[Multi] F1 2010 - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 68.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je vraagt er wel een beetje om. Sommige simmers hebben de neiging om een wat neerbuigende toon aan te slaan naar games en gamers die niet van hun hardcore niveau zijn, en zo komt jouw post ook over. Ik heb zelf nooit geraced IRL, maar het lijkt mij dat realisme in racegames sowieso een slappe illusie is zolang je in je huiskamer blijft zitten. Kan daarom af en toe wat moe worden van gezeur van simmers. Ga toch lekker gamen ofzo, of ga de deur uit en ga werkelijk racen.

Los daarvan moet je je sowieso niet al teveel van aantrekken van zulke marketingtekstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:51:
[...]

Tja, je vraagt er wel een beetje om. Sommige simmers hebben de neiging om een wat neerbuigende toon aan te slaan naar games en gamers die niet van hun hardcore niveau zijn, en zo komt jouw post ook over. Ik heb zelf nooit geraced IRL, maar het lijkt mij dat realisme in racegames sowieso een slappe illusie is zolang je in je huiskamer blijft zitten. Kan daarom af en toe wat moe worden van gezeur van simmers. Ga toch lekker gamen ofzo, of ga de deur uit en ga werkelijk racen.

Los daarvan moet je je sowieso niet al teveel van aantrekken van zulke marketingtekstjes.
Weet je waar ik moe van wordt? Van simmers die nooit in IRL hebben geraced en het toch denken te weten wat echte sim is.

Heb ik ook verteld dat ik moe wordt van "simmers" die veel uit hun duim zuigen om slim te lijken? Die kan ik ook niet uitstaan bleh...

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 21-09-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Het is hier geen V&A.

[ Voor 116% gewijzigd door PromoX op 22-09-2010 00:05 ]

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk die verschillende release dates op Steam. Ben ik aan het pre-loaden, zie ik net een melding 'huppelepup' is now playing F12010. Amerikaan natuurlijk. :+

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Ik ben absoluut geen simmer, de laatste racegames die ik echt goed gespeeld heb zijn GP4, F1 Challenge 99-02 en Gran Turismo 3 en 4, met een simpel Logitech Formula Force stuurtje. Vanavond F1 2010 gespeeld bij een vriend met een G25, en ik kan zeker zeggen dat, ook met alle hulpmiddelen uit, F1 2010 minder realistisch is dan al die andere games. Er is geen enkel gevoel van grip, en je merkt gewoon dat er op de achtergrond nog hulpmiddelen aan staan. Met name merk ik dit in het subtiel willen rechtzetten van de wagen na een crash, en het feit dat traction control aan lijkt te staan in een grindbak.

Erg jammer, want ik hoopte op een waardige opvolger van F1 Challenge 99-02, maar dit is het toch echt niet en beleef ik persoonlijk geen lol aan het racen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

[message=,noline]gebradenkip schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:13[/message]:
Ik ben absoluut geen simmer, de laatste racegames die ik echt goed gespeeld heb zijn GP4, F1 Challenge 99-02 en Gran Turismo 3 en 4, met een simpel Logitech Formula Force stuurtje. Vanavond F1 2010 gespeeld bij een vriend met een G25, en ik kan zeker zeggen dat, ook met alle hulpmiddelen uit, F1 2010 minder realistisch is dan al die andere games. Er is geen enkel gevoel van grip, en je merkt gewoon dat er op de achtergrond nog hulpmiddelen aan staan. Met name merk ik dit in het subtiel willen rechtzetten van de wagen na een crash, en het feit dat traction control aan lijkt te staan in een grindbak.

Erg jammer, want ik hoopte op een waardige opvolger van F1 Challenge 99-02, maar dit is het toch echt niet en beleef ik persoonlijk geen lol aan het racen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het gevoel aan grip mis. Mijn G27 stuurtje laat het frame niet eens kraken met de force feedback. Het is meer het trillen zoals een dual shock controller dat doet. Ik mis zelfs al zet ik alles op 100% wat het stuur betreft, het voelt allemaal iets te licht aan. Geen idee hoe een echte F1 wagen rijdt / te besturen is, maar je mis wel feedback van de wielen.

Dan heb ik nog een hekel aan de rpm led lampjes op mijn G27. Ik dacht dat het handig was, maar ze gaan te laat / te snek achter elkaar aan. Als het groene lampje gaat branden moet je al schakelen, want binnen 0,1 seconde knipperen alle lees omdat je over moet schakelen. Die schaalverdeling had wel iets fijner gemogen.

Dan nog het feit dat ik na 3 races nog geen lekkere instelling heb gevonden wat AI betreft. Of ik ben laaste en ik kom niet dichterbij, of ik sta in de top 3, met mijn Lotus. Even nog even proberen dus.

Verder: heb me er sl een hele avond mee vermaakt en kan me donderdag eens verdiepen in het spel. Heb er nu al een hoop plezier van!

Verwijderd

Het laatste F1 spel voor mij was Grand Prix 4, toen was dat een vet spel om te doen op de PC.

Zelf zal ik zondag pas toekomen aan het spelen van F1 2010 op de Xbox360 vanwege het buurtfeest hier. Reden dat ik m voor de xbox360 koop is dat ik racegames op de PC niet fijn vind spelen. Je stuurt naar mijn mening óf niet óf voluit. Op de xbox kun je dat doseren, net als het gas...

Vooral omdat ik zeer graag naar de Formule 1 kijk, hoop ik dat het mij goed bevalt. Ik zal m veel gaan vergelijken met Forza 3 dat ik ook veel heb gespeeld.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

gebradenkip schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:13:

Ben het op veel punten met je eens. Ook al staan alle hulpmiddelen uit, er lijkt op de achtergrond nog wat aan te staan. Als ik gespind ben lukt een halve donut bijna niet eens? En in de grindbak geen wheelspin? In de langzame bochten spin je wel eens maar verder kan je aardig 'door de bochten raggen' wat niet heel realistisch aanvoelt. Morgen eens langer testen...nu slapie ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 00:52 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:26:
Reden dat ik m voor de xbox360 koop is dat ik racegames op de PC niet fijn vind spelen. Je stuurt naar mijn mening óf niet óf voluit. Op de xbox kun je dat doseren, net als het gas...
Eigenlijk is dit nonsense: er zijn ook stuurtjes beschikbaar voor de PC en anders zijn er voor de PC ook gamepads te verkrijgen. Dan kan je dus ook doseren op de PC. Zonde dat het 'smoesje' nu ook al gebruikt word bij racegames voor de PC.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2010 01:24 ]

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45
CptChaos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:21:
[...]
Eigenlijk is dit nonsense: er zijn ook stuurtjes beschikbaar voor de PC en ook zijn er voor de PC gamepads te verkrijgen. Zonde dat zulke 'smoesjes' nu ook gezocht worden voor racegames. ;)
of nog makkelijker je hangt een Xbox controller aan je pc :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:26:

Reden dat ik m voor de xbox360 koop is dat ik racegames op de PC niet fijn vind spelen. Je stuurt naar mijn mening óf niet óf voluit. Op de xbox kun je dat doseren, net als het gas...
Werkelijk de absurdste reden die ik ooit gelezen heb. Op de pc zijn juist legio mogelijkheden. Alle stuurtjes werken op de p[c. Vrijwel alle gamepads met triggers (ja ook de X360 pad) werken op de pc. Juist de X360 heeft de slechtste mogelijkheden voor racegames. Slechts 1 stuur verkrijgbaar atm die ook nog eens €300+ kost... En het originele X360 stuur niet te krijgen is..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Even de "demo" geprobeerd, ik erger me helemaal kapot aan die menu structuur...
Wat is er gebeurd met een ouderwetse Quick Race knop?
Uninstalled.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

unfor schreef op woensdag 22 september 2010 @ 02:06:
Even de "demo" geprobeerd, ik erger me helemaal kapot aan die menu structuur...
Wat is er gebeurd met een ouderwetse Quick Race knop?
Je bent niet de enige die al dacht dat ie 'kwijt' was. :( Hopelijk gaat er nog wat aan gedaan worden, want menu's zoals deze, hoeven voor mij dus écht niet.
Kan wel merken dat er niet is nagedacht over het menu, ook als je eenmaal in je auto zit, moet je éérst via Engineer de optie 'Go to track' kiezen en dan nog heb je géén outlap (in timetrial niet althans).

Maar om een game nou te deïnstalleren omdat het menu zo gaar is, vind ik wat overdreven.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2010 02:32 ]

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Bij mij wekken de menu's ook een grote hoeveelheid frustratie op anders. Daarnaast valt ook mij het racen vies tegen. Ik moet zelfs m'n best doen om de auto te laten spinnen want van zichzelf gaat hij echt niet snel. Ik race op mijn pc met een g25 met alle rijhulp uit en op het derde (van 4) niveau en de kwalificatie won ik eigenlijk al zonder te oefenen. In de race ging het allemaal een stuk minder voortvarend maar inhalen en dergelijken ging echt veel te makkelijk. Morgen maar op het hoogste niveau proberen, want dit was echt veel te makkelijk.

Wat graphics betreft kan ik weinig zeggen, aangezien ik alles ongeveer zo laag mogelijk moet zetten. Hoe dan ook bevalt de gameplay me tot dusver nog niet. Het racet een beetje vierkant. Ik wil wel iedereen met stuur aanraden de deadzone uit te zetten, want dat vond ik echt afgrijselijk.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Verwijderd

Ik weet dat er minimale en aanbevolen systeem eisen door codemasters beschikbaar zijn gesteld maar ik vroeg me toch af met wat voor een systeem/instellingen in de game jullie dit spel spelen. Ik heb momenteel een te slecte grafische kaart en zal deze moeten upgraden. Nu kan ik makkelijk voor een HD 4850 gaan maar misschien dat ik dan niet alle opties volledig kan benutten. Nu hoef ik niet alles op max te hebben maar wil wel het "wow" effect hebben. Alvast hartstikke bedankt!!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Heb F1 2010 eindelijk voor de PC, nu heb ik alleen één keer ALT-TAB gedrukt en nu draait ie windowed ipv full-screen en ik krijg hem never nooit meer terug :( Iemand suggesties?

Edit: Never mind: Start > Documenten > My Games > Hardwaresettings > Hardwaresettingsconfig > fullscreen=true :)

[ Voor 24% gewijzigd door Rctworld op 22-09-2010 05:17 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Maverick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:23:
Heb nu al een hekel aan het spel. Duurt verdomme een half uur voordat ik nog maar een auto zie. Ik gewoon ff snel een paar rondje doen voordat ik naar bed ga :(
Gedownload ofzo?
Ik stopte de disc in mijn Xbox en zat binnen 3 minuten op de baan.

Qua sim gevoel, natuurlijk mis je hier vanalles, of je moet al zo'n kooi hebben die g krachten simuleert. Heb zelf ook met oa. Een formule ford gereden, en die vond ik zelfs meer grip hebben dan de auto's in het spel.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2010 07:07 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:
Vandaag een uur of 4-5 kunnen spelen, bestaande uit 1 career weekend en 12 korte online races. 11 van die 12 races gewonnen, maar heb nu wel koppijn, zal wel aan de uiterste concentratie liggen.

Online is het een mixed bag, soms heb je mensen die echt hun best doen om niemand te raken, zoals ikzelf, maar dan heb je dus ook het gevaar dat jij clean iemand probeert in te halen en die andere gewoon het stuur omgooit als je er naast zit. Penalty systeem werkt daar nog niet lekker, ik had iemand die me van achter aantikte en ik kreeg 10 sec penalty, dat heeft me die 12e overwinning gekost.

Wat ik wel een sterk punt vind, heb even zitten testen, zelfs met TC op Full kun je spinnen in langzame bochten of als je te hard/verkeerd over de curbs gaat. Verder is het ook gelukkig simpel om even een 180 graden spin te doen als je verkeerd staat.

Het MS Wireless wheel valt me ook nog niet tegen, vind het best lekker rijden zo, mis alleen echt gevoel in de rem. Als ik 1 groot minpunt moet noemen dan is dat dus ook het remmen. Je ziet en voelt absoluut niet wanneer ze blokkeren.

Overigens op de 360 al regelmatig gehad dat ik dacht dat de xbox crashte, het beeld bevroor dan gewoon 1 seconde :S
kan je ook kiezen om onzichtbaar te zijn online?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Gisteren heel kort even gereden (PC) en ik kan nu al zeggen dat ik me hier prima mee ga vermaken. Het is precies het spel wat ik verwacht had dat het zou zijn. Het voelt misschien wat arcade achtig aan maar als je echt gaat pushen dan gaat die achterkant net zo snel je voorbij als in iedere andere sim die ik heb gespeeld.

Volgens mij vergeten een hoop mensen ook dat een F1 wagen in het echt een downfoce heeft waar je U tegen zegt. Ik geloof liever iemand als Davidson als hij zegt dat het goed aan voelt dan wie dan ook.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Phydomir schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:35:
Gisteren heel kort even gereden (PC) en ik kan nu al zeggen dat ik me hier prima mee ga vermaken. Het is precies het spel wat ik verwacht had dat het zou zijn. Het voelt misschien wat arcade achtig aan maar als je echt gaat pushen dan gaat die achterkant net zo snel je voorbij als in iedere andere sim die ik heb gespeeld.

Volgens mij vergeten een hoop mensen ook dat een F1 wagen in het echt een downfoce heeft waar je U tegen zegt. Ik geloof liever iemand als Davidson als hij zegt dat het goed aan voelt dan wie dan ook.
Me 2 _/-\o_ . Ik heb de Gp series van Geoff Crammond ook kapot gespeeld en als het daarbij in de buurt komt ben ik tevreden.

Kan me trouwens nog herinneren toen Gp2 uitkwam dat er ook een hoop klachten waren, een game zal nooit perfect zijn voor iedereen en voor codemasters is dit ook een leer proces.

Let's hope 4 the best and screw the rest!

[ Voor 12% gewijzigd door Roydriguez op 22-09-2010 07:45 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

GAIAjohan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:34:
heb je vsync uitstaan arfman? Zoniet, doe dat eens. Dat schelt nml ook enorm bij lag in games van Simbin.

Overigens is de blip er in het echt wel :). Zie je duidelijk bij onboard beelden met 'hud'. Als Massa bv terugschakelt zie je altijd 100% dezelfde blip. Die is dus automatisch :).
VSync staat al uit :)
En die blip is automagisch dus, ok.
Relief2009 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:54:
[...]

Weet je waar ik moe van wordt? Van simmers die nooit in IRL hebben geraced en het toch denken te weten wat echte sim is.

Heb ik ook verteld dat ik moe wordt van "simmers" die veel uit hun duim zuigen om slim te lijken? Die kan ik ook niet uitstaan bleh...
Over wie heb je het? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Arfman op 22-09-2010 07:52 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hoogie2004
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb zo'n vermoeden dat het werk vandaag lang gaat duren, zodra ik thuis ben snel spelen :D

My iRacing profile | Strava

• Phusebox
Mars18 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:15:
[...]

kan je ook kiezen om onzichtbaar te zijn online?
Je kunt echt bijna alles customizen, dus ook ook: Collisions (full, forward only, off)

Heb vanochtend voor het werk nog even de eerste practice gedaan van mijn 2e career race, en ik moet zeggen, zit echt lekker in de game. Ok het heeft minpuntjes, maar het voelt gewoon ontzettend goed.

Heb de settings nu op Legend staan, en hopelijk biedt dat meer uitdaging, alhoewel een snel rondje niet zo'n kunst is. De kunst is als je 50%+ races doet om constant te zijn en niet teveel van je banden te vergen, dat is wat deze game uitdagend maakt.

Wat ik nu doe is de eerste paar rondjes pushen, proberen posities te pakken, dan ergens settelen en proberen een steady tempo te rijden tot de eerste pitstops, dan weer even pushen en hopelijk 1 of 2 rondjes langer door kunnen rijden dan de mensen om mij heen.
In de eerste race kostte me dat echt 2 plekken omdat ik te hard pushte en mijn option banden echt na 25% van de race al op waren, toen moest ik driekwart race op de primes, die beduidend langzamer aanvoelden.

Dit soort dingen maakt het voor mij echt een F1 beleving, ook al is het geen simulatie of wat dan ook. Het gaat om de beleving, en heb nog nooit een game gespeeld die zo dichtbij het echt F1 gevoel komt.

[ Voor 68% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2010 08:26 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Gister avond even mee gespeeld op de pc.
Alles standaard gelaten en op medium gespeeld, besturing was even wennen.

Het spel is zeker vermakelijk, maar in de race lijkt het zowat alsof de AI voor je aan de kant gaat :)
Vanavond maar een keer op een iets hoger niveau proberen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Als je dat allemaal leest zou je denken dat de console versie beter is dan de pc versie. Iemand die beiden kan vergelijken??
Nog een vraagje: Is Netkar een goeie game?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:18:
[...]
Wat ik nu doe is de eerste paar rondjes pushen, proberen posities te pakken, dan ergens settelen en proberen een steady tempo te rijden tot de eerste pitstops, dan weer even pushen en hopelijk 1 of 2 rondjes langer door kunnen rijden dan de mensen om mij heen.
In de eerste race kostte me dat echt 2 plekken omdat ik te hard pushte en mijn option banden echt na 25% van de race al op waren, toen moest ik driekwart race op de primes, die beduidend langzamer aanvoelden.

Dit soort dingen maakt het voor mij echt een F1 beleving, ook al is het geen simulatie of wat dan ook. Het gaat om de beleving, en heb nog nooit een game gespeeld die zo dichtbij het echt F1 gevoel komt.
Klopt helemaal. De beleving is fenomenaal (dat vond ik in de Wii versie ook al het sterke punt).
Ik reed te vaak naast de lijn, kostte me 2 maal een lekke band. Het is echt enorm lastig om voor races van 50% of meer dusdanig constant te zijn dat alles heel blijft en je geen fouten maakt, en tevens toch snel genoeg bent om voorin mee te doen.

Heb wel pas 1 race gespeeld, op Expert geloof ik (Golden question antwoord was dat ik het moeilijkste wilde) en alle hulpmiddelen uit maar de beleving is o zo intens. Heerlijk gewoon. Dynamic weather werkt echt helemaal geweldig overigens, en als het echt hard regent, dan is zelfs de regenband bijna niet genoeg en is het alsof je op eieren rijdt.

Overigens @schumpi:
Netkar is een erg goede sim, online echter wat uitgestorven

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Vanmorgen vroeg de 1e race gespeeld op de PC _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het ziet er schitterend uit op de PC en ik kan alles makkelijk op 1920x1080 high en 8xMSAA draaien, dan ziet het er toch wel een stuk beter uit dan op de Xbox360

Ik begonnen aan een carriere van 7 seizoenen met 'full race weekends' en custom moeilijkheidsgraad.

Deze game gaat echt wel een tijdje zoet houden.

Nog een tip voor de ATI crossfire eigenaren : Deze game heeft (bij mij) net zoals DIRT2 moeilijkheden met crossfire. Bij mij draait de game beter op als ik AI catalyst uitschakel (ik heb een HD4780x2)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Phusebox
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:32:
[...] Dynamic weather werkt echt helemaal geweldig overigens, en als het echt hard regent, dan is zelfs de regenband bijna niet genoeg en is het alsof je op eieren rijdt.
Heb nog geen regen mogen meemaken in een echte race, wel even getest natuurlijk, vergt gewoon nog meer concentratie. Cockpit view, heavy rain, abu dhabi... damn lastig.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:38:
[...]

Heb nog geen regen mogen meemaken in een echte race, wel even getest natuurlijk, vergt gewoon nog meer concentratie. Cockpit view, heavy rain, abu dhabi... damn lastig.
Mijn race in belgië begon droog, net als de quali, maar daarna ging het regenen. Interessant om te zien / voelen hoe lang je met slicks kan blijven rijden en wat dan het verschil is met de regenband.

Ook het steeds donkerder worden van het circuit geeft een beetje zo'n onheilspellend gevoel van 'wanneer begint die regen...'. Ik zou wel graag wat meer info over het weer krijgen van mijn engineer, want nu roept ie pas als je aan andere banden moet gaan denken volgens mij. Had liever gehoord, rain expected in 5 minutes ofzo, zodat je lekker kan anticiperen.

• Henkus
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:38:
[...]

Ik had gisteren op de xbox de 1e race in sakir een 'wet race' en ik kende het circuit bijna niet, dat was een pittige race.

Vanmorgen op de PC was de 1e race gewoon droog en inmiddels ben ik nu wel bekend met het circuit, dus was het een stuk makkelijker, alleen ik had last van de 'pitstop bug' en verloor 7 plaatsen omdat ik 5 seconden in de pits moest wachten op het andere verkeer.

• Phusebox
Henkus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:42:
[...]

Ik had gisteren op de xbox de 1e race in sakir een 'wet race' en ik kende het circuit bijna niet, dat was een pittige race.

Vanmorgen op de PC was de 1e race gewoon droog en inmiddels ben ik nu wel bekend met het circuit, dus was het een stuk makkelijker, alleen ik had last van de 'pitstop bug' en verloor 7 plaatsen omdat ik 5 seconden in de pits moest wachten op het andere verkeer.
7 plaatsen in 5 seconden? Lijkt me ietwat overdreven. Zo dicht zit het veld bij mij zeker niet bij elkaar, of rij je 20% races?

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
hoe zit dat eigenlijk met die pitstops? Ik lees hier veel dat je lang moet wachten...
Betekend dat dat iedereen tegelijkertijd naar binnen gaat voor een pitstop?

Wordt de plek in de pitstraat bepaald door bij welk team je rijdt?
Dus voor of achteraan in de pitstraat? Dat zou dus een tactische keuze worden dan, ik zou liever helemaal vooraan in de pitstraat willen zitten, als je helemaal achteraan staat is de kans dus veel groter dat je op anderen moet wachten..

[ Voor 48% gewijzigd door Jeroenit op 22-09-2010 08:52 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Phusebox
DaChosen1 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:48:
hoe zit dat eigenlijk met die pitstops? Ik lees hier veel dat je lang moet wachten...
Betekend dat dat iedereen tegelijkertijd naar binnen gaat voor een pitstop?
Nog geen last van gehad tijdens een 40% en 50% race. Alleen riepen ze steeds dat Sutil ging stoppen, maar dat deed ie niet. Was blijkbaar al eens gestopt.

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
nog een vraagje, kun je die verschrikkelijk itrritante muziek in de replays uitzetten?
In elk filmpje wat ik ervan gezien heb hoor je van die prachtige "opzwepende" herrie tijdens replays, maar ik weet uit ervaring dat je dat niet zomaar uit kunt zetten in ieder spel...

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Henkus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:35:
Vanmorgen vroeg de 1e race gespeeld op de PC _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het ziet er schitterend uit op de PC en ik kan alles makkelijk op 1920x1080 high en 8xMSAA draaien, dan ziet het er toch wel een stuk beter uit dan op de Xbox360

Ik begonnen aan een carriere van 7 seizoenen met 'full race weekends' en custom moeilijkheidsgraad.

Deze game gaat echt wel een tijdje zoet houden.

Nog een tip voor de ATI crossfire eigenaren : Deze game heeft (bij mij) net zoals DIRT2 moeilijkheden met crossfire. Bij mij draait de game beter op als ik AI catalyst uitschakel (ik heb een HD4780x2)
Welke driver draai je? Anders moet je even de 10.9A CrossFire Hotfix proberen. Die zorgt ervoor dat je tweede GPU weer meewerkt... Dat doet die in de drivers 10.5 t/m 10.9 anders namelijk niet. Heeft bij mij (HD4870X2) in veel games duidelijke verbeteringen gebracht.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
Gisteravond de eerste race gedaan met 10% race distance op medium level op de Xbox 360 met gamepad, maar wat een heerlijke racegame is dit met mijn Lotus enkele rondes achter Barichelle gezeten met mooie uitrem acties van beiden, oftewel een heerlijk gevecht en daarna te gretig worden en je auto kwijtraken op een curbstone en tegen de muur. Normaal was het meteen replay en overnieuw, maar dit gaf me voldoende voldoening dat ik me er bij neer leg en de volgende race er weer vol tegen aan. Natuurlijk zijn er voldoende verbeter punten, maar geen enkel spel is perfect.

Codemasters, hulde! _/-\o_

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Vanochtend ook mijn eerste rondjes gereden met F1 2010 en moet zeggen dat ik wel tevreden ben over het spel.
ik speel op de pc met xbox controller en dat gaat redelijk na wat oefenen of verschillende circuits even met de career mode begonnen in de practise stond na een paar rondjes al nummer 1 met de virgin op medium.
God wat hebben ze Sakhir verneukt met die nieuwe bochtencombinatie vond het oude circuit lekkerder aanvoelen.

Heb nog geprobeerd ABS en TC uit te zetten maar dat ging nog niet lekker dus eerst maar even aan laten staan.
Toerenteller klopt voor geen meter met het geluid dat je hoort dat is wel wat jammer.

maar zie wel potentie in deze game voorheen ook altijd GP1-4 grijs gespeeld en dit speelde ik altijd met het toetsenbord..hehe...nu helaas geen ruimte voor een stuurtje dus nog maar even met de gamepad!

• Phusebox
DaChosen1 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:57:
nog een vraagje, kun je die verschrikkelijk itrritante muziek in de replays uitzetten?
In elk filmpje wat ik ervan gezien heb hoor je van die prachtige "opzwepende" herrie tijdens replays, maar ik weet uit ervaring dat je dat niet zomaar uit kunt zetten in ieder spel...
Ik heb geen muziek gehoord bij mijn replay, maar kan het mis hebben, heb maar 1 keer even gekeken.
Je krijgt wel muziek als je in de pits op het timingscreen de tijd sneller laat gaan.

Hopelijk zijn er morgenavond wat meer mensen van de GFDA online op de xbox? Gisteren maar eentje gezien waar ik mee heb kunnen racen, helaas zater er andere prutsers bij die meer van het duw en trekwerk waren.

Vanavond ga ik "helaas" karten, outdoor met kunstmatig licht op een FIA WK circuit...

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2010 09:12 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:01:
[...]

Gedownload ofzo?
Ik stopte de disc in mijn Xbox en zat binnen 3 minuten op de baan.

Qua sim gevoel, natuurlijk mis je hier vanalles, of je moet al zo'n kooi hebben die g krachten simuleert. Heb zelf ook met oa. Een formule ford gereden, en die vond ik zelfs meer grip hebben dan de auto's in het spel.
Gedownload? Wat heeft dat er mee te maken? Mijn pc is gewoon niet de snelste en het laden van dat stomme onzin perscotje in het begin duurt ene eeuwigheid. Daarna gaat hij weer verder met laden van een trailer. Dan krijg je weer een nonsense verhaal. Dan klik ik op racen (time trail) en moet hij weer gaan laden :Z Al die onzin tussendoor heb ik niet nodig, gewoon een menu met track/driver/lap % en GO.
En als ik dan terug wil naar het hoofdmenu moet ie daar weer 3 minuten over doen om dat te laden |:(

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Phusebox
Maverick schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:10:
[...]

Gedownload? Wat heeft dat er mee te maken? Mijn pc is gewoon niet de snelste en het laden van dat stomme onzin perscotje in het begin duurt ene eeuwigheid. Daarna gaat hij weer verder met laden van een trailer. Dan krijg je weer een nonsense verhaal. Dan klik ik op racen (time trail) en moet hij weer gaan laden :Z Al die onzin tussendoor heb ik niet nodig, gewoon een menu met track/driver/lap % en GO.
En als ik dan terug wil naar het hoofdmenu moet ie daar weer 3 minuten over doen om dat te laden |:(
Het heeft er mee te maken dat ik een hekel heb aan mensen die klagen, maar vervolgens ook niet betalen. En als de laadtijden op de pc zo lang zijn dan klopt er toch iets niet aan je pc denk ik.
Persconferentie; ja daar moet je je profiel aanmaken, dus dat hoort er nu eenmaal in. Ik heb geen trailer gezien, gewoon geskipt, ook geen nonsense verhaal gehoord. Laden van een track, of terug naar menu duurt ca. 10-15 seconden schat ik. (xbox360)

Als je een simpel menu wil moet je Ferrari Virtual Academy eens proberen. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat er ook wat aandacht wordt besteed aan een menu, en het werkt intuitief, heb niet een keer hoeven zoeken en boekjes lezen hou ik al helemaal niet van.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Rctworld schreef op woensdag 22 september 2010 @ 05:09:
Heb F1 2010 eindelijk voor de PC, nu heb ik alleen één keer ALT-TAB gedrukt en nu draait ie windowed ipv full-screen en ik krijg hem never nooit meer terug :( Iemand suggesties?

Edit: Never mind: Start > Documenten > My Games > Hardwaresettings > Hardwaresettingsconfig > fullscreen=true :)
Je kunt ook Ctrl+Enter gebruiken, Dirt2 wilde bij mij wel eens in Windowed Mode gaan spelen, Ctrl+Enter en ik zat weer full screen.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Als ik dit allemaal lees wil ik hem heel erg graag kopen.
Alleen dinsdag verwacht ik fifa 11 al,

Ben bang dat ik hem daarna haast niet meer speel.

Lastig Lastig

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Maverick
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:14:
[...]

Het heeft er mee te maken dat ik een hekel heb aan mensen die klagen, maar vervolgens ook niet betalen. En als de laadtijden op de pc zo lang zijn dan klopt er toch iets niet aan je pc denk ik.
Pardon? Wil je je kortzichtige vooroordelen even voor je houden aub.
Persconferentie; ja daar moet je je profiel aanmaken, dus dat hoort er nu eenmaal in. Ik heb geen trailer gezien, gewoon geskipt, ook geen nonsense verhaal gehoord. Laden van een track, of terug naar menu duurt ca. 10-15 seconden schat ik. (xbox360)
Met de trailer bedoel ik de trailer waar je inzit als die muts gaat vertellen hoe alles werkt en dat je een helm kunt kiezen. Ziet er allemaal prachtig uit, maar het heeft gewoon 0,0 nut. Ik vind het helemaal niet erg om te wachten totdat een game geladen is, maar om nu meerdere minuten te wachten op de binnenkant van een trailer :z Ik vind het leuk voor CM dat ze de careermode willen opdringen, maar ik ben daar persoonlijk helemaal niet in geïnteresseerd.
Als je een simpel menu wil moet je Ferrari Virtual Academy eens proberen. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat er ook wat aandacht wordt besteed aan een menu, en het werkt intuitief, heb niet een keer hoeven zoeken en boekjes lezen hou ik al helemaal niet van.
FVA is een matige ripoff van Netkarpro, imho.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Gisteren wat races gereden... vind het een mooi spel! Inderdaad wat arcade, maar je zal zeker moet pushen om goede resultaten te halen. Dit resulteerde erin dat ik elke 3 rondjes wel een keer spinde, maar naarmate je de baan en auto beter gaat leren kennen gaat het al een stuk beter.

Moet hem nog wel wat moeilijker zetten. Net P8 in kwalificatie in Australië met een Virgin.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Phusebox
Maverick schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:21:
[...]

Pardon? Wil je je kortzichtige vooroordelen even voor je houden aub.

[...]

Met de trailer bedoel ik de trailer waar je inzit als die muts gaat vertellen hoe alles werkt en dat je een helm kunt kiezen. Ziet er allemaal prachtig uit, maar het heeft gewoon 0,0 nut. Ik vind het helemaal niet erg om te wachten totdat een game geladen is, maar om nu meerdere minuten te wachten op de binnenkant van een trailer :z Ik vind het leuk voor CM dat ze de careermode willen opdringen, maar ik ben daar persoonlijk helemaal niet in geïnteresseerd.

[...]

FVA is een matige ripoff van Netkarpro, imho.
Ik vroeg alleen of het gedownload was, zeg niet dat het zo is. Daarnaast mag ik best een hekel hebben aan mensen die klagen maar niks betalen. Niks vooroordelen aan. Maar goed dit is offtopic

En ja het heeft misschien 0,0 nut voor jou maar het voegt wel toe aan het gevoel. Je kunt het als uitgever tegenwoordig niet maken om met een kaal menu aan te komen, 2% van de kopers stelt dat misschien op prijs.

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik vind het menu juist heel tof gedaan, het past precies in de heerlijke F1 vibe dat het hele spel uitstraalt. Het is één en al F1 wat de klok slaat! :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Maverick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:23:
Heb nu al een hekel aan het spel. Duurt verdomme een half uur voordat ik nog maar een auto zie. Ik gewoon ff snel een paar rondje doen voordat ik naar bed ga :(
Datzelfde idee had ik ook.

Een heel blabla verhaal 8)7
Racen wil ik. En nog wel met keyboard ook ;)

Het zou leuk zijn om met een stuurtje te spelen, maar ik ga niet zomaar ff een goede 250 euro uitgeven voor een G27 die ik amper gebruik. Me 10 jaar oude Wingman FF ziet er nog super uit.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, net ff snel time trial met een Mclaren gedaan op Sakhir, en ik kom dan tot 2:02 :') .
Ik race met keyboard, dus heb heb ABS en TC aan, maar dan nog is het moeilijk(dus leuk!). Je moet de lijnen leren, je moet je punten voor het gas en het remmen leren en bovendien heel goed opletten, want je merkt al duidelijk waaneer je de rem of het gas loslaat, dat de auto ineens sneller de bocht om wil :P

[EDIT:]
Ow ja, net nog de bocht uit gevlogen, ging iets te vrolijk over de curbs, dus we hadden een mooie 180 te pakken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Darkasantion op 22-09-2010 10:03 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Phusebox
Hoyden schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:54:
[...]

Het zou leuk zijn om met een stuurtje te spelen, maar ik ga niet zomaar ff een goede 250 euro uitgeven voor een G27 die ik amper gebruik. Me 10 jaar oude Wingman FF ziet er nog super uit.
Wow, een echt Wingman FF, werkend? Haha, kan me herinneren dat ik dat ding ooit in een winkel mocht uitproberen omdat ik voor een stuurtje aan het kijken was. Paar keer heftig bewegen en schakelen, KRAK.
"Ehm ik kijk nog even verder naar een ander stuurtje..."

• Vos

Vos

AFCA

Hoyden schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:54:
[...]

Dat hele verhaal komt alleen bij de 1e keer dat je het spel opstart lijkt me? Soort van introductie?

En misschien mag je de Momo van Dirk wel lenen/kopen, hij wilde hem op MP zetten..maar voor dit spel nog wel even houden :).

• Roydriguez
Lees hier veel over de pc versie, illegaal hebben we het dan over neem ik aan? Ik heb hem nog niet binnen namelijk.

Hele game industrie gaat naar de klote op de pc zo :( .

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Heb gisteravond even bahrein en australië gedaan... Moet hem idd nog wel wat moeilijker instellen. Ben gaan racen met de default instellingen. Eerste geworden met een Lotus op Australië *zucht*

Ga vanavond maar eens stevig rommelen met de moeilijkheidsinstellingen. Maar verder wel echt een vet spel imho. Mensen die gaan ouwehoeren over het feit dat het niet realistisch genoeg is voor hun doen snappen niet waar het spel over gaat. Imho gaat het over de beleving van F1 en niet zozeer het realisme...

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zonet een paar potjes gereden. Merk hier en daar toch wat performance issues. DX11 doet het nog niet, dat gaan ze fixen met een patch. Verder lees ik al weer dat de forums vol staan, met connection problemen.

Codemasters moet iedereen erop attent maken dat ze in hun modem/router UDnP aan moeten zetten. :)

Race het spel met keyboard, ben al vanaf het eerste uur een keyboard racer ik heb er niet veel moeite mee. Dit zelfde geldt ook in DiRT2 even veel oefenen banen kennen en veel time trails doen klaar.

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb gister een race weekend Monza gedaan in de Lotus. Nu heb ik mijn vleugel heel laag gezet en de versnellingen wat aangepast, maar op de rechte stukken kom ik snelheid te kort. Nu vind ik dat best tegen de top teams...maar dat ook een HRT en Virgin mijn makkelijk voorbij gaan qua topsnelheid?

Meer mensen dit ervaren of doe ik iets verkeerd? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 10:19 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Roydriguez schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:15:
Lees hier veel over de pc versie, illegaal hebben we het dan over neem ik aan? Ik heb hem nog niet binnen namelijk.

Als mensen de game niet kopen is het idd erg vervelend voor de game-industrie op de PC.
Echter het niet uitbrengen van een demo, helpt ook niet echt. Verder denk ik de meesten hier op het forum die em nu al spelen, em ook gekocht hebben (mijn goede hoop). Mijn pre-order op steam staat iig al klaar (sinds 3 september), maar is nog locked (domme release-data....) Ik wil zelf gewoon spelen vanaf dat ie ergens beschikbaar is, en als dat dan tijdelijk moet met iets minder legaals (eigenlijk vreemd, want ik heb em gekocht) dan moet dat maar.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
@Vos engine setting op "fast" zetten.

Geen idee welke toets het is. (heb custom setting) maar het is menu omhoog als je rijdt (geen garage setting!!!)
Heb dit niet getest meer in de Lotus maar in de Merc scheelt dit al een hele hoop: hogere top en snellere acceleratie!
Je kan zo ook je Wing aanpassen en in timetrial ook je rembalans!
Als je dit doet zie je m ook aan het stuur draaien :-)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Hmja, dat is gewoon een arcade element van dit spel, ik kan op expert na een paar rondjes al Hamilton bijhouden in dat mickey mouse gedeelte van Bahrein... Vervolgens op de rechte stukken loopt ie weg.
Het lijkt wel of de verschillen tussen auto's puur en alleen in motervermogen zit.

Maargoed, dan blijf dat nog steeds vreemd idd.

Ik ga het spel ff een tweede kans geven, gisteravond vond ik de besturing echt 10x niks. Puur arcade.

• Phusebox
Vos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:19:
Ik heb gister een race weekend Monza gedaan in de Lotus. Nu heb ik mijn vleugel heel laag gezet en de versnellingen wat aangepast, maar op de rechte stukken kom ik snelheid te kort. Nu vind ik dat best tegen de top teams...maar dat ook een HRT en Virgin mijn makkelijk voorbij gaan qua topsnelheid?

Meer mensen dit ervaren of doe ik iets verkeerd? :)
Dus je zit in de rev limiter op het rechte stuk in de 7e versnelling?
Waar staan je vleugels op? Misschien de rijhoogte nog wat aanpassen, brake discs kleiner (scheelt gewicht), engine mapping op fast bij inhalen/rechte stuk?

• Maverick
Roydriguez schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:15:

Er zijn ook mensen die bij winkels werken waar hij al binnen was maar nog niet verkocht mocht worden gister ;)

• Vos

Vos

AFCA

Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:26:
[...]

Dus je zit in de rev limiter op het rechte stuk in de 7e versnelling?
Waar staan je vleugels op? Misschien de rijhoogte nog wat aanpassen, brake discs kleiner (scheelt gewicht), engine mapping op fast bij inhalen/rechte stuk?
Heb alle versnellingen stukken lager gezet. De 7e versnelling had ik op zijn laagst staan, maar hij komt niet eens tot de rev limiter. Dat verbaasde mij al. Achtervleugel had ik op laagst gezet, voor iets hoger. Brake disc klein. Allicht is het de engine mapping. Maar het was wat laat gisteravond dus misschien zag ik wat over het hoofd :p.

Vanmiddag/vanavond eens weer proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 10:31 ]

• Maverick
Vos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:31:
[...]

Heb alle versnellingen stukken lager gezet. De 7e versnelling had ik op zijn laagst staan, maar hij komt niet eens tot de rev limiter. Dat verbaasde mij al. Achtervleugel had ik op laagst gezet, voor iets hoger. Brake disc klein. Allicht is het de engine mapping. Maar het was wat laat gisteravond dus misschien zag ik wat over het hoofd :p.

met op zijn laagst neem ik aan dat je bedoelt een hele lange versnelling voor de 7e? Je moet dat niet overdrijven he, als het gat tussen de top van 6 en 7 te groot is dan kan je motor dat nooit overbruggen.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Zijn er al mensen die dit spel op de Xbox spelen met het Xbox360 (microsoft) stuur?
Hoe bevalt dit?

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Nog net ff Monaco gedaan en dat is wel te doen met het toetsenbord, moet alleen nog even wennen en perfecte camera punt vinden, rij normaal altijd in de neus, nu even erachter en dat beviel ook wel, maar straks eens "de neus" uit proberen.

Verder merkte ik wel 1 foutje op in Monaco. Als je naar beneden duikt voor die hele langzame bocht vanaf Casino dacht ik, gaan ze allemaal in het echt even naar links om een hobbel te vermijden. Met F1 2010 ga je er gewoon vol overheen :P Details ;)

• Phusebox
Darkasantion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:37:
Nog net ff Monaco gedaan en dat is wel te doen met het toetsenbord, moet alleen nog even wennen en perfecte camera punt vinden, rij normaal altijd in de neus, nu even erachter en dat beviel ook wel, maar straks eens "de neus" uit proberen.

Verder merkte ik wel 1 foutje op in Monaco. Als je naar beneden duikt voor die hele langzame bocht vanaf Casino dacht ik, gaan ze allemaal in het echt even naar links om een hobbel te vermijden. Met F1 2010 ga je er gewoon vol overheen :P Details ;)
Het is naar rechts, de bult zit links. En uit het hoofd is dat voor Mirabeau, en dus na Casino.

Ik rij er uit automatisme omheen, nog niet geprobeerd eroverheen te knallen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:31:

Door versnellingen korter te maken, maakt het je auto er niet sneller op in ieder geval... ;)
Darkasantion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:37:

Je bedoelt de bobbel tussen Monteé de Beau Rivage en Mirabeau?:)
IIG Kubica ging er omheen:

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2010 10:56 ]

• Joost1991
Darkasantion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:00:
Zo, net ff snel time trial met een Mclaren gedaan op Sakhir, en ik kom dan tot 2:02 :') .
Ik race met keyboard, dus heb heb ABS en TC aan, maar dan nog is het moeilijk(dus leuk!). Je moet de lijnen leren, je moet je punten voor het gas en het remmen leren en bovendien heel goed opletten, want je merkt al duidelijk waaneer je de rem of het gas loslaat, dat de auto ineens sneller de bocht om wil :P

[EDIT:]
Ow ja, net nog de bocht uit gevlogen, ging iets te vrolijk over de curbs, dus we hadden een mooie 180 te pakken :P
Ik rij met ABS en TC uit en ik rij al 1:58, vooral veel winnen in sector 2. Daar pak ik ook meestal m'n tijd, waardoor ik in de buurt kom van de snelste auto's. Niet bepaald realistisch :P

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Pathogen
  • Laatst online: 09:15

Pathogen

Shoop Da Whoop

Splinter Cell schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:18:
Zonet een paar potjes gereden. Merk hier en daar toch wat performance issues. DX11 doet het nog niet, dat gaan ze fixen met een patch. Verder lees ik al weer dat de forums vol staan, met connection problemen.

Codemasters moet iedereen erop attent maken dat ze in hun modem/router UDnP aan moeten zetten. :)

Race het spel met keyboard, ben al vanaf het eerste uur een keyboard racer ik heb er niet veel moeite mee. Dit zelfde geldt ook in DiRT2 even veel oefenen banen kennen en veel time trails doen klaar.
DX11 schijn je te kunnen forceren:
http://www.f1pole.de/f1-2...ctx-11-so-gehts-doch.html

Kwestie van een XML file aanpassen ("hardware config.xml" in Mijn Documenten) en de entry "directx forcedx9" op "false" zetten.

• Phusebox
ApOE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:35:
Zijn er al mensen die dit spel op de Xbox spelen met het Xbox360 (microsoft) stuur?
Hoe bevalt dit?
Bevalt top, was eerst aan het overwegen 400 euro uit te geven aan een Fanatec, maar tot nu toe voelt het super. Geen lag zoals in de video's met de Fanatec.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:42:
[...]

Het is naar rechts, de bult zit links. En uit het hoofd is dat Rascasse?

Ik rij er uit automatisme omheen, nog niet geprobeerd eroverheen te knallen.
Nee bocht na casino klopt (althans de locatie die hij bedoelt) Rascasse is de hairpin voor pit ingang!
Ik rijd er ook om heen (gewenning)!

Gisteren Yas Marina gedaan hahah ik raakte de weg kwijt...

Mijn 1:57,013 voor Bahrein staat nog steeds, ik hoop dat PSN vanavond weer functioneert!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Phusebox
nils7 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:49:
[...]

Nee bocht na casino klopt (althans de locatie die hij bedoelt) Rascasse is de hairpin voor pit ingang!
Ik rijd er ook om heen (gewenning)!

Gisteren Yas Marina gedaan hahah ik raakte de weg kwijt...

Mijn 1:57,013 voor Bahrein staat nog steeds, ik hoop dat PSN vanavond weer functioneert!
Klopt, heb het al gecorrigeerd. Ja Yas Marina is ook nog even wennen, Singapore vind ik ook erg pittig. Klote als je spint in het tunneltje, dan moet je Frans pakeren toepassen wil je eruitkomen :)

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Thrackan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:47:
[...]

DX11 schijn je te kunnen forceren:
http://www.f1pole.de/f1-2...ctx-11-so-gehts-doch.html

Kwestie van een XML file aanpassen ("hardware config.xml" in Mijn Documenten) en de entry "directx forcedx9" op "false" zetten.
Al geprobeerd. Dan begint ie te stotteren als de ziekte. Codemasters komt met een patch. ;)

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

HELEMAAL SUPER!!!!

Ik bel net de Free Record Shop in Veenendaal...

Zij hebben hem in huis voor de PS3 sinds vanmorgen!! Heb hem net direct gehaald!
€ 59,99.

Alleen jammer dat ik pas vanavond kan gaan spelen. Maar heb al zo lang gewacht, kunnen die 7 uurtjes er ook nog wel bij...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Splinter Cell schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:57:
[...]

Al geprobeerd. Dan begint ie te stotteren als de ziekte. Codemasters komt met een patch. ;)
Je draait 10.9a drivers met 5970 fix?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:00:
[...]

Wow, een echt Wingman FF, werkend? Haha, kan me herinneren dat ik dat ding ooit in een winkel mocht uitproberen omdat ik voor een stuurtje aan het kijken was. Paar keer heftig bewegen en schakelen, KRAK.
"Ehm ik kijk nog even verder naar een ander stuurtje..."
Volgens mij heb je dan de verkeerde voor je hoor :)
Super degelijk (vooral het stuur, de pedalen kunnen een minpuntje zijn)

Ik installeer wel een dual boot met Vista ofzo zodat ik het stuurtje weer even kan gebruiken.
Want met een Keyboard dit spel spelen is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 22-09-2010 11:20 ]

• Zamorano
  • Niet online
Hoyden schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:12:
[...]

Volgens mij heb je dan de verkeerde voor je hoor :)
Super degelijk (vooral het stuur, de pedalen kunnen een minpuntje zijn)

Ik installeer wel een dual boot met Vista ofzo zodat ik het stuurtje weer even kan gebruiken.
Jij hebt volgens mij de Logitech 'Old Red' Wingman Formula Force. Heel goed stuurtje inderdaad. Ik heb hem zelf ook jarenlang gebruikt.
Pedalen zijn wat minder idd. Ik heb ze toen vervangen door een setje ActLabs Performance pedals.

Later is er een goedkoper stuurtje met de naam Wingman FF uitgebracht, wat inderdaad een goedkoop stuk plastic was. Daar zal phusebox op doelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 22-09-2010 11:22 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Thrackan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:09:
[...]

Je draait 10.9a drivers met 5970 fix?
Geen hotfix wel 10.9 en nieuwste application profiles. Die fix is alleen voor 4xxxx serie bedoelt.

Geloof me het werkt gewoon nog niet goed. Dikke frames drops en op sommige momenten loopt het weer goed.

http://www.virtualr.net/f...sion-directx-11-previews/

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Net Melbourne gedaan, heb 1:30:3 in Q2 gehaald, erna gestopt, moet naar school en zo :( Wat halen jullie daar?

Owja, ik moet ook nog ff wennen aan dat wing menu, zit continue van high naar low te springen op de snelle stukjes om zo net iets harder te gaan :P

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Ok,knoop doorgehakt , ga na 1,5 jaar continu forza3 spelen deze toch ook maar halen. Alle 15 pagina's posts hier doorgelezen , conclusie is dus dat het geen übersim is maar dat je er wel gewoon heel veel lol mee hebt.

Aanstaande vrijdag en maandag maar vrij genomen :-)

Speel op de XBOX , gamertag DutchFLC , als je me toe wilt voegen voor wat (hopelijk) crashvrij racen , feel free!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Splinter Cell schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:24:
[...]

Geen hotfix wel 10.9 en nieuwste application profiles. Die fix is alleen voor 4xxxx serie bedoelt.

Geloof me het werkt gewoon nog niet goed. Dikke frames drops en op sommige momenten loopt het weer goed.

http://www.virtualr.net/f...sion-directx-11-previews/
Ik meende dat de fix voor alle X2 kaarten bedoeld was, maar dat kan mijn fout zijn. Jammer dat DX11 (nog) niet soepel werkt. Heb jij (of iemand anders) enig idee wanneer die patch zal gaan komen?

• Joost1991
Darkasantion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:25:
Net Melbourne gedaan, heb 1:30:3 in Q2 gehaald, erna gestopt, moet naar school en zo :( Wat halen jullie daar?

Owja, ik moet ook nog ff wennen aan dat wing menu, zit continue van high naar low te springen op de snelle stukjes om zo net iets harder te gaan :P
Ik rij daar ook 29 hoog of 30 laag met een Virgin. Wel flink pushen dan... anders rij ik rond de 1:31.

Verwijderd

Kreeg net een bevestiging van Gamemania dat ik em op kon halen :) nu snel mijn werk af maken en hopa Spa hier i come :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Joost1991 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:29:
[...]

Ik rij daar ook 29 hoog of 30 laag met een Virgin. Wel flink pushen dan... anders rij ik rond de 1:31.
Waar rij jij me? Toetsenbord? Ik reed met een Mclaren :P . Moet alleen nog de AI wat hoger zetten en leren inhalen, want als die AI beter wordt kom ik er niet meer zo makkelijk langs, hoewel je ze wel makkelijk weg kunt drukken ala "Hamilton" :P

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Thrackan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:29:
[...]

Ik meende dat de fix voor alle X2 kaarten bedoeld was, maar dat kan mijn fout zijn. Jammer dat DX11 (nog) niet soepel werkt. Heb jij (of iemand anders) enig idee wanneer die patch zal gaan komen?
Een exacte patch datum weet niemand nog. Hoop zo snel mogelijk.

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:55
De verleiding is groot om naar de stad te lopen en het spel daar te halen. MediaOffer krijgt ze pas morgen binnen.

Maar ik heb hem daar voor 40 euro staan, weet iemand wat de laagste prijs is in de "normale" winkels?

Kan niet wachten. Vandaag krijg ik de G27 binnen dus kan ik meteen de sim instellingen aan de tand voelen. Hopelijk valt het niet tegen, was best onder de indruk tijdens GamesCom.

• Vos

Vos

AFCA

Maverick schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:34:
[...]

met op zijn laagst neem ik aan dat je bedoelt een hele lange versnelling voor de 7e? Je moet dat niet overdrijven he, als het gat tussen de top van 6 en 7 te groot is dan kan je motor dat nooit overbruggen.
De sliders naar links bedoelde ik met omlaag. Ik heb de gaten tussen de versnellingen niet groter gemaakt dan standaard. Ik koos eerst via mijn engineer voor de setup met de meeste topsnelheid (zonder zelf aanpassingen te doen). Toen kwam de auto niet eens in de 7e versnelling. Ik haalde volgens mij 300 km/uur max. Daarna heb ik de sliders van de versnellingen naar links geschoven om zo ook de 7 te gebruiken en hopelijk zo meer topsnelheid te krijgen. De top werd wat hoger maar viel mij nog wat tegen.
CptChaos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:43:
[...]
Door versnellingen korter te maken, maakt het je auto er niet sneller op in ieder geval... ;)
...
Nee dat is zo, echter haalde ik de 7e versnelling niet eens met de meeste snelle set-up van de engineer...zodoende zelf wat aanpassingen gedaan, zie ^^.

Maar ik moet bekennen dat ik het allemaal snel getest heb hoor. Ik dacht misschien is het een bekend verhaal, maar het zal dus aan mij liggen ;). Ik wil weer spelen en testen! :p

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 12:05 ]

• Joost1991
Darkasantion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:34:
[...]

Waar rij jij me? Toetsenbord? Ik reed met een Mclaren :P . Moet alleen nog de AI wat hoger zetten en leren inhalen, want als die AI beter wordt kom ik er niet meer zo makkelijk langs, hoewel je ze wel makkelijk weg kunt drukken ala "Hamilton" :P
Gisteren even snel met een Xbox Controller gespeeld, op de PC. Vanavond gewoon met het stuurtje. _/-\o_

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Robin Chung schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:46:
De verleiding is groot om naar de stad te lopen en het spel daar te halen. MediaOffer krijgt ze pas morgen binnen.

Maar ik heb hem daar voor 40 euro staan, weet iemand wat de laagste prijs is in de "normale" winkels?

Kan niet wachten. Vandaag krijg ik de G27 binnen dus kan ik meteen de sim instellingen aan de tand voelen. Hopelijk valt het niet tegen, was best onder de indruk tijdens GamesCom.
Bij MediaOffer staat hij nu ook op uitverkocht. Ik hoop dat hij ondanks dat hij uitverkocht is nog wel gewoon vrijdag binnenkomt?

EDIT: Heb het over de PC versie.

• Henkus
Robo1993 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:00:
[...]

Welke driver draai je? Anders moet je even de 10.9A CrossFire Hotfix proberen. Die zorgt ervoor dat je tweede GPU weer meewerkt... Dat doet die in de drivers 10.5 t/m 10.9 anders namelijk niet. Heeft bij mij (HD4870X2) in veel games duidelijke verbeteringen gebracht.
Bedankt voor de tip ik hem nu downloaden, ook al draai de game al perfect op maar 1 core met alles full.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Phusebox schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:49:
[...]

Bevalt top, was eerst aan het overwegen 400 euro uit te geven aan een Fanatec, maar tot nu toe voelt het super. Geen lag zoals in de video's met de Fanatec.
Dat dilemma heb ik dus ook, voordeel is dat de fanatec ook op de PC te bruiken is.
Maarja, een 2e hands 360 stuutje is stukken goedkoper..!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
ApOE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:14:
[...]

Dat dilemma heb ik dus ook, voordeel is dat de fanatec ook op de PC te bruiken is.
Maarja, een 2e hands 360 stuutje is stukken goedkoper..!
Xbox Microsoft stuur kun je ook op de PC aansluiten met een (uiteraard) speciale wireless receiver. Kost 40euro geloof ik

Verwijderd

Ik weet dat er minimale en aanbevolen systeem eisen door codemasters beschikbaar zijn gesteld maar ik vroeg me toch af met wat voor een systeem/instellingen in de game jullie dit spel spelen. Ik heb momenteel een te slechte grafische kaart en zal deze moeten upgraden. Nu kan ik makkelijk voor een HD 4850 gaan maar misschien dat ik dan niet alle opties volledig kan benutten. Nu hoef ik niet alles op max te hebben maar wil wel het "wow" effect hebben. Alvast hartstikke bedankt!!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Net bij Free Record Shop gekocht voor 59,99 (PS3-versie)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Phusebox
DutchFLC schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:26:
[...]

Xbox Microsoft stuur kun je ook op de PC aansluiten met een (uiteraard) speciale wireless receiver. Kost 40euro geloof ik
Heb je wel geen FFB. Maar goed, 360 stuurtje voor 3 tientjes, of 400 euro voor een fanatec. Hoop verschil.

• Roydriguez
Lizardz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:05:
[...]

Bij MediaOffer staat hij nu ook op uitverkocht. Ik hoop dat hij ondanks dat hij uitverkocht is nog wel gewoon vrijdag binnenkomt?

EDIT: Heb het over de PC versie.
Dat hoop ik ook! Bij alle versies staat uitverkocht. Ik heb 21-08 besteld.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Weet iemand toevallig of de PC versie op twee systemen tegelijkertijd te installeren is zonder mn key te borken ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Phusebox
Nog 3,5 uur voordat ik mijn kwalificatie in Australië kan rijden, pff ben nu al hooked aan deze game na 4 uurtjes spelen. Zet nog geen supertijden neer, maar vind ik ook niet erg, dan hoef ik ook niet te klagen dat de AI te goed is, ik vind het met de AI op Legend namelijk wel redelijk uitdagend. Qualy is misschien nog te makkelijk, maar de race is een stuk pittiger zonder flashbacks en tire simulation aan etc.

• Eriko1
  • Laatst online: 04-09 23:14
Hallo,

Ik heb f1 2010 nu ook binnen voor de PS3. Maar nu heb ik 1 probleem.

Ik heb dit stuurtje Afbeeldingslocatie: http://irkshop.ru/product/Logitech_Formula_Force_EX_Feedback_Wheel_23180_zoom.jpg

alleen doet deze het niet en volgens mij word deze gewoon ondersteund. Iemand anders het zelfde probleem of misschein een oplossing. Voor de rest toch een zeer leuke game alleen met het stuurtje zal het toch nog veel leuker worden denk ik.

• Zamorano
  • Niet online
Ik begin nu ook wel zin te krijgen om een GP weekend te doen.

De Steam versie staat al te wachten tot de game vrijgegeven wordt, maar ik ga vanavond alvast maar even de test-versie spelen. :)
Ik denk dat ik hem meteen op de hoogste moeilijkheidsgraad gooi, met alle hulpmiddelen uit, en dan zien we wel hoever ik kom.

• Phusebox
Overigens voor de mensen die klagen over de AI, als je aan het begin Expert hebt gekozen (dus hebt gevraagd om de moeilijkste stand bij de persconferentie), moet je daarna nog handmatig de AI op Legendary zetten. Scheelt wel een slok op de borrel volgens mij, want standaard staat ie op professional.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Klein vraagje: Ik hoor men wat klagen over de menu's. Zelf ben ik groot race fan en wil pure quickraces doen. Ivm weinig tijd. (Papa functie etc).

Is het mogelijk om de game te starten, een baan te kiezen, je auto, je positie, moeilijksheids graad en gaan met die banaan? Ik wil dan gewoon een half uurtje knallen zonder gedoe in menu's en het behalen van 56789 game uren om een baan vrij te spelen. Bah....

Quickrace... Is it there?!

En dat geen quickrace zoals Forza 3 waarbij je alle schade functies mist.... :'(

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.