Afhankelijk van hoe het bij Twente geregeld is kan dit bij Twente ook.
Je hoeft niet beursgenoteerd te zijn om je winst te moeten delen met je aandeelhouders.
Heb net mijn 4e seizoen met Ajax afgesloten en wat was het een gaar seizoen vol met blessures.
Voor het seizoen flink wat werk op de transfer markt gedaan, de meet opmerkelijke verkopen:
Hamit Altintop verkocht aan Fenerbahce voor 5mln, heb hem gratis gehaald en het was een super speler met een relatief laag salaris dus deed een beetje pijn hem weg te doen vooral omdat hij niet oud was. Maar een jeugd speler begon door te breken.
Joazinho verkocht voor 4mln en 20%. Hem heb ik ooit voor een paar ton gehaald en was super maar ik wilde Neymar halen.
Doorn verkocht voor 2mln 20%. Hij was een AML uit de jeugd (regen) hij speelde 15 wedstrijden in het eerste en deed het zeer goed maar pakte best veel kaarten. Vlak voor het einde van het seizoen eiste zijn makelaar een vervijfvoudiging van het salaris dit terwijl hij reeds net een verhoging had gehad. Ik wilde het verdubbelen maar dit werd geweigerd waarna hij diverse keren niet kwam opdagen op de training. heb hem toen maar verkocht.
Enoh ook maar voor 2mln verkocht, hij is te zwak vergeleken met wat ik op zijn positie heb.
Naast hun heb ik wat jeugd spelers verkocht die niet goed genoeg waren.
Gehaald:
Neymar voor 13mln. Had oorspronkelijk de slag om Neymar verloren aan AS Roma. Maar je mag maar 1 niet EU speler per seizoen halen in Italie en Neymar was hun 2e

dus alsnog de slag gewonnen. Neymar speelt als AML en is een van de sterksten in mijn team.
Mohamed Ali voor 1mln. Hij is een 18 jarige MC. Een van mijn scouts vond hem op een toernooi en ik liet mijn top scout toen een 2e check doen en beide scouts vonden hem een super talent.
En ze hadden gelijk hij is echt super, hij speelde 18 wedstrijden in het eerste en deed het zeer goed.
Deze 2 vond ik meer dan genoeg om de spelers op te vangen die vertrokken.
Dit aangezien er ook wat reserves/jeugd klaar waren voor het eerste.
Maja tijdens de voorbereiding en het begin van het seizoen slag het noodlot toe.
Lukaku 3 maanden geblesseerd
De Jong (Nigel) 5 maanden geblesseerd
Ramos (linkerback) 5 maanden geblesseerd.
2 van deze zijn basis spelers en de 3e is een jeugd speler die de backup voor Chivu zou zijn.
Ik besloot eerst de reserves voor die positie een kans te geven alhoewel ik twijfelde of zo klaar waren en ze bewezen dit nog niet te zijn. Aangezien ik de rest van mijn geld aan talenten en extra scouts uitgaf had ik geen geld meer voor vervangers dus moesten deze gratis zijn en goed genoeg om er direct te staan:
Dit werden:
Wayne Bridge (Hij kreeg een eenjarig contract vanwege zijn leeftijd. niet top maar deed het goed).
Thiago Motta (Deed het super)
Berbatov (hij kreeg een eenjarig contract vanwege zijn leeftijd maar was super)
Het seizoen begon super met de versterkingen en halverwege stonden we 1e met 6 punten op PSV.
Maar na de winter ging alles mis en hadden we bizar veel problemen met scoren en werden uiteindelijk 1e op doelsaldo.
De CL verliep super tot we in de halve finale ManU tegen kwamen. Waar we vorig seizoen nog met geluk wonnen werden we nu gewoon 2x weg gespeeld.
Toen de Jong terug kwam (vlak na de winter) kwamen eigenlijk de problemen. Het lukte hem om 6 rode kaarten te krijgen in 1 seizoenshelft (dit was Beker, competitie en CL). En dan ook altijd in de eerste helft. Hierdoor speelde hij slechts 7 wedstrijden en had hij het dusdanig bij mij verpest dat ik hem voor 5mln verkocht heb aan Bayern.
Ik wilde toen Motta als vervanger houden voor De Jong maar kwam toen voor het dilemma dat Barca mij Busquests aanbood voor 5mln. Busquests is net iets beter dan Motta en 6 jaar jonger dus heb Motta verkocht voor 2mln en ging voor Busquets.
Verder net nog Kalou voor 6mln verkocht (heb al Neymar en Romario op de flanken en Neymar is beter en Romario kan beter worden).
Kreeg net een bod van 15mln voor Eriksen

dus die is ook weg aangezien ik een gast uit de jeugd wil laten doorbreken die beter kan worden.
Kuyt is gratis weg gegaan aangezien Romario hem in de 2e seizoens helft uit de basis speelde.
Chivu kreeg een eenjarige verlenging tegen een flink lager salaris net als Santa Cruz en Berbatov.