Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
offtopic:
macweeds, wil je op DM's reageren? :P

Overigens weer 2x een eigen goal. Allebei van Bahia. Ik ben er al wel uit hoe ze tot stand komen; Bahia denkt dat er druk uitgeoefend wordt (Wat duidelijk niet het geval is) en wil de bal achter de doellijn schoppen. Hij maakt alleen keer op keer fantastische doelpunten! Alleen in het verkeerde doel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Arie- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:01:
Overigens even een klein ergernisje: Als Twente veel geld in kas heeft aan het eind van het seizoen gaat daar wat van naar de "aandeelhouders", kan iemand dat verklaren, of is dit een probleem met alle clubs? Voor zover ik weet is Twente niet beurs genoteerd en heeft het ook op andere manieren geen aandeelhouders.
Een bedrijf hoeft geen beursnotering te hebben om aandeelhouders te hebben. Beun en Haas BV heeft ook een of meer aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:42:
En in 2008 oid zat er iets in dat van de kwalificatie poules bij toernooien (WK/EK/etc) niet de besten zich kwalificeerden maar juist de landen die als laagste eindigden. Precies omgekeerd dus :p. Had je hele rare WK's :p.
In FM2007 (of nog CM) had je geloof ik ook dat je valuta altijd op Thaise Bath bleef staan 8)7

Ik wordt knettergek van de transfers in FM2011.. Even op een rijtje:

- Eigen spelers verkopen is nagenoeg onmogelijk, zelfs niet voor de dagwaarde van de speler. Tot nu toe alleen maar spelers verkocht in de zin van 1 jaar verhuren met optie tot koop (heb nu bijv. Chamakh aan Barcelona verhuurd voor 1,5M, met optie tot koop van 25M). Ik heb nog maar 1 speler direct weten te verkopen.

- Spelers kopen is veels te makkelijk, je kunt ze meestal voor de vraagprijs ophalen, of door even slim in de media te spelen + blijven bieden op de speler zodat hij unsettled wordt, dan kun je hem zo ophalen.

- Er worden door topclubs echt dramatische spelers gehaald.. Man City, Chelsea, Man Utd kopen echt slechte spelers. Topaankoop van Man Utd was Kalou van Chelsea :'). Liverpool koopt wel redelijke spelers, maar allemaal 29+.

- Ik heb de volgende spelers allemaal aangeboden gekregen voor de dagwaarde: Carlos Tevez, Gonzalo Higuaín (meteen gekocht :+), Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Arturo Vidal, Giorgo Chiellini (dagwaarde was 32M, maar toch een koopje :+), Edin Dzeko, Manuel Neuer, Sami Khedira, Mesut Özil...

En dat in 1,5 seizoen 8)7

Daarnaast worden er abnormaal veel managers ontslagen :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik kon binnen het eerste seizoen Pepe, Ronaldo, Di Maria en Marcelo ophalen bij Madrid. Laatsgenoemde gratis, de anderen voor hun waarde. In anderes saves kon ik Casillas en Higuain zo ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Vos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:50:
[...]

Euh Ajax is beursgenoteerd... Twente niet.
Afhankelijk van hoe het bij Twente geregeld is kan dit bij Twente ook.
Je hoeft niet beursgenoteerd te zijn om je winst te moeten delen met je aandeelhouders.

Heb net mijn 4e seizoen met Ajax afgesloten en wat was het een gaar seizoen vol met blessures.

Voor het seizoen flink wat werk op de transfer markt gedaan, de meet opmerkelijke verkopen:
Hamit Altintop verkocht aan Fenerbahce voor 5mln, heb hem gratis gehaald en het was een super speler met een relatief laag salaris dus deed een beetje pijn hem weg te doen vooral omdat hij niet oud was. Maar een jeugd speler begon door te breken.
Joazinho verkocht voor 4mln en 20%. Hem heb ik ooit voor een paar ton gehaald en was super maar ik wilde Neymar halen.
Doorn verkocht voor 2mln 20%. Hij was een AML uit de jeugd (regen) hij speelde 15 wedstrijden in het eerste en deed het zeer goed maar pakte best veel kaarten. Vlak voor het einde van het seizoen eiste zijn makelaar een vervijfvoudiging van het salaris dit terwijl hij reeds net een verhoging had gehad. Ik wilde het verdubbelen maar dit werd geweigerd waarna hij diverse keren niet kwam opdagen op de training. heb hem toen maar verkocht.
Enoh ook maar voor 2mln verkocht, hij is te zwak vergeleken met wat ik op zijn positie heb.
Naast hun heb ik wat jeugd spelers verkocht die niet goed genoeg waren.

Gehaald:
Neymar voor 13mln. Had oorspronkelijk de slag om Neymar verloren aan AS Roma. Maar je mag maar 1 niet EU speler per seizoen halen in Italie en Neymar was hun 2e :) dus alsnog de slag gewonnen. Neymar speelt als AML en is een van de sterksten in mijn team.
Mohamed Ali voor 1mln. Hij is een 18 jarige MC. Een van mijn scouts vond hem op een toernooi en ik liet mijn top scout toen een 2e check doen en beide scouts vonden hem een super talent.
En ze hadden gelijk hij is echt super, hij speelde 18 wedstrijden in het eerste en deed het zeer goed.

Deze 2 vond ik meer dan genoeg om de spelers op te vangen die vertrokken.
Dit aangezien er ook wat reserves/jeugd klaar waren voor het eerste.

Maja tijdens de voorbereiding en het begin van het seizoen slag het noodlot toe.
Lukaku 3 maanden geblesseerd
De Jong (Nigel) 5 maanden geblesseerd
Ramos (linkerback) 5 maanden geblesseerd.

2 van deze zijn basis spelers en de 3e is een jeugd speler die de backup voor Chivu zou zijn.
Ik besloot eerst de reserves voor die positie een kans te geven alhoewel ik twijfelde of zo klaar waren en ze bewezen dit nog niet te zijn. Aangezien ik de rest van mijn geld aan talenten en extra scouts uitgaf had ik geen geld meer voor vervangers dus moesten deze gratis zijn en goed genoeg om er direct te staan:
Dit werden:
Wayne Bridge (Hij kreeg een eenjarig contract vanwege zijn leeftijd. niet top maar deed het goed).
Thiago Motta (Deed het super)
Berbatov (hij kreeg een eenjarig contract vanwege zijn leeftijd maar was super)

Het seizoen begon super met de versterkingen en halverwege stonden we 1e met 6 punten op PSV.
Maar na de winter ging alles mis en hadden we bizar veel problemen met scoren en werden uiteindelijk 1e op doelsaldo.
De CL verliep super tot we in de halve finale ManU tegen kwamen. Waar we vorig seizoen nog met geluk wonnen werden we nu gewoon 2x weg gespeeld.

Toen de Jong terug kwam (vlak na de winter) kwamen eigenlijk de problemen. Het lukte hem om 6 rode kaarten te krijgen in 1 seizoenshelft (dit was Beker, competitie en CL). En dan ook altijd in de eerste helft. Hierdoor speelde hij slechts 7 wedstrijden en had hij het dusdanig bij mij verpest dat ik hem voor 5mln verkocht heb aan Bayern.
Ik wilde toen Motta als vervanger houden voor De Jong maar kwam toen voor het dilemma dat Barca mij Busquests aanbood voor 5mln. Busquests is net iets beter dan Motta en 6 jaar jonger dus heb Motta verkocht voor 2mln en ging voor Busquets.
Verder net nog Kalou voor 6mln verkocht (heb al Neymar en Romario op de flanken en Neymar is beter en Romario kan beter worden).
Kreeg net een bod van 15mln voor Eriksen :o dus die is ook weg aangezien ik een gast uit de jeugd wil laten doorbreken die beter kan worden.
Kuyt is gratis weg gegaan aangezien Romario hem in de 2e seizoens helft uit de basis speelde.
Chivu kreeg een eenjarige verlenging tegen een flink lager salaris net als Santa Cruz en Berbatov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
Deadsy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:32:
[...]

Afhankelijk van hoe het bij Twente geregeld is kan dit bij Twente ook.
Je hoeft niet beursgenoteerd te zijn om je winst te moeten delen met je aandeelhouders.

..
Klopt, was iets te snel gereageerd door mij :p. Rechtsvorm zegt meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:39:
[...]

Klopt, was iets te snel gereageerd door mij :p. Rechtsvorm zegt meer..
Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat hier nooit iets aan veranderd (tenzij je word overgenomen uiteraard).
Bv In het verleden hebben mensen bij Ajax al vaker het idee naar voren gebracht om een einde te maken aan hun beurs notering en zelfs al hun aandelen proberen terug te kopen (dit omdat je als beurs genoteerd bedrijf de je strengere regels moet volgen).
Ik vind het jammer dat dit in de game nooit gebeurd.

Want in Fm10 zat ik een flinke tijd bij Ajax en op een gegeven moment had Ajax een nieuw stadium dat na enkele uitbreidingen 110.000 zitplaatsen had. Vanwege het gigantische scouting apparaat draaide de club zo goed dat we eigenlijk nooit dure spelers hoefden te kopen en elk jaar wel voor 40mln aan spelers verkochten.
We moesten toen elk seizoen een absurd hoog bedrag afdragen een de aandeelhouders.

Het zou realistisch zijn als een club zou proberen de aandelen terug te kopen. Uiteraard mits ze flink wat geld in de bank hebben of dusdanig goed draaien dat een lening goedkoper is.
Want als je het erg goed doet qua omzet en inkomsten dan is op de lange termijn uitkopen op de termijn goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zie je dat je patch 11.1.1 speelt, of geinstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:54
Was ff niet op de hoogte dat er een nieuwe patch was (11.1.1) en lees nu de fixes...
Er staan er wat tussen welke me nogal verbazen in de trend dat deze dus niet naar boven zijn gekomen in een Beta fase oid?

Een kleine greep uit de lijst;
  • Cannot approach to sign players based in England with less than 6 months left on their contract as a foreign club's manager.
  • Relegation Playoff makes game think all teams should be relegated.
  • Yellow card suspension rule is incorrect in Spain.
Deze situaties komen toch regelmatig voor zou je zeggen... Beetje.. slecht.. :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook wel een vreemde bug.

Speelde met Feyenoord in me 1e seizoen en werd 5e achter Ajax, Utrecht, PSV en AZ.
Moest dus met de nummers 6, 7 en 8 playoffs spelen.

Alleen nog voor het einde van de competitie had Ajax de beker gewonnen van NEC de nr 14 van de competitie.

Zelf door Twente en in finale NAC te verslaan in de playoffs denken dat ik een voorronde Europa League te pakken had. Helaasch niet.

Wat ik dus jammer vind is dat achteraf die playoffs niet gespeeld hadden hoeven worden omdat het eind april al bekend was dat de laatste EL ticket naar NEC zou gaan.

5 wedstrijden voor jan met de korte achternaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:54
Is wel vreemd.. :/
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:09:
5 wedstrijden voor jan met de korte achternaam....
Da's ook niet geheel waar, toch inkomsten uit kunnen halen .. :z

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe herkennen we dat we patch 11.1.1 spelen. De vorige patch (11.1) zie je duidelijk wanneer je een nieuwe game start, maar met 11.1.1 zie ik dat niet. En steam geeft hierin ook geen uitsluitsel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:30
Eerste prijs van het 4e seizoen is binnen. De Johan Cruijff schaal gewonnen met 6-0 van Ajax. Debuut van Dzeko meteen een hattrick en Droga pikte ook zijn goaltje mee als debuterende invaller. Dit met de laatste patch 11.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyer schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:56:
Is wel vreemd.. :/

[...]

Da's ook niet geheel waar, toch inkomsten uit kunnen halen .. :z
Had liever een EL Ticket :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Bennie,
Bij mij staat het op het "hoofdscherm" ná het starten van een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:07:
Bennie,
Bij mij staat het op het "hoofdscherm" ná het starten van een game
Wanneer ik klaar ben met m'n werk, scheur ik naar huis, om het te checken.

Op de verschillende forums merk ik dat veel mensen moeite hebben om met de subtoppers te winnen van de topclubs. Met PSV ben ik kampioen geworden, dus CL.

2x door Chelsea van de mat getikt. Echt geen schijn van kans ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Lijkt erop dat ik met de laatste patch ook minder tegen doelpunten krijg, geen gekke 5-3 of 6-2 uitslagen meer.
Pas 1 doelpunt tegen in 5 wedstrijden dit seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door macweeds op 17-11-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:19:
Maar hoe herkennen we dat we patch 11.1.1 spelen. De vorige patch (11.1) zie je duidelijk wanneer je een nieuwe game start, maar met 11.1.1 zie ik dat niet. En steam geeft hierin ook geen uitsluitsel ...
Als je naar de instellingen gaat staat het bovenaan in de menubalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zephyer schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:03:
Was ff niet op de hoogte dat er een nieuwe patch was (11.1.1) en lees nu de fixes...
Er staan er wat tussen welke me nogal verbazen in de trend dat deze dus niet naar boven zijn gekomen in een Beta fase oid?

Een kleine greep uit de lijst;
  • Cannot approach to sign players based in England with less than 6 months left on their contract as a foreign club's manager.
  • Relegation Playoff makes game think all teams should be relegated.
  • Yellow card suspension rule is incorrect in Spain.
Deze situaties komen toch regelmatig voor zou je zeggen... Beetje.. slecht.. :P
Ach dit zijn niet de eerste overduidelijke bugs die in de game zitten.
Ik heb een mening over beta testen en FM11 is de zoveelste game die mijn mening bevestigd om eerlijk te zijn.
Heb de desbetreffende bug met de Engelse spelers al diverse keren gehad. Ik was niet de enige die er last van had de AI clubs bleken er ook last van te hebben. Ik loste het op door gewoon de club een transfer prijs van 0 euro aan te bieden welke geaccepteerd werd. Zo kom je min of meer op hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Over dat Twente en aandelen verhaal: mijn fout. Ik dacht dat Twente geen aandeelhouders heeft. Verder zojuist een paar wedstrijdjes gespeeld waaronder een wedstrijd tegen Roda. Jammer genoeg een foutje (recht gezet in de rust) gemaakt in de opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3038360/oepss.png
edit: 2-0 gewonnen overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 17-11-2010 23:22 ]

Verwijderd

Ik speelde met PSV een wedstrijd tegen 'De Graafschap', dat was een inhaalwedstrijd. Al mijn internationals waren er niet, dus moest ik met de A1 spelen. Lijkt me ook een bugje ...

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Yup heb ik ook wel eens gehad, toevallig ook tegen de graafschap(met ajax dan)

• macweeds
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:18:
Ik speelde met PSV een wedstrijd tegen 'De Graafschap', dat was een inhaalwedstrijd. Al mijn internationals waren er niet, dus moest ik met de A1 spelen. Lijkt me ook een bugje ...
Heb dat zelfs gehad met kwartfinale beker 8)7

• Deadsy
Deze bug zit er al jaren in en ik betwijfel derhalve ook dat hij gefixed word.
Hij komt voor bij wedstrijden die verplaatst worden (competitie en beker) en bij deze verplaatsing word niet gekeken naar de kalender voor landen teams.

Net 10 wedstrijden ver in mijn 5e seizoen en sta al 14 punten achter op de nr1 NAC.
We spelen geeneens zo slecht en zoveel is er niet veranderd in mijn team. De enige veranderingen zijn een nieuwe keeper en een nieuwe DM. De enige grote verandering is de bank waarin flink wat mutaties zijn.
De spelers krijgen gewoon 7s en dikke 6en en we creëren ook veel kansen maar ze gaan er gewoon niet in.
We krijgen ook best weinig tegen.

Pakweg 10 spelers hebben me al aangesproken op de huidige prestaties en dat ze geen vertrouwen meer hebben in mij als manager. De meesten heb ik kunnen geruststellen maar 1 speler heeft hierdoor ruzie met mij en wil dus weg :/

Een andere speler wilde 1 week voor het einde van de transfer periode weg. Hij is mijn beste DC en ik wil pakweg 12-15mln voor hem hebben maar clubs boden slechts 6mln dus ik liet hem niet weg gaan waardoor hij een erg slechte moraal heeft en zeer negatief over mij is.
Sinds mijn ruzie met hem hebben ook al 3 spelers gemeld dat ze niet met hem door 1 deur kunnen en dat of hij weg moet of hun weg willen.

Is allemaal best leuk omdat het het allemaal realistisch maakt maar heb wel een paar minpunten ontdekt.

De dialogen die je uiteindelijk hebt zijn telkens hetzelfde dus geen echte variatie. De keuzes die je hebt betreffende je reacties zijn zeer beperkt. Meer keuzes had ik leuk gevonden.
Daarnaast sluit hun reactie vaak niet helemaal aan op wat jij gezegd hebt. Ik neem aan dat dit gewoon een slechte vertaling is.

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:24:
[...]

Net 10 wedstrijden ver in mijn 5e seizoen en sta al 14 punten achter op de nr1 NAC.
We spelen geeneens zo slecht en zoveel is er niet veranderd in mijn team. De enige veranderingen zijn een nieuwe keeper en een nieuwe DM. De enige grote verandering is de bank waarin flink wat mutaties zijn.
De spelers krijgen gewoon 7s en dikke 6en en we creëren ook veel kansen maar ze gaan er gewoon niet in.
We krijgen ook best weinig tegen.

Pakweg 10 spelers hebben me al aangesproken op de huidige prestaties en dat ze geen vertrouwen meer hebben in mij als manager. De meesten heb ik kunnen geruststellen maar 1 speler heeft hierdoor ruzie met mij en wil dus weg :/
In mijn tweede seizoen is FC Utrecht veels te goed. Het eerste seizoen werd ik kampioen (PSV), finale beker. Tweede seizoen gaat het veel lastiger. Ik speel ook goed (6,9 per speler ongeveer), maar mis ontzettend veel kansen. Tegen goals vallen vaak uit corners, of vallen compleet uit de lucht. Dus ga je je tactiek tweaken, maar daar wordt het dan niet beter van.

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:36:
[...]

In mijn tweede seizoen is FC Utrecht veels te goed. Het eerste seizoen werd ik kampioen (PSV), finale beker. Tweede seizoen gaat het veel lastiger. Ik speel ook goed (6,9 per speler ongeveer), maar mis ontzettend veel kansen. Tegen goals vallen vaak uit corners, of vallen compleet uit de lucht. Dus ga je je tactiek tweaken, maar daar wordt het dan niet beter van.
Ja tactiek aanpassen is vaak hit and miss. Vooral omdat je spelers soms ook moeten wennen aan de nieuwe tactiek dus veranderingen zul je niet meteen zien.

Bij mij is het probleem dat ze de eenvoudige kansen missen en de zeer moeilijke kansen er met gemak inschieten. Ook gaan sommige spelers te vaak voor eigen kansen. Iets wat ik er bij sommige gasten nog niet uitgekregen heb.

Ik zit nu de tactiek vaan een paar spelers iets aan te passen en ook van de spelers eromheen.
De backs en vleugels draaien goed maar het zijn denk ik vooral de 2 controlerende middenvelders in het centrum die het laten afweten.
Dus zit nu met hun een beetje aan het spelen en zal misschien ook de spelers eromheen iets moeten aanpassen.

Kwalificatie voor de volgende ronde van de CL zal zeer moeilijk worden. Zit in een groep met Levski, Liverpool en CSKA Moskou. heb al 2x tegen Levski gespeeld en gewonnen en heb 1x tegen de 2 anderen gespeeld en ben beide keren afgeslacht. Ik zal denk ik zeker 4 punten moeten pakken uit de volgende 2 wedstrijden wil ik doorgaan :/
Dus een zwak jaar voor de UEFA ranking.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 18-11-2010 10:49 ]

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:36:
[...]

Zit nu in mijn eerste seizoen met Ajax. Ook hier doet Utrecht het boven verwachting. Ondertussen sta ik wel eerste maar het heeft veel moeite gekost om daar te komen. Feyenoord (staat 3de van onder) en Twente (heeft intussen al 15 wedstrijden niet gewonnen, internationaal, en in de beker/competitie, CL wedstrijden verliest Twente met 6-0 en 7-0!!) spelen enorm slecht. Al met al zitten er dus af en toe rare dingen tussen.

Heb intussen wel de knock-out fase van de CL bereikt (Poule met Chelsea, Sevilla, BATE) met een keurige overwinning op Chelsea thuis (1-0) en uit (1-1).

Heb soms ook een rare bug met betrekking tot wissels. Af en toe als ik wissels wil doorvoeren (bijvoorbeeld door een rode kaart) pakt hij deze niet op in de wedstrijd. Als ik dan nogmaals deze dingen wil aanpassen in het tactieken scherm kan dit niet, omdat die spelers zogenaamd al in het spel staan, terwijl dit niet zo is. Ze zijn dan al in het grijs aangegeven, dus kan ik niks meer veranderen.

• Deadsy
Bij mij doet Utrecht het niet goed maar ook niet slecht (linker rijtje maximaal 5e/6e plaats).

Feyenoord doet het wel absurd goed :S. Ze zijn na mij bijna elk seizoen de meest succesvolle Nederlandse ploeg in Europa.
En de eerste 2 seizoenen werden ze 2e, daarna 5e en dan 3e. Nu staan ze 1e nog 12 punten boven mij.
Hun elftal stelt niets voor betreffende de kwaliteit van de spelers.

Verder geven ze elk seizoen meer uit aan transfers dan dat er inkomt. Hoe ze dit doen in combinatie met hun schulden begrijp ik echt niet.

• macweeds
@ Deadsy

Wow, 5e seizoen alweer. Dat duurt bij mij nog wel ff, maar ik kijk de wedstrijden dan ook allemaal op gemiddelde snelheid.

Heb je de CL al een x gewonnen ? Ik denk dat ik het na dit seizoen voor gezien hou met Feyenoord en is een leuke club uit Engeland ga opzoeken (nieuwe game)!

• Deadsy
macweeds schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:28:
@ Deadsy

Wow, 5e seizoen alweer. Dat duurt bij mij nog wel ff, maar ik kijk de wedstrijden dan ook allemaal op gemiddelde snelheid.

Heb je de CL al een x gewonnen ? Ik denk dat ik het na dit seizoen voor gezien hou met Feyenoord en is een leuke club uit Engeland ga opzoeken (nieuwe game)!
2 seizoenen geleden heb ik de CL gewonnen daarna uiteraard ook de wereld beker.
Elk seizoen het kampioenschap binnen gehaald en 1x de beker maar i betwijfel dat ik dit seizoen kampioen word.

Ik denk dat ik de meeste tijd bespaar door veel van de boodschappen die ik krijg te skippen.
Ik lees snel en als ik bepaalde sleutel woorden niet zie staan ga ik gewoon verder. De wedstrijden kijk ik op ongeveer 75% van de max snelheid. Op die manier hoef ik me minder op te winden over de kansen die ze missen :). En zo zie ik (vind ik tenminste zelf) de lijnen beter. Dus over welke flank en via welke spelers de combinaties goed gaan en waar het fout gaat.

Daarnaast zit ik ziek thuis en slaap weinig dus zo heb ik nogal veel tijd om te doden.
En FM vind ik de perfecte game om te spelen als je ook nog wat anders wilt doen.
FM in windowed mode en klaar :D

• macweeds
Regent het bij jullie ook gele kaarten sinds de laatste patch ?

• macweeds
Deadsy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:38:
[...]

2 seizoenen geleden heb ik de CL gewonnen daarna uiteraard ook de wereld beker.
Elk seizoen het kampioenschap binnen gehaald en 1x de beker maar i betwijfel dat ik dit seizoen kampioen word.

Ik denk dat ik de meeste tijd bespaar door veel van de boodschappen die ik krijg te skippen.
Ik lees snel en als ik bepaalde sleutel woorden niet zie staan ga ik gewoon verder. De wedstrijden kijk ik op ongeveer 75% van de max snelheid. Op die manier hoef ik me minder op te winden over de kansen die ze missen :). En zo zie ik (vind ik tenminste zelf) de lijnen beter. Dus over welke flank en via welke spelers de combinaties goed gaan en waar het fout gaat.

Daarnaast zit ik ziek thuis en slaap weinig dus zo heb ik nogal veel tijd om te doden.
En FM vind ik de perfecte game om te spelen als je ook nog wat anders wilt doen.
FM in windowed mode en klaar :D
FM is the best remedy ;)
Heerlijk tijd dodend ook!

Ik merk ook dat ik steeds meer boodschappen gewoon wegklik 50% ervan is gewoon totaal niet boeiend.
En de meeste spelers die je aangeboden krijgt door zaakwaarnemers zijn bagger.

Verveelt jouw game nog niet dan?

Verwijderd

Jullie hebben geen kinderen hé ;)

Ik wou dat ik ziek zwak en werkloos was ...

• Deadsy
macweeds schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:58:
[...]

FM is the best remedy ;)
Heerlijk tijd dodend ook!

Ik merk ook dat ik steeds meer boodschappen gewoon wegklik 50% ervan is gewoon totaal niet boeiend.
En de meeste spelers die je aangeboden krijgt door zaakwaarnemers zijn bagger.

Verveelt jouw game nog niet dan?
Nee nog niet maar ik speel meestal maar 1 erg lange game waarin ik mezelf gewoon een paar doelen zet.

Bv in Fm10 zette ik me het doel om Ajax dusdanig stabiel te maken (rijk) dat mijn opvolger het onmogelijk kon verkloten (hij probeerde het wel). En om een nieuwe stadion met Ajax te krijgen welke mijn naam droeg. Dit lukte allemaal tot ik weg ging met ruzie en toen verdween mijn naam van het stadion :/
Ging toen naar ManU (welke toen al iets van 10 jaar niet meer in Europa geweest was). en zette ManU weer op de kaart en eindigde toen bij VVV.

Volgende week komt GT5 dus dan zal ik flink minder FM spelen denk ik wel.

En je hebt gelijk dat makelaars echt irritant zijn.
Vond het eerst een leuke toevoeging (heb een paar spelers op die manier gehaald). Maar begin het langzamerhand een zeer irritante feature te vinden. Het zou leuk zijn als iemand de aanbiedingen voor je zou filteren. Want nu krijg ik gewoon elke idioot aangeboden door makelaars en de meesten ervan zijn en zullen nooit goed genoeg zijn.

Zou het een beetje normaal vinden als je kunt instellen dat je assistent de berichten moet filteren voor je ofzo.

• macweeds
Ja ik ben benieuwd hoe het in de lage divisies uitpakt. Misschien dat je er dan wel iets aan hebt, i.v.m. gratis spelers enzo. Ik heb nog nooit een game gespeeld langer dan 7 - 8 seizoenen. Meestal zijn de meeste reallife voetballers met pensioen en kan ik de lol er niet meer inhouden. Dan kriebelt het toch weer om "echte" sterren in de game te hebben en begin ik opnieuw. Wat wel tof is aan dit spel is dat elke game die je start helemaal anders wordt als je vorige. Vandaar dat het spel ook gewoon het hele jaar door leuk blijft.

Ik wacht ook met smart op GT5 (pre-ordered), maar ben bang dat ie enorm gaat tegenvallen.
Sowieso blijft zo'n game geen jaar lang dag in dag uit leuk.

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 14:23
Jeuh ik heb nu ook FM 11. Speel het op m'n desktop, no problem.
Nou wou ik hem ook op mn netbookje gooien. Installeren gaat prima, alleen hij start niet op. Althans, ik zie bij Processen wel fm.exe maar bij taken komt hij niet.

Ligt dit aan Windows7 Starter ofzo ? Iemand een oplossing? (A) Dan kan ik ook in de trein FM 11 spelen :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
Deadsy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:15:
[...]
Zou het een beetje normaal vinden als je kunt instellen dat je assistent de berichten moet filteren voor je ofzo.
Je kunt instellen dat je van zaakwaarnemers geen info meer wilt krijgen (aangeboden spelers) Rechtsonder het nieuwsbericht van de speler staat daar een knopje voor. (Bijvoorbeeld, geef alleen jonge spelers weer, of geen spelers van deze zwn)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Deadsy
soepah schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:16:
[...]

Je kunt instellen dat je van zaakwaarnemers geen info meer wilt krijgen (aangeboden spelers) Rechtsonder het nieuwsbericht van de speler staat daar een knopje voor. (Bijvoorbeeld, geef alleen jonge spelers weer, of geen spelers van deze zwn)
Die filter vind ik om eerlijk te zijn te beperkt.
Die filter maakt 4 categorieën van de aangeboden spelers en de enige filter keuzes zijn:
Laat ze allemaal zien, laat er geen zien of laat maar 1 van de 4 zien. Dit vind ik te beperkt.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
Deadsy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:59:
[...]
Die filter vind ik om eerlijk te zijn te beperkt.
Die filter maakt 4 categorieën van de aangeboden spelers en de enige filter keuzes zijn:
Laat ze allemaal zien, laat er geen zien of laat maar 1 van de 4 zien. Dit vind ik te beperkt.
Ik zeg ook niet dat 't een goed filter is, maar je kunt 't wel uitschakelen zodat je zowiezo geen meldingen meer krijgt (Daar vroeg je om :) )

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo, ik ben lekker bezig!
Ik zag een paar keer voorbijkomen dat er wat spelers niet echt tevreden waren met de persoon die aanvoerder is, althans volgens mij assistent en de resultaten zijn niet echt super meer na een goed begin.
Nu dacht ik dan maar even de rollen om te draaien en hem reserve aanvoerder te maken en mijn reserve aanvoerder eerste aanvoerder.
Die laatste staat ook bij een aantal spelers dat zij hem een goede speler vinden en de influence stats zijn gelijkwaardig.
Aanvoerder inmiddels helemaal over de zeik, gesprekje mocht niet baten en hij wil[de] weg.
Allemaal een beetje overdreven lijkt me maar ok, het is en blijft een spel natuurlijk.
Inmiddels is de moraal van mijn complete selectie als een kaartenhuis aan het inzakken.
Is dit nog te verhelpen dmv terugdraaien of hem [tijdelijk] uit de selectie te zetten?
Help! :P
Lijkt me dat wanneer ik het omdraai dat die andere speler dan flink over de zeik gaat en beide zijn wel erg belangrijke spelers voor mijn team.
Was ik net af van het berichtje dat een aantal spelers zich niet optimaal kon motiveren om voor mij te spelen is het nu dus weer terug.
Ik heb nog een weekje de tijd om hem eventueel te verkopen, wat zouden jullie doen, hij heeft wel een beetje de status van club-icoon?

Only fools are enslaved by time and space.

• Arie-
  • Niet online
Crisis, ik heb het ook, maar moet tegen PSV. Het is echter belachelijk, mijn halve selectie is er niet terwijl PSV is vrijwel compleet is. Alles uit mijn junioren met een waarde boven de 10K is ook geselecteerd voor wedstrijden.

edit:plaatjes te groot, verwijderd.
http://dl.dropbox.com/u/3038360/senior.png
http://dl.dropbox.com/u/3038360/junior.png
http://dl.dropbox.com/u/3038360/psv.png

edit2: 2-1 gewonnen met mijn verdediging tactiek zoals ik die hier ook gebruik. Alleen dan met andere spelers...

[ Voor 42% gewijzigd door Arie- op 18-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden ook ontzettend veel penalty's gemist ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
En wat dacht je van blessure's ook niet normaal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 11:30
LoneRanger schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:05:
Zo, ik ben lekker bezig!
Ik zag een paar keer voorbijkomen dat er wat spelers niet echt tevreden waren met de persoon die aanvoerder is, althans volgens mij assistent en de resultaten zijn niet echt super meer na een goed begin.
Nu dacht ik dan maar even de rollen om te draaien en hem reserve aanvoerder te maken en mijn reserve aanvoerder eerste aanvoerder.
Die laatste staat ook bij een aantal spelers dat zij hem een goede speler vinden en de influence stats zijn gelijkwaardig.
Aanvoerder inmiddels helemaal over de zeik, gesprekje mocht niet baten en hij wil[de] weg.
Allemaal een beetje overdreven lijkt me maar ok, het is en blijft een spel natuurlijk.
Inmiddels is de moraal van mijn complete selectie als een kaartenhuis aan het inzakken.
Is dit nog te verhelpen dmv terugdraaien of hem [tijdelijk] uit de selectie te zetten?
Help! :P
Lijkt me dat wanneer ik het omdraai dat die andere speler dan flink over de zeik gaat en beide zijn wel erg belangrijke spelers voor mijn team.
Was ik net af van het berichtje dat een aantal spelers zich niet optimaal kon motiveren om voor mij te spelen is het nu dus weer terug.
Ik heb nog een weekje de tijd om hem eventueel te verkopen, wat zouden jullie doen, hij heeft wel een beetje de status van club-icoon?
Ik had dat met Suarez en Stekelenburg, om die reden heb ik suarez in de winterstop voor een half jaar verhuurd. Daarna was het over.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op een forum dat het in FM2011 verstandig is om beter naar je assistent te luisteren als het gat om de komende tegenstander. Ik speelde Europees eerst tegen Anderlecht die ik 2 maal versloeg (met PSV), dit geen moeizaam en tegen de verhouding in. Daarna moest ik eerst uit naar Fenerbahce. Mijn assistent zei dat Fenerbahce een lang veld heeft, en dat ze snelle aanvallers hebben, dus dat het verstandig was, om je ' defensive line' wat lager te zetten. Dit deed ik en ik won gemakkelijk met 2-0. Vervolgens thuis tegen Utrecht. Mijn assistent zei, ze hebben trage verdedigers, dus counteren. Dit deed ik ook, en ik besloot om de defensive line hoger te zetten. Ik won weer met 2-0, maar wel moeizaam dus ik weet niet zeker of ik de juiste strategie gebruikt heb. Anyway, ik ga verder spelen zodra ik thuis ben en ga proberen op deze wijze te spelen, dus goed luisteren naar de assistent!

Wat is jullie ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik gebruik eigenlijk slechts 2 tactieken: een standaard opstelling; 4D's, 1DM, 2MC, AML, AMR en ST, en een counter opstelling voor wedstrijden waar ik echt de underdog ben; 4D's, 2DM, 1MC, AML, AMR en ST. Ik lees zelden wat mij aangeraden wordt, op het moment gaat het desondanks goed. Wel uitgeschakeld voor de CL, gelijkspel is genoeg voor Europa League. In de competitie sta ik dik bovenaan, een wedstrijd verloren, verder heel veel gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
Ik gebruik de assistent alleen maar om de instelling voor de tegenstander, op de wedstrijd dag, in te stellen.
En gebruik ongeveer dezelfde tactiek als Arie- alleen met het verschil dat ik 1DM heb, en 2MC's.

Ik zit nu aan het einde van mijn eerste seizoen met Ajax (10/11). Ben nu ruim van te voren kampioen geworden, maar het valt me op dat nu opeens iedereen aan mijn coaches, youth coaches etc. zit te trekken, terwijl ze allemaal nog een contract hebben tot 2013. Echt iedereen wil opeens mijn hele staff leeg roven.

Komt nog is bij dat ongeveer de helft van mijn selectie weg wil, om hoger op te komen. Nu is dat op zich niet erg, maar de optie die je kan kiezen als je een gesprek met hem aangaat dat hij moet blijven omdat het team hogerop wil komen met hem erbij, werkt in praktijk nooit.

[ Voor 20% gewijzigd door jmeerman op 19-11-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:52
jmeerman schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:06:
Ik zit nu aan het einde van mijn eerste seizoen met Ajax (10/11). Ben nu ruim van te voren kampioen geworden, maar het valt me op dat nu opeens iedereen aan mijn coaches, youth coaches etc. zit te trekken, terwijl ze allemaal nog een contract hebben tot 2013. Echt iedereen wil opeens mijn hele staff leeg roven.
Dat merkte ik bij Real ook. Zidane ineens weg, 3 coaches, enz enz. Heb gelukkig weer nieuwe trainers kunnen aantrekken maar echt realistisch is het niet dat ineens je complete staf weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij PSV idem. Cocu (assistent) wilde niet verlengen. Nu is ten Hag assistent. Contract loopt nu ook af, en hij wil ook niet verlengen. Iets van 6 jeugdcoaches zijn weggekocht. Dat ging heel hard vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

jmeerman schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:06:

Scheelt dat Ajax iig bij mij geen goede coaches heeft. Ik was er wel blij mee dat ze weg gekocht werden. Zo kreeg ik er nog geld voor ook en gaf mij de kans betere aan te stellen.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Ik heb zeker 20 clubs per seizoen die mijn trainers willen, jammer dat je al bij het begin over het maximum aanzit waardoor je die trainers niet kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
soepah schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:16:
[...]

Ik zeg ook niet dat 't een goed filter is, maar je kunt 't wel uitschakelen zodat je zowiezo geen meldingen meer krijgt (Daar vroeg je om :) )
Klopt.
Hoop dat ze het met een patch verbeteren want op dit moment is het verre van ideaal.

Na 10 wedstrijden stond ik al iets van 14 punten achter op de nr1 en nu 3 wedstrijden voor het einde sta ik 5 punten voor op Feyenoord :D.
Had het probleem in mijn tactiek redelijk vlug gevonden, ik laat nu de vleugels wat vaker naar binnen komen zodat ik op het centrum meer controle behoud en ik heb de instellingen van het centrum iets meer verdedigend ingesteld.

De CL viel jammer genoeg niet meer te redden. Door onze absurd slechte start verloren we de eerste 2 duels tegen mijn directe concurrenten.
Moest uit de laatste 2 wedstrijden 4 punten halen maar haalde er slechts 2. 89e minuut ofzo een doelpunt tegen wat gewoon absurd zuur was. Zit dus nu in de EL :(
Zitten nu al in de kwart finale tegen Sporting. Ik zie ons als favoriet om de EL te winnen maar financieel is het gewoon flink minder. Ik denk dat de EL winnen gelijk staat aan de kwart finale van de CL ofzo :/

Eerste wedstrijd tegen Sporting thuis met 1-0 gewonnen wat best goed is aangezien we een helft met 10 man moesten. De return gaat moeilijk worden aangezien we flink wat geel gevangen hebben. Deze kregen we vooral tegen het einde toen we moeite begonnen te krijgen met 10 man.
Ik Ali missen (rood), hem vervangen is geen probleem aangezien Gago net terug komt van een lichte blessure. Zal alleen geen goede vervanger hebben voor hem en Busquets.

Neymar is ook geschorst en ik heb wel een vervanger maar deze is kwalitatief een stuk minder maar doet het niet slecht.
Beide DCs zijn ook geschorst en hun vervangen gaat moeilijk worden. Ik heb een 3e DC die kwalitatief in de buurt komt maar en ik heb een 18 jarige speler uit de jeugd die ik sinds een paar weken laat meedoen in het eerste (af en toe een paar minuten). Qua stats is hij duidelijk minder maar hij doet het zeer goed en heeft me verrast dus misschien geef ik hem een kans.
Zal denk ik wel beide MCs verdedigend instellen en op de counter wachten. Misschien terug naar 1 spits en dan een DM erbij.

Wel net iets lulligs gebeurt. Een 19 jarige DM uit de jeugd wilde speeltijd in het eerste (zat in het 2e). Ik geef hem iets van 30 minuten in een wedstrijd die al gewonnen was en hij speelde super. De dag erna hamstring op de training :/ 3 maanden eruit.

Heb ook mijn beste DC verloren. Ik kreeg ruzie met hem aan het begin van het seizoen, probeerde hem toen te verkopen maar kreeg niet wat ik wilde.
Uiteindelijk kreeg ik de ruzie niet bijgelegd en hij wilde niet verlengen en gaat einde seizoen naar Sevilla welke hij als stap naar boven ziet.
Erg zuur aangezien hij de beste DC is die ik heb en ik heb ooit 8mln ofzo voor hem betaald.
Ik hoop dat het talentje goed genoeg is voor het eerste volgend jaar anders moet ik de beurs trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben begonnen met een career in zuid-amerika. Alle landen geselecteerd en nu in Brazilië aan de slag gegaan bij Atletico Mineiro.

Bestuursverwachting is top-half finish, maar ik wil eigenlijk meedoen om de titel, de selectie is niet slecht, alleen te breed. kijken of we in de eerste seizoenshelft de financiën beetje op orde kunnen krijgen en selectie wat kunnen uitdunnen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:12:
Ik ben begonnen met een career in zuid-amerika. Alle landen geselecteerd en nu in Brazilië aan de slag gegaan bij Atletico Mineiro.

Bestuursverwachting is top-half finish, maar ik wil eigenlijk meedoen om de titel, de selectie is niet slecht, alleen te breed. kijken of we in de eerste seizoenshelft de financiën beetje op orde kunnen krijgen en selectie wat kunnen uitdunnen.
Dun de selectie niet te veel uit. Ik vind dat je vergeleken met FM10 meer kaarten pakt. Dus vervangers hebben kan soms handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Deadsy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:41:
[...]

Dun de selectie niet te veel uit. Ik vind dat je vergeleken met FM10 meer kaarten pakt. Dus vervangers hebben kan soms handig zijn.
Heb nu ongeveer de selectie waar ik mee doorwil qua formaat. Dat is een man of 20.
Er komen misschien nog 2 of 3 aankopen, waarna er misschien nog iemand mag vertrekken.

Competitie loopt goed op het moment (al is dit nog niet de hoofdcompetitie volgens mij...) Snap nog niet 100% hoe alle competities daar in elkaar zitten / welke er zijn / waar ik aan meedoe...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:15:
[...]

Heb nu ongeveer de selectie waar ik mee doorwil qua formaat. Dat is een man of 20.
Er komen misschien nog 2 of 3 aankopen, waarna er misschien nog iemand mag vertrekken.

Competitie loopt goed op het moment (al is dit nog niet de hoofdcompetitie volgens mij...) Snap nog niet 100% hoe alle competities daar in elkaar zitten / welke er zijn / waar ik aan meedoe...
Ja heb zelf een keer een Braziliaanse club onder mijn hoede gehad en het systeem dat ze daar hebben is zeer verwarrend.

Heb net mijn seizoen afgesloten (2014/15) en het liep uiteindelijk uit op een teleurstelling. Het kampioenschap heb ik tot mijn verrassing gewonnen en ook de beker maar werd in de halve finale EL uitgeschakeld door Arsenal.

In de beker finale moest ik tegen Veendam 8)7 en kwam waarachtig achter met 1-0. Ik had toen al ideen dat Veendam zou winnen en ons zou vertegenwoordigen in de EL etc. Na de 1-0 gingen ze volledig voor de verdediging waardoor mijn vleugels het zeer moeilijk hadden. Uiteindelijk enkele veranderingen aan hun tactiek gemaakt en het ging beter en uiteindelijk 3-1.

In de EL heb ik de return tegen Sporting gedomineerd en in de verlenging gewonnen. De vervangers voor de vele basis spelers die ik moest missen deden het best goed tot mijn verrassing. Omdat ik het kampioenschap 2 wedstrijden voor het einde had gewonnen kregen deze spelers in die wedstrijden ook speeltijd. Omdat ze het daarin ook zo goed deden heb ik besloten een paar spelers (waar veel interesse in is) te verpatsen om zo wat extra inkomsten te maken.

In de halve finale moest ik tegen Arsenal. Een paar belangrijke spelers waren vermoeid en ik had dus de keuze ze beide wedstrijden te laten spelen maar omdat ze vermoeid waren zouden ze beide wedstrijden niet optimaal kunnen presteren. Of ik kon ze de eerste wedstrijd (uit) te laten rusten zodat ze in de return vol aan de bak konden.
Ik koos ervoor ze te laten rusten. Arsenal heeft uiteindelijk met 2-0 gewonnen maar ze hebben de wedstrijd nooit echt gedomineerd, mijn DCs wisten voor van Persie goed uit de wedstrijd te halen. Ze hadden 3 goede kansen en scoren 2x. Ik had misschien 2 goede kansen en beide werden zeer eenvoudig om zeep geholpen.

Thuis heb ik de hele wedstrijd gedomineerd en kwam redelijk eenvoudig op 2-0, In de 80e minuut kreeg Clichy nog een 2e gele kaart waardoor de 3-0 in de lucht hing. Uiteindelijk maakt vlak na het rood voor Clichy van Persie de 2-1 waardoor de wedstrijd voorbij was. Ik had toen pakweg 8 minuten ofzo om 2x te scoren en dat zat er niet meer in :(.

In de UEFA ranking ging het slecht. Rusland haalde meer punten dan Nederland en Nederland verloor ook nog eens meer punten dan Rusland waardoor ze flink uitliepen. Volgend jaar zullen we weer veel punten verliezen en Portugal is flink ingelopen op ons (1.1 punt achter Nederland).
Als ik de transfers bekijk van de Nederlandse clubs betwijfel ik dat we Rusland kunnen inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rooke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:46:
[...]

Ik had dat met Suarez en Stekelenburg, om die reden heb ik suarez in de winterstop voor een half jaar verhuurd. Daarna was het over.
Ah ok niet aan gedacht, ik heb nog maar 2 dagen voor sluiting van de transfer markt dus ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Inmiddels toch maar de rollen weer omgedraaid en de speler weer super blij.
De andere speler was nu niet zo blij en vond dat ik hem te weinig respect toonde ondanks dat ik hem had verteld dat hij het prima had gedaan.
Uiteindelijk hem maar verteld dat ik vond dat hij weinig respect had voor mij en de club en toen kreeg ik excuses van hem. :P
Opgelost, behalve dat een gedeelte van het team wederom vond dat de beslissing veel te snel was en nu een dieprode moraal hebben maar die hadden ze al dus dat is niet veranderd.
Nu maar kijken of ik e.e.a. weer op de rails krijg want inmiddels staan we 9e waar we minimaal top6 moeten doen.

Wel raar trouwens dat je contracten kunt afkopen om ruimte te krijgen in je wage-budget terwijl je feitelijk gewoon hun loon uitbetaald voor de rest van de duur maar dan in 1 keer.
Ik moest wat ruimte hebben voor aankopen die in de zomer transfervrij mijn richting op komen en ik ze anders niet voldoende loon kon bieden.
Die troep van 1 1/12 ster koopt niemand, laat staan dat andere clubs ze gratis willen hebben.

[edit]

Pfff, ontslagen zonder enige waarschuwing na de eerstvolgende wedstrijd te hebben verloren met 0-2.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 20-11-2010 01:00 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Euh...

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2mg2ikm.jpg

En in de halve-finale kreeg ik ook al melding dat ik hem gewonnen had...

[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 20-11-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Vos
Ik weet niet meer wie maar iemand in de thread heeft precies dezelfde bug gehad en dat was geloof ik ook met Arsenal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:33:
Euh...

[afbeelding]

En in de halve-finale kreeg ik ook al melding dat ik hem gewonnen had...
Lol: Angeloonie in "[Multi] Football Manager 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Haha ok :p. Die had ik dus ook ja...en deze na de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Oh en nog een lol: bij jou heeft Chelsea ook Hangeland gehaald :+

Nou, het is dus niet alleen in de FA Cup waar het mis gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/20/1290263673-740.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/20/1290265933-090.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Angeloonie op 20-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Weer een gaar begin van het seizoen.

Mijn 2e keeper is zo goed dat ik besloot hem te verhuren zodat hij meer wedstrijden kan spelen.
Vlak erna raakt mijn 1e keeper geblesseerd voor 2 maanden. Ik kon mijn 2e terug halen maar besloot dit niet te doen omdat ik hem anders pas weer in januari kan uitlenen.
Ik liet dus mijn 3e keeper 2 maanden lang keeper :F De gast is een talent en niet slecht (zou bij menig ere divisie club als 1e keeper in het doel staan) maar wat maakt hij een blunders.

4-4 thuis tegen Vitesse en een 6-5 uit tegen Feyenoord. Ik sta wel nog eerste (2 punten voor met een wedstrijd meer gespeeld). Het lijkt ook wel alsof de communicatie tussen hem en de verdediging prut is.

Maja het is ook wel een beetje veel van het goede als je 3 van de 4 verdedigers vervangt en de keeper.

Ben er na de transfers denk ik wel op vooruit gegaan qua kwaliteit.
Mijn beste DC is gratis weg na een gigantische fout aan mijn kant en de andere basis DC verkocht omdat ik het hem belooft had. Voor 8.75mln verkocht een winst van pakweg 5mln :).
Nog wat talentjes verkocht die niet dat bereikt hebben wat ik van hun verwacht had (uiteraard met winst en een percentage).

Garay opgehaald bij Real Madrid voor 3.5mln, En Ronny Boe (de o moet zo een Noorse o zijn) bij Twente opgehaald voor 2.9mln beide zijn nu in de basis als DC.
Boe wilde ik 2 jaar geleden al halen maar had geen geld dus ging hij voor 2.9mln naar Twente en nadat hij 2 jaar daar heel goed in de basis speelde kon ik hem ophalen voor 2.9mln zonder percentage :|
En zo doet de AI nog meer rare dingen op de transfer markt.

Verder nog een DRL bij Sporting welke ik omtrain als DC. Zag hem toen ik tegen ze speelde en vond hem bizar goed. Heeft me uiteindelijk 7.25mln gekost maar hij is pas 19 en nu al zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:02:
En Ronny Boe (de o moet zo een Noorse o zijn)
Ronny Bø :P

(Alt Gr + L)

[ Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 21-11-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
WTF is dit....de salariseisen van Philipp Lahm:

€ 245.000 per week! (zit nu op 135.000)
€ 17.75M Sign on fee!
€ 8.75M Sign on fee voor agent!

Euh doei!

Ik kan het niet eens betalen, maar al kon ik het...dan nog.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 21-11-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Vos schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:06:
WTF is dit....de salariseisen van Philipp Lahm:

€ 245.000 per week! (zit nu op 135.000)
€ 17.75M Sign on fee!
€ 8.75M Sign on fee voor agent!

Euh doei!

Ik kan het niet eens betalen, maar al kon ik het...dan nog.
Heb je uberhaupt geprobeerd om te onderhandelen? En hoeveel interesse heeft Lahm uberhaupt? Of probeer jij bij contractonderhandelingen ook nooit meer te krijgen dan waar je genoegen mee zou nemen? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Benotti op 21-11-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Benotti schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:19:
[...]

Heb je uberhaupt geprobeerd om te onderhandelen? En hoeveel interesse heeft Lahm uberhaupt? Of probeer jij bij contractonderhandelingen ook nooit meer te krijgen dan waar je genoegen mee zou nemen? ;)
Hij wil zakken tot minimaal 200.000 pw, echter de fees krijg ik met geen mogelijkheid lager. Ik zak standaard altijd behoorlijk, weet dat het je aardig wat kan schelen. Hij is overigens 'extremely interested'.

Haha hij tekent nu bij Atletico voor 135k per week. Goeie grap.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 21-11-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:40:
[...]

Hij wil zakken tot minimaal 200.000 pw, echter de fees krijg ik met geen mogelijkheid lager. Ik zak standaard altijd behoorlijk, weet dat het je aardig wat kan schelen. Hij is overigens 'extremely interested'.

Haha hij tekent nu bij Atletico voor 135k per week. Goeie grap.
Had gisteren hetzelfde met Domenico Criscito, wilde hem al een seizoen eerder halen maar had toen geen geld, nu was hij voor 22M te halen, maar Man City wilde hem ook. Hij kwam ook met gigantische eisen, en uiteindelijk is hij naar Man City gegaan voor 230K per week :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bedankt het is Ronny Bøe. Heb hem nu na een half jaar alweer verkocht voor 5.5mln en 10% (geloof ik). |Heb hem gehaald voor 2.9 zonder percentage 6 maanden geleden :D.

Echt de AI maakt zulke idiote transfers dat het niet meer grappig is. Ik zag een speler (geloof ik bij PSV). Ze hadden hem gehaald voor 8mln en was 2 jaar lang hun beste speler en opeens verkochten ze hem voor 6mln :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Deadsy schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:13:
[...]

Bedankt het is Ronny Bøe. Heb hem nu na een half jaar alweer verkocht voor 5.5mln en 10% (geloof ik). |Heb hem gehaald voor 2.9 zonder percentage 6 maanden geleden :D.

Echt de AI maakt zulke idiote transfers dat het niet meer grappig is. Ik zag een speler (geloof ik bij PSV). Ze hadden hem gehaald voor 8mln en was 2 jaar lang hun beste speler en opeens verkochten ze hem voor 6mln :S.
Zoals in het echt PSV's beste speler wegloopt voor 3.5 miljoen.

Maar je hebt gelijk, de transfers slaan soms helemaal nergens op. Hier ging Tim de Cler voor 2 miljoen naar Newcastle ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
BoB_HenK schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:27:
[...]

Zoals in het echt PSV's beste speler wegloopt voor 3.5 miljoen.

Maar je hebt gelijk, de transfers slaan soms helemaal nergens op. Hier ging Tim de Cler voor 2 miljoen naar Newcastle ;(
Ach mijn topper is nog steeds Buijs nar Feyenoord en later naar AC Milan voor 6 of 8mln.
BIj mij verlengde Afellay raar genoeg bij PSV :S. Ging daarna voor een appel en een ei naar een andere club en toen naar City en is nu in de winter naar Ajax gekomen :D.

Ik verkocht mijn AMR en wilde iemand hebben die er direct stond en in wiens schaduw AMR uit de jeugd kon groeien.
Jammer dat de realiteit in FM vaak ver te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Loop net tegen een hele vervelende bug aan. Met een degradatie kandidaat gepromoveerd en besloten een jaar bij te tekenen. Aan het einde van het seizoen stap ik opeens op, ik snap het niet en laad mijn laatst opgeslagen spel. Hierin staat inderdaad de einddatum aan het einde van het seizoen, maar ik kan niet om een nieuw contract vragen aangezien ik die net vernieuwd heb. Jammer, want ging wel goed met dit team. Kan wel terug naar een oudere game, maar dan moet ik de play offs opnieuw doen en dat vind ik ook niets. Maar even op kruisje gedrukt, andere keer weer verder/opnieuw beginnen.

Edit: Een dag verder en wat Google en het programma FMRTE ==> http://fmcenter.co.uk/archives/19 gedownload en mijn contract alsnog met een jaar kunnen verlegen waardoor ik weer kan doorspelen. O+

[ Voor 14% gewijzigd door SirDarkAngel op 24-11-2010 14:46 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Deadsy schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:33:
[...]

Ach mijn topper is nog steeds Buijs nar Feyenoord en later naar AC Milan voor 6 of 8mln.
BIj mij verlengde Afellay raar genoeg bij PSV :S. Ging daarna voor een appel en een ei naar een andere club en toen naar City en is nu in de winter naar Ajax gekomen :D.

Ik verkocht mijn AMR en wilde iemand hebben die er direct stond en in wiens schaduw AMR uit de jeugd kon groeien.
Jammer dat de realiteit in FM vaak ver te zoeken is.
Ben nu bezig met een Ajax game zonder speler te kopen. Eigen spelers verkopen/free transfer geven/verhuren is wel toegestaan. Succes moet dus volledig uit de eigen jeugd komen. Ik speel met een van de Man Utd updates, dus spelers als Sneijder en Buoy hebben als het goed is een lager potential dan in de orginele database.

1e seizoen eenvoudig kampioen geworden, bekerfinale verloren van PSV en in de Europa League maarliefst tot de halve finale gekomen, alwaar mijn team vol met blessures glorieus tenonder is gegaan. Regens die na het 1e seizoen doorkwamen vielen overigens ronduit tegen. Gelukkig met hangen en wurgen Alderweireld, Verthongen, Stekelenburg, Aissati (terug van Vitesse), de Zeeuw en Suarez kunnen behouden.

2e seizoen in de competitie zelfde laken en pak; Met 27 wedstrijden gespeeld al verzekerd van een plek in de CL, met 30 wedstrijden kampioen. Beker dit keer kunnen winnen door in de finale Vitesse te verslaan. In de CL o.a. Arsenal uitgeschakeld. Helaas op penalties de finale verloren van Liverpool :(. Regens die na het 2e seizoen zijn doorgekomen zijn een stuk beter (youth facilities hebben een update gehad); een uitstekende DM, een redelijke spits (die ironisch genoeg 'van Persie' heet) en een veelbelovende keeper. Hopelijk komt er volgend jaar een goede centrale verdediger bij; Vertonghen en Alderweireld zijn niet veel langer te houden en wat er achter staat (Oleguer, van Rhijn, een omgetrainede Daley Blind) is om te huilen zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Kort vraagje. Hoe krijg ik mijn stadion voller?

Ik ben met een team in L2 begonnen in engeland. Zit nu in het 3de seizoen. Ben elk jaar degradatiekandidaat. Eerst jaar ging het best goed. 10de ofzo geworden. 2 seizoen was matig en net degradatie ontlopen. Op dit moment ga ik vrij aardig en zit ik op koers voor promotie. Alleen komen er haast geen toeschouwers op mijn wedstrijden af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Rudolf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:17:

Ik ben met een team in L2 begonnen in engeland. Zit nu in het 3de seizoen. Ben elk jaar degradatiekandidaat. Eerst jaar ging het best goed. 10de ofzo geworden. 2 seizoen was matig en net degradatie ontlopen. Op dit moment ga ik vrij aardig en zit ik op koers voor promotie. Alleen komen er haast geen toeschouwers op mijn wedstrijden af :(
Doe je niet heel veel aan als manager, behalve successen boeken. Bij goede resultaten komen er meer supporters. Als je promoveert zal het ook voller worden. De rest ligt het aan het bestuur. Prijzen van de kaartjes, open dagen etc.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Rudolf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:17:

Zo nu en dan organiseert het bestuur een zogenaamde 'fan day'. Hier heb je als manager helaas geen zeggenschap over (althans, niet in de 2010 versie). Met een beetje geluk organiseert je bestuur er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

The fuck?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/24/1290609974-490.jpg

1 wedstrijd niet gespeeld (JE WAS NIET FIT, LUL!), en dan meteen gaan zeuren |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Wat doen jullie als een speler nerveus speelt?

Verwijderd

Niet opstellen en op de transferlijst plaatsen :+

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
kaat17 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:34:
Wat doen jullie als een speler nerveus speelt?
Hoe weet jij dat een speler nerveus speelt?! :?

• Deadsy
Vads schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:31:
[...]

Hoe weet jij dat een speler nerveus speelt?! :?
Lage moraal denk ik.
Ik zet die spelers er een wedstrijd of 2 naast zet ze dan op de bank en laat ze invallen in wedstrijden die al gewonnen zijn.

heb net mijn seizoen 2015/16 afgesloten :D
Voor het seizoen flink wat transfers :(

Chivu en Santa Cruz eruit omdat ze niet goed genoeg meer zijn, Berbatov ook weg. Wilde hem behouden als reserve maar inplaats van salaris inleveren wilde hij meer.
Mijn beste DC Galeano gratis weg door een domme fout van mij :(
Mongongu mijn andere basis DC weg voor 8.75 omdat ik het hem belooft had.
Een flinke sloot reserve spelers en jeugd spelers weg, zijn wel leuke spelers maar hebben zich niet zo ontwikkelt zoals ik gehoopt had en betwijfel dat ze dit nog zullen doen (heb meestal gelijk daarin).
En Da Silva gehaald. Een DLR die ik omtrain naar DC. Zag hem afgelopen seizoen toen ik tegen Sporting moest in de EL hij is nu 20 en is een zeer goede speler en koste slechts 7.5mln.

Erin:
Flink wat jong talent gevonden door mijn scouts.
Vanwege een blessure wilde ik nog een goede DM erbij en vond gratis Yaya Toure welke nog erg goede stats had.

Het seizoen begon erg zwak omdat mijn 1e keeper geblesseerd was en mijn 2e keeper blijkbaar voor de andere ploeg speelt.
Toen mijn 1e keeper terug was ging het gewoon erg goed en we speelden iedereen weg in de competitie en de CL maar omdat PSV niets liet liggen bleven we het hele seizoen op de 2e plaats tot we de 33e wedstrijd tegen PSV moesten en hun ff weg veegden en we daarna redelijk eenvoudig kampioen geworden zijn.

De CL raar genoeg zeer eenvoudig. Had het moeilijker verwacht aangezien ik toch 2 nieuwe DCs in de basis had.
Hadden de mazzel dat we na de groepsfase altijd eerst uit moesten en daarna thuis. Uit wonnen we vaak met 0-1 of 1-1 gelijk waardoor we thuis altijd het voordeel hadden van de uit doelpunten waardoor we het thuis vaak erg makkelijk hadden.

In de finale moesten we tegen Real Madrid we gingen gelijk op en ik moet toegeven dat Madrid iets beter was dan Ajax maar bijna elke kans die we kregen ging erin en Madrid hielp elke kans die ze hadden kinderlijk eenvoudig om zeep. Uiteindelijk een geflatteerde zege van 5-1 voor Ajax :D.

Dit seizoen wel weer flink last gehad met diverse spelers waardoor ik toch ga denken dat het aan mij ligt.
Toure die ik in de zomer gratis haalde en die veel speelde begon te zeuren dat HIJ hogerop wilde. Hij is verdomme 32. Maja in de winter is hij dus weg gegaan naar Lille voor 3.2mln (ja want Lille is hogerop).

Romario een van mijn beste spelers begon ook in December te zeuren dat hij naar een grote club wilde. Omdat hij niet meer naar de training kwam mocht hij voor 3.2 mln naar Galatasaray (niet slecht aangezien ik hem haalde voor 2 ton).
Uiteindelijk Afellay gehaald voor 3.7mln om Romario te vervangen en hij doet het zeer goed en zeurt niet.

In januari begon mijn rots in de branding lastig te doen. Busquets, hij kwam plots elke week op zijn minst 1 keer niet naar de training. De eerste paar keer gaf ik hem een waarschuwing waarop hij reageerde dat hij niet begreep waarom ik hem waarschuwde.
Uiteindelijk begon ik maar boetes uit te delen en liet hem op de bank zitten waarna ik hem in de zomer verkocht voor 10.25mln :D (gehaald voor 5.25). Snap echt niet waarom hij opeens zo lastig begon te doen maja heb er geld aan verdient.

Van Gaal ging afgelopen zomer (16/17) met pensioen waarop ik solliciteerde op de baan van bondscoach en hem ook kreeg :D direct begonnen met de naturalisatie van enkele spelers in mijn elftal die gelukkig nog niet uitgekomen zijn voor hun eigen land.

Nu in voorbereiding op het volgende seizoen heb ik er weer flink wat jonge spelers uitgegooid en heb op bijna al die spelers winst gemaakt.
Meest opvallende aanwinst. Allaa Mohamed een ML/MC 19 jaar oud en goed genoeg voor de bank. Mohamed Ali verwees me naar hem toen ik vroeg of hij iemand kende die een aanwinst zou zijn en dat is deze gast.
Iker Larrazabal. Een 18 jarige MC/MR/AMR van Real Madrid gevonden door mijn scouts. Hij zit nu in de basis als MC. Koste na heel lang onderhandelen 16mln en 10% en hij is elke cent waard.

Vind het btw jammer dat er nog steeds geen dialoog is om spelers te over te halen om voor een bepaald land te kiezen. Heb een speler die nog niet uitgekomen is voor zijn eigen land en zal dit vanwege de concurrentie ook niet zo vlug doen. Zou het leuk vinden als ik met hem de dialoog aan zou kunnen gaan.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben met ADO begonnen om weer een uitdaging te krijgen, met Arsenal is het op een gegeven moment te makkelijk..

Heb behoorlijk huis gehouden in de selectie. Veel spelers er uit geschopt, en ook veel spelers voor teruggehaald. Voornamelijk gratis spelers waarvan ik van sommigen veel verwacht. Daarnaast een supertalent dat bij mijn Arsenal game heel snel heel goed werd, en nog een paar talenten. Enige punt op het veld waar ik nu een probleem heb is de DR positie, daar heb ik welgeteld 1 speler voor :X Gelukkig doet hij het goed :)
Heb iets te veel middenvelders gehaald, maar ik kan er 2 niet verkopen omdat ze net dit seizoen zijn gearriveerd (Radosavljevic en Kubik).

NameAgePosAppsGlsFeeValue
Timo Ochs29GK2217-1.200.000
Ricardinho26ST17(2)15-2.400.000
Kévin das Neves24D(C), DM, M(C)6(5)1-275.000
Maurício20AM(L), ST3(5)055.00055.000
Fidel Martínez20M/AM(C), ST5(8)3-1.700.000
Benjamin Laurant23M/AM(RL)4(7)440.00050.000
Torric18DM, M(C)2(1)085.00085.000
Eduardo da Silva Nascimento Neto22D(LC), WB(L), DM, M(LC)18(1)0-1.200.000
Alexandre N'Gadi20M/AM(RC)10(2)3-1.800.000
Radamés24DM, M(C)184-1.900.000
Lucas Digne17D/WB(L)12(3)01.800.0001.800.000
Digão22SW, D(C), DM, M(C)1702.400.0002.200.000
Sani Emmanuel18AM (R), ST00-18.000

Absolute topaankoop is dus Ricardinho, scoort vanuit de meest bizarre posities en maakt doelpunten wanneer het er echt om gaat. Daarnaast nog een paar vaste waarden er bij, en spelers waar ik nog niet zeker van ben wat ze voor mij gaan betekenen. Daarnaast een totale waarde van rond de 14.000.000, waarvoor ik maar 4.400.000 heb betaald.
Totaaloverzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/25/1290710998-790.png

Overzichtje van halverwege het seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/25/1290710983-620.png
Twente is dramatisch bezig :X Ajax won eens met 7-0 van AZ, Mido scoorde 5 goals 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/25/1290711055-370.png

En de mooiste wedstrijd IMO tot nu toe (de 4-0 tegen Twente is 2e):
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/25/1290711062-640.png
Toen ik de rode kaart kreeg, kreeg ik een beetje een paniek-reactie, omdat ik geen D(C) op de reservebank had. Heb toen Buijs naar achteren geschoven, die speelde nog het beste als D(C), de rest ook naar achteren geschoven en nog een spannend laatste kwartier gehad :+
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/25/1290711518-60.png

Ik ga vooralsnog uit van EL-kwalificatie, ik hoop niet dat ik de CL haal, want dat zou zonde zijn, in de EL kan ik misschien nog wel wat bereiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 25-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Angeloonie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:28:
The fuck?
[afbeelding]

1 wedstrijd niet gespeeld (JE WAS NIET FIT, LUL!), en dan meteen gaan zeuren |:( 8)7
Heb je je game gepatched? In de ongepachte versie zitten namelijk een aantal problemen met spelers die ontevreden zijn over een gebrek aan speeltijd (en spelers die zeuren over het feit dat ze naar de reserves gezet zijn terwijl ze uitgeleend zijn) die in 11.1.1 opgelost zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10
weet iemand nog een goede AML?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wat mag het kosten?

Bij mijn Ajax stapte Coronel terug als voorzitter (pensioen) ik kreeg toen het bericht dat een nieuwe voorzitter gekozen zou worden en dat deze nieuwe voorzitter 54mln wilde betalen voor de positie.

Sinds wanneer moet een voorzitter geld betalen om deze baan te krijgen bij Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Maakt niet zo heel veel uit. Ik ga mijn tweede seizoen in met Manchester United. Eerste seizoen kampioen geworden + FA cup en Champions League. In dit eerste seizoen had ik voornamelijk giggs in de basis en die wisselde ik de tweede helft vaak voor nani of coentrao. Ik heb echter nog niet helemaal het vertrouwen in coentrao. Ik zoek dus eigenlijk nog een hele goede AML. Max is toch wel 25 miljoen pond (speel al sinds cmreeks in ponden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Dan moet je toch wel wat kunnen vinden lijkt me :).

Mata?
Ribery?
Dzsudzsak?
Vargas?
Zhirkov? Snel uitgekotst bij Chelsea. In 2e seizoen staat hij hier te koop voor 0 :p.

[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 26-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
mata heb ik niet zoveel ervaringen mee, ik zoek vooral een jonge speler. Ik denk dat ik voor vargas ga en ik zal eens kijken of zhirkov naar de rivaal wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sn3gG3l schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:45:
mata heb ik niet zoveel ervaringen mee, ik zoek vooral een jonge speler. Ik denk dat ik voor vargas ga en ik zal eens kijken of zhirkov naar de rivaal wil :p
Verkijk je niet in coentrao, bij mij in de game groeide hij snel en is daardoor volledig onhaalbaar geworden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 11:30
Sanchez van Udinese is ook een goede.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Waar normaal zo ongeveer alle Nederlandse ploegen de winter niet overleven in de Europese toernooien gaat het dit jaar absurd goed.

Voor het eerst in 4 jaar ofzo 2 Nederlandse clubs in de CL groeps fase en beide overwinteren in de CL en 3 clubs in de EL groeps fase en alle 3 overwinteren ze in de EL.
:9~ we gaan misschien Portugal en Frankrijk voorbij als 2 of 3 clubs de volgende ronde overleven :D.

Btw is bij jullie Rusland ook zo absurd sterk in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

BoB_HenK schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:04:
[...]

Heb je je game gepatched? In de ongepachte versie zitten namelijk een aantal problemen met spelers die ontevreden zijn over een gebrek aan speeltijd (en spelers die zeuren over het feit dat ze naar de reserves gezet zijn terwijl ze uitgeleend zijn) die in 11.1.1 opgelost zouden moeten zijn.
WTF, ik heb de Steam-versie die automatisch zou moeten updaten, maar toch is 11.1.0 mijn versie :? Tenminste, in het menu is 11.1.1 mijn versie, maar bij een New Game krijg ik 11.1.0 Update en Default als keuze :?

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 26-11-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Angeloonie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:47:
[...]

WTF, ik heb de Steam-versie die automatisch zou moeten updaten, maar toch is 11.1.0 mijn versie :? Tenminste, in het menu is 11.1.1 mijn versie, maar bij een New Game krijg ik 11.1.0 Update en Default als keuze :?
Hier precies hetzelfde. Ik ga maar uit van de game status waar 11.1.1 staat. Als ik het goed begrepen heb was 11.1.1 ook niets meer dan een hotfix voor 11.1.0, dus waarschijnlijk is er qua data niets veranderd (in vorige versies betekende nieuwe data volgens mij altijd x.2, x.3 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
11.1.1 staat in het menu dus dat is je versie die je hebt. De 11.1.0 is alleen maar de data update die je kan kiezen. Bij de hotfix van 11.1.1 kwam geen data update mee dus blijven de enige keuzes 11.1.0 en Default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@ Hierboven: duidelijk, ik zat zelf ook al te zoeken en vond idd dat 11.1.1 alleen een bugfix was.

Ik ben altijd wel benieuwd hoe groot andere managers hun selectie houden, ik zit met ADO op 20 spelers, daar komen er in juli nog eens 6 bij, en ik hoop er nog 3 te kunnen verkopen ongeveer. Dan heb ik er dus 23. Zijn er eigenlijk te veel, ik wil er maximaal 20 hebben. Dus ik ga aan het einde even goed evalueren welke spelers genoeg gepresteerd hebben, én welke spelers genoeg op kunnen leveren bij transfer, of te veel verdienen in verhouding met hun prestaties.

Met Arsenal heb ik een selectie van 21 man, en dat is er soms net een te veel, waardoor die speler ontevreden wordt, wat natuurlijk zonde is.

Hoe groot zijn jullie selecties?

Oh, en serieus.. ik ben gewoon hard op weg om de Eredivisie te winnen :X Sta nu 1e met 2 punten voorsprong op Ajax, en de nummer 3 (AZ), heeft er 13(!) minder..
Heb sinds mijn vorige update 2 wedstrijden gelijk gespeeld, en er daarna 4 gewonnen (Excelsior, De Graafschap, Willem II, Heracles, allemaal degradatiekandidaten), en moet nu nog tegen bijna de gehele top 10 PSV (7e), Groningen (4e), Feyenoord (6e), AZ (3e) en Ajax(2e), NEC (9e), dus misschien valt het uiteindelijk nog mee :+
Ik probeer zelfs nu de minst opgestelde spelers op te stellen, zodat ik niet te makkelijk win, want ik wil dus echt niet de CL halen. Qua financiën is het wel leuk, maar er in de 1e ronde als 4e uit liggen heb ik ook geen zin in. Ik wil de EL in!

Edit: en toen ging het dus mis :P Verloren van PSV & Groningen, en gelijk tegen Roda en Vitesse, gewonnen van AZ en Feyenoord, en daarna verloren van NEC, sta nu op het randje nog 2e.
Gelukkig wel van Vitesse gewonnen in de halve finale van de beker, en in de finale tegen FC Eindhoven :') Die moet ik dus kunnen winnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Angeloonie op 27-11-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Angeloonie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:40:

Ik probeer zelfs nu de minst opgestelde spelers op te stellen, zodat ik niet te makkelijk win, want ik wil dus echt niet de CL halen. Qua financiën is het wel leuk, maar er in de 1e ronde als 4e uit liggen heb ik ook geen zin in. Ik wil de EL in!

Edit: en toen ging het dus mis :P Verloren van PSV & Groningen, en gelijk tegen Roda en Vitesse, sta nu op het randje nog 2e.
Gelukkig wel van Vitesse gewonnen in de halve finale van de beker, en in de finale tegen FC Eindhoven :') Die moet ik dus kunnen winnen.
Als je 2e word moet je voorronde CL doen als je die verliest ga je ook naar de EL.
Of gun je Eindhoven de EL niet >:)

Ik heb eens de beker tegen Veendam gewonnen en pakte ook het kampioenschap waardoor Veendam het jaar erop in de EL speelde. Ze hebben zelfs 3 punten gehaald in hun poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok, dit is echt ziek, de Eredivisie gaat serieus op de laatste dag beslist worden, de allerlaatste wedstrijd voor Ajax en voor mij is: Ajax - ADO! Als ik win ben ik kampioen met 1 punt verschil, als Ajax wint of gelijk speelt is Ajax kampioen :o

De beker heb ik overigens gewonnen, 4-2.

OMFG! Heb gewoon 1-2 gewonnen! 1-0 achter, 1-1 gelijk vlak voor rust (Verhoek _O_) en vlak na rust de 1-2 gemaakt. Vanaf de 75e minuut nog met 10 man gespeeld maar toch de 3 punten gepakt, en kampioen in het 1e seizoen!

In vorige versie van FM werd ik ook wel na 2/3 seizoenen kampioen met ADO, maar nu na 1 seizoen al :X

Na het slapen pics en de resultaten van het eerste seizoen.

[ Voor 48% gewijzigd door Angeloonie op 27-11-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De tweede helft van mijn seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/27/1290838070-720.png
In maart leek het dus mis te gaan, maar uiteindelijk heb ik het nog prima hersteld. Overwinningen op AZ, Feyenoord en Ajax hebben me de titel bezorgd. Ajax heeft het in de laatste 5 wedstrijden laten liggen: 4x verloren, 1x gewonnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/27/1290838091-630.png
Dat is hier ook te zien, van de 9 nederlagen van Ajax zijn er dus 4 uit de laatste 5 wedstrijden. Met zo weinig punten kampioen worden is natuurlijk ook de schuld van de slechte prestaties van de andere teams. Twente en PSV waren dramatisch dit seizoen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/27/1290838106-210.png
De beste speler in mijn selectie dit seizoen, alhoewel zijn rating wel gedeeld wordt met Wesley Verhoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/27/1290838390-360.png

De inkomende transfers van dit seizoen:
NameAgePosAppsGlsFeeValue
Timo Ochs29GK3933-1.500.000
Ricardinho26ST33(3)26-3.300.000
Kévin das Neves25D(C), DM, M(C)11(13)3-475.000
Maurício21AM(L), ST6(14)255.00060.000
Fidel Martínez21M/AM(C), ST6(18)6-950.000
Benjamin Laurant24M/AM(RL)5(10)440.00070.000
Torric19DM, M(C)5(1)085.00085.000
Eduardo da Silva Nascimento Neto22D(LC), WB(L), DM, M(LC)30(4)1-2.000.000
Alexandre N'Gadi20M/AM(RC)13(4)5-2.300.000
Radamés25DM, M(C)33(1)4-2.100.000
Lucas Digne17D/WB(L)28(3)01.800.0001.800.000
Digão23SW, D(C), DM, M(C)3002.400.0002.500.000
Sani Emmanuel18AM (R), ST00-18.000
Ousmane Koné18AM (R), ST16(1)2425.000425.000

Volgend seizoen wordt leuk.. Aan de ene kant trots dat ik kampioen ben, aan de andere kant baal ik dat ik de EL niet gehaald heb, maar de CL. Nu moet ik zorgen dat ik 3e in de poule wordt, dat kan nog lastig worden vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net de halve finale van de beker met 1-3 verloren tegen Feyenoord.
Reden was simpelweg omdat meer dan de helft van mijn eerste weg was naar hun nationale elftallen en jeugd elftallen.

Heb een keeper uit de jeugd in het doel moeten zetten omdat alle andere keepers weg waren, mijn backs waren spitsen uit het 2e. All mijn wissel bestonden uit jeugd spelers van onder de 19.

Feyenoord daar in tegen miste maar 3 spelers waarvan 1 basis speler.

:+ lekkere planning allemaal. Dus dit seizoen alvast geen triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

mm ben net begonnen en heb je JC-Schaal gewonnen met Twente...0-3. Gaat Jol in de media janken dat ik de verkeerde approach gebruik.....Kan ik niet eens antwoorden met iets van "ik geloof dat de uitslag iets anders laat zien"..... :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste