Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Topklasse kun je via een custom database wel krijgen.
Ik speel momenteel een game met 2 managers. 1 bij Twente (kampioen) en 1 bij Quick'20 (8e, verwachting 14e).

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
L1nt schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:47:
Ik speel momenteel een game met 2 managers. 1 bij Twente (kampioen) en 1 bij Quick'20 (8e, verwachting 14e).
Zit nu al 12 jaar ver in de game en heb niet echt zin om opnieuw te beginnen.

Vind het wel jammer dat het er standaard niet in zit maja.

Heb net de 1e halve finale CL gespeeld tegen Tottenham.
In de 5 minuut open ik de score via Nirvana en in de 11e en 20e minuut gaat er een DC uit met direct rood :/

Stond dus na de 2e kaart met maar 2 verdedigers op het veld. Heb toen een spits eruit gehaald en een DC erin.
En ik wist met 9 spelers nog te domineren ook. In de 2e helft werd ik weg getikt en haalde er toen een vleugel speler uit voor een DM.

Uiteindelijk met 1-0 gewonnen :D en de Spurs hebben echt een sterk team. Nu moet ik nog de return spelen en zal dus denk ik 2 van mijn basis verdedigers missen, mocht ik de finale halen zullen ze denk ik ook wel geschorst zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
L1nt schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:47:
Relaxed:) kun je spelers van twente huren bij Quick (Zelf alles accepteren) of werk je niet 'samen'?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
2e seizoen Feyenoord gestart. 1e seizoen de Tripple gepakt. Beetje onrealistisch maarja... Weet het ook niet.

Aankopen 1e seizoen waren: Fazio, De Le Peñeta, Rivaldo ( :') ), Leandro Augusto
Verkopen 1e seizoen: Mokotjo,Schaken,Leerdam,De Cler, Vlaar(Lumb, Smolov einde huurcontract).

2e seizoen gekocht: Monzón, Diarra en Douglas. Ben bezig met Romelo Lakuka omdat Kadlec en Neymar niet willen. Mijn probleem is namelijk dat ik te weinig scoor. Dat probleem dacht ik opgelost te hebben met Rivaldo, maar die heeft nooit voor mij gescoord. Terwijl hij wel zieke stats had/heeft.

Nu kan ik hem alsnog weer transfervrij halen; echter zijn salaris is vrij hoog. Dat zie ik dus niet zitten.

Sterkte Selectie:

De verdediging. Ondanks dat ik Vlaar nu verkocht heb staat er toch wat. Heb Monzón, Bahia, Douglas en Fernandez als standaard verdediging. De vrij stand-in voor de rechtsback positie. de Vrij is overigens wel ziekelijk goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
soepah schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:36:
[...]

Relaxed:) kun je spelers van twente huren bij Quick (Zelf alles accepteren) of werk je niet 'samen'?
Probleem in zulke gevallen is vaak dat de spelers niet willen...de reputatie van de club en de competitie zijn erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik speel met Aris Saloniki. Zit nu in begin 3e seizoen.

1e seizoen werd ik 4e en haalde ik netjes europees voetbal.
2e seizoen werd ik 2e en won ik de beker. Europees werd ik na de poulefase uitgeschakeld.
Nu in het 3e seizoen mag ik dus voorronde spelen van de CL en ga ik voor de titel.

Mijn team is als volgt:

GK: Fernando Henrique
DR: Sime Vrasjlko
DC: Fabricio Coloccini
DC: Jeffrey Bruma
DL: Monzon
MR: Diego Buonanotte
MC: Daniel Kofi Agyei
MC: Bernardo
ML: Andres D'Alessandro
FC: Federico Macheda
FC: Jelle Vossen

Wissels:
GK: Sinan Bolat
DC: Philippe Senderos
DL: Michel Garbini
DR: Giulio Donati
MR: Julian Faubert
MC: Roland Garcia
FC: Lacina Traore

Met name diego Buonanotte is echt een super-talent. En jelle vossen is ook een tip! En macheda scoort als een beest. Allemaal jonge talenten die je kan huren of voor een goedkoop prijsje kan krijgen! Ik speel overigens 4-4-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben sinds zo ongeveer een jaar de bondscoach van Zwitserland. Leuk land om mee te beginnen naast ADO, en een uitdaging om ze ver te krijgen op het EK :)

Speel ik zojuist een kwalificatiewedstrijd die wel heel erg goed ging:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/21/1292920504-510.jpg

9 schoten op doel, 8 doelpunten :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net seizoen 2021/22 afgesloten en won tegen Chelsea de CL.

Maar er gebeuren nu redelijk wat vage dingen.
Elk seizoen krijg ik een nieuwe individuele TV deal. Deze is elk seizoen 8.25mln.
Dus een leuke bron van inkomsten die elk jaar gelijk is, zelfs vorig seizoen toen ik de CL niet won kreeg ik een nieuwe 1 jarige deal van 8.25mln. Dit jaar kreeg ik het bericht dat er een 3 jarige TV deal gesloten is voor 2.7mln per jaar.

In het kort ik zal de komende 3 jaar 5.55mln minder verdienen aan die zooi. Ik vraag me af welk wiskunde wonder bij de club deze deal goed vond.

Daarnaast werd vlak voor de winter stop AGOVV gekocht door een stinkend rijke Chinees. Voor de overname zei hij dat hij 45mln in de club wilde pompen en niet zou stoppen voordat de club een gevestigde naam zou zijn nationaal en international.
Ik dacht o leuk een extra club die zich kan meten in Europa en ging er vanuit dat ze in de winter wel spelers zouden halen.
In de winter hebben ze toen voor 2.4mln aan spelers gehaald (pakweg 2.3mln meer dan wat ze normaal over een jaar uitgeven). Maar er ging ook voor 1.1mln aan spelers weg.

Uiteindelijk na 6 maanden geeft de mega-rich (zo staat het in de tekst) Chinees aan dat hij zijn financiële steun terugtrekt. Hij wil andere investeringen in andere gebieden onderzoeken :/

Hij belooft dus er 45mln in te pompen en duwt er uiteindelijk 1mln in en verdwijnt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Klinkt als.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Owww, eewww, ugggglll en meer van dat soort:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zqxyf6.png

Denk niet dat ik de CL ga prolongeren :X

Beker ook al uit helaas, maar Europese supercup en wereld club cup gewonnen en landskampioen worden we ook wel weer :)

En Dzeko komt gratiz over voor volgend seizoen *O* Suarez en El Hamdaoui zijn weg, maar nog genoeg concurrentie over met Lukaku, Neymar en Suk (scoort verrassend veel voor een speler met oa finishing op slechts 8 ).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Speel net een WK groepswedstrijd tegen de VS en ik moet winnen wil ik verder komen en beide Nederland en de VS spelen in precies dezelfde kleren. Volledig in wit en ik heb dus geen idee hoe de wedstrijd gaat.

Dit is niet de 1e keer dat me dit gebeurt, is het te moeilijk om het zo in te stellen dat dit niet gebeurt?
Bv alleen uit shirt mits thuis spelende ploeg kleur X of Y heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat hij doelt op Vitesse met die Georgiër die steeds spelers belooft en binnen 3 jaar kampioen wil worden o.i.d. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
LoneRanger schreef op woensdag 22 december 2010 @ 02:18:
[...]

