Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 5] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 190.400 views

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Flash geheugen kan maar een beperkt aantal keer overschreven worden, daarom zit in een solidstate disk ook een controler die zorgt dat de gehele schijf gebruikt word ook als je 'm altijd half vol hebt staan, dit om de levensduur te verlengen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat maakt voor de lagfix niets uit. Het enige wat die doet is het filesystem van de partitie waar de applicatiecache opstaat aanpassen van RFS (traag) naar EXT4 (snel). Het aantal read/writes op de partitie zelf veranderd niet.

Deze worden echter wel veel sneller omdat het filesystem sneller is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Question Mark schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:41:
... Het aantal read/writes op de partitie zelf veranderd niet. ...
Het draait in principe om het aantal writes per specifieke geheugencel. Zo algemeen kan je gewoon niet stellen dat het aantal writes niet veranderd, zeker niet per geheugencel, dat is ook afhankelijk van specifieke eigenschappen van de filesystems (en het medium) waar het om gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 18-09-2010 20:37 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

TommySprat schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:
Ik heb mijn SGS nu ongeveer 3 weken en het aantal "lag momentjes" is flink toegenomen. Ik ben heel benieuwd naar de 2.2 update.

Ik heb de microUSB lader van mijn oude N85 nog liggen. Kan ik die ook gebruiken om mijn SGS op te laden? Ik ben een beetje huiverig om het te proberen omdat op de laders verschillende waarden staan.

SGS lader:

[...]

N85 lader:

[...]

Kan ik de N85 lader gebruiken zonder mijn SGS te frituren?
Die N85 is 1200 mA, wat meer is dan die 0,7 A. Naar mijn weten zijn dat de maximum outputs. Volgens mij kunnen ze ook minder geven. Ga me niet slaan als ik het fout heb, maar het zou niet mis moeten gaan.

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Ik heb net Kies geüpdatet, maar misschien is die update al een tijdje uit (ik was op vakantie), het duurde een tijdje voordat het klaar was. Op internet zeggen ze dat de 23 de 2.2 versie te downloaden is. Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb de one klick lag fix app. Moet ik voor de update naar de 2.2 die lag fix verwijderen?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Artuzzo schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:42:
Ik heb net Kies geüpdatet, maar misschien is die update al een tijdje uit (ik was op vakantie), het duurde een tijdje voordat het klaar was. Op internet zeggen ze dat de 23 de 2.2 versie te downloaden is. Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb de one klick lag fix app. Moet ik voor de update naar de 2.2 die lag fix verwijderen?
De laatste update van Kies is van 18/8 ;-)

• Artuzzo
nokiaan958GB schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:50:
[...]

Thnx voor de info...dan was het iets eerder dan de vakantietijd. Heb je nog enige idee of ik de lagfix moet verwijderen als de 2.2 update uitkomt en of deze echter volgende week uit komt? Gr

Verwijderd

Question Mark schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:41:
Dat maakt voor de lagfix niets uit. Het enige wat die doet is het filesystem van de partitie waar de applicatiecache opstaat aanpassen van RFS (traag) naar EXT4 (snel). Het aantal read/writes op de partitie zelf veranderd niet.

Deze worden echter wel veel sneller omdat het filesystem sneller is. :)
...en de fabrikant wist dat nog niet? of... :?

• Propane
  • Niet online
Ik zag net toevallig in de Samsung Apps app een update staan van de Task Manager, versie 1.5. In die versie zit ook een RAM manager waarmee je geheugen kan vrij maken als je wilt. Zag dit nog nergens anders staan, mogelijk nog wel interessant voor sommigen.

Verwijderd

Klopt net geupdate, en moet zeggen werkt goed :D

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Propane schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:26:
Ik zag net toevallig in de Samsung Apps app een update staan van de Task Manager, versie 1.5. In die versie zit ook een RAM manager waarmee je geheugen kan vrij maken als je wilt. Zag dit nog nergens anders staan, mogelijk nog wel interessant voor sommigen.
Ik zie hem niet?

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom een taskmanager gewoon alles kan inkijken?
Waarom moet een taskmanager direct een telefoon nummer kunnen draaien, of mijn Gmail kunnen lezen?
Een bluetooth verbinding maken en ga zo maar door.
Als je een Android telefoon hebt, is er eigenlijk niets meer geheim van je.
Ik vind het een schitterende telefoon, ja zo heet het wel, maar eigenlijk is het meer als dat
Waarom moeten al die APPS zoveel van je weten?

Verwijderd

@ zoenvisje:

Ik zie em ook niet....heb maar 11 apps in mijn lijst staan en zie ook nergens een mogelijkheid om deze te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:48:
[...]

....
Dat vroeg ik me dus net ook af. Vreemd dat als je een simpel race spelletje gebruikt, je locatiegegevens ook doorgegeven kunnen worden.
Waarom moet een taskmanager sms-jes kunnen versturen of foto's maken.
Heeft niemand hier problemen mee?

Zelf denk ik dat het programma systeemdelen aanspreekt die gelieerd zijn aan deze functies, en daar ze daarom zo getoond worden. Maardat ze niet als zodanig gebruikt worden....Maar dat is de goedgelovige kant van mij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:51:
@ zoenvisje:

Ik zie em ook niet....heb maar 11 apps in mijn lijst staan en zie ook nergens een mogelijkheid om deze te updaten.
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
[...]

Waarom moet een taskmanager direct een telefoon nummer kunnen draaien, of mijn Gmail kunnen lezen?
Ik vind het een schitterende telefoon, ja zo heet het wel, maar eigenlijk is het meer als dat
Ik vermoed dat de app is gecompileerd met bepaalde standaard instellingen voor rechten ofzo, ik weet dat dit ook wel eens op andere OS'en voorkomt. Als je het niet vertrouwt, niet installeren. Ik heb nog geen vreemde dingen gemerkt, ook niet met de Desk Home app van Samsung die ook om zo'n waslijst rechten vroeg.

Voor de mensen die hem niet kunnen vinden, misschien draaien jullie een andere firmware? Ik gebruik JF3 (niet stock, heb een keer naar JM2 geflashed maar ben weer terug gegaan naar JF3 van zo'n Samsung Firmwares site ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ik had net de nieuwe taskmanger erop staan, maar nu heb ik mijn telefoon opnieuwe opgestart. en ik heb nu weer de oude versie (Die je met JM2 krijgt)

En bij samsung app store zie ik hem ook niet meer staan :S

Iemand een idee :S ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TommySprat schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:
Ik heb mijn SGS nu ongeveer 3 weken en het aantal "lag momentjes" is flink toegenomen. Ik ben heel benieuwd naar de 2.2 update.

Ik heb de microUSB lader van mijn oude N85 nog liggen. Kan ik die ook gebruiken om mijn SGS op te laden? Ik ben een beetje huiverig om het te proberen omdat op de laders verschillende waarden staan.

SGS lader:

[...]

N85 lader:

[...]

Kan ik de N85 lader gebruiken zonder mijn SGS te frituren?
Ik denk dat je hem gewoon kan gebruiken, ik heb zelf geen SGS maar een HTC Legend.
mijn vriendin heeft er wel een en gebruikt mijn lader en ik die van haar en dat heeft zover geen problemen opgeleverd.

Ik denk dat je telefoon zelfs sneller is opgeladen is met je Nokia lader omdat hij meer vermogen heeft.
Maar pin me daar niet op vast mijn elektro kennis is vrij beperkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Zelf zou ik het niet proberen als een oplader meer vermogen heeft, als het meer vermogen zou kunnen hebben zouden ze waarschijnlijk wel een oplader leveren met meer vermogen. Maar zo zie ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drvis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 18:32
Zojuist de Galaxy S i9000 besteld na de toch wel overwegend positieve berichten tov. andere telefoons die ik op het oog had. Hoor hier en daar nog wel wat probleempjes maar lijken incidenteel/opgelost te kunnen worden met android 2.2 froyo soon.

Verder vraag ik me wel af hoe het kan dat ik zo goedkoop uit ben met een abonnement, terwijl meeste mensen beweren dat het veel duurder is dan:

Telfort 1 jarig 300 minuten abonnement:
- Telefoon gratis
- eerste 6 maanden abonnentskosten 14,95 per maand + 4,95 onbeperkt internet = 19.90 en over 6 maanden 119,40
- 2e 6 maanden 29,90 per maand + 9,90 onbeperkt internet = 39,80 en over 6 maanden 238,8

dat maakt 119,40 + 238,8 = 358,20 inclusief onbeperkt internet en 300 minuten bij een 1-jarig abonnement.

dit wel erbij zeggend dat ik een persoonlijke aanbieding van telfort heb gekregen.. maar dan nog zo goedkoop lijkt me dat ze zowat verlies maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drvis schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:51:
Zojuist de Galaxy S i9000 besteld na de toch wel overwegend positieve berichten tov. andere telefoons die ik op het oog had. Hoor hier en daar nog wel wat probleempjes maar lijken incidenteel/opgelost te kunnen worden met android 2.2 froyo soon.

Verder vraag ik me wel af hoe het kan dat ik zo goedkoop uit ben met een abonnement, terwijl meeste mensen beweren dat het veel duurder is dan:

- Telefoon gratis
- eerste 6 maanden abonnentskosten 14,95 per maand + 4,95 onbeperkt internet = 19.90 en over 6 maanden 119,40
- 2e 6 maanden 29,90 per maand + 9,90 onbeperkt internet = 39,80 en over 6 maanden 238,8

dat maakt 119,40 + 238,8 = 358,20 inclusief onbeperkt internet en 300 minuten bij een 1-jarig abonnement.

dit wel erbij zeggend dat ik een persoonlijke aanbieding van telfort heb gekregen.. maar dan nog zo goedkoop lijkt me dat ze zowat verlies maken?
Dit hoort hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
Drvis schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:51:

- Telefoon gratis

Wat je al zegt het is een persoonlijke aanbieding, waarschijnlijk ben je een goede klant.
ps dit hoort in een ander topic thuis.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 21:52
nokiaan958GB schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:50:
[...]

De laatste versie van Kies is 1.5.3.10083_57. Nog vrij nieuw. (2 dagen oud)
Je zou hem hier kunnen downloaden. Verbinding is traag.
Geeft m.i. geen verbetering in combinatie met de SGS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
SgtElPotato schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:29:
[...]

Ik heb het opgegeven, heb alles geprobeerd. Alle geheugen ontkoppelt een reset en weet ik niet wat nog meer. Wacht wel op Samsungfirmwares.com en flash dan mooi met Odin.
kijk ook eens naar mijn post misschien heb je daar wat aan

Geplaatst op woensdag 15 september 2010 14:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

begintmeta schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:01:
[...]

Het draait in principe om het aantal writes per specifieke geheugencel. Zo algemeen kan je gewoon niet stellen dat het aantal writes niet veranderd, zeker niet per geheugencel, dat is ook afhankelijk van specifieke eigenschappen van de filesystems (en het medium) waar het om gaat.
My point exactly, ik heb er niet z'n vertrouwen in dat dit ook daadwerkelijk echt goed komt, dat bijv. een HTC van dit soort grappen geen last heeft is weer een ander verhaal, ik weet niet hoe dat kan.

Ik hoop overigens dat 2.2 hier wel wat verbetering in gaat brengen en voor een verdere snelheidsboost zorgt, echter zijn de berichten van 2.2 beta firmwares tot nu toe niet heel erg hoopgevend.
offtopic:
hoort hier niet maar het klopt, telfort is met verlengen belachelijk goedkoop, mijn Galaxy S was 50 euro met een 200 minuten en onbeperkt internet abbo, toen ging alleen het 1e halfjaar niet door 2en, betaal dus 1 jaar lang 27 euro ofzo (naja eigenlijk 37 ivm smsbundel maar dat maakt voor de toestelprijs niet uit) en ik heb 'm besteld op de 1e dag dat ie op de Telfortsite stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

begintmeta schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:01:
[...]

Net nog even wat nagezocht met betrekking hierop. dit is wat de maker van de Voodoo Lagfix hier zelf over zegt op zijn site: :)
Will journaled Ext4 kill my internal SD ?

Samsung already use a journaled filesystem on the internal SD, which support hardware wear-leveling and CRC to prevent premature faults of the flash memory.
Even with heavy usage, the Ext4 filesystem used in Voodoo lagfix will produce far less write operations in days than when you take some photos with your digital camera.
This is very hard to tell the exact status because even Flash memory manufacturers don’t give much detailed and verifiable data about the wear of their product.
Project Voodoo, Galaxy S improvements: FAQ

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat de SGS bij KPN simlockvrij is, dan mag ik aannemen dat de SGS bij andere Nederlandse carriers toch ook simlockvrij is? (T-mobile in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Op Marktplaats staat een SGS 16GB (Mysterylandpack) voor 350 euro.
Dit lijkt me natuurlijk een koopje, maar zal het te mooi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:19
Pino112 schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:13:
Op Marktplaats staat een SGS 16GB (Mysterylandpack) voor 350 euro.
Dit lijkt me natuurlijk een koopje, maar zal het te mooi zijn?
Nee, ik heb die van mij ook via marktplaats. Was 325 euro. Met bon en alles derbij.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Thanx voor de tip, ook ff geupdate, draai standaard jm2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:49

bdu

Hebben jullie ook het probleem met de standaard agenda app dat je altijd terug gaat naar de datum van vandaag, ook als je ergens in 2008 ofzo iets opzoekt..heel irritant
Draai trouwens jm2 dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bdu schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:40:
Hebben jullie ook het probleem met de standaard agenda app dat je altijd terug gaat naar de datum van vandaag, ook als je ergens in 2008 ofzo iets opzoekt..heel irritant
Draai trouwens jm2 dacht ik..
Dat is idd een eigenschap van dat ding. Vind t persoonlijk ook best kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Weet iemand hier de echte reden van?
Je legt al je gegevens open en bloot neer, alleen maar om een taskmanager.
Iemand anders vertelde ook al zelf als je een spelletje download, wordt er naar al je contacten en persoonlijke gegevens gekeken.
Zo krijgt Google wel heel veel gegevens van iedereen.
Of ben ik nu te negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:32:
[...]

Iemand anders vertelde ook al zelf als je een spelletje download, wordt er naar al je contacten en persoonlijke gegevens gekeken.
De programmamaker heeft zo inzicht. Niet Google, Google kan volgens mij zo al in je telefoon kijken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Allicht dat er apps zijn die te veel rechten claimen dan werkelijk noodzakelijk. Maar ik meende hier eens een voorbeeld gelezen te hebben dat een beetje meer verklaard. Een spelletje dat automatisch moet pauzeren als je gebeld wordt, moet 'toegang' hebben tot je telefoonapplicatie. Dus wil het niet meteen zeggen dat er iets met je belgegevens of whatever gedaan wordt.

Maar goed ik vind het systeem ook niet heel inzichtelijk en het gevaar zit hem in dat je laks wordt en het zal wel goed zijn, denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:56:
Allicht dat er apps zijn die te veel rechten claimen dan werkelijk noodzakelijk. Maar ik meende hier eens een voorbeeld gelezen te hebben dat een beetje meer verklaard. Een spelletje dat automatisch moet pauzeren als je gebeld wordt, moet 'toegang' hebben tot je telefoonapplicatie. Dus wil het niet meteen zeggen dat er iets met je belgegevens of whatever gedaan wordt.

Maar goed ik vind het systeem ook niet heel inzichtelijk en het gevaar zit hem in dat je laks wordt en het zal wel goed zijn, denkt.
Klinkt logisch, ik merk zelf ook al zo iets van iedereen doet het.
Maar eigenlijk is het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:32:
[...]

Waarom een taskmanager dat wil? Dat kan zijn vanwege de services die hij wel of niet kan 'killen'.

Nee hoor, je bent niet negatief. Je bent een beetje naïef: Als je denkt dat je privacy in het geding komt, dan is dat nu toch al te laat. Als je denkt dat Google alles van je wil weten dan klopt dat. Als je denkt dat Apple alles van je wil weten dan klopt dat ook. Ze verkopen jou gebruiksgemak (GPS, GSM, e-mail, etc...) voor een stukje informatie van en over jou waarmee ze uiteindelijk weer geld (gaan) verdienen door bijvoorbeeld marketing.
http://www.androidplanet....afgelopen-met-je-privacy/
http://www.bright.nl/nieu...pple-biedt-weinig-privacy

Ontsnappen kan niet meer. Ook de overheid weet alles van je wat je doet, waar je bent. Ook al gebruik je een oude aftandse telefoon weet men je nog vrij nauwkeurig te vinden doordat je telefoon zich aanmeld op de GSM mast. Als je dat vervelend vindt, dan moet je je Internet verbinding er uit gooien, geen telefoon gebruiken, geen OV gebruiken, maar ook geen auto rijden (kentekenregistratie boven de weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:59:
[...]

Klinkt logisch, ik merk zelf ook al zo iets van iedereen doet het.
Maar eigenlijk is het niet goed.
Op Androidworld werd net een app besproken die weergeeft welke rechten de verschillende apps hebben. Best interessant om eens te bekijken. De app heet "aSpotCat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:05:
[...]

Waarom een taskmanager dat wil? Dat kan zijn vanwege de services die hij wel of niet kan 'killen'.

Nee hoor, je bent niet negatief. Je bent een beetje naïef: Als je denkt dat je privacy in het geding komt, dan is dat nu toch al te laat. Als je denkt dat Google alles van je wil weten dan klopt dat. Als je denkt dat Apple alles van je wil weten dan klopt dat ook. Ze verkopen jou gebruiksgemak (GPS, GSM, e-mail, etc...) voor een stukje informatie van en over jou waarmee ze uiteindelijk weer geld (gaan) verdienen door bijvoorbeeld marketing.
http://www.androidplanet....afgelopen-met-je-privacy/
http://www.bright.nl/nieu...pple-biedt-weinig-privacy

Ontsnappen kan niet meer. Ook de overheid weet alles van je wat je doet, waar je bent. Ook al gebruik je een oude aftandse telefoon weet men je nog vrij nauwkeurig te vinden doordat je telefoon zich aanmeld op de GSM mast. Als je dat vervelend vindt, dan moet je je Internet verbinding er uit gooien, geen telefoon gebruiken, geen OV gebruiken, maar ook geen auto rijden (kentekenregistratie boven de weg).
Pijnlijk maar waar.
Je hebt gelijk, maar mijn pin probeer ik voor me zelf te houden 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:25:
[...]

Op Androidworld werd net een app besproken die weergeeft welke rechten de verschillende apps hebben. Best interessant om eens te bekijken. De app heet "aSpotCat".
Grappig, die ga ik eens bekijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:26:
[...]

Pijnlijk maar waar.
Je pin? Tja...nou schijnen er een paar handige Roemenen te zijn die... :X

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
SgtElPotato schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:20:
[...]

Nee, ik heb die van mij ook via marktplaats. Was 325 euro. Met bon en alles derbij.
Zo, 330 euro, gesealed en al.
Nu hopen dat ik niet opgelicht ben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
kelleners schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:32:
[...]

De laatste versie van Kies is 1.5.3.10083_57. Nog vrij nieuw. (2 dagen oud)
Je zou hem hier kunnen downloaden. Verbinding is traag.
Geeft m.i. geen verbetering in combinatie met de SGS. :'(
Raar is dat: ik heb gisteravond nog gecontroleerd op
http://www.samsungmobile....e.do?phone_model=GT-I9000
wat de nieuwste versie is.
Volgens deze klink bestaat 1.5.3 nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Henk Schuifkaas schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:07:
[...]
Ik probeerde ook de hd-filmpjes op m'n mediaplayer (playonhd) af te spelen, 3gp pakt ie inderdaad niet. Wat ik heb gedaan is in SUPER (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) de film in een MKV-container gegooid. Audio en video allebei op "stream copy", dus dat gaat supersnel.
Dan speelt m'n playonhd het wel af.
Thanx for tip!
Bij mij op de Popcorn Hour A-200 werkt het nu ook, gewoon omzetten naar MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is dit geen softwaretopic, en ten tweede vinden we het verspreiden van software niet erg fijn.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 20-09-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Toen ik net mijn accu verbruik analyseerde zag ik een vreemd proces: sensorserver_ya 14%
Kon op Google, maar ook op dit forum niks vinden. Heb widgets verwijderd ( regendetector / extended controls ) maar het proces blijft lopen. Heb ook schermrotatie uitgezet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Want 14% accu verbuik beparen zou wel heel fijn zijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Megapaul schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:27:
[...]

Thanx voor de tip, ook ff geupdate, draai standaard jm2 firmware.
Hoe draai je die update want ik zie helemaal niks?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Weet iemand hoe het zit met de notification ringtones?

Ik ben gewend gewoon een map aan te maken van ''ringtones'' ''notification'' ''alarm''

Ringtones worden gewoon gezien maar notification en alarm niet... :?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:25:
[...]

20% van de APPS kunnen dus gevaarlijke dingen met je gegevens doen of zelfs smsjes en dergelijke versturen.
Toch een reden voor mij om zeer voorzichtig te zijn met de APPS, ik heb aSotCat er opgezet.

ik las in computer idee dat Lookout wel een goede moet zijn:
http://www.mylookout.com/m/android
gebruikt iemand dit van jullie?
Nu je toch internet op de mobiel heb, denk ik zelf dat het toch verstandig is om een virusscanner erop te hebben

hoe staan jullie tegen over een virusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:53:
[...]

20% van de APPS kunnen dus gevaarlijke dingen met je gegevens doen of zelfs smsjes en dergelijke versturen.
Toch een reden voor mij om zeer voorzichtig te zijn met de APPS, ik heb aSotCat er opgezet.

Nu je toch internet op de mobiel heb, denk ik zelf dat het toch verstandig is om een virusscanner erop te hebben

Heel veel applicaties vragen rechten tot sms of telefoon omdat ze dan in pauze modus kunnen gaan als er een sms of telefoon oproep binnen komt, applicaties die een bedreiging vormen voor je telefoon of je privacy worden normaal gesproken snel verwijderd door een melding richting de market admins te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Mouse_NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:30:
[...]

Hoe draai je die update want ik zie helemaal niks?
Gewoon op menu drukkern en naar de Samsung apps gaan dan stond er bij mij dat ik taskmanager 1.5 kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiedag allemaal !

ik ben zelf sinds een week bezitter van de galaxy s, top toestel!

Maar nu stuit ik op het volgende tijdens mijn 2e fabrieksintellatie;
(kan nergens een oplossing vinden, heb google platgezocht)

update media, please wait....
update media. finished.
# manual mode #
-- appling muti-CSC...
installing Muti-CSC
mps_dat value: XEN
copy_multi_carrier from: XEN

en dan in rood:
multicsc : can not access to /system/csc/XEN/system/

en dan weer in geel:
copy_common_data

Dan stoort mij de zin in het rood dus (multicsc : can not access to /system/csc/XEN/system/)
Wat betekent dit, en hoe los ik dit op??
Ik heb geen gekke dingen gedaan met het toestel, en het enige wat ik gedownload heb is de on off widget.. meer niet.

hoop dat iemand hier mij kan helpen of zelfs ook het probleem heeft gehad.

ps. het toestel doet het wel gewoon, alleen vindt ik het erg storend die rode zin.

groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerreurBV schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:59:
[...]

Heel veel applicaties vragen rechten tot sms of telefoon omdat ze dan in pauze modus kunnen gaan als er een sms of telefoon oproep binnen komt, applicaties die een bedreiging vormen voor je telefoon of je privacy worden normaal gesproken snel verwijderd door een melding richting de market admins te geven.
hier staat echt wat anders
http://www.telegraaf.nl/d...t_veilig__.html?sn=mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:24:
goeiedag allemaal !

ik ben zelf sinds een week bezitter van de galaxy s, top toestel!

Maar nu stuit ik op het volgende tijdens mijn 2e fabrieksintellatie;

update media, please wait....
update media. finished.
# manual mode #
-- appling muti-CSC...
installing Muti-CSC
mps_dat value: XEN
copy_multi_carrier from: XEN

en dan in rood:
multicsc : can not access to /system/csc/XEN/system/

en dan weer in geel:
copy_common_data

Dan stoort mij de zin in het rood dus (multicsc : can not access to /system/csc/XEN/system/)
Wat betekent dit, en hoe los ik dit op??
Ik heb geen gekke dingen gedaan met het toestel, en het enige wat ik gedownload heb is de on off widget.. meer niet.

hoop dat iemand hier mij kan helpen of zelfs ook het probleem heeft gehad.

ps. het toestel doet het wel gewoon, alleen vindt ik het erg storend die rode zin.

groeten
heb ik ook!
misschien met 2.2 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb eer een halve dag 1 op gehad, maar toen gauw verwijderd. Hij gaat janken om superuser, maakt je telefoon sloom en gaat bij elke download zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik sta er negatief tegenover:

Er is vooralsnog maar één "virus" bekend.
http://www.fastcompany.co...s-youre-a-mandroid-my-son

Als je alleen via de market download, je telefoon geen root heeft, en je het installeren van onbekende bronnen niet toelaat, dan kan je weinig gebeuren. Antivirus makers denken er uiteraard(!) anders over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zou ook met hoge cijfers gaan gooien als ik een anti virus programma maak voor mobile telefoons....

ik zeg ook niet dat alles heilig is op de Android market maar overdrijven kunnen er een hoop.

En dan nog je moet gewoon uitkijken wat je download en op je telefoon zet, als je geen vage programma's gaat installeren is er ook niks aan het hand.

99,99% van virussen die ik vindt op computers zijn er opgekomen door dat mensen toch die mails openen waar ze 100x voor gewaarschuwd zijn of keygens/serials gaan zoeken of toch zo goed gelovig zijn dat ze de 1.000.000 bezoeker of het syndroom van dom-weg -klikken op alles waar ''GRATIS'' op staat .

[ Voor 35% gewijzigd door 42dpi op 19-09-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:26:
[...]

Pijnlijk maar waar.
Er lopen mensen genoeg rond met jouw pincode hoor. Maak je maar geen zorgen.
Alleen wie er met jouw code rondloopt, ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Pino112 schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:52:
[...]

Zo, 330 euro, gesealed en al.
Nu hopen dat ik niet opgelicht ben :')
Vodafone bood de SGS 16GB tijdelijk voor 325€ aan (leek mij een fout). Ik heb toen snel besteld, ook daadwerkelijk voor die prijs gekregen. Waarschijnlijk heeft die aanbieder hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 20-09-2010 01:01 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
TerreurBV schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:52:
Weet iemand hoe het zit met de notification ringtones?

Ik ben gewend gewoon een map aan te maken van ''ringtones'' ''notification'' ''alarm''

Ringtones worden gewoon gezien maar notification en alarm niet... :?
Je moet een map notifications aanmaken en daarin je alarm / beltonen inzetten en dan werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[mbr]*weg*, lees dit eens door.[/]

Sorry, zal niet meer gebreuren

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Vanmiddag is mijn Galaxy s van een meter hoogte (een bureau) op de grond gevallen, op deze grond lag nog een vloerbedekking ook. Na deze zeer kleine val is het het scherm dus kapot... In eerste instantie gaf het scherm helemaal geen beeld meer, na een uurtje of twee een ster aan de bovenkant van het scherm en nu na een aantal uren is wazige donkerblauwe gloed over de onderkant van het scherm.

Ik heb mijn telefoon inmiddels 2,5 maand, dit is de eerste keer dat ik hem laat vallen. Is dit een geval ondeugdelijk product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
k_doorman schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:47:
Vanmiddag is mijn Galaxy s van een meter hoogte (een bureau) op de grond gevallen, op deze grond lag nog een vloerbedekking ook. Na deze zeer kleine val is het het scherm dus kapot... In eerste instantie gaf het scherm helemaal geen beeld meer, na een uurtje of twee een ster aan de bovenkant van het scherm en nu na een aantal uren is wazige donkerblauwe gloed over de onderkant van het scherm.

Ik heb mijn telefoon inmiddels 2,5 maand, dit is de eerste keer dat ik hem laat vallen. Is dit een geval ondeugdelijk product?
Nee. Telefoon laten vallen is simpelweg gebruikersschade. Zo'n ding is één groot scherm in principe, hij hoeft maar net verkeerd neer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken wat als er straks virussen uitkomen welke 300 berichten per dag sturen zonder dat jij het weet... Dat word dan een duur grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondeugelijk.. zou best kunnen, want zo stevig vind ik deze smartphone niet,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56

Denk dat je het gewoon met je inboedelverzekering kan regelen is een ongeluk in je huis. Heb ik destijds gedaan met de bril van mijn moeder die mijn lief dochtertje had gebroken! Ik zou het daar proberen!.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier mag? Voorheen op mijn nokia n97 had ik de kalender widget (standaard) waar 5 regels onder elkaar stonden met afspraken. Is zo'n gelijke versie ook leverbaar voor de galaxy? Op market staat zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Mouse_NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:35:
[...]

Denk dat je het gewoon met je inboedelverzekering kan regelen is een ongeluk in je huis. Heb ik destijds gedaan met de bril van mijn moeder die mijn lief dochtertje had gebroken! Ik zou het daar proberen!.
In dit geval helaas een eigen schuld dikke bult. Laatst stootte mijn vriendin water in m'n 2e computer en zowel inboedel als aansprakelijkheids verzekeringen gaven aan dat dit schade door eigen toedoen is... |:( Jammer maar helaas. Maar het is natuurlijk wel het proberen waard. Wellicht verschilt het qua dekking e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door lometje op 20-09-2010 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Als ik dit soort verhalen lees ben ik toch wel blij dat ik die extra verzekering bij Hi genomen heb zeg... Iemand trouwens al ervaring met deze schadeverzekering?
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:52:
Ik weet niet of het hier mag? Voorheen op mijn nokia n97 had ik de kalender widget (standaard) waar 5 regels onder elkaar stonden met afspraken. Is zo'n gelijke versie ook leverbaar voor de galaxy? Op market staat zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Gebruik nu al een paar weken de APP: Gtasks. Doet waarschijnlijk precies wat jij wilt.

[ Voor 59% gewijzigd door Tiazi op 20-09-2010 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Tiazi schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:51:
Als ik dit soort verhalen lees ben ik toch wel blij dat ik die extra verzekering bij Hi genomen heb zeg... Iemand trouwens al ervaring met deze schadeverzekering?

[...]

Gebruik nu al een paar weken de APP: Gtasks. Doet waarschijnlijk precies wat jij wilt.
Ik gebruik "Agendawidget". Is ook een goede app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,
Ik heb 2 vragen

Vraag 1:
ik heb een probleem. Wanneer ik een SMS. aan het typen ben op de Galaxy en dit bericht wordt groter dan 3 berichten (dus vanaf 4 berichten) geeft de telefoon aan dat hij het sms bericht automatisch converteert naar een MMS bericht. Dit wil ik uiteraard niet!
Want ten eerste betaal ik 7 eurocent per sms (dus 4 berichten kost 28 cent) en 1 MMS bericht kost 50 eurocent! Daarnaast kan niet iedereen een MMS bericht ontvangen!

Ik ben al aan het googlen geweest en heb alle opties nagekeken van de Galaxy maar ik kan niets vinden hoe ik dit kan veranderen.
Weten jullie waarom de Galaxy vanaf 4 smsjes het bericht automatisch converteert naar een MMS en weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat de telefoon dit niet meer doet?

Vraag 2:
Zit er standaard zoals bij de HTC Desire een widget in de telefoon die je op je homescreen kan plaatsen waarmee je het 'mobiel-internet' met 1 knop kan uitzetten of moet ik dit van de Andriod Market afhalen en welke kan ik dan het beste zoeken (wat is de naam van deze widget?)

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45
1. dit komt door android, geloof dat het gefixt is in android 2.2 maar dat weet ik niet zeker. Ook kan je een andere sms app gebruiken zoals Handcent sms :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:57:
Allen,
Ik heb 2 vragen

Vraag 1:
ik heb een probleem. Wanneer ik een SMS. aan het typen ben op de Galaxy en dit bericht wordt groter dan 3 berichten (dus vanaf 4 berichten) geeft de telefoon aan dat hij het sms bericht automatisch converteert naar een MMS bericht. Dit wil ik uiteraard niet!
Want ten eerste betaal ik 7 eurocent per sms (dus 4 berichten kost 28 cent) en 1 MMS bericht kost 50 eurocent! Daarnaast kan niet iedereen een MMS bericht ontvangen!

Ik ben al aan het googlen geweest en heb alle opties nagekeken van de Galaxy maar ik kan niets vinden hoe ik dit kan veranderen.
Weten jullie waarom de Galaxy vanaf 4 smsjes het bericht automatisch converteert naar een MMS en weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat de telefoon dit niet meer doet?

Vraag 2:
Zit er standaard zoals bij de HTC Desire een widget in de telefoon die je op je homescreen kan plaatsen waarmee je het 'mobiel-internet' met 1 knop kan uitzetten of moet ik dit van de Andriod Market afhalen en welke kan ik dan het beste zoeken (wat is de naam van deze widget?)

Vraag 1: in het gewone galaxy s topic hadden ze het over een andere SMS app gebruiken. (ik weet niet of het probleem in een nieuwere firmware word opgelost)

Vraag 2: welk internet bedoel je? dat je je telefoon als acces point gebruikt om met je laptop op internet te kunnen? of gewoon al het internet verkeer.
Als ik in het buitenland ben zet ik altijd alleen 2G' aan', in instellingen>mobile netwerken, en zet ik in de standaard energie beheer app het synchroniseren uit. Op die manier spaart hij en energie, en mocht hij toch nog wat data verbruiken dan kan het nooit veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is al een keer van de tafel gevallen op het laminaat en 2x via de bank op ons kleed (dit door mijn dochter) maar heb er een rubberen hoesje omheen. Maar gelukking niet stuk :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de game castle warriors maar heb steeds als ik het spel opstart dat hij even het begin scherm laat zien maar daarna gooit hij mij eruit. de eerste dag werkt de game gewoon . even 4 levels doorgelopen en nu krijgt ik het niet meer aan de praat meer mensen met dit probleem.

Qua gameplay een supergame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Wie van jullie gebruikt de whatsapp beta voor Android al? Hij werkt perfect, en met het swypen gaat alles lekker snel :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,
Ik heb 2 vragen

Vraag 2:

Ik gebruik APNdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de mensen die JuiceDefender gebruiken ook zo'n last van een langzame telefoon??
Mijn telefoon ging bij normaal gebruik krap 8 uurtjes mee...
Na het installeren van JuiceDefender haalde ik met gemak 2 dagen!!

Het grote probleem m.b.t. de accuduur is bij mij echt de APN.. als ik 3g aan laat staan loopt hij gewoon letterlijk leeg.

Echter had ik vanochtend nog iets raars; mijn telefoon was op 50%.. even een keer rebooten en opeens zat er nog maar 8% sap in.. nog een reboot.. 18%... :S
JD uninstalled... en we hadden 54%. Even testen en mijn telefoon (jm5/samset/voodoo4) was weer geweldig snel!. Ik laat er voorlopig JD maar weer even af... de traagheid en bugs wegen voor mij nu niet meer op tegen de batterijduur. Wel ga ik mezelf aanleren APN uit te zetten als ik het niet gebruik, dat scheelt echt enorm!
Hoop dat dit softwarematig beter gaat worden bij Froyo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:05:
[...]

Vraag 1: in het gewone galaxy s topic hadden ze het over een andere SMS app gebruiken. (ik weet niet of het probleem in een nieuwere firmware word opgelost)

Vraag 2: welk internet bedoel je? dat je je telefoon als acces point gebruikt om met je laptop op internet te kunnen? of gewoon al het internet verkeer.
Als ik in het buitenland ben zet ik altijd alleen 2G' aan', in instellingen>mobile netwerken, en zet ik in de standaard energie beheer app het synchroniseren uit. Op die manier spaart hij en energie, en mocht hij toch nog wat data verbruiken dan kan het nooit veel zijn.
vraag 2:

ik bedoel dat je je mobiele internet( 3G/HSDPA) waarmee je op je telefoon op internet kunt surfen ook met 1 knop uit kan zetten. Dus dat je alleen nog kan smsen en bellen.

p.s. het klopt toch dat het mobiel internet A(bij mij Vodafone) nu gebruik maakt van HSDPA ipv 3G wanneer het ontvangst sterk genoeg is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Draai sinds kort met APN on off.
Staat op MP en werkt hier prima.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik mijn internetverbinding kan stoppen, dit i.v.m. een vakantie naar het buitenland?
Kan ik alles wat ik gedownload heb gewoon weer teug op mijn mobiel plaatsen, wanneer ik deze laat herstellen naar fabrieksinstellingen?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:05:
Iemand enig idee hoe ik mijn internetverbinding kan stoppen, dit i.v.m. een vakantie naar het buitenland?
Kan ik alles wat ik gedownload heb gewoon weer teug op mijn mobiel plaatsen, wanneer ik deze laat herstellen naar fabrieksinstellingen?

b.v.d.
Als je de "roaming" knop uitvinkt (Intellingen - mobiel netwerk - roaming), kan je gewoon geen verbinding met het internet maken via 3G. En je kunt altijd een WiFi hotspot vinden en gratis internetten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:11:
[...]

Als je de "roaming" knop uitvinkt (Intellingen - mobiel netwerk - roaming), kan je gewoon geen verbinding met het internet maken via 3G. En je kunt altijd een WiFi hotspot vinden en gratis internetten! ;)
Ik dacht eigenlijk nooit wat met Wi-Fi hotspots te maken zou krijgen met mijn T-mobile-internetabbo.
Heb me er dus daarom ook nooit in verdiept.

Zojuist even gekeken roaming stond al uitgevinkt.
Het enige wat ik hoef te doen is Wi-Fi inschakelen en that's it?

In NYC moet ik toch wel op een Wi-Fi spot kunnen vinden lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Allen,
Ik heb 2 vragen

Vraag 1:

Met de standaard sms app kan dat niet (staat niets in opties), zover ik weet. Ik gebruik zelf Handcent sms en daar heb je wel de optie om dat uit te zetten. En nog heel veel andere opties om alles naar je eigen smaak te configureren. :)
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:13:
Hebben de mensen die JuiceDefender gebruiken ook zo'n last van een langzame telefoon??
Mijn telefoon ging bij normaal gebruik krap 8 uurtjes mee...
Na het installeren van JuiceDefender haalde ik met gemak 2 dagen!!

Het grote probleem m.b.t. de accuduur is bij mij echt de APN.. als ik 3g aan laat staan loopt hij gewoon letterlijk leeg.

Echter had ik vanochtend nog iets raars; mijn telefoon was op 50%.. even een keer rebooten en opeens zat er nog maar 8% sap in.. nog een reboot.. 18%... :S
JD uninstalled... en we hadden 54%. Even testen en mijn telefoon (jm5/samset/voodoo4) was weer geweldig snel!. Ik laat er voorlopig JD maar weer even af... de traagheid en bugs wegen voor mij nu niet meer op tegen de batterijduur. Wel ga ik mezelf aanleren APN uit te zetten als ik het niet gebruik, dat scheelt echt enorm!
Hoop dat dit softwarematig beter gaat worden bij Froyo!
Draai nu Froyo build (XXJPH) en mijn telefoon doet het al het hele weekend op 1 batterijlading. Stuk beter dan met 2.1 en JD. Dus in principe heb je JD niet meer nodig met 2.2. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Donderbij op 20-09-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
[...]

En als je het echt zeker wil weten kan je ook gewoon je verbinding saboteren door er een getalletje in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

[...]

Waarom allemaal zo moeilijk doen, is ook al diverse malen besproken hier.
APN gebruiken, staat in de market = gratis ook nog.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

maffe schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:01:
[...]

Succes
Een (nutteloze) app downloaden en installeren is makkelijker dan een vinkje aan en uitzetten bij een menu item? 8)7
Volgens mij is dat de meest nutteloze app ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:01:
[...]

Succes
Bedankt voor de tip.....
Maar dat vinkje uitschakelen is veel minder werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor de tip.....
Maar dat vinkje uitschakelen is veel minder werk. ;)
Nou ja, als je dan toch soms heel even contact wil hebben, is een widget als anpdroid weer makkelijker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
of als je bij een provider zit die geen eigen netwerk heeft, en je dus verlicht aan het roamen bent in nederland, wil je dit natuurlijk niet als je in het buitenland zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Donderbij schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:37:
Draai nu Froyo build (XXJPH) en mijn telefoon doet het al het hele weekend op 1 batterijlading. Stuk beter dan met 2.1 en JD. Dus in principe heb je JD niet meer nodig met 2.2. :)
Interesting.. Hoe staat het met de GPS? Is die nu wel accuraat?
Oyster schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:07:
[...]

Een (nutteloze) app downloaden en installeren is makkelijker dan een vinkje aan en uitzetten bij een menu item? 8)7
Volgens mij is dat de meest nutteloze app ooit.
Je kan natuurlijk ook een knopje maken op je homescreen hiervoor denk ik?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

De vraag al neergelegd bij [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware

[ Voor 76% gewijzigd door Sayko op 20-09-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:40:
[...]

Nou ja, als je dan toch soms heel even contact wil hebben, is een widget als anpdroid weer makkelijker.
Zojuist apndroid geinstalleerd, internet op 'disable' gevinkt maar mijn internetverbinding ging zonder problemen door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderbij schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:37:
[...]

Met de standaard sms app kan dat niet (staat niets in opties), zover ik weet. Ik gebruik zelf Handcent sms en daar heb je wel de optie om dat uit te zetten. En nog heel veel andere opties om alles naar je eigen smaak te configureren. :)

[...]

Kun je met die Handcent app. ook swypen wanneer je een bericht opsteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:12:
[...]

Kun je met die Handcent app. ook swypen wanneer je een bericht opsteld?
Jups dat is mogelijk. Plus dat je berichten veel beter gearchiveerd worden (smsjes worden helemaal weergegeven en niet afgebroken zoals bij de standaard app, erg irritant). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje met mijn agenda synchronisatie.
Mijn google agenda staat op GMT+1.00 Brussel en mijn SGS staat op midden europese tijd GMT+2.00, dat is blijkbaar de enige manier om mijn agenda's gelijk te krijgen van tijd.
Kan er mij iemand zeggen hoe dit verschil ontstaat en/of hoe het bij jullie ingesteld staat ?
Mijn Google calendar is mijn master kalender, waar mijn laptop, SGS en nokia 5800 mee syncen.
ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

[...]

Maar dan kan je ook niet bellen of gebeld worden in het buitenland toch?
En met een app als APN on/off én roaming aangevinkt wel bellen maar geen data toch?

Of heb ik het mis. Ik ga volgende week naar Duitsland dus moet het even zeker weten ;)

Heb nu iig APN on/off en het werkt prima.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:34:
Donderbij en Deepbass909, bedankt voor jullie antwoorden rond MKV playback.

Deepbass909, kan je me zeggen of je ook ondertitels kan weergeven? En AC3 audio werkt dat ook?

Alvast bedankt!
mVideoplayer ondersteunt .srt ondertiteling, maar ik weet zo even niet of het ook met MKV werkt en of ingebakken ondertiteling van MKV-bestanden werkt (ik heb ze namelijk amper, en die ik heb, hebben geen ondertiteling...). AC3 weet ik ook niet helemaal zeker, om dezelfde reden eigenlijk. Ik heb tot nu toe 1 video gehad zonder geluid, maar die had dacht ik geen AC3 track... Ik moet je hier dus even de antwoorden op schuldig blijven...
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:38:
nu al enkele uurtjes aan het spelen met mijn nieuwe sgs en het lukt al een beetje dankzij dit forum, de overstap van winmo naar android is toch wennen en een beetje zoeken.

Kan ik foto's van Picasa webalbum's via een widget of zo op mijn toestel krijgen of bekijken ?
Geen widget voor nodig. Als je je picasa webalbum gekoppeld hebt aan je gmail account (waarschijnlijk wel), dan worden de picasa-webalbums automatisch in je gallerij geladen. Als je dan ook nog eens een snelle internet-verbinding hebt (wifi bijv), dan merk je zelfs bijna niet meer dat je op een webalbum zit. Alleen het openen van een foto duurt iets langer dan een lokaal opgeslagen foto, maar bladeren e.d. gaat precies hetzelfde.
ruudjuhnl schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:31:
Zelf zou ik het niet proberen als een oplader meer vermogen heeft, als het meer vermogen zou kunnen hebben zouden ze waarschijnlijk wel een oplader leveren met meer vermogen. Maar zo zie ik dat.
Het vermogen van een lader is puur het maximale. Het enige waar je op moet letten is dat de spanning klopt (geen probleem bij USB, is altijd 5 volt) en dat de lader minimaal het gevraagde kan leveren. Bij wijze van spreke kan je nog een 100 ampère lader gebruiken en gaat de SGS niet kapot.
Dat Samsung geen zwaardere lader levert, heeft waarschijnlijk er gewoon mee te maken dat 700mA voldoende is om aan de energievraag van het toestel te voldoen. Een (onnodig) zwaardere lader zou alleen de kostprijs maar opvoeren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen zonder enige vorm van eigen inzet worden zonder aankondiging verwijderd. Toon eigen initiatief voor je post. GoT is geen helpdesk.