[Multi] F1 2010 - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 68.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ben ik trouwens de enige waarbij F1 2010 niet in je achievement list of gespeelde games staat op xbox.nl?
Vaag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Gisteren 3 races online gewonnen (waarbij ik in alle 3 er af gebeukt ben :()

Geeft ie bij mijn ranking aan dat ik maar 1 race gewonnen heb :F

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:05:
De PC versie komt in de UK niet uit in retailversie (volgens verscheiden sites) ?
Dus moeten we ook niet rekenen op vlugge pricedrops bij Play of Zavvi (en zelfs bij launch zijn games daar een pak goedkoper dan in België)

Jammer eigenlijk, ik koop liever retailversies dan steam (enkel als ik niet anders kan koop ik steam)
Tel daarbij dat de games op steam ook bijna altijd duurder zijn dan de boxed versie, dan is de logica ver te zoeken...
Bij gamesshoppen kost het spel 32 euro op dvd: als zou het spel bij play.com te koop zijn, dan zou 'ie toch niet veel goedkoper zijn, lijkt mij.

http://www.gamesshoppen.n...2bc58694d81de2daf3a8af4b5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 09-09 12:20
Wat ik echt heel erg mis, is dat ik geen "gap tijden" op mijn scherm krijg.
Er zijn ook geen borden langs de pitmuur of iets over de boardradio.

Verder vermaak ik mij wel... alleen die curbs willen mij nog wel eens laten spinnen!

Zodra ik wat meer heb gespeeld zal ik een wat uitgebreidere review tikken.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Grimmie187 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:04:
[...]

ja klinkt nogal logisch idd.. :P ga als ik thuiskom het dan toch maar aanpassen naar 270 of 200. vraag me af hoeveel 'beter' dat rijd, aangezien ik best goed uit de voeten kon met 900 :)
Ik heb ook de G27 (gister gekocht) en 'ergerde' me aan het feit dat de uitslag niet heel groot leek. De hairpin in monaco kan ik amper nemen, maar bij de Logitech software staat de uitslag wel op 100%. Waar kan ik de alhier besproken uitslag instellen?? In het spel zie ik de optie niet.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

LogiForce schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:57:Dit is toch meer richting simulatie dan een echte arcade racer als GRID. Dus vind het echt appels en peren.
Alles prima, maar dit is gewoonweg niet waar :)
Dit spel boeit me verder weinig, maar ik wil wel graag de simmers onder ons behoeden voor te hoge verwachtingen, kan zomaar een hoop geld schelen. F1 2010 is echt 80% arcade en echt geen sim, zelfs niet eens in de buurt van een sim :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
net iets raars meegemaakt, 3e race op Sepang, quali op 15e plek dacht ik.
Tijdens de race begon mijn motor ineens enorm te haperen , al in het eerste rondje.
Het vreemde is dat ik niks over de boordradio heb gehoord , de hele race lang.
Ook reed de auto echt als een natte krant, in sommige bochten at random gewoon totaal geen remdruk, de wielen blokkeerde zeker niet want ik zag ze gewoon rollen.
Het haperen werd steeds erger maar de motor ging niet kapot. Later zag ik in de volgende race dat hij ook nog gewoon op 93% stond, maar ik kreeg wel een andere motor voor de 4e race.
Ik heb de race maar gecancelled want ik reed helemaal als laatste en gelapt door iedereen.
Maar wat ik dus niet snap is dat als ik een kapotte motor had, er niets over gezegd werd door mijn engineer.
Hij zei alleen maar dat mijn banden etc goed op temp waren..

EDIT: ik merk dus dat ik een probleem heb met mijn G25, gas en rem vallen af en toe weg. Nooit eerder last van gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenit op 24-09-2010 11:59 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:34:
Ben ik trouwens de enige waarbij F1 2010 niet in je achievement list of gespeelde games staat op xbox.nl?
Vaag.
Daar is idd wat vaags mee. Ik kan jouw achievements niet zien, maar die van een ander wel. Hij kan mijn achievements daarentegen weer niet zien :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
DaChosen1 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:47:
Tijdens de race begon mijn motor ineens enorm te haperen , al in het eerste rondje.
Ook reed de auto echt als een natte krant, in sommige bochten at random gewoon totaal geen remdruk, de wielen blokkeerde zeker niet want ik zag ze gewoon rollen.
Het haperen werd steeds erger maar de motor ging niet kapot. Later zag ik in de volgende race dat hij ook nog gewoon op 93% stond, maar ik kreeg wel een andere motor voor de 4e race.
Ik heb de race maar gecancelled want ik reed helemaal als laatste en gelapt door iedereen.
Maar wat ik dus niet snap is dat als ik een kapotte motor had, er niets over gezegd werd door mijn engineer.

EDIT: ik merk dus dat ik een probleem heb met mijn G25, gas en rem vallen af en toe weg. Nooit eerder last van gehad.
Heb ik met de PS3 controller ook een half rondje gehad, alleen in vrije training!
Dus snel de pits in en het was verholpen. Ze zeggen idd niks :-(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
DaChosen1 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:47:

het probleem is verholpen, game opnieuw opgestart en het gas en rempedaal werken weer naar behoren..
Lag dus niet aan de motor, maar aan mijn stuur. Rare bug....

Nog een vraag, wie weet of je het menu ook kunt besturen met je controller/stuur.
Ik vind het enorm onhandig , ik kan wel in het pauze menu komen met een knop op mijn G25, maar door de menu's heenscrollenmoet ik met de pijltjestoetsen op het toetsenbord doen. Of kun je dat nog ergens instellen?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
DaChosen1 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:16:
[...]

het probleem is verholpen, game opnieuw opgestart en het gas en rempedaal werken weer naar behoren..
Lag dus niet aan de motor, maar aan mijn stuur. Rare bug....

Nog een vraag, wie weet of je het menu ook kunt besturen met je controller/stuur.
Ik vind het enorm onhandig , ik kan wel in het pauze menu komen met een knop op mijn G25, maar door de menu's heenscrollenmoet ik met de pijltjestoetsen op het toetsenbord doen. Of kun je dat nog ergens instellen?
Ik kan met mijn Driving Force Pro gewoon het dpad en x en o gebruiken voor de menu's. werkt prima :)
Heb ook helemaal niks in hoeven te stellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eerste 2 races gereden.
Vond men bahrein maar *** rijden. 8ste plaats op grid .. uiteindelijk 5de geindigd. Had ook veel te weinig ronden ingesteld.

Dan melbourne gedaan:
Practice gereden. Het was snoeihard aan het regenen. Ik met intermediatebanden de baan op. 4de / 5de tijd. Het werd droger. Ik switch als eerste naar superdroogweer banden. en Dry weather setup.
PATS. 1ste tijd en deze niet meer afgegeven. Zette Vettel op 1seconde :p
Dan de quali's. Dikke ramp... Denk niet eens goed gefocused maar had ook volle tank gepakt. Met het zicht op de race. 9de tijd. Achter Kubica "zucht". Het was aan het regenen dus ik had intermediate banden genomen. Alles goed en wel. Ik rijd op 30% trouwens. Ik begin in te halen. Tot plaats 2 ging alles goed. Vettel reed 1stes. Ronde achter ronde haalde ik hem in. <3 melbourne. En toen begon het op te klaren met nog 6 rondjes te gaan. Ik haal net Vettel in. Dus ik bleef maar doorvlamme. Vettel gaat pitten en komt met droogweer banden de baan op. Begint snoeihard seconden van men voorsprong af te kappen.
Laatste ronde heeft ie de hele tijd men achtervleugel gezien. En dan in de laatste 500meter + de straight kreegt hij nog het lumineuze idee om mij te passen.
ik sla de deur keihard toe. En victory :D
En dat in een BMW Sauber :p

I love this game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
steffeh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:36:
Zelfde hier, kreeg ook een paar keer penalties omdat ik op Bahrein een paar keer er half naast ging. Dat is gewoon in een stuk buitenbocht waar je - als je er afknalt - niks afsnijdt.

[afbeelding]

Het is het stukje in het blauw gemarkeerd. Meer mensen die hier last van hebben? Ik knal er altijd wat te enthousiast overheen, dat ook. Maar dan nog is het een rare.
Ik heb het ook gehad...als je te wijd gaat kom je in een grindbak...

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Kan iemand mij eens goeie instellingen geven voor de G27 in F1 2010 op PS3 ? Ik heb dit nieuw gekocht gisteren maar origineel staat dit niet ideaal. Vond trouwens ook niet waar je dit moest instellen.

Als beginneling in het spel + G27 vind ik het zeer moeilijk om weinig curbs te raken en foutloos te rijden één volledige ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Wat ik raar vind (@ps3)

Ik reed naar buiten voor Q1 op Sepang. Blijk ik de verkeerde banden te hebben. Op had de primes geselecteerd maar had niet in de gaten dat het regende!!!

Maar toch kon ik vrolijk mijn rondjes rijden zonder iets te merken. Het reed wel ietsje anders, maar ik kon behoorlijk doorstampen op slicks op een kletsnat Sepang.

Foutje??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Hopla,

Gisteren dikke 3 uur aan het spelen geweest.
Voor mij voor het eerst met een F1 auto en een F1 spel. Ik vond de ervaring erg leuk!

Wat mij opvalt is dat mijn tegenstanders extreem vroeg remmen. Misschien ligt dat aan mijn instellingen? maar als ik alles moeilijker ga zetten hou ik ze denk ik niet meer bij.

Vanmiddag vanaf 4 uur ga ik weer lekker racen tot dat mijn maag begint te knorren.

Conclusie tot nu toe:
Leuke game waarmee ik mij prima ga vermaken tot dat GT5 er is. Verder een hele uitdaging omdat ik nog nooit dit soort spellen heb gespeeld.

De game beleving is echt goed (behalve mij te kleine tv:P) en je merkt dat je extreem gefocust bent tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Stijninho schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:45:
Kan iemand mij eens goeie instellingen geven voor de G27 in F1 2010 op PS3 ? Ik heb dit nieuw gekocht gisteren maar origineel staat dit niet ideaal. Vond trouwens ook niet waar je dit moest instellen.

Als beginneling in het spel + G27 vind ik het zeer moeilijk om weinig curbs te raken en foutloos te rijden één volledige ronde
Heb alles op 0% en 100% gezet (volgens mij stond het al zo) muv steering linearity die heb ik op 50% gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
freddyathlon schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:48:
Wat ik raar vind (@ps3)

Ik reed naar buiten voor Q1 op Sepang. Blijk ik de verkeerde banden te hebben. Op had de primes geselecteerd maar had niet in de gaten dat het regende!!!

Maar toch kon ik vrolijk mijn rondjes rijden zonder iets te merken. Het reed wel ietsje anders, maar ik kon behoorlijk doorstampen op slicks op een kletsnat Sepang.

Foutje??
Ik heb dit zelfde ervaren, ik zat binnen een halve seconde van mijn snelste tijd op droog. Heb ook al een keer gehad dat het op intermediates en een wet afstelling in het nat net zo snel ging als op droog. Terwijl een race daarna het opeens wel super glad was.
Het is net of de baan wel nat is visueel maar de grip settings voor droog zijn (heb ooit een moto gp spel gehad waarbij nat en droog even snel waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
Stijninho schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:45:

Deze gebruik ik nu, maar zoals ik al eerder zei heb ik nog wat problemen met mijn pedaal.
Net voor de tweede keer opnieuw moeten opstarten omdat mijn gas en rempedaal hem ineens niet meer deden, haperen etc..
En in de profler werkte de pedalen ineens oook niet meer. Heb alle stekkers opnieuw aangesloten en hoop dat het nu blijft werken. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad en mijn G25 is ook nog niet oud of versleten. Ik krijg overigens het besturen van het menu met de d pad ook niet aan de praat.
Ik gebruik wel een custom setting omdat de standaard G25 een vreemde knoppen toewijzing heeft. Bv schakelen met de pook....
Maar ik kan dus wel op pauze zetten met de G25 maar de rest moet ik met de pijltjestoetsen doen..

IN GAME

Set all linearity to 50 which is 1 to 1 steering ,no dead zones and 100

Saturation to use full amount of travel of what you set degrees of rotation to in profiler.

Set environmental to 10(this is the cause least amount of racket) if you set it higher you will get a lot of racket as environmental effects seem to be canned effects not calculated by the physics engine as forces.
Normally in a sim game canned effects would be turned off by the user or set to the minimum.

Overall force to 40-50 , change to suit(how strong you want the forcefeedback)

Weight 30- 40, change to suit(This changes how much force you need to turn the wheel,more weight less feeling ,
less weight lets the ffb give you more feeling of forces as they happen.)

---------------------------------------------------
OUTSIDE GAME

G27 profiler settings that you need to alter
overall effects 100%
spring effect 0%
damper effect 0%
tick enable center spring
set center spring at 0%
untick report combined pedals
tick allow game to change settings.

The steering rotation needs to be 270 in logitech profiler as they tuned the ffb to match the xbox wheel.
The profiler settings need to be set in the Global Device Settings as F1 doesn't seem to recognize custom game profiles, same issue was with Dirt2

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenit op 24-09-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oh kom op, grrr, kut bugs. Rij ik een fantastische race, ga de pits in, kom ik vast te zitten tussen een in en uit de box rijdende teamgenoot... Race over want ik kom niet meer weg en flashback kan niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulkmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 20:40
Heeft trouwens iemand ervaring met de Logitech Momo (zwart) op de ps3 icm F1 2010 ?

Ik krijg hem niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Arfman schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
[...]

Dit spel boeit me verder weinig, maar ik wil wel graag de simmers onder ons behoeden voor te hoge verwachtingen, kan zomaar een hoop geld schelen. F1 2010 is echt 80% arcade en echt geen sim, zelfs niet eens in de buurt van een sim :)
Grappig dat het je niet boeit en toch een mening al hebt gevormd. Uberhaubt gespeelt toevallig? :?
GRID is een pure arcade game en valt onder hetzelfde rijtje als de laatste NFS games. F1 2010 is daar totaal niet mee te vergelijken, zeker niet als je alles hulp uit zet.
Dat het beter kan, ben ik met je eens. Maar om het 80% arcade te noemen gaat wel erg ver. Daarnaast kan je maar zoveel simuleren en dan houd het op.
Ik vind het in de buurt komen van de bekende sim games, maar overtreffen doet het die games inderdaad niet. Maar ondanks dat kan ik het nog geen arcade game noemen, sorry.

Maar goed, verschil van mening moet er zijn. Als ik mensen een tip moest geven, probeer hem eerst bij een kennis uit die hem heeft, dan weet je het zeker of hij bevalt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LogiForce op 24-09-2010 13:16 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Ik heb die Engine Mapping of Throttle Mapping of hoe het ook heet gekregen, omdat ik de eerste race in Bahrein had gewonnen..

Nu in Melbourne had ik ook op Legend staan en de Aids allemaal op Off.. Misschien is er iets mis met mijn AI settings. Een Bug ofzo.. In de race kon ik die Redbulls niet bijhouden maar Alonso wel inhalen.. beetje vreem dus.

In Bahrein had ik Pole met een 1.56:784 op de Harde band.. vervolgens reed ik in de race mijn laatste rondje een 1.55:412..

Melbourne in een Lotus de hoge 1.28;890 gehaald met de zachte band, waar Webber een 1.27 rijdt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er zoveel bugs (waarvan de meeste grote invloed hebben op de speelbareheid) in deze game zitten. Codemasters heeft zelf aangegeven dat er niet heel veel druk (mbt een release date) was bij het maken van deze game. De engine (ego) bestond al, het zijn geen 500+ wagens, maar 19 tracks, de carriere modus is redelijk uitgebouwd (maar eigenlijk ook niet meer dan dirt). Dan lijkt het mij dat er nog tijd genoeg is om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Ik moet het spel wat moeilijk zetten geloof ik... met de Virgin pole rijden op bahrein... :p en uiteraard ook winnen. Vanavond weer eens proberen :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
mulkmans schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:10:
Heeft trouwens iemand ervaring met de Logitech Momo (zwart) op de ps3 icm F1 2010 ?

Ik krijg hem niet aan de praat :(
Geen ervaringen mee, maar heb mij ook ingelezen op de MOMO i.c.m. de PS3.

Conclusie, nog geen één spel van Codemasters (GRID, Dirt etc.) heeft gewerkt met de MOMO terwijl andere games er prima mee wilde werken. Denk dus dat het een hopeloze zaak word (daarom heb ik hem ook nog niet gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

LogiForce schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:13:
[...]

