Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Setup, en dan bij engine.Max_size schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:03:
Weet iemand hoe je extra brandstof (benzine, fuel) in je auto gooit tijdens practice? Wordt hier helemaal gek van, ik wil gewoon even een circuit leren kennen en 20 ronden achter elkaar tijden in de 1ste vrije training.... iemand? Kan de optie nergens vinden.
Nee hoezo? High downforce heeft niet direct effect op het onder -of overstuur gedrag van een wagen... onder- of overstuur komt voort uit oa verschillen in downforce tussen de voor- en achterkant van de wagen. Dit is hier tevens door te beinvloeden.Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:20:
Zijn in quick setup oversteer en understeer omgedraaid? Oversteer staat bij low downforce en understeer bij high.
[ Voor 4% gewijzigd door Unbreukable op 23-09-2010 20:24 ]
Ik had verwacht dat een wagen getuned voor high top speed understeer zou hebben, geen oversteer.Unbreukable schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:23:
[...]
Nee hoezo? High downforce heeft niet direct effect op het onder -of overstuur gedrag van een wagen... onder- of overstuur komt voort uit oa verschillen in downforce tussen de voor- en achterkant van de wagen. Dit is hier tevens door te beinvloeden.
Ziet er strak uit, en dat probleem heb ik nou juist, ik krijg mijn stuurinstellingen niet zo dat ik die hairpin zo scherp kan nemen, maar hoe strak en langzaam ik daar ook stuur, ik kom maar rakelings langs de vangrail daar ( hotel hairpin?) 5 % deadzone (0 vindt ik echt niks) en al verschillende andere sliders verzet maar de draaicirkel blijft te groot lijkt het.ravw schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:22:
Zo hier even een race van 3 rondjes met Virgin op Monaco.
YouTube: F1 2010 Virgin at Monaco (3 laps) PC
gelukkig heeft deze baan geen last van rare lichtbollen
maar het blijft wel een leuke game
Je kan me vinden onder: GTP_2Fast4Stig (headset is aanwezig)
Weet nog niet of het een prive of open sessie wordt, hang een beetje af van het aantal reacties hier.
Laat alle hulpmiddelen voorlopig aan staan voor iedereen. Vermoedelijk wel schade aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Chrasher op 23-09-2010 20:43 ]
PSN-id: Chrasher
Vraag 2: Weet iemand ook hoe je als je in de pit staat gewoon nog wel op het circuit kunt kijken en naar andere auto's kunt kijken en belangrijker nog naar de weersomstandigheden? Er is namelijk wel een voorspelling qua weer, maar niet wat het op dit moment is.
Vraag 3: De tijden die je rijd in sector 3 zijn nooit te zien op het scherm, weet iemand hoe dit zit? Ik wil graag ook mijn tijd in sector 3 bekijken, of is er ergens nog een verborgen overzicht met de tijden van al je ronden?
[ Voor 17% gewijzigd door PuntoXII op 23-09-2010 20:51 ]
Niet genoeg? Draait ie totaal niet? Kan het me niet voorstellen. Eerst maar even via de zwarte wereld F1 2010 spelen voor aanschaf....Phusebox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:54:
[...]
Blijkbaar is een HD4650 niet genoeg (i7 920 6gb w7x64), het draait voor geen meter in time trial zelfs. Terug naar de shop en ik blijf wel bij de xbox
Creating my own hero.
Voorbeeldje: Ik heb net mijn eerste race gedaan, toen kwam gelijk het volgende stomme naar boven; Waarom staan de spiegels niet in het beeld? Toch een belangrijk onderdeel van het racen; kunnen weten wat er achter je gebeurt als je in gevecht bent.. Maar blijkbaar maakt dat voor Codemasters niet zo uit.
Maar er was redding, want je kan ook je hoofd draaien naar links en rechts richting de spiegels.. Ach tja.. super onhandig maar het is niet anders, dacht ik. Ik kijk dus naar links.. huh. Ik kijk eens naar rechts.. hè? .. Er zit dus gewoon de rand van de cockpit in de weg en kan je dus zelfs als je je hoofd draait niet eens in de spiegels kijken
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Het is opzich niet veel werk, maar de teams moeten de 3d modellen uitvoerig bekijken en goedkeuren. Ze hadden dit op dat moment al gedaan en geen zin om dat nog een keer te doen.Kuhr89 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:22:
Daarom heeft Ferrari ook zijn spiegels moeten veranderen, omdat de coureurs de spiegels vaak uberhaupt niet konden zien. Helaas heeft codemasters dit niet verwerkt in de game... Leek me eigenlijk niet zo heel veel werk om dat nog aan te passen... Gezien dit na 3 of 4 races al gebeurt was bij Ferrari en Red Bull..
Kwam ergens naar voren tijdens een interview met de devs.
Net quali gedaan.. nu naar de race.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nope, 5fps ofzo. 1680x1050, details op high, fsaa uit, vsync uit.Fasterinside schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:05:
[...]
Niet genoeg? Draait ie totaal niet? Kan het me niet voorstellen. Eerst maar even via de zwarte wereld F1 2010 spelen voor aanschaf....
High? Ik zou low eens proberen.Phusebox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:27:
[...]
Nope, 5fps ofzo. 1680x1050, details op high, fsaa uit, vsync uit.
Ik denk dat dit probleem nog op te lossen is door het volgende:RichardvdD schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:15:
Maar er was redding, want je kan ook je hoofd draaien naar links en rechts richting de spiegels.. Ach tja.. super onhandig maar het is niet anders, dacht ik. Ik kijk dus naar links.. huh. Ik kijk eens naar rechts.. hè? .. Er zit dus gewoon de rand van de cockpit in de weg en kan je dus zelfs als je je hoofd draait niet eens in de spiegels kijken(in een Ferrari).
http://www.x-simulator.de...ters-t2577-30.html#p26321
Ik hoop eigenlijk om nog iets te vinden wat dat schudden betreft in cockpit view. Graag had ik dat iets minder gehad.
Het spel had hem zelf nog hoger gezet met fsaa aan etc. Maar nevermnd, uninstalled en geld terug gekregen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:30:
[...]
High? Ik zou low eens proberen.
Beide keren gereden met de 5 seizoenen optie in de BMW Sauber.
Heb nu even voor 7 seizoenen en Virgin gekozen. Hopenlijk is het nu opgelost, maar zou het kut vinden als het nogmaals gebeurd.
Spel zelf is wel relaxed, maar als ik telkens opnieuw moet beginnen, stop ik wel en ga ik pas verder als er een patch is.
De beste F1 game ooit.

Het is een leuk spel, en ik heb vooralsnog geen spijt van mijn aankoop, maar je moet toch een mooie som van Codemasters op je rekening overgeschreven krijgen of pas 8 jaar zijn en nooit andere degelijke F1 games gespeeld hebben, om dit soort uitspraken te doen.
Op de PS3 that is.
GTP_2Fast4Stig, congrats met de overwinning.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2010 22:05 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers oc instelling weer op standaard te zetten. Maar niets werkt.
En ik verdoe toch aan de systeemeisen.
Intel core 2 6700 2,66GHZ oc 3,50 terug zetten helpt niet
4GB
Ati HD 4870 X2
win7 64bit
Weet iemand hier een oplossing voor?
Of zijn er meer mensen met dit probleem?
