Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ehm sorry, jullie vallen mij met zijn allen aan dat ik voor Codemasters werk of wat dan ook. En dan reageer ik eens door te zeggen dat er teveel gezeikt wordt, en dan ben ik diegene die irritant is en mensen in hun waarde moet laten?Jejking schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:07:
Ja, nou, dan reageer je gewoon lekker niet. Iedereen z'n eigen mening. Je manier van posten is echt fucking irritant Phusebox, laat de tweakers hier gewoon in hun waarde.
Ach ja doe maar waar jullie zin in hebben (niet voor jou persoonlijk bedoeld). Jullie hebben nog 4 maanden om te azijnpissen over het ontbreken van een safetycar, ondertussen geniet ik wel van het (hopelijke) lekkere weer deze zomer, de F1 races, en dan zie ik de game in september vanzelf wel op de mat ploffen.
Ik kan me er niet druk om maken, voor mij wordt het in ieder geval game of the year, mits ze de handling goed hebben. Voor de rest komt er weinig soeps uit op de consoles dit jaar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Regen vind ik eigenlijk altijd wel leuk, zeker hoe codemasters het nu implementeert, t is toch een uitdaging uiteindelijk om de wagen op de baan tehouden...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Je zegt:''men roept maar wat zonder te lezen''. Nou, ik was als 1 van de eersten actief op dat codies F1 forum en heb alles gelezen. Heb ook goede discussies gehad met tr4g4 en dergelijke. Ik roep zeker niet zomaar wat, daar maak jij je de afgelopen pagina's meer schuldig aan dan ik.
13 online = fail. Daar doe je niks aan. Deze game is misschien dan wel heel vet, maar als je hem niet voor je league kan gebruiken, wat moet je er dan mee?
Sommigen vinden een formation lap, waarin je jezelf gereed maakt voor race, de adrenaline door je lichaam giert, je je banden goed tracht op te warmen, de grip met de track te voelen, en je misschien een gaatje kan vinden op de startgrid, slechts een ''randzaak''. (of nog lachwekkender:''slaapverwekkend'')
Ik vind persconferenties een ''randzaak''. Niet alleen dat, ik heb helemaal geen zin in die crap. Ik wil racen!! Geen domme vragen beantwoorden door of op kruisje of voor nulletje te drukken. Wat een onzin zeg.
En met paradelap bedoel ik de inlap/vlaggenronde/of hoe het ook heet (lekker belangrijk), na de race.
[ Voor 75% gewijzigd door Turfschipper op 29-05-2010 17:16 ]
Hoe gaan jullie om met het aantal banden dat een team/coureur per weekend ter beschikking heeft? of is dit lastig te implementeren (dus altijd "verse" banden)Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:38:
Wij komen snel met meer duidelijkheid over hoe wij omgaan met crashes en dergelijke.
Dan heb ik liever dat er gescheurd gaat worden met 13 auto's dan dat ik constant zit te zeiken dat er auto's door me heen rijden of ik constant crash omdat er lag voorkomt.
1 ding waar ik wel al tegenop kijk, wat gebeurd er met mensen die je de eerste bocht al uit de baan rammen of de tegenovergestelde richting gaan rijden?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als er al games zijn waar tot 256 man online kunnen, waarom zou dit niet kunnen?Oxigeon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:32:
Deze game gaat waarschijnlijk een must have worden voor mij. Tis eigenlijk wel logisch dat ze geen 22 auto's online krijgen op de baan ivm lag enzo.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En papyrus kreeg het jaren geleden al voor elkaar om met 30-40 auto's op de baan de baan te rijden.SinergyX schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:35:
[...]
Als er al games zijn waar tot 256 man online kunnen, waarom zou dit niet kunnen?
Overigens zijn er maar weinig ontwikkelaars die dat hebben kunnen evenaren in racegames.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik weet het niet, aangezien ik geen developer ben, maar ik denk dat er tegenwoordig heel wat meer informatie, en nauwkeurigere informatie, moet worden doorgestuurd.L1nt schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:55:
[...]
En papyrus kreeg het jaren geleden al voor elkaar om met 30-40 auto's op de baan de baan te rijden.
Overigens zijn er maar weinig ontwikkelaars die dat hebben kunnen evenaren in racegames.
Het zal ook met het PSN en Live netwerk te maken hebben, ik weet niet of ze een beperkte bandbreedte ter beschikking krijgen?
Er moet inderdaad meer info doorgestuurd worden, maar de bandbreedte is ook wel enorm gegroeid.Phusebox schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:17:
[...]
Ik weet het niet, aangezien ik geen developer ben, maar ik denk dat er tegenwoordig heel wat meer informatie, en nauwkeurigere informatie, moet worden doorgestuurd.
Het zal ook met het PSN en Live netwerk te maken hebben, ik weet niet of ze een beperkte bandbreedte ter beschikking krijgen?
In dat opzicht blijft het gek dat er geen vooruitgang is geboekt op dit gebied, door welke developer dan ook.
In dan opzicht zou het enkel nog kunnen dat binnen PSN veelal de online matches door spelers zelf gehost worden (geen dedicated servers zoals bij Xbox), maar aantal games hebben nu wel eigen servers (MAG), daar kunnen dan ook meteen bergen mensen rondhuppelen.Zamorano schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:05:
Er moet inderdaad meer info doorgestuurd worden, maar de bandbreedte is ook wel enorm gegroeid.
In dat opzicht blijft het gek dat er geen vooruitgang is geboekt op dit gebied, door welke developer dan ook.
Ik verwacht dan ook geen dedicated servers bij deze game, je wordt puur afhankelijk van de verbinding van de host en de consessie dat je dus max 12 man online kan.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
An extended community edition of our 3rd dev video, focused on weather.
This version of the video runs for approximately 1 minute and 30 seconds longer than the standard version of the dev video and contains additional commentary and gameplay footage.
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Bij GP4 had je ook maar een beperkt aantal banden tot je beschikking in het weekend en dat spel komt nog uit 2001.Erw schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:07:
[...]
Hoe gaan jullie om met het aantal banden dat een team/coureur per weekend ter beschikking heeft? of is dit lastig te implementeren (dus altijd "verse" banden)
In het verleden (door anderen) behaalde resultaten bieden geen garantie voor (codemaster's) toekomstNiellie41 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:15:
[...]
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Bij GP4 had je ook maar een beperkt aantal banden tot je beschikking in het weekend en dat spel komt nog uit 2001.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja maar daar had je volgens mij niet dat als je op bij een vrijdag training je banden op had gerookt, je ze op een zondag bijvoorbeeld nog onder de auto kon schroeven... iig niet dat me ooit is opgevallenNiellie41 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:15:
[...]
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Bij GP4 had je ook maar een beperkt aantal banden tot je beschikking in het weekend en dat spel komt nog uit 2001.
Overigens, vraag aan Codemasters: wat doen jullie met bandentemperaturen? Zeker als je in de regen rijdt, lijkt het me voor de meer hardcore fans erg gaaf om door te rammen en de banden zo warm te houden dat ze niet gaan like 'falling off a cliff', zoals Martin Brundle het altijd zo mooi zegt.
Verwijderd
Hoeveel word jij betaald door iRacer om F1 2010 af te kraken?L1nt schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:35:
hoeveel betaald Codemasters je eigenlijk om hun elke keer zo te verdedigen??
Als het goed betaald wil ik me de komende maanden ook wel belachelijk maken
Ik snap de commentaar totaal niet. Wanneer was de laatste deftige F1 game uit? Moet al zowat 4 jaar geleden zijn en wat is dat spel saai geworden ondertussen.
Dat er geen formation lap of saftey car kan mij ook echt niet boeien, wat heb je aan zulke dingen? Omdat het in het echt zo is moet dat ook zo in het videospel zijn? Alsof jij dat spel in een centrifuge gaat spelen om de G-krachten te simuleren?!
Al dat gezeik van mensen die waarschijnlijk zelfs te dik zijn om in een F1 plaats te nemen of amper met een fiets kunnen rijden in het echte leven is echt wel zielig. Je gaat haast geloven dat zulke mensen hun familie terroriseren door rubber te laten branden in de huiskamer terwijl ze racen om dat hun PC geen odorama heeft.

Het is een videospel voor alle platformen over de populairste auto sport en jij verwacht een simulatie? Jij beseft blijkbaar niet wat zo'n licentie kost. Je mag al blij zijn dat er geen power ups op de tracks liggen.
Codemasters claimt dat ze een simulatie neerzetten.....Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:59:
Het is een videospel voor alle platformen over de populairste auto sport en jij verwacht een simulatie? Jij beseft blijkbaar niet wat zo'n licentie kost. Je mag al blij zijn dat er geen power ups op de tracks liggen.
en wtf is iRacer??? Nooit van gehoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 05-06-2010 09:25 ]
Als je het over een simulatie hebt dan moet je iracing hebben. Lees er maar eens wat over....L1nt schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:22:
[...]
Codemasters claimt dat ze een simulatie neerzetten.....
en wtf is iRacer??? Nooit van gehoord.
Vincere Per Belli
Ik keek gisteren voor de grap in een PC Gameplay. Weet je hoe ze daar én in elk ander tijdschrift F1 2010 presenteren? Als 100% over the top... komt ie... pure simulatie. Komt duidelijk naar voren in side info en de interviews die er staan.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:59:
Opeens is die kritiek veel minder gek dan.
Coïtus ergo sum
Leuk verhaal maar zegt echt 0,0 over de gameplay. Altijd leuk om positieve verhalen te horen over deze game, maar wat is dit stuk slecht geschreven. Als ik 100% arcade racer ben (grid, NFS, A2 racer) dan zal ik ook zeggen dat 'het goed in orde is', maar ben je een iRacer/LFS/GP4 zal je een heel ander antwoord geven.Belangrijker dan het detailniveau is echter de simpele vraag 'hoe rijdt het?' Het doet ons deugd te kunnen zeggen dat Codemasters ook dit onderdeel van het spel prima voor elkaar lijkt te hebben. We kregen de kans het spel zonder enige rijhulp met een stuurtje te spelen, en hadden de grootste moeite om rondjes te rijden waarbij we constant op het asfalt bleven. Na verloop van tijd begon het te wennen en reden we trage, maar nette rondes. Met een controller en enkele rijhulpen aan waren we al vrij snel in staat om aardige rondetijden te noteren, al blijft F1 2010 ook dan onvergeeflijk voor wie denkt dat hij midden in de bocht al op het gas kan staan.
Overigens begrijp ik dat de FOM ook heel veel tegenhoudt (zoals dat online racen), dan is wel makkelijk om dat soort mankementen op het bordje van CM te schuiven, maar als hun het niet mogen dan houdt het op.
De keuze om er geen SC in te doen is opzich nog wel te verantwoorden. Het voegt qua gameplay niet zo heel veel toe, er zijn weinig mensen die er echt op zitten te wachten dat de race geneutraliseerd wordt voor een paar ronden (toch al snel 10 minuten saai rondtuffen). Bovendien kost het ongetwijfeld veel tijd om dit goed te implementeren in het spel. Als je keuzes moet maken kan ik begrijpen dat je bepaalde features boven zoiets als een SC verkiest. Op het forum van CM staat dat ze bij de ontwikkeling van F1 2011 opnieuw gaan kijken of ze de SC er in gaan stoppen.
Voor mij zou de SC juist een extra niveau van realiteit toevoegen. Maak het uitschakelbaar voor de noobs die elke ronde crashen maar voor de serieuze racer lijkt het me een must.P.K. schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:27:
GP4 was net rijden op rails, dat is niet echt een goede voorbeeld van een echte sim.![]()
Overigens begrijp ik dat de FOM ook heel veel tegenhoudt (zoals dat online racen), dan is wel makkelijk om dat soort mankementen op het bordje van CM te schuiven, maar als hun het niet mogen dan houdt het op.
De keuze om er geen SC in te doen is opzich nog wel te verantwoorden. Het voegt qua gameplay niet zo heel veel toe, er zijn weinig mensen die er echt op zitten te wachten dat de race geneutraliseerd wordt voor een paar ronden (toch al snel 10 minuten saai rondtuffen). Bovendien kost het ongetwijfeld veel tijd om dit goed te implementeren in het spel. Als je keuzes moet maken kan ik begrijpen dat je bepaalde features boven zoiets als een SC verkiest. Op het forum van CM staat dat ze bij de ontwikkeling van F1 2011 opnieuw gaan kijken of ze de SC er in gaan stoppen.
Geen offence verder, maar heel realistisch vindt denk ik nog geen 10 % van de doelgroep leuk de over 90% noemen het te moeilijk en laten het liggen voor een arcaderacer.
Ben wel benieuwd hoe ze F1 2011 willen gaan neerzetten. Weer zo laat in het seizoen ? Als je hem vroeger uitbrengt heb je alle F1 2010 kopers tegen je in het harnas en als je hem laat uitbrengt weer hetzelfde geklaag.
Als ik het mag zeggen zou het slimmer zijn om het spel gelijk als 2010/2011 te verkopen of als betaalde update seizoen 2011 met wat verbeteringen en dan met 2012 aan het begin van het seizoen weer in te springen.
Ik ben bang dat 2010 minder zal verkopen door het zo laat in het seizoen neer te zetten en volgend jaar is hij weer niet up to date als mensen weer zin in het seizoen hebben.
Tvalt niet mee met die licenties, maar ik verwacht wel een topgame.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 07-06-2010 00:38 ]
Verwijderd
De bandentemperaturen en hoe je met je banden omgaat (tyre wear) tijdens een race zijn belangrijke aspecten waar wij rekening mee houden.Jejking schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:38:
Kon ook niet. Wel in dezelfde training (was bij GP2 dus kan bij GP4 vast ook).
Overigens, vraag aan Codemasters: wat doen jullie met bandentemperaturen? Zeker als je in de regen rijdt, lijkt het me voor de meer hardcore fans erg gaaf om door te rammen en de banden zo warm te houden dat ze niet gaan like 'falling off a cliff', zoals Martin Brundle het altijd zo mooi zegt.
Ik heb nog even een interview opgedoken waar het een en ander gevraagd is rondom het weer en bandentemperaturen: http://community.codemast...eo-q-weather-answers.html
Dan nog iets wat ik me af zit te vragen: hoe agressief wordt de AI op het gebied van aanvallen en met name verdedigen en kan je hier al een voorbeeld van geven hoe het werkt? Een hoop racegames heeft nooit een dergelijk element in zich gehad, met name Grand Prix 4 kwam dicht in de buurt bij wheelbangen met de AI. Kan me voorstellen dat met name types als Schumacher en Hamilton een wat agressiever profiel meekrijgen
Er zit een groot verschil tussen 'casual' en arcade, GT kan in principe goed gereden worden door 'casual' mensen, maar zet deze weg tegen een NFS of Grid, is het nog steeds een wereld van verschil qua gameplay, toch zijn alle games 'casual-friendly'.Beakzz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:34:
Heerlijk weer om alle simracers los te zien gaan op wat een spel NIET heeft. Gewoon blij zijn dat er weer een F1 spel komt en codemasters heeft altijd bewezen goede games te maken die nou 1maal meer gericht is op de casual tot gevorderde racer. En niet op die paar simfanaten
First 2010 car footage available:
http://www.eurogamer.net/...d=9776&article_id=1129158
Wat vinden jullie ervan?
Heel erg mooi! Kan niet wachten tot deze game uitkomtJejking schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:17:
Oeh, kijk-mij-eens-scherp-ende-wakker-zijn-op-vrijdag-post!
First 2010 car footage available:
http://www.eurogamer.net/...d=9776&article_id=1129158
Wat vinden jullie ervan?
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
De specifieke eigenschappen van een coureur worden in de game verwerkt. Een ervaren coureur zoals Schumacher zal inderdaad een stuk aggresiever en gedurfder rijden. Met een minder ervaren coureur heb je de kans dat hij wat meer nerveuzer rijdt en situaties anders inschat dan Schumacher dat zou doen. Binnenkort zullen er meer hands-ons verschijnen waar dieper op de AI ingegaan zal worden.Jejking schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:50:
Hmm, dat zegt enkel iets over oververhitting
Dan nog iets wat ik me af zit te vragen: hoe agressief wordt de AI op het gebied van aanvallen en met name verdedigen en kan je hier al een voorbeeld van geven hoe het werkt? Een hoop racegames heeft nooit een dergelijk element in zich gehad, met name Grand Prix 4 kwam dicht in de buurt bij wheelbangen met de AI. Kan me voorstellen dat met name types als Schumacher en Hamilton een wat agressiever profiel meekrijgen
Wat mij het meeste opvalt aan deze shots is dat de bruine Grid/Dirt waas weg is. Ze hebben het dus toch voor elkaar gekregen om dit weg te werken. Enige wat nu nog een beetje stoort is de "vuiligheid" van de auto's. De kleuren zijn een beetje vies, als je bijv. naar de witte voorvleugel op de Ferrari kijkt, is deze niet echt wit te noemen.
[ Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2010 15:47 ]
Als je zon screenshot in photoshop laadt, en de saturation flinkt omhoog gooit, ziet het eruit zoals het er uit zou moeten zien, vind ik dan.
Formule 1 is veel kleuriger dan dat.
Leuk hoor regenraces, hoe meer spektakel hoe beter. Maar hoe is de gameplay in droogweers omstandigheden.
@dabelg ben het met je eens dat de beelden niet echt innovatief zijn. Onboard beelden gaven mij een GRID (F3) gevoel.
[ Voor 0% gewijzigd door i-dj op 17-06-2010 00:00 . Reden: typo ]
PSN: IS_DJ
Inderdaad. Vooral het sturen en het draaien van de banden daarbij ziet er ook slecht uit. Ook hoe hij in de eerste bocht in wordt gehaald ziet er raar uit.dabelg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:17:
Dit valt dan toch weer flink tegen vind ik![]()
http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-f1-2010/101829
Duidelijk gespeelt met de controller en niet met stuurtjedabelg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:17:
wat ik nog schokkender vind is dat er maar 22 auto's mee doen.
Je gaat me toch niet vertellen dat ze gewoon 1 team vergeten zijn.
Verwijderd
De volgende twee E3 video's laten (na 1:30) gameplay zien met assists off en damage staat trouwens ook uit:
http://youtu.be/to_IclklR2A
http://youtu.be/v14prpWpQjc (replay footage)
Verwijderd
In de zin van, nog niet alles zit er in maar ze spelen wel een nieuwere en verse code waarin 2010 auto's inzitten bijvoorbeeld...Jejking schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:24:
'Speciaal'?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 11:36 ]
Hahaha, omg. Het is nog erger dan ik dacht.dabelg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:17:
* Arfman rent
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik hou nog steeds hoop dat het spel uiteindelijk beter zal zijn dan de video's nu doen vermoeden, want met flop met deze titel verliest Codemasters een hele hoop, dus er staat veel op het spel.
Dat viel mij ook direct op, en dat schommelen slaat natuurlijk nergens op. Maar dat was wel 3rd person. Maar in de cockpitview viel het mij niet meer op, en een "sim" moet je natuurlijk niet 3rd person spelen, maar in indien aanwezig met cockpitview. (vind ik dan althans)Phusebox schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:39:
Ik moet eerlijk zeggen dat deze video's mij ook wel zorgen baren. Het lijkt gewoon F1 2009, wat echt een slecht spel was, met high-res graphics. De auto's reageren compleet onnatuurlijk, alsof ze zeg maar 50 cm van de grond afstaan op zachte veren zo schommelt die auto heen en weer?
Vincere Per Belli
Ook in deze filmpjes zie ik 22 wagens... De andere 2 worden nog toegevoegd?Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:02:
De uitgelekte video die jullie zien op Gametrailers is een versie van F1 2010 die speciaal gemaakt is voor de E3. De uiteindelijke versie zal uiteraard alle auto's bevatten. De speler gebruikt wel degelijk een gamepad en heeft ook alle assists aanstaan.
De volgende twee E3 video's laten (na 1:30) gameplay zien met assists off en damage staat trouwens ook uit:
http://youtu.be/to_IclklR2A
http://youtu.be/v14prpWpQjc (replay footage)
Staat deze game ook op de gamescom? of gaat codemasters er helemaal niet heen. Heb het nog niet gevonden op internet (ook niet echt gezocht)
@hierboven: ja alle auto's zitten er in, dat zegt die zelf, zie je eigen quote en de post boven het orgineel....
waaarop antwoord isL1nt schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:20:
wat ik nog schokkender vind is dat er maar 22 auto's mee doen.
Je gaat me toch niet vertellen dat ze gewoon 1 team vergeten zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:02:
De uitgelekte video die jullie zien op Gametrailers is een versie van F1 2010 die speciaal gemaakt is voor de E3. De uiteindelijke versie zal uiteraard alle auto's bevatten. De speler gebruikt wel degelijk een gamepad en heeft ook alle assists aanstaan.
Als ik het goed heb begrepen duurt de langste carreer mode 7 jaar. Zie je tijdens die jaren ook rijder wissels bij andere teams of zal alleen het team worden aangepast waar jij bij rijdt of naar toe gaat?
Over de filmpjes. Vergeet niet dat alles met een gamepad wordt gespeeld. Als je deze game een beetje serieus wilt spelen zal je toch echt met een stuurtje aan de gang moeten. Als je de afl. van InsideSimRaccing.tv op youtube bekijkt waar ze met een stuurtje spelen dan ziet het er echt een stuk beter uit.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het feit dat het uberhaupt te besturen is met een gamepad zegt al genoeg over het realisme. Nu ben ik een hardcore simmer, en ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt, maar de video zag er wel heel overgesimplificeerd uit. Maarja, je moet het ook kunnen spelen op de 360 en de PS3, dus ik vrees met grote vreze.Phydomir schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:48:
Over de filmpjes. Vergeet niet dat alles met een gamepad wordt gespeeld. Als je deze game een beetje serieus wilt spelen zal je toch echt met een stuurtje aan de gang moeten. Als je de afl. van InsideSimRaccing.tv op youtube bekijkt waar ze met een stuurtje spelen dan ziet het er echt een stuk beter uit.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
op die 2 kun je met stuurtje nog enigsinds richting realisme gaan.Arfman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:05:
[...]
Het feit dat het uberhaupt te besturen is met een gamepad zegt al genoeg over het realisme. Nu ben ik een hardcore simmer, en ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt, maar de video zag er wel heel overgesimplificeerd uit. Maarja, je moet het ook kunnen spelen op de 360 en de PS3, dus ik vrees met grote vreze.
echter moet deze game (en vele andere) door iedereen gespeelt kunnen worden. Een jochie van 5 wat zondags met papa F1 kijkt moet deze ook kunnen spelen.
En dat is op zich niet slecht maar wees eerlijk.
Ga roepen dat je een F1 game maakt voor jong en oud. Waar iedereen zo in kan stappen maar dat de meer serieuzere gamers ook nog plezier aan kunnen hebben.
Maar ga niet roepen dat je een sim neer zet

GT5 en LFS waren zeker goed te rijden met keyboard/gamepad, zeker met de analoge sticks van PS3 kon je behoorlijk goed (gedoseerd) rijden. Verschil is dat daar de wielen niet 'los' van de grond 45 graden draaien, maar wel 'realistisch' draaien.Arfman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:05:
Het feit dat het uberhaupt te besturen is met een gamepad zegt al genoeg over het realisme. Nu ben ik een hardcore simmer, en ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt, maar de video zag er wel heel overgesimplificeerd uit. Maarja, je moet het ook kunnen spelen op de 360 en de PS3, dus ik vrees met grote vreze.
Verwijderd
Wij staan op Gamescom met deze game, speelbaar en wel! We doen zelfs ons best om daar een formule 1 coureur naar toe te krijgen ;-)[b][message=34200253,noline]
Staat deze game ook op de gamescom? of gaat codemasters er helemaal niet heen. Heb het nog niet gevonden op internet (ook niet echt gezocht)
[...]
Je kunt kiezen tussen 3, 5 of 7 seizoenen in career mode. Hoe langer je carriere, hoe moeilijker het is om de top te bereiken. Vanwege de licentie met FOM mogen rijders niet wisselen tijdens de seizoenen. Je mag zelf, als player, wel van team veranderen, maar of dat uiteindelijk tactisch slim is... Je kunt er namelijk ook voor kiezen om met jouw team hoger op te komen. Hoe beter je rijdt, hoe meer geld er beschikbaar komt voor upgrades.Phydomir schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:48:
Aan Codemasters BLX:
Als ik het goed heb begrepen duurt de langste carreer mode 7 jaar. Zie je tijdens die jaren ook rijder wissels bij andere teams of zal alleen het team worden aangepast waar jij bij rijdt of naar toe gaat?
Mocht je er voor kiezen om naar een ander team te verhuizen, dan vervang je ieder geval de rijder met de slechtse statistieken en raceprestaties. Deze rijder verdwijnt uit het spel of schuift een stoeltje op.
Er is ondertussen ook een E3 developer walkthrough verschenen op Gametrailers met Stephen Hood (Chief Game Designer): http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-formula-1/700509
Daarnaast heeft Stephen gereageerd op het stuurgedrag van de auto in de E3 filmpjes:
"I understand what everyone is saying about the steering, and we're in agreement. It's not just the rate at which the visible wheel moves, it's the angle of the front tyres. Thing is, we've still got plenty of things to fix, and this is just another one of them. If we had the time to correct that for the E3 build, we would have."
Sim of arcade, het is maar waar je de prioriteiten neerzet voor zo'n E3 demo, klaarblijkelijk dus bij regen. Of dat een slimme keuze is en zo'n stuur/wiel-richting pas later te doen.. dat ligt denk ik aan de kijker.Arfman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:55:
Niet om te flamen, maar als je claimt een sim neer te zetten, dan zorg je toch juist dat dingen zoals sturen eerst gefixed zijn, voordat je je richt op graphics, regen en seizoen 2010? Toch?
Het wordt bijna irritant dat elke foto, elk filmpje, elk interview gaat over REGEN, regen en nog eens rijden in de regen. Zelf zie ik liever gewoon droog weer en hoe bijvoorbeeld het niet hebben van traction control is uitgewerkt, GT5P bijvoorbeeld liet dat bizar mooi zien bij de Ferrari bolide waar je deze nog wel in/uit kon schakelen (ik neem aan dat op 'beginnner' niveau er wel traction control op de auto zit, of iig iets dat je gas dosseert).
[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2010 11:04 ]
Ik ben benieuwd of Schumacher op z'n 47ste dan nog een beetje mee kan komenVerwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:30:
Je kunt kiezen tussen 3, 5 of 7 seizoenen in career mode. Hoe langer je carriere, hoe moeilijker het is om de top te bereiken. Vanwege de licentie met FOM mogen rijders niet wisselen tijdens de seizoenen.
Er is al meerdere malen gemeld dat ze niet een hardcore sim neer willen gaan zetten.Arfman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:55:
Niet om te flamen, maar als je claimt een sim neer te zetten
[ Voor 44% gewijzigd door Phydomir op 18-06-2010 11:12 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
imo is het juist slim, alles wat daar staat wordt op graphics beoordeeld. waarom zou je dan de ingame functies op orde hebben en de graphics niet.... dan loopt er ook niemand warm voor. pas bij de demo moet alles op orde zijn.Arfman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:55:
Niet om te flamen, maar als je claimt een sim neer te zetten, dan zorg je toch juist dat dingen zoals sturen eerst gefixed zijn, voordat je je richt op graphics, regen en seizoen 2010? Toch?
http://www.racesimcentral...de-sim-racing-episode-69/
Mijn PC is waarschijnlijk niet meer voldoende om dit goed te kunnen draaien en zal binnenkort waarschijnlijk worden vervangen voor een iMac. Komt dit spel ook beschikbaar voor Mac? Ik zag op de site van F1 2010 wel een Apple logo. Al denk ik dat deze betrekking heeft op de Iphone game.
http://community.codemast...118-multiplayer-race.html
Klinkt erg goed! Vooral de details die omschreven worden zoals vleugel veranderingen, pit limiter etc.
Ik vind het er prima uitzien en het klinkt ook erg goed, alleen hoop ik wel dat al die dingen waar je rijd en de radio uit kan.
Verder (een beetje teveel) gepiep van de banden, maar verder ziet het er goed uit. Behalve dat ze nog steeds dat 12e team moeten toevoegen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is dat die engineer niet alleen basic dingen roept maar het ook zo saai roept.BM schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:22:
Ziet er prima uit, en het feit dat je de engineer hoort vind ik ook wel leuk, maar hoop wel dat ie niet continue dat soort basic dingen blijft roepen.
Verder (een beetje teveel) gepiep van de banden, maar verder ziet het er goed uit. Behalve dat ze nog steeds dat 12e team moeten toevoegen
Ingame: "Get in his slipstream and overtake him on the straight"
Real life: "Come on mate, he's holding us back! Lets get past him!"
Bij de echte Formule 1 races is het allemaal gewoon wat minder statisch en zakelijk, en met veel meer passie er in.
Verder ziet de game er wel goed uit, heb wel weer eens zin in een Formule 1 game.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ik hoop dat dat door de driver-aids komt
ik ben nog steeds erg benieuwd naar deze game
Op rails? Hmm ik vind dat juist niet, kijk maar eens een filmpje van F1:CE op de PS3, dat is pas rails rijden.frankivo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:07:
het ziet er nog wel uit alsof je op rails rijdt
ik hoop dat dat door de driver-aids komt
ik ben nog steeds erg benieuwd naar deze game
Verder vind ik de cockpit view erg goed eruit zien, kan echt niet meer wachten. Gelukkig nog een xbox360 stuurtje kunnen scoren aangezien die blijkbaar niet meer gemaakt worden en nergens meer te koop zijn.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Maar moet zeggen, ziet er erg netjes uit. Ik neem aan dat dit screens zijn van de PC?
Volgens mij is alles tot nu toe xbox360.SinergyX schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:26:
Als ik toch een klein puntje moet geven, de druppels op de camera van filmpje 2.. die blijven de hele race gewoon zitten, let maar op de grote druppel rechtsonderin.
Maar moet zeggen, ziet er erg netjes uit. Ik neem aan dat dit screens zijn van de PC?
Ik zou het dan wel grappige gevonden hebben als de coureur even met zijn hand de druppes van zijn visier afveegd, of dat ze bij het rechte stuk er af waren gewaait. anyway ziet het er mooi uit.SinergyX schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:26:
Als ik toch een klein puntje moet geven, de druppels op de camera van filmpje 2.. die blijven de hele race gewoon zitten, let maar op de grote druppel rechtsonderin.
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Paar kantekeningen...
- De stem van de pit is een beetje eentonig en klinkt teveel naar een computer en niet naar een ingesproken stem
- Het stuur gaat zo sloom lijkt wel.. Maakt bij scherpe bochten ook niet veel beweging en komt niet zovaak uit het lood.. Het stuur gaat een beetje en je neemt al een redelijk scherpe bocht.. Bij lage snelheidsbochten gaat het stuur niet helemaal om, terwijl dat in het echt wel is..
Het ziet er wel allemaal vet uit! Kan niet wachten tot een Demo/beta en het uiteindelijke spel!
Dan ga ik gewoon met Micheal Schumacher wereldkampioen worden..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat zegt ook alweer genoegseninha schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:12:
Jammer genoeg is het al bekend dat er GEEN demo komt.
Eigenlijk zegt het niks; ik heb spellen gespeeld waar de demo mij deed besluiten het spel niet te kopen, maar achteraf het spel toch erg goed bleek te zijn.Room42 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:57:
[...]
Wat zegt dat dan precies?
(Dat bedoel ik niet cynisch maar geheel oprecht. Wat zegt het als een spel geen demo krijgt?)
Een fabrikant kan zo zijn overwegingen maken; wetende dat je toch al een hoop zult verkopen ervoor kiezen om geen demo uit te brengen, en dus tijd en geld sparen. Mocht je spel niet verkopen kun je alsnog een demo uitbrengen.
Ik denk dat dit hier het geval is, plus de druk om het spel op tijd klaar te hebben.
Dat zegt meestal dat de ontwikkelaar/uitgever niet zo'n heel groot vertrouwen heeft in de kwaliteit van het spel, en dat ze erop gokken dat ze voornamelijk vanwege de F1 licentie en de naam veel spellen gaan verkopen. Veel mensen die een spel eenmaal gekocht hebben brengen hem namelijk niet terug als het tegenvalt, maar verpatsen het op MP/eBay of laten het in de kast liggen.Room42 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:57:
[...]
Wat zegt dat dan precies?
(Dat bedoel ik niet cynisch maar geheel oprecht. Wat zegt het als een spel geen demo krijgt?)
Als PC Gameplay geen reviewexemplaar krijgt , kun je het spel vrijwel altijd beter links laat liggen, dat wacht ik dus nog even af.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
mjawel, maar ja #careKuhr89 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:24:
Vinden jullie het niet net als ik opvallen dat het stuur zo weinig beweegt?
* frankivo hekel aan cockpit-view heeft
bumper-view FTW!
Alleen heeft een F1 geen bumperfrankivo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:18:
[...]
mjawel, maar ja #care
* frankivo hekel aan cockpit-view heeft
bumper-view FTW!
Ik vind de tv-style best te pruimen van deze game, maar ga toch voor cockpit view.
Het zegt echt helemaal niks, er zijn genoeg bagger games met demo's, en ook goede games die lang geen demo hebben gehad.Arfman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:18:
[...]
Dat zegt meestal dat de ontwikkelaar/uitgever niet zo'n heel groot vertrouwen heeft in de kwaliteit van het spel, en dat ze erop gokken dat ze voornamelijk vanwege de F1 licentie en de naam veel spellen gaan verkopen. Veel mensen die een spel eenmaal gekocht hebben brengen hem namelijk niet terug als het tegenvalt, maar verpatsen het op MP/eBay of laten het in de kast liggen.
Als PC Gameplay geen reviewexemplaar krijgt , kun je het spel vrijwel altijd beter links laat liggen, dat wacht ik dus nog even af.
[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2010 15:52 ]
Verwijderd
Maar Codemasters heeft toch nog nooit een slechte racegame gemaakt
Maar zowiezo beter dan rfactor mods, hopenlijk, dus ik koop m toch wel
even een quote vanaf het forum van Codemasters:Kuhr89 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:24:
Vinden jullie het niet net als ik opvallen dat het stuur zo weinig beweegt?
Komt goed dus.Before anyone mentions the steering wheel turning angles, that has been improved since the E3 build.
Jawel hoor, kan me herinneren dat een aantal (naar later bleek) zeer teleurstellende games geen demo hadden, of dat PCGP de reviewcopy "per ongeluk te laat" binnenkreeg. Daar hebben ze al een aantal keren op gewezen in hun blad, en vaak viel de game dan ook best tegen of was het gewoonweg een draak van een spel. Voor exacte namen zul je het blad even moeten doorpluizen, heb er hier zo geen meer liggen.Phusebox schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:51:
Het zegt echt helemaal niks, er zijn genoeg bagger games met demo's, en ook goede games die lang geen demo hebben gehad.
iRacing.com – Williams FW31 Formula One Car Announced
De graphics zien er helemaal top uit en ik weet zeker dat ik deze game ga halen op de releasedag
Eindelijk weer eens een echt goeie F1 game.
Hoeft niet meer maanden te duren aangezien er nu "fast track" is. In principe kun je in een paar dagen Class A bereiken. Ligt er maar net aan hoe veilig je rijd. Goedkoop is het niet voor een nieuwkomer.Arfman schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:41:
Mja, maar iRacing is echt wel superhardcore. Als je niet bereidt bent om maanden te "levelen" en er flink wat knaken in te steken, kun je iRacing beter links laten liggen. Ongeëvenaarde physics, dat wel, maar na 20 races (ofzo) in een Pontiac Solstice ben ik het wel zat.
[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 18-07-2010 02:24 ]
Dus deze game kan zo rechtstreeks de prullenbak in als het op leagues aan komt. Wat een drama.
Online is nu al een epic fail.
Ik dacht dat nu ondertussen toch wel duidelijk was dat serieuze racers niet de doelgroep zijn van Codemastersstalscu schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 05:00:
Geen full replays online.
Dus deze game kan zo rechtstreeks de prullenbak in als het op leagues aan komt. Wat een drama.
Tja geen enkele game is perfect. Ken geen enkele game die online goed werkt qua racen, je hebt altijd van die onsportieve eikels, ook bij leagues.stalscu schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 05:00:
Geen full replays online.
Kun je wel replays gebruiken, maar is je race nog verkloot.
Je mist het puntPhusebox schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:06:
[...]
Tja geen enkele game is perfect. Ken geen enkele game die online goed werkt qua racen, je hebt altijd van die onsportieve eikels, ook bij leagues.
Kun je wel replays gebruiken, maar is je race nog verkloot.
In serieuze leagues worden full replays opgeslagen om later te bekijken/becommentarieren/tactieken door te spreken. Deze replays worden veel later nog gebruikt, als je die niet op kunt slaan is een game bij voorbaat kansloos als serieuze leaguesimulator. Ikzelf zie het probleem niet, de physics zijn toch veel te simpel voor de serieuze simmer, dus dit is geen gemis.
Dit topic is gesloten.