Artuzzo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:15:
[...]
Los daarvan (het kan door beide redenen) als skype op de android markt komt te staan dan verwacht jij dat de galaxy s een van de eerste apparaten is die dat ondersteund...aangezien het enorme succes en de eigenschappen daarvan. Helaas eigenaar van dit toestel zitten nog op 2.2 te wachten en op skype...Wat jammer dat ze zo langzaam zijn...wat doen we met al die mooie eigenschappen als dan je vriend met een gewone htc veel meer van de apps en hardware kan genieten.
Ditzelfde gaat eigenlijk op voor alle types smartphones, je hebt zat apps die zeggen "iPhone 2G not supported" en er zijn zat Symbian programma's die op de Sony Ericsson van mijn meisje niet draaien, terwijl daar ook gewoon s60v5 op staat.
Als jij een iPhone 4 hebt om iets te noemen dan kun je allesbehalve de volledige kracht gebruiken omdat de 3G en 3GS nog zo'n gigantische userbase hebben dat het niet slim is om iPhone 4 only apps en games te maken. Je hebt een ontzettend krachtig toestel dat op het moment en waarschijnlijk nooit volledig benut gaat worden.
Zelfs toen ik mijn HTC Touch op WinMo had waren er zat apps die niet wilden draaien maar wel op een TyTN II.
Verschillende hardware betekent voor de app ontwikkelaar meer moeite en daar ontbreekt het nog weleens aan. Dat heeft niets met Samsung te maken, niets met Apple en niets met HTC.
Als er iets in de Market staat dat zo populair is als Skype dan verwacht je van de makers van dat programma dat ze zorgen dat de Galaxy S ondersteund wordt, dat zijn de enige schuldigen in dit geval vind ik. Als je een spel in de winkel koopt dan verwacht je toch ook dat dat op je nVidia kaart draait ? En op de Ati van je neefje ? Dan is het toch onzin om te zeggen dat het de schuld van Ati is als de makers van dat spel een steek hebben laten vallen ?
Het feit dat Skype al wel onder Froyo schijnt te werken duidt er naar mijn mening gewoon op dat de makers van Skype lui zijn.
Wat moet je dan met al die kracht ? Lekker een spelletje spelen, zonder problemen tijdens je spelletje een telefoongesprek kunnen beantwoorden, daarna weer terugswitchen naar je spel. Dan even in je agenda neuzen, snel wat op internet opzoeken en weer terug naar je agenda, een emailtje beantwoorden, even snel een notitietje maken, need I go on ? Dat gaat voor mij veel soepeler en veel sneller dan op alle andere smartphones die ik heb gehad, of daar nu iOS, Symbian of WinMo op draaide. Dit toestel brengt voor mij de beste multi-task ervaring die ik op een telefoon heb gehad.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:08:
Ik heb ook de beschikking over de galaxy en wanneer ik hem niet gebruik, WIFI, 3G, GPS e.d. allemaal uitschakel, niet toesta dat mijn locatie overal wordt getraceerd e.d. gebruikt de batterij minimaal 4% per uur. Met andere woorden, wanneer ik hem dag niet gebruik, moet hij toch aan de lader. Ligt dat aan mijn toestel, of zijn dat jullie ervaringen ook?
Hoe kan ik de telefoon zo instellen dat hij ook geen gebruik maakt van gprs netwerk?
Ik heb op dit moment de optie:
instellingen--->Draadloos en Netwerk--->Mobiele netwerken--->Netwerkmodus---> alleen gsm geselecteerd en toch blijft hij actief op de gprs.
Wat moet ik verder voor actie ondernemen om dit ook uit te schakelen?
B.V.D.
Dat is totaal niet mijn ervaring. Ik heb nu een van mijn nabestelde accu's in het toestel zitten, niet eens de originele. Vannacht rond half vier ben ik naar bed gegaan, heb drie kwartier gelezen in Aldiko en daarna het toestel in standby gezet met wifi en 3G gewoon aan, Gmail staat op push volgens mij. Nu net aan de lader gestoken en heb nog 76 procent acculading over volgens het lockscreen.
Hoe lang heb je het toestel al ? Het is bekend dat de accu steeds beter gaat werken na een aantal ladingen. Heb je verder veel achtergrond apps draaien ? En hoe is het bereik bij jou thuis ? Het schijnt dat een zwak telefoonsignaal ook veel invloed kan hebben op de accuduur omdat het toestel veel moeite moet doen om het signaal vast te houden of opnieuw te locken.
[
Voor 25% gewijzigd door
KneoK op 06-10-2010 18:55
]