Dat ging best goed he! Jammer dat er nog weinig online zijn, zie maar zo'n 25 sessies online die ook nog eens vaak leeg zijn. Zou het ook leuk vinden als je een sessie kan joinen die al bezig is maar nog niet vol. Gewoon de race afwachten en dan meedoen.Rivanov schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:26:
Zit nu in de game van GTP_2Fast4Stig en dat werkt perfect.
Net quali gedaan.. nu naar de race.
Kijken of een "quickrace" online wat meer tegenstanders biedt.
[ Voor 13% gewijzigd door Chrasher op 23-09-2010 22:09 ]
Game loopt op zich wel vloeiend, alleen van die lichtflares bv. op de baan in de UK wordt weergegeven als blokjes. Rijdt wel heel erg irritant want je ziet de baan niet meer + andere spelers .......Evertt schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:08:
Ik heb vandaag f1 2010 via steam gespeeld. Ik heb nog niet lekker kunnen spellen. Omdat de game niet vloeiend loopt.
Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers oc instelling weer op standaard te zetten. Maar niets werkt.
En ik verdoe toch aan de systeemeisen.
Intel core 2 6700 2,66GHZ oc 3,50 terug zetten helpt niet
4GB
Ati HD 4870 X2
win7 64bit
Weet iemand hier een oplossing voor?
Of zijn er meer mensen met dit probleem?
Dit met een 5770 van ati.
Spelen jullie eigenlijk met een stuur? Of ook controllers?Chrasher schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:08:
[...]
Dat ging best goed he! Jammer dat er nog weinig online zijn, zie maar zo'n 25 sessies online die ook nog eens vaak leeg zijn. Zou het ook leuk vinden als je een sessie kan joinen die al bezig is maar nog niet vol. Gewoon de race afwachten en dan meedoen.
Kijken of een "quickrace" online wat meer tegenstanders biedt.
Ook al gehad met de PC... Nu voor de 2e x Melbourne rijden.. Beetje irritant als je het mij vraagt.. Volgende keer voordat ik hem afsluit toch maar even manueel saven.. Daarnaast heb ik nog wel eens dat hij vast loopt bij Loading...Martinspire schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:59:
Damn, voor de 2e keer mijn savegame corrupt (360). Xbox uitgezet toen ik in het hoofdmenu zat en hij zeker weten niet aan het saven was (wat ik daarvoor nog expres zelf had gedaan). 1e keer was ik net klaar met Maleisië en de 2e keer was ik klaar met Singapore.
Beide keren gereden met de 5 seizoenen optie in de BMW Sauber.
Heb nu even voor 7 seizoenen en Virgin gekozen. Hopenlijk is het nu opgelost, maar zou het kut vinden als het nogmaals gebeurd.
Spel zelf is wel relaxed, maar als ik telkens opnieuw moet beginnen, stop ik wel en ga ik pas verder als er een patch is.
nou heb zojuist bericht gehad van steam support, mijn pre-order is gecancelled en gecrediteerd. reden die ik heb opgegeven is dat ik het hoge bedrag niet kan rechtvaardigen vanwege diverse negatieve reviews met betrekking tot het gebrek aan echt sim-realisme in de game. heb het gisteravond na mijn post nogmaals geprobeerd en ik raak niet overtuigd van het spel. 40 eu uitgeven hieraan is mij daarom net wat te gortig en ik sta er eigenlijk van te kijken dat steam mijn aanvraag gehonoreerd heeft.
loewie signing off in dit topic

de hype was leuker dan het spel, ga ik alvast wachten op rFactor2
[ Voor 27% gewijzigd door loewie1984 op 23-09-2010 22:23 ]
Wélke drivers? Die voor jouw moederbord? Je videokaart? Je printer?Evertt schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:08:
En jij weet wat een échte F1 sim is, omdat jij al zoveel in een F1 hebt gereden? Kom op zeg...loewie1984 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:20:
nou heb zojuist bericht gehad van steam support, mijn pre-order is gecancelled en gecrediteerd. reden die ik heb opgegeven is dat ik het hoge bedrag niet kan rechtvaardigen vanwege diverse negatieve reviews met betrekking tot het gebrek aan echt sim-realisme in de game. heb het gisteravond na mijn post nogmaals geprobeerd en ik raak niet overtuigd van het spel. 40 eu uitgeven hieraan is mij daarom net wat te gortig en ik sta er eigenlijk van te kijken dat steam mijn aanvraag gehonoreerd heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2010 22:25 ]
Driving Force GT, stuurtje dus.giganielsie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:13:
[...]
Spelen jullie eigenlijk met een stuur? Of ook controllers?
Wat is je PSN-ID? Mijne is GTP_2Fast4Stig, dan wil ik wel mee doen met je.Unbreukable schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:18:
Wat ik pas irritant vind is dat ik al 2 uur bezig ben om een race online te houden... maar elke keer na 1 bocht quiten de medespelers.. Ik vermoed dat ze er dan achter komen dat ze toch echt zelf moeten schakelen... op de ps3 that is.
Trouwens, wat maakt het uit of je tegenstanders op de automaat rijden, meestal ben je toch wel sneller met de handbak.
Heb net nog een paar leuke online potjes gespeeld, helaas maar 4 man online maar verder ging het prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 23-09-2010 22:24 ]
Uninstalled. Oh nee, dat gaf een error, kan hem niet eens uninstallen
M'n verdiende loon.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Ook de AI is heel raar, ze maken af en toe sprongen en rijden heel haperig. Ik heb bijna het gevoel als ik online aan het rijden ben met mensen die een beetje lag hebben. Hiervan is in de replay echter niets terug te zien... Erg raar allemaal

probeer dit eens:Kuhr89 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:56:
Het spel blijft bij mij constant hangen bij het verder gaan na een Practice session.. Dan gaat het Loading ding rechtsbovenin niet verder en blijft hij hangen... Elke keer opnieuw opstarten is ook echt niet relax..
Go to My Documents -> My Games -> Formula One -> Hardwaresettings
Open up file "hardware_settings_config" and look for following line:
<directx forcedx9="false" />
Change it from "false" to "true". (of andersom zo als het bij mij het geval was)
That fixed my issues and now I can get to race.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-09-2010 22:58 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Net rondje Montreal gedaan met een qualifytime van: 1.16.957
Iemand al Istanbul gereden? Heerlijke snelle bochten voor de snelheids duivels
[ Voor 35% gewijzigd door Ibin op 23-09-2010 23:04 ]
Heb 1 corrupt save gehad na een automatische save en afsluiten van console, maar ook 1x na het manueel saven en dan afsluiten. Dus dat lijkt niet uit te maken.Kuhr89 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:16:
[...]
Ook al gehad met de PC... Nu voor de 2e x Melbourne rijden.. Beetje irritant als je het mij vraagt.. Volgende keer voordat ik hem afsluit toch maar even manueel saven.. Daarnaast heb ik nog wel eens dat hij vast loopt bij Loading...
De game is puur arcade, voor iedereen. Vind het trouwens raar dat jij maar even moet bepalen dat de mening van anderen niet terecht is...CptChaos schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:22:
En jij weet wat een échte F1 sim is, omdat jij al zoveel in een F1 hebt gereden? Kom op zeg...Vind het zo raar, dat mensen de game afkraken, want het is hen niet sim genoeg... Bedenk je dan eerst eens of je überhaupt weet hoe een echte formule 1 rijdt, voor je blaat dat het niet 'sim' genoeg is. En nogmaals (zoals zo vaak gezegd in het topic): de game is geen sim voor diehards!
Heb nog nooit in een F1 gereden, maar weet toch vrij zeker dat zo'n wagen niet om zijn middelpunt draait bij het sturen.
Toen werkte alles goed. Kan alles nu op high zetten.
Weet iemand of f1 2010 directx11 ondersteund?
Maar op zich wel een gave race game. Jammer dat de AI soms een rare lijn rijdt.
Net gereden, snap nu wel waarom ze allemaal zo verliefd zijn op die bocht. +250Km/H, vol gas, sturen en genieten blazen!!!Ibin schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:03:
Spel bevalt goed
Net rondje Montreal gedaan met een qualifytime van: 1.16.957
Iemand al Istanbul gereden? Heerlijke snelle bochten voor de snelheids duivels
Alleen DIEP respect voor de mannen die het in het echt doen, net Monaco gereden en volgens mij had ik in het echt de Lotus na 1 ronde al aan gort
[ Voor 24% gewijzigd door Darkasantion op 23-09-2010 23:36 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verwijderd
als auto toch maar de Lotus gekozen(7 seizoenen gekozen). 1ste race 8ste geeindigt (15 qualify)Als ik niet in laaste 2 rondjes moest stoppen omdat de zachte band eronder moest was ik 5de geworden. (hamilton,schumacher,button,massa waren uitgevallen dus alles zat best wel mee)
2de race sta 10de met nog 2 laps te gaan. krijg ik een lekke band. beetje jammer. moest toen nog 1/3 rondje doen en de pit in waardoor ik 14de werd. dag punten..
Maar het is wel realistisch dit spel dat zeker. Vooral dat de tegenstander je ook gewoon probeert te blokken. en niet op een treinrails rijd 25 ronden lang.
Enige minpunt vind ik dan wel. dat je meteen 8ste kan worden met de op 2 na slechste auto.
(PC versie)
Hier nog even een filmpje van mijn kant Istanbul full wet , Mclaren
YouTube: F1 2010 PC Istanbul full wet , Mclaren
[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 24-09-2010 00:04 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik had er minder van verwacht. Ik snap niet dat mensen de besturing echt zo bagger vinden.
Ik heb wel even zitten rommelen met instellingen van mijn G25, heb deadzone op 0 gezet en linearity op 40 dacht ik. Ook de FF instellingen iets aangepast. Okee, het is geen Ferrari Academy of RFactor, maar zeker niet verkeerd. Verder speel ik het met Legend AI, Expert met alleen medium TC, verder alle hulpmiddelen en HUD uit,uiteraard vanuit de cockpit en race lengte op 30%.
Waar dit spel echt in uitblinkt en wat ik nog nooit eerder in welke racesim dan ook heb meegemaakt is de hele wedstrijd ervaring. Je voelt echt dat je een race weekend aan het rijden bent, de geanimeerde pitcrew vind ik ook echt super.
Je zit echt helemaal in de race en ik bent echt bezig met je seizoen en het verslaan van je teamgenoot. Ook de AI is redelijk sterk.
Ik ben meteen met een career begonnen , dus niet eerst geoefend in time trial ofzo.
Eerste race was zwaar bagger, ik startte en eindigde als laatste in mijn Sauber, Sakhir is ook een van de weinige circuits die ik niet goed ken en ook niet leuk vind, maar na 25+ rondjes begin ik hem aardig door te krijgen.
Ik moest natuurlijk ook even wennen aan het spel zelf. De tweede race ging al een stuk beter, startte als 16e, wist niet dat je geen Q1 ,2 en 3 had in short weekend.,maar goed, in de race werd ik 8e. Echt 17 rondjes lang stampen en geen fouten maken en maar hopen dat je geen lekke band krijgt. Laatste ronde nog even door de grindbak waardoor mijn teamgenoot Kobayashi me net voorbij schoot. Balen want ik had van hem willen winnen.
Ik ben echt nog nooit eerder blij geweest met een 8e plaats, dus daar hebben de bij codemasters wat mij betreft een super goeie zet gedaan door het hele circus erbij te betrekken.Ook bv het commentaar van je engineer is redelijk divers en je hebt er meestal ook wel wat aan.
Als je kunt leven met de besturing, wat inderdaad niet behoord tot de beste, is de hele ervaring eromheen echt iets wat je in geen enkele andere F1 game hebt gezien.
En het rijden zelf is ook zeker niet slecht, al is een stuurtje wel een must wat mij betreft.
Je merkt wel dat dit spel in eerste instantie is ontwikkeld voor een controller.
Verder grafisch dik in order, loopt als een zonnetje op mijn systeem met alles op max, geluid is ook prima en de menu structuur vind ik ook niet echt hinderlijk. Je zit zo in een race als je wilt.
Het enige wat ik echt mis tot nu toe zijn de laptime overzichten. Zowel in de practice en quali sessies als na afloop van de race.
Ik hou van een overzicht van al mijn gereden rondes met sectortijden en al en ook die van de concurrentie.
Maar goed, in het algemeen ben ik dus erg blij met mijn aankoop, lange tijd geleden dat ik weer eens geld heb uitgegeven aan een spel....dat zal er ook mee te maken hebben denk ik...
[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenit op 24-09-2010 01:04 ]
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Speel het hier op de PS3, waar ik geen problemen ben tegengekomen.Robin Chung schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:06:
Voor de mensen met corrupte save problemen. Is dit ook aanwezig bij de PS3 versie? Want dan kan ik misschien daarop anticiperen als ik morgen met mijn carrière begin.
Zelfs met mijn Driving Force GT kan ik wel degelijk voelen of ik mijn wielen blokkeer of niet. Op het moment dat ABS uit staat moet ik echt uitkijken met remmen op lage snelheid.
Ik had me gekwalificeerd in mijn lotus als 9e en ben uiteindelijk 5e geworden. De Red Bull en de Mclaren kon ik niet bijhouden. Eigenlijk hoor ik helemaal niet op de 5e plaats te rijden. Ze mogen wat mij betreft dit wel beetje opkrikken, zodat je ook echt als laatste achter aan het veld rijdt... Ik heb echt een hele eenzame race gereden. Hamilton lag zover weg dat ik die niet bij kon halen, daarnaast reed hij per ronde een stuk sneller. Degene achter mij, Alonso, die hield ik constant zown 5 seconde achter mij. Ik reed met mijn auto gewoon op Standaard engine setting en af en toe op Cruise...
Meer mensen last van dat ze op Legend en alle Aids uit nog steeds te hoog scoren?
Enige rare/realistische qua pitstops enzo ben ik tegengekomen in mijn eerste race. Ik reed toen nog voor Virgin en ik reed op de 14de plek wat al best wel moeilijk was haha.
Ik kreeg te horen ''pitstop in this lap'' dus ik de pit in.
Douwen ze verdomme weer option banden eronder, dit had ik niet gezien totdat ik in de laatste ronde de waarschuwing krijg TYRE RULE MUST USE PRIME AND OPTION TYRES.
Ik snapte er niks van totdat ik de replay terug keek en zag dat mijn team weer option tyres er onder deed.
Dus zo eindigde mijn eerste race op een teleurstellende laatste plaats.
Hoeveel rondjes waren dit? Ziet er niet echt snel uit vind ik.Mastasidaz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:43:
Dit is een video van mijn race op Baghrein met de HRT, op expert handling en legend ai, als laatste gestart en gewonnen.Laat even weten wat jullie ervan vinden.
[video]
Vraag me echt af hoe jullie rijden dan? Zou manueel schakelen dan echt 3 sec per rondje schelen?Kuhr89 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:10:
Na een heftig raceweekend in Melbourne zojuist, moet ik concluderen dat ze in een eventuele volgende patch, ze het op Legend wel een stukje moeilijk maken..
Ik had me gekwalificeerd in mijn lotus als 9e en ben uiteindelijk 5e geworden. De Red Bull en de Mclaren kon ik niet bijhouden. Eigenlijk hoor ik helemaal niet op de 5e plaats te rijden. Ze mogen wat mij betreft dit wel beetje opkrikken, zodat je ook echt als laatste achter aan het veld rijdt... Ik heb echt een hele eenzame race gereden. Hamilton lag zover weg dat ik die niet bij kon halen, daarnaast reed hij per ronde een stuk sneller. Degene achter mij, Alonso, die hield ik constant zown 5 seconde achter mij. Ik reed met mijn auto gewoon op Standaard engine setting en af en toe op Cruise...
Meer mensen last van dat ze op Legend en alle Aids uit nog steeds te hoog scoren?
[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2010 07:04 ]
Ik heb de Driving Force GT!giganielsie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:13:
[...]
Spelen jullie eigenlijk met een stuur? Of ook controllers?
In Q kan ik goed mee komen alleen heb ik in de race dat de AI ineens compleet van me weg rijdt. Trulli die tijden van Alonso rijdt en gewoon een seconde per ronde op me uitloop. Dit was op zowel Melbourne als Maleisië, maar op Bahrein had ik er minder last van.Kuhr89 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:10:
Beetje vreemd.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is dat in de lotus standaard dan? De virgin heeft dit niet in de Career mode bij mij (alles op moeilijkst), zelfs niet na 4 races...Kuhr89 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:10:
Na een heftig raceweekend in Melbourne zojuist, moet ik concluderen dat ze in een eventuele volgende patch, ze het op Legend wel een stukje moeilijk maken..
Degene achter mij, Alonso, die hield ik constant zown 5 seconde achter mij. Ik reed met mijn auto gewoon op Standaard engine setting en af en toe op Cruise...
Overigens, de Force India heeft het ook niet in Melbourne Bahrain bij moi (kortere career, ben opnieuw gestart met alles op moeilijkste)
@PhuseBox hierboven: Ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt wat iedereen roept. Winnen in de Lotus zat er bij mij ook niet in. Maar daarna dus opnieuw gestart, met Force India, en ik kon de openingsrace gewoon winnen (wel maar nipt, maar vanaf Pole). Short race-weekend en 30% race-afstand. Ik denk dat het met 50% wel anders afloopt overigens.
Misschien komt het ook doordat ik al 100 rondes bahrain in de Lotus heb gedaan, alvorens ik opnieuw begon, en het circuit dus goed kende. Maar ik hoefde niet heel hard te pushen in de Force India om die race te winnen (ik deed zelfs overal de curbstones vermijden om geen lekke band te krijgen...)
Heb na de race nog gecontroleerd of de AI wel op legend stond omdat ik het niet kon geloven, maar die stond toch echt op Legend. (ik zal na Melbourne vanavond nog even rapporteren hoe het ging)
Ik weet overigens niet of de AI zich aanpast aan jouw niveau, het lijkt me van wel, aangezien mijn snelste raceronde nu niet echt je van het was in Bahrain en ik de race wel wist te winnen.... (2.01.001 was de snelste, ik was wel heel erg constant)
[ Voor 64% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-09-2010 07:52 ]
Ja inderdaad, mensen die op legend met hrt's kunnen winnen. Bij mij rijdt de AI voor mijn gevoel ook een stuk sneller op legend. Het gekke is ook dat de ronde tijden in het clipje op de vorige pagina ook niet bijzonder snel zijn rond de 2 minuten... dit betekend dus dat de AI in dit filmpje langzamer is dan 2 min per ronde. Bij mij gaat de AI harder op legend.Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:37:
Eerlijk gezegd geloof ik al die "ik ben te snel voor het spel" verhalen maar half. Er zullen er wel zijn, maar niet zoveel als er dit beweren te zijn. Dacht dat ik zo sloom was, ff timetrial gedaan en ik kan toch goed meedoen met de top 5-10%. dus zo traag ben ik niet, maar winnen in een Lotus zit er toch echt niet in.
de reacties die ik hier en op ander forum lees varieren van "Ik ben l33t simmer en dit is bagger" tot "woohooo the holy grail!!!"
En waar het bij de een op de moeilijkste graad nog te simpel is, is het blijkbaar bij anderen niet zo. Dat zou echter te verklaren kunnen zijn door het feit dat bij sommigen de AI niet lijkt te werken....dus sowieso wachten op een patch dan.....
En dan negeer ik voor het gemak de comments van phusebox nog even want net als een aantal anderen heb ik de indruk dat hij het spel nog zou verdedigen als het letterlijk een pile of steaing dogpoo was

Hopelijk koopt een kameraad van me het spel wel binnenkort, dan ga ik even daarlangs voor een handson ervaring. Vooralsnog vind ik het te riskant. Heb net nieuwe bank gekocht en een bruiloft gehad. Kan deze maand niet zomaar 50+ euro extra aftikken. Zelfs FIFA 11 zit er waarschijnlijk niet in tot ik weer salaris erbij heb.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ok zal ik even kort dan mijn (objectief bestaat niet) mening geven:L1nt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:23:
En dan negeer ik voor het gemak de comments van phusebox nog even want net als een aantal anderen heb ik de indruk dat hij het spel nog zou verdedigen als het letterlijk een pile of steaing dogpoo was
- Het spel is geen sim, maar ook geen arcade. De mix is voor mij persoonlijk precies goed. Het spel straft je niet meteen af, maar als je op het randje gaat rijden is het best lastig om dit constant vol te houden.
- De AI is redelijk, ze zijn wat langzaam met het remmen voor de bochten, waardoor inhalen daar af en toe te makkelijk is. Ook lijken ze vaak echt op en neer te schieten, ziet er niet uit, maar zorgt er wel voor dat ze niet op rails rijden zoals bij zoveel andere games.
- Graphics, voor mij dik in orde, al zijn de framedrops af en toe best storend. Maar dat maak ik meestal maar 1x per 3 uur mee ongeveer.(xbox360) Weerseffecten heb ik nog niet veel van gezien, maar goed dat schijnt volgens iedereen prachtig te zijn.
- Controls: met het MS Wireless Wheel is het goed te doen. De FFB is aanwezig, geeft je een beetje feedback over je grip maar dit had meer mogen zijn. Verder is het gevoel goed, en heb ik geen spider senses waardoor ik de 0,1s vertraging merk met schakelen. Die flippers op dit stuur zijn toch al sponzig, dus geen idee wanneer ik nu precies schakel, kan best 0,1 in zitten.
- Live the life: persconferenties heb ik nog niet gehad, maar als het net zo is als de interviews voegt het weinig toe. Wel zit de careermode goed in elkaar met R&D objectives, realistische doelstellingen en
feedback van je engineer.
- Multiplayer: helaas teveel ventjes die zodra ze ook maar iets achter liggen gewoon met 300 in je zijkant boren. Verder waren mijn games met 12 man nogal laggy waarbij er auto's over het circuit stuiterden. Leuk als je iemand inhaalt en die stuiter opeens over je wielen heen
Gelukkig heb ik nog geen last gehad van punctures, corrupte savegames of de pitstop bug. Daar kan ik niets over zeggen.
Wat dit spel voor mij zo goed maakt is dat ik echt tijd erin wil stoppen om de baan te leren, goede lijn te vinden en dan in de race constant probeer te rijden. Push je te hard dan gaan je banden eraan en kost het je je motor voor latere races. En dan aan het einde van de race ben je na een spin te hebben gehad 17e in je Lotus, en tóch voelt het goed. Dat is het sterke aan dit spel. Je hoeft niet perse te winnen.
Bij F1:CE won ik alles vanaf dag 1 in de careermode. Dan neem je met minder ook geen genoegen meer. Het verschil tussen een Lotus en een RedBull bijvoorbeeld is hier zo goed merkbaar dat zodra je even uit je career gaat en timetrial doet denkt: "damn dat ding is snel."
Maar goed, ik ben misschien ook te positief, mag het ook eens? In andere topics zeiken ze altijd dat ik te negatief ben
Daarnaast ben ik echt een F1 gek, dat helpt natuurlijk ook. Als je niet van F1 houd moet je er ook gewoon niet aan beginnen denk ik.
Op Legend reed de AI bij mij 1:56.3 in Q3, dat was Webber die daarmee pole haalde. Ik met de Virgin zat daar maar een paar honderdsten vanaf. In Maleisie zelfs pole gehaald met een tijd van 1:35.xxx.L1nt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:23:
Mja ik twijfel toch heel sterk of ik deze game (direct) ga aanschaffen...
de reacties die ik hier en op ander forum lees varieren van "Ik ben l33t simmer en dit is bagger" tot "woohooo the holy grail!!!"
En waar het bij de een op de moeilijkste graad nog te simpel is, is het blijkbaar bij anderen niet zo. Dat zou echter te verklaren kunnen zijn door het feit dat bij sommigen de AI niet lijkt te werken....dus sowieso wachten op een patch dan.....
Hopelijk koopt een kameraad van me het spel wel binnenkort, dan ga ik even daarlangs voor een handson ervaring. Vooralsnog vind ik het te riskant. Heb net nieuwe bank gekocht en een bruiloft gehad. Kan deze maand niet zomaar 50+ euro extra aftikken. Zelfs FIFA 11 zit er waarschijnlijk niet in tot ik weer salaris erbij heb.
In de race zijn ze inderdaad ineens een stuk sneller, de balans had dus wel een stuk beter mogen worden uitgewerkt. Maar ondanks de vele bugs blijf ik het toch spelen, de hele race ervaring is geweldig
Neem aan dat die 1:56.3 in Bahrain was?Sander H schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:51:
[...]
Op Legend reed de AI bij mij 1:56.3 in Q3, dat was Webber die daarmee pole haalde. Ik met de Virgin zat daar maar een paar honderdsten vanaf. In Maleisie zelfs pole gehaald met een tijd van 1:35.xxx.
In de race zijn ze inderdaad ineens een stuk sneller, de balans had dus wel een stuk beter mogen worden uitgewerkt. Maar ondanks de vele bugs blijf ik het toch spelen, de hele race ervaring is geweldig
Ik had daar pole met de Force india met 1:583 dacht ik, ook op Legend. Voor mij een teken dat de AI dus wel degelijk rekening houdt met je snelheid in eerdere sessies (ik was erg traag in de FP geloof ik).
Tijdens de race ook kunnen winnen met strakke 2:01 en 2:02 rondjes...
Ik zal vanavond eens zoeken of er wat openheid is gegeven over hoe de AI werkt, qua rondetijden, want als dat altijd hetzelfde moet zijn (dus niet dynamisch afhankelijk van de player-tijden) is er ergens iets mis.
Verwijderd
Waar ik nou zo moe van wordt, is dat bochten-syndroom, om het zo maar even te noemen. (Heeft trouwens niets te maken met het filmpje op zich, hoor!!!Mastasidaz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:43:
Dit is een video van mijn race op Baghrein met de HRT, op expert handling en legend ai, als laatste gestart en gewonnen.Laat even weten wat jullie ervan vinden.
[video]
Ja, ik weet het: dan moet je online gaan racen, maar daar heb ik ook een hekel aan omdat het meestal (in mijn ervaring dan) ik weet niet hoe lang duurt voordat je eindelijk ergens online klaar staat om te racen (server zoeken, wachten op anderen) om vervolgens in de eerste bocht eruit getikt te worden... of de race in je uppie te eindigen...
Is het nou ZO moeilijk om AI te maken die net zo rijdt als ieder ander...? Dus die zich niet zomaar in een bocht laat inhalen en zo...? Waarom zie ik de AI nooit 8 auto's in 1 keer inhalen...? Omdat ze STOM zijn. Daarom. Als ik het kan, moeten zij het ook kunnen, en als zij het schijnbaar niet kunnen zijn ze achterlijk. Simpele logica, lijkt me.
Ik twijfel sterk of ik het spel ga kopen: het is heel lang geleden dat er een F1 game was en dat het 'arcade' is (volgens de gebruikelijke Holiday on ice-fans) vind ik niet zo'n probleem. Maar die AI in de bochten...
Ik rij op Legend, en had met een een 1:58.6xx de 17e tijd in Bahrain. Vind het allemaal raar dat iemand anders dan met 3 tienden sneller de pole kan rijden, volgens mij hebben jullie de instellingen toch niet helemaal goed staan ofzo.Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:00:
[...]
Neem aan dat die 1:56.3 in Bahrain was?
Ik had daar pole met de Force india met 1:583 dacht ik, ook op Legend. Voor mij een teken dat de AI dus wel degelijk rekening houdt met je snelheid in eerdere sessies (ik was erg traag in de FP geloof ik).
Tijdens de race ook kunnen winnen met strakke 2:01 en 2:02 rondjes...
Ik zal vanavond eens zoeken of er wat openheid is gegeven over hoe de AI werkt, qua rondetijden, want als dat altijd hetzelfde moet zijn (dus niet dynamisch afhankelijk van de player-tijden) is er ergens iets mis.
Helemaal mee eens, je moet dit spel niet bekijken tov dirt / grid maar tov van vroegere F1 games ...-
Waar dit spel echt in uitblinkt en wat ik nog nooit eerder in welke racesim dan ook heb meegemaakt is de hele wedstrijd ervaring. Je voelt echt dat je een race weekend aan het rijden bent, de geanimeerde pitcrew vind ik ook echt super.
Je zit echt helemaal in de race en ik bent echt bezig met je seizoen en het verslaan van je teamgenoot. Ook de AI is redelijk sterk.
De laatste F1 games waren GP4 en F1 99-02 ... en dit speelt toch heel wat aangenamer, misschien niet in het zelf rijden,
maar in de totale beleving.
Ik heb nog maar een paar uurtjes gespeeldHet enige wat ik echt mis tot nu toe zijn de laptime overzichten. Zowel in de practice en quali sessies als na afloop van de race.
Ik hou van een overzicht van al mijn gereden rondes met sectortijden en al en ook die van de concurrentie.
zelf heb ik ook nog een vraagje ...
Kan er iemand zijn settings van zijn stuur geven, mij stuur (rode momo) wordt niet automatisch herkend dus moet ik alles manueel ingeven, ik heb nu een redelijke setup van deathzone en zo, maar wil toch graag eens vergelijken ...
Ook erger ik me mateloos aan de vertraging bij het schakelgeluid.
Een patch voor DX11 is nog in de maak. Codemasters was nog niet klaar met DX11 ondersteuning bij het uitbrengen van de game.Evertt schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:32:
Is het al opgelost de probleem van mij videokaart. Ik heb de hotfix van ati installeert.
Toen werkte alles goed. Kan alles nu op high zetten.
Weet iemand of f1 2010 directx11 ondersteund?
Maar op zich wel een gave race game. Jammer dat de AI soms een rare lijn rijdt.
Meteen maar even een mini-review:
Ik start het spel en word begroet door een Windows Live schermpje. Kan dat niet wat mooier geïntegreerd in het spel? Eerste persconferentie slaat als een pik op een drumstel. De uitspraken in het loading screen eveneens. In GRID werden daar tenminste nog stats weergegeven, dat was nog iets.
Dan sta ik op de baan. Stuurtje aan, alle hulpmiddelen uit. Dámn, dat is weer even heel erg wennen en dat op Bahrain, een baan die ik echt totaal niet ken. Na een rondje of 3 vol gehannes eerst maar eens de steering range van m'n G25 teruggebracht van 900 naar 270 graden.
Poging 2, laat ik beginnen met alle hulpmiddelen áán. Racelijn is altijd fijn om te hebben op een onbekende baan, net als traction control bij een onbekend voertuig.
Maar wat is dit? Ik hoef niet meer te remmen! He-le-máál niet meer! Wtf is dit voor braking assist? UIT met dat ding.

Paar rondjes later en ik schiet nog steeds elke keer uit dezelfde bocht, maar het rijden gaat in ieder geval wat normaler. Dan maar eens een bekende proberen: Spa Francorchamps. Wow, dat is bijna precies hetzelfde als de Spa van GRID! Paar rondjes Time Trial gedaan, alleen erg jammer dat je tijd ook invalidated wordt als je aan de búitenkant een centimeter naast de bocht zit.
Voorlopige eerste conclusie:
- Is dit een SIM? Neen. Zonder driving aids is ie wel moeilijker, maar je mist een hoop feedback om dit een SIM te kunnen noemen. (Vergelijkingsmateriaal: iRacing)
- "Be the driver"? Allesbehalve interessant. Als dit je over de streep zou trekken om de game te kopen: niet doen. Slecht uitgewerkt.
- Een lekkere racegame? Absoluut.
- Instelbaar op je niveau? Ik vind van wel.
Eens kijken of die hier draait.. Heb een Q8300 @ 2.50Ghz met 4GB Ram en ATI Radeon 4650 1GB DDR3 op Windows 7 Ultimate.
Thuis heb ik de PS3 versie, maar ben benieuwd hoe de PC versie is. Zal de videokaart genoeg zjin denken jullie?
Mooi spel!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Vergeet het maar, zelfde kaart hier met verder alles betere specs: 5 fps ofzo.Rivanov schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:25:
Zit te denken om 'm hier op m'n werk te installeren.
Eens kijken of die hier draait.. Heb een Q8300 @ 2.50Ghz met 4GB Ram en ATI Radeon 4650 1GB DDR3 op Windows 7 Ultimate.
Thuis heb ik de PS3 versie, maar ben benieuwd hoe de PC versie is. Zal de videokaart genoeg zjin denken jullie?
Ik speel met een controller en moet echt vet vroeg remmen (In een Virgin) en dan mijn rem loslaten voor de bocht om een beetje er door heen te komen. Hier verlies ik echt SECONDEN mee. Rem ik te laat of in de bocht gaat de auto zonder enige waarschuwing rechtdoor of onderstuurt de grindbak in
Wie speelt er nog meer met de (XBOX) controller en deelt dit gevoel met mij? Op Medium qualificeer ik mij zonder moeite als 24
In de regen daarintegen streed ik lang om de 6e plek met HAMI en WEBBER totdat ik te enthousiast op de Kerbs kwam en teveel gas gaf ..... zo rechtsaf de muur in.
Ben nu een nieuw seizoen gestart met een een Torro Rosso. Die lijkt wel iets beter te gaan dan die Virgin Dweil!!!
PSN: IS_DJ
Zelf vind ik F1 2010 nog erg lastig, af en toe kom ik nog in een spin, en met zelf remmen rem ik altijd veels te laat.
Dit gaat me nog veel tijd kosten
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
- Je kan vanuit de pits niet zien wat de huidige conditie van de baan is (nat/droog etc)
- Het stuurgevoel is raar. Auto's draaien op het middelpunt wat vreemd aanvoelt en het precies plaatsen werkt niet goed. Vanavond ga ik mn stuur aankoppelen, misschien dat dat helpt. Maar als je bijvoorbeeld forza3 speelt heb je meteen het gevoel dat je exact voelt wat de auto doet. Bij F1 2010 mis ik dat 'gevoel'.
- De regels zijn heel erg stom.
Ik spinde in de busstop op spa en stond achterstevoren. Dus ik stuur naar rechts en rij over dat stuk asfalt aan de linkerkant van de kerb de baan weer op en krijg een penalty voor afsnijden van de bocht

Idem op spa in de eau rogue.. Als je daar iets verkeerd instuurt of te hard gaat ;-) en de bocht deels mist is de logische route om de uitloopzone aan de linkerkant te gebruiken om niet te crashen. Bam.. meteen cutting corner warning.
In monaco verloor ik tijdens een kwalificatie de controle over de auto en crashte haaks in de vangrail. Vervolgens knallen 4 auto's op me en krijg ik 2 penalty's! 1 voor causing a collision en 1 voor illegal blocking.
Racen met een controller gaat ook maar amper. Om lekker strak te sturen heb je gewoon een stuur nodig.i-dj schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:36:
Wat mij opvalt is dat iedereen zo mooi en strak kan sturen. Als ik de filmpjes bekijk en zie hoe mooi mensen door het bochtige (nieuwe) gedeelte in Bahrein, of door de eerste bocht in Malysie gaan voel ik mij echt een prutser.
Ik speel met een controller en moet echt vet vroeg remmen (In een Virgin) en dan mijn rem loslaten voor de bocht om een beetje er door heen te komen. Hier verlies ik echt SECONDEN mee. Rem ik te laat of in de bocht gaat de auto zonder enige waarschuwing rechtdoor of onderstuurt de grindbak in
Wie speelt er nog meer met de (XBOX) controller en deelt dit gevoel met mij? Op Medium qualificeer ik mij zonder moeite als 24Met Moeite kan ik 23e worden.
In de regen daarintegen streed ik lang om de 6e plek met HAMI en WEBBER totdat ik te enthousiast op de Kerbs kwam en teveel gas gaf ..... zo rechtsaf de muur in.
Ben nu een nieuw seizoen gestart met een een Torro Rosso. Die lijkt wel iets beter te gaan dan die Virgin Dweil!!!
Heb ik nog niet meegemaakt, als je een uitloopzone mist moet je duidelijk tijd verliezen, dus afremmen en rustig weer de baan op. Anders krijg je inderdaad een penalty. Heb er nu in career, grandprix en multiplayer 20 races opzitten, en pas 1 penalty.Danfoss schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:39:
Ik spinde in de busstop op spa en stond achterstevoren. Dus ik stuur naar rechts en rij over dat stuk asfalt aan de linkerkant van de kerb de baan weer op en krijg een penalty voor afsnijden van de bocht.
Idem op spa in de eau rogue.. Als je daar iets verkeerd instuurt of te hard gaat ;-) en de bocht deels mist is de logische route om de uitloopzone aan de linkerkant te gebruiken om niet te crashen. Bam.. meteen cutting corner warning.
In monaco verloor ik tijdens een kwalificatie de controle over de auto en crashte haaks in de vangrail. Vervolgens knallen 4 auto's op me en krijg ik 2 penalty's! 1 voor causing a collision en 1 voor illegal blocking.
Lees ook mensen die races opnieuw starten. Dat doe ik dus ook niet; verknald is verknald.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2010 09:47 ]
Of gewoon een bug in de game....er is hier of ergens anders al een link voorbij gekomen (naar officieel cody-forum iirc) waar stond dat het leek dat de AI bij sommigen gewoon niet leek te werken en bij anderen wel weer (bv bij jou)....Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:05:
[...]
Ik rij op Legend, en had met een een 1:58.6xx de 17e tijd in Bahrain. Vind het allemaal raar dat iemand anders dan met 3 tienden sneller de pole kan rijden, volgens mij hebben jullie de instellingen toch niet helemaal goed staan ofzo.
Ik verwacht geen hardcore sim. Die tijd heb ik wel gehad. Maar ik wil geen 2 vingers in de neus Need for Speed in F1 autos game....een Demo had mijn twijfels kunnen bijsturen maar zonder een fatsoenlijke handson ren ik niet richting winkel voor deze game.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
iemand trouwens ervaringen met de g27? ik vind het super rijden en ook de FFB is erg goed (op 100%). vraag me alleen of of het nut heeft de steering range aan te passen (staat nu nog op 900 bij mij).
enige waar ik me nog aan erger is het feit dat de AI gewoon niet erg constant lijkt. in mn lotus op legend kwalificeer ik altijd rond p10 en in de eerste rondes op de zachte band kan ik vrij makkelijk 5/6 man inhalen. vervolgens moet ik na de pitstop echt vechten met de harde band om niet te spinnen, eindig meestal dan ook weer rond p10 of lager..
en inderdaad het inhalen in de bochten is iets te makkelijk, met 2 kanttekeningen:
-het is afhankelijk van het circuit waar je rijdt, in de middensector van bahrain is inhalen erg makkelijk bv. in australie al een stuk minder.
-in het echt is het ook (min of meer) zo dat f1 wagens bij elkaar weglopen op het rechte stuk en naar elkaar toe kruipen in de bochten. in het spel is het ook zo dat alleen als je echt vlak op je tegenstander zit en een goeie exit uit de laatste bocht hebt je hem kan slipstreamen op het rechte stuk. dit heb ik gister een aantal keer getest en is best realistisch uitgewerkt.
Hij liep zeker niet vloeiend, hoe is dat bij jullie?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Op de G25 heb ik direct de steering range naar 270 gezet. Ik vond 900 niet te doen voor een F1 game.Grimmie187 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:54:
heb gister voor het eerst online geprobeerd (op de PC). 4x achter elkaar gewonnen met quickmodedaarna geprobeerd custom GP te joinen maar iedere sessie die ik probeer geeft ie connection failed aan.. upnp e.d. staan gewoon aan in mn router, iemand anders hier ook last van gehad?
iemand trouwens ervaringen met de g27? ik vind het super rijden en ook de FFB is erg goed (op 100%). vraag me alleen of of het nut heeft de steering range aan te passen (staat nu nog op 900 bij mij).
enige waar ik me nog aan erger is het feit dat de AI gewoon niet erg constant lijkt. in mn lotus op legend kwalificeer ik altijd rond p10 en in de eerste rondes op de zachte band kan ik vrij makkelijk 5/6 man inhalen. vervolgens moet ik na de pitstop echt vechten met de harde band om niet te spinnen, eindig meestal dan ook weer rond p10 of lager..
en inderdaad het inhalen in de bochten is iets te makkelijk, met 2 kanttekeningen:
-het is afhankelijk van het circuit waar je rijdt, in de middensector van bahrain is inhalen erg makkelijk bv. in australie al een stuk minder.
-in het echt is het ook (min of meer) zo dat f1 wagens bij elkaar weglopen op het rechte stuk en naar elkaar toe kruipen in de bochten. in het spel is het ook zo dat alleen als je echt vlak op je tegenstander zit en een goeie exit uit de laatste bocht hebt je hem kan slipstreamen op het rechte stuk. dit heb ik gister een aantal keer getest en is best realistisch uitgewerkt.
Had gister wat haperingen totdat ik m'n tweede beeldscherm afkoppelde. Daar draaide overigens het spel niet op, en de monitor heeft een afwijkende resolutie van mn hoofdmonitor. Dit is met een HD5770.Mars18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:00:
Oja, ik had gisteren tijdens de race in bahrein het gevoel dat er wat haperingen waren tijdens het rijden.
Hij liep zeker niet vloeiend, hoe is dat bij jullie?
Na het afkoppelen was de hapering weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Pathogen op 24-09-2010 10:07 ]
Onder Vista doet 'ie het heerlijk
Gespeeld op Medium en 20% race.
Gestart voor 5 seizoenen in een STR.
Pole Position en als eerste gefinished.
Rondetijd op Sakhir was 157.789
Ik weet niet precies wat allemaal aanstond eigenlijk, maar zo bevalt het me wel.
Ik heb me wel vermaakt in ieder geval.
Het spel is niet te veel simulatie en niet te veel arcade.
Precies goed voor een non-die-hard racespel liefhebber.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 24-09-2010 10:19 ]
Ik heb gisteren het spel bij iemand anders gespeeld en ik werd ook gek van de penalties. Bijna ieder stukje uitloopstrook dat ik meepakte omdat ik iets te wijd ging resulteerde in een cutting corner warning.Danfoss schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:39:
Gisteravond ook voor het eerst gespeeld (xbox). Ik moet zeggen dat ik het nog wel enigszins vind tegenvallen..
Los daarvan vond ik de zwevende auto's ook niet zo'n succes. De AI wagens bewegen echt heel vreemd over de baan. Ik twijfelde sinds Gamescom al sterk om het spel te halen, maar ik sla hem over. Het hele F1-sfeertje vind ik gaaf, maar de besturing en het racen zelf ben ik niet van overtuigd.
PSN: Shiver23
Ik weet dat xbox dat sowieso niet ondersteund...

Het is het stukje in het blauw gemarkeerd. Meer mensen die hier last van hebben? Ik knal er altijd wat te enthousiast overheen, dat ook. Maar dan nog is het een rare.
In the f1 2010 main folder go to the cars section and each car has its own cameras file. Just replacing that file in each car should do the job
[ Voor 41% gewijzigd door Henkus op 24-09-2010 10:41 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Had het spel de 1e 2 races op expert staan met AI op legend, alle hulpjes etc uit. Maar omdat ik toen meestal paar seconde trager was (en niet op de baan bleef
Nu lees ik hier wel meer dingen dat settings niet goed zouden werken, en dat lijkt hier ook een beetje het geval te zijn. Als dat een bug is hoop ik wel dat ie snel gefixed is. Ik wil gewoon lekker kunnen racen, en wil met mijn Virgin helemaal niet op P5 rijden, althans niet nu, dat kan over een paar seizoenen nog wel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
900 graden is ook niet reeel lijkt me. Zelden sturen ze meer dan 90 graden naar links en 90 naar rechts (in het echt).Thrackan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:04:
[...]
Op de G25 heb ik direct de steering range naar 270 gezet. Ik vond 900 niet te doen voor een F1 game.
Ik heb deze ook op de Xbox 360 in combinatie met een controller, maar daar kan ik gewoon strak mee sturen en ik heb mijn settings ook op medium, en al 1 keer een P9 gehaald met Lotusi-dj schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:36:
Wie speelt er nog meer met de (XBOX) controller en deelt dit gevoel met mij? Op Medium qualificeer ik mij zonder moeite als 24Met Moeite kan ik 23e worden.
Meerdere malen heb ik geprobeerd op de PC om een stuur te gebruiken, maar ik vind het gewoon niet prettig werken. Laat mij maar lekker op de bank met een controller relaxed racen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Phusebox?Henkus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:39:
1e Camera Mod voor F1 2010 (pc versie)
In the f1 2010 main folder go to the cars section and each car has its own cameras file. Just replacing that file in each car should do the job
Miss zou je in de startpost deze soort mods kunnen toevoegen?
En ik moet zeggen ik vind het grappig om te lezen dat mensen dit vergelijken met een bagger spel als GRID, waarbij het G25 stuurtje echt waardeloos is. Dit is toch meer richting simulatie dan een echte arcade racer als GRID. Dus vind het echt appels en peren.
En dan de moeilijkheids graad. Dat mensen moeite hebben om dit spel te spelen met controller had ik al wel verwacht. Ik sta in een virgin met gemak 49 rondjes op Bahrein op pole. En ook in practice en qualifying.
Maar ik moet zeggen dat ik wel een rondje of 20 voor die tijd op Bahrein eerst rond gereden heb zonder assists of die domme ideale lijn welke je het in het echt ook niet hebt. Ik moest immers ook wennen na bijna 10 jaar geen sim F1 spel meer gespeelt te hebben.
Mijn G25 stuur staat overigens op 200 graden op dit moment, zonder deadzones. Want deadzones vind ik net zo idioot als een ideale lijn. In mijn Lancia Delta die ik voor de duur heb zit ook geen deadzone
Mijn impressies wat betreft de cariere mode zijn goed. Je moet natuurlijk geen super realistische interviews verwachten met random vragen, waarop jij maar kan antwoorden wat je wil. Maar al met al vind ik het toch wel geinig uitgewerkt voor zover ik het gezien heb tot nu toe.
Grafisch gezien vind ik het spel er erg goed uit zien, al is Bahrein wel wat erg saai om op te rijden gezien de omgeving. Maar dat kan codemasters niet helpen.
Ik heb een nVidia Geforce 480GTX. En hij draait bij mij op 1080p met alles op max, inclusief AA maximaal, erg vloeiend. Daarnaast is het geluid ook erg mooi met een X-Fi Fital1ty kaart (belast ook de CPU tenminste niet, had via onboard vaak FPS drops met voorgaande spellen als Mafia 2), waarbij je goed ook het omgevings geluid waar kan nemen. En dus de positie van bijvoorbeeld de anderen op de baan erg nauwkeurig waar kan nemen ook.
Al met al vind ik het een top game met top graphics en geluid. De cariere mode mag nog wat meer opties kennen, bijvoorbeeld het zelf tweaken van alle details van je wagen. En ook de pers mag beter uitgewerkt worden, meer vragen. Op dit moment zijn het allemaal vragen welke jouw carriere sterk zullen beinvloeden krijg ik het gevoel. En dat mag zeker wel wat meer afwisselen.
Wat mij ook erg stoorde is dat je als je de pits in rijd je in een keer in jouw pit word gegooid haast, in plaats van dat je er netjes in rijd. En het feit dat de crew realistisch moest zijn, maar dat wanneer je er aan komt rijden ze nog net zo stijf erbij staan als 10 jaar terug.
Ook is er verder in de pits geen leven te bekennen, wat vaak toch echt niet zo is in het echt.
Daarnaast werd ook al in het verleden hier het volgende in de groep gegooid. Het publiek? Er zit totaal geen leven in, wat je in deze tijd toch wel zou verwachten.
Dus al met al een lekkere racegame, met een leuke carriere mode. Maar nog genoeg om te verbeteren in het volgende deel. Want naar mijn mening is het nog lang niet af deze game.
Ik ga weer verder met gamen, en hoop dat mijn Sennheiser PC 360 headset ook snel binnen komt via GLS. Kan ik die ook even goed uitproberen namelijk.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
ja klinkt nogal logisch idd..fredkroket schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:46:
[...]
900 graden is ook niet reeel lijkt me. Zelden sturen ze meer dan 90 graden naar links en 90 naar rechts (in het echt).
Verwijderd
Dus moeten we ook niet rekenen op vlugge pricedrops bij Play of Zavvi (en zelfs bij launch zijn games daar een pak goedkoper dan in België)
Jammer eigenlijk, ik koop liever retailversies dan steam (enkel als ik niet anders kan koop ik steam)
Tel daarbij dat de games op steam ook bijna altijd duurder zijn dan de boxed versie, dan is de logica ver te zoeken...
Ik kan ook 49 rondjes op pole staan... bij de start ernaartoe rijden, parkeren en 49 rondjes wachten tot de race is afgelopenLogiForce schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:57:
En dan de moeilijkheids graad. Dat mensen moeite hebben om dit spel te spelen met controller had ik al wel verwacht. Ik sta in een virgin met gemak 49 rondjes op Bahrein op pole. En ook in practice en qualifying.
Maar ik moet zeggen dat ik wel een rondje of 20 voor die tijd op Bahrein eerst rond gereden heb zonder assists of die domme ideale lijn welke je het in het echt ook niet hebt. Ik moest immers ook wennen na bijna 10 jaar geen sim F1 spel meer gespeelt te hebben.
Mijn G25 stuur staat overigens op 200 graden op dit moment, zonder deadzones. Want deadzones vind ik net zo idioot als een ideale lijn. In mijn Lancia Delta die ik voor de duur heb zit ook geen deadzone
Met het d-pad. Rij alleen zelf met een G27 en daar zit het d-pad op de losse schakelmodule... niet handig, dus ga dit niet gebruiken.ge-flopt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:09:
Ik begreep uit het begin (intro) dat je tijdens het rijden de vleugel wat kunt aanpassen. ik heb de opties van mijn controller (PS3) doorlopen, maar kon dit niet vinden. Hoe gaat dit?
Dat heet op 49 ronden achter staan geloof ikPhusebox schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:06:
[...]
Ik kan ook 49 rondjes op pole staan... bij de start ernaartoe rijden, parkeren en 49 rondjes wachten tot de race is afgelopen
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Ik moet elke keer naar mijn toetsenbord reikenUnbreukable schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:13:
[...]
Met het d-pad. Rij alleen zelf met een G27 en daar zit het d-pad op de losse schakelmodule... niet handig, dus ga dit niet gebruiken.
Dit topic is gesloten.
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.