Ik denk dat hij doelt op Vitesse met die Georgiër die steeds spelers belooft en binnen 3 jaar kampioen wil worden o.i.d. :P
Bij mij is Vitesse redelijk in de buurt met die belofte. Spelen regelmatig in de EL en vorig seizoen en komende seizoen weer de CL. Duurde iets langer dan 3 jaar maar ze komen eraan :P

Maar vind het erg raar dat iemand een club koopt en er na een half jaar genoeg van heeft.

Maar aan de andere kant toen hij de club kocht kwam hij wel met de gebruikelijke praatjes, AGOVV super club etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 22-12-2010 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
kan je BC zijn naast je team?
Ben bang als ik solliciteer dat ik mijn eigen clubteam kwijt raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
PhrancK schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:20:
kan je BC zijn naast je team?
Ben bang als ik solliciteer dat ik mijn eigen clubteam kwijt raak
Ja dat kan probleemloos, geen gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
ik speel voor het eerst Football Manager 2011 heb de vorige delen nooit gespeelt. maar ik speel nu met psv maar heb amper geld om contracten te verlengen en daardoor zijn spelers ontevreden. en elke jeugdspeler wil in a selectie maar dat kan natuurlijk niet. heeft er iemand nog tips?

ps loting voor eufea is ook leuk man city napoli en rapid wien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

soccerroos schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:36:
ik speel voor het eerst Football Manager 2011 heb de vorige delen nooit gespeelt. maar ik speel nu met psv maar heb amper geld om contracten te verlengen en daardoor zijn spelers ontevreden. en elke jeugdspeler wil in a selectie maar dat kan natuurlijk niet. heeft er iemand nog tips?

ps loting voor eufea is ook leuk man city napoli en rapid wien
Dat is het hele idee van managen juist, je moet zorgen dat je binnen budget blijft, en daarbij ook nog eens de juiste spelers behoud om goede resultaten te halen. Tips, probeer bij contracten lager in te zetten als dat er wordt geeist, zeker bij verlengingen, 10% boven huidige salaris is vaak al genoeg om te laten tekenen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:45:
[...]

Dat is het hele idee van managen juist, je moet zorgen dat je binnen budget blijft, en daarbij ook nog eens de juiste spelers behoud om goede resultaten te halen. Tips, probeer bij contracten lager in te zetten als dat er wordt geeist, zeker bij verlengingen, 10% boven huidige salaris is vaak al genoeg om te laten tekenen.
ok en hoeveel wisselspelers mag je normaal hebben want nu speel ik tegen Utrecht mag ik er maar 4 mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je mag altijd 7 wisselspelers meenemen naar competitiewedstrijden. Als je dit niet haalt heb je dus blessures of niet speelgerechtigde spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ajax. Ik zit nu in de 2e seizoen. 1e seizoen een TOP jaar gehad. Eredivisie gewonnen :D beker gewonnen :D en de EUfA cup gewonnen ( met veeeeeeel mazzel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:45:
[...]

En anders iets meer geld geven per doelpunt of wedstrijd, helpt in mijn ogen vaker dan een hoger salaris bij onderhandelingen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MeNTaL_TO schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:18:
[...]

En anders iets meer geld geven per doelpunt of wedstrijd, helpt in mijn ogen vaker dan een hoger salaris bij onderhandelingen.
Ik heb nu zowat mijn hele selectie laten bijtekenen tot 2018 of 2019 (althans, stuk of 7 man), en kan nu dus gaan werken aan de financiele stabiliteit van Ajax door overbodige spelers te verkopen, en eventueel wat versterkingen in de breedte te halen (mits ze goedkoop zijn qua salaris). heb dit jaar ook mijn gehele transferbudget overgeheveld naar het salarisbudget, zodat ik wat ruimte heb, en niet onnodig nog geld ga uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:58:
[...]

Ik heb nu zowat mijn hele selectie laten bijtekenen tot 2018 of 2019 (althans, stuk of 7 man), en kan nu dus gaan werken aan de financiele stabiliteit van Ajax door overbodige spelers te verkopen, en eventueel wat versterkingen in de breedte te halen (mits ze goedkoop zijn qua salaris). heb dit jaar ook mijn gehele transferbudget overgeheveld naar het salarisbudget, zodat ik wat ruimte heb, en niet onnodig nog geld ga uitgeven.
is daar ook een optie voor dat je salarisbudget kunt instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

soccerroos schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:00:
[...]

is daar ook een optie voor dat je salarisbudget kunt instellen ?
in de Boardroom - Overview kan je je budget wijzigen, en schuiven met je salaris en transferbudget. Ofwel, minder transfergeld, meer salarisbudget of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:39:
[...]

in de Boardroom - Overview kan je je budget wijzigen, en schuiven met je salaris en transferbudget. Ofwel, minder transfergeld, meer salarisbudget of andersom.
ok zou eens kijken als ik het kan vinden.
Vind het nog een lastig spel. net 2x verloren europees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zit even vast in een spannende competitie zeg :/
Nauwelijks 4 punten verschil tussen de nummer 1 en nummer 7..
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/7091/afbeelding1ty.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:32:
[afbeelding]
Mooi man :)
Liefst sta je natuurlijk 10-15 punten los (althans, ik wil eigenlijk in de competitie elke wedstrijd winnen, een gelijkspel voelt als een verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:37:
[...]

Mooi man :)
Liefst sta je natuurlijk 10-15 punten los (althans, ik wil eigenlijk in de competitie elke wedstrijd winnen, een gelijkspel voelt als een verlies).
Hehe inderdaad :)
Ja lap, 2-0 verlies tegen de nr 2 en ik sta weer direct op nummer 7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik wordt nog steeds helemaal GEK van de 10 tot 20 tegendoelpunten doordat een verdediger hem over de achterlijn wilt trappen (9 van de 10 keer zonder enige dreiging) en hem dan zo langs de keeper in het goaltje trapt.

2e seizoen met Feyenoord, 30 wedstrijden, 24!!!!!! eigen goals waarvan 20 (opgeschreven) gewoon er ingetrapt. Erg vervelend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:44:
[...]

Hehe inderdaad :)
Ja lap, 2-0 verlies tegen de nr 2 en ik sta weer direct op nummer 7 |:(
Sta nu met Ajax in de competitite, 11 gespeeld, 11 gewonnen, 40 goals voor en 5 tegen, 10 punten los van de nummer 2. Ik hoop het uit te breiden om een wedstrijd of 6 a 7 voor einde seizoen al kampioen te zijn :D
RedHat schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:29:
Ik wordt nog steeds helemaal GEK van de 10 tot 20 tegendoelpunten doordat een verdediger hem over de achterlijn wilt trappen (9 van de 10 keer zonder enige dreiging) en hem dan zo langs de keeper in het goaltje trapt.

2e seizoen met Feyenoord, 30 wedstrijden, 24!!!!!! eigen goals waarvan 20 (opgeschreven) gewoon er ingetrapt. Erg vervelend |:(
Ok, 24 eigen goals is echt belachelijk, een specifieke speler die dit flikt?

[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:32:
[afbeelding]
Damn, wat zijn de verwachtingen van het bestuur. Want zoals het er nu uitziet kun je kampioen worden maar kan het ook gebeuren dat je aan het einde van het seizoen zonder Europees voetbal staat.
Dat kan net het verschil zijn tussen ontslag of contractverlenging afhankelijk van de verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:40:
[...]

Damn, wat zijn de verwachtingen van het bestuur. Want zoals het er nu uitziet kun je kampioen worden maar kan het ook gebeuren dat je aan het einde van het seizoen zonder Europees voetbal staat.
Dat kan net het verschil zijn tussen ontslag of contractverlenging afhankelijk van de verwachtingen.
Continentaal voetbal via competitie dusja.. 'Bang' afwachten :)
Ach ja,nu gewoon 3 matchen na elkaar winnen en ik sta terug aan de top waarschijnlijk.. Gotta love the game _/-\o_

• RedHat
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:43:
[...]

Sta nu met Ajax in de competitite, 11 gespeeld, 11 gewonnen, 40 goals voor en 5 tegen, 10 punten los van de nummer 2. Ik hoop het uit te breiden om een wedstrijd of 6 a 7 voor einde seizoen al kampioen te zijn :D

[...]

Ok, 24 eigen goals is echt belachelijk, een specifieke speler die dit flikt?
Vooral Bahia. Maar het probleem zit hem er dus in dat er geprobeerd wordt de bal achter de lijn te tikken, echter scoort ie steeds in eigen goal. Vaak is er helemaal geen druk of wat dan ook, tegenaanval gestopt op middenveld, bal wordt teruggelegd naar een verdediger en die schiet hem dan zo het eigen goal in 8)7 8)7 8)7

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

waarschijnlijk domme vraag maar stel hem toch :)

pikt FM11 het als ik bijvoorbeeld de savegame van mijn vaste pc kopieer naar mijn laptop om daar verder te spelen? En kan ik hem dan ook weer terug kopieren?

Ik zit tegenwoordig bijna elk weekend bij mijn vriendin en zo kan ik eventueel toch nog af en toe beetje FM doen want laptop heb ik altijd bij me als ik daar zit.

Mijn gevoel zegt "geen probleem zolang de versies gelijk zijn en je de custom databases er ook op hebt staan" maar mijn onderbuikgevoel zegt "ja maar wat als het zeikerds zijn en een savegame koppelen aan de hardware?"

iemand ervaring mee??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Volgens mij kan dat gewoon.

Elect a clown, expect a circus.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 21:28
L1nt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:28:

pikt FM11 het als ik bijvoorbeeld de savegame van mijn vaste pc kopieer naar mijn laptop om daar verder te spelen? En kan ik hem dan ook weer terug kopieren?

Ik zit tegenwoordig bijna elk weekend bij mijn vriendin en zo kan ik eventueel toch nog af en toe beetje FM doen want laptop heb ik altijd bij me als ik daar zit.

Mijn gevoel zegt "geen probleem zolang de versies gelijk zijn en je de custom databases er ook op hebt staan" maar mijn onderbuikgevoel zegt "ja maar wat als het zeikerds zijn en een savegame koppelen aan de hardware?"

iemand ervaring mee??
Werkt prima! Op de zaak en thuis met 1 savegame werken :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

op de zaak? :P

Elect a clown, expect a circus.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Versies moeten gelijk of hoger zijn inderdaad. Custom database maakt helemaal niets uit.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Frappant, bij mij begint El Hammie dat ie naar een grotere club wil en heeft een breuk geforceerd.

Ik kan sinds (of de laatste patch of omdat ik in seizoen 2 zit), geen wedstrijd voorbereiding meer kiezen, die optie is gewoon grijs. Hebben meer mensen dit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:16:
Frappant, bij mij begint El Hammie dat ie naar een grotere club wil en heeft een breuk geforceerd.

Ik kan sinds (of de laatste patch of omdat ik in seizoen 2 zit), geen wedstrijd voorbereiding meer kiezen, die optie is gewoon grijs. Hebben meer mensen dit?
Heb ik sinds de laatste patch ook inderdaad... Ernstig vervelend, heb dus nu geen idee hoe fluent ze zijn met deze opstelling...

El Ham mag aan het eind van mijn seizoen transfervrij vertrekken, zal blij zijn als ik van hem af ben. Herrieschoppert, maar niemand wil hem hebben..
L1nt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:28:

iemand ervaring mee??
Zelfs windows => Mach is totaal geen probleem :)

[ Voor 37% gewijzigd door SytseHartvelt op 23-12-2010 10:25 ]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Edit: Iets te enthousiast geklikt, mijn excuses

[ Voor 94% gewijzigd door SytseHartvelt op 23-12-2010 10:26 ]

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:16:
Dan heb je ingesteld dat je assistent dat moet doen voor je; had ik ook. :P

• Vads
  • Laatst online: 20-09 13:44
RedHat schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:29:
Heb je een El Hamdaoui in je team?! _/-\o_

• soccerroos
ongelooflijk ik ben uitgeschakeld in de beker door cambuur. was zelf psv. kreeg in de 90ste min pingel tegen en die duurde 3 min daarna gelijk afgefloten. zelf had ik er ook 1 moeten hebben maar kreeg hem niet. Daarbij ben ik ook op het matje geroepen omdat ik zei dat we er 1 moesten hebben. Lijkt wel echt :P

2de wedstrijd is wel erg sta je 2-0 achter in de rust wissel je er 3. raken er 3 spelers geblesseerd in de 2de helft leuk

[ Voor 16% gewijzigd door soccerroos op 23-12-2010 13:26 ]

• MSoft06
soccerroos schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:16:
ongelooflijk ik ben uitgeschakeld in de beker door cambuur. was zelf psv. kreeg in de 90ste min pingel tegen en die duurde 3 min daarna gelijk afgefloten. zelf had ik er ook 1 moeten hebben maar kreeg hem niet. Daarbij ben ik ook op het matje geroepen omdat ik zei dat we er 1 moesten hebben. Lijkt wel echt :P

2de wedstrijd is wel erg sta je 2-0 achter in de rust wissel je er 3. raken er 3 spelers geblesseerd in de 2de helft leuk
Is nou ook niet erg slim om alle 3 de wissels te gebruiken, ik ben daar vanaf gestapt en wissel niet eerder tot ongeveer de 75e minuut.

• soccerroos
MSoft06 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:04:
[...]

Is nou ook niet erg slim om alle 3 de wissels te gebruiken, ik ben daar vanaf gestapt en wissel niet eerder tot ongeveer de 75e minuut.
maarja alle 3 waren licht geblesseerd. maar moet je eigenlijk ook iets met de andere teams doen jong psv en psv a b enzo. want dit laat ik nu links liggen.
en bij hoeveel % moet je ongeveer een speler wisselen vaak zijn ze bij mij 60 en als ze er onder komen wissel ik ze.

[ Voor 12% gewijzigd door soccerroos op 23-12-2010 14:29 ]

Verwijderd

MSoft06 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:04:
[...]

Inderdaad, de wet van Murphy geldt dan ;)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

Mja, daarom wissel ik doorgaans ook maar 2 spelers in de rust. Die 3e doe ik dan idd zo rond de 60 - 70e minuut. Als er daarna nog iemand geblesseerd raakt speel ik wel met 10 man verder.

Nee, merp!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:08:
[...]

Inderdaad, de wet van Murphy geldt dan ;)
Omgekeerd kan het gelukkig ook.

Heb wel is een wedstrijd gespeeld, waarbij in de eerste helft 3 spelers geblesseerd werden. De ruststand was 1-1. In de tweede helft vroeg al een invaller die geblesseerd werd, en snel daarna iemand met een rode kaart. Ik dus denken ga in de pan gehakt worden met 9 tegen 11. Wonder boven wonder in laatste 10 minuten goal gemaakt, en met 2-1 gewonnen. En dit was niet in een of andere bekerwedstrijd tegen amateurclubje, maar in de champions leauge.

[ Voor 8% gewijzigd door jmeerman op 23-12-2010 14:40 ]

Verwijderd

jmeerman schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:39:
[...]

Omgekeerd kan het gelukkig ook.

Heb wel is een wedstrijd gespeeld, waarbij in de eerste helft 3 spelers geblesseerd werden. De ruststand was 1-1. In de tweede helft vroeg al een invaller die geblesseerd werd, en snel daarna iemand met een rode kaart. Ik dus denken ga in de pan gehakt worden met 9 tegen 11. Wonder boven wonder in laatste 10 minuten goal gemaakt, en met 2-1 gewonnen. En dit was niet in een of andere bekerwedstrijd tegen amateurclubje, maar in de champions leauge.
Hehe idd, heb ik ook al eens meegemaakt :P
Nu ook bvb, bij de rust wissel ik 1 speler. 64ste minuut wissel ik nog iemand. 72ste minuut valt er een speler geblesseerd uit dus al een geluk dat ik die 3de wissel nog niet had gebruikt, want ik speel tegen de nummer 1 nu..

Verwijderd

Zo, toch nog 4de geworden en dus gekwalificeerd voor Europees voetbal => doelstellingen gehaald :)
Nu even verder sleutelen aan m'n technische staf, aangezien meer dan de helft van m'n trainers werden weggesnoept door andere clubs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Wil vanavond beginnen met FM11, is Feyenoord een beetje te doen om mee te beginnen of is de uitdaging zo groot als in real life atm :P

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Feyenoord is absoluut geen uitdaging. Hebben geen schulden en de selectie is redelijk overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
ongelooflijk een speler had klachten dat die niet in het eerste stond. dan geef ik hem een kans doet het perfect wil nu niet meer bijtekenen in transfervrij weglopen. heb hem gelijk uit het team gehaald.

Nu heeft bouma domme overtreding gemaakt in eigen 16 pingel tegen en rood totaal onnodig. geef ik hem een geldboete word die kwaad.
Iemand tips om met spelers om te gaan.

en als een speler eenmaal weg wil kun je hem dan toch nog van gedachte veranderen ?

[ Voor 39% gewijzigd door soccerroos op 24-12-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Damien2004 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:59:
Wil vanavond beginnen met FM11, is Feyenoord een beetje te doen om mee te beginnen of is de uitdaging zo groot als in real life atm :P
Feyenoord is belachelijk, hebben in seizoen 2013/2014 bij mij voor 35 !!!! miljoen spelers gehaald.....
Doen het overigens niet goed bij mij maarja.

Verder is het belachelijk dat PSV nog steeds elk jaar 15 miljoen aan sponsorgeld binnenhaalt, terwijl ik al 5 jaar op rij kampioen ben met Ajax, en elke keer erg goed ga europees gezien.... (zit overigens in seizoen 2015/2016). Mijn tv-deal is elk jaar 8,25 miljoen, en ik krijg maar 3 miljoen van mijn shirt sponsor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

soccerroos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:04:
ongelooflijk een speler had klachten dat die niet in het eerste stond. dan geef ik hem een kans doet het perfect wil nu niet meer bijtekenen in transfervrij weglopen. heb hem gelijk uit het team gehaald.
Moet je meer met hem praten.
Nu heeft bouma domme overtreding gemaakt in eigen 16 pingel tegen en rood totaal onnodig. geef ik hem een geldboete word die kwaad.
Iemand tips om met spelers om te gaan.
Is het zijn eerste rode kaart, en heb je hem al eens een waarschuwing gegeven, of is het zijn 1e rode kaart en geef je direct een boete? Na een rode kaart geef ik NOOIT direct een boete, altijd een waarschuwing, en als het de 2e rode kaart is, dan krijgt hij een boete. Bij geel/rood wacht ik meestal nog wat langer.
en als een speler eenmaal weg wil kun je hem dan toch nog van gedachte veranderen ?
Ja, met de speler praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Angeloonie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:01:
[...]

Moet je meer met hem praten.

[...]

Is het zijn eerste rode kaart, en heb je hem al eens een waarschuwing gegeven, of is het zijn 1e rode kaart en geef je direct een boete? Na een rode kaart geef ik NOOIT direct een boete, altijd een waarschuwing, en als het de 2e rode kaart is, dan krijgt hij een boete. Bij geel/rood wacht ik meestal nog wat langer.

[...]

Ja, met de speler praten.
ja maar dan kijk ik en zie ik alleen maar dat ik hem zijn contract kan afnemen of op de transferlijst zet. maar niet dat ik hem langer wil houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Praten doe je via Player Interaction, dus een persoonlijk gesprek met de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Angeloonie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:14:
Praten doe je via Player Interaction, dus een persoonlijk gesprek met de speler.
ja dat weet ik niet maar sommige dingen kun je niet over praten die zijn niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sta in het nieuwe seizoen alweer stevig aan kop in de eredivisie, win met gemiddeld gezien 3 goals voor, en halve goal tegen. En in de winter komen er nog 3 supertalentjes aan, die ik in de eerste seizoenshelft heb gecontracteerd. (volgens mij allemaal regen's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

soccerroos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:18:
[...]

ja dat weet ik niet maar sommige dingen kun je niet over praten die zijn niet actief.
Moet je een paar dagen/weken wachten en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vorig jaar vertelde het bestuur me dat er een nieuw stadion kwam.
Stadium zat in de planning en voor deze was er een einddatum. het metertje voor de planning is nu al sinds een maand vol maar er gebeurt niets.

Er is dus een maand vertraging maar zou ik dan geen melding hierover moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Nou gisteren maar eens begonnen aan Feyenoord :) Inderdaad geen grote schuld en 2 miljoen om spelers te halen. Eerst maar eens gekeken op de transfermarkt naar transfer vrije spelers. Veel was er niet te halen en zit ook met een salaris cap van 9k. Word dus creatief omgaan met de middelen in ieder geval.
Eerste oefenpot wel gewonnen :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Damien2004 schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:43:
Nou gisteren maar eens begonnen aan Feyenoord :) Inderdaad geen grote schuld en 2 miljoen om spelers te halen. Eerst maar eens gekeken op de transfermarkt naar transfer vrije spelers. Veel was er niet te halen en zit ook met een salaris cap van 9k. Word dus creatief omgaan met de middelen in ieder geval.
Eerste oefenpot wel gewonnen :)
Makaay ontslaan/ontbinden (36k per week als trainer :/ ).

Voor de rest heb ik ooit 6M voor de Cler aan het begin gehad van het seizoen. Maar soms ook niet :/
Vlaar heb ik ook in winterstop 11M gehad, maar soms ook maar 5M in de winterstop. Zit dus wat variatie in.

Fazio is voor 625k een goede speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
ongelooflijk verlies in een keer alles elke speler speelt slecht en pakken domme rode kaarten en gele kaarten. weet echt niet meer wat ik moet doen nu. kwaad worden heeft geen zin er naast zetten ook niet.
gelukkig toch nog kampioen geworden. met 2 punten verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door soccerroos op 27-12-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
net 2022/23 afgesloten.

Heb nu sinds 3 jaar een jonge Braziliaanse spits met de naam Nirvana die gewoon absurd goed is.
Raar genoeg kon ik hem gratis overnemen van Hercules. Hun hadden 4.4mln voor hem betaald en na 1 seizoen kon ik hem gratis oppikken :S.

