Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:00:
Ja, tips, tips.....die tactieken daar zijn eigenlijk stiekem cheats :) want iedereen heeft nu toch wel een veel scorende verdediger rondlopen daar :) en dan doen alsof ze daar zelf op gekomen waren. :)

Ben er zelf ook eens voor gegaan, maarja dan win je alles met 4-0. Ook leuk :)......not!

En als je daar de wonderkids op pikt hoef je inderdaad niet meer te scouten :) stiekem vind ik dat cheats
Ach ja, niemand verbiedt je om het spel zo te spelen. Dat moet ieder voor zich weten.

Ik zelf maak mn eigen tactiek, gebruik de standaardtrainingen en koop alleen spelers waar de scouts mee aan komen dragen. Dan krijg je toch een wat grotere uitdaging.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het leuker vind om met een club met bekendere spelers te werken dan met een club in de laagste divisie. Ik kan de motivatie niet opbrengen om 20 seizoenen te spelen met een club en dan pas in de hoogste divisie te zijn aanbeland. Heb het in vorige FM games wel geprobeerd, maar ik heb steeds minder tijd om te spelen en dan is de nieuwe FM alweer uit voordat ik bij de Premier League ben.

In de eerste divisie beginnen zie ik dan weer wel zitten. Dan ben je binnen een paar jaar subtop en dan wordt het leuk. Soms ook heel frustrerend als je telkens maar subtop blijft en niet door kan groeien tot echte kampioenskandidaat.

Ben een game begonnen met Liverpool. Voorlaatste speeldag stond ik 4e, laatste speeldag nog kampioen ook :/ Nrs 1 en 2 moesten tegen elkaar en speelden gelijk, en de nummer 3 verloor en ik won. Echt bizar.

Het 2e seizoen werd ik wel wat ruimer kampioen. Meteen na dat seizoen werd de coach van Sjelsie ontslagen. Die haalden Louis van Gaal weg bij Bayern. En toen werd ik gevraagd. Wat een chaos in die selectie zeg. De meest baggere verdediging die er bestaat en (te) veel goede aanvallers! Robben, Gomez, Olic, Ribery, Muller, Badelj en Kroos. Op één of andere manier had Bayern zich in de nesten gewerkt en moest ik flink bezuinigen op de salarissen. Blijkt dat Robben, Ribery en Schweinsteiger allemaal 10 miljoen per jaar mee pakken :X

Michel Vorm was de vaste keeper. Ook vaste keeper bij Oranje (Stekelenburg bakte er schijnbaar niet zoveel van). Om op salaris te bezuinigen heb ik Gomez en 15 andere niet basisspelers verkocht. In de winterstop ook Vorm verkocht en De Gea ervoor teruggehaald. Die is toch een stukje beter. Direct na het seizoen Robben verkocht. Ribery raakte ik aan de straatstenen niet kwijt. Gelukkig loopt zijn contract nog maar een jaar door. Verder heb ik alleen Jan Vertonghen gekocht en 2 talenten (regens). Overigens ben ik na een heel beroerde start toch nog krap aan kampioen geworden.

In Europa heb ik bij Liverpool en Bayern geen potten kunnen breken. Telkens of naar Europa League of in de 2e rondje CL direct uitgeschakeld.

Valt me trouwens op dat Bayern echt een geweldige jeugdopleiding heeft. Vorig jaar en ook dit jaar ieder 2 talenten gezien die op termijn makkelijk in de basis mee kunnen. Alleen dat board loopt altijd zo te zeiken. Je krijgt ze nooit tevreden joh! Wat dat betreft wel realistisch :P

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:00:
Ja, tips, tips.....die tactieken daar zijn eigenlijk stiekem cheats :) want iedereen heeft nu toch wel een veel scorende verdediger rondlopen daar :) en dan doen alsof ze daar zelf op gekomen waren. :)

Ben er zelf ook eens voor gegaan, maarja dan win je alles met 4-0. Ook leuk :)......not!

En als je daar de wonderkids op pikt hoef je inderdaad niet meer te scouten :) stiekem vind ik dat cheats
Die heb ik al jaren, Breno en El Omari, beide zeer goed koppende verdedigers en koppen veel hoekschoppen in, heb ik geen trainingsschema's voor nodig.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een k :( t spel is het af en toe ook.
Na 20 minuten een rode kaart, 10 minuten later m'n linksback uit de wedstrijd geschopt en ik hem dus 3 maanden kwijt ben.
De 2e linksback staat 5 minuten in het veld en raakt zwaar geblesseerd, 2 maanden kwijt.
Inmiddels staan we dus met 10 man en huppake nog maar een rodekaart.
Verder lopen er nog 2 spelers tegen een 5e gelekaart aan dus die ben ik ook kwijt.
Is overigens niet de eerste keer dat een speler die invalt voor een geblesseerde speler gelijk ook weer uitvalt met een blessure.
Gelukkig nog 2 rechtsbacks en 2 centrale verdedigers over die het niveau enigszins aankunnen, dan maar met 3 achterin en 2 cdm's er vlak voor ofzo de rest van het seizoen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Dat heb ik ook wel eens, daarna ben ik gewoon altijd met 3 DC's gaan spelen. Dat is een stuk makkelijker op te vangen en haal nog steeds alle prijzen :D.
Enige dun bezette posities zijn bij mij AML/AMR, elke wedstrijd maar weer hopen dat ze heel blijven.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist me eerste seizoen klaar met Utrecht en ik ben kampioen geworden.
Heb alle toppers kunnen winnen of gelijk spelen waardoor ik in de laatste 5 wedstrijden ze heb in kunnen halen met met 2 punten verschil kampioen ben geworden. :O!

Heb nu wat spelers gekocht en wat talenten en heb zojuist 2-1 gewonnen van Bayern en 1-3 van Besiktas in de CL groups al was ik er gelukkig in de wedstrijd tegen Bayern..

Heb nu wel spelers die beginnen te zeiken over salis verhoging enzo.. alleen is me wage budget zo goed als gevuld.. kan nu de rest van het seizoen niets meer kopen of iets dergelijks..

Ondertussen ook FC Zwolle als parent club gefixxed zodat ik wat talenten speeltijd kan bieden door ze op loan daar te plaatsen..

En heb ik ook me hele staff overhoop gegooid door goede coaches aan te trekken voor goedkoop loon..

Begint nu dus wel lekker te lopen.. al snap ik niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen kampioen te worden lol!

Hoe doen jullie het trouwens met de selectie qua fitheid nu ik Competitie/Beker EN CL speel ?
Nu met 2 nieuwe fitness coaches gaat het al beter maar soms moet je 1 a 2 spelers opstellen met 88% fit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Rooke schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:56:
Dat heb ik ook wel eens, daarna ben ik gewoon altijd met 3 DC's gaan spelen. Dat is een stuk makkelijker op te vangen en haal nog steeds alle prijzen :D.
Enige dun bezette posities zijn bij mij AML/AMR, elke wedstrijd maar weer hopen dat ze heel blijven.
Ik heb in de vorige versies ook veel met 3 DC's gespeeld maar dan geflankeerd door 2 WB's. Probleem is alleen dat een goede WB, en vooral op LLM niveau, niet te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
Hoe doen jullie het trouwens met de selectie qua fitheid nu ik Competitie/Beker EN CL speel ?
Nu met 2 nieuwe fitness coaches gaat het al beter maar soms moet je 1 a 2 spelers opstellen met 88% fit..
Roulatie of bij een voorsprong van minimaal 2 doelpunten wisselen tussen de 60-70 minuut. En in de beker de reserves en talenten laten voetballen, doen ze ook wat wedstrijdritme op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:17:
[...]

Roulatie of bij een voorsprong van minimaal 2 doelpunten wisselen tussen de 60-70 minuut. En in de beker de reserves en talenten laten voetballen, doen ze ook wat wedstrijdritme op.
Ja dat was ik nu al een beetje aan het doen!

Snap er nu verder helemaal niets van ben gisteren eerste geworden in me groep van ECC :S!
uit 1-2 gewonnen bij Bayern, daarna 3-1 gewonnen van Besiktas vervolgens twee keer 0-0 tegen At. Madrid.
Daarna 3-0 gewonne van Bayern thuis terwijl ik de slechtere ploeg was! me keeper is nu al 800+ minuten niet gepasseerd.. nu me laatste wedstrijd tegen Besiktas uit hopen te winnen om nog een keer 8 ton binnen te tikken. In de competitie gaat het wel wat minder, kan niet scoren op het moment en ik moet het echt hebben van de corners etc.. wat kan je er aan doen om je ploeg weer te laten scoren uit gewoon spel? en niet uit de corners en vrijetrappen?

BTW WAT IS EEN REGEN? of REGENS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:41:
[...]
BTW WAT IS EEN REGEN? of REGENS?
Dat zijn jeugdspelers bij clubs gegenereerd door het spel, deze zijn altijd random, fictief en nooit hetzelfde.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Dat zijn jeugdspelers bij clubs gegenereerd door het spel, deze zijn altijd random, fictief en nooit hetzelfde.
En hier kunnen dus ook goede talenten tussen zitten die top niveau aankunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vaak is dat al zo. ik heb jeugdspelers na 5 seizoenen spelen die 16 zijn en al 18 punten hebben op stamina, snelheid of andere fysieke aspecten die je (volgens mij) eigenlijk langer zou moeten trainen voordat je echt goed word daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:47:
heel vaak is dat al zo. ik heb jeugdspelers na 5 seizoenen spelen die 16 zijn en al 18 punten hebben op stamina, snelheid of andere fysieke aspecten die je (volgens mij) eigenlijk langer zou moeten trainen voordat je echt goed word daarin.
Okok! ik heb ook zojuist me facilities geupgrade (nu 5 sterren) Dit is ook bevordelijk voor me talenten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mwah, het komt zelden voor dat je een echte groeibriljant uit je eigen opleiding tovert. Ik heb dit sinds FM09 nu slechts 1x gehad in tientallen seizoenen. Ook al heb je de allerbeste trainingsfaciliteiten mogelijk.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:17:
[...]

Okok! ik heb ook zojuist me facilities geupgrade (nu 5 sterren) Dit is ook bevordelijk voor me talenten neem ik aan?
Af en toe krijg je een melding over Youth Recruitment Network, die helpen ook. Verder krijg je ook meer talenten als je reputatie hoger is, dus met Real Madrid / Barca zul je meer talenten in de jeugd hebben als Roda JC. Jeugd trainingscomplex heeft niet zoveel te maken met aantal talenten volgens mij, maar meer met hoeveel ze beter worden,hoe goed ze hun potentieel benutten.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Angeloonie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:56:
Mwah, het komt zelden voor dat je een echte groeibriljant uit je eigen opleiding tovert. Ik heb dit sinds FM09 nu slechts 1x gehad in tientallen seizoenen. Ook al heb je de allerbeste trainingsfaciliteiten mogelijk.
Het valt wel mee idd, maar ik heb wel eens een paar uitstekende spelers gehad uit de jeugdopleiding. Maar meestal komen ze idd van andere clubs.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Uit je eigen opleiding is het soms lastig te spotten, alleen kijken of ze goeie stats hebben is vrij dom. Je hebt zoveel jeugdspelers met al stats 18 of 20 maar voor de rest groeien ze niet meer. Je weet pas rond 21ste of ie echt goed wordt of niet. Wat er zal gebeuren als je jeugdopleiding beter is, je jeugdtalentjes zullen gemiddeld een veel hoger PA krijgen, dus het gehele niveau van je jeugd wordt beter. Zeg maar als een club als willem 2 om maar iets te nemen, kan je redelijk veilig de talenten uit de opleiding van arsenal gaan wegkapen, die zitten allemaal rond de 150-170 PA(de betere), niet dat ze willen komen maar toch :9

Aan de andere kant ik, ik heb slechts heel sporadisch jeugdspelers laten door breken(ik stel nogal zware eisen bij mn kleine clubjes) aan de andere kant kan het wel een brilliante bron van inkomsten zijn. Als je een hele goede jeugdopleiding hebt kan je ze vrij makkelijk verkopen. Ik verkoop ze meestal voor ziekelijk weinig maar met 50% doorverkoop clausule. Gratis geld.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Ik zit nu in 2032 en heb tot heden maar 2 echte talenten gehad in mijn jeugdopleiding. 1 van 185(VMC) en 1 van 191 (DC). De laatste is echter nooit wat geworden.
Het lijkt erop dat het pre-defined is allemaal want mijn club heeft de beste reputatie, faciliteiten en trainers. Alles onder de 180 hoef ik niet dus de eisen zijn sowieso wel zwaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 22-05-2011 14:10 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Rooke schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:10:
Ik zit nu in 2032 en heb tot heden maar 2 echte talenten gehad in mijn jeugdopleiding. 1 van 185(VMC) en 1 van 191 (DC). De laatste is echter nooit wat geworden.
Het lijkt erop dat het pre-defined is allemaal want mijn club heeft de beste reputatie, faciliteiten en trainers. Alles onder de 180 hoef ik niet dus de eisen zijn sowieso wel zwaar :)
Ik speel met Bayern, vanaf 2012/2013 en zit nu in feb 2016 en daar heb ik toch al 3 talenten gehad die goed genoeg zijn voor de basis. Ik heb geen flauw idee hoe hoog hun PA is want ik vind het niet leuk om te weten. Bovendien zegt zo'n PA ook niet alles, wat heeft een verdediger bijv aan een hoge finishing e.d. Soms kom je juist spelers tegen met lage stats die elke wedstrijd een goed cijfer halen.

Ik zie er geen uitdaging in om van elke speler van te voren de PA al te weten. Dat betekent dat jij dus ook nooit miskopen doet? Lekker realistisch!

Over het upgraden van de jeugdfaciliteiten: Ik heb wel eens een jeugdspeler gesigned die in de media uitte dat hij graag naar mijn club ging vanwege de fantastische jeugdfaciliteiten. Dat speelt dus ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb altijd genoten van de FM reeks alleen deze keer ben ik dit spel echt helemaal beu. Heb verschillende taktieken al geprobeerd maar kom steeds maar karig uit de wedstrijden (1-0; 0-1 2-1). In 08 was het nog zo dat ik met de AFC elke ploeg met 8-0 van het veld veegde. Ik haat realisme.. :( Ik moet ook wel zeggen dat ik een aantal van de nieuwe opties opzich wel leuk vindt, maar dat er iets teveel van zijn bijgekomen. Ik houd wel van een spelletje met wat beperktere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:00:
Heb altijd genoten van de FM reeks alleen deze keer ben ik dit spel echt helemaal beu. Heb verschillende taktieken al geprobeerd maar kom steeds maar karig uit de wedstrijden (1-0; 0-1 2-1). In 08 was het nog zo dat ik met de AFC elke ploeg met 8-0 van het veld veegde. Ik haat realisme.. :( Ik moet ook wel zeggen dat ik een aantal van de nieuwe opties opzich wel leuk vindt, maar dat er iets teveel van zijn bijgekomen. Ik houd wel van een spelletje met wat beperktere opties.
Ok tip, als je van formatie veranderd moet je rekening houden dat je spelers compleet moeten wennen aan je nieuwe systeem, je kan niet echt halverwege seizoen van tactiek veranderen IMO dat gaat zelden goed. Ook een nieuwe tactiek duurt lang voordat je rendement net zo hoog is als bij standaard 4-4-2 als het kut gaat, probeer de formatie in 4-4-2 te laten(alle spelers kunnen deze vloeiend als je begint), en haal wat versterkingen en stel je TACTIEK goed in(zijn je centrale verdedigers BEESTEN maar langzaam? Speel meer tegen je eigen 16 aan etc). Ik heb de neiging meestal of meteen het eerste seizoen dat ik bij een club zit in pre season mn opstelling te maken, en dan weet ik dat het pas na de winterstop een beetje echt gaat lopen. Het is wikken en wegen, en met AFC veeg je sowiezo iedere ploeg binnen 2 jaar met 8-0 van de mat, maar wees realistisch, ik bedoel ajax iedere wedstrijd 8-0 winnen? Daar hebben ze de kwaliteit niet voor. Het maakt het het toch spannender? Maar je kan fm zo groot en klein maken als je zelf weet, je hoeft 95% van de dingen niet te managen in het spel, omdat het redelijk goed zit. Als je rustig wilt beginnen, stel een tactiek in, kijk wat de pijn punten in je elftal zijn en probeer GOEDE versterkingen te halen(nummer 1 fout bij beginnende coaches, denken dat 2 leuke stats een goeie speler maken). Kijk ook naar de goeie stats voor de goeie plekken, een verdediger met tacklen en man dekking 18 is tof maar als hij geen kracht en concentratie heeft heb je er ook weinig aan.

Maar je hoeft in FM niet alles te managen, heel veel gaat automatisch goed. Je kan rustig instappen en gewoon steeds meer erbij pakken.

Overigens maakt hogere PA geen automatisch betere spelers, al is het wel waar in 90% van de tijd :+ . Maar ik heb wel wereldspelers gehad met 140-160 PA maar dat is toch zeldzamer, die van 180 zijn 9 van de 10x een wereldtopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt ook wel. Het vergt wel even geduld om met een nieuwe taktiek aan de slag te gaan. Alleen soms wat ongeduldig om hier op te kunnen wachten. Heb je niet zelf het idee dat je dan toch alle verschillende opties die je hebt toch wil kunnen gebruiken om het spel echt in jouw richting te krijgen? Er zijn toch een aantal basic opties waarvan ik vind dat je sowieso aan moet passen. Als je een game begint heb ik altijd gehad dat je een bepaald gevoel er bij moet hebben om er een succes van te kunnen maken. Vaak ook erg bezig om het coaching gedeelte eerst op orde te krijgen om vervolgens vanuit de jeugd weer verder te kunnen bouwen. Dat vind ik wel het meest waarderende uit dit spel alleen helaas zijn er, zoals velen hier ook aangeven, weinig jeugdspelers die zich echt goed ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:49:
Ja klopt ook wel. Het vergt wel even geduld om met een nieuwe taktiek aan de slag te gaan. Alleen soms wat ongeduldig om hier op te kunnen wachten. Heb je niet zelf het idee dat je dan toch alle verschillende opties die je hebt toch wil kunnen gebruiken om het spel echt in jouw richting te krijgen? Er zijn toch een aantal basic opties waarvan ik vind dat je sowieso aan moet passen. Als je een game begint heb ik altijd gehad dat je een bepaald gevoel er bij moet hebben om er een succes van te kunnen maken. Vaak ook erg bezig om het coaching gedeelte eerst op orde te krijgen om vervolgens vanuit de jeugd weer verder te kunnen bouwen. Dat vind ik wel het meest waarderende uit dit spel alleen helaas zijn er, zoals velen hier ook aangeven, weinig jeugdspelers die zich echt goed ontwikkelen.
Goeie jeugdspelers zijn voor jezelf niet te spotten, daar heb je echt scouts voor nodige. Een nieuwe messi pik je er wel uit, maar veel spelers ontwikkelen zich ook pas laat.
En ik snap wat je wilt met alle opties gebruiken, maar ik probeer mn eerste seizoen altijd wat rustig aan te doen, en als je in nederland managed GOEDE SPELERS KOPEN. Alle spelers op nederland zitten echt op hetzelfde niveau, haal er 2 of 3 die er boven zitten en je maakt een aan kans op het kampioenschap(moet je wel een transfer budget hebben).

In het begin gooi al mn staf er altijd uit(ze zijn allemaal slecht) haal vervangend personeel, stel mn trainingen in. En daarna kijk ik naar mn team, eventueel of ik verander van tactiek(al doe ik dat eigenlijk nooit meer mijn eerste seizoen, ik moet veel nieuwe spelers inpassen en een nieuw systeem en nieuwe spelers gaat niet goed). Maar de truuk is om als je in nederland zit de echte talenten en goedkope goeie eruit te halen. Nederland heeft een goeie reputatie dus komen doen ze wel, zoals ik vaker aanhaal met AFC moet je binnen 3 a 4 jaar,de CL kunnen winnen. Tegen die tijd wordt je ook ongeslagen kampioen in nederland. Alleen heel veel valt en staat met goeie spelers, en die zijn lastig te vinden.

Overigens tipje, in zuid-afrika loopt een beest van een verdediger(kan makkelijk mee op europees subtop niveau) voor slechts 190k! Hilarisch meteen gekocht, ik ben zelf met heerenveen en in mijn basis 11 staan nu 5 spelers van boven de 190cm :9 . Ik houd van kracht en lengte in mn elftal :+ . Ik ben redelijk idiolaat van hele grote en sterke spelers in de as van het veld, zeker in nederland waar de meerderheid van de spelers fysiek zo verschrikkelijk zwak is. Mijn elftal denderd overal overheen, ga er maar aan staan 5 van die slopers van met kracht 18 en springen ook en koppen 15+ en 190cm. Rene van der gijp approves :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 23-05-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Rooke schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:10:
Waarom zou je zo willen spelen dat je het PA al weet van de spelers. Dan is de lol voor het grootste gedeelte toch al weg. En daarnaast wil een hoog PA niet altijd zeggen dat het ook één van de beste spelers op die positie wordt. Een speler met een PA van 150 kan met gemak beter zijn dan een speler met een PA van 180+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JanW schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:00:
[...]

Waarom zou je zo willen spelen dat je het PA al weet van de spelers. Dan is de lol voor het grootste gedeelte toch al weg. En daarnaast wil een hoog PA niet altijd zeggen dat het ook één van de beste spelers op die positie wordt. Een speler met een PA van 150 kan met gemak beter zijn dan een speler met een PA van 180+.
Niet met gemak, enkel de uitzonderingen. Hoe iemand speelt mag hij zelf weten al helemaal met FM, ik heb die programma's ook gebruikt om verder uit te vogelen hoe FM in elkaar zat, kan erg leerzaam zijn etc. Bv dat repeutatie van je stad waar je in speelt ook mee helpt. Hogere PA's zullen met een beetje training 95% beter worden dan iemand met een lager PA(tot de 150-160 boeit het niet echt, dan kan het zowel een prutser zijn als een wereldtopper afhankelijk welke stats goed zijn). Maar kom je bij de 170+ PA dan gaat het verhaal niet meer echt op, alles wat 170+ is en redelijk getrained wordt, wordt altijd beter ja. Ook door dit soort dingen te weten kan je ook daadwerkelijke verbeteringen aan FM zien, dit jaar voor het eerst is het advies van je assistent coach over je jeugdspelers ENGIZINS betrouwbaar, ik voorgaande jaren werd de PA van een jeugdspeler altijd bepaalt ook door een stuk vorm, als je een willekeurige 16 jarige had met een PA van 50 en die zou in 2 wedstrijden 5 goals maken, dan zou die altijd van je ass.mag een zeer hoge PA toegewezen krijgen.
Het personeel is in deze FM veel verbeterd evenals veel andere zaken die achter de schermen plaatsvinden.

Overigens als je dat soort programma's niet gebruikt hoe weet je dan hoe lage PA's betere spelers kunnen zijn dan hogere? :+

Maar een eis stellen als minimaal 180 PA is ook totaal onnuttig en irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn opstelling is Ramsey ook veel beter qua stats als Fabregas. Fabregas haalt altijd een 7 of een 6,9 en (bijna) alle assist komen dan van de vleugels. Als Ramsey erin staat schiet hij vaker (wat Cesc ook mag doen als hij er in staat) maar het resultaat is dat Cesc veel mist en dat niemand de bal op pakt, bij Ramsey is het of raak, of de spits heeft de rebound. Cesc heeft er na een seizoen meestal 7-8 ingeschoten en 12-15 assists
Ramsey gaat meestal verder met scoren, dat hoeft niet perse, maar stiekem hoop ik dat cesc gekocht word :) kan ik Ramsey er eens 60 wedstrijden inzetten in een seizoen.

Van Persie op zijn 34ste het clubrecord van goals in een seizoen verbroken, genieten :)

Maar ik bedoel maar, PA waarde (ervan uit gaande dat Cesc beter hoort te zijn dan Ramsey) zegt dus niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Overigens tipje, in zuid-afrika loopt een beest van een verdediger(kan makkelijk mee op europees subtop niveau) voor slechts 190k! Hilarisch meteen gekocht, ik ben zelf met heerenveen en in mijn basis 11 staan nu 5 spelers van boven de 190cm :9 . Ik houd van kracht en lengte in mn elftal :+ . Ik ben redelijk idiolaat van hele grote en sterke spelers in de as van het veld, zeker in nederland waar de meerderheid van de spelers fysiek zo verschrikkelijk zwak is. Mijn elftal denderd overal overheen, ga er maar aan staan 5 van die slopers van met kracht 18 en springen ook en koppen 15+ en 190cm. Rene van der gijp approves :*)
Vraag me wel af hoe je dit dan aanpakt tegen 2 snelle spitsen? Of heb je van die dudes achterin staan die alles kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:08:
...

Maar ik bedoel maar, PA waarde (ervan uit gaande dat Cesc beter hoort te zijn dan Ramsey) zegt dus niet alles.
Nee dat is zo. Ik heb ook wel vaak genoeg gehad dat een speler met mindere cijfers betere resultaten boeken dan je 'sterspeler'. Kan frustrerend zijn omdat je 'sterspeler' niet zo goed functioneert als dat jij verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:08:
met mijn opstelling is Ramsey ook veel beter qua stats als Fabregas. Fabregas haalt altijd een 7 of een 6,9 en (bijna) alle assist komen dan van de vleugels. Als Ramsey erin staat schiet hij vaker (wat Cesc ook mag doen als hij er in staat) maar het resultaat is dat Cesc veel mist en dat niemand de bal op pakt, bij Ramsey is het of raak, of de spits heeft de rebound. Cesc heeft er na een seizoen meestal 7-8 ingeschoten en 12-15 assists
Ramsey gaat meestal verder met scoren, dat hoeft niet perse, maar stiekem hoop ik dat cesc gekocht word :) kan ik Ramsey er eens 60 wedstrijden inzetten in een seizoen.

Van Persie op zijn 34ste het clubrecord van goals in een seizoen verbroken, genieten :)

Ik snap ook wat je bedoeld, PA zegt niks over vorm, effectiviteit of hoe goed hij op die speler op een positie is. Het geeft slechts aan hoe ver zijn stats kunnen groeien, hoe ze groeien hangt weer van een hoop dingen af. Als je een PA van 150 hebt voor een verdediger, en al die punten zitten in fysieke eigenschappen, koppen tacklen concentratie etc ja dan heb je maar 150 PA nodig voor een wereldverdediger.

Overigens is Ramsey een -10(of -9, hij is al jaren een wonderkid in FM), hij is dus qua PA net zo goed als Cesc of beter(verschilt per game). Dat Cesc het slechter doet kan ook aan je tactiek liggen en hoe je hem gebruikt, maar een slecht seizoen maakt ramsey nog geen betere speler.. Cesc is op een leeftijd dat ie constant moet zijn, ik zou als arsenal had heel mn elftal om hem bouwen. Want ook in FM is Cescje echt van messi niveau alleen dan voor het middenveld. Maar Ramsey is net zo goed als Cesc qua PA dus je gaat wat dat betreft er niet op achteruit. Het zijn natuurlijk wel andere spelers, maar ik zou eens een tactiek proberen alle ballen op Cesc, cesc vrij rol met veel creativiteit. Maar goed verkopen is voor een monster bedrag is altijd hilarisch.

Hoe ik met slome verdedigers wegkom? Rete snelle backs hebben, en gewoon dieper gaan speler met je tactiek. Als er minder ruimte achter ligt heb je ook minder snelheid nodig. Ik stem mijn tactiek wel af op mijn spelers. Sowiezo heb ik de neiging mn verdediging wat dieper op te stellen. En daarnaast komt ook nog het feit dat er ook niet heel veel extreem snelle spelers. Mijn CD's zijn traag maar niet TE(gaan we achterkomen volgend seizoen in europa). Ik wil voor de grap anders best even een screentje plaatsen van het monsterblok van heerenveen op de as van het veld(daarom heen ik heb spelertjes van 170cm lopen, ik geloof niet in vloeiende elftallen->verdedigers schoppen op alles wat beweegt en rossen de bal naar voor, de 3 van onder de 1,70m jassen ze erin!).

Maar een tip, leef niet teveel van de waan van de dag, ook in FM. Ik zou er serieus heel goed over nadenken om cesc te verkopen want ook al heeft hij een minder seizoen, er zijn is in FM 2011(zonder regens). Geen betere middenvelder ter wereld dan cesc. Hij is de aller aller aller aller beste.....Dus mischien wil je er nog even over nadenken, want een gelijkwaardig vervanger zal je nooit lukken.(technisch dan als ramsey het leuk invult das mooi maar dan blijft cesc beter in FM ;) , oke oke Essien is ook wel aardig :9 ).

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 23-05-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu ook niet meer wanted, en van de (ik geloof) 38,5 miljoen aan het begin van de game is weinig meer over. geloof dat ie bij mij om de 31 schommelt. een 7 als eindcijfer is prima natuurlijk, maar als ik hem als advanced playmaker (geloof dat dat het was, was er in ieder geval eentje die al zijn goede punten pakte, dus niet snelheid) neerzet verwacht ik meer. van persie is de captain, maar hij mag alles doen, corners, vrije schoppen. maar als Arshavin een corner neemt dan liggen ze er 6 van de 10 keer in. bij Cesc veel minder. en Als v Persie eens een vrije schop neemt dan moet de keeper altijd in actie komen. bij Cesc is het vaker mis.
Hij zal vast lastig zijn in het veld voor de tegenstander (want hij krijgt een 7 doorgaans), maar dat vertaalt zich niet in de stats. Vind ik jammer :) Helamaal als blijkt dat Ramsey (en ook raketic - die in een andere save op dezelfde positie speelt) het gewoonwel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:31:
[...]

Hoe ik met slome verdedigers wegkom? Rete snelle backs hebben, en gewoon dieper gaan speler met je tactiek. Als er minder ruimte achter ligt heb je ook minder snelheid nodig. Ik stem mijn tactiek wel af op mijn spelers. Sowiezo heb ik de neiging mn verdediging wat dieper op te stellen. En daarnaast komt ook nog het feit dat er ook niet heel veel extreem snelle spelers. Mijn CD's zijn traag maar niet TE(gaan we achterkomen volgend seizoen in europa). Ik wil voor de grap anders best even een screentje plaatsen van het monsterblok van heerenveen op de as van het veld(daarom heen ik heb spelertjes van 170cm lopen, ik geloof niet in vloeiende elftallen->verdedigers schoppen op alles wat beweegt en rossen de bal naar voor, de 3 van onder de 1,70m jassen ze erin!).
Ben sowieso wel benieuwd naar hoe jij je tactiek hebt ingesteld (met name hoe je team is ingesteld). Zou je die even willen delen? En doe maar voor de leuk ook even die CV :) Benieuwd of je het in Europa namelijk gaat redden met deze achterhoede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja ik heb mijn tactiek niet echt veel aan gedaan eigelijk. Ik was vroeger altijd van een complete tactiek instellen. Ik ben nu zelfs opgehouden met dieper instellen aangezien de meeste teams in nederland geen snelheid hebben om er echt uit te komen tegen mijn CD's. EN daarnaast, heb je ook nog dingen als off the ball, anticipation en positioning.

Overigens matig seizoen gehad, groningen en utrucht vechten met ajax om spot 1(eerste seizoen). Ik had echt ziekelijk veel blessures, ik ben wel wat gewend maar ik had 5(!!!!) spelers die er voor meer dan 4 maanden uitlagen, waarvan 2 voor een jaar praktisch!

Ik heb nu 20 wedstrijden gehad, zal wel een verslag typen met screenies. Ik heb echt een paar epische wedstrijden gehad(positief en negatief) Maar ik rag altijd zo snel mogelijk door mijn eerste seizoen FM heen want dat is echt altijd je rotste seizoen. Maar zla ook wel screenie er bij plaatsen van mn Zaag Tactiek, ik hou van hard en mannelijk spel. BIj mijn tegenstanders hobbelen ook wel wat spelers van het veld af tijdens een wedstrijd(die van mij ook :9 ).

(overigens, ik stelde altijd wel mn tactiek in bij FM, heeeel precies inc speler instructies enzo, en individueel alles goedzetten. Tegenwoordig doe ik het niet meer, het verschil is minimaal en ik vind die snelle tactische opties een stuk leuker om mee te spelen dan 1 tactiek te maken en die uit te diepen(dat doe ik al 10 jaar). Je kan dus stellen dat ik een stuk luiere coach ben geworden, maar resultaten zijn er niet minder om ;).

Overigens verwacht ik vrij veel van mijn elftal in Europa, verdediging is mijn sterkste linie. En kracht en lengte tellen ook in FM zwaar mee in europees verband. Ik win in een wedstrijd in nederland gemiddeld 80% van alle kopduels.

Overigens is er een record voor snelste rode kaart? Djuricic deed er welgeteld 18 seconden over na het veld binnenkomen. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Postius op 24-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha mooi dit.. Ik ben net begonnen aan een nieuwe game met ajax, alles een beetje aan het instellen en rushen door de voorbereiding. Heb ik ineens al een lekkere regen die nu al beter is dan al mijn andere LM's :D. Mooi is dit! ook een potentie van 5 sterren. Heerlijke technical attributes nu al, alleen jammer dat fysiek nog niet zo heel veel voorsteld. Naam: Jan Loos :P

Maar even wat aan mijn taktieken gewerkt en proberen om met 4-3-3 met echte buitenspelers, dus geen AMR of ALM maar gewoon keiharde wingers. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:03:
Maar even wat aan mijn taktieken gewerkt en proberen om met 4-3-3 met echte buitenspelers, dus geen AMR of ALM maar gewoon keiharde wingers. Ben benieuwd!
Bedoel je dan dat ze net zo diep staan als de spits? Of toch op de plek van AMR / AML?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze nu opgesteld naast de spitsen. Ik heb dat al een aantal keer eerder geprobeerd zonder veel succes maar wil proberen om zo meer controle in de hele wedstrijd te krijgen door vroeger te kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Speel nu een tijd met 433 en dan met 3 echte spitsen, merk dat een hoop verdedigingen daar een hoop problemen mee hebben en dat mijn 3 centrale middenvelders (soms 1 centraal en 2 flankers) niet echt een probleem hebben met 4 tegenstanders. Heb nu 91% van de wedstrijden gewonnen volgens de statistieken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik moet zelf zeggen dat ik de 4-3-3 formatie in de form van 4-1-2-2-1(1 DM, 2 MC, 1AML/R en 1 spits). Persoonlijk een fijnere 4-3-3 formatie vindt, Iets meer zekerheid, je kan echte vleugelspelers opstellen. EN dan altijd een dikke TS erin gooien uiteraard. Vind 4-3-3 met 3 spitsen persoonlijk wat te kwijtsbaar daarnaast vindt ik ook dat de mogelijkheden van de wingers onbenut worden. Maar het is een goeie tactiek hoor, alleen moet je dan wel 6 spitsen op de bank hebben. Wat ook een probleem wordt. Verder heb ik de indruk dat de veld verdeling beter klopt bij de 4-3-3->4-1-2-2-1 formatie, kan ook gewoon onzin zijn natuurlijk.

Maar als je beduidend sterker bent, en de goeie spitsen hebt is 4-3-3 altijd goed. Alleen ik voel me toch altijd wat naakt en kwetsbaar als ik naar het tactiek scherm kijken en 3 mannetjes bij de goal zie :9.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:47:
Ik heb ze nu opgesteld naast de spitsen. Ik heb dat al een aantal keer eerder geprobeerd zonder veel succes maar wil proberen om zo meer controle in de hele wedstrijd te krijgen door vroeger te kunnen storen.
Vroeg storen moet je niet spitsen laten doen, meeste zijn al lui. Sterker nog als je de persoonlijke instellingen niet veranderd zullen de spitsen maar matig op de bal jagen(fm stelt dit automatisch in, net als verdedigers etc), dus tenzij je spelers instructies geeft, zal het resultaat van meer aanvallers opstellen minder controle en zijn. Spitsen jagen niet, en ik raad het je ook niet aan want de meeste hebben een vrij slechte stamina.

Als je veel wilt jagen etc, moet je groot middenveld hebben en juist maar 1 spits(het liefst een goeie TS dan).
Ook moeten spelers over agression en bravery stats beschikken(voor de duels). Afjagen om het afjagen is niet noodzakelijk de beste tactiek. Het kan wel, erg goed zelf(ik heb het bij heerenveen ook wel pressie voetbal), maar je moet dan wel ook een paar ontzettend fysieke spelers hebben(dat is sowiezo altijd een aanrader). Tevens zal ik dan geen spelers instructies geven voor behalve een paar middenvelders om op iedere bal te jagen.Maar meer spitsen = minder controle over het algemeen.

En screenie van die speler!

[ Voor 60% gewijzigd door Postius op 24-05-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe nou nu wat maanden verder bak ik er weer lekker niks van in de competitie. Weinig goals! en slecht spel. Enige pluspunt is Siem de Jong die het eigenlijk wel heel goed doet in de spits. Ik heb ook proberen om mijn elftal een beetje om te gooien door een aantal spelers aan te bieden, maar zoals ik had moeten weten levert dat alleen maar problemen op. In de CL gaat het wel goed, kleine 1-0 verlies tegen Barca maar gewoon steady 2e met achter me Shakhtar en Bursaspor.
Die Jan Loos is technisch wel sterk, maar mentaal helaas helemaal niet..
Screenie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bij mij wordt de eredivisie helemaal leeg gekocht lol. Het is echt niet normaal bij Twente, Heerenveen(ik dus :p), Groningen en AZ is een ware leegloop aan de gang. Utrecht is juist als een gek spelers aan het kopen(van mij voornamelijk :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:49:
Bij mij wordt de eredivisie helemaal leeg gekocht lol. Het is echt niet normaal bij Twente, Heerenveen(ik dus :p), Groningen en AZ is een ware leegloop aan de gang. Utrecht is juist als een gek spelers aan het kopen(van mij voornamelijk :D ).
Ontvang je nog wat redelijk bedragen voor je spelers? Bij mij kwam het niet verder dan een bod van 3 miljoen voor Emanuelson :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hahahahahahahahahaha dit is echt iets te geniaal. eerste seizoen, dus 10-11. Laatste speeldag heeft willem 2 vitesse ingehaald op DOELSALDO, LOL. Ze hadden 2 of 3 goals meer. Vitesse nacompetitie in, 2 keer hard verloren van den bosch, hahahahahaha.
Maar gezien hoe het echte seizoen liep, vond ik het vrij geniaal :+ _/-\o_

FM is nog best realistisch

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 26-05-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de mooie dingen! Nu een nieuw seizoen begonnen omdat ik de vorige echt in het begin heel slecht voor elkaar had. Ik had alle spelers die ik niet wilde op de transfer lijst gezet en dat viel nogal slecht. Ik ben nu halverwege, en gaat zeker goed. Echt een lekkere speler is N'Diaye; goede DM. Hierbij de ranglijst van nu :D Hilarisch na 17 wedstrijden..

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9185/ranglijstb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je met de database lopen spelen :P

ik bedoel: feyenoord op 12?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een mooi seizoen (kampioen en kwartfinale CL) kan ik jullie deze screen in addition tot de vorige niet onthouden. Heb nu nog steeds ruzie in mijn elftal en het houdt ook maar niet op. Het is dat de goede prestaties wat goed maken, maar vraag me toch echt af of iemand ook ooit heeft gehad dat om de week ongeveer gezeik is omdat harmony niet goed is, discipline niet lekker loopt, ect, ect...

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/3349/twentedegradeert.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Je moet als je spelers kwijt wilt ze niet op de transfer lijst zetten. Of in ieder geval niet allemaal tegelijk. Ik verkoop meestal eerst de spelers waarvan ik weet dat je ze kan verkopen door ze gewoon aan te bieden aan clubs maar nog niet op de transfer lijst te plaatsen. Als je het een beetje handig doet kan je ze 1 voor 1 de deur uit werken. Maar teveel spelers transferlisten die nog wel tegen je a team aanzitten of iets is niet echt een goed idee over het algemeen.

Btw CR bij ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 23:43

FlotterPower

Boxy Brown

Ik zat even wat spelers uit mijn selectie te googlen, en kwam erachter dat een van mijn spelers allergisch is voor gras. 7(8)7
Verder wel een hele prima target man. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:15:
Dat zijn de mooie dingen! Nu een nieuw seizoen begonnen omdat ik de vorige echt in het begin heel slecht voor elkaar had. Ik had alle spelers die ik niet wilde op de transfer lijst gezet en dat viel nogal slecht. Ik ben nu halverwege, en gaat zeker goed. Echt een lekkere speler is N'Diaye; goede DM. Hierbij de ranglijst van nu :D Hilarisch na 17 wedstrijden..

[afbeelding]
Roda 1e? Kan niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roda doet het erg goed in mijn competitie, ze staan nu in het tweede seizoen weer goed te presteren in het begin van de competitie. Beetje een ruiming gehad van mijn elftal in de zomer, salaris cap is van 21 miljoen naar 15 gegaan. Die salarissen van een Oleguer en Ooijer drukte nogal op mijn begroting terwijl ze bijna niet speelden. Nu wat talentjes gehaald en heb zelf een 4,5 ster regen keeper in de jeugd. Dat bericht van CR was trouwens omdat ik even aan het scouten was :D
http://imageshack.us/f/192/keeperstalent.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
http://imageshack.us/g/545/scheerenveentransfershi.png/

Mijn eerste seizoen is voorbij, op naar het tweede. Ben een sateliet club gestard in china voor 2,5 miljoen per jaar. Heb helaas niet echt tijd om een uitgebreid verslag te schrijven, wat ik jammer vind want ik heb een hilarisch rare en leuke game, met epische wedstrijden en hele pijnlijke verliezen. En bovenal godsgruwelijk veel talent en gele kaarten(er staan 5 mensen in mn basis 11 van 190+ centimeter, zal ze leren die die dwergen van ajax!

Maar kijk even naar mn inkomende transfers begin 2de seizoen, ruud en mark! Koningskoppel! _/-\o_

Grootste talenten zijn Pichu, en shaqiri, maar de rest is ook vrij goed.
Na mn eerste seizoen is een transfervrije speler die ik had gehad(mn target man) topscoorder van NL geworden! Niet slecht voor een gratis aankoop :9

EN bas dost is een loser, ben blij dat ik hem nog heb kunnen verkopen in de eerste plek, want een wanprestaties had die altijd zeg, PPPFFFFFFFF. Ontzettende prutser is dat, meteen weggedaan(had hem eerst wel een kans gegeven)

[ Voor 35% gewijzigd door Postius op 29-05-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

lol, heeft iemand ooit meegemaakt dat een team Champions League en Europa League speelt?

In mijn game schakelde ik Barcelona uit in de 8e finale van de CL. Eind van het seizoen krijg ik een bericht dat Barca de Europa League heeft gewonnen. Dus ik ga even kijken bij hun fixtures. Blijkt dat ze gewoon allebei de Europese bekers vanaf de poulefase gespeeld hebben!

Ze hebben nu ook 52 coefficentpunten gehaald. Ja die haal je nooit meer in! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:01:
http://imageshack.us/g/545/scheerenveentransfershi.png/

Maar kijk even naar mn inkomende transfers begin 2de seizoen, ruud en mark! Koningskoppel! _/-\o_

Grootste talenten zijn Pichu, en shaqiri, maar de rest is ook vrij goed.
Na mn eerste seizoen is een transfervrije speler die ik had gehad(mn target man) topscoorder van NL geworden! Niet slecht voor een gratis aankoop :9

EN bas dost is een loser, ben blij dat ik hem nog heb kunnen verkopen in de eerste plek, want een wanprestaties had die altijd zeg, PPPFFFFFFFF. Ontzettende prutser is dat, meteen weggedaan(had hem eerst wel een kans gegeven)
Nice man! Hoe presteert je koningskoppel nu dan? Ruud had inderdaad nog leuke stats in jaar 2! Bas Dost bakt er bij mij ook helemaal niks van...
Op dit moment heb ik zo'n 27 miljoen transferbudget en geen idee waar ik het aan uit ga geven. Heb mijn talenten al klaar zitten en ben nu een beetje opzoek naar wat breedteversterkingen. Vooral Loderio is uitgegroeid tot mijn sterkhouder, en nu ook boussafa.. Ben weer kampioen geworden en beker gepakt. Na 4-1 verlies in halve finale CL nog met 3-1 thuis gewonnen van Real, maar helaas... Probeer nu het gat tussen de europese subtop en mij wat beter aan te vullen iig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Weten jullie waar Drogba en fernando gago tegenwoordig voetballen? :+

Heerenveen galacticos!

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 07-06-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Postius schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:32:
Weten jullie waar Drogba en fernando gago tegenwoordig voetballen? :+

Heerenveen galacticos!
Lol in mijn versie speelt Evra daar nu. Blijkbaar doen ze in het spel iets gigantisch goed. Feyenoord en Twente halen ook spelers die in het echt niet in hun budget zouden passen. PSV daarintegen doet het erg slecht. Barcelona wil mijn spits (Issah) wel erg graag hebben, maar niet zo graag dat ze hem willen ruilen tegen Messi.
Een ding snap ik niet, Breno wil hogerop, tenminste, dat zegt ie in een interview, als ik bij zijn stats kijk, dan staat er dat ie van de club houd, er staan ook geen geintresseerde clubs, wie ie dan gewoon een beter contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:25:
[...]

Lol in mijn versie speelt Evra daar nu. Blijkbaar doen ze in het spel iets gigantisch goed. Feyenoord en Twente halen ook spelers die in het echt niet in hun budget zouden passen. PSV daarintegen doet het erg slecht. Barcelona wil mijn spits (Issah) wel erg graag hebben, maar niet zo graag dat ze hem willen ruilen tegen Messi.
Een ding snap ik niet, Breno wil hogerop, tenminste, dat zegt ie in een interview, als ik bij zijn stats kijk, dan staat er dat ie van de club houd, er staan ook geen geintresseerde clubs, wie ie dan gewoon een beter contract?
OVer het algemeen helpt dat, als ze lang onder contract liggen kan je het ook gewoon negeren. Wat is zijn team status?

PSV is hier overgekocht door een gazilionnaire die ziekelijk veel geld uitgeeft lol. Ajax is zoals altijd wel weer echt heel goed. Heerenveen onder mijn leiding dus ook, NL heeft alweer 3 champions league plekken, dus goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Postius schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:51:
[...]

OVer het algemeen helpt dat, als ze lang onder contract liggen kan je het ook gewoon negeren. Wat is zijn team status?

PSV is hier overgekocht door een gazilionnaire die ziekelijk veel geld uitgeeft lol. Ajax is zoals altijd wel weer echt heel goed. Heerenveen onder mijn leiding dus ook, NL heeft alweer 3 champions league plekken, dus goed bezig!
Belangrijke speler, contract tot 2020 of 2019, iig lange tijd nog (speel in 2016), zijn instelling is uitstekend, dus daar ligt het ook niet aan. Jammer dat alleen grote clubs niet snappen als ik zeg dat ik een jong talent niet wens te verkopen, want ze bieden daarna toch (en allemaal dezelfde prijs, al heb ik de prijs op het talent een stuk hoger gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:32:
[...]

Belangrijke speler, contract tot 2020 of 2019, iig lange tijd nog (speel in 2016), zijn instelling is uitstekend, dus daar ligt het ook niet aan. Jammer dat alleen grote clubs niet snappen als ik zeg dat ik een jong talent niet wens te verkopen, want ze bieden daarna toch (en allemaal dezelfde prijs, al heb ik de prijs op het talent een stuk hoger gezet).
Dat is gewoon het spel zelf, op een gegeven moment is de grens bereikt, en wat ook speelt.....van de computer als speler, weet de computer toch wat er geboden word? (ik zie altijd Man utd en Chelsea dezelfde bedragen bieden, alleen biedingen van mij moeten daar mijlenver boven liggen om een kans te maken) Niet meteen een bug, maar volgens mij gewoon hoe het spel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad.. Maar ik krijg ook wel wat aanbiedingen voor het uitlenen en uiteindelijk overnemen van een speler die niet altijd hetzelfde zijn. Vaak komt het wel op hetzelfde bedrag neer, maar is de constructie net iets anders. Heb met Ajax trouwens Nani kunnen overkopen voor 6,5 miljoen, en die speelt fantastisch. Ook heb ik een superregen te pakken gekregen voor 6 miljoen. Zal nog even een screenie daavan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MeNTaL_TO schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:32:
[...]

Vraag zetten op 25/30 miljoen. Dan blijven ze over het algemeen weg bij je spelers. Maar als ie 4 jaar onder contract ligt, gewoon lekker het sch*** hebben aan je speler. TIs een werknemer kom nou, beetje zeuren, hij heeft met zn volle verstand een contract getekend en bij mij dien je je contract uit of je wordt verkocht. Maar zeuren dat je weg wilt. LOL ik zet ze dan meestal ff een maand terug naar het tweede en na een jaar of halfjaar zijn ze wel weer klaar met zeuren en is het van: Mag ik alsssjeeeblieft bliijjjhhijjjjhhhijjjjvvuuh? :+ Gare voetballers altijd lol. Over regens gesproken, je wilt niet weten wat ik op dit moment in mn jeugd heb rondlopen :9~

Overigens heb ik ook al een paar keer de brilliante situatie meegemaakt van:
PLayer Concers: Doens't want to get sold.
Immediate Concerns: Wants to be transferlisted.

Ja wat moet ik daar nou mee dan? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 09-06-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Dat is gewoon het spel zelf, op een gegeven moment is de grens bereikt, en wat ook speelt.....van de computer als speler, weet de computer toch wat er geboden word? (ik zie altijd Man utd en Chelsea dezelfde bedragen bieden, alleen biedingen van mij moeten daar mijlenver boven liggen om een kans te maken) Niet meteen een bug, maar volgens mij gewoon hoe het spel werkt.
Je kan biedingen van anderen (dus ook computerspelers) toch ook zien als je op de speler klikt, tab transfer. Dan staat er ergens transfer offers, met daarachter de club en evt een bedrag. Volgens mij kan je dan ook nog op het bedrag klikken.

Tenminste, dat is wat ik me kan herinneren (kan het nu even niet testen). Je kan trouwens ook public of private een bod doen. Als een club een public bod doet wat geaccepteerd wordt, dan is het begrijpelijk dat andere clubs daar niet (ver) boven gaan zitten. Bij public biedingen zal deze dus wel zichtbaar zijn bij de speler en bij private niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit seizoen draait nog beter dan anders. Marco Perez, 1 miljoen gekocht en heeft er nu al 24 inliggen halverwege het seizoen. Dit is trouwens mijn regen :D

http://imageshack.us/f/219/benali.png/ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

M'n beste speler (naast Fabregas o.a.) is een regen die inmiddels 38M waard is :P De beste regen die ik ooit heb gehad in al mijn FM games. Beter dan Messi, Ronaldo of wie dan ook :)

En dan tekent zojuist even Messi bij mij, transfervrij :Y) (hij is nu 46M waard, komt begin volgend seizoen over)
Ik heb hem niet per sé nodig, maar transfervrij is het best te doen met zijn 275K per week (verdiend bij Barca nu 325K, maar wil niet verlengen).

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 12-06-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Holy shit!!

End of season, is mijn talent ineens in waarde van 39M naar 56M gestegen!!
Heeft dan ook wel een supergoed seizoen gedraaid, maar heb nog nooit een speler zo veel in waarde zien stijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/12/1307883614-090.jpg

Zie nu ook dat Fabregas en Agüero boven de 50M zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/12/1307883771-290.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/12/1307883778-070.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 12-06-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ik vind Aguero wat tegen vallen bij je. Qua waarde is hij gigantisch natuurlijk, maar afwerken op 15 bijvoorbeeld vind ik tegenvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Sinds een tijd nu ook FM2011 zit nu in 2014/15 en ben momenteel al 4 jaar coach van leverkusen.

en kreeg zojuist dit bericht in de mail ! toch wel leuk! http://twitpic.com/5bzp5z

weet niet of dit echt wat zegt maar hoop toch wel naar real te kunnen :) :+

[ Voor 19% gewijzigd door Snyder op 16-06-2011 16:26 . Reden: jaar aangepast ]

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cesc naar 54? bij mij is ie als ie 27-28 is altijd 28 miljoen (of nog minder), RvP over de 35 miljoen al vrij snel, maar de MC positie doet het nooit zo goed. Song en Ramsey wel in waarde gestegen, maar ook nooit boven de 21 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Snyder schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:06:
Sinds een tijd nu ook FM2011 zit nu in 2016 en ben momenteel al 4 jaar coach van leverkusen.

en kreeg zojuist dit bericht in de mail ! toch wel leuk! http://twitpic.com/5bzp5z

weet niet of dit echt wat zegt maar hoop toch wel naar real te kunnen :) :+
Zonde zonde, als mede Leverkussen coach zou ik zeggen breng die club echt naar de top! En ga niet naar een geld smijtende club als Real. Ik heb 2 jaar met Koblenz gespeeld (3rde bundesliga, daarna promotie en net degredatie ontlopen) toen ik een bericht kreeg dat huidige kampioen, die een jaar daarvoor nog 7de was geworden, een nieuwe coach zocht en ze mij benaderden. Wou eigenlijk een kleine stap nemen naar bv een Herta BSC maar zit nu al wat jaren bij Leverkusen en wil er nooit meer weg!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Bananenspin schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Zonde zonde, als mede Leverkussen coach zou ik zeggen breng die club echt naar de top! En ga niet naar een geld smijtende club als Real. Ik heb 2 jaar met Koblenz gespeeld (3rde bundesliga, daarna promotie en net degredatie ontlopen) toen ik een bericht kreeg dat huidige kampioen, die een jaar daarvoor nog 7de was geworden, een nieuwe coach zocht en ze mij benaderden. Wou eigenlijk een kleine stap nemen naar bv een Herta BSC maar zit nu al wat jaren bij Leverkusen en wil er nooit meer weg!
Heb het ook erg naar mijn zin bij leverkussen heb net Ezequiel Garay weten over te nemen van Real. Hij was daar totaal niet tevreden. Ben helaas volgend seizoen Kadlec wel kwijt hij wou hoger op en kon hem nauwelijks meer motiveren. Hij gaat naar Liverpool voor z`n 14,5 M dus dat is wel weer lekker.
Dus wie weet blijf ik ook wel. Sta momenteel 1st en in de halve finale van de beker en we doen nog mee in de champions league! alhoewel dit wel de laatste wedstrijd zal worden ben ik bang! (staan tegenover shaktar) Maar Spaanse Competitie vind ik wel een uitdaging. We zullen het zien aan het einde van het seizoen!

[ Voor 9% gewijzigd door Snyder op 16-06-2011 16:37 . Reden: toevoeging ]

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Italie is echt een competitie waar ik nooit meer ga spelen, zwaar irritante co-ownership offers telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
HamburgerHenk schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:19:
Italie is echt een competitie waar ik nooit meer ga spelen, zwaar irritante co-ownership offers telkens.
als ik een goed aanbod krijg in italy krijg bij inter oid ben ik wel bereid om te vertrekken :P

bij welk team zit/zat je ?

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Snyder schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:03:
[...]

als ik een goed aanbod krijg in italy krijg bij inter oid ben ik wel bereid om te vertrekken :P

bij welk team zit/zat je ?
Cagliari, qua status ben ik nog geen topper, qua spelers wel. Dus vooral Inter denkt spelers te kunnen co-ownen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
HamburgerHenk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:29:
[...]

Cagliari, qua status ben ik nog geen topper, qua spelers wel. Dus vooral Inter denkt spelers te kunnen co-ownen van mij.
opzich ook wel slim natuurlijk ;) van inter. als het om goeie spelers gaat uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Snyder op 17-06-2011 12:39 ]

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Snyder schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:36:
[...]

opzich ook wel slim natuurlijk ;) van inter. als het om goeie spelers gaat uiteraard.
Ja echte supertalenten :p Alleen zwaar irritant, want ik versla inter gewoon 2x flink. En nog denken ze dat ik het kleine clubje ben waar ze spelers van kunnen jatten. Heb zelfs de EL gewonnen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
HamburgerHenk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:15:
[...]

Ja echte supertalenten :p Alleen zwaar irritant, want ik versla inter gewoon 2x flink. En nog denken ze dat ik het kleine clubje ben waar ze spelers van kunnen jatten. Heb zelfs de EL gewonnen -_-
ik heb nog nooit gehad dat ze vragen om co-ownership. maar dat zal wel aan mij liggen ;) ( ik heb geen super tallenten :P

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

HamburgerHenk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:15:
[...]

't Duurt ook altijd even voordat je status in-game ook je status qua elftal heeft bereikt ;) Tot die tijd gewoon lekker absurde bedragen vragen aan Inter :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:07:
[...]

't Duurt ook altijd even voordat je status in-game ook je status qua elftal heeft bereikt ;) Tot die tijd gewoon lekker absurde bedragen vragen aan Inter :P
Ik vraag helemaal niets ik wijs ze gewoon af, het is gewoon zwaar irritant dat ik zowat elke dag een co-offer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
einde van seizoen: geen aanbieding om naar Real te gaan. wel naar juventus. maar ik heb dit afgewezen! ik blijf nog 1 seizoen bij leverkussen. beker gewonnen dit jaar + kampioen. lekker transfer budget dus gelijk mijn talent bij barca weggehaald voor 7,5 M. Marco Marin gekocht voor 10M. en nu maar hopen op nog een goed seizoen!

[ Voor 6% gewijzigd door Snyder op 18-06-2011 16:11 ]

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

HamburgerHenk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:36:
[...]

Ik vraag helemaal niets ik wijs ze gewoon af, het is gewoon zwaar irritant dat ik zowat elke dag een co-offer krijg.
Kan ook. Ik kijk altijd eerst even naar wat de speler wil. Als die wil praten met de andere club, dan vraag ik gewoon een compleet absurd bedrag :*)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
PauseBreak schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Kan ook. Ik kijk altijd eerst even naar wat de speler wil. Als die wil praten met de andere club, dan vraag ik gewoon een compleet absurd bedrag :*)
Als ze weg willen gaan ze ook zeiken als je een hoog bedrag vraagt :p

Ik ben nu op weg om kampioen te worden, dan wordt het weer weg naar een ander land.

Ben namelijk bezig met een missie:

Opdracht 1: 20 Talen kunnen

Heb nu Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, Servisch en Portugees.

Opdracht 2: Kampioen worden, beker en supercup winnen van de volgende landen: Nederland, Engeland, Italie, Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk, Brazilie, Argentinie, Zweden, Denemarken, Belgie. En dan alle extra prijzen: CL, EL, Copa Sudamericana, Europese Supercup, WK, Alle continents toernooien, Olympische spelen, Jeugd wk's etc.

Ben nu kampioen van Brazilie, winnaar beker Brazilie, Brazliaanse supercup, winnaar Copa Sudamericana met Palmeiras.
Beker Italië, EL, Italiaanse Supercup en Europese Supercup met Cagliari.
Ek u12 met Jong Oranje.

Ohja ik begon zonder status en zonder club :p 't kostte me dus ook 6 jaar voordat ik bij Stockport kwam waar ik eindelijk mijn stap naar de top kon maken door 2x te promoveren en bondscoach van Servie te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Best grappig mijn wonder kind / talent. Die ik ontdenkt heb ik mijn korte barca tijdperk. dit seizoen naar leverkussen gehaald hij speelt geweldig. Zijn naam Max Hertl blijkt IRL een jong tennis talent te zijn :P

Maar in FM2011 doet hij het bij mij heel goed als spits! ( 17 jaar )

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik kwam dit tegen. Leek me een leuke tip voor de FM-nerds onder ons die een ipad hebben.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Leuk om FM op de bank te spelen...maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
Shabbaman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:07:
Ik kwam dit tegen. Leek me een leuke tip voor de FM-nerds onder ons die een ipad hebben.
vroeg me idd laatst een keer af of dit al op de markt was. helaas geen ipad maargoed :) is idd wel lekker lui op de bank ;)

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Zou hem liever standalone op de iPad hebben :p. De iPad versie van FM zelf vind ik maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor het eerst gelukt, een legendarische speler gecreeerd voor mijn club!

Heerenveen heeft niet alleen Abe Lenstra als legende Alexy Rudenok mag zich naar 4 seizoenen vrij terecht naast Abe staan. RUdenok kan ik het best omschrijven als Ronaldo(in zijn tijd bij PSV) maar dan een Wit-Rus. Geweldige combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Toen ik de pc check deed of ik het spel zou kunnen spelen dan stond er een rood kruisje bij mijn videokaart (GeForce 8600 gs). Toch maar de grote demo geinstalleerd en toen bleek dat spel goed te draaien.

Is dat een referentie dat het volledige spel dan ook kan draaien zonder problemen ? Lees hier in de historiek dat dit spel bij veel mensen vast zit soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
hier hangt ie nog wel eens.Maar dan heel ff 3 seconden bij de wedstrijd. dan zie ik all spelers ff hangen.Ik denk wel dat het werkt met je 8600 gs als de demo ook werkt.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Als het met de demo goed draait, doet het dat met het volledige spel ook ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Problem? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/25/1308998123-640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/25/1308998129-80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/25/1308998136-730.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Weet iemand nog een leuke club om mee te spelen. Ik heb ondertussen met zoveel clubs gespeeld... Ik weet ook niet wat voor club ik wil:p Ik denk dat het even tijd is voor een FM-pauze.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5lz3ap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 15-09 08:08
Vinpower,

ik ben net net Shakhtar een game begonnen. Ik vind het wel leuk, eens wat anders. Je hebt veel geld, maar wat minder status. In de competitie is het allemaal niet zo lastig, als blijft het een uitdaging, aangezien je minimaal 4 Oekrainse spelers op moet stellen. Let wel, met verwacht een kampioenschap!

Europees is het des te uitdagender, hier kun je vaak een wat beter team opstellen omdat je met meer buitenlanders mag werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:58
Ondertussen in seizoen 2015/2016 beland met Feyenoord, gaat erg goed en een 'zakenman uit Ierland' wil de club overnemen voor 234 miljoen en wil daarnaast zo'n 200 miljoen investeren in spelers.. helaas is de deal afgeketst :p. Iemand ervaringen met clubovernames en zo ja vallen deze positief uit in FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
__1337__ schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:19:
Ondertussen in seizoen 2015/2016 beland met Feyenoord, gaat erg goed en een 'zakenman uit Ierland' wil de club overnemen voor 234 miljoen en wil daarnaast zo'n 200 miljoen investeren in spelers.. helaas is de deal afgeketst :p. Iemand ervaringen met clubovernames en zo ja vallen deze positief uit in FM?
Ik heb dit wel eens gehad ja. Over eventueel ontslag is met geen woord gerept. Dus dat was wel lekker.
Had ook 30M extra transferbudget gekregen naovername. Dus vond het allemaal wel prima!

maar het kan ook maarzo dat je er uitgeschopt wordt.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:58
Dat zou zuur zijn, het overname bod is dan ook afgeketst.. de voorzitter staat wel open voor het verkopen van de club, dus ik ben benieuwd wat er voorbij komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zojuist te horen gekregen dat we een nieuw stadion gaan bouwen, uiteindelijk "maar" 12.00 plekken meer dan ons huidige stadion maar goed dat kan nog uitgebreid worden. Alleen het bericht over de financiering snap ik niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2e3a9gh.jpg

We hebben dan toch veeeeeeel te veel geleend als club? (En we hadden nog een schuld open staan :@)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Dat krijg je met de Nederlandse vertaling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Dus we betalen een gods vermogen voor maar 41.262 plekken terwijl we nog een schuld open hebben staan?!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
ik heb exact het zelfde gehad. maarja dan komt er over een tijd wel eenrijke gast die de boel over neemt ;)

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Bananenspin schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:52:
Dus we betalen een gods vermogen voor maar 41.262 plekken terwijl we nog een schuld open hebben staan?!
Nee de vertaling is crap. Zet maar eens in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft toch jammer dat die vertaling zo crappy is altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Na eerder weer met hattrick begonnen te zijn leek het me ook na jarenlang fifa te spelen is een keer tijd om dit spel ook een keer te proberen.

Jezus dit is toch van een ander kaliber...

Ben eerst begonnen met FC Groningen, dacht dat ik het redelijk had gedaan met 2 leuke aankopen die het in het begin goed deden: Ferry de Regt en Ruud Boymans... Ferdrik Stenman werd al meteen verkocht

Maar al snel begon het gezeik, ik had 3 spelers op de transferlijst gezet waar ik maar niet van af komen. Het moraal daalde heel snel, veel wedstrijden werden verloren. met als uiteindelijke dieptepunt een verlies tegen fortuna sittard in de beker en een verlies van 7-1 tegen vitesse.

Besloten om maar overnieuw te beginnen en eerst het internet is af te struinen.

Nu maar FC-twente, 4 transfervrije spelers binnen gehaald. Ene Faye welke beter was dan tiendalli dus deze de deur uit gedaan, gelukkig was hier genoeg interesse voor en uiteindelijk 2.4 mill voor kunnen krijgen.

Daarnaast M'vila welke niet veel beter is dan wat ik nu heb lopen maar toch leuke back up is. en nog 2 spelers waar ik zo niet op de naam kan komen.

Uit het lijstje wonderkids 2 centrale verdedigers gehaald, omdat ik verwacht douglas niet zo langs te kunnen houden en wisgerhof te oud word. 1 AM en gebrobeerd die jonge spits van fc utrecht binnen te halen. Ze vragen er nu 2.2 mill voor maar dan zou ik eerst een speler moeten verkopen.

Tevens een volledig traningsprogramma gedownload van internet.en deze er over gegooid.

Tips zijn welkom, het is allemaal best veel zo in 1 keer, en al met al ben ik gisteren zon 7 uur bezig geweest (groningen meegerekend) en zit nog maar in het voorseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Als je het spel voor het eerst speelt is het spelen, spelen, spelen...dan leer je vanzelf alle facetten kennen. Ik ben begonnen met de CM serie in '94 ofzo dus weet niet eens meer hoe ik begonnen ben :p. Wel dat het met een grote club op zich makkelijker is omdat je een beter team hebt en alles eigenlijk al goed geregeld is. Wel wordt er dan meer van je verwacht...

Wat je kan doen is een tactiek die zich aardig bewezen heeft downloaden van een forum + een training (zoals je al gedaan hebt). Je kan altijd later zelf gaan knutselen aan de tactiek.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste