Gelijk heb je, ik ben Feyenoorder en hoe kut ik de situatie ook vind, ik verwacht wel van FM dat ze het gewoon uit de realitieit overnemen. Als ik als Feyenoord zijnde opeens wel al die 'grote' jongens kan kopen omdat ik niet in de schulden zit is dat niet echt realistisch. Haalt in ieder geval wel een stukje realisme en uitdaging uit het spel, tenminste voor mij dan...Deadsy schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:09:
[...]
Ik vraag me af wat de researcher voor de Nederlandse competitie de afgelopen maanden gedaan heeft.
Naast dit alles is Mido ook nog eens best goed in Fm11 en kijk eens naar zijn gewicht in het spel![]()
Dan heb ik het nog niet eens over die absurd lelijke skin.
@JanW
Echt? Als ik Feyenoord supporter was zou ik een dusdanig slechte begin positie juist een uitdaging vinden.
Dus ik mag aannemen dat mocht Liverpool niet gered/gekocht zijn recentelijk dan hadden ze de financiele situatie bij Liverpool ook beter gemaakt dan hij was omdat anders niemand ermee zou spelen
Vind dit een flut argument van de researcher.
Zit net wat te spelen en het valt me op dat er nogal veel kaarten gegeven worden.
Vind de dialogen die je met spelers kunt hebben wel leuk maar niet altijd.
Vroeger als je wilde dat een speler een bepaalde training volgde dan klikte je dat en dan deed hij het of niet.
Nu klik je erop en de dialoog start, dan vraag je hem het te doen en dan zegt hij ja of nee. Als hij gewoon ja zegt krijg je nog de vraag of je nog iets anders wilde en als je daar nee op zegt moet je op nog een knop klikken om de discussie te beëindigen.
Als je dat bij diverse spelers wilt doen dan ben je wel even bezig.
Vind de dialogen die je met spelers kunt hebben wel leuk maar niet altijd.
Vroeger als je wilde dat een speler een bepaalde training volgde dan klikte je dat en dan deed hij het of niet.
Nu klik je erop en de dialoog start, dan vraag je hem het te doen en dan zegt hij ja of nee. Als hij gewoon ja zegt krijg je nog de vraag of je nog iets anders wilde en als je daar nee op zegt moet je op nog een knop klikken om de discussie te beëindigen.
Als je dat bij diverse spelers wilt doen dan ben je wel even bezig.
Zo, heb een donkere skin gevonden...wat fijne voor de ogen vind ik
.
Linkje met wat skins : http://sites.google.com/s...yuk/Skins/baseskinsfm2011
Lol...zie dat in de full de Dark variant standaard zit
demo had enkel de lichte dus...
Lol...zie dat in de full de Dark variant standaard zit

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 06-11-2010 00:07 ]
Iemand een van zero to hero guide voor FM2010 om Feyenoord te redden? 
Ik ben niet zo héél bekend met FM2011 (FM2010 even gespeeld) maar vroeg mij eigenlijk af hoe je snel kan 'winnen'. Gewoon om het spel beter te begrijpen zeg maar
Ik ben niet zo héél bekend met FM2011 (FM2010 even gespeeld) maar vroeg mij eigenlijk af hoe je snel kan 'winnen'. Gewoon om het spel beter te begrijpen zeg maar
Update van 11.1 is verreist.Vos schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:05:
Zo, heb een donkere skin gevonden...wat fijne voor de ogen vind ik.
Lol...zie dat in de full de Dark variant standaard zitdemo had enkel de lichte dus...
Ik heb pech
Een must zou dan dit moeten zijn, is wel gebaseerd op FM2010, maar dat verschil is niet zo heel groot.RedHat schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:04:
Iemand een van zero to hero guide voor FM2010 om Feyenoord te redden?
http://www.fm-britain.co....oks/tactical-theorems-10/
Even wat meer gespeeld in FM2011...
Mijn eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse (Feyenoord - Vitesse) was leuk. 3 Loepzuivere doelpunten afgekeurd (Dit gebeurde in vriendschappelijke wedstrijden ook vaak). Als je dat zegt in een persconferentie houdt de voetbalbond zich stil.
Waarom worden ál mijn doelpunten buitenspel gevlagd terwijl dit duidelijk niet het geval is
3 doelpunten in één wedstrijd is een beetje veel van het goede.
Voor de rest kan ik écht geen enkele speler contracteren... Dat is wel logisch, als Feyenoord zijnde, maar ook wel frustrerend. Omdat ik een wisselvallig team heb (Soms scoort iemand een 8.5 om de wedstrijd daarna een 5.5/6.0 te scoren) zoek ik spelers die niet zo wisselvallig zijn
Voor de rest blijf ik vasthouden aan 4-4-2 met als basis:
Voor de rest heb ik soms dat spelers vastgelijmd zijn. Zo schiet tegenstander de bal een eind weg, Lumb pakt de bal en blijft staan. 10 seconden later is er een tegenspeler die tegenover Lumb staat maar hij blijft stilstaan. Tegenstander pakt de bal af en loopt door. Rare situaties.
Mijn eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse (Feyenoord - Vitesse) was leuk. 3 Loepzuivere doelpunten afgekeurd (Dit gebeurde in vriendschappelijke wedstrijden ook vaak). Als je dat zegt in een persconferentie houdt de voetbalbond zich stil.
Waarom worden ál mijn doelpunten buitenspel gevlagd terwijl dit duidelijk niet het geval is
Voor de rest kan ik écht geen enkele speler contracteren... Dat is wel logisch, als Feyenoord zijnde, maar ook wel frustrerend. Omdat ik een wisselvallig team heb (Soms scoort iemand een 8.5 om de wedstrijd daarna een 5.5/6.0 te scoren) zoek ik spelers die niet zo wisselvallig zijn
Voor de rest blijf ik vasthouden aan 4-4-2 met als basis:
code:
1
2
3
| CISSÉ - THOMASSON BISESWAR - FER - BRUINS/EL AHMADI - WIJNALDUM DE CLER - BAHIA - VLAAR - FERNANDEZ |
Voor de rest heb ik soms dat spelers vastgelijmd zijn. Zo schiet tegenstander de bal een eind weg, Lumb pakt de bal en blijft staan. 10 seconden later is er een tegenspeler die tegenover Lumb staat maar hij blijft stilstaan. Tegenstander pakt de bal af en loopt door. Rare situaties.
Vandaag eindelijk binnen gekregen, en meteen begonnen met Arsenal. 2 koopjes binnengehaald, Romero voor 2,9M en Maxwell voor 4,6M
Romero wilde ik halen omdat Almunia en Fabianski er uit moeten. In eerste instantie een paar keer geboden tot max 9M, maar dat was niet genoeg. Toen Asmir Begovic aangetrokken voor 11,25M. Nu kwam de agent van Romero ineens met dit leuke bericht, dus heb ik 2 aardige keepers aangetrokken.
Maxwell was transfer listed, en voor 4,6M laat ik dat niet liggen
Romero wilde ik halen omdat Almunia en Fabianski er uit moeten. In eerste instantie een paar keer geboden tot max 9M, maar dat was niet genoeg. Toen Asmir Begovic aangetrokken voor 11,25M. Nu kwam de agent van Romero ineens met dit leuke bericht, dus heb ik 2 aardige keepers aangetrokken.
Maxwell was transfer listed, en voor 4,6M laat ik dat niet liggen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Btw voor mensen die veel salaris kunnen betalen. Bij Man City in het 2e staan leuke spelers die weg moeten/willen.
Net met Chelsea Robben proberen te kopen, het board gaf me funds, omdat ik speciaal om Robben had gevraagd en regelde alle contracten. Vervolgens faalt ie de medical test (echt irritant, geen geblesseerde spelers aan kunnen trekken), en is mijn transfer budget weg ondanks dat robben niet komt. Ik zou verwachten dat ik de 60 miljoen die ik over had nog wel zou kunnen investeren als Robben niet komt
Ik ben vanaf vrijdagavond bezig met Ajax. Inmiddels heb ik flink de bezem gehaald door de technische staf en het tweede elftal. Wat me nog wel steeds opvalt dat het verdomde lastig is om in de laatste 5-10 minuten van een wedstrijd te scoren. Dat was in 2010,2009, 2008 etc ook al zo, jammer
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ben ook met Feyenoord begonnen, 1 en al drama.macweeds schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:34:
Ook in FM 2011 gaat het weer lekker.
Van de week een game gestart met Feyenoord en meteen kampioen geworden.
Speel nu champions league en heb zojuist R. Madrid met 5-2 weggespeeld!! Koevermans met een hattrick!!!
Kwa financiën is het ook niet echt realistisch inderdaad, want ik sta nu al ruim 35 miljoen in de plus!
Heb je paar screenshots van selectie, aankopen, opstelling en instelling van opstelling, om idee te hebben hoe het wel ongeveer zou kunnen?
De technische staf veranderen heb ik nog nooit gedaan. Ik weet ook niet hoe je 'goede' staff kan scouten/aannemen.
Iemand misschien wat ideeën / tips om de staff bij Feyenoord te verbeteren?
Wel een tip: Bij wedstrijdvoorbereiding kun je zien hoe goed je voorbereid bent; door te wisselen van tactieken etc kun je ook een 'beetje' aflezen welke tactiek bij je past.
Ik speel met Feyenoord het NL'se systeem (4-2-3-1) en dat lijkt beter te gaan dan de oude 4-4-2 opstelling. Lumb is een hele aardige vleugelverdediger en die heeft inmiddels de Cler vervangen. Bruins leek het ook aardig te doen maar wederom niet constant.
Spelers die érg in trek zijn bij andere clubs: Bahia,Vlaar,Fer,Cabral,Wijnaldum
Wat ik overigens érg jammer vind is de ontrainbaarheid op 'afwerken'. Cissé krijgt zoveel kansen... Maar hij mist ze allemaal. Zijn training is gemiddeld met afwerking op maximaal. Hij heeft al 3x de bal een meter voor de lijn gehad, keeper weg... Hoefde hem er alleen in te lopen en dan schiet ie bovenkant lat (Hoe dat kan weet ik niet, heb het iig nog nooit gezien in't echt)... Het vervelende is dat ik niet véél scoor en dan dit soort ballen MOETEN erin...
Iemand misschien wat ideeën / tips om de staff bij Feyenoord te verbeteren?
Wel een tip: Bij wedstrijdvoorbereiding kun je zien hoe goed je voorbereid bent; door te wisselen van tactieken etc kun je ook een 'beetje' aflezen welke tactiek bij je past.
Ik speel met Feyenoord het NL'se systeem (4-2-3-1) en dat lijkt beter te gaan dan de oude 4-4-2 opstelling. Lumb is een hele aardige vleugelverdediger en die heeft inmiddels de Cler vervangen. Bruins leek het ook aardig te doen maar wederom niet constant.
Spelers die érg in trek zijn bij andere clubs: Bahia,Vlaar,Fer,Cabral,Wijnaldum
Wat ik overigens érg jammer vind is de ontrainbaarheid op 'afwerken'. Cissé krijgt zoveel kansen... Maar hij mist ze allemaal. Zijn training is gemiddeld met afwerking op maximaal. Hij heeft al 3x de bal een meter voor de lijn gehad, keeper weg... Hoefde hem er alleen in te lopen en dan schiet ie bovenkant lat (Hoe dat kan weet ik niet, heb het iig nog nooit gezien in't echt)... Het vervelende is dat ik niet véél scoor en dan dit soort ballen MOETEN erin...

[ Voor 86% gewijzigd door RedHat op 07-11-2010 12:31 ]
Ben maar eens opnieuw met Feyenoord begonnen.
Als het goed is kan je toch in 1 keer de technische staf eruit gooien?
Gaat dan alles en iedereen er uit, of blijft er een groep zitten, bijv. fysio.
Ik wil iedereen weg hebben en me eigen staf inrichten.
Ben nu 2 dagen aan de gang, is die optie al geweest of komt die nog?
Heb goed opgelet maar ben bang dat ik al te laat ben en de technische staf er niet meer uit kan gooien.
Als het goed is kan je toch in 1 keer de technische staf eruit gooien?
Gaat dan alles en iedereen er uit, of blijft er een groep zitten, bijv. fysio.
Ik wil iedereen weg hebben en me eigen staf inrichten.
Ben nu 2 dagen aan de gang, is die optie al geweest of komt die nog?
Heb goed opgelet maar ben bang dat ik al te laat ben en de technische staf er niet meer uit kan gooien.
Je kunt iedereen een "Mutual Termination" aanbieden van hun contract, dan gaan ze weg tegen een kleine vergoeding. Je kunt niet in 1x iedereen er uit gooien.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ok, duidelijk.Angeloonie schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:05:
Je kunt iedereen een "Mutual Termination" aanbieden van hun contract, dan gaan ze weg tegen een kleine vergoeding. Je kunt niet in 1x iedereen er uit gooien.
Maar waar vind ik die optie als ik vragen mag?
Dat moet je gelijk al in het begin van seizoen doen, of kan je dat ook bijvoorbeeld midden in het seizoen doen?
Dat kan altijd, de board kan dit wel weigeren..als het bijvoorbeeld om een fiks bedrag gaat. Je vind het gewoon bij transfer/contract. Waar je ook nieuw contract kan aanbieden. Je kan een coach/speler ook meteen ontslaan, maar dan moet je zijn contract afkopen.kaat17 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:43:
[...]
Ok, duidelijk.
Maar waar vind ik die optie als ik vragen mag?
Dat moet je gelijk al in het begin van seizoen doen, of kan je dat ook bijvoorbeeld midden in het seizoen doen?
Mischien ff een beginners guide googlen voor fm? Dit wordt namelijk ingame ook uitgelegd en is redelijk basis. Niet lullig bedoeld maar als je die kennis mist(wat niet onbegrijpelijk is hoor, je moet ergens beginnen)Maar dan zou ik eens googlen op wat noob tutorials voor FM(guides voor fm 2009/2010 gaan op veel gebieden ook wel op voor 2011. Zeker de basis dingen). Zijn er genoeg denk ik. Maar rustig beginnen is het devies. FM kan je zoveel spelen als je wilt, er is opzich geen interactie van de speler vereist om het spel verder te laten gaan(enkele uitzonderingen).
Dus ik zou in het begin het rustig aan doen. Training schema's downloaien en een normale tactiek hanteren en dan kijken hoe het gaat. Er is geen manier om FM te insta winnen(ja ok die zijn er wel, ajax bv). Het is ervaring bij FM en zelfs dan nog....
Maar goed als je bij een nieuwe club zit kan je de eerste dag meteen mutual termination met al je staff doen, ben je er meteen vanaf. Ik raad dit wel aan(de 1 of 2 goeie tussenzitten wel houden). Maar als je er niet mee bekend bent(wat me dus niet lijkt). Zou ik alles met rust laten en gewoon is wat wedstrijdjes spelen en een beetje rondkijken.
Dus ik zou in het begin het rustig aan doen. Training schema's downloaien en een normale tactiek hanteren en dan kijken hoe het gaat. Er is geen manier om FM te insta winnen(ja ok die zijn er wel, ajax bv). Het is ervaring bij FM en zelfs dan nog....
Maar goed als je bij een nieuwe club zit kan je de eerste dag meteen mutual termination met al je staff doen, ben je er meteen vanaf. Ik raad dit wel aan(de 1 of 2 goeie tussenzitten wel houden). Maar als je er niet mee bekend bent(wat me dus niet lijkt). Zou ik alles met rust laten en gewoon is wat wedstrijdjes spelen en een beetje rondkijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 07-11-2010 15:13 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik vind dat Feyenoord een slechte staff heeft. Maar ik vraag me af: Waar en hoe kun je staff zien die beschikbaar is om aan te trekken? (Net zoals je op transfers kan zoeken zoek ik b.v. een trainer etc).
Verwijderd
Ik ben begonnen met Ajax en dit is mijn 1e FM, momenteel sta ik dik 1e in de nederlandse competitie, ik ga goed in de amstel cup en ik heb de johan cruijff schaal ook gewonnen. Dus dat klopt wel een beetjePostius schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:13:
Maar alsnog zijn er wel wedstrijden die lastig zijn, alleen zitten die niet in de competitie. Ik had de champions league (maar dan de FM naam) gehaald en zat in een groep met: Sparta Prague, Benifica en Inter. Inter heb ik twee keer op gelijk kunnen houden, Benifica 1 keer gelijk (uit) en 1 keer gewonnen (thuis). Sparta Prague was wel weer simpel natuurlijk. Dus ik ben door naar de knock out fase, Olympique Marseille staat op het schema wat ook weer een moeilijke wedstrijd zal worden.
Momenteel ben ik nog ongeslagen, ook al gebruik ik volgens mij nog lang niet alle mogelijkheden in het spel, maar het wordt nu steeds moeilijker. Dit vooral dus door de lastige champions league wedstrijden en het feit dat ik aardig wat geblesseerde spelers heb rondlopen. Ooijer is er al 3 maanden uit, van der Wiel heeft al 6 weken moeten missen en ligt er nu weer uit. Sulejmani is net weer terug gelukkig. Vertonghen ligt er ook nog een paar weken uit. En nog een paar minder belangrijke maar dat verkleint wel weer mijn opties om deze op te vangen. Gelukkig bewijzen Daley Blind en Lodeiro zich tot goede vaste krachten.
Oh en Mido heeft een hekel aan me
Boven in het menu: Je naam -> Search -> Staff. ga naar filter: Ask assistant to filter out unrealistic targets.RedHat schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:25:
Ik vind dat Feyenoord een slechte staff heeft. Maar ik vraag me af: Waar en hoe kun je staff zien die beschikbaar is om aan te trekken? (Net zoals je op transfers kan zoeken zoek ik b.v. een trainer etc).
Kan toch niet heel moeilijk zijn
LoL...Rooke schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:38:
Transfer --> staff leden.
Heb alle contracten ontbonden maar kan niemand aannemen omdat het bestuur geen extra <positie> wilt
Dan houdt het op.
Hier een klein capture verslagje van mij.
De iet wat bijzondere eindstand in groep B van de CL, de eerste knock-out ronde is overigens tegen Celtic.

groot
Opstelling :

groot
Selectie :

groot
Stand ED:

groot
Teaminstructies:

groot
De iet wat bijzondere eindstand in groep B van de CL, de eerste knock-out ronde is overigens tegen Celtic.

groot
Opstelling :

groot
Selectie :

groot
Stand ED:

groot
Teaminstructies:

groot
[ Voor 21% gewijzigd door FDMK op 07-11-2010 16:54 ]
Heb nog een paar bugjes gevonden...
Soms lopen mijn spelers gewoon over de bal en laten ze hem liggen
Dat snap ik niet helemaal, lijkt wel of er niet gedetecteerd wordt dat de bal bij die speler ligt en dan gewoon een vaste route loopt die dan toevallig over de bal is ofzo. Ziet er érg vaag uit.
De keeper heeft ook iets raars. Net in een wedstrijd wordt de bal geschoten op doel, keeper pakt hem, laat hem even later weer los en mijn verdediger schiet zo de bal in ons eigen doel terwijl er geen tegenstander in de buurt is... Die waren allemaal al weggelopen omdat de keeper de bal klemvast had...
Die laatste was écht niet leuk trouwens want zo een belangrijke match verloren
Ook blijven hier héél vaak spelers staan die de bal op kunnen pikken, dan loopt de tegenstander langs hem heen en pikt de bal op. Waarom blijven de spelers die het dichtst bij de bal staan op hun plek staan en de spelers die er ver vanaf zijn lopen wel die kant op. Slaat echt helemaal nergens op (Maar goed; dit was in FM09/10 ook al soms het geval).
Ik vind FM11 helemaal geweldig overigens, maar vind het jammer van de onvolkomenheden en de rariteiten die je soms tegenkomt. Heb er al weer een hoop uurtjes in gestoken.... Meeslepend ook, kan soms helemaal gek worden als de engine een fout maakt en zo een doelpunt weggeef en b.v. punten verlies
En soms komt hetgeen in de balk onderin niet overeen met op de 3d-camera. Lumb staat vrij, neemt de bal aan en schiet die weg. Krijgt ie een vrije schop tegen omdat hij iemand tegengehouden zou hebben. Er was niemand op de camera aanwezig zeg maar
Ook de Nederlandse vertaling is om te huilen. Maar die komt niet van de makers zelf af geloof ik
Soms lopen mijn spelers gewoon over de bal en laten ze hem liggen
De keeper heeft ook iets raars. Net in een wedstrijd wordt de bal geschoten op doel, keeper pakt hem, laat hem even later weer los en mijn verdediger schiet zo de bal in ons eigen doel terwijl er geen tegenstander in de buurt is... Die waren allemaal al weggelopen omdat de keeper de bal klemvast had...
Die laatste was écht niet leuk trouwens want zo een belangrijke match verloren
Ook blijven hier héél vaak spelers staan die de bal op kunnen pikken, dan loopt de tegenstander langs hem heen en pikt de bal op. Waarom blijven de spelers die het dichtst bij de bal staan op hun plek staan en de spelers die er ver vanaf zijn lopen wel die kant op. Slaat echt helemaal nergens op (Maar goed; dit was in FM09/10 ook al soms het geval).
Ik vind FM11 helemaal geweldig overigens, maar vind het jammer van de onvolkomenheden en de rariteiten die je soms tegenkomt. Heb er al weer een hoop uurtjes in gestoken.... Meeslepend ook, kan soms helemaal gek worden als de engine een fout maakt en zo een doelpunt weggeef en b.v. punten verlies
En soms komt hetgeen in de balk onderin niet overeen met op de 3d-camera. Lumb staat vrij, neemt de bal aan en schiet die weg. Krijgt ie een vrije schop tegen omdat hij iemand tegengehouden zou hebben. Er was niemand op de camera aanwezig zeg maar
Ook de Nederlandse vertaling is om te huilen. Maar die komt niet van de makers zelf af geloof ik
[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 07-11-2010 19:14 ]
Zit nu in januari van mijn eerste seizoen met Ajax.
Kreeg ik begin december een rare melding. Cvitanich (welke verhuurd is) wil meer salaris hebben omdat hij 12 keer gescoord heeft in 20 wedstrijden en altijd in het eerste staat.
ja altijd in het eerste van de ploeg waaraan hij verhuurd is. Toen de ploeg die hem huurde hem wilde overnemen voor 4mln zei ik direct ja maar Cvitanich wilde zelf niet meewerken
dus hij is nu weer terug bij Ajax.
Heb al genoeg spitsen (teveel zelfs) dus heb hem niet nodig en heb hem uiteindelijk voor slechts 2.6mln moeten verpatsen.
Btw nogal vaag Kuyt zit in het 2e van Liverpool
en Afellay heeft bijgetekend. Als een speler letterlijk zegt dat hij niet verlengd en dat hij weg gaat dan mag dat vind ik wel in het spel zitten.
El Ham was een paar dagen voor het einde van de zomer transfer datum zwaar geblesseerd en kon zo snel niemand vinden dus heb ik Macheda gehuurd van ManU. Aan het begin had hij wat moeilijkheden maar nu scoort hij bijna elke wedstrijd.
jammer genoeg verzuimd een transfer clausule in het huur contract te zetten.
Kreeg ik begin december een rare melding. Cvitanich (welke verhuurd is) wil meer salaris hebben omdat hij 12 keer gescoord heeft in 20 wedstrijden en altijd in het eerste staat.

Heb al genoeg spitsen (teveel zelfs) dus heb hem niet nodig en heb hem uiteindelijk voor slechts 2.6mln moeten verpatsen.
Btw nogal vaag Kuyt zit in het 2e van Liverpool
El Ham was een paar dagen voor het einde van de zomer transfer datum zwaar geblesseerd en kon zo snel niemand vinden dus heb ik Macheda gehuurd van ManU. Aan het begin had hij wat moeilijkheden maar nu scoort hij bijna elke wedstrijd.
Ik heb Macheda op proef
Omdat Cissé geblesseerd was lol.
Kon hem niet huren
Ze wouden hem alleen verkopen voor 6M, en dat geld heb ik niet
Kon hem niet huren
Wow Real Madrid heeft blijkbaar het contract met M. Diarra opgezegd dus kon hem gratis binnenhalen voor een salaris dat niet te absurd is. Doet het tot nu toe niet echt slecht.
Iemand nog rare transfers ofzo gezien?
@RedHat
Mogelijk om een speler waar je toch vanaf wilt te ruilen? Of kopen op afbetaling of uiteraard een laag bedrag en hoog percentage bij doorverkoop.
Iemand nog rare transfers ofzo gezien?
@RedHat
Mogelijk om een speler waar je toch vanaf wilt te ruilen? Of kopen op afbetaling of uiteraard een laag bedrag en hoog percentage bij doorverkoop.
[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 07-11-2010 21:22 ]
Verwijderd
Welp, Sulejmani, Anita, van der Wiel, Ooijer en Vertonghen weer geblesseerd. De blessure problemen houden maar niet op bij mij.
Ooijer was net fit, maar door andere blessures moest ik hem al opstellen in de 20ste minuut in de eerste wedstrijd dat kon. Bam 10 minuten later gelijk weer blessure. Anita en van der Wiel nu allebei tegelijk in de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Hopelijk heb ik weer een beetje een fit team in feb als ik tegen Olympique moet voor de CL.
Ooijer was net fit, maar door andere blessures moest ik hem al opstellen in de 20ste minuut in de eerste wedstrijd dat kon. Bam 10 minuten later gelijk weer blessure. Anita en van der Wiel nu allebei tegelijk in de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Hopelijk heb ik weer een beetje een fit team in feb als ik tegen Olympique moet voor de CL.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 22:09 ]
Met 72 contract spelers mag dat toch geen probleem zijn voor Ajax?Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:06:
Welp, Sulejmani, Anita, van der Wiel, Ooijer en Vertonghen weer geblesseerd. De blessure problemen houden maar niet op bij mij.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Met FC Utrecht aan de game begonnen afgelopen weekend.
In :
Vaclav Kadlec 1.5m EU Sparta Prague
Niek Loohuis 500k EU Veendam
Uit :
Jacob Mulenga 1.5m EU Paris St Germain
Nana Asare 1.6m EU PAOK Saloniki
EL Kwalificatie :
Utrecht - FC Baku (AZE) 1-1
FC Baku (AZE) - Utrecht 1-3
Utrecht - FC Inter Turku (FIN) 4-0
FC Inter Turku (FIN) - Utrecht 1-2
Utrecht - CSKA Sofia (BUL) 3-3 (3-0 voorsprong weggegeven)
CSKA Sofia (BUL) - Utrecht 1-3
Groepsfase dus gehaald.
In de competitie 4 wedstrijden achter de rug, begon met een 2-2 gelijkspel bij De Graafschap, daarna 3 keer gewonnen, resulterend in een voorlopige 4e plaats.
Die Kadlec is een beest, had m voor de toekomst gehaald, maar Van Wolfswinkel raakte 2 maanden geblesseerd, dus Kadlec greep zijn kans met 8 goals en 6 assists in 10 wedstrijden.
Verder loopt er in de jeugd een toppertje rond, Marko Maletic, in het echt schijnbaar ook een talentje, maar in FM wil heel Europa m al hebben. (De Arsenals en Man Cities van deze wereld)
In :
Vaclav Kadlec 1.5m EU Sparta Prague
Niek Loohuis 500k EU Veendam
Uit :
Jacob Mulenga 1.5m EU Paris St Germain
Nana Asare 1.6m EU PAOK Saloniki
EL Kwalificatie :
Utrecht - FC Baku (AZE) 1-1
FC Baku (AZE) - Utrecht 1-3
Utrecht - FC Inter Turku (FIN) 4-0
FC Inter Turku (FIN) - Utrecht 1-2
Utrecht - CSKA Sofia (BUL) 3-3 (3-0 voorsprong weggegeven)
CSKA Sofia (BUL) - Utrecht 1-3
Groepsfase dus gehaald.
In de competitie 4 wedstrijden achter de rug, begon met een 2-2 gelijkspel bij De Graafschap, daarna 3 keer gewonnen, resulterend in een voorlopige 4e plaats.
Die Kadlec is een beest, had m voor de toekomst gehaald, maar Van Wolfswinkel raakte 2 maanden geblesseerd, dus Kadlec greep zijn kans met 8 goals en 6 assists in 10 wedstrijden.
Verder loopt er in de jeugd een toppertje rond, Marko Maletic, in het echt schijnbaar ook een talentje, maar in FM wil heel Europa m al hebben. (De Arsenals en Man Cities van deze wereld)
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Zo ik ben ook begonnen met FM, gisteravond eindelijk (had hem vrijdal al binnen) had ik tijd en natuurlijk meteen veel te lang door gegaan tot (te) laat.
Uiteraard met PSV begonnen, de voorbereiding gedaan en de eerste 4 competitiewedstrijden.
Erg irritant vind ik, wat ik voorheen altijd deed, is alle slechte trainers en coaches ontslaan en daarvoor goede terug aannemen om de kwaliteit van de training te verbeteren, maar wat ik hierboven ook al las kon ik dus niemand aannemen omdat the board vond dat ik al genoeg trainers had.... je ontslaat er 5 en kan er geen 1 terug aan nemen, erg irritant dus!
Daarnaast wilde ik natuurlijk Afellay proberen te behouden, maar die wil meer salaris dan ik volgens the board kan aanbieden dus probeer hem te slijten, maar hij tekent nergens anders
(hij zit voorstraf nu op de bank weg te kwijnen
)
Eerste competitiewedstrijd verloor ik gelijk met 3-1 van NAC..
maar de 2e wedstrijd 2-2 gespeeld uit tegen ajax (kreeg 2e helft rood en ajax scoorde ik de 87e minuut de 2-2, stuk frustratie daar voor mij hihi) en daarna 2x gewonnen en in de Euro League Debrecen met 5-1 van de mat getikt, dus er zit nu een stijgende lijn in.
Al met al wederom erg verslavend, maar zoals hierboven ook meer geconstateerd zitten er een aantal schoonheidsfoutjes in, zoals sommige zinnen die totaal niet zijn vertaald maar engels blijven en de foutjes in de match engine.
Al met al erg leuk!
Uiteraard met PSV begonnen, de voorbereiding gedaan en de eerste 4 competitiewedstrijden.
Erg irritant vind ik, wat ik voorheen altijd deed, is alle slechte trainers en coaches ontslaan en daarvoor goede terug aannemen om de kwaliteit van de training te verbeteren, maar wat ik hierboven ook al las kon ik dus niemand aannemen omdat the board vond dat ik al genoeg trainers had.... je ontslaat er 5 en kan er geen 1 terug aan nemen, erg irritant dus!
Daarnaast wilde ik natuurlijk Afellay proberen te behouden, maar die wil meer salaris dan ik volgens the board kan aanbieden dus probeer hem te slijten, maar hij tekent nergens anders
Eerste competitiewedstrijd verloor ik gelijk met 3-1 van NAC..
Al met al wederom erg verslavend, maar zoals hierboven ook meer geconstateerd zitten er een aantal schoonheidsfoutjes in, zoals sommige zinnen die totaal niet zijn vertaald maar engels blijven en de foutjes in de match engine.
Al met al erg leuk!
Ik ben al in mijn 2e seizoen bezig, maar 1e seizoen voornamelijk gratis spelers gehaald, zie overzicht:kaat17 schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:03:
[...]
Ben ook met Feyenoord begonnen, 1 en al drama.
Heb je paar screenshots van selectie, aankopen, opstelling en instelling van opstelling, om idee te hebben hoe het wel ongeveer zou kunnen?

Huidige selectie:

Ik speel 4-4-2 met 2 vleugelspelers.
Sta nu (2e seizoen) 1e in competitie met 40 punten uit 14 wedstrijden. 020 staat op 9 punten achterstand.
Johan Cruijff schaal gewonnen, beker gaat ook zijn gangetje.
Champions League sta ik op dit moment 1e in de poule met AC Milan, R. Madrid en Olympique Marseille.
Wat me trouwens opviel is dat als je een zooitje competities kiest bij het begin, je nu ook ineens aan moet geven dat je alle selecties van die competities compleet wilt hebben.
Doe je dat niet, dan zul je zat teams vinden met maar een paar echte spelers en de rest grijze opvulling, terwijl je de competitie zelf dus wel hebt gekozen, best krom.
Doe je dat niet, dan zul je zat teams vinden met maar een paar echte spelers en de rest grijze opvulling, terwijl je de competitie zelf dus wel hebt gekozen, best krom.
AC Milan shocked, haha heerlijk zo'n melding!

Sorry maar hoe win je met zo'n selectie van Milan en sta je 1e in zo'n pittige CL poule?
En 14 wedstrijden 40 punten, dan heb je dus 1x gelijk gespeeld...realistisch
.
En 14 wedstrijden 40 punten, dan heb je dus 1x gelijk gespeeld...realistisch
[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 08-11-2010 14:18 ]
In de kuip win ik bijna iedere wedstrijd, maakt niet uit of het Milan is. Kwestie van goed aanvallend voetbal spelen en voorin en op de flanken zijn snelle spelers belangrijk. Taktiek is in deze game (en ook voorgaande edities) heel erg belangrijk! Op dit moment ben ik zelfs 20 wedstrijden ongeslagen en heb 16 wedstrijden achter elkaar gewonnen. En zo'n slecht team heb ik op dit moment niet hoor.
Geef is wat meer info over je tactiek als je wilt. Ik kan met Ajax alleen maar winnen met kleine moeizame overwinningen. (wat opzich na dit weekend wel weer realistisch is).macweeds schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:24:
In de kuip win ik bijna iedere wedstrijd, maakt niet uit of het Milan is. Kwestie van goed aanvallend voetbal spelen en voorin en op de flanken zijn snelle spelers belangrijk. Taktiek is in deze game (en ook voorgaande edities) heel erg belangrijk! Op dit moment ben ik zelfs 20 wedstrijden ongeslagen en heb 16 wedstrijden achter elkaar gewonnen. En zo'n slecht team heb ik op dit moment niet hoor.
Net 2-2 gelijk uit bij Real, Bruins had de kans om uit een penalty de 0-3 te scoren knalt hij hem over... komt Real nog terug tot 2-2... Maar ja,wel 1e geworden in de poule met 13 punten
Een tip, haal Obinna transfer vrij na het 1e seizoen. Wat een beest!!!
Nu op naar Ajax uit, PSV uit Ajax uit (beker) en Twente thuis, lekker pittig programma dus!
Een tip, haal Obinna transfer vrij na het 1e seizoen. Wat een beest!!!
Nu op naar Ajax uit, PSV uit Ajax uit (beker) en Twente thuis, lekker pittig programma dus!
[ Voor 25% gewijzigd door macweeds op 08-11-2010 15:00 ]
ik dacht dat football manager 2011 ook op steam zou uitkomen of heb ik dat verkeerd gezien?
Is ie ook.RoricNormannum schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:06:
ik dacht dat football manager 2011 ook op steam zou uitkomen of heb ik dat verkeerd gezien?
Ik speel al jaren CM/FM dus dat van de tactiek is mij bekend, maar ik kan wel zien dat jouw team iets minder is dan dat van Real/ACmacweeds schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:24:
Ja ben ik met je eens is absoluut niet realistisch..
Ik speel geen games over (niet helemaal waar game blijft weleens hangen en dan speel ik idd opnieuw)
en cheaten hell no! Ik speel de games ook al vanaf CM 96/97. Speel nu ff een game met Feyenoord om er ff in te komen maar tis natuurlijk leuker om met een 3e divisie club uit Engeland de Premier League en CL te winnen ;-)
Update: Ajax uit 2-3 gewonnen door onder meer een wereldgoal van Biseswar!
En sta op dit moment (rust) voor met 0-4 bij PSV. Edit: 2-6 gewonnen!! (toch weer 2 goals tegen, verdedigend lek ik toch behoorlijk wat goals)
Helaas 4-0 verloren in de Arena voor de beker. Opnieuw geen succes in het bekertoernooi, evenals vorig seizoen
Ik speel geen games over (niet helemaal waar game blijft weleens hangen en dan speel ik idd opnieuw)
en cheaten hell no! Ik speel de games ook al vanaf CM 96/97. Speel nu ff een game met Feyenoord om er ff in te komen maar tis natuurlijk leuker om met een 3e divisie club uit Engeland de Premier League en CL te winnen ;-)
Update: Ajax uit 2-3 gewonnen door onder meer een wereldgoal van Biseswar!
En sta op dit moment (rust) voor met 0-4 bij PSV. Edit: 2-6 gewonnen!! (toch weer 2 goals tegen, verdedigend lek ik toch behoorlijk wat goals)
Helaas 4-0 verloren in de Arena voor de beker. Opnieuw geen succes in het bekertoernooi, evenals vorig seizoen
[ Voor 16% gewijzigd door macweeds op 08-11-2010 15:53 ]
Ik kwam ook nog een grappige fout tegen in de engine (althans, volgens mij mag het niet). Ruiz kreeg een penalty en nam deze zelf; hard binnenkant paal in zijn eigen voeten en in de rebound schoot hij deze er in. De bal was echter niet getoucheerd door de keeper, deze lag in de andere hoek. Volgens mij moet toch echt eerst een andere speler dan de speler die de strafschop neemt de bal hebben geraakt voordat hij of zij de bal weer mag aanraken.
Verder ben ik dus net begonnen met een spel met FC Twente, eerst de grootte van het stadion wat terug gebracht middels de database editor voor de uitdaging, het scheelt toch zo'n 25%. FM10 had ik illegaal een beetje gespeeld om te kijken of ik het wat vond, nu hopen dat ik ook daadwerkelijk een beetje met het spel overweg kan. Het instellen van de trainingen en het vervangen van de staf heeft wel wat tijd gekost, tevens lijkt het alsof de automatische toewijzingen van trainers aan een categorie veel beter kan als je dat zelf handmatig doet.
Of ik het spel ook daadwerkelijk kan moet nog blijken, de oefenpartijtjes tot nu toe allemaal gewonnen, hopen dat ik Ruiz nog kan behouden. En of het aantrekken van spelers (die ook nog iets kunnen) een beetje wil lukken.
Edit:Overigens wel grappig, ik kreeg Rivaldo via zijn agent aangeboden. De conditie tegenwoordig iets minder (acc=9; nat fit=10; pace=10; stam=12), zijn techniek statistieken zijn wel heel hoog voor FC Twente standaarden. Geen idee of dat gebrek aan conditie erg parten gaat spelen. Toch maar eens proberen dan, hopen dat hij met mijn salaris akkoord gaat.
Verder ben ik dus net begonnen met een spel met FC Twente, eerst de grootte van het stadion wat terug gebracht middels de database editor voor de uitdaging, het scheelt toch zo'n 25%. FM10 had ik illegaal een beetje gespeeld om te kijken of ik het wat vond, nu hopen dat ik ook daadwerkelijk een beetje met het spel overweg kan. Het instellen van de trainingen en het vervangen van de staf heeft wel wat tijd gekost, tevens lijkt het alsof de automatische toewijzingen van trainers aan een categorie veel beter kan als je dat zelf handmatig doet.
Of ik het spel ook daadwerkelijk kan moet nog blijken, de oefenpartijtjes tot nu toe allemaal gewonnen, hopen dat ik Ruiz nog kan behouden. En of het aantrekken van spelers (die ook nog iets kunnen) een beetje wil lukken.
Edit:Overigens wel grappig, ik kreeg Rivaldo via zijn agent aangeboden. De conditie tegenwoordig iets minder (acc=9; nat fit=10; pace=10; stam=12), zijn techniek statistieken zijn wel heel hoog voor FC Twente standaarden. Geen idee of dat gebrek aan conditie erg parten gaat spelen. Toch maar eens proberen dan, hopen dat hij met mijn salaris akkoord gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 08-11-2010 16:21 ]
Automatisch toewijzen van trainers laat inderdaad wat te wensen over, ik gebruik de optie wel, maar ga daarna zelf even grondig wat aanpassen en trainers zo veel mogelijk op hun beste onderdeel zetten.
Ben zelf begonnen met Ajax (voor de tweede keer, eerste keer ging zwaar klote met 6 gelijke spelen en 3 overwinningen). Tacktiek wat aangepast, sloot trainers eruit gemikt, maar geen nieuwe aan kunnen nemen door de restrictie die erin zit, is ook niet erg, de rest heeft allemaal een contract tot 2011/2012 op de echt goede na. Urby verkocht voor 3M aan Dinamo Kiev, Oleguer en Atouba eruit en ook Bodul verkocht. Verder een heleboel jeugdspelers op huurbasis naar Volendam toe gestuurd. Daarna een paar spelers gekocht, Dodo van Corinthians gekocht voor 1.5M, Sanogo van Auxerre voor 6.5M en nog een centrale verdediger van Cruzeiro (Wellington volgens mij) gekocht.
Johan Cruijff Schaal ging nog wel verloren met 2-3 na verlenging, maar het begint nu wat beter te draaien, eerste kwalificatiewedstrijd voor de CL thuis met 2-0 van Celtic gewonnen en dat had veel hoger uit moeten vallen al, Celtic heeft 1 schot op doel gehad. Eerst volgende wedstrijd is uit tegen Celtic en daarna begint de competitie, hopelijk nu wat voortvarender als de eerste keer
Ben zelf begonnen met Ajax (voor de tweede keer, eerste keer ging zwaar klote met 6 gelijke spelen en 3 overwinningen). Tacktiek wat aangepast, sloot trainers eruit gemikt, maar geen nieuwe aan kunnen nemen door de restrictie die erin zit, is ook niet erg, de rest heeft allemaal een contract tot 2011/2012 op de echt goede na. Urby verkocht voor 3M aan Dinamo Kiev, Oleguer en Atouba eruit en ook Bodul verkocht. Verder een heleboel jeugdspelers op huurbasis naar Volendam toe gestuurd. Daarna een paar spelers gekocht, Dodo van Corinthians gekocht voor 1.5M, Sanogo van Auxerre voor 6.5M en nog een centrale verdediger van Cruzeiro (Wellington volgens mij) gekocht.
Johan Cruijff Schaal ging nog wel verloren met 2-3 na verlenging, maar het begint nu wat beter te draaien, eerste kwalificatiewedstrijd voor de CL thuis met 2-0 van Celtic gewonnen en dat had veel hoger uit moeten vallen al, Celtic heeft 1 schot op doel gehad. Eerst volgende wedstrijd is uit tegen Celtic en daarna begint de competitie, hopelijk nu wat voortvarender als de eerste keer
Bijna mijn eerste seizoen met Ajax ten einde en ben tot mijn verrassing kampioen geworden.
Ik liet regelmatig punten liggen maar had het geluk dat Twente nog veel meer punten liet liggen waardoor ik met 15 punten voorsprong de titel pakte.
10 wedstrijden voor het einde lagen we nog punt gelijk maar Twente liet absurd veel liggen tegen het einde.
In de CL ben ik er net uitgevlogen in de kwart finale en de halve finale had er echt wel ingezeten.
Ik zat in een groep met Schalke, Inter en Rosenborg dus mijn verwachtingen waren 3e plaats misschien de 2e maar ik werd uiteindelijk 1e en Inter werd 3e, ze stonden punt gelijk met Schalke maar Schalke ging vanwege een beter onderling resultaat (meer uitdoelpunten) door.
In de 1/8 finale moest ik tegen Chelsea. 2 hele zware wedstrijden, uit 1-1 en thuis 2-1. Uiteindelijk de mazzel dat Chelsea redelijk veel basis spelers moest missen vanwege blessures.
In de kwartfinale mocht ik tegen Benfica welke te doen was maar ik miste in de eerste wedstrijd 5 basis spelers waaronder 3 verdedigers. Uiteindelijk 1-1 in een zeer saaie wedstrijd waar niemand echt goede kansen maakte.
In de thuis wedstrijd miste ik nog steeds 3 basis spelers en had ik slechts 1 verdediger op de bank zitten welke net terug was van een blessure.
Al snel kwam ik via Macheda op 1-0 maar vlak daarna mocht een van mijn verdedigers (Valentini) er met rood uit
. Ik wilde nog niet wisselen en heb dus Lindgren van het middenveld terug gezet naar de verdediging.
Raar genoeg domineerde ik de rest van de eerste helft en het eerste half uur van de 2e helft volledig en liep snel uit naar 3-1.
Maar toen raakte Oleguer geblesseerd en moest ik hem wisselen met de nog steeds geblesseerde Ooijer en toen ging het gewoon bergaf. In 20 minuten tijd kreeg Benfica pakweg 5 super kansen waarvan er 2 ingingen en werd het dus 3-3 en het was afgelopen
Maja net nog geprobeerd Macheda te halen maar hij zelf wil niet naar Ajax want dat ziet hij als stap terug ofzo
. Hij staat in de basis en scoort vaak en zonder hem was ik nooit zover gekomen in de CL maja.
Ik liet regelmatig punten liggen maar had het geluk dat Twente nog veel meer punten liet liggen waardoor ik met 15 punten voorsprong de titel pakte.
10 wedstrijden voor het einde lagen we nog punt gelijk maar Twente liet absurd veel liggen tegen het einde.
In de CL ben ik er net uitgevlogen in de kwart finale en de halve finale had er echt wel ingezeten.
Ik zat in een groep met Schalke, Inter en Rosenborg dus mijn verwachtingen waren 3e plaats misschien de 2e maar ik werd uiteindelijk 1e en Inter werd 3e, ze stonden punt gelijk met Schalke maar Schalke ging vanwege een beter onderling resultaat (meer uitdoelpunten) door.
In de 1/8 finale moest ik tegen Chelsea. 2 hele zware wedstrijden, uit 1-1 en thuis 2-1. Uiteindelijk de mazzel dat Chelsea redelijk veel basis spelers moest missen vanwege blessures.
In de kwartfinale mocht ik tegen Benfica welke te doen was maar ik miste in de eerste wedstrijd 5 basis spelers waaronder 3 verdedigers. Uiteindelijk 1-1 in een zeer saaie wedstrijd waar niemand echt goede kansen maakte.
In de thuis wedstrijd miste ik nog steeds 3 basis spelers en had ik slechts 1 verdediger op de bank zitten welke net terug was van een blessure.
Al snel kwam ik via Macheda op 1-0 maar vlak daarna mocht een van mijn verdedigers (Valentini) er met rood uit

Raar genoeg domineerde ik de rest van de eerste helft en het eerste half uur van de 2e helft volledig en liep snel uit naar 3-1.
Maar toen raakte Oleguer geblesseerd en moest ik hem wisselen met de nog steeds geblesseerde Ooijer en toen ging het gewoon bergaf. In 20 minuten tijd kreeg Benfica pakweg 5 super kansen waarvan er 2 ingingen en werd het dus 3-3 en het was afgelopen
Maja net nog geprobeerd Macheda te halen maar hij zelf wil niet naar Ajax want dat ziet hij als stap terug ofzo
Ben mijn eerste game begonnen met Tottenham. Na een wat matige seizoenstart gaat het inmiddels niet verkeerd; In de poulefase van de CL (na Auxerre te hebben verslagen in de laatste kwalificatie ronde) bovenaan in een poule met Barcelona, Basel en Bursaspor. In de competitie 6e, op 2 punten van de nummer 1 Arsenal. Chelsea en Liverpool hebben tevens 2 punten meer, Man City en Liverpool 1 punt meer. Gat naar de nummer 7 maarliefst 9 punten, wat inhoudt dat er effectief 6 clubs om de titel strijden. Man Utd is de grote (negatieve) verassing, met slechts 19 punten uit 14 wedstrijden staan ze 9e.
Naast een rits aan free transfers voor jeugdspelers o.a. Jenas voor 11.25 verkocht aan Man City, dos Santos verhuurd aan Bayern en Pavlyuchenko verhuurd aan Valencia, alwaar hij na een aantal wedstrijden een hernia op liep. Cudicini ook de deur uit gedaan (750k), gek genoeg tot woede van de fans.
Binnengekomen zijn o.a. mijn favorieten Buonanotte en Ochoa, maar ook Lukaku, Ojo, Labyad, Dodo, Castaignos, Mathias Jorgensen, Markus Hendriksen en Piotr Parzyszek. Deze 10 spelers zijn gehaald voor €30 miljoen, waarvan het gros naar (± €12 miljoen) aan Lukaku en Ochoa.
Aantal vervelende bugs tot nu toe:
- Wat ik ook doe, in de split view blijf ik de highlights in de linker helft zien, hoe vaak ik ook aangeef dat ik deze in de 'classic pitch view' wil zien.
- Agents vragen werkelijk absurde tekengelden, verre van realistisch
- Vreemde ontwikkelingen wat betreft tevredenheid van spelers (wat, als het goed is, opgelost is door de patch); Lukaku begon te zeuren dat hij niet genoeg speelde in het eerste, terwijl er pas een aantal wedstrijden in de voorbereiding opzaten.
Naast een rits aan free transfers voor jeugdspelers o.a. Jenas voor 11.25 verkocht aan Man City, dos Santos verhuurd aan Bayern en Pavlyuchenko verhuurd aan Valencia, alwaar hij na een aantal wedstrijden een hernia op liep. Cudicini ook de deur uit gedaan (750k), gek genoeg tot woede van de fans.
Binnengekomen zijn o.a. mijn favorieten Buonanotte en Ochoa, maar ook Lukaku, Ojo, Labyad, Dodo, Castaignos, Mathias Jorgensen, Markus Hendriksen en Piotr Parzyszek. Deze 10 spelers zijn gehaald voor €30 miljoen, waarvan het gros naar (± €12 miljoen) aan Lukaku en Ochoa.
Aantal vervelende bugs tot nu toe:
- Wat ik ook doe, in de split view blijf ik de highlights in de linker helft zien, hoe vaak ik ook aangeef dat ik deze in de 'classic pitch view' wil zien.
- Agents vragen werkelijk absurde tekengelden, verre van realistisch
- Vreemde ontwikkelingen wat betreft tevredenheid van spelers (wat, als het goed is, opgelost is door de patch); Lukaku begon te zeuren dat hij niet genoeg speelde in het eerste, terwijl er pas een aantal wedstrijden in de voorbereiding opzaten.
Ik kijk net even wat rond in andere competities en Man CIty welke weer 54mln heeft uitgegeven staat 15e met nog 4 wedstrijden te gaan
Zou graag eens in hun 2e team willen shoppen. De transfer prijzen zijn denk ik geen probleem maar de salarissen
En damn kijk eens naar de stats van Maradona, Ik denk dat iemand bij SI een beetje fan van die gast is.
Betreffende Feyenoord, ik vind ze zelf iets te sterk in FM2011. Bij mij zijn ze nu 4e en kunnen nog 2e worden.
En PSV heeft in de zomer Dzsudzsak voor 14mln verkocht en Amrabat voor 8mln. Ik denk dat PSV zich zou kapot lachen als die 2 echt voor zulke bedragen weg zouden gaan. Dit is denk ik ook hoe ze Afellay een dikke salaris verhoging konden bieden.

Zou graag eens in hun 2e team willen shoppen. De transfer prijzen zijn denk ik geen probleem maar de salarissen
En damn kijk eens naar de stats van Maradona, Ik denk dat iemand bij SI een beetje fan van die gast is.
Betreffende Feyenoord, ik vind ze zelf iets te sterk in FM2011. Bij mij zijn ze nu 4e en kunnen nog 2e worden.
En PSV heeft in de zomer Dzsudzsak voor 14mln verkocht en Amrabat voor 8mln. Ik denk dat PSV zich zou kapot lachen als die 2 echt voor zulke bedragen weg zouden gaan. Dit is denk ik ook hoe ze Afellay een dikke salaris verhoging konden bieden.
vreemd, de laatste dagen een paar keer gekeken maar geen football manager kunnen vinden, vana nog maar eens kijken
Verwijderd
hoe spelen jullie de seizoenen eigenlijk? zie net dat sommige al een heel seizoen hebben gespeeld. gaan jullie op vakantie of zoiets? of gewoon veel doordrukken?
ik ben altijd wel lang met een seizoen bezig. veel dingen " tweaken"
Ik kijk alles met key highlights op de hoogste snelheid.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:43:
hoe spelen jullie de seizoenen eigenlijk? zie net dat sommige al een heel seizoen hebben gespeeld. gaan jullie op vakantie of zoiets? of gewoon veel doordrukken?
Dus ik ben nog wel ff bezig ja.
Ik doen nogal lang over de zomer en winter periode omdat ik dan scout en transfers doe en tactieken test.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:43:
Tijdens het seizoen zelf houd ik vast aan 1 of 2 tactieken welke ik in de zomer heb gemaakt.
Tijdens het seizoen doe ik alle westrijden op bijna max snelheid in 3d, aan de tactiek voor een wedstrijd doe ik niets, ik laat deze altijd door de assistent doen.
Zit in de zomer na mijn eerste seizoen en ik krijg het bericht dat Macheda binnenkort terug gaat naar ManU.
Ik heb reeds 3x geprobeerd hem te halen en alle 3 de keren wilde hij niet onderhandelen voor een contract.
Dus ik ga niet in op de optie om de huur te verlengen. Krijg ik plots van 4 basis krachten een klacht dat ze ontevreden zijn over hoe ik Macheda recentelijk behandeld heb.
Soms vind ik zulke dingen gewoon absurd slecht uitgewerkt
Ik heb reeds 3x geprobeerd hem te halen en alle 3 de keren wilde hij niet onderhandelen voor een contract.
Dus ik ga niet in op de optie om de huur te verlengen. Krijg ik plots van 4 basis krachten een klacht dat ze ontevreden zijn over hoe ik Macheda recentelijk behandeld heb.
Soms vind ik zulke dingen gewoon absurd slecht uitgewerkt
Verwijderd
het schiet niet op met de trainers. je kan echt geen trainer aankopen. had 5 trainers en heb er 4 ontslagen. kan er nu geeneen bij halen. is hier al een oplossing voor?
Aan je bestuur vragen om dit quotum aan te passen 
Over slecht uitwerken gesproken, Scheringa is nog steeds voorzitten van AZ
Over slecht uitwerken gesproken, Scheringa is nog steeds voorzitten van AZ
Verwijderd
ik vraag het maar krijg helemaal niets. en na 1 vraag kan je de vraag niet meer stellen. heeft iedereen dit of ligt het aan mijn gestarte spel??
Had ik ook bij Ajax.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:28:
het schiet niet op met de trainers. je kan echt geen trainer aankopen. had 5 trainers en heb er 4 ontslagen. kan er nu geeneen bij halen. is hier al een oplossing voor?
Ajax heeft absurd veel trainers in de jeugd in FM en heb er 6 ontslagen en mocht er 1 voor terug halen.
heb uiteindelijk bijna iedereen ontslagen die niets toevoegt.
De hele trainer opzet in FM is sowieso slecht gedaan.
In de game heeft Ajax maar 1 jeugd team maar ze hebben wel alle jeugd trainers in de game geduwd dus ook die van de B en C etc
bv Bergkamp is trainer van de D2 en die zit ook in de game.
Met als resultaat dat je absurd veel trainers hebt die niets toevoegen.
Je kan inderdaad gewoon je board vragen. Als ze niet willen kun je nog wat aandringen. Dat werkte bij mij. Goed uitgewerkt dus.
XPENG G9 Performance 2024
Aan het einde van het seizoen heeft een krant een paar gegevens op een rijtje gezet.
PSV vangt in mijn spel het meeste van hun sponsors namelijk 15mln, ik met Ajax vang 2.5mln
Trouwens een vraagje aan de andere spelers. Wat vinden jullie in FM2011 van Kuyt?
Ik vind hem nogal underrated, hij hoeft geen top spits te zijn maar vind zoals hij is nogal zwak.
Hij heeft ook derhalve het hele seizoen geen wedstrijd gespeeld.
PSV vangt in mijn spel het meeste van hun sponsors namelijk 15mln, ik met Ajax vang 2.5mln

Trouwens een vraagje aan de andere spelers. Wat vinden jullie in FM2011 van Kuyt?
Ik vind hem nogal underrated, hij hoeft geen top spits te zijn maar vind zoals hij is nogal zwak.
Verwijderd
Zo is 'ie toch al jaren? Heb 'm iig nooit echt heel anders gezien.Deadsy schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:20:
Aan het einde van het seizoen heeft een krant een paar gegevens op een rijtje gezet.
PSV vangt in mijn spel het meeste van hun sponsors namelijk 15mln, ik met Ajax vang 2.5mln![]()
ok probleem ontdekt waarom ik geen football manager 2011 bij mij in steam zie, ik woon in duitsland en daar schijnt FM 2011 niet in steam te staan, naja dan maar gewoon in de winkel kopen.
Vind hem nu zwakker dan de voorgaande jaren. Hij speelt geeneens meer in het eerste maar zit gewoon in het 2e.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:38:
[...]
Zo is 'ie toch al jaren? Heb 'm iig nooit echt heel anders gezien.
Wilde hem halen omdat zijn mentale stats erg goed zijn maar het salaris dat hij wilde kon ik net niet betalen. Ik zocht dus naar de optie om Liverpool te vragen of hun mee willen betalen aan zijn salaris maar die optie vond ik niet
Vlak ervoor zelf een speler verkocht maar deze zou bij zijn nieuwe club minder verdienen dan bij mij dus werd mij gevraagd of ik het verschil wilde betalen tot 2013 (aangezien zijn contract bij mij tot 2013 zou lopen).
Vind het dus raar dat als ik een speler verkoop hun mij wel kunnen vragen mee te betalen aan het salaris maar als ik een overbodige speler ergens wil halen kan ik er niet om vragen.
Haha, wordt toch wel makkelijk nu in de Champions League. Ik sta nu na een half uur voor met 1-5 uit bij Werder Bremen. Volgende ronde zal iig veilig zijn. Edit: eindstand 2-7, weer een heerlijke monsterscore tegen een grote Europese club.
@ Deadsy
Kuyt lijkt idd op het eerste gezicht niet echt goed, maar ik vind dat hij in het veld toch nog steeds zeer goed presteert in de game als ik hem haal.
@ Deadsy
Kuyt lijkt idd op het eerste gezicht niet echt goed, maar ik vind dat hij in het veld toch nog steeds zeer goed presteert in de game als ik hem haal.
[ Voor 11% gewijzigd door macweeds op 09-11-2010 11:55 ]
Je kunt voor zover ik weet alleen bij (ver)huur-transfers aangeven hoeveel procent van het salaris je wilt betalen/ontvangen.Deadsy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:38:
[...]
Vind het dus raar dat als ik een speler verkoop hun mij wel kunnen vragen mee te betalen aan het salaris maar als ik een overbodige speler ergens wil halen kan ik er niet om vragen.
Wat hij bedoelt is dat spelers bij verkoop kunnen vragen om een vergoeding tot einde contract als ze bij een andere club veel minder gaan verdienen. Zo niet, wijzen ze de transfer af en zit je nog steeds aan ze vast.
Ah ok, duidelijk.Muse schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:59:
Wat hij bedoelt is dat spelers bij verkoop kunnen vragen om een vergoeding tot einde contract als ze bij een andere club veel minder gaan verdienen. Zo niet, wijzen ze de transfer af en zit je nog steeds aan ze vast.
'Regelt' een speler dat niet zelf?
Dit is het geval nu:
Speler X verdient 100.000 bij jou, krijgt bij club A 50.000 aangeboden. Speler vraagt jou om te compenseren met bijv. 25.000.
En dit zit niet in het spel(?):
Speler Y verdient 100.000 bij club A, jij biedt hem 50.000. De speler vraagt club A om zijn lagere salaris te compenseren met bijv. 25.000.
In dat geval zou je er niets van meekrijgen...dus biedt hem je max aan en misschien compenseert de andere club hem wel?
Dit is het geval nu:
Speler X verdient 100.000 bij jou, krijgt bij club A 50.000 aangeboden. Speler vraagt jou om te compenseren met bijv. 25.000.
En dit zit niet in het spel(?):
Speler Y verdient 100.000 bij club A, jij biedt hem 50.000. De speler vraagt club A om zijn lagere salaris te compenseren met bijv. 25.000.
In dat geval zou je er niets van meekrijgen...dus biedt hem je max aan en misschien compenseert de andere club hem wel?
Ik dacht precies hetzelfde..
Komt vaak genoeg voor dat ik een speler minder salaris bied en hij toch komt.
Je ziet alleen geen aparte melding dat zijn oude club het verschil draagt.
Komt vaak genoeg voor dat ik een speler minder salaris bied en hij toch komt.
Je ziet alleen geen aparte melding dat zijn oude club het verschil draagt.
Gister begonnen met Ajax.
Kwamen er 2 top clubs hengelen naar Vertonghen waarop ik geen interesse toonde.
Ik heb hem daarop een verlenging aangeboden en afgewacht.
De dag erop wilde hij een persoonlijk gesprek waarin hij aangaf het niet leuk te vinden dat ik de top clubs af hield. Beetje praten ... blabla, zegt 'ie dat hij het gesprek beëindigd voordat hij rare dingen gaat zeggen.
2 dgn. later tekend hij m'n bod ...
Logica = ver te zoeken...
Kwamen er 2 top clubs hengelen naar Vertonghen waarop ik geen interesse toonde.
Ik heb hem daarop een verlenging aangeboden en afgewacht.
De dag erop wilde hij een persoonlijk gesprek waarin hij aangaf het niet leuk te vinden dat ik de top clubs af hield. Beetje praten ... blabla, zegt 'ie dat hij het gesprek beëindigd voordat hij rare dingen gaat zeggen.
2 dgn. later tekend hij m'n bod ...

Logica = ver te zoeken...
Dit begint toch wel redelijk bizar te worden, na het winnen van de beker en de titel komt nu de CL in zicht.
Zoals eerder in dit topic al gepost heb ik een groep overleefd met Valencia,Ac Milan en Bursaspor. Hieruit volgde een tweestrijd met Celtic. De uitwedstrijd verloor ik met 1-0, de thuiswedstrijd kwam ik eerst met 0-1 achter waarna ik diep in blessuretijd 3-1 maakte. Alsof dat nog niet genoeg was kwam daarna ManU aan de beurt, welke ik met 0-1 en 3-1 naar huis had gestuurd. Zonet Arsenal thuis achter de rug, 5-0 voor Ajax
WTFBBQ?!?!
Zoals eerder in dit topic al gepost heb ik een groep overleefd met Valencia,Ac Milan en Bursaspor. Hieruit volgde een tweestrijd met Celtic. De uitwedstrijd verloor ik met 1-0, de thuiswedstrijd kwam ik eerst met 0-1 achter waarna ik diep in blessuretijd 3-1 maakte. Alsof dat nog niet genoeg was kwam daarna ManU aan de beurt, welke ik met 0-1 en 3-1 naar huis had gestuurd. Zonet Arsenal thuis achter de rug, 5-0 voor Ajax
Speel met Arsenal en mijn U18 spelers krijgen nieuwe contracten aangeboden...terwijl ik dit toch echt heb uitgeschakeld. Ik wil dit zelf bepalen...hebben meer mensen dit?
Voor zover ik weet als je het bij team settings uitzet regel je dat gewoon zelf
Ik ben dus niet de enige waarbij het lukt om "grote clubs" te vermorzelen met grote cijfers. En dan de wedstrijd erna cambuur op 0-0 houdenRooke schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:54:
Dit begint toch wel redelijk bizar te worden, na het winnen van de beker en de titel komt nu de CL in zicht.
Zoals eerder in dit topic al gepost heb ik een groep overleefd met Valencia,Ac Milan en Bursaspor. Hieruit volgde een tweestrijd met Celtic. De uitwedstrijd verloor ik met 1-0, de thuiswedstrijd kwam ik eerst met 0-1 achter waarna ik diep in blessuretijd 3-1 maakte. Alsof dat nog niet genoeg was kwam daarna ManU aan de beurt, welke ik met 0-1 en 3-1 naar huis had gestuurd. Zonet Arsenal thuis achter de rug, 5-0 voor AjaxWTFBBQ?!?!
Ben nu een seizoen lang ongeslagen in de eredivisie met Feyenoord en krijg straks de tweestrijd met Barcelona voor de kwartfinale CL. Wordt dus einde CL na deze ronde voor mij
Niet te geloven.. Thuis tegen Barca zonder Obinna (3 mnd out) 3-0 winst. Onder meer door 2 goals van good old Koevermans (33 inmiddels) en een geweldig spelende Wijnaldum. Zou het dan toch halve finale worden
[ Voor 20% gewijzigd door macweeds op 09-11-2010 19:58 ]
Mijn 2e seizoen is net begonnen maar ik heb geen nieuwe jeugdspelers gekregen 
Er is een hele reeks jonge spelers weg met afgelopen contracten maar zover ik zie is er niemand bijgekomen in de jeugd.

Er is een hele reeks jonge spelers weg met afgelopen contracten maar zover ik zie is er niemand bijgekomen in de jeugd.
Ik heb uiteindelijk via strafschoppen van Olimpique Marseille verloren . Hoopte ik eigenlijk al op want anders had ik helemaal niets meer om te winnen.
Ik sta na een half uur spelen met 0-1 voor (Koevermans wie anders!), Barca moet nu 5x scoren dat zal ze niet lukken lijkt me. Speel overigens met een veredeld B-elftal met Zuiverloon op het middenveld, omdat de rest geschorst of geblesseerd is..
Edit: helaas toch verloren werd toch nog 5-1.. 2e helft zwaar overklast, maar toch ver gekomen en op naar een nieuw seizoen met hopelijk meer geluk in CL.
Edit: helaas toch verloren werd toch nog 5-1.. 2e helft zwaar overklast, maar toch ver gekomen en op naar een nieuw seizoen met hopelijk meer geluk in CL.
[ Voor 24% gewijzigd door macweeds op 09-11-2010 20:35 ]
Huh, wat raar.. je krijgt toch altijd nieuwe jeugdspelers aan t begin van een nieuw seizoenDeadsy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:53:
Mijn 2e seizoen is net begonnen maar ik heb geen nieuwe jeugdspelers gekregen

Daar staat het gewoon uit, maar krijg zo nu en dan meldingen dat speler X zijn contract een contract heeft gekregen. Naja even aanzien nog.macweeds schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:20:
Voor zover ik weet als je het bij team settings uitzet regel je dat gewoon zelf
Na 2 versie overgeslagen te hebben deze toch maar aangeschaft en afgelopen zondag een carrière gestart met Eintacht Braunschweig, een Duitse 3e divisionist met een behoorlijke historie en 11M aan schulden.
Uiteraard is er geen ruimte voor een transferbudget en het wage-budget zit ook al aan de max dus is er geen ruimte voor aankopen of transfervrije aanwinsten.
Het spelersmateriaal is best ok alleen de verdediging is +/- 2 sterren en bestaat uit zo'n 25 spelers in de A-selectie, 20 B-spelers van een jaar of 20 en dan nog 16 jeugdspelers.
Volgens mij lopen er zo'n 25 contracten af aan het eind van het seizoen en dan is het de bedoeling dat de meeste kunnen fluiten naar een nieuw contract.
In de jeugd zit wel wat potentieel, o.a. een 5 [zilveren] sterren spitsje van 15 jaar.
Inmiddels 2 contracten afgekocht en 1 ontbonden om toch wat ruimte te krijgen in het wage-budget mocht ik ergens tegenaan lopen en een rb gehuurd van Frankfurt die me verder niks kost.
Huren vind ik nauwelijks een optie omdat je daar vaak geen toekomst op kunt bouwen maar aangezien ik maar 1 matige rb had moest ik wel, aankopen gaat niet, loon kan ik niet bieden en rechtsbenige verdedigers heb ik er maar 2 van geloof ik.
Met het huidige materiaal ga ik het seizoen in en dan zie ik wel hoe ver ik kom.
Volgens de media zit er een 6e plaats in en dat vind ik eigenlijk wel prima, ik probeer het iig zo realistisch mogelijk te houden.
Uiteraard is er geen ruimte voor een transferbudget en het wage-budget zit ook al aan de max dus is er geen ruimte voor aankopen of transfervrije aanwinsten.
Het spelersmateriaal is best ok alleen de verdediging is +/- 2 sterren en bestaat uit zo'n 25 spelers in de A-selectie, 20 B-spelers van een jaar of 20 en dan nog 16 jeugdspelers.
Volgens mij lopen er zo'n 25 contracten af aan het eind van het seizoen en dan is het de bedoeling dat de meeste kunnen fluiten naar een nieuw contract.
In de jeugd zit wel wat potentieel, o.a. een 5 [zilveren] sterren spitsje van 15 jaar.
Inmiddels 2 contracten afgekocht en 1 ontbonden om toch wat ruimte te krijgen in het wage-budget mocht ik ergens tegenaan lopen en een rb gehuurd van Frankfurt die me verder niks kost.
Huren vind ik nauwelijks een optie omdat je daar vaak geen toekomst op kunt bouwen maar aangezien ik maar 1 matige rb had moest ik wel, aankopen gaat niet, loon kan ik niet bieden en rechtsbenige verdedigers heb ik er maar 2 van geloof ik.
Met het huidige materiaal ga ik het seizoen in en dan zie ik wel hoe ver ik kom.
Volgens de media zit er een 6e plaats in en dat vind ik eigenlijk wel prima, ik probeer het iig zo realistisch mogelijk te houden.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Bij Cheltenham kreeg ik wel degelijk nieuwe jeugdspelers, niet dat er wat tussen zat ...Vos schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:52:
[...]
Daar staat het gewoon uit, maar krijg zo nu en dan meldingen dat speler X zijn contract een contract heeft gekregen. Naja even aanzien nog.
Verwijderd
Bij Cheltenham kreeg ik wel degelijk nieuwe jeugdspelers, niet dat er wat tussen zat ...macweeds schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:26:
[...]
Huh, wat raar.. je krijgt toch altijd nieuwe jeugdspelers aan t begin van een nieuw seizoen
Zo zeker een mooie uitdaging! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je in de Bundesliga terecht komt.LoneRanger schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:32:
Na 2 versie overgeslagen te hebben deze toch maar aangeschaft en afgelopen zondag een carrière gestart met Eintacht Braunschweig, een Duitse 3e divisionist met een behoorlijke historie en 11M aan schulden.
Succes iig!!
Cheltenham.. mission impossible zeg maar..Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:14:
[...]
Bij Cheltenham kreeg ik wel degelijk nieuwe jeugdspelers, niet dat er wat tussen zat ...
Wat denk je gaat het lukken ieder jaar promoveren en uiteindelijk zelfs Europees voetbal spelen in pak hem beet 6 seizoenen?
Verwijderd
Mijn eerste seizoen had ik geen geld voor spelers dus uitgezongen met de spelers die ik had. Ik had in dat seizoen ook nog geen goede tactiek. Het tweede seizoen ben ik hoger geeindigd en de laatste wedstrijden won ik alles. M.a.w. mijn tactiek begon te werken. Ik heb voornamelijk Nederlandse spelers gehaald, die zijn goedkoop. Ze beginnen met de onderhandelingen dat ze 2.200 K per week willen. Maar als je een superlaag tegenbod doet, gaan ze al bijna accoord. Trap daar dus niet in. Tevens is het wat makkelijker om spelers te huren. Het bod wordt, naar mijn mening, wat vaker geaccepteerd als je 0% van het salaris betaald, i.v.m. FM2010.macweeds schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:14:
[...]
Cheltenham.. mission impossible zeg maar..![]()
Wat denk je gaat het lukken ieder jaar promoveren en uiteindelijk zelfs Europees voetbal spelen in pak hem beet 6 seizoenen?
In de league cup kwam ik Cardiff en Newcastle tegen. Die won ik allebei. Vraag niet hoe....maar geen prijzengeld. Is dat een fout, of levert de league cup niks meer op??
Ik vind de classic skin, die standaard in het spel zit, er echt mooi uitzien. Ook vind ik de game sneller als FM2010.
Om terug te komen op je vraag....Ik ga zeker proberen de PL te halen en Europees voetbal te spelen. Ik heb niks met games waarbij je begint met Arsenal of Ajax o.i.d. Ik wil met de meest trieste club, alles winnen
In het derde seizoen ga ik kampioen worden in L2. De eerste 2 seizoenen moest ik het weer even leren...en ik heb een dochter van 7 weken, dus het wordt niet gewaardeerd als ik uren achter elkaar speel
League Cup prijzengeld was voorheen wel. Maar misschien pas vanaf bepaalde ronde?
Standaard skin was ff wennen, maar is idd erg lekker voor de ogen.
Ik ben ook zeker van plan om straks een game te starten met een lage divisie club (Engeland).
Maar eerst nog ff CL winnen met Feyenoord!
Gefeliciteerd met de kleine btw!
Standaard skin was ff wennen, maar is idd erg lekker voor de ogen.
Ik ben ook zeker van plan om straks een game te starten met een lage divisie club (Engeland).
Maar eerst nog ff CL winnen met Feyenoord!
Gefeliciteerd met de kleine btw!
Vannacht weer een paar uur kunnen spelen, competitie gaat redelijk, al is het wel een nadeel dat je team verre van ingespeeld is als je aan je eerste competitie wedstrijd begint. In de eredivisie sta ik momenteel 3e achter Ajax en NEC, 9 punten uit 5 wedstrijden en 4 punten minder dan de nummers 1. Niets verloren maar wel een 3 gelijke spelen dus.
Betreffende de Champions League heb ik volgens mij een beetje geluk gehad met de loting, Dinamo uit Croatie, Werder en Sevilla. Eerste wedstrijd tegen Dinamo is reeds gespeeld en met 1-0 gewonnen.
Ik heb overigens een pack gedownload met faces, zijn er verschrikkelijk veel, zelfs sommige scouts van FC Twente hebben een foto, of jeugdspelers die niet eens talent hebben (volgens de FM database). Nu bezig met het downloaden van logo's voor de clubs. Zijn anderen ook bezig met zulke randzaken?
edit: Ohja, is het mogelijk het percentage van het persoonlijke trainingsregime aan te passen. Rosales is momenteel bij FC Twente redelijk nutteloos als Back/Wing back omdat de verdedigende stats om te huilen zijn.
Betreffende de Champions League heb ik volgens mij een beetje geluk gehad met de loting, Dinamo uit Croatie, Werder en Sevilla. Eerste wedstrijd tegen Dinamo is reeds gespeeld en met 1-0 gewonnen.
Ik heb overigens een pack gedownload met faces, zijn er verschrikkelijk veel, zelfs sommige scouts van FC Twente hebben een foto, of jeugdspelers die niet eens talent hebben (volgens de FM database). Nu bezig met het downloaden van logo's voor de clubs. Zijn anderen ook bezig met zulke randzaken?
edit: Ohja, is het mogelijk het percentage van het persoonlijke trainingsregime aan te passen. Rosales is momenteel bij FC Twente redelijk nutteloos als Back/Wing back omdat de verdedigende stats om te huilen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Arie- op 10-11-2010 11:45 ]
Heb idd ook een complete facepack geïnstalleerd en Metallic logopack. Ik zoek alleen nog naar een goede complete kitpack.. Jij een tip?
Ben nu begonnen aan mijn 3e seizoen. Aantal leuke nieuwe spelers ebij:
Nkoulou, Biglia, Boussoufa, Gohouri, Adu en ik probeer nog Jo en Kalou binnen te halen.
Kampioen word ik ongetwijfeld op m'n sloffen, alleen nu eens wat succes in de beker en CL a.u.b.
Nkoulou, Biglia, Boussoufa, Gohouri, Adu en ik probeer nog Jo en Kalou binnen te halen.
Kampioen word ik ongetwijfeld op m'n sloffen, alleen nu eens wat succes in de beker en CL a.u.b.
Ik had een complete facepack gevonden: 3.0 en zo'n addon 3.1. Zojuist een logo pack gevonden op fmdiscussion.com, welke ik nu ga installeren. Hopen dat ik nog een mod kan vinden die de namen van sommige competities goed zet, zoals Champions League.
edit:dat logopack lijkt te werken
edit:dat logopack lijkt te werken
[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 10-11-2010 12:21 ]
ff wachten op update van fm.manutd.nl, zal alles wel bijwerken m.b.t. competite namen en nationale elftallen.
Update voor competitienamen: http://fminside.nl/forums/echte-competitie-namen-t15300.html
Update voor de Eredivisie: http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-t15524.html
Laatst genoemde kan goed niet helemaal kloppen, maar is nog maar een eerste versie.
Update voor de Eredivisie: http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-t15524.html
Laatst genoemde kan goed niet helemaal kloppen, maar is nog maar een eerste versie.
2 seizoenen gespeeld. 2x de EL gewonnen met ajax. Maar het viel me op dat ik in zowel de EL als de beker tegen 3 dezelfde tegenstanders in beide jaren kwam. Bugje of gewoon toeval.
Voorbereiding seizoen 3 gaat lekker... Excelsior ff met 0-11 opgerold hehe beloofd wat voor het nieuwe seizoen!
Mag ik de naam van deze complete pack weten? Sommige complete facepacks hebben zo'n gare formaat waarbij je een andere skin moet gebruikenmacweeds schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:53:
Heb idd ook een complete facepack geïnstalleerd en Metallic logopack. Ik zoek alleen nog naar een goede complete kitpack.. Jij een tip?
Inderdaad die, maar in den beginne was er alleen de optie om het via rapidshare oid te downloaden, de mensen van die facepack wilden er iets geld aan verdienen las ik ergens, nu is er volgens mij ook een torrent op TPB. Er is ook een 3.1 uit met aanvullingen.
edit: Tot dusverre 4 Champions League wedstrijden opzitten. Twente 1 - 0 Dinamo ; Werder 4 - 1 Twente ; Sevilla 5 - 2 Twente ; Twente 2 - 1 Sevilla. De uitwedstrijden zijn laffe counterwedstrijden, hetzelfde deed ik thuis tegen Sevilla, een eigen goal zorgde voor de 2-0, later nog een tegentreffer geïncasseerd. Die thuiswedstrijd was wel een gele kaarten festival: 3 voor mij en 8 voor Sevilla.
In de competitie gaat het matig met een 7e plaats. Ajax staat reeds zeven punten voor op mij en zes punten op PSV.
edit: Tot dusverre 4 Champions League wedstrijden opzitten. Twente 1 - 0 Dinamo ; Werder 4 - 1 Twente ; Sevilla 5 - 2 Twente ; Twente 2 - 1 Sevilla. De uitwedstrijden zijn laffe counterwedstrijden, hetzelfde deed ik thuis tegen Sevilla, een eigen goal zorgde voor de 2-0, later nog een tegentreffer geïncasseerd. Die thuiswedstrijd was wel een gele kaarten festival: 3 voor mij en 8 voor Sevilla.
In de competitie gaat het matig met een 7e plaats. Ajax staat reeds zeven punten voor op mij en zes punten op PSV.
[ Voor 52% gewijzigd door Arie- op 10-11-2010 15:39 ]
Dat geld verdienen was onzin. De pack was ook via sortitoutsi.net te downloaden en daarvoor moest je 1 pond per maand aan de site betalen (dus niet de facepack). Maar ik kreeg toestemming om de pack te uploaden naar filefront, dus in de OP van die thread kun je ook links vinden naar file frontArie- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:09:
Inderdaad die, maar in den beginne was er alleen de optie om het via rapidshare oid te downloaden, de mensen van die facepack wilden er iets geld aan verdienen las ik ergens, nu is er volgens mij ook een torrent op TPB. Er is ook een 3.1 uit met aanvullingen.