Sinds 28 juli heb ik een galaxy S in bezit. Gekocht via bestelmaar.nl. Helaas is de Galaxy dit weekend met een defecte display uit mijn broekzak gekomen. De glasplaat is nog heel maar het scherm eronder gebarsten. Ik heb het toestel dus niet laten vallen of hard ingedrukt. Ik zorg er altijd voor de display richting mijn been in de broekzak zit en ik gebruik een rubberbeschermhoesje. Vanmorgen heb ik hiervoor contact opgenomen met samsung zij hebben mij verwezen naar een Phonehouse en een Vodafone winkel. Dit zijn samsung service punten aldus de helpdesk. Beide winkel adviseerde mij echter het toestel niet terug te sturen, want het zou niet onder de garantie vallen en ik zou opdraaien voor hoge kosten (volgens beide winkels boven de 200 euro, aankoopprijs van het toetsel is 450 euro). Vervolgens heb ik Samsung teruggebeld met deze mededeling. ZIj hebben mij vervolgens verwezen naar het reparatiecentrum dynafix. Hier kreeg ik te horen dat als er barsten in het scherm zitten of dit nou in de eerste of tweede laag zit. Dit niet onder garantie valt. Vervolgens informeerde ik naar de kosten. Hierover werd nogal vaag gedaan, maar na lang doorvragen kreeg ik te horen dat ik kon rekenen op € 150 dit onder voorbehoud van eventuele andere defecten. Als ik niet tot reparatie zou overgaan zou ik 37,50 onderzoekskosten moeten betalen. Mede omdat ik student ben schrok ik nogal van deze bedragen en heb dus ook gezocht naar manieren om de display zelf te repareren. Het voelt alleen nog niet goed, omdat ik na deze operatie misschien wel een werkende toestel heb, maar mijn garantie kwijt ben. Op internet circuleren diverse filmpjes waaruit blijkt dat het scherm van de galaxy behoorlijk sterk is ( voorbeeld http://www.youtube.com/wa...y5u9ax2EU&feature=related. Mijn galaxy is absoluut niet behandeld zoals in het filmpje. Mijn galaxy is softwarematig wel uitgeprobeerd. Zo heb ik de firmware geflashed met Odin en is het toestel geroot. Door dit laatste punt twijfel ik erg of het wel zinvol is om hem op te sturen.
Ik ben benieuwd naar jullie reflecties!
Ik ben benieuwd naar jullie reflecties!