Grappig dat het je niet boeit en toch een mening al hebt gevormd. Uberhaubt gespeelt toevallig? :?
Ja, ervaring daarmee staat iets terug in het topic.
GRID is een pure arcade game en valt onder hetzelfde rijtje als de laatste NFS games. F1 2010 is daar totaal niet mee te vergelijken, zeker niet als je alles hulp uit zet.
Zeker wel. Het enige waardoor F1 2010 heel af en toe tricky kan zijn is omdat je niet kunt aanvoelen wanneer een auto grip lijkt te verliezen, aan de ene kant door het central pivot-gebaseerde physicsmodel, aan de andere kant door de input- en soundlag (die nooit helemaal weg is gegaan bij mij).
Dat het beter kan, ben ik met je eens. Maar om het 80% arcade te noemen gaat wel erg ver. Daarnaast kan je maar zoveel simuleren en dan houd het op.
Hoeveel je kunt simuleren kun je zien met iRacing, NetKar Pro en FVA, de 3 beste sims op het moment qua realisme (waarbij NKPro en FVA min of meer van dezelfde maker zijn). F1 2010 zit op ongeveer 20% van het realisme van iRacing.
Ik vind het in de buurt komen van de bekende sim games, maar overtreffen doet het die games inderdaad niet. Maar ondanks dat kan ik het nog geen arcade game noemen, sorry.
Ikke wel, en ik weet zeker (en dat is ondertussen ook overal te lezen op simfora) dat iedere serieuze simmer het daarmee eens zal zijn.
Maar goed, verschil van mening moet er zijn. Als ik mensen een tip moest geven, probeer hem eerst bij een kennis uit die hem heeft, dan weet je het zeker of hij bevalt. ;)
Dat is inderdaad een goed advies.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels wel benieuwd wat ik er van ga vinden. Spel ligt inmiddels thuis, zal het over een week gaan zien. Ben normaal alleen te porren voor sims en rij ook behoorlijk wat in de niet-computer wereld maar kan af en toe een simpel race spel wat gewoon leuk is om te spelen prima waarderen. Als dan de race ervaring goed aanwezig is kan ik het al best uren spelen, ook al is het geen 100% sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jarnoootje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:55:
Hopla,

Gisteren dikke 3 uur aan het spelen geweest.
Voor mij voor het eerst met een F1 auto en een F1 spel. Ik vond de ervaring erg leuk!

Wat mij opvalt is dat mijn tegenstanders extreem vroeg remmen. Misschien ligt dat aan mijn instellingen? maar als ik alles moeilijker ga zetten hou ik ze denk ik niet meer bij.

Vanmiddag vanaf 4 uur ga ik weer lekker racen tot dat mijn maag begint te knorren.

Conclusie tot nu toe:
Leuke game waarmee ik mij prima ga vermaken tot dat GT5 er is. Verder een hele uitdaging omdat ik nog nooit dit soort spellen heb gespeeld.

De game beleving is echt goed (behalve mij te kleine tv:P) en je merkt dat je extreem gefocust bent tijdens het rijden.
Probeer het eens met Brake Assist uit, dan remt je AI ook niet zo retesnel. Persoonlijk vind ik de Brake Assist de meest hinderlijke aid in het spel overigens.
LogiForce schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:13:
[...]

Bij GRID zijn inderdaad minder aids uit te zetten. Met een controller waarmee je gedoseerd kunt gassen en remmen ben je dan al snel weer volledig in controle. Dát is vergelijkbaar met NFS:Shift.

F1 2010 is dan geen sim, maar om het te vergelijken met NFS:Shift en GRID gaat me iets te ver. De game heeft duidelijk een niveautje meer diepgang, al is het niks vergeleken bij (in mijn ogen) een middelmatige sim als rFactor. Er wordt een poging gedaan een realistische racegame neer te zetten en niet om een racesim te maken.
Hoog tijd dat de simmers stoppen met de game af te zeiken en de gamers stoppen met de simmers af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar ik alleen zo flauw van word in deze game, als je vlak voor het einde van een rondje een foutje maakt, dat je dan je volgende ronde een invalidated lap moet rijden. :(

Vooral op Monaco is dat erg lastig! Oh well, met een tijd van 1:20,3 en een beetje ben ik op zich ook wel tevreden, maar dan nog, invalidated laps aan het einde van een rondje zuigen hard! :(

Moest er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Arfman schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
[...]

Ik doe al bijna 2 jaar iRacing, en om te zeggen dat F1 2010 80% arcade is gaat gewoon te ver. Arcade games zijn games als GRID, Blur, Burnout etc waar je gewoon geen race skills nodig hebt om snel te gaan.

Hier moet je toch echt wel racen zoals het hoort. Mis je je rempunt, schiet je rechtdoor en verlies je tijd. Te vroeg en teveel op het gas en je spint. Je moet echt de juiste lijnen rijden wil je snel zijn. Daarnaast laten de rondetijden die binnen een paar seconde van het echt afliggen zien dat het met de hoeveelheid grip ook wel redelijk goed zit. Daarnaast is het managen van je banden en motor ook belangrijk. Vraag je teveel van je banden, rijd je teveel en tever over curbstones, grind etc. is de kans op een lekke band erg groot. Allemaal aspecten die deze game voor mij toch meer een sim maken dan een simpele arcade racer.

Zodra je de grenzen van de auto en baan gaat opzoeken heeft het dezelfde 'scary moments' als bij elke andere willekeurige sim. Uiteraard is het geen 100% sim, maar ik zou het toch zeker wel 60-70% sim willen noemen. Uiteraard is het jammer dat je geen 100% controle over je auto in de pitstraat hebt, maar ergens kan ik het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Maar hoe spelen jullie een grand prix weekend?
Er zijn natuurlijk echt veel sessies om te spelen.

Zijn jullie zulke die hard fans dat jullie ook echt iedere sessie spelen? En dan zelfs nog 1 op 1, dus echt 1.30 uur voor een vrijdag training ? :9
Voor het fijne baan gevoel?

Eigenlijk ben ik van plan om dit misschien wel te doen, maar gisteren heb ik toch veel geskipt, eigenlijk ook de kwalificatie, denk dat ik maar opnieuw een career begin.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Kijk,,, in Maleisie gaat het de goede kant op.. Ik kan in de free Practice niet bij de top komen.. Die rijden allemaal zown 1.38 en ik haal de 1.40.. moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel rondjes heb gereden.. Maar zodra het begon te regenen was ik overal sneller in.. Dalijk maar P3 proberen, en hopen dat het vanaf het begin al regent.. Dan kan ik het beter waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:43:

Zijn jullie zulke die hard fans dat jullie ook echt iedere sessie spelen? En dan zelfs nog 1 op 1, dus echt 1.30 uur voor een vrijdag training ? :9

Eigenlijk ben ik van plan om dit misschien wel te doen, maar gisteren heb ik toch veel geskipt, eigenlijk ook de kwalificatie, denk dat ik maar opnieuw een career begin.
Ik rij elke sessie wel, maar spoel de tijd ook vaak wel even door.

FP1 en FP2 rij ik met racefuel mn rondjes, op beide banden om te kijken hoelang (vooral de zachte band) ze het vol houden.

Ook neemt de grip op de baan toe naarmate het weekend vordert, dus FP3 neem ik ook altijd mee. Dan doe ik in het begin nog wat racefuel runs en op het eind ga ik met Quali fuel naar buiten om te kijken hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:43:

Als jij de baan goed kan rijden waarom zou je dan nog een uur blijven rijden. Denk dat het per persoon verschild. Als jij al op de max rijd en het is voldoende.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
hoop dat game vandaag op de deurmat ligt bij thuiskomt, ben wel benieuwd naar hoe ik de game zelf zal ervaren gezien alle wisselende meningen van een ieder hier, sommigen zijn zo tegenstrijdig dat je haast zou denken dat er 2 versies in omloop zijn op de markt :)

Overigens ben ik veroordeeld tot een controller ..dus het echte sim gevoel zal ik er sowieso niet van krijgen ;) :)

[ Voor 16% gewijzigd door yonexfreak op 24-09-2010 13:56 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Bahrain vind ik echt een baggerbaan...
Krijg m'n lotus er niet onder de 2m02... En das dus niet genoeg voor de 20ste startplek.

Race ging goed, afgezien van een drivethrough omdat iemand tegen mij aan reed, en een puncture die ik in de trainingen nog nooit had gehad...

Vind het een leuk spel, maar vind het sturen en de overgang tussen grip/geen grip niet geheel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
MikeyMan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:58:
Pff... Bahrain vind ik echt een baggerbaan...
Krijg m'n lotus er niet onder de 2m02... En das dus niet genoeg voor de 20ste startplek.

Race ging goed, afgezien van een drivethrough omdat iemand tegen mij aan reed, en een puncture die ik in de trainingen nog nooit had gehad...

Vind het een leuk spel, maar vind het sturen en de overgang tussen grip/geen grip niet geheel natuurlijk.
Sluit ik mij bij aan. Vind het echt (ook tijdje uit de F1 op tv gezeten) een saaie baan. Weet niet waar het aan licht maar ik verheug me om in career mode te spelen met de echt 'oude' banen :)

Nog een uurtje en dan richting huis om weer te gamen... heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Sander H schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:39:
[...]

Ik doe al bijna 2 jaar iRacing, en om te zeggen dat F1 2010 80% arcade is gaat gewoon te ver. Arcade games zijn games als GRID, Blur, Burnout etc waar je gewoon geen race skills nodig hebt om snel te gaan.

Hier moet je toch echt wel racen zoals het hoort. Mis je je rempunt, schiet je rechtdoor en verlies je tijd. Te vroeg en teveel op het gas en je spint. Je moet echt de juiste lijnen rijden wil je snel zijn. Daarnaast laten de rondetijden die binnen een paar seconde van het echt afliggen zien dat het met de hoeveelheid grip ook wel redelijk goed zit. Daarnaast is het managen van je banden en motor ook belangrijk. Vraag je teveel van je banden, rijd je teveel en tever over curbstones, grind etc. is de kans op een lekke band erg groot. Allemaal aspecten die deze game voor mij toch meer een sim maken dan een simpele arcade racer.

Zodra je de grenzen van de auto en baan gaat opzoeken heeft het dezelfde 'scary moments' als bij elke andere willekeurige sim. Uiteraard is het geen 100% sim, maar ik zou het toch zeker wel 60-70% sim willen noemen. Uiteraard is het jammer dat je geen 100% controle over je auto in de pitstraat hebt, maar ergens kan ik het wel begrijpen.
+1
Ik speel dan geen iRacing, maar heb wel jaren GPL, GTR, GTL, GTR2, RBR en Race07+uitbreidingen en rFactior gereden. Ook ik ben dus gewoonlijk een simmer en dit spel kan me goed bekoren. ik vind het weggedrag zelfs meevallen van wat ik had verwacht van Codies :).

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 09-09 12:20
Heeft iemand al gekeken wat het verschil is tussen het spel en "het eggie"?

Dus of we in het spel ongeveer dezelfde rondetijden rijden als in het echt?
Lijkt mij wel leuk om te weten.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leech1984 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:37:
Heeft iemand al gekeken wat het verschil is tussen het spel en "het eggie"?

Dus of we in het spel ongeveer dezelfde rondetijden rijden als in het echt?
Lijkt mij wel leuk om te weten.
http://drivr.be/2010/03/05/f1-2010-circuits-kalender/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
wat me ook opviel is dat als je bv Q1 in kletsnatte weersomstandugheden rijd , het in Q2 zomaar ineens stralend weer kan zijn. Dat terwijl ze toch echt vlak na elkaar gereden worden....., ik as net goed bezig in de stromende regen, P5 in Q1, ik dacht ,dat gaat lekker laat het maar blijven regenen, mooi niet dus..

Verder vind ik zelf de moeilijksheidsgraad prima, op legend heb ik echt moeite om in mijn Sauber mijn teamgenoot voor te blijven. Nu moet ik zeggen dat de banen die ik echt goed ken nog moeten komen, alle "nieuwe" circuits hebben me nooit zo geboeid behalve Istanbul.

Alle klassieke circuits zoals Monza, Spa, Monaco, ken ik een heel stuk beter, ben benieuwd of ik daar ook echt beter voor de dag kom.

Ben nu nog teveel bezig met circuits te leren kennen, zoals Bahrein, Shangahi en straks ook Valencia bv.
Ik vind ze ook een stuk minder uitdagend dan bv Spa. Ze hebben de sfeer wel enorm goed neergezet, alles klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenit op 24-09-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:32
Vind alleen een nadeel op Monza het wijd uitkomen van de variante ascari wordt bestraft waar ik bij andere race games juist daar heel erg gewent ben om daar even wijd uit te gaan om iets meer snelheid mee te pakken.

Zo zijn er nog meer banen waar ik me rijstijl heel anders moet gaan aanpassen omdat het hier bestraft wordt :(

wel jammer maar goed niets aan te doen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbreukable schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:23:
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er zoveel bugs (waarvan de meeste grote invloed hebben op de speelbareheid) in deze game zitten. Codemasters heeft zelf aangegeven dat er niet heel veel druk (mbt een release date) was bij het maken van deze game. De engine (ego) bestond al, het zijn geen 500+ wagens, maar 19 tracks, de carriere modus is redelijk uitgebouwd (maar eigenlijk ook niet meer dan dirt). Dan lijkt het mij dat er nog tijd genoeg is om te testen...
Er is een heel nieuw team aan programmeurs aangenomen voor deze serie. Ik las dat het wel effe duurde voordat die helemaal bekend waren met de EGO technologie. Daarnaast moet je je niet verkijken op de enorme hoeveelheid werk die het bouwen van een F1 game met zich mee brengt. Niet dat ik daar iets van weet, maar er zijn toch behoorlijk wat zaken die redelijk uniek zijn aan F1 en niet zomaar van andere racegames van Codemasters gekopieerd konden worden, te denken aan de regelgeving, weggedrag, het weersysteem, paddock, pit-crew, etc. Kennelijk is tot op het allerlaatste moment, vlak voor het gold gaan, nog gesleuteld aan gameplay en handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:56:
[...]

Er is een heel nieuw team aan programmeurs aangenomen voor deze serie. Ik las dat het wel effe duurde voordat die helemaal bekend waren met de EGO technologie. Daarnaast moet je je niet verkijken op de enorme hoeveelheid werk die het bouwen van een F1 game met zich mee brengt. Niet dat ik daar iets van weet, maar er zijn toch behoorlijk wat zaken die redelijk uniek zijn aan F1 en niet zomaar van andere racegames van Codemasters gekopieerd konden worden, te denken aan de regelgeving, weggedrag, het weersysteem, paddock, pit-crew, etc. Kennelijk is tot op het allerlaatste moment, vlak voor het gold gaan, nog gesleuteld aan gameplay en handling.
En er is niemand die in die tijd heeft opgemerkt dat:

- Er veel te veel punctures zijn (had er 4 in 1 race weekend, bij normaal rijgedrag)
- Geen banden beschikbaar in FP2
- Pitstop probleem
- Af en toe net zo snel op wet als dry
- etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:20
Unbreukable schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:24:
[...]

En er is niemand die in die tijd heeft opgemerkt dat:

- Er veel te veel punctures zijn (had er 4 in 1 race weekend, bij normaal rijgedrag)
- Geen banden beschikbaar in FP2
- Pitstop probleem
- Af en toe net zo snel op wet als dry
- etc.
Ik heb nog helemaal geen last gehad vna die punctures.. Rij je dan zoveel over de Kerbs heen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gynnad schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:28:
[...]

Ik heb nog helemaal geen last gehad vna die punctures.. Rij je dan zoveel over de Kerbs heen?
Nou, daar werd ik ook leip van... Gisteren in een race van 8 ronden, twee lekke banden.
En dat terwijl ik niet veel gekker rijd dan tijdens de Qualificatie.

Overigens; de banden slijten in de race ook een stuk harder. Na twee rondjes waren m'n banen rood, terwijl ik in de qualificatie rustig vijf ronden achterelkaar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Wat zijn nog meer bugs dan in F1 2010?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Gynnad schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:28:
[...]

Dat kan het niet zijn, want gisteren heb ik zeker 10 minuten lang donuts staan draaien in de straten van Monaco. Blijkbaar kunnen F1 auto's en banden daar anno 2010 tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
Na een ochtend en helft van de middag met een vriend van mij online te hebben gespeeld de volgende conclusie. Wij zijn allebei best hardcore F1 fans en houden van sim racing. We hebben toch zo onze bedenkingen over het spel:
- In een custom online race met z'n tweeen kun je dus niet kiezen om eerst een practise sessie te doen. Gemiste kans, wij willen eerst eens even een setup samen stellen en de baan goed leren kennen. Dus uurtje practise op een circuit is geen overbodige luxe lijkt me. Je kunt alleen maar een quali + race doen en dan is de quali maar 1 kwartier... Waarom niet wat langer of gewoon 3 sessies?
- Formule 1 games draaien wat mij betreft ook erg om tijden vergelijken en analyses waar je nog tijd kunt vinden. Het enige wat je hebt is je actuele tijd en dan ook nog maar 2 sector tijden (derde is een bug en is nooit bij jezelf te zien). Waarom mag ik als ik een aantal ronden heb gereden in quali niet al mijn tijden even zien? Of bij een test (wat alleen in singel player werkt) daar wil ik ook alle ronden tijden zien met daarbij alle sector tijden. Zo is het online dan ook leuk om deze tijden te vergelijken.
- Als ik online speel wil ik ook even mee kunnen kijken in de auto van de concurrent, je kunt bij dit spel niet eens op de baan kijken of naar een andere speler, heel jammer.
- Als de race voorbij is kan ik ook niet een analyse doen op mijn tijden en op die van mijn concurrenten. Formule 1 is all about the times!
- In welke spel modes dan ook wil ik eigenlijk ook dat mijn tijden worden bewaard zodat ik ze kan vergelijken met vrienden in leaderboards... Dus niet allen bij timetrial, maar als ik ergens een tijd heb staan moet het spel ze tonen.
- Onder een quali sessie wil ik ook graag op de baan meer infor, namelijk, hoe lang is de sessie nog? Hoeveel fuel heb ik nog? Wat is de tijd van mijn concurrent? Wat zijn mijn sector tijden?
- Ook gevoel van een concurrent achter je halen is er haast niet, je voelt niet echt waar hij zit zeg maar, moeilijk uit te leggen.

Kortom, ben best wel teleurgesteld, het spel heeft door bovenstaande punten geen enkele diepgang

jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:31:
Wat zijn nog meer bugs dan in F1 2010?
BUGS & ERRORS OFFLINE

-Pitstop exiting hesitation (see targa thread for temporary solution) (ALL FORMATS)

-Race results not portraying actual results (ALL FORMATS)

-Tyre punctures occur far too frequent (ALL FORMATS)

-AI blue flag issue, they get disqualified (ALL FORMATS)

-AI Fuel: AI qualifying slower then race start (ALL FORMATS)

-AI ghosting cars (ALL FORMATS)

-AI erratic swerving (in race when heating tyres isnt necessary)(ALL FORMATS)

-AI drivers not pitting at all in a race. (ALL FORMATS)

-Sound delay on shifting (ALL FORMATS)

-Split timing would be Usefull on screen. (ALL FORMATS)

-Sector 3 times don't stay up, you can't ever see your sector 3 (ALL FORMATS)

-Slight lag on controls of car (ALL FORMATS)

-Camera bug in time trial when exiting and rentering session head/hands disaapears TBC (ALL FORMATS)

-Tyre availability bug in practice sessions, e.g., no Primes available in P2 image (ALL FORMATS)

-Cars not being serviced in the pits and just sitting there, causing user to reset race if teammate is stuck. TBC (ALL FORMATS)

-Pit limiter auto on regardless of setting. (ALL FORMATS)

-wet times too fast , almost identical to dry times !??! (ALL FORMATS)

- too much grip in the rain (ALL FORMATS)

- too much grip with Intermediate/full wets (ALL FORMATS)

- live timer doesn't show personal best sector times (ALL FORMATS)

- third soft/hard tyre set not available in qualifying (ALL FORMATS)

- penalties given to player when ai hit you and also far too sensitive in certain forced situations (ALL FORMATS)

-Freezing and locking up often (XBOX360)

-Sustaining damage has no effect on performance on user or AI cars (ALL FORMATS)

-Remove hidden anti spin mechanic car doesnt feel right (or give option on/off) (ALL FORMATS)

En daarnaast mis ik (net als de poster boven mij) echt de stats. Tijden, uitslagen en andere statistieken (waar alle andere cm racers altijd zo vol mee zitten).

[ Voor 3% gewijzigd door Unbreukable op 24-09-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arfman schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:37:
[...]

Dat kan het niet zijn, want gisteren heb ik zeker 10 minuten lang donuts staan draaien in de straten van Monaco. Blijkbaar kunnen F1 auto's en banden daar anno 2010 tegen :+
Timetrial? Daar staat tire wear nl uit. Ik heb ook geen last van punctures, wel banden, vooral de option, die hard slijten. Maar dat ligt vast aan mijn Hamilton-esque rijstijl, agressief dus. Overigens rag ik waar het kan vol over de kerbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max_size schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:48:
- Formule 1 games draaien wat mij betreft ook erg om tijden vergelijken en analyses waar je nog tijd kunt vinden.
Ja, pfff, als je dat verwacht van een racegame... :| Dan verbaasd het mij ten hoogste dat je teleurgesteld bent, want dit had je van Codemasters niet hoeven te verwachten, lijkt mij. Bij mij draait het om het lekker rondjes rijden en proberen te winnen en de hele ervaring. Volgens mij is het spel daarvoor WEL bedoeld. ;)

Ben nu de 'demo' aan het rijden (ja, ik wil het toch ff uitproberen) en ik heb meteen het gevoel dat ik weer thuis ben. 8) Alleen zie ik alle schaduwen in de lucht hangen (zal wel een 'demo'-probleem zijn) en (da's lastiger) Windows 7 herkent mijn Driving Force Pro niet als een Pro en dus heb ik geen force feedback... (iemand enig idee of Windows7 en de DFP compatible zijn?) Maar het loopt absoluut SUPER op mijn computer. Graphics zijn mooi maar op een of andere manier mis ik iets... het oogt wat clean of zo, ik weet het nog niet. Als ik m'n stuur goed aan de praat krijg (en dat schaduwprobleem opgelost kan worden) dan ga ik 'm toch wel kopen, denk ik. Al is het maar voor zo nu en dan een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Unbreukable schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:48:
[...]

BUGS & ERRORS OFFLINE
...
En daarnaast mis ik (net als de poster boven mij) echt de stats. Tijden, uitslagen en andere statistieken (waar alle andere cm racers altijd zo vol mee zitten).
LOL, als dit allemaal echt is dan heeft Codemasters een aardige fuckup gemaakt :| :/. Ben benieuwd of ze nog met updates komen (ik verwacht het niet :X ).

Overigens speelt dit spel met de (Xbox 360) controller echt niet leuk, heb hem dus alweer in de kast gezet na ongeveer 15 rondjes ;( .

Om het leesbaar te houden kun je knippen in onnodig lange quotes.

[ Voor 60% gewijzigd door psychoclown op 24-09-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:57:
[...]

Ja, pfff, als je dat verwacht van een racegame... :| Dan verbaasd het mij ten hoogste dat je teleurgesteld bent, want dit had je van Codemasters niet hoeven te verwachten, lijkt mij. Bij mij draait het om het lekker rondjes rijden en proberen te winnen en de hele ervaring. Volgens mij is het spel daarvoor WEL bedoeld. ;)
Ik verwacht dit niet van elke racegame, ik verwacht dit van een Formule 1 game, het is echt heel irritant om niet tijden te kunnen vergelijken met je vrienden en ook niet met je zelf. In GP2 zat dit soort functionaliteit al en dat was ergens in 1996! Dat moet in 2010 toch standaard in een spel zitten. Dit is geen formule 1 beleving, dit is gewoon met een formule 1 auto rijden. Wat ik hierboven ook al aan geef, je moet toch op z'n minst kunnen zien in de auto hoe lang de sessie nog duurt en hoeveel benzine je nog hebt? Dat soort dingen. Je kunt bijvoorbeeld een race verliezen maar in de na analyse toch nog heel tevreden zijn met je ronde tijden en met het feit dat je de snelste ronde hebt gereden... dat is echt het toffe van F1 games. Nou ja volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Voor de mensen die zo makkelijk winnen.

Drukken jullie wel een keer op Difficulty bij de race settings in Career? Dan kun je ALLES instellen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
En dan vraag ik mij af waar al die hoge score's vandaan komen in reviews.
Maar goed, ik moet als sim-liefhebber eerlijk zijn dat ik de game al maar beter vind. Nu ik hem heb wou ik hem ook een kans geven.
Mijn eerste indruk was een grote teleurstelling. Ik had er iets anders van verwacht (toch wat het race gevoel betreft). Naargelang ermee te spelen vind ik de game al maar beter worden.
Ik speel nu met controller en straks met een G27 stuurtje. Ben zeer benieuwd of die game beter zal aanvoelen door dat stuurtje. Het zal alvast wennen worden denk ik toch.
Ondertussen hoop ik dat die vele bugs opgelost zullen worden. Het schuddend beeld in cockpit view heb ik ondertussen kunnen oplossen, maar dit is voor ieder zijn eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max_size schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:02:
[...]

Ik verwacht dit niet van elke racegame, ik verwacht dit van een Formule 1 game, het is echt heel irritant om niet tijden te kunnen vergelijken met je vrienden en ook niet met je zelf. In GP2 zat dit soort functionaliteit al en dat was ergens in 1996! Dat moet in 2010 toch standaard in een spel zitten. Dit is geen formule 1 beleving, dit is gewoon met een formule 1 auto rijden. Wat ik hierboven ook al aan geef, je moet toch op z'n minst kunnen zien in de auto hoe lang de sessie nog duurt en hoeveel benzine je nog hebt? Dat soort dingen. Je kunt bijvoorbeeld een race verliezen maar in de na analyse toch nog heel tevreden zijn met je ronde tijden en met het feit dat je de snelste ronde hebt gereden... dat is echt het toffe van F1 games. Nou ja volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt :)
Ja, nu snap ik je wat meer. ;) Daar heb je wel wat punten!

Heeft iemand anders ook van die zwevende schaduwen? Ben een beetje bang dat ik dat straks ook ga krijgen met het officiele spel... dat zou zwaar balen zijn, zelfs zo zwaar dat ik 'm dan liever niet koop eigenlijk, want het ziet er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Unbreukable schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:48:
[...]

BUGS & ERRORS OFFLINE

-Pitstop exiting hesitation (see targa thread for temporary solution) (ALL FORMATS)

-Race results not portraying actual results (ALL FORMATS)

-Tyre punctures occur far too frequent (ALL FORMATS)

-AI blue flag issue, they get disqualified (ALL FORMATS)

-AI Fuel: AI qualifying slower then race start (ALL FORMATS)

-AI ghosting cars (ALL FORMATS)

-AI erratic swerving (in race when heating tyres isnt necessary)(ALL FORMATS)

-AI drivers not pitting at all in a race. (ALL FORMATS)

-Sound delay on shifting (ALL FORMATS)

-Split timing would be Usefull on screen. (ALL FORMATS)

-Sector 3 times don't stay up, you can't ever see your sector 3 (ALL FORMATS)

-Slight lag on controls of car (ALL FORMATS)

-Camera bug in time trial when exiting and rentering session head/hands disaapears TBC (ALL FORMATS)

-Tyre availability bug in practice sessions, e.g., no Primes available in P2 image (ALL FORMATS)

-Cars not being serviced in the pits and just sitting there, causing user to reset race if teammate is stuck. TBC (ALL FORMATS)

-Pit limiter auto on regardless of setting. (ALL FORMATS)

-wet times too fast , almost identical to dry times !??! (ALL FORMATS)

- too much grip in the rain (ALL FORMATS)

- too much grip with Intermediate/full wets (ALL FORMATS)

- live timer doesn't show personal best sector times (ALL FORMATS)

- third soft/hard tyre set not available in qualifying (ALL FORMATS)

- penalties given to player when ai hit you and also far too sensitive in certain forced situations (ALL FORMATS)

-Freezing and locking up often (XBOX360)

-Sustaining damage has no effect on performance on user or AI cars (ALL FORMATS)

-Remove hidden anti spin mechanic car doesnt feel right (or give option on/off) (ALL FORMATS)

Bron van die lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:19:
[...]

Ja, nu snap ik je wat meer. ;) Daar heb je wel wat punten!

Heeft iemand anders ook van die zwevende schaduwen? Ben een beetje bang dat ik dat straks ook ga krijgen met het officiele spel... dat zou zwaar balen zijn, zelfs zo zwaar dat ik 'm dan liever niet koop eigenlijk, want het ziet er niet uit...
Klinkt alsof je een reden zoekt om je illegale versie te blijven spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Eeuuuh ik en vele andere F1 2010 spelers op het codemasters forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet je dan de complete lijst gaan qouten? :/

Ik heb toch ook aardig wat lockups gehad op de PS3.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
MikeyMan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:30:
[...]

Nou, daar werd ik ook leip van... Gisteren in een race van 8 ronden, twee lekke banden.
En dat terwijl ik niet veel gekker rijd dan tijdens de Qualificatie.

Overigens; de banden slijten in de race ook een stuk harder. Na twee rondjes waren m'n banen rood, terwijl ik in de qualificatie rustig vijf ronden achterelkaar rijd.
Dat komt omdat de bandenslijtage en benzineverbruik etc. gescaled is. Als je maar 10% van een echte raceafstand rijdt slijten je banden ook 10x zo snel. In kwalificaties en trainingen is de lengte utieraard gewoon normaal, dus heb je ook normale slijtage waardoor je gewoon de normale afstand kunt rijden op een set banden.

Ik zelf rijd 50% races (banden slijtage dus 2x zo snel) en heb alleen 'gele' banden vlak voor het eind van de stint of race. Waarschijnlijk vraag je teveel van je banden, blokkeer je te vaak, heb je te vaak wielspin, slide je teveel, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 24-09-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bah, ik reed net een race op Bahrein na een nieuw kampioenschap te zijn gestart. Op expert level in de qualy een 12e plek met mijn Virgin. In de race stond ik op P4 tot 2 ronden voor het einde toen ik een lekke band kreeg vanuit het niets. Band was nog niet eens geel. Gravel heb ik niet meegepakt, anders kon ik immers niet op P4 rijden :(
Uiteindelijk 22e gefinished :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist de steam-versie voor eerste maal gestart....
Wat een drama, hij installeert wat zooi, en nu heb ik dus een giga deadzone op me stuur, en ik kan het niet uitzetten :S

Dit was gisteren nog niet... ben nu de bijbehorende packages van de gedownloade variant aan het installeren (DirectX, rapture zooi enz.) Kijken of dat helpt....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
GAIAjohan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:17:
Bah, ik reed net een race op Bahrein na een nieuw kampioenschap te zijn gestart. Op expert level in de qualy een 12e plek met mijn Virgin. In de race stond ik op P4 tot 2 ronden voor het einde toen ik een lekke band kreeg vanuit het niets. Band was nog niet eens geel. Gravel heb ik niet meegepakt, anders kon ik immers niet op P4 rijden :(
Uiteindelijk 22e gefinished :(
Stukje glas op de baan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen flauw idee. Weet alleen dat ik even best boos was.. :P
Alleen was bahrain dit jaar een ander circuit.
Denk dat Wiki handiger is
Hier bv Bahrain:
Wikipedia: 2010 Bahrain Grand Prix

[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:38:
[...]

Klinkt alsof je een reden zoekt om je illegale versie te blijven spelen :/
Hehe, ik snap je reactie, maar jij kent mij duidelijk niet. ;) Wees niet bang: morgen is die 'demo' verdwenen. (Je zou m'n kids eens moeten spreken over mijn anti-warez houding: die irrite(e)r(d)en zich altijd dood aan mijn strikte regels wat dat betreft. ;) ) Ik denk dat ik tegenwoordig ongeveer 1 spel per jaar koop of zo (m'n vorige aankoop was de laatste CMR voor de XBox eind vorig jaar, maar die heb ik al een half jaar niet meer aangeraakt)! Ik speel eigenlijk alleen nog maar FSX en voor de rest helemaal niets meer (heb het verder helemaal gehad met games). Maar F1 is een oude liefde en dat trekt toch wel. 8) Maar dan wil ik wel zeker weten dat het wat is. En omdat ze geen demo gaan uitgeven is er maar 1 manier om dat uit te vinden, nietwaar? Probleem is alleen dat dit soort versies natuurlijk niet te vertrouwen zijn en nooit een 100% indruk geven van de legale versie...

Maar goed, ik heb in ieder geval wel al door dat 'het wel wat is', al is het voor nu en dan. Het loopt in ieder geval boven verwachting op mijn systeem. Op die schaduws na. ;) Moet er wel weer even inkomen, trouwens: dat gejakker in zo'n auto is heel wat anders dan rustig cruisen in een Airbus...! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Mssn moet je even je drivers updaten en controleren. Net in Maleisië door naar Q2 na een tijd zetten van 1.36:548 met de zachte band in de Lotus.

Denk toch dat het iets moeilijker moet. Heb wel even een tijdje gedaan om de baan optimaal te krijgen. Vaak wat lock ups waardoor ik te ver door schoof. Morgen even de kwalificatie afmaken en de race te rijden. Moet dalijk werken. Het team verwacht dat ik 12e wordt in de race. Hopelijk wat regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik ben echt slecht volgens mij.

Ik krijg het voorlopig niet voor elkaar om zonder automatisch remmen aan een fatsoenlijke bocht door te komen.
Geef veels te veel gas denk ik.

Wat een snelheid zit er in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Snap echt niks meer van F1 2010, ben serieus een uur bezig geweest om het spel überhaupt speelbaar te krijgen qua framerate en XBOX360 controller op mijn laptop(ik ben PS3 gewend) en vervolgens AI op Legend gezet met alleen auto shifting en TC. Op Bahrein gelijk P12 in de quali met Virgin en ook op die plaats geëindigd dankzij die leuke pit-stop bug waardoor ik weer terug viel..

Vervolgens in Australië op P2 gekwalificeerd(in de regen, wel machtig mooi trouwens ;) ) en als 9e gefinisht. Het leek me allemaal net iets te makkelijk te gaan... Vervolgens heb ik serieus geen race meer normaal kunnen rijden, zelfs als ik het niveau op amateur zette kwam ik er gewoon niet aan te pas en kwam iedereen me links en rechts voorbij rijden op het rechte stuk.

Nu weet ik als echte sim-racer behoorlijk wat van set-ups maar ik kreeg het er gewoon niet uit en ik dacht dat de Virgin misschien wat topsnelheid problemen had, maar dat zou dan weer niet kloppen met Bahrein! "Ontwikkelen" de andere teams soms sneller? Want het lijkt wel alsof de AI zich iets teveel op mij heeft ingesteld.

Verder ook hier veel last van punctures, eerst alleen in de training maar nu ook in de race al twee keer.

Krijg trouwens bijster weinig mee van het 'live the life'-concept, ik dacht dat ze je ook tussen de trainingen en kwalificatie door dingen zouden vragen maar dat valt tegen. En ook zeker niet na elke race of ligt dat aan je status? Sowieso is tussendoor terug naar het paddock geen succes, die laadtijden zijn echt enorm, zelfs met een SSD :(
Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:28:
Ik ben echt slecht volgens mij.

Ik krijg het voorlopig niet voor elkaar om zonder automatisch remmen aan een fatsoenlijke bocht door te komen.
Geef veels te veel gas denk ik.

Wat een snelheid zit er in het spel.
Dynamic racing line weleens geprobeerd?

Sowieso denk ik dat je de fout maakt(die ik ook maakte aan het begin) door teveel in te willen sturen terwijl je nog remt, krijg je alleen maar een bak onderstuur en nog mindere remwerking. Dus remmen, rem los en dan pas insturen... Denk dat dat trouwens wel realistisch is, gezien de smallere voorbanden in 2010. Je hebt immers minder contact oppervlakte, wat minder grip betekend. Grip kan uiteraard maar op één plaats tegelijkertijd gebruikt worden, alle grip die je gebruikt om te remmen kun je niet gebruiken om in te sturen, dus ga je automatisch rechtdoor waardoor je geneigd bent nog meer te remmen omdat je denkt dat je te hard gaat.

Misschien mijn rembalans maar eens wat meer naar achter zetten zodat ik weer een beetje agressief kan insturen tijdens het remmen :+

[ Voor 27% gewijzigd door Rctworld op 24-09-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb ook even de 'trial' versie gespeeld vanmiddag (moeten ze maar een demo uitbrengen). Ziet er allemaal prima uit en het raced ook wel lekker, maar één ding erger ik me dood aan.... het penalty systeem.

Volgens mij werkt dat alleen voor tegen de speler ofzo. Ik ben meerdere malen hard van de baan gebeukt (Melbourne, gevecht om P18, Hulkenberg raakt in het gras, ik schiet er voorbij en vervolgens knalt hij vol in m'n zij). Echter krijg ik dan vervolgens een penalty omdat ik de collission zou hebben veroorzaakt :P.

Geeft me een vrij nare flashback naar Forza 3 waarin je ook absoluut niemand mocht raken, ook al gingen ze 10cm voor je vol in de ankers, want jij kreeg de straf seconden, en de CPU players niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Propane schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:44:
Ik heb ook even de 'trial' versie gespeeld vanmiddag (moeten ze maar een demo uitbrengen). Ziet er allemaal prima uit en het raced ook wel lekker, maar één ding erger ik me dood aan.... het penalty systeem.

Volgens mij werkt dat alleen voor tegen de speler ofzo. Ik ben meerdere malen hard van de baan gebeukt (Melbourne, gevecht om P18, Hulkenberg raakt in het gras, ik schiet er voorbij en vervolgens knalt hij vol in m'n zij). Echter krijg ik dan vervolgens een penalty omdat ik de collission zou hebben veroorzaakt :P.

Geeft me een vrij nare flashback naar Forza 3 waarin je ook absoluut niemand mocht raken, ook al gingen ze 10cm voor je vol in de ankers, want jij kreeg de straf seconden, en de CPU players niet.
Ben ik met je eens.

Maak het ook vaak zat mee dat je hooguit met de linkerwielen over de kerb bent, dus nieteens met de hele auto, krijg je meteen een drive-through.... Vind ik belachelijk.
Neem Monaco; uitgang tunnel, beneden die 'chicane'.
Pak je bij het sturen naar rechts iets teveel kerb mee en ga je er met je rechterwielen overheen; hoppa, penalty!

Dit was bij F1 '06 op de PS3 wel beter geregeld...

Voor de rest; niks dan lof over deze game. Ziet er fantastisch uit, speelt heerlijk en is 'verslavend'.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:44:
Dat is toch gewoon het risico van bumperkleven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat een onzin. Er is geen duidelijk onderscheid in bepaalde games tussen wat de speler doet en wat de AI doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ga juist eerder te langzaam een bocht door.

Maar ik denk dat de hoogste moeilijkheidsgraad te laag is. Met een Virgin zo'n beetje hele wedstrijd 4e plaats rijden op expert (dus AI staat op Legend) zou niet mogelijk mogen zijn..
Zit nu in Australië en na alleen even qualy gedaan te hebben (20e), team wilde 15e) nu eemn race voor de boeg waarin ze willen dat ik 12e word. Moet mogelijk zijn als ik de rempunten wat beter kan vinden :)

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Is er in de PS3 versie een simpele manier om vrienden uit te nodigen online? Het enige wat ik krijg is een popup scherm waarin ik zelf de complete PSN-naam zelf moet intoetsen. Waarom geen directe link naar mijn vtiendenlijst?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GAIAjohan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:30:
Ik ga juist eerder te langzaam een bocht door.

Maar ik denk dat de hoogste moeilijkheidsgraad te laag is. Met een Virgin zo'n beetje hele wedstrijd 4e plaats rijden op expert (dus AI staat op Legend) zou niet mogelijk mogen zijn..
Zit nu in Australië en na alleen even qualy gedaan te hebben (20e), team wilde 15e) nu eemn race voor de boeg waarin ze willen dat ik 12e word. Moet mogelijk zijn als ik de rempunten wat beter kan vinden :)
Àls je expert kiest staat de AI niet op Legend maar Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:46:
[...]

Àls je expert kiest staat de AI niet op Legend maar Professional.
Bij mij toch zeker niet.
Op Expert heb ik automatisch Legend
Hard = Professional

En bewijs:
YouTube: F1_2010_game 2010-09-24 19-52-53-85_xvid.avi

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat strafsysteem ook zuigen: ik heb al een paar keer een penalty gekregen zonder dat ik ook maar door had wat ik had gedaan... Kan ik er wat aan doen dat die domme AI door m'n achterkant probeert te rijden...? Helemaal achterlijk is dat je bij de time trial de volgende ronde op je buik kan schrijven bij bepaalde fouten (snap het systeem nog niet helemaal). Zwaar knudde. En de graphics: ik weet niet wat het is, het is echt mooi, maar ik mis iets... geen idee wat, maar het is wat clean of... vlak... op een of andere manier heb ik niet de WOW die ik vroeger bij games wel eens had. Maar dat kan aan mij liggen: zoals ik al zei ben ik niet meer zo 'in the games...'

Al met al een lollige racer, dat wel, maar ik wordt te oud hiervoor, denk ik. Ga me te snel aan van alles irriteren. (Ja, ook aan mijn eigen stuurfouten, haha!) Ik koop 'm misschien een keer als 'ie in de bargain bin ligt...

EDIT
@ Phusebox: hij is gedelete, hoor! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:54:
[...]

Timetrial? Daar staat tire wear nl uit. Ik heb ook geen last van punctures, wel banden, vooral de option, die hard slijten. Maar dat ligt vast aan mijn Hamilton-esque rijstijl, agressief dus. Overigens rag ik waar het kan vol over de kerbs.
Nee, was FP1 van de Grand Prix (full weekend).

Max_size: deze maand 3 maanden iRacing voor de prijs van 1, check hun website. Is misschien iets meer voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Zijn er nog meer mensen die gister van mediaoffer een verzendbevestiging hebben gehad maar nog niets in de bus hebben gehad? Meestal heb je het toch wel de dag erna? Zou er misschien bij TNT iets zijn misgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:26:
Zojuist de steam-versie voor eerste maal gestart....
Wat een drama, hij installeert wat zooi, en nu heb ik dus een giga deadzone op me stuur, en ik kan het niet uitzetten :S
Je moet je controls op custom zetten en dan zelf een mapping verzinnen. Dan kun je bij advanced oid je deadzone op 0 zetten. Standaard is 5% wat too much is.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik speel hem nog even zonder stuur.
Moest nog de race rijden van Bahrein. Zonder te kwalificeren dus 24e gestart. Nog 22e geworden.

Gaat steeds beter, ik schiet ook niet meer van de baan :)

Nu eens veel rondes rijden in Melbourne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wtf? Barcelona, ik heb sowieso al een hekel aan die baan in elk spel, ben ik opeens 5 sec langzamer dan nr 23? Zet ik hem op professional, ben ik nog 3 sec te langzaam... Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
jezus! ik wordt helemaal gestoord van al die rotbugs |:(
ik heb net bahrein gereden, zit ik in de laatste ronde zonder brandstof, met standaard strategy... toen moest ik het rondje met 80 km/u uitrijden, de winnaar was al over de streep en deed het ere rondje, krijg ik blauwe vlag op rechte stuk en meteen een penalty.... dit slaat toch nergens op! :X Vind de hoeveelheid bugs schandalig, dit spel is gewoon niet af. Live the life is ook een lachertje, terwijl ze in de interviews zeiden hoe vet het wel niet allemaal was/zou zijn... heb spijt van mijn aankoop, hoop dat ze het snel patchen want zo gaat de lol er echt vanaf hoor :(

[ Voor 15% gewijzigd door soulcrusher op 24-09-2010 21:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
Net als 6e gestart in Maleisie, maar een groot foutenfestival van mij tijdens de race inclusief verkeerde bandenwissel en penalty...19e :(.

Ik blijf het een vermakelijk spel vinden. AI is altijd in de buurt en rijdt over het algemeen fair (faired dan ik). Het blijft vechten tot de vlag voor een (goede) positie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Bolk schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:37:
[...]

Je moet je controls op custom zetten en dan zelf een mapping verzinnen. Dan kun je bij advanced oid je deadzone op 0 zetten. Standaard is 5% wat too much is.
Mijn stuurtje is niet nieuw genoeg denk ik, want die advanced dingen zijn niet beschikbaar...
Nja, heb ermee leren leven.

Nu met de Force India bij Barcelona, en ik heb al 48 punten (winst, 3e, 8/9e en 7e). Heb echt het idee dat de AI op Legend even moet wennen aan je snelheid. De eerste race won ik echt gemakkelijk, op cruisesnelheid. maar voor de laatste 2 races lag ik op een heel realistische plek, 7-8-9 zoiets, en ben dan echt de hele race aan het pushen als een gek.

Nog geen rare bugs tegengekomen, behalve het penaltysysteem, das idd een beetje vaag. Al krijg ik nooit een penalty, wel giga-veel warnings (ik raak anderen vaak maar net, of ik zit maar net fout bij 'afkorten'). Over de penaltys, ik vind niet dat ie ze te snel geeft, maar wel onterecht omdat je er soms niks aan kan doen (AI raakt jou bijv...). In het echt krijg je ook een waarschuwing / drive-through als je iemand ramt / raakt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kutspel, ik kap ermee, weer een uur verkloot omdat mijn auto stopt voor de pitcrew en er niks gebeurt, rewind gaat dan niet meer. Crap crap crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

Hmmz, mensen raken er al op uitgekeken? En de mijne is nog niet eens binnen.... Damn.... Dat klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Harrie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:52:
Hmmz, mensen raken er al op uitgekeken? En de mijne is nog niet eens binnen.... Damn.... Dat klinkt niet goed.
Kleine bugs als penalties à la, maar ik zit nu elke fucking race vast in de pits. Heb je er 2 uur opzitten, practice qualy en 50% race, kun je weer alles opnieuw doen omdat je gewoon vast zit in de pits en het spel nergens meer op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
[message=,noline]Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:30[/message]:
Kutspel, ik kap ermee, weer een uur verkloot omdat mijn auto stopt voor de pitcrew en er niks gebeurt, rewind gaat dan niet meer. Crap crap crap.
20% race gereden? Is een bekende bug niet dus, bij 30% race nog geen pitbug gehad (ff afkloppen)
[message=,noline]Harrie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:52[/message]:
Gelukkig zijn er ook veel positieve ervaringen, dus hopelijk beinvloed het je niet te veel. Geen 100% simulatie, geen 100% arcade maar een mooie mix en een intensieve race-ervaring.

Hopelijk komen ze wel met een patch voor deze bugs, aangezien het spel in de basis gewoon prima is en het zonde zou zijn als zoveel fans afhaken door de bugs.

[ Voor 14% gewijzigd door marijnhak op 24-09-2010 22:04 . Reden: Last minute information ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marijnhak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:01:
[...]

20% race gereden? Is een bekende bug
[...]

Gelukkig zijn er ook veel positieve ervaringen, dus hopelijk beinvloed het je niet te veel. Geen 100% simulatie, geen 100% arcade maar een mooie mix en een intensieve raceervaring.
Ik heb het niet over een late release uit je pitstop, maar letterlijk vast staan. 2 meter voor je pitbox kan ik niet meer verder, en de monteurs blijven staan kijken. Voor de gein eens aan laten staan maar na 20 minuten stonden ze er nog.

Ik doe het spel in ieder geval niet meer, en als er geen patch komt kunnen ze 2011 beter stopzetten want die koopt dan toch niemand meer.

Heb in die 20 jaar dat ik game geen een spel meegemaakt dat zoveel spelbedervende bugs heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foute baas
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:27
Ik ben er wel weer klaar mee. Het strafsysteem is echt een drama. Zelfs in time trail is het gruwelijk irritant... Als je op de grens rijdt en je komt daardoor naast de baan, wordt je ronde ongeldig. Doe je het vaker, wordt je volgende ronde ook ongeldig. Heel vervelend. Daarbij zijn de afstelmogelijkheden ook niet uitgebreid genoeg. Grand Prix 2 (uit 1994!) had meer mogelijkheden.

Maar het ziet er wel erg fraai uit. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Lizardz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:18:
Zijn er nog meer mensen die gister van mediaoffer een verzendbevestiging hebben gehad maar nog niets in de bus hebben gehad? Meestal heb je het toch wel de dag erna? Zou er misschien bij TNT iets zijn misgegaan?
Ik heb geen verzend email gehad maar op de site stond wel dat het gisteren verzonden was en vandaag had ik het dus ook in de bus :9 .

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er nu twee raceweekenden op zitten (volledig weekend, races op 40%), en de lol begint er idd al een beetje af te gaan.

Het racen is niet bijster spannend omdat de force feedback - en het algehele gevoel met de wagen - te wensen over laat, het gevoel van snelheid ook niet heel hoog is en het geluid hooguit matig te noemen is.
Ik merk dat dit, in combinatie met het ontbreken van ronde- en sectortijden informatie, ervoor zorgt dat ik weinig zin heb om me te verdiepen in de setup van de wagen en m'n rondje te perfectioneren tijdens lange stints.

De AI daarentegen heeft me wel positief verrast. Je kunt erg leuke gevechten met de AI wagens hebben, al zijn ze na een tijdje wel voorspelbaar.

De races zijn door de AI nog wel leuk, maar dat pluspunt wordt bijna volledig teniet gedaan door het constante, onnodige gebrabbel van de race-engineer en het gebrek aan nuttige info.
Als die man wat zegt, wordt het geluid van je motor ineens gedempt, en op sommige punten gebeurt dat net als je aan het op- of terug schakelen bent, waardoor je uit je concentratie gehaald wordt omdat je niet het geluid hoort wat bij het toerental past wat je verwacht. Het zal me worst wezen dat Hamilton de snelste man op dat moment is terwijl ik met mn HRT strijd voor P14.

Het 'live the life' element blijft een leuk idee, maar is wel erg karig uitgewerkt. Het is niet aanwezig genoeg om te blijven boeien gedurende een seizoen.

Maar goed, dat Maleisië het volgende circuit op de kalender is helpt ook niet. Ik heb het niet zo op die baan. :)

Overigens nog niet veel last gehad van het penalty systeem. Wel hier en daar een waarschuwing als ik zo'n ellendige Lotus eventjes vakkundig in een spin tik >:), of een chicane iets te strak instuur, maar verder ook nog geen hard contact gehad met andere wagens.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 24-09-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:04:
[...]

Ik heb het niet over een late release uit je pitstop, maar letterlijk vast staan. 2 meter voor je pitbox kan ik niet meer verder, en de monteurs blijven staan kijken. Voor de gein eens aan laten staan maar na 20 minuten stonden ze er nog.

Ik doe het spel in ieder geval niet meer, en als er geen patch komt kunnen ze 2011 beter stopzetten want die koopt dan toch niemand meer.

Heb in die 20 jaar dat ik game geen een spel meegemaakt dat zoveel spelbedervende bugs heeft.
Lol, wel bedankt voor de startpost dan en ;w .

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Er zitten trouwens nog meer rare dingen in deze game, ik ging naar buiten in FP1 direct, samen met een hrt. Deze hrt reed voor me en gedurende de eerste hotlap liep ik op hem in. ik ga de ronde daarna direct naar binnen en zie dat deze hrt een ronde heeft staan die sneller is dan de mijne... kijk ik op het CM forum zie ik dit:

http://community.codemast...ice-qualifying-times.html

Het lijkt er niet beter op te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:00:
[...]

Kleine bugs als penalties à la, maar ik zit nu elke fucking race vast in de pits. Heb je er 2 uur opzitten, practice qualy en 50% race, kun je weer alles opnieuw doen omdat je gewoon vast zit in de pits en het spel nergens meer op reageert.
Is dat pc of xbox versie? Of heb je het bij beiden?

Hmm... de ergste "grap" vind ik toch wel dat van die laptimes van de AI hierboven.... Als dat waar is, is het spel toch een complete grap? Naja, maandag of dinsdag zal ik mijn exemplaar ook krijgen, en dan zelf maar eens oordelen. Ik heb me ook altijd prima vermaakt met NFS, dus hiermee zal het ook wel lukken zeker...

Hoewel dit ook wel grappig is:
http://community.codemast...n-we-were-told-didnt.html

[ Voor 37% gewijzigd door Harrie op 24-09-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Gewoon online gaan spelen jongens ;)

Maar vind het zoeken online niet overzichtelijk. Of ik kan het niet vinden.

Hoe kan ik zelf een lobby aanmaken met de instellingen:

damage on
Collsions off

Of hoe kan ik een sessie vinden die deze instellingen heeft?
Nu moet ik zelf een sessie joinen, en dan pas kan ik ergens diep in de instellingen kijken wat de opties zijn.

Ik wil echt alleen maar zo rijden:

damage on
Collsions off

Want moet niks van die beukers hebben

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.