[Multi] F1 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:52

Player1S

Probably out in the dark

himlims_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:02:
[...]
ik denk dat GT5 toch wel een serieuze kandidaat is. 27-juni zullen we 't zien
nee.....gewoon nee.....

Wat men ook claimt, geen enkel spel op een console zal full-sim zijn.
Als GT1 destijds full-sim was, zaten men nu niet op GT5 te wachten....een zeer select groepje hooguit op GT2.

Grand Prix Legends wordt beschouwt als een near full-sim en die heeft maar een handjevol volgers omdat de learningcurve belachelijk hoog is.
Een (near) full-sim vereist een stuurtje en de massa heeft dat niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer F1 2010 te pre-orderen is ? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
L1nt schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:00:
[...]
Een (near) full-sim vereist een stuurtje en de massa heeft dat niet.
Volgens mij heeft dé Massa zeker wel een stuurtje :+ sorry kon het niet laten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:03:
weet iemand wanneer F1 2010 te pre-orderen is ? ;p
nu al, zag hem staan bij een advertentie op telegraaf.nl

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Linkje? Ik wil er wel eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem wel al pre-orderen zie ik net :)

http://www.4evergames.nl/...?q=formula+1+2010&x=0&y=0

Besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zamorano schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:27:
Ik weet het niet. Prologue is ook nog gewoon een semi-arcade game.
Het lijkt me sterk dat GT5 zoveel anders is. Volgens mij gooien ze hun eigen glazen in als ze er een hardcore sim van maken, dat trekt het grote publiek niet.
GT heeft wat CM wil doen, instap met 'sim' gehalte maar terug te schroeven naar 'arcade' niveau.

Daarnaast is geen enkele sim perfect, juist de balans vinden van alle elementen maakt iets succesvol (daar heeft GT zijn lintje al lang verdient).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:39:
[...]

GT heeft wat CM wil doen, instap met 'sim' gehalte maar terug te schroeven naar 'arcade' niveau.

Daarnaast is geen enkele sim perfect, juist de balans vinden van alle elementen maakt iets succesvol (daar heeft GT zijn lintje al lang verdient).
Dat is idd precies wat CM ook met F1 2010 lijkt te willen doen, en waar veel mensen op hopen.

Ik bedoelde het ook niet ten nadele van GT, wat een hele vermakelijke serie is.
Het is alleen geen hardcore-sim, en dat gaat het volgens mij ook nooit worden. In tegenstelling tot wat iemand hierboven dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zamorano schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:09:
Dat is idd precies wat CM ook met F1 2010 lijkt te willen doen, en waar veel mensen op hopen.

Ik bedoelde het ook niet ten nadele van GT, wat een hele vermakelijke serie is.
Het is alleen geen hardcore-sim, en dat gaat het volgens mij ook nooit worden. In tegenstelling tot wat iemand hierboven dacht.
Ik hoop het ook nog, maar ik hou mijn twijfels. GT heeft een redelijke balans gevonden in hun 'real driving simulation', mensen met driving-skills zijn aanzienlijk beter dan de 'arcade racers', maar ligt ook enorm aan het soort spelers dat je aantrekt (l4s trekt compleet ander publiek dan GRID/NFS games).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
Het is weer tijd voor een filmpje!

http://uk.xbox360.ign.com...diary3_weather_51210.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ze weten het in ieder geval goed te verkopen. En Monaco in de regen ziet er echt vet uit. De cockpit view is goed te doen zo te zien.

Nog maar 4 maanden, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
In de regen ziet het er echt vet uit. Ik hoop wel dat ze de 2009 autos er ook in zetten, die hebben ze toch al gemaakt en zou zonde zijn om die gewoon weg te gooien.

@Phusebox, wanneer mag je wel praten over wat jij van de game vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lizardz schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:17:
In de regen ziet het er echt vet uit. Ik hoop wel dat ze de 2009 autos er ook in zetten, die hebben ze toch al gemaakt en zou zonde zijn om die gewoon weg te gooien.

@Phusebox, wanneer mag je wel praten over wat jij van de game vond?
2009 auto's gaan er zeker niet inkomen, en wanneer dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1231/4606214030_9b982b213c_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4605600957_a8ef1dfd49_o.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Jejking op 14-05-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

net dat filmpje gezien, fuuuck wat mooi :P net alsof je een werkelijke race zit te kijken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:37
Ziet er idd erg goed uit , je moet wel in de gaten houden dat dit Xbox360 graphics zijn. op de PC zal het er ongetwijfeld stukken beter uit gaan zien, omdat pc's van nu vele malen krachtiger zijn dan een Xbox360 van een paar jaar terug.

Maar, moet zeggen dat ik erg veel zin begin te krijgen in deze game.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, dat hele sim vs. arcade verhaal altijd blijf ik toch lastig vinden. Persoonlijk heb ik nog nooit harder dan zeg 140 KM/U gereden dus dat is lastig oordelen. Van anderen met een mening weet je ook nooit wat de ervaring is, al zal niemand hier ooit in een F1 auto hebben gereden en dus kunnen oordelen over de werkelijke mate van realisme, lijkt me. Heb ooit de demo van rFactor gespeeld (met stuurtje), kennelijk een sim, maar ik vind het moeilijk te geloven dat auto's zo over asfalt glijden alsof het ijs is. Forza3 voelt voor mij behoorlijk realistisch, en precies wat ik verlang van een racegame, al mist deze in zijn droogheid (haha, ook letterlijk door het ontbreken van weersomstandigheden) weer realisme qua setting/racebeleving. En als Codemasters érgens goed in is, dan is het wel om met de hele aankleding om een race heen de beleving prachtig weer te geven.

Afijn, als je gaat zeuren dan zal geen enkele racegame ooit realistisch zijn, het blijft altijd maar een benadering van de realiteit in verschillende gradaties. Ik kijk in ieder geval erg uit naar F1 2010, heb hoge verwachtingen en vind het waanzinnig vet dat ze bijvoorbeeld een compleet geanimeerde pit-crew en zo'n diepgaand weer-systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In dat geval moet je een onafhankelijke autocoureur het spel laten spelen ;)

Ik ben benieuwd of Codemasters nog een optie inbouwt waarbij de wedstrijdleiding fouten maakt en de baan vrijgeeft zodat er in de laatste bocht voor de racefinish nog ingehaald kan worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Komt er ook een safety car in het spel?
Zijn daar al screens van

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen screens. Maarre... tuurlijk komt er een SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jejking schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:47:
In dat geval moet je een onafhankelijke autocoureur het spel laten spelen ;)
Anthony Davidsson hebben ze al als `testcoureur`.
Mars18 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:42:
Komt er ook een safety car in het spel?
Zijn daar al screens van
Nee geen safety car. Heeft men al vrij vroeg aangegeven dat dit voor de meeste mensen afbreuk doet aan de `fun´ van het gamen en dat er op dit moment geen tijd voor is. Die tijd besteden ze liever aan handling e.d.

Misschien in 2011=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:47:
Afijn, als je gaat zeuren dan zal geen enkele racegame ooit realistisch zijn, het blijft altijd maar een benadering van de realiteit in verschillende gradaties. Ik kijk in ieder geval erg uit naar F1 2010, heb hoge verwachtingen en vind het waanzinnig vet dat ze bijvoorbeeld een compleet geanimeerde pit-crew en zo'n diepgaand weer-systeem hebben.
Naja, dit is wel een leuke vergelijking
http://www.youtube.com/watch?v=SRR7kAZqreg

Deze wat mooier met F1 bolide
http://www.youtube.com/watch?v=L023Gxp4pWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Goh, men neme een video-opname die Polyphony zelf gemaakt heeft, baseren daar onder andere de gamefootage op en voila; het lijkt perfect.

Polyphony is heel goed in die marketing trucjes. Geef mij maar een game die leuk, en spannend is om te spelen dan die gortdroge saaie GT prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:49:
[...]

Anthony Davidsson hebben ze al als `testcoureur`.
Die is unbiased wou je zeggen? Waarom denk je dat ik 'onafhankelijk' zei ;)
Nee geen safety car. Heeft men al vrij vroeg aangegeven dat dit voor de meeste mensen afbreuk doet aan de `fun´ van het gamen en dat er op dit moment geen tijd voor is. Die tijd besteden ze liever aan handling e.d.

Misschien in 2011=
:X Slimme move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:17:
[...]

Goh, men neme een video-opname die Polyphony zelf gemaakt heeft, baseren daar onder andere de gamefootage op en voila; het lijkt perfect.

Polyphony is heel goed in die marketing trucjes. Geef mij maar een game die leuk, en spannend is om te spelen dan die gortdroge saaie GT prut.
Vooralsnog meest succesvolle serie, laat codemaster eerst maar eens een demo neerzetten.

Vooralsnog puur marketing geblaat.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:35:
[...]

Vooralsnog meest succesvolle serie, laat codemaster eerst maar eens een demo neerzetten.

Vooralsnog puur marketing geblaat.
Ja codemasters moet zich zeker nog bewijzen. Ik zeg ook niet dat de game van codemasters beter zal zijn. Geef alleen aan dat ik GT, en zeker op de PS3, echt ontzettende crap vind persoonlijk. Het spel is zo saai, statisch, droog. Ik heb dan liever iets dat minder "realistisch" is maar wel meer "fun" is om te spelen. Dirt2 is bijvoorbeeld zeker niet realistisch, maar wel ontzettend fun om te spelen.
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:25:
[...]

Die is unbiased wou je zeggen? Waarom denk je dat ik 'onafhankelijk' zei ;)

[...]

:X Slimme move.
Tja persoonlijk dacht ik eerst ook "jammer". Maar eigenlijk ga ik het niet missen. Leuk voor tactische spelletjes, maar verder is het alleen maar frustrerend als je 10 rondjes achter de safetycar aan loopt te pruttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:49:
Tja persoonlijk dacht ik eerst ook "jammer". Maar eigenlijk ga ik het niet missen. Leuk voor tactische spelletjes, maar verder is het alleen maar frustrerend als je 10 rondjes achter de safetycar aan loopt te pruttelen.
Wat gaan ze dan doen met een crash? Lekker fullspeed door mogen rijden? Als er toch al een flag uit gaat, dan is het kleine moeite er een AI wagen voor te proppen die bepaalde snelheid de baan rond rijd tot de flag weer weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:49:
Als het niet wordt ingebouwd zoals bij rFactor waarbij je met 50km/h erachter aan rijdt (dat slaat dus nergens op, een SC rijdt bijna volgas behalve op het punt vh ongeluk), dan is er niks mis mee. En twee rondjes moet prima kunnen dus dit vind ik gewoon dommigheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 17-05-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:52:
[...]

Wat gaan ze dan doen met een crash? Lekker fullspeed door mogen rijden? Als er toch al een flag uit gaat, dan is het kleine moeite er een AI wagen voor te proppen die bepaalde snelheid de baan rond rijd tot de flag weer weg gaat.
Waarschijnlijk gewoon gele vlag ja. Kleine moeite is makkelijker gezegd dan gedaan. De safety car is niet zo simpel om goed te implementeren.

Ach ja, jullie verwachten hier een full sim, dat wordt het niet, is ook duidelijk gezegd, dus dan kan je wel blijven klagen en zeiken, het wordt het toch niet.

Ik heb liever een dynamisch weersysteem, ben blij dat je dat krijgt, dan een safety car, die alleen maar irritant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:04:
[...]

Waarschijnlijk gewoon gele vlag ja. Kleine moeite is makkelijker gezegd dan gedaan. De safety car is niet zo simpel om goed te implementeren.
Hoe weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:44

Phydomir

Dennis

Deze game zal zonder twijfel de beste F1 game sinds GP4 worden alleen staan als SIm racer mij twee dingen enorm tegen.
1) Beperkte online races. Ik zit echt niet te wachten om maar tegen 12 andere te racen.
2) modbaarheid zal wel 0 zijn.

Deze twee samen zullen er denk ik voor zorgen dat hij binnen no time weer in de kast, stof ligt te happen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:49:
Geen screens. Maarre... tuurlijk komt er een SC.
zo zie je dus maar,
kleine dingen in het spel zijn weer raar.

Gewoon GRID met F1 auto´s dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phydomir schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:15:
Deze game zal zonder twijfel de beste F1 game sinds GP4 worden alleen staan als SIm racer mij twee dingen enorm tegen.
1) Beperkte online races. Ik zit echt niet te wachten om maar tegen 12 andere te racen.
2) modbaarheid zal wel 0 zijn.

Deze twee samen zullen er denk ik voor zorgen dat hij binnen no time weer in de kast, stof ligt te happen.
Het is maar net wat je zoekt... sim of meer arcade. Ik denk dus dat rFactor 2 die titel wel eens snel kan gaan terugjatten van F1 2010. Modbaarheid 0, even zien... Hoe modbaar waren GRID en Dirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:23:
[...]

Het is maar net wat je zoekt... sim of meer arcade. Ik denk dus dat rFactor 2 die titel wel eens snel kan gaan terugjatten van F1 2010. Modbaarheid 0, even zien... Hoe modbaar waren GRID en Dirt?
Console? 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Logisch, rFactor kan op de console niets 'terugjatten', spel is er niet voor consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zodra F1 2010 uitkomt voor de PC, dan zal rF2 er wellicht ook al zijn voor de PC met allerlei features waar de eerstgenoemde titel een puntje aan kan zuigen. Do I really need to spell it out for ya?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neuh niet nodig hoor, PC boeit me toch verder niet.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:48:
Zodra F1 2010 uitkomt voor de PC, dan zal rF2 er wellicht ook al zijn voor de PC met allerlei features waar de eerstgenoemde titel een puntje aan kan zuigen. Do I really need to spell it out for ya?
Heeft iemand nog wat gehoord van rfactor 2 sinds september 2009 dan? Ik zit er ook wel op te wachten, maar ligt volgens mij een beetje stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:53:
Neuh niet nodig hoor, PC boeit me toch verder niet.
Stop in dat geval maar met azijnpissen om niks.
Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:02:
[...]

Heeft iemand nog wat gehoord van rfactor 2 sinds september 2009 dan? Ik zit er ook wel op te wachten, maar ligt volgens mij een beetje stil.
Er waren screens uitgekomen een paar maanden terug, een preview, enz enz. T zit nu ergens tussen alpha en beta in als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:16:
Stop in dat geval maar met azijnpissen om niks.
Maandag dipje? Ik heb het over console, jij over PC. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:04:
[...]

Koeiestront!

Papyrus kon het 14 jaar geleden al. rFactor heeft het ook.
edit:
in 1989 hadden ze al een pacecar in Indianapolis 500: The simulation dus geen 14 maar 21 jaar geleden

Ze zijn gewoon te lui om het te implementeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 17-05-2010 12:43 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
L1nt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:40:
[...]

Koeiestront!

Papyrus kon het 14 jaar geleden al. rFactor heeft het ook.
edit:
in 1989 hadden ze al een pacecar in Indianapolis 500: The simulation dus geen 14 maar 21 jaar geleden

Ze zijn gewoon te lui om het te implementeren.
Dan ga je dat toch spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:02:
[...]

vrienden van mij hebben 3x per week training, 2x race, en worden geregeld tournooitjes gehouden; jah rfactor leeft nog wel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat phuse doelde op nieuws over rFactor 2, ipv het nog 'in leven zijn' van deeltje 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:45:
[...]

Dan ga je dat toch spelen?
Gast, houd eens op met die non-argumenten. Wat je hier ook post, de laatste tijd is zo ongeveer alles defensief mbt Codemasters en offensief ten opzichte van mensen die graag iets anders of op een andere manier zien dan de features die gepresenteerd worden. Discussie - Wikipedia.

Jammer overigens dat we niks meer horen van die CM-gast die zich op GoT had ingeschreven, dat is ook maar een eenmalig iets geweest volgens mij?
himlims_ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:56:
[...]
vrienden van mij hebben 3x per week training, 2x race, en worden geregeld tournooitjes gehouden; jah rfactor leeft nog wel
Knock knock, rFactor 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:22:
[...]

Gast, houd eens op met die non-argumenten. Wat je hier ook post, de laatste tijd is zo ongeveer alles defensief mbt Codemasters en offensief ten opzichte van mensen die graag iets anders of op een andere manier zien dan de features die gepresenteerd worden. Discussie - Wikipedia.

Jammer overigens dat we niks meer horen van die CM-gast die zich op GoT had ingeschreven, dat is ook maar een eenmalig iets geweest volgens mij?

[...]

Knock knock, rFactor 2 ;)
Omdat de plaat bij jullie een beetje blijft hangen (en ja bij mij ook, geef ik toe):

"het is geen sim"
"oh nee geen safet car, het is dus geen sim"

Die "discussie" hebben we nu wel gehad, er zit GEEN safety car in, gaat ook niet meer komen. Een sim is persoonlijk; maar we kunnen het er over eens zijn dat het geen r-factor/iRacing wordt, kan ook niet als het speelbaar moet blijven op de console met een controller.

Kunnen we nu gewoon verder zonder die koeien weer uit de sloot te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:22:
[...]
[...]
Wij houden de discussies nog in de gaten, dus deze CM-gast is nog zeker aanwezig! ;)
We kunnen en mogen alleen niet zo maar alles beantwoorden in verband met goedkeuringen vanuit de FIA.

Als jullie vragen hebben, stel ze dan direct aan mij en ik zal proberen ze z.s.m. te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat moet je me toch eens uitleggen, als je de licentie hebt... waarom zou de FIA iets moeten goedkeuren wat je in een spelletje inbouwt? Noem eens een praktisch voorbeeld wat besproken moet worden voor de beeldvorming? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:16:
Dat moet je me toch eens uitleggen, als je de licentie hebt... waarom zou de FIA iets moeten goedkeuren wat je in een spelletje inbouwt? Noem eens een praktisch voorbeeld wat besproken moet worden voor de beeldvorming? :)
De FIA heeft de touwtjes in handen, net zoals de Fifa/Uefa dat heeft bij de voetbal spellen. De FIA heeft namelijk alle rechten van de F1. Dus voordat men Tracks/auto's etc mag gebruiken moet daar toestemming voor gevraagd worden. Het is wel Codemaster zijn game, maar eigenlijk meer de game van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05:39

Erw

Lizardz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:54:
[...]

De FIA heeft de touwtjes in handen, net zoals de Fifa/Uefa dat heeft bij de voetbal spellen. De FIA heeft namelijk alle rechten van de F1. Dus voordat men Tracks/auto's etc mag gebruiken moet daar toestemming voor gevraagd worden. Het is wel Codemaster zijn game, maar eigenlijk meer de game van de FIA.
De rechten van de teams enz liggen bij de FOTA http://www.teamsassociation.org/

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Erw schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:00:
[...]

De rechten van de teams enz liggen bij de FOTA http://www.teamsassociation.org/
Ja, maar de rechten van de sport op zich, de F1 dus, ligt bij de Fia. De teams hebben zich daarbij aangesloten en dus een contract getekend. De FOTA is niets meer dan het verbond van de verschillende renstallen, en die hebben nog altijd minder te zeggen dat de overkoepelende organisatie, de FIA en de FOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:09

Coldcat

HODL

Lizardz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Ja, maar de rechten van de sport op zich, de F1 dus, ligt bij de Fia. De teams hebben zich daarbij aangesloten en dus een contract getekend. De FOTA is niets meer dan het verbond van de verschillende renstallen, en die hebben nog altijd minder te zeggen dat de overkoepelende organisatie, de FIA en de FOM.
Niemand heeft wat te zeggen over de Formule 1. Ow wacht dat kleine mannetje op de achtergrond heeft nog een vinger in de pap... Bernie Ecclestone heet hij.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:53:
[...]

Wij houden de discussies nog in de gaten, dus deze CM-gast is nog zeker aanwezig! ;)
We kunnen en mogen alleen niet zo maar alles beantwoorden in verband met goedkeuringen vanuit de FIA.

Als jullie vragen hebben, stel ze dan direct aan mij en ik zal proberen ze z.s.m. te beantwoorden.
Waarom maken jullie geen safty car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ha, je kon erop wachten totdat iemand die vraag neer ging gooien _O- :D

Nou, ben benieuwd naar het antwoord dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:16:
Dat zou je kunnen denken, maar is niet het geval. De rechten zorgen ervoor dat wij de enige ontwikkelaar zijn die gebruik mogen maken van alle officiele F1 teams, coureurs en circuits.

Zij geven goedkeuring op alles wat wij maken, van screenshots tot aan circuits. Het feit dat de FIA/ FOM zo streng is heeft allemaal te maken met kwaliteitscontrole.
Mars18 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:16:
[...]

Waarom maken jullie geen safty car?
Dit hebben wij uiteraard onderzocht, maar het blijkt dat een safety car heel weinig toevoegd aan een plezierige game-ervaring. Onze focus ligt op dit moment vooral op andere spelelementen die veel meer toevoegen. Wij zullen jullie in loop van tijd veel meer vertellen over deze spelelementen en wij zijn er van overtuigd dat we jullie hiermee niet zullen teleurstellen.

Hebben jullie ook al de laatste dev video gezien over het geavanceerde weersysteem in F1 2010? http://www.youtube.com/watch?v=HxlYcM0G1h0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm okee.

Iets anders he, wat willen jullie al kwijt over de modbaarheid van de game? (Niet-directe) concurrent rFactor is daar bv. erg groot mee geworden. Gaat de deur op slot of komt daar nog enige vrijheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:09:
[...]

Dit hebben wij uiteraard onderzocht, maar het blijkt dat een safety car heel weinig toevoegd aan een plezierige game-ervaring. Onze focus ligt op dit moment vooral op andere spelelementen die veel meer toevoegen. Wij zullen jullie in loop van tijd veel meer vertellen over deze spelelementen en wij zijn er van overtuigd dat we jullie hiermee niet zullen teleurstellen.

Hebben jullie ook al de laatste dev video gezien over het geavanceerde weersysteem in F1 2010? http://www.youtube.com/watch?v=HxlYcM0G1h0
Regen vs Safety car hmm ik kies 100% een Safety car.
Regen is maar een paar x per seizoen en een safty car is elke race altijd belangrijk.

bleh ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ReMCoDijKSTRa schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:29:
[...]

Regen vs Safety car hmm ik kies 100% een Safety car.
Regen is maar een paar x per seizoen en een safty car is elke race altijd belangrijk.

bleh ;(
Ik weet niet welke Formule 1 jij kijkt, maar safety car is echt niet elke race op de baan. Ja je zegt; safety car is elke race belangrijk. Regen ook als je het zo bekijkt; is het er wel of is het er niet.

Ik kies altijd voor dynamisch weer, wat het racen alleen maar leuker maakt, dan het saai achter een safetycar aanhobbelen.

Bij Fifa en andere sportgames wordt er al jaren zoveel weggelaten uit het spel en daar hoor ik nooit iemand over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe wordt nu dan een crash behandeld? Geen safety car maar wel gele vlag/niet inhalen? Een onzichtbare safety car die vooraan iedereen tot een max snelheid laat rijden?

Als ze toch zulke acties bij crashes gaan inzetten, dan hoort er (anno 2010) imho dan ook gewoon een safety car bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:32:
Hoe wordt nu dan een crash behandeld? Geen safety car maar wel gele vlag/niet inhalen? Een onzichtbare safety car die vooraan iedereen tot een max snelheid laat rijden?

Als ze toch zulke acties bij crashes gaan inzetten, dan hoort er (anno 2010) imho dan ook gewoon een safety car bij.
Ik denk gewoon gele vlag, niet inhalen, maar geen snelheidsbeperking.
Auto's zullen waarschijnlijk of verdwijnen na een rondje; of op een of andere manier van de baan af geduwd/gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Regen is natuurlijk een functie die marketing technisch interessant is. Het levert mooie plaatjes op etc.
Maar puur vanuit de gameplay kant gekeken, heeft voor F1 fans de Safety Car IMHO veel meer waarde.

In mijn ervaring probeer je een regenrace één of twee keer, en dan heb je het wel gezien. Maar crashes zul je altijd blijven houden, waar de aanwezigheid van een SC dan suspension of disbelief kan bewaren.

Ik vraag me nog wel een paar dingen af:
Kun je de sessies zo lang maken als in het echt? Ergo, vrije trainingen van anderhalf uur, een race op Monaco van 78 ronden, etc....

In hoeverre wordt de PC versie een volwaardige versie, en niet een simpele port? Is er dus ondersteuning voor meerdere controllers, muis ondersteuning in de menu's, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Phusebox schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:04:
[...]

Ik weet niet welke Formule 1 jij kijkt, maar safety car is echt niet elke race op de baan. Ja je zegt; safety car is elke race belangrijk. Regen ook als je het zo bekijkt; is het er wel of is het er niet.

Ik kies altijd voor dynamisch weer, wat het racen alleen maar leuker maakt, dan het saai achter een safetycar aanhobbelen.
Weer > Safety Car, ben ik 't mee eens.
Bij Fifa en andere sportgames wordt er al jaren zoveel weggelaten uit het spel en daar hoor ik nooit iemand over klagen.
Maar dit is toch echt geen excuus voor 't ontbreken van features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zou dynamisch gaan worden, dus het kan gaan regenen en later weer droog worden. Maar omdat het blijkbaar een grote feature gaat worden, zit ik niet te wachten op elke race 'kans op regen', hoevaak was er nu regen in het hele 2009 seizoen? Maw, grote feature die imho klein aandeel heeft in het racen.

Daarnaast is de vraag in welke mate er regen kan komen, op de screenshots zie je nonstop bakken met water vallen, maar een een beetje miezerregen komt hopelijk ook gewoon in de 'regen feature'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18
SinergyX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:55:
hoevaak was er nu regen in het hele 2009 seizoen? Maw, grote feature die imho klein aandeel heeft in het racen.
Het is F1 2010! In 2010 waren er van de 6 GP tot nu toe 3 met regen... ;)

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Scherp _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

i-dj schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:32:
[...]

en hoeveel pacecars hebben we al gehad dan?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm, in ieder geval 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:09

Coldcat

HODL

Regen tegen SC dan is het toch zeker duidelijk dat regen veel meer toevoegd.

Gaat niet alleen om offline race maar ook om online. En dan is er niets leuker dan dat er wat regen uit de lucht kan vallen. Dat geeft gewoon een andere dimensie aan de game. Daarnaast moet je je hele afstelling op de schop gooien. Een SC is maar rustig achter een auto aanhobbelen en hopen dat niemand je raakt of dat ding negeert. Daarnaast is het niet leuk rondenlang saai achter een traag object te rijden. Op de PC ga je toch geen race van 2 uur rijden. Dan is een SC niet nodig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Coldcat schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:52:
Een SC is maar rustig achter een auto aanhobbelen en hopen dat niemand je raakt of dat ding negeert. Daarnaast is het niet leuk rondenlang saai achter een traag object te rijden. Op de PC ga je toch geen race van 2 uur rijden. Dan is een SC niet nodig.
Je wilt niet weten hoeveel leagues er zijn met de iets serieuzere racegames die races van 1.5u+ hebben, met of zonder SC, dus ik denk dat je nog wel eens behoorlijk bedrogen kon uitkomen met je uitspraak :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

i-dj schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:32:
De demo gebruikt nu ook nog steeds gedateerde informatie, moet wel in dezelfde lijn blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lekker voor de speelbaarheid. In een race van 5 rondjes 4 rondjes achter de safetycar aankarren omdat virtuele marchels de baan moeten vegen en een paar auto's moeten wegtakelen?
Komt er dan ook af en toe een kangaroe, idoot met vlaggen of konijn op de baan? Dat is namelijk ook wel eens voorgekomen. Speelbaarheid > realisme.

Ik heb liever de ze de tijd besteden aan een goede handeling van de auto's dan de volledige implementatie van een realistische safetycar.

En ik moet er niet aan denken om online achter een safetycar aan te rijden. Zeker weten dat mensen dat na 30 seconden zat zijn en beginnen te muiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 19-05-2010 11:59 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Shiver23 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
Ik heb liever de ze de tijd besteden aan een goede handeling van de auto's dan de volledige implementatie van een realistische safetycar.
Neee, het ging over Weer vs Safetycar :P Realisme/handling wordt een hele andere discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Shiver23 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
Lekker voor de speelbaarheid. In een race van 5 rondjes 4 rondjes achter de safetycar aankarren omdat virtuele marchels de baan moeten vegen en een paar auto's moeten wegtakelen?
Als ze het zo doen, kunnen ze het beter weg laten...maar er zijn meer opties.

- tijd achter SC beperken tot 1 lap bij korte races (in sommige games kun je ook slijtage verhogen voor korte races)
- geen SC bij races korter dan X
- SC als optie. Kun je zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Geen safety-car is echt een groot gemis, en ik snap Codemasters totaal niet. 'What were they thinking!'
Ze willen een zo goed mogelijke race ervaring bieden, en zowel de casual als hardcore player bedienen, dan kunnen jullie gewoon alle features in een F1 game stoppen? Desnoods getweaked, zoals L1nt zegt, 1-2 ronde Safety-car max, maar alleen de toevoeging geeft de game al een een extra waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:09
Het is al vaker geprobeerd in games. Het werkt gewoon niet. Lekker er uit laten dus.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:53
Maverick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:18:
Het is al vaker geprobeerd in games. Het werkt gewoon niet. Lekker er uit laten dus.
ik vond het in de Nascar serie van Papyrus anders zeker goed werken en absoluut een toevoeging. Maar ja, het zit er niet in dus we kunnen zeuren tot we erbij neervallen, het zal niet helpen.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maverick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:18:
Kan je ook nog enige onderbouwing geven voor 'het werkt gewoon niet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
peeth schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:28:
[...]

ik vond het in de Nascar serie van Papyrus anders zeker goed werken en absoluut een toevoeging. Maar ja, het zit er niet in dus we kunnen zeuren tot we erbij neervallen, het zal niet helpen.
Eens op beide punten.
We kunnen alleen hopen dat de dingen die er wel in zitten gewoon goed werken en iets toevoegen aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:09
peeth schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Je moet je hierbij bedenken dat bij de nascar (en ook indycars) series de safetycar bij ALLE incidenten de baan op gaat. Bij die raceseries is het ook een veel groter onderdeel van de race, ivm pitstops enzo.
Bij de formule1 wordt een safetycar maar sporadisch ingezet (toevallig wat veel het begin van dit seizoen) en alleen als er een gevaarlijke situatie is ontstaan. 9 vd 10 keer wordt er gewoon met gele vlaggen gezwaaid en doorgeraced.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Als er een ongeluk is gebeurd waarbij meerdere auto's/coureurs betrokken zijn, komt meestal de Safety car toch wel hoor. En zeker ook in de regen is de safety car veel van de partij ( deze game heeft toch zo'n goed weersysteem? ). Dus het zou wel degelijk wat toevoegen. Verder sluit ik me aan wat iemand al zei, blijven zeuren heeft geen zin, net als de 2009 auto's erin willen en meer realisme, codemasters trekt hun eigen plan en luistert gewoon niet zo naar de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lizardz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:56:
Als er een ongeluk is gebeurd waarbij meerdere auto's/coureurs betrokken zijn, komt meestal de Safety car toch wel hoor. En zeker ook in de regen is de safety car veel van de partij ( deze game heeft toch zo'n goed weersysteem? ). Dus het zou wel degelijk wat toevoegen. Verder sluit ik me aan wat iemand al zei, blijven zeuren heeft geen zin, net als de 2009 auto's erin willen en meer realisme, codemasters trekt hun eigen plan en luistert gewoon niet zo naar de community.
Mwah, luistert niet naar de community; heb je ooit al eens de CM forums bekeken, daar hebben ze toch echt vaak genoeg gevraagd aan de gebruikers wat ze wilden zien. En daar heeft men ook naar geluisterd.

Safety Car brengt gewoon een aantal problemen met zich mee waardoor het niet haalbaar was deze nu te implementeren, aangezien het weinig toevoegd; behalve voor de echte hardcore f1 sim fans.

De prioriteiten liggen nu bij andere zaken, zoals handling. De releases is in september, en daarover waren al genoeg mensen aan het huilen dat het te laat was. Als men een safetycar had moeten implementeren was het misschien kerst geworden en dan mis je helemaal de boot met je f1 game in een off-season periode.

Vanaf 8:40 nog wat interessante info: http://www.youtube.com/watch?v=_4eYfewtkuk

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regen vs. Safety, wat is dat nu weer voor vergelijking?

De safety-car weglaten omdat het te weinig zou toevoegen aan de gameplay is een non-argument. Voor de echte F1-fan voegt een SC natuurlijk wel een hoop toe aan de ervaring. Bovendien: er zitten verschillende gradaties van realisme in het spel; als ik het goed begrepen heb kan een beginnende speler voor amateur/arcade kiezen en de wat meer gevorderde speler voor een wat realistischere handling/gameplay. Dan kan die safety-car simpelweg een optie zijn die standaard 'uit' staat in de arcade modus en 'aan' staat in de advanced modus.

Echter, ik begrijp heel goed dat het 'a hell of a job' is om in één keer de hele basis voor een F1 game franchise neer te zetten, en dat er keuzes gemaakt moeten worden wat in deze versie wel en niet geïmplementeerd wordt. Dat er nu geen SC in zit, wil niet zeggen dat dit er niet later alsnog in komt, bijvoorbeeld in de 2011 versie. Je kunt onmogelijk verwachten dat ze in één klap alles goed doen. Ik ben in ieder geval erg blij met het prachtige weersysteem dat ontwikkeld wordt.

Ik ben ook erg verheugd dat er eens aandacht besteed wordt aan de hele sfeer en het gebeuren om een race heen. Weet nog wel dat ik potjes GP3 speelde en dacht: "man, wat zou ik graag in de paddock willen rondlopen, en alles voor en na een race meemaken, dát zou de immersie pas echt compleet maken". Oké, het geven van een persconferentie als je in de top 3 komt is dan weer wat teveel van het goede, maar Codemasters is een van de weinigen die begrijpt wat de toegevoegde waarde van dit hele element is, en heeft al bewezen dit te kunnen implementeren met Dirt 2. Hulde.

@Codemasters BLX: ik begrijp de keuze voor het Forza-model, waarbij een (semi-)realistische handling gemaakt wordt waaraan assists worden toegevoegd om het spel toegankelijk te maken voor nieuwe spelers, en ik juich dit helemaal toe. De kanttekening bij dit model is echter dat een speler als het ware dom wordt gehouden. Ik denk dat het minstens zo zinvol is om een Academy-optie toe te voegen waarin een speler léért om te racen. Zijn er plannen om een dergelijke modus in te bouwen? Zoniet, dan wil ik bij deze het idee opperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed, geen safety car, maar komen de regels bij een safety car dan wel in het spel? Niet inhalen, geen pits (ok dat is pas 3x veranderd ofzo :P), iets lagere snelheid etc?

Maar, als we lijn doortrekken, wat gebeurd er eigelijk met een wagen als die een mooie crash maakt en midden op de baan blijft staan? Wordt het een transparant ding waar iedereen volle snelheid doorheen vliegt, of moeten de eerste paar vol uitwijken, waarna de wagen 'verdwijnt' en de auto's erachter dus even flink kunnen gaan inhalen?

Voor een verstappen-immitatie hoef ik echt geen safety car, maar komt er een auto midden op de weg te staan in bv Monaco, krijgen de overige racers daar mee te maken, of is het lekker doorcruizen alsof er niets gebeurd is? In veel race spellen is de AI dusdanig 'slim' dat er nagenoeg nooit zulke fouten worden gemaakt, ok niet veel games hebben echt complete schademodellen, maar een botsing met een F1 wagen gaat 99% van de keren toch flink fout. Wiel op wiel zou imho dan geen boink zijn, maar gewoon een lanceeractie. Een racer die op een losgelaten achtervleugel rijd zal dan ook /wave moeten doen naar zijn voorvleugel, of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:16:
Hmm okee.

Iets anders he, wat willen jullie al kwijt over de modbaarheid van de game? (Niet-directe) concurrent rFactor is daar bv. erg groot mee geworden. Gaat de deur op slot of komt daar nog enige vrijheid in?
Ik verwacht niet dat de game modbaar zal zijn. Dit is slechts mijn aanname en nog niet bevestigd.
Lizardz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:56:
Er wordt wel degelijk naar de community geluisterd. Onze community managers houden zoveel mogelijk discussies in de gaten en rapporteren dat aan de studio's. Als er naar een bepaalde feature veel vraag is, dan nemen we dat mee in vergaderingen en brainstormsessies. Wij gaan dan kijken wat we er aan kunnen doen en tot hoeverre we het mogen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:19:
@Codemasters BLX: ik begrijp de keuze voor het Forza-model, waarbij een (semi-)realistische handling gemaakt wordt waaraan assists worden toegevoegd om het spel toegankelijk te maken voor nieuwe spelers, en ik juich dit helemaal toe. De kanttekening bij dit model is echter dat een speler als het ware dom wordt gehouden. Ik denk dat het minstens zo zinvol is om een Academy-optie toe te voegen waarin een speler léért om te racen. Zijn er plannen om een dergelijke modus in te bouwen? Zoniet, dan wil ik bij deze het idee opperen.
Het lijkt mij zeker een interessante modus. Je zou dan inderdaad kunnen denken aan (bijv.) een FIA F1 Training School. Of er nu al plannen voor te zijn durf ik niet te zeggen, maar ik neem het gegarandeerd mee.
SinergyX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:33:
Goed, geen safety car, maar komen de regels bij een safety car dan wel in het spel? Niet inhalen, geen pits (ok dat is pas 3x veranderd ofzo :P), iets lagere snelheid etc?

Maar, als we lijn doortrekken, wat gebeurd er eigelijk met een wagen als die een mooie crash maakt en midden op de baan blijft staan? Wordt het een transparant ding waar iedereen volle snelheid doorheen vliegt, of moeten de eerste paar vol uitwijken, waarna de wagen 'verdwijnt' en de auto's erachter dus even flink kunnen gaan inhalen?

Voor een verstappen-immitatie hoef ik echt geen safety car, maar komt er een auto midden op de weg te staan in bv Monaco, krijgen de overige racers daar mee te maken, of is het lekker doorcruizen alsof er niets gebeurd is?
Wij komen snel met meer duidelijkheid over hoe wij omgaan met crashes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Ik verwacht niet dat de game modbaar zal zijn. Dit is slechts mijn aanname en nog niet bevestigd.
In het filmpje dat ik gisteren postte bevestigd Andy Gray dat de game NIET modbaar zal zijn, gezien de licentie.

Daarnaast verteld hij dat er binnenkort (binnen nu en een maand ongeveer) nieuws zal komen of er wel of niet een demo komt. Ze zijn er nu mee bezig blijkbaar om uit te zoeken of het haalbaar is.

Ook leuk detail vond ik het pitstop gedeelte; je kunt te vroeg remmen waardoor iemand je auto vooruit moet duwen en je tijd verliest, of je "overshoot" je stop en je ramt de front jackman, waardoor je nog meer tijd verliest. Dit soort dingen kunnen pitstops leuk maken, mits goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Safety-car is gewoon een nieuwe feature voor F1 2011 ;)

voor F1 2012 halen ze de regen eruit en dat wordt dan weer een nieuwe feature voor F1 2014.....

tactiek hebben ze afgekeken van EA Sports :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:48
L1nt schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:50:
Safety-car is gewoon een nieuwe feature voor F1 2011 ;)

voor F1 2012 halen ze de regen eruit en dat wordt dan weer een nieuwe feature voor F1 2014.....

tactiek hebben ze afgekeken van EA Sports :+
Het lijkt me inderdaad niet meer dan logisch dat ze zullen verder bouwen op de F1 2010-engine, net zoals EA deed met hun F1-reeks. Desalniettemin moeten we gewoon blij zijn dat er weer een F1-game aan zit te komen.

In F1 2012 komt overigens ook vast een feature/dlc om oude seizoenen opnieuw te spelen :P

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vind het overigens een grote gok wat ze nemen en ben blij dat ze uberhaupt een F1 game maken, de licentie hebben ze vastgelegd tot en met 2011. Daarna kan dus ook iemand anders een grote zak geld op tafel leggen en de licentie wegkapen (tenzij er een optie is om te verlengen vanuit Codemasters, maar de F1 kennende zal dat niet zo zijn. Die willen gewoon zoveel mogelijk geld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost1991 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Het lijkt me inderdaad niet meer dan logisch dat ze zullen verder bouwen op de F1 2010-engine, net zoals EA deed met hun F1-reeks. Desalniettemin moeten we gewoon blij zijn dat er weer een F1-game aan zit te komen.

In F1 2012 komt overigens ook vast een feature/dlc om oude seizoenen opnieuw te spelen :P
idd, het doet me deugt dat er weer een partij opstaat om dit te gaan doen.

Veel kan je natuurlijk niet verwachten van F1 2010. Als de basis in orde is, dan kunnen er hopelijk nieuwe features worden ingebouwd in F1 2011, zoals de safety car, wat ik wel een must have vind in een niet arcade game mode.

Het enige jammere aan het spel is dat het zo laat in het seizoen uitkomt, de teams en tracks zijn al lang bekend, dus kan je eigenlijk voor de start van het seizoen dit spel uitgeven, ik denk dat er dan ook meer animo is.
Het spel wordt nu in september uitgebracht, en 2 maanden later is het seizoen voorbij. Ik had gehoopt dat ze dit jaar dan vol zouden ontwikkelen om vervolgens een pracht game neer te zetten in maart 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:03:
[...]
Het enige jammere aan het spel is dat het zo laat in het seizoen uitkomt, de teams en tracks zijn al lang bekend, dus kan je eigenlijk voor de start van het seizoen dit spel uitgeven, ik denk dat er dan ook meer animo is.
Het spel wordt nu in september uitgebracht, en 2 maanden later is het seizoen voorbij. Ik had gehoopt dat ze dit jaar dan vol zouden ontwikkelen om vervolgens een pracht game neer te zetten in maart 2011
Ik heb het al eerder aangegeven dat de timing totaal verkeerd is.
Begin van het seizoen zit iedereen met goede zin en vol hoop voor de tv. Naarmate het seizoen vordert zakt het weer af. Vooral als de spanning weg blijft zoals we de laatste 10 jaar vaak hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
L1nt schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Ik heb het al eerder aangegeven dat de timing totaal verkeerd is.
Begin van het seizoen zit iedereen met goede zin en vol hoop voor de tv. Naarmate het seizoen vordert zakt het weer af. Vooral als de spanning weg blijft zoals we de laatste 10 jaar vaak hadden.
Maar doordat ze de game later releasen hebben we straks wel goede performance data, wie goed is in de regen, welke teams onbetrouwbaar blijken etc. Tevens hebben we dan de F-duct op de Ferrari en anderen terwijl het normaal misschien niet eens op de McLaren had gezeten.
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:03:
[...]
Dus jij kunt VOOR het seizoen al voorspellen welke teams goed zijn en welke niet? Tevens heb je dan ook al de tekeningen van de definitieve auto's? Dacht het niet.

En qua tracks, de baan in Korea is nog niet eens klaar, maar jij wil die al in maart uitbrengen. Veel succes met verder dromen.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 20-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De timing is zo goed als ze maar kon zijn.
Het is dit of een release in maart met de 2009 auto's/circuits/coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:29:
[...]

Maar doordat ze de game later releasen hebben we straks wel goede performance data, wie goed is in de regen, welke teams onbetrouwbaar blijken etc. Tevens hebben we dan de F-duct op de Ferrari en anderen terwijl het normaal misschien niet eens op de McLaren had gezeten.

[...]

Dus jij kunt VOOR het seizoen al voorspellen welke teams goed zijn en welke niet? Tevens heb je dan ook al de tekeningen van de definitieve auto's? Dacht het niet.

En qua tracks, de baan in Korea is nog niet eens klaar, maar jij wil die al in maart uitbrengen. Veel succes met verder dromen.
2-wekelijkse performance updates??
Ook al weer paar jaar oud...

Als ik al bedenkt dat ik het niet erg vond dat ik de Monaco GP miste, vraag ik mij af hoe het in September is.

Als ze het nu eind mei, begin juni hadden uitgebracht had je al een redelijk beeld van de verhoudingen en lift je nog een beetje mee op de hype van het nieuwe seizoen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:29:
[...]

[...]

Nee maar dat kan EA sports bij FIFA toch ook niet... toch is het een mega succes, elk jaar weer. hetzelfde geld voor alle US sporten.

zoals eerder gezegd: dmv updates kan een wagen/coureur aangepast worden naar de nieuwe situatie.

En ook al kan dat niet, dan heb ik toch nog steeds liever een game in maart dan in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Tsja, dan heb je eindelijk de F1 licentie en dan maak je er 13 online max van.

Een aardige singleplayer game wordt het, meer niet, en dat is reuzejammer.

Be the driver noemen ze het. Maar geen safety, geen formation lap, geen full grid, geen parade lap, pitstop is ook verneukt, maar.................... we hebben wel persconferenties. Pffff.

Gemiste kans om weer eens een goede F1 game te hebben die gebruikt kan worden in serieuze leagues.

We zitten er pas 8 jaar op te wachten, en dan komt er nog niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 28-05-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stalscu schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:11:
Tsja, dan heb je eindelijk de F1 licentie en dan maak je er 13 online max van.

Een aardige singleplayer game wordt het, meer niet, en dat is reuzejammer.

Be the driver noemen ze het. Maar geen safety, geen formation lap, geen full grid, geen parade lap, pitstop is ook verneukt, maar.................... we hebben wel persconferenties. Pffff.

Gemiste kans om weer eens een goede F1 game te hebben die gebruikt kan worden in serieuze leagues.

We zitten er pas 8 jaar op te wachten, en dan komt er nog niks.
Geen safety car: ja dat weten we nu onderhand wel, leer er mee leven of ga iets anders spelen.
Geen formation lap: gaap; nee daar zit ik op te wachten.
Geen full grid: alleen online niet ja, maar heb nog nooit een f1 game online met full grid gespeeld waarbij het goed werkte
Geen parade lap: ja je kunt natuurlijk ook twee keer hetzelfde punt noemen (formation = parade)
Pitstop is verneukt; in welke zin is de pitstop verneukt? Heb jij al gedetailleerde uitwerking van de pitstop gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hoeveel betaald Codemasters je eigenlijk om hun elke keer zo te verdedigen??
Als het goed betaald wil ik me de komende maanden ook wel belachelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
L1nt schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:35:
hoeveel betaald Codemasters je eigenlijk om hun elke keer zo te verdedigen??
Als het goed betaald wil ik me de komende maanden ook wel belachelijk maken
Ik verdedig helemaal niks, maar jullie blijven maar zeiken en zaniken over dezelfde punten.

HET ZIT ER NIET IN, KOMT OOK NIET. HELDER? ... wat heeft het voor zin te blijven zeiken
(Sorry maar het is redelijk frustrerend om mensen maar steeds dezelfde punten te zien herhalen. Ze lezen niks, en roepen maar gewoon wat.)

Niks in het leven is perfect, ik ken geen enkel spel dat alles bied wat ik zou willen, dus dan heb ik twee opties: kopen en accepteren dat iets er niet in zit, of laten liggen en iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja, nou, dan reageer je gewoon lekker niet. Iedereen z'n eigen mening. Je manier van posten is echt fucking irritant Phusebox, laat de tweakers hier gewoon in hun waarde.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.