst. Zeker voor iemand als RMB, die al meer ervaring met RTS spellen heeft.

Ik heb wat 'build orders' geprobeerd tegen AI en wanneer de AI opgaf en ik op 'yes' drukte kwam er steeds te staan 'you have left the game'. Lijkt erop dat hij dat ziet alsof ik heb verloren :S Erg raar.
Ik was aan het kijken of je de schijn van een photon cannon rush kunt gebruiken om te harrassen. Door vroeg een proxy pylon te plaatsen zal hij zijn probes van de mineral line moeten halen. Als je dan de pylon cancelled verlies je maar 25 minerals en de tijd dat de ene probe niet harvest, terwijl hij gedurende wat tijd een flink aantal harvesters van zijn mineral line moet halen. Hierna gewoon verder gaan met een normale build order.
Bleek dat de very hard AI niet achter de pylons aangaat. Heb ik hem proberen te containen met photon cannons en dan alsnog mijn eigen build order uitvoeren. Ik heb gewonnen, maar het leek erg riskant, omdat hij op een gegeven moment veel meer troepen had dan ik (waaronder void rays, waarmee hij zo uit zijn basis kon). Gelukkig ging hij niet aanvallen toen hij door mijn contain heen was, want dan had ik waarschijnlijk verloren.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:27:
of laat je replays bekritiseren na dat je geplaced bent ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gaaaaap... sommige spelers...

Net PvZ en ik had hem eigenlijk vrij rap klem op Lost Temple. Bleek die beiden hoeken ingenomen te hebben en mass AA en corruptors te hebben staan. Ik moest dat dan maar even gaan breken...

Ik was alleen supply capped door mn ground army... Tussendoor bleef die ook nog irritant doen met brood lords terwijl ik probeerde mn leger zelf uit te dunnen om wat air units te kunnen bouwen..

Dat duurde uiteindelijk dus wel even voor ik beide eilanden eindelijk vernietigd had..

Triest..

Ieder voordeel heb z'n nadeel dan wel weer: kreeg 2 achievements die ik anders nooit gehaald had denk ik (rich get richer en nog eentje :+)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Laatst online: 17:05

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ach je weet dat er wat standaard builds zijn.

Zerg begint vrijwel altijd met een zespool (niet geschoten is altijd mis). Standaard doe ik ALTIJD mezelf als Terran inwallen (zelfs als er geen zerg is)
Ik denk dat zerg de zwakste verdediging heeft, de stationary defense van de zerg is ronduit slecht dus zerg is volledig afhankelijk van zijn units om te verdedigen. Bouwt een zerg een zespool dan weet je dat op het moment dat hij aanvalt hij zelf 0 verdediging heeft.

Als een zerg geen succes heeft met zijn zespool (of 12 pool komt soms ook voor) dat gaat hij vrijwel altijd voor mass Hydralisk of mass Mutalisk. (waarbij ik een lichte voorkeur zie voor mass mutalisk). Hydralisks zijn makkelijk te counteren. Marines plus tanks, of gewoon voerpoweren met battlecruisers/thors/carriers. Mutalisks zijn een vervelend iets maar ik heb meestal zoveel AA om mijn main heen staan dat ze mij alleen durven aan te vallen met de zwaarste airunits en zelfs een zwerm muta's het niet gaat proberen.

Daarna was de klassieke stijl voor zerg om te gaan voor een combi van broodmaster/vliegende inktvis (even de naam kwijt). Die combi is zwaar, je moet er wat voor micro-en, of je schakeld alle AA uit of alle AG.
Door de glitch zie ik soms mass Ultralisk voorbij komen maar ik ben 'not impressed' van de glitch aangezien die dingen niet door mijn wall heen komen gemiddeld genomen.
-----------------------
Terran vind ik zelf het leukste omdat je best wat mogelijk heden hebt. Marine rush, MMM, Viking en/of Bansheefleet. Thor armada of battlecruiser fleet. Zelf spot ik de vijand en oordeel dan wat ik doe. Ik wall altijd in (echt altijd). Meestal ga ik daarna voor een groepje marines voor defense of offense afhankelijk van de situatie (speel altijd 4 vs 4 en alleen marines sturen is dan suicidal). ZIe ik weinig terrans in mijn tegenstanders dan wil ik nog wel eens reaper gaan ipv marine. Als ik mijn eerste groepje stuur staat er al een warfactory of is deze snel in aanbouw na het sturen.

Daarna ga ik meestal Mass Thor; 3 warfactories, twee expensions, twee armory's. Als mijn main door de minerals is dan stuur ik mijn vloot thors samen met een vloot scv's (20+) waarvan de scv's in autorepair staan.

Ik moet zeggen dat ik pas geleden een strategie zag die afweek van de doorsnee strategie. Een terran speler kwam aanzetten met een vloot Reavers en machineguns begon te spammen. Erg vervelend.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 17:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Is dat een kruising tussen een reaper en een raven? :p

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

m0nk schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:00:
[...]

Is dat een kruising tussen een reaper en een raven? :p
Bedoel ook de raven maar was even de naam kwijt. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds patch 1 zerg gehad die voor ultras ging, en dat was dan meteen een redelijk makkelijke win voor mij (terwijl ik verder vooral aan het verliezen ben geweest). Hij ging zerglings + banelings, daarbij roaches, toen infestors -> ultras. Klein detail dat hij over het hoofd zag, geen één van die units heeft anti air mogelijkheden. (Nou ja infestors met infested terrans, maar dat is net als met ravens, of hij gebruikt er te weinig en ik kill ze even, of ik vlieg gewoon weg en val op een andere plek aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tegenwoordig steeds meer terrans die zich gewoon inbunkeren met tanks + bunkers + AA en dan rustig een leger opbouwen. Hier kan je als zerg eigenlijk niets tegen doen en aangezien jou legerunits zwakker zijn dan die van de terrans verlies je dus eigenlijk altijd.
Tanks + Bunkers + Turrets kom je gewoon niet door, tanks zijn te sterk voor hun techlevel en alleen air kan het counteren ultras hebben geen kans omdat ze maar 1 voor 1 aanvallen :(
Ze mogen die range van die vikings wel eens aanpassen dat is gewoon ziek 9 range op sommige maps kan je airunits boven de ander zijn basis raken vanuit je eigen basis.

Dus als mensen nog ideeen hebben hiertegen met zerg schoot.

Als je trouwens helemaal nieuw bent in SC2 is spelen tegen de AI om in ieder geval de build order een beetje te snappen en de controls te leren geen slecht idee. Practice leage is gewoon slecht je leert meer tegen een Hard AI dan in practice leage want tenzij je tegenstander terran is ben je 100% veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Shadowhawk00 schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:43:
Tegenwoordig steeds meer terrans die zich gewoon inbunkeren met tanks + bunkers + AA en dan rustig een leger opbouwen. Hier kan je als zerg eigenlijk niets tegen doen en aangezien jou legerunits zwakker zijn dan die van de terrans verlies je dus eigenlijk altijd.
Tanks + Bunkers + Turrets kom je gewoon niet door, tanks zijn te sterk voor hun techlevel en alleen air kan het counteren ultras hebben geen kans omdat ze maar 1 voor 1 aanvallen :(
Ze mogen die range van die vikings wel eens aanpassen dat is gewoon ziek 9 range op sommige maps kan je airunits boven de ander zijn basis raken vanuit je eigen basis.
als terran zichzelf inbunkerd (turtle), dan betekend dat voor zerg expanden, probeer een beetje druk te houden op zijn basis en offer een overlord op om te kijken of hij voor air gaat.
als terran veel tanks heeft ga ik toch vaak voor broodlords en corrupters om vikings af te slaan.
aangezien broodlords ook een flinke range hebben en je de broodlings zelf nog kan besturen moet hij wel met zn vikings naar voor komen en die kan je dan met corrupters aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:23:
[...]

Bedoel ook de raven maar was even de naam kwijt. :P
Dat zou ik geweest kunnen zijn :P

Ik pas die tactiek soms toe, vaak in combinatie met banshees. Het is ideaal voor harassen en bovendien zijn ravens met seeker missile brilliant tegen MMM ballen. Nadeel is wel dat het tonnen met gas kost, dat vereist dat je 'veel moet expanden en dat is behoorlijk kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Als je trouwens helemaal nieuw bent in SC2 is spelen tegen de AI om in ieder geval de build order een beetje te snappen en de controls te leren geen slecht idee. Practice leage is gewoon slecht je leert meer tegen een Hard AI dan in practice leage want tenzij je tegenstander terran is ben je 100% veilig.
De turtle strategie is voor veel Terrans ook 'the way to go'
Zoals boven al genoemd is je beste kans het harassen van enige uitbouwpogingen. Laat geen SCV of Medivac door komen want als je dat wel doet gaat hij expanden en op die andere locatie misschien ook turtelen en dan moet je verschillende forten gaan ontmantelen.

Als je voor broodlords en suiddies gaat moet je wel bedenken dat dit voor zerg hoge tier units zijn en tegen de tijd dat jij er veel van heeft dan zal hij ook veel hebben gebouwt van zijn units. Als dat toevallig een thor/Viking combo is wordt het een micromanagement battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een poging wagen met meerdere nydus networks, gooi 3x een entwerk neer en bouw met alledrie tegelijkertijd een worm in de basis op 3 verschillende plaatsen, zeker als je map control hebt moet dat qua kosten geen probleem zijn. Als je slim bent gooi je dan ter afleiding een veldje van 20 banelings tegen z'n voordeur aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
De Gesnaakte schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:50:
[...]

als terran zichzelf inbunkerd (turtle), dan betekend dat voor zerg expanden, probeer een beetje druk te houden op zijn basis en offer een overlord op om te kijken of hij voor air gaat.
als terran veel tanks heeft ga ik toch vaak voor broodlords en corrupters om vikings af te slaan.
aangezien broodlords ook een flinke range hebben en je de broodlings zelf nog kan besturen moet hij wel met zn vikings naar voor komen en die kan je dan met corrupters aanpakken.
Dat is idd de taktiek die ik ook gebruik tegen een turtlende terran (of protoss). Gewoon volledige map control pakken en alle beweging buiten de base van hem afstraffen. Daarna zal hij vroeg of laat mined out zijn en jij nog lang niet, aangezien je alle expansions wel zal hebben. Dan is het tijd om jou 1ste army op te offeren om schade te doen. Jij hebt door de vele expansions toch genoeg minerals/gas om direct weer een 200/200 army te maken. Het opofferen zorgt ervoor dat zijn leger wss buiten de base gaat en het nog makkelijker af te maken is met je 200/200 army. Daarna is het gewoon een gat in de nog bestaande defense maken, aangezien hij out mined is kan je verder rustig binnen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
1-base turtles is juist het makkelijkste wat er is. Je kunt vrij de hele map innemen. Verder zoveel mogelijk harassen. Daarbij maakt het niet uit dat je 20 muta's verliest ofzo, want die bouw je er dan toch zo weer bij. Uiteindelijk is die de sjaak. Wees niet bang om units te verliezen. Blijf maximaal produceren en harrassen..

Gisteren ook nog een typische 1-trick-pony-zerg tegengekomen. Ik hield z'n 6pool tegen. Hij bleef uiteindelijk maar zinloos zerglings en af en toe banelings in mijn muur gooien. Toen ik uiteindelijk bij zijn basis kwam met mijn leger had ie echt een basis/leger die je bij de meeste bronze spelers nog niet ziet. 1 base, 1 muta, 1 hydra, geen creep, :P Echt.. als z'n 6pool mislukt weet ie het gelijk niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hehe gister 2 leuke matches gehad,

1ste Match : TvP en de Protos stuurt gelijk bij de start van de match 1 probe naar mijn base , helaas was zijn pylon al up toen ik erachter kwam. Dus ik denk geen probleem move to natural en we gaan vrolijk verder.

Helaas stond een andere Probe al in mijn natural en ja hoor daar kwamen de cannons onderaan mijn ramp, ik kreeg nog te opmerking van de protos speler " That's what you get for playing a stupid ass race like Terran" en dan heb ik al mijn Building maar gelift en random over de map gestuurd en /afk gegaan ;)

Na 51 minuten had hij eindelijk al mijn buildings weg en was ik defeated nu hoor ik je roepen en dat deed de protoss ook ;) Lame ! ja inderdaad maar that's what you get for playing Terran the ability to lift off buildings ! was mijn antwoord.

Kortom 1ste Match -11 Punten

2de Match was TvZ : Ik vroeg me wall in gemaakt ( ter preventie van 6pool ) alleen toen mijn scout in zijn base was was er helemaal geen spawning pool. Uhm okay ? ik nog 2 SCV's eruit gestuurd om de hele map te verkennen maar helemaal niks kunnen vinden. Ik dus lekker met mijn SCV zijn miners killen. na 6 miners kwam hij erachter dat hij mijn SCV kon attacking en mijn SCV ging eraan.

Ik begreep maar niet waarom hij geen spawning pool had dus ik met een handje vol ( 5 Marines ) richting zijn base, en alles met de grond gelijk gemaakt.

Punten die verwarring voor mij brachten

- Geen spawning pool
- Geen Queen
- Geen Scout

Dus ik in het score screen gekeken, is het een unplaced player met letterlijk 1 match en die had hij verloren, kortom een nieuwe speler.

Resultaat +44 punten :+

Hierna was het bed tijd maar inmiddels geklommen tot Rank21 in mijn divisie ( tussen Rank 22 en Rank 21 zitten ruim 100 Points verschil ).

Kortom tijd om me nu maar eens echt richting promotie te werken en wat vaker te gaan spelen. :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hogader schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:14:
[...]

Dat is idd de taktiek die ik ook gebruik tegen een turtlende terran (of protoss). Gewoon volledige map control pakken en alle beweging buiten de base van hem afstraffen. Daarna zal hij vroeg of laat mined out zijn en jij nog lang niet, aangezien je alle expansions wel zal hebben. Dan is het tijd om jou 1ste army op te offeren om schade te doen. Jij hebt door de vele expansions toch genoeg minerals/gas om direct weer een 200/200 army te maken. Het opofferen zorgt ervoor dat zijn leger wss buiten de base gaat en het nog makkelijker af te maken is met je 200/200 army. Daarna is het gewoon een gat in de nog bestaande defense maken, aangezien hij out mined is kan je verder rustig binnen wandelen.
Alles valt te counteren. ;)
Ik ram me meestal naar buiten in zo'n situatie met een combi van vikings en twee medivacs met SCV's en tanks. Zo turtle ik alle resourcelocaties vol die ik nodig heb. Bovendien heb ik de neiging om reapers naar buiten te sturen om hetzelfde bij de zerg tegenstander te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Auredium schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:18:
[...]

Alles valt te counteren. ;)
Ik ram me meestal naar buiten in zo'n situatie met een combi van vikings en twee medivacs met SCV's en tanks. Zo turtle ik alle resourcelocaties vol die ik nodig heb. Bovendien heb ik de neiging om reapers naar buiten te sturen om hetzelfde bij de zerg tegenstander te doen.
Voordat jij 1 base hebt volgeturtled zit die Zerg als het goed is al op 4 basissen ofzo. Tegen een goede speler gaat dat echt niet werken volgens mijn. Want boeien die vikings, die medivacs zijn in enkele seconden weg gefocusd.

En reapers gaan echt weinig uithalen mid/late game als je tegenstander een berg muta's heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:23:
[...]

Voordat jij 1 base hebt volgeturtled zit die Zerg als het goed is al op 4 basissen ofzo. Tegen een goede speler gaat dat echt niet werken volgens mijn. Want boeien die vikings, die medivacs zijn in enkele seconden weg gefocusd.

En reapers gaan echt weinig uithalen mid/late game als je tegenstander een berg muta's heeft.
Nee, reapers gebruik ik meestal direct. Ik bouw een muur uit barracks die (indien mogelijk) een techcentrum erop hebben. Dan kan ik nog voor de eerste zerg expension (of terwijl die nog aan het vormen is) al harassen.Met speedupgrade zijn reapers net zo snel als zerglings, alleen kunnen ze cliffjumpen. Zergspelers worden er gek van. In de tussentijd expand ik zelf naar buiten toe.

Maar ik moet bekennen dat mijn eigen sterke punt 4 vs 4 is. Schiet dan in defense zodat mijn allies goed kunnen doorbouwen terwijl ik omhoog tech. 4 vs 4 is of heel snel afgelopen of een full tech battle. Zelden wat er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Reapers zijn sinds 1.1 lang zo effectief niet meer :)

En wat jij beschrijft heeft natuurlijk niks meer met turtlen te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Hogader schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:14:
[...]

Probleem is dat ik helemaal niet kan scouten een overlord komt niet erg ver als er 2-3 thors staan met missle turrets.
En uiteindelijk dropt hij gewoon die thors in mijn main basis, ik kan ze niet zien aankomen wat overlords worden afgeschoten voor vikings en als ik wil counteren heeft hij thors. En een groepje thors + tanks in je main op een klein puntje krijg je gewoon slecht weg.
Map control had ik wel redelijk maar wat heb je aan geld als je een drop in je main krijgt en dan niets meer kan bouwen ( misschien volgnde keer een2e hive ergens op een 2e basis zetten en daar alles copieren )
Gisteren ook nog een typische 1-trick-pony-zerg tegengekomen. Ik hield z'n 6pool tegen. Hij bleef uiteindelijk maar zinloos zerglings en af en toe banelings in mijn muur gooien. Toen ik uiteindelijk bij zijn basis kwam met mijn leger had ie echt een basis/leger die je bij de meeste bronze spelers nog niet ziet. 1 base, 1 muta, 1 hydra, geen creep, Echt.. als z'n 6pool mislukt weet ie het gelijk niet meer.
Had ik gisteren ook 1 met zerg. Hij had 6 zerglings ni mijn basis terwijl mijn queen en 2 zerglings nog in productie waren. Meteen een Spine crawler gemaakt en met mijn drones zijn zerglings gekilled.
Volgende wave van 6 kwamen een queen en 6 zerglings + spine tegen en daarna was het vrij snel voorbij.

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 27-09-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:32
Ik kom als Zerg speler toch vaak in de knoop. In het begin lukt het me nog wel om van alles bij te houden, maar later in het spel begin ik overlords te vergeten, drones te vergeten. Ik heb veel te vaak het gevoel dat ik constant units moet bouwen en druk moet zetten om te overleven. Ik wordt ook heel vaak platgewalst met een leger waarvan ik geen idee heb hoe ik het moet verslaan. De potjes die ik win, heb ik vaak zoiets van: nou ik overleef het maar net. Ik ben blij als ik het nog 5 minuten vol kan houden. Vlak daarna geeft de tegenstander GG. Ik heb gewoon werkelijk geen idee hoe tegenstanders er voor staan.

Voorbeeld: Ik zie toss een berg voidrays bouwen, dus probeer ik met man en macht die dingen uit de lucht te knallen voordat ze volledig opgeladen zijn. Dat lukt dan nét, hou iets van 2-3 muta's over en denk: goh, ik hoop niet dat ie zo meteen weer komt met die dingen. En dan ineens GG. Huh?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:00:
Reapers zijn sinds 1.1 lang zo effectief niet meer :)

En wat jij beschrijft heeft natuurlijk niks meer met turtlen te maken :P
Mwa, reapers zijn nog redelijk effectief maar ze zijn wel iets sneller de grond ing eboord sinds de patch.

Mja, bij 4 vs 4 is het of iedereen rushed of teched. Ik heb heel soms meegemaakt dat bij 4 tegen 4 dat je echt ziet hoe je traag aan het verliezen bent omdat 1 speler langzaamaan wordt gesloopt. Maar ik heb ook blunders meegemaakt waarbij een eiland met allies gewoon geen AA bouwt, met moeite een muta/voidray of Banshee golfje weet af te slaan en dan nog steeds geen AA bouwt!

Andere ervaring met 4 vs 4. We hadden een team met 1 zerg erin, die doet 6 pool, deze faalt end an GG en weg is ie. Terwijl zijn basis nog int act was en hij 3 bondgenoten had die hem konden supporten in verdedigen!

Protoss spelers die op 1 gezamelijk 4 vs 4 teameiland alles dichtbouwen en het niet door de terran laten doen. Gevolg: Geen uitgang voor grondunits tenzij je wat kapot baggert van je medespeler.

Maar het akn ook mooi zijn hoor. Uptechen en dan collosale battle hebben in het midden, doorstomen door de juiste unitkeuzes en aan twee fronten beginnen met aanvallen waarna de tegenstanders 1 voor 1 GG zeggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Auredium op 27-09-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Castor385 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:22:
Ik kom als Zerg speler toch vaak in de knoop. In het begin lukt het me nog wel om van alles bij te houden, maar later in het spel begin ik overlords te vergeten, drones te vergeten. Ik heb veel te vaak het gevoel dat ik constant units moet bouwen en druk moet zetten om te overleven. Ik wordt ook heel vaak platgewalst met een leger waarvan ik geen idee heb hoe ik het moet verslaan. De potjes die ik win, heb ik vaak zoiets van: nou ik overleef het maar net. Ik ben blij als ik het nog 5 minuten vol kan houden. Vlak daarna geeft de tegenstander GG. Ik heb gewoon werkelijk geen idee hoe tegenstanders er voor staan.

Voorbeeld: Ik zie toss een berg voidrays bouwen, dus probeer ik met man en macht die dingen uit de lucht te knallen voordat ze volledig opgeladen zijn. Dat lukt dan nét, hou iets van 2-3 muta's over en denk: goh, ik hoop niet dat ie zo meteen weer komt met die dingen. En dan ineens GG. Huh?
Als hij blijkbaar zn complete economy op void rays heeft gegooid dan kun je wel raden dat als hij die verliest hij weinig meer over heeft. Je kunt dan twee dingen doen: expanden of counteren (of beiden :P)

Belangrijkste is dat je dat moment aangrijpt om je voordeel te doen en niet bang te worden, want de kans is juist groot dat jij op dat moment dik in het voordeel bent of in ieder geval vanaf dan een flinke voorsprong gaat (of kan) nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:27:
[...]
Als hij blijkbaar zn complete economy op void rays heeft gegooid dan kun je wel raden dat als hij die verliest hij weinig meer over heeft. Je kunt dan twee dingen doen: expanden of counteren (of beiden :P)
Als je dan expand en snel de 2 geysers volknikkert kun je binnen de kortste keren een berg mutas hebben en met mutas een counter inzetten, ondertussen drone je wat up en zorg je voor zerglings als ground harass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36
ben er sinds kort achter dat zerglings echt heer en meester zijn op de grond. Vooral als je als zerg de lucht in gaat. Ze zijn supersnel, goedkoop en relatief veel dmg. Alle zware ground units zijn gewoon de sjaak! (behalve collusus).

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Goldman schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:36:
ben er sinds kort achter dat zerglings echt heer en meester zijn op de grond. Vooral als je als zerg de lucht in gaat. Ze zijn supersnel, goedkoop en relatief veel dmg. Alle zware ground units zijn gewoon de sjaak! (behalve collusus).
Je moet wel de ruimte hebben anders valt de helft van je zerglings niet aan. Maar tegen een Marine ball zijn je zerglings zo dood helaas. Banelings gaan ook zo dood tegen marines maar dat is ook de bedoeling :D
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie