Samsung Galaxy S display stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Sinds 28 juli heb ik een galaxy S in bezit. Gekocht via bestelmaar.nl. Helaas is de Galaxy dit weekend met een defecte display uit mijn broekzak gekomen. De glasplaat is nog heel maar het scherm eronder gebarsten. Ik heb het toestel dus niet laten vallen of hard ingedrukt. Ik zorg er altijd voor de display richting mijn been in de broekzak zit en ik gebruik een rubberbeschermhoesje. Vanmorgen heb ik hiervoor contact opgenomen met samsung zij hebben mij verwezen naar een Phonehouse en een Vodafone winkel. Dit zijn samsung service punten aldus de helpdesk. Beide winkel adviseerde mij echter het toestel niet terug te sturen, want het zou niet onder de garantie vallen en ik zou opdraaien voor hoge kosten (volgens beide winkels boven de 200 euro, aankoopprijs van het toetsel is 450 euro). Vervolgens heb ik Samsung teruggebeld met deze mededeling. ZIj hebben mij vervolgens verwezen naar het reparatiecentrum dynafix. Hier kreeg ik te horen dat als er barsten in het scherm zitten of dit nou in de eerste of tweede laag zit. Dit niet onder garantie valt. Vervolgens informeerde ik naar de kosten. Hierover werd nogal vaag gedaan, maar na lang doorvragen kreeg ik te horen dat ik kon rekenen op € 150 dit onder voorbehoud van eventuele andere defecten. Als ik niet tot reparatie zou overgaan zou ik 37,50 onderzoekskosten moeten betalen. Mede omdat ik student ben schrok ik nogal van deze bedragen en heb dus ook gezocht naar manieren om de display zelf te repareren. Het voelt alleen nog niet goed, omdat ik na deze operatie misschien wel een werkende toestel heb, maar mijn garantie kwijt ben. Op internet circuleren diverse filmpjes waaruit blijkt dat het scherm van de galaxy behoorlijk sterk is ( voorbeeld http://www.youtube.com/wa...y5u9ax2EU&feature=related. Mijn galaxy is absoluut niet behandeld zoals in het filmpje. Mijn galaxy is softwarematig wel uitgeprobeerd. Zo heb ik de firmware geflashed met Odin en is het toestel geroot. Door dit laatste punt twijfel ik erg of het wel zinvol is om hem op te sturen.

Ik ben benieuwd naar jullie reflecties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Aangezien het toestel nog geen zes maanden oud is moet de leverancier bewijzen dat jij er onzorgvuldig mee bent omgesprongen. Met andere woorden, daarmee maak je nog een kans. Als jij echter (eerlijk) claimt dat jij niets geks met het toestel hebt gedaan en je kunt eventueel zaken vinden waar ongeveer hetzelfde is gebeurd, dan sta je pas echt sterker in je schoenen.

Toch blijft het lastig met de meeste telefoniereperateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso is je eerste aanspreekpunt voor wettelijke garantie niet Samsung, maar bestelmaar.nl. Zie daarover ook Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

Dus ik zou zeggen, neem daar eens contact mee op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2010 18:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:11:
Aangezien het toestel nog geen zes maanden oud is moet de leverancier bewijzen dat jij er onzorgvuldig mee bent omgesprongen. Met andere woorden, daarmee maak je nog een kans. Als jij echter (eerlijk) claimt dat jij niets geks met het toestel hebt gedaan en je kunt eventueel zaken vinden waar ongeveer hetzelfde is gebeurd, dan sta je pas echt sterker in je schoenen.

Toch blijft het lastig met de meeste telefoniereperateurs.
Sterkte daarmee. Behalve wanneer het interwebs vol staat met dergelijke meldingen, gaat het je echt niet lukken om wie dan ook (inclusief de rechter die deze zaak uiteindelijk behandeld) te overtuigen dat het een productiefout betreft. Niemand heeft ooit iets geks gedaan, en het is de normaalste zaak van de wereld dat schermen uit zichzelf barsten.

Er is altijd een gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. In dit geval zie ik allleen maar een gat tussen de waarheid en gelijk hebben voor de TS

• Orcie
tinnef schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:20:
[...]

Sterkte daarmee. Behalve wanneer het interwebs vol staat met dergelijke meldingen, gaat het je echt niet lukken om wie dan ook (inclusief de rechter die deze zaak uiteindelijk behandeld) te overtuigen dat het een productiefout betreft. Niemand heeft ooit iets geks gedaan, en het is de normaalste zaak van de wereld dat schermen uit zichzelf barsten.

Er is altijd een gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. In dit geval zie ik allleen maar een gat tussen de waarheid en gelijk hebben voor de TS
Dat jij denkt dat er iets anders is gebeurd dan dat ik zeg. Zegt iets over jou... Als je denkt dat ik lieg waarom reageer je dan op zo'n topic? In het Galaxy i9000 topic kun je lezen dat ik zelf al was overgegaan tot het bestellen van een display met de intentie de display zelf te vervangen, omdat ik van te voren al verwachtte dat mensen de schade af zouden doen als 'het is je eigen schuld'. Reacties in dat zelfde topic hebben mij van gedachte doen veranderen. Ik ga er dus vanuit dat Samsung een positiever mensbeeld heeft dan de persoon die ik quote.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Samsung zal dat niet onder garantie repareren en dat hoeft ook niet want ze zijn jou helemaal niets verplicht. Je zal moeten gaan klagen bij bestelmaar.nl. Daar maak je de meeste kans.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoezo denk je dat Samsung een positiever mensbeeld heeft, terwijl je van alle partijen die worden aangewezen door Samsung als servicepunt/reparateur te horen hebt gekregen dat het niet onder de garantie valt? Aangezien je het dan over fabrieksgarantie hebt mogen daarbij allerlei beperkingen worden opgelegd, dus als Samsung en diens servicepunten dit soort schades uitsluiten heb je geen poot om op te staan. Je kan dan hoogstens nog verzoeken om een coulante oplossing.

Als je het op wettelijke garantie wilt gooien moet je sowieso niet bij Samsung of diens servicepunten zijn, maar bij de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Dat is eventueel ook nog een plek waar je kan proberen aanspraak te maken op coulance. Echter geef ik je daarin niet bijzonder veel kans, hoe eerlijk jij er ook echt niets aan kon doen, de kans dat je daar een van die partijen van overtuigd krijgt is tamelijk klein vrees ik.

Voor wat betreft je vraag of software aanpassingen van invloed kunnen zijn op de garantie-afhandeling kan je in elk geval eens een kijkje nemen in Newton ringen -> geen garantie door andere ROM?, waarbij ook Dynafix betrokken is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orcie
Samsung zei dat ik het toestel moest laten opsturen door een servicepunt. Dit lijkt mij een vrij open benadering. Daarnaast vind ik het gewoon erg makkelijk om te zeggen oh het zal wel door de gebruiker komen.

Ik hoop gewoon op een goede oplossing. Mocht Samsung onderbouwen dat het gewoon mijn fout is betaal ik de reparatiekosten. Uiteindelijk komt het toch niet op de wet aan, want de kosten voor een rechtzaak gaan de baten van die zaak ver te boven. Het gaat er dus om of Samsung cq Dynafix bereid is te repareren. Of dit nou op grond van een fabricage fout of coulance is maakt voor het uiteindelijke resultaat niet uit.

Het is overigens totaal niet mijn intentie om garantie te claimen terwijl ik daar geen recht op heb. Ik kan als consument alleen maar constateren dat er een defect is wat ik niet had verwacht. Hoe vervelend ook het oordeel op wat voor manier dat defect wordt opgelost ligt bij de fabrikant.

• Kalua
Orcie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:24:
Samsung zei dat ik het toestel moest laten opsturen door een servicepunt. Dit lijkt mij een vrij open benadering. Daarnaast vind ik het gewoon erg makkelijk om te zeggen oh het zal wel door de gebruiker komen.

Ik hoop gewoon op een goede oplossing. Mocht Samsung onderbouwen dat het gewoon mijn fout is betaal ik de reparatiekosten. Uiteindelijk komt het toch niet op de wet aan, want de kosten voor een rechtzaak gaan de baten van die zaak ver te boven. Het gaat er dus om of Samsung cq Dynafix bereid is te repareren. Of dit nou op grond van een fabricage fout of coulance is maakt voor het uiteindelijke resultaat niet uit.

Het is overigens totaal niet mijn intentie om garantie te claimen terwijl ik daar geen recht op heb. Ik kan als consument alleen maar constateren dat er een defect is wat ik niet had verwacht. Hoe vervelend ook het oordeel op wat voor manier dat defect wordt opgelost ligt bij de fabrikant.
En dat zal waarschijnlijk niet gebeuren, omdat er helaas ook genoeg mensen zijn die het toestel hebben laten vallen en dan zeggen dat er niets mee gebeurt is. Je bent hier dus slachtoffer van die andere mensen, omdat er gewoon een lijn getrokken moet worden. En helaas barsten displays in 99,999% van de gevallen niet uit zichzelf..

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De wet zegt dat je recht hebt op een deugdelijk product, waarbij in geval van gebreken tijdens de eerste 6 maanden na aankoop de leverancier moet aantonen dat het gebrek door de gebruiker veroorzaakt is. Dat kan dus wel degelijk een interessante insteek zijn om te volgen. Dus contact opnemen met de winkel waar het toestel gekocht is en hen wijzen op je rechten.

Maar ik begrijp niet helemaal wat je nu precies met dit topic wilt bereiken? Was dat nu enkel de vraag of het rooten en zo van invloed is? Of wilde je ook feedback op je aanpak van de stappen om tot reparatie te komen?

• Orcie
Beide eigenlijk. Ik was vooral benieuwd hoe mensen zouden reageren op de kapotte display zoals in mijn geval. Daarnaast was ik benieuwd of er gebruikers zijn met dezelfde ervaringen...

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik vervang nu al een tijdje digitizers en lcd's en hoor dit soort problemen vaak genoeg voorbij komen.
Veel van mijn klanten hebben een barst (maakt niet uit in welke laag) na één keer vallen of stoten.
(Dit probleem komt het vaakste voor bij de iPhone, die dingen zijn echt van suiker gemaakt)

Het probleem is dat je niet kunt bewijzen wat de toedracht is.
Standaard wordt druk-, val- en stootschade niet vergoed.
Zoals je zelf al zegt worden hier absurt hoge prijzen voor gevraagt (150-200 euro).

Ik denk dat het beter is dat je of je telefoon zelf maakt of bij een ervaren reparateur.
Ten eerste ben je gemiddeld 2-5 weken kwijt als je je telefoon laat maken door een reparatiecentrum.
Ten tweede ben je er nooit zeker van dat ze je telefoon weer mooi terugsturen (ze gooien altijd alle software/gegevens eraf, en ik zie vaak genoeg niet mooi afgewerkte toestellen).

Als je zeker bent dat je het zelf kan maken, dan zou ik dit ook doen. Makkelijke reparatie kost ongeveer 40 euro. (Dit is namelijk heel de toplaag, touchscreen + lcd) Alleen het LCD vervangen is te moeilijk.
Dit soort reparaties zouden bij een ervaren reparateur kunnen voor ongeveer 60-70 euro (laat je niet afzetten!).

• Kalua
lvrijn schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:45:

Als je zeker bent dat je het zelf kan maken, dan zou ik dit ook doen. Makkelijke reparatie kost ongeveer 40 euro. (Dit is namelijk heel de toplaag, touchscreen + lcd) Alleen het LCD vervangen is te moeilijk.
Dit soort reparaties zouden bij een ervaren reparateur kunnen voor ongeveer 60-70 euro (laat je niet afzetten!).
Ik neem aan dat die 60-70 euro de prijs is voor het erin zetten en dat daarover heen nog de prijs van de LCD komt.. Anders wil ik graag een adres weten, want dat is wel heel goedkoop hoor.

Ik werk zelf in een Samsung service point en de inkoop van het LCD van een samsung Galaxy S ligt al op €125 excl. BTW dus reken maar dat je zo €200 kwijt bent voor die reparatie

• Orcie
Ook al kun je je afvragen wat garantie op dit soort producten waard is. Heb ik er toch voor gekozen te gaan voor een officieel reparatie centrum. Volgens Dynafix moest ik rekenen op €150....

Overigens heb ik uit hong kong ook een lcd + digitizer laten komen. Voor € 50,- inclusief tools en shipping... (koopje), maar omdat de terug knop en de optieknop onderaan verlijmd zitten met de lcd + digitizer unit werd ik hier een beetje bang van. Beter nu 150 euro dan later 450....

Ebay link voor schermpjes (http://shop.ebay.com/i.ht...iplay+galaxy+i9000&_rdc=1)

[ Voor 15% gewijzigd door Orcie op 16-09-2010 15:52 ]

• Kalua
Orcie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:50:
Ook al kun je je afvragen wat garantie op dit soort producten waard is. Heb ik er toch voor gekozen te gaan voor een officieel reparatie centrum. Volgens Dynafix moest ik rekenen op €150....

Overigens heb ik uit hong kong ook een lcd + digitizer laten komen. Voor € 50,- inclusief tools en shipping... (koopje), maar omdat de terug knop en de optieknop onderaan verlijmd zitten met de lcd + digitizer unit werd ik hier een beetje bang van. Beter nu 150 euro dan later 450....

Ebay link voor schermpjes (http://shop.ebay.com/i.ht...iplay+galaxy+i9000&_rdc=1)
Nu hou je tenminste nog garantie, als je zelf was gaan sleutelen was je garantie helemaal komen te vervallen.. En op E-bay staan heel veel nep LCD's, je moet daar altijd een beetje mee uitkijken.

• Orcie
Kalua schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:17:
[...]

Nu hou je tenminste nog garantie, als je zelf was gaan sleutelen was je garantie helemaal komen te vervallen.. En op E-bay staan heel veel nep LCD's, je moet daar altijd een beetje mee uitkijken.
Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745262 zijn meerdere mensen geweest die op eenzelfde manier hun lcd vervangen. Het is minder betrouwbaar dan via dynafix dat staat buitenkijf. Iedereen in dat topic vermeld echter dat het een fabriek af kwaliteit display is...

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik zal mijn bevindingen hier bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Inmiddels weer een ervaring rijker. Hieronder de dynafix history. Ter info ik heb het toestel op 14-9 verstuurd en op 15-9 - is de doos bij Dynafix bezorgd. Het kostte dus 4 werkdagen de doos uit te pakken.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 20-9-2010 14:03:46
Order - Bevestigd 20-9-2010 14:04:00
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 20-9-2010 14:04:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 20-9-2010 14:04:26
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 20-9-2010 14:04:27
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 22-9-2010 9:17:51
Reparatie repair center - In behandeling 23-9-2010 10:09:59
Prijsopgave - Gemaakt 24-9-2010 7:47:29
Prijsopgave - Beantwoord; repareren voor afgesproken bedrag 28-9-2010 9:17:05
Reparatie repair center - In behandeling 29-9-2010 10:53:39
Reparatie - Wacht op onderdelen 29-9-2010 10:53:44
Reparatie repair center - In behandeling 1-10-2010 8:11:23
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-10-2010 11:50:35
Reparatie repair center - Afgebroken 1-10-2010 11:50:35
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-10-2010 14:22:04
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 1-10-2010 17:05:00

Op 27-9 ontving ik dus een prijsopgaaf van € 202,30. Deze heb ik dezelfde dag ('s morgens gefaxt). Werd 2 dagen later verwerkt. In dezelfde week werden onderdelen besteld en geleverd bij Dynafix. Vervolgens kreeg ik de mededeling dat het toestel ongerepareerd terug werd gestuurd. Ik dacht he dat is vreemd ze hebben het onderzocht en komen nu tot een hele andere conclusie. Daarover is verschillende malen telefonisch contact geweest. Na overleg met het reparatie centrum bleek dat de display en het moederbord stuk en krom was. Dit vond ik erg raar want ik wist dat toen ik de telefoon opstuurdfe nog wel een starttune hoorde spelen. Toen ik de telefoon terugkreeg heb ik deze opengeschroefd om zelf te kijken of ik de schade kon herstellen (mijn garantie en toestel was ik inmiddels toch kwijt). Het moederbord is zo recht als een liniaal en na het maken van een testopstelling met een nieuwe display en een factory reset blijkt dat het toestel prima werkt. Helaas is bij het verwijderen (display zit verlijmd) de linker sensor (naast de home button) stuk gegaan. Deze heb ik besteld en denk dat ik het toestel in de oude staat kan herstellen. Dit heeft dan uiteindelijk € 75 gekost en een hoop tijd. Bij samsung heb ik coulance aangevraagd en bij Dynafix heb ik bovenstaand verhaal volledig neergelegd. Misschien nodeloos om te zeggen maar ik verbaas me wel over de aanpak.
Pagina: 1