Wat doen jullie met talenten als het gaat om spelen bij het 2de? Stallen jullie ze bij het 1ste en maken ze bechikbaar voor het 2de. Of stallen jullie ze bij het 2de.Rooke schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:09:
Mogelijk doordat je trainingsintensiteit te laag is dus dat ze een te lichte training krijgen.
Ga ik nu na 2 seizoen weer verbeteren. Zit nu op 3.5 tot 5 sterren. Heb ook mijn favoriet Moniz weer binnen.Vos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:10:
Zijn je coaches wel goed?
Tackling instellen of praten heeft geen enkel nut. Ik weet dat ze proberen om het irritante gedrag van hem na te bootsen in het spel, maar ik heb gewoon nog geen enkele wedstrijd gespeeld met hem, waarin hij geen gele of rode kaart kreeg.
Ik weet niet of je dat al weet, maar hoe hoger je de 'match preparation' zet hoe lager de trainingsintensiteit is.berry eggens schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:04:
Mijn probleem is en blijft het beker maken van tallenten. Ik laat ze spelen download training schema's maar ze worden niet beter. Heeft iemand tips??
[ Voor 25% gewijzigd door jmeerman op 13-01-2011 10:53 ]
Dat van El Hamdaoui viel me ook al op dus mede daarom ook maar zo snel mogelijk verkocht. Z'n vervanger Lukaku is ook een behoorlijke kaartenpakker thoughjmeerman schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:50:
Weet niet of meerdere er last van hebben, maar als je met Ajax speelt, zo snel mogelijk El Hamdaoui verkopen. Wat een irritant mannetje is dat. Schiet de ene na de andere bal erin, maar krijgt op een of andere manier zo veel rode kaarten dat het niet meer leuk is. Na 17 wedstrijden (11 goals), heeft hij al 5!! keer rood gehad.
Tackling instellen of praten heeft geen enkel nut. Ik weet dat ze proberen om het irritante gedrag van hem na te bootsen in het spel, maar ik heb gewoon nog geen enkele wedstrijd gespeeld met hem, waarin hij geen gele of rode kaart kreeg.
[...]
Ik weet niet of je dat al weet, maar hoe hoger je de 'match preparation' zet hoe lager de trainingsintensiteit is.

Weer wat nieuws verder: deel van me stadion gesloten door de gezondheids- en veiligheidsinspectie
[ Voor 0% gewijzigd door Gundogan op 13-01-2011 19:02 . Reden: typo's ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
En terecht! Vroeg me al af wanneer dat zou gebeuren!Gundogan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Weer wat nieuws verder: deel van me stadion gesloten door de gezondheids- en veiligheidsinspectie

Heb dat ook gehad met RBC. Het vreemde/vervelende is dat ik ook nergens informatie kon vinden over het vrijgeven van het gesloten gedeelte.Gundogan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Inmiddels een nieuwe game begonnen met Groningen. Liep zéér voorspoedig: Kampioen met 85 punten, gevolgd door Ajax (75) en PSV (67). Granqvist (!!) met 19 goals kampioen geworden, knikte de ene na de andere binnen vanuit corners en vrij trappen (+ een paar 'reguliere' goals)
In de Champions League tamelijk zwaar geloot met Real Madrid, Olympiakos en CSKA Moscow. Doelstelling is 3e worden; eerste wedstrijd in ieder geval van Olympiakos kunnen winnen in eigen hus
Lukaku heeft bij mij ook wel wat kaarten gepakt, maar niet extreem ofzo. 1 seizoen wel 17 gele en 1 rode kaart, maar de rest maar 9 kaarten.Gundogan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Dat van El Hamdaoui viel me ook al op dus mede daarom ook meer zo snel mogelijk verkocht. Z'n vervanger Lukaku is ook een behoorlijk kaartenpakker though
43 gele kaarten en 1 rode kaart in 179 wedstrijden, 1 kaart per 4 wedstrijden ongeveer.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Sommige items zijn logisch en kan je de taktiek aanpassen of een gesprek met de speler voeren.
Maar wat moet ik in godsnaam met de aanwijzing:
- we hebben te veel ontzag voor grotere teams
- ploeg b scoort het makkelijkst tussen de 31e en 44e minuut
Je kan daar toch niets mee of drukken jullie dan standaard op advies negeren?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als je tegenstander vaak tussen de 31e en 44e minuut scoort zou je kunnen opteren om in die fase verdedigender te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:20:
Ff een vraagje over het technisch overleg.
Sommige items zijn logisch en kan je de taktiek aanpassen of een gesprek met de speler voeren.
Maar wat moet ik in godsnaam met de aanwijzing:
- we hebben te veel ontzag voor grotere teams
- ploeg b scoort het makkelijkst tussen de 31e en 44e minuut
Je kan daar toch niets mee of drukken jullie dan standaard op advies negeren?
Krijg je zelf b.v. de meeste doelpunten tegen tussen de 76e en 89e minuut dan heb je teveel met je krachten gesmeten en zijn je spelers [te] moe aan het einde van een wedstrijd.
Denk daarbij aan [heel] aanvallend spelen, veel diepe ballen en veel "closing down"
Je zou dan je tactiek kunnen aanpassen om directer/korter te spelen, vlak voor die periode verse krachten inbrengen schijnt ook te werken, althans die tip kreeg ik van mijn assistent.
Je krijgt ook bijna altijd te zien of je team fysiek beter of slechter is dan je opponent en aanvallend/controlerend spelen kost dan teveel kracht waardoor je aan het eind het niet meer kunt belopen.
Krijgt je tegenstander vaak vroege doelpunten dan kan het zijn vruchten afwerpen om heel aanvallend te beginnen.
Als je moeite hebt met zwakkere tegenstanders [onderschatting] dan ben je, denk ik, vaak te positief in je team-talk en in persconferenties in aanloop naar een wedstrijd.
Er zit trouwens wel een verschil tussen uit- en thuiswedstrijden wbt team-talk, in uitwedstrijden loont het vaak beter om te motiveren waar je thuis een stuk kritischer mag zijn.
Zijn wat dingetjes die ik zou kunnen bedenken kan of ingame ben tegengekomen bij de tips.
Volgens mij kun je de teamtalk en persconferenties prima overlaten aan je assistent als hij een o.a. een hoge rating heeft wbt man-management en eventueel discipline.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik laat mijn assistent eigenlijk alle persconferenties doen en dat werkt prima. Nou ja, behalve dan dat hij vaak zegt dat hij een plan heeft om speler X van de tegenstander af te stoppen, en dan noemt hij een speler die ik helemaal niet gebruik. Dat is wat jammerLoneRanger schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:02:
Als je moeite hebt met zwakkere tegenstanders [onderschatting] dan ben je, denk ik, vaak te positief in je team-talk en in persconferenties in aanloop naar een wedstrijd.
Er zit trouwens wel een verschil tussen uit- en thuiswedstrijden wbt team-talk, in uitwedstrijden loont het vaak beter om te motiveren waar je thuis een stuk kritischer mag zijn.
Zijn wat dingetjes die ik zou kunnen bedenken kan of ingame ben tegengekomen bij de tips.
Volgens mij kun je de teamtalk en persconferenties prima overlaten aan je assistent als hij een o.a. een hoge rating heeft wbt man-management en eventueel discipline.
Weet iemand toevallig of dat soort dingen ook beter worden met de tijd?
Ik ook. De tactiek die ik gebruik ga ik niet aanpassen op een paar adviezen van trainers. Ik zit nog in mijn eerste seizoen, dus mijn training is bepaald nog niet optimaalRooke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:22:
Ik reageer alleen maar op trainingsissue's
Nee, merp!
Vads schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:11:
[...]
En terecht! Vroeg me al af wanneer dat zou gebeuren!
Ze mogen me trouwens echt niet in de game. Nadat mijn stadion kennelijk op instorten stond dacht ik dat het misschien een goed idee was om het stadion dan maar wat uit te breiden en waarschijnlijk wordt het dan ook opgeknapt. Houdt de gemeente het tegen

Maar wel weer de CL gewonnen tegen Real Madrid

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Ben trainer bij Barcelona en na 1 jaar is me contract opgewaardeerd naar een 5 jarig contract voor 47,500 per week.
Nu is het me 6e jaar en heb ik een nieuw contract aanbod gekregen voor 52,000 per week maar ik kan dit niet accepteren. Pas als ik het loon naar 100K schuif krijg ik de knop dat ik een tegenbod kan doen.
dit accepteert het bestuur niet, maar het vervelende is dat ik voor die 52,000 gelijk wil bijtekenen voor minder ook wel maar ik krijg er dus geen bevestigings knop dat ik dat kan accepteren.
Nu loopt dus over een paar ingame weken me contract af maar k wil daar helemaal niet weg!
Ervaringen of tips en tricks??
Kan me inderdaad voorstellen als het op instorten staat dat een uitbreiding niet de meest slimme keuze is haha!Gundogan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:12:
[...]
Ze mogen me trouwens echt niet in de game. Nadat mijn stadion kennelijk op instorten stond dacht ik dat het misschien een goed idee was om het stadion dan maar wat uit te breiden en waarschijnlijk wordt het dan ook opgeknapt. Houdt de gemeente het tegen
HOI.
Hoe bedoel je beter worden, heeft denk ik allemaal te maken met de stats van je assistent?PauseBreak schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:48:
[...]
Ik laat mijn assistent eigenlijk alle persconferenties doen en dat werkt prima. Nou ja, behalve dan dat hij vaak zegt dat hij een plan heeft om speler X van de tegenstander af te stoppen, en dan noemt hij een speler die ik helemaal niet gebruik. Dat is wat jammerAlleen de belangrijke persco's en CL-persco's doe ik zelf, want anders neemt het echt teveel tijd in beslag.
Weet iemand toevallig of dat soort dingen ook beter worden met de tijd?
Overigens wel grappig want de pers boycot mij nu omdat ik te vaak dingen roep.
Ik ben er achter gekomen dat het nogal goed werkt als je iemand met een matige composure in de media aanmerkt als zwak danwel het grote gevaar, die personen kunnen namelijk totaal niet met druk omgaan en slaan meestal totaal om in motivatie van superb naar poor.
Als bonus vinden je eigen spelers dan vaak prachtig en hun moraal schiet dan ook omhoog, uiteraard alleen als het idd ook effect heeft op die speler waar jij iets over roept.
Zo helpt het je eigen spelers met low composure als je in je praatje aangeeft dat er geen druk op hem staat waar spelers met een hoge composure dat weer te letterlijk nemen en weinig uitvoeren.
Vertel zo'n speler ook niet dat je zwaar teleurgesteld bent in hem/het team want beter gaat hij/hun er ook niet van spelen vaak.
Tegenstanders met een lage stat voor moed en agressie zet ik steevast op hard tackelen en vleugels met een goede voorzet op always closing down en show on left/right foot.
Tight marking doe ik eigenlijk alleen bij de spits[en] mits ze niet te snel zijn en niet te creatief, closing down wel altijd en natuurlijk altijd even kijken wat de assistent zegt tijdens de wedstrijd om te kunnen anticiperen, zowel teamtalk in de rust als het bijstellen van de tactiek.
Tenslotte pass ik altijd kort tegen lange danwel snelle verdedigers en direct tegen een langzamere danwel kleinere verdedigers.
Ik doe die dingen pas sinds halverwege vorig seizoen en sindsdien ook aardige reeksen neergezet en het aantal tegendoelpunten neemt ook drastisch af.
Zo staan we nu eerste na een goede reeks, waarbij we zowel Man Utd als Chelsea thuis hebben verslagen, maar zodra je uit moet gaan spelen, verwacht ik echt niet dat we gaan winnen. Hij dus echter wel, en hij geeft ook vrolijk aan dat Tottenham kampioen gaat worden, waar ik dat niet zie gebeuren. De selectie is gewoon te smal en er is geen geld voor aankopen, dus dan houdt het op.
Bovendien kun je niet als in eerdere FM's gewoon iedereen iedere wedstrijd laten spelen, en met de blessures nu, moet Kranjcar (die normaal reserve is) nu iedere wedstrijd op AM L spelen omdat er simpelweg niemand anders meer is. Zelfde geldt voor de spelers op de CM, DM en AM C posities. Kortom, ik verwacht wel een crash and burn scenario want de blessures zijn langdurig (gebroken enkel, gescheurde kniebanden, dat soort dingen).
Nee, merp!
Bij mij is dat menu ook verdwenenMeNTaL_TO schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:37:
Heb weer het probleem wat ik in 2010 (het spel) ook had. Mijn team wil niet meer scoren, kansen zat, alleen schieten ze niet meer raak. Na in 2010 (seizoen) 34 wedstrijden op rij met dikke cijfers gewonnen te hebben, lukt na de zomerstop opeens niets meer. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, iedereen heeft een goed tot uitstekend moreel.
Ik ben trouwens het scherm kwijt waar je je 3 formaties in kan stellen, is dat in 11.2 ergens heen verhuisd of is dat gewoon weg?
Edit: Duh, niet alles aan me assistent over laten
[ Voor 4% gewijzigd door s0k op 18-01-2011 21:31 ]
Overigens gaat het tot nu toe nog erg goed met Tottenham. Ben nu bezig wat spelers transfervrij te halen (Afellay onder andere), wat mogelijk wordt gemaakt door het vertrek van Gallas en nog zo'n figuur waardoor voor 5,5mln aan salarisruimte ontstaat. Dikke prima zeg ik!
Tot nu toe, na 20 wedstrijden ook nog eerste in de PL. Ook mooi dat ik met 0-1 win van Arsenal, om vervolgens bij Sunderland gigantisch op m'n plaat te gaan, met 2-1 verlies en een rode kaart extragratis erbij krijg
Nee, merp!
Nee, merp!
Weer met dikke voorsprong kampioen, weer de beker en dit jaar ook de CL gewonnen (met mazzel, kwart 3-4 van Real madrid (3-2 thuis, 1-1 uit) Barcelona 0-0 thuis 1-1 uit en Inter in de finale (0-1, pingel 1 minuut op de klok in de 2e verlenging). Het blijft lastig goede verdedigers te halen, wel een hoop talentjes, maar ik zie Vertongen en Mazuch en Alcides niet lang blijven, Lumb doet het bij mij wel goed als vervanging van Anita.
Wel raar dat spitsen als Mathias Suarez wel qua stats even goed zijn als Luis, maar niet evenveel scoren.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-01-2011 11:00 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Weet iemand hier trouwens wat de stats moeten zijn voor goede trainers in deze versie? Ik kan 't nergens vinden namelijk en volgend seizoen is mijn complete staff de deur uit, omdat ze waardeloos zijn
Nee, merp!
Er zit ook veel in mental stats (decisions, determination, concentration), hidden stats en uiteraard vorm. Maar daarbuiten is het heel bizar hoe soms spitsen met op het oog slechtere stats vaker scoren dan spitsen met uitstekende stats.MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:47:
Dikke lol met het spel, aantal spelers die bij mij op de transferlijst wilde (sneijder, bodul, aisatti), maar 2 weken daarop allemaal toch willen blijven.
Weer met dikke voorsprong kampioen, weer de beker en dit jaar ook de CL gewonnen (met mazzel, kwart 3-4 van Real madrid (3-2 thuis, 1-1 uit) Barcelona 0-0 thuis 1-1 uit en Inter in de finale (0-1, pingel 1 minuut op de klok in de 2e verlenging). Het blijft lastig goede verdedigers te halen, wel een hoop talentjes, maar ik zie Vertongen en Mazuch en Alcides niet lang blijven, Lumb doet het bij mij wel goed als vervanging van Anita.
Wel raar dat spitsen als Mathias Suarez wel qua stats even goed zijn als Luis, maar niet evenveel scoren.
Dat zal 'm dan voornamelijk wel zitten in de hidden stats. Dat fenomeen zie je al een paar jaar in FM. Met m'n oude game in FM2007 had ik ook een spits die op het oog echt geweldig was, maar er niks inlegde. Pas na een heel seizoen in het eerste ging hij scoren, dat was wel wat apartBoB_HenK schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:53:
[...]
Er zit ook veel in mental stats (decisions, determination, concentration), hidden stats en uiteraard vorm. Maar daarbuiten is het heel bizar hoe soms spitsen met op het oog slechtere stats vaker scoren dan spitsen met uitstekende stats.
Nee, merp!
http://fminside.nl/nieuws/vijf-sterren-training.html Is voor FM2010, maar voor FM2011 is daar niets aan veranderd.PauseBreak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:48:
Is dat niet te wijten aan dat ze bijv. niet dezelfde preferred moves hebben? Misschien dat dat iets oplost voor je.
Weet iemand hier trouwens wat de stats moeten zijn voor goede trainers in deze versie? Ik kan 't nergens vinden namelijk en volgend seizoen is mijn complete staff de deur uit, omdat ze waardeloos zijn
Ik neem aan dat het wel degelijk enigszins veranderd is, aangezien de trainingscategorieën ook veranderd zijn (GK is opgesplitst en Technique training bestaat niet meer). Hier heb je in ieder geval een handige tool om het aantal sterren per training te berekenen: http://bonzollm.net.tc/JanW schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:40:
[...]
http://fminside.nl/nieuws/vijf-sterren-training.html Is voor FM2010, maar voor FM2011 is daar niets aan veranderd.
Nee, merp!
Ik heb nu een jonge spits gevonden (regen) Issah, 19 jaar, maar zo ontiegelijk snel in totaal en op de eerste meters. Die gozer trapt en rent de bal er zo vaak in. Valt me wel op dat alle talenten echt gescout moeten worden in Africa en je goede spelers zeer goedkoop uit Belgie weg kan trekken.BoB_HenK schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:53:
[...]
Er zit ook veel in mental stats (decisions, determination, concentration), hidden stats en uiteraard vorm. Maar daarbuiten is het heel bizar hoe soms spitsen met op het oog slechtere stats vaker scoren dan spitsen met uitstekende stats.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Beide staan ook in de belangstelling van [veel] grotere clubs en vragen ook meer loon natuurlijk dan ik momenteel kan bieden.
Slim
Beide heren verdienen net geen 3K p/w en vragen 4K wat ik dus niet kan bieden maar ze nu dus wel krijgen als we promoveren.
Nu alleen nog hopen dat ze vlug tekenen.
Ik had overigens ook een talent[je] van 20 gratis overgenomen die in zijn contract liet optekenen 2K, ipv de 375, te gaan willen verdienen na 20 wedstrijden.
Aangezien ik hem graag wilde hebben en dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen in zijn eerste jaar vond ik dat geen probleem.
Door blessures en goede prestaties zat hij er al snel aan en die 2K kwam me erg slecht uit gezien we daarmee boven budget uitkwamen en dus geen ruimte voor verbeterde contracten mocht dat nodig zijn.
Gaat die clausule in werking en ik denk laat ik hem een nieuw contract aanbieden.
Tekent de dwaas voor de helft van dat bedrag.

Gelukkig lukt dat niet bij iedere speler, sterker nog ik had een speler waar ik zwaar mee overhoop lag en hij ook nog eens best verdienende speler was.
Er was genoeg interesse van andere clubs maar niemand die zijn loon wilde betalen waarop meneer vond dat "wij" dan maar moesten aanvullen tot zijn lopende contract bij ons voorbij was.
Wat een gezeur om van die speler af te komen maar gelukkig is dat gelukt.
Ik heb overigens wel het idee dat spelers sneller voor jouw club kiezen zelfs als andere clubs hoger spelen en waarschijnlijk meer bieden.
Inmiddels bestaat m'n selectie wel uit veel relatief jong Duits spul met wat ervaren spelers er omheen natuurlijk.
Als buitenlanders momenteel alleen een Argentijnse 30'er, een Deens talent van 20 en een Turkse huurling van mijn parentclub Breccia met Duitse roots.
Er zwerft ergens in het 2e ook nog een afgedankte Oostenrijks RB in het 2e maar die zit al heel lang bij de club en ik had hem tot de winterstop nog wel een beetje nodig als backup van de backup.
Heb ik weer, in alle oefenwedstrijden schiet ie ze er van alle hoeken in, in de Johan C schaal schiet er 2 in, eerste wedstrijd tegen Ado in de basis, is ie opeens zenuwachtig en mist ie alles.MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:07:
[...]
Ik heb nu een jonge spits gevonden (regen) Issah, 19 jaar, maar zo ontiegelijk snel in totaal en op de eerste meters. Die gozer trapt en rent de bal er zo vaak in. Valt me wel op dat alle talenten echt gescout moeten worden in Africa en je goede spelers zeer goedkoop uit Belgie weg kan trekken.
Dan maar even met een 433 en hopen dat ie z'n draai weer kan vinden.
Verwijderd
Ik heb nood aan een creatieve middenvelder, dus na lang zoeken had ik er eindelijk eentje gevonden.
Alleen het probleem was dat hij 1,7mln kostte, en ik maar 1,3mln transferbudget over had.
Dus ikke maar aan m'n bestuur vragen om meer transferbudget vrij te maken, ook geprobeerd om loonbudget te veranderen en zo meer geld vrij te maken voor de transfer, maar niets lukte. Het bestuur wou ook geen extra geld beschikbaar maken, omdat ze 1,3mln genoeg vonden..
Op 31 augustus, dus de allerlaatste dag van de transferperiode, tekent de speler bij een rivaal.
Op 1 september, dus de dag nà het sluiten van de transferperiode, krijg ik ineens het bericht dat het bestuur omwille van de gezonde financiële situatie het transferbudget verhoogt van 1,3mln naar 6,5mln euro..

Je bent niet de enige, maar dit is wel héél erg zuur zeg. In plaats van dat ze dat dan even 2 dagen eerder bedenken...Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:10:
Pff ik word stilletjes aan helemaal knettergek van m'n bestuur![]()
Ik heb nood aan een creatieve middenvelder, dus na lang zoeken had ik er eindelijk eentje gevonden.
Alleen het probleem was dat hij 1,7mln kostte, en ik maar 1,3mln transferbudget over had.
Dus ikke maar aan m'n bestuur vragen om meer transferbudget vrij te maken, ook geprobeerd om loonbudget te veranderen en zo meer geld vrij te maken voor de transfer, maar niets lukte. Het bestuur wou ook geen extra geld beschikbaar maken, omdat ze 1,3mln genoeg vonden..
Op 31 augustus, dus de allerlaatste dag van de transferperiode, tekent de speler bij een rivaal.
Op 1 september, dus de dag nà het sluiten van de transferperiode, krijg ik ineens het bericht dat het bestuur omwille van de gezonde financiële situatie het transferbudget verhoogt van 1,3mln naar 6,5mln euro..![]()

Maar goed, zo willen ze bij mij ook geen extra geld beschikbaar stellen zodat ik een echte topspits kon halen. Hoewel hij echt duidelijk heel erg veel beter was dan Pavlyuchenko vonden ze dat die spits niet toe zou voegen. Dat is ook een beetje irritant hoor
Nee, merp!
Verder wel een beetje een uitzichtloze situatie financieel want meer dan 49K p/w mag ik niet spenderen aan lonen terwijl ik nu op 58K zit.
Het domme aan dit spel is dat mijn aanvoerder [30plusser en meest invloedrijke speler]] bereid is zijn loon te halveren van 6K naar 3K maar dat niet mogelijk is omdat ik hem nu geen 3K meer mag bieden maar hij dus 6K blijft verdienen.
Opzich natuurlijk al vaag dat een voetballer daarmee instemt maar in deze situatie moet ik dus kennelijk eerst een speler of 2 gaan verkopen alvorens ik een speler een verlaagd contract aan kan bieden.
Een ander moeilijk punt aan deze club is dat er amper 3300 seizoenskaarten te slijten zijn, hetzelfde als vorig seizoen een divisie lager.
Naja, kijken maar of ik een speler of 2 kan slijten en dan maar wat extra verjonging door te gaan voeren ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Arie- op 28-01-2011 08:43 ]
Je club is tenminste door in de bekerArie- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:41:
Ok, nu is het echt te bizar voor woorden met de "mijn spelers doen mee aan een interland maar ik heb een wedstrijd bug". Wat is het geval: ik heb tegen mijn reserves geloot in de beker, daarbij is er dus ook nog eens een interland. Er kunnen waarschijnlijk niet eens twee teams op het veld staan. Echt te lelijk voor woorden. Daarbij kan ik de spelers van het tweede niet in het eerste stoppen, en hebben zij mogelijk nog een beter team dan ik ook.
Verder nu mijn eerste Champions League finale met FC Twente. Na afgelopen 5 seizoenen er altijd in de kwart finale of halve finale te zijn uitgevlogen moet het nu gebeuren. Man Utd. is de tegenstander, moet kunnen voor mijn gevoel. Ik heb allround een heel goed team zonder echte uitschieters, met mijn transfer budget zou ik max twee wereld toppers kunnen halen, maar ik zou niet weten voor welke positie het daadwerkelijk zo'n verbetering is dat dat het investeren van zo veel miljoenen waard is. Plus het salaris wat die mensen vragen, het bestuur is op het moment zo blij met me omdat ik ook een eind onder mijn salaris budget blijf.
Een issue waar ik tegenaan blijf lopen zijn spelers die voor mij niet goed genoeg zijn, maar toch wel een paar miljoen moeten kunnen opbrengen: steevast loopt het stuk op de salarisonderhandelingen, heel frustrerend.
Tja, dat gebeurd in de echte voetbalwereld ook. Meest recente voorbeeld is nog wel Eidur Gudjohnsen. Feyernoord wilde hem hebben, maar Gudjohnsen wilde 4x het geboden salaris ontvangen. Nu is hij naar Fulham toe.Arie- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:31:
Een issue waar ik tegenaan blijf lopen zijn spelers die voor mij niet goed genoeg zijn, maar toch wel een paar miljoen moeten kunnen opbrengen: steevast loopt het stuk op de salarisonderhandelingen, heel frustrerend.

edit: oh en het is pas 2017...
[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 01-02-2011 13:24 ]
Ik heb wat spelers erbij gemaakt bij de data-editor en in een team geplaats.
Vervolgens het data bestand opgeslagen ( een DBC file)
Mijn vraag is, hoe kan ik ervoor zorgen dat de DBC file (met mijn zelf gemaakte spelers) kan laden in een new game? en dus de spelers in mijn team heb.
De standaard database laad hij wel maar die dbc ziet hij niet
[ Voor 11% gewijzigd door AlphaWierie op 01-02-2011 15:52 ]
Eerste seizoen: Doelstelling: 'probeer degradatie te voorkomen'. Is gelukt: 16e plaats en nacompetitie zonder veel problemen doorgekomen.
Tweede seizoen: Een aantal prima versterkingen transfervrij kunnen halen: Yakubu, Merino, Styvar, Assou-Ekotto, Tim Cornelisse, Jiranek (VC) en Pareiko (K) - Sommige hiervan al een half seizoen eerder.. Verder heb ik Araujo kunnen kopen van Barca (Wordt een topper voor WII begrippen). Alsnog 16e geworden - geen aanwijsbare reden, mijn team was duidelijk beter dan 6 of 7 andere teams, iedereen was gelukkig bij de club, maar toch na eerst 3 wedstrijden gewonnen te hebben bijna alles verloren.
[ Voor 16% gewijzigd door Ero-Sensei op 03-02-2011 16:36 ]
Ook in de CL ben ik door en heb ik zelfs van Real Madrid gewonnen, terwijl dat echt tegen álle verwachtingen - en spelbeeld trouwens - in was.
Nee, merp!
Ik speel met Dempo (Indiaas team).
En na 2 seizoenen ben ik zo een beetje het enige ´topteam´ van india. met een waarde van 5miljoen (het 2de team is 120k waard haha)
Het volgende.
Ik zit in de halve finale van de Champions league (asia) maar er is een interland.
Van mijn 30 spelers zijn er 28 opgeroepen (india, india onder de 23 en india onder de 18)...
dus ik heb 2 spelers.. en nog wat spelers van 15 die NGS zijn..
wat moet ik doen
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ohja dat ga ik gelijk ff proberen!Sherlock schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:24:
In vorige delen kon je even op vakantie gaan en dan werd de wedstrijd alsnog gespeeld. Ik weet niet of dat nu ook helpt? Wel ongelofelijk zuur dat deze bug er nog steeds in zit.
Alleen mijn assistent manager maakt er meestal een potje van -_-
kwil wel de finale in
Na vorig seizoen kampioen te zijn geworden in de 3e Bundesliga deden we dit jaar gelijk weer mee voor de prijzen.
Geld voor versterkingen was er niet en het wage-budget bleef hetzelfde en tevens het laagste in de 2e Bundesliga.
Gelukkig is er een nieuwe voorzitter die de schulden, een slordige 5M, heeft weggewerkt en kreeg ik zowaar 5K extra op het wagebudget waar ik ongeveer 10K boven zat.
Uiteindelijk mooi 3e geworden en dus een playoff mogen spelen tegen "Der Club" [1.FC Nüremberg], uit 1-2 verloren en thuis 1-1 gelijk.
Uiteindelijk was ik wel blij om niet te promoveren want hoewel ik een aardige groep spelers heb hebben we daar [nog] niks te zoeken en bouw ik liever nog wat verder.
Met de premies en de sanering een omzet gedraaid van 20M zodat we inmiddels 6,5M in de plus staan.
Voor het nieuwe seizoen zowaar ook 500K beschikbaar gekregen voor transfers en van 59K naar 83K omhoog gegaan in wage-budget, was ook wel nodig met veel contracten die verhoogd/vernieuwd moesten worden.
4 belangrijke spelers aangetrokken, 2 vleugel-middenvelders waarvan er 1 aan beide kanten kan spelen en een DC met Bundesliga ervaring.
De grootste aankoop was toch wel Paulo Henrique die na Heerenveen teruggegaan was naar Brazilië waar hij in zijn laatste seizoen toch goed was voor 28 doelpunten.
Mijn spitsenduo van afgelopen seizoen was samen goed voor 11 doelpunten in een toch al niet een al te productief seizoen. [36 voor, 26 tegen]

Inmiddels ook een feeder-clubje gevonden om mijn jonge talenten, die te oud zijn voor de U19, te laten rijpen.
Helaas duurt het nog 2 maanden voordat ik daar spelers kan onderbrengen.
Een echte doelstelling heb ik niet, de club is opzich gezond en met het materiaal wat ze hebben zouden ze ook zonder mij prima instaat moeten zijn om zich te kunnen handhaven dan wel doorgroeien.
Zelf heb ik wel weer zin in een nieuwe club in de 3e divisie maar eerst dit seizoen afmaken met de Pokal, zover mogelijk komen, als primaire doelstelling.
Na 4 1/2 seizoen trouwens nog niet verder gekomen dan regionale bekendheid en schijnbaar hebben bepaalde spelers daar nogal eens motivationele problemen mee.
het is mijn assistent manager gelukt na 10 pogingen... het was gespeeld een team dat bestond uit reserve spelers van mijn onder de 18 onder de 21 en basis elftal.. en er waren 3 spelers die ''grijs'' waren en geen account hadden.. denk verzonnen ofzo hahahaHamburgerHenk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:45:
Sta in zo'n geval gewoon reloaden alst nie lukt.
Nee, merp!
Als je trouwens een een tijdelijke speler ziet en hem erg goed vind, kun je hem tegenwoorden een contract aanbieden.
Mocht het verlengen worden en eventueel penalty's dan wordt het vlug douchen om nog op tijd thuis te zijn om wat vuurwerk af te steken.
Ik won de wereldbeker voor clubs, de Championscup voor de 2e keer achter elkaar, de beker, de JC schaal en voor de 2e keer landskampioen met 102 punten. En vervolgens niet eens in de top 3 van coaches, maar ook geen team van het jaar, dus geen vette bonus voor de helft van mijn spelerswie niet schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:20:
Dat manager of the year is ook echt belachelijk, ik win de Europa league, league cup, FA cup en de premier league en dan word je 2e achter de manager van Everton die 22% van zijn wedstrijden heeft gewonnen en 17e is geworden
Thuis 0-1 verloren van Arsenal, en daar had ik nog mazzel mee. Ik werd echt compleet van de mat gespeeld, dat is me het hele seizoen nog niet overkomen. Zelfs niet tegen teams als Real Madrid, Manchester United en Chelsea. Daarna de FA Cup halve finale thuis tegen Chelsea, roemloos ten onder met 1-2 en uit 1-1, waarbij me opviel dat Pavlyuchenko niet echt meer op scherp staat. De jongen ging echt heel lekker (43 aps, 37 goals), maar vanaf Arsenal thuis heeft hij geen enkele kans meer in een doelpunt omgezet. Alles gaat recht op de keeper, op de lat of ruim naast of over. Echt bizar.
Nou goed, ondertussen heb ik dus van de 12 punten voorsprong op Chelsea, nog maar 6 punten over en daar heb ik nog mazzel mee want Everton-uit verloor ik met 3-2 (hoe verzin je het...), terwijl zij gelijkspeelden tegen Wolves ofzo, iig een club die tegen degradatie aan zit te hikken (dat verzin je ook niet...).
Het is dus hópen op een winstpartij tegen Aston Villa uit, want de volgende wedstrijd is Man City thuis, waar ik niet direct verwacht te winnen en om het nou op de laatste wedstrijd aan te laten komen, Wolves-uit, is geen fijn idee.
Ook zijn 3 van mijn coaches weg gekocht. Dat schiet dus ook niet op. Daar komt dan weer bij dat de coaches die goed genoeg zijn, niet met me willen onderhandelen op dit moment. Moet ik daarvoor zeker weer wachten totdat de competitie is afgelopen. Lekker is dat
Nee, merp!
Heel erg vind ik het ook weer niet, want nu maar ik gewoon elke maand winst door de miljoenen die ik met de gewone ticket sales haal.
De wedstrijd tegen Arsenal, om de FA Cup, heb ik uiteindelijk ook met 0-2 gewonnen, en ook dat was meer geluk dan wijsheid. Eigenlijk was Arsenal de hele wedstrijd de betere ploeg, maar Gomes is echt een superkeeper in het spel. Die vent houdt er zo belachelijk veel uit, dat is niet te filmen. Daarnaast zijn van de 6 100% kansen die mijn team wist te creëren, er 2 in gegaan, terwijl alles van hun (en dat was echt iets van 24 schoten 'on target', 16 naast etc) niks erin ging. Pure mazzel, maar zo heb ik in het eerste seizoen wel mooi de Treble gehaald.
Dat het een Treble was die bestaat uit League Cup/FA Cup/Kampioenschap en dat ik in de CL in de halve finale roemloos ten onder ging aan Chelsea (1-2 thuis, 1-1 uit = 3-2 aggregrate loss), doet daar niks aan af.
Voor volgend seizoen in ieder geval al transfervrij Affelay binnen. Nu zoeken naar versterking in de spits en DR/DL posities. DR heb ik een betere backup speler nodig voor wanneer Corluka geschorst of vermoeid is, en DL heb ik een nieuwe nodig, want Bassong schuif ik door naar DC omdat Gallas niet wil verlengen (nou ja, dat wil hij wel, maar dan wil hij per se 4mln per jaar gaan verdienen + 10% omhoog per jaar en dat kan ik simpelweg niet betalen).
Voor volgend seizoen moet ik ook nog een fatsoenlijke trainerstaf samenstellen, want iedereen behalve de GK-coaches gaat weg. Ze waren allemaal waardeloos, maar verdienden wel veel en dat is geen goede combinatie
Ik heb al een coach van Arsenal aangetrokken die def/att/shooting kan doen (4 sterren op elk onderdeel). Nu de rest nog.
Nee, merp!
Dat heeft me vorig jaar namelijk 6 gelijke spelen en 11 verliespartijen extra opgeleverd tov het seizoen ervoor, en ik heb me maar ter nauwer nood kunnen kwalificeren voor de Uefa League daardoor, terwijl ik in de wedstrijden tegen clubs met een hogere reputatie ze helemaal van de mat speelde en gewoon 4-0 won.
Nee, merp!
Ben namelijk heel benieuwd hoe snel het spel hiermee loopt. Vooral na enkele seizoenen wordt het spel erg langzaam op mijn huidige laptop.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Mag ik vragen hoeveel sterretjes FM2011 aangeeft bij "computer prestaties"?Rooke schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:04:
Ik draai 'maar' op Q9550+4gb en dat gaat al als de brandweer
Bedankt voor de link, maar dat is niet het probleem. Het probleem is puur tactisch, moraal is namelijk gewoon "Superb" of "Very Good". Alleen worden de kansen niet afgemaakt, waar ze die het eerste seizoen wel afmaakten.JanW schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:22:
Misschien heb je iets aan deze gids? http://fminside.nl/nieuws...aliteit-en-motivatie.html
Nee, merp!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Einde seizoen 1, erg tevreden. League Cup, FA Cup en Champions League gewonnen, en 2e in de competitie.
Sta al het hele seizoen in de belangstelling van enkele grote clubs in Spanje (geruchten over Barcelona, Real) en ben favoriet om Alex Ferguson op te volgen nu die ontslagen is (Man Utd werd 6e).
Nu is de vraag, heb je ook nog inzicht in competities, wanneer je competities niet aanvinkt als speelbaar?
Voor zover ik me herinner heb je geen inzicht in de niet aangevinkte, maar kun je wel de selecties zien.
Dus je kunt wel teams aanklikken, en zien welke spelers er in de selectie zitten met de details, maar je kunt niet de standen zien van competities en dat soort dingen.
Dus in het kort zijn de speelbare competities net zo inzichtbaar, als de competitie waarin jezelf speelt.
Klopt dat?
Ben van plan om Nederland, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië aan te vinken.
Hopen dat het niet lange wachttijden op gaat leveren. (Heb een E6750, 4GB)
[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 01-03-2011 19:38 ]
...
[ Voor 75% gewijzigd door Vos op 01-03-2011 20:04 ]
Dan ga ik die competities toch maar selecteren.
Vind het wel mooi als je dat in kan zien.
...
Ga binnenkort met PSV beginnen omdat ik de spelers goed ken, dat vind ik toch leuker. Hebben jullie dat ook? Dat het spel pas echt vermakelijk wordt zodra je de spelers een beetje kent. De eerste "maanden" bij een nieuwe team is altijd zo vermoeiend.
Met nieuwe manager en die club een satelliet club maken van FC Zwolle.
Dan kan ik talenten, die nog niet goed aansluiten met het eerste elftal, daar mooi laten groeien.
Ben nu een satelliet club van AZ.
Had er niet goed over nagedacht...
Krijg nu wel gratis talenten via huur, en geld toe per jaar.
Heb nu een 17-jarige keeper, die echt goed is.
Maar nou zou ik in de tussen tijd op zoek moeten gaan naar een vervanger voor deze keeper.
Lijkt me een aardige manier om er zo mee om te gaan.
...
Daar gebruik ik nu savegamebackup voor, zowel handig omdat ik dan altijd de juiste savegame heb op zowel mijn laptop als mijn pc, maar ook om dit soort dingen te voorkomen.Robin Chung schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:31:
Ben mijn Vitesse save kwijt...was gelukkig niet zo ver.
Ga binnenkort met PSV beginnen omdat ik de spelers goed ken, dat vind ik toch leuker. Hebben jullie dat ook? Dat het spel pas echt vermakelijk wordt zodra je de spelers een beetje kent. De eerste "maanden" bij een nieuwe team is altijd zo vermoeiend.
Je vind er genoeg goede spelers terug, sowieso voor de eerste divisie (echt topspelers voor daar).
Voor iedere positie meerdere keuzen, zelfs als je enkel zoekt op 21 en jonger.
Die zijn dus ook vrij van een transfer bedrag en kun je per direct een contract aanbieden, of op proef voor maximaal 4 weken.
Eigenlijk een logisch idee, maar ik heb het hier van:
http://www.neoseeker.com/...ower-league-to-top-guide/
...
Beetje late reactie wellicht, maar je kunt toch competetities selecteren en dan als non-playable aanzetten? Zodat de standen en de spelers e.d. wel 'bijgewerkt' worden?Luxicon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:37:
Heb zojuist FM 2011 voor Steam aangeschaft en het is een tijd terug dat ik CM / FM speelde.
Nu is de vraag, heb je ook nog inzicht in competities, wanneer je competities niet aanvinkt als speelbaar?
Voor zover ik me herinner heb je geen inzicht in de niet aangevinkte, maar kun je wel de selecties zien.
Dus je kunt wel teams aanklikken, en zien welke spelers er in de selectie zitten met de details, maar je kunt niet de standen zien van competities en dat soort dingen.
Dus in het kort zijn de speelbare competities net zo inzichtbaar, als de competitie waarin jezelf speelt.
Klopt dat?
Ben van plan om Nederland, Duitsland, Engeland, Spanje en Italië aan te vinken.
Hopen dat het niet lange wachttijden op gaat leveren. (Heb een E6750, 4GB)
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
...
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 06-03-2011 22:37 ]
Verwijderd
Vriendschappelijk inplannen
Ben nu bijna aanbeland aan het einde van het tweede seizoen.
Na het eerste seizoen waren er maar 2 weken beschikbaar om wedstrijden in te plannen.
Tenminste, dat geeft de kalender aan. De overige data staat op niet beschikbaar.
Is hier iets aan te veranderen want de eerste 11 wedstrijden waren drama.
Anyway, kan ik meer data beschikbaar maken voor vriendschappelijke wedstrijden?
Transfers
Waarom tekent een basis speler die erg goed presteert, voor een elftal uit dezelfde league?
Het gaat wel om Willem II, maar dit seizoen bakken ze er niet veel van.
Zij staan 15e en FC Zwolle staat nu derde.
Transfers #2.
Ik heb door een gigantische hervorming, een aantal spelers waarvoor ik geen toekomst voorzie bij de club, dan het reserve.
Deze biedt ik aan om te verkopen.
* Over het algemeen wordt er geld geboden voor transfer
* Over het algemeen wordt er geen geld aangeboden, maar direct een contract, wanneer het huidige contract relatief snel eindigt. (6 maanden)
Nu de situatie waar ik vraagtekens bij heb.
Er wordt een contract aangeboden, terwijl deze speler nog een compleet seizoen te gaan heeft, voordat het contract eindigt.
Dit kan natuurlijk, want het is aan de speler om te beslissen waarvoor hij een nieuw contract tekent.
Ik snap best dat een speler zijn toekomst wil verzekeren, door alvast iets te tekenen, wanneer deze speler op de transfer lijst staat?
Maar goed, veel vaker bieden zij geld en wordt de transfer per direct afgerond.
Ik vind het niet echt relaxed dat een speler al zo ver van te voren een contract tekent, en zeker niet wanneer deze speler relatief veel geld waard is.
Is er een manier om dit tegen te gaan?
Of is dit een geval van 'mee leven'?
...
edit:Over de vriendschappelijke wedstrijden, ik zou het niet weten. Ik laat deze altijd plannen door mijn assistent.
[ Voor 19% gewijzigd door Arie- op 07-03-2011 23:03 ]
Heb net de spelers die ik wil behouden een 4 jaar contract laten tekeken.
Wel is m'n linksback ervandoor. (Gieljan Tissingh)
Z'n contract liep bijna af, en hij accepteerde die van een andere club (daar zitten veel ex-Zwolle spelers).
Die van mij accepteerde hij helaas niet.
Betreft de vriendschappelijke wedstrijden, zal er nog eens superkritisch naar kijken.
Hopelijk gaat het nu wel werken.. al staat nu al nagenoeg de hele tussen seizoens pediode op niet beschikbaar. Kan er niks mee beginnen, omdat die data niet beschikbaar zijn.
Wel gek trouwens, dat een club een contract aanbiedt, aan een speler die nog meer dan een jaar onder contract staat. En dus in wou laten gaan, als het contract is verlopen.
Update
Het seizoen is net afgelopen en heb hieronder plaatjes met de resultaten.
Ben er gezien de start en het verdere verloop zeker tevreden mee.
Wedstrijden:

Positie verloop:

Transfers:

Team:

Opstelling:

Eindstand:

[ Voor 59% gewijzigd door Luxicon op 08-03-2011 01:48 . Reden: Zie update ]
...
Als een speler nog een contract heeft van meer dan >6 maand dan kan een club niet met die speler onderhandelen. Dit kan alleen als er een vergoeding tegenover staat. Weet je zeker dat dit gebeurd? Of het moet een jeugdspeler zijn geweest met een jeugdcontract. Betreft het wel fulltime contracten?Luxicon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 00:23:
...
Wel gek trouwens, dat een club een contract aanbiedt, aan een speler die nog meer dan een jaar onder contract staat. En dus in wou laten gaan, als het contract is verlopen.
...
PSN: MGFlexican.
Update notes ook beschikbaar?Morenoo91 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:50:
11.3 is uit!
Dit klopt inderdaad en ben er erg blij mee. Gelukkig dat het zo zit.Vos schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:50:
[...]
Als een speler nog een contract heeft van meer dan >6 maand dan kan een club niet met die speler onderhandelen. Dit kan alleen als er een vergoeding tegenover staat. Weet je zeker dat dit gebeurd? Of het moet een jeugdspeler zijn geweest met een jeugdcontract. Betreft het wel fulltime contracten?
Ik had in gedachte dat het contract eind juni 2013 zou verlopen, maar dit was 2012.
Echter.. deze speler heeft nu geen makelaar en is wel heel erg in waarde gedaald.
Van 275.000 euro, naar 7.000 momenteel.
...
Nee, merp!