[Multi] F1 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.phuse.nl/got/f1_2010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.everyeye.it/public/covers/18032010/f12010_pcg4w_rgb_pack_2d.jpg
Releasedatum: 24 september 2010
Aantal spelers: 1 (Offline) / 12 (Online Multiplayer)

Features
  • De officiële teams, rijders en circuits van het 2010 FIA Formule 1 seizoenl inclusief het nieuwe Yenogam circuit in Korea.
  • Zeer nauwkeurige weergave van de circuits, o.a. door originele CAD data van de circuit-eigenaren.
  • Be the driver, live the life: een careermode waarin je niet alleen op de baan jezelf moet bewijzen maar ook daarnaast in persconferenties en interviews. Je begint onderaan en kunt ervoor kiezen om je weg te banen naar een topteam, of van een minder goed team, dankzij upgrades een nieuw topteam te maken.
  • Dynamisch weer systeem; voor elke 30cm2 van de baan wordt in realtime de grip berekend. De verschillende banden die over de baan gaan zorgen voor verschillende gripwijzigingen. Dit betekend dat je ook na moet denken over je bandenkeuze en de lijn die je rijd.
  • Volledig gemotion-capturede pitcrew, die je op staan te wachten als jij naar binnen duikt voor vers rubber. Maar niet alleen je eigen pitcrew zie je door de pitstraat rennen, ook die van de andere teams.
  • Online multiplayer: Je kunt met max. 12 personen online een race rijden, waarbij van elk team 1 auto zal deelnemen. Multiplayer modes zijn: Pole Position, Sprint, Endurance, Online GP, Custom GP
  • EGO engine: Deze game draait op een verbeterde versie van de EGO engine en zorgt voor baanbrekende graphics, realistische physics en een goede AI.
Trailer

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/1690/capture16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/7079/capture19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/5021/capture20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img830/6686/f12010tracksingapore01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img716/21/f12010liferenaultgarage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img5/1577/f12010lifetororossopit0.jpg

Officiële lijst ondersteunde controllers*
PS3:

• DUAL SHOCK 3
• Logitech Driving Force EX/RX
• Logitech Driving Force Pro
• Logitech Driving Force GT
• Logitech G25 Racing Wheel
• Logitech G27 Racing Wheel
• Thrustmaster Run’N’Drive Wireless Rumble Force
• Thrustmaster Dual Trigger Rumble Force

Xbox 360:

• Microsoft Xbox 360 Controller
• Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel
• Logitech Drive FX Wheel
• Fanatec Porsche 911 Turbo S

PC:

• Microsoft Xbox 360 Controller
• Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel
• Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel with Force Feedback
• Fanatec Porsche 911 Turbo / Turbo S / GT3 RS Wheel
• Logitech Dual Action
• Logitech MOMO Racing
• Logitech MOMO Force
• Logitech G25 Racing Wheel
• Logitech G27 Racing Wheel
• Logitech Rumble Pad 2
• Logitech Cordless Rumble Pad 2
• Logitech Driving Force GT
• Thrustmaster RGT Force Feedback Clutch Edition
• Thrustmaster Ferrari 430 Force Feedback Racing Wheel
*Deze lijst is voorlopig en kan nog worden aangevuld.

Om optimaal te kunnen geniet van deze game in multiplayer is fairplay wel van belang. Vandaar de:
Afbeeldingslocatie: http://www.phuse.nl/got/gfda.png
PC (GFWL/Steam)
GoT NicknameGamertag
PhuseboxPhusebox
RoydriguezBigTinyDragon
FioranoFiorano
JejkingJejking
FrankTMFrankIvo
FasterInsideFaster Inside
GynnadGynnad
Niellie41HappyNiel
CousinBonelessBoneless
andregeuzeandregeuze
GAIAjohanGaiajohan
Robo1993Robo1993
DaChosen1Jeroenit

Xbox360
GoT NicknameGamertag
PhuseboxPhusebox
HarrieHarrie1983
MarijnHakFallingCobra
RgarretsenoRONALDo

PlayStation 3
GoT NicknameGamertag
JarnoootjeJarnoootje
TommehTom944
nils7VanillaNL
Robin ChungRobinNL

[ Voor 174% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2010 13:51 . Reden: Startpost update ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04 22:21
Mooi! Ik heb echt super veel zin in deze game.

Elk jaar slechts een update van F1 Challenge of rFactor stelt niet zoveel voor :P

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waarbij ik rFactor wel de betere updates vind krijgen als alternatief. Goed, dat terzijde... ik ben benieuwd hoe goed F1 2010 gaat worden. Gezien het feit dat F1 2009 gecanceld is, gaan de verwachtingen wel omhoog. Dirt 2 was in ieder geval een goede stap in de sim-richting.

Een featurelijst past prima in de TS trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 00:37
* frankivo blaast alvast wat stof van z'n stuurtje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik haal even de laatste quote van Phusebox aan in het F1 topic. :)
Phusebox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:45:
Nou Codemasters heeft toegezegd er meer een Sim van te maken dan een arcade racer. Als ik kijk naar een Toca 2 in het verleden dan moet ik zeggen dat ze de kennis zeker wel in huis hebben.

En voor de PC is een sim game inderdaad het best geschikt, maar voor de console hoef ik geen full-blown sim. Als het maar realistisch aanvoeld en leuk racen is met mooie graphics. Dat het dan (onvermijdelijk) wat meer arcade is is voor mij geen probleem.
Toca 2 was ook wel behoorlijk toegankelijk. Het was in elk geval prima te spelen met een toetsenbord. Met 2 man op één tobo splitscreen tegen elkaar racen, dat waren nog eens tijden. :7

Dat het op de consoles uitkomt bevestigt inderdaad al dat het geen echte sim wordt. Daar moet het met een controller speelbaar op blijven, anders kun je het niet slijten bij het grote publiek. Geeft niks als je daar van houdt, maar als je al een tijdje wacht op een goede F1 sim op de PC is het wel een beetje jammer.

Als het echter een product wordt in de lijn van Formula 1 van Bizarre Creations (uit '95/96?) op de PS1, dan overweeg ik de aanschaf nog wel op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jejking schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:52:
Waarbij ik rFactor wel de betere updates vind krijgen als alternatief. Goed, dat terzijde... ik ben benieuwd hoe goed F1 2010 gaat worden. Gezien het feit dat F1 2009 gecanceld is, gaan de verwachtingen wel omhoog. Dirt 2 was in ieder geval een goede stap in de sim-richting.

Een featurelijst past prima in de TS trouwens ;)
F1 2009 is afaik wel op de PSP uitgebracht.

F1 CE nog helemaal grijs gespeeld, bizar te zien hoe het grafisch beter games werden na dit spel. Zeker in GT5:P met de Ferrari bolide was het een verschil van dag en nacht.

Vriend van me, diehard F1 fan, speelt zelfs nog regelmatig F1 CE.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:59:
[...]

F1 2009 is afaik wel op de PSP uitgebracht.
En op de Wii. Maar kom op... noem je dat serieuze platformen voor gameplay PLUS graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Zamorano schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:54:

[...]

Toca 2 was ook wel behoorlijk toegankelijk. Het was in elk geval prima te spelen met een toetsenbord. Met 2 man op één tobo splitscreen tegen elkaar racen, dat waren nog eens tijden. :7

Dat het op de consoles uitkomt bevestigt inderdaad al dat het geen echte sim wordt. Daar moet het met een controller speelbaar op blijven, anders kun je het niet slijten bij het grote publiek. Geeft niks als je daar van houdt, maar als je al een tijdje wacht op een goede F1 sim op de PC is het wel een beetje jammer.

Als het echter een product wordt in de lijn van Formula 1 van Bizarre Creations (uit '95/96?) op de PS1, dan overweeg ik de aanschaf nog wel op de PS3.
Hebben we het over de orginele Toca 2 of Toca race driver 2?

de orginele heb ik nog gespeeld maar hoop niet dat ze daar teveel naar kijken :X
Moet je elke race minimaal x aantal punten pakken anders stond je op straat. Win ik verdomme de eerste 6 races, sta dik bovenaan, wordt ik ontslagen voor 1 slechte race 8)7

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jejking schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:12:
En op de Wii. Maar kom op... noem je dat serieuze platformen voor gameplay PLUS graphics?
An sich heeft de PSP nog wel redelijke realisme meegekregen (zo ook bv met GT PSP), begreep op de Wii dat het toch niet zo'n succes was.

Hoop ik niet dat het op 17 maart enkel de aankondiging is en je tot ergens eind 2010 nog moet wachten. (en natuurlijk tegen fikse betaling 2011 start-grid mag kopen).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zamorano schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:54:

Het was redelijk toegankelijk maar toch minder een arcade racer dan andere games uit die tijd (en latere games van Codemasters.

Ik ben benieuwd, ik hoop dat het geen driftende F1wagens worden die vanuit het midden sturen zoals in Grid ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:36:
[...]

Het was redelijk toegankelijk maar toch minder een arcade racer dan andere games uit die tijd (en latere games van Codemasters.
Het was voor die tijd best 'sim' inderdaad, maar zoals je zelf al aangeeft is het daarna eigenlijk alleen maar meer arcade geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-04 21:32

MikeVM

- Baloo -

kom maar op met een nieuwe f1 game, ik zal het zeker spelen, sim of arcade, beiden is leuk,

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klinkt erg leuk! Hij zal zeker mijn belangstelling krijgen maar ik hoop van harte dat ze het wel een beetje schoon houden. Dus bij voorkeur geen Gamen For Windows gedoe en zo.

Liefst ook geen securom, anders moet ik hem alsnog gekraakt gaan draaien, denk ik.

Wil hem wel kopen als ie goed is en de community leuk is maar die meuk verpest het altijd zo als je je hele PC op moet offeren om een game te kunnen draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 24-02-2010 15:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:31

Coldcat

HODL

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Na rFactor ben ik welk toe aan iets nieuws :)

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die Gameking Jan nijroos (??) Had bij giel debiel het over september als release date.

Wel erg laat IMHO. Seizoen is dan al weer richting het einde. Grote kans dat een hele groep potentiële klanten alweer is afgehaakt omdat hun favo rijder niet voorin meedoet of omdat het toch weer een redelijk saai seizoen is.
Maart of april lijkt me veel beter. Iedereen zit dan met goede hoop voor de buis en wil dus ook zelf spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Het is eigenlijk niet meer dan gebruikelijk dat een race-game pas laat in het seizoen komt. Is jammer, het is nog lang wachten.

Mij maakt simulatie of arcade ook niet zoveel uit. Het heeft beide z'n charmes. Zolang ik maar het gevoel krijg dat ik ervoor moet vechten om te winnen en niet dik verlies of te snel win.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:30

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Hoop dat het een goed spel wordt met een sterke AI, zodat je ook moet vechten om je positie ipv er langs en klaar.

Nog steeds jammer dat er geen GP5 is gekomen...

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hari-Bo schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:45:
Hoop dat het een goed spel wordt met een sterke AI, zodat je ook moet vechten om je positie ipv er langs en klaar.

Nog steeds jammer dat er geen GP5 is gekomen...
Er is geen enkel spel waar je echt moet vechten voor positie, althans ik ken er geen een, en dan heb ik zo ongeveer elke racegame van de afgelopen 10 jaar gespeeld.

De enige manier waarop het echt spannend wordt is als je online speelt met mensen die echt willen racen, en niet rammen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nothing beats the online thing maar ik vond GP4 in de buurt komen. Het heeft me ooit met de 2003 mod (wel op Pro) vijf ronden gekost om een Minardi voorbij te komen op de 18e plaats, was gewoon bijna niet te doen op een fatsoenlijke manier. Dat is ook de enige game waarbij ik de AI ook verdedigend zie rijden, kunnen de hedendaagse games nog iets van leren. Those were the times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Jejking schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:28:
Nothing beats the online thing maar ik vond GP4 in de buurt komen. Het heeft me ooit met de 2003 mod (wel op Pro) vijf ronden gekost om een Minardi voorbij te komen op de 18e plaats, was gewoon bijna niet te doen op een fatsoenlijke manier. Dat is ook de enige game waarbij ik de AI ook verdedigend zie rijden, kunnen de hedendaagse games nog iets van leren. Those were the times...
Die ervaring heb ik dus ook, vandaar mijn vorige opmerking. Daarom hopend dat GP5 ooit het daglicht zal zien. :)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Op de site van Codemasters staat niks over deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hari-Bo schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Die ervaring heb ik dus ook, vandaar mijn vorige opmerking. Daarom hopend dat GP5 ooit het daglicht zal zien. :)
Wikipedia: Geoff Crammond

Met geen woord, ook de Googlisimo levert nul op met als laatste berichten van wanhopige fans uit 2005 die helaas onbeantwoord bleven. Ik vrees dus dat we de komende tijd vastzitten aan Codemasters. Nu ja, in ieder geval een game voor de pc... da's al iets :)

Is dat Hakkinen? Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Jejking schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:34:
[...]

Wikipedia: Geoff Crammond

Met geen woord, ook de Googlisimo levert nul op met als laatste berichten van wanhopige fans uit 2005 die helaas onbeantwoord bleven. Ik vrees dus dat we de komende tijd vastzitten aan Codemasters. Nu ja, in ieder geval een game voor de pc... da's al iets :)

Is dat Hakkinen? Volgens mij wel.
Klopt ook al gezocht op het wereldwijde web, maar het blijft toch jammer want GP3 kwam juni 2000 uit en GP4 in juni 2002, dus na 8 jaar verwacht ik eigenlijk ook geen vervolg meer. Maar de verkopen waren toch wel goed voor beide spellen? Dus dat kan volgens mij ook geen reden zijn dat GP5 niet komt.

Klopt het is inderdaad the one and only 'Flying Fin' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:26:
Op de site van Codemasters staat niks over deze game.
Waarom worden hier eigenlijk regelmatig posts van mij verwijderd?

Ik had hier dus op gereageerd dat dit logisch is omdat de game pas 17 maart officieel wordt bekendgemaakt, maar op community.codemasters.com is meer info te vinden.

Of mag ik soms niet linken naar een ander forum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Waarom houden ze dat zo geheim? Ik kan niet wachten om wat screenshots of een traile te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 36691 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 04:23:
Waarom houden ze dat zo geheim? Ik kan niet wachten om wat screenshots of een traile te zien.
Hype creëren he, marketing, geld. Ze kunnen nu hun langverwachte screenshots goed verkopen aan tijdschriften. Wat ze ook gedaan hebben, In de uitgaves van de OXM en OPM van deze maand staan exclusief de eerste screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik snap ook niet dat ze pas (volgens de geruchten dan) ergens tegen het einde van het seizoen willen releasen.

Ik bedoel de circuits zijn bekend dus die kunnen ze gewoon maken.
De coureurs is alleen maar een naampje en een waarde aan hangen. Schumacher is natuurlijk sneller dan een Lotus etc. Het enige wat ze moeten doen is de auto's een beetje natuurgetrouw namaken en ik kan me niet voorstellen dat daar nou zo ontiegelijk veel werk in gaat zitten om die 3D te maken zegmaar als je met een heel team bent.

Het draait een beetje om de engine en de physics en daarvoor hoeft natuurlijk nog helemaal niet bekend te zijn wie er dit seizoen meerijden en welke auto's.

Ik zelf zie liever ook een game aan het begin van het seizoen, zodat je zelf mee kan rijden zegmaar :)
Til hem dan naar volgend jaar ofzo. De kalender is altijd ruim van te voren bekend en doorgaans de teams en coureurs ook wel.

Misschien hebben ze ook wel gewoon een ongelukkig jaar gekozen met al die nieuwe teams die nou wel of niet mee doen en zoals gisteren bv dat Campos ineens zn naam wijzigt naar Hispania Racing Team Formula 1 etc. Dat zou toch ook knullig overkomen als zoiets "verkeerd" in een game zit.

Ik kijk er in ieder geval naar uit en hoop dat het meer een sim dan een arcade racer gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:36:
.... Schumacher is natuurlijk sneller dan een Lotus etc. ...
Nou heb ik de Lotus ook niet hoog zitten, maar denk niet dat Schumacher (de persoon) sneller is dan een Lotus (de auto) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51
Hari-Bo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:30:
[...]

Klopt ook al gezocht op het wereldwijde web, maar het blijft toch jammer want GP3 kwam juni 2000 uit en GP4 in juni 2002, dus na 8 jaar verwacht ik eigenlijk ook geen vervolg meer. Maar de verkopen waren toch wel goed voor beide spellen? Dus dat kan volgens mij ook geen reden zijn dat GP5 niet komt.

Klopt het is inderdaad the one and only 'Flying Fin' ;)
De reden dat er geen F1 spel meer uitkwam is dat SONY de rechten toen had opgekocht om een F 1 game te maken daardoor vervielen bij andere makers dus de rechten en kwamen er geen F1 games meer uit .
Nu de rechten bij Codemasters omdat bij Sony de rechten kwamen te vervallen.
Dat is ook een van de reden geweest dat ik zo wel Sony als een willekeurig Console gewoon verafschuw.

Maar even een klein beetje OFFtopic ..

Ik hoop dat er ooit nog eens een GP legendes uit komt met de zelfde AI en eigenschappen maar dan met de nieuwste grafX

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Geoff Crammond moet samen met Codemaster werken. Dan krijg je best wel een mooie f1 game.
Maar het blijft stil daar bij Codemaster en nergens kan je hem pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ravw schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:54:
Maar even een klein beetje OFFtopic ..

Ik hoop dat er ooit nog eens een GP legendes uit komt met de zelfde AI en eigenschappen maar dan met de nieuwste grafX
Als je GP Legends van Sierra bedoelt moet je gewoon even de mod-scene in duiken. Genoeg updates om hem up to par te krijgen.

Op de Engelse wiki site staat wel wat info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
L1nt schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:59:
[...]

Als je GP Legends van Sierra bedoelt moet je gewoon even de mod-scene in duiken. Genoeg updates om hem up to par te krijgen.

Op de Engelse wiki site staat wel wat info hierover.
ja die bedoelde ik :) heb al veel mods er opstaan .
Zeker die GPL Installer is zeer makkelijk

http://gplps.org/wb/pages/projects/gpl-installer.php

Ben alleen nog opzoek naar GEM+ & iGOR :( alle download links zijn broken)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alle mensen die er op zaten te wachten: de eerste screens!! Zie Topicstart.

Ik moet zeggen dat ik bijna onder de tafel lig van het kwijlen... Eindelijk weer een goed uitziende game die niet gerushed wordt, met dynamisch weer. Bring on FALL 2010.

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 09-03-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edit: met stom. Nog niet wakker dus verkeerd begrepen, Phusebox.

Ziet er erg netjes uit allemaal _/-\o_ :9~

[ Voor 163% gewijzigd door Jejking op 09-03-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:28:
En... een linkje is dan natuurlijk handig :P

Edit: ik heb al wat gevonden. Bedoel je deze Lontendoos?

[afbeelding]
Misschien moet je even in de topicstart kijken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 09-03-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
woah... als dat in-game is.. damn..

hier heb ik nog iets gevonden
http://www.thesixthaxis.c...1-2010-first-screenshots/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat was concept art, uitgegeven in 2009 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ah.. check

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58

Oxigeon

En zo is dat!

Word toch tijd dat deze game eens snel uit komt. Ik kan niet wachten om allemaal die duitse schumachertjes online te verslaan :P. Codemasters en racegames is zowieso al het kopen waard.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:35:
Word toch tijd dat deze game eens snel uit komt. Ik kan niet wachten om allemaal die duitse schumachertjes online te verslaan :P. Codemasters en racegames is zowieso al het kopen waard.
Helaas zul je moeten wachten tot de herfst waarschijnlijk. De eerste geruchten zijn augustus/september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ja, dat is toch nog eigenlijk veel te lang :(. Dan Gran Turismo 5 maar eerst grijs spelen en daarna en deze game begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:40:
ja, dat is toch nog eigenlijk veel te lang :(. Dan Gran Turismo 5 maar eerst grijs spelen en daarna en deze game begeven.
Haha grapjas? GT5? Die komt met kerst 2011 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 21:57
Phusebox schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:49:
[...]

Haha grapjas? GT5? Die komt met kerst 2011 toch?
Kerst 2010 volgens de laatste geruchten ja...

Overigens is er een erg goede reden dat F1 games nooit aan het begin van het seizoen uit worden gebracht: sowieso worden alle auto's pas redelijk laat onthuld(februari terwijl het seizoen al in maart start), daarnaast zijn er meestal al 100 wijzigingen doorgevoerd aan de aerodynamica voordat deze überhaupt de baan op komt in Bahrein. Daarnaast is zeker deze jaren onmogelijk om een goede voorspelling te doen van de prestaties per team, dat kan je pas bepalen na een aantal races want met name de eerste races willen nogal eens chaotisch zijn.

Buiten dat is het door de nieuwe regels nog moeilijk te voorspellen voor Codemasters hoe de auto's zich zullen gedragen als ze geen pit-stops meer hoeven te maken voor brandstof en hoe dat de ronde tijden zal beïnvloeden.

Voor wat betreft het circuit in Korea moeten ze natuurlijk sowieso een beetje geduldig zijn, of ze moeten volledig uit willen gaan van concept-arts enzo. Sowieso ervan uitgaande dat vorig jaar begonnen zijn met het maken van de game en ze moeten 24 auto's en 19 circuits tot in details namaken dan is 1,5/2 jaar zo gek nog niet als je vanaf niks moet beginnen. F1 2011 wordt dan een stuk eenvoudiger aangezien ze dan op wat kleine wijzigingen en wellicht een extra circuit na alleen de auto's echt opnieuw moeten doen :)

[ Voor 75% gewijzigd door Rctworld op 09-03-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Kerst 2010 volgens de laatste geruchten ja...

Overigens is er een erg goede reden dat F1 games nooit aan het begin van het seizoen uit worden gebracht: sowieso worden alle auto's pas redelijk laat onthuld(februari terwijl het seizoen al in maart start), daarnaast zijn er meestal al 100 wijzigingen doorgevoerd aan de aerodynamica voordat deze überhaupt de baan op komt in Bahrein. Daarnaast is zeker deze jaren onmogelijk om een goede voorspelling te doen van de prestaties per team, dat kan je pas bepalen na een aantal races want met name de eerste races willen nogal eens chaotisch zijn.

Buiten dat is het door de nieuwe regels nog moeilijk te voorspellen voor Codemasters hoe de auto's zich zullen gedragen als ze geen pit-stops meer hoeven te maken voor brandstof en hoe dat de ronde tijden zal beïnvloeden.

Voor wat betreft het circuit in Korea moeten ze natuurlijk sowieso een beetje geduldig zijn, of ze moeten volledig uit willen gaan van concept-arts enzo. Sowieso ervan uitgaande dat vorig jaar begonnen zijn met het maken van de game en ze moeten 24 auto's en 19 circuits tot in details namaken dan is 1,5/2 jaar zo gek nog niet als je vanaf niks moet beginnen. F1 2011 wordt dan een stuk eenvoudiger aangezien ze dan op wat kleine wijzigingen en wellicht een extra circuit na alleen de auto's echt opnieuw moeten doen :)
Nou je kunt het ook anders aanpakken; iets wat in de huidige tijd veel beter past:

Ze hebben nu de game zo goed als af, met de auto's van 2009 erin. Release deze game dan zoals hij is en breng in de loop van het seizoen DLC uit met de auto's en tracks van 2010. Gaandeweg kun je dan nog updates uitbrengen waarin de performance van elke coureur en auto aangepast wordt aan de hand van real life resultaten.

Tevens kun je zo "scenarios" als DLC aanbieden waarin de weersomstandigheden en raceverloop volledig worden nagebootst en waarin je dan zelf kunt plaatsnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Nou je kunt het ook anders aanpakken; iets wat in de huidige tijd veel beter past:

Ze hebben nu de game zo goed als af, met de auto's van 2009 erin. Release deze game dan zoals hij is en breng in de loop van het seizoen DLC uit met de auto's en tracks van 2010. Gaandeweg kun je dan nog updates uitbrengen waarin de performance van elke coureur en auto aangepast wordt aan de hand van real life resultaten.

Tevens kun je zo "scenarios" als DLC aanbieden waarin de weersomstandigheden en raceverloop volledig worden nagebootst en waarin je dan zelf kunt plaatsnemen.
idd veel betere optie.

Zoals ik eerder aangaf. Begin van seizoen zit iedereen vol verwachting voor de buis. Na de race willen ze zelf de race nogmaals doen.
Later in het seizoen haakt een deel af omdat hun rijder het niet goed doet of omdat het weer een optocht is of omdat het dam-seizoen weer begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Startpost is nog wat verder geupdate (releasedatum, preview etc). Zodra de officiele aankondiging op 17 maart is geweest heb ik hopelijk een logo en meer info om het geheel wat mooier te maken.

Uit de preview valt te proeven dat er geen of een beperkte multiplayer modus in de game zit. In principe vind ik dat niet heel erg als de game zelf (en dan vooral de AI) erg goed is. Liever geen multiplayer in 2010 dan een slechte. Dat ene jaartje kunnen we dan ook nog wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:09

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij zit er wel multiplayer in. Zou het ook erg vreemd vinden als dat er helemaal niet in zou zitten. Ben benieuwd, ziet er allemaal wel goed uit tot nu toe. Wel benieuwd naar de 1e bewegende beelden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29

IkWilbert

Het is mij!

Die screens uit de startpost zien er goed uit :)

[ Voor 76% gewijzigd door IkWilbert op 10-03-2010 15:08 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik zie ook dat codemasters zojuist een persbericht heeft uitgegeven met twee nieuwe screenshots.

Wednesday, 10th March 2010 (2pm UK)

A new generation of FORMULA ONE games will come to high definition consoles and PC later this year as Codemasters today announced that F1 2010 will be released this September for Xbox 360, PlayStation 3 computer entertainment system and PC.

As the official game of the 2010 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, F1 2010 will include all of the official teams, drivers and circuits from the coming season. F1 2010 will feature the return of seven times FORMULA 1 Drivers’ World Champion Michael Schumacher, the introduction of several new teams, and the brand new Korean International Circuit that will host the 2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX.

The September launch will see F1 2010 become the first official FORMULA ONE game to appear for Xbox 360 and marks the return of FORMULA ONE to PC after an eight year absence. The arrival of the HD editions of FORMULA ONE follows Codemasters’ extremely successful launch of F1 2009 for Wii and PSP, which became a top five best seller throughout the past holiday period.

In F1 2010 gamers will take on the full, expanded grid in a variety of game modes including GRAND PRIX, Championship, Time Trial and an extensive, innovative Career mode. F1 2010 will also feature a highly advanced damage model, fully dynamic weather system and extensive competitive multiplayer options.

In production at Codemasters Studios Birmingham, F1 2010 is being developed using the EGO Game Technology Platform, Codemasters’ proprietary tech that powered the critically acclaimed, million-plus selling Colin McRae: DiRT 2 and Race Driver: GRID. The award-winning technology has been further developed to accurately recreate the unique aerodynamics and handling of 200MPH+ FORMULA ONE cars. The tech combined with Codemasters’ unprecedented access to FORMULA ONE teams and drivers will ensure that F1 2010 delivers the most authentic FORMULA ONE racing experience yet. F1 2010 will be released September 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and PC.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4422286522_219c28954a_o.png

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4004/4422286608_05022d3ef2_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Graphics boeien me weinig als de gameplay helemaal niets is, lees net op de frontpage dat het op de EGO engine gaat draaien, ook bekend van GRID. En als er 1 spel is wat dus absoluut niet realistisch is, dan is het GRID wel.

En zolang er maar een uitgebreide multiplayer in komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:08:

En zolang er maar een uitgebreide multiplayer in komt :P
Multiplayer zal erin zitten, hoe er precies gaat uit zien is nog niet bekend.
Spel zal in september uitkomen :) Dat wordt lang wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Stukje over het development team van Codemasters
Hi everyone,

It’s been a while since we announced we had secured the rights to the Formula One licence and much has changed since that original announcement, both internally and within the world of F1. The project team has grown and now fills Codemasters Studios in Birmingham (as well as keeping many busy at our Warwickshire HQ studios), features have been locked down and development is making great progress. In the real-world F1 had KERS, then it didn’t, the points system changed, refuelling is no longer allowed, several manufactures have left the sport, whilst new independent teams are preparing for their first season in F1. Oh and you might have heard that a certain multiple World Champion has returned from retirement. The 2010 season certainly looks like it could be the most spectacular for years and we cannot wait to deliver our take on this fascinating sport, not to mention reinvigorate Formula One videogames.

Now the first race is almost upon us, we felt the time was right to give you an overview of what we’ve been up to as well as taking this opportunity to clear up a few points and features.

First and foremost it’s worth noting that F1 2010 is not based on F1 2009 (Wii/PSP) the development has been completely separate and as such the feature set of F1 2010 will be very different.

Early on in development we identified all the key areas that we needed to make shine, building upon and enhancing aspects of the EGO racing technology and extracting the most interesting elements of F1 not previously utilised in games.

Number one on that list was the car physics system, which is being re-engineered from the ground up for F1 2010. Several key areas have been rewritten, enabling us to have a detailed simulation of how an F1 car feels on track. Whilst we have made several major steps forward with this, we will continue to build upon this new foundation into 2011 and beyond!

The next big feature was to write a comprehensive weather system, which is now nearing completion. This is something we’re very proud of, and you’ll see why in the near future. Needless to say this plays a big part in both player and AI strategies, as well as changing the handling characteristics of the car considerably.

Another big area of focus has been on the Pit Stops, which we don’t feel have ever been done justice in racing games. These are a pivotal moments of a race and integral to the F1 experience. Our take centres on the drivers perspective, rather than button bashing, and the vast majority of this system is now integrated and refinement work is underway.

We’ve also had to progress our damage modelling up to another level, again building on the tech established in both DIRT and GRID, but enhanced to match the unique make-up and composition of a Formula One car.

All this coupled with a fresh design, taking into account many of the ideas and suggestions on this forum, has allowed us to create what we hope will the greatest F1 racing game experience ever. We are not just delivering the same feature set seen in many previous Formula One games. It’s important that we deliver something new and exciting, however this does not mean we’re losing sight of what F1 means to purist racing gamers.

We will go into much more detail about all of the above features in the coming weeks and months as well as several other aspects of the game which we’re sure will really capture your imagination.

There is of course much debate on what is needed to create the ultimate F1 game and as importantly, how to present this to the player and put them right into the world of F1. Checking in on the forums has been and continues to be an essential part of this process. Both the Senior Producer and Chief Game Designer regularly check the forums and every suggestion and opinion posted is read and considered. It’s worth mentioning the fact both of these guys will not have the time to engage with the forum all the time (there’s a game to finish after all), but we’ll certainly try to come on and answer questions when we can! Keep an eye out for the Chief Game Designers private twitter feed (http://twitter.com/T4RG4), it might give you an insight into where the game is on any given day. Information on this will be given out at a later date.

We’ve seen lots of discussion around what may or may not be in the game. As ever there were far too many features than we have the time to implement and do justice for the 2010 game, so this is a good opportunity to clear up a few points:

Laser Scanned Track Data – Considered early on in the project we assessed for our needs and decided against its inclusion in favour of other features. Our track creation pipeline has been further developed and we’re now capable of producing extremely authentic environments, track surfaces included, without the need for this data.

Safety Car – A common forum request but investigation proved, surprisingly, that this actually offers very little in terms of enjoyable game experience in comparison to other game elements we’ll reveal later. Once you find out what we spent the time on instead we’re sure you’ll agree that this was the right decision!

Formation Lap – Currently not part of the plan, for the same reasons as safety car. This is not to say we won’t look to add a little of what the formation lap provides!

A Feeder Series – We’re at full-stretch creating an engaging Formula One experience. Including a feeder series is not part of the deal we have and code support alone would take too much away from the main game to prove worthwhile in 2010.

Split Screen – Some of you will have noticed this is not present in any recent Codemasters racing titles. Early on we established the huge amount of resources this feature would consume and, after weighing against our need to move the series in an original direction, made the tough decision that F1 2010 would not be the project to return Split Screen. We have included an interesting local multiplayer mode in its place and an extensive online multiplayer mode.

We will be working with F1 beyond this year’s game and so may well reconsider some points, as well as looking at new additional content for 2011, during a second round of concepting. As a result they are most definitely not ruled out.

Of course we would love to include everything but, for obvious reasons, we cannot. It’s important that when we include a feature, we spend the required time to make it just right. The 2010 game attempts to re-establish F1 games and its safe to say this title is stretching a highly capable team, across both Birmingham and Southam studios, right through to launch.

If you have any burning questions or comments, be sure to post them on this thread and, along with Helios, we’ll try our best to answer where possible. We look forward to meeting some of you at the ‘F1 2010 Revealed’ event in London on March the 17th.

Thank you for your ongoing feedback and support,

Codemasters Formula One Development Team
Houd dus ook goed deze twitter in de gaten voor meer info ;)

http://twitter.com/T4RG4 (Chief Game Designers private twitter feed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Phusebox schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:13:
[...]

idd, een beetje hetzelfde als bij fifa. hier moet je ook constant de laatste wijzigingen downloaden. dit kan je bij F1 dan net zo goed doen:
- sterkte van een coureur
- sterkte van een auto
- wijzigingen in de aerodynamica
- wijzigingen in de bestickering

jammer dat we nog tot september moeten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

made the tough decision that F1 2010 would not be the project to return Split Screen
Pijnlijk, dat zeker. Nu maar hopen dat dat 'extensive' online multiplayer systeem goed werkt :)

Maar, de hint naar mogelijke DLC voor 2011, elk jaar een live update van het seizoen (in tegenstelling tot Fifa die elk jaar een nieuwe game uitpoept) zou wel de levensduur van het spel kunnen verlengen.

Hopelijk komt er vroegtijdig nog iets van een demo, weet je in iedergeval hoe de gameplay zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hier nog een f1 2010 twit
http://twitter.com/formula1game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ook een T.net berichtje :)

bevat iig dezelfde screen die hierboven ook al te zien zijn

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm jammer, waar ik van bovengenoemde ontbrekende features nog het meeste van baal is de safety car. Zonder dat is een game gewoon niet realistich genoeg, en betekend het dus dat wrakstukken op magische wijze weer gaan verdwijnen van de baan.

Als ze zometeen ook nog gaan zeggen dat er geen vlaggensysteem in zit is mijn volledige enthousiasme teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Phusebox schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:05:
Hmm jammer, waar ik van bovengenoemde ontbrekende features nog het meeste van baal is de safety car. Zonder dat is een game gewoon niet realistich genoeg, en betekend het dus dat wrakstukken op magische wijze weer gaan verdwijnen van de baan.

Als ze zometeen ook nog gaan zeggen dat er geen vlaggensysteem in zit is mijn volledige enthousiasme teniet gedaan.
zal denk ik niet meer met vlaggen gaan maar met lampjes onboard en aan de zij kant van de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 10-03-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb de demo op de PS3 gespeeld, en snel de hoop opgegeven dat er weer een leuke F1 game was uitgekomen. Geoff, waar ben je? :'(

Arcade, brainless, teleurstellend. Je voelt het gewoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Roamor schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:00:
Ik heb de demo op de PS3 gespeeld, en snel de hoop opgegeven dat er weer een leuke F1 game was uitgekomen. Geoff, waar ben je? :'(

Demo? PS3? Vertel eens wat meer.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Oftewel, je hebt de demo van F1 Championship Edition gespeeld. Dat spel is al een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd leuk van die inhoudsvolle reacties. Nou heb (had) ik Geoff Crammond ook hoog zitten maar f1 games op de pc kun je sowieso niet met de consoles vergelijken. Op de consoles MOET het namelijk ook zonder stuurtje speelbaar zijn dus verlies je al op gebied van realisme.

Als kanttekening wil ik plaatsen dat de GP4 engine ontzettend bagger was, en je daar min of meer op rails reed. De echte transitie naar 3D was voor Geoff blijkbaar wat hoog gegrepen.

En de demo van F1 CE die je hebt gespeeld gaf geen goed beeld van het uitendelijke product wat gewoon een erg goede, zij het arcade, f1 racegame was, zeker voor F1 nutheads als mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
wel jammer dat ze het van dit jaar doen ..
Helaas geen tanken meer , vond het met de oude F1 sims altijd wel leuk om zo licht mogelijk van start te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wel weer jammer dat ze zo'n lelijke bloom effect gebruiken en volgens mij hebben ze poep-brillen op want mijn wereld ziet er niet zo bruin uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:18:
Wel weer jammer dat ze zo'n lelijke bloom effect gebruiken en volgens mij hebben ze poep-brillen op want mijn wereld ziet er niet zo bruin uit
Als je naar de screenshots uit het tijdschrift kijkt dan zie je daar denk ik een veel beter beeld. De shots die CM geplaatst heeft zijn meer van die reclameshots, voor de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Even weer een update'tje van Codemasters over het reveal event van morgen in London :)
Hi all,

I know pretty much everyone here is very eager to see more of F1 2010, so I thought I'd post a quick update regarding our next round of updates which are due out tomorrow to coincide with the F1 2010 reveal event in London!

Due out on IGN at around 9am (UK Time) tomorrow we have going live, the first in a series of developer video diaries, 3 new screenshots, and finally an extensive feature about the game, written by Martin Robinson who is IGN's resident racing expert.

The first dev video due out tomorrow will give you an introduction to the game as well as introducing some key members of the dev team, and during the video we'll also be showing off in-game footage along with various insights into how the game is being made. All subsequent dev videos after the first will then each focus on more specific elements of the game in greater depth.

However as well as the above we also plan to release special community focussed editions with lengthened running times of all of the dev videos bar the first introduction video, allowing us to go much further into detail about all the great and innovative features you'll find in the game.

Make sure you spread the news to any other F1 gaming fans you know, as I'm sure they will be very interested to see what we have been up to .
Hopelijk na morgen wat filmpjes en screens van f1 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe screenshots... zie OP. Cockpit view ziet er erg goed uit, alleen gebruiken ze nog wat teveel effecten. Heb liever een clean look die wat minder opgepoetst is dan dit.

[ Voor 71% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Screenshots staan al in de OP; rest is niet veel nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Ziet er goed uit! Kan echt niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ziet er echt goed uit inderdaad. Jammer dat hij pas zo laat uit komt. De graphics zijn ook echt goed, zelfs de pitcrews etc zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm valt me redelijk tegen die video. Omgevingen zien er erg "eenvoudig" en plat uit. Vieze GRID/Dirt filters eroverheen; bah weg met die zooi.

Het stukje in de cockpit met de Brawn is helemaal triest; stuur slaat veel te ver uit, beweegt veel te snel en de reactie van de auto op de stuurbeweging is ook compleet mis. Het lijkt qua stuurgedrag teveel op F1 2009 die door een andere developer is gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Phusebox schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:43:
Hmm valt me redelijk tegen die video. Omgevingen zien er erg "eenvoudig" en plat uit. Vieze GRID/Dirt filters eroverheen; bah weg met die zooi.

Het stukje in de cockpit met de Brawn is helemaal triest; stuur slaat veel te ver uit, beweegt veel te snel en de reactie van de auto op de stuurbeweging is ook compleet mis. Het lijkt qua stuurgedrag teveel op F1 2009 die door een andere developer is gemaakt...
Dat sturen kan nog aangepast worden, ze hebben nog tot september ;) Op het forum van codemasters zijn ook veel mensen die dit is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm... mixed feelings about the video here. Het komt gewoon net niet helemaal lekker over ondanks de enthousiaste presentatie, inderdaad het stuurgedrag viel me ook op. Maar ja, als de oorzaak daarvan in de basis van de engine ligt... dan weet ik niet hoeveel ze daar nog aan kunnen / willen veranderen in zes maanden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fixed camera op de auto geeft altijd wat vertekend beeld qua rijden, ik wacht nog even op volgende filmpjes, hopelijk met cockpit view en mischien stukje starting-grid.

Stuuruitslag valt inderdaad op, daarnaast vind ik het raar dat ze 2009 modellen helemaal maken en dus nu ook flinke aanpassingen moeten doen om de 2010 modellen in het spel te zetten (neus is hoger, de nieuwe achtervleugel, etc), beetje onnodig werk?

Ben nog wel benieuwd naar, niet geheel onbelangrijk, de AI en schade. Veel racegames hebben al de irritatie van AI-auto's die gewoon een rode lijn volgen en totaal niet reageren op jou actie (binnenbocht pakken, laat remmen etc - elementen binnen F1), effect op je auto in de F1 is veelal stuk hoger dan wat metaal-knuffelen in 'normale' auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:43:

Filter viel mij ook al op. Alsof iemand een #2 op je scherm heeft gedaan :X

En al die pit-animaties zijn leuk maar ze hadden geen tijd voor een safety-car?? Of Warmup lap?
Wat dacht je van die fancy nutteloze pitanimaties weg te laten en iig een safety-car toe te voegen??

Zo te zien weer een typische Codemasters-arcade racer en geen sim. Voor sims zullen we toch naar rFactor of iRacing moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:22:
[...]
En al die pit-animaties zijn leuk maar ze hadden geen tijd voor een safety-car?? Of Warmup lap?
Wat dacht je van die fancy nutteloze pitanimaties weg te laten en iig een safety-car toe te voegen??
Heb liever geanimeerde pitstops dan een SC, to be honest, en ik denk eigenlijk de meesten wel.

Heb filmpje alleen nog op low res gezien, maar zag er wel goed uit, als ze die rare filters er iig nog afhalen. Ze hebben nog een half jaar de tijd om een en ander te verbeteren, dus d'r is nog flink wat tijd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik doel niet op de pitstop zelf maar dat geauwehoer in de pitbox en dat ze naar buiten rennen. Mag toch niet hopen dat dit een cutscene wordt. Ben je lekker tijd aan het goedmaken op p1 of midden in een gevecht zie je opeens de pitcrew van iemand naar buiten rennen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:57:
Ik doel niet op de pitstop zelf maar dat geauwehoer in de pitbox en dat ze naar buiten rennen. Mag toch niet hopen dat dit een cutscene wordt. Ben je lekker tijd aan het goedmaken op p1 of midden in een gevecht zie je opeens de pitcrew van iemand naar buiten rennen.... :X
En wat is daar mis mee? :? Ik zou het juist super vinden om dat soort dingen te zien gebeuren als ik langs de pits kom rijden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

BM schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:09:
[...]

En wat is daar mis mee? :? Ik zou het juist super vinden om dat soort dingen te zien gebeuren als ik langs de pits kom rijden :)
Als jij de pitstraat inrijdt en je zit ze naar buiten rennen ok....maar wat in het filmpje zat was een volledige cutscene. Je wilt toch niet uit je concentratie gehaald worden tijdens het racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens heeft de Chief Designer via Twitter het volgende aan mij bevestigd:

- Career Mode zal uit meerdere seizoenen bestaan
- Er zijn twee soorten rules: strict (realistisch met vlaggen etc) en casual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Career mode is altijd goed. Reden dat ik MotoGP 09/10 heb aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:36:
[...]

Als jij de pitstraat inrijdt en je zit ze naar buiten rennen ok....maar wat in het filmpje zat was een volledige cutscene. Je wilt toch niet uit je concentratie gehaald worden tijdens het racen.
Ga er van uit dat dat in game niet zo zal zijn :) Wellicht voor je eigen stop (waar je toch niks kunt doen behalve je auto parkeren), maar zeker niet voor stops van anderen.

Carreermode is leuk idd, al is het wel wat vreemd dat je dan 7 jaar (zolang zou ie duren las ik ergens) lang dezelfde autos hebt rijden, maar ach, das een kleinigheidje. Opzich zou het wel tof zijn als Codemasters ook de rechten op 2002-2009 op zou kopen, en die zou integreren tot 1 doorlopende carreer :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG:

Filmpje 1:
- Belachelijke gebaren vlak voor de start?
- Chicane afsnijden zonder straf?
- Door de gravel rijden en dan opeens spinnen op zeer onrealistische wijze?
+ Minder vuil dan de screenshots

Filmpje 2:
- Sturen lijkt overgevoelig
+ Regeneffecten zien er goed uit

Filmpje 3:
+ Camerapositie; iets beter dan de tv style camera van F1:CE

Nog een filmpje:

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Wel leuk dat je die op dat filmpje van Monza ziet spinnen :D. Dat dus de tegenstanders ook spinnen en dat zij niet steeds foutloze rondes rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Regenfilmpje
http://www.youtube.com/watch?v=O2kPtRk4Ioc
En nog iets dat mij bizar opviel bij regenfilmpje, 2/3 lap en ruim halve ronde voorstaan op diverse achterblijven, nadat je 2x grindbak en gras pakte? Ok top vs bottom is verschil, maar ruim 20sec per rondje?

http://www.youtube.com/watch?v=jOvpVGL66KE
Let op 0:50, spin in de bak, komt op de baan, een flits met slippende achterbanden en al 'cruizend' met wat schakelspins weer verder. F1 bakken hebben geen traction control meer hoor :P

Edit @ hieronder, hopelijk is dat de reden van aantal punten, je hoort iemand tijdens 1ste filmpje praten over GP mode, lijkt er ook in te zitten.

[ Voor 58% gewijzigd door SinergyX op 18-03-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
(jarig!)
Er staat bij alle filmpjes het volgende:

'It should be noted that the game was set on "arcade" settings.'
Dus hopelijk zijn er ook andere settings ;)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:29:
Regenfilmpje
En nog iets dat mij bizar opviel bij regenfilmpje, 2/3 lap en ruim halve ronde voorstaan op diverse achterblijven, nadat je 2x grindbak en gras pakte? Ok top vs bottom is verschil, maar ruim 20sec per rondje?

http://www.youtube.com/watch?v=jOvpVGL66KE
Let op 0:50, spin in de bak, komt op de baan, een flits met slippende achterbanden en al 'cruizend' met wat schakelspins weer verder. F1 bakken hebben geen traction control meer hoor :P

Edit @ hieronder, hopelijk is dat de reden van aantal punten, je hoort iemand tijdens 1ste filmpje praten over GP mode, lijkt er ook in te zitten.
Die filmpjes werden hierboven ook al gepost... en ik heb gisteren ook al gepost dat er twee settings komen, strict of GP en een arcade mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

Hmz de banden blijven wel erg lang 'vies' na een uitstapje in de grindbak...terwijl de baan nat is en het regent. Verder ziet dat regen gebeuren er wel nice uit!

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 18-03-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Die filmpjes werden hierboven ook al gepost... en ik heb gisteren ook al gepost dat er twee settings komen, strict of GP en een arcade mode.
Ja, ik quote ze enkel om aan te geven over welke ik praat. Maargoed, jij wil graag even laten weten dat je eerder was, bij deze dan: oooh jee, stomme ik, het was al gepost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vos schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:42:
Hmz de banden blijven wel erg lang 'vies' na een uitstapje in de grindbak...terwijl de baan nat is en het regent. Verder ziet dat tegen gebeuren er wel nice uit!
Viel me ook op. Heel tof dat banden vies worden als je grindbak in rijdt, en ze daarna langzaam weer schoon worden, alleen als het regent worden je banden ook nat (oh ja joh? :+) en dat zie je er niet echt aan af.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311176

L1nt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:36:
[...]

De pitstop is geen cutscene, het is allemaal in-game. Wanneer jijzelf door de pitstraat rijd zullen ook andere pitcrews buiten aan het werk zijn. Je zal ze dus bijvoorbeeld ook naar binnen en buiten zien rennen wanneer er een concurrent binnenkomt. Een realistische F1 game is voor ons heel belangrijk. Wij geven echter de casual gamer ook een kans op het felbegeerde kampioenschap. Zij kunnen verschillende opties aan- en uitzetten om het racen makkelijker te maken. Zij hoeven daarnaast de F1 wagen niet in detail in te stellen, maar die mogelijkheid is er voor de hardcore fan/ gamer wel.

De F1 videobeelden die nu op internet verschijnen is de pre-alpha code. Er zitten bijvoorbeeld nog geen straffen of vlaggen in, grafisch is het nog niet in orde, sturen is nog niet optimaal en zo kunnen wij nog een aantal dingen opnoemen.

Er zullen deze dagen ook uitgebreide Nederlandse previews uitgebracht worden met veel meer gedetaillieerde informatie over onze F1 2010 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:02:
[...]

Ja, ik quote ze enkel om aan te geven over welke ik praat. Maargoed, jij wil graag even laten weten dat je eerder was, bij deze dan: oooh jee, stomme ik, het was al gepost!!
Sorry, probeer alleen te voorkomen dat dezelfde info tig keer herhaald gaat worden.
Anoniem: 311176 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:37:
[...]
Er zullen deze dagen ook uitgebreide Nederlandse previews uitgebracht worden met veel meer gedetaillieerde informatie over onze F1 2010 game.
Zijn er ook plannen om in Nederland ook een soort demodag te houden? Of kunnen er mensen op uitnodiging proeven van het spel om hier een preview met foto's e.d. te plaatsen?

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:29:
Regenfilmpje
Niveautje extreme amateur, dan kan dat best en het is alphaspul, dus daar zou ik ze (nog) niet op afrekenen ;)
Phusebox schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:37:
[...]

OMG:

Filmpje 1:
- Belachelijke gebaren vlak voor de start?
- Chicane afsnijden zonder straf?
- Door de gravel rijden en dan opeens spinnen op zeer onrealistische wijze?
+ Minder vuil dan de screenshots

Filmpje 2:
- Sturen lijkt overgevoelig
+ Regeneffecten zien er goed uit

Filmpje 3:
+ Camerapositie; iets beter dan de tv style camera van F1:CE

Nog een filmpje:
[video]
Op zeer onrealistische wijze spinnen valt me ook op. Dat is inderdaad jammer. Regeneffecten zien er goed uit al hoop ik dat de textures van die 30x30 cm asfaltplekken (die live berekend worden op grip, water, etc) er niet onder te lijden hebben.

De gebaren voor de start, leek me een beetje zo'n gebaar als een mixup van ''start the engine''? Foute timing in dat geval dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311176

Phusebox schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:37:
Zijn er ook plannen om in Nederland ook een soort demodag te houden? Of kunnen er mensen op uitnodiging proeven van het spel om hier een preview met foto's e.d. te plaatsen?
We zijn bezig met een aantal media om gezamenlijk exclusieve speelsessies weg te geven. We zullen rond de release ook demodagen organiseren.
Jejking schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:
De gebaren voor de start, leek me een beetje zo'n gebaar als een mixup van ''start the engine''? Foute timing in dat geval dan weer wel.
De gebaren voor de start zullen niet in het uiteindelijke spel zitten. De coureur zal alleen bij winst zulke gebaren maken. De gamer heeft na zijn winstpartij snel een "restart race" uitgevoerd. In deze alpha code blijft de coureur dan juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
Het lijkt erop dat het complete 2009 seizoen al min of meer af is.
Iemand een idee of deze ook in de game geimplementeerd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Unbreukable schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:37:
Het lijkt erop dat het complete 2009 seizoen al min of meer af is.
Iemand een idee of deze ook in de game geimplementeerd gaat worden?
Nope, alleen 2010 seizoen :)

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.