Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:46
Mede-auteur:
  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:12

JanW

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/fm2011.jpg
Index

Introductie
Oudere FM topics
Systeemeisen
Releasedatum
Nieuwe features
Screenshots
Demo's en Patches
Handige links
Opmerkingen vooraf

Introductie

Football Manager is een serie van voetbal management spellen ontwikkeld door Sports Interactive en uitgegeven door SEGA.het spel begon zijn leven in 1992 onder de naam Championship Manager. Na een breuk met de eerdere ontwikkelaar Eidos Interactive verloor SI de naamsrechten en begon met uitgever SEGA de FM serie.

Football Manager 2005 was het eerste spel in de serie, met als concurrent Championship Manager 5. Het spel was een enorme hit en werd de 5 snelst verkopende PC titel aller tijden.

In oktober 2005 kwam Football Manager 2006 op de markt. In de eerste week was het spel de op 1 na snelst verkopende titel in de UK. Het spel was een soort van seizoensupdate van FM2005. Wel werden er dingen toegevoegd als team besprekingen, versimpelde training en in-game help. Ook werkten er veel meer onderzoekers aan het spel mee om de database zo nauwkeurig mogelijk te maken.

In oktober 2006 kwam de opvolger, Football Manager 2007. Toevoegingen waren een eigen manager foto, media interactie, kritiek leveren op spelers of juist goede woorden, spelers warm maken voor een transfer en meer interactie met het bestuur. Ook een grote verandering was het scouting systeem. Er was nu te zien in welke landen veel kennis aanwezig was. Een eigen satelliet club behoorde vanaf FM2007 ook tot de mogelijkheden, of om jeugdspelers aan te verhuren, een eerste optie op koop te krijgen of om je merchandise mogelijkheden uit te breiden.

Zoals eigenlijk altijd in oktober kwam in het jaar 2007 Football Manager 2008 uit. Een mini-radar van het veld tijdens de tactische wisselingen, verbeterd management, een nieuwe skin, verbeterd bestuur- en fansysteem etc. Ook is er vanaf heden een FaceGen systeem welke nieuw gegenereerde spelers een eigen gezicht geeft.

Football Manager 2009 kwam voor het eerste met een 3D weergave van de wedstrijden. Ook was het vanaf heden mogelijk om vrouwelijke managers toe te voegen, de mogelijkheden van het geven van persconferenties, meer feedback van je assistent en een realistische transfer beleid. Ook kwam het spel voor het eerste op een DVD uit.

Zoals eigenlijk ieder jaar weer was ook Football Manager 2010 weer een enorm succes. Het behaalde de #1 plek in de PC games verkopen in de UK. De user interface is in deze versie compleet veranderd. Er is een mogelijkheid om wedstrijden te analyseren d.m.v. een tool welke de acties van spelers weergeeft, om in te spelen op de sterkten en zwaktes van een team. Ook kan nu vanaf de zijlijn 'rechtstreeks' gecoached worden.

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

MAC:
De game draait tot nog toe alleen op Intel MAC's en de minimale systeemeisen zijn - OSX 10.5.5, NVidia GeForce 7300/ATI Radeon X1600 en minstens 1GB geheugen.

PC:
* Windows Vista/XP of Windows 7
* Processor: 2.0 GHz (Vista/Windows 7) of 1.4 GHz (Windows XP)
* 1GB Ram (Vista/Windows 7), 512MB RAM (Windows XP)
* 2GB harde schijf ruimte
* Video kaart met 128MB; NVIDIA FX 5900 Ultra; ATI Radeon 9800; Intel 82915G/82910GL of beter.

Releasedatum

Football Manager 2011 wordt op 05 november verwacht!

Nieuwe features

Contractbesprekingen – Voorheen gingen er in-game nog dagen voorbij voor onderhandelingen konden worden afgerond; in FM2011 zijn nieuwe contractbesprekingen ingevoerd waarbij zaakwaarnemers een grote rol spelen. Het karakter van een zaakwaarnemer bepaalt onder meer hoe realistisch of juist exorbitant de salariseisen van een speler zijn.

Er zullen 5 typen zaakwaarnemers zijn waarmee je onderhandelt. Iedere zaakwaarnemer heeft zijn eigen manier van onderhandelen.

Onderhandelingen – De onderhandelingen verlopen in FM2011 ook realtime, in plaats van dat beide partijen aanbiedingen en tegenaanbiedingen over en weer sturen. Volgens Sports Interactive is de nieuwe manier van onderhandelen meer in overeenstemming met de realiteit. Soortgelijke realtime gesprekken zijn ook ingevoerd voor het contact met de eigen spelers en met andere managers, waarmee de psychologische strijd in het spel verder wordt uitgediept.

Er zullen meer clausules mogelijk zijn in de contracten. Denk aan een bonus voor een speler als hij in Team van het Jaar komt of een minimale afkoopsom als een grote club komt. Ook kan een speler een bonus krijgen als hij een bepaald aantal doelpunten maakt.

Dynamische competitiereputatie – Een vrij grote en veel gevraagde verandering is de dynamische competitiereputatie. Wanneer clubs in een bepaald land goed presteren, zal de hele competitie aantrekkelijker worden voor spelers. Breng jij de 'Nederlandse Mickey Mouse competitie' op hetzelfde niveau als de Engelse Premier League?

Trainingen – Ook de trainingen zijn door Sports Interactive flink aangepakt. Dit onderdeel heeft volgens de ontwikkelaar te lang stilgelegen en ondergaat voor Football Manager 2011 dus een forse facelift. Zo kunnen managers hun teams nu specifiek voor een wedstrijd laten trainen. Er zijn 14 extra onderdelen voorhanden waarop getraind kon worden.

Een video van de SI studio director die verteld over de nieuwe features in FM 2011:

Screenshots

Screenshots op Youtube, in 1080p.

Demo's en Patches

De demo is beschikbaar vanaf heden:

Steam versie
Gewone PC/Mac versie

Handige links:

Sites
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
FM-Britain - Een site die het tactische gedeelte van FM belicht.
FM-Fanboys
FM Pundit
Los Wonderkids
Thedugout.tv
Franks LLM Generator - Genereert een LLM team om te managen.

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

Topic mede mogelijk gemaakt door werk van JanW.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 22-10-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Veranderingen in TS:

20-09 Release date is vertraagd van 29 oktober naar naar 4 november.
21-09 Enkele dode linkjes weggehaald. Meer links volgen nog.
22-09 Video over de nieuwe features toegevoegd.

[ Voor 121% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Ik speel nu geen FM2010 meer om zo meer "zin" op te bouwen voor FM2011.. Verwacht er veel van om hier echte leuke en lange games mee te kunnen spelen. Iets wat me vorige FM delen toch niet lukte.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:24
Ik kan niet wachten om met de nieuwe transfer en functies aan de slag te gaan! Jammer genoeg hebben ze weer veel tijd in de 3d matchweergave gestoken wat nog steeds lelijk en onnutig en de sfeer van FM weghaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik heb in oktober 3 weken vrij:D hoop dat ie dan komt.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:24
Rooke schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:29:
Ik heb in oktober 3 weken vrij:D hoop dat ie dan komt.
Ik denk dat je net pech hebt!

Vandaag werd echter bekend dat het spel op 5 november in de schappen van de winkels ligt. Nog ruim anderhalve maand wachten dus.

bron: manutd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 19:49
vinpower schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat je net pech hebt!

Vandaag werd echter bekend dat het spel op 5 november in de schappen van de winkels ligt. Nog ruim anderhalve maand wachten dus.

bron: manutd.nl
Vos schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:41:
Veranderingen in TS:
20-09 Release date is vertraagd van 29 oktober naar naar 4 november.
Zoals vaak het geval is bij CM/FM wordt de release iets naar achteren geschoven. Persoonlijk worden de contract en transfer onderhandelingen het grote 'make or break' punt. In de voorgaande versies was het niet echt realistisch, bovendien was de AI vaak gewoon vreemd bezig. Ook de training ben ik erg benieuwd naar.

Wat is overigens de releasedate voor de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik heb nog geen release date voor de demo kunnen vinden. Kwam niet verder dan 2/3 week voor het echte spel...dus half oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:30

Sherlock

No Shit

Ben wel weer erg benieuwd naar deze versie! Ben nu nog bezig met GA Eagles in FM10, maar de uitdaging begint wat minder te worden, dus een nieuwe versie kan voor mij geen kwaad :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:21
Mooie topic start!! WAT?!?!?!? UITGESTELT?!?!?!! neeeeeeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ben vooral benieuwd naar het trainingsysteem, maar ook de contractbesprekingen met de agents :Y Ook benieuwd wie de nieuwe -10 talentjes worden trouwens :P
spoiler:
Lukaku zal het wel zijn, maar wie nog meer? Otamendi weer? Of is die te oud daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 21-09-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 10:53
Ik vrees nu net voor het nieuwe trainingssysteem. Voorheen was ik gewend om één keer goede schema's te maken, nu ben ik bang dat het "apart voor een bepaalde wedstrijd" en dergelijke te veel tijd kost. Ik vrees dat wanneer ik hier geen gebruik van maak, het negatieve invloed heeft op wedstrijden.

Wel hoop ik dat er één ding veranderd: wanneer ik een speler verkoop aan het eind van het seizoen, en hierdoor gaat mijn transferbudget van € 0.- naar (bijv.) 4 miljoen. Dat dit budget het seizoen erop vergroot wordt, met hetgeen ik anders ook zou krijgen. Nu begin ik met hetgeen waar ik geïdigd ben. Terwijl ik juist voor een bepaalde speler wilde "sparen". Het loont dus niet om verantwoord met financiën om te gaan.

Pas als dat wel het geval is, zijn de nieuwe contractbesprekingen echt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 23:00
JanW schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:25:
Ben vooral benieuwd naar het trainingsysteem, maar ook de contractbesprekingen met de agents :Y Ook benieuwd wie de nieuwe -10 talentjes worden trouwens :P
spoiler:
Lukaku zal het wel zijn, maar wie nog meer? Otamendi weer? Of is die te oud daarvoor?
Wat is een -10 talentje? Is dat iets wat ik in het spel kan zien of alleen met een tool als FM Scout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Vads schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:23:
[...]

Wat is een -10 talentje? Is dat iets wat ik in het spel kan zien of alleen met een tool als FM Scout?!
Kan je alleen met de editor zien of een Scout tool ja.

Een speler met potentie -10 krijgt in het spel een potential ability van ik meen 170-200.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 21-09-2010 23:27 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Het gaat niet alleen om de PA maar hoe goed hun complete stats ook vor hun positie zijn. Spelers van PA 140 kunnen veel beter zijn dan pa 160-170

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• JanW
Correct, zijn er niet veel van, maar ze zijn er wel degelijk. Maar die talenten die van SI in de db -10 mee krijgen groeien allemaal steevast uit tot wereldtoppers :Y

• Vos
Postius schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:45:
Het gaat niet alleen om de PA maar hoe goed hun complete stats ook vor hun positie zijn. Spelers van PA 140 kunnen veel beter zijn dan pa 160-170
Dat klopt ja. Het zegt wat over in hoeverre ze nog kunnen groeien. Maarjah als een speler al drama is wordt hij hoogstens iets minder dramatisch :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 13:01 ]

• JanW
Hidden atributes hebben daar veel mee te maken, motivation bijvoorbeeld is heel belangrijk daar in.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Grappig, ik zat net vanmiddag een filmpje te kijken. Wellicht leuk voor in de ts?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EWQsD4jPScU]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Ben benieuwd of deze football manager bij mij het goede gevoel weer terug kan brengen.
Vond de vorige versie niet heel erg goed helaas.

• JanW
Wat vond je er niet goed aan dan? Want ik was na 2007 ook iets minder enthausiast over de nieuwe FM delen, maar 2010 heeft me zeker positief gekregen weer. Daar heb ik wel een flink stuk tekst voor moeten doorlezen, TT&F '10, verplichte kost voor FM2010 eigenlijk :Y , maar dan heb je er ook flink plezier aan.

• Vos
Masch schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:28:
Grappig, ik zat net vanmiddag een filmpje te kijken. Wellicht leuk voor in de ts?

[video]
Toegevoegd, bedankt.

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ga 'm vast en zeker aanschaffen - aantal uren dat ik in de oude CM/nu FM heb zitten is echt belachelijk hoog.

Ben wel heel erg benieuwd naar hoe Dynamic League Reputation werkt. Dan zou in theorie onze 'Mickey Mouse-competitie' inderdaad groter kunnen worden dan de Engelse Premier League :P.

Is in theorie natuurlijk best mogelijk (hoewel lastig), maar ik hoop dat dit goed gebalanceerd is. Niet te snel verschuivingen in de reputatie van competities. Zoiets zou jaren of misschien zelfs decennia moeten duren IMO.

En ben ook benieuwd of bijvoorbeeld tv geld wordt verhoogd als de reputatie van de league toeneemt. Dat laatste betwijfel ik persoonlijk....

Butt-kicking! For goodness!

• Postius
Ik ben pas heel laat aan FM2010 begonnen maar de vorige heb ik na +/- 10 jaar laten liggen, wel even gekeken maar niet gekocht en eigelijk niet echt gespeeld. laatste versie was 2007 en 2008 maar 2010 bevalt weer erg goed. Ik ben benieuwd naar de nieuwe fm want de grootste ergenissen van mij zijn nog steeds gedeeltelijk de financieen(qua sponsering etc) en er zitten altijd en paar rariteiten in FM. Maar ik speel eerst mn huidige game door want bij FM duurt het 4-6 maanden voordat het echt speelbaar is nadat het uitkomt

• Vads
Vos schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:26:
[...]

Kan je alleen met de editor zien of een Scout tool ja.

Een speler met potentie -10 krijgt in het spel een potential ability van ik meen 170-200.
Ik gebruik FM Genie Scout. Hoe achterhaal ik deze spelers dan? Is daar een speciale kolom voor? Of moet je aan het rekenen slaan (en zo ja, welke berekening?)

• FDMK
Zoeken op potential ability ;)

• Vos
Vads schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:26:
[...]

Ik gebruik FM Genie Scout. Hoe achterhaal ik deze spelers dan? Is daar een speciale kolom voor? Of moet je aan het rekenen slaan (en zo ja, welke berekening?)
Met Genie kan je gewoon op spelers zoeken met een bepaalde Current of Potential ability. Het potentieel van spelers wordt uitgedrukt in een getal van 1 tot maximaal 200.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 22-09-2010 22:44 ]

• Vads
Vos schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:43:
[...]

Met Genie kan je gewoon op spelers zoeken met een bepaalde Current of Potential ability. Het potentieel van spelers wordt uitgedrukt in een getal van 1 tot maximaal 200.
Oh, maar dan doe ik niets anders. Aan het begin van het seizoen, op het moment dat je team nieuwe youth spelers krijgt, sla ik het spel op. In Genie roep ik de savegame op en zet een zoekopdracht op: leeftijd max 30, PA >= 165 en het resultaat sla ik op in een shortlist. Deze gebruik ik dan om spelers te kopen en zowieso alle jonkies onder de 18. :P

• Vos
Of filteren op 'regens only' en dan de leuke er uit pikken :p.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 23-09-2010 00:49 ]

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 13:00
oioioi 5 november, damned weer iets naar achteren :(

Kan echt niet wachten op de nieuwe FM. FM10 draaide erg slecht op mijn 6 jaar oude PC, het was ondoenlijk om die te spelen met de lange laad tijden. Heb sinds kort nieuwe PC en wil nu geen FM10 meer kopen dus kan niet wachten op FM11 aangezien ik de vorige delen echt blauw heb gespeeld.

(ik vrees alleen wel dat het een negatieve impact gaat hebben op mijn sociale omgeving in de eerste periode ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Vads schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:20:
[...]

Oh, maar dan doe ik niets anders. Aan het begin van het seizoen, op het moment dat je team nieuwe youth spelers krijgt, sla ik het spel op. In Genie roep ik de savegame op en zet een zoekopdracht op: leeftijd max 30, PA >= 165 en het resultaat sla ik op in een shortlist. Deze gebruik ik dan om spelers te kopen en zowieso alle jonkies onder de 18. :P
Ik kan me echt niet voorstellen dat het spelen op deze manier de spelvreugde niet aantast. Het is toch veel leuker om zelf je talenten te scouten, of je scouts met een report aan laten komen en dan zelf die supertalenten te ontdekken? Ik vind het zelfs al saai om bekende talenten uit eerdere games zelf op te zoeken. Meestal koop ik niemand voordat mijn scout er mee aan komt dragen.

Over FM 2011: Die moet zeker weer gekocht worden. Als je kijkt naar het aantal uur spelen voor dat geld dan haal ik dat er ruim uit. Zelfs een kind dat arbeid verricht in een laagloonland verdient nog meer per uur :P

Weten jullie nog goedkopere opties dan Mediaoffer? Daar is ie 31,45 (gratis verzending). Vorig jaar heb ik em bij zavvi.co.uk gekocht na hier een tip gelezen te hebben. Daar is ie 24,95 pond, maar omdat de koers zo ongunstig staat is dat ook ongeveer 30 euro en daar komen nog verzendkosten bovenop.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
elvis84 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:26:
[...]
Ik kan me echt niet voorstellen dat het spelen op deze manier de spelvreugde niet aantast. Het is toch veel leuker om zelf je talenten te scouten, of je scouts met een report aan laten komen en dan zelf die supertalenten te ontdekken? Ik vind het zelfs al saai om bekende talenten uit eerdere games zelf op te zoeken. Meestal koop ik niemand voordat mijn scout er mee aan komt dragen.
Tja, hier heb ik het onlangs nog met een vriend van mij over gehad. Zodra het spel (ofwel: de scouts er in) je inderdaad de goede spelers adviseert, dan stop ik met tools als FM Genie Scout e.d. Ik heb vaak zonder scouttool moeten spelen en me moeten laten leiden door de scouts. Ik kocht dan hier en daar wat wat zij mij hadden aangeraden. Als ik dan later met scout mijn spelers bekeek, kwam ik tot de conclusie dat die spelers gewoon bagger waren.

Dus ja, zonder scout zou leuker zijn. Maar met scout zit er nog genoeg uitdaging in, want je kunt toegang hebben tot alle spelers, maar als ze niet willen komen of je het geld er niet voor hebt, werkt het nog steeds niet. :P

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Vads schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:39:
[...]

Tja, hier heb ik het onlangs nog met een vriend van mij over gehad. Zodra het spel (ofwel: de scouts er in) je inderdaad de goede spelers adviseert, dan stop ik met tools als FM Genie Scout e.d. Ik heb vaak zonder scouttool moeten spelen en me moeten laten leiden door de scouts. Ik kocht dan hier en daar wat wat zij mij hadden aangeraden. Als ik dan later met scout mijn spelers bekeek, kwam ik tot de conclusie dat die spelers gewoon bagger waren.

Dus ja, zonder scout zou leuker zijn. Maar met scout zit er nog genoeg uitdaging in, want je kunt toegang hebben tot alle spelers, maar als ze niet willen komen of je het geld er niet voor hebt, werkt het nog steeds niet. :P
Dat is juist realistischer dat scouts er ook eens langs zitten. Bovendien hebben de hele goeie scouts vaak wel voltreffers. In het echt zie je ook wel eens dat gerenommeerde scouts er langs zitten. Die Piet de Visser heeft bijv Gomes en Alex ontdekt, maar volgens mij ook wel een aantal miskopen bij PSV.

Ik vind dat juist alleen maar leuker omdat er meer uitdaging in zit om een goede aankoop te doen. Er is geen enkele club in de wereld die alleen maar goede spelers aankoopt en nooit miskopen doet.

• JanW
Nieuwe features FM 2011 bekend

Vandaag maakte Sports Interactive weer wat nieuwe features bekend. Zo zal het met de komst van FM2011 mogelijk zijn je prestaties in de game te linken aan sociale netwerken zoals Twitter en Youtube. De onthulling van deze nieuwe features was niet het enige, ook postte SI een nieuw filmpje met daarin nog niet eerder vertoond materiaal.

Twitter en Youtube

Met de steeds groeiende sociale media op het internet is kon Football Manager natuurlijk niet achterblijven. Met de nieuwe FM is het voor de speler nu mogelijk om de game te koppelen aan zowel Twitter als Youtube. Zo zullen je prestaties in de game automatisch geplaatst worden op Twitter. Zo kunnen al je vrienden direct zien wat je hebt gewonnen. Daarnaast is het mogelijk om wedstrijden snel en direct te uploaden naar Youtube. Op deze manier kan je snel en gemakkelijk je belangrijkste overwinningen (of nederlagen natuurlijk) delen met de rest van de wereld.

Achievements Steam

Bij de vorige versie van FM deden de Achievements bij Steam haar intrede. Dit jaar is het assortiment aan doelen uitgebreid en krijg je op Steam nu zelfs een persoonlijke prijzenkast. Deze prijzenkast kan je delen met je vrienden en kan je de behaalde Achievements snel en gemakkelijk met elkaar delen.

Nieuwe camera

In FM2011 zal er ook een nieuwe camerastand worden toegevoegd. Deze TV-mode zal de actie van dichterbij laten zien en zal inzoomen op de momenten dat het er echt toe doet. De nieuwe camera moet het spelplezier en het realisme vergroten.

Bron
Weer wat nieuwe features bekend, de nieuwe camera ziet er wel aardig uit, maar het dichterbij laten zien valt in het filmpje nog wel mee. De achievements kenden we al, maar de prijzenkast is natuurlijk een hele mooie toevoeging, evenals het delen van wedstrijden via Youtube :Y

• PhrancK
Nice!
IK heb sinds lange tijd weer eens echt gewoon MOEITE met het wachten op een game.
Hij is ge-preordered, nu maar afwachten en in de tussen tijd topics als deze blijven checken :p

• Postius
Is er iemand die weet waarom ze in de filmpjes van FM ieder jaar de eredivisie gebruiken? Zie altijd groningen en PSV voorbij komen.

@hierboven:
Fm moet je spelen zoals je zelf wilt. Mensen vergeten dat er geen goede manier is om een sim te spelen. Er zijn ook mensen die alles reloaden, tja ach als het je lol geeft. Maar je krijgt wel meer voldoening idd als je au naturel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222392

Postius schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:14:

@hierboven:
Fm moet je spelen zoals je zelf wilt. Mensen vergeten dat er geen goede manier is om een sim te spelen. Er zijn ook mensen die alles reloaden, tja ach als het je lol geeft. Maar je krijgt wel meer voldoening idd als je au naturel speelt.
Het valt me wel altijd op dat scouts talenten altijd een middelmatige rating geven (3 sterren max), hoe goed ze ook worden, terwijl het volgens GenieScout echt topspelers worden. Vind dat altijd wel een beetje raar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222392 op 27-09-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Anoniem: 222392 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:43:
[...]

Het valt me wel altijd op dat scouts talenten altijd een middelmatige rating geven (3 sterren max), hoe goed ze ook worden, terwijl het volgens GenieScout echt topspelers worden. Vind dat altijd wel een beetje raar.
De scouts zetten de spelers af tegen de spelers die je al hebt. Blijkbaar heb je al hele goede spelers dus. Als je met een kleine club begint dan krijgt bijna elke speler meer dan 3 sterren (behalve de echte frotters :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222392

elvis84 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:53:
[...]

De scouts zetten de spelers af tegen de spelers die je al hebt. Blijkbaar heb je al hele goede spelers dus. Als je met een kleine club begint dan krijgt bijna elke speler meer dan 3 sterren (behalve de echte frotters :P).
Maar dat is dan toch eigenlijk raar? Stel dat ik met Real Madrid speel en ik wil een speler net zo goed als Ronaldo scouten (ik weet 't, willen kan niet echt, je komt 'm tegen of niet), maar hij krijgt dan 1,5 ster current ability en 3 voor potential; hoe moet je dan in hemelsnaam de echte toppers eruit halen. De titel 'can be a leading star for X competition', zegt nou ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Anoniem: 222392 schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:01:
[...]

Maar dat is dan toch eigenlijk raar? Stel dat ik met Real Madrid speel en ik wil een speler net zo goed als Ronaldo scouten (ik weet 't, willen kan niet echt, je komt 'm tegen of niet), maar hij krijgt dan 1,5 ster current ability en 3 voor potential; hoe moet je dan in hemelsnaam de echte toppers eruit halen. De titel 'can be a leading star for X competition', zegt nou ook niet alles.
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens. Nu is het onderscheid niet te maken tussen een speler die goed genoeg is voor de competitie of een speler die er juist ver bovenuit steekt.

Maarja ligt er ook wel aan hoe oud de speler is als je ze scout. Van mannetjes van 16/17 kan je nou eenmaal niet altijd zeggen of ze ook een echte wereldtopper worden. Ik zelf kijk meestal de spelers na die een goed scoutingsrapport krijgen (in jouw voorbeeld dus 3 sterren). Ik kijk dan of ze een beetje fijne stats hebben voor de positie. Zo niet, dan scout ik ze niet meer. Zo wel, dan houd ik ze in de gaten. Sommige spelers krijgen naarmate ze ouder worden ook een hogere potentie in sterren. En dat vind ik toch wel terecht hoor. Welke scout had ooit gedacht dat Van Nistelrooij bij Manu of Real terecht zou komen tijdens zijn FC Den Bosch periode? Als alle supertalenten ineens 5 sterren krijgen en de rest 3, dan wordt het spel wel erg makkelijk.

Maargoed, nu komen we dus gewoon terug op de manier van spelen. Hoeveel uitdaging wil je hebben. En dat mag ieder voor zich bepalen (gelukkig maar :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
elvis84 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:53:
[...]

De scouts zetten de spelers af tegen de spelers die je al hebt.
Dat was in 2008 of 09 het geval, maar niet in 2010. Qua tekst maken ze wel een vergelijking, maar het aantal sterren niet. Die gaan puur over hoe goed de speler is voor een team van jouw reputatie, ongeacht of je al goede spelers hebt op die positie.

[ Voor 29% gewijzigd door Benotti op 27-09-2010 22:47 ]

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Benotti schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:46:
[...]

Dat was in 2008 of 09 het geval, maar niet in 2010. Qua tekst maken ze wel een vergelijking, maar het aantal sterren niet. Die gaan puur over hoe goed de speler is voor een team van jouw reputatie, ongeacht of je al goede spelers hebt op die positie.
Hmm dat wist ik niet. Ik dacht dat het nog altijd zo was, omdat naarmate de game vordert (en mijn team dus ook) ik steeds minder spelers tegenkom met 4,5/5 sterren potential. Misschien dat mijn scouts weinig hele goede regens scouten of dat er uberhaubt weinig hele goede regens in de game zitten. Nou ja, dan is het te hopen dat ze het scouten iets verbeteren :P

Ik vind sowieso dat ze het wel iets anders aan mogen pakken. Als je 20 scouts hebt komen ze elke week met een lijstje van 20 man, ik heb echt geen zin om die 400 man na te gaan op stats enzo. Mijn idee zou zijn dat een hoofd scouting 1x maand (en in transferperiodes vaker) een lijst opstelt met alle goede spelers die alle gewone scouts gedaan hebben. Stuk overzichtelijker, en je hoeft zelf niet alle shit eruit te filteren. Denk dat het ook een stuk realistischer is. Arsene Wenger gaat echt niet iedere speler die wordt gescout zelf bekijken (al bekijkt hij er wel een hoop). Daar gaan eerst meer mensen over, voordat ze het voorleggen aan de manager.

• Benotti
  • Laatst online: 16-05 23:37
elvis84 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:54:
[...]

Hmm dat wist ik niet. Ik dacht dat het nog altijd zo was, omdat naarmate de game vordert (en mijn team dus ook) ik steeds minder spelers tegenkom met 4,5/5 sterren potential.
Komt wss omdat de reputatie van je team omhoog is gegaan. Daardoor wordt de standaard voor een speler hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Vorig jaar heb ik voor het eerst sinds jaren fm overgeslagen. Sinds de start van het nieuwe voetbalseizoen heb ik er weer helemaal zin in. Geen zin om FM10 ng mee te beginnen en besloten te wachten op FM11. Maar wat duurt dat nog lang zeg...
Ik dacht dat FM standaard altijd half oktober uit komt, nu is het pas begin november, nogmaal wat duurt het nog lang.....

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
el-jorge schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:08:
Vorig jaar heb ik voor het eerst sinds jaren fm overgeslagen. Sinds de start van het nieuwe voetbalseizoen heb ik er weer helemaal zin in. Geen zin om FM10 ng mee te beginnen en besloten te wachten op FM11. Maar wat duurt dat nog lang zeg...
Ik dacht dat FM standaard altijd half oktober uit komt, nu is het pas begin november, nogmaal wat duurt het nog lang.....
2005 - 4 november
2006 - 21 oktober
2007 - 18/20 oktober
2008 - 18 oktober
2009 - 14 november
2010 - 30 oktober

Release datum varieert dus enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Een tweetal previews van FM2011 zijn te lezen hier en hier. Zeker de moeite waard om eens te lezen :Y Veel screenshots en extra informatie over agents en de nieuwe persconferenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

JanW schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:56:
Een tweetal previews van FM2011 zijn te lezen hier en hier. Zeker de moeite waard om eens te lezen :Y Veel screenshots en extra informatie over agents en de nieuwe persconferenties.
Ik heb alleen even de screenshots bekeken, maar dat onderhandelen en die trainingen zien er goed uitgewerkt uit! Goed dat je nu echt een conversatie kan hebben met spelers, het bestuur en spelersmakelaars. Eerst leek het meer een bordspel waarbij je om beurten wat kan doen, nu is het wat interactiever (als we de screens mogen geloven :P). Ook grappig dat je de filmpjes snel kan uploaden op joeptjoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:43
En de Set Pieces dan. Eindelijk grafisch zien wat je poppetjes zouden moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:21
Ik ben onderand weer toe aan een nieuw deel :D. Laat maar uitkomen die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De demo is intussen te downloaden via Steam. Vrijdag rond lunch is hij via andere wegen te downloaden. Ohw, en mochten jullie nog wat willen inlezen over de features van FM2011, dat kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
JanW schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:27:
De demo is intussen te downloaden via Steam. Vrijdag rond lunch is hij via andere wegen te downloaden. Ohw, en mochten jullie nog wat willen inlezen over de features van FM2011, dat kan hier.
Top. Straks maar even doen dan. Heb sinds versie 2008 niet echt meer deze manager geprobeerd. Ondertussen wel Championship Manager destijds geprobeerd, maar dat kwam bij lange na niet bij de ervaring van de Football Manager versie.

Save data van de demo kan je gebruiken voor de echte game, dus dat is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
JanW schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:27:
blergh zit op werk en heb vanavond geen tijd.
iemand al gedownload?
Ervaringen?

Just curious ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hij word nu binnen gehaald, ben ff aflevering southpark kijken en ga der dan mee aan de slag!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
gisteravond even de demo gespeeld, wat een lading knopjes en opties, het was opeens redelijk snel 1 uur 's nachts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Komt de demo ook nog buiten Steam om uit?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277935

Jup, ergens rond de lunch is de planning, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
RoricNormannum schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:04:
gisteravond even de demo gespeeld, wat een lading knopjes en opties, het was opeens redelijk snel 1 uur 's nachts :)
Wat mij opviel is dat de set pieces creator (corners, vrije trappen, etc) ontzettend tegenviel. In feite is het niets anders dan een visualisatie van de orders (lurk outside area, near post flick on, challenge keeper, etc) die je al kon geven in de vorige FM versies. Bovendien zijn de opties nog steeds erg beperkt; Ik kan maar 1 speler naar de positie van de rand van de 16 slepen, meer ruimte is er simpelweg niet (niet dat ik een tweede speler op de rand van de 16 zou willen, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Morgen dagje vrij, zal hem dan eens uitgebreid testen. Lees goede ervaringen op SI community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 13:49

Morenoo91

Flexible Mexican

Zo, eens ff een wedstrijd met real madrid gespeeld op de nieuwe engine in 3-D. Fantastisch!

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
De normale demo versie is ook verkrijgbaar: http://www.footballmanager.com/demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Hij bevalt goed :D

Ik wacht met kopen altijd totdat hij wat in prijs daalt, tot die tijd speel ik 2010 wel, die bevalt ook nog goed. Afgelopen jaar FM gekocht voor 15 euro, dat vond ik wel mooie prijs.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De interactie met spelers is echt heel erg goed geworden :# ik praatte ff met Edwin (Van Der Sar, maar ik mag Edwin zeggen :Y ) en zei dat hij een goede coach zou worden, zegt hij dat hij nu wel kan beginnen als coach. Heb ik ineens een heel goede keeperstrainer erbij :e

Afbeeldingslocatie: http://fminside.nl/cms/data/upimages/jan/gespreksar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fminside.nl/cms/data/upimages/jan/sargkcoach.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

JanW schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:11:
De interactie met spelers is echt heel erg goed geworden :# ik praatte ff met Edwin (Van Der Sar, maar ik mag Edwin zeggen :Y ) en zei dat hij een goede coach zou worden, zegt hij dat hij nu wel kan beginnen als coach. Heb ik ineens een heel goede keeperstrainer erbij :e

[afbeelding]

[afbeelding]
Woah, das wel heel goed gemaakt!

Ik zelf vind de contractonderhandelingen ook goed uitgewerkt. Zo'n spelersmakelaar is wel een rattekop zeg... wil zo maar een miljoen vangen voor een transfer van 10 miljoen ofzo :(. Wel mooi dat het nu wat meer realtime is, zodat je niet elke keer een dag/een uur oid vooruit hoeft om de reactie van de partij af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Ja onderhandelingen zijn echt stuk beter uitgewerkt. Ik wou met Arsenal Suarez halen en ze wouden allebei tekengeld van 7.5 miljoen. Gelukkig kan je wel goed onderhandelen en hoef je niet te bieden wat ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik vind de rol van de spelersmakelaar heel bijzonder in de demo. Als club betalen voor een makelaar vind ik sowieso vreemd (aangezien de speler die flapdrol moet betalen). Vervolgens vraagt men rustig 3 mln. bij een transfer van 11 mln. Gevolg is dat de gewenste speler uiteindelijk elders tekent voor een salaris wat de helft is van wat ik bood. Clubs zijn van vergelijkbaar niveau. (Chelsea/Arsenal)

Is dit dan realistisch? Ben benieuwd welke speler irl zijn salaris halveert voor zijn makelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Het ligt hier (London) al keurig in de winkel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Speedy_J schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:19:
Ik vind de rol van de spelersmakelaar heel bijzonder in de demo. Als club betalen voor een makelaar vind ik sowieso vreemd (aangezien de speler die flapdrol moet betalen). Vervolgens vraagt men rustig 3 mln. bij een transfer van 11 mln. Gevolg is dat de gewenste speler uiteindelijk elders tekent voor een salaris wat de helft is van wat ik bood. Clubs zijn van vergelijkbaar niveau. (Chelsea/Arsenal)

Is dit dan realistisch? Ben benieuwd welke speler irl zijn salaris halveert voor zijn makelaar...
Ja dat is realistisch, makelaars zijn de parasieten van het voetbal(TM snor sigaar ;) ). Dus het is vrij realistisch ja. Een "transfer vrije" speler is ook nooit gratis, dan betaal je (als het een goeie is) ook nog een boel met handgeld omdat je geen transfer hebt. Om nog maar te zwijgen met wat voor vreemd geld het allemaal gefinancierd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Zo ik heb toch maar FM2011 besteld op steam :P Vorig jaar ontbrak het gevoel om echt mooie games neer te zetten maar nu ga ik weer vol tegen aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Postius schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:15:
[...]

Ja dat is realistisch, makelaars zijn de parasieten van het voetbal(TM snor sigaar ;) ). Dus het is vrij realistisch ja. Een "transfer vrije" speler is ook nooit gratis, dan betaal je (als het een goeie is) ook nog een boel met handgeld omdat je geen transfer hebt. Om nog maar te zwijgen met wat voor vreemd geld het allemaal gefinancierd wordt.
Buiten dat het inderdaad parasieten zijn, die alleen bestaan omdat voetballers te stom zijn om zichzelf te kunnen verkopen, geloof ik niet dat voetballers ook stom genoeg zijn om de helft van hun salaris in te leveren ten faveure van een makelaar. De voetballer beslist uiteindelijk, tenminste in de westerse wereld (ik laat de Braziliaanse en Afrikaanse constructies maar even buiten beschouwing). Ik verwacht dan op zijn minst dat een voetballer breekt met zijn makelaar na een dergelijke onderhandeling. In het spel zie je regelmatig dat spelers breken met hun makelaar, het kan dus wel. Nu nog om een logische reden.

Daarnaast zijn er overigens ook clubs (IRL) die weigeren te betalen voor een makelaar, in in de FM wereld zou dat betekenen dat je geen enkele speler meer kunt halen. Wat mij betreft is SI een beetje doorgeschoten met het invoeren van de makelaars (wat verder een leuke toevoeging is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Heb de demo maar uurtje gespeeld en wacht wel op de full game, hopelijk met een wat meer donkere skin. Dan gaan we echt los :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
De game is hier in ieder geval al gedownload. Even wachten op Steam en dan kunnen we beginnen morgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Tha_T schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:47:
De game is hier in ieder geval al gedownload. Even wachten op Steam en dan kunnen we beginnen morgen 8)
Kreeg net berichtje van de webwinkel waar ik heb hem gepre-ordered, hij is inmiddels ook hier verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
PhrancK schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:05:
[...]

Kreeg net berichtje van de webwinkel waar ik heb hem gepre-ordered, hij is inmiddels ook hier verzonden :)
Mediaoffer toevallig? Daar heb ik hem in ieder geval besteld en die is verzonden. Kan die illegale versie er ook bijna af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 18:55
Kan FM2011 op twee PCs tegelijk draaien met één key? Bij FM2010 kon dit wel, we hebben het spel daarom samen met een vriend gekocht. Of het ook met FM2011 kan lijkt helaas niet bekend (of ik zoek niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Het spel moet met de DVD gedraait worden, dus dat kan niet, tenzij één iemand hem via steam installeert en één via de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 21:25
JanW schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:05:
Het spel moet met de DVD gedraait worden, dus dat kan niet, tenzij één iemand hem via steam installeert en één via de normale manier.
Kan je, in dat geval, de key van een game uit het doosje in Steam gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De key uit het doosje is gewoon in steam te gebruiken. Tijdens de installatie krijg je twee keuzes, ofwel installeren via Steam, of installeren op de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 18:55
Het kan dus maar op één PC geinstalleerd worden. Jammer. Met FM2010 kon je het twee keer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zo lekker vrij morgen overdag helaas in de avond weer werken, maar de post komt als het goed is hier altijd vroeg dus lekker al wat uurtjes spelen! Viel me op dat de game ook sneller loopt dan FM2010 (de demo dan) is dit ook nog zo bij de volle versie bij de mensen die hem iets minder legaal nu al spelen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
De patch is er al: http://www.footballmanager.com/index.php?p=patches

Heb op diverse fora reeds stukken gelezen over Fm11 met de patch en vind dat er nogal weinig research in de Nederlandse competitie gestoken is.

Ajax heeft schulden, Roda niet, Feyenoord kan spelers kopen, Ajax heeft geen blessures in de selectie (Vermeer, Atouba en Lodeiro zijn top fit).
Het Twente stadion heeft in het spel 32.000 zit plaatsen dat zijn 8000 meer dan in het echt.
Dat vind ik toch dingen die niet fout hoeven te zijn omdat het voor een deel algemeen bekend hoort te zijn bij iemand die voetbal volgt.

Trouwe Inter en AC Milan welke in hetzelfde stadion spelen maar toch heeft Milan een paar stoeltjes meer :S.
Inter heeft 80018 en Milan heeft er 80074. Is dit in het echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Damn, nu al een patch van 171mb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48
Als je met Feyenoord begint heb je een transferbudget van 2 miljoen. Het eerste wat mij opviel is dat je in het begin financiële verplichtingen hebt; je moet leningen aflossen. Elke maand 250k+450k+nog zoiets+nog zoiets = een heleboel... Echter zie ik het nergens terugkomen / afgeschreven worden. :?

Voor de rest vind ik het wisselen tijdens het spel echt onhandig in FM2011. In FM2010 kreeg je dat veldje te zien met de posities van je spelers; ook waar je speler stond en waar hij hoorde te staan( Posities ). Nu zie je alleen rugnummer+spelersnaam en moet je zo wisselen (Je ziet de positie dus niet |:( ). Dan moet je klikken op je team -> tactiek ; even onthouden hoe je wat gaat aanpakken... Dan moet je naar wedstrijd->tactiek en dan moet je maar gaan schuiven. Is hier niet iets beters / makkelijkers voor?

Ik probeer Fernandez te krijgen van Excelsior. Zijn zaakwaarnemer zegt: Voor 190k kun je hem wel losweken. Ik doe een bod van 190k en die wordt geaccepteerd. Contractbesprekingen zou je denken... Nee, want de zaakwaarnemer zegt dat hij helemaal niet bij Feyenoord WIL spelen. Dit weerspiegelt niet echt de werkelijkheid denk ik... En volgens mij moet spelers halen bij Excelsior iets makkelijker gaan ;)

Van Nistelrooy is trouwens nog geen 2 miljoen waard bij mij. Koopje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik wil mooie kits en logo's hebben in FM2011. Google zoeken levert mij wel resultaten op maar heb nog niet echt iets kunnen vinden. Standaard logo's lijken natuurlijk nergens op.

Wat zijn jullie aanraders qua Kits en Logo's? Ik neem aan dat je die van 2010 wel kunt gebruiken?

Of mis ik een instelling in de voorkeuren waarbij ik het kan aanzetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 05-11-2010 08:47 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
RedHat schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:39:
..

Voor de rest vind ik het wisselen tijdens het spel echt onhandig in FM2011. In FM2010 kreeg je dat veldje te zien met de posities van je spelers; ook waar je speler stond en waar hij hoorde te staan( Posities ). Nu zie je alleen rugnummer+spelersnaam en moet je zo wisselen (Je ziet de positie dus niet |:( ). Dan moet je klikken op je team -> tactiek ; even onthouden hoe je wat gaat aanpakken... Dan moet je naar wedstrijd->tactiek en dan moet je maar gaan schuiven. Is hier niet iets beters / makkelijkers voor?

..
Ik heb dit niet echt anders ervaren dan in 2010... Als ik tijdens een wedstrijd naar Tactics ga zie ik gewoon de formatie. Dan sleep ik de wissels naar de persoon die wil wisselen in het ´veldje´.
Slasher schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:43:
Ik wil mooie kits en logo's hebben in FM2011. Google zoeken levert mij wel resultaten op maar heb nog niet echt iets kunnen vinden. Standaard logo's lijken natuurlijk nergens op.

Wat zijn jullie aanraders qua Kits en Logo's? Ik neem aan dat je die van 2010 wel kunt gebruiken?

Of mis ik een instelling in de voorkeuren waarbij ik het kan aanzetten?
Vaak kan je die van vorige versies wel gebruiken. Ik heb gister een Premier League pack gedownload: http://community.sigames....FM11-Premier-League-Logos . Op dot forum zou ik even rondneuzen als ik jou was. Er is veel in ontwikkeling op dit moment.
Deadsy schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 03:54:
De patch is er al: http://www.footballmanager.com/index.php?p=patches

Heb op diverse fora reeds stukken gelezen over Fm11 met de patch en vind dat er nogal weinig research in de Nederlandse competitie gestoken is.

Ajax heeft schulden, Roda niet, Feyenoord kan spelers kopen, Ajax heeft geen blessures in de selectie (Vermeer, Atouba en Lodeiro zijn top fit).
Het Twente stadion heeft in het spel 32.000 zit plaatsen dat zijn 8000 meer dan in het echt.
Dat vind ik toch dingen die niet fout hoeven te zijn omdat het voor een deel algemeen bekend hoort te zijn bij iemand die voetbal volgt.

Trouwe Inter en AC Milan welke in hetzelfde stadion spelen maar toch heeft Milan een paar stoeltjes meer :S.
Inter heeft 80018 en Milan heeft er 80074. Is dit in het echt ook zo?
Dit zijn toch wel slechte dingen hoor. Twente even 25% meer plaatsen, Ajax een 1/2 jarige lening van 40/50M o.i.d.

[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 05-11-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door Vos op 05-11-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
En de eerste crash is een feit met 11.1. Had wat wissels gedaan tijdens de rust en wou verder gaan in de 2e helft maar toen crashte het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
In de topicstart staan wat sites waar logo's en kitpacks van te downloaden zijn. Bij FMFanboys en Loswonderkids kan je flink wat vinden, vast ook wat wat je zelf leuk vindt. Sortitoutsi heeft ook wel wat volgens mij, maar dat is een totale chaos op dat forum en niet makkelijk zoeken.

Vanmorgen begonnen, nu met Ajax, even een paar seizoenen kampioen worden en zo, dan of een nieuwe game, of carrière maken in mijn save met Ajax.
* JanW heeft er zin in :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293346

Hebben jullie in FM2010 ook wel eens gehad, dat wanneer je je gehele team één op één laat spelen, dus dat je echt een directe man aanwijst, dat de engine daar niet tegen kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Voor 2010 is een apart topic ;) maar ik liet in CL wedstrijden mn DC/DCM altijd specifiek verdedigen en dat ging altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 14:07

On_E

Housemusic

NL database is echt om te janken zeg, is ie uberhaupt wel geupdate ? (buiten de transfers om uiteraard)

Editor maar weer aanslingeren dit weekend...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Is inderdaad dramatisch, Feyenoord heeft geen/amper schulden omdat anders veel Feyenoorders niet met Feyenoord zouden gaan spelen aldus de resourcer :X En zo zijn er wel meer dingen die dramatisch slecht zijn. Mido verdient 34.500 per week. Tainio krijgt ook rond de 20.000 per week. Nogal slecht werk afgeleverd dit jaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:30

Sherlock

No Shit

Maar even wachten op de update van Managers United dan, die zijn de laatste jaren wel heel goed!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293346

Uiteraard, maar ik ben benieuwd of de engine er nu wel mee overweg kan ...
Rooke schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:46:
Voor 2010 is een apart topic ;) maar ik liet in CL wedstrijden mn DC/DCM altijd specifiek verdedigen en dat ging altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Ik meende dat iemand hier vroeg of tactieken uit FM2010 ook in 2011 werken? Ja die werken wel :'). Net met Real Madrid tegen Osasuna 10-0 gespeeld. Zonder het aanpassen van eigenschappen van spelers uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:48
Ook in FM 2011 gaat het weer lekker.
Van de week een game gestart met Feyenoord en meteen kampioen geworden.
Speel nu champions league en heb zojuist R. Madrid met 5-2 weggespeeld!! Koevermans met een hattrick!!!
Kwa financiën is het ook niet echt realistisch inderdaad, want ik sta nu al ruim 35 miljoen in de plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

macweeds schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:34:
Ook in FM 2011 gaat het weer lekker.
Van de week een game gestart met Feyenoord en meteen kampioen geworden.
Speel nu champions league en heb zojuist R. Madrid met 5-2 weggespeeld!! Koevermans met een hattrick!!!
Kwa financiën is het ook niet echt realistisch inderdaad, want ik sta nu al ruim 35 miljoen in de plus!
Qua resultaten ook niet echt dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:48
Nee, inderdaad verre van de realiteit. Twente eindigde vorig seizoen 12e en Ado 4e dus ja...
Maar dat wil niet zeggen dat het spel niet leuk is, ik vind het juist super verslavend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
[quote]Do not apply these patches to anything other than boxed versions of Football Manager 2011 running from disk on either the PC or Mac versions.
Downloaded versions of the game are already running the most up to date version of the game and adding this patch will cause issues. [/quote]

|:( * FDMK moet leren lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

macweeds schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:14:
Nee, inderdaad verre van de realiteit. Twente eindigde vorig seizoen 12e en Ado 4e dus ja...
Maar dat wil niet zeggen dat het spel niet leuk is, ik vind het juist super verslavend!!
Eens, tenminste, de hele FM reeks iig, ik heb dit nieuwe deel nog niet echt gespeeld, alleen gisteravond even een nieuwe game gestart met Utrecht om de data te checken.

Maar ook 11 zal ongetwijfeld verslavend zijn ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
JanW schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:40:
Is inderdaad dramatisch, Feyenoord heeft geen/amper schulden omdat anders veel Feyenoorders niet met Feyenoord zouden gaan spelen aldus de resourcer :X En zo zijn er wel meer dingen die dramatisch slecht zijn. Mido verdient 34.500 per week. Tainio krijgt ook rond de 20.000 per week. Nogal slecht werk afgeleverd dit jaar :F
Ik vraag me af wat de researcher voor de Nederlandse competitie de afgelopen maanden gedaan heeft.

Naast dit alles is Mido ook nog eens best goed in Fm11 en kijk eens naar zijn gewicht in het spel :/

Dan heb ik het nog niet eens over die absurd lelijke skin.

@JanW
Echt? Als ik Feyenoord supporter was zou ik een dusdanig slechte begin positie juist een uitdaging vinden.
Dus ik mag aannemen dat mocht Liverpool niet gered/gekocht zijn recentelijk dan hadden ze de financiele situatie bij Liverpool ook beter gemaakt dan hij was omdat anders niemand ermee zou spelen :S

Vind dit een flut argument van de researcher.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste