[Multi] F1 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 311176 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:07:
[...]

We zijn bezig met een aantal media om gezamenlijk exclusieve speelsessies weg te geven. We zullen rond de release ook demodagen organiseren.

[...]

De gebaren voor de start zullen niet in het uiteindelijke spel zitten. De coureur zal alleen bij winst zulke gebaren maken. De gamer heeft na zijn winstpartij snel een "restart race" uitgevoerd. In deze alpha code blijft de coureur dan juichen.
Over demo gesproken O-) Ik weet dat het erg prematuur is, maar zijn er plannen om een demoversie uit te brengen voor de release? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-04 16:52

IkWilbert

Het is mij!

BM schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:34:
[...]

Over demo gesproken O-) Ik weet dat het erg prematuur is, maar zijn er plannen om een demoversie uit te brengen voor de release? :)
Wat ik van Codemasters heb gegrepen is dat er idd een demo komt met 1 circuit.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik zie net dat in dat filmpje van 10 minuten met de regen dat er gewoon 360 km/h wordt gereden in de regen. Sowieso halen ze die snelheid al nooit en zeker niet in de regen :s

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Tot nu toe vind ik het er veelbelovend uitzien

Goede punten:
Graphics
(Regen)effecten
Pistops zien er goed uit
Tegenstanders rijden ook niet perfect ( lees maken ook fouten ), ik verwacht een goede AI

Slechte dingen:
Het sturen
Onrealistische spinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lizardz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:00:
Tot nu toe vind ik het er veelbelovend uitzien

Slechte dingen:
Het sturen
Onrealistische spinnen
Allemaal zaken die men nog gaat aanpassen, bevestigid door chief programmer ;)

Reactie over het sturen:
@phusebox yep, handling is going to be improved over the remaining dev period - we're eager to get it right :)
about 9 hours ago via SimplyTweet in reply to phusebox
bron: http://twitter.com/T4RG4

[ Voor 28% gewijzigd door IkWilbert op 18-03-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 00:56

Turfschipper

Hup NAC

13 man online.

Wat een gamekiller zeg. Ongeschikt voor leagues. Pffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stalscu schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 04:44:
13 man online.

Wat een gamekiller zeg. Ongeschikt voor leagues. Pffffffffff
Waar heb je dat gezien?

En ik heb liever 13 online dat het goed werkt, dan een systeem als F1:CE, waarbij het zo bagger is dat je het nooit meer wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24

Player1S

Probably out in the dark

Als Papyrus in 2003 43 man online kan krijgen in Nascar Racing 2003 (mits goede dedicated server en lijn) dan moet het anno 2010 toch wel mogelijk zijn dat, met een goede dedicated server en lijn een spel 24 auto's online kan krijgen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
13 online is wel aan de magere kant. Voor een league is het inderdaad een behoorlijke showstopper.
Maar voor een league prefereer ik toch de meer hardcore sims (meer diepgang, minder wreckers, etc.).

F1Fanatic komt ook nog met een behoorlijk uitgebreide preview na het spelen van een vroege build van de game.

De schrijver heeft het over de gameplay die Gran Turismo / Forza arcade achtig is (en niet hardcore sim als bijv. GPL). Dat vind ik dan nog meevallen. GT vind ik prima te doen als casual racegame. Stemt mij weer iets positiever.
This is not a bleeding-edge hardcore simulation – it feels more like “Gran Turismo” or “Forza” than “Grand Prix Legends”. It’s easy to pick up but requires a bit of concentration to master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Lees op het Codemasters forum dat er helemaal geen Mechanical Failures inzitten. Ook geen safety car, formation lap.

Bron: http://www.virtualr.net/f...ess-event-previews-facts/

Vind ik toch wel erg jammer. Het lijkt toch niet meer te worden dan een racegame die er wel OK uitziet maar verder niet veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 15:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aparte details:
Less-experienced players can utilise the help of an engineer to set up the car and will have the choice to rewind during a race.

Dit laatste, even terugspoelen en deze keer niet de bocht uit vliegen? :P

Mechanical failures
Sadly, we have something to add to the list of non-existant features as mechanical failure won’t be present in the game, you won’t be suffering the same fate as Sebastian Vettel at Bahrain last weekend.

Ok, deels mee eens. Niets is erger dan iets 'randoms' te krijgen waar je 0,0 invloed op heb (of je moet met 250km/h van 6 naar 2 schakelen :P), dat je de race niet meer kan uitrijden.

Dat plaatje met blur, hopelijk instelbaar? (net zoals bij een NOS boost in NFS, overkill aan blur :P).
edit, plaatje is gehotlinked:
klik

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 24-03-2010 18:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Twitter:

@phusebox Ha ;) Multiplayer numbers not really determined yet - when that occurs I'll happily let people know.

@iWallbreaker Cars suffer failures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 14:39
Ja lekker dat hij uitkomt, ik speelde op mn psp de vorige F1 al nonstop, steeds snellere tijd neerzetten. Middagje weg kom je thuis heeft je pa alle highscores verbroken met 0,01 en dan weer opnieuw proberen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00

Niellie41

[object Object]

Wil je het spel super realistisch maken, dan moeten ze er voor zorgen dat je niet kan inhalen tijdens de race.

Je moet met meer dan 13 man online kunnen spelen. Bij GTR2 was het ook al max. 28 dacht ik.
Dan kan je fatsoenlijke leagues opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 12:52
Niellie41 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:17:
Wil je het spel super realistisch maken, dan moeten ze er voor zorgen dat je niet kan inhalen tijdens de race.

Je moet met meer dan 13 man online kunnen spelen. Bij GTR2 was het ook al max. 28 dacht ik.
Dan kan je fatsoenlijke leagues opzetten.
haha.........

Dat de banden vies worden is al van GP4 zo dus dat is niet echt nieuw. Ik vind de graphics adembenemend.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld!

@Codemasters BLX
Devven jullie in de benelux ook aan de game?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
ThaStealth schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:31:
[...]

@Codemasters BLX
Ik denk dat hij/zij meer een community manager is voor de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 12:52
Lizardz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat hij/zij meer een community manager is voor de Benelux.
Dat dacht ik ook, maar ik wilde het toch even zeker weten, aangezien hij tamelijk veel van de code af wist te weten.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nog even een leuk filmpje van eurogamer :)

http://www.eurogamer.net/...egtv-show-f1-2010-special

[ Voor 13% gewijzigd door IkWilbert op 25-03-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrandPrix 1 _/-\o_

Ow en in HD ziet het er echt goed uit zeg... damn is het al september?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 25-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 19:53
Ik kan echt niet wachten. Het was zo balen dat de license bij Sony lag weg te stoffen.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Helemaal eens met hierboven. Gelukkig dat er nog wat moddable zaken als rFactor waren maar voor de rest is het PC-platform de afgelopen 7 jaar ernstig verwaarloosd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:54:
Helemaal eens met hierboven. Gelukkig dat er nog wat moddable zaken als rFactor waren maar voor de rest is het PC-platform de afgelopen 7 jaar ernstig verwaarloosd :/
Als je puur naar F1 kijkt wel. Verder zijn het op racesim gebied erg mooie jaren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 23:40
ThaStealth schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:31:
[...]
@Codemasters BLX
Op ons hoofdkantoor in de Benelux ontwikkelen wij geen games. Wij worden echter wel betrokken bij de ontwikkeling van de game en wij geven dan ook regelmatig feedback. Onder deze feedback horen ook de reacties die we krijgen via verschillende websites/ social media zoals dus Tweakers.

Leuk om te weten is dat de game in ontwikkeling is bij onze racing studio in Birmingham. Zij krijgen wel weer ondersteuning van twee andere studio's van ons in Southam (Hoofdkantoor UK) en Maleisië. In Birmingham werken er meer dan 80 mensen aan deze titel. Dat is dan ook nog eens exclusief alle marketing, PR en sales Codies.
ThaStealth schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:51:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik wilde het toch even zeker weten, aangezien hij tamelijk veel van de code af wist te weten.
Het feit dat we zoveel van de code afweten is omdat we in Arnhem met een klein, maar flexibel team zitten. Iedereen is erg goed op de hoogte van alle titels en regelmatig zien we dan ook nieuwe code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooray; ik heb de Rab Radio prijsvraag gewonnen en mag me volgende week melden bij Codemasters voor een speelsessie met F1 2010... of was het nu een 1 april grap van een van mijn vrienden? Laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Phusebox schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:23:
Hooray; ik heb de Rab Radio prijsvraag gewonnen en mag me volgende week melden bij Codemasters voor een speelsessie met F1 2010... of was het nu een 1 april grap van een van mijn vrienden? Laten we hopen van niet.
Lijkt me wel serieus ;)

http://www.rabradio.nl/page/rabradionieuws/346504/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat wel, alleen dat feit dat ik dan werd gebeld als winnaar. Kan ook een 1 april grap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu ben ik stiekem wel benieuwd wat je als motivatie hebt ingestuurd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

BM schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:47:
Nu ben ik stiekem wel benieuwd wat je als motivatie hebt ingestuurd :)
En er dan zelf mee vandoor gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgens mij is het een grap. Ik vind er niks van terug op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:37:
Volgens mij is het een grap. Ik vind er niks van terug op die site.
Nou het is geen grap, het stond gisteren en vanochten op de site, maar inmiddels verwijderd. Codemasters zelf schrijft ook op hun twitterpagina dat de winnaars bekend zijn, echter heb ik nog geen mail gehad, en zie ik ook geen namen ergens.

En ik kan mijn betoog wel plaatsen maar denk dat niemand zit te wachten op mijn lang verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Phusebox schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:02:
[...]

Nou het is geen grap, het stond gisteren en vanochten op de site, maar inmiddels verwijderd. Codemasters zelf schrijft ook op hun twitterpagina dat de winnaars bekend zijn, echter heb ik nog geen mail gehad, en zie ik ook geen namen ergens.

En ik kan mijn betoog wel plaatsen maar denk dat niemand zit te wachten op mijn lang verhaal.
Op de site van rabradio stond dat je tot 9 april je motivatie kon mailen... Het bericht is nu inderdaad weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:15:
[...]

Op de site van rabradio stond dat je tot 9 april je motivatie kon mailen... Het bericht is nu inderdaad weg.
Nee dat stond er niet, er stond dat 9 april de dag was dat die speelsessie was. Volgens mij liep de wedstrijd alleen gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Phusebox schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:21:
[...]

Nee dat stond er niet, er stond dat 9 april de dag was dat die speelsessie was. Volgens mij liep de wedstrijd alleen gisteren.
My bad! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb min of meer wel een bevestiging dat ik heb gewonnen, maar tot ik de mail in mijn mailbox heb wacht ik nog maar even met juichen. Die mail zou later vandaag volgen, dus ben benieuwd, kan elk moment binnen komen. Heb wel al begrepen dat er helaas niet veel naar buiten gebracht mag worden over de speelsessie omdat Codemasters UK en de FOM akkoord moeten geven. Dus ik zal waarschijnlijk geen HD filmpjes kunnen posten hier. (Alhoewel er toch al genoeg op Youtube staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Phusebox schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:10:
Ik heb min of meer wel een bevestiging dat ik heb gewonnen, maar tot ik de mail in mijn mailbox heb wacht ik nog maar even met juichen. Die mail zou later vandaag volgen, dus ben benieuwd, kan elk moment binnen komen. Heb wel al begrepen dat er helaas niet veel naar buiten gebracht mag worden over de speelsessie omdat Codemasters UK en de FOM akkoord moeten geven. Dus ik zal waarschijnlijk geen HD filmpjes kunnen posten hier. (Alhoewel er toch al genoeg op Youtube staan.)
Gewoon posten die handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen is het dan zover; ik ga dus F1 2010 spelen bij Codemasters. Zodra ik toestemming heb om jullie meer over deze ervaring te vertellen doe ik dat uiteraard meteen.

Ondertussen nog wat interessant leesvoer: http://www.videogamer.com/xbox360/f1_2010/preview-2288.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

To do 60fps was too much of a sacrifice.
Dit verbaast mij deels, als ik mag geloven dat GT5 dit wel mogelijk zal gaan maken.

Goed, mischien leuk dat ze flink wat animaties in het publiek zetten, maar zit je daar met 200km/h voorbij racend wel op te wachten? Niet dat 30fps erg is, dat zeker niet, maar ga voor de grap maar eens paar potjes racen in GTA4 en daarna GT5:P, voelt enorm anders aan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:13:
[...]

Dit verbaast mij deels, als ik mag geloven dat GT5 dit wel mogelijk zal gaan maken.

Goed, mischien leuk dat ze flink wat animaties in het publiek zetten, maar zit je daar met 200km/h voorbij racend wel op te wachten? Niet dat 30fps erg is, dat zeker niet, maar ga voor de grap maar eens paar potjes racen in GTA4 en daarna GT5:P, voelt enorm anders aan.
Ik kan niet zeggen dat ik Dirt 2 of Grid minder vond om te spelen vanwege de 30fps. Naar mijn idee is dat 60fps gedoe ook een beetje overrated, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zolang het een steady 30fps is vind ik het wel best. 60fps zou leuk zijn, maar niet als ze daar te veel voor moeten inleveren. Mij boeit het niet zo :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:17:
Ik kan niet zeggen dat ik Dirt 2 of Grid minder vond om te spelen vanwege de 30fps. Naar mijn idee is dat 60fps gedoe ook een beetje overrated, maar goed.
Grid had ook een bizar gehalte aan blur (ok, NFS series meer) om eventuele FPS drops te compenseren.

Demo die ik speelde van Grid was zeker goed te spelen, ben erg benieuwd naar je speelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:30:
[...]

Grid had ook een bizar gehalte aan blur (ok, NFS series meer) om eventuele FPS drops te compenseren.

Demo die ik speelde van Grid was zeker goed te spelen, ben erg benieuwd naar je speelervaring.
Waarom zou blur fps drops maskeren? Volgens mij wordt blur enkel gebruikt om de snelheidsbeleving te verhogen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BM schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:32:
Waarom zou blur fps drops maskeren? Volgens mij wordt blur enkel gebruikt om de snelheidsbeleving te verhogen?
NFS undercover gebruikte het zeker om FPS drops te masken, onder het motto 'gevoel van snelheid verhogen'. Zeg niet dat het overal wordt gebruikt ook om die reden, maar het werkt er wel enorm goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Phusebox schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:05:
Morgen is het dan zover; ik ga dus F1 2010 spelen bij Codemasters. Zodra ik toestemming heb om jullie meer over deze ervaring te vertellen doe ik dat uiteraard meteen.

Ondertussen nog wat interessant leesvoer: http://www.videogamer.com/xbox360/f1_2010/preview-2288.html
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@Phusebox: hoe was het, of mag je niks vertellen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

BM schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:43:
@Phusebox: hoe was het, of mag je niks vertellen?
Hij mag vast wel wat vertellen, zo erg zal het niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:36:
[...]

Hij mag vast wel wat vertellen, zo erg zal het niet zijn :)
Zolang ik geen akkoord heb om te praten mag ik helaas helemaal niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Phusebox schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:54:
[...]

Zolang ik geen akkoord heb om te praten mag ik helaas helemaal niks zeggen.
Pff je moet wat risico nemen in je leven om het spannend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizardz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:29:
[...]

Pff je moet wat risico nemen in je leven om het spannend te houden.
Aangezien men bij Codemasters mijn twitter en tweakers account kent, en ik een NDA heb getekend neem ik dat risico dus niet. Tenzij je bereid bent om mij vooraf een groot bedrag te sponsoren waarmee ik eventuele gevolgen kan afhandelen ;)

Bovendien wil ik dit respecteren aangezien men anders in de toekost minder snel geneigd zal zijn dergelijke "prijsvragen"te organiseren en dat zou toch jammer zijn.

Het is wachten op een nieuwe dev diary of press release, en ik hoop vurig, zoals velen op een demo die de laatste maand tot de release kan overbruggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Phusebox schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:22:
[...]

Het is wachten op een nieuwe dev diary of press release, en ik hoop vurig, zoals velen op een demo die de laatste maand tot de release kan overbruggen ofzo.
Ja dat hoop ik ook dan is het nog maar even wachten, 5 maanden....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizardz schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:35:
[...]

Ja dat hoop ik ook dan is het nog maar even wachten, 5 maanden....... 8)7
Ach die paar maanden kunnen er ook nog wel vanaf, na al die jaren zonder een goede game. Liever dat het wat later komt en goed is, dan dat het gerushed word.

Nog even en dan wordt het weer, hopelijk, beter en als het zomer is staat gamen bij mij in ieder geval toch niet hoog op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Okee, dan je persoonlijke ervaringen. Geen details maar gewoon je gut feeling op een schaal van 1-10:

- Realisme
- Graphics
- Bestuurbaarheid
- Verzorgdheid / hanteerbaarheid van het hele spel

Voor zover je daar nu al over kunt spreken met niet final code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:38:
Okee, dan je persoonlijke ervaringen. Geen details maar gewoon je gut feeling op een schaal van 1-10:

- Realisme
- Graphics
- Bestuurbaarheid
- Verzorgdheid / hanteerbaarheid van het hele spel

Voor zover je daar nu al over kunt spreken met niet final code.
Helaasch mag niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Waarschijnlijk was de game - zoals we gezien hebben in gameplay filmpjes - op het moment nog niet zo goed. Het lijkt mij dus dat Codemasters wil voorkomen dat de game nu wordt afgekraakt, omdat hij nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizardz schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:02:
Waarschijnlijk was de game - zoals we gezien hebben in gameplay filmpjes - op het moment nog niet zo goed. Het lijkt mij dus dat Codemasters wil voorkomen dat de game nu wordt afgekraakt, omdat hij nog niet af is.
Ik ga verder niet inhoudelijk in op deze "provocatieve uitspraken". Kan alleen zeggen dat het meer de FOM is die de teugels strak wil houden en niet Codemasters.

Denk je dat je met zo'n AAA titel niet van de daken wil schreeuwen en laten zien hoe goed je game is? Helaas moet alles door de molen om goedgekeurd te worden door de FOM maar goed, dit was al lang bekend.

Los van deze game kun je op basis van een zeer vroege build nooit wat zinnigs zeggen, en de graphics zijn volop te vinden op internet.

Overigens lijkt het erop dat we 1 circuit minder gaan krijgen: http://bit.ly/bCiZ6p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:02

Oxigeon

En zo is dat!

Je mag toch wel zeggen wat je gezien hebt dat het goed is of niet? Zou het toch raar vinden als dat niet zo mag zijn :S. Er wordt je gewoon een vraag gesteld om een punt te geven van 1/10. Dan kun je bv toch gewoon zeggen ik geef het een 8 of een 4 of weet ik veel wat.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. Precies mijn punt.

Geen details nodig. Geloof me, ik weet hoe zo'n NDA werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Phusebox schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:10:
[...]

Ik ga verder niet inhoudelijk in op deze "provocatieve uitspraken". Kan alleen zeggen dat het meer de FOM is die de teugels strak wil houden en niet Codemasters.

Denk je dat je met zo'n AAA titel niet van de daken wil schreeuwen en laten zien hoe goed je game is? Helaas moet alles door de molen om goedgekeurd te worden door de FOM maar goed, dit was al lang bekend.

Los van deze game kun je op basis van een zeer vroege build nooit wat zinnigs zeggen, en de graphics zijn volop te vinden op internet.

Overigens lijkt het erop dat we 1 circuit minder gaan krijgen: http://bit.ly/bCiZ6p
Ik bedoelde alleen te zeggen dat als de game nogsteeds die bugs en dingen heeft als in de filmpjes van een paar weken geleden, dat het dan Codemasters alles aangelegen is om mensen ervan te weerhouden dat naar buiten te brengen. Ik bedoelde het niet tegen jou, maar stel je voor dat de game nogsteeds verre van goed is, en mensen die zoals jou het hebben gespeeld dat naar buiten brengen en de game de grond in stampen, dan is dat erg slecht nieuws voor codemasters omdat iedereen dan zoiets heeft van "Deze game is helemaal niet goed". Nu hebben ze de feedback van iedereen gekregen die het heeft gespeeld, en zullen ze de game aanpassen. Ik weet niet vanaf je erover mag praten, maar dan zul je jou bevindingen van vorige week geven, en dan zal Codemasters iets van een demo of iets laten zien om jullie commentaar nietig te verklaren, ze hebben de game dan inmiddels dusdanig aangepast dat jullie kritiekpunten niet meer terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lizardz schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:59:
Ik bedoelde alleen te zeggen dat als de game nogsteeds die bugs en dingen heeft als in de filmpjes van een paar weken geleden, dat het dan Codemasters alles aangelegen is om mensen ervan te weerhouden dat naar buiten te brengen. Ik bedoelde het niet tegen jou, maar stel je voor dat de game nogsteeds verre van goed is, en mensen die zoals jou het hebben gespeeld dat naar buiten brengen en de game de grond in stampen, dan is dat erg slecht nieuws voor codemasters omdat iedereen dan zoiets heeft van "Deze game is helemaal niet goed". Nu hebben ze de feedback van iedereen gekregen die het heeft gespeeld, en zullen ze de game aanpassen. Ik weet niet vanaf je erover mag praten, maar dan zul je jou bevindingen van vorige week geven, en dan zal Codemasters iets van een demo of iets laten zien om jullie commentaar nietig te verklaren, ze hebben de game dan inmiddels dusdanig aangepast dat jullie kritiekpunten niet meer terecht zijn.
Ik heb genoeg closed beta's en previews gezien, daar ben ik heel simpel: dan moet je of alles WEL af hebben voordat je zoiets doet, of het gewoon niet doen. Als ze gewoon een handje vol 'randoms' het spel laten spelen en op basis daarvan alles gaan opbouwen,heb je nog grote kans dat het 'publiek' er weinig aan zal vinden.

En als ze al in deze fase zitten, verwacht ik echt geen baanbrekende veranderingen meer, realisme zal niet opeens van een magere 4 naar een 9 schieten of graphics opeens ubermooi terwijl het in de closed hands-on allemaal magertjes was.

Verder zie ik het wel, van de filmpjes blijf ik bij de 'not impressed' mening, hopelijk veranderd dat nog als er meer info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:07:
[...]

Ik heb genoeg closed beta's en previews gezien, daar ben ik heel simpel: dan moet je of alles WEL af hebben voordat je zoiets doet, of het gewoon niet doen. Als ze gewoon een handje vol 'randoms' het spel laten spelen en op basis daarvan alles gaan opbouwen,heb je nog grote kans dat het 'publiek' er weinig aan zal vinden.

En als ze al in deze fase zitten, verwacht ik echt geen baanbrekende veranderingen meer, realisme zal niet opeens van een magere 4 naar een 9 schieten of graphics opeens ubermooi terwijl het in de closed hands-on allemaal magertjes was.

Verder zie ik het wel, van de filmpjes blijf ik bij de 'not impressed' mening, hopelijk veranderd dat nog als er meer info komt.
Je zegt het zelf al; beta's. De F1 game van Codemasters is nu in de alpha status, dus is het begrijpelijk dat ze dit nog niet aan een breed publiek openstellen.

Daarnaast wat mijn kans om het spel te spelen niet zozeer een "test" maar meer een mogelijkheid om leden van de community een exclusief voorproefje te geven. Wat ik eigenlijk wel heel tof vond, en het was verder ook een super middag bij Codies.

Aangezien men verder bouwt op de EGO engine kan het best snel gaan met dingen aanpassen, aangezien het grote werk min of meer al gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Weinig nieuws de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:28:
Aangezien men verder bouwt op de EGO engine kan het best snel gaan met dingen aanpassen, aangezien het grote werk min of meer al gedaan is.
Nou ja, als de basis goed is (lees: engine) dan kan het goed gaan. Als je de boel om moet gaan gooien terwijl het grote werk al min of meer gedaan is, sja... het kon nog wel es lastig worden dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Nieuwe gameplay footage. Nog steeds niet echt heel erg verbluffend ofzo.

Nieuwe footage

[ Voor 27% gewijzigd door Lizardz op 24-04-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het stemt mij wel hoopvol dat ze blijkbaar simulatie gameplay en physics als basis hebben willen gebruiken, en van daaruit de game wat getweakt hebben om het ook aantrekkelijk te maken voor de massa, en niet vice versa.

Graphics zijn prima. Doen in elk geval niet af aan de game, wat naar mijn idee het belangrijkste is.
Als het racen niet leuk is, leg je de game toch naast je neer, hoe mooi ook.

Blijft in elk geval een interessante titel om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 18:45
Hier de uitgebreidere versie...
http://www.youtube.com/watch?v=ZVYLCfrolZc

Ziet er best positief uit.
SinergyX schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:07:
[...]

Sja zo zijn er ook beta's waar nog genoeg bugs inzitten...
Om ff een simpel voorbeeld te geven, bij een ander aardig populaire racesim zaten er vlak voor de release ook nog een aantal behoorlijke fouten in het spel. Zelfs wbt de Graphics! Ook de 'handling' is in het laatste stadium nog een keer flink op de schop gegaan...

Uiteindelijk gaat het er toch alleen maar om hoe het eindproduct is.

Het spel dat draaide tijdens die persmiddag was ingesteld om het zo toegankelijk mogelijk te maken. In dit laatste filmpje ziet de handling er een heel stuk beter uit... Maar ze hebben dan ook de juiste benadering gekozen imho.
Ik ben iig hoopvol gestemd op een goed spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laten we hopen dat ik ongelijk heb ;) Uiteindelijke oordeel komt wel als ik het spel heb gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Echt tof dat er eindelijk weer een F1 komt.

Volgens mij is het gewoon een GRID maar dan met F1 wagens.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:54:
Echt tof dat er eindelijk weer een F1 komt.

Volgens mij is het gewoon een GRID maar dan met F1 wagens.
Ja tuurlijk, gewoon GRID met F1 wagens... dan had het spel allang in de winkel gelegen als dat zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ik denk wel dat ie gelijk heeft....

banen en autos modelen kost tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-04 10:25
kan niet meer wachten totdat dit spel uitkomt :) ... G27 is iig al aangeschaft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:59:
[...]

Ja tuurlijk, gewoon GRID met F1 wagens... dan had het spel allang in de winkel gelegen als dat zo was.
En ik hem 100% zeker niet gekocht :+ GRID was 1 bonk arcade racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik heb er wel vertrouwen in dat het niet een puur arcade racer wordt, en ben dan ook van plan om er een voor de pc te kopen (icm met mijn stuurtje dat ik nog heb staan) en een voor de 360 om casual wat te racen tussendoor als ik minder tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Te vergelijken dus met DIRT2 maar dan betreft het F1-bakken. Dirt2 was zelfs nog een tikkeltje arcade maar duidelijk beter dan deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Phusebox schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:59:
[...]

Stond al eens ergens dat het de zelfde engine had geloof ik.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:42:
[...]

Stond al eens ergens dat het de zelfde engine had geloof ik.
Alle genoemde games draaien op de EGO engine, maar dat wil niet zeggen dat het spel hetzelfde is. Zijn alle spellen op de Unreal engine ook hetzelfde dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
ik heb hem hier nog niet gezien, maar bij deze deel ik hem.

http://www.formula1-game.com/nl_NL/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:31:
ik heb hem hier nog niet gezien, maar bij deze deel ik hem.

http://www.formula1-game.com/nl_NL/index.php
Startpost al eens gelezen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Phusebox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:33:
[...]

Startpost al eens gelezen? :+
uhm, ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Arfman

Drome!

Codemasters heeft mij (als hardcore simmer) nog nooit positief kunnen verrassen, en ik kan aan de manier waarop de auto's bewegen in de filmpjes al zien dat ook dit weer een teleurstelling wordt. Nouja, teleurstelling niet, want zodra ik wist dat CM de F1 licentie had bemachtigd liet ik de hoop op echt realisme al varen. Jammer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:52:
[...]

Alle genoemde games draaien op de EGO engine, maar dat wil niet zeggen dat het spel hetzelfde is. Zijn alle spellen op de Unreal engine ook hetzelfde dan?
Dat is de vrijheid van een engine die door diverse uitgevers/developers wordt gebruikt. Afaik werd/wordt de EGO engine enkel gebruikt door de CM's games (dirt, dirt2, grid etc), en ook F1 2009 (PSP, Wii) is gemaakt op de EGO engine. Was het niet dat F1 2009 enorm veel kritiek kreeg op de graphics (ok, matige hardware) maar ook op het feit dat het een enorme arcade-racer was? En dan heb je een aardige rode lijn te pakken in de Ego engine, met de jaren kwam er steeds maar 'arcade' style in de games.

En ondanks deze spellen hoge cijfers scoren, scoorden ze dit absoluut niet op realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Dat is de vrijheid van een engine die door diverse uitgevers/developers wordt gebruikt. Afaik werd/wordt de EGO engine enkel gebruikt door de CM's games (dirt, dirt2, grid etc), en ook F1 2009 (PSP, Wii) is gemaakt op de EGO engine. Was het niet dat F1 2009 enorm veel kritiek kreeg op de graphics (ok, matige hardware) maar ook op het feit dat het een enorme arcade-racer was? En dan heb je een aardige rode lijn te pakken in de Ego engine, met de jaren kwam er steeds maar 'arcade' style in de games.

En ondanks deze spellen hoge cijfers scoren, scoorden ze dit absoluut niet op realisme.
F1 2009 is zeker niet gebouwd op de EGO engine, en al helemaal niet door Codemasters zelf. En ja het was een arcade racer maar dat was ook de insteek.
Arfman schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:13:
Codemasters heeft mij (als hardcore simmer) nog nooit positief kunnen verrassen, en ik kan aan de manier waarop de auto's bewegen in de filmpjes al zien dat ook dit weer een teleurstelling wordt. Nouja, teleurstelling niet, want zodra ik wist dat CM de F1 licentie had bemachtigd liet ik de hoop op echt realisme al varen. Jammer.
Goh misschien heeft Codemasters je nog nooit positief kunnen verrassen omdat ze ook geen sims hebben gemaakt de laatste jaren. TOCA 2 was zeker niet slecht en al helemaal geen full arcade, maar ook geen full sim.

Als hardcore simmer denk ik ook niet dat je je heil moet zoeken in deze gamen, dan kun je het beter in de rfactor hoek zoeken, maar zul je waarschijnlijk wel inleveren op graphics en andere extraatjes.

Ik denk zelf dat het de juiste mix tussen sim en arcade zal brengen, ik hoef niet zo nodig een ultrarealistische sim want laten we eerlijk wezen; als die zogenaamde sims die jij speelt zo realistisch waren kwam je ook nog geen rondje door zonder te spinnen of iets dergelijks.

Geen enkele racesim is een echte sim, tenzij je ook de g-krachten voelt en het net zo realistisch is dat alleen mensen met veel ervaring in dergelijke auto's ermee overweg kunnen. Helaas koopt/speelt niemand het dan meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:31:
F1 2009 is zeker niet gebouwd op de EGO engine, en al helemaal niet door Codemasters zelf. En ja het was een arcade racer maar dat was ook de insteek.
The FIA Formula One World Championship games will be developed using the evolution of the award-winning EGO™ Game Technology Engine, Codemasters’ highly versatile cross-platform middleware technology. Its advanced graphics and physics technology brings an unmatched cinematic quality and realism to interactive entertainment.
Despite moving the game to less powerful hardware, Codemasters maintained the release is a "full-featured comprehensive racer". To that end, the EGO physics engine, which was touted as a premier feature of the originally intended Next-Gen version, is retained as the physics core of F1 2009
En de insteek van arcade?
The game has been called an "authentic recreation" of the sport, but the developers stress that they wish to make an accessible F1 racing game

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:43:
[...]

[...]

[...]

En de insteek van arcade?

[...]
Sinds wanneer hebben fysics iets met graphics te maken? Hierboven kraakte iemand de graphics van F1 2009 af in relatie tot de EGO engine. Echter is alleen de EGO fysics engine gebruikt.

En MEN noemde de game "authentiek", de makers benadrukten echter de hoge mate van toegankelijkheid (= arcade).

Als MEN zegt dat er in auto een 1,8L motor zit, maar de MAKER zegt dat dit 1,2L zijn. Wie geloof je dan, en waar mag je dan van uitgaan dat het klopt? Juist.
SPOnG: You mentioned earlier that this game uses the EGO engine that also powers other Codemasters games like Race Driver: GRID. How have you guys tweaked or modified that engine to better suit a Formula 1 experience?

Ned Waterhouse: The fundamentals of the game work on the EGO physics system, but we’ve created our own renderer and graphics functionality in conjunction with it, and we’ve been in touch with Codemasters regularly to ensure that we’re treating the engine properly. It also helps us immensely, because Codemasters obviously have a huge amount of experience in driving games, and so we were able to draw on their expertise to help fine-tune the EGO engine to our needs.
bron: http://spong.com/feature/...o-Digitals-Ned-Waterhouse

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan het wel goed blijven praten, je mag wel 'de eerste zijn heeft mogen testen', vooralsnog staat CM slecht in de boeken wat betreft realisme in racinggames. 10000 woorden, 100den screenshots, pas als de game uit is, zal de conclusie komen of dit 'weer' een arcade racer wordt of dat ze nu wel een realistische racer neer kunnen zetten. Het belang van realisme is JUIST de physics engine, graphics kunnen me gestolen worden als de physics niet klopen, GRID is mooi voorbeeld.

Tot die tijd blijf ik mijn twijfels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:03:
Je kan het wel goed blijven praten, je mag wel 'de eerste zijn heeft mogen testen', vooralsnog staat CM slecht in de boeken wat betreft realisme in racinggames. 10000 woorden, 100den screenshots, pas als de game uit is, zal de conclusie komen of dit 'weer' een arcade racer wordt of dat ze nu wel een realistische racer neer kunnen zetten. Het belang van realisme is JUIST de physics engine, graphics kunnen me gestolen worden als de physics niet klopen, GRID is mooi voorbeeld.

Tot die tijd blijf ik mijn twijfels hebben.
Ik probeer het niet goed te praten, ik nuanceer alleen. Ik heb nooit gezegd dat dit een simgame gaat worden, en ook codemasters heeft die woorden nooit in haar mond genomen. Dat ik dit spel heb gespeeld staat hier compleet los van, ik heb dan ook geen enkel waarde oordeel gegeven over wat ik gezien of gespeeld heb, noch heb ik hier informatie gegeven die niet gewoon op internet te vinden was.

Ik probeen je ook zeker niet om te praten; van mij mag je gerust rfactor of wat dan ook blijven spelen. Graag zelfs, want als je alleen hier komt om te bitchen dat het geen realistische game is kan ik je missen als kiespijn.

De chief designer en anderen hebben gezegd dat ze een game proberen neer te zetten met een realistische simulation insteek maar het wel geschikt willen houden voor de casual gamer. Per definitie rolt er dan dus geen full sim game uit. Als je dat verwacht ben je aan het verkeerde adres.

Ik speel zelf ook rfactor, en ik verwacht zeker geen handling in F1 2010 als in rfactor. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Natuurlijk roepen ze niet dat het een arcade game wordt, maar goed je moet ook een beetje door de marketing BS kunnen heenkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Je moet niet verwachten dat F1 2010 een sim wordt. Dat wil het grote publiek namelijk niet. De F1 spellen van Sony waren toch ook geen sims? Het zal in het midden zitten, geen echte sim, maar ook geen arcade racer, en ik denk dat dat ook het beste is. Als je een sim wilt spelen ga je toch gewoon Gran Turismo of iets spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizardz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:22:
Je moet niet verwachten dat F1 2010 een sim wordt. Dat wil het grote publiek namelijk niet. De F1 spellen van Sony waren toch ook geen sims? Het zal in het midden zitten, geen echte sim, maar ook geen arcade racer, en ik denk dat dat ook het beste is. Als je een sim wilt spelen ga je toch gewoon Gran Turismo of iets spelen?
Juist, tenminste iemand die het begrepen heeft. Alhoewel GT ook allesbehalve een sim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik dit lees:
“Onze voorkeur is altijd uitgegaan naar simulatie,” aldus Stephen Hood, Chief Games Designer. “Je kunt realistische simulatie voor iemand gemakkelijker bespeelbaar maken maar het is veel lastiger om een arcadebesturing over te brengen aan de spelers die liever een simulatie spelen.”
verwacht ik een sim ja, is dat raar?

En noem eens een F1 spel op de consoles? De laatste is ruim 4 jaar oud inmiddels?
Phusebox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:22:
Ik probeen je ook zeker niet om te praten; van mij mag je gerust rfactor of wat dan ook blijven spelen. Graag zelfs, want als je alleen hier komt om te bitchen dat het geen realistische game is kan ik je missen als kiespijn.
Interessant, dus als ik een 'andere' mening heb dan wat hier 'gewenst' is, moet ik maar uit het topic weg blijven? En nee, ik speel geen rFactor, ook geen life4speed, ook geen GPlegend etc. Juist als iemand mijn aanwezigheid niet op prijs stelt, blijf ik maar al te graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:29:
Als ik dit lees:

[...]

verwacht ik een sim ja, is dat raar?

En noem eens een F1 spel op de consoles? De laatste is ruim 4 jaar oud inmiddels?

[...]

Interessant, dus als ik een 'andere' mening heb dan wat hier 'gewenst' is, moet ik maar uit het topic weg blijven? En nee, ik speel geen rFactor, ook geen life4speed, ook geen GPlegend etc. Juist als iemand mijn aanwezigheid niet op prijs stelt, blijf ik maar al te graag ;)
Je mening mag zeker anders zijn, en je mag van mij ook blijven bitchen zoveel je wilt. Ik zei alleen dat ik het niet zou missen :+

En zoals ik al zei; moet je een beetje door de marketing BS heen kunnen kijken. Ze roepen niet dat het arcade wordt (want dan haken al mensen meteen af) en ze roepen ook niet dat het een full blown sim wordt (om dezelfde reden).

Ze zeggen dat het een game wordt met realistische simulatie insteek, die ook toegankelijk is voor de casual gamer. Op de xbox360 (om maar eens wat te noemen) kun je niet eens een goede sim ervaring neerzetten omdat er geen goed stuurtje (betaalbaar) voor verkrijgbaar is. Het enige acceptabele stuurtje was dat van MS zelf maar is uit productie genomen en nergens meer te koop, althans niet in Europa.
De Fanatec stuurtjes zijn erg goed, maar ook erg duur, en voor een console gamer wat te hoog gegrepen denk ik (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SinergyX schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:34:
[...]

NFS undercover gebruikte het zeker om FPS drops te masken, onder het motto 'gevoel van snelheid verhogen'. Zeg niet dat het overal wordt gebruikt ook om die reden, maar het werkt er wel enorm goed mee.
wordt best veel toegepast, of men schroeft de resolutie omlaag. gt5 heeft ook echt een gevoel van snelheid, en zonder die effecten ... hmmmmz 1+1 is .. zou het misschien iets te doen kunnen hebben met hogere fps?

neem rfactor - perfecte race sim, geen rare fratens om snelheid te stimuleren. gewoon goede simulatie - dat maakt al een snelle game :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Arfman

Drome!

Ik weet wel dat een uberrealistische sim (waar ik trouwens zeker niet elk rondje spin, dankjewel) niet aanspreekt voor de massa. Mijn probleem met CM is dat zij claimen dat het dat wel is, alhoewel ze het voor F1 2010 afgezwakt hebben.

Maargoed, we shall see. Als het ongeveer zo realistisch is als Forza 3 ben ik redelijk tevreden, dan is het leuk voor o pde bank met de 360, blijf ik op de PC met m'n G25 wel iRacing/LFS spelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Forza 3 realistisch ??? Sinds wanneer piepen je banden bij de minst beweging aan het stuur??

Heb tot nu toe nog geen een Xbox360 race game realistisch gevonden.
Daarom blijf ik maar racen op mn PC (rFactor, GTR2, enz enz)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Op consoles zul je ook nooit realistische sims tegenkomen want het gros speelt nog steeds met een controller ipv stuurtje dus wordt het spel daar omheen gebouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
seninha schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:25:
Forza 3 realistisch ??? Sinds wanneer piepen je banden bij de minst beweging aan het stuur??
Lees nou even. Dat zegt hij toch ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. ''Op hetzelfde niveau als F3'' =/= ''F3 is realistisch''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L1nt schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:09:
Op consoles zul je ook nooit realistische sims tegenkomen want het gros speelt nog steeds met een controller ipv stuurtje dus wordt het spel daar omheen gebouwt.
ik denk dat GT5 toch wel een serieuze kandidaat is. 27-juni zullen we 't zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:02:
[...]
Ik weet het niet. Prologue is ook nog gewoon een semi-arcade game.
Het lijkt me sterk dat GT5 zoveel anders is. Volgens mij gooien ze hun eigen glazen in als ze er een hardcore sim van maken, dat trekt het grote publiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
himlims_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:02:
[...]
offtopic:
Sinds wanneer heeft GT5 een releasedatum? Als die er zou zijn ligt ie wat verder weg, en Sony/PD kennende word het nog wel een keer of tig uitgesteld.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BM schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

offtopic:
Sinds wanneer heeft GT5 een releasedatum? Als die er zou zijn ligt ie wat verder weg, en Sony/PD kennende word het nog wel een keer of tig uitgesteld.
deze is bij de free-recordshop te preorderen voor die datum, vorige week gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:57:
[...]

deze is bij de free-recordshop te preorderen voor die datum, vorige week gedaan
Dat is volgens mij de japanse releasedatum, Europa zou toch eind 2010 of begin 2011 worden?

Nadeel van pre-order bij FRS is als je het online doet je vooruit moet betalen en bij cancelen krijg je een tegoedbon. Volgens mij is dat wettelijk niet eens toegestaan.

Allemaal erg off-topic btw.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.