Net WK gewonnen met het Nederlands elftal
ben totaal verbaasd mijn prognose was namelijk dat we de groepsfase niet zouden overleven. Ik was al blij dat we ons überhaupt gekwalificeerd hadden.
We hebben ons maar net weten te kwalificeren voor het WK, waren dan wel 1e in de kwalificatie poule maar punt gelijk met de nr2 (Rusland) en 2 punten boven de nr3 Schotland.
Uiteindelijk door dank een iets hoger doelsaldo.
De reden voor de moeilijke kwalificatie was simpel. Toen ik aan de slag ging zag ik al dat het team erg oud was en kwalitatief niet goed genoeg (verklaarde dan ook de lage klassering op de ranking namelijk 20e). Er zaten spelers bij die bij hun eigen club niet of nauwelijks speelden en de gemiddelde leeftijd was 30 ofzo.
De oude spelers hadden geen snelheid en waren duidelijk aan het aftakelen en de jonge spelers waren betreffende kwaliteit ver onder de maat.
Aangezien de oudere spelers al flink aan het aftakelen waren bracht ik een uur door met bepalen welke van de oudere spelers tegen de tijd dat het WK is niet meer goed genoeg zouden zijn en heb deze eruit gezet (tot woede van de fans en media).
Toen heb ik een uur ofzo doorgebracht met het zoeken naar opkomende Nederlandse talenten die kwalitatief in de buurt zouden komen. Ik heb hun af en toe in de selectie opgenomen en laten spelen.
Ook rond gekeken naar spelers die ik kon naturaliseren mochten ze kwalitatief iets toevoegen.
Uiteindelijk een vervanger voor Huntelaar gevonden bij AZ, Junior Moraes. Het nadeel is dat hij reeds 29 was toen en niet zo goed is als dat Huntelaar met die leeftijd was. Maar hij was kwalitatief toch nog beter dan de 34 jarige Huntelaar, Dost of Jonathas (yup).
Toen ook nog Diego Renan genaturaliseerd. Brazilie had hem nog niet opgeroepen en hij was al 7 of 8 jaar in Nederland en wilde graag.
Zelfs met de naturalisaties wist ik dat we niet ver zouden komen op het WK en besloot de kwalificatie reeks te gebruiken om aan een nieuw jong team te bouwen.
Toen begon de KNVB te dreigen dat mijn baan afhing van kwalificatie. En ja als je ontslagen word kun je niets meer bouwen.
heb toen dus de oude rotten terug gehaald en kwalificatie met mazzel afgedwongen.
Daarna kreeg ik nog de eis dat we minimaal de kwartfinales zouden halen. De optie om het bestuur te vragen om tijd om een team de bouwen is er niet :.
Het hele WK was puur mazzel hebben. Elke wedstrijd hetzelfde probleem. Elke eerste helft domineerden we en scoorden we en in de 2e helft kunnen teveel spelers het conditioneel niet bijbenen en worden we weg getikt.
Dus de tactiek heb ik hierop aangepast door gewoon op de counter te spelen en in de 2e helft alles op verdedigen.
Een lang verhaal kort. Elke wedstrijd was niet om aan te zien en we werden met 4 punten 2e in de groep. En versloegen Argentinië in de finale.
Argentinië was 89 minuten beter en tikten ons volledig weg. Uiteindelijk 1-0 gewonnen dank een eigen doelpunt -.-.
De keeper van Oranje is 20 jaar oud en heeft er net zijn eerste seizoen als 1e keeper opzitten bij Ajax (eigen jeugd).
Hij deed het op dit WK zo goed dat er geruchten zijn dat Barca zijn transfer clausule wil activeren van 60mln

(ik hoop het).
heb er nu al 2 top scouts bijgehaald om voor Ajax te zoeken naar jonge Nederlandse talenten. Die wil ik dan met Ajax halen en op die manier meer controle hebben over hun ontwikkeling. In de hoop dat het Nederlands elftal beter word.