[Multi] F1 2010 - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 68.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm dan ook eindelijk kunnen spelen, op de Xbox. Lastig om na pas een paar uurtjes spelen al echt een mening te kunnen vormen, omdat ik, zeker bij racegames, gewend ben dat sommige negatieve punten die in het begin onbelangrijk lijken op de lange duur erg vervelend kunnen worden.

Het is in ieder geval niet helemaal wat ik gehoopt had, om een aantal redenen:
- De graphics zijn te rafelig en te donker (is de gamma nergens aan te passen?), en soms heb ik last van erg vervelende screen tearing.
- Zoals ik al meer las hier, rijden de AI wagens wat springerig.
- Zelfs met alle assists uit hebben de wagens naar mijn idee nog veel te veel grip.
- De 'lag' met het (handmatig) schakelen is echt heel erg vervelend.
- Geluid klinkt wat schel en daardoor wat irritant.

Al met al voelt F1 2010 een stuk minder gepolijst dan ik verwacht had. Desondanks krijg ik er met elk nieuw rondje dat ik rijd meer plezier in, dus wellicht dat het spel op de langere termijn leuker en leuker wordt.

Wat ik me trouwens afvraag: leest die persoon van Codemasters nog mee in dit topic? Lijkt me erg handig als de nodige aantekeningen worden gemaakt van alle comments hier; kunnen ze goed gebruiken om bugs te verhelpen en de volgende versie naar een hoger niveau te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Zamorano, ik weet niet op welk platform jij speelt, maar op de PC heb ik gewoon ronde- en sectortijden hoor... :)

Ik vraag me trouwens af, wanneer er weer een game komt a la Grand Prix Manager 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:36:
@Zamorano, ik weet niet op welk platform jij speelt, maar op de PC heb ik gewoon ronde- en sectortijden hoor... :)
Jawel (op sector 3 na dan), maar je kunt er weinig van terugzien.
Als ik een stint rijd van 10 rondjes in FP, wil ik achteraf graag alle rondetijden kunnen zien, liefst met sectortijden erbij. Tijdens het racen laat de info ook enorm te wensen over: niet duidelijk en ook niet op een handige plek in de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Vandaag met stuur op mijn Xbox geprobeerd. Waar langzame bochten met de controller problematisch is, ging dit met stuur goed. Eigenlijk speelt het helemaal lekkerder met het stuur..

Echter! Totaal geen force feedback aanwezig! Ik dacht eerst huh, is mijn ms Wheel soms kapot, maar een test met Forza wees uit dat er met de ffb niets mis is. In F1 is er gewoon praktisch geen ffb. Je stuur is met pinkje rond te draaien (ook bij spins).

Overal rijd met stuur wel 10x beter dan de controller, maar geen ffb vind ik een tegenvaller. Hoop dat ze de bugs er nog uit patchen (vooral je eigen 3e sectortijd niet kunnen zien vind ik best een kwalijke eigenlijk).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
laptimes van Ai kloppen inderdaad niet.
Ik rij nu Barcelona, ik trap dat Sauber hok echt helemaal aan gort en zit nu op een ronde van ongeveer 1.24 blank. Nu zie ik in de sectortijden dat ik ruim 2 sec langzamer ben dan iedereen in de 2e sector. Sta nu 8e algemeen. !e sector snelste tijd en 3e niet zichtbaar,
Nou ik weet echt zeker dat ik daar geen 2 sec verlies op de rest. Als ik auto's voor me heb, ferrari of mclaren, loop ik daar juist steeds iets in op de AI.
Ik ben misschien geen F1 god, maar ik haal daar echt geen 2 sec vanaf in een standaard Sauber zonder upgrades.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Eerlijk gezegd denk ik dat codemasters hier zijn eigen graf gegraven heeft. De licentie is reteduur, maar niemand die 2010 serieus gespeeld heeft gaat 2011 kopen als de bugs niet binnen een week opgelost zijn.

Op twitter reageren ze ook opeens allemaal niet meer, en op de forums ook weinig reactie. Ga eens een claim indienen om mijn geld terug te krijgen, aangezien ze een product verkopen dat niet werkt, en niet doet wat ze beweren. Weinig kans, maar goed, wil mijn klacht in ieder geval kenbaar maken.

Iemand interesse om de startpost over te nemen? Ga hier geen tijd meer in steken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2010 23:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:03:
Eerlijk gezegd denk ik dat codemasters hier zijn eigen graf gegraven heeft. De licentie is reteduur, maar niemand die 2010 serieus gespeeld heeft gaat 2011 kopen als de bugs niet binnen een week opgelost zijn.

Op twitter reageren ze ook opeens allemaal niet meer, en op de forums ook weinig reactie. Ga eens een claim indienen om mijn geld terug te krijgen, aangezien ze een product verkopen dat niet werkt, en niet doet wat ze beweren. Weinig kans, maar goed, wil mijn klacht in ieder geval kenbaar maken.

Iemand interesse om de startpost over te nemen? Ga hier geen tijd meer in steken.
jammer voor je dat je uiteindelijk zo teleurgesteld bent, je had er gezien je startpost behoorlijk zin in volgens mij.
Je eerste reacties waren in ieder geval een stuk positiever.
Ik was ook sceptisch in eerste instantie maar ik vindhet nog steeds een behoorlijk gaaf spel ondanks de bugs.
Gelukkig heb ik nog niet vastgestaan in de pitbox. Dit soort bugs worden ook zeker wel gepatched ga ik van uit,
De basis van het spel is gewoon goed, nu komen dit soort dingen naar voren, redelijk makkelijk te fixen lijkt mij.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Of ik snap de F1 regels niet, of er is iets geks aan de hand?

Ik race net in de career de GP van Australië :)

1e keer binnenkomen voor een andere set banden, zag ik aan de streep die er op zat. ( is de verplichte bandenwissel )

2e keer MOEST ik binnen komen van de Pit Crew, terwijl er in mijn ogen niks aan de hand was, begon als 16e en werd 22e daardoor ook

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023

Dit zegt CM op hun forum naar aanleiding van de gevonden fouten:

"Hi everyone. I posted in the other thread as well, but wanted to say here, you can be entirely assured that this is being looked at.

With feedback still coming in, it's important to us that we take a good comprehensive look at the posts. It's going to take a little time, and while I know everyone is very passionate - which is very appreciated - it's also very helpful if your experiences are as detailed as possible.

We've turned on post prefixing elsewhere to help us categorise effectively and be sure we've got all the details, and I've been pointing people at this thread.

Thanks, and keep all constructive posts coming.

Caldera. "

Er zitten idd nogal wat fouten in en ik denk ook dat het niet slim van hun is om dan zo'n spel uit te brengen. Dat geeft natuurlijk een hoop negatieve pr.. maar ja een beetje laat nu.

Zat ervan afhangen hoe ze het nu oppakken. Maar F1 2010 is helaas een Geoff Crammond GP zoals ik gehoopt had.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30

Ik denk dat je erg overdrijft. F1 2010 is de eerste in de serie, en na wat ik begrijp is ie tot nu toe goed verkocht. Een volgend deel zal een stuk beter zijn, net zoals dat bij FIFA etc is. Alle begin is moeilijk en Codemasters zal de bugs heus wel fixen.

Overigens zaten er in bijv GP4 ook best een aantal bugs, waaronder een pitstop bug.

[ Voor 4% gewijzigd door Lizardz op 24-09-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Na het verschrikkelijke Barcelona te hebben gehad nu heerlijke banen als Istanbul en Montreal. Gaat ook meteen een stuk beter, op Barcelona gaat ik echt als een drol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eerlijk gezegd denk ik dat codemasters hier zijn eigen graf gegraven heeft. De licentie is reteduur, maar niemand die 2010 serieus gespeeld heeft gaat 2011 kopen als de bugs niet binnen een week opgelost zijn
Ik gok zo dat er zat mensen zijn die dit spel gewoon lekker vinden spelen (zoals ik zelf trouwens) en er niet al te diep op in gaan. Ik heb zonet m'n oude Medion stuurtje (:P) onder een laag stof vandaan getrokken en wat een lol is dit spel dan.

Een paar erg grote pluspunten naar mijn mening:

+ Wedstrijd ervaring, voelt gewoon erg vet om een race weekend te voltooien
+ Snelheids gevoel, ik vind het er goed inzitten, maar dit zal wel iets persoonlijks zijn
+ Aardige AI, geen doorsnee spul maar goede blocks en aanvallen
+ Verhoudingen tussen teams, ik vind het persoonlijk erg vet dat je op de hogere moeilijkheid niet zomaar even met je Lotus naar Pole knalt (ik in ieder geval niet). Dit maakt de races ook heel wat interessanter.

Minpunten staan er in dit topic al genoeg (hoewel ik het lang niet met allemaal eens ben of ze heb gemerkt). Uiteindelijk is dit misschien gewoon een interessanter spel voor de meer casual racer die F1 wel cool lijkt dan voor echte sim fanaten met race cockpits in de woonkamer :P. Ik ga me er in ieder geval nog even mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik ben redelijk te spreken over f1 2010 pc maar ik had meer verwacht.

Eerst vindt ik de strafsysteem echt een drama zo ben ik al meerder malen onterecht bestraft. Zo tikte een wagen tegen mij aan na de start daarna kreeg ik een stop en go.
Ik vindt het schakelen een drama veel te langzaam. Waardoor je weer tijd verliest.
AI wagen het lijkt wel of ze op springkussen rijden. Het geluid vindt ik ook niet echt f1 klinken.

Maar ik hoop dat dit word opgelost door een patch. De game is voor mij nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Lizardz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:20:
[...]

Ik denk dat je erg overdrijft. F1 2010 is de eerste in de serie, en na wat ik begrijp is ie tot nu toe goed verkocht. Een volgend deel zal een stuk beter zijn, net zoals dat bij FIFA etc is. Alle begin is moeilijk en Codemasters zal de bugs heus wel fixen.

Overigens zaten er in bijv GP4 ook best een aantal bugs, waaronder een pitstop bug.
Klopt, als mensen teleurgesteld zijn reageren ze heftig. Ze hadden wel wat meer kunnen testen voor de release vind ik, zal ook een les voor hun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Grappig dat allerlei mensen die het spel voor de release met hand en tand verdedigden nu zelf ervaren hoe het is om teleurgesteld te zijn in een CM product, net zoals ik dat was vanaf CMR3. Wel jammer voor alle mensen die zich er zo op verheugd hadden.

Gebaseerd op mijn ervaringen met CM gaat er het volgende gebeuren: er komt over plusminus een maand een patch die enkele zaken oplost, maar niet alle. Daarna zul je zien dat alle communicatie over deze game naar buiten toe verstomt; supportfora raken leeg en je zult het moeten doen met het product zoals dat er dan ligt. Voor alle mensen die hopen op een physics update: die komt er niet, dit is zo'n beetje wat de EGO engine kan, voor echt betere physics zal CM een nieuwe engine moeten schrijven en dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Wil geen doemdenker zijn, maar CM kennende zit ik er niet ver vanaf (of ze moeten me positief verrassen qua patches en ondersteuning).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Net voor de 2e keer na een race hangt het spel op "Loading".
Direcxt 9 setting stond al op true..

Saai zo voor de 3e keer een race starten en maar hopen dat het spel doorlaadt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lizardz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:20:
[...]

Ik spreek jullie nog wel als jullie, zoals ik, 3 op de 4 races opnieuw moet doen omdat je stil en vast staat in de pits. Ik had inmiddels bij race 9 kunnen zijn, nu zit ik nog vast bij race 4. En heb geen zin meer om die klote races nog een keer te doen in die gare lotus waarvan de remmen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Had al ergens gelezen dat ze wegens tijdgeberek niet alle features erin kinden stoppen die ze wilden, toen werd ik al een beetje ongerust. Snap de release datum ook niet helemaal, zou eerder verwachten dat ze het willen uitbrengen aan het begin of juist wanneer de kampioen bekend is aan het eind van het seizoen, nu zitten we ergens in het midden.

Vanuit een arcade oogpunt, medium difficulty op 360 met normale controller, bevalt het spel erg goed. De ai moet wel omhoog omdat het op sommige banen te makkelijk gaat. Nog geen last gehad van bugs verder.

Mis inderdaad de 3de sector tijden en het is jammer dat je alleen de snelste lap ziet. Zelf in de pits rijden was ook leuker geweest. Hoop dat ze de constructieve kritiek verwerken in een goede serie en ben blij dat de F1 licentie weer terug is op meerdere platformen.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wat ik wel raar vond is dat ik ging de pits in, komen er 2 auto's dwars door me heen gereden, ze waren onzichtbaar dat dan weer wel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:41:
Wat ik wel raar vond is dat ik ging de pits in, komen er 2 auto's dwars door me heen gereden, ze waren onzichtbaar dat dan weer wel.
Heb je nog geluk dat je verder kon. Ik had ook een ghost car die ervoor zorgde dat ik vast kwam te zitten in de pits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:34:
[...]

Ik spreek jullie nog wel als jullie, zoals ik, 3 op de 4 races opnieuw moet doen omdat je stil en vast staat in de pits. Ik had inmiddels bij race 9 kunnen zijn, nu zit ik nog vast bij race 4. En heb geen zin meer om die klote races nog een keer te doen in die gare lotus waarvan de remmen niet werken.
Dat is inderdaad erg vervelend, maar in elk spel zitten in het begin bugs. Kijk naar een MW2 of eenieder ander spel, wanneer het grote publiek ermee aan de slag gaat komen bugs nou eenmaal naar buiten. Natuurlijk is het slordig van de developer, maar zulke dingen gebeuren. De conclusie trekken dat F1 2011 dan ook slecht is en niet gekocht zou worden is dan ook veel te voorbarig. Aan je reacties is duidelijk te merken dat je gefrustreerd bent, maar kun je dat niet op een andere/volwassenere manier uiten? Ik zag ik je profiel dat je 31 moet zijn.

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Roydriguez schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:19:
[...]

Ik heb geen verzend email gehad maar op de site stond wel dat het gisteren verzonden was en vandaag had ik het dus ook in de bus :9 .
Ik had ook verzend mail maar niets gekregen vandaag... alles zit zon beetje tegen met dit spel *zucht*
verbaast me nog dat ik zo vaak weer even ga spelen, normaal als ik een game leuk vind speel ik het meteen dagen achter elkaar, maar nu heb ik na een sessie het wel weer ff gezien... hoop echt dat de codies er wat aan doen :( het is de eerste game waar ik echt naar uit keek en vind deze teleurstelling gewoon zonde... had gehoopt er zoveel plezier aan te beleven.. maar ach misschien komt dat nog ;)

iRacing Profiel

• Phusebox
Lizardz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:57:
[...]

Dat is inderdaad erg vervelend, maar in elk spel zitten in het begin bugs. Kijk naar een MW2 of eenieder ander spel, wanneer het grote publiek ermee aan de slag gaat komen bugs nou eenmaal naar buiten. Natuurlijk is het slordig van de developer, maar zulke dingen gebeuren. De conclusie trekken dat F1 2011 dan ook slecht is en niet gekocht zou worden is dan ook veel te voorbarig. Aan je reacties is duidelijk te merken dat je gefrustreerd bent, maar kun je dat niet op een andere/volwassenere manier uiten? Ik zag ik je profiel dat je 31 moet zijn.
Je hebt bugs, en bugs. Dit is gewoon onacceptabel en heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Speel per jaar zeker 10 tot 20 nieuwe games.

• soulcrusher
Lizardz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:57:
[...]

ik vind het onacceptabel dat een game zoveel bugs heeft... als er een paar zijn oké maar ik kan me totaal niet voorstellen dat de developers een hoop van de bugs niet zelf tegen gekomen zijn met testen, dat kan toch gewoon niet? trouwens vind ik wel dat als je een spel in de winkel koopt, dat die ook goed speelbaar moet zijn.. en niet dat het nog een halve beta is waar nog 10 patches voor nodig zijn om het te maken zoals het hoort te zijn?

iRacing Profiel

• RDMA
Net mijn eerst punten van het seizoen gehaald, P5 met de Lotus in Canada! :D

Ik vind het wel meevallen met de bugs eerlijk gezegd, de enige die ik ben tegengekomen is de pitstop bug waarbij de lollypop man je laat wachten tot iedereen voorbij is, maar dan ga ik gewoon eerder naar binnen of probeer ik een gat te slaan met de rijders achter me.

• Jeroenit
hier nog een bug net, deed de race op Barcelona en ik was echt goed bezig. Zette constante snelle rondetijden neer en nergens fouten gemaakt.
Werd toch 21e, blijkbaar was ik zo'n beetje de enige die een pitstop gemaakt heeft.
Ik weet zeker dat bijna niemand gepit heeft. Werd zelfs gelapt door het hele veld zo'n beetje terwijl het verschil per rondje misschien 1.5-2.5 sec was. Deed een 20 lap race.
De AI op Barcelona was ook echt te snel gewoon, is echt bijna niet te doen (voor mij althans)
Ik had me toch als 12e gekwalificeerd met 1.24.0X, in de race leek de AI in een keer nog een flinke versnelling hoger gevonden te hebben. Eerste keer dat ik echt geen antwoord had, ik werd zelfs van alle kanten voorbij geknalt door HRT en Virgins. In de 3e bocht bv, die lange rechterknik, ga ik echt volgas in z'n 5 door naar 6 zonder te liften, komen ze met echt met 20 km verschil voorbij als ik een klein beetje aan de buitenkant blijf...

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Vandaag binnengekregen. Wat een vet spel! Ik speel het op de Xbox(mochten mensen online willen racen voeg mij toe, It is a game), daarnet 4de race op Monaco. Een kwalificatie in de regen, er is al zoveel ruimte in Monaco voor foutjes, ik kwam niet verder dan 21ste tijd in mijn 'Virgin'. De race was helemaal geweldig(heavy rain), de chicane naar beneden(uitmondend in de haarspeldbocht, je weet wel)was gewoon een lange optocht van F1 wagens, geen ruimte om in te halen. Ik besloot toch de gok te wagen, ik reed flink wat auto's voorbij, maar Petrov(Renault) was het eindstation, een tikkie hier en een tikkie daar en hoppa, Petrov gespind. Ik kreeg hier een tijdstraf voor van 10 seconden boven op mijn eindtijd(toch nog 15de).

Ik heb overigens zeer veel moeite met die 2de bocht(chicane) voor de pitlane.(welgeteld de 4de bocht na het uitkomen van de tunnel)

Gaude et aude

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Goh, ik krijg toch weer een beetje een Operation Flashpoint Dragon Rising gevoel. Een geweldig spel lanceren dat echter zo vol zit met bugs dat het pas speelbaar wordt na één of meerdere patches.

Ik kan nog steeds geen fatsoenlijke race rijden (pc) omdat het spel gewoon constant hapert (elke 10 tot 15 seconden bevriest het beeld en geluid een halve seconde). Zelfs als ik de settings (graphics/geluid) naar minimaal zet dan heb ik nog steeds dezelfde haperingen. Ik begrijp dat dit kan komen doordat er telkens een video-file wordt geschreven waardoor je met de F1 toets een replay kunt uitvoeren...maar het blijft raar omdat ik (haperingen niet meegeteld) gewoon 40 FPS haal.

Er zitten tevens een aantal bugs in het spel waarbij ik mij afvraag of de testafdeling het spel wel fatsoenlijk getest. Meest rare blijft dat de kwalificatietijden niet overeenkomen met de werkelijke tijden die AI wagens rijden en natuurlijk het bekende (en erkende) pit-stop issue.

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb totaal geen last van haperingen en ik begin nu aan Singapore in career, dus al aardig wat races gehad. Alle opties op z'n hoogst! Vloeiend met 50~60 fps. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• savalie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-08 14:02
GVD KK ZOOI WEER kus ik de muur 1 keer op Singapore en gelijk me ronde afgenomen daar gaat me 1:39

Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop

• Cum Grano Salis
  • Laatst online: 19:55
Ik denk dat de consoleversie wat aangenamer speelt/werkt, na wat reacties hier te hebben gelezen.

Gaude et aude

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik kwam vanavond nog een vreemd iets tegen (niet echt een bug, meer een AI-minpuntje). In de kwalificatie met nog 50 seconden op de klok kwam ik over de streep en vervolgens zie ik 3 wagens net de pits uitkomen (die dus onmogelijk nog een snelle ronde kunnen zetten).

En verder mja het is gaaf dat de F1 weer terug is in een game, en hoewel ik het spel prima vind spelen ben ik het compleet eens met het feit dat er eigenlijk een, niet af, product gelanceerd is. De vele bugs die erin zitten, en ik heb het idee dat Codemasters z'n PR-praat niet echt na kan maken. Het hele 'Live the life' concept is niet meer dan een paar interviews (verder is het eigenlijk gewoon een groot geanimeerd menu).

Maar ik ga me evengoed wel prima vermaken met deze game, en hopelijk dat er nog wat bugs gefixed worden in de nabije toekomst, en hopen dat 2011 die game wordt die 2010 had moeten zijn.

Verwijderd

Vind het wel een gaaf spel.ben vandaag opnieuw begonnen met carriere omdat de lotus mij toch niet echt trekt.
Dus maar begonnen met de Virgin.
op moeilijkheidsniveau normaal alle Assist uit.(50% laps)
1ste race 1ste
2de race 4de
3de race 5de.

Als het nu al zo redelijk makkelijk gaat,is het zometeen dus als ik bij de mclaren zit dat ik iedereen met gemak op 2 rondes zet.
Denk da`k dan toch maar ga proberen Virgin paar keer achterelkaar wereldkampioen te maken.

maarja verder is het toch echt een geweldig spel(speel op de ps3).
Enige waar ik me een klein beetje verder aan stoor is dat af en toe als je een bocht in stuurt en dan oppeens een tegenstander tegen je zijkant inrijdt of schampt waardoor je spint.(vreemd genoeg is het heel vaak hamilton bij mij :( )

• soulcrusher
HTeK schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:57:
Maar ik ga me evengoed wel prima vermaken met deze game, en hopelijk dat er nog wat bugs gefixed worden in de nabije toekomst, en hopen dat 2011 die game wordt die 2010 had moeten zijn.
Nee, ze hebben al extra een jaar gewacht (f1 2009 alleen voor wii en psp) om het zo geweldig mogelijk te maken, vind het onjuist om nog een jaar te gaan wachten! straks zul je zien dat f1 2011 weer vol bugs zit :(
OCTheEagle schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:42:
Meest rare blijft dat de kwalificatietijden niet overeenkomen met de werkelijke tijden die AI wagens rijden en natuurlijk het bekende (en erkende) pit-stop issue.
Ja, zeer raar, reed een rondje bahrein achter massa en kon hem best goed bijhouden, heb niet meer dan een of twee seconden ingeleverd, maar stond gewoon fijn 24e, met een achterstand van meer dan 6 seconden op massa..

Ik hoop van harte dat het een issue met de crack/release is, zit nog altijd te wachten tot het spel binnenkomt.. Kan ondanks de bugs niet wachten tot hij hier binnenkomt :)

iRacing Profiel

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
hoe zorg je ervoor dat je van Ferrari een contract krijgt? Ik win alle races in een Williams en wil graag naar Ferrari

Verwijderd

DaChosen1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:24:
hier nog een bug net, deed de race op Barcelona en ik was echt goed bezig. Zette constante snelle rondetijden neer en nergens fouten gemaakt.
Werd toch 21e, blijkbaar was ik zo'n beetje de enige die een pitstop gemaakt heeft.
Ik weet zeker dat bijna niemand gepit heeft. Werd zelfs gelapt door het hele veld zo'n beetje terwijl het verschil per rondje misschien 1.5-2.5 sec was. Deed een 20 lap race.
De AI op Barcelona was ook echt te snel gewoon, is echt bijna niet te doen (voor mij althans)
Ik had me toch als 12e gekwalificeerd met 1.24.0X, in de race leek de AI in een keer nog een flinke versnelling hoger gevonden te hebben. Eerste keer dat ik echt geen antwoord had, ik werd zelfs van alle kanten voorbij geknalt door HRT en Virgins. In de 3e bocht bv, die lange rechterknik, ga ik echt volgas in z'n 5 door naar 6 zonder te liften, komen ze met echt met 20 km verschil voorbij als ik een klein beetje aan de buitenkant blijf...
Op welk niveau speel jij?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb F1 2010 gisteren gekocht en eerlijk gezegd valt het me een heel klein beetje tegen. Die hele rommel er omheen, met die interviews enzo, dat is bij Grid of Colin McRae Dirt 2 nog wel leuk maar slaat bij dit spel een beetje de plank mis.

Grafisch ziet het er wel mooi uit en het speelt wel een stukje realistischer dan GP 4 uit 2002 maar dat is ook niet zo verwonderlijk.

Wat ik me afvroeg is welk betaalbaar stuurtje jullie mij kunnen aanraden om F1 2010 optimaal te spelen. Ik speel nu met keyboard omdat mijn Logitech Wingman Formula Force GP niet op Windows 7 64 bit werkt.

Met keyboard spelen is toch wel lastig en ik denk dat het met een stuurwiel (zoals ook bij GP4) allemaal veel leuker spelen is.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
ik zit me hier lekker te vermaken met het spel ondanks de bugs :)

net een leuke race gehad met merc ....
op Spa
lang in het middenstuk gereden maar 10 ronden voor het eind lekker rustig naar voren gereden omdat ik me banden gespaard had

3 ronden voor het eind volle regen bui iedereen de pits in ...
en ik gewoon rustig door omdat ik veel neerwaartse druk had staan :)

dus lekker eerste geworden
alleen me mechanic was een beetje pissed of :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
wie rijd hier allemaal 100% laps.. want ik vloog er uit in de 27ste ronde en dat voelt best rot :P

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
nee gewoon op 50% is nog te doen :)
al tijd als ik lang bezig ben krijg ik weer ergens jeuk of moet ik weer eens naar de wc
dus daarom houd ik het gewoon rond een half uurtje of iets meer

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:57
Wat trouwens ook wel een beetje raar is voor een racespel, is dat als je dan zo'n flashback gebruikt midden in een bocht(of bochtencombinatie) hij op het moment dat hij uit de flashback komt gewoon een moment rechtdoor stuurt ongeacht de positie van je controller. Op Monaco betekend dat meestal dat je er gelijk een tweede flashback achteraan kunt plakken...

Moet overigens wel zeggen dat het hele flashback idee sowieso een beetje gevaarlijk is omdat je veel meer risico mee gaat nemen, ik heb in principe 1 of 2 flashbacks voor de random momenten(zo kun je ook je puncture even flashbacken haha) om de grootste irritaties weg te nemen. Voor de rest is het gewoon pech als ik mijn voorvleugel er af rijd ;)

Last but not least wil even zeggen dat veel van de problemen groter gemaakt worden dan ze zijn, sowieso zijn Formule 1 fans vaak echte technologie liefhebbers en daardoor wellicht wat kritischer maar verder denk ik dat er vooral veel mensen zijn met ongegrond hoge verwachtingen met betrekking tot het sim gehalte. Codemasters heeft al vanaf het begin gezegd dat het een toegankelijke F1 game wilde maken, omdat die dure licentie ook nooit terug te verdienen is als je je enkel op de die-hards focust.

Zelf ben ik ook een sim-racer, ik heb GP3, GP4, F1 Challenge 99-02 en rFactor helemaal kapot gespeeld(LFS/Netkar Pro/GP Legens vond ik wat minder) en kan alle telemetrie en set-ups wel dromen. Heb niet voor niets ook een G25 erbij. Toch vind ik het juist fijn om af en toe games als F1 2010 te spelen, het is niet overdreven realistisch maar het geeft me wel het gevoel van een "echte" race en nu kan ik een heel seizoen spelen in de tijd dat ik normaal mijn set-up perfectioneer voor één online race.

Ik geef toe dat de controls even wennen is, maar als je het door hebt is het redelijk realistisch en uitdagend qua rij ervaring :) In ieder geval genoeg voor een game die ook op de console speelbaar moet zijn en voor het grote publiek bedoeld is ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Rctworld op 25-09-2010 04:15 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 04:13
Na al die berichten hier op Got de afgelopen dagen was ik wat huiverig geworden , maar vanaf een uur of 8 vanaaf tot nu toe ben ik lekker bezig geweest op de Xbox. Wat een topspel tot nu toe :D Ik speel de 3e moeilijkheidsgraad met 20 % laps , medium traction assist en auto shakelen en de rest uit. Eerst had ik geen traction aan , maar merk dat ik dan om de paar ronden weer andersom sta en achter iedereen aanrij.

Als je Rfactor of een andere simracer speelt laat dit spel dan lekker hangen , maar anders is het meer dan de moeite waard. De graphics zijn goed, de snelheid is top en aangezien ik de laatste tijd niet zo vaak meer F1 kijk moet ik alle nieuwe banen leren. Heb wel gemerkt dat dat in cockpitview niet werkt bij mij. Hang er liever iets boven zoals de cam op tv. Die cockpitview komt wel als ik een stuurtje heb en op het moeilijkste niveau ga spelen. Nu maar wat slaap pakken, want hoe gek het ook klint ..dit spel vreet energie bij mij ;)

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Game gisteren binnen gehad en de eerste race op Bahrain + P/Q Melbourne gedaan. Begon heel enthousiast op hard, dat was niet zon succes.. Vervolgens een tandje lager en nog een tandje lager (AI stond nu al terug op Amateur) en kreeg ik het eindelijk voor mekaar om de rest bij te houden in de practice. Half uurtje later stond ik op pole-position gekwalificeerd, was nou ook weer niet de bedoeling met m'n Lotus, uiteindelijk 7e geworden ondanks 4 spins, een puncture en een time-penalty. Heb dus voor Melbourne alles weer wat moeilijker gezet en daar 20e gekwalificeerd, bang on target en voor teammate.

Tot nu toe zitten er naar mijn mening echt te veel bugs in de game, blijkbaar ligt er ook glas in de pits want ik heb al een keer een puncture gehad met uit rijden pitstraat. En verder is de AI bij het begin van de race met een volle fuel-load opeens veel sneller dan tijdens de kwalificatie. :?

Maar over het geheel genomen nog steeds een erg leuke game. Ik ben vooral F1 fan, niet zozeer race-gamer, enige race game tot nu toe op de PS3 voor mij was Dirt 2... Maar ik ben echt een paar uur bezig met een race, alle 3 de practice sessies, kwalificatie en 50% race en iedere keer weer het beste proberen eruit te halen. De graphics zijn mooi, mijn tv heeft nog nooit zo groot geleken en ik heb helemaal het gevoel aan een weekend in een F1-wagen deel te nemen. Wat dat betreft dus geslaagd. Ik denk dat Codemasters heel goed de juiste feel heeft neergezet, maar nu nog wel even wat te patchen heeft.

• Roydriguez
Tot nu toe ben ik verder ook nog niet echt bugs tegengekomen die de gameplay echt negatief beïnvloeden en het spel loopt tot nu toe als een zonnetje op mijn pc.

Paar patches en _/-\o_ .

• Phusebox
Ben blijkbaar dus de enige die hier al tig keer vast is komen te zitten in de pits?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Ben nu bij de 11de race van m'n Career (Hockenheim) en nog geen één vastloper gehad.
PS3 versie..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Gadverdamme, een lekke band in de laatste ronde met nog een halve ronde te gaan. Rijd het licht uit m'n ogen met een perfecte regenstrategie en dan haal je de finish net niet. :( Slaat echt helemaal nergens op.

Ik ga terug naar rFactor totdat ze die lijst met issues hebben opgelost. Als simracer zijnde is dit echt weggegooid geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Bolk op 25-09-2010 09:35 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Phusebox
Als iemand overigens straks, gezien het feit dat het hard gaat, de startpost wil overnemen, en mijn plaatjes wil gebruiken, dan moet je ze even ergens zelf opslaan.

Plaatsen zonder vermelding is echter niet toegestaan. Thanks.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Phusebox ik wil ze wel overnemen, dm me maar.

Het lijkt er inderdaad op dat de Xbox360/PS3 versie beter is, want ik heb nog geen enkele van de hierboven bugs gezien op mijn Xbox360.

Ik zelf amuseer me prima met het spel, en mijn stuur en mijn (zelfbouw)playseat >:)

Edit :

Bij deze neem ik de TS over, mochten er mensen toevoegingen hebben, DM mij maar.

[ Voor 85% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-09-2010 10:01 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Phusebox
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:55:
Phusebox ik wil ze wel overnemen, dm me maar.

Het lijkt er inderdaad op dat de Xbox360/PS3 versie beter is, want ik heb nog geen enkele van de hierboven bugs gezien op mijn Xbox360.

Ik zelf amuseer me prima met het spel, en mijn stuur en mijn (zelfbouw)playseat >:)

Edit :

Bij deze neem ik de TS over, mochten er mensen toevoegingen hebben, DM mij maar.
Ik spreek overigens over de 360 versie, met alle bugs ;)

De 360 is ook de enige volgens mij met de bug waarbij je vast komt te zitten in de pits.

• Jeroenit
even over die "pitstop bug"

je hebt er dus blijkbaar 2 (ik heb er zelf nog geen last van gehad overigens)

1 dat je moet wachten met wegrijden na een pitstop: ik heb vanaf de eerste race altijd zelf een strategie gekozen,dus niet de recommended strategie, ik begin vaak op harde banden en rij dan langer door dan de rest.
Daardoor is het vaak erg rustig in de pits als ik binnenkom, misschien een tip..

2 de bug dat je helemaal vast komt te staan zoals Phusebox heeft ondervonden: kan dat misschien liggen aan de pitstraat instellingen, dus auto of manual? Ik heb hem op manual staan. Ik ga pas remmen als je naar binnen stuurt, dus niet op het moment dat je engineer zegt dat je moet remmen. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik vind het vreemd dat dit zomaar random kan gebeuren bij de een en dat de ander er nooit last van heeft.

Nogmaals, ik denk dat al deze irritaties en bugs echt wel verholpen gaan worden met 1 of meerdere patches.
Wat ik het meest storend vind is het gedrag van de AI, laptimes zijn ook niet gebaseerd op het realtime rijden op de baan, je kunt de hele ronde achter iemand zitten en toch is zijn ronde 2 sec sneller bv.
Ik heb ook de indruk dat je AI zich aan jou aanpast, als je meteen de eerste rondes in een vrije training snelle tijden neerzet, past de AI zich daar op aan heb ik het idee, begin je rustig of ken je het circuit nog niet, heb je meer kans in de race om hoog te eindigen, tenminste zo lijkt het.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
@ Phusebox, dat vind ik echt heel raar, ik heb echt nog niks van dit tegenkomen en ik heb toch al 5 raceweekenden gedaan :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:02:
[...]

Ik spreek overigens over de 360 versie, met alle bugs ;)

De 360 is ook de enige volgens mij met de bug waarbij je vast komt te zitten in de pits.
Je bent een half jaar lang positief geweest over het spel, zelfs toen deze enkele dagen uit was.. Dus ik dacht, nah als Phusebox positief is dan durf ik het wel aan :P. Maar nu lees ik dit ;)

Zelf heb ik het nog niet meegemaakt dat ik vast kom te zitten. Vind het wel een leuk spel, alleen anders dan ik normaal gewend ben van een racespel, je strijdt idd om de laatste paar plaatsen met een virgin :P.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:55:
Ik speel het op de PS3... het is wel veel beter dan F1 CE 2006 maar het haalt het voor mij nog lang niet bij F1 Challenge '99 - '02 die ik dan weer wel op de PC speelde. Er mist zoveel en er zitten teveel spel bepalende fouten in. Het is net of ik een spel uit de testfase in mijn bezit heb.

Ik ben ook bang dat wanneer GT5 uitkomt en er is niks gepatched in F1 2010 ik F1 2010 nooit meer aanraak. Tevens zal dit mijn beslissing op F1 2011 te kopen beinvloeden... echt jammer, zeker omdat ik een extreme F1 fan ben.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:57
hoe is de sfeer online ( pc ) ik hoor daar nog weinig van.
speel zelf heel veel race07, race ON , r-factor e.d.

ik ga dit spel zo binnen halen via steam. m

mijn pc is nu 4 jaar oud ( q6600, 8800gts SLI, vista ) en ik kan tegenwoordig al die benamingen niet van moderne videokaarten.

zal het een beetje te spelen zijn op 1680X1050 of moet ik nu vanmiddag naar de winkel rennen voor een nieuwe videokaart ?

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:12:
[...]

Je bent een half jaar lang positief geweest over het spel, zelfs toen deze enkele dagen uit was.. Dus ik dacht, nah als Phusebox positief is dan durf ik het wel aan :P. Maar nu lees ik dit ;)

Zelf heb ik het nog niet meegemaakt dat ik vast kom te zitten. Vind het wel een leuk spel, alleen anders dan ik normaal gewend ben van een racespel, je strijdt idd om de laatste paar plaatsen met een virgin :P.
Tja ik heb er nu wat uren in kunnen steken, en het is gewoon mega frustrerend als je steeds opnieuw moet beginnen. Je rijd dan ook steeds rond, ow kut, pitstop, 75% kans dat ik weer opnieuw kan beginnen.

• Jeroenit
Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:19:
[...]

Tja ik heb er nu wat uren in kunnen steken, en het is gewoon mega frustrerend als je steeds opnieuw moet beginnen. Je rijd dan ook steeds rond, ow kut, pitstop, 75% kans dat ik weer opnieuw kan beginnen.
Ben je al meer mensen tegengekomen met dit probleem?
Heb je ook andere pitinstellingen geprobeerd? Ik vind het echt klote voor je en jammer dat je door dit ene ding (wat inderdaad mega frustrerend is) het hele spel nu niet meer speelt..

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik moet zeggen dat ik nog weinig bugs ben tegengekomen. Heb ook nog niet zoveel races gedaan dus misschien komt het nog... Alleen zoals ik al eerder zei springt de AI van links naar rechts af en toe, heel raar.

Ik vraag me wel een paar dingetjes af:

1. Kun je de kwalificatie niet skippen? Ik vind het best om een aantal rondjes te rijden zodat ik ergens vooraan sta, maar als ik 5 rondjes gehad heb ofzo dan vind ik het wel goed. Ik ben niet zo van die heel lange races (ik doe ook standaard op 20% de race, 10 rondjes ofzo) dan gaat me de zin midden in de race over :p
Maar nu moet ik dus de hele kwalificatie afmaken, ik heb in ieder geval niet kunnen vinden hoe ik die kan doorspoelen (zodat de tijd die ik heb neergezet uiteraard wel blijft staan).

2. Hoe zit het nu met de banden... Ik lees in die tips tijdens het laden en in het 'banden kies menu' dat je met droog weer de Option en (naam kwijt...) droge banden allebei minstens een keer moet gebruiken. Gaat dat automatisch? Want ik heb tot nu toe nog niet handmatig andere banden gekozen (zou ook niet weten hoe?) maar ik heb nog geen klachten gehad dat ik me niet aan de regels houdt ofzo. Ben wel elke race een keer naar binnen geweest dus ze zullen het wel vanzelf gedaan hebben? Als het begint te regenen ofzo doen ze dat dan ook vanzelf of moet ik handmatig ergens kiezen dat ik wil wisselen?
Ik vind het opzich wel prima als ze dat zelf doen (ik hou meer van het racen dan al die controle er omheen) maar het zou wel leuk zijn als ik een keer zelf kies voor regenbanden en dan maar moet hopen dat het gaat regenen, beetje extra spanning ofzo.

Mijn iRacing profiel

• Phusebox
NickThissen schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:36:
1. Kun je de kwalificatie niet skippen? Ik

2. Hoe zit het nu met de banden... Ik lees in die tips tijdens het laden en in het 'banden kies menu' dat je met droog weer de Option en (naam kwijt...) droge banden allebei minstens een keer moet gebruiken. Gaat dat automatisch?
1. In het timing scherm, monitor twee keer selecteren, kun je vooruitspoelen. Ook kun je naar Event Info, 1tje rechts van je engineer, en dan Race kiezen.

2. Gaat automatisch, maar je kunt ook met het menu dat je tijdens het rijden bediend, kiezen voor andere banden.

[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 10:38 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

NickThissen schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:36:
Ik moet zeggen dat ik nog weinig bugs ben tegengekomen. Heb ook nog niet zoveel races gedaan dus misschien komt het nog... Alleen zoals ik al eerder zei springt de AI van links naar rechts af en toe, heel raar.

Ik vraag me wel een paar dingetjes af:

2. Hoe zit het nu met de banden... Ik lees in die tips tijdens het laden en in het 'banden kies menu' dat je met droog weer de Option en (naam kwijt...) droge banden allebei minstens een keer moet gebruiken. Gaat dat automatisch? Want ik heb tot nu toe nog niet handmatig andere banden gekozen (zou ook niet weten hoe?) maar ik heb nog geen klachten gehad dat ik me niet aan de regels houdt ofzo. Ben wel elke race een keer naar binnen geweest dus ze zullen het wel vanzelf gedaan hebben? Als het begint te regenen ofzo doen ze dat dan ook vanzelf of moet ik handmatig ergens kiezen dat ik wil wisselen?
Ik vind het opzich wel prima als ze dat zelf doen (ik hou meer van het racen dan al die controle er omheen) maar het zou wel leuk zijn als ik een keer zelf kies voor regenbanden en dan maar moet hopen dat het gaat regenen, beetje extra spanning ofzo.
Je kunt in het scherm met de bandenkeuze voor de race ook je pitstop-strategie bepalen, dus hoeveel stops je wil, wanneer en wet er moet gebeuren. Of ze tijdens de race automagisch naar intermediates/wets schakelen weet ik nog niet, na 5 races nog steeds geen regen tegengekomen :P

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:59
Het is ook heel jammer dat je alleen "software" bij audio kan selecteren en dus alleen maar stereo geluid hebt. Dolby prologic ll is ook niet alles. Luisteren de mensen hier veel naar hoofdtelefoon / 2 ch stereo? Omdat ik er nog niemand in dit topic over heb zien typen.

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt, dat als ik uit de pit komt, dat gelijk mijn band klapt. Hopelijk komen ze snel met een patch want er zitten veel bugs in deze game! Voor de rest is het een super game.
PC versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Dannyyy op 25-09-2010 12:43 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Sinds gisteren het spel en precies hetzelfde probleem tegengekomen in de pits: Ik kwam als 9de binnen en reed eruit als 24ste.... Er waren 2 anderen die voor mij de pits in reden en ik schat een stuk of 7 die na mij de pits in reden. Dan ben je dus echt genaaid: voor mij is het nog heel erg wennen omdat ik nog niet veel race op de 360. Ben uiteindelijk dus 20ste geworden :( Heb er nog wel 4 kunnen inhalen, maar toen was het over.

Ik speel overigens met rem assistent uit, tegenstander op tweede moeilijkheidsgraad (eerste was echt te makkelijk, deze is flink pittiger), traction op medium. De rest is vrij standaard, regels wel volledig aan staan, evenals fuel en tyre wear. De rest van de opties weet ik zo even niet.

Ik hoop dus ook dat er een patch uit komt voor de 360, ik heb ook iets anders héél erg vervelends: af en toe slaat het spel even vast (voor 2 seconden) en dan gaat hij weer verder. Als er een patch is hoor ik het graag, dan moet ik mijn 360 maar even op een of andere manier aansluiten op internet (momenteel niet zo). Als ik wat meer ervaring heb ga ik ook wel xbox live op! :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:13:
Vind het wel een gaaf spel.ben vandaag opnieuw begonnen met carriere omdat de lotus mij toch niet echt trekt.
Dus maar begonnen met de Virgin.
op moeilijkheidsniveau normaal alle Assist uit.(50% laps)
1ste race 1ste
2de race 4de
3de race 5de.

Als het nu al zo redelijk makkelijk gaat,is het zometeen dus als ik bij de mclaren zit dat ik iedereen met gemak op 2 rondes zet.
Denk da`k dan toch maar ga proberen Virgin paar keer achterelkaar wereldkampioen te maken.
Waarom gooi jij de moeilijkheidsgraad niet omhoog?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Zamorano
  • Niet online
murky123 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:17:
hoe is de sfeer online ( pc ) ik hoor daar nog weinig van.
speel zelf heel veel race07, race ON , r-factor e.d.

ik ga dit spel zo binnen halen via steam. m

mijn pc is nu 4 jaar oud ( q6600, 8800gts SLI, vista ) en ik kan tegenwoordig al die benamingen niet van moderne videokaarten.

zal het een beetje te spelen zijn op 1680X1050 of moet ik nu vanmiddag naar de winkel rennen voor een nieuwe videokaart ?
Dat moet prima te doen zijn. Ik draai op een enkele 8800GTS met 640 Mb, en dat draait op 1680x1050 ook goed. Ik kan natuurlijk niet alles op high zetten, maar het ziet er zeker niet lelijk uit en de framerates zijn prima.

Phenom II X6 1055@3,5 Ghz, 4 GB Ram en Win 7 Ultimate 64 bit hier.

• Unbreukable
Unbreukable schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:15:
[...]

Ik speel het op de PS3... het is wel veel beter dan F1 CE 2006 maar het haalt het voor mij nog lang niet bij F1 Challenge '99 - '02 die ik dan weer wel op de PC speelde. Er mist zoveel en er zitten teveel spel bepalende fouten in. Het is net of ik een spel uit de testfase in mijn bezit heb.

Ik ben ook bang dat wanneer GT5 uitkomt en er is niks gepatched in F1 2010 ik F1 2010 nooit meer aanraak. Tevens zal dit mijn beslissing op F1 2011 te kopen beinvloeden... echt jammer, zeker omdat ik een extreme F1 fan ben.
Nog iets naast de vele dingen die ik al genoemd heb is het volgende:

In Bahrain start ik met motor 1. In Australie plaatst de game vanzelf motor 2. Vervolgens in Maleisie automatisch motor 3. Stel nou ik wil 2 races achter elkaar de zelfde motor gebruiken (zodat ik straks een verse heb voor spa of monza) dan zet ik hem weer terug naar motor 1 maar ben ik wel de hele practice session kwijt. Dit is wel realistisch (sessie verloren bij motorwissel) maar waarom kan ik niet voor de start van het raceweekend mijn motor wisselen? Zodat het me niet mijn practice sessie kost.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:12:
[...]

No to rain an anyone's parade, maar dit is dus precies waarom ik altijd probeer te voorkomen om enthousiast te worden over een spel nog voordat het uit is of ik het een tijd heb kunnen spelen (dus niet Gamescom alpha's). Zeker bij een bedrijf als Codemasters (of EA) moet je gewoon vooral niet verwachten dat het 1) meteen goed werkt en 2) eventuele bugs snel opgelost zullen worden.

Hopelijk een wijze les voor iedereen de volgende keer :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Gisterenavond het spel binnengehaald via de donkere weg. Ik was een beetje huiverig omdat Phusebox vertelde dat het niet te spelen was met een ATI 4670.

Wat blijkt, draait gewoon soepel op 8x AA en 1920*1080 op high. Ben ook nog geen enkele bug tegen gekomen.

Wel een vet spel als je een echte F1 fan bent !

Creating my own hero.

• Unbreukable
Fasterinside schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:04:
Juist niet... tot op heden. Het spel houd niet eens snelste rondetijden bij. Ja wel in time trail worden ze geupload naar een mager leaderbord...

[ Voor 26% gewijzigd door Unbreukable op 25-09-2010 11:07 ]

• Phusebox
Fasterinside schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:04:
Gisterenavond het spel binnengehaald via de donkere weg. Ik was een beetje huiverig omdat Phusebox vertelde dat het niet te spelen was met een ATI 4670.

Wat blijkt, draait gewoon soepel op 8x AA en 1920*1080 op high. Ben ook nog geen enkele bug tegen gekomen.

Wat? Snap er geen zak van hoe dat kan dan. Ik heb een lagere resolutie, betere CPU, meer geheugen en de nieuwste drivers...

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 11:08 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
DaChosen1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:23:
[...]

Ben je al meer mensen tegengekomen met dit probleem?
Heb je ook andere pitinstellingen geprobeerd? Ik vind het echt klote voor je en jammer dat je door dit ene ding (wat inderdaad mega frustrerend is) het hele spel nu niet meer speelt..
Er is al een officiële reactie van een Chief Engineer van CM op dit probleem: hij erkent het probleem en ze gaan ernaar kijken. Hij vermoed dat het vaker voorkomt bij 20% races dan bij 50% races, de reden hiervoor is dat bij 20% races iedereen in lap 3 gaat en bij 50% (bijv.) iedereen in lap 7-10 gaat (meer verspreid, dus minder problemen). Hij geeft zelfs aan dat hij het probleem zelf ook heeft en dat hij meestal de engineer negeert om de pits in te duiken, zodat hij een rondje later erin duikt. Dan zijn er minder problemen. Dat is dus een tijdelijke fix, het vermoeden is dat het release systeem gewoon te voorzichtig is (daar ben ik het mee eens!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Jeroenit
Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:07:
[...]

Wat? Snap er geen zak van hoe dat kan dan. Ik heb een lagere resolutie, betere CPU, meer geheugen en de nieuwste drivers...
bij mij loopt hij ook prima met alles op max. Zie mijn systeem hieronder, niet het allernieuwste , wel een 5870
Weet effe niet hoeveel fps, zal vanavond even met fraps kijken.
Ik heb wel af en toe last van een kleine hapering (2 achter elkaar), maar dat heeft niets met mijn systeem te maken maar blijkbaar met het spel zelf.

• Phusebox
DaChosen1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:50:
[...]

bij mij loopt hij ook prima met alles op max. Zie mijn systeem hieronder, niet het allernieuwste , wel een 5870
Weet effe niet hoeveel fps, zal vanavond even met fraps kijken.
Ik heb wel af en toe last van een kleine hapering (2 achter elkaar), maar dat heeft niets met mijn systeem te maken maar blijkbaar met het spel zelf.
Ben ook eens met FRAPS aan het testen; menu draait op 17 FPS in ieder geval :S
Zometeen eens een race starten. Ok de game zelf draait op 12 FPS. Toch iets meer dan de 5 die ik schatte.

Op de pc ziet het er wel veel beter uit, ik zie nu ook dat je brake disc icoontjes hebt, die zie je op de 360 niet eens :S

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 12:25 ]

• RDMA
Unbreukable schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:49:
[...]

Nog iets naast de vele dingen die ik al genoemd heb is het volgende:

In Bahrain start ik met motor 1. In Australie plaatst de game vanzelf motor 2. Vervolgens in Maleisie automatisch motor 3. Stel nou ik wil 2 races achter elkaar de zelfde motor gebruiken (zodat ik straks een verse heb voor spa of monza) dan zet ik hem weer terug naar motor 1 maar ben ik wel de hele practice session kwijt. Dit is wel realistisch (sessie verloren bij motorwissel) maar waarom kan ik niet voor de start van het raceweekend mijn motor wisselen? Zodat het me niet mijn practice sessie kost.
Waar doe je dat, motor wisselen?

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:45
Ik heb een probleem met deze game:

Als ik een circuit laad en hij geeft wat van die leuke filmpjes vooraf weer dan loopt hij vrijwel meteen vast. Het beeld bevriest en het geluid gaat wel door. Ik kan alleen maar op de rest button drukken, zelfs CTRL+ALT+DEL werkt ook niet meer.
Op een gegeven moment geeft Windows de volgende melding : "Beeldschermstuurprogramma nv4_disp functioneert niet meer naar behoren"

Ik draai niet met de nieuwste drivers, maar wel de laatste welke nog werken met Nhancer. Nhancer heb ik dan weer nodig om AA te laten werken met MS flightsimulator 2004.

Iemand een oplossing?

Groeten,
Raymond

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, net wel leuke race gehad, met een wat bitter einde :(

Canada, was in de training al snel (P7 met een Virgin, niet heel realistich, maar ok). In Q werd 99% regen voorspeld, dus duik gelijk aan begin met softs naar buiten in de hoop dat het harder zou gaan regenen. Dat werkte: Pole! *O*
In de race autos goed achter me kunnen houden. Alonso kwam voorbij, maar stond half rondje later in de muur :/ Daarna voorbij gereden door Massa, die kon ik niet meer bijhouden. Toen de stops. Stop zelf ging prima, maar mijn pitcrew hield me dus vast tot iedereen voorbij was :( 22 seconde stil gestaan, en teruggekomen op P23. Uiteindelijk gefinished op P20. Niet slecht, maar toch jammer, punten finish had er wel in gezeten.

Voortaan zelf maar een taktiek maken, denk dat ik dan wel rondje korter op softs rijd, die rook in echt in een paar ronden helemaal op :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Jeroenit
BM schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:23:

Canada, was in de training al snel (P7 met een Virgin, niet heel realistich, maar ok). In Q werd 99% regen voorspeld, dus duik gelijk aan begin met softs naar buiten in de hoop dat het harder zou gaan regenen. Dat werkte: Pole! *O*
In de race autos goed achter me kunnen houden. Alonso kwam voorbij, maar stond half rondje later in de muur :/ Daarna voorbij gereden door Massa, die kon ik niet meer bijhouden. Toen de stops. Stop zelf ging prima, maar mijn pitcrew hield me dus vast tot iedereen voorbij was :( 22 seconde stil gestaan, en teruggekomen op P23. Uiteindelijk gefinished op P20. Niet slecht, maar toch jammer, punten finish had er wel in gezeten.

Voortaan zelf maar een taktiek maken, denk dat ik dan wel rondje korter op softs rijd, die rook in echt in een paar ronden helemaal op :p
ja ,de enige manier is inderdaad om OF zelf een stategie te maken, OF gewoon je engineer te negeren en zelf te bepalen wanneer je binnenkomt.
Ik zelf begin vaak op harde banden , probeer een goede start te maken en dan zoveel mogelijk rijders achter je zien te houden. Dan zo laat mogelijk naar binnen en heb je de laatste rondes nog een vers setje zachte banden om te kunnen kanllen. Als het goed is rijd dan het grootste deel op harde banden, dus kun je evt nog wat plekken goedmaken. Dit werkt echter wel alleen als de AI een beetje realistisch rijd en daar heb ik nog wel eens mijn twijfels over. Maar in ieder geval hen ik nooit echt lang vastgestaan met de pitstop. Hoog uit 3-4 sec extra, wat opzich ook al veel is in een race van +- 20 rondjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroenit op 25-09-2010 12:30 ]

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Ik mis toch ook wel de instellingen uit GP4 het is redelijk beperkt heb ik het idee, hebben anderen ook dit gevoel?

The Sartorialist

• dave_e
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb het spel nu enkele dagen in mijn bezit en het enige wat ik heb op te merken is dat het online spelen tegen andere me behoorlijk tegenvalt. Omdat de meeste spelers alles uit hebben staan ( of het niet weten dat dat uit staat ) en dus zelf moeten remmen hoop ik iedere keer maar dat ik achteraan start. Op een circuit als Sao paulo heb je na het rechte stuk een leuke bocht naar links. Als ik aankom bij die bocht rem ik netjes op tijd om er vervolgens finaal afgereden te worden door mensen die helemaal niet remmen. En het ergste is dat ik dan vervolgens een penalty krijg. :-( Uiteindelijk als je de eerste paar bochten hebt gehad ligt het veld wat verder uit elkaar en heb je er minder last van maar is het wel moeilijk om degene die eerste ligt enigzins weer in te halen. Ik hoop dat ze daar op 1 of andere manier een oplossing voor kunnen vinden dmv een patch ofzo ...

Voor de rest is het echt een super spel en heb ik er al aardig wat uurtjes opzitten en zal ik het voorlopig ook wel blijven spelen.

PS hoe kun je trouwens op de ps3 tijdens het rijden je vleugel afstellen ? Heb allerlei knopjes op mn driving force gt geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar ...

Verwijderd

dave_e schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:39:
Ik heb het spel nu enkele dagen in mijn bezit en het enige wat ik heb op te merken is dat het online spelen tegen andere me behoorlijk tegenvalt. Omdat de meeste spelers alles uit hebben staan ( of het niet weten dat dat uit staat ) en dus zelf moeten remmen hoop ik iedere keer maar dat ik achteraan start. Op een circuit als Sao paulo heb je na het rechte stuk een leuke bocht naar links. Als ik aankom bij die bocht rem ik netjes op tijd om er vervolgens finaal afgereden te worden door mensen die helemaal niet remmen. En het ergste is dat ik dan vervolgens een penalty krijg. :-( Uiteindelijk als je de eerste paar bochten hebt gehad ligt het veld wat verder uit elkaar en heb je er minder last van maar is het wel moeilijk om degene die eerste ligt enigzins weer in te halen. Ik hoop dat ze daar op 1 of andere manier een oplossing voor kunnen vinden dmv een patch ofzo ...

Voor de rest is het echt een super spel en heb ik er al aardig wat uurtjes opzitten en zal ik het voorlopig ook wel blijven spelen.

PS hoe kun je trouwens op de ps3 tijdens het rijden je vleugel afstellen ? Heb allerlei knopjes op mn driving force gt geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar ...
Je pijltjes toetsen naar rechts drukken (soms 2x) en dan kan je kiezen.

• Rivanov
dave_e schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:39:

Heb nu paar races online gereden en met utizondering van één of twee races kreeg ik altijd serieuze tegenstanders. Net met paar Belgen op Spa, werd mooi tweede! Was ook volledig met 12 man gevuld..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:
[...]

Je pijltjes toetsen naar rechts drukken (soms 2x) en dan kan je kiezen.
Wat ik trouwens (op de 360) totaal niet handig vind werken. Alsof ik tijdens het racen tijd heb om met dat d-pad te gaan klooien :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik kan er ook wel van genieten op PC met een G25
Heb eerst een avond lang gefrustreerd rondgereden en de rest niet bij kon houden op het rechte stuk... :(
Maar dat was volgende morgen opgelost toen ik zag dat mijn gaspedaal tegen een kastje aankwam :D
beetje zonde van de tijd

Pitsprobleem heb ik ook en verschilt beetje per circuit (Spa wel, Bahrein niet)
is inderdaad op te lossen door niet de team strategie volgen, ff wat later naar binnen duiken.

die Limiter klopt ook nog niets van
hij staat altijd aan los van setting maar toch kun je nog een penalty krijgen voor speeding aan het eind van pitsstraat. Alsof hij bij manual alleen de laatste meter niet werkt 8)7

Ik heb nog vraagje over niveau setting.
Gaan de AI auto's wel harder rijden? of is het alleen maar hoeveel hulpmiddelen je mag gebruiken
want waar slaat anders custom dan op? hoe hard gaan ze daar dan?
ik doe custom want alle assists heb ik uit. maarja de limiter werkt niet dus kan niet expert selecteren

verder hebben mensen het over settings van de auto
ik pruts wat met de quick setup, waar is de detailed setup. Of hangt dat samen met niveau ook
ff checke...

Verder vind ik het race gevoel gaaf hoor. ben soms echt ff aan het ploeteren om er netjes voorbij te komen
of dat ik even de concentratie paar bochten kwijt ben.
wel heb je vaak punten in een circuit waar je gewoon veel sneller bent... niet in verhouding met rest van rondje.
das ook wel jammer, wordt het soort van standaard inhaal plekkie

nu mijn gaspedaal vol gaat ff nieuwe carreer geselecteerd en in de Lotus 5e kwali en 1e race.
beetje jammer dat dat kan met die bak.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tonton schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:32:
Heb eerst een avond lang gefrustreerd rondgereden en de rest niet bij kon houden op het rechte stuk... :(
Maar dat was volgende morgen opgelost toen ik zag dat mijn gaspedaal tegen een kastje aankwam :D
beetje zonde van de tijd

[...]
Hier moest ik toch even om lachen :D

• Rivanov
[b][message=34746391,noline]

Ik heb nog vraagje over niveau setting.
Gaan de AI auto's wel harder rijden? of is het alleen maar hoeveel hulpmiddelen je mag gebruiken
want waar slaat anders custom dan op? hoe hard gaan ze daar dan?
ik doe custom want alle assists heb ik uit. maarja de limiter werkt niet dus kan niet expert selecteren
Dat kun je in de trailer selecteren bij Difficulty (op Difficulty drukken dus)

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:46:
[...]

Waarom gooi jij de moeilijkheidsgraad niet omhoog?
Dan heb ik vanochtend ook gedaan,en is inderdaad wel meteen een stuk moeilijker.
sta op pole op bahrein(1:59:009) 8) (weer met de virgin)
2de in de race geworden,omdat meneer hamilton het nodig vond om mijn frontwing eraf te rijden bij eerste bocht.
maar meteen de harde band eronder gezet en 28 rondjes in 1 keer uitgereden.Webber won 2 tienden verschil van me.
In Australia 13 kwalificatie 8 finish.
Dus het is wel een stukje moeilijker en zit nu wel op het puntje van men stoel de hele race lang _/-\o_

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Rivanov schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:51:
[...]

Dat kun je in de trailer selecteren bij Difficulty (op Difficulty drukken dus)
ja dat bedoel ik. dat bepaalt alleen de mate van hulpmiddelen
waar slaat custom anders op?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Pwoah... petje af hoe Codemasters een game heeft gemaakt waar juist dat gevecht om die ene positie te bemachtigen of te behouden zo zenuwslopend en intens is.

Was in Kuala Lumpur, moest van mijn team (Lotus) 12e worden in de race. Alle pitstops waren gedaan, nog 5 ronden te gaan en ik lag 12e met een stomende Sutil achter me en een bloedsnelle Hamilton voor me. Ik kon aardig bij Sutil wegrijden, maar dichtbij Hamilton lukte me alleen in sector 2 van het circuit. In bocht 7 en 8 kwam ik altijd een stuk dichterbij, en in bocht 9 remde ik altijd veel later en zat in zijn versnellingsbak, maar ik was altijd net niet dichtbij genoeg om hem er in die bocht naast te zetten. Toen brak de laatste ronde aan, en weer in bochten 7, 8 en 9 kon ik weer dichtbij komen en eindelijk op zijn staart blijven toen hij in bocht 14 wel heel vroeg remde en ik er zo met enig duw- en trekwerk er voorbij kwam. Ik stond 11e! Echter in al mijn enthousiasme om de op het rechte stuk snellere McLaren achter me te houden miste ik mijn rempunt in bocht 15 naar de finish toe, crap! Hamilton stak binnendoor en werd 11e, ik 12e. Toen had ik pijn aan mijn handen (speel op de PC met een XBox 360 controller), maar jesus christ wat een strijd. Echt een gevoel wat ik nog nooit eerder heb gehad bij een racegame, om zo hard te werken voor één plek die niet eens recht heeft op punten. Ik vond het geweldig.

Codemasters: _/-\o_

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Sagaris schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:15:
Pwoah... petje af hoe Codemasters een game heeft gemaakt waar juist dat gevecht om die ene positie te bemachtigen of te behouden zo zenuwslopend en intens is.

Was in Kuala Lumpur, moest van mijn team (Lotus) 12e worden in de race. Alle pitstops waren gedaan, nog 5 ronden te gaan en ik lag 12e met een stomende Sutil achter me en een bloedsnelle Hamilton voor me. Ik kon aardig bij Sutil wegrijden, maar dichtbij Hamilton lukte me alleen in sector 2 van het circuit. In bocht 7 en 8 kwam ik altijd een stuk dichterbij, en in bocht 9 remde ik altijd veel later en zat in zijn versnellingsbak, maar ik was altijd net niet dichtbij genoeg om hem er in die bocht naast te zetten. Toen brak de laatste ronde aan, en weer in bochten 7, 8 en 9 kon ik weer dichtbij komen en eindelijk op zijn staart blijven toen hij in bocht 14 wel heel vroeg remde en ik er zo met enig duw- en trekwerk er voorbij kwam. Ik stond 11e! Echter in al mijn enthousiasme om de op het rechte stuk snellere McLaren achter me te houden miste ik mijn rempunt in bocht 15 naar de finish toe, crap! Hamilton stak binnendoor en werd 11e, ik 12e. Toen had ik pijn aan mijn handen (speel op de PC met een XBox 360 controller), maar jesus christ wat een strijd. Echt een gevoel wat ik nog nooit eerder heb gehad bij een racegame, om zo hard te werken voor één plek die niet eens recht heeft op punten. Ik vond het geweldig.

Speel je wel eens vaker racegames? 8)7

Wat je nu beschrijft kan je in het 8 jaar oude Grand Prix 4 nog wel beleven :') En dan met fatsoenlijke besturing, zonder bugs en hakkelende AI.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 25-09-2010 14:18 ]

• Phusebox
Sagaris schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:15:
Echt een gevoel wat ik nog nooit eerder heb gehad bij een racegame, om zo hard te werken voor één plek die niet eens recht heeft op punten. Ik vond het geweldig.

Dat gevoel ken ik uit mijn tweede/derde/vierde race. Strijden om die ene positie, niet eens om punten. Hard werken, je banden gespaard... dan een late pitstop. Hoppa bug, je zit vast in de pits en komt er niet meer uit.
Restart session...

Codemasters |:( :r
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:06:
[...]

Dan heb ik vanochtend ook gedaan,en is inderdaad wel meteen een stuk moeilijker.
sta op pole op bahrein(1:59:009) 8) (weer met de virgin)
2de in de race geworden,omdat meneer hamilton het nodig vond om mijn frontwing eraf te rijden bij eerste bocht.
maar meteen de harde band eronder gezet en 28 rondjes in 1 keer uitgereden.Webber won 2 tienden verschil van me.
In Australia 13 kwalificatie 8 finish.
Dus het is wel een stukje moeilijker en zit nu wel op het puntje van men stoel de hele race lang _/-\o_
Als je tire simulation aan hebt staan is het echt onmogelijk om de hele race (min 1 rondje) op 1 set banden te rijden, tenzijn je 10 sec per rondje langzamer rijd dan iederen uiteraard.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 14:20 ]

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
RichardvdD schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:17:
[...]
Speel je wel eens vaker racegames? 8)7
Zo'n beetje alles wat op de PC te krijgen is (buiten de echte simulaties als rFactor e.d.), maar daar rij ik altijd met gemak naar de 1e plek, of in ieder geval hoef ik weinig moeite te doen om vanuit het achterveld het podium op te rijden. Vandaar mijn stukje.

*edit: Laat ik het anders stellen, er zijn inderdaad genoeg games waar dat gevecht om die ene plek je een race lang duurt, maar ik ben er nog geen één tegengekomen waar ik dat ook echt leuk vind om te doen, ik kan me herinneren dat GT4 op de PS2 het mij alleen maar frustreerde. En nu begrijp ik dat sommige bugs roet in het eten kunnen gooien, maar ik ben er nog geen tegengekomen die het feestje voor mij verpest. (Ik ga bijvoorbeeld wel een rondje later de pits in.)

[ Voor 37% gewijzigd door Sagaris op 25-09-2010 14:29 ]

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Sagaris schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:20:
[...]

Zo'n beetje alles wat op de PC te krijgen is (buiten de echte simulaties als rFactor e.d.), maar daar rij ik altijd met gemak naar de 1e plek, of in ieder geval hoef ik weinig moeite te doen om vanuit het achterveld het podium op te rijden. Vandaar mijn stukje.
Kwestie van wennen denk ik :P Met alles op expert en alle hulp uit rijd ik in een Williams van de laatste plaats naar voren toe in een paar rondjes. Maar echt prettig speelt het niet zonder ABS of traction control omdat je er totaal geen gevoel over hebt in het stuur.. zit niet in de FFB 8)7

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Hopelijk kunnen ze in een patch nog wat meer FFB gevoel geven. Lijkt mij opzich niet zo moeilijk te realiseren..

Btw.. ik ben in China aanbeland met mijn Lotus.. Ik sta nog 2e in het klassement na een 6e plaats in Maleisie..

China is echt een kut circuit tot nu toe.. Ik krijg hem nog niet echt onder de knie.. Ik rijd een rondetijd van 1.40 op de harde band. Hopelijk krijg ik er nog wat vanaf want webber rijdt een 1.37 haha..Opzich is het natuurlijk wel verklaarbaar dat ik de 1.37 niet zal halen..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Gisteren op 100% racedistance Bahrain gereden (49 laps) hangt het spel na de race op een loadingscreen en kan ik nu de race weer overnieuw doen. 8)7 Ik begin nu ook maar een nieuw seizoen, want ik had het hele veld op een rondje in mijn Virgin dus ik ga maar gelijk naar een hoger niveau.

En goed nieuw mijn playseat is binnen die ik gisteren had besteld dus nu kunnen de snelle rondes komen. :7

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/playseat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/playseat2.jpg

Net even de free practice gereden op Bahrain en het rijd een stuk beter dan met het stuurtje ana het bureau en de pedalen op de grond.

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:19:
[...]

Dat gevoel ken ik uit mijn tweede/derde/vierde race. Strijden om die ene positie, niet eens om punten. Hard werken, je banden gespaard... dan een late pitstop. Hoppa bug, je zit vast in de pits en komt er niet meer uit.
Restart session...

Codemasters |:( :r

[...]

Als je tire simulation aan hebt staan is het echt onmogelijk om de hele race (min 1 rondje) op 1 set banden te rijden, tenzijn je 10 sec per rondje langzamer rijd dan iederen uiteraard.
men tire simulation stond ook aan;) banden waren ook knalrood toen ik over de finish kwam(de harde band) en heb zelfs 1 keer de rewind button moeten doen omdat ik een lekker band kreeg. :o ...maar het is wel zeker mogelijk...mag van mij ook anders hoor.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Tonton schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:32:
beetje zonde van de tijd
Whaha Epic! _/-\o_

Ik speel met controller op Xbox. Is er eenmogelijkheid om je afstelling zelf samen te stellen ipv die lame-ass presets? Ik zie bij tips dat ik rijhoogte enzo kan instellen. In het boekje vind ik niets hierover. Iemand een idee?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb de 360 versie gekocht. Eerste game in tijden die ik nieuw kocht... Ben benieuwd of ik er wat van bak

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Yihoeeee!!

Mijn eerste race gewonnen met een Sauber...

Eerste seizoen van de 5 op Hockenheim.
Trainingen waren verregend.
Ik had zelfs mijn eerste motor gepakt, die nog 91% goed was.

Kwali positie 7, Kobayashi op 11.
In de eerste bocht rijden er 4 op elkaar, dank je wel! Ik 3e!

Ik was gestart op de prime. Heb daar 10 rondjes mee gereden. (Ik doe 20%)
Ik kwam dichterbij Vettel en Webber. Webber duikt de pits in, ik 2e.
Ik duik in ronde 11 de pit in voor mijn option-banden.

Ik was een stuk sneller hiermee, heb echt lopen duwen op de baan naar Vettel toe. Banden na een rondje al geel gekleurd op de indicatie. In de een-na-laatste bocht flikker ik 'm naast Vettel en reed er voorbij.
Vettel en ik kwamen echt zowat naast elkaar over de finish...

Wat een geweldige race was 't! Goed gevoel om te winnen met een auto die dat eigenlijk niet kan. Ohw ja; AI op Professioneel. Hockenheim is echt een van mijn favoriete banen. Ik ga in elke game daar wel hard, in tegenstelling tot Catalunya. Wat een rampenbaan voor mij zeg... Kwali 20e, race 18e.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
BM schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:23:

ja eigen tactiek maken werkt fijn! net maleisie gedaan:
p11 gekwalificeerd en aan de start van de race 60% kans op regen. tactiek veranderd naar start op harde band en een stop naar full wets op lap 8/11. aan de start 6 plaatsen goedgemaakt (ik had max topspeed setup t.o.v. een AI met gedeeltelijke regen setup denk ik). begon gedurende de race in lap 3 al met lichte regen, maar op eieren doorgereden tot lap 8 terwijl de AI massaal pitstops maakten. toen het in lap 8 echt begon te stortregenen geswitched naar full wets, tijdens de stop helaas plaats verloren aan vettel. uiteindelijk 3e plaats, eerste podium en eerste punten met een lotus! (alle assists uit en moeilijkste AI, wel auto gears)

heerlijk spannende race, en zolang je maar een eigen tactiek uitwerkt om verkeer tijdens de pitstops te voorkomen is het goed te doen.

• Phusebox
Snap er echt geen hol meer van, die AI is zo crap en random als maar zijn kan. Eerste en tweede race AI op Legend, kwam goed mee, rond de 12e/15e plaats in een Lotus. Meer wil ik ook niet halen.
Dan in China terug naar professional gezet, werd ik 17e.
Spanje terug naar intermediate gezet, werd ik 23e.
En nu Monaco ben ik gewoon 9 seconden langzamer dan wie dan ook, op Intermediate.

Echt nu geef ik het echt op, enkeltje marktplaats voor deze crap.

Wat een deceptie... :| Daar zit je dan meer dan een jaar op te wachten. Ga rfactor maar weer installeren...

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 15:54 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, de AI speelt vals geloof ik, volgens mij slaan zij pitstops over :?

Reed op P18 toen ik ging pitten, en kom achter dat groepje weer terug. Hele race niet meer in de buurt gekomen :? En ben er vrij zeker van dat ik zeker een aantal van die mensen egwoon op de baan ingehaald heb, niet via stops. Beetje jammer :?

Xbox

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.