...
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Das niet alles, sommige dingen komen er alleen in bij een nieuwe game
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Zou te lang zijn en voor onnodige spam zijnSn3gG3l schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:20:
zit achter een proxy/firewall. Kan iemand aub even de patchnotes in dit topic gooiene? Bij voorbaat dank!
Gewoon bugfixes + jan transfers.
PSN: MGFlexican.
Je hebt ze per DM...Sn3gG3l schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:20:
zit achter een proxy/firewall. Kan iemand aub even de patchnotes in dit topic gooiene? Bij voorbaat dank!
[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 09-03-2011 23:37 ]
Zou ook wel leuk zijn om een game ook zonder de zomertransfers te starten. Vooral met bijvoorbeeld Ajax zou dat een aantal seizoenen geleden erg goed zijn uitgekomen, die 30 miljoen zou ik wel beter hebben uitgegeven in FM
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Vervolgens heb ik hem voor 10mln aan clubs aangeboden, maar ik kreeg 28 biedingen van 7mln. Niemand die meer wil bieden. En dat terwijl Chadli voor 12,5 mln naar AC Milan gegaan is.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Nee, merp!
Volgens mij wel, ik krijg het nu weer voor elkaar om spelers voor 2x hun waarde (of meer) te verkopen.BjornE schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:07:
Dat is een probleem van de oude patch. Heb zelf nog niet kunnen ervaren of dat met 11.3 gemaakt is.
Ligt aan je reputatie, bedoel, Pastore koos mij (Ajax) ook boven Bayern omdat we nu 2 jaar de CL hebben gewonnen (en de wereld beker enz). Ik word alleen compleet gestort van de talentjes die de (vooral) engelse clubs bij me weg willen trekken, aan de ene kant handig omdat ik nu weet wie er echt talent hebben (wat de trainers geven alleen aan hoe goed iemand is t.o.v. mijn beste speler, maar ik verwacht niet dat iemand van 16 dat haalt) aan de andere kant ben ik iedere transferperiode hun aanbiedingen aan het afslaan, ik hang er tegenwordig maar een prijskaartje van 2/3* hun marktwaarde, maar zelfs dan zijn een aantal teams die gewoon de marktwaarde bieden.Sherlock schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:08:
Inderdaad ja. Als 'grote' club kun je nog vrij makkelijk transfervrije spelers halen en die een seizoen later voor hun marktwaarde verkopen (kan zomaar 4 miljoen zijn) en op die manier je budget in stand houden of vergroten. Als kleinere club is dat veel moeilijker.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zijn er verder handige manieren om snel je taktiek e.d. in te stellen aan het begin van het seizoen. Ik weet dat ik het via de trainers kan laten doen, maar bij mijn eerste divisie club zetten ze nog net niet de spitsen op doel.
Bij mij nu ook. In de transferperiode dat Suarez voor 7mln verkocht is heb ik 7,5mln gekregen voor de waterdrager op het middenveld*. Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of nietAngeloonie schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:40:
[...]
Volgens mij wel, ik krijg het nu weer voor elkaar om spelers voor 2x hun waarde (of meer) te verkopen.

*
Heb er geen spijt van, de inkomsten zijn gigantisch vergeleken met de eerste divisie en heb nog veel ruimte voor extra spelers ook. Top.
Heb nu de meeste spelers via vrije transfer.
1 speler is 19 en krijgt 4,5 sterren van elk staflid en heeft een waarde van 900.000 Euro.
Heb ook ineens 2 spelers met een waarde boven de miljoen.
De meeste spelers worden aangerekend als aardig (dit voornamelijk) / klasse en sterspeler voor de Eredivisie.
Heb ook een aardige trainer aangetrokken voor het eerste elftal en de training over het algemeen heeft een kleine boost.
Vraagje: de staf geeft aan dat ik 0 trainers heb en er 3 mag hebben.
Echter, weigert het bestuur, omdat zij vinden dat wij geen nieuwe trainers nodig hebben.
Daar valt bij mij veel te verbeteren.
Enig idee hoe dit mogelijk is?

Hopen dat ik meekan en sowieso niet degradeer, 4e seizoen start bijna.
Met dit team, maar er komt nog versterking bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 14-03-2011 18:26 . Reden: Plaatje van het elftal toegevoegd ]
...
Toevallig al diverse andere trainers (youth, first team, fitness, goalkeeper) dienst? Volgens mij wordt dit op de een of andere manier ook meegerekend bij het bepalen van het maximaal aantal toegestane trainers.Luxicon schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:02:
Vraagje: de staf geeft aan dat ik 0 trainers heb en er 3 mag hebben.
Echter, weigert het bestuur, omdat zij vinden dat wij geen nieuwe trainers nodig hebben.
Daar valt bij mij veel te verbeteren.
Enig idee hoe dit mogelijk is?
Zal daar aan liggen dan, wel jammer opzich.
...
Nee, merp!
...
De competitie was al gestart, maar heb nu 4 nieuwe trainers erbij.
Sterren nu op 3 / 3,5 / 4, dus wel een leuke boost zo.
...
Nee, merp!
Heb ze aangetrokken toen er competitie wedstrijden gespeeld waren.
Tijdens de transfer periode en vriendschappelijke wedstrijden wilde het niet lukken.
...
Mijn jeugdteam puilt uit met spelers, 37 spelers onder de 19 jaar.
Het punt is dus dat er zo'n 20 spelers niet aan spelen toe komt.
Mijn 2e elftal speelt een niet bestaande divisie, dus geen uitslagen etc. maar de spelers spelen wel.
Een 3e optie is mijn "dochterclub" die net onder de 3e divisie spelen in Duitsland, niet volgbaar dus.
Voor komend seizoen ook nog eens 5 spelers aangetrokken die niet goed genoeg zijn nog maar in potentie zeer bruikbare spelers.
Die 5 zijn tussen de 19 en 21 en wilde ik bij mijn dochterclub gaan stallen, de betere jeugdspelers in het 2e en de overigen in het jeugdelftal wat overigens wel volgbaar is.
Is dat een beetje de juiste instelling, mijn jeugdopleiding is "average", vandaar de keuze[s]?
Inmiddels gaat het bestuur wel kijken naar een upgrade gelukkig.
Heeft het trouwens nut om de prut er tussenuit te filteren en die af te kopen?
Only fools are enslaved by time and space.
Talenten stallen in het 2e probeer ik beetje te mijden. Zodra zij het jeugdteam moeten verlaten wil ik ze of bij de 1e selectie hebben of ik verhuur ze. Mijn 2e team is ook meestal niet zo groot...die wordt met wedstrijden wel aangevuld de tribuneklanten en met soms wisselspelers uit het 1e team en anders wel met jeugdspelers.
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 17-03-2011 19:13 ]
Als ze meer waard worden, dan de standaard waarde, geef ik ze een contract.
Zo niet, laat ik ze allemaal verlopen. Je scouts geven de potentie aan van de speler, dusja.
Volgens mij wordt het niks met de jeugd, zolang je geen redelijke accommodatie hebt.
Ik denk dat goede trainers zeker wel zin hebben, maar volgens mij moet je geld investeren via het bestuur, om er echt werk van te maken.
Probeer hier in ieder geval elke speler die de basis nooit zal halen, of niet in aanmerking komt als reserve, te verkopen. Als dit niet lukt, het contract laten verlopen.
Edit:
Trouwens met FC Zwolle het eerste seizoen in de Eredivisie, als 15e geëindigd.
Na 21 wedstrijden in het tweede seizoen, op de 10e plaats.
Dit seizoen gaat wel erg goed eigenlijk, nooit verwacht.
Vorig seizoen (na promotie), had ik te kampen met blessure na blessure en schorsingen.
Niet normaal.
Ik had gratis een groot talent aangetrokken, die vrij kwam bij Sparta Praag.
18 jaar en als goede speler beoordeeld voor de Eredivisie.
Potentieel een superieure linksbuiten.
Heb er 2,3 miljoen voor gekregen.
Echter, ben ik nu al het hele seizoen slecht voorzien van een linksbuiten en goede lijken wel erg zeldzaam te zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Luxicon op 17-03-2011 22:04 ]
...
Verwijderd
Met het afkopen ben je alsnog het resterende loon voor het contract kwijt, volgens mij. Afkopen is dus op de korte termijn relatief veel geld kwijt zijn. Dus eigenlijk zou je eerst moeten kijken of je ze kan verkopen en anders, als het goedkoper is om af te kopen, de contracten afkopen.LoneRanger schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:44:
In mijn Unterhachingen game, 2e bundesliga 2015 inmiddels, zit ik met het volgende dillema.
Mijn jeugdteam puilt uit met spelers, 37 spelers onder de 19 jaar.
Het punt is dus dat er zo'n 20 spelers niet aan spelen toe komt.
Mijn 2e elftal speelt een niet bestaande divisie, dus geen uitslagen etc. maar de spelers spelen wel.
Een 3e optie is mijn "dochterclub" die net onder de 3e divisie spelen in Duitsland, niet volgbaar dus.
Voor komend seizoen ook nog eens 5 spelers aangetrokken die niet goed genoeg zijn nog maar in potentie zeer bruikbare spelers.
Die 5 zijn tussen de 19 en 21 en wilde ik bij mijn dochterclub gaan stallen, de betere jeugdspelers in het 2e en de overigen in het jeugdelftal wat overigens wel volgbaar is.
Is dat een beetje de juiste instelling, mijn jeugdopleiding is "average", vandaar de keuze[s]?
Inmiddels gaat het bestuur wel kijken naar een upgrade gelukkig.
Heeft het trouwens nut om de prut er tussenuit te filteren en die af te kopen?
Elk jaar komen er bij mij zo'n 15 nieuwe jeugdspelers bij en de meesten zijn zo'n 15k waard. Er zitten er dan ook een paar bij die bijv. 800k waard zijn, en heb er zelfs al één gehad die 1,1m waard was, als 16 jarige!
Kies voor contract ontbinden en kijk wat het je kost... Als ze nog een contract hebben kost het je altijd geld.Sherlock schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:49:
Jeugdcontracten kosten toch niks om af te kopen? Die waarde is trouwens wel een heel makkelijke manier om te kijken hoe goed een jeugdspeler is of kan worden.
Elk jaar komen er bij mij zo'n 15 nieuwe jeugdspelers bij en de meesten zijn zo'n 15k waard. Er zitten er dan ook een paar bij die bijv. 800k waard zijn, en heb er zelfs al één gehad die 1,1m waard was, als 16 jarige!
Zal ik dat nou accepteren of niet?
Er zijn meer biedingen rond diezelfde prijs.

Zijn vervanger zou Moloi van VVV zijn, via vrije transfer.

[ Voor 54% gewijzigd door Luxicon op 18-03-2011 19:16 . Reden: Plaatjes & potentiële vervanger toegevoegd ]
...
[ Voor 42% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2011 19:16 ]
Lijkt me wel een goede vervanger, maar is wel een stuk minder technisch.
Denk je dat hij een goede vervanger zou zijn?
EDIT:
Heb hem toch verkocht en gegokt op de nieuwe speler.
(700K gelijk, 48 maanden 110K per maand & 35% van de transfersom wanneer hij weer wordt verkocht)
Hij bakt er met de tactiek die ik gebruik, niet veel van.
Paulo knalde door de verdediging heen en benutte veel kansen.
Dat wordt een nieuwe spits zoeken.
[ Voor 57% gewijzigd door Luxicon op 19-03-2011 18:47 ]
...
In mijn geval kost het afkopen ongeveer 1500K per jaar dat ze nog contract hebben bij een vergoeding van €65 per week.Vos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:37:
[...]
Kies voor contract ontbinden en kijk wat het je kost... Als ze nog een contract hebben kost het je altijd geld.
Verkopen zit er niet in als ze een potentieel hebben van maximaal een halve ster.
Ik kan me voorstellen dat dat eventueel wat makkelijker is als je op een hoog niveau speelt omdat een halve ster dan voor clubs die 3 klassen lager spelen behoorlijk is, aangenomen dat dat potentieel afgemeten is aan het niveau waar je op speelt zoals dat bij je volwassen spelers het geval is.
Feitelijk maakt het dus niet uit of je het contract van waardeloze jeugdspelers afkoopt want dat afkoop bedrag betaal je toch wel aan loon.
Wat overigens wel jammer is is dat mijn bestuur sportief succes [korte termijn] belangrijker vindt dan een gezonde basis. [lange termijn].
Ik begin nu net aan mijn 3e seizoen in de 2e divisie en door de 2 4e plaatsen van de afgelopen 2 seizoenen maken we eindelijk gewoon winst op jaarbasis ongeveer 2.5M.
Inmiddels ook wat leuke verkopen gedaan waardoor we ruim 10M op de bank hebben staan.
Van mijn bestuur krijg ik 2 opties, bij de eerste 3 eindigen wat promotie betekend of kampioen worden.
We hebben een karige fan-base, nog nooit mijn stadion kunnen uitverkopen a 11.000 plekjes en een gemiddelde jeugdopleiding waarover al 4 maanden vergaarderd wordt om die aan te pakken.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de reputatie van de club en grote concurentie in de buurt zoals Bayern en 1860 Munchen.
Over reputatie gesproken, in 5 seizoenen is mijn reputatie van local naar regionaal gestegen als zondag amateur.
Die reputatie stijgt kennelijk alleen maar bij het winnen van prijzen waar het gezond maken of het consolideren van een hoger niveau kennelijk niet meetelt.
Grappig, ik heb Paulo ook, zit in hetzelfde jaar als jij en ook een contract wat nog loopt tot 2019.Luxicon schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:52:
Er wordt 4.400.000 Euro geboden voor de 26-jarige Paulo Henrique.
Hij verdient bij mij wel wat minder [5K p/w] en ook zijn waarde bij mij is minder. [800K]
Er is wel enorm veel interesse terwijl ik de vraagprijs inmiddels al op 5M heb staan.
Wel jammer dat jij het spel in het Nederlands speelt, dat vergelijkt wat moeilijk.

Grappig dat er zo'n verschil zit in uithoudingsvermogen/stamina.
Ik heb hem trouwens in 2014 gratis overgenomen van Deportivo Brazil die hem 2010/11 hadden uitgeleend aan Westerlo.
Er zit daar inderdaad een groot verschil bij het uithoudingsvermogen en de stamina.
Ik heb hem ook gratis van Deportivo Brazil in 2014.
Toen hij hier net was, was hij dacht ik iets van 375.000 waard, maar weet het niet zeker.
Weet niet hoever je met de competitie bent, want dat plaatje van mij is van na de competitie.
Door de competitie heen werd hij wel snel meer waard.
...
Plaatje van mij is van dezelfde periode, na zijn eerste seizoen.Luxicon schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:10:
He, wat leuk.![]()
Er zit daar inderdaad een groot verschil bij het uithoudingsvermogen en de stamina.
Ik heb hem ook gratis van Deportivo Brazil in 2014.
Toen hij hier net was, was hij dacht ik iets van 375.000 waard, maar weet het niet zeker.
Weet niet hoever je met de competitie bent, want dat plaatje van mij is van na de competitie.
Door de competitie heen werd hij wel snel meer waard.
Bij mij scoorde hij dat seizoen ook niet super veel, 16 doelpunten in totaal.
Dit seizoen staat hij na 12 wedstrijden op 11 doelpunten, is zijn waarde precies 1M en ondanks een vraagprijs van 5M is er alweer interesse.
In 2014 trouwens ook een leuke regen opgepikt bij PSV voor 200K die nu 1 1/2 jaar later 1,3M waard is.
Sparta zit nu achter hem aan maar volgens mij kunnen die hem niet betalen.
Zijn eventuele opvolger heb ik nog in het 2e zitten maar kwa stats doet hij niet onder en is 19.
M'n 2e zit nu "vol" met 18 en 19 jarigen uit eigen jeugd en talenten die ik gratis kon afhalen wegens aflopende contracten.
Tevens m'n contract maar weer verlengd tot 2019 om e.e.a te zien ontwikkelen.
Of wanneer ze afgekocht worden (wanneer dit bedrag een stuk hoger is) via transfer clausule.
Wel mooi dat je jeugd zo goed is dan. Hoeveel sterren potentie zo 1,2,3?
Mijn jeugd is wel slecht qua potentie maar werd vorig jaar 5 e in groep 1 met Ajax en alles.
Ook in de reserve 1 groep ging het goed (3e), maar ineens spelen ze dit jaar weer een groep lager...
Welk seizoen ben je nu en gaat het lekker in de competitie?
Heb je Paulo nog?
Ben onderhand in december 2016 en m'n team is gemiddeld 3,5 en 4 sterren.
3 hebben de potentie voor 5 sterren en een stuk of 3 ook voor 4,5.
Dan nog een paar voor 4, en heb alleen links achter en links buiten 2 spelers van 3 sterren.
(1 heeft de potentie voor 4,5)
Dus daar moet vervanging komen.
Links achter komt 1 nieuwe binnen (die is 17) met een jaar, en die heeft de potentie voor 5 sterren, maar is nu nog maar 1,5 ster. (1 miljoen euro kost ie).
Dus heb daar voorlopig een betere speler nodig met 4 sterren.
Heb wel via gratis transfer een verdedigende middelvelder aan kunnen trekken van 27 jaar, en heeft 4 sterren. Hij is 2,3 miljoen waard.
M'n spits zou 4 sterren hebben maar hij is wederom 1 drama en kan gewoon niet scoren.
1 op 1 .. afstandschoten.. goede aanvallen.. (lege goal?) .. hij mist alles, wat een dramavent is dat.
Dus heb ook een nieuwe spits nodig. Paulo was echt the best.
Sta nou wel 7e in het 4e seizoen na de promotie, maar precies op plaatsen waar ik het dun gezaaid heb, zijn er blessures. Echt niet normaal.. heb nu een superslechte keeper van onder de 19 op goal, omdat 2 andere keepers geblesseerd zijn en zo nog een paar posities waar het niet van jewelste is.
Heb wel voordat dit seizoen begon, iedereen verkocht of verhuur (wanneer niemand diegene wou kopen) met 2,5 / 3 sterren of de potentie van 2,5 / 3 sterren, voor zover die posities goed gecoverd waren.
Naja, weer een lang verhaal hierzo.
Hopen dat iemand het nog snapt.
...
De competitie dit jaar loopt voor ons wat stroef maar het is wel super spannend.
Van de top7 hebben 5 teams al eens of meerdere keren aan de leiding gestaan en na 25 wedstrijden zitten er precies 3 punten verschil tussen de nummer 1 en 6.
De nummer 7 en 8 kunnen op 5 punten komen als ze hun inhaalwedstrijd winnen tenminste.
Als het goed is is in juli de upgrade van mijn jeugdopleiding voltooid.
Grootste zorgenkindje blijft toch wel het publiek wat massaal wegblijft.
Volgens de statistieken zit mijn stadion gemiddeld voor 40% vol en er zijn maar 2 ploegen die dat slechter doen.
2 seizoenen geleden stonden we het hele seizoen in de top3 en zaten toen op 85% gemiddeld.
Inmiddels ook mijn scoutingaparaat uitgebreid en we zijn nu druk aan het scouten in Nederland, Frankrijk en Italie.
Henrique voetbalt nog steeds bij ons alleen, zoals elk jaar, stokt de doelpuntenmachine zo rond de winterstop.
De meeste doelpunten maken we tegenwoordig dan ook uit corners dankzij 2 kopsterke verdedigers.
Ditzelfde had ik al eens meegemaakt bij Pablo Barrera, die heb ik toen door de board laten afhandelen en die heeft getekend voor ca 70k per week.
Ik heb de transfer van Silva ook door de board laten doen, echter heeft hij nu getekend voor 250k per week! Bijkomend probleempje is dat Stekelenburg en N'Zonzi de 'match highest earner' clausule aan hebben staan, nu heb ik dus 3 spelers die 250k per week verdienen. Direct geprobeerd om ze te verkopen, maar geen van allen ging weg
De eerste clausule die ik uit de onderhandelingen mik is de "match highest earner". Dat is verschrikkelijk irritant, want dan gaat je wagebudget er enorm snel aan als je een wat duurdere speler haalt.
Nee, merp!
Het is Ajax he, dus best realistisch
Nadat mn Shaktar game dus bugged was (veeeeel te weinig inkomsten) en mijn Tottenham game niet echt leuk en realitisch meer is ga ik maar weer is LLM game starten.. Vorige FM met Crewe tot de championsship gereikt.. denk weer een game met hun te starten
HOI.
Nee, merp!

Het is echt harken momenteel, m'n complete achterste linie is geschorst dan wel geblesseerd en mijn meest doorgewinterde middenvelder, tevens aanvoerder en inspirator is ook al geblesseerd.
M'n rechtervleugel talent zit een schorsing uit van 4 wedstrijden voor een doodschop maar gelukkig zijn mijn 3 rechtbacks allemaal wel topfit en vond mijn cdm het tijd worden voor z'n eerste doelpunt voor de club waardoor we toch nog een 3-3 uit het vuur sleepten en nu dus 2e staan.
Nu is het wel hopen dat we niet per ongeluk promoveren maar wel minimaal 4e worden om de leuke bonus van 6M mee te pakken.
Straks na VI de laatste wedstrijd spelen.
Per ongeluk promoverenLoneRanger schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:18:
Pfff, amper tijd om te spelen maar met nog 1 wedstrijd te gaan dit seizoen de volgende spannende stand:
[afbeelding]
Het is echt harken momenteel, m'n complete achterste linie is geschorst dan wel geblesseerd en mijn meest doorgewinterde middenvelder, tevens aanvoerder en inspirator is ook al geblesseerd.
M'n rechtervleugel talent zit een schorsing uit van 4 wedstrijden voor een doodschop maar gelukkig zijn mijn 3 rechtbacks allemaal wel topfit en vond mijn cdm het tijd worden voor z'n eerste doelpunt voor de club waardoor we toch nog een 3-3 uit het vuur sleepten en nu dus 2e staan.
Nu is het wel hopen dat we niet per ongeluk promoveren maar wel minimaal 4e worden om de leuke bonus van 6M mee te pakken.
Straks na VI de laatste wedstrijd spelen.
Een tijdje geleden al de omslag gemaakt naar de jeugd en die lijn wil ik doorzetten.
De club is al bezig om de jeugdopleiding te verbeteren en tot mijn verbazing krijgt het stadion er ook nog een 8000 stoeltjes bij wat de capaciteit naar 15.000 brengt.
Ik vraag me wel af waarom, zal wel omdat het geld er voor is, gemiddeld zitten er 6500 toeschouwers bij een thuiswedstrijd dus voldeet de capaciteit van 11.500 prima.
Uiteindelijk 3e geworden en de promotie/degradatie wedstrijden verloren met 0-2 0-0.
Voor volgend seizoen alleen een goed spits erbij en liefst nog een linker middenvelder met als doelstelling om weer 3e te worden.
Het seizoen daarna gaan we voor het kampioenschap

Nee, merp!
Ik zie dat jij met een kleine club winst weet te maken. Dit is iets wat mij echt moeilijk lukt. Ik heb een club gekozen in de spaanse 3e divisie, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om geld te genereren. Heb jij tips hiervoor om in seizoen 1 de nodige aanpassingen te doen, zodat je maandelijks winst maakt in plaats van verlies?LoneRanger schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:07:
Tja, ik heb het materiaal er niet voor om te overleven in de Bundesliga.
Een tijdje geleden al de omslag gemaakt naar de jeugd en die lijn wil ik doorzetten.
De club is al bezig om de jeugdopleiding te verbeteren en tot mijn verbazing krijgt het stadion er ook nog een 8000 stoeltjes bij wat de capaciteit naar 15.000 brengt.
Ik vraag me wel af waarom, zal wel omdat het geld er voor is, gemiddeld zitten er 6500 toeschouwers bij een thuiswedstrijd dus voldeet de capaciteit van 11.500 prima.
Uiteindelijk 3e geworden en de promotie/degradatie wedstrijden verloren met 0-2 0-0.
Voor volgend seizoen alleen een goed spits erbij en liefst nog een linker middenvelder met als doelstelling om weer 3e te worden.
Het seizoen daarna gaan we voor het kampioenschapmits alles zich blijft ontwikkelen natuurlijk.
Heeft iemand nog goede tips voor een beginnende?
Hoe kan ik een goede jeugdopleiding maken.
Heeft iemand nog een goede tacktiek en formatie (opstelling ) voor mij voor fc zwolle?
Doel is om met fc zwolle in de eredivisie te belanden en dan kampioen worden. Dan naar ajax........ maar dat lijkt me nog verder weg.
Ik zit nu een beetje op forums te kijken. Kijken of ik daar van leer.
Bedankt voor je hulp
wat ik dankzij wat tips nu doe:Ferra schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:25:
[...]
Ik zie dat jij met een kleine club winst weet te maken. Dit is iets wat mij echt moeilijk lukt. Ik heb een club gekozen in de spaanse 3e divisie, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om geld te genereren. Heb jij tips hiervoor om in seizoen 1 de nodige aanpassingen te doen, zodat je maandelijks winst maakt in plaats van verlies?
- heel veel oefenwedstrijden spelen (eventueel russische comp. selecteren en januari als start datum pakken
- al je jeugdspelers die prut zijn vrij laten vertrekken (kost geen geld)
- je dure slechte scouts/trainers een korter contract aanbieden (einde contract 2014 veranderen naar 2012 bijv.) daarna in overleg laten gaan (scheelt een berg geld in de afkoop)
- je dure spelers verkopen
- slechte spelers verkopen/vrije transfers
- Selectie uitdunnen (zelf niet gedaan...koop te veel jeugd spelers
ben ook meerdere keren overnieuw begonnen, maar meer omdat mijn tactiek nooit werkt...gezond krijg ik clubs vort wel
met mijn helmond sport sta ik dankzij deze dingen nu 700.000 in de plus.
ben helaas wel Guus Joppen kwijt voor 6ton
ook nog wat andere spelers verkocht waar ik IRL wel fan van ben maar die gewoon te duur zijn (Bruno Andrade bijv.)
hoop dat dit helpt
Tevens de afgelopen weken lopen flirten met de baan van Steve Bruce (Man Utd), waar de voorzitter wel interesse in had, maar Bruce mocht aanblijven. Man Utd gooide na seizoen 1 al Ferguson eruit, en toen was ik ook al favoriet voor die positie als manager, maar nooit aangeboden gekregen.
Nu een goede bestemming zoeken voor de 40 miljoen aan transfergeld deze zomer, en mijn bestuur zo gek krijgen een nieuw stadion te bouwen.
Oefenwedstrijden kunnen idd aardig wat opleveren als kleine club mits je enig capaciteit hebt wbt stadion.
Kijk vooral ook even wie je grote rivalen zijn, die uitnodigen voor een oefenwedstrijd genereert ook altijd wel extra toeschouwers.
Ik had zelf overigens de mazzel tijdens het 2e seizoen in de 3e divisie dat iemand de club overkocht en we zo van een hoge rente op een schuldenlast van bijna 6M afkwamen.
Uiteraard betalen we nu rente aan de nieuwe eigenaar maar dat is echt een schijntje en die regeling loopt ergens tot in 2030.
Een divisie hoger is wel een pre om wat meer speelruimte te krijgen, ik neem aan dat dat in Spanje niet veel anders is.
Ik pak nu zo'n 10M aan tv-gelden en prijzengeld voor een 3e of 4e plek en als ik geen spelers verkoop dan draai ik zo'n 700K verlies per maand wat 8,4M per jaar is.
Afgelopen seizoen een speler verkocht voor 2,2M en de kwartfinale bereikt van de beker wat 1,5M opleverde.
Moet ik wel zeggen dat ik een gunstige loting had tot de kwartfinale, heb ook wel eens gelijk in de eerste ronde tegen Bayern moeten spelen. [uit helaas]
Als je trouwens een transferbudget hebt zou ik die niet gebruiken, er zijn zat bruikbare spelers zonder contract als je op een laag niveau speelt.
Wees slim met onderhandelingen en probeer voor een spits b.v. een lager loon er uit te onderhandelen door de bonus per doelpunt te verhogen, als die spits dan vaak scoort betaal je wel veel bonus maar staan daar vast resultaten tegenover.
Het verlagen van de gelimiteerde transferwaarde is ook wel een middels om een lager loon geaccepteerd te krijgen tijdens onderhandelingen.
Uiteraard kan dat consequenties hebben.
Ook een leuk trucje is om ze een gelimiteerde transfer van 0 te bieden bij degradatie, helemaal als je weet dat je team goed genoeg is om niet te degraderen.
Als je echt die ene speler graag wilt hebben maar net niet zijn loon kunt betalen dan zou je z'n tekengeld kunnen verhogen naar het verschil in vraag en bod op jaarbasis als de club het toelaat.
Dat laatste is natuurlijk niet gunstig voor je financiën en ook meer een noodgreep voor wanneer je een speler tegenkomt die je echt niet kunt laten lopen.
Ik zit overigens nu wel een beetje in de problemen met Paulo Henrique.
Hij verdient nog steeds 5K per week en vindt dat inmiddels te laag wat terecht is, ik heb spelers die het dubbele verdienen.
Nu vraagt hij 30K per week en lager dan 23K wil hij niet maar dat kan/wil ik dus echt niet betalen.
Wederom staan er wat clubs in de rij met interesse maar ik wil toch minimaal 6,5M voor hem vangen.
De vraagprijs van 8M inmiddels verlaagd naar 7,2M maar nog geen bod gehad.
Valencia en AZ staan als serieus geïnteresseerden waar PSV al was afgehaakt.
Spannende tijden want ik moet echt van hem af voor de serieuze problemen beginnen.
Een Barcelona wil ik nog wel aan denken (al moet hun middenveld wel veranderen naar de mijne (Defour, Rakatic(als ik het goed schrijf) en Pastore, met aanvulling van Demy de Zeeuw af en toe.)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In jouw geval zou ik juist naar een mindere club gaan om weer wat uitdaging te vinden.
Bedankt voor de tips... en inderdaad een goede taktiek vinden om goed te presteren is ook wel handig... heb je daarin nog goede tips? want het lijkt soms wel alsof ik niks kan winnen in die lage divisies....HerrProx schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:58:
[...]
wat ik dankzij wat tips nu doe:
- heel veel oefenwedstrijden spelen (eventueel russische comp. selecteren en januari als start datum pakkenkan je heel veel oefen duels spelen)
- al je jeugdspelers die prut zijn vrij laten vertrekken (kost geen geld)
- je dure slechte scouts/trainers een korter contract aanbieden (einde contract 2014 veranderen naar 2012 bijv.) daarna in overleg laten gaan (scheelt een berg geld in de afkoop)
- je dure spelers verkopen
- slechte spelers verkopen/vrije transfers
- Selectie uitdunnen (zelf niet gedaan...koop te veel jeugd spelers)
ben ook meerdere keren overnieuw begonnen, maar meer omdat mijn tactiek nooit werkt...gezond krijg ik clubs vort wel
met mijn helmond sport sta ik dankzij deze dingen nu 700.000 in de plus.
ben helaas wel Guus Joppen kwijt voor 6ton
ook nog wat andere spelers verkocht waar ik IRL wel fan van ben maar die gewoon te duur zijn (Bruno Andrade bijv.)
hoop dat dit helpt
Heb je ook nog tips hoe je een beetje een goede taktiek kan creeren? Ik gebruik daarin nog te vaak de "standaard" taktieken... en ik heb gevoel dat ik dan niet het optimale eruit haal. Ik kijk overigens wel welke rollen het beste past bij de speler op die positie... maar ik krijg soms het gevoel dat die rollen dan niet bij elkaar passen... en het elftal slechter presteert...LoneRanger schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:58:
@Ferra: weinig toe te voegen aan de tips van Herrprox.
Oefenwedstrijden kunnen idd aardig wat opleveren als kleine club mits je enig capaciteit hebt wbt stadion.
Kijk vooral ook even wie je grote rivalen zijn, die uitnodigen voor een oefenwedstrijd genereert ook altijd wel extra toeschouwers.
Ik had zelf overigens de mazzel tijdens het 2e seizoen in de 3e divisie dat iemand de club overkocht en we zo van een hoge rente op een schuldenlast van bijna 6M afkwamen.
Uiteraard betalen we nu rente aan de nieuwe eigenaar maar dat is echt een schijntje en die regeling loopt ergens tot in 2030.
Een divisie hoger is wel een pre om wat meer speelruimte te krijgen, ik neem aan dat dat in Spanje niet veel anders is.
Ik pak nu zo'n 10M aan tv-gelden en prijzengeld voor een 3e of 4e plek en als ik geen spelers verkoop dan draai ik zo'n 700K verlies per maand wat 8,4M per jaar is.
Afgelopen seizoen een speler verkocht voor 2,2M en de kwartfinale bereikt van de beker wat 1,5M opleverde.
Moet ik wel zeggen dat ik een gunstige loting had tot de kwartfinale, heb ook wel eens gelijk in de eerste ronde tegen Bayern moeten spelen. [uit helaas]
Als je trouwens een transferbudget hebt zou ik die niet gebruiken, er zijn zat bruikbare spelers zonder contract als je op een laag niveau speelt.
Wees slim met onderhandelingen en probeer voor een spits b.v. een lager loon er uit te onderhandelen door de bonus per doelpunt te verhogen, als die spits dan vaak scoort betaal je wel veel bonus maar staan daar vast resultaten tegenover.
Het verlagen van de gelimiteerde transferwaarde is ook wel een middels om een lager loon geaccepteerd te krijgen tijdens onderhandelingen.
Uiteraard kan dat consequenties hebben.
Ook een leuk trucje is om ze een gelimiteerde transfer van 0 te bieden bij degradatie, helemaal als je weet dat je team goed genoeg is om niet te degraderen.
Als je echt die ene speler graag wilt hebben maar net niet zijn loon kunt betalen dan zou je z'n tekengeld kunnen verhogen naar het verschil in vraag en bod op jaarbasis als de club het toelaat.
Dat laatste is natuurlijk niet gunstig voor je financiën en ook meer een noodgreep voor wanneer je een speler tegenkomt die je echt niet kunt laten lopen.
Ik zit overigens nu wel een beetje in de problemen met Paulo Henrique.
Hij verdient nog steeds 5K per week en vindt dat inmiddels te laag wat terecht is, ik heb spelers die het dubbele verdienen.
Nu vraagt hij 30K per week en lager dan 23K wil hij niet maar dat kan/wil ik dus echt niet betalen.
Wederom staan er wat clubs in de rij met interesse maar ik wil toch minimaal 6,5M voor hem vangen.
De vraagprijs van 8M inmiddels verlaagd naar 7,2M maar nog geen bod gehad.
Valencia en AZ staan als serieus geïnteresseerden waar PSV al was afgehaakt.
Spannende tijden want ik moet echt van hem af voor de serieuze problemen beginnen.
Heb het even overwogen vanwege Sneijder, maar dan wil ik mijn ster aanvallers ook weer hebben. Maar de kans dat die komen is kleiner dan de kans dat ik Sneijder naar Ajax haal.Vos schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:28:
Geen coach van het jaar is een bug...zit er meen ik vanaf 1e versie FM11 al in.
In jouw geval zou ik juist naar een mindere club gaan om weer wat uitdaging te vinden.
Niet per definitie. Als jij tot hun favoriete personeel behoort, dan willen ze zelf vaak in ieder geval wel. Zorg dan ook dat je vlak voordat je vertrekt nog even een lage afkoopsom in het contract opneemtMeNTaL_TO schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:53:
[...]
Heb het even overwogen vanwege Sneijder, maar dan wil ik mijn ster aanvallers ook weer hebben. Maar de kans dat die komen is kleiner dan de kans dat ik Sneijder naar Ajax haal.
Rail Away!
Dan heb je straks weer hetzelfde team..maar alleen clubnaam is andersMeNTaL_TO schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:53:
[...]
Heb het even overwogen vanwege Sneijder, maar dan wil ik mijn ster aanvallers ook weer hebben. Maar de kans dat die komen is kleiner dan de kans dat ik Sneijder naar Ajax haal.
Denk dat Ajax dat niet leuk gaat vinden, nu kan ik ze altijd nog afkopen, opstappen en gelijk een contract aanbieden, echter heb ik dan de kans dat Barcelona ze gelijk inpikt met mega contacten, die willen Defour ovenemen van me voor 30 miljoen (ben blij dat de voorzitter daar niet ingegrepen heeft en alsnog heeft verkocht, maak ieder jaar dikke winst dankzij de overwinningen.)Mad Marty schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:52:
[...]
Niet per definitie. Als jij tot hun favoriete personeel behoort, dan willen ze zelf vaak in ieder geval wel. Zorg dan ook dat je vlak voordat je vertrekt nog even een lage afkoopsom in het contract opneemt
Maar wel een groter stadion en meer om uit te geven, kan ik Messi ook halen, echter omdat niemand weg wil (ik had Demy bijvoorbeeld verkocht aan Bayern voor 25 miljoen, echter wilde hij zelf niet, had het prima naar zijn zin bij mij), hou ik megaveel transferbudget over.Vos schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:57:
[...]
Dan heb je straks weer hetzelfde team..maar alleen clubnaam is anders
[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-04-2011 20:27 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
In FM10 had Ajax ook niet veel geld in het begin, pas na een aantal successen in de CL (paar kwart en halve finales) begon het geld een beetje binnen te lopen. En de CL winnen? Ik won destijds de EC meteen en haalde de finale van de CL, maar daarna kwam ik toch echt niet verder dan een kwart en halve finale. Pas na veel nieuwe spelers begon het succes, met nu 4 CL winsten op rij. Dat heeft er wel voor gezorgd dat Ajax nu de meest rijke club van Europa isPostius schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:27:
Niet om vervelend te doen, maar ajax is in FM al een jaar of 10 de super-easy mode(niks mis mee). Ze hebben teveel geld(veels te veel), te veel status en te goede spelers. Je kunt je 2de seizoen de CL al winnen met ajax(maakt niet uit welke versie van FM) en qua geld is the sky the limit. Slaat nergens op. Goed om in te komen maar als je echt FM wilt spelen speel je gewoon niet met Ajax.(ik heb trouwens helemaal niks tegen Ajax of iets, maar in FM termen is Ajax gewoon extreem overpowered).
Maar goed, dat is FM2010, 2011 heb ik nog niet.
[edit]
Nigel de Jong klopt, die heb ik in het derde jaar bij Manchester City kunnen wegkopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Beaves op 14-04-2011 12:06 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik heb hem verkocht omdat ik hem niet lager kreeg dan 23K en verdient hij bij Young-Boys nu 9,5K per week.
Tja, dat had hij bij mij ook prima kunnen krijgen.
In ieder geval weer 6M rijker en hopen dat m'n 2 nieuwe spitsen het gat op kunnen vullen en dat de directie en fans niet te teleurgesteld zijn.
M'n obscure dochterclub, Fc Plauen, speelt inmiddels net onder de 3e divisie dankzij mijn "net niet" talenten die ik daar steeds heen stuur.
[edit]
En nog een jonge speler voor 3M verkocht met 45% van de winst bij doorverkoop.
Totaal voor 10,5M verkocht en voor 1M aan spelers gekocht.
De verkoop van Henrique staat te boek als poor buisness.
[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 14-04-2011 15:18 ]
De financien gaan er prettig, wage/budget aardig op weten te schroeven door al die opbrengsten niet te willen gebruiken voor transfers.
Nog prettiger, we staan in de finale van de Duitse beker tegen Bayern.

Ik had weer eens veel mazzel met de loting tot de kwartfinale waar we Leverkusen versloegen met 2-0 thuis.
Zij haden maarliefst 27 schoten tegen 7 van ons.
Momenteel wordt het trainigscomplex flink verbouwd wat reputatie verhogend zou moeten werken.
Mijn 2e elftal zit aardig vol met talenten van 19 en 20 die schijnbaar elke wedstrijd winnen want ik zie alleen maar donkergroene pijlen.
Verder wat 17 en 18 jarige talenten aangetrokken en in het jeugdelftal gepropt, die staan 4e in hun competitie.
Verwijderd
ben ook bezig met tottenham, 3de seizoen bezig, 2de seizoen ook 4de geëindigd ;-)Hoogie2004 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:55:
2e seizoen afgemaakt met Tottenham Hotspur. 4e in de competitie, dus Q voor de Champions League. 1e Seizoen Ch.League en de beide engelse bekers gewonnen. Dit jaar helaas geen enkele prijs. Moet het team versterken, maar krijg de juiste spelers niet los bij de andere clubs voor een normaal geldbedrag...
Tevens de afgelopen weken lopen flirten met de baan van Steve Bruce (Man Utd), waar de voorzitter wel interesse in had, maar Bruce mocht aanblijven. Man Utd gooide na seizoen 1 al Ferguson eruit, en toen was ik ook al favoriet voor die positie als manager, maar nooit aangeboden gekregen.
Nu een goede bestemming zoeken voor de 40 miljoen aan transfergeld deze zomer, en mijn bestuur zo gek krijgen een nieuw stadion te bouwen.
en ook FA cup gewonnen tegen Man utd
hoe speel jij? mijn ploeg nu is:
-----gomez
corluka of appiah - dawson - younes - bale
----sandro
huddlestone of defour
park - modric - ruiz
lukaku
reservers: vandervaart, kleber, lenon, defoe, mputu, kranjcar, pienaar,...
babacaren en hazar heb ik 2 seizoenen kunnen huren, maar zijn nu te goed geworden om te huren en ik heb het geld niet om ze te kopen
in de match zelf kies ik voor beide flanken, druk zetten en aanvallend spelen...
Ontslag nemen bij onder de 21 kan gewoon. Bij euhm ontslag nemen?
Op die huur speler een bod doen, als je bod gelijk is aan de optie in het contract zou die automatisch gelicht moeten worden.
[ Voor 53% gewijzigd door Postius op 03-05-2011 13:04 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Eerste kan ik dus niet vinden (het ontslag nemen), waar hebben ze dat verstopt?Postius schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:04:
TJa niet alles in FM is zo makkelijk als ajax. Eigelijk is alleen ajaz zo makkelijk als ajax
Ontslag nemen bij onder de 21 kan gewoon. Bij euhm ontslag nemen?
Op die huur speler een bod doen, als je bod gelijk is aan de optie in het contract zou die automatisch gelicht moeten worden.
Het tweede lijkt me toch makkelijker te kunnen, waarom moet ik dan alsnog een bod doen?
Omdat je bij het huurcontract een overnameprijs hebt afgesproken, en niet een transfer hebt beklonken.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Eerste kan ik dus niet vinden (het ontslag nemen), waar hebben ze dat verstopt?
Het tweede lijkt me toch makkelijker te kunnen, waarom moet ik dan alsnog een bod doen?
Klopt helemaal, heb gewoon een bod uitgebracht van 9 mil en werd inderdaad gelijk akkoord gegaan en contractonderhandeling begonnen, grappig dat ik dan kan bepalen hoe er betaald word. Ik had verwacht dat dit tussen 1 van de leenvoorwaarden (in het overzicht) zou staan en dat ik daar de optie moest lichten. Nu alleen nog de 433 bug oplossen (de meest rechter aanvalller springt na aanpassen elftal na bevestigen op diepeaanvaller ipv ondersteuning, moet ik de elftalrollen nog een keer aanpassen en staat het weer goed, echter gebeurt dat na iedere wijziging en ben dus in de wedstrijd vaak de spitsen goed aan het zetten.meintje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:28:
[...]
Omdat je bij het huurcontract een overnameprijs hebt afgesproken, en niet een transfer hebt beklonken.

Valt me nog mee dat dit pas het eerste bod is, augustus 2014.
Verwijderd
Ik heb Fabregas in mijn 3e seizoen gekocht met Barcenlona 100 miljoen pond. Jaar ervoor Rooney voor 75 miljoen pondAngeloonie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:59:
[afbeelding]
Valt me nog mee dat dit pas het eerste bod is, augustus 2014.
Verwijderd
Ik houd hem liever, Ramsey Wilshire, Fabregas.....zo netjes altijd!Sn3gG3l schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:39:
[...]
Ik heb Fabregas in mijn 3e seizoen gekocht met Barcenlona 100 miljoen pond. Jaar ervoor Rooney voor 75 miljoen pond
Veel te makkelijk.
Ik ben nu bezig met het moeilijkste ooit. Als trainer zonder reputatie beginnen met de MU update. Na 5 jaar hoofdklassers(1x promoveren naar topklasse maar ontslag genomen omdat mijn team niet semi-pro werd en ik dus spelers kwijt raakte omdat ik geen salarissen kon bieden) trainen ben ik eindelijk een stapje omhoog gegaan. Stockport in de League 2. Stonden 23e van de 24 met nog half seizoen+3 wedstrijden te gaan. Uiteindelijk ben ik op 1 punt van de nummer 2 nog 3e geworden met directe promotie al gevolg.
Ik had blijkbaar geluk dat de vorige trainer bagger was want met het materiaal van Stockport en 3 meegenomen spelers van Quick Boys(mijn laatste klusje) won ik vrijwel elke wedstrijd. Al zou het ook kunnen komen door mijn succes tactiek die ik al sinds 2008 gebruik.
Maar ik heb nu pas echt genoeg reputatie om genoemd te worden bij Eerste Divisie clubs als opvolger.
Verwijderd
Ik heb ook een save lopen met Newcastle, waar ik in jaar 1 12e ben geworden. Figuruense (maar dan goed gespeld) in brazilië, promotie gemaakt en mooi meegedraait bovenaan, maar Steam heeft ook wat achievements die je alleen maar met de top ploegen kan unlocken
Verwijderd
Nee, ik ben bij 11.1 begonnen met Villa, maar daar na 12 seizoenen niks mee gewonnen, wel CL voetbal gehaald. Dat was eigenlijk mijn main game
Dus ik heb het nu anders gedaan, geen reputatie, geen club. Dan is het best nog moeilijk om een leuke club te vinden. Nu pas in het 6e jaar kon ik pas in de buitenland aan de slag in de League 2 en dat is eigenlijk maar net hoger dan de hoofdklasse in't spel. Je hebt alleen iets meer budget. En nu dwing ik mezelf ook om voor ambitie te gaan. Dus het is mijn 7e club. Al verwacht ik wel dat ik redelijk snel(3 jaar max) bij een subtopper ga komen in een competitie en dan weer in mijn routine te vervallen.
Verwijderd
Een paar voorbeeldjes:

(houdt Robben uit de basis)

(1e keus na Sakho of Chiellini)

Let vooral ook op de leeftijden
Daarnaast start ik vaag genoeg een spel met ADO Den Haag om Europa te halen en uiteindelijk als doel de CL winnen (in FM10 gelukt na 10 seizoenen), en daarnaast in FM11 met Swansea gepromoveerd en 6e geworden in de Premier League
Het spelen met Arsenal is soms niet leuk omdat het op een gegeven moment onmogelijk wordt een betere speler aan te trekken, en het leuke aan kleine clubs is dat elke speler vaak wel een verbetering is, en het een uitdaging is om gratis goede spelers aan te trekken
[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 05-05-2011 18:54 ]
Verwijderd
Ik speel nu sinds kort FM2011!
Ik ben een FC Utrecht fan en ben dus ook met FC Utrecht begonnen.
De basis dingen weet ik maar ik ben echt een beginner.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten en wat ik echt moet doen?
Zoals training, tactics, tips, scouting etc...
Hoor het graag!
HOI.
Verwijderd
Voor de rest doe ik het nu wel goed trouwens met Fc Utrecht.
Sta nu eerste in de competitie met 2 punten boven Ajax + een wedstrijd minder heb alleen nog niet echt toppers gespeelt.
Wel uit geschakeld in Europa in de groepen.
Dus qua tactieken gaat het wel goed moet alleen nog een goeie extra verdediger en middenvelder kan alleen atm niks aantrekken ivm mijn wage's.. dus dat moet volgend seizoen
Ik zit nu dus met het probleem dat ik geen spelers kan aantrekken wat dus wel kloten is
Hebben jullie nog tips om mijn team uit de dip te halen?
Kijk ook eens rond op de fora van SI Games (Engels) en Manutd.nl (Nederlands) daar vind je veel tips over FMVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:56:
Heren en Dames,
Ik speel nu sinds kort FM2011!
Ik ben een FC Utrecht fan en ben dus ook met FC Utrecht begonnen.
De basis dingen weet ik maar ik ben echt een beginner.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten en wat ik echt moet doen?
Zoals training, tactics, tips, scouting etc...
Hoor het graag!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Verwijderd
Ben er zelf ook eens voor gegaan, maarja dan win je alles met 4-0. Ook leuk
En als je daar de wonderkids op pikt hoef je inderdaad niet meer te scouten