Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dirt2 is zowel grafisch als qua gameplay ver superieur,e.looijenga schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:29:
Hmm. Wisselende berichten. Lig vanaf afgelopen dinsdag in het ziekenhuis en kan niet wachten tot ik weer in m'n playseat kan kruipen. Eerst zien dan geloven. Als het spel grafisch kan matchen met Dirt 2 ben ik tevreden. Uiteraard ook erg benieuwd naar de gameplay.
Beterschap in ieder geval.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2010 16:31 ]
Dirt2 grafisch beter? Mwoah. Hele andere setting dus moeilijk te vergelijken, maar op de xbox denk ik dat ze qua gfx niet voor elkaar onder doen, niet gek ook met diezelfde engine natuurlijk.Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:31:
[...]
Dirt2 is zowel grafisch als qua gameplay ver superieur,
Gameplay, vind F1 tot nu toe beter/leuker rijden dan Dirt, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop
Dirt2 heeft uiteraard veel minder auto's op de baan, en ziet er daarom ook echt beter uit. Sowieso geen last van framedrops bij dirt.BM schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:46:
[...]
Dirt2 grafisch beter? Mwoah. Hele andere setting dus moeilijk te vergelijken, maar op de xbox denk ik dat ze qua gfx niet voor elkaar onder doen, niet gek ook met diezelfde engine natuurlijk.
Gameplay, vind F1 tot nu toe beter/leuker rijden dan Dirt, maar dat is persoonlijk natuurlijk
sorry maar dat vindt ik echt onzin. het feit dat jij zoveel last heb van bugs maakt je mening niet echt meer objectief. (wat ik me overigens heel goed kan voorstellen hoor, laat dat duidelijk zijn)Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:31:
[...]
Dirt2 is zowel grafisch als qua gameplay ver superieur,
persoonlijk heb ik (op de PC versie) nog helemaal geen last van bugs gehad, alleen het pitstop syndroom. wel ben ik ruim 2 dagen bezig geweest om mn g27 settings en de difficulty naar smaak in te stellen. ik vond dirt 2 al na een uur saai en vol met herhaling, in f1 2010 zit ik (als diehard f1 fan) constant op het puntje van mn stoel van de spanning.
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
netjes! ik snap die toptijden ook niet helemaal idd.. bahrain toptijd op de PC is al onder de 1.50 terwijl ik zelf max 1.56 rijdt..sheez88 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:18:
hoppa, 1,44,8 op spa met keyboard .. heb op xbox leaderboard gekeken en met die tijd zou ik op de 100e plaats komen van de wereld.. de nr 1 heeft echter 1,40,5 wat ik echt niet kan begrijpen... dat is echt te insane

Vanochtend finishte ik als tweede op shanghai, een baan die me totaal niet lag, op medium. Daarnet probeer ik op catalunya, die een stuk prettiger rijdt, ook op medium te rijden, maar kom ik niet verder dan ongeveer de 15e plek? En dat terwijl ik toch echt netter reed, met een beter afgestelde auto. Het gat tussen mij en de nummer 14 was bijna 7 seconden? Hoe kan dat in godsnaam?
Pitstops dan... ik rijd nog bij Lotus, waar ze blijkbaar een pitcrew werken die samengesteld is uit de lokale sociale werkvoorziening ofzo (no offence). De ene keer kunnen ze een pitstop (geen schade, alleen bandenwissel en brandstof) in een seconde of 6-7, waarbij ik maar een paar plaatsen verlies, en de andere keer (zelfde baan, alleen race opnieuw gestart) daar ruim 21 seconden over doen? Que?
Het lijkt wel alsof ik in arcade-mode zit. Is er een manier om het realistischer te maken? Met uitgebreide car-setups etc?
Start van race, Vettel haalt mij in vanaf positie 2 in en gaat voor mij rijden.

Vettel rijdt voor me.

Vettel gaat zonder aanwijsbare reden het gras op

Ho! Pas op voor dat bord!

Kleng! En zn teammaat knalt er nog gewoon ff bovenop

Resultaat, ik eerste. Hamilton 2e, Schumacher 3 en Vettel laatste.
[ Voor 9% gewijzigd door OCTheEagle op 25-09-2010 17:44 . Reden: spelling ]
Ik had voor de gein de ghostcar van de nummer 1 time trial gedownload om er eens achteraan te rijden, omgsheez88 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:18:
hoppa, 1,44,8 op spa met keyboard .. heb op xbox leaderboard gekeken en met die tijd zou ik op de 100e plaats komen van de wereld.. de nr 1 heeft echter 1,40,5 wat ik echt niet kan begrijpen... dat is echt te insane
PC versie trouwens maar neem aan dat dit op de consoles ook mogelijk is.
Dat de AI ineens 5 sec. per lap sneller gaat als je te ver voorligt ofzo iets heb ik er toch van gelezen.
Ook niet echt realistisch en tis te hopen dat ze het er nog uit kunnen modden.
de AI op Catalunya is echt niet juist gebalanceerd, of ik moet me toch vergissen.Sorbo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:28:
Ah, dit kan gewoon niet. Ik ben dan wel geen simracer, maar er zitten gewoon dingen in deze game waar ik met mn pet niet bij kan.
Vanochtend finishte ik als tweede op shanghai, een baan die me totaal niet lag, op medium. Daarnet probeer ik op catalunya, die een stuk prettiger rijdt, ook op medium te rijden, maar kom ik niet verder dan ongeveer de 15e plek? En dat terwijl ik toch echt netter reed, met een beter afgestelde auto. Het gat tussen mij en de nummer 14 was bijna 7 seconden? Hoe kan dat in godsnaam?
Ik weet in de meeste games wel stukken waar ik tijd verlies en goed kan maken ,, maar op Catalunya het licht uit mijn ogen gereden. Mooie lijnen en voor mijn gevoel maximaal door elke bocht, ging idd veel soepeler dan bv Shanghai voor mijn gevoel. (alleen oppassen bij de laatste chicane, niet over het hobbeltje rijden of je staat achterstevoren) Buiten het feit dat de AI besloot om maar geen pitstop te maken waren ze ook nog een belachelijk snel , ik reed in een Sauber rondjes van 1.24.xx op zachte banden en 1.25.. op harde. En ik werd vrolijk gepasseerd door Lotussen etc. Ik had ook bv een Virgin achter me zitten, ik kreeg hem niet gelost. Kan ook zijn dat ik mijn setup eens beter af moet stellen voor dit circuit , maar het kwam op mij erg onnatuurlijk over. Ik weet niet wat anderen doen op dit circuit qua tijden?
[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenit op 25-09-2010 18:16 ]
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Zowel Maleisie als China hebben veel high speed corners, lange bochten waarbij secuur sturen essentieel is. Aangezien ik met een controller rij merk ik dat ik minder kans maak op dit soort banen. De zoektocht naar een stuur is nu echt begonnen
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
ja klopt op xbox kan dat ook... had die 1e ook gedownload.. maar die rijdt mij er gewoon al uit na de 1e bochtSipio schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:55:
[...]
Ik had voor de gein de ghostcar van de nummer 1 time trial gedownload om er eens achteraan te rijden, omg![]()
PC versie trouwens maar neem aan dat dit op de consoles ook mogelijk is.
ik rijd met mijn standaard setup (de 1 na laatste) vs een uber getweakedte auto blijkbaar met stuurtje...
ik zou zelf wel willen tweaken aan mijn auto maar is veel te ingewikkeld
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Waar kan je tweaken dan? Is dat alleen bij time-trial?sheez88 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:41:
[...]
ja klopt op xbox kan dat ook... had die 1e ook gedownload.. maar die rijdt mij er gewoon al uit na de 1e bocht
ik rijd met mijn standaard setup (de 1 na laatste) vs een uber getweakedte auto blijkbaar met stuurtje...
ik zou zelf wel willen tweaken aan mijn auto maar is veel te ingewikkeld
Nu even waarvoor ik deze post eigenlijk maak: Is er al een (concept) plan voor een eventuele GoT competitie o.i.d.? Krijg wel zin in zoiets
[ Voor 3% gewijzigd door Robo1993 op 25-09-2010 18:55 ]
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Mss eens contact opnemen met mediaoffer....Lizardz schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:33:
Ik snap er niks van, donderdag verzendbevestiging gehad maar tot op heden nog niets binnen. Dan misschien toch maar via de minder legale weg het spel spelen, al ben ik bang dat mijn games for windows live account dan moeilijk gaat doen
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Zal ik eens doen inderdaad. Ik baal wel omdat ik van plan was dit weekend eens aan de slag te gaan met de gameRoydriguez schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:58:
[...]
Mss eens contact opnemen met mediaoffer....
Phusebox schreef op metacritic:
"This game is full of bugs; if you even consider buying please read: http://community.codemast...010-bugs-errors-list.html These bugs make it unplayable and makes me wonder if they even tested it before shipping. One of the biggest game breaking bugs I have ever seen in a videogame over the past 2 decades.
Steven Hood zei:
"Nice user review from @phusebox on metacritic... some people eh"
Lol.!

Euh, een pitstop met brandstof tanken? Volgens officiële F1 2010 regels mag er tijdens een race niet meer getankt worden en moet men dus bij de start een volle tank hebben! Jammer dat het in F1 2010 (the game) niet zo is!Sorbo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:28:
Pitstops dan... ik rijd nog bij Lotus, waar ze blijkbaar een pitcrew werken die samengesteld is uit de lokale sociale werkvoorziening ofzo (no offence). De ene keer kunnen ze een pitstop (geen schade, alleen bandenwissel en brandstof) in een seconde of 6-7, waarbij ik maar een paar plaatsen verlies, en de andere keer (zelfde baan, alleen race opnieuw gestart) daar ruim 21 seconden over doen? Que?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2010 19:13 ]
Is toch wel zo..CptChaos schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:13:
[...]
Euh, een pitstop met brandstof tanken? Volgens officiële F1 2010 regels mag er tijdens een race niet meer getankt worden en moet men dus bij de start een volle tank hebben! Jammer dat het in F1 2010 (the game) niet zo is!
Dit post ie op z'n Twitter.
T4RG4
Nice user review from @phusebox on metacritic... some people eh
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het vage is dat ik nog bezig was met die review, en de site opeens niet meer reageerde. Ik wilde het een 6 geven, en nog wat andere dingen vermelden. Als ik nu inlog en mijn review wil aanpassen krijg ik alleen maar een wit scherm.Roydriguez schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:10:
Lol check dit bericht van Steven Hood op twitter over Phusebox.
Phusebox schreef op metacritic:
"This game is full of bugs; if you even consider buying please read: http://community.codemast...010-bugs-errors-list.html These bugs make it unplayable and makes me wonder if they even tested it before shipping. One of the biggest game breaking bugs I have ever seen in a videogame over the past 2 decades.
Steven Hood zei:
"Nice user review from @phusebox on metacritic... some people eh"
Lol.!
Vervolgens heeft Steven me geblocked op twitter, hoezo niet tegen kritiek kunnen.
Ik heb trouwens vandaag al wat rondjes kunnen doen met de pc versie van mijn broer, wel met keyboard en alleen timetrials gedaan. Dus ik wacht nog met een mening te vormen tot ik mijn exemplaar op de xbox uitvoeriger heb getest. Ik vond het wel irritant dat een foutje ook je volgende ronde ongeldig kan maken en volstrekt overbodig...
@phusebox: Je review staat er iig nog wel, met het cijfer 3
[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 25-09-2010 19:36 ]
Ik heb hem gewoon gedownload en gespeeld, je word offline aangemeld bij live en was geen probleem, heb hem vandaag binnen gekregen terwijl ik donderdag de bevestiging kreeg...Lizardz schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:33:
Ik snap er niks van, donderdag verzendbevestiging gehad maar tot op heden nog niets binnen. Dan misschien toch maar via de minder legale weg het spel spelen, al ben ik bang dat mijn games for windows live account dan moeilijk gaat doen
Nieuwe dag, nieuwe ergernis(sen), had pit strategy zo gedaan dat ik eerst zacht toen hard reed, ging ik in het bewuste rondje pitten, kreeg ik weer zachte banden! kreeg ik 2 ronden voor het eind de waarschuwing dat ik nog op hard moest rijden

Edit: fixed, was er zelf ook achter gekomen. Erg dom dat ik daar niet aan heb gedacht

Ontopic:
Vind het spel zelf vrij simpel. Qwalificeerde als 24e (ik faal in bachrein in de 1e bocht in sector 2, wordt mn lap steeds afgekeurd) en ik reed zonder problemen in de race zelf naar de 3e plek. Morgen maar eens extreme proberen
[ Voor 54% gewijzigd door Knul op 25-09-2010 20:28 ]
Ik weet het, metacritic is net zo buggy als F1 2010...Harrie schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:28:
Tja... Het is natuurlijk moeilijk te ontkennen dat ze serieus wat steken hebben laten vallen... Dat weet die T4RG4 ookHij wordt vast een beetje moe van alle kritiek die ze krijgen, maar van wat ik heb gelezen is dat meestal toch wel gefundeerd.
Ik heb trouwens vandaag al wat rondjes kunnen doen met de pc versie van mijn broer, wel met keyboard en alleen timetrials gedaan. Dus ik wacht nog met een mening te vormen tot ik mijn exemplaar op de xbox uitoveriger heb getest. Ik vond het wel irritant dat een foutje ook je volgende ronde ongeldig kan maken irritant en volstrekt overbodig...
@phusebox: Je review staat er iig nog wel, met het cijfer 3
Gewoon even op Alt-Enter drukken?Knul schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:34:
Heeft iemand er last van dat F1 2010 niet meer fullscreen wil? Ik heb net gealt-tabbed, en nu blijft hij in windowed mode. Waar ligt dat aan?
Tis wel niet zo'n slimme actie van die Steve. Er zijn denk ik een hoop F1 fans en gamers die zijn tweets volgen, nu zijn er een hoop die die review erbij pakken en zo terecht komen bij de buglistPhusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:36:
[...]
Ik weet het, metacritic is net zo buggy als F1 2010...
even ALT+ENTER en je hebt weer fullscreenKnul schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:34:
Heeft iemand er last van dat F1 2010 niet meer fullscreen wil? Ik heb net gealt-tabbed, en nu blijft hij in windowed mode. Waar ligt dat aan?
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Ja hij ontkend het toch niet anders zou hij dat niet eens plaatsen op zijn twitter en alleen maar positieve verwijzingen plaatsen. Dus zo mans is hij wel, verder kan hij dingen ook niet ontkennen want Phusebox heeft wel een punt natuurlijk. Maar wat geef je een 1 of een 3? Dat is wel erg laagPhusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:36:
[...]
Ik weet het, metacritic is net zo buggy als F1 2010...
[ Voor 21% gewijzigd door Roydriguez op 25-09-2010 19:47 ]
Klopt dat werkt, had ik ook last van.DaChosen1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:39:
[...]
even ALT+ENTER en je hebt weer fullscreen
weet je zeker dat je ook de harde band hebt geselecteerd? Als je nl je strategie aanpast en de option naar prime veranderd (band waarmee je de race wilt beginnen), moet je daar onder ook handmatig de prime naar option veranderen (band die je bij pitstop wilt hebben)soulcrusher schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:29:
[...]
Ik heb hem gewoon gedownload en gespeeld, je word offline aangemeld bij live en was geen probleem, heb hem vandaag binnen gekregen terwijl ik donderdag de bevestiging kreeg...
Nieuwe dag, nieuwe ergernis(sen), had pit strategy zo gedaan dat ik eerst zacht toen hard reed, ging ik in het bewuste rondje pitten, kreeg ik weer zachte banden! kreeg ik 2 ronden voor het eind de waarschuwing dat ik nog op hard moest rijden![]()
![]()
.. werd alsnog 2e met ai op pro, als ik hem op legend zet word ik dik laatste
heb niet veel meer kunnen doen dan bahrain iedere keer met de career
word er ziek van! Denk dat ik ook maar flink mails ga sturen naar de customer support van cm
Crap, dat kan ik dan ook wel eens verkeerd hebben hoor. Aangezien je in de pit door de helm van de rijder kijkt zie je niets van wat er achter je gebeurt, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit ook zou gebeuren. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik al een aantal seizoenen de F1 niet meer erg nauwlettend volgCptChaos schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:13:
[...]
Euh, een pitstop met brandstof tanken? Volgens officiële F1 2010 regels mag er tijdens een race niet meer getankt worden en moet men dus bij de start een volle tank hebben! Jammer dat het in F1 2010 (the game) niet zo is!
Ok, alleen een bandenwissel dan
Jammer alleen dat dit niet verklaard dat auto's die achterop geraken (bijvoorbeeld door een vroegere stop) ook ineens veel sneller zijn.. Of zijn dit de verse bandjesI haven't been through this entire thread but I did spot a post by someone called mav16? He has the right idea
It's fair to say it was a little battle to not use the rubber band system of earlier games. One reason I didn't want to use this system is down to the fact we have far more cars in F1 than found in your traditional racer. That means the player is more likely to have competition around him during the race. Personally I don't mind running out and alone when the situation dictates it. That's part of racing to me. Nevertheless...
There are a couple of elements taking from the systems of old (and therefore sharing some XML parameters and code features because we have worked this game into an existing structure) but used in a slightly more realistic (IMO) manner.
For example - During a race, if the lead car has a big lead, he'll start to drive a little slower to conserve his car & maintain his pace. If the gap is reduced he will, at some point, start to respond if able. That to me, is exactly what people do in real races. On the lowest difficulties a couple of more things come into play but we're in no way using the system as poorly as you might imagine
Hope that clears a couple of things up - we used the system to better replicate what drivers do in real life.
Geen van beide, een 6, maar die site is echt gaar. Hoe kan ik uberhaupt twee punten geven?Roydriguez schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:39:
[...]
Ja hij ontkend het toch niet anders zou hij dat niet eens plaatsen op zijn twitter en alleen maar positieve verwijzingen plaatsen. Dus zo mans is hij wel, verder kan hij dingen ook niet ontkennen want Phusebox heeft wel een punt natuurlijk. Maar wat geef je een 1 of een 3? Dat is wel erg laag
Gemaakt door codemasters die site?
Verwijderd
Vind er niet echt iets tofs tussen staan misschien dat je er 1 kan editten of uploaden of iets....??
jawel dat werkt wel, ik heb gewoon de drivers van de website gedownloadMegaJurk schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 02:02:
Ik heb F1 2010 gisteren gekocht en eerlijk gezegd valt het me een heel klein beetje tegen. Die hele rommel er omheen, met die interviews enzo, dat is bij Grid of Colin McRae Dirt 2 nog wel leuk maar slaat bij dit spel een beetje de plank mis.
Grafisch ziet het er wel mooi uit en het speelt wel een stukje realistischer dan GP 4 uit 2002 maar dat is ook niet zo verwonderlijk.
Wat ik me afvroeg is welk betaalbaar stuurtje jullie mij kunnen aanraden om F1 2010 optimaal te spelen. Ik speel nu met keyboard omdat mijn Logitech Wingman Formula Force GP niet op Windows 7 64 bit werkt.
Met keyboard spelen is toch wel lastig en ik denk dat het met een stuurwiel (zoals ook bij GP4) allemaal veel leuker spelen is.
Rij nu in een lotus, en heb zojuist Maleisie afgerond. Kon in de kwalificatie meekomen, maar niet meer. Reed een 23e tijd (Waar een 15e nodig was, volgens lotus). Rij me werkelijk het licht uit de ogen, en in mijn ogen foutloze ronden leveren alsnog baggertijden op... Ik snap er niks van

Dan de race; 23e gestart, na de eerste ronde op plaats 16. Kan hier aardig meekomen, loop niet in en word ook niet ingelopen. Klein foutje ==> 21e, pitstop ==> 23e. En vervolgens kom ik er met geen mogelijkheid meer bij.
Vooral alle verhalen van mensen die makkelijk winnen in een lotus, doet me de moed een beetje in de schoenen zakken...
[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2010 20:14 ]
Ja, normaal is een 4-5-6 seconden... Soms als er een wielmoer vast zit oid duurt wel langer, dan kan dat 21 seconden zijn, maar normaal is het iig niet.Sorbo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:48:
[...]
Crap, dat kan ik dan ook wel eens verkeerd hebben hoor. Aangezien je in de pit door de helm van de rijder kijkt zie je niets van wat er achter je gebeurt, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit ook zou gebeuren. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik al een aantal seizoenen de F1 niet meer erg nauwlettend volg![]()
Ok, alleen een bandenwissel danNeemt niet weg dat 21 seconden abnormaal lang is voor een bandenwissel toch?
@Phusebox: Toevallig de WRC 2010 demo al gedownload van xbox live? Ik lees net dat die demo beschikbaar is, maar ben momenteel niet thuis. Qua graphics iets minder, maar qua gameplay misschien wel beter?
Natuurlijk wel compleet iets anders, maar ook leuk denk ik. Dirt 2 was het voor mij toch niet helemaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 25-09-2010 20:19 ]
Dacht dat je een 1 of een 3 had gegeven maar het is idd een 3.Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:58:
[...]
Geen van beide, een 6, maar die site is echt gaar. Hoe kan ik uberhaupt twee punten geven?
Gemaakt door codemasters die site?
Dat F1 het XMB invite systeem gebruikt, kan ik nog wel inkomen (MW2 deed dit ook, MAG echter ingame), maar dat er maar zo'n weinig aantal online opties zijn? Je kan geen vaste circuits instellen, geen full season met vrienden, geen timetrial/quicklap, quality/pole position is iedereen transparant, penalties kan je zo makkelijk ontwijken of juist aan iemand anders geven, geen eigelijk aantal rondjes ingeven, verplichte pits is niet uit te zetten, schade heeft 0,0 effect, rubberbanding, 12 spelers max...
Heb je dan nog wat aan offline multiplayer? Geen splitscreen, geen playernames, ghosts zijn niet uit te zetten, 1 rondje maximaal, geen settings per user (bij wisselen ben je eerst weer bezig met instellen van settings/controls en camera).
Ik heb dit spel gekocht voor multiplayer, dit gaat nog een lange maand worden tot GT5 uit komt

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als 1e : eerst de Xbox aanzetten en daarna je PWTS aanzetten ivm met juiste FFB.[message=,noline]Flash3d schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:27[/message]:
Weet dat het persoonlijk is maar voor de mensen die de 360 versie spelen met een Fanatec, hoe hebben jullie de instellingen ingame en op het stuur staan?
Sens op 200 graden, ABS op 100, shock 100, deadzone 0, linearity 30.
Toch blijf ik het een dijk van race game vinden, ondanks dat iedereen hier klaagt. De AI vind ik ook goed, beter als in de meeste rFactor mods. Beter kan altijd, maar ik denk dat we van CM nog wel een patch kunnen verwachten en F1 2011 zal op veel punten nog beter zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Henkus op 25-09-2010 21:16 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik rijd continu in de achterhoede want de AI is echt niet bij te houden. Dan kom ik op m'n favoriete circuit, Canada: P1 in Q en P1 in race
Zonder splits doe ik wat hoofdrekenwerk:
Nummer 2 (Vettel):
Ronde 1: +4.5 in laptimes
Ronde 2: +1.2
Ronde 3: +0.8
Ronde 4: -1.0 in Sector 2 en gaat ie me voorbij op het rechte stuk
Dus de AI pakt gewoon even 5 seconden terug terwijl dat niet in afstand omgezet is. Rijd ik continu in Button z'n versnellingsbak zegt die kerel over de radio: you are 5 seconds behind Button
Er klopt geen hout van, het hele spel niet. Pitstops kloppen niet, regen klopt niet, grip klopt niet. rFactor 2 dan maar

Wellicht heeft het toch met set-up keuze te maken....
Tja, dat heb ik dus ook.Bolk schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:08:
Er klopt helemaal niets van.
Ik rijd continu in de achterhoede want de AI is echt niet bij te houden. Dan kom ik op m'n favoriete circuit: P1 in Q en P1 in race
Op het circuit van Brazilië rijd ik gemakkelijk naar p1 toe. Op het circuit van Barcelona wordt ik omver gereden door HRT's, Lotus'en et cetera.
Overigens is de AI in de meeste gevallen belachelijk snel op rechte stukken, rijden ze veel sneller door bochten in de pitstraat, en remt de AI voor bochten veel te vroeg waardoor ik er gegarandeerd tegenop knal. Ook is het raar dat elke aanraking met een AI voertuig automatisch tot jouw schuld wordt gerekend..
Daar wil ik het nog nieteens over hebbenOCTheEagle schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:15:
[...]
Ook is het raar dat elke aanraking met een AI voertuig automatisch tot jouw schuld wordt gerekend..

@Phusebox: Ik kan de remschijven prima zien met de 360 versie, ik heb een 40" scherm. Dus ik snap niet waarom jij ze niet kan zien?
De problemen op zich zijn wel vrij vervelend, maar ik heb nu de andere pit strategie en daardoor kon ik zelfs van de 17de naar de 12de plek stijgen op Melbourne (op de 17e plek begon iedereen te pitsen, toen ik pas in rondje 9 van de 12 ging pitsen kwam ik terecht op plekje 12). Malaysia is een rotbaan en Shanghai ligt me ook nog niet echt tot nu toe (veel korte bochten). Dat wordt nog veel gebruik maken van de practice! Ik ben ook niet heel bekend met die circuits.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Op Silverstone pakte ik iets te enthousiast een kerb mee ging rond en volgens de game deed ik aan corner cutting wat resulteerde in black flag en diskwalificatie.
Verder een zure drive trough omdat Vettel me aantikt dan baal je echt.
Verwijderd
Reed in Barcelona.
Met pijn en moeite 3/4 van de race gereden ik stond 5de Button al ruim 10 rondes constant 1 seconde achter me,dus werd het tijd om te pitten volgens de calculatie van mij zou ik rond de 8ste/9de plek moeten terugkomen want het scheelde daarmee 25 seconde.. je raadt het al. button en ik gingen er tegelijk in de pits. en bleef gewoon 11 seconde stilstaan heel erg jammer want daardoor kwam ik op plaats 14 terecht.
Nog paar rondes kunnen vechten zodat ik 11de werd. maar toch wel jammer.
Eerst keer dat ik echt iets had van,krijg de klere maar even met het spel.
Verwijderd
goede racelijn houdenpkwarts schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:46:
Ik was vergeten hoe klote het rijden is in Monte CarloIemand een fijne setup ontdekt voor dit circuit?
Hoewel het jammer is dat je te vaak warnings krijgt voor botsingen die niet jouw schuld zijn en dat je weinig tot geen interactie hebt met het publiek. Daarnaast begrijp ik weinig van het brandstofverbruik, de AI die per race ander is, de grip in de regen, de vlaggen (geen marshalls?), het schademodel, het bekijken van de set-up van je teamgenoot (zou mogelijk zijn volgens de engineer?) en meer van die ongein (laatstgenoemde blaat overigens ook veel onzin, met z'n vervelende accent...).
Hoe dan ook, leuk spel... maar kent z'n gebreken, helaas.
[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 25-09-2010 23:07 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
ja, als je niet beide bandjes in je strategie zet dan krijg je daar meteen bericht voor, heb ik nog op gelet.DaChosen1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:42:
[...]
weet je zeker dat je ook de harde band hebt geselecteerd? Als je nl je strategie aanpast en de option naar prime veranderd (band waarmee je de race wilt beginnen), moet je daar onder ook handmatig de prime naar option veranderen (band die je bij pitstop wilt hebben)
Neem aan dat je het over de PS3 versie hebt? want veel van jouw punten zijn dus online wel in te stellen.SinergyX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:58:
Even buiten al die bugs die er zitten, wat is multiplayer echt slecht uitgewerkt.
Dat F1 het XMB invite systeem gebruikt, kan ik nog wel inkomen (MW2 deed dit ook, MAG echter ingame), maar dat er maar zo'n weinig aantal online opties zijn? Je kan geen vaste circuits instellen, geen full season met vrienden, geen timetrial/quicklap, quality/pole position is iedereen transparant, penalties kan je zo makkelijk ontwijken of juist aan iemand anders geven, geen eigelijk aantal rondjes ingeven, verplichte pits is niet uit te zetten, schade heeft 0,0 effect, rubberbanding, 12 spelers max...
Heb je dan nog wat aan offline multiplayer? Geen splitscreen, geen playernames, ghosts zijn niet uit te zetten, 1 rondje maximaal, geen settings per user (bij wisselen ben je eerst weer bezig met instellen van settings/controls en camera).
Ik heb dit spel gekocht voor multiplayer, dit gaat nog een lange maand worden tot GT5 uit komtDenk dat ik deze maar ga ruilen voor Fifa 2011.
Je moet dan wel een "custom match" kiezen. Daarin kan je het circuit (of meerdere) kiezen, het aantal ronden (in stappen van: 3, 10@, 20%, 50%. 100%), persoonlijke of open sessie, verschillende hulpmiddelen aan/uit, weer, banden, brandstof, schade, etc. gewoon instellen.
Heb zo al veel potjes gespeeld. Schade is trouwens alleen leuk als er geen kamikaze piloten meedoen.
PSN-id: Chrasher
Ik heb een 37" tv en kan ze niet zien vanaf de bank, misschien een nieuwe bril nodig.Sp!tF!re schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:26:
@Phusebox: Ik kan de remschijven prima zien met de 360 versie, ik heb een 40" scherm. Dus ik snap niet waarom jij ze niet kan zien?
eindelijk lekker aan het in halen tot nog twee wagens te gaan ... zat er een voor me die een crash ala Coulthard / Schumi wilde veroorzaken (1998)
alleen jammer dat ik wel door laatste genoemde van de baan afgerost werd vlak daarna ......
en nog even voor de mensen die zeggen dat het niet real is om in de regen net zo hard te gaan als op droog
iemand die dit nog herkent
de oude Schumi
YouTube: Michael Schumacher-Rain master driving in the rain!!
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 26-09-2010 00:55 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Yeah, dit spel begint me toch echt wel te bevallen.
Verwijderd
Goede oude tijdravw schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:47:
![]()
rij ik net op Spa lekker een paar goede ronden bezig in de regen
eindelijk lekker aan het in halen tot nog twee wagens te gaan ... zat er een voor me die een crash ala Coulthard / Schumi wilde veroorzaken (1998)..
gelukkig was ik geen schumi ...
dus kon er net voor bij ..
alleen jammer dat ik wel door laatste genoemde van de baan afgerost werd vlak daarna ......
en nog even voor de mensen die zeggen dat het niet real is om in de regen net zo hard te gaan als op droog
![]()
iemand die dit nog herkent![]()
de oude Schumi
YouTube: Michael Schumacher-Rain master driving in the rain!!
Stelletje mietjes van nu
begin je toch te denken.
Schumacher kan het niet zo goed momenteel in deze tijd.
Zou Hamilton,alonso het zo goed hebben gedaan in de '97
Zo niet.Zou Verstappen het dan in deze tijd hebben goed gedaan
Die straffen zijn inderdaad vervelend, vooral "corner cutting" krijg ik erg vaak over me heen. Meestal als ik een bocht te hard neem, in de grindbak beland en terug het circuit op rijdt... Één keer zelfs een penalty voor corner cutting gehad toen ik de bocht uitspinde. Wat juist flink wat seconden kost.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:50:
Ik had met betrekking tot waarschuwingen toch wel de overtreffende trap.
Op Silverstone pakte ik iets te enthousiast een kerb mee ging rond en volgens de game deed ik aan corner cutting wat resulteerde in black flag en diskwalificatie.
Verder een zure drive trough omdat Vettel me aantikt dan baal je echt.

Op een gegeven moment had ik ook Tire Wear uitgezet omdat ik moe werd van de punctures, bleek helaas niet te helpen. Vooral de puncture bij het uitrijden van de pitstraat vond ik wel erg gaar, had het team een lekke band gemonteerd of had iemand misschien glas in de pits laten slingeren?
Aan de andere kant klopt het wel naar mijn idee dat ze de AI persoonlijkheid meegegeven hebben. Bijvoorbeeld Hamilton en Kobayashi verdedigen agressief en zijn veel moeilijker te passeren dan bijvoorbeeld Button die meer clean rijdt. Het is jammer dat er nog teveel bugs in zitten, want verder bevalt de game mij erg goed.
in je achteruitkijk spiegeltjes zie je niks..
weinig of GEEN... heb het in 6 races nog niet meegemaakt.TommyGun schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:53:
En waarom vallen er zo weinig drivers uit...
Ik kon de eerste 4 races prima meekomen, maar. Barcelona is gewoon te moeilijk. Vooral sector 3 te weinig grip en spin na spin. Met pijn en moeite 15e gekwalificeerd op een regen set-up om enigzins de bochten om te komen. Wederom met controller aan het rijden, ik mis gewoon scherpte met insturen...het is alles of niets dus ik verlies daardoor veel tijd.[message=,noline]OCTheEagle schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:15[/message]:
[...]
Tja, dat heb ik dus ook.
Op het circuit van Brazilië rijd ik gemakkelijk naar p1 toe. Op het circuit van Barcelona wordt ik omver gereden door HRT's, Lotus'en et cetera.
Overigens is de AI in de meeste gevallen belachelijk snel op rechte stukken, rijden ze veel sneller door bochten in de pitstraat, en remt de AI voor bochten veel te vroeg waardoor ik er gegarandeerd tegenop knal. Ook is het raar dat elke aanraking met een AI voertuig automatisch tot jouw schuld wordt gerekend..
Nu wil ik f1 2010 aanschaffen voor de PS3, maar werkt hier mijn Logitech MOMO stuurtje ook op?
Hij staat niet in de hardware compatible lijst (stond ie ook niet bij GT5)...
Iemand toevallig deze combi getest?
( ga zo ff rondje knallen )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Zit nu op Catalunya, moet idd het licht uit mijn ogen rijden om een goede plek te bemachtigen.
Maar voor de rest, JAAAAAA lekker spel hoor.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Omdat de FIA dat niet graag ziet geloof ik.TommyGun schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:53:
En waarom vallen er zo weinig drivers uit...

Wazig!!
Maar dat bij jullie de pit stops 11 seconden duren komt omdat je niet goed afremt bij je pit boks. Je schiet dan namelijk door en dan moet die man met de krik je terug duwen. Zo is mijn pit stop net uitgemond in een drama

Voor de rest heb ik nog geen klachten over de AI: werkt bij mij prima. Ik vind het spel er ook erg goed uit zien, heerlijk! Ik heb constant het idee dat ik echt aan het racen ben, mijn plek verdedigend, net naast de lijn en ze knallen me voorbij.
Ik heb overigens ook nog een vraag: mag je in de laatste (allerlaatste) ronde pitten? Ik zie sommigen van de AI in de laatste ronde pitten, als hun pitbox dan na de streep zit finishen ze voor mij terwijl ik ze anders nog had kunnen inhalen (dan was ik wel 12e geweest
@phusebox: zou inderdaad kunnen, ik zit er op zich ook wel redelijk dicht op dus dat zal ook schelen. Ik zit gewoon op een bureaustoel recht voor het scherm
[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 26-09-2010 12:01 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Nee, Catalunya dan... die laatste bocht o.a., wat een klote baan! Ben nu op Monaco...Darkasantion schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:59:
Net Singapore gereden, tering wat een kutbaan, elke keer weer in het rond op de curbs en dan kun je heel moeilijk draaien >.> Ook was me team niet al te handig met het setup, als ik normale set-up nam, kwam ik niet eens in de 7de versnelling. Beetje gaar en zo verliep de race ook, treurloos laatste geworden, wou er vanaf.
Staat sowieso nog steeds op de auto overal hammilton terwijl ik er in rij
Wat gaan ze er eigenlijk aan doen met het patchen want zijn al weer wat dingen veranderd in het echie
[ Voor 44% gewijzigd door sjepper op 26-09-2010 12:36 ]
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Weinig qua rijders, mocht niet van de FIAsjepper schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:35:
Heb 1 seizoen op zitte rij nu al bij mclaren (7 seizonen gekozen)speel op legendary en rest alleen traction op medium
Staat sowieso nog steeds op de auto overal hammilton terwijl ik er in rij
Wat gaan ze er eigenlijk aan doen met het patchen want zijn al weer wat dingen veranderd in het echie?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Welke Momo? Als je Windows hem gewoon pakt dan doet hij het in het spel ook wel lijkt mij...badnews.nl schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:09:
Ik heb hier een stuurtje (logitech momo) liggen (oud ding, maar forcefeedback enzo en werkt prima onder GT5prologue).
Nu wil ik f1 2010 aanschaffen voor de PS3, maar werkt hier mijn Logitech MOMO stuurtje ook op?
Hij staat niet in de hardware compatible lijst (stond ie ook niet bij GT5)...
Iemand toevallig deze combi getest?
Oh, en dit was op easy, alle assists aan (behalve brake assist, daar sla je helemaal geen deuk in een pakje boter mee.) Speciaal voor deze race heb ik m helemaal naar beneden moeten zetten, en nog bak ik er niks van.
Codemasters, doe eens wat aan die AI svp.

Toen in de race zat ik na de eerste bocht alweer 4e. De hele race vrijwel constante rondjes gereden, tijden lagen heel dicht bij elkaar. Toen in 5e of 6e rondje de pits in, en toen ik eruit kwam lig ik 14e. Nou ja ik dacht, zodra de rest naar binnen gaat lig ik wel weer rond de 4e plek. Maar helaas... Ik heb de rest van de race niemand meer gezien. Ik weet zeker dat ze gewoon niet gepit hebben... Wel een hele domme fout moet ik zeggen

Ook snap ik niet helemaal wat je nou wel en niet zelf moet doen in de pits... Ook al gaat de limiter er vanzelf op (hij blijft steken op 99km/h ook al geef ik vol gas), toch krijg ik een penalty voor te hard rijden... En wanneer moet je nu remmen voor de box in te gaan? Soms rem ik helemaal niet en dan gaat het gewoon goed, en soms rem ik heel vroeg al zodat ik met 40 km/h ofzo in de pits rijd en dan is het blijkbaar nog niet goed ..
Catalunya is inderdaad verrot, vooral de laatste chicane...spin na spin na spin. Hopelijk gaat Monaco weer beter, lijkt me een prachtige baan![message=,noline]TommyGun schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:11[/message]:
[...]
Nee, Catalunya dan... die laatste bocht o.a., wat een klote baan! Ben nu op Monaco...
Sutil was dit jaar in bepaalde gevallen erg goed bezig dacht ik. Dus zo onrealistisch is dat ook weer nietSorbo schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:07:
Nounou, realisme. Net op catalunya een 7e tijd neergezet, met Sutil als winnaar, en de tweede plek voor De La Rosa, ruim 7 seconden later. Daarna komen alle grote jongens pas..
Oh, en dit was op easy, alle assists aan (behalve brake assist, daar sla je helemaal geen deuk in een pakje boter mee.) Speciaal voor deze race heb ik m helemaal naar beneden moeten zetten, en nog bak ik er niks van.
Codemasters, doe eens wat aan die AI svp.
Love this game
pitten gewoon een lap later doen en je hebt ook geen last van die bug.
het enige wat wel jammer is dat met regen je wel wat verschil merkt maar dat ik het persoonlijk niet duidelijk genoeg vind en je wel erg makkelijk veel sneller lapt dan de AI.
Hopelijk doen ze wat met de buglist en maken ze van 2011 wat ik van 2010 had verwacht.
al met al zou ik de game nu een 7 geven.
met playseat en stuur is het toch best nog wel een beleving als je de juiste speelsetting voor jezelf insteld.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Vervolgens de race, ging prima. Maar werd op het rechte stuk naar de finish flink uitgereden, uiteindelijk toch ingehaald door Button. Ik pit 2 rondes later dan de grote groep, kom als 2de de pits weer uit, enkel Buemi nog voor me. Ik denk, die stopt nog wel... Deed hij ook, maar ik maakte een fout in de chicane en gebruik dus een flashback. 3x raden... hij gaat nu de pits niet meer in en wint de race.
Beetje krom dit spel af en toe... wel 2de geworden.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Verwijderd
Het enigste probleem wat ik heb is dat ik in een venster speel
Verder heel vaak rare acties gehad van AI tijdens de eerste race.
maar het vermaak gehalte is erg hoog
ALT-ENTER is veelal voldoende om Full-Screen te switchen.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:54:
Speciaal voor dit spel een geforce 460 1gb gehaald.
Het enigste probleem wat ik heb is dat ik in een venster speel.
Verder heel vaak rare acties gehad van AI tijdens de eerste race.
maar het vermaak gehalte is erg hoog
Dit topic is gesloten.
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.