[Multi] F1 2010 - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 68.217 views

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
De topicwaarschuwing staat er dan wel niet meer, maar dit blijven loze reacties.

[ Voor 184% gewijzigd door PromoX op 23-09-2010 00:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Harrie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:45:
[...]

tja, volgens mij is dit een beetje eigen aan games de multiplatform games. Worden vaak ontwikkeld voor de consoles, en dan oh ja, voor de pc versie moet het ook met een toetsenbord werken..
Dit valt eigenlijk reuze mee, er wordt toch op de pc ontwikkeld, zeker de xbox 360 en pc versies hoef je nauwelijks iets aan te doen om over te zetten. Wanneer het vaak een probleem wordt, is wanneer een game voor de PS3 ontwikkeld wordt, en wordt omgezet naar een PC/Xbox360 build, dan raakt de poep de ventilator vanwege verschillen in hardware vooral.

Ik vind het overigens erg jammer dat veelal de torenhoge verwachtingen niet waargemaakt worden. Ik hoop echter wel, dat als dit topic een maatstaf is voor de reacties van de meesten die dit spel kopen, dat Codemasters hier iets mee gaat doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 22-09-2010 22:52 ]

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
GAIAjohan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:30:
[...]
ik ook niet. Daarom vanavond order geannuleerd en pc-versie bij mediamarkt groningen gehaald. Moet nu eerst even thuis geraken om m te proberen.
Mediaoffer heeft nieteens geantwoord op mijn mail :/
Heb hem maar gedownload zodat ik voor nu even zoet ben :D

Is er trouwens geen traction control override? want als ik spin dan moet ik soms 2 keer steken voor ik weer de goede richting uit kijk en sta dus meteen een halve ronde achter op iedereen :/ Reset to track vind ik ook nietecht een geweldige optie, bij Bahrain deed ik dat bij die scherpste hairpin. toen werd ik zo raar geplaatst dat ik die bocht nieteens kon nemen en meteen weer eruit spinde omdat ik net buiten de kerbs kwam :') verder word ik bij hairpins vaak geramd en heeft degene achter me de vleugel kapot, terwijl de ai normaal veel eerder remt dan mij... wat ik ook een beetje raar vind is dat ik alles moet winnen in de bochten, op de rechte stukken word ik door iedereen aan gort gereden en lig ik te slingeren om mijn plaats te verdedigen :( (rij een lotus, maar dan nog)

Ben wel te spreken over de game maar of ik echt blij ben dat ik hem gekocht heb.... denk dat ik hem snel moe word eerlijk gezegd :'(

iRacing Profiel

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:23:
[...]

Heb exact hetzelfde gedaan met mijn steam-serial. Zelfs al een online race gewonnen.
De FP is echt niet indicatief heb ik gemerkt. Met AI op moeilijkst gaat de quali nog wel. Q2 is haalbaar met een Virgin. Echter de race is een ander verhaal, de auto zit vol met brandstof en reageert daar toch redelijk heftig op. De races wordt ik nog aan alle kanten voorbij gereden. Net de AI iets lager gezet (hard ipv legend) maar nu rijd ik met de Virgin wel erg eenvoudig in de punten. Nja, de races worden er wel interessanter door omdat ik constant in verkeer zit.
De FP is volgens mij indicatief, zolang je op de prime band blijft rijden. :) In de kwalificatie (ik heb er maar 1 - dat is vast de short raceweekend optie) pakte ik de zachtere option en werd ik 14e, terwijl ik in de FP ook rond die plek zat maar dan op de prime.

Ik ben eigenlijk gewoon nog de baan aan het leren en niet echt bezig met tijden. Daar kunnen nog makkelijk een paar sec vanaf door gewoon rondjes te blijven rijden en straks de setup iets aan te passen. Winnen in de traagste wagen van het veld, op de hoogste moeilijkheidsgraad is dan niet ondenkbaar. Van mij mag het alvast wel een stuk lastiger.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

Schuey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:50:
[...]

Dit valt eigenlijk reuze mee, er wordt toch op de pc ontwikkeld, zeker de xbox 360 en pc versies hoef je nauwelijks iets aan te doen om over te zetten. Wanneer het vaak een probleem wordt, is wanneer een game voor de PS3 ontwikkeld wordt, en wordt omgezet naar een PC/Xbox360 build, dan raakt de poep de ventilator vanwege verschillen in hardware vooral.
Ja, maar het is juist omdat ze er bijna niets aan hoeven doen om het van xbox naar pc te porten en omgedraaid, dat je dus rare/slechte dingen krijg. Ik heb al games op de PC gezien waar je in beeld krijgt welke xbox toets je moet duwen om een actie uit te voeren 8)7.

• GAIAjohan
soulcrusher schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:55:
[...]

Mediaoffer heeft nieteens geantwoord op mijn mail :/
Hier ook niet. ben ik niet erg over te spreken, al waren mijn vorige aankopen en hun support toen prima. Maargoed, mss voelen ze t nu wel.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-09-2010 22:57 ]

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Harrie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:57:
[...]

Ja, maar het is juist omdat ze er bijna niets aan hoeven doen om het van xbox naar pc te porten en omgedraaid, dat je dus rare/slechte dingen krijg. Ik heb al games op de PC gezien waar je in beeld krijgt welke xbox toets je moet duwen om een actie uit te voeren 8)7.
Games for windows live :X :X
Echt vreselijk. ook met opslaan van de setups, krijg je zon lelijk gfwl popup waar je in moet typen... hebben ze een 'immersive' menu/ui, krijg je zoiets... :(

iRacing Profiel

• Schuey
Harrie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:57:
[...]

Dat zijn geen rare/slechte dingen, dat is gewoon pure luiheid :+ :+
Het hoeft overigens niet geport te worden, een xbox is gewoon een pc van binnen :)

Ben zeer benieuwd wat mijn eigen mening van het spel is, ik hou namelijk erg van simulaties en heb een hekel aan arcade racers.. Misschien dat de mix voor mij perfect is, wie zal het zeggen!

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 22-09-2010 23:15 ]

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vaak zijn het ook mensen die na jou de pitstraat inrijden en daar doe je niets aan.

volledig random dus

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik had hoop dat de physics O.K. zouden zijn maar dit is gewoon om te lachen. Shift + Delete, weg ermee! Terug naar iRacing :)

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Ach, ik ga me wel vermaken hiermee. Moet nog even wennen aan de exacte besturing, maar ik kan nu al beter op de limiet rijden en constanter, enkel moet ik me rem-punten nog beter vinden en met de AI sleutelen. Owja, en af leren te veel over curbs te rijden :') .

En ik moet zeker eens kijken of de performance upgrades veel schelen en blijven zitten in het volgende jaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door Darkasantion op 22-09-2010 23:12 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Kan de teleurstelling van velen hier begrijpen. Eens je een race-game als GTR evolution/GTR2 of rFactor gewend bent, dan stelt deze nieuwe F1 2010 je teleur.
Dan is Ferrari virtual academy veel beter, al heb je maar (voorlopig) één circuit. Als race liefhebber gaat het me vooral over het gevoel van rijden. Dat gevoel heb je niet in F1 2010, je voelt de wagen niet, je voelt de snelheid niet.... Toen ik vooraf hoorde dat codemasters bezig was met een F1 game, waren mijn verwachtingen al niet hoog (codemasters kennende de laatste jaren :F ), maar toch heb ik me weer laten vangen door al die mooie commentaren en filmpjes die te vinden waren.
Zouden ze niet beter de F1 licentie geven aan Simbin?!
Maar goed, ik zit er nu mee, dus zal ik deze game nog een kans geven.
Nu ik nog maar pas een nagelnieuw G27 stuurtje heb vind ik het alvast zeer jammer. Misschien moet ik maar eens kennis maken met iRacing...

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Aan al die gasten de de game niks vinden, ik wil je PC key wel hoor, voordat Mediaoffer hem hier op de mat gooit zijn we een week verder. Enfin, je weet m'n PB inbox te bereiken he?

• Schuey
Sodeknetters, deze gast rijd echt netjes, genieten geblazen :)

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 23:55
Ik heb MediaOffer gemaild en ze verwachten hem donderdag binnen te hebben, maar dan krijgen we ze dus pas vrijdag. Wel balen.

Moest overigens 2x mailen voordat ik een antwoord terug kreeg. Verleiding is groot om hem gewoon te kopen en de pre-order te annuleren, 15 euro verlies voor 1 dag... ben je F1 fan of niet.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Schuey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:33:
[video]
Je filmpje doet het niet helaas ( althans bij mij niet )

• GAIAjohan
Ik vind t spel prima, alleen zit er bij mij een enorme kloof zonder FFB in het midden van mijn G25...

• Schuey
gefixed :)
GAIAjohan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:49:
Ik vind t spel prima, alleen zit er bij mij een enorme kloof zonder FFB in het midden van mijn G25...
Is dat niet gewoon de deadzone?

[ Voor 92% gewijzigd door Schuey op 22-09-2010 23:58 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fantomas schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:05:
vaak zijn het ook mensen die na jou de pitstraat inrijden en daar doe je niets aan.

volledig random dus
Nee hoor, een of twee ronden later pitten er veel minder. Op Shanghai krijg ik mijn Lotus niet onder de 1:40, moet naar ongeveer 1:35. Enig idee hoe dat kan?

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-09-2010 00:00 ]

• GAIAjohan
Schuey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:58:
gefixed :)

[...]

Is dat niet gewoon de deadzone?
Deadzone staat op 0%, maar blijkbaar past t spel nog wat aan.
In de logitech profiler ingesteld dat games niks kunnen aanpassen en nu ist goed :). Ook zonder domme centering force..

• Schuey
Godver, nu is hij uitverkocht bij media offer :?

Is 12Game een betrouwbare winkel om hem te bestellen?

edit:
mooi gefixed, dat is er 1 voor de startpost denk ik :)

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 23-09-2010 00:03 ]

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
Zo, weer een avondsessie erop zitten. Best vermoeiend, zo'n race vraagt toch wel veel concentratie.
Mijn beste resultaat van het seizoen gehaald in China, 15e met de Lotus.

Eerste seizoen is vooral de banen goed onder de knie krijgen omdat ik voor het eerst met een stuur speel en zelf schakel, volgend seizoen moet het gaan 'knallen' met een Lotus. :P
Ben in ieder geval wel elke race boven Trulli geeïndigt, ook al is hij in de meeste kwalificaties sterker.

Heerlijke game man.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Schuey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:02:
Godver, nu is hij uitverkocht bij media offer :?

Is 12Game een betrouwbare winkel om hem te bestellen?

edit:
mooi gefixed, dat is er 1 voor de startpost denk ik :)
Heerlijk filmpje ja.

Bij 12game kun je met een gerust hart bestellen hoor. Nog een aantal uren dan valt ie bij mij op de deurmat. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kw4kje op 23-09-2010 00:14 ]

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
net eerste race gereden op de pc met g27 na een middagje instellingen uitvogelen. beetje vreemd dat ik voor expert mode moet kiezen, 1 niveau lager en ik sta op pole met een williams met 1 sec verschil.

speel nu met alles uit behalve medium TC en het is goed te doen! in bahrain met lotus op p11 gekwalificeerd, vervolgens op de zachte band na 4 ronden p4. toen gestopt voor harde banden en daarna geworsteld met grip. 2x gespint toen lag ik laatste met nog 4 ronden te gaan. alles op alles gezet en uiteindelijk p15 gefinished. (veel AI stopte 2x gek genoeg..)

het inhalen leek wel erg makkelijk te gaan, misschien ga ik nog zonder TC rijden om het iets moeilijker te maken. ben bang dat ik dan alleen vaker spin.. :P

ben wel eens dat het geen sim is maar het is ook minder saai dan een sim. als echte f1 fan kan ik hier iig maanden mee vooruit! :)

Verwijderd

Heb het moeten afzetten, die MoMo maakt toch echt teveel lawaai en moet rekening houden met mijn huisgenoten :-(
Maar goed... Ik zie er hier klagen over het feit dat het niet zoals rFactor oid aanvoelt. De game noemt dan ook F1 2010 en niet rFactor ;-).

Maar ik ben het wel eens over het feit dat de AI voor sommigen kan tekort doen. En ik mis de tuning-features uit EA's F1-reeks (Challenge '99-'02 en 2002, waren dát games zeg :o), dat zou dit spel zo'n enorme meerwaarde kunnen geven, ipv dat handjevol sliders op een schermpje op je auto...

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:33:
[video]
mwa, hij maakt die rondes achter buemi toch wel erg veel fouten imho... maar verder is die lawaai van de moter altijd heerlijk.
Lol btw dat de helft van het veld in ronde 12 van 13 bandenwissel gaat doen :/ _O- :F

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Heeft de AI op de rechte stukken turbo boost ofzo? Ik kan ze in de bochten prima bijhouden of iets inlopen, maar op de rechte stukken schieten ze ineens bij mij vandaan....en dat op Monaco....

En dan kies ik om te testen verschillende setups, van veel tot weinig vleugel. Ik zet de motor op fast. Reed met een Torro Rosso en de Lotus voor mij vliegt er vandoor en de Lotus achter mij komt in mijn nek en wil mij voorbij.

[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 23-09-2010 00:47 ]

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
Vanmiddag F12010 xbox versie bij de MediaMarkt in Groningen gehaald, waren nog genoeg rond 17.30... maar dat terzijde. Na avondje spelen kan ik het volgende roepen.

- eerste 10 minuten vond ik het niet zo, maar na een tijdje spelen merk je toch dat hoe harder je probeert te gaan hoe moeilijker het wordt, een foutje is zo gemaakt en toen vond ik het leuker en leuker worden. speel overigens wel direct met alles uit en AI op legend,
voorlopig kan ik daar nog niet van winnen.
- Voor de rest heb ik af en toe lost van schokkend beeld... heel raar, lijkt soms alsof het even niet spoepel draait en dan in eens weer heel goed en dat dan op de xbox, daarom had ik juist gekozen voor de xbox, dat draait altijd soepel, nou niet echt dus, zeg denk ik mijn xbox maar op 720p, misschien helpt dat
- jammer dat je als in de pits bent niet even naar de andere auto's kunt kijken of uberhaubt even op het circuit om te kijken hoe hard het regent... of is hier een optie voor?
- speel vanuit de cockpit, dat is toch wel een must, boven de cockpit vind ik het te veel arcade.

morgen avond maar weer eens kijken wat ik er van vind.

[ Voor 8% gewijzigd door PuntoXII op 23-09-2010 00:41 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Okee, net de race in Bahrein gedaan. Volgende race gaat de AI zeker omhoog.. Ik reed met mijn lotus dit 39 secode weg bij Webber.. Mijn snelste ronde in de Lotus op Option tyres was 1.55:412 Best netjes toch :)
Alle Driving Aids uit,, anders is het natuurlijk makkelijk.. Merk wel dat monaco bijvoorbeeld weer stuk moeilijker is.. Al is het alleen al door de vangrails.

Vanuit de cockpit heb ik het idee dat alles heel traag gaat, en merk je dat de auto vanuit het midden stuurt.. De animatie lijkt niet helemaal lekker..

[ Voor 17% gewijzigd door Kuhr89 op 23-09-2010 00:41 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• GAIAjohan
Atm zit ik op 1:58.8 met de Virgin op Bahrain Met name bocht 3 is kut. Sta je zo omstevoren...

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:38:
Heeft de AI op de rechte stukken turbo boost ofzo? Ik kan ze in de bochten prima bijhouden of iets inlopen, maar op de rechte stukken schieten ze ineens bij mij vandaan....en dat op Monaco....

En dan kies ik om te testen verschillende setups, van veel tot weinig vleugel. Ik zet de motor op fast. Reed met een Torro Rosso en de Lotus voor mij vliegt er vandoor en de Lotus achter mij komt in mijn nek en wil mij voorbij.
Dan moet je je misschien eens verdiepen in de gear ratio's :D ook als je zelf schakelt, ben je ook veel sneller. Maar als anderen zeggen dat ze de AI te zwak vinden en ze met gemak pole pakken en dan de race winnen, en jij zegt dat ze je voorbij komen schieten, betwijfel ik ten zeerste of het aan het spel ligt ;-)

Nog even een opmerking: bij mij stond standaard de optie "forcedx9 = true" in die xml-file in je Documents\My Games\Formula One\... ik heb deze nu op false gezet, maar zie tbh weinig tot geen verschil. Ook is de Anti-Aliasing vreselijk, overal jagged randen (vooral in de pitbox). Nu is mijn vraag: is it just me? :D
Specs:
Samsung LE32A558 (Full HD TV, met HDMI verbonden met de PC)
HD5870 graka (driverversie nog eens nakijken straks)
Alles Maxed out @ 1920x1080@50Hz; VSync aan, 8x MSAA.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 01:46 ]

• Zamorano
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:04:
Atm zit ik op 1:58.8 met de Virgin op Bahrain Met name bocht 3 is kut. Sta je zo omstevoren...
Ik zit ook op dat tempo met de HRT. Net in de kwalificatie 1:58:9, wat me op P10 bracht.

In bocht 3 win ik wel heel veel. Kunst is vooral om er veel snelheid door mee te nemen. Niet te hard remmen, want als je daar te hard accelereert, ga idd snel achterstevoren.
Ik pak m'n tijd in bocht 3 t/m 6.

Na de hexacore bug opgelost te hebben, kon ik net m'n eerste race rijden. Helaas verknalde ik m'n start waardoor ik van P10 naar P21 zakte, maar ik reed verder een aardige race naar P16. Op naar Albert Park, die ik een stuk beter ken. :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een vaag probleem op silverstone

zie screenshots

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/prive/F1_2010_game2010-09-2302-09-20-75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/prive/F1_2010_game2010-09-2302-15-10-78.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/prive/F1_2010_game2010-09-2302-15-11-90.jpg

Nog meer mensen hier last van ..
want het is alleen in deze bocht

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Zamorano schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:43:
Net even een eerste sessie gereden.
Had de game al gekocht via Steam en heb gewoon een gelekte versie gedownload en mijn Steam serial ingevuld. :)
_/-\o_ Beste post die ik tot nu toe gelezen heb ;) De game staat al een poosje preloaded maar het blijft jeuken natuurlijk.

Ik ben absoluut geen die-hard racer en vermaak me tot nu toe meer dan prima met deze game. Ik vind de menu's wel wat toevoegen aan de ervaring, het racen voor mijzelf meer dan uitdagend en omdat ik al een paar jaar geen F1 games meer heb gespeeld (de laatste was F1 Challenge '99 - '02 tot een aantal jaar terug) is het weer heerlijk om de banen te verkennen, elk rondje weer een paar tienden van een seconde van je tijd te rijden en je echt voor te bereiden op de race.

Online ga ik denk ik voorlopig nog maar even niet doen, eerst weer even wat beter aan de wagens en circuits wennen. Het zou toch best lullig zijn om de GFDA regels te overtreden uit onkunde in plaats van moedwil.
Max_size schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:39:
- Voor de rest heb ik af en toe lost van schokkend beeld... heel raar, lijkt soms alsof het even niet spoepel draait en dan in eens weer heel goed en dat dan op de xbox, daarom had ik juist gekozen voor de xbox, dat draait altijd soepel, nou niet echt dus, zeg denk ik mijn xbox maar op 720p, misschien helpt dat
Dat zal helemaal niets uithalen, de games worden sowieso op 720p gerendered (tenzij je MS een zoentje geeft, dan mag je bij bepaalde spellen die beginnen met een H en eindigen op alo zelfs op een nog lagere resolutie gaan zitten). Alleen sommige Arcade spelletjes zijn daadwerkelijk 1080p.

[ Voor 24% gewijzigd door KneoK op 23-09-2010 03:07 ]

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Gewoon heerlijk dat realisme! Waar kan je instellen welke banden je wisselt tijdens de pitstop?

The Sartorialist

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

fstieger99 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 04:06:
Gewoon heerlijk dat realisme! Waar kan je instellen welke banden je wisselt tijdens de pitstop?
In je pitbox voor de race, bij race strategy onder Tyres. (als je bedoelt welk (genummerd) setje banden je kiest, weet niet of dat kan)
ravw schreef op donderdag 23 september 2010 @ 02:22:
[afbeelding]
Nog meer mensen hier last van ..
want het is alleen in deze bocht
Als je de witte/blauwe vlekjes bedoeld, is dat de reflectie van de zon in de lens van de camera, gewoon realisme dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2010 07:14 ]

My iRacing profile | Strava

• Schuey
Jij hebt een camera in je hoofd ipv ogen?

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Schuey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:29:
Hij bedoeld camera's naast de baan 8)7 .

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schuey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:29:
Het eerste screenshot is niet uit je ogen, maar van de T-Cam. De andere zijn uit de replay, en dus per definitie camera, aangezien je ogen niet kunnen terugspoelen :+

Even serieus, het is wel degelijk de reflectie van de zon in je vizier / cam (geen reflecties van naast de baan). Neem maar eens een foto practisch tegen de zon in, daar zitten soms ook dit soort vlekken op. Dit zat ook al in Grid en Dirt

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2010 07:37 ]

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik hoor iedereen over de AI e.d. praten maar waar kan ik die wijzigen? Het gaat hier om de PS3 versie, kan alleen iets vinden in het driving aids menu, die heb ik nu op Hard en Expert gehad maar gaven geen verschil, ik gebruik een custom driving aids set (TC op medium en momenteel automatisch schakelen, dat komt later wel :P) aangezien ik met de PS3 controller rij en met traction control uit ik helemaal niet wegkom :P Hier rijd ik dus ook op bahrein een lage 1:58 maar dat geeft mij nog steeds een pole in een Lotus.

Verder vind ik de game ontzettend lekker wegracen! Hoe meer je probeert te pushen en op het randje probeert te gaan (en mislukt ;)) hoe leuker het word!

[ Voor 7% gewijzigd door Breaker op 23-09-2010 07:44 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Breaker schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:44:

Verder vind ik de game ontzettend lekker wegracen! Hoe meer je probeert te pushen en op het randje probeert te gaan (en mislukt ;)) hoe leuker het word!
Volledig mee eens. Wacht maar tot het eens echt Heavy Rained. Dan lijken de Wets net slicks, zo weinig grip. Heerlijk gewoon :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gisteren toch gekocht bij de FRS voor 52 euro, met de Power Unlimited korting.

Heb slechts 2 races gereden, en ik spinde meer dan dat ik goed door de bochten kwam. Ik speelde op medium.
Vind hem echt nog heel erg moeilijk.

Had helaas weinig tijd om te spelen gisteren.

Maar het zag er goed uit hoor,
Was erg bang dat het gewoon GRID met F1 auto´s was. Maar dat is het totaal niet.

Vanavond eens uitgebreider spelen, en dan ook met me stuur voor de xbox 360 _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Breaker schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:44:
Ik hoor iedereen over de AI e.d. praten maar waar kan ik die wijzigen? Het gaat hier om de PS3 versie, kan alleen iets vinden in het driving aids menu, die heb ik nu op Hard en Expert gehad maar gaven geen verschil, ik gebruik een custom driving aids set (TC op medium en momenteel automatisch schakelen, dat komt later wel :P) aangezien ik met de PS3 controller rij en met traction control uit ik helemaal niet wegkom :P Hier rijd ik dus ook op bahrein een lage 1:58 maar dat geeft mij nog steeds een pole in een Lotus.

In je trailer, als je de race start kun je Difficulty Settings wijzigen en als je naar onder scrolled zie je de AI settings.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik heb echt het gevoel dat ik af en toe een andere game speel dan jullie. Zit nu op race 2, in de Lotus, op Legendary AI, alleen automatisch schakelen aan (krijg dat echt niet voor elkaar).
Practice 3, en ik sta laatste, 0.5 seconde achter nr. 23.

Overigens hoor ik mensen klagen dat ze in quali wel snel zijn, maar in de race niet en hun banden aan gort rijden. Misschien moet je meer aan een racesetup werken en tijdens practice met meer benzine aan boord rijden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:18:
Ik heb echt het gevoel dat ik af en toe een andere game speel dan jullie. Zit nu op race 2, in de Lotus, op Legendary AI, alleen automatisch schakelen aan (krijg dat echt niet voor elkaar).

Overigens hoor ik mensen klagen dat ze in quali wel snel zijn, maar in de race niet en hun banden aan gort rijden. Misschien moet je meer aan een racesetup werken en tijdens practice met meer benzine aan boord rijden?
Dat is wel een idee, ik rijd echter gewoon de training heel even om de baan te verkennen, eventueel onderdelen vrij te spelen. En dan skip ik naar Quali

• Phusebox
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:30:
[...]

Dat is wel een idee, ik rijd echter gewoon de training heel even om de baan te verkennen, eventueel onderdelen vrij te spelen. En dan skip ik naar Quali
Met een racesetup ben je dan uiteraard tijdens de quali ook langzamer, dus is het vertekend beeld misschien een beetje weg?

Vooralsnog heb ik op Australie de grootste moeite om mijn target van P20 te halen.

• Roydriguez
Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is de moeilijkheidsgraad van het spel als ik alles zo lees. Laatste spel wat ik suf heb gespeeld was gp4 dus ik hoop dat ik op expert of zo niet iedereen van de baan af rij.

• Rivanov
  • Nu online
Ik heb moeite genoeg met de AI. Of dat genoeg zegt over mij of over het spel weet ik niet. Maar ik beleef er het grootste plezier aan, en dat is voor mij het belangrijkste.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Erg goede game!

Hoe kan ik in de PS3-versie instellen dat ik zelf de pit wil inrijden naar mijn team toe?
Ik druk nu alleen de limiter zelf in, maar daarna neemt de computer het van me over.
Ik moet wel gas geven, maar sturen en stoppen doet ie zelf.

Ben ff wat time-trials aan het doen geweest, o.a. op Korea; wat een leuke baan!!

Gisteravond ook nog quali op Bahrein gedaan. Ben gestart bij Sauber en reedt naar P12.
(Wel een klote bochtenserie zeg, dat nieuwe stukje :))
Vanavond de race maar eens doen.

Heb de AI op hard staan...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Inderdaad, ik ervaar hetzelfde, alle rijhulpen uit, AI op legend. Hoewel ik best wel wat F1 (en andere race) game ervaring heb rij ik ook op ongeveer 0,5 - 1 sec achter de nummer 23 in de practice sessions op bahrain (ken de baan ook niet echt) in de Lotus...

Ik mis trouwens wel echt wat statistieken in de game, daar was cm altijd zo goed in. Ik kan nergens mijn snelste rondes op circuit zien (bahalve in de time trial bij het kiezen van een ghost lap), er zijn geen offline leaderbords (eventueel per auto) en mijn time trial laps worden ook niet geupload om 1 of andere reden.

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
freddyathlon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:58:
Erg goede game!

Hoe kan ik in de PS3-versie instellen dat ik zelf de pit wil inrijden naar mijn team toe?
Ik druk nu alleen de limiter zelf in, maar daarna neemt de computer het van me over.
Kan niet afaik, om te voorkomen dat mensen pitcrews omver gaan beuken enzo. Tis geen carmageddon :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phusebox
freddyathlon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:58:
Erg goede game!

Ben ff wat time-trials aan het doen geweest, o.a. op Korea; wat een leuke baan!!

Gisteravond ook nog quali op Bahrein gedaan. Ben gestart bij Sauber en reedt naar P12.
(Wel een klote bochtenserie zeg, dat nieuwe stukje :))
Vanavond de race maar eens doen.

Heb de AI op hard staan...
Bij de Assists heb je pit limiter en pit brake staan. Beide op manual zetten.

Ik vind Korea maar een crap baan, niks aan. En het nieuwe stukje in Bahrein vind ik juist weer geweldig.

Verwijderd

Na maanden lang wachten op F1 2010 op de Xbox, gisteravond eindelijk kunnen spelen :)

Moet nog even wennen aan alle settings, maar wat een vet spel hebben de jongens van CM uitgebracht.

Ben met career mode bezig in een Virgin :) en heb een volledig raceweekend gedaan en race op 100%

na flink knokken 8e geworden :) ik race medium en alles aan (zoals ik al zei ik moet nog inkomen)

Dit gaat echt heel wat uurtjes kosten om jezelf in alle punten te verbeteren:) en die uitdaging vind ik nu super in een game

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ach ja, zo hebben we allemaal een favoriete baan... Mijn favoriet is nog steeds Brazilie...

Maar goed, al met al is deze game beter dan F1 2006 op de PS3.
Misschien was F1 2006 realistischer kwa weggedrag, maar deze F1 2010 rijdt voor mijn gevoel lekkerder...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Rivanov
  • Nu online
Vind Melbourne geweldig! Daar had ik ook Pole Position en won ik de race! _/-\o_

• QuoRocks
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:42
Gisteren het spel gehaald voor de PS3 en ook maar even online geprobeerd. Het XP-systeem waarbij je punten krijgt door online te racen en zo kunt levelen, stond nog niet aan. Alle leaderboards waren nog leeg.

Eerste online race was op monaco, 1 tegen 1. Viel me behoorlijk tegen. Een vangrail schrapen en je wordt gelanceerd, heel onrealistisch. Maargoed, dit was volgens mij wel op de arcade-stand.

Verder single player wel een heel erg gaaf spel. Alleen de graphics in de spiegels vallen heel erg tegen. Je ziet alleen gras, asfalt, bomen en de rest is lucht.

Tofste van t spel tot nu toe: Cockpitview in de regen en dan in de spray van een voorligger Eau Rouge inrijden :)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Shiver23 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:41:
Hadden de die-hard simmers echt verwacht dat F1 2010 een realistische besturing zou hebben? Daar is het spel veel te main-stream voor.
Als ik alle reviews nog eens nakijk zie ik overal 8-9 en 10 nen als waardering.

Nou vraag me echt af of ze ooit rFactor,GT legends enz gespeeld hebben.
Kreeg van mn maat te horen dat ze bij Gamekings ook al niet echt onder de indruk waren van het spel.

Ik zelf had echt gedacht dat het spel beiden type gamers zou aantrekken,maar blijkbaar had ik toch te veel gehoopt.

iRacing Profile Flickr

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 00:24
Heb hem gister maar geinstalleerd en ben er wel tevreden over. Nou kan ik nog niet echt oordelen want heb alleen met keyboard gespeeld, aankomend weekend neem ik me playseat mee naar mijn nieuwe appartement dus dan ga ik het echt even proberen.

Heb zelf alleen nog maar op Medium Ai een paar racesjes van 5 ronde gereden in GP. wil me carriere niet beginnen met keyboard.

Maar even een vraag aan jullie allen :)

Ik heb voor Lotus gekozen om mee te beginnen. Gwn omdat ik het wel een mooie kleur auto vindt, terwijl ik eigenlijk in het eggie meer voor HRT en Vigin ben.
Me volgende team wordt Torro Rosso, omdat ik de Torro op de zeikant van de wagen ontzettend vet vindt.En in de latere seizoenen willicht voor Ferrari :*) maar never nooit voor Mclaren :P

Welk team hebben jullie gekozen en waarom?En naar welk team wil je gaan?

• Rivanov
  • Nu online
seninha schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:14:
[...]

Kreeg van mn maat te horen dat ze bij Gamekings ook al niet echt onder de indruk waren van het spel.

Ik zelf had echt gedacht dat het spel beiden type gamers zou aantrekken,maar blijkbaar had ik toch te veel gehoopt.
Gamekings was juist ongelofelijk positief over de game.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:12

Oxigeon

En zo is dat!

Als ik hier alles zo lees is het aardig positief. En toen ik het gisteren bij mijn broertje zag op de xbox dacht ik echt van wauw. Dit is echt vet.

Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen via de post. Kan helaas pas vanavond beginnen met game :(.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
De review staat op de voorpagina :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Thommmyy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:14:

Welk team hebben jullie gekozen en waarom?En naar welk team wil je gaan?
Ik ben gestart bij Sauber. Omdat dit team in mijn ogen, samen met Toro Rosso, de 2 besten zijn om mee te beginnen.

Ik wil zo snel mogelijk in de middenmoot zitten. Ik heb gekozen voor 5 seizoenen.

Ik wil rond seizoen 3 toch wel in minstens een Renault zitten. Seizoen 4 en 5 wil ik in de topper rijden, en dan het liefst een McLaren. (Mijn favoriet in het echie)

• Thommmyy
freddyathlon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:22:
[...]

Ik ben gestart bij Sauber. Omdat dit team in mijn ogen, samen met Toro Rosso, de 2 besten zijn om mee te beginnen.

Ik wil zo snel mogelijk in de middenmoot zitten. Ik heb gekozen voor 5 seizoenen.

Ik wil rond seizoen 3 toch wel in minstens een Renault zitten. Seizoen 4 en 5 wil ik in de topper rijden, en dan het liefst een McLaren. (Mijn favoriet in het echie)
Hoe heb je voor Sauber kunnen kiezen?kan dat bij 5 seizoenen?

ik kon met 7 seizoenen alleen uit de 3 nieuwe teams kiezen.

• Phusebox
[...]

Wordt een beetje moe van dat "ze hebben zeker nooit rFactor gespeeld". Dat hebben ze vast wel, maar rFactor is bedoeld voor een ander publiek, en is goed in wat het doet (maar zonder mods zeker niet geweldig). Als je uberhaupt al wil vergelijken, wat eigenlijk niet eens van toepassing is omdat het twee compleet verschillende games zijn, dan moet je een kale rFactor vergelijken met F1 2010.

Maar nogmaals rFactor is voor het (semi-)hardcore sim publiek, terwijl F1 2010 door iedereen gespeeld moet kunnen worden. Natuurlijk moet het een uitdaging kunnen vormen voor 90-95% van de mensen, maar helaas loopt hier op tweakers nou net die 5% rond die meesterlijk goed is in alle racegames, en op Legendary AI met alle hulp uit iedereen met 2 vingers in zijn neus met de HRT wegrijd. Het zij zo. :+

Verwijderd

Ik heb het spel binnen voor de PC.
Ik gebruik een G25 maar ik ervaar wel wat problemen.
Vooral dat er een soort vertraging in het sturen remmen en gas geven zit.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb nog een aantal kleine vraagjes...

- Stel je rijdt 15e ofzo. Komt het wel eens voor dat er voor je een crash plaatsvindt waarbij je zelf niks hebt gedaan, die dus echt door de AI zelf wordt veroorzaakt?

- Zijn er rijders die de race niet uitrijden van de AI?

- Hoe speelt het online? Laggie? Of is het nog niet mogelijk?

• Rivanov
  • Nu online
Ja, de AI veroorzaakt ook crashes of spinnen voor je neus als je teveel druk zet.

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb precies hetzelfde!
Moet echt knokken om bij de quali op P20 ofzo te komen en in de race is P15/16 echt het maximaal haalbare met mijn Lotus op Expert met alleen TC op medium als hulpmiddel. :P

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Gisterenavond voor t eerst gespeeld op de XBOX360. Nog niet echt een race gereden omdat ik de godganse avond heb zitten kutten met de FFB/stuurinstellingen! FFb op 100% is geen optie omdat ik dan het idee heb dat mn Microsoft stuurtje langzaam uit elkaar valt. Heb FFB nu op 80% staan , Enviroment inputs (of zoiets) op 100% en wheel weight op 20%. Dan zit er in een ander menu ook nog de optie "Steering Linearity" , stond standaard op 40% maar die heb ik verlaagd naar 25%. Maakt de auto iets nerveuzer op rechte stuk maar reageert veel beter met insturen.

Met bovenstaande settings hou ik de wagen aardig op de baan maar heb toch nog het idee dat het niet helemaal klopt. Dus de vraag is , wie heeft er al 3 avonden kutten opzitten ( ;-) ) en heeft de goeie settings gevonden?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Wellicht kan iemand hier mij helpen, ik zoek dus een stuurtje voor de Xbox360, maar ik kan er dus nergens een vinden :'(

Dus of de Logitech DriveFX of de officiele van Microsoft zelf.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Phusebox
DutchFLC schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:50:
Gisterenavond voor t eerst gespeeld op de XBOX360. Nog niet echt een race gereden omdat ik de godganse avond heb zitten kutten met de FFB/stuurinstellingen! FFb op 100% is geen optie omdat ik dan het idee heb dat mn Microsoft stuurtje langzaam uit elkaar valt. Heb FFB nu op 80% staan , Enviroment inputs (of zoiets) op 100% en wheel weight op 20%. Dan zit er in een ander menu ook nog de optie "Steering Linearity" , stond standaard op 40% maar die heb ik verlaagd naar 25%. Maakt de auto iets nerveuzer op rechte stuk maar reageert veel beter met insturen.

Met bovenstaande settings hou ik de wagen aardig op de baan maar heb toch nog het idee dat het niet helemaal klopt. Dus de vraag is , wie heeft er al 3 avonden kutten opzitten ( ;-) ) en heeft de goeie settings gevonden?
Bij mij gaat ie perfect met de standaard settings, waarbij FFB, Environment en Wheel Weight op 100% staan.

• Thommmyy
Miss kom ik een beetje vroeg met me vraag?

Hoe is het om je auto te verbeteren met upgrades? Merk je daarwerkelijk of je sneller gaat in rondetijden?

Natuurlijk is dit een vraag voor een echte simmer en vraag ik mij af of die simmer dit al geprobeerd heeft?Nou hopen dat deze simmer die ik aanspreek de game nog niet weg gegooit heeft :P

• DutchFLC
Phusebox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:53:
[...]

Bij mij gaat ie perfect met de standaard settings, waarbij FFB, Environment en Wheel Weight op 100% staan.
Lol, tsja , als ik op het gehoor en gevoel afga denk ik niet dat dat ding een heel seizoen overleefd met alles op 100%. Ga t wel proberen :)

Maar vind je de FFB ook niet een beetje maf af en toe?

• MaFFia
  • Laatst online: 20:28
Phusebox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:26:
[...]

Wordt een beetje moe van dat "ze hebben zeker nooit rFactor gespeeld". Dat hebben ze vast wel, maar rFactor is bedoeld voor een ander publiek, en is goed in wat het doet (maar zonder mods zeker niet geweldig). Als je uberhaupt al wil vergelijken, wat eigenlijk niet eens van toepassing is omdat het twee compleet verschillende games zijn, dan moet je een kale rFactor vergelijken met F1 2010.

Maar nogmaals rFactor is voor het (semi-)hardcore sim publiek, terwijl F1 2010 door iedereen gespeeld moet kunnen worden. Natuurlijk moet het een uitdaging kunnen vormen voor 90-95% van de mensen, maar helaas loopt hier op tweakers nou net die 5% rond die meesterlijk goed is in alle racegames, en op Legendary AI met alle hulp uit iedereen met 2 vingers in zijn neus met de HRT wegrijd. Het zij zo. :+
Zo zullen er altijd mensen die vergelijken en posten , wat is daar fout aan .Het enige wat ik jou zie doen is de game verdedigen . Ik ben geen sim racer en FVA is de eerste game die ik speel die als sim staat aangeschreven . Je kan je mening geven en zo ook de teleurstellingen van dit spel . Zelfs andere games zoals bv een grid of dirt serie hebben in mijn ogen een beter geluid en bestuurbaarheid en zo zijn er nog wel enkele dingen die gewoon minder zijn .En dat heeft nog weinig te maken met het feit al dan niet een sim of arcade . En laten we nou gewoon eerlijk zijn zoals gamekings al zei , je oma zou het kunnen spelen verteld eigenlijk al meer als genoeg .

En ja , ik ga de game spelen aangezien ik hem toch al heb en al in tijden geen "orginele" F1 game heb gespeeld . Ik hoop dan ook dat er via patches toch nog wat dingentjes te veranderen zijn ;)

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Hebben jullie een idee waar je de controller instellingen specifiek kunt instellen (PC versie)?

Ik gebruik namelijk een Logitech Driving Force Pro, maar met een andere pedalenset. Die pikt F1 2010 niet automatisch op (die verwacht de DFP pedalen, maar die zijn stuk).

Heb een tijd gezocht, maar niks gevonden. Zie ik iets over het hoofd? Weet iemand of er ergens een cfg file waar je de controller instellingen kunt aanpassen?

Jaap

• Phusebox
DutchFLC schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:00:
[...]

Lol, tsja , als ik op het gehoor en gevoel afga denk ik niet dat dat ding een heel seizoen overleefd met alles op 100%. Ga t wel proberen :)

Maar vind je de FFB ook niet een beetje maf af en toe?
Hmm nee geen last van rare FFB eigenlijk, en qua geluid valt het ook mee. Hoe gebruik je hem? Op een tafel, op schoot?
MaFFia schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:00:
[...]

Zo zullen er altijd mensen die vergelijken en posten , wat is daar fout aan .Het enige wat ik jou zie doen is de game verdedigen . Ik ben geen sim racer en FVA is de eerste game die ik speel die als sim staat aangeschreven . Je kan je mening geven en zo ook de teleurstellingen van dit spel . Zelfs andere games zoals bv een grid of dirt serie hebben in mijn ogen een beter geluid en bestuurbaarheid en zo zijn er nog wel enkele dingen die gewoon minder zijn .En dat heeft nog weinig te maken met het feit al dan niet een sim of arcade . En laten we nou gewoon eerlijk zijn zoals gamekings al zei , je oma zou het kunnen spelen verteld eigenlijk al meer als genoeg .

En ja , ik ga de game spelen aangezien ik hem toch al heb en al in tijden geen "orginele" F1 game heb gespeeld . Ik hoop dan ook dat er via patches toch nog wat dingentjes te veranderen zijn ;)
Je hebt wel enigszins gelijk, maar je hebt racegames en racegames. Een flightstim ga je ook niet vergelijken met HAWX bijvoorbeeld.

Qua bestuurbaarheid ben ik het niet met je eens; GRID was echt complete bagger. Je gleed alle kanten op, auto's hadden 0 gewicht, was alsof je constant op ijs reed. Deze game was zowel met controller als stuur echt een van de slechtste controls ooit.

Qua geluid; ja het had beter gekund, maar is voor mij geen dealbreaker, vind het ok klinken, maar jammer dat het blijkbaar niemand lukt om dat echte F1 geluid erin te krijgen. Ook FVA, rFactor etc niet.

Gamekings zijn gewoon van het Oh-oh Cherso niveau. Als er ergens een belabber gamesprogramma ter wereld bestaat, dan is het Gamekings wel. Wat een stelletje losers bij elkaar, die er misschien wel verstand van hebben maar dan het in zo'n populair jasje gieten dat er niks meer van overblijft.
Ja je oma kan het spelen, als jij alle assists aanzet en in "behind car" view raced, zoals zij deden, dan geef je al aan dat je echt enorm sucked. En dan maar beweren dat je een simmer bent. Haha trieste figuren zijn het ook.

Leuk programma als je wil lachen om het niveau van Nederlandse "journalistiek", verder compleet nutteloos als serieus gamesprogramma.

[ Voor 71% gewijzigd door Phusebox op 23-09-2010 10:15 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Denk dat niemand zover is dat ze de auto al hebbn kunnen upgraden!
In de vrije training van Melbourne kan je wel enginemapping verdienen.

Gaat lekker nu.
Op expert (wel tc en ABS aan met controller).
AI op legendary.
Bahrein qually P20 en race P8 gefinished.
Melbourne FP1 op P9 (wel wat met de setup gerommeld! Wat goed uit pakte, eerst zat ik met moeite op P18, dus qua tweaken is er wel veel te halen, op de prime tire overigens)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rivanov schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:05:
Vind Melbourne geweldig! Daar had ik ook Pole Position en won ik de race! _/-\o_
Pfff, Fantastische baan. Zeker sector 1 en begin sector 2, maar ik heb gister even een uur vrije training gedaan en krijg het niet voor elkaar beter dan een 6e tijd te rijden. Ik speel met een Force India, op medium, maar zonder hulpmiddelen. En TC zou wel eens gewenst zijn, want het gaat in sommige bochten wel eens mis, hoppa, weer een rondje verknalt.. :) Te vroeg op het gas en klaar. Daardoor moet ik redelijk voorzichtig rijden. Dat maakt het wel leuker. De eerste race heb ik nog met wat hulpmiddelen gereden en toen was het pole en racewin en klaar, maar dat was te weinig challenge. Ergens rijdt het wel lekkerder zonder de hulpmiddelen. Meer feeling met de auto. Alleen is het niet altijd even makkelijk :D

Heerlijke game als je het mij vraagt, Ik ben een arade+ gamer zeg maar. Ik streef niet naar compleet realisme, maar het moet ook niet te arcade zijn en F1 2010 is dat voor mij. Ik ga mij wel een tijd vermaken met deze game. Weer goed werk op racegebied door Codemasters!!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ben ik de enige die vind dat Steam hier behoorlijk aan het falen is?
Iedereen is hier al lang vrolijk aan het spelen, en op Steam unlockt ie pas over 9 uur.
En dan zou het raar zijn dat ik 'm gelijk even "elders" ga binnentrekken? :X

• DutchFLC
Op een (eigenlijk niet zo stabiele) tafel. Zo'n TellSell model wat je onder de bank kan schuiven. Echt amazing (not) Ga binnenkort zelf een raceseat bouwen , vast een stuk stabieler.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Je hebt aan een kant wel een stuk gelijk, het weggedrag in rFactor en consorten is een stuk realistischer. Echter is de AI daar om te huilen, en je rondjes constant rijden is ook nagenoeg onmogelijk (zeker voor de minder sim-gerichte user). Ik persoonlijk vind F1 2010 wat dat betreft een zeer goede mix, en zeker als je bij de limiet van de auto komt, meer dan uitdaging genoeg bieden.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tweaker36 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:23:
Iedereen is hier al lang vrolijk aan het spelen, en op Steam unlockt ie pas over 9 uur.
Gewoon je steam-serial gebruiken bij de install van 'elders'. Dan is ie gewoon legaal

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:29:
[...]

Dan moet je je misschien eens verdiepen in de gear ratio's :D ook als je zelf schakelt, ben je ook veel sneller. Maar als anderen zeggen dat ze de AI te zwak vinden en ze met gemak pole pakken en dan de race winnen, en jij zegt dat ze je voorbij komen schieten, betwijfel ik ten zeerste of het aan het spel ligt ;-)
..
Ze schieten me niet voorbij, maar lopen redelijk vlot bij mij vandaan...op de rechte/lange stukken. Tuurlijk ben ik geen Schumacher himself, maar ik ging er vanuit dat de setup die ik via de engineer kies redelijk voldeed. Maar blijkbaar niet dus.... Stelt een ieder hier zijn auto geheel zelf af? Of enkel via de engineer?

Lees op Codemasters forum ook dat mensen er last van hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 23-09-2010 10:35 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tweaker36 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:23:
Officieel komt de game toch ook pas morgen uit of niet?

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
J.apiooo schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:03:
Hebben jullie een idee waar je de controller instellingen specifiek kunt instellen (PC versie)?

Ik gebruik namelijk een Logitech Driving Force Pro, maar met een andere pedalenset. Die pikt F1 2010 niet automatisch op (die verwacht de DFP pedalen, maar die zijn stuk).

Heb een tijd gezocht, maar niks gevonden. Zie ik iets over het hoofd? Weet iemand of er ergens een cfg file waar je de controller instellingen kunt aanpassen?
Je kan costom instellingen instellen. Dat zou je kunnen proberen.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Hoe is de besturing alleen met toetsenbord?
iemand er al ervaring mee aangezien ik geen stuur heb of dergelijke.
en ik wel wil gaan spelen..

PSN: McMillan0984

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Clavat schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:39:
Ik vind het niks in ieder geval.
Besturing gaat daardoor veel te schokkerig, en niet vloeiend.

• Joost1991
Speel nu op Expert, enkel schakelen aangezet en AI op Legendary.

Haalde in Kuala Lumpur met moeite Q2, mooie 15de tijd met een Virgin met een 1:38:5.

In de race daarintegen... ging lekker opzich. Totdat ik in de 5de ronde een lekke band kreeg aan het eind van het rechte stuk. Moest dus een hele ronde met een lekke band rijden. Ging totaal niet, 24ste. Vervolgens dacht ik, 23ste moet haalbaar zijn. Rijden ze daarvoor opeens allemaal steady 1:38:0. WTF?! De kop reed 1:35:5, ik werd bijna gelapped.

Hoe kan het opeens dat ze veel sneller gaan in de race dan in de kwalificatie?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Verwijderd

Dank je, ga ik vanavond zeker proberen. :)

• Thommmyy
Clavat schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:39:
Is redelijk te doen. Nou heb ik alleen op monza gereden wat de makkelijkste baan is, om zo even een raceje te toen is het ook nog wel leuk ben 1x 3de geworden op medium Ai met Buemi, maar wil je wat meer raad ik je aan om een gamepad of stuurtje te kopen.
Rondetijd tot nu toe het snelste op Monza was 1.26.6 geloof ik. met keyboard. verwacht met stuurtje ruim 3 a 4sec sneller te zijn

Edit:
Heb wel me knoppen verandert.
links = ,
Rechts = .
gas = A
Rem = Z

[ Voor 5% gewijzigd door Thommmyy op 23-09-2010 10:54 ]

• Unbreukable
  • Laatst online: 12-09 16:32
Gewoon regen in Bahrein... tijdens FP3.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
niemand die weet waar ik een stuurtje kan scoren voor de X360? :(

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Rivanov
  • Nu online
Joost1991 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:49:
Speel nu op Expert, enkel schakelen aangezet en AI op Legendary.

Haalde in Kuala Lumpur met moeite Q2, mooie 15de tijd met een Virgin met een 1:38:5.

In de race daarintegen... ging lekker opzich. Totdat ik in de 5de ronde een lekke band kreeg aan het eind van het rechte stuk. Moest dus een hele ronde met een lekke band rijden. Ging totaal niet, 24ste. Vervolgens dacht ik, 23ste moet haalbaar zijn. Rijden ze daarvoor opeens allemaal steady 1:38:0. WTF?! De kop reed 1:35:5, ik werd bijna gelapped.

Hoe kan het opeens dat ze veel sneller gaan in de race dan in de kwalificatie?
Heb ook gehad dat ze in Q2 twee seconden sneller gaan dan in Q1 en dan in Q3 rijden ze weer trager. :+

• Joost1991
CrankyGamerOG schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:52:
Microsoft is gestopt met een maken van deze stuurtjes. Enkel tweedehands nog mogelijk...

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:52:
Marktplaats

PSN: Shiver23

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

http://www.telegraaf.nl/t...n_Formule_1__.html?p=10,1

Misschien leuk voor de mensen met interesse

I intend to live forever. So far, so good.

• Roydriguez
Mediaoffer verstuurd hem vandaag zeggen ze.

• Roydriguez
Thommmyy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:50:
[...]

Is redelijk te doen. Nou heb ik alleen op monza gereden wat de makkelijkste baan is, om zo even een raceje te toen is het ook nog wel leuk ben 1x 3de geworden op medium Ai met Buemi, maar wil je wat meer raad ik je aan om een gamepad of stuurtje te kopen.
Rondetijd tot nu toe het snelste op Monza was 1.26.6 geloof ik. met keyboard. verwacht met stuurtje ruim 3 a 4sec sneller te zijn

Edit:
Heb wel me knoppen verandert.
links = ,
Rechts = .
gas = A
Rem = Z
Ey dat zijn de Geoff Crammond instellingen, die gebruik ik ook altijd.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Joost1991 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:54:
[...]

Microsoft is gestopt met een maken van deze stuurtjes. Enkel tweedehands nog mogelijk...
Misschien een wat kleinere speelgoedwinkel nog als je geluk hebt.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.