Ik neem aan dat ze hem op 15 jarige leeftijd kochten met een 4 jarig contract en dat hij 3 jaar later pas naar Hercules kwam met nog maar 1 jaar in zijn contract en ze het niet verlengd kregen.
Hetzelfde is mij ook eens gebeurd maar mij hoor je niet klagen.
De gast scoorde in zijn 1e seizoen als wissel speler 11 uit 20 het jaar erna 31 uit 31 en dit seizoen 26 uit 20.
Na 18 wedstrijden had hij er al 25 inzitten maar raakte toen zwaar geblesseerd en deed de laatste 2 wedstrijden pas weer mee.

ga nu eindelijk ook een nieuw stadion krijgen. Er stond 1 jaar planning welke 2 werden en nu over 2 jaar zal het nieuwe stadion wat naar mij genoemd word klaar zijn.
73.491 zitplaatsen met dak :9~ . Raar genoeg staat er dat het bestuur een lening van 208mln pakt maar als ik naar Finances ga is de lening slechts 23mln en word de rest door de club zelf betaald.

Ook staat er dit: While this development work is undertaken the club wil ground-share with Ajax at Kong Arena.
Kong Arena is de naam van het nieuwe stadion (ikke ben King Kong :+ ). Dus begrijp ik het nu goed dat ik (Ajax) het stadion (het stadion dat nu dus in aanbouw is) moet delen met Ajax tot dit nieuwe stadion klaar is?

Hoop ook dat eindelijk eens de bug gefixed is dat zodra de nieuwe Arena open is het Nederlands elftal erin gaat spelen.
In Fm2010 en ervoor bleef Oranje netjes in de oude Arena spelen 8)7 .

In FM2010 en 2009 werd het nieuwe Ajax stadion ook naar mij vernoemd. Maar beide keren ging ik na een ultimatum weg (ontslagen) en beide keren verdween na mijn ontslag mijn naam van het stadion.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 28-12-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:26:
net 2022/23 afgesloten.

Heb nu sinds 3 jaar een jonge Braziliaanse spits met de naam Nirvana die gewoon absurd goed is.
Raar genoeg kon ik hem gratis overnemen van Hercules. Hun hadden 4.4mln voor hem betaald en na 1 seizoen kon ik hem gratis oppikken :S.

Ik neem aan dat ze hem op 15 jarige leeftijd kochten met een 4 jarig contract en dat hij 3 jaar later pas naar Hercules kwam met nog maar 1 jaar in zijn contract en ze het niet verlengd kregen.
Hetzelfde is mij ook eens gebeurd maar mij hoor je niet klagen.
De gast scoorde in zijn 1e seizoen als wissel speler 11 uit 20 het jaar erna 31 uit 31 en dit seizoen 26 uit 20.
Na 18 wedstrijden had hij er al 25 inzitten maar raakte toen zwaar geblesseerd en deed de laatste 2 wedstrijden pas weer mee.

ga nu eindelijk ook een nieuw stadion krijgen. Er stond 1 jaar planning welke 2 werden en nu over 2 jaar zal het nieuwe stadion wat naar mij genoemd word klaar zijn.
73.491 zitplaatsen met dak :9~ . Raar genoeg staat er dat het bestuur een lening van 208mln pakt maar als ik naar Finances ga is de lening slechts 23mln en word de rest door de club zelf betaald.

Ook staat er dit: While this development work is undertaken the club wil ground-share with Ajax at Kong Arena.
Kong Arena is de naam van het nieuwe stadion (ikke ben King Kong :+ ). Dus begrijp ik het nu goed dat ik (Ajax) het stadion (het stadion dat nu dus in aanbouw is) moet delen met Ajax tot dit nieuwe stadion klaar is?

Hoop ook dat eindelijk eens de bug gefixed is dat zodra de nieuwe Arena open is het Nederlands elftal erin gaat spelen.
In Fm2010 en ervoor bleef Oranje netjes in de oude Arena spelen 8)7 .

In FM2010 en 2009 werd het nieuwe Ajax stadion ook naar mij vernoemd. Maar beide keren ging ik na een ultimatum weg (ontslagen) en beide keren verdween na mijn ontslag mijn naam van het stadion.
Ik krijg continu te horen als ik een nieuw stadion wil bouwen, dat er geen genoeg geld voor is. Terwijl ik toch aardig wat in kas heb (200 miljoen). Ik ben Aris Saloniki. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ferra schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:52:
[...]

Ik krijg continu te horen als ik een nieuw stadion wil bouwen, dat er geen genoeg geld voor is. Terwijl ik toch aardig wat in kas heb (200 miljoen). Ik ben Aris Saloniki. Weet iemand hoe dit kan?
Heb je lopende leningen? En zit het stadion altijd vol?

Bij mij zeiden ze elk jaar dat de achterban niet groot genoeg is voor een nieuw groter stadion.
Ik reageerde telkens anders op hun reactie (om de juiste te vinden).
2 jaar geleden zeiden ze weer hetzelfde en toen had ik een veel meer keuzes dan normaal om te reageren en ik zei ik iets in de richting van dat het de financiële positie van de club zal verbeteren.

Dus probeer altijd een andere reactie in de hoop de juiste te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee hoe je kan zeggen dat je aanvaller bij een uittrap NIET de bal moet gaan halen?

Vaak schiet de keeper een laf balletje naar een verdediger, als ik hem oppak krijg ik buitenspel. Zal wel een bugje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gewoon op poacher instellen, dan verdedigt je aanvaller in het geheel niet mee :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
PauseBreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:40:
Gewoon op poacher instellen, dan verdedigt je aanvaller in het geheel niet mee :P
LoL: Dat hoeft ook niet.

Hij pakt de bal van de verdediger van de tegenpartij af. En dan krijgt ie buitenspel.

Zit in de CL... Ben er erg trots op, maar wat een onrealistisch team zeg. 6-0 verloren waarvan 4 doelpunten van hun eigen helft werd gemaakt. Zo slecht is mijn keeper nou ook weer niet :D

Wel halve finale gehaald though :D

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 29-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RedHat schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:58:
[...]

LoL: Dat hoeft ook niet.

Hij pakt de bal van de verdediger van de tegenpartij af. En dan krijgt ie buitenspel.

Zit in de CL... Ben er erg trots op, maar wat een onrealistisch team zeg. 6-0 verloren waarvan 4 doelpunten van hun eigen helft werd gemaakt. Zo slecht is mijn keeper nou ook weer niet :D

Wel halve finale gehaald though :D
Heb ik met Ajax ook al 2 keer gehad, eerste wedstrijd complete wanprestatie, met 4-0 of 5-0 verliezen uit. En vervolgens thuis met 7-1 winnen ofzo.... (niet dat ik klaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik had het over Inter :) Vergeten neer te zetten.

Inter is een onrealistisch team. Ze scoren echt op een manier wat veruit van realistisch is. Ik heb Sneijder nog nooit in één wedstrijd 4 goals van 50 meter zien maken.

FM is een fantastisch spel alleen de kleine bugjes zijn super hinderlijk. De hele 'TV-Weergave' moet eigenlijk gesloopt worden omdat dat IMHO afbreuk doet aan het gevoel. Een verdediger die de bal voor no-reason over de zijlijn trapt; of nog erger een corner weg wil geven terwijl er geen druk opgevoerd wordt maar hem in eigen doel trapt. Als ik dat visueel zie wordt ik helemaal gek omdat dit soort foutjes zelfs niet door Ijsmeervogels B3 gemaakt wordt.

En het buitenspelbugje is ook irritant. Zo kom ik vaak voor de keeper maar dan krijg je buitenspel. Allemaal 'kleine' dingetjes, maar die kunnen een wedstrijd wel beïnvloeden natuurlijk.

Het is voor de rest zo'n geweldig spel. Alleen de range van Heel slecht - Heel goed vind ik iets te smal. Héél goed is overdreven goed in FM. Het had van mij allemaal 'iets' trager gemogen zodat de 'excessen' wat meer uitblijven.

Real Madrid en Inter zijn bijzonder goed; maar ik denk dat de absolute top iets te goed is in FM waardoor het spel te snel gaat.

[ Voor 132% gewijzigd door RedHat op 29-12-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik ben inmiddels seizoen 2 door gekomen, geen finale champions league gehaald, kwart finale gestrand tegen Chelsea.
Beker lag ik er ook in kwart finale uit, AC Milan te sterk en uiteindelijk 4e geworden na een catastrofale seizoensstart. Ik probeer nu eigenlijk de eigen jeugd beetje op te poetsen met aardige trainers en nieuw complex, bestuur is akkoord en de bouw is begonnen.
Ik zoek alleen nog een jonge linksback, maximaal 24 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Elke maand krijg je de: Board confidence update.

Daarin is altijd een lijstje met clausules die je kunt laten afkopen.

Net van een speler die ik voor 20mln aan Barca verkocht met een clausule van 10% bij doorverkoop.
Krijg ik nu de aanbieding om deze te laten afkopen voor 11mln. :9 Vraag welke idioot bij Barca dit een goed idee vond. Want ik betwijfel dat ze hem ooit voor 110mln verpatsen.

Stond er btw net even bij stil dat ze bij SI weer niet het minimum loon voor niet-EU spelers in de Nederlandse competitie geimplimenteerd hebben.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn dit in de game te verwerken.

@MSoft06
hangt er vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven. En wat je liever wilt, iemand die goed kan verdedigen of goed kan opbouwen/aanvallen. Er zijn ook spelers die alle 3 de dingen kunnen deze zijn dan wat duurder.

Ik heb zelf
spoiler:
Diego Renan gehaald voor 10mln, Countrao

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 30-12-2010 00:00 ]

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Ik wordt echt helemaal gek, misschien ben ik wel steke blind, maar het lukt me echt niet om een speler toe te voegen in een transfer offer.

Ben een seizoen begonnen met Tottenham Hotspurs en nu wil ik graag Vermaelen bij Arsenal los weken. Arsenl is geïnteresseerd in Robbie Keane, dus ik denk dan betrek ik die in de deal. Maar het lukt me niet. Ik doe:

- Make Offer
- Players to exhance > Add > Other (verschijnt voor de een of andere reden niet onder transfer listed)
- Kies Robbie Keane uit lijst na op Other geklikt te hebben
- Krijg Robbie Keane's profiel te zijn, maar volgens mij echt nergens een knop om hem toe te voegen?

Ben ik nou zo dom? Wat doe ik fout?

Edit: Laat maar, hij was onzichtbaar omdat hij al met andere club in bespreking was ook..

[ Voor 6% gewijzigd door miekol op 30-12-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lol....gisteren zitten klooien met FMRTE.
Ben met een game bezig waarin 2 managers zitten. 1x Twente en 1x Quick'20 (Topklasse Zondag).

Twente helemaal origineel gelaten, behalve de fanbase aangepast want daar klopte weinig van. Stadion bijna nooit vol en ook te kleine achterban volgens het bestuur. Beide klopt gewoon niet dus dat gefixt.

Bij Quick'20 wat meer gedaan. Daar liep het helemaal niet meer dus her en der sleutelen. Beter budget, betere fanbase en perongeluk de spelers ietsjes te goed gemaakt :+
oa world class, International en Pro....eerst in de amateur beker met 9-0 van Lienden gewonnen. Volgende competitie wedstrijd werd zelfs 16-0 met 8 doelpunten van 1 speler.
Was slechts mijn 2e overwinning en stond nog steeds laag maar toch...spelers maar weer wat naar beneden geschroefd.

Blijf echter nog wel beetje cheaten met die manager en kijken of ik de Ere divisie kan bereiken en mijn semi-pro status naar prof-club kan laten wijzigen + nieuw stadion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook wat eerlijker aanpakken: via FMRTE kun je scouten en de (gratis) spelers sorteren op hun Current Ability (CA). Wanneer je dus deze gratis spelers in FMTRE bekijkt vergelijk je deze gewoon met de spelers die je al hebt aan de hand van de CA. Zo is het erg gemakkelijk om een goed elftal bij elkaar te kopen en promoveren zal een makkie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik had totaal geen budget. Bestbetaalde spelers kregen 85euro en dat waren regen's in de jeugd :X

Was ook een beetje uit de hand gelopen experiment. Als ze zo goed zijn, willen ze ook niet meer bij een topklasser blijven dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:28
Je kan ook zelf de topklasse halen? Bij Capelle heb ik zonder cheaten mijn bankrekening van -180k naar 500k gekregen omdat ik makkelijk lootte in de beker en dan psv uit krijgen. Dus veel inkomsten. En na 6 jaar zit ik toevallig in de ere(had superseizoen gehad in jupiler) en dan stroomt het geld binnen. Maarja had niets, dus kost zo veel geld om je faciliteiten op orde te krijgen.

Heb overigens max 1k betaald voor spelers, ik pik altijd gratis spelers op en dan doorverkopen of ze zijn goed genoeg. Heb nu 11 mil op bank en 9 mil lening voor nieuw stadion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik denk dit jaar nog even vlug een half uur FM spelen :( je word er alleen maar chagrijnig van.

Ik moet thuis spelen tegen Zwolle op de dag dat het Nederlands elftal (net als vele andere landen) een vriendschappelijk duel speelt.
In mijn 1e zijn 3 van de 25 spelers beschikbaar, ik kijk bij mijn 2e en daar zijn er 5 beschikbaar :/

Ik keek nog even bij mijn jeugd team en mijn beste spelers daar waren ook weg. Dus ik dacht ik ga maar op vakantie want die moeite ga ik echt niet doen.

In het kort 0-1 verloren en daar gaat mijn ongeslagen seizoen.

De hoeveelste FM versie is dit waar deze gare bug in zit?

ten eerste competitie duels worden nooit gespeeld als het nationale team speelt en ten tweede word een wedstrijd geloof ik verplaatst als een van de teams teveel spelers moet missen vanwege nationale verplichtingen.

ps. Ik was 92 ere divisie duels ongeslagen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik erger me groen en geel aan het aantal kaarten wat mijn spelers pakken, ik ben iedere wedstrijd wel iemand of zelfs 2 personen kwijt. Er klopt geen moer van het kaartensysteem, ik speel alleen niet met de laatste patch, geloof niet dat het iets oplost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Deadsy schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 22:52:
Ik denk dit jaar nog even vlug een half uur FM spelen :( je word er alleen maar chagrijnig van.

Ik moet thuis spelen tegen Zwolle op de dag dat het Nederlands elftal (net als vele andere landen) een vriendschappelijk duel speelt.
In mijn 1e zijn 3 van de 25 spelers beschikbaar, ik kijk bij mijn 2e en daar zijn er 5 beschikbaar :/

Ik keek nog even bij mijn jeugd team en mijn beste spelers daar waren ook weg. Dus ik dacht ik ga maar op vakantie want die moeite ga ik echt niet doen.

ten eerste competitie duels worden nooit gespeeld als het nationale team speelt en ten tweede word een wedstrijd geloof ik verplaatst als een van de teams teveel spelers moet missen vanwege nationale verplichtingen.

Je mag ze terugroepen he als het vriendschappelijk is..!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bananenspin schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Je mag ze terugroepen he als het vriendschappelijk is..!
Ik kwam er pas op de dag van de wedstrijd achter dat Ajax op dezelfde dag moest spelen als de landen teams.
Dus terughalen kon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, dat is inderdaad een idiote bug. Die zit er echt al veel te lang in. Ik hoop dat je 'm wel hebt gemeld? Misschien dat ze er dan nog iets mee doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ben een beetje teleurgesteld in FM11. Het is te gemakkelijk. Ik speel met db 11.1.11 (in ieder geval niet de 1.2)

1e seizoen net achter de rug. Ben begonnen met Ajax ben appeltje eitje kampioen geworden, al 8 wedstrijden voor het einde. Ben ook toen pas mijn eerste wedstrijden gaan verliezen.
CL gewonnen. voorrondes tegen Paok en Anderlecht, Poule met Barca, Shaktar en Bursaspor, en vervolgens Rubin Kazan - Fener - Spurs - Lyon (finale). Dus op Barca na niet echt een topclub geloot. Nergens met mazzel door gegaan, elke keer eerste wedstrijd uit, en daar ook het verschil gemaakt. Kazan uit 1-4, Fener uit 2-5, Spurs uit 1-4.
Enige deceptie was de beker. Vloog eruit tegen Dordrecht, mijn wissels die er bijna allemaal instonden waren niet goed genoeg.

Gekocht over 2 seizoenen, Wolfswinkel (1e), Fellaini (2e), Bryan Ruiz (2e), Van Aanholt (2e), Cillisen (2e). En daarnaast een aantal jeugdspelers aangetrokken, waarvan Valpoort het grootste talent lijkt te hebben.

Vooral Van Aanholt was een koopje voor 1.8M, en blijkt tot nu toe een degelijke vervanger voor Emanuelson die transfervrij vertrok.

Heibel in de tent is ook begonnen tijdens het tweede seizoen. Suarez kan niet meer met mij overweg omdat ik vind dat hij moet blijven. Het zal erop neerkomen dat hij in de winterstop vertrekt. Ook Steek begint zich te roeren, dus ben benieuwd of ik die binnen kan houden.

Wat mij ook tegenviel is dat er geen enkel bod op mijn topspelers kwam in de zomerstop. Dus ik heb de hele selectie bij elkaar kunnen houden (de usual suspects dus wel weg zoals Cvitanich, Lindgren, Aissati, Silva, Mido, Tainio, Oleguer, Ooijer).

Grootste meevaller, Daley Blind, multi inzetbaar en was mij net nog dankbaar voor zijn 1e cap. Grootste talent Eriksen.

owja basis 1e seizoen.

Speel meestal 4-2-3-1
Steek
vd Wiel - Alderweireld- Vertonghen - Emanuelson
De Zeeuw - Enoh
Suarez - Eriksen - Sulejmani
Hamdaoui

2e seizoen

Steek
vd Wiel - Alderweireld- Vertonghen - van Aanholt
De Zeeuw - Fellaini
Suarez/ Ruiz - Eriksen/ Ruiz - Sulejmani/ Ruiz
Hamdaoui

[ Voor 10% gewijzigd door el-jorge op 04-01-2011 16:36 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Deadsy schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 22:52:

Ik had het laatst ook, toevallig ook tegen Zwolle. Sleepte er nog een gelijkspel uit. Ben er wel lauw van dat deze bug er nog steeds inzit :(

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Erg leuke details, 2017 en Van Bommel is manager van VVV Venlo, waar het voor hem allemaal begon. Vreemd is dat Rafael van der Vaart trainer is van Feyenoord, als ras-ajaxied....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
el-jorge schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Ik had het laatst ook, toevallig ook tegen Zwolle. Sleepte er nog een gelijkspel uit. Ben er wel lauw van dat deze bug er nog steeds inzit :(
Ik had dat in de SC tegen Twente. Mijn selectie telt ongeveer 35 (jeugd)internationals en er was er geen een van over met als resultaat dat ik de SC verloor.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
el-jorge schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Ik had het net weer.

Alle spelers uit Zuid-Amerika en een groot deel van de jonge Europeanen waren weg.

Ik moest op de maandag spelen in de competitie en de Z-Amerikanen moesten op de zaterdag en woensdag voor hun land spelen en de jonge Europeanen moesten op de dinsdag voor de u21 spelen.

Aangezien er onder mijn Europese spelers een paar blessures waren (en ik nogal veel niet Europeanen heb) had ik maar nog 5 spelers beschikbaar.

Door alles wat beschikbaar was in het 2e en de jeugd te halen kon ik toch nog een selectie van 14 man meenemen voor de wedstrijd tegen Heracles.

Enige nadeel was dat er slechts 2 verdedigers bij die 14 man zaten, dus 2 aanvallers in de verdediging. Maja toch nog weten te winnen met 4-1 :D Een 16 jarige speler uit de jeugd opende de score nog voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:28
Bij zoiets gebruik ik gewoon FMRTE, als ik te laat ben maar nog niet meteen moet voetballen dan zet ik ze opgeblesseerd en dan komen ze terug, anders doe ik gewoon blessures ongedaan maken bij spelers die ik nog wel heb...kut bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

2e seizoen zit erop met Ajax. Weer kampioen, beker gewonnen, WK voor clubs gewonnen. CL halve finale eruit tegen Real Madrid, die het toernooi wonnen.

Was trouwens hard op weg ongeslagen kampioen te worden. Maar nadat je kampioen wordt kan ik mijn team kennelijk niet meer motiveren. Net zoals vorig seizoen komen dan de nederlagen :(

De grootte re-organisatie is begonnen.

Lodeiro eruit, hij begon om allerlei kleine zaken te zeuren en heb hem maar gelijk verkocht.
Sulejmani eruit, teveel salaris, en wou zijn contract niet verlengen.
Vermeer eruit, die kon ik geen garanties geven. Steek zeurt af en toe maar wil gewoon blijven en heb ondertussen een stuk 4 talentvolle keepers.
Verhoeve weg: obvious

Ik wil nog af van Anita en Bonevacia, die zijn niet goed genoeg.
Siem de Jong begon te zeuren dat hij niet samen kan werken met Suarez, dus die mag ook weg.
Suarez was het hele seizoen ontevreden tot aan het eind van het seizoen. Ondertussen heb ik zijn contract verlengd. Voor een goed bedrag mag hij echter wel weg.
Hamdaoui en Wolfswinkel mogen weg bij een redelijk bod. Wolfswinkel mist veel te veel kansen, Hamdaoui is niet helemaal de juiste spits voor mijn systeem, heb ondertussen 2 talentvolle spitsen die moeten doorstromen (en nog 2 jeugdspitsen) en heb nog een spits op het oog voor erbij.
Van het rijtje Lukoki, Ozbilliz, Ebecillio Josefzoon mogen er eigenlijk ook 2 weg, Sneijder hoort ook tot dit rijtje maar heb ik verhuurd aan de Graafschap tot aan het eind van het seizoen.

Wat komt erbij.
Wijnaldum, transfervrij, kon ik niet laten lopen.
Angha, talentvolle verdediger die transfervrij van Arsenal overkomt
Kovacic, talentvolle aanvallende middenvelder die transfervrij van Zagreb overkomt.
Franca, vervanger van Sulejmani, gekocht voor 4,5M van Internacional
Musson, Talentvolle spits van 18, voor 8,5M over genomen van Newels Old Boys. Het is een regen denk ik, maar zijn stats zijn voor een 18 jarige ongelooflijk.

Kon ook nog Toivonen transfervrij halen, we waren al akkoord, maar vond hem niet goed genoeg.

Wil nog graag een ervaren spits erbij (heb Cavani op het oog) voor als Hamdaoui en Wolfswinkel weg gaan, en een extra rechtsback voor achter van de Wiel.

[ Voor 4% gewijzigd door el-jorge op 10-01-2011 09:52 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Net een nieuwe PC aangeschaft, dus ik ben ook maar eens FM2011 gaan spelen. Ben een seizoen begonnen met Manchester City, omdat je dan schandalig veel geld kan gebruiken om een elftal bij elkaar te kopen. Dat betekent overigens niet dat je alles wint. Ik heb in het 1e seizoen (o.a.) Eden Hazard, Rakitic, Paolo Henrique en Dario Srna gekocht.

Erg wisselvallig 1e seizoen gedraaid: reeksen van tien overwinningen op rij afgesloten met waardeloze potten tegen de kleine broeders van de Premier League. Waarschijnlijk is dit te wijten aan de stemming in de kleedkamer. Tevez heeft drie keer aangekondigd te vertrekken, om die uitspraak later weer in te trekken. Zodra ik op het kampioenschap af begon te stevenen wilde meneer plots weer bijtekenen. Uiteraard wel meteen gedaan, want het is een fantastische speler.

Grote sterren die geen basisplaats krijgen blijven zieken in de kleedkamers en in de media (Adebayor en Touré, bijvoorbeeld), maar willen niet weg omdat geen enkele andere club een fractie van hun huidige salaris wil betalen. Ondertussen vullen deze heren hun zakken met voetbal in het tweede elftal, terwijl ze nog steeds meer betaald krijgen dan 95% van de voetballers ter wereld. Ik heb beide mannen gratis aan clubs aangeboden, maar ondertussen is niemand meer geinteresseerd.

Uiteindelijk kampioen geworden, maar met de hakken over de sloot. Uiteindelijk heeft Arsenal in de voorlaatste speelronde heel dom punten laten liggen, waardoor ik met een gat van vier punten landskampioen werd. League cup heb ik ook gewonnen, maar ik ben er smadelijk uitgevlogen in de FA cup en in de Europa League (in een uitwedstrijd verloren van een stel oost-europese paardendieven).

Ben nu net begonnen aan het tweede seizoen. Ik heb de onbeperkte oliemiljoenen gebruikt om Pastore aan te schaffen, net als Stekelenburg, Fellaini, Babacar en Gareth Bale (45 miljoen! de supporters waren zeer ontstemd!).

Speel nu met als volgt:

Stekelenburg (GK)
Srna (DR) - Touré (DC) - Kompany (DC) - Bale (DL)
Fellaini (DMC)
Rakitic (AMR) - Hazard (AMC) - Pastore (AMC) - Silva (AML)
Tevez (ST)

Spelers als Paolo Henrique, Gareth Barry, Babacar, Balotelli en Zabaletta op de bank.

[ Voor 4% gewijzigd door Mas- op 10-01-2011 16:41 ]

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Mas- schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:33:
Gareth Bale (45 miljoen! de supporters waren zeer ontstemd!).
Hah, had in een game met Man United ook Bale gekocht voor een slordige 36 miljoen. Fans ook helemaal over de zeik en schreeuwden al om me ontslag. Kennelijk geen kennis van de vorm van Bale in het 'echie' :p

Ingame werd ie trouwens wel meteen een van me dragende spelers, fans weer blij :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, Bale is in FM2011 misschien een beetje overrated, maar dat is vaak zo met Engelse talenten. Scout maar eens, er zijn echt best veel interessante jonge Engelse talenten.
Bale zou ik trouwens niet verkopen, tenzij de directie ingrijpt natuurlijk :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

PauseBreak schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:47:
Ja, Bale is in FM2011 misschien een beetje overrated, maar dat is vaak zo met Engelse talenten. Scout maar eens, er zijn echt best veel interessante jonge Engelse talenten.
Bale zou ik trouwens niet verkopen, tenzij de directie ingrijpt natuurlijk :P
Was voorlopig ook zeker niet van plan om de beste man te verkopen. Hij doet het prima, en uiteraard heb ik aan geld geen gebrek bij Mancashter City. Ik durf trouwens niet te zeggen of Bale overrated is in FM, want zoals hier al eerder gezegd werd vind ik 'm momenteel erg sterk spelen.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik blijf het toch wel slecht vinden dat contracten die je wilt afsluiten voor het volgende seizoen moeten vallen binnen het budget van het huidige seizoen.
Momenteel heb ik een wage-budget van 55K p/w, gebruik ik 54K van en de aflopende contracten hebben een gezamenlijke waarde van 15K p/w.
Nu ben ik in onderhandeling met 2 spelers die ik graag wil hebben per volgend seizoen maar kan ze amper wat bieden, niet genoeg iig.
Nu snap ik dat dat ondermeer te maken heeft met het wage-budget van volgend seizoen en dat dat nog niet bekend is maar dat probleem zou ik ook hebben wanneer ik alle contracten zou verlengen binnen de huidige norm, dan begin ik volgend seizoen toch ook met 54K p/w.
Het lijkt mij niet zo heel moeilijk om de aflopende contracten niet mee te rekenen met het budget voor volgend seizoen zodat ik in dit geval gewoon die 15K aan ruimte heb om nu al bezig te kunnen met volgend seizoen zodat ik straks niet achter het net vis wbt de spelers die ik op het oog heb.
De ruimte die je gebruikt van die 15K kun je dan weer ten koste laten gaan van wat je die aflopende contracten nog kunt bieden zodat je dus prima binnen het budget blijft.
Het "domme" is dat spelers die voor het nieuwe seizoen elders al getekend hebben dus ook gewoon blijven meetellen terwijl dat ruimte moet geven.
Stel dat ik alle contracten van mijn spelers zouden aflopen en ik met geen van allen zou willen verder gaan, dan zou ik pas per 1/7 weer normale contracten kunnen bieden en heb ik precies 3 weken voor mijn competitie weer start.
De enige optie is om een reserve in te bouwen, zeg maar 90% van je wage-budget benutten of contracten af te kopen.
Dat laatste is natuurlijk erg vaag want je betaald iemand zijn loon in een keer uit en kunt dan vervolgens dat uitgegeven loon wel weer benutten als ruimte in je budget.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn dat wanneer je een contract wilt in laten gaan per 1/7 dat contracten die dan aflopen niet meer meegerekend worden?
Eventueel zou dat tijdelijke budget voor volgend seizoen gelimiteerd kunnen worden aan de hand van je "financial control" stats en/of de financiële gesteldheid van je club.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik speel zoals altijd eerste een seizoen of 20 met Feyenoord. Binnen no-time
(1.5 seizoen) heb ik een aardie selectie opgebouwd. Mensen als Lukaku, Toloi, Henrique, Manoel, Badelj, Sandro zijn aardige tallenten. Mijn probleem is en blijft het beker maken van tallenten. Ik laat ze spelen download training schema's maar ze worden niet beter. Heeft iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Mogelijk doordat je trainingsintensiteit te laag is dus dat ze een te lichte training krijgen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste