Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Welke tafel/stand gebruik je voor je stuurtje?Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:08:
Mijn game setup, stuurtje even aan de kant gezet
[afbeelding]
Verwijderd
Wat zie ik daar? een hele mooie Toshiba.Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:08:
[afbeelding]
Heb zelf ook een Toshiba Regza 46"
Geweldig goede schermen.
Ik kan niet wachten om F1 hier op te spelen.
Wheelstand pro.souljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:35:
[...]
Welke tafel/stand gebruik je voor je stuurtje?
Ja was/ben er redelijk tevreden over, maar is toch al 3,5 jaar oud, begin ik nu wel te merken. De F1 filmpjes op iPad en pc zien er qua kleur en contrast toch wel beter uit.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:36:
[...]
Wat zie ik daar? een hele mooie Toshiba.
Heb zelf ook een Toshiba Regza 46"
Geweldig goede schermen.
Ik kan niet wachten om F1 hier op te spelen.
[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 21-09-2010 18:39 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die gaat volgens mij niet werken met mijn F430
Edit; volgens mij is iedereen aan het spelen
[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 21-09-2010 18:59 ]
Iedereen die op de PC versie wacht volgens mij nog niet.souljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:39:
[...]
Ik ga morgen nog even kijken of ik hem al ergens kan scoren, maar ik denk dat het lastig gaat worden. Anders bestel en pre-load ik hem morgenavond op Steam.
Ik hoop dat er morgen al hier en daar ervaringen te lezen zijn met de PC versie, dan kan ik nog beoordelen of hij redelijk zal draaien op mn systeem.
Ik nietsouljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:39:
[...]
Plaatje werkt niet.Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:08:
[afbeelding]
Ben begonnen aan mijn carriere modus, en het is echt super vet! Het werkt allemaal veel beter dan de championship edition. Vooral spannend is het banden wisselen dat verplicht is in een race, ik remde iets te laat tijdens mijn pitstop en reed mijn mannetjes zowat onder. Moesten ze me eerst terug duwen, koste me wel een paar seconden denk ik. Uiteindelijk 3e geworden
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
YouTube: Official F1 2010 Launch Trailer (HD)
Valt me op dat er op het laatst staat dat de 'PC Digital download version' 22 september al released... Vanmiddag bij de locale gamesboer geweest en die gaf ook aan ze morgen binnen te krijgen en ze dan van plan is te gaan verkopen
Ik heb net de 1e race in Sakir gereden (slechts 10 ronden in de regen) en heb inmiddels al een korte broek en polo aangedaan, daar het gewoon ECHT hard werken is achter het stuur.
Grafisch is de game zeer mooi, ik speel em nu op de xbox 360, maar kijk er straks echt naar uit om deze game full HD op de PC te speleen op mijn 46" samsung.
Ga nu verder aan de 2e race Melbourne. Ik heb overigens voor de wat korter carriere gekozen, omdat straks op de pc opnieuw ga beginnen.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Laten we dan hopen dat ie op Steam eerder geactiveerd wordt. De US versie is nog steeds niet unlocked, volgens de steam fora. Filmpje ziet er overigens erg goed uit. leuke trailerCousinBoneless schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:31:
De officiele launchtrailer is volgens mij nog niet voorbij gekomen:
YouTube: Official F1 2010 Launch Trailer (HD)
Valt me op dat er op het laatst staat dat de 'PC Digital download version' 22 september al released... Vanmiddag bij de locale gamesboer geweest en die gaf ook aan ze morgen binnen te krijgen en ze dan van plan is te gaan verkopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-09-2010 19:37 ]
Die derde plek in je carriere modus, was op easy ofzo mag ik hopen?BusmuiZ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:12:
[...]
Plaatje werkt niet.
Ben begonnen aan mijn carriere modus, en het is echt super vet! Het werkt allemaal veel beter dan de championship edition. Vooral spannend is het banden wisselen dat verplicht is in een race, ik remde iets te laat tijdens mijn pitstop en reed mijn mannetjes zowat onder. Moesten ze me eerst terug duwen, koste me wel een paar seconden denk ik. Uiteindelijk 3e geworden, ik was gekwalificeerd op de 12e plek.
Heb al 2x een aardige race gereden en als ik dan mijn pitstop heb en de pits uitrij krijg ik een penalty omdat ik de snelheid overtreden heb, terwijl ik wel de pitlimiter aangezet heb (denk ik
Alles op manual, zelf schakelen etc, perfecte rijlijn uit. En ik speel em op Medium.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:35:
[...]
Die derde plek in je carriere modus, was op easy ofzo mag ik hopen?
Ik weet niet waar ik het gehoord/gelezen, maar dit is echt de beste monaco ooit.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 21-09-2010 19:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Denk dat ik bij een carriere ook die kant op ga. Een rondje of 30 is mooi.Robin Chung schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:46:
Zit zelf te denken aan 30-50%. ben benieuwd wat de meeste doen hier?
Ooit zal ik nog wel een 100% seizoen doen als ik tijd over heb.
Kan je net als bij GRID online kiezen voor doorzichtbaarheid tijdens het rijden?
Zodat je niet expres van de weg gebeukt kan worden?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kan niet wachten om donderdag eindelijk een eigen pc versie ergens uit een winkel te trekken.
[ Voor 23% gewijzigd door Sipio op 21-09-2010 20:10 ]
Als je dat wilt moet je gewoon FSone 2009 installeren voor rFactor.Dan mag je alles zelf doenKuhr89 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:51:
Je zult nooit complete controle krijgen over de auto in de Pits.. Alleen dat je moet remmen optijd en optijd gas geven.. Niet dat je zelf moet sturen..
Nergens mensen die al een PC versie hebben kunnen krijgen?
Is ergens te zien als de pit limiter aan is? Want ik heb al paar keer gehad dat ik hem aanzette maar ik toch een penalty kreeg..
Singapore is juist gaaf. Lekker in het donker met een aantal fijne bochten erin.Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:22:
Singapore is echt een klote circuit zeg, die slip ik vanaf nu gewoon...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Er schijnt een bug te zijn met de pitstops inderdaad, dat je lollypop man veel te lang wacht voor ander verkeer in de pitstraat en je dus heel veel plaatsen verliest.Raimon89 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:23:
Damn in de races gaat het echt goed nu, behalve bij de pitstops, daar verlies ik veel plaatsen?
Is ergens te zien als de pit limiter aan is? Want ik heb al paar keer gehad dat ik hem aanzette maar ik toch een penalty kreeg..
Ik heb tot nu toe geen last gehad daarvan, in tegendeel zelfs, win vaak plaatsen.Sander H schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:27:
[...]
Er schijnt een bug te zijn met de pitstops inderdaad, dat je lollypop man veel te lang wacht voor ander verkeer in de pitstraat en je dus heel veel plaatsen verliest.
Maar hoe zit dat met die mensen die hem nu al hebben en kunnen spelen.
Die hebben natuurlijk nu al meer ervaring dus is er eigenlijk van fairplay geen spraken meer
Omdat de mensen die hem nu al hebben al ruim het spel hebben gespeeld en meer ervaring hebben.
Zelf wacht ik nog op de pc versie.
Maar voor de mensen die hem al hebben kan je tijdens de race ook nog je afstelling veranderen of niet
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Rijd je gewoon volgas de pitstraat in of rem je zelf een beetje af?Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:31:
[...]
Ik heb tot nu toe geen last gehad daarvan, in tegendeel zelfs, win vaak plaatsen.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Dat geldt voor de PC versie idd, wij lopen gewoon achter op de rest helaasTijn96 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:39:
sorry dat ik het vraag maar het spel is toch nog niet uit of zie ik het nu verkeerd. ik zie allemaal meningen en ''reviews'' erover maar hij komt toch pas de 24ste uit?
En de PC versie zou volgens de ene bron 23 september beschikbaar moeten zijn, en volgens de andere weer 24. Dus wat nu precies de datum is weet ik niet. Denk dat het dus eerder gewoon afwachten wordt!
[ Voor 21% gewijzigd door andregeuze op 21-09-2010 20:41 ]
Settings staan op Expert, met TC op Medium als enige hulp.
Moest er wel voor knokken.
http://community.codemast...ing-force-gt-pc-help.html
Dit ziet er er goed uit moet ik zeggen!
[ Voor 38% gewijzigd door souljah1h op 21-09-2010 20:46 ]
Heb ook ergens gelezen dat langzame teams ook langzamer zijn met de pitstops..[message=,noline]Sander H schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:27[/message]:
[...]
Er schijnt een bug te zijn met de pitstops inderdaad, dat je lollypop man veel te lang wacht voor ander verkeer in de pitstraat en je dus heel veel plaatsen verliest.
Valt wel mee, uurtje of 3 gespeeld in carrière modus..betekend dus al met al niet meer dan 2 tracks..ik neem de tijd om de tracks te leren kennen, anders vergal je toch je races[message=,noline]ravw schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:33[/message]:
Ik heb even een vraagje ik wil me binnen kort ook aanmelden voor GFWL.
Maar hoe zit dat met die mensen die hem nu al hebben en kunnen spelen.
Die hebben natuurlijk nu al meer ervaring dus is er eigenlijk van fairplay geen spraken meer
Omdat de mensen die hem nu al hebben al ruim het spel hebben gespeeld en meer ervaring hebben.
Zelf wacht ik nog op de pc versie.
Maar voor de mensen die hem al hebben kan je tijdens de race ook nog je afstelling veranderen of niet

Heb ook nog een oude MS sidewinder liggen, dus alles is dan nog niet verloren maar toch..
Vind het wel vreemd, hier staat gewoon dat het moet werken..Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:49:
Oef toch ff spannend om dat te lezen over dat stuurwiel, heb zelf de Thrustmaster ferrari gt en die stond volgens mij al niet in de lijst van stuurtjes, wordt spannend donderdag![]()
Heb ook nog een oude MS sidewinder liggen, dus alles is dan nog niet verloren maar toch..
http://community.codemast...d-wheels-controllers.html
Dat is toch ook logisch. Langzamere teams zijn niet zo georganiseerd als de grote teams.marijnhak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:42:
[...]
Heb ook ergens gelezen dat langzame teams ook langzamer zijn met de pitstops..
[ Voor 90% gewijzigd door PromoX op 21-09-2010 23:40 ]
graphics zijn leuk maar wel erg veel kartels. en ook de gameplay is goed maar alleen f1 autos lijken me snel vervelen. dus nu effe spelen en dalijk gt5. moet alleen dalijk nog wel gaan testen met mn fanatec porsche S wheel. ben benieuwd. hebben mensen al wat aan te raden settings hiero??
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zie voor de pc de 430 van thrustmaster er wel bij staan maar niet de GT? of valt dat samen? hoop dat je gelijk hebt hoor?souljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:51:
[...]
Vind het wel vreemd, hier staat gewoon dat het moet werken..
Of had je het over de MS sidewinder, die staat er idd wel bij, vandaar dat ik nog wel goede hoop heb.
Maar wil toch liever met mijn Ferrari stuur rijden ( kadotje van vriendin toen Kimi er heen ging )
Heb ook een 430 van thrustmaster ( Over 5 dagen ) dus hoop wel dat die ondersteund is. Ik had het over de Force GT!Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:10:
[...]
Zie voor de pc de 430 van thrustmaster er wel bij staan maar niet de GT? of valt dat samen? hoop dat je gelijk hebt hoor?
Of had je het over de MS sidewinder, die staat er idd wel bij, vandaar dat ik nog wel goede hoop heb.
Maar wil toch liever met mijn Ferrari stuur rijden ( kadotje van vriendin toen Kimi er heen ging )
Klopt het ik ook gelezen of gezien, top teams zijn idd sneller met pitstop terwijl de slechte teams meer tijd verliezen in de pits net als in het echt.marijnhak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:42:
[...]
Heb ook ergens gelezen dat langzame teams ook langzamer zijn met de pitstops..
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Zou dit dan toch die bug zijn waar al het een en ander over verteld is? doe je misschien 20% race?Raimon89 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:06:
Met de pitstops klopt er toch echt iets niet. Ik sta elke keer 12 seconden stil omdat de lollypop man iedereen voor moet laten..
Dacht dat die bug alleen voor zou komen tijdens een 20% race of?
*edit* laat maar snap je nusouljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:11:
[...]
Heb ook een 430 van thrustmaster ( Over 5 dagen ) dus hoop wel dat die ondersteund is. Ik had het over de Force GT!
[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 21-09-2010 21:14 ]
Ik ben in het bezit van een Logitech Driving Force GT mede voor dit spel aangeschaft. Redelijk stuur voor een redelijke prijs zou zogezegd niet fijn zijn als het niet blijkt te werken. Maar misschien als je gewoon de laatste drivers en dergelijke hebt dat het gewoon functioneert. Hoop er in ieder geval snel achter te komen. Al helemaal na dat Monaco filmpje wat er erg mooi uit ziet.souljah1h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:51:
[...]
Vind het wel vreemd, hier staat gewoon dat het moet werken..
Je bent blindSipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:13:
[...]
Ja maar juist de Forge GT zie ik niet in de lijst staan of ben ik nou blind?

Rijd inderdaad de 20% race..Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:12:
[...]
Zou dit dan toch die bug zijn waar al het een en ander over verteld is? doe je misschien 20% race?
Dacht dat die bug alleen voor zou komen tijdens een 20% race of?
Waar heb je die vandaan dan? Ik zie op steam dat die pas donderdag wordt geactiveerdvinom schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:06:
W000t, de game kan ik eindelijk op de PC over een uurtje of twee gaan spelen
Ik heb er zin in!
Ik dacht dat je het over mijn Thrustmaster Ferrari GT had, die staat helaas voor mij niet in de lijst
Online is het een mixed bag, soms heb je mensen die echt hun best doen om niemand te raken, zoals ikzelf, maar dan heb je dus ook het gevaar dat jij clean iemand probeert in te halen en die andere gewoon het stuur omgooit als je er naast zit. Penalty systeem werkt daar nog niet lekker, ik had iemand die me van achter aantikte en ik kreeg 10 sec penalty, dat heeft me die 12e overwinning gekost.
Wat ik wel een sterk punt vind, heb even zitten testen, zelfs met TC op Full kun je spinnen in langzame bochten of als je te hard/verkeerd over de curbs gaat. Verder is het ook gelukkig simpel om even een 180 graden spin te doen als je verkeerd staat.
Het MS Wireless wheel valt me ook nog niet tegen, vind het best lekker rijden zo, mis alleen echt gevoel in de rem. Als ik 1 groot minpunt moet noemen dan is dat dus ook het remmen. Je ziet en voelt absoluut niet wanneer ze blokkeren.
Overigens op de 360 al regelmatig gehad dat ik dacht dat de xbox crashte, het beeld bevroor dan gewoon 1 seconde
[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 21-09-2010 21:29 ]
Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Denk dat er ook wordt gekeken naar de ranks waar je tegen rijdt, lijkt mij althans. Het gaat in ieder geval met XP, maar dat had wat transparanter gemogen, zodat je ook kunt zien wanneer je hoeveel punten krijgt.Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:28:
Hoe werkt dat met die online ranking dan Phuse? zoveel xp voor winst of punten of zo?
Ben nu 21e van "de wereld", na vannacht staan er vast 10.000 yanks boven me
Verwijderd
Goed te spelen met de controller godzijdank alleen wel erg simpel, ben begonnen op Medium en 2e race in Melbourne meteen pole en een overwinning en dat in een Lotus
Een paar dingen die ik nog niet heb gezien :
- Gele vlag situaties, ik heb nog geen AI rijders zien crashen oid.
- Safety car ??
- Vragen bij interviews zijn vaak hetzelfde (bij goed resultaat)
Grafisch ziet het er goed uit op de Xdoos maar ik ga toch de PC versie proberen, zal toch wat mooier en strakker zijn, geluid viel mij in 1e instantie wat tegen maar als er een andere auto achter je zit word het een ander verhaal, wat een sound !
Ik rijd zelf met de TV camera op de rollbar, prima te doen, de swingman achter de auto vind ik er maar vreemd uitzien, de auto is zo smal, ziet er niet uit.
Codemasters heeft wat mij betreft na jaren eindelijk een waardige F1 game op de markt gezet.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 21:37 ]
- Gele vlaggen heb ik wel gehad, maar niks echt groots, heb ook wel auto's hun rempunt zien missen. Ook leuk toen ik iemand vol op mijn achtervleugel had, dropte ik hem iets zodat er ook iemand achter hem zat. Toen zakten ze beiden terug omdat ze met elkaar in gevecht gingen, details! (Dit was dus de AI)Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
- Gele vlag situaties, ik heb nog geen AI rijders zien crashen oid.
- Safety car ??
- Vragen bij interviews zijn vaak hetzelfde (bij goed resultaat)
- Safety car zit er niet in....
Ik denk dat de game best vermakelijk is, en zeer goed bij de gemiddelde F1 fan past, maar verwacht geen simulator alla GTR2, WTCC, GTR Evolution en de betere rfactor mods.......
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 21-09-2010 21:39 ]
In sector 2 maak ik alles goed.
Mijn starts zijn echt werelds top 10 na 2 laps... en dan gestaag naar voren maar dan crasht er iemand op je en dan lig je weer 16de (moedeloos wordt je er van
Grappige is dat ik nooit dichter bij de auto op P15 dan kom maar als ik P9 lig ik voor P8 en lager kan strijden... erg apart!
Bij mij staat op expert met TC op medium en ABS aan (want met controller lukt all assists off gewoon niet)
Nu is de PS3 aan 't updaten zo eens online proberen
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Maar helaas zijn er geen werkende Windows 7 64bit drivers en software te krijgen.
De Vista x64 werken ook niet.
Damn
Ik heb hetzelfde, erg vervelend midden in een hogesnelheidsbocht![message=,noline]Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:20[/message]:
Overigens op de 360 al regelmatig gehad dat ik dacht dat de xbox crashte, het beeld bevroor dan gewoon 1 seconde
Respect! 1ste race om easy 3e geworden in de Lotus, maar Albert Park ligt me (nog) niet lekker...:(Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
Vandaag de 360 versie een paar uur gespeeld met de controller, heerlijk F1 spel !!
Goed te spelen met de controller godzijdank alleen wel erg simpel, ben begonnen op Medium en 2e race in Melbourne meteen pole en een overwinning en dat in een Lotus
Moet me wel gaan beheersen om niet te veel gaan spelen, maandag moet ook het vcp 4.0 exam worden gehaald, gelukkig duurt het nog een paar weken voordat me vrouw moet/gaat bevallen
[ Voor 28% gewijzigd door PromoX op 21-09-2010 23:41 ]
Expert met de controller? Knap. Maar eh, AI die op je inbeukt? Nog absoluut geen last van gehad.nils7 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:37:
Damn de rechte lijn snelheid is echt bagger van de Lotus... wordt om mn oren gereden op de rechte stukken.
In sector 2 maak ik alles goed.
Mijn starts zijn echt werelds top 10 na 2 laps... en dan gestaag naar voren maar dan crasht er iemand op je en dan lig je weer 16de (moedeloos wordt je er van)
Grappige is dat ik nooit dichter bij de auto op P15 dan kom maar als ik P9 lig ik voor P8 en lager kan strijden... erg apart!
Bij mij staat op expert met TC op medium en ABS aan (want met controller lukt all assists off gewoon niet)
Nu is de PS3 aan 't updaten zo eens online proberen
Die heb ik ook (Wingman Formula Force GP), en hij werkt perfect onder windows 7 64 bit. Met de 64-bits Vista software van LogitechHoyden schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:44:
Wilde mijn oude "Logitech Wingman Formula Force" weer even gaan gebruiken voor deze game.
Maar helaas zijn er geen werkende Windows 7 64bit drivers en software te krijgen.
De Vista x64 werken ook niet.
Damn
Verwijderd
Alleen bak ik er nog niet zoveel van. Niet zo raar ook, met de PS3 controller is het niet echt lekker spelen, amper range in de flippers en het stickje is ook mega gevoelig dus het gaat snel slingeren. Misschien toch maar een stuurtje kopen voor deze game.
Het scheelt ook veel per baan. Sommige banen zit ik helemaal achteraan (rij met STR) maar andere banen kom ik vrijwel iedere keer op het podium.
Ook al een keer met een mega moeilijke race op een top 10 positie gelegen om in de laatste ronde eraf te spinnen en zo alsnog 15e ofzo te worden.
Bij de training roept m'n engineer steeds dat ik naar de setup van m'n teamgenoot moet kijken, maar hoe doe je dat? Ik kan het niet vinden in de menu's. Sowieso zegt de engineer alleen iets als het slecht gaat, als het goed gaat dan houdt ie z'n mond. (ook in de qf en de race). Ik had liever dat ie nog wat bochten of sectoren aangaf waar ik wat kon winnen, ook als je goed gaat kun je winnen toch?
Tijden op het scherm mogen ook wel wat beter, hij blijft vergelijken met je beste tijd, maar als het de 1e ronde droog was en daarna ging regenen maakt het weinig uit hoe goed je rijdt je zult toch trager zijn dan die 1e tijd (ook al was dat een baggertijd of gewoon een outlap). In de pits kun je wel weer wat meer info krijgen, maar steeds terug naar de pits is ook een beetje raar.
De optie om een ghostcar in te zetten bij de training zou ook wel fijn zijn, dan zie je precies waar je makkelijk tijd goed kunt maken. Bij de time trial zit die er wel weer bij, maar time trial is vrij saai.
De game zit trouwens tussen simulator en arcade in. Op de moeilijkste settings is het zeker geen arcade game te noemen, je moet echt wel weten wat je doet wil je uberhaupt een ronde afmaken zonder eraf te vliegen of te spinnen. Op de makkelijkste settings is het een uitdaging, maar zeer goed te doen. Nog steeds wel beter dan een arcade game waar je direct kunt winnen, maar het scheelt niet veel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 21:52 ]
Naar je teammate kijken? naar links kijken dan staat ie daar maar geen hoe en wat dan.... ik was sneller dus het hoefde niet
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Niets echt iets om zorgen over te maken dus voor de GT gebruikers!
[ Voor 5% gewijzigd door Unbreukable op 21-09-2010 22:02 ]
Wellicht toch een klein verschil. Ik heb de Formula Force, zonder GP.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:49:
[...]
Die heb ik ook (Wingman Formula Force GP), en hij werkt perfect onder windows 7 64 bit. Met de 64-bits Vista software van Logitech
Heb heel het internet doorzocht maar steeds dezelfde problemen.
Heb 504, 508 en 510 software geprobeerd maar alleen vinden ze het apparaat niet.
Kan geen drivers installeren. Apparaatbeheer blijft het aparaat staan als apparaat zonder drivers..

Maar ja, dit topic is daar niet voor.
Niks aan te doen
[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 21-09-2010 22:00 ]
Menu omhoog kom je er in
Hij stond op standaard bij mij hahaha
Het enige wat er goed aan is, zijn de graphics. Semi-serieuze racers die hoop hadden op een league kunnen dat wel vergeten, dit spel is voor de consolegamers onder ons (no offense). Snel weer terug naar Ferrari Virtual Academy, als dit spel nu halverwege FVA en dit gedrocht zat was het nog te pruimen vanwege de tracks en officiële licentie, maar zoals het nu is, is het in mijn ogen nog geen tientje waard.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is wel de theorie van de careermode, opvallen bij grotere teams zodat je langzaam maar zeker hoger op de grid komt.[message=,noline]BusmuiZ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:16[/message]:
Denken jullie dat er performance verschillen in de F1 auto's zijn? Ik ben nu begonnen met Lotus, maar wie denkt dat je met bijvoorbeeld Red Bull sneller kan? Of wie weet dit uit ervaring.
Moet wel de AI enigzins kloppen, ik rij met te lage AI aangezien ik 3e werd in de Lotus.
Andere optie schijnt de mogelijkheid te zijn om met het team mee te groeien via langetermijncontract. Schumacher nadoen in zijn Ferrari-jaren....
Dit gaat over de PC versie dus? omdat je het ook over FVA hebt, erg jammer te lezen moet ik zeggen, koop hem alsnog wel maar toch..Arfman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:17:
Bwahahahahahaha. Mijn God, het is nog veel erger dan ik al dacht. De physics (voor zover aanwezig) slaan echt nergens op, het lijkt in de verste verte niet realistisch. Er zit lag tussen het moment dat je schakelt en dat het daadwerkelijk gebeurt, en daarnaast zitten er toch nog driving aids in het spel, zelfs al speel je op expert en staan alle aids expliciet uit. In Spa, de bocht voor de chicane, als je daar uitvliegt neemt de auto automatisch gas terug bijvoorbeeld. Daarnaast is de grens van grip zeer onduidelijk (ook door de lag bij het geluid/schakelen).
Het enige wat er goed aan is, zijn de graphics. Semi-serieuze racers die hoop hadden op een league kunnen dat wel vergeten, dit spel is voor de consolegamers onder ons (no offense). Snel weer terug naar Ferrari Virtual Academy, als dit spel nu halverwege FVA en dit gedrocht zat was het nog te pruimen vanwege de tracks en officiële licentie, maar zoals het nu is, is het in mijn ogen nog geen tientje waard.
[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 21-09-2010 22:28 ]
Ik had me echt serieus ingesteld op een casual racer maar dit zit qua weggedrag en realisme niet zo heel ver boven Out Run, bij wijze van spreken.
Overigens is de soundlag iets minder nu ik in plaats van de Rapture driver (wtf?) de Software driver heb gekozen. Grip is nog steeds bijna niet te bepalen though, en het voelt ook nog steeds alsof je én een beetje op rails rijdt én er ergens stiekem traction control aanstaat.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Jeej, we hebben de eerste reactie van een simmer!Arfman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:17:
Bwahahahahahaha. Mijn God, het is nog veel erger dan ik al dacht. De physics (voor zover aanwezig) slaan echt nergens op, het lijkt in de verste verte niet realistisch. Er zit lag tussen het moment dat je schakelt en dat het daadwerkelijk gebeurt, en daarnaast zitten er toch nog driving aids in het spel, zelfs al speel je op expert en staan alle aids expliciet uit. In Spa, de bocht voor de chicane, als je daar uitvliegt neemt de auto automatisch gas terug bijvoorbeeld. Daarnaast is de grens van grip zeer onduidelijk (ook door de lag bij het geluid/schakelen).
Die lag heb je die bij zowel op- als terug schakelen? Of enkel bij terug schakelen?
Out Run... Are you kiddin me??
Ik heb hem zelf nog niet, maar ik hoop dat het qua rij-ervaring toch wel iets boven dat zit....
[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 21-09-2010 22:36 ]
Dat klinkt niet best.Arfman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:29:
PC versie ja, echt compleet arcade, er zit geen greintje realisme in (voor zover ik dat kan beoordelen na 10+ jaar simervaring, van Grand Prix 1 t/m 4 tot Live for Speed en Richard Burns Rally tot rFactor en dan nog iRacing en Ferrari Virtual Academy ertussenin (hebben we dat ook alvast gehad).
Ik had me echt serieus ingesteld op een casual racer maar dit zit qua weggedrag en realisme niet zo heel ver boven Out Run, bij wijze van spreken.
Overigens is de soundlag iets minder nu ik in plaats van de Rapture driver (wtf?) de Software driver heb gekozen. Grip is nog steeds bijna niet te bepalen though, en het voelt ook nog steeds alsof je én een beetje op rails rijdt én er ergens stiekem traction control aanstaat.
Ik ben ook nog enthousiast om de game te proberen, maar aangezien ik ook een doorgewinterde simmer ben, begin ik te vrezen dat ik dat enthousiastme moet temperen.
Maar goed, ik ga ook eerst zelf nog even oordelen. Heb m'n stuurtje ook weer uit het vet gehaald.
Bij beide. Nu je het zegt "blipt" hij ook automatisch bij het terugschakelen, weet niet of dat in het echt zo is maar ik vind het irritant. Maar bij mij zat er denk ik 0.3 seconde tussen het "flipperen" (schakelen) en de daadwerkelijke terugval van het geluid. Ergens daartussenin zat de "toerenteller" op je stuur, die liep met geen van beide echt gelijkHarrie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:30:
[...]
Jeej, we hebben de eerste reactie van een simmer!
Die lag heb je die bij zowel op- als terug schakelen? Of enkel bij terug schakelen?
Ja. Ik had dus ook al getemperd, op een schaal van 1 tot 100 (waarbij 1 Speedway op de Philips G7000 is: YouTube: Classic Game Room HD - SPEEDWAY! for Magnavox Odyssey 2) en 100 iRacing (YouTube: iRacing Radical highlights from Road Atlanta) of FVA (YouTube: Ferrari Virtual Academy - test lap at Fiorano), zit dit denk ik rond de 20-25 in mijn ogen. Stel je er alsjeblieft niet te veel van voor.Zamorano schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:35:
[...]
Dat klinkt niet best.
Ik ben ook nog enthousiast om de game te proberen, maar aangezien ik ook een doorgewinterde simmer ben, begin ik te vrezen dat ik dat enthousiastme moet temperen.
Maar goed, ik ga ook eerst zelf nog even oordelen. Heb m'n stuurtje ook weer uit het vet gehaald.
[ Voor 44% gewijzigd door Arfman op 21-09-2010 22:40 ]
Kijk meneer pretentieus eens. Waar baseer jij je ervaring met physics op? Andere games (rfactor, iracing, het zijn allemaal games). Nu beweer ik niet dat dit een game is met 100% realistische physics, nee dat is ook nooit de bedoeling geweest. Deze game is bedoeld voor mensen die van F1 houden, en geen arcade game (lees Need for Speed, Project Gotham Racing, Test Drive) willen.Arfman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:17:
In het vorige topic voordat het spel er was heb ik ook al meermaals tegen je gezegd dat dit nooit is neergezet als simulatie, maar meer een mix tussen beide.
Als je in Spa de bocht uitvliegt wordt je afgeremd, net als in GT5 en Forza 3, zodat er niet straks cheaters komen die daar tijdswinst boeken, maar goed dat wist je natuurlijk al lang.
Ga jij maar fijn FVA spelen, waar je zometeen 35 euro hebt betaald voor 1 auto, 3 banen. Ga je ook een league opzetten daar? Ow nee, dat zit er niet in. Maar nee dat mag ik niet zeggen, want zo was het spel ook nooit bedoeld, of ga je jezelf niet tegenspreken?
Gelukkig zien we je ook niet meer terug in dit topic aangezien je niks anders kan doen dan deze game bashen, wij genieten nog even van deze geweldige GAME (= SPEL in het Nederlands).
(Overigens noem je GP1 t/m GP4, als er iets geen sim was dan waren het wel deze games. Geweldige games, maar sims? Bij lange na niet, qua gameplay vrij vergelijkbaar met F1 2010, waarbij ik GP nog veel meer het rails gevoel vond hebben.)
Misschien ben ik nu iets te direct, maar ik werd een beetje moe van eerst het gezeur in het vorige topic, en nu dit weer. Je wist al dat de game niks ging worden voor jou, doe dan niet de moeite. Je download hem ook blijkbaar want te koop is ie nog niet voor de PC, maar dan wel een game afzeiken.
Als je de reviews had gelezen en de tientallen filmpjes had gezien had je zelf al kunnen concluderen dat dit geen game voor jou is, maar nogmaals niemand heeft ooit gepretendeerd dat dit "the next big sim" ging worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 21-09-2010 22:45 ]
1:58 met terwijl ik mijn broer aan de telefoon had. Wel met controller en ABS aan.nils7 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:54:
ik had 2:02,3 in Bahrein geloof ik... geen idee of dat rap is.
Naar je teammate kijken? naar links kijken dan staat ie daar maar geen hoe en wat dan.... ik was sneller dus het hoefde niet
Ook ik speel geregeld simsHarrie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:30:
[...]
Jeej, we hebben de eerste reactie van een simmer!
Out Run... Are you kiddin me??![]()
Ik heb hem zelf nog niet, maar ik hoop dat het qua rij-ervaring toch wel iets boven dat zit....
Het lag probleem tijdens het schakelen is mij niet echt opgevallen, maar ik had tijdens de halve race mijn broer aan de telefoon en won nog met gemak
@ Hieronder
Ik draai op een i7 920 @ 3,33Ghz en HD4870 (512mb) 1920*1200 alles maxxed alleen 4x AA en shawows op medium een 50-60 fps. Std stond hij op 8x AA en dat was net wat teveel van het goeie, voor de zekerheid shadow ook wat lager gezet al is het niet nodig denk ik.Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:41:
@ Arfman - gfx zijn dus wel mooi begrijp ik, hoe zijn de fps en je instellingen en je systeem?
[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 21-09-2010 22:48 ]
Ik verwacht wel dat die lag een probleem gerelateerd is aan driver/hardware ondersteuning voor de PC, en op de xbox geen probleem is... (Eigenlijk is dit meer hopen

Ah, daar is meneer ik-verdedig-deze-game-ten-koste-van-alles ook weer
Waar ik de ervaring op baseer staat in mijn post. Beter lezen.Waar baseer jij je ervaring met physics op? Andere games (rfactor, iracing, het zijn allemaal games). Nu beweer ik niet dat dit een game is met 100% realistische physics, nee dat is ook nooit de bedoeling geweest. Deze game is bedoeld voor mensen die van F1 houden, en geen arcade game (lees Need for Speed, Project Gotham Racing, Test Drive) willen.
Het is geen eens een mix, het is pure arcade wat pretendeert om een "realistische" ervaring na te bootsen (volgens Codemasters).In het vorige topic voordat het spel er was heb ik ook al meermaals tegen je gezegd dat dit nooit is neergezet als simulatie, maar meer een mix tussen beide.
Ik had het over een time trial of een Grand Prix weekend, lokaal. Geen multiplayer. En als ik daar de bocht uitvlieg zou ik door het gebrek aan grip (want dat gedeelte van de baan is vuil) moeten spinnen of in ieder geval zwaar onderstuurd de vangrail in moeten schieten. In dit spel schiet de TC en ESP me te hulp, zelfs al heb ik die expliciet uitgezet.Als je in Spa de bocht uitvliegt wordt je afgeremd, net als in GT5 en Forza 3, zodat er niet straks cheaters komen die daar tijdswinst boeken, maar goed dat wist je natuurlijk al lang.
Ik ga zeker fijn FVA spelen, net zoals dat ik nog een keer een abbo neem op iRacing. Boeie dat het 35 euro kost, dat heb ik graga over voor een goede game, sim of niet. Persoonlijk heb ik niets met leagues, geen tijd voor, maar er waren in het vorige topic mensen die een league wilden opzetten, vandaar dat ik er over begon.Ga jij maar fijn FVA spelen, waar je zometeen 35 euro hebt betaald voor 1 auto, 3 banen. Ga je ook een league opzetten daar? Ow nee, dat zit er niet in. Maar nee dat mag ik niet zeggen, want zo was het spel ook nooit bedoeld, of ga je jezelf niet tegenspreken?
Nooit gezegd dat ik hier niet meer zou komen, wishfull thinking?Gelukkig zien we je ook niet meer terug in dit topic aangezien je niks anders kan doen dan deze game bashen, wij genieten nog even van deze geweldige GAME (= SPEL in het Nederlands).
GP1 t/m 4 waren in hun tijd, met de toen beschikbare hardware (en ook software) zeker wel sims. Niet zo realistisch als nu, maar het waren zeker geen simpele games in die tijd. Net zoals met alle andere categorieën games evolueert ook de simracing wereld. rFactor 1.0 is nu ook hopeloos achterhaald bijvoorbeeld.(Overigens noem je GP1 t/m GP4, als er iets geen sim was dan waren het wel deze games. Geweldige games, maar sims? Bij lange na niet, qua gameplay vrij vergelijkbaar met F1 2010, waarbij ik GP nog veel meer het rails gevoel vond hebben.)
Ik heb meermalen gezegd dat ik mijn verwachtingen al temperde, ik weet heus wel dat dit geen hardcore sim is, maar jij bent zo druk om meteen mijn post de grond in te boren dat je niet eens de tijd neemt om mijn valide argumenten te lezen, beetje jammer.
Ik heb een C2D E8400 @ 3.6GHz met een ATi Radeon 5870. Alle instellingen op max op 1680*1050, draait verder prima. Graphics zijn ook erg goed, regen is mooi op je helm, reflecties zien er prima uit.Sipio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:41:
@ Arfman - gfx zijn dus wel mooi begrijp ik, hoe zijn de fps en je instellingen en je systeem?
[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 21-09-2010 22:51 ]
Ik had het ook niet over multiplayer, en als je de bocht voor de busstop bedoeld, dan heb ik daar wel eens vaker mensen (tijdens een droge race) af zien gaan zonder de vangrail in te vliegen en/of te spinnen.Ik had het over een time trial of een Grand Prix weekend, lokaal. Geen multiplayer. En als ik daar de bocht uitvlieg zou ik door het gebrek aan grip (want dat gedeelte van de baan is vuil) moeten spinnen of in ieder geval zwaar onderstuurd de vangrail in moeten schieten. In dit spel schiet de TC en ESP me te hulp, zelfs al heb ik die expliciet uitgezet.
Goed kan aan mij liggen maar GP 1 t/m 4 waren simpel te spelen met keyboard zonder assists, dan kan ik het niet echt een sim noemen. Tenzij de auto's toen ook gaspedalen hadden die alleen 1 en 0 stand hadden.GP1 t/m 4 waren in hun tijd, met de toen beschikbare hardware (en ook software) zeker wel sims. Niet zo realistisch als nu, maar het waren zeker geen simpele games in die tijd. Net zoals met alle andere categorieën games evolueert ook de simracing wereld. rFactor 1.0 is nu ook hopeloos achterhaald bijvoorbeeld.
Argumenten waarom het geen sim is zijn al overbodig, het is namelijk ook geen sim, dat weet de hele wereld.Ik heb meermalen gezegd dat ik mijn verwachtingen al temperde, ik weet heus wel dat dit geen hardcore sim is, maar jij bent zo druk om meteen mijn post de grond in te boren dat je niet eens de tijd neemt om mijn valide argumenten te lezen, beetje jammer.
Maar goed dit is wat mij betreft de laatste post die ik er vuil aan maak. Sommige mensen willen gewoon van deze game geniet, als alles toch ruk is mis je ook niks want er zijn genoeg "sims" met F1 mods.
Verwijderd
In een topic als dit mag er zeker wel ruimte zijn voor een kritische blik, maar ik vind het vreemd dat jouw perceptie van de realiteit gebaseerd is op andere games.Arfman schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:29:
PC versie ja, echt compleet arcade, er zit geen greintje realisme in (voor zover ik dat kan beoordelen na 10+ jaar simervaring, van Grand Prix 1 t/m 4 tot Live for Speed en Richard Burns Rally tot rFactor en dan nog iRacing en Ferrari Virtual Academy ertussenin (hebben we dat ook alvast gehad).
All raise your hands please...
*insert krekel geluidje*
Thanks...
Hmm PGR vind ik nou ook niet echt op het zelfde niveau zitten als NFS hoor... NFS rij je rond met 2 vingers in de neus (Om het ff met de woorden van Olav Mol te zeggen), PGR vond ik toch al iets lastiger....Phusebox schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:36:
[...]
Deze game is bedoeld voor mensen die van F1 houden, en geen arcade game (lees Need for Speed, Project Gotham Racing, Test Drive) willen.
Maar een vraag om het een beetje te plaatsen.. Hoe verhoudt deze game zich tov forza 3 dan qua realisme? Forza 3 is voor mij meer dan goed genoeg!
Edit: Ik heb een keer een F1 coureur horen zeggen dat het rijden met deze game soms wel moeilijker leek dan "the real deal.." maar dat zou dan wel een verkooppraatje zijn.. Of het komt juist door het gebrek aan feedback... (grip, remmen....)
[ Voor 16% gewijzigd door Harrie op 21-09-2010 23:11 ]
Meh, moet dit echt? Geloof het of niet, maar ik heb zelf in Porsche 911's gereden (met en zonder turbo), BMW M5, Formule Ford, karts uiteraard, en heb meegereden in een hele resem supercars (categorie 400 PK+). Ik ben absoluut geen Schumacher, maar ik kan wél beoordelen wanneer iets zo realistisch mogelijk is en wanneer totaal niet. En ja, ik weet dat F1 2010 geen hardcore sim is, maar ik pak deze tekst van de officiële site er even bij:Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:58:
[...]
In een topic als dit mag er zeker wel ruimte zijn voor een kritische blik, maar ik vind het vreemd dat jouw perceptie van de realiteit gebaseerd is op andere games.
Spectaculaire graphics? Ja, ze zijn erg goed. Authentieke hantering? Lamenielache, dit komt niet eens in de buurt. Weereffecten? Hoort bij graphics maar vooruit, dik in orde. Vooraanstaand schademodel? Als je loszittende vleugels een schademodel noemt, dan wel, in alle andere gevallen nee.Aangedreven door Codemasters’ EGO Game Technology Platform, komt de wereld van de FORMULE EEN tot leven met spectaculaire graphics, authentieke hantering, dynamische weereffecten en vooraanstaande schademodellen en een serie gamemodi bestaande uit Quick Race, Career en Online Multiplayer.
Nogmaals: allemaal dikke prima en het spel zal ongetwijfeld goed verkopen, maar ga niet lopen pretenderen dat dit ook maar in de buurt van een sim komt, want dat is (net zoals met alle andere CM games van pak-um-beet de laatste 8 jaar) pertinent niet zo. Zelfs een semi-serieuze simmer die z'n verwachtingen al enorm naar beneden heeft bijgeschroefd zal waarschijnlijk zeer teleurgesteld worden.
EDIT: Harrie, persoonlijk vind ik Forza 3 op de 360 realistischer dan F1 2010. Hulpmiddelen uit zijn daar ook echt uit, i.t.t. F1 2010.
[ Voor 3% gewijzigd door Arfman op 21-09-2010 23:11 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
PSN: DutchTrickle PVoutput
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Overigens is de blip er in het echt wel
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Het is gewoon een geweldige game, als het realistischer zou zijn is het onspeelbaar zonder stuur en sowieso onspeelbaar voor 90% van de doelgroep. Het gaat uiteindelijk om de centen dus het moet een groot publiek aanspreken.
Denk ook ff aan normale mensen die misschien max 5 uur in de week beschikbaar heeft voor deze game (en dat is dan al echt veel), die moeten het ook kunnen spelen. Een game waarbij je sowieso 300 euro aan hardware extra nodig hebt en uren en uren moet trainen om een beetje goed te zijn is sowieso maar voor een heel select publiek. Plus dat die mensen vaak veel blaaten maar 0,0 ervaring hebben in echte racewagens.
If it's good enough for Ant it's good enough for me.
Voor het serieuze simracen heb ik iRacing al, en wat afwisseling kan nooit kwaad.
[ Voor 15% gewijzigd door Sander H op 21-09-2010 23:53 ]
Begonnen met een 50% race op Spa, dynamic weather. Na wat oefenen als 9e gekwalificeerd (mede door een 5 plekken grid penalty opgelopen in Free Practice).
Start van de race, blij dat ik mijn plek heb kunnen houden, hierna rondje of tien rond plek 15 gereden. Toen een lekke band
Dit pakte in eerste instantie goed uit en ik lag na de stop 22e, maar toen de rest moest stoppen weer 14e. Echter reed ik nogmaals lek (nu de andere voorband) en moest ik weer binnenkomen voor een setje Full Wets.
Uiteindelijk 23e geworden, maar de race-ervaring is uitstekend. De intensiteit van de gevechten, omdat je er niet af wil vliegen, is heerlijk.
Dit topic is gesloten.
Loze reacties met betrekking tot de bestelling/aankoop van de game hebben hier niets te zoeken. Doe je dit toch kan je dit een ban opleveren.