Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Shabbaman schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:36:
Ik speel 4-5-1 met drie AML/C/R, maar mijn spits scoort bijna nooit. Voor de spitspositie heb ik twee jonge spitsen, Rudenok en Manu. Hun finishing was laag, zit een seizoen later wel op de 15 maar ik merk daar geen verschil in. Als ik bij tactics onder player instructions kijk dan valt me op dat vooral anticipation bij beide spelers achterblijft.

Dus.

Los van deze specifieke spelers, welke instructie zou voor de spitspositie het beste zijn? Ik gebruik nu advanced forward, maar bij beide spelers is naast anticipation ook heading en crossing nog niet echt op niveau. Ik heb het ook wel eens met poacher geprobeerd, maar wat ik dan zie is dat ze gewoon een beetje blijven campen aan de rand van de zestien en nooit een bal raken. Als advanced forward spelen ze wel gewoon mee. "Het beste" zal voor die positie wel complete forward zijn, maar daar heb ik toch vermoedelijk gewoon een betere (oudere) speler voor nodig.

Kan je anticipation ook trainen, en zo ja, hoe?
Anticipation is te trainen via de tactics. Daarnaast is composure ook erg belangrijk, aangezien het invloed heeft op hoe rustig een speler blijft in een afwerk-situatie. Ook off the ball (onderdeel van attacking training) is van belang, samen met anticipation heeft deze attribute namelijk invloed op hoe goed de speler zich opstelt zonder bal.

Hebben je spitsen overigens wel assists? Ik speelde in FM11 voornamelijk met een 4-2-3-1 zoals je beschrijft. Mijn spitsen hadden als advanced of deep-lying forward redelijk wat goals, maar de inside forwards op AML/R namen er ook flink wat voor hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elvis84 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:08:
[...]

Soms werkt het om een minimum relegation release fee in te stellen. Totaal onlogisch, net alsof je gaat degraderen als je de jaren ervoor CL hebt gespeeld (een uitzondering daargelaten), maar soms trapt een speler erin. Soort bug in FM vind ik het.
Nee helaas dat werkt niet. Kan hem een supercontract aanbieden maar die clausule blijft. Nou ja, dan maar niet verlengen. Inmiddels is City al geinteresseerd dus verlengen heeft geen zin als ik ook nog eens tekengeld moet betalen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

BoB_HenK schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

Anticipation is te trainen via de tactics. Daarnaast is composure ook erg belangrijk, aangezien het invloed heeft op hoe rustig een speler blijft in een afwerk-situatie. Ook off the ball (onderdeel van attacking training) is van belang, samen met anticipation heeft deze attribute namelijk invloed op hoe goed de speler zich opstelt zonder bal.

Hebben je spitsen overigens wel assists? Ik speelde in FM11 voornamelijk met een 4-2-3-1 zoals je beschrijft. Mijn spitsen hadden als advanced of deep-lying forward redelijk wat goals, maar de inside forwards op AML/R namen er ook flink wat voor hun rekening.
Onder tactics? Onder training kan ik het niet vinden. Off the ball, positioning en composure wel. Assists hebben ze wel. En de rest van het team scoort ook behoorlijk. Net geeft Manu tegen Real Madrid nog een prachtige bal op James Rodriguez, nadat hij net een niet te missen countermogelijkheid 1v1 tegen Casillas verprutst. Altijd weer die teen vn hem ;)

Ik heb ook wel een tijdje met deep lying gespeeld, maar ik vond dat ze dan wel wat ver van de goal afbleven.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo een 'regen', is dat altijd ook dezelfde nationaliteit?

Aguero stopt ermee namelijk :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 23-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Shabbaman schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:50:
[...]

Onder tactics? Onder training kan ik het niet vinden. Off the ball, positioning en composure wel. Assists hebben ze wel. En de rest van het team scoort ook behoorlijk. Net geeft Manu tegen Real Madrid nog een prachtige bal op James Rodriguez, nadat hij net een niet te missen countermogelijkheid 1v1 tegen Casillas verprutst. Altijd weer die teen vn hem ;)

Ik heb ook wel een tijdje met deep lying gespeeld, maar ik vond dat ze dan wel wat ver van de goal afbleven.
Hm, dan zal ik wel in de war zijn met de training indeling van FM12. Kan het niet via individual training focus getrained worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

BoB_HenK schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Hm, dan zal ik wel in de war zijn met de training indeling van FM12. Kan het niet via individual training focus getrained worden?
Nope. Vandaar dat ik er naar vroeg ;) Kan het zo zijn dat het "verstopt" zit bij een andere trainingsvorm? Als ik me een voorstelling maak dan zal je anticipation ook wel trainen met finishing. In FM06 (mijn vorige FM) was dat volgens mij wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
Niet scorende spitsen? Geen last van :p. De meest zieke speler die ik ooit gehad heb... Op Oskarsson na misschien ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6jrRXw6EHoANJyu5f6eAL5qz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T0DwMXd0Yv1K12dp4ZCdC74Q/thumb.jpg

Laatste volledige seizoen ik meen 110 goals oid in alle competities.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-10-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De grote vraag is.... waarom speel je met City :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
Gunner schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:22:
De grote vraag is.... waarom speel je met City :P
Haha, was een MP game...en 'moest' naar een andere club..en City kwam vrij en wilde hun geld wel even spenderen ;). Arsenal kwam niet vrij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Om nog even op mijn huilverhaal door te gaan: die Rudenok kan qua stats zo te zien ook wel als targetman uit de voeten. Is dat wel zinnig als ik 4-5-1 speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ondanks dat ik FM2012 al heb gekocht, blijf ik 2011 spelen. Het bestuur heeft laten weten dat ze een nieuw stadion gaan bouwen en dat naar mij gaan noemen :o

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste