Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

L1nt schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:55:
mm ben net begonnen en heb je JC-Schaal gewonnen met Twente...0-3. Gaat Jol in de media janken dat ik de verkeerde approach gebruik.....Kan ik niet eens antwoorden met iets van "ik geloof dat de uitslag iets anders laat zien"..... :(
Die krijg ik ook bijna elke wedstrijd.. "[Naam Manager] questions Dinkela's approach"
Is ook een bug die volgens mij al gemeld is bij SI, dat het best eens mag gebeuren maar niet om de wedstrijd ofzo.

"I couldn't care less who the opposition's manager is" is mijn favo antwoord in persconferenties :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Heeft iemand nog een goede tactiek die je kunt downloaden? Vroegah had je vaak nog wel van die bijna onverslaanbare tactieken :)

alvast bedankt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Deadsy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:21:
Bij mijn Ajax stapte Coronel terug als voorzitter (pensioen) ik kreeg toen het bericht dat een nieuwe voorzitter gekozen zou worden en dat deze nieuwe voorzitter 54mln wilde betalen voor de positie.

Sinds wanneer moet een voorzitter geld betalen om deze baan te krijgen bij Ajax?
Hij koopt de baan niet, hij koopt de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neymar is trouwens echt een topaankoop.
Kreeg hem in de aanloop naar het 1ste seizoen met Ajax aangeboden voor 10 en een beetje miljoen, niet direct kunnen kopen. Toen in de winterstop gehaald door wat te schuiven met spelers (doorverkopen)

Wat mij opvalt is dat heel veel spelers continue in de aandacht staan van clubs. Van mijn huidige selectie van 26 man staan er meer dan 10 in de belangstelling. zelfs Buijs en Buttner (gekocht als versterking voor de breedte) worden nu al gevolgd in de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Angeloonie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:40:
Ben met ADO begonnen om weer een uitdaging te krijgen, met Arsenal is het op een gegeven moment te makkelijk..
Wat voor skin gebruik je?

Owja, en de spelers foto's zijn ook gaaf, waar heb je die vandaan?

[ Voor 11% gewijzigd door el-jorge op 29-11-2010 15:59 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Ziet er uit als de standaard Dark Skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Brons schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:19:
[...]

Hij koopt de baan niet, hij koopt de club.
Maar de verwoording is erg slecht gedaan.

Eerst zeggen ze dat een nieuwe voorzitter word aangewezen en dat meneer X de favoriet is. Dan zeggen ze dat meneer X een bepaald bedrag over heeft voor een controlerend aandeel in de club.

Vind het raar dat wanneer een gekozen voorzitter terug treed dat de nieuwe voorzitter die gekozen word geld gaat neerleggen om die positie te krijgen.

@Fritzz
Bij mij is er ook erg veel interesse in bepaalde spelers maar sinds 2 seizoenen ofzo reageer ik niet meer op zulke geruchten (dus of ik een speler wil laten gaan) en sindsdien bieden de clubs ook niet meer op ze.

Zolang ik niet op de geruchten reageer worden de geruchten nooit concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Misschien een domme vraag, maar ik kon op internet er niets over vinden: is er al een scout voor FM2011?
En zo ja, waar kan ik die vinden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
Contagio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:32:
Misschien een domme vraag, maar ik kon op internet er niets over vinden: is er al een scout voor FM2011?
En zo ja, waar kan ik die vinden dan :)
http://www.fmscout.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Die site heb ik vanzelfspreken gevonden, maar daar staat geen scout voor 2011...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Er zit gewoon een scout in FMRTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
Contagio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:24:
[...]
Die site heb ik vanzelfspreken gevonden, maar daar staat geen scout voor 2011...
Misschien dat je dan je ogen wat wijder open moet zetten, want er zijn wel degelijk een tweetal tools voor PC beschikbaar en een voor de MAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Woei net het seizoen 2017/2018 afgesloten door weer de titel te pakken en voor de 3e keer op rij de CL te pakken.

Leek lange tijd ongeslagen kampioen te worden en dan gaan mijn jongens in de laatste 5 wedstrijden ofzo 2 keer kansloos te onder. |:( En dat was dan ook nog met mijn beste 11 spelers ;/

Maja moest de CL finale spelen tegen Real Madrid en moest 3 spelers missen waarvan 2 basis spelers (schorsing).
Lukaku was geschorst en is misschien wel de belangrijkste speler die ik heb aangezien hij veel scoort ook al is hij niet in vorm. Renan ook nog weg en Macheda ook geschorst.
Macheda is geen groot verlies. Hij was een paar jaar lang 1e keus samen met Lukaku maar mijn 2 reserve spitsen hebben zich dit seizoen dusdanig goed ontwikkelt dat Macheda in de 2e helft van het seizoen vaak op de bank zat.

De gast die hem vaak verving (Tarasov) stond de laatste 10 competitie wedstrijden vaak samen met Lukaku in de basis en heeft bijna eigenhandig Real Madrid over de knie gelegd.
4-1 :D

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/7250/tarasov.th.png

Zijn stats zijn nog geeneens zo absurd goed maar hij scoort gewoon erg vaak.
3 jaar geleden gehaald voor 5mln, vorig jaar aan Stuttgart verhuurd en 16 uit 29 en dit seizoen wilde hij niet verhuurd worden dus liet ik hem als 2e reserve bij het eerste zitten.
Enige nadeel zijn de kaarten die hij pakt.

edit:
ROHDA is absurd goed bezig bij mij in het spel.
3 of 4 seizoenen gelden gepromoveerd naar de eerste divisie en afgelopen seizoen gepromoveerd naar de eredivisie.
Een zeer slechte selectie en toch 13e geworden 4 punten boven de streep en hebben net een nieuw stadion gekregen van 13750 plaatsen :/.
Ik vind dit nogal veel plaatsen voor een club die net komt kijken.

Hoe groot hun vorige stadion was weet ik niet maar ze hebben maar 512 seizoenskaart houders.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 02-12-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Angeloonie schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:00:
[...]

Die krijg ik ook bijna elke wedstrijd.. "[Naam Manager] questions Dinkela's approach"
Is ook een bug die volgens mij al gemeld is bij SI, dat het best eens mag gebeuren maar niet om de wedstrijd ofzo.

"I couldn't care less who the opposition's manager is" is mijn favo antwoord in persconferenties :+
Hehehe. Ik krijg dat ook bijna altijd als ik zelf win. 'Je schiet te veel op doel ipv te gaan voor de pass :'( !'

Ik moest in mijn eerste seizoen met Ajax in de 2de ronde van de CL tegen Arsenal. Speelde een beetje naïef en verloor met 3-0 uit. Toen was Wenger opeens wel te spreken over mijn speelstijl en vooral mijn passing!

In het 2de seizoen komt me ploeg trouwens lekker op stoom:

http://img228.imageshack.us/img228/9884/heeheehee.png

Je kan al raden wat de reactie van de Twente trainer was :')

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net WK gewonnen met het Nederlands elftal 8)7

ben totaal verbaasd mijn prognose was namelijk dat we de groepsfase niet zouden overleven. Ik was al blij dat we ons überhaupt gekwalificeerd hadden.

We hebben ons maar net weten te kwalificeren voor het WK, waren dan wel 1e in de kwalificatie poule maar punt gelijk met de nr2 (Rusland) en 2 punten boven de nr3 Schotland.
Uiteindelijk door dank een iets hoger doelsaldo.

De reden voor de moeilijke kwalificatie was simpel. Toen ik aan de slag ging zag ik al dat het team erg oud was en kwalitatief niet goed genoeg (verklaarde dan ook de lage klassering op de ranking namelijk 20e). Er zaten spelers bij die bij hun eigen club niet of nauwelijks speelden en de gemiddelde leeftijd was 30 ofzo.

De oude spelers hadden geen snelheid en waren duidelijk aan het aftakelen en de jonge spelers waren betreffende kwaliteit ver onder de maat.

Aangezien de oudere spelers al flink aan het aftakelen waren bracht ik een uur door met bepalen welke van de oudere spelers tegen de tijd dat het WK is niet meer goed genoeg zouden zijn en heb deze eruit gezet (tot woede van de fans en media).

Toen heb ik een uur ofzo doorgebracht met het zoeken naar opkomende Nederlandse talenten die kwalitatief in de buurt zouden komen. Ik heb hun af en toe in de selectie opgenomen en laten spelen.

Ook rond gekeken naar spelers die ik kon naturaliseren mochten ze kwalitatief iets toevoegen.

Uiteindelijk een vervanger voor Huntelaar gevonden bij AZ, Junior Moraes. Het nadeel is dat hij reeds 29 was toen en niet zo goed is als dat Huntelaar met die leeftijd was. Maar hij was kwalitatief toch nog beter dan de 34 jarige Huntelaar, Dost of Jonathas (yup).

Toen ook nog Diego Renan genaturaliseerd. Brazilie had hem nog niet opgeroepen en hij was al 7 of 8 jaar in Nederland en wilde graag.

Zelfs met de naturalisaties wist ik dat we niet ver zouden komen op het WK en besloot de kwalificatie reeks te gebruiken om aan een nieuw jong team te bouwen.

Toen begon de KNVB te dreigen dat mijn baan afhing van kwalificatie. En ja als je ontslagen word kun je niets meer bouwen.

heb toen dus de oude rotten terug gehaald en kwalificatie met mazzel afgedwongen.
Daarna kreeg ik nog de eis dat we minimaal de kwartfinales zouden halen. De optie om het bestuur te vragen om tijd om een team de bouwen is er niet :.

Het hele WK was puur mazzel hebben. Elke wedstrijd hetzelfde probleem. Elke eerste helft domineerden we en scoorden we en in de 2e helft kunnen teveel spelers het conditioneel niet bijbenen en worden we weg getikt.
Dus de tactiek heb ik hierop aangepast door gewoon op de counter te spelen en in de 2e helft alles op verdedigen.

Een lang verhaal kort. Elke wedstrijd was niet om aan te zien en we werden met 4 punten 2e in de groep. En versloegen Argentinië in de finale.
Argentinië was 89 minuten beter en tikten ons volledig weg. Uiteindelijk 1-0 gewonnen dank een eigen doelpunt -.-.

De keeper van Oranje is 20 jaar oud en heeft er net zijn eerste seizoen als 1e keeper opzitten bij Ajax (eigen jeugd).
Hij deed het op dit WK zo goed dat er geruchten zijn dat Barca zijn transfer clausule wil activeren van 60mln :D (ik hoop het).

heb er nu al 2 top scouts bijgehaald om voor Ajax te zoeken naar jonge Nederlandse talenten. Die wil ik dan met Ajax halen en op die manier meer controle hebben over hun ontwikkeling. In de hoop dat het Nederlands elftal beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Frustratie ten top....

2e seizoen op rij net geen titel met ajax. Mijn team is gemiddeld misschien wel 20 of 21 en ik loop elke keer ergens in het seizoen onnodig tegen een aantal gelijke spelen aan (meestal 0-0). Eerste jaar 3e op 3 punten, en nu 2e op 4 punten.

Nja, iig Champions Leaugue volgend jaar.
Heb dit jaar een talent van Barcelona gekocht voor AMR, Vilarihno ofzo, doet het niet slecht, zeker aangezien al mijn speler zowat gratis weglopen omdat ze niet willen verlengen. Als ik met een andere club speel, worden vertonghen, alderweireld, suarez weggekocht voor meer als 10 miljoen per stuk, ik krijg niet eens een bod :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Waarom heb je je team 20/21 gemiddeld? Breng er wat ervaring in zou ik zeggen...met Ajax moet je toch zeker binnen 2 jaar wel kampioen worden. En weer blij dat je die goede spelers kan houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vos schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:43:
Waarom heb je je team 20/21 gemiddeld? Breng er wat ervaring in zou ik zeggen...met Ajax moet je toch zeker binnen 2 jaar wel kampioen worden. En weer blij dat je die goede spelers kan houden ;).
Die spelers zijn ongelukkig, en lopen steeds te klagen. Maar voor 4/5 miljoen gaan ze echt nergens heen...
Ik vind het altijd leuk om met een jong team te spelen, en heb wel wat oudere spelers erin, vooral in de defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online
Talenten zoeken en opleiden is zeker leuk, maar je elftal moet wel in balans zijn. Misschien ook verklaring voor het aantal gelijke spelen.

Dat ze ongelukkig zijn is minder ja...proberen de draad op de te pakken en goed presteren. Dan kan het weer bijdraaien. Als ze zelf ook goed presteren komt de interesse wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:32:
Neymar is trouwens echt een topaankoop.
Kreeg hem in de aanloop naar het 1ste seizoen met Ajax aangeboden voor 10 en een beetje miljoen, niet direct kunnen kopen. Toen in de winterstop gehaald door wat te schuiven met spelers (doorverkopen)

Wat mij opvalt is dat heel veel spelers continue in de aandacht staan van clubs. Van mijn huidige selectie van 26 man staan er meer dan 10 in de belangstelling. zelfs Buijs en Buttner (gekocht als versterking voor de breedte) worden nu al gevolgd in de winterstop.
Ik wou ook heel graag Neymar hebben bij Manchester City, maar dat is mij overigens niet gelukt voor ongeveer 10 miljoen. Ik moest namelijk 30 miljoen aftikken. Zou de status van Manchester City daar iets mee te maken hebben?

Ik heb trouwens ook Gareth Bale in de selectie. Dat was wel een apart verhaal. Had zo'n 17 miljoen euro geboden en daar ging men niet mee akkoord. Vervolgens grijpt de voorzitter in voor een bedrag van 39,5 miljoen euro of zo. Dat is dus al 69,5 miljoen voor Neymar en Gareth Bale samen wat het financiële plaatje er opeens een stuk minder goed uit doet laten zien. Daarnaast heb ik namelijk nog Deco gekocht voor 11 miljoen, die het op het begin erg goed deed, maar nu iets minder begint te spelen.

Sta momenteel gedeeltelijk tweede met de Spurs en 1 punt achter op Arsenal (maar die hebben één wedstrijd meer gespeeld). Manchester United en Chelsea hebben we met deze drie clubs achter ons gelaten, maar ze zitten er nog steeds vrij kort op. Liverpool heeft het ook hier wat moeilijker. Staan ongeveer 7e/8e. Ben trouwens ook onlangs door de groepsfase van de Europa League gekomen met Dinamo Boekarest, Olympiakos en FC Utrecht.

Wat me nu nog niet zo geweldig afgaat is het trainen van spelers. Volgens mij pak ik het nog niet helemaal goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Hier gebeuren wel wat vreemde dingen in mijn game. Eto'o op de TL voor 0 euro. Wou kijken of die naar Lyon wou komen, maar meneer vraagt doodleuk 375.000 per week, 11M tekengeld en nog 4M voor zijn zaakwaarnemer, kan ik beter een talentvolle spits kopen voor 10M, ben ik nog goedkoper uit :X Ook Cristiano Ronaldo is verkocht, voor 39,5M naar Chelsea gegaan.

Ajax is helemaal drama, Aldeweireld is daar voor 3M weg gegaan, El Hamdaoui is ongelukkig en is voor 6.5 op te halen. Eriksen heb ik in de eerste transferperiode gehaald voor 3,5M. Anita wil weg en Ajax staat 7de. Enige die niet klaagt tot nog toe is Suárez :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JanW schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:55:
Hier gebeuren wel wat vreemde dingen in mijn game. Eto'o op de TL voor 0 euro. Wou kijken of die naar Lyon wou komen, maar meneer vraagt doodleuk 375.000 per week, 11M tekengeld en nog 4M voor zijn zaakwaarnemer, kan ik beter een talentvolle spits kopen voor 10M, ben ik nog goedkoper uit :X Ook Cristiano Ronaldo is verkocht, voor 39,5M naar Chelsea gegaan.

Ajax is helemaal drama, Aldeweireld is daar voor 3M weg gegaan, El Hamdaoui is ongelukkig en is voor 6.5 op te halen. Eriksen heb ik in de eerste transferperiode gehaald voor 3,5M. Anita wil weg en Ajax staat 7de. Enige die niet klaagt tot nog toe is Suárez :9
Wie heeft Real dan als vervanger voor Ronaldo gehaald? Bij mij speelt hij nog steeds bij Real.
Eriksen heb ik zelf voor 15mln verkocht.

Maar heb zelf ook al redelijk wat gare zooi gezien. Als je ziet welke spelers ik transfer vrij zie vertrekken :/ Net zelfs nog Khedira gehaald en had bijna Ozil.
Zie ik ook Alder op dit moment zonder club. is al 32 ofzo maar nog absurd goed kan niet geloven dat zijn club hem heeft laten gaan.
Wilde hem halen voor het geval mijn eerste keeper naar Barca vertrekt maar hij is nog niet weg :/

Dan heb ik het nog niet over de nieuwe stadions en de uitbreidingen die ik zie. Absurd groot voor clubs van die status.

@Hoogie2004
Je elftal heeft echt een te lage leeftijd.
Bij een team met een te lage leeftijd heb je de kans dat ze gemakzuchtig gaan worden. Met een paar ervaren spelers is de kans hierop kleiner. Zorg er vooral voor dat ze leiders eigenschappen hebben.
Vanaf je 2e seizoen zou je met wat mazzel goede ervaren spelers gratis moeten kunnen halen. Alleen hun salaris kan een probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Deadsy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:26:
[...]

@Hoogie2004
Je elftal heeft echt een te lage leeftijd.
Bij een team met een te lage leeftijd heb je de kans dat ze gemakzuchtig gaan worden. Met een paar ervaren spelers is de kans hierop kleiner. Zorg er vooral voor dat ze leiders eigenschappen hebben.
Vanaf je 2e seizoen zou je met wat mazzel goede ervaren spelers gratis moeten kunnen halen. Alleen hun salaris kan een probleem vormen.
Ik speel nu eenmaal graag met een jong elftal. Alleen in de verdediging zit bij mij wat leeftijd. Probleem is dat met de huidige financieen, ik echt geen spelers kan halen, snap er niks van. Max salaris voor first team is 2.300 p/w, en ik heb nog 50.000 over binnen het wage budget....

Nja, het maakt verder ook niet uit, de game blijft nu hangen na seizoen 2, hij stopt op 27 mei en gaat niet meer verder:( Zal dus toch opnieuw moeten beginnen. (ook in 'go on holiday' blijft ie daar hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Hogie2004: ook wanneer je als status aangeeft dat het om een "key-player" gaat?
Voor een backup mag je b.v. veel minder loon bieden dan voor een key-player.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anders maak je even de beste comeback EVER met 10 man!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/05/1291536337-640.jpg

_O_ _O_ Helden!

Had in de CL de 3e positie veroverd (2x gewonnen van Olympiakos, 1x gelijk tegen Zenit), en nu de 3e ronde alweer behaald in de Europa League, eerst tegen Braga (0-1 en 1-1), nu dus Genoa (0-0, 4-2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

LoneRanger schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:41:
@Hogie2004: ook wanneer je als status aangeeft dat het om een "key-player" gaat?
Voor een backup mag je b.v. veel minder loon bieden dan voor een key-player.
Ja, maar een hoop 'reserve' spelers houden d.m.v. een Key-player contract,dan gaan ze ook klagen...

Iig, ben maar opnieuw begonnen met Ajax, aangezien de game verder totaal niet meer reageert na 28 mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:53:
Anders maak je even de beste comeback EVER met 10 man!
Lol ik had gister iets soortgelijks, zit nu in de trein, zal later een screenshot plaatsen. In de eerste minuut werd er iemand bij mij van het veld gestuurd, en ik kom in de 1e helft 0-2. Tweede helft wordt het nog 3-2 voor mij :).

edit:Toch maar eens geprobeerd, uploaden vanuit de trein: 5 a 6 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/FC%20Twente%20v%20Benfica%20%28Split%20View%29-2_.png

[ Voor 25% gewijzigd door Arie- op 05-12-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Deadsy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:26:
[...]

Wie heeft Real dan als vervanger voor Ronaldo gehaald? Bij mij speelt hij nog steeds bij Real.
Eriksen heb ik zelf voor 15mln verkocht.
Real heeft in de winterstop bij Lille die Belg gekocht, Eden Hazard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:51:
Frustratie ten top....

2e seizoen op rij net geen titel met ajax. Mijn team is gemiddeld misschien wel 20 of 21 en ik loop elke keer ergens in het seizoen onnodig tegen een aantal gelijke spelen aan (meestal 0-0). Eerste jaar 3e op 3 punten, en nu 2e op 4 punten.

Nja, iig Champions Leaugue volgend jaar.
Heb dit jaar een talent van Barcelona gekocht voor AMR, Vilarihno ofzo, doet het niet slecht, zeker aangezien al mijn speler zowat gratis weglopen omdat ze niet willen verlengen. Als ik met een andere club speel, worden vertonghen, alderweireld, suarez weggekocht voor meer als 10 miljoen per stuk, ik krijg niet eens een bod :(
Je squad moet ook blenden, als je teveel veranderd gaat duurt het lang voordat ze gaan blenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ben nu bij de winterstop beland met Feyenoord.

Overwintert UEFA Cup, zit nog in de beker, sta riant bovenaan in de Eredivisie.

Versterkingen: Fazio, Assulin (Assulin laat ik nu nog meespelen met het 2e).
In de winterstop heb ik Rivaldo gehaald (Wel meteen een half jaar geblesseerd :(

Leandro Augusto komt nog mijn kant op en De la peña.

Aardig wat versterkingen. Fazio heeft alleen ontsnappingsclausule en gaat hoogstwaarschijnlijk naar Bayern voor 1.5M (Gekocht voor 625k).

Voor de rest hoop ik dat v Nistelrooy komt, maar dat ziet er vooralsnog somber uit. van Bommel wil ik ook graag hebben maar die vraagt 70k salaris / week. Vééééel te veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
RedHat schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:50:
Ben nu bij de winterstop beland met Feyenoord.

Overwintert UEFA Cup, zit nog in de beker, sta riant bovenaan in de Eredivisie.

Versterkingen: Fazio, Assulin (Assulin laat ik nu nog meespelen met het 2e).
In de winterstop heb ik Rivaldo gehaald (Wel meteen een half jaar geblesseerd :(

Leandro Augusto komt nog mijn kant op en De la peña.

Aardig wat versterkingen. Fazio heeft alleen ontsnappingsclausule en gaat hoogstwaarschijnlijk naar Bayern voor 1.5M (Gekocht voor 625k).

Voor de rest hoop ik dat v Nistelrooy komt, maar dat ziet er vooralsnog somber uit. van Bommel wil ik ook graag hebben maar die vraagt 70k salaris / week. Vééééel te veel dus.
Damn goede versterkingen.

Rivaldo is voor zijn leeftijd nog bizar goed. Van the man bleef in mijn game ook nog een tijd goed spelen.

Er zijn in paar spelers die bij mij nog erg lang goed blijven maar er zijn er ook die aan het begin van de game absurd sterk aftakelen zoals Robben.

V. Bommel heb ik ook geprobeerd maar ging opeens met pensioen en is nu een goede manager :(

Zit bijna aan het einde van 2018/19 en heb bijna 2 jaar geleden Veloso gehaald als nood oplossing.
Hij is nu 32 en nog steeds erg goed. Hij vangt nu 84k per week. Een hoog salaris maar toen ik hem haalde had ik die centen wel en de nood was hoog.

In het eerste jaar was hij basis en dit seizoen was hij rotatie en ik hem nog een jaar houden als ervaren reserve. Zijn contract loopt aan het einde van het jaar af en ik wil hem dus nog een jaar of 2 houden als ervaren speler maar dan wel voor minder salaris. Wil hij bij een verlenging minimaal 120k p/w wtf.
Tot nu toe iedere oudere speler had bij een verlenging geen problemen met een verlaging en deze knakker wil met 32 gewoon 50% meer.

Btw Ik haalde 2 jaar geleden ook Iniesta (hij was nog goed en het salaris viel ook mee). Hij speelde dit jaar niet veel vanwege blessures dus wilde van hem af. Keek ik bij staff atributes en damn is hij een leuke offensieve trainer ;) dus een nieuwe trainer erbij.

Btw Ballotelli is ook wel een leuke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van Kadlec,echter is ook niet voor mij te halen.

Assulin was transfervrij en laat ik nu af en toe invallen bij het eerste.
Fazio kocht ik voor 625k (Stond begin van de game op transferlijst).
Augusto en De la peñeta komen eind van het seizoen. Augusto heeft een uitstekende trap.
Rivaldo heeft echt zieke stats voor zijn leeftijd; die heb ik voor weinig gehaald (300k dacht ik), wel een jaarcontract en hij is nu een half jaar geblesseerd. Dat is wel aardig klote, ik kon een goede spits echt goed gebruiken.

Voor de rest laat ik van Bommel lekker voor wat het is. Misschien koop ik Maxwell nog eind v/h seizoen als een andere club hem niet neemt in de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:03

quez

Bugje?

Ik was als manager van Augsburg (gepromoveerd in 1e seizoen, 2e seizoen 13e in Bundesliga en bekerfinale verloren) gevraagd door om Schalke 04 te coachen. Dit was in ongeveer maart van 2e seizoen, nadat ik hun in de 4e ronde beker eruit had gegooid. Ik dacht er nog een weekje over na en heb het een week later toch afgewezen. Wat nu blijkt: in september van datzelfde jaar heeft Schalke04 nog steeds geen coach....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 21:28
quez schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:18:
Bugje?

Ik was als manager van Augsburg (gepromoveerd in 1e seizoen, 2e seizoen 13e in Bundesliga en bekerfinale verloren) gevraagd door om Schalke 04 te coachen. Dit was in ongeveer maart van 2e seizoen, nadat ik hun in de 4e ronde beker eruit had gegooid. Ik dacht er nog een weekje over na en heb het een week later toch afgewezen. Wat nu blijkt: in september van datzelfde jaar heeft Schalke04 nog steeds geen coach....
Als de assistent het overneemt, kan er naar een geschikte coach gezocht worden. Net als Ajax 2 seizoenen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez

quez

MSoft06 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:50:
[...]

Als de assistent het overneemt, kan er naar een geschikte coach gezocht worden. Net als Ajax 2 seizoenen geleden.
We zullen het zien, zal wel even afwachten.. lijkt me toch sterk als ze voor de winterstop geen coach hebben kunnen vinden.
Overigens kan ik ook niet meer opnieuw solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
quez schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:14:
[...]

We zullen het zien, zal wel even afwachten.. lijkt me toch sterk als ze voor de winterstop geen coach hebben kunnen vinden.
Overigens kan ik ook niet meer opnieuw solliciteren.
Probeer na een maand ofzo nog eens. Het is vaak zo dat wanneer men je afwijst dat je direct erna niet nog eens kunt solliciteren maar eerst even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net seizoen 2018/19 afgesloten (alleen nog de CL finale Ajax - Stuttgart).
En nu worden de prijzen van de Eredivisie uitgereikt en nu valt me op dat ik nog nooit de prijs gewonnen heb voor beste manager :/. Ik ben elk jaar kampioen geworden en ook diverse keren de beker en supercup gepakt.

De eerste 3 jaar ben ik 2e geworden maar sindsdien sta ik geeneens meer in de top 3. Heeft dit soms met de kwaliteit van mijn team te maken?
Daarnaast is nog nooit een speler van mij uitgeroepen tot beste speler.

Ik heb wel tot nu toe elk jaar de prijs gewonnen voor beste jeugd speler.

Ik begin te denken dat ze iets tegen me hebben :/

Edit:
heb net weer de CL gewonnen (niet om aan te zien ik had penals nodig).
Maar ik kreeg dit seizoen 25mln aan tv geld voor de CL waar ik tot nu toe elk seizoen 16mln kreeg.

Weet iemand waar het van afhankelijk is hoeveel geld je krijgt?
Zal denk ik ook de laatste keer zijn dat ik de CL win voor de komende jaren. Neymar heb ik net verkocht en ik ben ook van plan enkele andere zeer goede spelers te verkopen die al sinds een flinke tijd dragende spelers zijn bij het team.
Deels doe ik dit om de doorstroom te bevorderen maar ook om wat centen in kas te krijgen. In de hoop dat die joker van een voorzitter eindelijk eens het stadion wil uitbreiden.

[ Voor 34% gewijzigd door Deadsy op 06-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voorbereid op een flink pak slaag begon ik aan de UEFA Super Cup tegen Arsenal (had vorig seizoen de Europa League gewonnen door te winnen van Braga (agg 2-1), Genoa (agg 4-2), Juventus (agg 4-1), Ajax (agg 3-0) en Bayern (2-1 na verlening)).

Na 90 minuten was het wonderbaarlijk nog 0-0, na 3 minuten in de 1e verlening helaas 0-1. Toen kreeg ik een penalty, maar die werd op de paal geschoten :'( Gelukkig op slag van rust alsnog 1-1, en in de 2e helft gebeurde niet veel meer. Toen penalties, en die won ik _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/07/1291740304-880.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook weer mee begonnen.

Ik heb even de "extra files" ingekeken onder preferences. Ik vond online niet meteen wat deze allemaal betekenen dus bij deze:

- add_my_chairmen: "You can edit this config file to give yourself the chance of becoming chairman of your favourite club." Doet standaard niets.
- add_my_journalists: "You can edit this config file to add journalists to the game." Doet standaard niets.
- add_my_media_sources: "You can edit this config file to add media sources to the game." Doet standaard niets.
- alliteration_adjectives: "The adjectives found in this file will be used by the FM alliteration engine in headlines. e.g. Larsen-sational!" Staan standaard al heel wat Engelse positieve en negatieve adjectieven in.
- fake: Verandert de naam van speler met ID 3700299 naar Jan Jansen
- start_in_admin: Om clubs in "administration" te laten starten (heeft met financiële moeilijkheden te maken blijkbaar.) Doet standaard niks
- sugardaddy: Om verschillende types sugardaddys aan een club toe te wijzen. Standaard is er een sugardaddy toegewezen aan Chelsea en Manchester City.
- transfer_embargo: Stel een transfer embargo in voor een club. Standaard is er enkel 1 voor Porthsmouth.
- valid_takeovers_only: "This file should be used to indicate which board takeover types, if any, are valid for a specified nation" Staan standaard al heel wat takeovers voor bepaalde landen geblokkeerd. Er zijn blijkbaar 4 types takeover: rich individual, consortium, plc en fans trust. Je kan voor elk land deze types disablen.
- team_holland: Dit lijkt me gewoon een manier om prioriteit te geven aan de huidige Nederlandse selectie? Misschien op vraag van de Nederlandse voetbalbond? Als je dit uitvinkt zou de selectie weer op basis van kwaliteiten (of manager-beoordeling althans) moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik volg het topic al een tijdje en dacht, ik zeg ook eens iets ;)
Speel dit seizoen met Napoli.
Wat een enorm matig seizoen met ups en downs, flinke blessures in mijn team.
Inmiddels einde seizoen en kampioen van Europa League geworden en tevens kampioen van Italië.

Guardiola vertrekt aan het einde van het seizoen en wordt genoemd als opvolger. Grote aankopen onderweg bij Napoli alvast, iemand een idee hoe je blessures kan voorkomen.

Iemand nog tips voor jonge verdedigers met redelijke stats? Vertonghen is niet meer te halen, voetbalt nu bij Man United.
Is iemand het ooit opgevallen dat er bij inworpen naar spelers wordt gegooid die meters buitenspel staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buitenspel geldt niet bij een inworp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb een game met Shaktar die ik begonnen ben een paar dagen geleden dus met de nieuwste update. Ik zat eens bij mijn informatie scherm te kijken en zag daar tot mn verbazing dat de gemiddelde prijs van een seizoenskaart 70,10 is! In verhouding dit is hetzelfde als bij een ploeg die vorig seizoen is gedegradeerd uit mijn competitie en bij Dinamo Kiev is deze bijvoorbeeld 200 terwijl die van Ajax 457 euro is.. Dit kan toch nooit goed zijn lijkt me? Ik had al het gevoel dat ik niet veel geld binnen kreeg.. Vorig seizoen had ik een seizoenkaart inkomen van 2.289.765 en waren er 31.093 kaarten verkocht. Uitgerekend is dat dus 73 euro per persoon.. afgelopen seizoen waren de resultaten veeel beter dan het seizoen daarvoor en de kosten zijn dus zelfs omlaag gegaan?

Kan iemand in zijn game kijken bij Shaktar en zijn eigen clubs voor wat vergelijkingen.. ben erg bang dat mn game nu opgefokt is :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Bananenspin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 01:19:
Ik heb een game met Shaktar die ik begonnen ben een paar dagen geleden dus met de nieuwste update. Ik zat eens bij mijn informatie scherm te kijken en zag daar tot mn verbazing dat de gemiddelde prijs van een seizoenskaart 70,10 is! In verhouding dit is hetzelfde als bij een ploeg die vorig seizoen is gedegradeerd uit mijn competitie en bij Dinamo Kiev is deze bijvoorbeeld 200 terwijl die van Ajax 457 euro is.. Dit kan toch nooit goed zijn lijkt me? Ik had al het gevoel dat ik niet veel geld binnen kreeg.. Vorig seizoen had ik een seizoenkaart inkomen van 2.289.765 en waren er 31.093 kaarten verkocht. Uitgerekend is dat dus 73 euro per persoon.. afgelopen seizoen waren de resultaten veeel beter dan het seizoen daarvoor en de kosten zijn dus zelfs omlaag gegaan?

Kan iemand in zijn game kijken bij Shaktar en zijn eigen clubs voor wat vergelijkingen.. ben erg bang dat mn game nu opgefokt is :(
Ik heb even voor je gekeken in seizoen 2013/2014 en de gemm seizoen ticket price is 420 euro bij Shakhtar.
Barcelona heeft een gemm prijs van 429 en Ajax zit op 505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Deadsy schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:08:

Edit:
heb net weer de CL gewonnen (niet om aan te zien ik had penals nodig).
Maar ik kreeg dit seizoen 25mln aan tv geld voor de CL waar ik tot nu toe elk seizoen 16mln kreeg.

Weet iemand waar het van afhankelijk is hoeveel geld je krijgt?Zal denk ik ook de laatste keer zijn dat ik de CL win voor de komende jaren. Neymar heb ik net verkocht en ik ben ook van plan enkele andere zeer goede spelers te verkopen die al sinds een flinke tijd dragende spelers zijn bij het team.
Deels doe ik dit om de doorstroom te bevorderen maar ook om wat centen in kas te krijgen. In de hoop dat die joker van een voorzitter eindelijk eens het stadion wil uitbreiden.
Wanneer een competitie aantrekkelijker wordt dan zal er meer televisiegeld naartoe vloeien. Als je zegt dat je elk seizoen de cup won dan is je competitie ook hoger in waardering. Volgens mij is dit een nieuwe feature van SI/FM en je krijgt ook via het nieuws elk jaar een overzicht van de ranking van competities. Zo heeft de champions league 5 sterren, spaanse en engelse competitie 4 en een half sterren en nederlandse competitie iets van drie sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSoft06 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:00:
Inmiddels einde seizoen en kampioen van Europa League geworden en tevens kampioen van Italië.

Guardiola vertrekt aan het einde van het seizoen en wordt genoemd als opvolger. Grote aankopen onderweg bij Napoli alvast, iemand een idee hoe je blessures kan voorkomen.

Iemand nog tips voor jonge verdedigers met redelijke stats? Vertonghen is niet meer te halen, voetbalt nu bij Man United.
Is iemand het ooit opgevallen dat er bij inworpen naar spelers wordt gegooid die meters buitenspel staan ?
Bij een ingooi kan je geen buitenspel staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:02:
[...]

Bij een ingooi kan je geen buitenspel staan ...
Die was inmiddels wel duidelijk, toch bedankt voor nogmaals de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online
Bananenspin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 01:19:

Is dit niet te verhogen via een editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:29

On_E

Housemusic

MSoft06 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:00:

Een enorm matig seizoen terwijl je kampioen wordt en de EL wint, ok.... :+

Ik heb pas een matig 1e seizoen gehad met Aston Villa, 11e plek in de PL, en in de 3e ronde van de EL uitgeschakeld door Sporting Lissabon, gelukkig mag ik het nog een keer proberen in seizoen 2.

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 09-12-2010 09:39 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez

quez

Deadsy schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:10:
[...]

Probeer na een maand ofzo nog eens. Het is vaak zo dat wanneer men je afwijst dat je direct erna niet nog eens kunt solliciteren maar eerst even moet wachten.
Nou, het is inmiddels november. Kon al die tijd nog steed niet opnieuw solliciteren bij Schalke. Ik was gevraagd door AC Milan dus ben daar maar heen gegaan aangezien ik teveel problemen had bij Augsburg met spelers die niet wouden "blenden". Grappig genoeg heeft Schalke een paar dagen later een nieuwe manager aangenomen. Lijkt me dus wel een bug, alsof ze aan het wachten waren dat ik tóch tekende. Of het is heel toevallig dat ze na bijna 9 maanden nog geen manager hebben en opeens wel.

(Niet echt realistisch trouwens dat AC Milan een manager neemt die nog geen prijs gewonnen heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

hmartino schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:40:
[...]

Ik heb even voor je gekeken in seizoen 2013/2014 en de gemm seizoen ticket price is 420 euro bij Shakhtar.
Barcelona heeft een gemm prijs van 429 en Ajax zit op 505.
Bedankt dit moet ik dus op een manier zien te verhogen in-game.. geen zin om de 2 al gespeelde seizoenen weg te gooien..
Vos schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:38:
[...]

Is dit niet te verhogen via een editor?
Ik ga even kijken naar zo'n ingame editor die er schijnt te zijn ja.. of het gemiddelde te verhogen en mijn geleden schaden te verhelpen.. gebruik die tools liever niet maar goed in dit geval mag het wel lijkt me toch.. In de "echte" editor verhelpen heeft nu natuurlijk weinig zin want dat is alleen voor nieuwe games..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
quez schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:17:
[...]
(Niet echt realistisch trouwens dat AC Milan een manager neemt die nog geen prijs gewonnen heeft)
Je bent toch gepromoveerd met augsburg? lijkt me wel een 'prijs', daarnaast bouw je natuurlijk een 'reputatie' op. en Milan heeft wel eerder Coaches gehad die geen prijs hadden gewonnen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez

quez

soepah schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:17:
[...]

Je bent toch gepromoveerd met augsburg? lijkt me wel een 'prijs', daarnaast bouw je natuurlijk een 'reputatie' op. en Milan heeft wel eerder Coaches gehad die geen prijs hadden gewonnen.
Ja dat is waar, maar goed. Ik klaag niet :).
Ze stonden een-na-laatste na 10 wedstrijden en ik kreeg meteen Juventus, Roma, Inter, Palermo, Sampdoria voor mijn kiezen maar ben de reeks goed doorgekomen met 8 punten (vooral de overwinning op Inter deed me goed). Gattusso, Pirlo, Zlatan, Ronaldinho zijn er nog allemaal maar raken wel erg op leeftijd. Club is wel helemaal bankroet, leuke uitdaging wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:29

On_E

Housemusic

De zomerstop tussen seizoen 1 en 2 zit er alweer bijna op, ik mocht gelukkig aanblijven als manager van Aston Villa ondanks mijn teleurstellende 11e plaats in seizoen 1.

Kreeg zelfs een nieuw 4-jarig contract aangeboden, en dat heb ik uiteraard geaccepteerd. :)

Wilde sowieso een nieuwe verdediger voor in de basis halen, en het liefst Engels, dat is uiteindelijk ook gelukt want ik heb Engels international Leighton Baines van Everton overgenomen voor 11 miljoen euro, die gaat Warnock vervangen als linksback.

Verder kwam Schelotto transfervrij over van Atalanta, haalde ik Atila Turan van Grenoble (veel talenten daar!) als toekomstige linksback, Federico Carraro kwam van Fiorentina als toekomstig vervanger van Downing, en heb ik voor de broodnodige ervaring Alexander Manninger en Maniche transfervrij binnen gehaald, beiden als backup. Verder heb ik Macheda gehuurd van Man U, ik kon nog wel een extra spits gebruiken nml.

Zo ziet mijn 1e selectie er nu uit, hiermee hoop ik toch gewoon aan de verwachtingen (top half finish) te kunnen voldoen, aan de kwaliteiten van mijn spelers zal het niet liggen denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2364k9.jpg

Heb 4 oefenwedstrijden gespeeld, 3 keer winst (waaronder een 1-5 bij FC Porto), en 1 keer gelijk. (1-1 thuis tegen Boca Juniors)

Daarna nog even snel mijn eerste PL match gespeeld, uit bij rivaal WBA, en die eindigde in 1-2, winst voor mij dus.

Is het al weekend ? Ik wil verder ! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 10-12-2010 08:56 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 07:14
Ik zit nu in mijn tweede seizoen bij Ajax, en Suarez is al vanaf het begin van mijn aanstelling ontevreden, omdat ik hem de aanvoerdersband heb afgepakt. Toen clubs interesse in hem toonden, heb ik aangegeven dat ik ze met hun handen van Suarez af moeten blijven. Nu zit ik in mijn tweede seizoen en Suarez blijft een hekel aan me hebben. Ik denk dat verkopen de beste optie is, echter mogen clubs van mij niet met Suarez praten. Waar kan ik instellen dat clubs toch mogen bieden op Suarez? Want ondanks dat hij op de transferlijst staat, krijg ik geen biedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Mr.Myst schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:44:
Ik zit nu in mijn tweede seizoen bij Ajax, en Suarez is al vanaf het begin van mijn aanstelling ontevreden, omdat ik hem de aanvoerdersband heb afgepakt. Toen clubs interesse in hem toonden, heb ik aangegeven dat ik ze met hun handen van Suarez af moeten blijven. Nu zit ik in mijn tweede seizoen en Suarez blijft een hekel aan me hebben. Ik denk dat verkopen de beste optie is, echter mogen clubs van mij niet met Suarez praten. Waar kan ik instellen dat clubs toch mogen bieden op Suarez? Want ondanks dat hij op de transferlijst staat, krijg ik geen biedingen.
Waarschijnlijk ergens ingesteld bij transfer opties/status van de speler dat je automatisch alle bids op Suarez afslaat of ze willen hem gewoon niet :p.

Zo, bijna 2de seizoen erop bij Ajax. Met een straatlengte voorsprong kampioen en de beker gewonnen. Alle spelers weten te behouden behalve van der Wiel. Die reageerde niet zo goed op me strenge taal dus maar verkocht aan Real voor 10 miljoen. Die bieden hem nu gratis aan omdat hij overbodig is en hij wilt zelf ook weg (zal je leren Gregory!). Alleen Lukaku als basisspeler erbij gehaald, en die werkt een stuk beter samen met Suarez dan El Hamdaoui (beiden +20 doelpunten en +15 assists in de competitie). Nu alleen nog de CL finale tegen AS Roma. Niet verwacht dat me teampje er zo snel al staat :*)

EDIT: AS Roma verslagen na een thriller van een finale! *O*
In de 30ste 25ste zelfs minuut de gebruikelijke FM2011 trademark vroege rode kaart voor Siem de Jong en daarna ook op achterstand. Maar in 89ste toch nog gelijk met een all-in 2-4-3 opstelling. Daarna in de 96ste minuut warempel op voorsprong, maar uiteraard de gelijkmaker terwijl ik me opstelling aan het regelen was (game stond op pauze, maar commentaar gaf niet aan dat er gescoord was :/ ). Maar gelukkig was de penalty lotterij me gunstig gezind *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 10-12-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 07:14
Gundogan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:30:
[...]

Waarschijnlijk ergens ingesteld bij transfer opties/status van de speler dat je automatisch alle bids op Suarez afslaat of ze willen hem gewoon niet :p.

....
Ja dat heb ik volgens mij ook ingesteld. Ik kan het alleen nergens terug vinden. Ik heb hem inmiddels wel op de transferlijst staan, dus dan lijkt het me dat clubs nu wel zouden moeten weten dat ze op hem mogen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zit nu in de 2e helft van seizoen 2019/20 en voor het eerst sinds 2009 heeft Messi niet de Gouden Bal gewonnen.
Dit seizoen was de winnaar Iker Larrazabal (van Ajax :P ) en kreeg 2x zo veel stemmen als Aguero.

Kocht hem toen hij 18 was van Real Madrid voor 16mln en damn die gast is elke cent waard.

Als een speler van Ajax dit seizoen niet de Gouden Schoen wint dan begrijp ik er echt geen bal van.

Trouwens hoe ziet de uefa coefficientenlijst er bij jullie uit na een paar seizoenen?
Bij mij is Rusland op weg richting top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Opnieuw moeten beginnen met Ajax vorige week, omdat na 2 seizoenen de game bleef hangen :(

Opnieuw begonnen met Ajax, laatste wedstrijd van het seizoen, tegen PSV. 1-1 gelijkspel :(
Helemaal boos geworden na de wedstrijd omdat ik dacht dat we de titel hadden gemist, blijkt Feyenoord verloren te hebben tegen Twente op de laatste speeldag, waardoor we op doelsaldo de titel hebben binnengesleept.

Suarez is vertrokken voor 13 miljoen, omdat hij diep ongelukkig was met mij. Eerst vraagt hij om een conversatie, "ik wil naar grote club", ik zeg ik wil dat ajax groeit met jou. Hij zegt dat ie zolang niet kan wachten en ik reageer met dat hij zo snel mogelijk naar een nieuwe club mag. Vervolgens bied ik hem aan via offer to clubs voor 20 miljoen, wordt de sukkel boos :( omdat hij wil blijven..... WTF, hij had net een gesprek met mij dat hij weg wilde, domme l*l. Vind dat echt slecht uitgewerkt aan de spelersgesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Bleh, na mijn CL winst kreeg ik het bericht dat mijn jeugdopleiding niet meer zo hoog aangeschreven stond als voorheen. Dus ik een request doen om dat te verbeteren: reageert de board dat ze liever hebben dat ik spelers koop in plaats van dat ik ze zelf opleid en dat ze daarmee voldoende aandacht besteden aan de lange termijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Bij Manchester City kreeg ik begin maart (eerste seizoen) gewoon weer een kapitaalinjectie van zo'n 41 miljoen. Het gaat daar echt nergens over. :9 Resulteert er ook een beetje in dat ik nu maar gewoon wat spelers aantrek puur en alleen omdat het kan. Ik heb nu Neymar, Deco, Bale, Affelay en Suárez gehaald. Salarissen beginnen aardig op te lopen nu, maar ik hoop na dit seizoen te kunnen vertrekken daar.

Ben alleen inmiddels wel uitgeschakeld in de Europa League en ook het FA Cup-avontuur is voorbij. Nu alleen de competitie nog waar ik ook wat steekjes laat vallen. Sta 2e, met Arsenal (1e) op drie punten voorsprong, dus kan nog alle kanten uit.

[ Voor 6% gewijzigd door hotdog92 op 11-12-2010 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
hotdog92 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:47:
Bij Manchester City kreeg ik begin maart (eerste seizoen) gewoon weer een kapitaalinjectie van zo'n 41 miljoen. Het gaat daar echt nergens over. :9 Resulteert er ook een beetje in dat ik nu maar gewoon wat spelers aantrek puur en alleen omdat het kan. Ik heb nu Neymar, Deco, Bale, Affelay en Suárez gehaald. Salarissen beginnen aardig op te lopen nu, maar ik hoop na dit seizoen te kunnen vertrekken daar.

Ben alleen inmiddels wel uitgeschakeld in de Europa League en ook het FA Cup-avontuur is voorbij. Nu alleen de competitie nog waar ik ook wat steekjes laat vallen. Sta 2e, met Arsenal op drie punten voorsprong, dus kan nog alle kanten uit.
Ik zie in het in mijn game ook bij Man City
Ik zie ze elk jaar voor veel geld spelers halen waardoor in hun 2e zeer goede spelers zitten die een dik salaris vangen.
Vaak kopen ze een speler om hem 2 jaar later voor flink minder weer te verkopen.

Het beste is nog dat de spelers die ze halen geeneens echt goed zijn (tenminste niet voor die bedragen).
En ze winnen ook niet echt veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 11-12-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Ik was op een gegeven moment ook aan het aftasten welk bedrag de Spurs voor Gareth Bale wilden hebben. Ze stonden er op dat er veel meer betaald werd dan dat ik geboden had (dat was ik niet van plan), maar het bestuur greep gewoon zelf in en knalde er voor Bale even 39,5 miljoen doorheen. Als je begint is het al een zooitje met veel spelers tegen hoge salarissen, maar ik heb er zelf ook een beetje een potje van gemaakt met mijn aankoopbeleid. :P Een echte uitdaging zit er ook niet in. Bovendien ben ik de Premier Division ook al weer een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net seizoen 2019/20 afgesloten en weer alles gewonnen en ja hoor weer geen beste trainer van Nederland.

Een speler van mij won de prijs voor beste speler van de wereld. Had de hoogste rating van alle spelers in de Ere Divisie, de meeste passes etc.
Maar uiteraard was hij niet goed genoeg om de prijs van beste speler van Nederland te winnen.

Heb die klote prijs nog nooit gewonnen in deze FM. De gast die hem dit jaar won was speler bij AGOVV welke als 17e eindigde.
Ze hebben denk ik iets tegen Ajax, maar sowieso als ik kijk wie hem wint dan vraag me echt af hoe ze het berekenen want de speler die hem wint komt zelden van een top 3 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0470/Naamloos.png

Lolwut? Moeilijke keuze... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
wacht ff, 10 maanden voor een virus infectie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

MSoft06 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:57:
[...]

wacht ff, 10 maanden voor een virus infectie? :P
Ziekte van Pfeiffer? :P
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:49:
Opnieuw moeten beginnen met Ajax vorige week, omdat na 2 seizoenen de game bleef hangen :(

Opnieuw begonnen met Ajax, laatste wedstrijd van het seizoen, tegen PSV. 1-1 gelijkspel :(
Helemaal boos geworden na de wedstrijd omdat ik dacht dat we de titel hadden gemist, blijkt Feyenoord verloren te hebben tegen Twente op de laatste speeldag, waardoor we op doelsaldo de titel hebben binnengesleept.

Suarez is vertrokken voor 13 miljoen, omdat hij diep ongelukkig was met mij. Eerst vraagt hij om een conversatie, "ik wil naar grote club", ik zeg ik wil dat ajax groeit met jou. Hij zegt dat ie zolang niet kan wachten en ik reageer met dat hij zo snel mogelijk naar een nieuwe club mag. Vervolgens bied ik hem aan via offer to clubs voor 20 miljoen, wordt de sukkel boos :( omdat hij wil blijven..... WTF, hij had net een gesprek met mij dat hij weg wilde, domme l*l. Vind dat echt slecht uitgewerkt aan de spelersgesprekken.
Dan moet je eerst kijken bij Personal ('persoonlijk' als je het op NL hebt staan volgens mij) hoe hij er nu over denkt. Als daar geen major of minor concerns staan, moet je gewoon lekker door blijven voetballen. Dan heb je het hem uit z'n kop gepraat :)

Ik zit nu op 14 wedstrijden in het eerste seizoen met Tottenham. Waarom Tottenham? Nou ja, omdat dit mijn eerste game is, ik nog geen strategie had en Tottenham een vrij aardig elftal heeft, maar geen achterlijke verwachtingen. Kwalificatie door League finish moet wel te doen zijn lijkt mij zo.
Heb tot nu toe de CL gehaald, met hangen en wurgen, want de tactieken (4-2-3-1 met opkomende backs en wingers en 4-2-2-2 met opkomende backs en wingers) bleken lastig aan te leren. Eerste wedstrijden eigenlijk allemaal gewonnen. Tot nu toe in ieder geval nog niet verloren in de PL, en zelfs tegen Chelsea (thuis weliswaar) overeind gebleven met een 1-1. Tot nu toe gaat het goed. Sta 2e op doelsaldo, met 1 punt voorsprong op de nummers 3 en 4. Als dat zo blijft vind ik het prima! :9
Alleen in de CL verloren, nota bene van FC Twente, omdat ik door blessures mijn hele middenveld + reservespelers voor die plekken kwijt was. Er stonden dus nogal wat mensen op de verkeerde plek, en nogal wat jeugdspelers die gewoon niet mee konden komen met het niveau, in de basis. Toch uiteindelijk een 2-3 nederlaag geworden, wat best meeviel want de 2-3 viel, heel erg frustrerend, in de 94e minuut...
Daarna wel knap met 0-1 gewonnen van Real Madrid (uit), door een score van Pavlyuchenko in de 95e minuut :D Hierna nog uit tegen Bayern, dan Twente uit en Real en Bayern thuis. Ik zeg, de poule doorkomen moet lukken, maar dat heeft niet mijn prioriteit. Gelukkig denkt de board daar ook zo over, dat scheelt weer.

Qua spelers heb ik niet zo gek veel gehaald, want Tottenham heeft ook niet zoveel geld. Ik heb alleen Jack Rodwell (DM) gehaald nadat ik Robbie Keane verkocht had voor 10mln en dus geld had :P Daarna werd Funso Ojo aangeboden en die zat nu al op hetzelfde niveau als Gallas, alleen qua mental stats was hij er nog niet helemaal, maar Ojo kostte maar 2,5mln, dus die gok wilde ik wel nemen. Bovendien zei de scout dat hij 4 sterren zou worden, dus ik hoop dat dat klopt ;) Bovendien heb ik een transfer van Van Nistelrooij geannuleerd omdat Ojo jong is, en Ruud helaas niet meer (wel goed nog trouwens) en Gallas weigert bij te tekenen, dus ik heb op DC volgend seizoen vervanging nodig voor die plek.
Verder geen transfers gedaan. Suarez (van Ajax) werd me nog wel aangeboden, maar daar had ik helaas geen geld meer voor en het bestuur wou ook geen extra geld ter beschikking stellen. Erg jammer, want hij is veel beter dan Pavlyuchenko, Crouch en Defoe die ik nu tot mijn beschikking heb staan.

Tot nu toe vind ik 2011 wel erg gaaf. Alleen jammer dat spelers regelmatig blijven staan kijken naar de bal, ipv dat ze er naartoe gaan, maar dat kan ook aan de spelers of tactiek liggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door PauseBreak op 11-12-2010 23:52 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Dus geld uitgeven voor een specialist en als effect duurt de genezing langer :D

Begrijp echt mijn spelers niet.
Paar spelers hebben zich absurd goed ontwikkelt waardoor de groep die goed genoeg voor het eerste is nogal groot is.
Heb dus een deel terug gezet naar het 2e en bied ze de optie naar Almere City te gaan.
Almere City heeft zich weer weten te plaatsen voor de groepsfase EL en inplaats naar Almere te gaan en daar wat misschien wat EL ervaring op te pakken blijven ze liever bij mij in het 2e. De logica is ver te zoeken :/

Mijn 2 basis spitsen (Lukaku en Tarasov) scoren beide aan de lopende band, competitie, beker, CL of voor hun land. Het boeit niet ze scoren gewoon altijd. Wil beide verkopen zodat een paar talenten die zich sneller dan verwacht ontwikkelt hebben wat meer speeltijd krijgen. Maar niemand wil deze 2 hebben. De clubs die interesse hebben melden dat ze bang zijn niet aan de eisen te kunnen voldoen ;/

Lukaku vangt 110.000 p/w en Tarasov iets van 55k p/w. En dan gaan Real Madrid, Man City en Barca zeggen dat ze niet aan het salaris etc kunnen voldoen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Deadsy schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:54:
[...]

Begrijp echt mijn spelers niet.
Paar spelers hebben zich absurd goed ontwikkelt waardoor de groep die goed genoeg voor het eerste is nogal groot is.
Heb dus een deel terug gezet naar het 2e en bied ze de optie naar Almere City te gaan.
Almere City heeft zich weer weten te plaatsen voor de groepsfase EL en inplaats naar Almere te gaan en daar wat misschien wat EL ervaring op te pakken blijven ze liever bij mij in het 2e. De logica is ver te zoeken :/

Mijn 2 basis spitsen (Lukaku en Tarasov) scoren beide aan de lopende band, competitie, beker, CL of voor hun land. Het boeit niet ze scoren gewoon altijd. Wil beide verkopen zodat een paar talenten die zich sneller dan verwacht ontwikkelt hebben wat meer speeltijd krijgen. Maar niemand wil deze 2 hebben. De clubs die interesse hebben melden dat ze bang zijn niet aan de eisen te kunnen voldoen ;/

Lukaku vangt 110.000 p/w en Tarasov iets van 55k p/w. En dan gaan Real Madrid, Man City en Barca zeggen dat ze niet aan het salaris etc kunnen voldoen :/
Lol lukaku verkopen, wie wil je halen wie beter is dan?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Postius schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:01:
[...]

Lol lukaku verkopen, wie wil je halen wie beter is dan?
Niemand. Maar als hij weg is dan hebben spelers die ik nu terug gezet heb naar het 2e meer kans op speeltijd.
Ik speel nu met Lukaku en Tarasov (regen) en Tarasov is de betere van de 2. Als 1e reserve heb ik de 20 jarige Thomas die nog niet echt 100% hetzelfde brengt als Lukaku dat nu doet maar in potentie is hij denk ik beter.

Om het even duidelijk te maken ik zit nu al in mijn 11e seizoen.
De afgelopen jaren heb ik een reputatie opgebouwd en een goed scoutings netwerk opgezet en ervoor gezorgd dat er aardig wat talent in het 2e zit. Nu ik dit gedaan heb wil ik ervoor zorgen dat de bank rekening van Ajax flink omhoog gaat.
Dit doe ik door elk seizoen 1 of 2 basis spelers voor flink geld te verpatsen. Vorig seizoen ben ik hiermee begonnen toen gingen Neymar, Van Leeuwen en Da Silva weg voor flink wat geld (de keuze viel op deze spelers omdat er vraag naar hun was en ik had een paar jonge talenten voor die positie klaar staan).

Door elk seizoen 1 of 2 basis spelers te verpatsen verklein je de kans op het pakken van de CL uiteraard maar vaak haal je met die verkoop meer geld binnen dan door het winnen van de CL.

En Lukaku mag weg omdat hij het meeste salaris vangt en omdat de 1e reserve in potentie beter is dan hij.
En omdat ik voor die positie gewoon flink wat talent heb welke door kunnen groeien.
Ik kan dan wel de talenten verkopen maar aan Lukaku verdien ik meer.

Begin trouwens de goede regens uit mijn eigen jeugd een beetje eentonig te vinden.
Nu al 4 goede keepers uit de eigen jeugd en voor de rest bijna niets dat kwalitatief goed genoeg is/zal zijn.

Vorig seizoen Van Leeuwen verkocht (22 en keeper van Oranje), Hij mocht weg omdat de 20 jarige Heerkens bijna even goed is, en in het 2e staat nu de 20 jarige Emrah Firat. Zelfde lichting als Heerkens en maar iets minder. En nu zit in de jeugd de 18 jarige Mitchel Bakker welke de volgende Stekelenburg zou kunnen zijn.

In de afgelopen 10 seizoenen misschien 7 spelers uit de eigen jeugd die de potentie hebben voor het eerste en 4 ervan zijn keepers :/

edit: Laten we er maar 5 keepers van maken. Er zit ook nog de 18 jarige van Eijk in de jeugd welke de volgende vd Sar is.

[ Voor 24% gewijzigd door Deadsy op 13-12-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Deadsy schreef op maandag 13 december 2010 @ 02:02:
In de afgelopen 10 seizoenen misschien 7 spelers uit de eigen jeugd die de potentie hebben voor het eerste en 4 ervan zijn keepers :/

edit: Laten we er maar 5 keepers van maken. Er zit ook nog de 18 jarige van Eijk in de jeugd welke de volgende vd Sar is.
Hah, ik heb hetzelfde, maar dan met MR/AMR :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Deadsy schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:54:
[...]

waarschijnlijk loop je wel de kans dat als je hem niet naar de specialist stuurt, dat hij een terugval krijgt.

Idem met de griep. Naar huis sturen duurt soms ook langer maar je loopt geen risico dat ie de rest aansteekt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Deadsy:
Wees blij joh, ik heb met Tottenham helemaal geen enkele waardevolle speler in de jeugd rondlopen. De meest waardevolle is een "standaardaankoop", maar ik zit dan ook nog niet in het 11e seizoen :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:51:
@Deadsy:
Wees blij joh, ik heb met Tottenham helemaal geen enkele waardevolle speler in de jeugd rondlopen. De meest waardevolle is een "standaardaankoop", maar ik zit dan ook nog niet in het 11e seizoen :9
Ik moet zeggen dat bij mij pas in het 5e seizoen ofzo de eerste regen in de jeugd kwam die de potentie had (volgens mij) om in de basis van het eerste te staan.

De jeugd die Ajax aan het begin heeft vind ik sowieso redelijk slecht.

Meestal heb ik wel gelijk bij het inschatten van een jeugd speler maar dit is niet zo moeilijk (maar moet toegeven dat ik in het verleden wel eens giga blunders gemaakt hebt, speler afschuiven omdat ie absurd slecht is en 5 jaar later gaat ie voor 30mln naar Real).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 16:40
Deadsy schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:09:
Net seizoen 2019/20 afgesloten en weer alles gewonnen en ja hoor weer geen beste trainer van Nederland.

Een speler van mij won de prijs voor beste speler van de wereld. Had de hoogste rating van alle spelers in de Ere Divisie, de meeste passes etc.
Maar uiteraard was hij niet goed genoeg om de prijs van beste speler van Nederland te winnen.

Heb die klote prijs nog nooit gewonnen in deze FM. De gast die hem dit jaar won was speler bij AGOVV welke als 17e eindigde.
Ze hebben denk ik iets tegen Ajax, maar sowieso als ik kijk wie hem wint dan vraag me echt af hoe ze het berekenen want de speler die hem wint komt zelden van een top 3 club.
Zelfde probleem heb ik ook. Maakt niet uit hoeveel je prijzen je wint. In Nederland heb ik ook nog nooit een prijs voor trainer of speler gehad..

Maar dan met Feyenoord

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
waar ik moeite mee heb, is de juiste taktiek kiezen voor mijn spelers...

ik heb dan bepaalde spelers... bijv. wing-backs... en goede wingers... en dan 2 goede deep lying forwards... wat moet ik dan spelen? 4-4-2? Met direct passen enz?

Heeft iemand goede tips om een goede taktiek te kiezen en de keuzes daarbij te maken omtrent het passen en het dekken enzo?

en of je bijv. ze veel moet laten rondlopen... of strak aan hun taken wilt houden... of je een spielmacher wilt of niet... allemaal van die zaken waar ik nog niet echt gevoel voor heb...

[ Voor 20% gewijzigd door Ferra op 14-12-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:56:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook. Maakt niet uit hoeveel je prijzen je wint. In Nederland heb ik ook nog nooit een prijs voor trainer of speler gehad..

Maar dan met Feyenoord
Is toch geen probleem? Nu kun je goede spelers aantrekken door een clausule in het contract voor speler van het jaar te plaatsen, met een bonus van een paar miljoen. Ze winnen hem toch nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, dat is een leuke loophole :D

En gadverdamme, ik kom er net achter dat ik vergeten was te saven voordat ik FM afsloot de vorige keer. Nu ben ik dus pas bij 6 wedstrijden in de Premier League... Dat gaat dan weer lekker :(

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Ik zit nu halverwege seizoen 3 met ajax.

Seizoen 1:
Johan Cruijf schaal, Nederlandse beker, 2de in de eredivisie (Suarez en El Ham allebei 7 maanden gebleseerd)

Seizoen 2:
Kwartfinale uefa cup bereikt, Nederlandse beker en 1ste in de eredivisie

Seizoen 3:
1ste geworden in de Champions League groep (met Bayern (2x 2-1 gewonnen) en Zenit), en in de competitie tot nu toe ongeslagen met 16 gewonnen wedstrijden en 2 gelijke spelen.

Aanradertjes qua spelers:

Emilio Fioranelli (GK)
Marco Verratti (MC/AMC)
Dodô (DL/WBL)
Vaclav Kadlec (ST)
Milan Badelj (MC/AMC)

Verder van Nistelrooy op een free transfer kunnen krijgen, Jérôme Boateng kunnen kopen, en ik heb Douglas van FC Twente over genomen. Ook Dennis Appiah vanaf Monaco, voor 3 miljoen praktisch een betere back dan van der Wiel...
Als belangrijke spelers die ik heb moeten verkopen alleen Suarez, Van der Wiel en Vertonghen.

[ Voor 5% gewijzigd door SytseHartvelt op 15-12-2010 17:17 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag zag ik dat FM2011 geupdate was via Steam, en nu kan ik mijn savegame niet meer laden -O-

Meer mensen met dit probleem?

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59
nope bij mij werkt het gewoon. Probeer je savegame opnieuw in de map te zetten. Soms helpt dat wel.

• JanW
Angeloonie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:55:
Vanmiddag zag ik dat FM2011 geupdate was via Steam, en nu kan ik mijn savegame niet meer laden -O-

Meer mensen met dit probleem?
Bekend probleem ja. Heeft iets te maken met de Poolse competitie heb ik gehoord. SI is bezig met een fix voor dit probleem.

• Deadsy
Seizoen 2020/21 is bijna afgelopen en wie stonden er in de halve finale van de beker?

Ajax vs Feyenoord en Almere City vs Ajax 2

Bij Almere staan 6 huur spelers van mij in de basis :) dus we mogen wel stellen dat ik leuke spelers in het 2e heb.
Jammer genoeg heeft Ajax 2 gewonnen en sta ik dus tegen hun in de finale. Jammer dat het Uefa cup ticket niet naar Ajax 2 zal gaan was leuk geweest.
Best gaar btw dat Almere die vorig seizoen nog via de playoffs de EL haalde nu als 17e zal eindigen. Hoop dat ze niet degraderen want het is best leuk een satelliet club te hebben op zulk een niveau.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JanW schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:51:
[...]

Bekend probleem ja. Heeft iets te maken met de Poolse competitie heb ik gehoord. SI is bezig met een fix voor dit probleem.
Zag net weer een updatemelding voorbijschieten en nu kan ik mijn save weer laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:25:
Seizoen 2020/21 is bijna afgelopen en wie stonden er in de halve finale van de beker?

Ajax vs Feyenoord en Almere City vs Ajax 2

Bij Almere staan 6 huur spelers van mij in de basis :) dus we mogen wel stellen dat ik leuke spelers in het 2e heb.
Jammer genoeg heeft Ajax 2 gewonnen en sta ik dus tegen hun in de finale. Jammer dat het Uefa cup ticket niet naar Ajax 2 zal gaan was leuk geweest.
Best gaar btw dat Almere die vorig seizoen nog via de playoffs de EL haalde nu als 17e zal eindigen. Hoop dat ze niet degraderen want het is best leuk een satelliet club te hebben op zulk een niveau.
Speelt Almere in de Eredivisie?
Ik raakte mijn satellietclub kwijt toen ze promoveerde naar de Eredivisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 01:31:
[...]

Speelt Almere in de Eredivisie?
Ik raakte mijn satellietclub kwijt toen ze promoveerde naar de Eredivisie
Bij mij niet (wat me flink verbaasde).
Bij iedere FM versie was het zo dat zodra een satelliet club van mij die in de JL zat promoveerde naar de eredivisie hun de link met mij stopten. En aangezien ze alleen promoveerden vanwege de spelers die ik er gestald had degradeerden ze het jaar erop ook direct weer.

Maar in mijn FM11 game spelen ze sinds 2014/15 in de Ere divisie en ze hebben nu al 2x EL gehaald.
Dit seizoen moeten ze na competitie spelen :/

Ik heb wel de grootste moeite een 2e feeder club te vinden van een leuk niveau waar ik spelers heen kan sturen.

Ben net uit de CL gevlogen. Halve finale vs Chelsea thuis 2-1 en uit 7-3 verloren. Ik had een paar blessures waardoor ik minder ervaren DC in de basis moest zetten en die pakte in de 11 minuut rood. Ik kon lang meekomen maar in de laatste 15 minuten was ik gewoon op en tikten ze er 3 in.

Voor het eerst in een flinke tijd dat ik de CL niet win.
Heb Ajax 2 nog de beker laten winnen om mijn team te laten uitrusten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Deadsy schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 01:51:
[...]

Bij mij niet (wat me flink verbaasde).
Bij iedere FM versie was het zo dat zodra een satelliet club van mij die in de JL zat promoveerde naar de eredivisie hun de link met mij stopten. En aangezien ze alleen promoveerden vanwege de spelers die ik er gestald had degradeerden ze het jaar erop ook direct weer.

Maar in mijn FM11 game spelen ze sinds 2014/15 in de Ere divisie en ze hebben nu al 2x EL gehaald.
Dit seizoen moeten ze na competitie spelen :/

Ik heb wel de grootste moeite een 2e feeder club te vinden van een leuk niveau waar ik spelers heen kan sturen.

Ben net uit de CL gevlogen. Halve finale vs Chelsea thuis 2-1 en uit 7-3 verloren. Ik had een paar blessures waardoor ik minder ervaren DC in de basis moest zetten en die pakte in de 11 minuut rood. Ik kon lang meekomen maar in de laatste 15 minuten was ik gewoon op en tikten ze er 3 in.

Voor het eerst in een flinke tijd dat ik de CL niet win.
Heb Ajax 2 nog de beker laten winnen om mijn team te laten uitrusten :(
Het heeft volgens mij te maken met het type link tussen de parent en de feeder club. Wanneer er iets staat als 'long-term relationship' kunnen de teams in dezelfde competitie spelen (zoals het bij Feyenoord en Excelsior ook het geval is)

Edit: Ik meen me te herinneren dat ik bij Ajax Volendam als feeder club had en dat die link wél werd verbroken toen zij promoveerden, terwijl dat bij Almere niet gebeurde (Volendam was een reguliere link, Almere was een 'long term relationship'

[ Voor 8% gewijzigd door BoB_HenK op 17-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net een belachelijke return gehad in de halve finale Champions League. Tegen Arsenal de eerste wedstrijd verloren met 4-0, en toen kwam de return:
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/t/0903/FM_halve_finale_CL.jpg

Dit is mijn selectie van 2012 - 2013:
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/t/0720/FM_2012_2013_selectie.jpg

Finale Champions League net niet kunnen winnen. 4-3 verloren in de verlening tegen Real Madrid. Mijn complete voorhoede was geblesseerd, waaronder, Tardelli en El Hamdaoui (beide goed voor tig goals dit seizoen), en Lodeiro, mijn ster-AMC.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-12-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lache, ik zit al pakweg 10 jaar te zeuren bij het bestuur dat ze het stadion moeten uitbreiden en telkens zeggen ze dat het geen nut zou hebben etc.

Nu zie ik dat opeens de optie beschikbaar is om een nieuw stadion te bouwen dus ik ga daarvoor.
Dit vertaalde zich in: laten we een nieuw stadion bouwen zodat we niet vast zitten aan de huidige uitbreidings restricties (iets in die richting).

Het bestuur zegt dat ze er niet vanuit gaan dat de fanbase groter zal worden in de nabije toekomst (ik zou zelf denken van wel als je bekijkt dat we een van de sterkste clubs ter wereld zijn).

De keuzes die ik had aan reacties was veel langer dan normaal en ik ging voor: De financiële voordelen zullen de club helpen te groeien.

En yup we krijgen een nieuw stadion :D. Nog geen details bekend maar het zou over 1 jaar klaar zijn (nogal onrealistisch aangezien we nu nog in de planning zitten) maar het was wel tijd.

Het TV geld van onze exclusieve deal is nog steeds hetzelfde als wat het in 2010/11 was (je zou verwachten dat dit omhoog gaat als de status van de club omhoog gaat). We hebben slechts 1 sponsor die ons 8.25mln betaald. Bij onze status had ik meer verwacht en ook meer sponsors maja.

edit:
Speel net de Supercup Ajax vs Ajax 2.
Er zit geen hond in het stadion. Volgens de stats zijn er 13 bezoekers.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 17-12-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Deadsy schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:16:
En yup we krijgen een nieuw stadion :D. Nog geen details bekend maar het zou over 1 jaar klaar zijn (nogal onrealistisch aangezien we nu nog in de planning zitten) maar het was wel tijd.
.
Vaak is het zo dat ze eerst een jaar gaan plannen en dan gaat de bouwfase pas in, kan dus zomaar 2 ipv 1 jaar duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Zojuist uit 1-1 en thuis 1-1 gespeeld tegen OM in de kwartfinale van de CL, penalties gewonnen, dus mijn ajax mag het in de halve finale opnemen tegen barca..

Yess, eerste wedstrijd 0-0 weten te houden, nu uit 1-1 spelen ofzo, dan komt alles goed :D

[ Voor 22% gewijzigd door SytseHartvelt op 18-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Pff, El Hamdaoui loopt nu (september 2013) nog steeds te moeken over een fine die ik hem in november 2012 heb gegeven.. En niemand wil hem hebben, en zijn waarde is gedropt naar 2 miljoen. En zelfs daarvoor willen ze hem niet hebben. En iedereen in mijn team vind hem irritant..
Dus het wordt maar tijd zijn contract te ontbinden.

Verder wel een mooie vangst gedaan deze transferperiode... Daniel van Buyten (Bayern)
Heerlijke verdediger, nog goed fit voor zijn 35 jaar, alleen snelheid mist hij wel. Maar een erg prettige speler om er bij te hebben. Ook Steven Defour was een mooie capture.
Roque Santa Cruz nog als back up gehaald, en geen major spelers weg hoeven te doen.
Ik heb er vertrouwen in voor 2013/2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook begonnen met 2011 nadat ik met 2010 op een dood spoor kwam te zitten.
Eerste indruk is zeer goed, al laad de game wel wat langzamer dan 2010.

Voor alsnog weinig spectaculairs kunnen doen.
Gehuurd : Zezinho

Verkocht : Kromkamp ( 1 mil ) , had een belachelijk hoog salaris.

Contract van Ibi meteen verlengd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb weer het probleem wat ik in 2010 (het spel) ook had. Mijn team wil niet meer scoren, kansen zat, alleen schieten ze niet meer raak. Na in 2010 (seizoen) 34 wedstrijden op rij met dikke cijfers gewonnen te hebben, lukt na de zomerstop opeens niets meer. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, iedereen heeft een goed tot uitstekend moreel.
Ik ben trouwens het scherm kwijt waar je je 3 formaties in kan stellen, is dat in 11.2 ergens heen verhuisd of is dat gewoon weg?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MeNTaL_TO schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:37:
Heb weer het probleem wat ik in 2010 (het spel) ook had. Mijn team wil niet meer scoren, kansen zat, alleen schieten ze niet meer raak. Na in 2010 (seizoen) 34 wedstrijden op rij met dikke cijfers gewonnen te hebben, lukt na de zomerstop opeens niets meer. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, iedereen heeft een goed tot uitstekend moreel.
Ik ben trouwens het scherm kwijt waar je je 3 formaties in kan stellen, is dat in 11.2 ergens heen verhuisd of is dat gewoon weg?
Ik heb hetzelfde probleem, af en toe een reeks wedstrijden waarin alle kansen worden gemist. ik verlies soms zelfs de gekste wedstrijden met 15 schoten op doel, 0 schoten op doel tegen, waarbij voor hun een bal lucky binnen valt.

Het scherm wat je zoekt, klik op de naam van je ploeg (dus je ziet je selectie) en dan de meest rechtse optie in het submenu, Match Preparation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gebruiken jullie dan dezelfde tactiek als de seizoenen er voor? Op een gegeven moment zijn je tegenstanders "gewend" aan je tactiek en moet je iets anders proberen. Heb dit probleem ook elk jaar, maar door wat aan de opstelling te wijzigen los je het meestal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Angeloonie schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:37:
Gebruiken jullie dan dezelfde tactiek als de seizoenen er voor? Op een gegeven moment zijn je tegenstanders "gewend" aan je tactiek en moet je iets anders proberen. Heb dit probleem ook elk jaar, maar door wat aan de opstelling te wijzigen los je het meestal wel op.
Mijn ploeg speelt wel goed en creert veel kansen, ze gaan er alleen niet in. Ik los het meestal op door de opstelling een beetje te husselen, iets eerder te wisselen voor de reserves, en ik zet de spitsen op Finishing training.

zit nu in seizoen 2013/2014 en wil de salarissen wat matigen, dus zullen er de komende 2 jaar wat topspelers weg moeten (liefst voor veel geld) en wat goedkopere talenten aantrekken. Als dit niet lukt, blijven we Quitte spelen, wat niet echt opschiet... (enige tips hiervoor zijn welkom)

EDIT: Op het moment gaat het overigens geweldig. Heb Demba Ba kunnen strikken van een free transfer, aangezien El Hamdaoui eind van het jaar verkast naar Newcastle.
Competitie: 21 gespeeld, 59 goals voor, maar 10 tegen. 54 punten (ok, das wat weinig, maar heb de goal-loze periode al gehad dit seizoen).
Topscorer: Diego Tardelli, 30 gespeeld, 33 gescoord. (in het begin seizoen had hij 6 wedstrijden, en al 15 goals)

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagste divisie Schotland, Comedy Capers:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=49ZXT7QfxL0&hd=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Angeloonie schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:37:
Ik wissel steeds tussen 541 en 433 (maar favoriet is de eerste vanwege de breedte), ligt een beetje aan welke spelers fit zijn en wat ik verwacht van de tegenstander. Maar je moet dus meer wisselen? Het leek me dat het ingespeeld zijn belangrijker was, zeker gezien de kwaliteit van mijn spelers. Maar zal weer eens 442 in ruit proberen, daar ben ik mee begonnen en op een gegeven moment van afgestapt. Maar waarom won ik met 541 dan wel alles vorig jaar, lijkt me dat de tegenstander het dan ook al verwacht?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MeNTaL_TO schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:34:
[...]

Ik wissel steeds tussen 541 en 433 (maar favoriet is de eerste vanwege de breedte), ligt een beetje aan welke spelers fit zijn en wat ik verwacht van de tegenstander. Maar je moet dus meer wisselen? Het leek me dat het ingespeeld zijn belangrijker was, zeker gezien de kwaliteit van mijn spelers. Maar zal weer eens 442 in ruit proberen, daar ben ik mee begonnen en op een gegeven moment van afgestapt. Maar waarom won ik met 541 dan wel alles vorig jaar, lijkt me dat de tegenstander het dan ook al verwacht?
Het ingespeeld is belangrijker als wat dan ook (zo lijkt het bij mij). Echter als het niet wil vlotten bij enkele spelers, dan moeten de wissels de goals maar maken. Soms zeg ik dan dat ik teleurgesteld ben in een spits, en stel 2 of 3 wedstrijden de reserve op, werkt redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoogie2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:14:
[...]

Het ingespeeld is belangrijker als wat dan ook (zo lijkt het bij mij). Echter als het niet wil vlotten bij enkele spelers, dan moeten de wissels de goals maar maken. Soms zeg ik dan dat ik teleurgesteld ben in een spits, en stel 2 of 3 wedstrijden de reserve op, werkt redelijk goed.
Doe ik ook altijd. Als iemand een paar wedstrijden achter elkaar slecht speelt dan zet ik er een reserve neer maak een praatje met de speler.

Het is ook belangrijk dat spelers dezelfde taal spreken.

Heb afgelopen zomer (2021/22) voor 168mln aan spelers verkocht. Waarvan 8 of 9 basis spelers en 2 reserve spelers.
Slechts 5 spelers gehaald voor 14mln waarvan 3 gratis en 2 staan al in de basis.

Zit nu in Maart nog in de CL maar ben al uit de beker gevlogen en zal waarschijnlijk ook kampioen worden.
Heb er dit seizoen uiteraard wel meer moeite mee en scoor veel minder.
Nog niet verloren maar wel al 5 keer gelijk en na 28 duels pas 85x gescoord :/

Het grappige is ik verkoop in de winter een 22 jarige DC voor 15mln (zeurde teveel). Ik haal gratis Tandogan op bij Spartak Moskou, hij is 25, beter en wil minder salaris :D en ga hem in de zomer misschien ook weer voor 10+mln verkopen.

Ik wilde net even Roda JC opzoeken omdat ik ze al een tijdje niet meer gezien had. Ze waren een paar jaar geleden gedegradeerd en had ze alweer terug verwacht in de ere divisie. Wat blijkt, Roda zit in de Topklasse met een waarde van 3mln en 110mln schuld. Jammer dat de Topklasse niet in het spel zit. Ik had graag Roda er weer bovenop geholpen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste